نظر منتشر شده
۱۳۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 286594
نقدی بر نامه دکتر زیباکلام به شهردار تهران
سید محمد جواد سجادی نژاد؛ 11 مرداد 94
در اواخر هفته گذشته دکتر صادق زیبا کلام استاد محترم علوم سیاسی دانشگاه تهران مطلبی را خطاب به شهردار محترم تهران در شبکه های اجتماعی منتشر نمودند که حاوی مسایل تأمل برانگیزی بود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۴
اینجانب در حدود دو دهه قبل شاگردی اساتیدی گرانقدری همچون ایشان را در رشته علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی داشتم ، از این اساتید بزرگوار آموختم که ساحت سیاست در سطح خرد و چه در سطح کلان و بین الملل ، فضایی پیچیده و نیازمند شناخت دقیق مولفه های آن است ، حوزه سیاست حوزه اگرها و اماهاست و اظهار نظرات قطعی و محکم و قضاوتها، ارتباط معناداری با علم سیاست ندارد .

ایشان در خصوص پوستری که توسط فرهنگسرای انقلاب با مضمون اعتراض به فعالیت های وزیر خارجه فرانسه در جریان انتقال خون های آلوده به ایران و عملکرد سخت گیرانه دولت فرانسه در نشست های هسته ای , منتشر شده بود ضمن بیان گزاره های سیاسی غیر قابل استناد در قالب یک شبه کیفرخواست سعی در تفهیم اتهام و قضاوت در مورد شهردار محترم تهران نمودند و همچون مدعی العموم از زبان شهروندان و حکومت با شهردار تهران سخن راندند و تفهیم اتهام کردند !

بدیهی است که نقد عملکرد دولت فرانسه و بویژه شخص وزیر خارجه این کشور در انتقال خون های آلوده به ایران و کشورهای دیگر و نقش پلیس بد و موضع سخت گیرانه این دولت در جریان مذاکرات هسته ای ، ارتباطی با کلیات مذاکرات و دستاوردهای ارزشمند تیم هسته ای کشورمان ندارد .

تیم دیپلماسی هسته ای کشورمان که ترکیبی از دانشمندان علم سیاست و روابط بین الملل و دانش هسته ای بودند در هماوردی نابرابر و تلاشی جهاد گونه یاد و خاطره دلیر مردان هشت سال دفاع مقدس را زنده نمودند ، روزگاری عرصه نظامی قالب بود و زمانی اقتصاد و فرهنگ و امروزه عرصه سیاست ، تلاش این عزیزان ستودنی بود و همانگونه که مقامات محترم کشور به درستی ضمن دفاع از این عزیزان بیان فرمودند فضای نقد و نقادی علمی و دلسوزانه و به دور از اغراض جناحی موجب بالندگی ملت و ارتقاء سطح عمومی جامعه خواهد شد .

در همین راستا به خاطر دارم درسی با عنوان شناخت سازمان های بین المللی در واحدهای درسی رشته علوم سیاسی وجود داشت که اساتید محترم علوم سیاسی با هدف آشنایی دانشجویان با ماهیت ، سازمان و ساز وکار سازمان های بین المللی در کنار شناخت بقیه مراکز قدرت در جهان ارایه می شد (که البته جناب آقای دکتر ظریف استاد مسلم این حوزه می باشند ) ، طبیعتا دانش آموختگان علوم سیاسی و روابط بین الملل ضمن آشنایی باسازمانهای بین المللی نیازمند شناخت سازمانهای کشور می باشند ! اینجانب با حدود یک دهه فعالیت در عرصه خرد و کلان مدیریت شهری ،اذعان می دارم که سازمانهایی همچون شهرداری تهران که بعنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی محسوب می گردند سازمانی پیچیده است که در درون خود از دهها سازمان پیچیده دیگر تشکیل شده است که جهت اظهار نظر پیرامون آن نیازمند شناخت دقیق آن می باشیم .

بصورت کوتاه اظهار گردد که شهرداری تهران با ۹ معاونت کاملا متمایز از یکدیگر ، از معاونت خدمات امور شهری تا معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و معاونت مالی و اقتصادی ، معاونت شهرسازی, معاونت حمل و نقل و ترافیک و غیره و دهها سازمان عریض و طویل از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری با هیات امنایی متشکل از یازده متولی فرهنگی کشور اعم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی , رییس سازمان صدا و سیما , وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان تبلیغات اسلامی و غیره که رییس این سازمان توسط هیات امنا انتخاب و حکم او توسط شهردار تهران صادر می شود و با زیر مجموعه متشکل از ۴۱ فرهنگسرا ی موضوعی و مرکز مانند فرهنگسراهای قران , معرفت , انقلاب , رسانه , شهر , امام (ره) , ملل و غیره و باپرسنلی که اکثرا کارشناسان فرهنگی و با گرایشات مختلفی هستند تا سازمان زیباسازی ، سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی وسازمان بهشت زهرا (س) , سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی , سازمان بوستانها و فضای سبز و غیره و ۲۲ منطقه با مقیاس و سازمانی کوچکتر و ... مجموعه ای است بسیار پیچیده که از جمع آوری زباله های منزل جناب آقای دکتر زیبا کلام و دیگر شهروندان عزیز فارغ از دین ، قومیت ، سیاست و ... تا حوزه های ترافیکی و حمل و نقل عمومی ( مترو ، اتوبوسرانی ، تاکسیرانی ) اجتماعی و فرهنگی ( فرهنگسراها ، معاونت های اجتماعی مناطق ، ورزش همگانی ) ، میادین میوه و تره بار و آتش نشانی و اطفا حریق و غیره را بعهده دارد ، به واقع اداره چنین سازمانی با ماموریت های مختلف اجتماعی و خدماتی قطعاً از اداره یک دانشگاه و یا یک رسانه و غیره سخت تر و پیچیده تر است و انتظار نمی رود و نمی شود تمامی اتفاقات در این سازمان عریض و طویل اعم فرهنگسراها و دیگر قسمتها بر مبنای نظر و میل شهردار محترم و حتی مدیران ارشد شهرداری انجام شود ,همچنانکه انتظار نمی رود تمامی برنامه و اتفاقات سطح دانشگاه تهران با میل و هماهنگی و اطلاع رییس دانشگاه و هیات رییسه انجام گردد. !

استاد زیبا کلام ؛ علم سیاست آموخته و آموزش می دهند و سازمانهای بین المللی را خوب می شناسند ولی ای کاش سازمانهای داخلی کشور را نیز با استفاده ازروش های متداول مانند سایت ها و دانشجویانشان کمی بیشتر مطالعه و بررسی می کردند تا این چنین در ورطه یک جانبه گرایی و سوء برداشت گرفتار نشوند .

در پایان بعنوان کارشناس علم سیاست که مدتها نیز در عرصه مدیریت شهری تلاش نموده ام از استاد محترم جناب دکتر زیبا کلام بعنوان استادی دلسوز و جسور درخواست می نمایم نقش خود را بعنوان آموزگار علم سیاست در رسانه ها و عرصه عمومی همواره به یاد داشته باشند تا فضای جامعه به سمت اعتدال و خردگرایی در پرتو ارزش های انقلاب اسلامی حرکت نمایند .
 
