نظر منتشر شده
۶۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 395115
پرسش «مهر» روحانی: خشونت از کجا نشات گرفته است؟
بخش خبری الف،‌ ۳ مهر ۹۵
تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۶
رییس جمهور کشورمان همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۶ از دانش‌آموزان سوال کرد که خشونت از کجا نشات گرفته است؟
حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی که در مراسم آغاز سال تحصیلی حضور یافته بود؛ پرسش مهر سال ۹۵-۹۶ را به مساله خشونت اختصا ص داد و از دانش آموزان سوال کرد: خشونت از کجا نشات گرفته است؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟

رییس جمهور در تکمیل پرسش خود از دانش‌آمزان سراسر کشور سوال کرد: چگونه می‌توانیم کشور و جامعه ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم ؟

چگونه می‌توانیم جوامع، منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟

شما مخاطبان الف نیز می توانید به سوال مهر رئیس جمهور پاسخ دهید.
 
کلمات کلیدی : پرسش «مهر» روحانی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۲:۰۹:۲۶
یا ابوالفضل!!!
یعنی الان یک دانش آموز ابتدایی باید بشینه فکر کنه که خشونت چیه و از کجاها نشات می گیره؟

بنظرتون این سوال مناسب دانش آموزانه؟ (3946803) (alef-3)
 
Denmark
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۲:۳۴:۲۷
خشونت همه جا هست و سوال مناسب دانش اموزانه منشا خشونت نادانی و نااگاهی است. خشونت فقط برخورد فیزیکی نیست گاهی در کامنتها همخ میشه خشونت رو دید خشونت نپذیرفتن منطق و یاغی گری است. (3946828) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۳:۲۶:۱۴
خشونت از زیاده خواهی حرامخواران و نجومی ها و تبعیض ها و برادربازی ها و دزدی از بیت المال و رانتهای دولتی و اشرافیت و تعرض به حقوق محرومین و نابودی تولیدات داخلی و تجمل گرایی مسئولین و کدخداباوریها و تحقیر ملت و نابخردیهای مدعیان و انفعال در برابر دشمنان و باندبازی و بیکاری انبوه مردم و یأس فرهنگی و مفاسد اقتصادی و تورم و ارائه ی آمار غلط و دروغین و...... نشأت میگیرد . ////////////////////////////////////////////////////////////////////////// (3946934) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۴:۰۱:۱۴
پس مناسب چه گروهی هست؟؟؟؟ نه شما به من بگو . (3947003) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۴:۱۲:۵۸
نه مناسب نبود (3947029) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۴:۴۲:۰۴
سلام کی گفت جواب سوال را باید فقد ابتدایی ها بدن (3947090) (alef-3)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۵:۱۶:۱۶
مثل اینکه فیلم‌های کودکان داعشی رو ندیدی! به نظرم خشونت از تعصب جاهلانه میاد وقتی کسی فکر میکنه فقط اونه که درست فکر میکنه و از بچگی چیزهایی وارد ذهنش شده که تغییر پذیر نیستند..کسانی که دنیا دیده اند و 200 کشور رو رفته اند ممکن است آدمهایی رو ببین که دو عقیده کاملا متقابل و برعکس دارند و هر دو هم حاضرند برای حفظش به خشونت متوسل بشن (3947160) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۵:۵۲:۴۸
يه بار ديگه متن خبر اصلي (نه خلاصه فوق) را بخوانيد قضيه را بهتر متوجه مي شويد و كمتر دلواپس مي شويد:
"دکتر روحانی تأکید کرد: خشونت تنها جنگ و ترور نیست، بلکه بی‌احترامی به یکدیگر، نبود اخلاق دوستانه، خواهرانه و برادرانه و محروم کردن نوجوانان از تحصیل و مدرسه و وادار کردن کودکان و نوجوانان به کار پرزحمت و رفتار خارج از چارچوب اخلاق اسلامی در خانواده‌ها با کودکان نیز خشونت است.
مهم این است که ببینیم خشونت و بی‌اخلاقی از کجا آغاز می‌شود و چگونه عده‌ای خشونت را می‌آموزند و برای اینکه بتوانیم با خشونت مبارزه و ایستادگی کنیم، باید چه کاری انجام دهیم و چه راهی وجود دارد که کشور، جامعه و منطقه ما از خشونت آسوده شود.
پیامبر اسلام (ص)، پیامبر رحمت است و باید ببینیم چگونه می‌توانیم از رحمت اسلامی و نبوی به خوبی استفاده کنیم.
رییس‌ جمهوری در بیان پرسش مهر از دانش‌آموزان، گفت: سوال مهر امسال اینچنین است که خشونت از کجا نشأت گرفته است؟ چگونه عده‌ای خشونت را می‌آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ چگونه می‌توانیم کشور و جامعه‌ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم؟ و چگونه می‌توانیم جوامع منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟" (3947208) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۸:۴۹:۵۷
اتفاقا این سوال بسیار ساده است چون خشونت در مدارس ابتدایی به طور بارز وجود دارد وبچه ها از صبح تا ظهر یا به هم فحش میدهند یا دفتر وکتاب هم را پاره می کنند یا لگد پرانی می کنند و وقتی معلم میانجی گری می کند می گویند : داره زور میگه وبیشتر دانش آموزان پسر نقاشیهایشان صحنه جنگ وتیراندازیست ! پس می بینید یک دانش آموز ابتدایی هم خشونت و عامل خشونت را می شناسد ! (3947435) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۲۳:۱۳:۴۶
اتفاقا کودکان چون خودشان قربانی خشونت اند بد نیست که نظر آن ها پرسیده شود. (3949271) (alef-13)
 
ترشیزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۱:۲۵:۵۵
پاسخ به سوالات پرسش مهر ریاست جمهوری در مهر 95
جواب سوالات در 4 صفحه

برای پیدا کردن جواب این سوال در گوگل جمله زیر را جستجو کنید
"پاسخ پرسش مهر 95 در مورد خشونت کافی نت عارف"


با تشکر از تیم رسانه ای الف (4039536) (alef-13)
 
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۸:۴۷
واقعا راست میگی منم موندم چی کار کنم خدایا کمک کن ... وایی چی کار کنم مدیر گفته اگه نیارید 5 نمره ار تفکر کم میکنم شما بگید چی کار کنم ؟؟؟؟؟!!!!!! (4040023) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۲:۰۹:۴۵
معلومه از وعده های دروغ امریکایی ها (3946804) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۲:۱۰:۴۸
جواب مشخص است : خشونت از بی عدالتی و فساد و تبعیض و رانت، نشات میگیرد. (3946805) (alef-13)
 
مشکین نقاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۲:۱۷:۱۷
اگر خواهان صلحی پیوسته آماده جنگ باش. (3946811) (alef-3)
 
ثريا دالغين
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۳:۴۵:۳۷
جناب مشكين نقاب شما علاوه بر نقابتان ظاهرا عينكتان هم مشكي است! چرا جنگ؟ مگر نميشود در اقتصاد درايت كرد ؟مگر نميشود در علم لابي بود؟ حتما بايد شمشير كشيد؟ :) (3946982) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۲۱:۲۵:۴۱
در متلاطم‌ترین منطقه‌ی دنیا بله

شما جواب داعش رو با چی میدی؟
جبهه‌ی النصره رو چی؟
امثال استالین و هیتلر رو چی؟

تهش قوای دفاعیه که باعث میشه رمانتیک‌ترین کشورهای اروپایی هم مدام به فکر قوای مسحلشون باشن

الا ژاپنی که بعضیها بهش مثال می‌زنن، مگه پشتش به آمریکا گرم نیست؟ اگه آمریکا آماده‌ی جنگ نبود الان باید ژاپن سر جزایر مورد مناقشه از چین التماس میکرد؟ (3947667) (alef-13)
 
احمدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۲۲:۲۱:۵۹
این کلام کلام امیرالمومنین علی علیه السلامه. یکم تفکر کنین متوجه میشین که پرمغزترین کلامه. البته اگه اهل تفکر باشین. (3947747) (alef-13)
 
