نظر منتشر شده
۲۱۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 135816
اصلاح طلبان را نباید یک گروه مشخص دید
اصلاح طلب واقعی انتخابات را تحریم نمی‌کند
بخش خبری الف، 3 دي 90
آن دسته از اصلاح طلبان که موضع خود را درباره فتنه گران مشخص کردند حق دارند در انتخابات شرکت کنند و هیچ کسی نمی‌تواند مانع شرکت آنها شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۹
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید می‌کند که فتنه‌گران صلاحیت نمایندگی در مجلس را ندارند. فتنه‌گران و وابستگان آنها در صف اپوزیسیون نظام قرار گرفته‌اند و راهی برای حضور در انتخابات ندارند.

به گزارش الف احمد توکلی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی تفصیلی با نشریه پنجره به بحث انتخابات آینده پرداخت که در ادامه به آن اشاره می‌شود:

وی در این گفت‌وگو تصریح می‌کند که فتنه‌گران و وابستگان آنها در صف اپوزسیون نظام قرار گرفته‌اند و راهی برای حضور در انتخابات ندارند.

_با نزدیک شدن به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بحث شرکت یا عدم شرکت جبهه اصلاحات در انتخابات از سوی چهره‌های مختلف اصلاح طلبان مطرح است. وضعیت فعلی اصلاح طلبان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اصلاح طلبان را نباید یک گروه مشخص دید بلکه آنها را باید یک طیف گسترده شامل رفتارهای مختلف در نظر گرفت. در طیف گسترده اصلاح طلبان دسته‌ای وجود دارد که در چارچوب نظام فعالیت می‌کند.

این گروه در اواخر ۸۸ اگرچه دیر بود، موضع خود را درباره فتنه‌گران تحت حمایت غرب مشخص کرد و از آنها نیز فاصله گرفت. این دسته قطعا می‌تواند در انتخابات پیش رو، به عنوان کاندیدا شرکت کند و هیچ کسی نمی‌تواند مانع شرکت آنها شود.

دسته دیگری هم هستند که در خارج از چارچوب‌های مشخص نظام و قانون اساسی فعالیت کرده و می‌کنند. در ماجرای فتنه ۸۸ شاهد بودیم که در رأس این دسته دو نفر از سیاستمداران سابق قرار داشتند و آن را رهبری می‌کردند. بماند که چه قدر از سوی اطرافیان خود مدیریت شدند ولی طیف عمده‌ای از سیاستمداران را هم به سمت خود کشاندند و دچار مخمصه کردند و اقلیت مجلس را هم از نظر سیاسی از حیز انتفاع انداختند.

این دسته در فتنه ۸۸ به صورت مشخص وارد شدند و مقصر اصلی اتفاقاتی بودند که رقم خورد. این بخش از اصلاح طلبان قطعا صلاحیت خود را برای فعالیت در نظام به عنوان نماینده مردم از دست داده‌اند. به همین دلیل در انتخابات پیش رو این دسته حق نامزد شدن برای تصدی نمایندگی مردم را ندارند ولی حق رای دادن به عنوان یک شهروند را خواهند داشت.

_این روزها در بین رسانه‌های به ظاهر اصلاح طلب، بحثی مطرح است مبنی بر اینکه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تحریم کنند و در آن شرکت نکنند. این ادعا را چگونه می‌بینید؟

اصلاح طلب واقعی انتخابات را تحریم نمی‌کند چرا که می‌داند تحریم انتخابات آینده و هر انتخابات دیگری به ضرر خودش خواهد بود. وقتی طبق قانون اساسی، بستری فراهم شده که تمامی گروه‌های معتقد به چارچوب‌های نظام می‌توانند با استفاده از آن در انتخابات شرکت کرده و خود را در معرض رأی مردم قرار دهند، هر گروهی که در رقابت شرکت نکند قطعا اشتباه کرده و خودش ضرر کرده است.

_ منظور من بیشتر معطوف به آن دسته‌ای از طیف اصلاحات بود که در چند سال اخیر به خارج از کشور رفته‌اند و در چارچوب نظام هم فعالیت نمی‌کنند؟

این دسته که وضع‌شان کاملا مشخص است. فتنه‌گران و وابستگان آنها در صف اپوزیسیون نظام قرار گرفته‌اند و همانطور که گفتم راهی برای حضور در انتخابات ندارند پس جز این که انتخابات را تحریم کنند گزینه‌ای ندارند.

آقای سیدمحمد خاتمی اخیراً دو نظر متناقض درباره انتخابات اظهار کرده‌اند. در جایی گفته‌اند که اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نمی‌کنند و در جایی هم گفته‌اند که اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کنند. این دو اظهار نظر متناقض را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

البته من پرسیدم وموضوع دقیقا این گونه نیست که مطرح شده است. آنها انتخابات را تحریم نمی‌کنند ولی مدعی هستند که نمی‌خواهند به اسم اصلاح طلبان، لیست سراسری در کشور و در حوزه‌های انتخابیه بدهند.

_ برخی معتقدند که دلیل اصلی این که اصلاح طلبان نمی‌خواهند لیست سراسری بدهند به عدم موفقیت‌ احتمالی آنها در انتخابات مجلس نهم و عدم اقبال مردم به آنها برمی‌گردد. آیا می‌توان این فرضیه را دلیل اصلی عدم شرکت به صورت فهرست نام و نشان‌دار دانست؟

این که اصلاح طلبان لیست سراسری نمی‌دهند، بیشتر به عدم توانایی آنها در دادن فهرست انتخاباتی وابسته است چرا که به نظر می‌رسد آنها بین خودشان اختلاف هم دارند و نمی‌توانند بر یک لیست واحد اجماع کنند. ولی قطعا برنامه و تصمیم آنها این است که هر یک از چهره‌های اصلاح طلبان می‌توانند به صورت فردی در انتخابات مجلس نهم شرکت کند.
به نظرم اگر اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه؛ افراد خوشنام، خدوم و مدیر معرفی کنند قطعا این شانس را خواهند داشت که موفقیت هم کسب کنند.

_ ترکیب آینده مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا اصلاح طلبان مجلس نهم ترکیبی شبیه به ترکیب اصلاح طلبان مجلس هشتم خواهند داشت؟

قضاوت درباره آینده مجلس خیلی زود است. پیش‌بینی آینده هم سخت است و من نمی‌توانم به صورت مشخص وارد آن بشوم.
 
Latvia
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۱:۳۲:۱۰
جناب اقای توکلی اینکه چه کسانی بایدبه مجلس بروند به انتخاب مردم است .. ضمنا سرنوشت خودتان هم معلوم نیست.... شاید بایستی به فکرشغل دیگری غیرازنمایندگی باشید.... خداکند منتشرشود....... (571153) (moderator22)
 
Sweden
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۱:۳۹:۴۲
برای مردم در حال حاضر قیمت ارزها و طلا بیشتر از مجلس اهمیت دارد
فعلا دولت خود در بازار ارز جو ملتهب ایحاد می کند و غیر قانونی و سود جویانه صد تومان -صد تومان قیمت ارز را بالا و بالا تر می برد وقتی قیمت مصوبه مجلس 1050 تومان برای امسال بود و دولت هم در دلار مرجع هم در ذلار مسافرتی و هم در دلار بازار آزاذ در حال گران فروشی است و مجلس دولت را استیضاح نکرده و هیچکدام از نماینده های اصلاح طلب یا اصول گرا با قاطعیت وارد این عرصه نشده اند برای مردم از اینکه چه کسی یا گروهی در مجلس بقدرت برسند اهمیتی ندارد چون هر گروهی در مجلس راه پیدا کنند فرقی ندارد فقط گرانی و بدبختی نصیب مردم می شود. آیا مجلس با این اوضاع اقتصادی جلوی اجرای فاز دوم هدفمندی را خواهد گرفت تا مردم از این بدبختر نشوند جواب نه هست چون مجلس اصلا قدرتی ندارد و تبدیل به یک مجلس نمایشی شده است.

اگر مجلس توانست با توجه به میلیاردها دلار درآمد ارزی ایران (بیش از 600میلیارد دلار) قیمت دلار به 1050 تومان در بازار ارز برگرداند می توان امید داشت مردم هم به مجلس اطمینان پیدا خواهند کرد (572327) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۳:۳۹:۳۱
دلار سیر صعودی گرفته
بهمنی گفته بود که این هفته قیمت ارزها ارزان می شود!
دولت کی دست از طمع بر بازار ارز و طلا بر می دارد؟

دولت دوباره به دلار سیر صعودی برای سودجوی بیشتر داده است و قیمت دلار به 1465 تومان رسیده است

اگر نمی توانند تحریم ها را دور بزنند غنی سازی را کنار بگذارند
اگر نمی توانند جلوی تورم فدفمندی را بگیرند این طرح را هم کنار بگذارند
اگر هم اصلا نمی توانند استعفا بدهند
مجلس ! مجلس! (572824) (moderator19)
 
Sweden
۱۳۹۰-۱۰-۰۶ ۰۱:۰۶:۳۷
طرح هدفمندی که به شکست کامل خورده است!
بیش از 40 درصد ارزش پول ایران در مقابل دلار کاهش یافته و حدود 30 درصد دلار در مقابل دیگر ارزها جز ریال کاهش یافته یعنی ریال ایران بیش از 70 درصد در مقابل دلار کاهش داشته !
و با بی ارزش شدن ریال سوخت برای قاچاق دوباره در حال مهیا شدن است !

این طرحی بود که هزاران ساعت کارشناسی شده بود !
اگر مجلس واقعا مردمی باشد جلوی این فشار اقتصادی که هیچ نتیجه ای جز فشار مضاعف بر مردم و اقتصاد کشور را داشته می گیرد و قیمتها را به حالت قبل بر می گرداند. این طرح نه تنها باعث نزدیک شدن قیمت انرژی در ایران با جهان نشد بلکه بدلیل بی ارزش کردن ریال باعث افزایش فاصله هم شد!

آیا بهتر نیست تا زمان از دست نرفته و تبعات این طرح شکست خورده بیشتر خودش را در مسائل اجتماعی - فرهنگی نمایان نکرده مجلسیان جلوی این طرح را بگیرند و قیمتها که از همه مهمتر قیمت ارزها است را به حالت سابق یا حداقل به همان نرخ مصوبه خود 1050 تومان برگردانند؟ (574769) (moderator22)
 
رضا
Malaysia
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۰:۱۴:۴۱
این که مردم به کاندیداها از جمله آقای دکتر توکلی و رقبای ایشان رای بدهند یا خیر یک موضوعی است در چهارچوب دموکراسی. ولی اینکه ایشان یه جای مردم ملاک تعیین کند وعده ای را شایسته حضور در انتخابات نداند و عده دیگری را هم افتخار دهد و برای گرم کردن تنور انتخابات با تعیین شرایط مجوز حضور دهد! و همه این نظرات شخصی و جناحی خود را نظر مردم بداند چیزی جز توهین به شعور مردم نیست و نشانه نگاه ایشان به مقوله دموکراسی و جاکمیت مردم است. حالا ای کاش این دوستانی که خود را قیم مردم میدانند و برای همه از جمله انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان تعیین تکلیف میکنند حداقل قیم های عاقلی و هوشمندی بودند و تصمیمات پایداری میگرفتند. فراموش نمیکنیم که دولت آقای احمدی نژاد با حمایت ایشان و همفکرانشان و تحمل هزینه های فراوان به مردم روی کار آمد و حالا همین آقایان در تلاشند این جریان را از صحنه سیاست حذف کنند ولو با تحمیل هزینه های گزاف تر.
(من در این نوشتار توهینی نکردم و با رعایت احتیاط صرفا یک بحث منطقی کردم و امیدوارم حد اقل این نظرات مخالف را الف چاپ کند) (572555) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۹:۵۶:۲۰
ای کاش وقتی این آقایان نظراتشان را اظهار میکنند روشن کنند که نظر شخصیشان است و نه نظر گروه یا نظام.
بنده طرفدار هیچ گروه خاصی نیستم ولی به نظر همه احترام میگذارم و امیدوارم کسانی روی کار بیاییند که بتوانند بدون در نظر گرفتن مصلحتهای شخصی و ... کشور را باز سازی کنند و از تخریب خودی دست بردارند.
متاسفانه دققیقا همین سخنان در در جاهای دیگر تکرار میشود و فقط فاعل عوض میشود. امیدوارم که چاپ شود. (574475) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۱:۴۰:۵۵
شما اصلاح طلبان را مرده فرض کنید جناب توکلی اما ایا مشکلات شما با گروهی از مردم که از رفتارها وبگیرو ببندها معترضند حل میشود .اقای توکلی عالم محضر خداست همه ی اعمال ما روزی مورد باز خواست در داد گاه عدل الهی است طوری حرف بزنید که دقیقا بتوانید ان را در پیشگاه دادگاه الهی نیز بیان کنید شما که مانند بعضیها فکر نمی کنید هدف وسیله را توجیه میکند .تقوا پیشه کنیم. (571165) (moderator22)
 
مهدي
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۲:۱۹:۵۵
صلاحيت نمايندگي مجلس را آقاي توكلي مردم تعيين مي كنند. نه شماها. شماييد كه صبح يك تيتر مي زنيد در تأييد و عصر تيتر مي زنيد در تكذيب. نمي دانيم كدام حرفتان را باور كنيم اينقدر دورو هستيد. واي به حال اين مجلس با اين نمايندگان (571235) (moderator22)
 
Latvia
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۲:۲۴:۱۷
آقاي توكلي من فكر مي كردم شما يكي از نمايندگان فهيم هستيد و به دمكراسي و ازادي بيان معتقديد وش ما كه ادعا داريد همه مردم مثل شما فكر مي كنند اما.....
بنظرم من همه جناحها و گروه ها حتي خارج از كشوري ها مجاز و بدون رد صلاحيت حق شركت در انتخابات را داشته باشند تا ببينند و بدانند وزنشان در افكار مردم ايران چقدر است
مثلا آقاي X شما جزء اصلاح طلبان مي دانيدش بايد ببيند كه مردم در مرود ايشان چه نظري دارند و اگر راي نياورد خودش براي هميشه از صحنه سياسي خارج مي شود.....
لطفا چاپ كن (571241) (moderator22)
 
ناهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۲:۴۲:۱۳
از اینکه آقای دکتر توکلی تکلیف افراد را روشن نمودند واقعا" باید ممنون بود چون این بندگان خدا را از بلاتکلیفی نجات دادند خدایا عاقبت مارا ختم بخیر کن (571265) (moderator22)
 
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۹:۵۸:۲۷
بفرماييد هم تكليف مردم هم تكليف شوراي نگهبان و هم تكليف نامزدهاي فتنه‌گر و غير فتنه‌گر و ... همه و همه را روشن فرمودند.الهي خدا نگهدارشان باد. (572524) (moderator22)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۲:۰۰:۴۴
تو رو خدا این نظرات پایین را به آقای توکلی نشان دهید تا بفهمند چقدر موافق و مخالف سایتشون رو میخونند (572688) (moderator19)
 
يك دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۲:۴۸:۲۳
تشخيص را به مردم واگذار كنيد آقاي توكلي عزيز
فتنه گر اون كسيه كه هزارهزار ميليارد برده و خورده. اينقدر رو اعصاب مردم راه نريد بزاريد همون فتنه گر به قول شما در عرصه حضور پيدا كنه مردم خودشان جواب مناسب خواهند داد اينقدر دايه مردم نباشيد. راستي اين همه دادوبيداد الكي بر سر اختلاس كردي نه كسي را استعفا داد و نه كك آقايان گزيده شد. (571277) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۲:۱۷:۲۳
اقا یا خانم محترم فتنه گراز نظر مردم ان کسانی هستند که میخواستند نظام اسلامی راسر نگون کنندتازه اگر شما اخبار رااز رسانه های خودمان پیگیری می کردید نه از رسانه های بیگانه میفهمیدید که خیلی از افرادمقصر در اختلاس دستگیر شدند وظرف چند ماه اینده مقصر هم حتما دستگیر میشود (572109) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۵:۰۸:۴۳
اخبار اشتباه به عرض شما رسیده، هنوز دانه درشتها دستگیر نشده اند و فقط چند نفر رییس شعبه شهرستان و کارمندان رده پایین دستگیر شده اند. (574089) (moderator22)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۲:۴۸:۵۶
مردم یکبار در سال 80 بین آقای توکلی و آقای خاتمی انتخاب کردند. آقای خاتمی نه تنها مورد تبعیت تمام اصلاح طلبان است، بلکه سخنان ایشان به دلیل داشتن شخصیت برجسته فراجناحی و بلکه فراملی برای قاطبه مردم مورد وثوق است. (571278) (moderator22)
 