کلمات کلیدی : زیباکلام
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۳:۵۳:۳۹
حتی یک پوستر هم برای برنامه نمایش مستند «چند قطره خون» چاپ نشده و ادعای نصب بیلبوردهای موسوم به فرش قرمز در خیابان‌های تهران، بیش و پیش از آنکه عجیب باشد، خنده‌دار است! (3087680) (alef-13)
 
یکنفر از مردم
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۸:۲۵:۲۰
دروغ چرا؟! به مطلب همین امروز الف با عندان "قای زیباکلام! عجولانه و بدون تحقیق فضاسازی نکنید" مراجعه بکنید.
ابوالفضل قناعتی عضو شورای اسلامی شهر تهران:
مسئولین امر پوسترهایی را در برخی از نقاط برای اینکه جامعه هدف خود را دعوت کنند نصب کردند که...
...و اصلاً خود فرهنگسرا هم اجازه اکران این فیلم را همزمان با ورود این افراد نداد و تمامی بنرها را هم جمع‌آوری کرد. (3088307) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۰:۴۲:۳۰
تا کی شهدا و جانبازان و حالا بیماران هموفیلی باید بازیچه نمایش های سیاسی بشوند؟! می گی کدوم نمایش؟؟؟ عرض کنم اگه سن شما قد بده حدود 30 سال پیش عراق بمباران های شیمیایی رو آغاز کرد و لی مقامات محترم کشور هیچ اقدامی علیه آلمان و .... که این سلاح ها رو به عراق داده بودند انجام ندادند بعد تا دادگاه میکونوس علیه چند تا از مقامات کشورمان حکمی صادر کرد بلافاصله جانبازان شیمیایی را تبدیل به ملعبه نمودند و جلوی سفارت آلمان ردیف کردند و رئیس محترم قوه قضاییه وقت هم از ارسال شکایت جمهوری اسلامی ایران علیه آلمان به دادگاههای بین المللی خبر داد و اینکه پیگیری می کنند! البته در 18 سال بعد اگر شما پشت گوشتان را دیدید از پیگیری هم خبری شد!!!! حالا هم بعد 30 سال یاد پوستر درست کردن و ردیف کردن بیماران هموفیل مبتلا به ایدز افتادین که صد البته بعد از بهره برداری سیاسی شما، تا 30 سال دیگر هم کسی کاری به کارشان نخواهد داشت!!!!!!!!!!!!!!! (3088552) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۱:۵۷:۱۲
شهردارى بهتر است براى مبارزه با غرب و جلوگيرى از ترويج فرهنگ غربى در كشور جلوى اين پاساژ سازيها ، مال سازيها را بگيرد برويد يك سرى به اين مالها و اين ماركها و برندها و خريداران بزنيد تا متوجه شويد عملها با حرفها و شعار ها نميخواند .... (3088681) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۳۳:۱۲
باسلام
آقای دکتر زیباکلام مورد یا احیانا مواردی را که ایشان در آن تخصص ندارند مشخص کنند که ملت تکلیف خود را با این استاد ذوفنون بدانند. کاش اگربرای ساحت علم و دانش و تخصص احترام قا‌يل نیستند برای شعور ملت ... (3088975) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۴۰:۰۶
زیبا کلام اینجا، زیبا کلام اونجا، زیبا کلام همه جا! موضوعی نیست که ایشون در موردش اظهار نظر نکرده باشه! (3089203) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۴۳:۰۷
بر فرض که پوستری هم به خاطر تمام جنایت های فرانسه و یه خصوص فابیوس نصب شده باشه، چرا به اقای زیبا کلام فشرا اومده؟!
البته از کسی که از رضا خان دفاع می کنه توقع بیشتر هم نیست! (3089207) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۸:۰۵:۰۷
برادر من هیچ هم خنده دار نیست مدتی هست که از برخی جاها می آیند هر جا دلشان میخواهد پوستر هایی با مظامین خاص میچسبانند و می روند در همه جا تا همین چند وقت پیش پوستر هایی نصب بود دال بر اینکه توافق نمی شود و طرف مقابل هم خون آشام است و دنبال توافق نیست ولی دیدیم که بحمدا... درست شد (3089249) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۰۹:۱۹:۱۲
بابا پوستر را بی خیال بشید لطفا...سایت الف این مطلب را بزنید.
محله ما(شمیران-.امامزاده قاسم .کوچه وحدت یک )یه بیل مکانیکی اخیرا یه هفته شبانه روز کار کرد یه کوه را روز روشن از صحنه اکوسیستم حذف کرد ...کوه خواری از این آشکار تر هیچکس سراغ نداره. اونوقت رفتیم شهرداری ناحیه 3 منطقه یک اعتراض کنیم ...میگه ما متوجه نشدیم؟؟؟
حتا موضوع به پخش به شورای شهر و صدا و سیما هم کشید...
مقام معظم رهبری قاطعانه فرمودند با پدیده کوه خواری برخورد کنید ...متاسفانه کو گوش شنوااااااااااا (3094739) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۳:۵۴:۳۷
درست يا غلط، اکثر مردم در مورد کارهای آقای شهردار همانند آقای زیباکلام فکر می کنند و همه کارهای مثبت ایشان در شهرداری، توسط برخی سخنان ایشان و نصب پوسترها در زمانهای خاص تحت الشعاع قرار می گیرد. (3087683) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۲۷:۰۲
این اکثر مردم را شما با چه متر و شاخصی تشخیص میدین؟؟ خب من هم میگم اکثرمردم با نظر شما مخالفن.
دوست عزیز، فرهنگِ از طرف مردم حرف زدن و حرف توی دهن عموم‌مردم‌گذاشتن، فرهنگ معقولی نیست. (3088186) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۳۱:۵۰
با تعداد لايك مطلب ايشان و شما سنجيدند!!! (3088448) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۰:۴۶:۳۳
یعنی خداییش اگه یه ذره به حرفی که زدی اعتقاد داشتی ، آیا این حرف رو می زدی؟ چرا به حرفی که می زنی عمل نمی کنی؟؟؟ چرا همیشه شماها یه تنه نقش 70 میلیون ایرانی رو بعهده دارین و بعد هم ژست .... اندر چمن می گیرین؟؟؟؟ فقط یه بار به مثبت ها (یادش بخیر منفی ها که بدلیل آزادی بیان در ایران حذف شدند!!) نگاه کن بعد حرف بزن! (3088556) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۰:۴۹:۱۵
از همین لایک ها مثلا دوست عزیز...مشت نمونه خروار..فقط لایک خودتو با آقا امیر مقایسه کن (3088561) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۲۲:۰۳
یکی از مترها همینجاست ... البته شما خودت زدی به کوچه محمود چپ. (3088844) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۰۹:۱۹
نه عزیرم متر اینجا نیست متر مردم کوچه وبازار هستند.اینجا اسمش فضای مجازیه با آرای مجازی (3089417) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۰۳:۵۵:۴۹
نه عزیزم . در این فضای مجازی هم مردم حضور دارن . یکی دیگش هم من . من هم هستم . البته اگه جنابعالی اجازه حضور می دین . (3094522) (alef-3)
 
hossein
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۰۹:۰۱:۳۶
شما کلا ده درصد کوچه بازار هستین،حالا اینجا وضعتون خیلی بهتره چون همچی دست شماست (3094706) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۱۹:۲۸
شهردار مسئول اتفاقاتی است که در شهر و مخصوصا با نام شهرداری انجام میشود. مگر می توان گفت چون شهرداری سازمان عریض و طویلی است مسئولیت از شهردار ساقط می شود. از الف انتظار همچین تحلیلی نداشتم . الان اگر در الف متنی خلاف عرف نظام چاپ شود چه کسی پاسخگو باید باشد. شهرداری با پول مردم دارد برای جناح خاصی تبلیغ میکنه . (3089174) (alef-13)
 
صلاح
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۳۹:۵۸
از میزان مثبت هایی که هر نظر میگیره میشه فهمید کدوم نظر طرفدار بیشتری بین مردم داره. . . . (3089467) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۲۱:۴۷:۵۹
با تعداد موافقين كامنت شما مشخص مييشه (3091832) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۸:۳۰:۳۰
"درست يا غلط، ..."

اگر نظر عموم مردم غلط باشد ... ؟ (3088320) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۲۲:۵۹
اگرم غلط باشد بازم نظر عموم مردم مهم است
این یعنی دمکراسی ، چیزی که 1400 سال پیشم حضرت علی بهش احترام گذاشت و بیست سال خونه نشینی برگزید

مشکلی که الان ما داریم ؛ تفکر اقلیت حاکم برای اکثریت (3089179) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۵۷:۵۹
پاسخ به : "اگر نظر عموم مردم غلط باشد ... ؟"

آنگاه شما می توانید بجای مردم تصمیم بگیرید. چون شما از مردم بر خودشان آگاه تر هستید. نعوذ بالله یک چیزی شبیه خدا هستید برای مردم. شما می توانید عقل جمعی را زیر سوال ببرید. می توانید برای مردم رییس جمهور تعیین کنید.
می توانید با عقاید خودتان آنها را به سوی بهشت راهنمایی که خیر، هل دهید.