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۰۴:۵۱:۱۵
با مشکین نقاب موافقم وقتی انسان با قدرت و درایت و توانمندی بالا خودش را به دنیا نشان بدهد هیچ دشمنی اجازه حمله به خود نمی دهد وقتی شیر غرش کند به معنی این نیست که شمشیر بکشد فقط به معنی این است که دندان های شیر دیده شود .
شیر ایران همیشه باید آماده اماده باشد چه با کلام و گفتگو و چه با .... (3947990) (alef-13)
 
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۰۴:۵۷:۴۴
با طرح این سئوال مخالفم زیرا روی کلمه خشونت تمرکز شده است و هر کلمه هم نام خود را فرا خوان می زند .
بهتر بود رئیس جمهور سئوال می کرد :
برای صلح جهانی در دنیا چکار باید کرد ؟
اگر راز معجزه کلام را همه مقامات و پزشکان و همه مردم می دانستند صلح برقرار می شد .
یاد سید محمد .... بخیر
به امید گفتگوی تمدن ها (3947991) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۲:۲۱:۰۴
خشونت دنیای امروز =تعصب ایدئولوژیک (3946813) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۲:۴۵:۵۹
از تلاش کشور برای مقابله با افراطی‌گری ممنونم
احتمالا پاسخ‌های قشنگی هم به این مساله داده خواهد شد

ولی خلا اصلی که نوجوانان ما با آن درگیر هستند خلا فرهنگی، آموزشی و عاطفی است. سوال جناب آقای رئیس جمهور بیشتر معطوف به سیاست خارجی است.

خوشحالتر می‌شدم اگر سوال ایشان به دغدغه‌های وارد نزدیکتر بود. (3946854) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۲:۴۶:۰۱
خشونت از کجا نشات گرفته است؟
ج: از برداشتهای نادرست و منفعت طلبانه از دین
چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟
ج: معمولا از طریق مراکز دینی
در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟
ج:روشنگری و بیان واقعیتهای موجود در دین(چه دین اسلام و چه دیگر ادیان) و گفتگو میان علما و دانشمندان و دین پژوهان و داشتن بیانی آزاد و منتقدانه و دلسوزانه نسبت به دین .

چگونه می‌توانیم کشور و جامعه ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم ؟ خود نیز مروج خشونت بخصوص خشونت نشات گرفته از دین نباشیم و خشونت را مقدس ندانیم و اجازه دهیم افراد در حوزه دین به صورت آزاد انتقاد کنند البته در چارچوبهای منطقی و علمی.

چگونه می‌توانیم جوامع، منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟
خود نیز ، نه به مردم خودمان و نه به مردم دیگر کشورها خشونت نورزیم و از حکومتهایی که نسبت به مردمشان خشونت ورزیده اند حمایت نکنیم این ابتدایراه است سپس به دیگر ادیان احترام بگذاریم و بزرگان دیگر ادیان را لعن و یا تحقیر و توهین نکنیم (3946855) (alef-1)
 
مبینا
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۱:۵۹:۰۲
واقعاااااااا ....عالی بود من هم نظرم همین بود ودنبال کسی بودم تا بامن هم عقیده باشه........ (4036925) (alef-13)
 
مبینا
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۲:۰۳:۳۳
ریاست محترم جمهوری...جناب اقای دکتر روحانی....
سلام..............
باسوالاتی که شما برای ما دانش اموزان مطرح کرین کاملاااا موافقم ............چون باعث تفکر بیشتر ما میشه...
ویاد می گیریم اهل خشونت نباشیم ودیگران را به این امر توصیه ونصیحت کنیم..............
باتشکر از دولت..........یازدهم............... (4036941) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۲:۴۸:۱۰
از دولت قبل !!! (3946858) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۲:۵۰:۴۰
خشونت از فقر و تبعیض نشآت میگیره که متاسفانه دولت کارنامه خوبی در مقابله با این مسائل نداره جناب روحانی عزیز. (3946864) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۳:۰۳:۳۰
خشونت از انجا نشات ميگيره كه هر كسي حرفي عليرغم ميل شما زد، شما اون رو بي سواد ، بي شناسنامه و در نهايت به جهنم حواله كرديد (3946887) (alef-13)
 