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۶:۵۷:۰۴
اقای محترم اقای خاتمی ان زمان خاتمی بود الان یک ... است بنی صدر هم زمانی توسط مردم رییس جمهور شد (573088) (moderator19)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۰:۲۹:۵۶
برادر شما اجازه بده امثال آقایون خاتمی و اجازه حضور پیدا کنند، خواهی دید که استقبال مردم از این عزیزان چگونه خواهد بود.
به نظر من "تنها" پشتوانه نظام (تاکید می کنم "تنها") اصلاح طلبان هستند. (573306) (moderator22)
 
مهدي
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۲:۳۷:۳۹
آقاي سجاد جان، خاتمي اكنون هم محبوب است ولي احمدي نژاد چطور؟ مردم تازه قدر خاتمي را مي فهمند. (573944) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۵:۰۵:۰۵
اگر مجلس اول دارای همین رفتارهای محافظه کارانه مجالس هفتم و هشتم بود، آیا باز هم آنگونه با بنی صدر برخورد انقلابی مقتدارانه می کرد؟؟؟!! (574084) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۶ ۱۰:۰۹:۴۵
اتفاقا با گلی که دولت محترمه به سر مردم زده الان خاتمی برای اکثریت جامعه حکم فرشته نجات رو داره!!!
الان خاتمی بسیار محبوب تر از قبل شده چرا که با نفتی به قیمت کمتر از یک دهم قیمت الان اقتصاد مملکت رو حفظ کرد و جامعه رو هدایت کرد. مثل الان نبود که مردم نامحرم شوند ودلت به مردم دروغ بگوید.
توصیه می کنم فیلم دیدار خاتمی با دانشجویان دانشگاه تهران رو در همون اوایل دور دوم ریاست جمهوری تماشا و با رفتاری که با دانشجوی شعاردهنده بر علیه احمدی نژآد شد مقایسه کنید!!! (575085) (moderator22)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۱۰-۰۷ ۰۱:۰۷:۱۴
چرا فکر می کنید که همه ی ملت ما همان دانشجویان دانشگاه تهران هستند
دکتر احمدی نژاد هنوز هم به فکر مردم است و هنوز هم مردم او را دوست دارند...
فقط خودتو و دور وبری هاتو نبین ....

یه کم بهتر نگاه کن... (577113) (moderator19)
 
abbas
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۲:۵۴:۰۶
جناب آقای توکلی
خود شما تو این 20 سالی که اسمتان در کشور هست و هزار مشالله دکتر اقتصاد هم هستید برای اقتصاد این ملت چه کار کردید که صلاحیت نمایندگی مجلس را داشته باشید گل سرسبد کار شما طرح تثبیت قیمت ها (اگه یادتان باشد گفتید دادن عیدی به ملت) بود که تبعات منفی آن تا دولت کنونی ادامه دارد و برای دولت بعد هم هرکس از هر جناحی باشد ادامه خواهد داشت (571287) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۳:۱۶:۴۳
الف وجود داشته باش و این نظر رو بذار:
جناب توکلی راست راستی منفی کاری که علیه چند نفر راه انداختید تا 1 نفر رو بالا ببرید رو خودتون هم باور کردید آره؟ و از این اشتباه بزرگ روی کوتاه اومدن ندارید! (571334) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۳:۱۷:۲۶
چقدر دست و دل‌باز !
حق رای دادن را از ایشان منع نفرمودید
همین قدر هم جای شکر دارد (571336) (moderator22)
 
حجت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۲:۱۶:۱۳
واقعا ! ببینید نماینده مجلس که نماد دموکراسیه نظرشون اینه ...!
آقای توکلی متاسفم (572106) (moderator19)
 
منصور
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۳:۴۵:۲۵
با این مطالب میخواهید برسانید که همه اصولگرا ها بی عیب و نقص و بدون خطا و اصلاح طلب ها همه خطا کارند (571366) (moderator22)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۴۸:۴۶
كارنامه 6 سال حاكميت اصولگرايان بر تمامي مراكز قدرت و حمايت رسانه اي و.. از آنها كارنامه اگر نگوييم سياه اما خاكستري تيره است... (571810) (moderator22)
 
عباس میرزایی
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۳:۴۷:۱۴
با سلام به نظر شما اگر نظام در مورد خودی و غیر خودی بودن اشخاص مدارای بیشتری داشته باشد ، امکان استفاده از ظرفیت های سیاسیون ولو این که در بعضی مواقع به عملکرد نهادها ایراد داشته باشند ، را فراهم نمی کند ؟ چرا ما با بسیاری از کسانی که درون نظام بوده و هستند و فقط ایراداتی به عملکردها دارند به عنوان مخالف و معاند برخورد می کنیم ؟ (571373) (moderator22)
 
Akbar
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۰۲:۰۷
آقای توکلی حرف شما بجاست اما هم کیشان شما در اصولگرایی اصلاح طلبان را قبول ندارند و صراحتا هم گفته اند که راهشان نمی دهیم شورای نگهبان هم که تکلیف رامشخص کرده است پس اصلاح طلبی در ساختار فعلی محلی از اعراب ندارد (571398) (moderator22)
 
توحید
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۰۴:۰۰
هم اصلاح طلبی هم اصول گرایی = توهمیه که نمی دونم ساخته و بافته کیه.

اون از اون اصلاح طلب ها که نصفشون الان تحلیل گر VOA هستن. (اگه اخراجی هاشونم حساب کنیم). نصف دیگه شونم که سال 88 نشون دادن چی هستن و رفقای اون وری رو فراموش نمی کنن.
حالا الان بیایم بگیم هر چند دیر ، ولی به خودشون اومدن و مسیر رو جدا کردن !!! عزیزم کدووووم مسیر جدا کردنی ؟؟ واقعاً اینقدر تحلیل ندارید که بدونید اینا بازم یه قضیه ای مثل خرداد 88 پیش بیاد روی اصلی خودشون رو نشون می دن ؟؟؟

اینم از این اصول گرایی که در جالب بودن این جریان همین بس که وازه هایی همچون بتمرگ و خفه شو و ... رو می شنویم از تریبون مجلس !!
در ضمن جریانی هم که ادعای کار درستی و بودن در موضع حق می کنه لازم به دشمن فرضی تراشیدن !! نداره.

نماینده واقعی کسیه که روشش اصلاح امور برای رسیدن به اصوله. به امید 290 نماینده اینچنینی .... . (571402) (moderator22)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۲:۳۷:۱۲
نماینده واقعی کسیه که در یک انتخابات همگاني انتخاب شود. ربطی به این ندارد که طرف تو خونه دو طبقه زندگی می کنه یا قصر. شب نون و ماست می خوره یا پلو. ادعا می کنه که روزی 2 ساعت می خوابه و 22 ساعت کار می کنه. کسانی که دارند این چیزها را برای شما جا می اندازند یا خیلی نادانند. یا قصد فریب شما را دارند. (572143) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۰۲:۲۷:۳۴
البته یکی همان نمایندگان واقعی .اصول گرای مجلس از برای اصولش در جئاب توهین کننده با صلابت تمام جا سوزنی میزش را پرتاب کرد تا دهان تمام یاوه گویان .جاسوسان .معاندان ...اصلاح طلبان و..به خاک مالانده وفتنه در نطفه خفه کند ......... (573606) (moderator22)
 
Germany
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۰۵:۵۶
آقای توکلی مردم هیچ دل خوشی از شما ی اصول گرا و سایر اصول گرایان ندارند شما با باز گذاشتن دست آقای احمدی نژاد اقتصاد کشور را نابود فرمودید (571411) (moderator22)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۵۰:۴۶
آقاي توكلي وديگر اصولگرايان در مجلس و خارج از مجلس كه كمك كرديد براي بار دوم آقاي احمدي نژاد و دولت قانون شكن و غيركارشناسش راي بياورد.. به جاي اينكه بابت اشتباهاتتان از مردم عذرخواهي كنيد براي ديگران شرط مي گذاريد؟ واقعا كه چه رويي داريد؟ ديدار به قيامت كه خداوند بهترين حاكم و قاضي است. (571819) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۶ ۰۹:۴۹:۵۱
خداوند رحمان می فرماید به گنهکاران فرست می دهم برگردند وگرنه فرصت میدهم تا به درک اسفل سافلین بروند وعده خداوند همیشه حق بوده و خواهد بود (574997) (moderator22)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۵۳:۴۹
آقاي توكلي.. اين مجلس آينده هم ارزاني خودتان.. هر روز همايش وحدت اصولگرايان و.... با افتضاحي كه مجالس هفتم و هشتم و دولت نهم و دهم در اداره كشور به بار آورده اند مجلس آينده هم مال خودتان.. چه كساني شايسته تر از اصولگرايان بابصيرت!! با بزرگترين اختلاسها .. حقوق مادام العمر.. نابودي اقتصاد و فرهنگ و اخلاق ... رشد اعتياد و طلاق و... (571825) (moderator22)
 
محمود
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۵۶:۰۶
تند نرو

مثلا" مجلس ششم چه گلی به سر مردم زد؟

با اون وادادگی بزرگشون و اعتصاب در مجلس (571945) (moderator22)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۰:۰۳:۳۳
انصافا الان بعد از این سالها با خودم فکر می کنم که چه مردان و زنان شجاع و حق طلبی توی اون مجلس بودند.
به نظر تو اگر نمایندگان مجلس ششم مثل نمایندگان مجلس هشتم بودند رد صلاحیت می شدند؟! (572247) (moderator22)
 
ایرانی
Norway
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۰:۱۸:۱۹
جنابعالی یواش برو و با صبر و حوصله نظرات مردم را بخونید و به رایهای انها به کلیه کامنتها توجه کنید البته این توصیه من به توکلی و امثال ایشان هم هست. واقعا چه چیزی دستگیرتان میشود . البته باز هم جای تقدیر دارد که تا همین حد هم نظرات مخالفان را معرض دید قرار میدهید از این بابت ممنونم و خدا به حق امام عصر ( عج) همه را به راه راست هدایت فرماید (572266) (moderator22)
 
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۵۴:۳۰
من فقط براي رييس جمهور آينده تاسف مي خورم كه يك كشور درب و داغان را از نظر اقتصادي و سياسي و فرهنگي واجتماعي و محيط زيست و ... بايد تحويل بگيرد. (571830) (moderator22)
 
محمود
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۱:۳۱:۱۴
شما متاسف باش اما برای خودباختگان و وادادگان به غرب و سیاه بینی های

افراطی ، بد نیست منصفانه به همه چیز نگاه کنیم

منصفانه ، نه سفید بی مورد ، و نه سیاه کورکورانه (572053) (moderator19)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۵۵:۲۲
8 سال كشور به قهقرا رفت با اين دولت و مجلس.. اما حداقل اين خوبي را داشت كه مردم بصيرتشان افزايش يافت و قدر دولت خاتمي و حتي دولت هاشمي را بيشتر از گذشته فهميدند.. اما بايد تا دو سال ديگر صبر كنند و خون دلها بخورند. (571834) (moderator22)
 
صاحب
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۰۷:۰۰
اگر انتخابات تك بعدي شود خطرناك است ، و خطر اصلي تجزيه و از هم گسيختگي اصولگرا ها خواهد بود.(در نبود اصلاح طلبان)اميدوارم آن دسته از اصلاح طلبان كه به در چارچوب نظام حركت مي كنند در انتخابات شركت كنند.ولي اگر هم شركت نكنند عملا خودشان را از جامعه طرد كرده اند. (571419) (moderator22)
 
برزين
Canada
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۰:۲۳:۴۰
تک بعدی شدن انتخابات یعنی فاتحه دموکراسی و شرکت مردم را خواندن. اما اصلاح طلبی که در چنین انتخاباتی شرکت کند، همه چیز هست یه غیر از اصلاح طلب. (571984) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۱۲:۴۰
البته بنده به عنوان كسي كه زماني به اطلاح طلبان راي داده ام و هميشه و در همه انتخابات قبلي شركت كرده ام، به دلايل مختلف (همچون اتفاقات 2-3 سال گذشته، اشكالاتي كه به سيستم نظارتي و انتخباتي وارد مي دانم و شعف آنرا در همين انتخابات گذشته شاهد بودم، رسيدن به عدم باور به مقتدر بودن مجلس در اين سيستم، ...) در اين انتخابات و انتخابات ديگر شركت نخواهم كرد... بنده نه اغتشاشگر هستم نه چيز ديگر، بنده كسي بودم كه به ايجاد اصلاحات در سيستم فعلي از طريق انتخابات اميدوار بودم ولي متاسفانه عملكرد مسئولين پيامهاي ديگري به من رساند و از اين به بعد فقط نظاره گر اين عرصه و احتمالا يكه تازي اصولگرايان عزيز خواهم بود فقط اميدوارم مثل 6 سال گذشته كه بصورت يكدست حاكميت را در اختيار داشتند وضع را خرابتر نكنند (571428) (moderator22)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۱:۰۶:۴۷
سلام بنده هم یک بسیجی فعال عضو گردان عاشورا هستم تا سال 88 در 21 انتخابات مختلف حتی میان دوره ای شرکت کرده بودم ولی دیگه بسه 6 سال برای امتحان زیاد هم بود دیدیم چه گلی به سر مملکت واوضاع احوالش به خصوص اقتصاد زدن
راستی من کارشناسی ارشد دارم به لطف مسئولین فعلی بیکارم (572312) (moderator22)
 
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۰:۱۴:۱۷
من از سال 58 تا امروز در همه رأي گيري‌ها شركت كرده‌ام و حتي يك مورد آنرا هم از دست نداده‌ام. در جبهه و در خارج از كشور هم رأي داده‌ام. اما در اين دوره تحت هيچ شرايطي رأي نخواهم داد.باعث آنهم عملكرد اين جماعت است. اميدوارم اگر من خطا مي‌كنم خدا مرا ببخشد و اگر اينها خطا كرده و مي‌كنند خدا از گناهانشان بگذرد. ... (572554) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۲۳:۳۷:۵۲
lمن هم مثل شما در همه انتخابات شرکت کردم و مردم را هم به صحنه آورم با تمام نیرو/ امسال در انتخابات شرکت نخواهم کرد زیرا به شعور ملت من در سال 88 توسط عده ای افراطی توهین شد
همسر شهید (574721) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۱:۳۲:۴۲
به نام حق

شما بسیجی نیستی اگر بسیجی بودی چشمو گوش بسته از مسئولین حمایت می کردی ....