پشت این تک جمله شما بزرگترین جنایات بشر ی وجود دارد.

الف جان اگر تایید هم نکردی اشکالی نداره. خودت هم بخونی کافیه ! (3089237) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۸:۲۰:۵۲
اونش به عموم مردم مربوطه، شما ناراحت نباش. (3089290) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۵:۲۰:۴۳
سوغات فرانسه انشا الله به بچه غرب گرا برسه (3090679) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۳۵:۴۰
اگر نظر عموم غلط باشد هم محترم است. کی معیار درستی رو غلطی رو تشخیص میده؟ اینجوری همیشه اقلیت می تونه مدعی باشه عموم غلط تشخیص دادند و صلاحیت ندارند. تفکراتی مانند تفکرات آقای مصباح (3089458) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۵۱:۰۸
مشکل امثال شما عزیزان اینه که خودتون رو با اکثر مردم یکی گرفتین دوست عزیز. همونطور که یه عده دایما میگفتن ما بیشماریم ... ولی نه دی و بیست و دو بهمن و .... تو دهنی سنگنین خوردند (3088479) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۳:۵۷:۱۹
نامه را بزارین ما بخونیم, خودمون تشخیص میدیم چی شده (3087690) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۸:۴۲:۱۷
نامه رو جستجو کنید اخه چقدر تنبلین شما
یه سرچ ساده جواب میده
موتور سرچ برا همینه (3088350) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۱۷:۲۴
چیه نامه را بخونی؟!!
روزنامه شرق یک خبری را منتشر کرده بعداً هم این روزنامه به دلیل کذب بودن خبر از شهردار تهران عذرخواهی کرده ، آقای زیبا کلام هم بر اساس آن خبر کذب نامه نگاری کرده الان هم آنقدر شجاعت ندارد به خاطر عجول بودنش عذرخواهی بکند. (3089432) (alef-13)
 
1111
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۴:۰۱:۰۲
نقد بسیار جامع و دقیقی بود.
متاسفانه آقای دکتر زیباکلام بیشتر از اونکه به عنوان یک استاد علوم سیاسی موضوعات روز رو تحلیل کن به عنوان یک استاد سیاسی بازی رفتار می کنند. حقیقتا تاسف باره که شان یک استاد علوم سیاسی اینقدر پایین آوردن!
ایشون همواره از جایگاهش به عنوان یک عقل کل که زبون مردمه هرجا دوس داره حزف میزنه.
آبروی عقلانیت این افراد بردند (3087705) (alef-13)
 
amir
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۵۹:۳۴
شخصیت بزرگ آقای زیباکلام با نظر شخصی شما خدشه دار نمی شه. سیاسی کاری بد شده ؟ امثال شما از یه سمت با پتک " سیاست ما عین دیانت ماست" می کوبید تو سر مخالفتون بعد از اونور ایراد می گیرید که چرا جامعه ی دانشگاهی که باهاتون هم عقیده نیست " سیاسی کاری " می کنه. چقدر پارادوکس ؟ اگه الان دانشگاهی ها با شما هم عقیده بودن به به و چه چه می کردید, اما چون جامعه ی روشنفکر دانشگاهی خلاف شما حرکت می کنه برچسب سیاسی بازی می زنید .. خیلی مسخره ست (3088256) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۰۲:۳۹:۵۹
از آقای زیباکلام در رابطه با حمله به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی سوال کنید ببینید چطور از اقدام آنها دفاع و آنرا کاملا سهوی میدانند،بروید دهها مورد از مواضع ایشان را در مورد این حادثه در اینترنت سرچ کنید و یک لحظه فکر کنید که یکی از عزیزان شما در آن هواپیما جزغاله شده بود،آن وقت باز هم از ایشان چشم بسته دفاع می کردید؟؟؟
در رابطه با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی هم ایشان نظر جالبی دارند!می فرمایند؛چون آمریکا محاسبه کرد اگر این کار را نکند جنگ بیشتر طول می کشد و تعداد کشته بسیار زیاد میشود تصمیم گرفت در عوض باز هم جزغاله شدن بیش از 200 هزار نفر در یک چشم به هم زدن از کشته شدن افراد بیشتر جلوگیری کند.!!!
وای بر ما و نسل ما که فقط مخالف خوانی بلدیم و سر در لاک شبه روشنفکری فرو برده ایم و بی هدف تر از همیشه تاریخیم. (3092280) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۴۷:۴۱
شما بفرمایید تحلیل یعنی چه؟ایشون از جانب مردم چیزی نگفتن. سوالی بود حرفشون.ایشون همیشه خیلی صریح و بی ترس حرفشون رو میزنن و همیشه مخالف سیاست زدگی هستند.کار شهرداری اصلا سیاسی بازی نیست و تا حالا هم اصلا همچین کارهایی انجام نداده.اینجوری خوبه شما راضی میشی؟ (3088473) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۴:۰۱:۰۵
همین امروز هم روزنامه شرق خبر خودشو در این زمینه تکذیب کرده و گفته اشتباه کرده، ولی از اقایان زیبا کلام و امثالهم بیش از این انتظار نیست (3087707) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۴:۱۰:۴۰
کسی که زیاد حرف میزند حتما کمتر فکر میکند!!! (3087756) (alef-13)
 
reza
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۸:۰۲:۴۱
آره تو این مملکت فقط زیباکلام زیاد حرف می زنه .. صدا و سیما و تریبون های سه نقطه و غیره اصلا زیاد حرف نمی زنن (3088263) (alef-13)
 
شوخ طبع
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۲:۲۱:۰۵
اگر زیبا کلام ده دقیقه حرف میزند آنهم حسابی دیگرانی که تا تریبون میبینند آنقدر حرف میزنند که یا بر ق قطع میشه یا میکر وفون میسوزه. (3088719) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۴:۲۰:۲۹
بنده به عنوان یک شهوند تهرانی و ایرانی باید بگم که فاقد علم لازم برای واکاوی دید های سیاسی افراد هستم و شناخت خاص و نزدیکی هم از آقای زیباکلام ندارم اما هر بار یکی از نامه ها یا مقالات آقای ایشان را میخوانم احساس میکنم حرف دل من را زده . نه تنها دل من که حرف دل جمع کثیری از مردم را زده . اما جوابها و نظراتی را که مخالفان ایشان به نوشته ها و سخنان ایشان میدهند را همواره سرشار از مغالطه و سفسطه می بینیم . گویی به هر یک از آنها دیکته شده هر وقت ایشان حرفی زد یکجوری جمعی موضع گیری میکنند تا به خواننده القا کنند که : "باز این یارو حرف زد !!! " یا "این کلا همین شکلیه " و ... .
ولی بنده در این مورد بخصوص هم کاملا با آقای زیبا کلام موافقم . آقای قالباف کماکان به دنبال رسیدن به ریاست جمهوری ایران است و در راه رسیدن به این مهم از هیچ ترفندی روی گرادن نیست و هر روز به یک ریخت درمی آید :
یک روز در جامع ای جوان پسند و اصلاح طلب گونه می پوشد .
روز دیگر خود را در شمایل یک سردار سازندگی درمی آورد .
و چون متاسفانه دم خورسششان بیرون زده و مردم در عمل در پس اعمال ظاهری ایشان واقعیت اعمال ایشان را در مواجهه با نهاد شهرداری تهران به خوبی ، دیده درک کرده و با گوشت و پوست خود حس کرده اند باز هم تمایلی به ایشان نشان نداده و خب این بار ایشان بازی را از سوی دیگری دنبال میکنند .
امروز هدف ایشان تحت تاثیر قرار دادن جریان های تند رو کشور برای حمایت از ایشان است برای همین هم ایشان رو به کارهای افراط گر پسندانه ای مثل تفیکیک جنسیتی در شهرداری تهران و نصب بیلبورهای سیاسی عموما ضد دلوت ، ضد مذاکرات هسته ای و در نهایت اگر اون ته مه ها جا مونده بود چندشعار دینی و فرهنگی است و خب بنده هم باز با آقای زیبا کلام موافقم ایشان با این کارها نشان میدهند که حاظر اند هر روز به رنگی درآیند در نتیجه هیچگاه حمایت واقعی هیچ طیفی را به دست نخواهند آورد . (3087787) (alef-13)
 