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۳:۰۵:۲۳
اقای روحانی شما جوابشو میدونی؟! (3946893) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۳:۰۵:۳۳
تغییر اساسی در آموزش و پرورش و فراگیری حقوق شهروندی و میل به قانون از مهم ترین نیازهای جامعه فعلی ما است که از راه آموزش میسر است. بیش از سی سال است که شاهد تغییرات فراوان در روند مدیریتی این وزارتخانه ایم و هرکدام تفکری تقریبا غیر کارشناسی اعمال کرده اند نظیر تغییر نظام قدیم و جدید که با آمدن مدیر دیگر برگشت به همان نظام قدیم و فقط کلی هزینه و وقت گرفت. اکنون نوبت ورود متخصصان به جای سلیقه های شخصی و تفکرات سیاسی و اجرای برنامه های تخصصی آموزشی و تربیتی است تا ان شاالله در آینده فرزندانی تربیت شوند که محیط زیست را بشناسند و رعایت دیگران را یاد بگیرند و....
البته اگر تفکر سیاسی نیز میل به رشد نشان دهد و از وسیله قرار دادن آموزش در جهت منافع شلیقه ای دست بردارد (3946894) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۸:۵۷:۵۳
علتش اینه که هر دولتی مایل است تفکر خودرا به آموزش وپرورش القا کند !! در صورتی که آموزش وپرورش بایدمستقل از دولتها با هدفی مشخص و دراز مدت با کادری مجرب ومتخصص در امور علمی وتربیتی برنامه ریزی و عمل کند وهر دولت تنها موظب به حمایت از او باشد نه حاکم بر او ! (3947447) (alef-13)
 
شمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۳:۱۹:۱۳
معلومه از اندیشه های افراطی ، اندیشه کسانی که همیشه خود را مدافع حق و رای ونظر خود را صائب دانسته ولی نظر دیگران را باطل و مستحق برخورد شدید وخشن و اسفناک تر آن موقعی که حق وباطل در گرد وخاک عدم مدارای دوطرف گم شود . (3946922) (alef-13)
 
احسان
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۳:۲۸:۳۰
همواره خشونت از تبعیض بی عدالتی ظلم وستم نشات میگیرد.زمانی که انسان تمام تلاش خود را جهت رهایی از موارد نابرابری انجام داده و راه بجایی نمیبرد دست به خشونت میزند.
جهت کاهش خشونت مسئولیت های دو طرفه لازمست هم از طرف حاکمان و هم از طرف جامعه.
حاکمان ضمن توجه ویژه به تعلیم و تربیت و اگاهی بخشیدن میبایست اقدامات موثرتری در جهت رفع فقر و محرومیت ها بردارند. و جامعه با تعلیم صبر و بردباری به فرزندان خود. (3946944) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۳:۳۰:۱۷
خشونت وقتی ایجاد می شود که مسئولان در شمال شهر زندگی می کنند و به فکر درد مردم ضعیف نیستند. اینست ریشه خشونت ..فاصله طبقاتی (3946947) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۴:۱۴:۱۰
اگر فکر میکنید ما باید موشکهامون رو کنار بذاریم تا همه با هم مهربون بشن، فکر اشتباهیه.

چون به اندازه ی قدمت بشر (از زمان هابیل و قابیل) آدمهای بد و زورگویی در جهان بودن که به بقیه ستم میکردن و ستمدیدگان هم احمقند اگر فکر کنند با دفاع نکردن از خودشون، همه چی خوب و صلح و صفا میشه.

الف منتشر کنیها، چندوقته بی مهر شدی. (3947031) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۲۳:۱۵:۴۴
بحث خشونت داخلی و خشونت درون خانواده ها هست که داره نهاد خانواده رو از بین می بره در سطح بین المللی که همه می دانیم باید از خودمان دفاع کنیم. چرا فکر می کنید از بچه سوال بین المللی پرسیده شده؟ (3949274) (alef-13)
 
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۴:۱۸:۴۴
کاش می پرسید : چگونه می توان صلح و مهربانی را همه گیر کرد؟ کاش کاملا سوال رو برعکی می پرسید . معلومه درباره این سوال حتی به اندازه نیم ساعت هم فکر نشده و احتمالا در ماشین هنگام عزیمت به این مکان در فکرایشان آمده (3947044) (alef-13)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۴:۲۹:۰۶
آخه این چه سوالیه از بچه می پرسی!!!
واقعا آدم نمی دونه تو این مملکت چی بگه! (3947067) (alef-13)
 