یا علی
زنده اند مردان حق (572648) (moderator19)
 
علیرضا پِژوه
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۸:۴۹:۵۱
من هم یک بسیجی هستم اما
1. برده هیچ کس نیستم
2. خودم عقل دارم
3. اجازه نمی دهم کسی به جایم تصمیمی بگیرد
(573187) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۲:۱۷:۰۴
شخصا پس از ماه ها به الف سری زدم مخالفین بسیار بیشتر از این تعدادندچون بسیاری الف را نمی خواندند بدلیل یکطرفه نگری (573424) (moderator22)
 
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۷ ۰۱:۵۱:۳۱
من بسیجی نیستم ، اما مطمئنم که بسیجی واقعی چشم و گوش بسته از کسی حمایت نمی کنه (577154) (moderator19)
 
جانم فدای ایران
Norway
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۰:۳۷:۰۹
بسیجی عزیز مگر کارشناسی ارشد نداری برو برای نمایندگی مجلس ثبت نام کن شک ندارم امثال تو و من بهتر از صدها توکلی درد جامعه رو میدونیم توکلیهایی که سالهاست تو قدرت هستند و یک روز نشده از ساده ترین کارهای زندگی مثل خرید نون و گوشت و ماست را خدمتکارانشان انجام میدن و هیچ از گرفتاریهای جامعه خبر ندارن و چنان از موضع قدرت حرف میزنن که امر بهشون مشتبه شده که دستور میدن کی تو انتخابات شرکت کنه کی نکنه (573317) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۱۱ ۱۲:۲۹:۱۷
احسان خان کارشناس ارشد باید کار افرین باشد نه جویای کار یک تجدید نظری راجع به کارشناسی ارشدت بکن و ضمنا به خاطر بسیجی بودنت و یا 21 دوره در انتخابات شرکت کردنت منت سر انقلاب نذار (583587) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۰:۱۲:۰۰
من هم دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد. اگر برای کسی مهم است منتشر کنید. (572548) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۲:۲۷:۳۶
نظام نیازی به شرکت شماها درانتخابات نداردشماها بهتر است بروید در انتخابات امریکا شرکت کنید اندفعه که امدید درانتخابات شرکت کردید ابروی ایران رادر جهان بردید ما خودمان مثل همیشه در انتخابات شرکت می کنیم ونمی گذاریم خون شهدا پایمال شود (573437) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۸:۵۸:۰۴
من در انتخابات شرکت میکنم یقین داشته باشید بیشتر مردم درانتخابات شر کت میکنند چون انها نمی خواهند خون شهدا پایمال شود مردم این نظام را به راحتی بدست نیاوردند که به راحتی از دست دهند مردم همان طور که درنه دی 88 نشا ن دادند که به امام وشهدا وفادارند شک نکید دوباره این کار را خواهند کرد (574374) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۲:۱۴:۱۵
به نظر من شما مقصر نیستید مقصر اصلی انهایی اند که تاتوانستند از این انقلاب منفعت بردند وقتی دیدند که دیگر نمی توانند از این انقلاب منفعتی ببرند همچنین تهمتی به نظام زد ند در حالی که خودشان هم بعد از از چندماه از انتخابات فهمیدندکه اشتباه کردند وخودشان هم اعتراف کردندکه در انتخابات تقلب نشده است از جمله شخص تاج زاده که خودش اعتراف کرد که درانتخابات تقلب نشده است حتی خود خاتمی در چند جا اشاره کرده است که تقلب نشده است (573421) (moderator22)
 
ناشناس
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۱۹:۴۷
جنای توکلی در چه جایگاهی اجازه برای شرکت کردن یا نکردن افراد در انتخابات صادر می فرمایید؟ سخنگوی شورای نگهبان؟ ایشان چند وقت پیش هم گفته بودن جبهه پایداری رای ها را می شکنه و رای نمیاره. میشه بفرمایید وقتی اصلاح طلبان لیست نمی دن رای اصولگراها در مقابل چی قرار می گیره تا بشکنه؟ اصلا وقتی اصلاح طلبان لیست نمیدن برای چی اصولگراها انقده روی وحدت داشتن تاکید دارن؟ واقعا اگه کسی این معما رو میفهمه برای منم توضیح بده ممنون میشم. (571443) (moderator22)
 
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۷:۵۸:۰۳
دوست عزیز این حرف های آقای توکلی در تقسیم بندی اصلاح طلبان برای حل همین معماست بعنی تراشیدن بک جناح اصلاح طلب بی خطر برای توجیه وحدت اصولگرایان (571746) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۲۲:۳۲
اقاي توكلي شما بايد براي اصلاح طلبان خط و مشي تعيين كني ؟شما همون اصولگرايان را متحد و به خط كن !!! اصلاح طلبان پيش كش !!!!! (571446) (moderator22)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۳۴:۴۷
اصلاح طلبان در يك موقعيت تاريخي قرار دارند در پيچي كه به هر حال از اون خواهيم گذشت ولي بهتر كه همراه با مردم و نظام باشند تا همه با هم به مقصد نهايي و آرمان ملت بزرگ ايران برسند (571467) (moderator19)
 
India
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۶:۱۸:۴۷
عملکرد این مجلس که سراسر در دست اصولگرایان بود را دیدیم . مجلسی که به قول احمدی نژاد در راس امور نبود و حتی جرات سوال از ریس جمهور را نداشت همان بهتر که ما اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نکنیم و شما هر که را خواستید وارد این مجلس کنید
امید است نظرم را به عنوان یک فرد ایرانی درج کنید (571632) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۱۱ ۱۲:۳۷:۰۴
تازه فهمیدید چیکار باید بکنید . هشت سال مملکت را اصلاح کردید بس نبود . تئوریسن ها تون هم که لندن نشین شدن . (583596) (moderator19)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۳۴:۵۷
اصلاح طلبان در يك موقعيت تاريخي قرار دارند در پيچي كه به هر حال از اون خواهيم گذشت ولي بهتر كه همراه با مردم و نظام باشند تا همه با هم به مقصد نهايي و آرمان ملت بزرگ ايران برسند (571471) (moderator22)
 
برزين
Canada
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۰:۱۴:۴۳
خوب أكًر به اين حرف بأوراق داري بخواه كه از زندان ازادشان كنند، احزابشان را أزاد كنند، روز نامه هايشان را أزاد كنند ، به انها اجازه فعالييت أزاد انتخاباتي بدهند و اجازه بدهند كه مردم انتخاب كنند. در ضمن همه چیزهایی را که من اینجا مطرح کردم بر اساس قانون اساسی موجود جمهوری اسلامی است (571969) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۳۶:۳۸
افراد منفعت طلب هرگز جرئت مبارزه ندارند. کافی است اعلام کنند هر کس در انتخابات شرکت نکند، یارانه نقدی دریافت نخواهد کرد. مشارکت در انتخابات بی سابقه خواهد شد. (571474) (moderator19)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۵:۲۰:۳۶
آيا تا به حال از شما بابت شركت و يا عدم شركت در انتخابات سوال شده است.
... (571559) (moderator19)
 
حسن بی غم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۶:۰۷:۲۶
آقای توکلی آیا شما همیشه از روی نیت و قصد درونی تان اظهار نظر می کنید؟ هنوز مردم به یاد دارند که شما با طرفداری و یکجانبه گرائی نسبت به انتخابات گذشته رفتار کردید. رفتاری که بعدا خودتان در موردش به شک افتادید.
حالا هم کم کم هیاهو را شروع کنید تا بالاخره آخرین نفرات اصلاح طلب باقی مانده را هم به بهانه تحریم انتخابات یا بی اعتنائی به آ« یا حتی داوطلب نشدن برای یک امر فرمایشی به زندان بیاندازید. بعد باقی بمانید به آشی که از اقتصاد و سیاست خارجی و جنگ برای ایران فراهم کردید.
اصلاح طلبان را برای رنگین کردن سفر مجلسی می خواهید که در آن جز کرنش کردن عملی صورت نمی پذیرد.
مثل همیشه میدانم که هرگز الف تن به نمایش این نظر نیم دهد ولی بخواندی تا بدانید که ما م یدانیم (571610) (moderator22)
 
اندیشه
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۳:۰۷:۰۵
ای کاش می شد نظرسنجی با این موضوع و گزینه هایش در مورد رویدادهای سال 88 و حوادث بعد آن برگزار کرد و اگر هم به دلایلی نتوان نتیجه اش را در اختیار مردم قرار داد، حداقل در اختیار مسوولین قرار دهند تا بدین وسیله از جو حاکم بر جامعه و افکار عمومی آگاه شوند ، تا تصمیماتی که می گیرند بر اساس این آگاهی صورت گیرد و با سیاستهای نادرست کشور را به قهقرا نبریم.

و اما نظرسنجی:

نظر شما در مورد رویدادهای سال 88 و حوادث بعد آن به کدام گزینه نزدیکتر است:
1- فتنه سبز، کاملا موافقم.
2-فتنه سبز، تقریبا موافقم.
3-ممتنع، نظر خاصی ندارم.
4-جنبش سبز، تقریبا موافقم.
5-جنبش سبز، کاملا موافقم.

بگذار در محیطی آرام تمرین دموکراسی کنیم. تا بعدها همچون بعضی کشورهای منطقه در خیابان به جان همدیگر نیفتیم.
خدا شاهد است ما همه از اطلاح طلب و اصولگرا و حتی منتقدین دیگر دل در گرو این آب و خاک داریم و آبادانی و سربلندیش را آرزومندیم.
همه دوستدار یکدیگر هستیم.
به امید ایرانی آباد و سربلند. (572177) (moderator22)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۰:۳۴:۲۹
اندیشه جان
پس انتخابات رو برا چی برگزار کردن اگه ملاک رایه که احمدی 25 ملیون داشت و اگه ملاک کف خیابونه که 9 دی رو دیدید
ولی برا شما ملاک جمود خودتونه (573313) (moderator22)
 
عبدالرحمن
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۰۰:۲۷:۳۰
چرا به امید؟

ایران، آباد و سربلند هست و آبادتر و سربلندتر می شه.
یه سفارت آمریکا باید تعطیل می شد که شد.
یه حق انگلیسا باید کف دستشون گذاشته می شد که شد.
یکی دو نفر وطن فروش باید از جامعه ترد می شدند (کروبی و موسوی) که شدند.
فقط می مونه روی "یه سری ها" که باید کم بشه، که رو نیست وگرنه تا حالا کم شده بود. اونم می شه، غمی نیست.

ضمناً
معنای دموکراسی رو "یه سری ها" با آتیش زدن سطل زباله خیلی خوب هجی کردند.

مرسی (573537) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۳۹:۱۱
شما که فرمودن اگر شرکت نکنیم ضرر می کنیم ببخشید سوالی دارم حوابم بدیهد ایا برای رای دادن نباید نماینده که همفکر من در لیست داوطلبان باشد وقتی همه همفکران من رد صلاحیت شدن چرا باید شرکت کنم در انتخابات با تشکر (571478) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۴۱:۲۸
من به شخصه تناقضی بین حرفهای جناب اقای خاتمی نمی بینم تحریم نمی کنیم یعنی جای کسی تصمیم نمی گیریم شرکت نمی کنیم یعنی لیستی برای اصلاح طلبان نمی دهیم مردم مختارند که در انتخابات شرکت کنند یانه برای منه اصلاح طلب تعیین نکردنند خودم میدانم خوب تناقض کجاست (571485) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۴۲:۴۸
جناب آقای توکلی
سخت است جای شما بودن سخت است
بنظرم دین داری دیگر سخت است خدا کمکتان کند دین دار باقی بمانید
دوره زمانه خوبی نیست به امید روزهای بهتر وبدون برخورد مابین مسئولین (571491) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۴۷:۵۷
اینکه دلیل عدم ارائه لیست اصلاج طلبان را اختلاف درونی آنها دانسته اید نادرست است... (571504) (moderator19)
 
pooya
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۴۸:۳۸
واقعاً متأسفم آقای توکلی. تمامی مجاری اصلاح و تغییر را بسته اید و حال به جای آنکه به فکر آشتی ملی و وحدت باشید تلاش می کنید با این دست تحلیل عده زیادی از مردم را از شرکت در انتخابات منصرف نمایید. بسیار خوب شرکت نمی کنیم. تمام مملکت دست شما و جناح شماست. 6 سال عملکردتان را دیده ایم . با زهم خواهیم دید. (571509) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۴:۵۷:۳۱
اصلاح طلبان منتظر مجوز شما بودند که شما محبت کردید صادرش کردید (571521) (moderator19)
 
عباس
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۵:۰۵:۱۹
سلام اقای توکلی :
اینکه شما مثل بعض اصولگرایان بدون هیچ محاکمه ای بعضی از اصلاح طلبان را سزاوار مرگ ندانسته اید جای شکرش باقی است ولی با استناد به حکم کدام دادگاه، حکم به محرومیت انها از انتخابات میدهید ؟
آنتخابات یعنی اینکه خواست اکثریت مردم حاکم بر کشور باشد ضمن انکه باید حقوق قانونی اقلیت را هم مراعات کنند اینکه شما میگویید فلان گروه از اصلاح طلبان حق شرکت در انتخابات را ندارند، یا حرف شما قانونی است یا نیست :
-اگر حرف شما قانونی نیست که بحثی دیگر وجود ندارد.
-اگر حرف شما قانونی است:
یا فلان گروه محروم، در اکثریت هستند که وای بر مملکتی که قانونش اکثریت مردم را از انتخاب منع میکند ، یا اینکه گروه مورد نظر در اقلیت هستند که باز هم عدم شرکت انها اجحاف در حق اینگروه ودر واقع اجحاف به کشور است چون این اقلیت ادعایی شما میخواهند فقط از حق رای خود به عنوان یک ایرانی برای تاثیر در سرنوشت کشورشان استفاده کنند ونه چیز بیشتری و هیچ عقل و منطقی اینرا خلاف و زیاده طلبی نمیداند و همانطور که حتی حق رای یک جنایتکار زندانی را نمیتوان از او گرفت پس باید نتیجه بگیریم قانون کشور ما دیگر عاقلانه و منطقی نیست که باز هم وای بر کشورمان!
ولی خود مانیم اقای مهندس هیچ اکثریتی از رای اقلیت نمیترسد و انها را محروم نمیکند و هیچ دیکتاتوری در طول تاریخ نمیشناسم که مخالفان خود را اکثریت دانسته باشد. (571536) (moderator22)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۰۲:۱۷
به حكم كدام دادگاه صالحه و كدام محاكمه و كدام هيات منصفانه و كدام طي مراحل تشريفات قانوني .دو حزب اصلي و تاثير گذار اصلاح طلبان (حزب مشاركت و حزب سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ) را منحل اعلام كردند؟
به چه دليل حزب اعتماد ملي حق فعاليت ندارد؟ كدام قانون ؟ به فرض كه دبير كل حزب اعتماد ملي اشتباهي مرتكب شده يا كاري غيرقانوني انجام داده باشد چرا كل حزب و هواداران اين حزب بايد تاوان آن را بدهند و محاكمه شوند؟ چرا نبايد حزب به فعاليتش ادامه دهد؟ چرا روزنامه اعتماد ملي بايد تعطيل شود؟ اين روزنامه يكي از پرمخاطب ترين روزنامه ها بود؟ چرا روزنامه اعتماد بايد به خاطر چاپ يك مصاحبه تعطيل شود؟ كجاي قانون مطبوعات آمده است چاپ مصاحبه با يك دولتمرد يا يك مسوول جرم است؟ اگر آن دولتمرد حرفهاي خلافي زده است به روزنامه چه ربطي دارد؟ چرا بايد 100 نفر آدم از نان خوردن بيفتند؟ اگر يكي از اين افراد فقط يكي از اين افراد به خاطر بيكاري و... به كار خلاف روي آورد جواب اين گناه را چه كسي مي دهد؟ (571846) (moderator22)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۵:۱۸:۵۰
با تمام احترامی که برای آقای توکلی قائلم ولی اگر من هم چای اصلاح طلبان بودم در انتخابات شرکت نمی کردم (571556) (moderator7)
 
پيروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۵:۴۲:۲۰
جناب آقاي توكلي گويا همه گروههاي حاضر در انقلاب و بعد از انقلاب نقشهاي مثبت داشتند و همه هم خدا رو شكر برادر ديني هستيم بهترين راه اينه كه حالا كه اسم شما به عنوان يك نماينده ملت مطرح است لااقل به فكر جدايي و فاصله انداختن بين گروهها نشويد ما قوانين داريم هركس از آن قانون عبور كرد علنا به مردم معرفي شود وخطاي آنها را بازگو نمايند و راي صادر شود البته بدون قصد و غرض سياسي بيا يد در اين روزگار سخت با هم باشيم به خاطر اين دنيا همديگر را كنار نزنيم (در منزل هم فرزندان با پدر و مادانشان اختلاف صليغه و اختلاف راي دارند پس چرا اونجا بچه ها پدر مادر را ترك نمي كنند يا پدر و مادر فرزندانشان را از خانه بيرون نميندازن ) اينجا هم همه با هم هستيم خوب بد زشت زيبا خوش اخلاق بد اخلاق بايد راه مسالمت آميز را ياد بگيريم و گرنه حذف كردن كه كاري نداره پس همانگونه كه انتظار از شما داريم همه احزاب را يكبار ديگر در كنار هم و با صليغه هاي متفاوت و نظرات متفاوت اما در هدفي واحد جمع آوري كنيد اين آرزوي قلبي همه ما ايرانيان است (571586) (moderator19)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۰۳:۲۲
مردم بهترين قاضي هستند. مگر نمي گوييد مردم ما بابصيرت و آگاه هستند. پس لطفا رد صلاحيتها را به حداقل برسانيد و انتخاب را به عهده اين مردم بابصيرت و آگاه بسپاريد. (571847) (moderator22)
 