کی بود کی بود من نبودم
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۵:۳۱:۲۸
1 روز بعد توافق در دانشگاه خودمون دیدم که مسئولین وکارمندان یه ارگان خاص در دانشگاه در حای نصب برگه های خاصی علیه توافق هستند تعداد برگه ها هم زیاد بود و با ماژیک هم نوشته بودند در واقع تایپی نبود از داخل محوطه دانشگاه تا در ورودی و روبرو پله ها و داخل پله ها جملاتشون هم بیشتر راجب ترکمنچای و توقف هسته ای یا توافق هسته ای و ذلت و....
یه حراست گفتم چرا اینکارا میکنند خوبه منم برگهایی در حمایت بچسبونم
که ایشان مسئول خاص را خواسته بود و ایشان کلا زیر همه چیز زده بود و با رودر رو کردن هم مخالفت کرده بود اما قول پی گیری داده بود که فرداش به حراست گفته بود عده ای دانشجوی دلسوز!!!! حرکت خود جوشی انجام دادندکه ربطی به ما نداره . والسلام (3090715) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۴:۲۳:۳۵
بنده شخصا به عنوان شهروند تهراني به شخص آقاي دكتر قاليباف ارادت دارم.

ولي در اين خصوص سخنان آقاي زيبا كلام را قبول دارم.

شهرداري بهتر است به وظايف ذاتي خود بپردازد ضمن اينكه شهرداريي تهران كه از قديم هم مشكلات خاص خودش را داشته است. (3087794) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۳۴:۵۶
آقا رضا باز هم شما دقت نکردین. صدها مرکز فرهنگی در تهران مشغول بکار هستند که زیر مجموعه سازمان فرهنگی شهرداری تهران به شمار می روند. سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ربطی به شهردار ندارد چون هیات امنایی اداره می شود. این هیأت امنا از طرف یازده متولی فرهنگی کشور اعم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی , سازمان صدا و سیما , وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و غیره انتخاب می شوند و البته رییس این سازمان توسط هیات امنا انتخاب و حکم او توسط شهردار تهران صادر می شود. حالا یکی از اون صدها زیر مجموعه این سازمان عریض و طویل و هیأت امنایی اومده یک فیلم مستند ساخته به نام "چند قطره خون" و یک پوستر اینترنتی هم براش طراحی کرده. (دقت کنین پوستر اینترنتی نه بیلبرد شهری) بعد هم با نظر مسئولین امر نمایش این مستند لغو شده!! اما هنوز هم که هنوزه آقای زیباکلام ول کن نیست و میگه همه این "بیلبورد بازیا"!! برا رییس جمهور شدن قالیبافه!! و توهینهایی به این بنده خدا کرده که آدم مو به تنش راست میشه و عرق شرم به پیشونی آدم میشینه. حالا هم که روزنامه شرق از دروغی که گفته عذرخواهی کرده دریغ از یک نامه سرگشاده!! از جناب استاد که بیاد دلجویی کنه بگه سردار معذرت میخوام. (3088212) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۱:۳۵:۱۸
شما اول برو اصل نامه دکتر رو بخون و بعدش نقد وارد کن دوست عزیز. (3088642) (alef-13)
 
مهر
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۰۸:۴۸:۱۵
سلام بزرگوار

نامه استاد زیبا کلام را بارها و بارها خوانده ایم . دوست من شاید در بحث بیلبورد، ایشان اشتباهی کرده اند ولی اصل قضیه فرقی نمی کنه. بنده به عنوان فردی متعهد به نظام و انقلاب و از خانواده جانبازان این کشور می باشم. جناب آقای قالیباف اگرچه فردی مثبت با وجه انقلابی هستند اما این قضیه را فراموش نفرمایید که هر فردی را تا نیمی از رفتار و کردارش بر اساس دوستان و اطرافیانش هم شناخته میشود. حداقل انتخابات قبلی را ما خود شاهد استفاده از منابع شهرداری در راستای انتخابات ایشان بودیم . اطرافیان ایشان یا به دستور شخص قالیباف و یا تعیین خط مشی های از پیش تعیین شده در شهرداری یا مالی و یا معنوی در راستای تبلیغات شخص ایشان استفاده می نموده و یا می نمایند. من نمی گویم کسان دیگر چنین نکرده اند ، خیر. اما شما دوستانی که اینچنین یکطرفه به قضاوت می روید فرقی نمی کند چه از جانب استاد چه از جانب دکتر قالیباف، خواهش می کنم همه حقایق را ببیندید. در پایان سال 91 تا اوایل سال 92 شهرداری تهران بیش از 7 هزار نفر را به خدمت خود در آورد در حالی که پیش از آن، بخشنامه های داخلی مبنی بر کاهش و تعدیل نیروی انسانی خود داشت. اتوبوس های کرایه شده که به دورترین نقاط کشور اعزام میشد، افرادی که با رد کردن مأموریت های چند ماهه به جای مرخصی استحقاقی در مراکز تبلیغات ایشان حضور داشتند و حقوق تمام و کمال و یا حتی بیش از حق واقعی خود دریافت می نمودند . آخر برادر من کدام یک را نادیده بگیریم . تور را به خدا اینقد به سردار و سرلشگر به چشم قداست کامل نگاه نکنید هر انسانی ممکن الخطاست.

شما را به خدا چشمتان را باز کنید بهتر و با درک عمیق تر ببینید. سخن منتقدان را بشنوید ، تعمق کنید و خصمانه برخورد نکنید و تا زمانی که واقعیت برایتان مسلم نشده است لب به اعتراض و جانب داری افراطی نفرمایید. این صحبت های پایانی من نه در مورد شخص قالیباف است بلکه در هر زمانی ، در هر انتخاباتی و در هر قضاوتی...

به خدا پناه میبرم از هر افراط و تفریطی و از او قدرت درک و شعور و بصیرت میطلبم برای خودم و جوانان کشورم .

در پناه خدا باشید (3094678) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۲:۴۱:۱۵
بودجه اش از کجا تأمین میشه؟ نکنه هیئت امنا بودجه اش رو می دن؟ اعضا هیئت امنا کیا هستند؟ ای آقا، نکنین این کارها رو، اینها همش زیرمجموعه شهرداریه و بودجه اش هم از عوارض و ... که شهرداری از مردم می گیره تأمین می شه. (3088756) (alef-13)
 
عرشیا
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۱۹:۳۲
صد ها مرگز فرهنگی و 400 مسجد با کد ام بود جه ؟؟ غیر از اینست که شهر را میفروشد و هر سال عوارض را زیاد میکند و صرف این جور کار ها میکند که به او مربوط نیست و فقط باعث گرانی مسکن شده که دیگر جوان ها باید خواب مسکن را ببینند. با این عوام فریبی ها کسی به جائی نمیرسد مردم دیگر مثل زمان قاجار نیستند همه همه چیز ر ا میدانند. برو فکر نان کن که خربزه آب است . (3091333) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۴:۲۹:۱۹
با سلام اگر شرح وظایفی که شما می فرمائید درست باشد چرا در زمان وقوع حادثه هیچ حرکتی از طرف شهرداری نشده والان که سالها گذشته ودر سخترین شرایط تحریم ما یکی از مشتریهای خودرو سازی فرانسه بوده ا یم پژو زانتیا ال90... بعد از توافق ودر سال هم دلی با دولت شهرداری به یاد رسالت تاریخی افتاد تورا به خدا صادفانه رفتار کنیم بد را بد وخوب را تحسین کنیم این دفاع های جناحی مردم را بیچاره کرده (3087813) (alef-13)
 
