نظر منتشر شده
۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 419514
از حیثیت حرفه ای خبر در رسانه ملی دفاع می کنم
زیبا اسماعیلی، 11 آذر 95
معلوم نیست از خبر سازی گسترده شب گذشته تنور چه کسی و یا کسانی در این حوزه گرم می شود در حالی که جای خرسندی است که وزیر محترم نفت با اعتماد واطمینان خاطر خبر فوری مصوبه را در اختیار رسانه ملی قرار دادند
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱
پس از اعلام توافق اعضای اوپک در نشست شب گذشته این سازمان در وین برای کاهش تولید یک میلیون و دویست هزار  بشکه ای تولید نفت , که تقریبا در ردیف برترین خبر اقتصادی جهان قرار گرفت , موجی از تحلیل ها و گزارش ها و خبرهای گوناگونی بر روی خروجی رسانه ها رفت.  اما شب گذشته طبق روال برخی رفتارهای سیاسی, همکاران خبری ام درصداوسیما در فضای مجازی و گروههای تلگرامی مورد اتهام قرار گرفتند که براساس شان حرفه ای ام واجب دیدم نکاتی را عرض کنم...

در شایعه منتشر شده امده بود
"  شنیده شده معاونت سیاسی صداوسیما پیش نویس خبر شکست نشست اوپک را تهیه و تنظیم کرده بود تا آن را پخش کند و یا اینکه صداوسیما عصبانی از نتیجه اوپک است."

انچه توضیح آن ضرورت دارد این است اینجانب هم مانند سایر همکارانم بعنوان خبرنگار رسانه ملی در حوزه نفت و انرژی  از دو سه روز پیش شاهد  تلاش مستمر  خبرنگاران بودم که گزارشهای مکتوب,صوتی و تصویری مختلفی درباره این نشست حساس و مهم در حوزه استراتژیک نفت تهیه و پخش شد و منافع ملی بیش از هر موضوع دیگری اولویت خبری ما در این رسانه است. روز گذشته هم بنده درشیفت کاری ام در خبر حضور داشتم و مکرر با وین برای پیگیری دیدارهای وزیر نفت و همچنین در بعدازظهر هم برای کسب خبر از نتیجه اجلاس درتماس بودم و خوشحالم بگویم جناب اقای زنگنه وزیر محترم نفت اولین بار مصوبه اجلاس را در اختیار ما قرار دادند و ما بعنوان اولین گفتگوی وزیر نفت پس از نشست ١٧١ اوپک آن را منتشر کردیم که در تمام بخش های خبری شبانگاهی پخش شد.

تاجایی هم که شاهد بودم تا دیروقت همه سردبیران پخش خبر دنبال کسب اخبار وین بودند  و تمام تلاش شان دراین باره بکار گرفته شد و حتی همکار خوب مان خانم کاظمی در وین هم زحمت زیادی درین زمینه کشیدند.

بعنوان یک خبرنگار حرفه ای و باسابقه که دسترسی مناسبی به شبکه نیوز روم(سیستم مرکزی خبری صداوسیما) دارم چنین دستورالعملی را ندیدم و معلوم نیست کسانی که این شایعات را منتشر کردند کجا چنین پیش نویسی را دیدند که ما ان را رویت نکردیم۰۰ درعین حال به ضرس قاطع خبر سازی علیه بخش خبری رسانه ملی را مبنی بر تهیه پیش نویس شکست اوپک و یا دستور سازمانی برای نادیده گرفتن این نشست و اخبار آن تکذیب می کنم و دفاع  از حیثیت حرفه ای خودم و همکارانم را در این باره واجب دانستم.

معلوم نیست از خبر سازی گسترده شب گذشته تنور چه کسی و یا کسانی در این حوزه گرم می شود در حالی که جای خرسندی است که وزیر محترم نفت با اعتماد واطمینان خاطر خبر فوری مصوبه را در اختیار رسانه ملی قرار دادند ...

انشالله با دقت بیشتری اطلاع رسانی کنیم و هر شایعه ای را بی توجه به صحت و سقم ان فوروارد نکنیم.
 
کلمات کلیدی : نشست اوپک+اوپک+قیمت نفت+ صدا و سیما، شایعه تلگرامی
 
حاجي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۲:۴۶:۱۸
احسنت . (4043085) (alef-13)
 