محسن
Sweden
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۲:۲۳:۲۲
صلیغه؟ منظورت سلیقه نیست؟ (572336) (moderator19)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۶:۰۴:۳۴
مردم تکلیفشان را با فتنه گران میدانند البته مردم کسانی راکه عملکردشان کمتر از فتنه گران نبوده و حتی بیشتر ازان هم بوده را ارزیابی میکنند و رفتار به اصطلاح اصولگرایانی که چوب لای چرخ حرکت نظام به سوی توسعه دارند و فقط ساز مخاف سر میدهند نیز خوب میشناسند (571609) (moderator22)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۰۴:۳۲
آقا مهدي.. كساني كه كمترين دزدي شان به هزار ميليارد تومان مي رسد فتنه گر نيستند؟ به نظر مي رسد برخي از رقيب بيشتر مي ترسند و از فتنه گري بيشتر صحبت مي كنند تا از بزرگترين اختلاس بانكي تاريخ ايران زمين!! (571849) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۲:۳۶:۲۴
اگر مردم تکلیفشان را میدانند پس نگران رای آوردن آنها نباشند و رد صلاحیتشان نکنند (572140) (moderator22)
 
moslem
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۱:۴۸:۵۲
تمام مردم ما همون هایند که سفارت میگیرند و یا 3000 میلیارد دلار را برمی دارند یا هر دو ... (573388) (moderator22)
 
mehrva
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۶:۳۱:۵۰
جناب توکلی اگر تنها یک کم درایت و حضم اندیشی وجود داشت اتفاقاً خوب است کسانی که شما و دوستانتان مدعی هستید که مردم به آنها اقبال نمی کنند وارد گود انتخابات می کرید. یا مردم به قول شما با بصیرت به آنها رای نمی دادند و ضایع می شدن و یا اگر هم احیاناً تعداد معدودی از آنها وارد مجلس می شدند به دنیا پز دمکراسی و آزادی می دادید که بله ما کشوری داریم که حتی مخالفمانمان را هم به مجلس راه می دهیم. (571647) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۶:۳۲:۵۶
من هم جای اصلاح طلبان بودم شرکت نمیکردم در این انتخابات هم رای نخواهم داد یک نکته رو هم بگم اینده سیاست این مملکت در دستهای اصلاحاته.چون با این وضع اختلافات داخلی اصولگراها و قهرمان هایی که نظام دارد از اصلاح طلبان میسازد و برچسب هایی که اصولگرایان به مردم و سیاست مداران میچسبانند مطمئنا نه تنها پایگاه مردمی خود را از دست میدهند باعث بدبین شدن مردم نیز به خود میشوند (571648) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۶:۳۵:۲۰
اصلاح طلبان را که حزبشان منحل شد کتک خوردند و زندان رفتند یه چندتایی هم که میگویند هر که میخواهد شرکت کند ما لیست نداریم. حالا چرا لیست ندارند خود شما میدانید مگر اینکه لیست زندانیها را بدهند. امسال مجلس تغییرات جزیی به نفع اصولگرایان با رای بسیار کم خواهد داشت و مجلس به زوال خود ادامه خواهد داد. (571652) (moderator22)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۰۷:۰۹
سقوط پارلمان در كشور ما از مجلس هفتم آغاز شد و در مجلس هشتم به اوج رسيد. با كمال تاسف مجلس ضعيف پايه هاي نظام را سست مي كند. اكنون در بسياري حوزه ها از جمله اقتصاد و فرهنگ و اخلاق اسلامي و... در جامعه با مشكلات و مصائب بزرگي روبرو هستيم. مجلس قوي و برآمده از آراي آزاد ملتاست .. مهمترين عامل تقويت امنيت ملي و بنيانهاي هر حكومتي است. (571855) (moderator22)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۱۳:۳۱
خداييش و انصافا اگر يك هزارم خلاف قانونهايي كه آقاي احمدي نژاد و دولتش كرده بود دولت آقاي خاتمي كرده بود شما اصولگرايان بابصيرت و دينمدار و خداشناس و باتقوا و... خودجوشتان چه مي كرديد؟ (571865) (moderator22)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۱۶:۱۵
آقايان... علنا در انتخابات گذشته از يك جرياني و يك شخصي حمايت كردند؟ چگونه باور كنم اين داور بي طرف است؟ در يك مسابقه فوتبال حساس اگر تماشاگران حتي حدس بزنند كه داور به ضرر تيم محبوبشان عمل كرده است يا پنالتي گرفته است يا ... مي ريزند توي زمين و اغتشاش و... در بهترين حالت فحش ناموسي به داور مي دهند!! شما ببينيد فقط حدس مي زنند داور بي طرفي را رعايت نكرده مطمئن نيستند.. حالا شما مقايشه كنيد با يك انتخابات حساسي كه سرنوشت 4 سال كشور است.. يا شايد هم بيشتر چون شايد نتيجه اقدامات اين 4 سال خيلي بيشتر از 4 سال ادامه داشته باشد... اگر يك گروه مطمئن شوند كه داور به ضررشان اقدام كرده است چه مي كنند؟! (571869) (moderator22)
 
fered
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۶:۴۷:۱۸
یفیناُ کسی نمیتواند برای شخص دیگری تعیین تکلیف کند ولی وقتی اصلاح طلبان نماینده ای معرفی نکنند ادم اصلاح طلب به چه کسی رای دهد .در ثانی اصلاح طلب فقط حرف است یا معنائی هم دارد (571662) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۶:۵۰:۵۱
جناب توکلی
من برای شما احترام زیادی قائل هستم
اما این مطلب شما یک طرفه و توام با بی انصافی بود که کمتر از شما دیده ام...
تا قبل از این خودی و غیر خودی بود و حالا واقعی و غیر واقعی...
به چه امیدی در انتخابات شرکت کنیم؟
بی خیال..با این اوضاع مرغ پخته هم از این استدلال ها خنده اش می گیره....
آقای توکلی
ما خسته شدیم از بس نقش هیزم تنور را بازی کردیم...
خسته شدیم که فقط دکور حکومت بودیم....
خسته شدیم از بس به فکر نظام و کشور بودیم....
حودتون به این روز کشوندینش....
خودتون هم تنهایی درستش کنید....
لطفا پای ما را وسط نکشید... (571670) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۶:۵۸:۰۱
آقاي توكلي با اينكه با طرز تفكر شما اطلاع داشتم ولي از شما انتظار چنين صحبتهايي نداشتم.
كمي منصف باشيم.
واي بر اگر فرداي قيامتي هم باشد. (571680) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۷:۰۰:۱۶
آقای توکلی
اصولگرای واقعی وقتی در برابر دزدی مقامات دولتی(ادعایی که خودش داشته) کاری نمی تواند بکند یا نمی خواهد بکند آیا باز هم کاندایدا می شود؟آیا این را از مقوامات بصیرت می داند؟ (571683) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۷:۰۳:۴۶
آقای توکلی ، اگر این کامنت ها را می خوانی قسمتان می دهم این قدر از اصلاح طلبان انتقاد بی مورد نکنید انتقادهایی که گاهی تخریب و توهین است ، فقط مثل شما فکر نمی کنند
نگذارید کشور ما مثل سوریه بشود اختلافات را دور بریزید آقای خاتمی هر چقدر طرفدارانش کم باشند شما نباید به خودش و طرفدارانش انتقاد های نیش دار بکنید (571690) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۷:۰۸:۵۱
اقای خاتمی حرف دل اکثریت اصلاح طلبان رو زدند. ما مثل بعضی نیستیم که برای همه تکلیف تعیین کنیم ما در انتخابات شرکت نمی کنیم اما دیگران ازادند که تصمیم خود را بگیرند.
دولت و مجلس اصولگرا چیزی به جز فقر و فشار بر مردم نداشته جایگاه مجلس هم امروز اونقدر ضعیف هست که حتی نمی تونن به وظایف قانونی خودشون نمایندگان عمل کنند و ازادانه از رییس جمهورو وزیران سوال کنند. (571696) (moderator22)
 
مندگاري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۷:۲۹:۱۷
با سلام
مجلس اينده برای شما اصولگراها باشد.فقط لطف كنيد توصيه كنيد با تبليغاتش موقع انتخابات در صدا وسيما ،سوهان روح ما نشود .اگر اين قول را بدهيد ما هم قول ميدهيم در انتخابات شركت كنيم. (571720) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۳:۱۹:۰۲
نه جانم قول نمي دهيم در انتخابات شركت كنيم. يعني اصلا شركت نميكنيم. (572785) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۷:۳۳:۴۹
من در این انتخابات شرکت نمیکنم چون کسی در این مجلس حرف من را نمی زند وزیر اقتصاد تادم استیضاح می اید و بنا به دلایلی که خودتان هم می دانید استیضاح نمی شود بنا به همان دلایل از رئیس جمهور سوال نمی شود000تاکی داریم غرق می شیم کشور دست کسانی است که سرجای خود نیستند اقای جهرمی چرا به اینجا رسید چون داماد اقای ناطق نوری بود اقای ماهریان سالها دئیس بیمه مرکزی بود هرچه گفتند دیه 90میلیون زل قبول نکرد عوضش کرد اقای کریمی که در مهر رضا چها کرده بود را گذاشتند تاامد امضا کرد
اخر کسی که پراید 4میلیونی سوار می شه نمی توانه 560هزار پول بیمه بدهد پس بیمه نمیکند وادامه ماجرا راهم حدس بزنید هی غرق می شه در همان صندوق مهر رضا به افراد مرده وام خود اشتغالی داده شده کلاه برداری را ببینید
بعد این اقا دستش به کجا بنده جستجو کنید ببینید اقای کریمی به چه واسطه ای کار ی را گرفته که میتوانستند از افراد با تجربه بیمه اسیا یا ایرن استفاده کرد از متخصص این رشته ولی بازهم 000 (571724) (moderator22)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۱۹:۱۶
پس نمايندگان فعلي كه به ادامه اختلاس و حقوق مادام العمر راي دادند صلاحيت نمايندگي مجلس را دارند؟! (571774) (moderator22)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۲۰:۲۲
آقاي توكلي به نظر شما نمايندگان كنوني مجلس كه ضعف نظارتي آنها و مصلحت انديشيهاي سياسي و زيانبار آنها باعث به وجود آمدن اختلاسهاي عظيم و مشكلات فراوان اقتصادي و فرهنگي در كشور شده است صلاحيت نمايندگي مردم را دارند؟ (571775) (moderator22)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۲۳:۰۱
آقاي توكلي. يك سوال دارم: كارنامه اصولگرايان در اين 6 سالي كه تمامي مراكز قدرت را در دست داشته اند و از حمايت بي دريغ رسانه ها و تريبونها به ويژه رسانه فراگير صدا و سيما بهره مند بوده اند چه بوده است؟ كارنامه اين مجلس در حوزه هاي اقتصاد . سياست . فرهنگ . اخلاق عمومي جامعه .. ميراث فرهنگي . محيط زيست و ... چه بوده است؟ آيا به نظر شما مثبت بوده است؟ چرا اصولگرايان و اين نمايندگان كه به اعتراف برخي اصولگرايان از ضعيفترين مجالس بعد از انقلاب بوده اند حق دارند براي انتخابات مجلس نهم كانديدا شوند اما ديگران كه كارنامه بسيار موفقتري نسبت به دولت و مجلس اصولگرا داشته اند حق ندارند شركت كنند؟ (571779) (moderator22)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۲۷:۲۳
در انتخابات شركت نخواهم كرد به چند دليل..
1- پاسخ قانع كننده اي از سوالات و ابهاماتم نسبت به نتايج انتخابات رياست جمهوري سال 88 دريافت نكردم و حتي برعكس به خيلي اتهامات زشت و القاب سخيف و... ضد انقلاب و... متهم شدم.
2- به عمكرد نهاد اجرايي اعتمادي ندارم.
3- به شوراي نگهبان به عنوان نهاد ناظر اعتمادي ندارم. چون اين شورا بارها و بارها در انتخابات مختلف عدم بي طرفي خود را در انتخابات مختلف اثبات كرده است.
4- روند تبليغاتي را ناعادلانه مي دانم. اصولگرايان به راحتي از همه تريبونها حتي تريبونهاي مقدسي چون نماز جمعه به راحتي بهره مندند و از رسانه فراگيري مانند صدا و سيما استفاده مي كنند حتي در پادگانها و مراكز يك نهاد نظامي به سودشان تبليغات مي شود كه بر خلاف قانون است.ولي گروه مقابل از كمترين رسانه و فضاي تبليغاتي برخوردارند. (571786) (moderator22)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۰:۲۲:۳۸
چی شده الف، دوباره اضطرار اصولگرایی در آستانه انتخابات باعث شده نظرات مخالف را منتشر کنی؟ (571981) (moderator22)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۰:۲۲:۳۹
چی شده الف، دوباره اضطرار اصولگرایی در آستانه انتخابات باعث شده نظرات مخالف را منتشر کنی؟ (571982) (moderator22)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۳۱:۲۰
چرا بايد در انتخابات مجلسي شركت كنم كه مجلس وكيل الدوله هاست نه وكيل المله..
چرا بايد در انتخابات مجلسي شركت كنم كه نمايندگانش منافع شخصي و جناحي و سياسي خود را به منافع ملي ترجيح مي دهند و از تحقيق و تفحص خبري نيست چشم بر تخلفات آشكار دولتي ها از قانون مي بندند و به سوگند نمايندگي كه خورند وفادار نماندند تا جاييكه رييس دولت آنقدر گستاخ شود كه البته به حق! مجلس را در راس امور نداند .. چرا بايد در انتخابات مجلسي شركت كنم كه در ته امور است؟
چرا بايد در انتخابات مجلسي شركت كنم كه به ادامه اختلاس و مفاسد مالي و ابهامات مالي راي داد؟
چرا بايد در انتخابات مجلسي شركت كنم كه نمايندگانش به فكر خود هستند و در اين بحبوحه مشكلات فراوان اقتصادي و معيشتي مردم و مشكلات آلودگي هوا و گرد وغبار و اختلاس عظيم و تخريب ميراث فرهنگي و ‌آثار تاريخي و محيط زيست و... به فكر تصويب حقوق مادام العمر براي خود هستند؟!
چرا بايد در انتخابات مجلسي شركت كنم كه توان اجراي قانوني كه خود مصوب كرده است به عنوان يك نمونه قانون اعتبارات حمل و نقل عمومي و مترو را پس از گذشت دو سال .. ندارد؟
چرا بايد.....؟! (571789) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۳۲:۳۴
اون روزی که رئیس جمهور به اصطلاح محترم این مملکت می گفت بگم؟بگم؟بگم؟
اون روزی که مخالفان خود را خس و خاشاک خواند
وقتی که مخالفان خود را مخالفان رهبری خواند
وقتی که نزدیکان خود را نعوذبالله معصوم خواند.
وقتی که همش از بردن اسامی خاص احساس شجاعت می کرد.
من و خیلی از دوستان فاتحه ی این مملکت رو خوندیم .
من و خیلی از دوستان انقلابی احساس تاسف کردیم.
تا بوده همین بوده (571795) (moderator22)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۳۳:۵۰
موسسه قرض الحسنه بسيجيان و موسسه قرض الحسنه انصار المجاهدين سال 84 كه آقاي احمدي نژاد روي كار آمد تنها ظرف چند سال تبديل به بانك شدند..! مي دانيم كه تبديل شدن به بانك نيازمند الزاماتي است كه مهمترين آن حداقل سرمايه يك بانك يعني 200 ميليارد تومان است كه اخيرا به 400 ميليارد تومان ارتقا يافته است. مي خواستم بپرسم اين سرمايه عظيم افزايش يافته براي تبديل به بانك شدن چگونه ظرف مدت كوتاهي تامين شد؟ از چه محلي تامين شد؟ اگر واقعا اصولگرا هستيد و مدعي ارزشها و عدالت و... آيا از اين مسائل هم سوال كرديد؟ (571796) (moderator22)
 
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۳۷:۵۳
اگر راي دادن را به عنوان "عقيده " و "نظر" در نظر بگيريم "راي ندادن" نيز خود يك راي است و حرفهايي در دل خود دارد. (571803) (moderator22)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۳۹:۳۹
آقاي توكلي اين بستري كه مي فرماييد طبق قانون اساسي فراهم شده به نظر خيلي ها فراهم نيست. منظور شما از اينكه مي فرماييد بستر آماده است براي انتخابات و كانديدا شدن و .. فكر كنم براي جريان اصولگرا اين بستر كاملا آماده است نه براي ديگران.! (571805) (moderator22)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۴۱:۰۶
مسائلي كه آقاي خاتمي مطرح كرد و اصولگرايان نام آن را "شروط " گذاشتند به نظر ما شروط نيست بلكه بسترهاي بديهي و لازمي است كه براي يك انتخابات رقابتي نياز است و كاملا بر طبق قانون اساسي است و چيز جديدي نيست. (571806) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۵۲:۲۴
بی بصیرت کیست:
بی بصیرت کسی است که نفهمید همه وعده ها دروغ است
بی بصیرت کسی است که نفهمید دارن اختلاس می کنن
بی بصیرت کسی است که همیشه خود را عالم دهر می داند
بی بصیرت کسی هست که میلیاردها دلار اختلاس می کند
بی بصیرت کسی هست که هر روز وعده های دروغ می گه
(571821) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۲:۴۲:۱۵
دوست عزیز این جمله هم اضافه کن بی بصیرت فردی است که نفهمیدکه چرا امریکا وانگلیس از او او حمایت میکند بی بصیرت فردی است که اول به دروغ می گفت که پشتیبان ولایت فقیه است ویا به دروغ میگفت خط قرمزش قانون است ولی بعد ثابت کردکه دشمن درجه اول ولایت فقیه است و برایش قانون مهم نیست (573445) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۸:۳۰:۱۹
الف برات متاسفم من جواب این فرد رادا دم ولی شما انرا منتشر نکردید باز هم جواب این شخص را میدهم امیدوارم این بار منتشر کنی اقا یا خانم محترم فردی بی بصیرت است که نفهمید که چرا امریکا وانگلیس ازش حمایت کردند بی بصیرت فردی است که به دروغ بگوید خط قرمزش قانون است ولی بعد از قانون پیروی نکند یا به دروغ بگوید طرفدار ولایت فقیه است ولی بعد نشان دهد که دشمن درجه اول ولایت فقیه است (574336) (moderator22)
 
سالم
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۵۳:۴۸
آقای توکلی لطف کنند نام چند اصلاح طلب واقعی را نام ببرند!!!!