موسوی
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۴:۲۹:۳۹
دکتر زیباکلام آقای ام الکارشناس یه دو جین ازصحبتهای چندماه گذشتتو بخون هر چند اینقدر زیادن نمیتونی چون هزاران موضوع دیگه داری که باید راجبشون متن انشا کنی حرفهات هر روز دارند بی پایه واساس تر از دیروزت میشند ایام به باد موسوی (3087817) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۴:۴۰:۱۳
شهرداری کارش سیاسی نیست باید مشکلات شهر رو حل کنه ! شما هر جا رو که میگیرید ازش استفاده سیاسی می کنید از شهرداری گرفته تا کمیته امداد امام خمینی (ره) - این کارها حرام (3087853) (alef-13)
 
مانی
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۲:۲۵:۳۳
آقای شهرد ار مد عی هستند که 400 مسجد در شهر تهران ساخته اند ممکن است عنایت بفرمایند آدرس 4 تا از این مساجد را بدهند که ما هم دو رکعت نماز در آنها بخوانیم. ضمنا اگر خیلی به ساخت مسجد اهمیت میدهند به شهردار منطقه 6 بفرمایند که اینهمه در ساخت مسجد حمزه سید الشهدا در انتهای یوسف آباد سنگ اندازی نکنند . 15 سال است که زمین 12000 متری را گرفته اند و 1400 متر باقیمانده را هم اجازه ساخت نمیدهند و مثل اینکه افکار بهتری در سر دارند شاید هم فکر میکنند این زمین برای پاساژ مناسب تر است تا مسجد. (3088723) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۴:۴۲:۳۹
خيلي سعي كرده ايد شهردار را مبرا كنيد ولي مردم اين حس شما را ندارند اگر جناب شهردار همه توانشان را براي حل مشكلات شهري بگذارند بهتر است چون وقتي بگونه اي عمل شود كه استنباط شود اين فعاليت ها براي صندوق راي است مردم دوباره واكنش انتخابات 92 را نشان خواهند داد (3087860) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۴:۴۸:۱۴
سلب مسئولیت ازدولت فرانسه یا مواضع خصمانه ان مورد تایید هیچ کس نیست اما نداشتن کنترل بر هزینه ها وامکانات عمومی بطور سیستمی نیز ناپسند است در انتخابات ریاست جمهوری بالاترین هزینه در دور افتاده ترین نقاط کشور از سوی همین کاندیده انجام شد به هر صورت جلو انحراف را از ابتدا باید گرفت نه هنگامیکه انقدر بزرگ شود که برای برائت از ان فرد راهم به راحتی قربانی کرد فراموش نشود در اسلام هدف وسیله را توجیه نمی کندو
پیچید گی رفع مسئولیت نمی کند (3087870) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۴:۵۲:۲۴
دکتر زیبا کلام درست میگه چون اگر به غیر از این بود شهرداری پول پیمانکاراشو میداد . (3087879) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۴:۵۵:۲۵
اشتباه دکتر زیباکلام فقط در تعیین دستگاهی که آن اقدام را کرده بود خلاصه میشود. ولی نفس انتقادشان نیکوست.
حال مقاله آقای سجادی نژاد برای نکوهش زیباکلام بیشتر شبیه یک رزومه استخدامی خودشان هست و اعلام مهارتهای فردیشان.

1- اینجانب در حدود دو دهه قبل شاگردی اساتیدی گرانقدری همچون ایشان را در رشته علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی داشتم

2- به خاطر دارم درسی با عنوان شناخت سازمان های بین المللی در واحدهای درسی رشته علوم سیاسی وجود داشت که...

3- اینجانب با حدود یک دهه فعالیت در عرصه خرد و کلان مدیریت شهری ،اذعان می دارم که ...

4-
در پایان بعنوان کارشناس علم سیاست که مدتها نیز در عرصه مدیریت شهری تلاش نموده ام ... (3087885) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۵:۰۰:۴۴
صحبتهای زیبا کلام درست بود. (3087898) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۵۲:۰۰
تا متعصب هایی همچون شما باشه نباید از زیباکلام ها انتظاری غیر از این داشت. (3088481) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۵:۱۱:۳۶
احسنت به این شاگرد دیروزی (3087918) (alef-13)
 
ابراهیم قنبری
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۵:۲۴:۳۹
به نام خدا
...... و در پایان کاش شما هم بیشتر حرمت شاگرد و استادی را حفظ میکردید. (3087944) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۵:۳۴:۳۴
زیبا کلام یک سئوال ساده کرد: آیا مردم راضی اند میلیاردها پول عوارض خرج پوستر هایی شود که ربطی به شهرداری ندارد!!!! آیا شهرداری مثلا نیویورک و پاریس هم الان پوسترهایی علیه ایران دارند یا این را به اهلش سپرده اند؟؟؟ (3087961) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۴۱:۵۱
آقا اولاً کدوم پوستر؟ کدوم بیلبرد؟ دروغه آقا دروغ. شما هنوز نفهمیدین که اصل حرفی که زیباکلام زده دروغ بوده؟ بعد هم سازمان فرهنگی شهرداری تهران قرار نیست خیابونا رو آسفالت کنه خب یک پوسترهایی هم به مناسبتهای مختلف میزنه که جزو کارشه. بعدش هم شما بیلبردها و تبلیغات رو بدنه اتوبوسهای نیویورک رو موقع سفر احمدی نژاد یادت نیست؟ یا خدا، عجب مردمی هستیم. (3088229) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۲۴:۴۴
پوسترهای صداقت امریکایی پارسال رو فراموش کردین؟ (3088437) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۰:۰۶:۳۷
مناسبت؟الان اینکار مناسبتی بوده؟توی نیویورک زده بودن ولی ایا با موافقت دولت بوده. (3088507) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۱:۳۶:۲۱
بیلبوردهای ضدآمریکایی هم دروغ بود که حسین اوباما رو برابر شمر و یزید علنا اعلام کرده بود؟!!!..... (3088644) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۱۱:۵۶:۲۲
جناب
ببیین ببیین سازمان فرهنگی هنری شهرداری مسئول سیاست خارجی نیست گلم . مسئول اشاعه فرهنگ شهر نشینیه گلم . ببیین اسم فرهنگ روشه نه سیاست گلم . ببیین خوششش باشی .
البته من اینطوری حرف نمیزنم و سالهاست از دوران جاهلیتم گذشته اما خواستم شما ببینی که وقتی با این لحن حرف میزنی مردم چه احساسی دارند (3095193) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۱:۳۲:۱۷
آیا مطمئن هستید تمام بودجه شهرداری از عوارض مردم تهران است؟
این همه ردیف بودجه از کجا آمده ؟
بعلاوه شما وظیفه شهرداری را فقط جمع آوری زباله می دانید ؟؟
این همه فرهنگسرا و ....کار فرهنگی نمی کنن؟
تاسف بار است که کسی که به خاطر خیانت یک عده دنبال حقما ن از قصاب فرانسوی هست را این طور آماج حمله قرار دهیم .
کسی ازفابیوس و خیانتش به ایرا ن خدای نکرده حرفی نزند!!!!! (3088634) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۲۷:۲۵
دوست عزيز اينكار فرهنگي نيست كار سياسيه و ربطي به فرهنگ ملت نداره! شهرداري هم تو مراكز فرهنگي هنري بايد به فكر فرهنگ سازي براي زندگي بهتر شهري باشه! نه كار سياسي (3089766) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۵:۳۴:۴۶
كار شهرداري آباداني شهر تهران است و مبارزه با مفاسد مالي درشت شهرداري كار ارتباط با ساير كشورها جز وظيفه وزارت امور خارجه و دولت و رهبر است
آقاي زيبا كلام تنها نيت آن داشت كه افراد در زمينه موارد تخصصي در حوزه هاي كاري يكديگر مداخله نكنند
نمي شود پدر خانواده مهماني دعوت كند و فرزند او را در خانه راه ندهد اين ميشود هرج و مرج (3087963) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۵:۴۲:۳۳
اینهمه معاونت و ... را ردیف کردی که نگی بیلبوردها کار کدام بخش شهرداری بوده؟