لکی زاده
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۵:۴۲:۱۷
همیشه از اولیای طاغوت و همان لیبرال دموکراسی غرب، جایی که انسان محور ارزش گذاری است، نشات گرفته و می گیرد و بوسیله جاهلان امت ها و جاهلان مذاهب اجرایی می گردد. بهتر است قبل از فلسفه بافی و جهت دهی افکار به قرآن کریم رجوع کنیم. (3947193) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۶:۱۷:۰۰
خشونت از بیعدالتیها نشات میگیره. (3947234) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۶:۲۶:۰۸
به نظرم روحانی سوال را در جا و مکان درستی مطرح کرد ، چون دبستان جایی هست که پدران ، کارگران ، متخصصین ، مدیران و مسئولین آینده کشور در همین مدارس شکل خود را پیدا میکنند و آنچه که نظام آموزشی به بچه های ما آموزش میدهد ، چند سال بعد تحویل جامعه میدهند حال بیایید ببینیم در کتابهای درسی بچه ها چه مطالبی گنجانده شده ؟ در زنگ تفریح بچه ها چه اتفاقاتی می افتد و چگونه بر اعمال آنها نظارت میشود ؟ در برنامه صبحگاه ها چه سرودها و شعارهایی داده میشود ؟ مرگ بر این و آن پیام آور صلح و دوستی هست ؟ مجبور کردن دانش آموزان جهت شرکت در مراسمهای مذهبی ، ولو با دادن صبحانه رایگان و سپس طرح موضوعاتی از قبیل " شما بچه ها باید شهادت طلب باشید و دشمن را بکشید و .... نشانه عشق و محبت هست ؟
خشت اول رو در مدارس باید درست گذاشت و جلوی رشد تفکر خشونت را باید در مدارس ابتدایی گرفت . (3947248) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۶:۳۲:۲۸
از خود حق پنداری ، بنیادگرایی و خودخواهی به همراه منفعت طلبی (3947257) (alef-13)
 
عطا
Canada
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۶:۳۵:۴۵
خشونت در جامعه ما از بی عدالتی نشات گرفته است بقیه جاهای دنیا زندگی نکردم که بتونم قضاوت کنم (3947263) (alef-13)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۷:۲۵:۵۳
درود بر اقای روحانی با این سوال هوشمندانه. (3947325) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۷:۴۸:۲۲
پنج تا سؤال شد. به جای «پرسش مهر» شد «امتحان مهر». (3947352) (alef-3)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۸:۲۴:۴۲
خشونت از بزرگ شدن شیطان نشات گرفته است (3947395) (alef-13)
 
Denmark
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۲۰:۱۹:۲۸
خشونت زمانی رواج مییابد که افراد ریاکار ودین فروش و متظاهر در رفاه کامل وافراد باشرافت ومتخصص وباسواد در فقر وفشار زندگی میکنند (3947572) (alef-13)
 
Denmark
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۲۱:۵۹:۰۳
خشونت از مشکلات گوناگون اقتصادی فرهنگی اجتماعی وسیاسی منشا میگیرد (3947717) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۲۲:۴۸:۳۴
هر خشونتی ناپسند نیست.
برای مثال با کسانی که امنیت جامعه را به خط می اندازند، باید خشن بود. بنا به فرموده رهبر انقلاب، خشونت دو نوع است: خشونت قانونی و خشونت غیر قانونی.
خشونت قانونی حتما باید استفاده شود؛ چون همیشه عده ای هستند که با منطق و مدارا و نرمی جلوی خرابکاری آنها گرفته نمی شود.
اما این که خشونت قبیح و ناپشند از کجا نشأت می گیرد؟ خب معلوم است از بی قانونی، نقض حقوق انسان ها و خودخواهی ها. (3949253) (alef-13)
 