اصلاح طلب یعنی اصلاح ح ح
و روند کنونی هرچه هست جز اصلاح


خیلی از اتفاقات و رویدادهایی که در زمان ریاست جمهوری خاتمی تابو و ضد نظام طلقی می‍شد هم اکنون در دولت فعلی به امری رایج بدل شده


در این شرایط چه اصلاحی و توسط چه کسی قابل اجراست؟

مجلسی که توان عزل یک وزیر را ندارد و مانند مسائل ساده و پیش پا افتاده به وزیری که 3000 میلیارد را به باد داده و .... با یک عذر خواهی، دوباره رای اعتماد می‌دهد، آیا توان اصلاح دارد؟


نه خداوکیلی توان اصلاح دارد؟ (571824) (moderator22)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۵۷:۱۹
امام حسین فرمود مردم بنده دنیا هستند و «دین» بازیچه زبان آنهاست. در دوره ما علاوه بر اینکه دین بازیچه زبانها شده، اخیرا هم این واژه «فتنه‌گر» و «جریان انحرافی»‌ به یک نوع لباس کار برای کاسبی تبدیل شده است. هر کسی چند بار این کلمات را به کار ببرد به نوعی جواز ادامه فعالیت سیاسی‌اش محسوب می‌شود. (571838) (moderator22)
 
یه ایرانی
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۰۵:۰۷
الف، خیلی بی انصافی... کامنت 10 دقیقه پیش منو، خیلی راحت سانسور کردی... هیچ خلاف اخلاقی هم توش نبود... تو که فقط یه سایت خبری هستی، وضع ات اینه! وای به توکلی ها !! آخه بی انصاف، من حرف دلم رو به کی بگم !؟!!!! (571850) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۱۴:۴۱
چرا ما هر چی میگیم شما توهین و افتراو نیش به دیگران می دونید و نوشته های مارو منتشر نمی کنید ولی این آقای "یا حق " هر چی می گه نیش و کنایه نیست..

اصلاح طلب اگه در انتخابات شرکت کنه اصلاح طلب نیست، نون به نرخ روز خوره ... (571867) (moderator22)
 
سعید
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۲:۱۶:۳۷
"اصلاح طلب اگه در انتخابات شرکت کنه اصلاح طلب نیست، نون به نرخ روز خوره ..."
آفرین .
اصول گراهای ایران خیلی جالبند! هر جا لازم باشه اصول را می گذارند کنار! (573422) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۱۸:۱۹
هیچ وقت هوادار پروپاقرص اطلاح طلبان نبوده ونیستم اما دوران سیاهی که از زمان مجلس هفتم بر ما رفت هیچ وقت از خاطرم نمی رود (571873) (moderator22)
 
محمود
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۲۰:۱۱
آقای دکتر!!!! در یک جامعه دموکراتیک واقعی اشخاص یا جریان های سیاسی تعیین نمی کنند که چه کسانی شرکت کنند و یا چه کسانی شرکت نکنند.
آدم عاقل دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شود. اصلاح طلبان هم همه مجلس و انتخابات و مملکت را دو دستی تقدیم شماهامی کنند . تا این که با شرکت بدون رقیب در انتخابات بیشترین رأی را ازآن خود کنید (571877) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۲۹:۴۱
تو کشوری که یه سایت خبریش اینجور حرفای مردمشو سانسور می کنه چرا شما توقع دارید مخالفای دولت محترم با شبکه های خارجی صحبت نکنن؟
وقتی شما جایی برای مخالفت مخالفاتون نمی گذارید اونا فقط می تونن با شبکه های بیگانه صحبت کنن. یا احضار می شن دادگاه آخرشم یه کسایی مثل آقای توکلیها میان و اضهار نظر میکنن که .....
انقده انصاف خوبه هم واسه اینکه این نوشته منو منتشر کنی هم این حرفارو نزنی (571891) (moderator22)
 
محسن
Sweden
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۳۳:۲۵
اصلا به آقای توکلی چه ربطی دارد که حق و حقوق دیگران را تعیین می کند؟ مگر مملکت قانون ندارد؟ همه حتی خود میر حسین موسوی حق دارد در انتخابات شرکت کنند و شورای نگهبان هم موظف است طبق قانون تایید صلاحیت کند یا رد صلاحیت. (هرچند من با شیوه ای که این‌ها تایید صلاحیت یا رد صلاحیت می‌کنند کاملا مخالفم اما فعلا که قانون این را می‌گوید)
از شش ماه پیش هر کسی از جایش بلند می‌شود یک چیزی درباره حق و حقوق اصلاح طلبان و جریان فتنه و جریان انحرافی و افراد با بصیرت و بی بصیرت می‌گوید! آقای توکلی درباره چیزی که وکیل آن هستید اظهار نظر کنید (571898) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۳۳:۳۸
این آقای " یاحق" که انگار حقوق می گیره تا جواب مخالفای دولتو بده ( چون خداییش همه جا هست ، آدم انقدر بی کار نوبره) هر چی میگه بدون مشکل چاپ می شه ولی ما ...
چرا حرفای مارو سانسور می کنید ... (571899) (moderator22)
 
برزين
Canada
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۳۸:۵۱
اقای توکلی، طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر مسلمانی صلاحیت انتخواب شدن در چهار چوب قانون را دارد. این مردمند که به او رای میدهذ یا نمی دهند. .. (571908) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۱۹:۴۳:۱۹
تمام زحمات چند ساله اين مرز وبوم را به باد دادند ! زحماتي كه در شرايط سخت اقتصادي ومشكلات زمان جنگ وعواقب پس از جنگ كشيده شده بود .. يك نگاه به اوضاع اقتصادي سياسي فرهنگي و آموزشي كشور بيندازيد با وجود سود ناشي از فروش نفت در چند سال اخير وبا اينكه در پايان دولت خاتمي ايران در بين جهانيان در جايگاه مطلوبي قرار داشت اين دولت چه كرد همه را به باد استهزاء گرفت و همه را با انگ خائن به گوشه اي راندو حاصل زحمات چند ساله را به باد داد بر زخم دل مردمي كه تنها جرمشان اين بود كه پيش از با بصيرتان آنها را شناختند ! متاسفانه تا زماني كه برخی هدفشان نه خدمت رساني براي كشور بلكه ضربه زدن وسنگ اندازي جلوي پاي ديگران است اميد بهبود از اوضاع نبايد داشت . وتا زماني كه مجلس ما تحمل صداي مخالف را در تريبون خود ندارد انگيزه اي در مردم براي شركت در انتخابات ايجاد نمي كند . (571921) (moderator22)
 
بینوا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۰:۰۶:۴۸
گفته اید قضاوت درباره آینده مجلس خیلی زود است پیش‌بینی آینده هم سخت است ، پاسخ اینه که سالی که نکوست از بهارش پیداست!! با بررسی روند چند ساله اخیر کاملا مشخص است که مجلس آینده هم مانند مجلس فعلی خواهد بود.
بگذارید بیشتر از مواهب و برکات شما بهره مند شویم!!! (571959) (moderator22)
 
حاجی
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۰:۰۹:۱۹
واقعا از خواندن این مصاحبه از اقای توکلی دلخور شدم .

بنده ایشان را ادمی منصف و متقی می دانستم که مصلحت نظام و جمهوری اسلامی را بالاتر از این حرف ها و باند بازی جناح و خط بازی ها بداند ولی متاسفانه در این مصاحبه این طور نبوده است

به طور مثال از موضع یک نفر خط کش برداشته گذاشته بین افراد . با این حرف بله فلان گروه می تواند نماینده بشود فلان گروه نمی تواند اما ما لطف می کنیم به اینان اجازه می دهیم در انتخابات شرکت کنند و رای بدهند

اقای توکلی این لفظ و بیان بیشتر شبیه کلمات برخی افراد خودبین . تورا به خدا کوتاه بیائید. بگذارید مردم همان بی اعتمادی که شما خودتان گفتید از نظام دارند با این گونه حرف زدن ها تشدید نشود.

اقای توکلی طبق امار رسمی در انتخابات دوره قبل 55 درصد مردم شرکت کردند و باید در انتخابات پیش رو این امار حداقل همان 55 درصد بشود . انصافا براورد شما برای حضور مردم در این انتخابات چقدر است . لطفا روی این مانور بدهید و کاری کنید که مردم تشویق به شرکت شوند نه اینکه قیم مابانه بگوئید این بیاید ان نیاید .

طبق قانون اساسی فقط شورای نگهبان که خداوند ما را از دست برخی تصمیمات این شورا (مثل انتخابات 88 ) نگهبان باشد ، می تواند بگوید چه کسی بیاید چه کسی نیاید.

اقای توکلی خوب است قبل از انتخابات اقایان را از حصر خانگی ازاد کنید تا مردم خودشان ازادانه به اینان جواب بدهند نه اینکه بهانه دستشان باشد که مارا در حصر کردند بعد می گویند شما حق شرکت ندارید.

الف جان جان پدرت این را چاپ کن (571961) (moderator22)
 
سعید
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۰:۲۵:۴۷
با سلام

آقای توکلی بارها نظریات سیاسی خود را در معرض آرا جامعه قرار داده اند که نتیجه اش بر همگان روشن است و حقیقت آنست که جامعه ایشان را بعنوان یک سیاستمدار قبول ندارد ، اما این دلیل بر آن نیست که ایشان را فردی دلسوز و اقتصاددان بحساب نیاوریم و البته ایشان نیز مانند همگان اشتباهاتی داشته اند و بدیهی است آدمهای بزرگ اشتباهات بزرگی مرتکب می شوند ، لذا بنظر بنده نظریات سیاسی جناب توکلی را بیشتر یک اظهار نظر باید پنداشت تا یک نظریه سیاسی. (571987) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۰:۲۸:۳۲
من با دقت تمام نظرات را خواندم البته تا این لحظه اگه متوجه نشدم یاد آوری کنید .ولی حتی یک مورد در حمایت از سخنان توکلی نبود بهتر نیست به شعور ملت توهین نشود و خودشان قدر ت انتخاب واقعی را داشته باشند ما و شما ها همه می رویم و تاریخ بعدا در مورد ما قضاوت خواهد کرد ای بسا کسانی که امروز از دید شماها مردود هستند فردا ی تاریخ در مدح آنها قلم فرسایی کند البته می توان در همین نوشتار تا حدودی وزن گروههای اصول گرا را تشخیص داد مگر اینکه خدای ناکرده فکر کنیم که اصول گرا ها اهل اینترنت و رصد کردن دیدگاههای افراد شاخص خود نیستند.
خواهشا چاپ کنید (571989) (moderator22)
 
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۳:۰۹:۴۴
متاسفانه اونی که فراموش شده احترام به ملته ! مردم ...ملت ...جامعه .. دموکراسی ... همه فراموش شده ، 2 ساله تا میایم نظری چیزی بدیم زود انگ بی بصیرتی و ... بهمون میدن . (572178) (moderator22)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۱۰-۰۷ ۰۰:۲۸:۴۲
می دونی چیه :
مشکل اینه که شما فکر می کنین ملت به دو دسته ی اصلاح طلب و اصول گرا تقسیم میشن ... (577052) (moderator19)
 
Sweden
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۲:۲۸:۴۱
منفی و مثبت ها گویاست به انداره کافی!
جالبه که اکثریت مطلق جامعه حتی یک صدا در این مجلس نداره که حرف دلشون رو بزنه.

این آقایون به بردن مسابقات بی رقیب عادت کرده اند و واقعا فکر میکنند نماینده مردم هستند. (572129) (moderator22)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۲:۳۴:۳۶
من طرفدار اصلاح طلبان نبودم ولی چون رقیب فکری من در انتخابات نیست شرکت نخواهم کرد (572139) (moderator22)
 
حاجی
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۲:۴۳:۱۳
اقای توکلی هنوز فراموش نکردم که شما فرمودید « بنده احساس تکلیف کرده بودم به احمدی نژاد رای ندهم ولی این را رسانه ایی نکردم» (572148) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۲:۵۲:۵۶
آقای توکلی جای شما بودم با این همه طرفدار !!! دوباره کاندیدای مجلس نمی شدم. تشکر (572157) (moderator22)
 
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۳:۱۰:۰۹
اهل قم هستم. در قم به دنيا آمده ام و اكنون كه 33 سال دارم هم در قم زندگي مي كنم. يادم مي آيد كودك كه بودم پدرم من و خانواده را به پارك بزرگي در بهترين نقطه شهر به نام محله "سالاريه" مي برد و پارك هم به نام پارك سالاريه بود.. اين پارك در نوع خود يكي از بزرگترين و مجهزترين پاركهاي ايران بود كه با پاركهاي بزرگ تهران مثل ارم و... برابري مي كرد. چرخ و فلك بزرگ توپ انداز قطار تونل وحشت موتورسواري روي ديوار گردي شكل ماشين برقي و....
وقتي به نوجواني رسيدم يك دفعه ديدم تمام تجهيزات اين پارك را جمع كردند و ظرف چند روز بردند ... بعد از مدتي محل پارك به آن عظمت را صاف كردند... باز هم بعد از مدتي فكر كنم حدود دو سال طول كشيد يك ساختمان شيك آجرنماي مجهز را برافراشتند و سر بر آورد..!

عجب.. پارك به آن عظمت و وسيله تفريح و شادي كه متعلق به همه اقشار و همه مردم قم بود را خراب كردند و در بخشي از فضاي آن ساختمان ...زدند.. من به هيچوجه با مسائل مذهبي و ديني مخالف نيستم حتي بالعكس.. اما اين كج سليقگي خيلي به اسلام و دين و تفكر مردم خصوصا جوانان نسبت به دين و ادعاهاي مسوولان امر آسيب مي زند.. خود به عينه مشاهده كردم كه مردم چه مي گفتند. بعضي ها در ايمانشان سستي پديد آمد..
شايد اين خاطره تلخي كه گفتم به انتخابات و مسائل سياسي ربطي نداشت اما يك چيزي بود كه مدتهاست در دلم مانده بود كه بگويم. خواهش مي كنم مسوولان كج سليقگي نكنند و در تصميماتشان همه جوانب را در نظر بگيرند. تدبير داشته باشند. (572179) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۳:۱۴:۵۰
بیش از نصف کامنت های این مطلب منتشر نشده و در همه ی این هایی که چاپ شده همگی با حرف های آقای توکلی اون هم توی سایت منتسب به خودشون مخالفند. مطمئناً دلیل چاپ همین کامنت های مخالف هم ژست انتقاد پذیری و فضای باز و آزادی بیانه که اون هم به خاطر نزدیک شدن به انتخابات مجلس هست.
فقط امیدوارم آقای توکلی اگر این کامنت ها رو می خونن فقط یک دقیق بدون تعصب فکر کنند همین (572191) (moderator22)
 
عبدالرحمن
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۳:۱۶:۵۸
من کلاً موافق این هستم که رئیس جمهور هم توسط مجلس تائین بشه..