واقعا که؟ (3087975) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۵۲:۵۸
کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد...
ای کی یو عزیز! داره داد میزنه که بیلبوردی در کار نبوده و گزارش شرق و نامه زیباکلام دروغ محض بوده و زیباکلام بر اساس توهم نامه سرگشاده نوشته مثل نامه به سفیر سوید برای اعطای جایزه صلح نوبل به علی مطهری (3088484) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۵۴:۲۲
این هایی که الان اومدن دارن این گاف بزرگ رو ماله کشی می کنن نمی دونم اگه مثلا وطن امروز یا روزنامه اصولگرایی یا یک نفر مثل دکتر عباسی چنین گافی رو داده بود الان همینطور این گاف رو ماله کشی می کردند یا نه؟؟؟

سالهاست به این روند یک بام و دو هوای بسیاری از اصلاح طلبان عادت کرده ایم... (3088491) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۵۵:۴۳
من مرده کشته اون خبرنگار شرق شدم که بر اساس گزارش میدانی چنین گزارش دروغی رو منتشرکرده بود که فرداش روزنامه شرق مجبور شد بزنه که گزارش دروغ بوده!!!!


همین ها شعار راستگویان!!! میدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3088496) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۵:۴۸:۲۲
شما اگه راست می گی در نقد این پوسترها و پوسترهای قبلی یه چیزی بنویس (3087987) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۵:۵۹:۰۹
روزنامه شرق از قالیباف عذر خواهی کرده. اما این اقا ...
یادم نمی ره که دعا می کرد تیم ملی ببازه. (3088002) (alef-13)
 
فرزند ایران
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۶:۰۴:۱۶
چیزی که من از زیبا کلام آموختم
به منتقدت حمله کن حتی با دروغ تا زبانش بسته شود. (3088014) (alef-13)
 
احسان ترکمنی
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۲۵:۱۷
جناب فرزند ایران گرامی
ای کاش در حد یک هزارم جناب زیبا کلام جسارت این را هم داشتید که با نام واقعی مطلب خود را منتشر می فرمودید.فراموش نفرمایید که دکتر زیبا کلام علیرغم نقدهایی که به ایشان دارم یکی از باثبات ترین شخصیت های علمی و رسانه ای دست کم دو دهه اخیر ایرانند.روزگاری جریانات تندروی اصلاحات را نقد می کردند و علیرغم جو غالب جامعه به سوی اصلاح طلبی از هزینه این رفتار ابایی نداشتند و امروز نیز تندروی های جریان مقابل را آماج نقد قرار می دهند.خلاصه کلام این است: وظایف ذاتی نهاد شهرداری را قانون مشخص نموده است و هیچ کس حتی جناب شهردار حق ندارد به هیچ عنوانی از بودجه عمومی شهرداری برای مقاصدی که در چارچوب وظایف ذاتی شهرداری نیست هزینه کند.حتی اگر گفته جناب سجادی نژاد را بپذیریم اوضاع از این هم بد تر می شود.مسئول ارشد شهرداری که توانایی اداره یک شهر با چند معاونت و مدیریت هزینه ها و نظارت بر اجرای قوانین مدیریت شهری را ندارد آیا به راستی دست به تصرف عدوانی منصبی که شایستگی اش را ندارد نزده است؟ چنین فردی با فرض صحت صغری کبرای جناب سجادی (که به نظرم لازم است دفاع خود را پس بگیرند) صلاحیت لازم برای احراز منصب ریاست جمهوری کشوری با چندین هزار برابر پیچیدگی و مشکلات که تهران بخش بسیار کوچکی از آن است را دارند؟؟ (3088179) (alef-13)
 
فرزند ایران
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۲۴:۳۳
عزیزم این همه نظر موافق دارید هیچ کدوم اسم نذاشتن پس مطابق نظر شما جسارت ندارن (3089555) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۵:۴۱:۰۹
ببخشید اشتباهی مثبت دادم (3090747) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۰۹:۵۵:۲۹
کجای تهمت زدن به دیگران را می توان جسارت نامید . از قضا تهمت زدن و جنجال آفرینی کذب نسبت به دیگران عین ناجوانمردی است . آقای قلیباف از شهرداران موفق تهران هستند و خدمات بسیاری را انجام داده اند. با اینحال گیرم که یک مدیری مدیریت ندارد باید مدیریت او را نقد کرد نه اینکه انواع واقسام تهمتها را نثار او کرد ؛ به فرض مثال می توان به یک مدیر به خاطر ضعف در مدیریت گفت قاچاقچی؟!!!
جسارت این است که حالا که این آدم فهمیده بر اساس یک خبر کذب بر علیه دیگری جار وجنجال راه انداخته بیاید و عذرخواهی یکند . جسارت پذیرفتن اشتباه است و......... (3092539) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۰۸:۳۰
تاکتیک فرار به جلو (3089531) (alef-13)
 
محمد قاسمی
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۶:۰۸:۳۸
عجیب این قصه اینجاست که تا بحال هیچ مخالف واقعی توافق هسته ای اجازه صحبت چه در رسانه ی ملی چه در مجلس داده نشده و تمام ارکان رسانه ها دربست در اختیار موافقان با حداقل افراد خنثی قرار گرفته و باز هم جبهه زنده باد مخالف من آنچنان بر طبل مظلومیت می کوبد که گویی دهانش بسته و دستانش برای دست و پا زدن زنجیر است.
طنز تلخی است ولی خداوند گواه و شاهد است چه کسی وطن پرست و چه کسی نیست.
و ما برای عبرت مجدد سکوت می کنیم بلکه بیدار شوند. (3088020) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۸:۱۷:۰۸
مخالف واقعی یعنی کی دقیقا؟ ما که هر چی نگاه میکنیم از تریبون مجلس گرفته تا نمازجمعه دست شماست! (3088290) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۴:۳۷:۴۷
منظورشون از مخالف واقعي آقاي نتانياهو و يا آل سعود است. آقا دعوت نماييد اين برادران هم بيايند و در ايران در تريبون نماز جمعه يا صدا و سيما سخنراني كنند تا دل اين عزيز دل برادر (آقاي محمد قاسمي) هم خنك شود. البته شايد هم نظرشان معادل اين افراد در داخل كشور است مثلا آقاي حسين شريعتمداري، نمي دونم ولي آقاي شريعتمداري هميشه تز اصلي اش اين بوده كه ببينيد با اسراييل در يك جبهه نباشيد!! (3090508) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۴۶:۵۸
تلوزیون همیشه فواد صادقی و صفار هرندی و مهدی محمدی و فریدون عباسی رو به عنوان کارشناس مسائل سیاسی ئ اتمی میاره میشه شما نام نه 10 نفر فقط 5 نفر موافق توافق تو تلوزیون را ببری؟ (3089055) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۲۲:۰۰
این همه مستند در نقد توافق که از صدا و سیما پخش شد تریبون مخافان محسوب نمیشود؟
شبی بود که در صدا و سیما منتقدی نیاد و حرف نزنه؟ (3089552) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۷:۱۲:۱۰
شما بهتر است سکوت کنید . شما به این سکوتها عادت دارید. چنانکه د رابطه با سهم دریای شمال سکوت کردید. یادت می آید.؟ (3091061) (alef-13)
 
متحدي
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۶:۱۱:۵۷
بسمه تعالي
شريعتي جمله جالبي دارد مي گويد(نقل به مضمون)
جامعه دو وقت دچار بحران اجتماعي مي شود يكي وقتي كه هيچ كس در سياست دخالت نكند . وقت ديگر زماني است كه همه در سياست دخالت كنند.
در ايران سياست و آنهم اتفاقا سياست خارجي را نه از متخصصان كه از مردم كوچه و بازار سوال مي كنند. ظاهر موضوع زيبا به نظر مي رسد و مثلا اين القا مي شود كه سياست ما مردمي است.
مثلا تلويزيون از ..... در خيابان مي پرسد كه نظر ش راجع به پرتوكل الحاقي چيست؟