رضا
Netherlands
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۷:۱۲:۱۱
دوست عزیز انتقاداتی که شده به هیچ عنوان دلیل بر نفی زحمات شما و همکاران خدوم شما در بخش خبر صدا و سیما نیست. مردم خیلی ساده عملکرد رسانه ملی را می بینند با رسانه های خارجی مقایسه می کنند و قضاوت می کنند. به نظرم هزاران تحلیل دیگه هم در دفاع از صدا و سیما نوشته به چون نیم کردار نیست. (4044372) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۹:۲۱:۴۷
آنکه ثروت خود را باخت، زیاد باخته است، ولی آنکه شهامت خود را باخت پاک باخته است.
میگل د سروانتس (4044520) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۲:۵۴:۱۱
اتهام دولتی ها به صدا سیما،بیشتر برای پوشاندن ضعف هایشان است، همان «نمی گذارن» معروف! (4043097) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۱:۴۴:۳۲
دولت هر جناحی که باشد صداو سیما از افراد قوی و باسواد خالی است چون همه با اشنابازی استخدام شده اند
همین شبکه من و تو 40 نفر نیرو دارد اما صدا و سیما هزاران هزار نفر (4044225) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۲:۵۶:۲۰
اصلاح طلبان چون صدا و سیما را با بی بی سی مقایسه می کنند که‌شبانه روز برایشان تبلیغ می کنند، انتظار دارند، صدا و سیما همان رویه را در پیش گیرد. (4043103) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۲:۵۷:۳۳
صدا و سیما کاملا اخبار اوپک را پوشش داد، بهانه گیری با اهداف سیاسی صورت می گیرد. (4043107) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۲:۵۸:۴۵
صدا و سیما صحبت های امام را هم پخش می کند، یک عده ای می لرزن و می گن جناحی شد! (4043109) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۳:۰۱:۱۹
در همین قضیه سانحه قطار، روزنامه های زنجیری دولتی ،صدا و سیما را متهم کردند که چرا با پیگیری گسترده این خبر، می خواهد امید را از مردم بگیرد! از دید ان ها صدا و سیما وقتی ملی است که‌حرف های خوشایند ان ها را بزند. (4043115) (alef-13)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۵ ۱۵:۱۷:۲۲
جالب توجه اینکه متاسفانه این واقعه همزمان با شهادت هموطنانمان در جوار حرمین مطهر بودیم و توجه صدا و سیما عجیب و خیلی کم بود، در این حد که میشه گفن اصلا نبود (4051508) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۳:۰۳:۲۵
متاسفانه رسانه ها هرچه توان دارند را دارند این روزها بر علیه دولت و بد جلوه دادن آن به کار میبرند اما خدا کند مردم به راحتی گول نخورند. به امید سرافرازی ایران (4043120) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۳:۰۳:۲۷
در دوره اعتدال ، همه برنامه های نقد صدا و سیما تعطیل شد، مانند صرفا جهت اطلاع، حساس نشو شبکه خبرو....همین صدا و سیمای دربستی هم ،‌اقایان‌ را راضی نکرد! (4043121) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۰:۱۶:۰۰
غیر رسمی! (4044074) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۳:۰۶:۱۷
عده ای چون از مواضع سیاسی صدا وسیما عصبانی اند، کارحرفه ایش را زیر سوال می برند. (4043129) (alef-13)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۴:۱۸:۱۳
درباره نادیده گرفتن حوادث هفته گذشته چی میتونید بگید؟ کم اهمیت جلوه دادن کشته شدن دهها ایرانی (4043265) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۳:۵۵:۰۵
سايت الف هم تقريبا كشته هاي انفجار اربعين را ناديده گرفت. (4044015) (alef-13)
 
قاسم آقا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۵:۲۱:۴۵
شاید در این مورد خاص حق با شما باشد. اما یادتان باشد چنین رویکردهائی ناشی از روال گذشته رسانه ی ملی است. تمایل سیاست سیما نسبت به جناحی خاص و یک جانبه نگری در این سازمان است که چنین شایعاتی را ( بقول شما ) باور پذیر میکند. مطمئن باشید چنانچه هر رسانه ای جانب بی طرفی خود را حفظ کند ، چنین شایعاتی محلی از اعراب ندارد و اگر هم دامن زده شود، افکار عمومی نمیپذیرد.بکار بردن واژگانی مانند " رسانه میلی " ناشی از همین سیاست سیماست. (4043370) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۵:۴۰:۳۸
انشالله با دقت بیشتری اطلاع رسانی کنیم و هر شایعه ای را بی توجه به صحت و سقم ان فوروارد نکنیم. (4043397) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۵:۴۵:۳۵
نمي خواهم خداي ناكرده توهيني به كار خانم اسماعيلي كنم. اما پر واضح است كه ايشون در خبر مخصوصا اخبار صدا و سيما جهت گيري ها را ناديده مي گيرند. و چقدر باعث تاسف است كه در اينجا فقط يك مصداق در مورد نشست اپك اورده مي شود و از ديگر خبرهاي سياسي را ناديده مي گيرند. بيشتر اوقات كساني كه اعتياد به خبر دارند اخبار صدا وسيما و ساير سايت هاي خبر داخلي را مي بينند معلوم مي شود كه واقعا سازمان عريض و طويل صداو سبما با انهمه امكانات چقدر كم كاري دارند و با جهت گيري هاچقدر باعث دلسردي مردممي شوند. (4043407) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۶:۰۳:۱۲
شما اسيب شناسي كنيد كه جرا افكار عمومي امادگي پذيرش مطالب بقول شما كذب را دارد ايا بدليل ان نيست كه در تمام موارد متوجه زاويه سيما با اين دولت وجود ندارد از نحوه جينش خبر بگير تا تفاسير يكجانبه (4043438) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۷:۱۲:۴۱
چرا عملکرد خبر صداوسیما طوری بوده است که این شایعات باورکردنی است ؟ (4043558) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۷:۴۷:۳۲
انشاله همينطور است كه ميفرماييد (4043590) (alef-13)
 