اشتری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۵ ۱۰:۲۹:۳۹
این سوال آقای رییس جمهور نشان از درایت و واقع بینی ایشان دارد
متاسفانه قرائت افراطی از اسلام و تمامیت خواهی گروهی که خود
را اسلام مجسم و حقیقت مسلم می دانند و بقیه مردم را بی دین و
عاممل استکبار!!!!جامعه ما را به سمت خشونت اعتقادی و جزم اندیشی
می برد واگر اقدام عاجل عملی نکنیم از ناکجا آبادسلفی گری و تکفیری
سر در خواهیم آورد (3949760) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۶ ۱۷:۰۹:۳۳
خشونت از تعصب و خودخواهی و خود برتربینی زاده می شود تعصب در دین، در تیم، در قوم و.... ویرانگر بوده و ایجاد خشونت می کند. اما اگر انسانها باور کنند که همه انسانها را خدا آفریده و باورهای همه انسانها تا جایی که مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند محترم است خشونت ایجاد نمی شود. (3952426) (alef-13)
 
ابراهیم
Europe
۱۳۹۵-۰۷-۲۹ ۰۷:۱۰:۴۳
نمیدونم منم یه دانش آموزم که از مدرسه مون انتخاب شدم وباید جواب بدم مرسی جواب یکی رومفصل گرفتم ابراهیم کلاس هشتم (3980179) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۱ ۲۰:۴۵:۳۷
من نهمم بلد نیستم جواب سوال اقا روحانی را بدهم.
ازبچهای ابتدای چ انتظاری است.
مخ میخواد ک این جواب سوال هارو داد

سادات (4011542) (alef-13)
 
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۱ ۲۱:۱۳:۱۶
خشونت می تونه از عوامل مختلفی نشات بگیره ولی به نظر می رسه مهمترین عامل خشونت فقدان عدالت می باشد البته عدالت اگرچه نسبی در سطوح مختلف انشاءالله (4011563) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۱ ۲۱:۵۱:۲۰
سلام آقای روحانی با این سوال ها واقعا ذهن همه رو مشغول کردینا (4011595) (alef-13)
 
اتنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۴:۰۱:۱۱
ممنونم به خاطر نظراتتون منم دانش اموز کلاس هفتم هستم...متشکرم به خاطر نظرات عالیتون (4020180) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۳۰ ۰۸:۱۸:۳۵
اقای ریس جمهور باعرض احترام اگه می خوای کشورمون قوی بشه باید تولید داخلی زیادی داشته باشیم مثل هواپیما چرا باید کشور خارجی درباره ما تصمیم بگیرن که به ایران هواپیما بفروشیم یانه .ما نمی خوایم جنگ کنیم اما بخاطر این که جلو‌کشوری مثل امریکا که روزی یه قول می ده اما پاش نمیسته وایستیم باید ابزار های جنگی بسازیم که آمریکا فکرشم نمیکنه .دوم این که متسفانه کسای هستن که از موقعیت های مرزی استفاده میکنند من به این حرفم اعتقاد دارم پس چرا کالای قاچاق میاد. (4023133) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۵ ۲۱:۳۲:۲۰
ممنون اقای روحانی بابت سوالتون (4032308) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۱۶:۳۲:۴۴
اخه این چه سوالی هستش بابا (4033441) (alef-3)
 
ننه کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۱۸:۴۸:۲۹
من الان یه دانشجوام والا من تو این سوال گیر کردم دیگه وای به حال ابتدایی ها بمیرم براشون (4033708) (alef-3)
 
سارا
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۵۵:۳۵
واقعا با این سوال هاذهن ما دانش آموز هارو درگیر میکنند (4034256) (alef-13)
 
مهسا
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۱۷ ۱۹:۵۶:۴۰
وای یک جوابیدین امسال انتخاب رشته کنم (4056214) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۴:۰۲:۱۳
واقعا سوال دراوردن از اینتر نت دشوار است؟ (4058693) (alef-13)
 
کیمیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۶:۱۸:۱۹
به نظر من سوال خیلی آسونی بود چون که من خودمم از اون کسایی بودم که باید جواب می دادم من که کلی چی دربارش نوشتم خیلی خیلی آسون بود (4058836) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۹ ۱۹:۳۵:۲۹
سلام بخشید جواب رو میدید (4073439) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.