من كار ندارم كه آيا همه نظر ها را پخش مي كند يا نمي كند . ذات اين سوال از اين افراد اشتباه است.
خدا رحمت كند امام را كلي تلاش كرد كه روحانيون در سياست دخالت كنند. اما حالا ديگر از آن طرف افتاده اند.
مسئولين قوه قضاييه و روحانيون حوزه علميه قبل از سخنگوي وزارت خارجه موضع گيري سياسي و اظهار نظر مي كنند. و بيش از آنكه مردم را از گناهان كبيره اي چون دروغ ، تهمت، مال حرام ، كم فروشي، گران فروشي، احتكار، وساير فساد ها بر حذر دارند. از چگونگي ارتباطات بين المللي آنهم بدون آنكه حتي يك كشور خارجي را ديده يا مطالعه كرده باشند نطر مي دهند.
كشور را اين طوري نمي شود اداره كرد. هيچ كس جاي خودش نيست.
وظايف شهرداري را ما در اوايل دبيرستان هم خوانديم. كجا يش اظهار نظر و موضع گيري در رابطه با مسائل خارجي است؟

توكوچه ما از شب تا صبح ساختمان سازان فعاليت مي كنند . ديشب تا 4 صبح نتوانستم بخوابم امروز يك ساعت كار مفيد نداشتم. آشغال و بو و فاضل آب در كوچه جاري شده (منطقه يك تهران- اوين را مي گويم). از همه مسخره تر و وحشتناكتر پياده رو است كه بايد از وسط اتوموبيلها رفت و آمد كرد. با هيچ استاندارد شهري قابل قياس نيست. شهرداري اينها را بايد مديريت كند.
اينكه براي شهرداري معاونت فرهنگي گذاشته اند نه به آن خاطر است كه در سياست داخلي يا خارجي و يا مثلا فرهنگ توليد صنعتي يا فرهنگ نماز مطالعه يا دخالت كند بلكه معاونت فرهنگي شهر داري وظيفه تدوين و ترويج فرهنگ شهر نشيني را بعهده دارد.
من نيز در صنعت مدير فرهنگي دارم. ولي او حق ندارد در موارد غير صنعت دخالت كند. وظيفه او توسعه فرهنگ كار بوي‍ژه كار صنعتي اعم از ايمني ، بهداشت محيط كار و كيفيت است.
به او ربط ندارد كه وزير خارجه با آلمان مذاكره مي كند يا فرانسه؟ به هگوچاوز پول مي دهد يا اسد.
او بايد كارگر را براي كار كيفي خوب و توليد براي صادرات را فرهنگ سازي كند.
شهرداري هم وظيفه اي دارد.
من تا امسال همواره عوارض شهرداريم را قبل از پايان سال خودم از طريق سايت شهرداري پرداخت مي كردم.
اما امسال اكراه دارم. شهرداري ، قوه قضاييه ، نيروي مسلح اينها كارشان سياسي نيست.
هركدام معاون فرهنگي دارند. ولي بايد فرهنگ كار خودشان را تدوين و ترويج دهند. نه آنكه موضوع گيري سياسي كنند.

نقد شما آن است كه مي خواهيد بگوييد چون شهرداري بزرگ و پيچيده است. اين موضع گيريهاي شهرداري از شهردار نبوده است.
ممكن است سخن شما درست باشد. اما اين نشان مي دهد كه هنوز معاونين شهرداري كه اين تراكتها را مي چسبانند به وظايفشان آشنا نيستند.
خوب اين گناه شهر دار نيست؟ آيا شهردار بعد از آنكه متوجه شد معاونت را توجيح كرد كه سياست خارجي به معاونت فرهنگي شهرداري مربوط نمي شود.؟
آنهم شهرداري كه يكي از شهر هاي كشورش خواهر خوانده پاريس است.

كاش بجاي اين همه سياست زدگي در اين كشور كمي هم فرهنگ كار تبليغ مي شد. (3088031) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۶:۱۲:۲۸
این نقد ها نشون میده اون نامه به درست نوشته شدهه... (3088033) (alef-3)
 
sajad
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۶:۱۲:۲۸
قول میدم اقای زیبا کلام دم انتخابات ریاست جمهوری نظرش عوض شه چون ایشون کلا حزب بادن بادددددددددد (3088034) (alef-3)
 
amir
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۶:۱۸:۳۸
با سلام خدمت نگارنده ی این متن چند نکته رو مایلم عرض کنم:
1) مشکل اساسی مد نظر جناب زیباکلام لزوما بحث خون های آلوده نیست, بلکه گروهی افراطی منتسب به جریان دلواپس هست که از کوچیکترین روزنه ای , نهایت سوء استفاده ی سیاسی را در جهت " غرب ستیزی " می کنند. این گروه یه روز مساله ی هسته ای رو تبدیل می کنن به ابزاری برای غرب ستیزی, روز دوم بحث ویزا دادن به آقای ابوطالبی رو پیرهن عثمان غرب ستیزی می کنن, روز سوم بحث خون های آلوده , روز چهارم نحوه ی نشستن نخست وزیر بریتانیا, روز پنجم نحوه ی پوشش نخست وزیر کشور اکس و ایگرگ .... کاملا مشخصه که دغدغه ی این دوستان گرفتن غرامت برای قربانیان خون های آلوده نیست و این دوستان فقط و فقط تبدیل به پروگرامی شدن که منتظر یه "ورودی " جدید داخل پروگرام هستن که تبدیلش کنن به " خروجی " آمریکاستیزی.
2) کشورهای زیادی قربانی خون های آلوده شدن. از جمله خود فرانسوی ها, آمریکا , ژاپن , استرالیا ... دوستان دلواپس اگه راست می گفتن زمان خودش شرکت توزیع خون ها رو به دادگاه می بردن و غرامت می گرفتن. تعداد افرادی که در آمریکا قربانی بحث خون های آلوده شدن ده ها برابر ایران بود ( فکر می کنم نسبت 5000 نفر در آمریکا به حدود 300 تا 500 نفر در ایران ). اما دولت مردان آمریکا هوچی گری نکردن, بلکه شرکت فرانسوی توزیع خون رو به دادگاه بردن و برای هر نفر حدود 100 هزار دلار ( به نرخ اون موقع) غرامت دریافت کردن. دوستان دلواپس اون موقع کجا بودن ؟ باور کنید شرف و غیرت ملی آمریکایی ها 100 برابر آقایون دلواپس ارزش داره. اون ها بلدن چطور حق مردم کشورشون رو بگیرن, این دوستان چون هیچ شناختی از ساز و کارهای حقوقی بین المللی ندارن, فقط و فقط می شینن گوشه ی خونه و کارشون این شده که به جای اینکه برن حق ایرانی ها رو در دادگاه های بین المللی بگیرن, اینجور مسائل رو تبدیل کنن به مساله ی سیاسی برای پشبرد آ غرب ستیزی.
3) در مورد انتشار پوستر خون های آلوده, خیلی خوبه که شما مثل پست های قبلی سعی نکردید به کل انکار کنید که چنین پوسترهایی در سطح شهر پخش شده. اما اینبار اومدین مغلطه کردین که " شهرداری خیلی بزرگ و پیچیدس و نمی شه همه چیز رو کنترل کرد".. شاید حرفتون تا حدی درست باشه اما در این پارادوکس وجود داره. چطور وقتی در سطح شهر چیزی پخش می شه که مخالف ایدئولوژی دوستان دلواپسه, این دوستان کفن پوش می شن و تمام کشور رو به هم می ریزن و اط طریق مجاری قانونی و غیر قانونی و حوزه ی علمیه و مراجع و بسیج و سپاه و غیره فشار میارن و همه چیز رو به نفع خودشون مصادره می کنن , اون موقع که اصلاح طلب ها اعتراض می کنن یهو بهانه میارید که شهرداری بزرگه ؟ آخه بی عدالتی تا کجا قراره ادامه پیدا کنه؟ چرا دلواپس ها که 8% هستن می تونن به راحتی به خودشون اجازه بدن که به اکثریت جامعه همه چیز رو تحمیل کنن اما وقتی برعکس می شه بهانه ی بروکراسی میاریم ؟ همین چند وقت پیش مگه دلواپس ها تهدید به قیام خونین برای جلوگیری از حضور بانوان در ورزشگاه ها نکردن ؟ مگه تجمع اون ها غیر قانونی نبود ؟ مگه درخواست اون ها قانون شورای عالی امنیت ملی رو دور نزد ؟ چطور اون ها می تونن به راحتی به ارگان بزرگی به اسم دولت نظرشون رو با یه استفتاء از یه مرجع و یه ماشین وانت و یه تهدید , تحمیل کنن ؟ اون موقع اصلاح طلب ها وقتی نامه ی سرگشاده می نویسن به ارگان شهرداری اون موقع شهرداری خیلی بزرگه و قابل کنترل نیست ؟ یعنی شهرداری بزرگتر از دولته ؟ نه دوست عزیز ! ما این تبعیض ها رو می بینیم اما مثل اینکه شما نمی بینید یا نمی خواید ببینید. (3088047) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۵۰:۱۷
امیر آقا بیلبردهای ادعایی از بیخ دروغ بوده اگر نبود که روزنامه شرق عذرخواهی نمی کرد اینم لینکش:
http://alef.ir/vdcbz0b50rhbwsp.uiur.html?286576
خب حالا ایشون اومده براساس یه خبر دروغ کلی به قالیباف فحاشی کرده و معتقده نصب این بیلبردهای خیالی! به طمع ریاست جمهوری دو سال دیگه اس!! و بعد گفته مردم راضی نیستن که شما از این خرجا بکنین!! در صورتیکه اولاً بیلبردی در کار نبوده ثانیاً اگر هم بود سازمان فرهنگی شهرداری اصلاً زیر نظر شهردار نیست بلکه هیأت امنایی داره متشکل از یازده سازمان فرهنگی مملکت!! الهی همه کسایی که از تهمتها و فحاشیهای زیباکلام دفاع می کنن باهاش محشور بشن به حق پنج تن. (3088238) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۱۸:۱۵
كجا مقاله زيبا كلام فحاشى كرد به اقاى شهردار (3088426) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۲۳:۳۸
اون بیلبوردهای صداقت امریکایی رو چه کسی پارسال نصب کرده بود؟ (3088436) (alef-13)
 