حقیقت جو
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۸:۲۲:۵۸
بهر حال صدا و سیما اعتماد عمومی را از دست داده
ما سالهاست که فقط از اخبار هواشناسی ان استفاده میکنیم (4043629) (alef-13)
 
مهدی مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۹:۲۰:۵۹
هواشناسی را هم سایتهای خارجی هواشناسی بهتر و دقیقتر اعلام می کنند (4045843) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۸:۲۷:۵۹
وقتی در همین سایت الف 24 ساعته، صدا و سیما رو با تحلیل های ابکی می کوبید، بدون اینکه از نقاط مثبت تعریف کنید شما هم در امتداد جریانی هستید که این شایعات رو گسترش میدن.چه بخاهید چه نخاهید. (4043634) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۹:۱۵:۴۶
به جای متهم کردن ديگران به دنبال اين بگرديد که کجای کارتان عيب دارد. برای دفاع از حيثت حرفه اي خبر در رسانه ملی لازم نيست نامه های تند و آتشين بنويسيد، فقط کافی است اصل اساسی بی طرفی در روايت خبر را رعايت کنيد. فراموش نکنيد که قاضی کار شما مردم هستند و با داد و فرياد و نامه و بيانيه نميتوانيد تأثيری در تغيير نگاه مردم نسبت به مجموعه خبری رسانه ملی داشته باشيد. (4043714) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۱:۲۳:۱۹
دولت همه اش به دنبال مظلوم نمايي است تا فضاحتهاي كه بار مى آورد را لاپوشاني كند. (4043811) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۱:۴۴:۲۱
متاسفانه سابقه صدا و سیما اینقدرها مطلوب نیست که بتوان حرف این خانم خبرنگار را باور کرد . در بسیاری از موارد شبکه های مجازی بسیار قابل اعتمادتر از رسانه به اصطلاح ملی است . (4043833) (alef-13)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۲:۱۱:۴۰
بنده هم سالها در صدا و سیما خبر و تفسیر خبر تنظیم کرده ام. شاید در این مورد حق با شما باشه ولی تقریبا همیشه نسبت به اخبار سوگیریهای جناحی در صدا و سیما لحاظ میشه که بعضا حتی خود همکاران معاونت سیاسی رو ناراحت میکنه (4043862) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۲:۲۳:۵۹
انقدر صدا و سیما رفتارهای جناحی دارد. که به هر موضوع کوچک و بزرگی میشود شک کرد (4043874) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۳:۰۶:۰۴
بنظر شما اگر يك نظر سنجي براي يكسو نگري صدا و سيما در معاونت سيما انجام گيرد چند درصد مردم به غش كردن صدا و سيما به سمت يك طيف سياسي راي ميدهند... (4043938) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۱:۲۸:۲۶
این سوال هست یا تهمت؟ (4044203) (alef-11)
 
علی توکل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۲:۵۲:۵۱
حالا این سروصدای شما چه چیزی رو عوض میکنه؟ (4044268) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۶:۴۷:۳۵
ای کاش ایشان توضیح هم می داد که چرا مردم رسانه ملی را رسانه میلی می خوانند؟ (4044354) (alef-11)
 
نظیراحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۹:۰۱:۱۰
این که صدا و سیمای ملی داره تبدیل به میلی میشه شکی نیست . خب یه نظر سنجی عمومی بذارند ببینند که چند درصد مردم از وضعیت اخبار صدا و سیما رضایت دارند . مطمئنم بالای پنجاه درصد رضایت ندارند (4044471) (alef-11)
 
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۰:۲۶:۱۰
الف جان خودت برو از آرشیو صدا سیما بخش خبری ساعت 19 مورخه 5 آذر درست روزیکه حادثه برخورد قطار اتفاق افتاد رو بررسی کن
حادثه برخورد قطار و کشته شدن بیش از چهل نفر خبر پنجم این بخش بود
الف جان خواهشا خودت برو تحقیق کن
یعنی کشته شدن چهل نفر اهمیتش اینقدر کم بوده که خبر پنجم پخش بشه؟ (4044588) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۳ ۱۱:۴۱:۳۶
صدا و سیما اگر میتوانست و انجام پذیر بود ، اخبار اوپک رو هم سانسور میکرد . میلی بودن صدا و سیما سالهاست برای مردم به اثبات رسیده (4047334) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.