مجلس رو هم مردم تعیین می کنند.

اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب نداره.. هر کسی حتی در شعار هم از رهبر انقلاب حمایت کنه رو من قبول دارم و بین اونها به کسانی که فکر می کنم توانایی بیشتری دارند رای می دم.

اون آقایونی که عین .... ناز می کنند، بهتره وارد میدان بشوند ببیند با اون گندی که سال 88 زدند اصلاً کسی حاضر هست بهشون رای بده یا نه. آیا واقعاً فکر می کنند اکثریت مردم بهشون "اعتماد" دارند؟

من خطاب به فتنه گران می گم که : مردم نیاز به آرامش و ثبات دارند. نه اینکه تا می بینید منافع تون در خطر قرار گرفته، فرمان شورش صادر کنید و بگید "بریزید توی خیابون". من واقعاً متاسفم که شما تا این اندازه با دموکراسی حتی از نوع غربیش فاصله دارید و از همه مهمتر اینکه به اندازۀ سرسوزنی بویی از سیاست نبردید و اون وقت با این همه ادعا وارد عرصۀ سیاست می شید. گاهی زمزمه هایی بلند می شه که شماها می خواهید انتخابات رو تحریم کنید اما بیایید، حضور داشته باشید تا با چشمهای خودتون ببینید که مردم چجوری شماها رو دور ریختند. شرم بر شما که می خواهید بعد از هشت سال سختی های اجتماعی دفاع مقدس و بعد از اون تحریم های بین المللی، حرف خودتون رو با کشوندن طرفداراتون به خیابان بزنید و به اون شکل که سال 88 شاهد بودیم امنیت اجتماعی رو مختل کنید. "من" چرا باید به شما وحشی ها و عربده کش ها اعتماد کنم و رای بدم؟ شماها قبل از اینکه بخواهید حرف از تحریم بزنید، تحریم شدید. "من" به شما رای نمی دم. "من" چرا باید به شما که با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالفید رای بدم؟ شماها که به ایران تعلق ندارید. بروید برای پارلمان همان کشورهایی کاندید بشوید که نوشته های روی کاغذها را به شما دیکته می کنند. همان کاغذهایی که اگر همراه تان نباشد، حرفی برای زدند ندارید یا بهتر بگویم "اجازۀ حرف زدن ندارید." (572195) (moderator22)
 
برزين
Canada
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۳:۰۷:۲۷
اقای توکلی: فکر نمیکنم که جنابعالی بعنوان یک اصولگرا درست باشد که اصلاح طلبان را تعریف و دسته بندی کنید، به اصلاح گرای واقعی و اصلاح گرای غیر واقعی و یا همانطور که برادر دیگری گفت به اصلاه گرای نجیب و نا نجیب. اگر مردم تصمیم گرفتند تعدادی را بمجلس بفرستند چه اشکالی دارد،اتخاب مردم است. انتخابات اساسا برای این است که مردم حق انتخاب دشته باشند. (572774) (moderator19)
 
عبدالرحمن
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۷:۳۶:۵۶
کلاً سه نوع اصلاح طلب داریم:

1. حامیان و بلندگو به دستهای آنچه که به فتنۀ 88 موسوم شده. که حاصل زاد و ولد دوم خرداد هستند که خودش یه جریان 100% وابستۀ غیرایرانی-اسلامی هست.

2. افرادی که چهره های شناخته شدۀ دوم خرداد هستند اما هیچ اظهار نظری دربارۀ رخدادهای بعد از آخرین انتخابات ریاست جمهوری نکردند و برای انتخابات این دورۀ مجلس هم شرط و شروط می ذارن.

3. اصلاح طلب هایی که وابسته به جریان دوم خرداد نیستند و قائل به اصلاحات در چهارچوب نظام هستند. (573122) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۰۰:۳۴:۲۳
خب " شما" رای نده. مگه کسی گفته همه بلا استثنا باید به اقای خاتمی رای بدهند. ما می گیم رای هیچی. اجازه بدهید همه در معرض ارای مردم قرار بگیرند. (573544) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۳:۱۸:۵۸
آقاي توكلي در دولت هفتم و هشتم و همچنين مجلس ششم ما چيزي جز رونق اقتصادي نديديم. اصلاح‌طلبان به قول شما و هر چيز ديگري باشند اقتصاد را خيلي خيلي بهتر از اصولگراهايي اداره كردند كه... چه عرض كنم. (572198) (moderator22)
 
باصفا
۱۳۹۰-۱۰-۰۳ ۲۳:۵۲:۰۶
توکلی جان چند تا سوال دارم که جوابشان با مردم: 1=بعنوان یک نماینده چقدر توانستید جلوی خود کامگی را بگیرید 2=چقدر توانستید دولت را وادار به تبعیت از قانون کنید 3=به نظر شما الان در راس امور هستید 4= به چه میزان در رایی که گرفتید امانتدار بودید (572231) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۰:۰۶:۲۶
محض رضای خدا یکی از برادران به این سوال جواب دهند

اگر کشور مال مردم است پس چرا آنها اجازه ندارن به هرکسی که دلشان می خواهد رای دهند؟
(572250) (moderator22)
 
عبدالرحمن
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۰:۰۷:۱۹
عزیز دل برادر،
مگه کسی جلوی شما رو گرفته یا دست و پات رو بسته؟؟
روز رای گیری که شد، برو به هر کسی دوست داری رای بده.
بعد من چندتا سوال دارم از حضورتون:
شما دقیقاً مردم کدوم شهر مدنظر مبارکتون هست؟

(چون همونطوریکه مستحضر هستید، این انتخاب مجلس هست و مردم هر شهر به نمایندۀ خودشون رای می دهند. )

شما اهل کدوم شهر هستید؟
دل شما چی می خواد عزیزم؟ کی رو می خواد؟ فدای اون دلت بشم.. برو بهش بگو بیاد ثبت نام کنه و کاندید بشه بعد روز انتخابات بهش رای بده. اما یادت باشه، مدرک فوق لیسانس داشته باشه و از همه مهمتر "ایرانی" باشه. (573291) (moderator22)
 
بنده خدا
Latvia
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۰:۱۹:۵۳
اقای توکلی! كدام را شما منحرف از مسير مي دانيد؟ اصلاح طلبان که خواهان اصلاح نظام هستند و صراحت لهجه و انتقاد را به گرفتن پست های دنیای ترجیح داده اند یا افرادی که بیشتر خدمت را در این 6 سال اقداماتشان مشخص است؟ نسلهای اینده در خصوص این دوره از تاریخ قضاوت خواهند کرد.
چرا طوری رفتار میکنید که یقین پیدا میکنیم که به قیامت و معاد اعتقادی ندارید؟ اقای توکلی از کلام تندم پوزش میخوام ولی شنیده ام شما خیلی ادم متشرعی هستید برای این حرفهای خود حجت شرعی دارید ؟ من دارم کم کم یقین حاصل میکنم به معاد و روز رستاخیز اعتقادی ندارید . شما مدعی حق طلبی و عدالت طلبی هستند بر اساس کدام اصل عدالت همه مناصب را از رقیبان خود به نامهای مختلف از فتنه گر و غیر گرفته اید وحالا هم برای مردم تعیین تکلیف میکنید . بسیاری از افرادی مثل من که برای این نظام زحمت کشیده ایم جبهه رفته ایم ودلمان برای فردا این کشور میسوزد و در تمام انتخابات های گذشته شرکت داشته ایم هیچ حجتی برای شرکت در انتخابات اینده وجود ندارد . بلف نمیزنم لااقل از 100 نفر از همفکران و همرزمان سابقم پرسیده ام . (572272) (moderator22)
 
علی
Latvia
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۱:۰۰:۲۵
اگر مردم خیلی فهیم هستند چرا وضعیت فرهنگی کشور بد است؟ از رانندگی گرفته تا پارتی بازی و رعایت نوبت و امثالهم؟ (572310) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۸:۴۷:۰۱
بدلیل بی کفایتی و بی برنامگی مسئولین!! وقتی مسئولی به وظیفش عمل نکنه و درست کار نکنه این روند به بقیه هم منتقل میشه. اوضاع اقتصادی و سیاسی و احتماعی رو که برای ما امروز درست کردند نگاه کنید. بعد رابطه اش را می فهمید (573183) (moderator22)
 
سید امیر
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۱:۲۵:۱۸
يشتر مردم کشور ما مسلمان هستند. اينکه هر کسي خلاف نظر ما را داشت به انحرافي بودن، عامل بيگانه بودن و غيره متهم کنيم نشان ضعف ماست. بخاطر همين هم هست که تعدد احزاب در کشور ما بسيار کم است. بهر حال هر کسي نظري دارد شايد نظر ما اشتباه باشد. حضرت رسول ميفرمايند: اختلاف امتي رحمه يعني اختلاف امت من رحمت است. مسلما منظور آن بزرگوار اين نبوده که دشمني و نزاع و دروغ پراکني و تخريب شخصيت باشد بلکه احترام به نظرات مخالف ميباشد. چيزي که ما هنوز در ابتداي آن هستيم. (572322) (moderator22)
 
Norway
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۱:۲۸:۱۷
آقای توکلی می شه یک توضیحی بدین که برداشتتون از این همه اختلاف بین آرای موافق و مخالف در مورد نظرات شما در مورد اصلاح طلب ها چیه؟ آیا نماینده مردم این قدر نظرش با مردم فرق داره؟ چه جوریه که بعد از دو سال این همه آدم هنوز قانع نشدند آیا خدا بر چشم و گوششون مهر زده؟ (572323) (moderator22)
 
گيج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۸:۲۸:۲۴
اقاي توكلي تو را جان حضرت زهرا س قسم چرا فكر ميكنيد اگر مسئوليت قبول نكنيد بايد جواب خدارو بديد ؟ شما چرا فكر ميكنيد خيلي ميدونيد اگر امثال شما ادرس اشتباه نميداديد نظام اسلامي با چالش دو سال قبل مواجه نميشد (572407) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۰۷:۱۲:۳۰
مشکل دقیقا همین جاست که آقایان خودشون رو دانا فرض می کنند و خودشون رو ذی حق می دانند. اما بقیهرو نادان و ... که اصلا به فکر صلاح مردم و مملکت و دین نیستند . (573658) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۹:۰۶:۳۱
من اول از سایت الف به خاطر نشان دادن همه نظرات مخالف تشکر میکنم. به هر حال این کاریست که متاسفانه بسیاری از سایت های دیگر نمکنند. اما آقای توکلی ، امثال شما کی میخواهند عبرت بگبرند؟ نمیشود یکی به میخ زد و یکی به تخته. پس این وسط کی حقه؟ مردم تکلیف خود میدانند لطفا" تکلیف خودتان را مشخص کنید. (572451) (moderator22)
 
بی نام
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۴:۲۸:۵۱
توصیه می کنم به هیج وجه بدون پراکسی وارد سایت الف نشوند . برخی نظرات مخالف را هم که نشان می دهند دامی است برای شناسایی مخالفان . (574047) (moderator22)
 
تاجر
Australia
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۹:۲۲:۵۱
آقای توکلی جان . تا دیروز از آقای احمدی نژاد حمایت می کردید (چون فقط هم حزبی شما بود) حالا که می بینید به هم حزبی هایتان کم محلی کرد بدون اینکه از مردم عذرخواهی کنی سعی میکنی با جار و جنجال گناه خودت را سبک کنی. با مردم شفاف باش. مردم خودشان می دانند به کی رای بدهند. لازم نیست از زبان مردم حرف بزنی (572481) (moderator22)
 
علی بوستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۹:۲۷:۱۹
با سلام
جناب آقای توکلی این فتنه گرانیکه از نظر شما که مرد قانون هستیدامکان ورودشان به عرصه انتخابات وجود ندارد به چه دلیل فتنه گرند؟ چون کار غیر قانونی کردند، چون به قانون انتخابات بی توجهی کردند و خیلی چیزهای دیگر من قبول دارم آنهااین کارها را کردند و مردم بهمین دلیل در روز 9 دی به طرفداری از نظام ریختند بیرون . حال ببینیم ما چکار کردیم. اینکه آنها را در حصر خانگی نگاهداشتیم نتایج حاصل از یک محاکمه رسمی و قانونی بوده که رای صادره حصر این دو منحرف سیاسیست؟ آیا آقای دادستان فقط دادستان طرفداران انقلاب است. اگر یه کسی در این مملکت زندگی کرد از قضا ایرانی هم بود ولی به برخی از کارهای نظام ایراد گرفت دیگر دادستان نباید داد اورا بستاند و خودش هم بدون رعایت قانون و بدون محاکمه عادلانه اجازه دارد که با بی قانونی اینان را در حصر خانگی قرار دهد. چه اشکالی داشت برای خالی نبودن عریضه یک دادگاه فرمایشی راه میانداختند و بعد آنها را درحصر قرار میدادند که یکنفر آدم فضول مثل من این ایرادات بنی اسائیلی از آقای دادستان نگیرد. حالا آن آقای دادستان این کار را کرد شما چرا میآئید و این حرفها را میزنید، من دفاعی از آقایان کروبی وموسوی ندارم ترسم از وضعیت موجود است که این آقایان که افرادشاخصی در مملکت هستند و تقریباً همه بدنبال سرنوشتشان هستند اینطوری بدون محاکمه و بصورت کاملاً غیر قانونی در حصر بسر میبرند وای به حال افرادی که برای ملت ناشناس هستند بنده با دیدن این وضع مطمئن شدم که اینگونه افراد که بدون محاکمه در بند هستند زیادند
ضمناً هیچ انتظاری برای چاپ این مطلب ندارم ولی انتظار دارم آنرا به آقای دکتر توکلی و آقای دادستان کل کشور بدهید تا مطالعه فرمایند (572488) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۹:۲۹:۴۲
امیدوارم که اقای توکلی و همفکرانشان نظرات را خوانده باشند همچنین امیدوارم که اقای توکلی اگر واقعا نظرات مردم برایشان مهم است جواب مردم را داده و از آنها بابت حرف هایشان عذرخواهی کنند و راست ماحرا را بگویندکه هدفشان از این نوشته چه بوده؟ (572490) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۰۹:۵۷:۲۹
شما اصول گرايان با حذف اصلاح طلبان حالا با هر دليلي دچار خود شيفتگي شده ايد ولي ميدانيد كارنامه ديپلماسي سياسي و اقتصادي 6 سال اخير ميگويد به مردم آنچه را كه نبايد بگويد . (572521) (moderator22)
 
سپیده دم
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۰:۳۶:۵۶
مثل اینکه ما بگوییم هر تیمی مقابل ما قرار گرفت باز و هجومی بازی کند ولو انکه از تیم ما چند گل بخورد.در ضمن اصلاح طلب واقعی در اصل باید عزت طلب باشد.ما امثال اقای کواکبیان خباز در مجلس فعلی را بیشتر یک اصلاحات طلب نما میدانیم. (572578) (moderator19)
 
مهدی واینا
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۰:۴۰:۵۹
دوستان شما بیخود خودتان را اذیت می کنید براداران خود جوش فعلا دارند صندوق رای گیری درست می کنند مرحله بعد هم نوشتن رای ترس هم ندارند کیلیومتر که نمی اندازه آخه اصل نظام در خطره
اون موقع آقای توکلی هم من وشمارا بااین اظهاراتشان سرگرم می کنند
الف اگه واقعا راست میگی ونمی ترسی نظر منو بذار تو سایت (572581) (moderator19)
 
التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۲:۱۲:۱۶
اگر آقای توکلی لحظه ای تصور کند و تا حدی قبلو کند که نظرات مردمی که در این موضوع منعکس شده است ممکن است نظرات عامه مردم باشد مکلف است در انتخاباتی که از آن نمایندگان واقعی مردم بیرون نمی ایند شرکت به عنوان کاندیدا شرکت نکنند. اگر چه می دانیم ایشان شرکت می کنند و توجیه هم می کنند که نظرات منعکس شده نظرات عامه مردم... نیست. (572701) (moderator19)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۱۰-۰۷ ۰۰:۴۰:۴۶
"نظرات عامه ی مردم"
شما فکر می کنید که :
1) همه ی مردم به اینترنت دسترسی دارند؟
2) همه ی کسانی که به اینترنت دسترسی دارند اخبار را از طریق اینترنت دنبال می کنند؟
3) همه ی کسانی اخبار را از طریق اینترنت دنبال می کنند با این سایت آشنایی دارند؟
4) همه ی کسانی که با این سایت آشنایی دارند به این مطلب نظر داده اند؟ (577068) (moderator19)
 
Sweden
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۲:۴۵:۱۳
اصلا مهم نیست که کسی در انتخابات شرکت بکند یا نه... مهم این است که دوباره اصولگرایان چهره واقعی خود را بار دیگر در مجلس پیش رو به همه نشان خواهد داد ... (572746) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۴:۰۴:۰۰
جناب توکلی درود و سلام
... لطفا برای دیگران تعیین تکلیف نفرمایید
با سپاس (572859) (moderator19)
 
احمد
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۴:۱۶:۴۶
خیلی جالب است . مدتی است اصولگرایان سخنگوی اصلاح طلبان شده اند . .. (572882) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۴:۲۳:۳۶
آقای توکلی سلام.من ارادت خاصی برای شما داشته ودارم اما میدانم چون در بین مردم کوچه وخیابان نیستید حق دارید این جور فکر کنید که همه مردم ایران مثل اطرفیان وهمکاران شما هم عقیده شما هستند ... (572894) (moderator19)
 
علی
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۵:۰۲:۰۴
جناب توکلی مردم اند که می دانند در انتخابات شرکت کنند یا نکنند بله مسئله این است. ... (572946) (moderator19)
 
علي
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۵:۵۱:۵۸
ميخواهيم يك دفعه هم راي ندهيم ببينيم اوضاع چگونه ميشود (573038) (moderator19)
 
مرد
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۷:۵۲:۵۹
آقای توکلی،
به لطف زحمات شما و قالب کردن احمدی نژاد به ملت ایران مردم سال ها با شما فاصله گرفته اند. اگر شما ئاقعا مرد بودید و تفکرات و شجاعت زمان جوانی اتان را هنوز داشتید به جای آنکه به مردم امر و نهی کنید فاسدانی که پول مردم را در این سالها برده اند را به سوال می کشیدید. شما سال هاست که دیگر از ما نیستید. (573127) (moderator22)
 
ایرانی
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۸:۲۱:۱۰
بنام حق
آقای توکلی از قدیم گفته اند مشت نمونه ی خروار است از همین نظرهای بالا شما باید جواب گرفته باشید .خداوند اخر وعاقبت همه ی مارا ختم بخیر کند . (573155) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۸:۴۷:۴۷
مجلس هشتم ونهم به جز چند نفر نماینده به خود ندیده و بهتر است این مجلس با این شیوه تعطیل شود. اگر حزبی امروز توانایی عرض اندام ندارد به خاطر این است که انصاف در این مملکت مرده است . هزاران دانشگاهی ، اصلاح طلبند و دهها هزار دانشجو منتقدند اما این جریان اصولگرایی است که د رجامعه نمود دارد .بهتر است به فکر فضای دیگری باشیم. (573185) (moderator22)
 
امیر
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۸:۵۱:۲۱
این پاسخ را در تابناک برای آقای مطهری نوشتم و دیدم شما هم احتیاج داری فقط لطفاً اسم خودت را جایگزین کن.
آقای تابناک (خصوصاً محسن رضایی) و آقای مطهری،
دو اسل است هر چه توانستند و هرچه توانستید به اصلاح طلبان گفتند و گفتید. حتی تا همین چند روز پیش هم ادامه دادند و دادید و حالا که روز معرکه و معرکه گیران نزدیک می شود، یادتان افتاده که جمعی خس و خاشاک هم هستند که ممکن است به کمک شماها و آنها بیایند تا در مقابل عده ای افراطی قرار بگیرند که رئوس آنها هم بر همه معلومند ولی کسی نمیتواند به دلیل ترس از افشا شدن مسائل پنهانی مادی و معنوی خودش و خطراتی که کل نظام را به یکباره تهدید میکند، حرفی بزند.
چرا زمانی که در انتخابات 88 همه گفتند به مردم ایران چک دادند، سیب زمینی دادند، در سفرهای استانی وعده و وعید دادند، هیچکدامتان حرفی نزد؟ آیا این حکومت امام زمان است؟ آیا این مملکت ام القرای اسلام است؟ آیا اختلاس 30 هزار میلیارد ریالی (هنوز واحد پول کشور ریال است) که تازه به قول رئیس بانک مرکزی یکی از کوچکترین هاست (که برای یکی ماندن آن مجلسی ها جلوی تفحص از شستا و تأمین اجتماعی رو گرفتند تا از اون بالاتر نزنه و آخرش هم که شد مثل شمش های طلا در ترکیه و سقوط انواع و اقسام هواپیمای حامل بزرگان نظام و نظامی ها) جزء نیازهای اسلام و مملکت اسلامی و رهبری جهانی است؟
من نه امریکایی هستم و نه روسی و نه انگلیسی و نه اسرائیلی و آلمانی و فرانسوی و ایتالیایی و ... که همه این کشورها فقط به واسطه عشق به قدرت و سلطه طلبی عده ای خاص در ممالک جهان سوم، کشورهایی مانند ما رو استثمار می کنند و نه چیز دیگه.
در این 32 سال که اول انقلاب از بالا بردن فهم و شعور سیاسی حرف زده شد تا در مقابل دشمنانمون و کشورهای خارجی یکپارچه بشیم، تا حالا کی این نیاز رو دنبالش بوده؟ چه کسی اومده بگه: مردم شما باید فهمتون از سیب زمینی مجانی انتخاباتی و شندرغاز پول یارانه انتخاباتی بیشتر باشه تا یه نفر نیاد تو یه روستای کوچیک با آبروی مدیرعامل یه بانک بازی کنه و آخرش همه بفهمن که با اغراض سیاسی، اطلاعات غلط بهش دادن (که البته اگر خودش جزو اغراض سیاسی نبوده باشه).
من یه اصلاح طلب هستم چرا که وطنم، دینم و مردمم رو دوست دارم و برای همین هم هنوز اینجا زندگی میکنم. زندگی میکنم، کار میکنم تا یه روز بتونم با کارم امکان سوء استفاده های افرادی مثل شما سیاسیون رو کم کنم. تا بتونم قانون رو به مملکتم برگردونم و جاریش کنم. نه مثل شماها که برای هر کژی که در منتسبینتون پیش میاد یه قانون تصویب میکنین که مشکلی براش پیش نیاد.شما کدومتون مستقل هستین؟ چرا وقتی یکی به خودش جرأت میده حرف های تند سیاسی میزنه یا باید اعدام بشه و بره ته زندون تا لاغر بشه و یا رئیس جمهور بشه؟
چرا وقتی یکی تهمت میزنه یا باید اعدام بشه و زندانی یا رئیس جمهور و یا ابواب جمعیش بشه؟
چرا کسی از این دادگاه های اسلامی یا بهتره بگم بیدادگاه های ایران اسلامی نتیجه خوب نمیگیره و جاسوس های امریکایی برگردونده میشن و بچه های انقلابی دیروز موندگار در زندان. چرا کسانی که به اسم انقلابی امروزی همراه با سفارت انگلیس برای خودزنی میشن و وارد سفارت انگلیس میشن، دادگاهشون به صورتی که دیدیم میشه؟
واقعاً درسته که مردم این روزا هم میگن: مملکته داریم؟
آخه انتخابات نزدیکه.
آره ... خلاصه اینکه من یکی دیگه تو انتخابات شرکت نمیکنم.
هر آنچه که بلا بوده تو این 8 سال سر ما مردم این مملکت آوردن و آوردین. از اشباع بازار از آشغالهای چینی و از بین بردن اقتصاد تولید گرفته تا از بین بردن ذخایر طلای کشور برای جبران کسری بودجه و کامیون ملی چینی و ... دیگه چی می خواین از این ام القرای اسلام؟
شما چی دوست داری آقای مطهری؟ شما فکر میکنی مملکت دست امریکا و چین و روس نیست؟ یه امتحان ساده بکن. فردا بگو فلانی باید فلان طور بشه. اگر امریکایی واقعی باشه، امریکا هم ازش بد میگه و اگر نه ازش طرفداری میکنه. میدونی چرا؟ چون میدونه که کل این نظام چشم و دهنش به دهن امریکا دوخته شده و هر چی اون بگه برعکسش رو عمل میکنه. انگار نه انگار که از خودش عقل و هوشی داشته باشه.
بله این کلمه دشمن، نظام رو از فکر کردن انداخته. و البته افراد قدرت طلب و منحرفین امروزی شما هم تمام این مطلب رو کامل استفاده کردند و هرکسی که مخالفشون بود ...
و چه کیفی کردن از این همه هوش و ذکاوت نظام... تا اختلاس هایی نجومی کنند و برنامه ریزی برای ادامه حضورشون...
برای من 7+8 هیچ تفاوتی با این منحرفین ندارند چرا که همشون سنگ قدرت طلبی و تک صدایی رو به سینه می زنند. هیچکدومشون برای مردم تره هم خورد نمیکنند الا زمان انتخابات. اصلاح طلبی هم در زمان اصلاحات دچار همین بیماری حال حاضر بود ولی شدت بسیار کمتر بود
بعله حاجی، خیلی وقت بود اینها رو تو دلم نگه داشته بودم تا یه روز که زمانش برسه بهت بگم که به قول رئیس جمهور محبوبتون اون ممه رو لولو برد و خورد.
من برا نظام و مملکت و مردمم و دینم مهمه . مرگ بر امریکا و اسرائیل و انگلیس و روسیه و چین و آلمان و فرانسه و ایتالیا و .... فقط همین. (573192) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۹:۲۴:۲۲
خیلی جالبه الف نظرات ماراسانسورمیکنه ونظرات فتنه گران وسبزهامنتشرمیکنه
به کوری چشم دشمنان داخل وخارج مارای می دهیم مارای می دهیم
(573249) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۶ ۰۹:۵۲:۳۹
اینم نظر شما وقتی که میبینی که نظرات با افکار مخالف شما اکثر جامعه را فراگرفته. اینو بدون که اگه درستت حرف زده باشی الف از سخنانتان استقبال می کنه که بگه هم فکرم داره تو این مملکت!!!! (575007) (moderator22)
 
برزين
Canada
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۹:۲۶:۱۶
اينكه الف و اقاي توكلي اين همه نظرات مخاف خوانندكًان خود را پست کرده است قابل تقدیر است. کسانی که با نظر شما موافق نیستند نه دشمن مردم اند و نه  دشمن انقلاب، نه عضو سیا اند و نه مزدور بیگانه. اینها ایرانیانی هستند که حق شرکت در سرنوشت کشورشان را دارند. برای اینکه در انتخابات شرکت کنند ابتدا باید شرایط سالم انتخاباتی فراهم اید.  (573252) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۹:۳۵:۰۹
جناب توکلی می دانم که نمی دانید نمایندگی مجلس چیست؟
از دیدگاه من شهروند اکنون نمایندگی مجلس فقط و فقط و فقط فرجه ای برای خدمت به نزدیکان است و این واقعیتی است که می بینم و حا اگر هر که آنرا انکار می کند ، هر که بگوید غیر این است گزافه گفته است و حالا در این بین اگر به قول شما اصلاح طلبان نخواهند کاندیدا شوند نشان از شعور بالای آنها در درک واقعیات اجتماعی دارد و این را باید تحسین کرد.
اما منظور شما از این همه طعنه به آنها این است که آنها در صحنه نیستند تا شما هر ناکامی خود را به پای آنان بنویسید.
مجلس هفتم و هشتم همه در اختیار اصولگرا ها ! بود چه گلی با این همه مدعا به سر مردم زدید تا آنها باشند چه شود
آقای تولکی اگر شما وجه تشابه انتخابات ، مجلس ، جریان انحرافی ، فتنه و اختلاس 3000000000000 ر ا بفر مائید ما هم کمی در مورد تئوری جنابعالی فکر میکنیم.( اگر نتونستی بهت بگم : سر کاری مردم)
در ضمن از اینکه این همه نظرات در بالا درج شد و موافقان و مخالفان ( البته از سانسور گذشته ) را دیدم حال کردم و فهمیدم که مردم ما ساکتند اما فهیم و صبور! (573258) (moderator22)
 
حسینی
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۹:۴۳:۳۹
اصلاح طلبان قبل از ورود به انتخابات نیازمند یک لیدر ومنجی هستند.رهبران سیاسی انها براثر یک جور دیدن وبدون ملاحظه بدنه اجتماعی وبادستپاچگی همگی یک سیاست را پیشه خود ساختند که این از نظر عقل سیاسی اشتباه استراتزیک بود.انها اینک برای برون رفت از این وضعیت باید لیدر جدید انتخاب کنند..بایدبداننداگر زودتر چاره جویی نکنند از اذهان مردم پاک خواهند شد..نکته قابل توجه دیگر اینکه جریان قدیم اصلاحات نیز پیر شده وقدرت ابتکار رو از دست داده..این جریان چهره های میانه -معتدل-صبور-بروز-استراتزیست وفکور دارای تعامل نیاز دارد...تابتواند جوشان وارد انتخابات شود...قدیمی ها باید بازنشسته شوند (573266) (moderator22)
 
م.الف.عادل
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۰:۳۱:۲۳
اصولگرایان واقعی اندک کسانی بودند که از محسن رضایی در 88 حمایت کردند نه از یک قانون شکن. آقای توکی شما نبودید که می گفتید با چشمان گریان به احمدی نژاد رای دادیم؟ مگر مجبور بودید؟ فقط برای این که میرحسین رای نیاورد؟!!!
(573308) (moderator22)
 
Germany
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۱:۲۲:۱۰
بعد از قضیه نحوه تحصیلی جنابعالی در رشته اقتصاد در انگلیس فرصت خوبی بود که با کمی همدردی با مردم و نگاه به واقعیت موجود وجهتان را بهبود ببخشید اما متاسفانه این قبیل سخنان که هیچ ارتباطی با اندیشه اکثریت مردم ندارد شما را هم در تاریخ در کنار کسانی قرار می دهد که شاید شما تمایلی به بودن در کنارشان نداشته باشید. (573359) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۱:۴۶:۴۱
ازایتکه آقای توکلی اجازه دادندتعدادی ازاصلاح طلبان کاندیداشوندوبه تعدادی هم حق رای دادن دادندکمال سپاس وتشکر راداریم.بااین آقایان ومعیارهایشان بازعده ای دنبال دلیل عدم شرکت اصلاح طلبهادر انتخابات هستند (573383) (moderator22)
 
صادق
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۱:۴۹:۲۰
140 تا نظر منتشر شده، 124 تا سانسور شده !! الف، دست گل ات درد نکنه !! (573390) (moderator22)
 
زهره
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۲:۰۶:۳۴
مشکل اینکه شما به مردم خودتون (کسانی که هر چه دارید از آنها دارید)اعتماد دینی و سیاسی ندارید. انتخابات ازاد برگزار کنید ببینید مردم فهیم به چه کسانی رای می دهند مطمئن باشید کسانی که رای نداشته باشند خودشون از صحنه محو می شوند. از هر مانور امنیتی هم برای امنیت کشور بهتره! (573409) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۲:۲۲:۱۲
شما ای پی تمام کامپیوترها را میدانید به عنوان یک بسیحی سابق و برادر دو شهسد بسیجی دفاع مقدس میگویم شما اصولگرایان به ایران اسلام و انقلاب و امام خیانت کردید من به عنوان یک فرد شما اصولگرایالن را را دین فروشانی اموی مسلک و قاریان زیاذت عاشورا و قاتلین فرزندان مردم دیدم (573428) (moderator22)
 
کامیار
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۲:۴۹:۳۳
آقای توکلی
بگذارید فرض کنیم که در روز جزا و در درگاه خداوند هستیم که از نهان همه آگاه است و در آن دنیا دیگر سخنان ما نمی تواند از مکنونات قلبی مان متفاوت باشد. حالا می بینم که شما هم مثل بنده و میلیونها ایرانی دیگر و بر خلاف اآچه اکنون می گویید اذعان می نمایید که:
فتنه و فتنه گر کسی است که این همه از آبرو و اعتبار نظام خرج او شد و او با این همه حمایت و دست باز ملتی دلشکسته، اقتصادی ورشکسته، فرهنگی ویرانه و اجتماعی از هم گسسته تحویلمان داده است.

فتنه و فتنه گر آن کسی است که در محضر عام آبروی عده ای از انسانهای بزرگ این کشور که خدمتها کرده بودند و البته معایبی نیز داشتند به حراج گذاشت و کسی نازک تر از گل به او نگفت.

فتنه گر کسی است که با رفتارهای تحریک آمیز و تحقیر مردمی که اعتراضی داشتند آتش را شعله ورتر ساخت.

فتنه و فتنه گر کسی است که نخستین کسی بود که علنا و عملا در مقابل رهبری ایستاد و از رسانه ای شدن آن ابا نداشت

فتنه و فتنه گر کسی است که صدها میلیارد دلار درآمد بادآورده نفتی از سرمایه این ملت و فرزندانشان را بر باد فنا داده و شمایی که بهتر از همه جزئیات این فاجعه ملی آگاهید جز اعتراض هایی خفیف هیچ نکردید.

فتنه و فتنه گر کسی است که همه بزرگان این کشور را به دزدی و غارت متهم کرد و از دامان او اختلاس های میلیارد دلاری به ملت ارمغان داده شد.

ده ها و ده ها تعریف دیگر از فتنه و فتنه گر واقعی هست که همه می دانند و می توانند اضافه کنند.

اما افسوس که اگر در روز جزا به این حقیقت ها اعتراف می کنید بسیار دیر است و جای بازگشت و گفتن حق آنگونه که در قلب و ذهنتان هست نخواهد بود. پس امروز به جای تعیین تکلیف برای این ملت دلشکسته و از هم گسسته به خود آیید و تا دیر نشده حقایق را به رسمیت بشناسید و به مردم خود بگویید. این مردم خیلی مهربان و بخشاینده اند.
امیدوارم سانسور نکنید. (573453) (moderator22)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۲:۵۱:۳۰
جواب انتخابات قبل از رای گیری مشخص است ، آخه انتخابات بین اصولگرایان چه معنی می دهد هموطنان ناراحت نباشند چون آخرت هم در کار است (573455) (moderator22)
 
پير سياست
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۳:۱۸:۲۴
جناب اقاي توكلي خود شما موضعتان را مشخص كنيد تا بعد نوبت به اصلاح طلبان برسد (573469) (moderator22)
 
شهاب دوزنده
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۲۳:۵۵:۳۰
به نام خدا
اسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا
اقای توکلی کاسه داغتر از اش نباشید
رهبر عزیزمان فرموده اند :
دفع حد اقلی و جذب حداکثری
شهاب دوزنده (573498) (moderator22)
 
soltan mahdi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۰۰:۳۶:۱۱
اگر به پاسخ ملت و همين كامنتها تو جه شود وزن اصولگرا نسبت به اصلاح طلبها 1به 6 است (573546) (moderator22)
 
جانبازي از خيل نخلهاي سربريده!
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۰۸:۰۰:۰۰
اصلاح طلب واقعي انتخابات را تحريم نمي كند...دكتر توكلي
ولي اصول گراي واقعي وظيفه دارد و مي تواند حيات و ممات و حقوق و مقوق و آزادي و آبرو و...خلاصه همه چيز اصلاح طلبان را تحريم كند و به آن نيز ببالد...آنهم فقط براي اداي تكليف!....اگر از خدا خجالت نمي كشيد..لا اقل از ملت خجالت بكشيد (573685) (moderator22)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۰۸:۴۰:۵۲
جناب اقای توکلی .نظرات بینندگان بالا را ملاحظه کنید .اینها یک نمونه آماری خوبی از دیدگاههای جامعه بزرگتری هستند .بدانید در جامعه هم با دیدگاههای حاکم اختلافات و تضادهای شدیدی دارند .اما امیدوارم از اینگونه دیدگاهها برای اهداف سیاسی خود بهره برداری نکنید .زیرا که شما در انتخابات حرفهای مردم را بزنید اما در پارلمان و یا ریاست جمهوری طبق ایده خود عمل کنید .متاسفانه احزابی نیستند که شما وابسته آن حزب معرفی شوید و در قبال مواضع شما و عملکردتان ، حزبتان پاسخگو باشد . (573711) (moderator22)
 
مانی
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۲:۳۳:۰۵
برای آقای توکلی... بنا به نظریه شما حکومت و مردم نیاز به اصلاح طلب ها ندارند بلکه این خود اصلاح طلب ها هستند که به نفعشان هست حضور داشته باشند. آقای توکلی چه فرقی می کنه وقتی نیاز نداره حکومت بهشون حضور پیدا کنند... شما که بدون آنها به نظر خودتون خوب پیش رفتید ...تازه مردم هم که با شما هستند و شما هم که خودتون جای مردم حرف می زنید... دست از سر اصلاحات بردارید شما و امسال شما اصلاح طلب ها را کامل از قدرت حذف کردید بعد می نویسید به نقع خودشون شرکت کنند. روی چی شرکت کنند. برای ۱۰ صندلی مجلس.... خودتون هم می دونید نماینده ها مستقل برای سیاست های کلی توان اجرایی ندارند... نفهم که نیستیم آقای توکلی... یکم احترام بگذارید به مخاطبتون... (573938) (moderator22)
 
منوجهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۲:۵۱:۰۳
اول بفرماییدمجلس کار مثبتی هم انجام میدهد که انتخاباتش فایده داشته باشد ؟
مجلسی که تصمیمش از قبل گرفته میشودهمه بعنوان سیاهی لشکر فقط بله قربان گو هستندچه آش دهن سوزیست که شماهم بیایی برای ملت بزرگ ایران تکلیف تعیین کنید... (573963) (moderator22)
 
mehdi
Sweden
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۴:۰۸:۵۲
راستش من نمیدونم اصولگرایان چقدر برای نظرات وارای مردم ارزش قائلند ولی یک چیز نشان ازان دارد که سایت الف کیلومترهای باسایرسایت های اصولگرایان ، حداقل دربروز کردن اظهارنظرها (شاهد همین ستون نظرات ) دارد واین چیزکمی نیست که باید مورد تقدیر قرارگیرد که من ازهمینجا بشما دست مریزاد میگم وپیشنهاد میکنم با توجه به نظرات بروزشده خوانندگان سایت مصاحبه ویا پرسش وپاسخی(بین ماوایشان ) دراین مورد با اقای توکلی برگزارکنید تانه تنها تفاوت دیدگاه ایشان با سایر اصولگرایان بلکه از نتیجه عملی نظرایشان نیزاگاه شویم . بااحترام ومهربه همه (574026) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۴:۵۸:۳۷
چیزی که متوجهش نیستیم این است که جهانی که انسان در بیرون می بیند بازتابی است از آگاهی خودش. بنابراین بهترین راه بر اصلاح حکومت فعلی پیشه کردن سکوت قلبی است چرا که نوری که از قلب آگاهی انسان می تابد روشنگر واقعیت اوست و اگر شما نوری بر أتچه که نمی خواهید نتابید آنها موجودیت خود را از دست خواهند داد.

امسال که در پیش رو است به خود قول بدهید که برابر وقایع سیاسی کاملا خنثی و بی اثر باشید که بهترین راه برای قدم گذاشتن به عصر نو است. بگذارید آنکه همه چیز را خلق کرده امور را هدایت کند و خواهید دید که چه خوب هدایت خواهد کرد. (574081) (moderator22)
 
BB
Sweden
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۵:۲۶:۱۵
با خواندن کامنتهای سایت الف و رای‌های خوانندگان من به حقیقت و ؛درستی؛ جلوگیری از شرکت دیگران در هر انتخابی پی‌ بردم با این وضع شما که رای بسیار اندکی‌ دارید همان بهتر که سخت گیری کنید (574114) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۶:۱۷:۴۴
از دکتر توکلی چند سوال دارم
1- می فرمایید اصلاح طلب! بنظر جنابعالی و گروه حاکم آیا چیزی هست که باید اصلاح شود؟
2-آیا اصلاح آن برابر با حذف گروه حاکم نیست؟
3-آیا گروه حاکم برای حذف خود اجازه اصلاحات می دهد؟
4-مردم در سال 76 آیا براندازی می خواستند و یا اصلاحات؟
5- علت روگردانی مردم از اصلاح طلبها اینست که نتوانستند خواست مردم را اجرا کنند
6- آقای دکتر آیا این فضا را بنفع خودتان،مملکت و مردم می دانید؟
... (574169) (moderator22)
 
Russian Federation
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۶:۳۹:۱۰
کسی که نماینده معرفی کند صت طلب است و در ضمن میبینیم که یکی یک نظر میگذارد و بعد از جند نظر یکی غلط دیکته ای میگیرد خیلی جالب است بابا نظر داده به نظرش توجه کن غلط املایی نگیرید دکمه است ممکن است اشتباه شود ملا لغطی نباشیم (574192) (moderator22)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۷:۳۳:۰۸
سال هفتاد و دو‏،‏ شعار ثابت نمازجمعه این بود:‏ مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است
توکلی مقابل هاشمی نامزد شد و به سیاست ها و افراد دولت اول وی انتقاد کرد
من یک نوجوان بودم و بهِش رأی دادم‏‏ و توی فامیلمان ضد انقلاب شناخته شدم‏!‏
بعدها که ورق روزگار برگشت و مخالف هاشمی‏،‏ نوه افتخاری پیغمبر تصور می شد‏،‏ توکلی‏،‏ از بسیاری از افراد‏،‏ معتدل تر برخورد کرد
این برایم از عکس وی با حاج همت مهم تر است (574249) (moderator22)
 
کاوه
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۸:۴۲:۲۳
هرچند میدونم اگه هیچکس هم تو انتخابات شرکت نکنه دولت با بوق کرنا مشارکت درصد بالای مردم رو اعلام میکنه اما به نوبه خودم اعلام میکنم که تا وقتی چنین دولت و مجلسی سر کاره دیگه به هیچ وجه در هیچ انتخاباتی
شرکت نخواهم کرد.اینو میگم که بدونید اگه گفتن 100 درصد مردم اومدن من جزوشون نبودم و خالی بستن ! (574359) (moderator22)
 
مهری
Germany
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۸:۵۸:۳۹
آقای توکلی تا زمانی که شما به شخصیت های مورد احترام مردم، یعنیبرخی اصلاح طلبان را « فتنه گران» می خوانید، منطقاً انتظار مدارا هم نباید داشته باشید. می دانم که سانسور حتا اگر شامل ناسزا نشود شامل این نوع اظهار نظرها می شود! ولی بازهم می نویسم. اگر شما قصد ایجاد مدارا در جامعه داشته باشید از این الفظ دست بر می دارید و اگر واقعاً معتقدید که آنها در میان مردم جایی ندارند، با عرض پوزش، به نظر من سیاستمدار خوبی نیستید و از جامعه ای که در ان زندگی می کنید، دریافت درستی ندارید. (574375) (moderator22)
 
حسین
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۱۹:۵۳:۰۰
آقای توکلی شما که سالیان سال است به عنوان نماینده مجلس چنین وانمود می کنی که از حق و حقوق ملن در عرصه های مختلف دفاع می کنی با ید به یاد داشته باشی که به غیر از کشمکشهای سیاسی این جناح معضلات زیادی گر یبا نگیر این ملت است و شما به عنوان نماینده می بایست درد مردم این اجتماع را بدانی و از قوه مجریه پاسخ بخواهی .مثلی هست که میگوید : چه دادهای که باز می ستانیش؟ ابتدا باید دردمند بود تا درد را بشناسی و ذر پی در مانش باشی . به نظر هیچ کس به هنگام تولد ذزد - قاتل و بزهکار بدنیا نمی آید . عواملی چون خانواده - اجتماع و بسیارموارد دیگر باعث میشوند تا سر شت آدمی تغییر پیدا کرده و شخصیتش تغییر یابد . هیچ فکر کرده ای که هر کدام ازما در هر صنف و مقامی که هستیم در بو جود آمدن این معضلات شریک ودخیل هستیم؟آیا شده شما نماینده مجلس از خودتان بپرسیدچرا جوانا ن و نوجوانان پاک ومعصوم ما هر روز بیشتر در منجلاب اعتیاد و بدبختی فر و می روند؟ هیچ از خود پرسیده ای قرصی بنام ترامادول مثل نقل و نبات از ظریق داروخانه ها به صورت آزاد در دسترس جوانان قرار میگیرد و آنان را بی محابا معتاد میکند؟آیا اندیشیده ای این کلینک های ترک اعتیاد که به ظاهر برای ترک اعتیاد ایجاد شده اند دکاندارانی بیش برای ادامه اعتیاد جوانان نیستند؟ دولت برا اینکه به صورت مقطعی مشکل پزشکان بیکار عمومی را حل کند برایشان مجوز ایجاد کلینیک ترک صادر میکند و این کلینک ها قار چ وار ایجاد میشوند بی آ نکه نتیجه ای برا ترک اعتیاد جوانان داشته باشند . معضل بسیار است و شما نیک میدانی لیک در این مقال نمی گنجد . این مختصر را نوشتم تا شاید وجدانی باشد که بیدار شود و بدور از دعواهای سیاسی معضلات اجتماعی را نیز مد نظر قرار دهد . (574473) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۲۱:۴۵:۴۶
اقای توکلی این سالها اصولگرایان تا توانستند با تحلیل های غلطشان عوامفریبی کردند از جمله جنابعالی/ برای مردم تعیین تکلیف نکنید مردم ناراضیند و در انتخابات آتی شرکت نخواهند کرد اصلاح طلبان هم طرف مردم هستند نه قدرت.
به هر نتیجه ای که سران اصلاحات برسند مردم اصلاح طلب همان نتیجه را دنبال خواهند/
اصوالگرایان کشور را معرکه جنگ جناحی کردند اکنون هم ما با جنگ خارجی تهدید می شویم همه این آش ها را شما اصولگرایان برای ملت ایران پختید/ فساد... در دوران اصول گرایان اتفاق افتاد.
اصول گرایان اثبات کردند که قدرت اداره کردن یک نانوایی را ندارد چه برسد به یک کشور
(574608) (moderator22)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۲۱:۵۱:۰۰
جناب اقای دکترتوکلی نتایج شش سال حاکمیت اصولگرایان بردولت ومجلس رامی توانیددربازارسکه -ارز-کالاوتولیدببینید (574614) (moderator22)
 
Germany
۱۳۹۰-۱۰-۰۵ ۲۳:۵۲:۳۹
اصلاح طلبان که ادعای دمکراسی را دارند چرا کسانی را که در خیابان ماشین پلیس را آتش می زدند بانک آتش می زدند و حرمت شکنی می کردند را محکوم نکردند (574732) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۷ ۰۰:۳۰:۵۵
تشریف بیارین ایران تا بهتون بگیم چرا!
اگر هم ip را عوض کردین و کامنت می گذارین که دیگه ... (577054) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۰۶ ۰۹:۲۹:۰۲
با سلام،
می شه آقای توکلی چند نفر اصلاح طلب را که از نظر ایشان اجازه کاندید شدن را دارند نام ببرند؟! (574961) (moderator22)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۶ ۱۰:۱۳:۱۱
از حالا تا آخر اصولگرايان پيروز هر انتخاباتي هستند! اصلا مردم هر روز علاقه شان نسبت به ايشان بيشتر ميشود! پيشاپيش پيروزيتان مبارك! (575092) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۰۶ ۱۴:۳۳:۴۰
اصلا من بايد براي چي راي بدم ؟! چه اصلاح طلب و چه اصولگرا ؛ برم راي بدم كه نماينده دولت بياد تو جلسه علني خيلي راحت سيلي بزنه زير گوش نماينده ؟؟؟!!! خب اين چه مجلسي ميخواد بشه مثلا ؟! (575984) (moderator7)
 
کمانگیر
۱۳۹۰-۱۱-۱۰ ۰۸:۵۹:۱۶
من از همین حالا رایمو نوشتم ولی نمیدونم کجا گذاشتمش. فکر کنم ایندفعه قبل از انداختن به صندوق گمش کرده باشم. (632976) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
اصلاح طلب واقعی انتخابات را تحریم نمی‌کند