كريميان
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۶:۱۹:۱۲
آقاى زيبا كلام فقط براى همين نقدها و بر زبان بودنها مى نويس موفق باشيد (3088050) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۶:۲۷:۰۷
اقاي سجادى شما بابت موضوع خون هايى آلوده مورد بحث حرف هايى اقاى دكتر تأييد ميكنيد كه مسولان اين كار در فرانسه محاكمه شدن و اين خون نه فقط براى ايران بلگه براى چند كشورى ديگر فرستاده شد و ربطى به دشمن دشمن نداره با تشكر (3088060) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۶:۲۷:۲۷
یعنی اعتدالتون تو حلقم.
یا مثل آدم وایسید جلوش و بگید اصلا کار خوبی کرده شهرداری و باید از این کارها میکردیم و اینقدر فابیوس رو تحویل نمیگرفتیم؛ یا هم بگید اشتباه کرد شهرداری و نباید می کرد.
یه مقاله عریض و طویل نوشتید، تهش درمیاد:
- قالیباف خوب است
- ظریف و دولت خوبند
- زیباکلام بد است (3088062) (alef-13)
 
جمشید
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۶:۴۰:۱۴
راستش من متوجه نشدم انتقاد شما به نامه دکتر زیباکلام دقیقا چه بود؟شما با برشمردن وظایف متنوع شهرداری وپیچیده معرفی کردن سازمانهای وابسته به آن احتمالا خواستید چنین القا کنید که شهردار، از اقدامات بخشها وسازمانهای مختلف بی خبر است.اما همه میدانند که نصب بیلبورد با موضوع به این مهمی در خیابانهای پایتخت آنهم درست متعاقب توافق تاریخی وسرنوشت ساز هسته ای، چیزی نیست که مسوولان سازمانهای وابسته یا معاونان شهردار،خودسرانه آن را انجام داده باشند بعلاوه اگر به فرض چنین اقدام مهمی به دستور شهردار انجام نشده باشد بعید است ادعا کنید که او بیخبر بوده! چطور آقای زیباکلام دیده اما شهردار ندیده است ؟ دیده اما به مزاقش خوش آمده واساسا باب میل ووفق مکنونات قلبیش بوده که بیل بوردها جمع آوری نشده اند.مضافا اینکه اگر چنین باشد که هر مدیری چون چند معاون دارد ویا ادارات تابعه دارد پس کارهای حوزه تحت امرش بدون اطلاع او انجام میشوند که دیگر مدیریت اساسا بی معنی است .ازطرفی پرواضح است که اقدامات سیاسی اصولا چون در حوزه وظایف شهرداری تعریف نشده اند امکان ندارد که مسوول زیر دستی، راسا اقدام به انجام آن کندمگر اینکه سیاست از پیش تعیین شده شهردار بوده باشد.مثلا اگر شهردار تهران یکی از طرفداران توافق با غرب بود مهال بود که چنین بیل بوردهایی از طرف شهرداری نصب شود.
با عرض پوزش از جنابعالی ، از آنجا که یادداشتتان حاوی نقد خاصی نبود و معلوم نشد که کدام قسمت از نقدهای مندرج در نامه آقای زیباکلام را وارد ندانسته اید برداشت حقیر این است که خواسته اید با درج جوابیه به نامه سرگشاده استاد سرشناستان برای خود شهرتی دست وپا کنید . (3088081) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۵۲:۳۰
آقا اون بیلبردهایی که زیباکلام گفت دروغ بود. دروغ بود. دروغ بود. دروغ بود. دروغ بود. دروغ بود. دروغ بود. دروغ بود. اینم لینکش:
http://alef.ir/vdcbz0b50rhbwsp.uiur.html?286576
حالا بازم شما بگین. (3088243) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۲۲:۵۷
فرضا اینا دروغ بود اون بیلبوردهای سال قبل چی اونم دروغ بود؟ دروغ بود؟ دروغ بود؟ دروغ بود؟ (3088435) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۷:۰۳:۵۲
خوب بسیار عالی
شهردار بگوید ما از این بیلبرد ها نزدیم و نمی زنیم و با این گونه روشها هم مخالفیم. البته من هم شناختی که از جناب قالی باف دارم همین است که از این کارها نمی کند. او فهمیده تر از آن است که با دلواپسان هم صدا شود.
در این صورت اشکالی در کار نیست و اشتباهی شده روی این اشتباه بحثها شده. و نهایتا بقولی بصیرت افراد بیشتر می شود. اما همه با این موافق اند که نباید شهرداری علیه فرانسه (یا به عبارتی غرب یا شرق یا هر کشور دیگری) تبلیغ کند. (3091032) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۷:۱۲:۰۱
بابا اون بیلبورد دروغ! بقیه چی؟ اون همه بیلبورد صداقت آمریکایی و شمر و یزید رو که ایشالا دیدین؟ (3091058) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۶:۵۱:۵۶
درود به دکتر زیبا کلام که تو این فضای بسته سیاسی انتقادهای آزادی طلبانه خودشو مطرح میکنه... حالا اگه یجایی هم اشتباه بشه، ما نباید شجاعت و درایت ایشون از یادمون بره! (3088095) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۵۴:۳۳
حالا یه جایی هم اشتباه بشه؟!! به همین راحتی؟ کلی فحاشی کرده تهمت زده توهین کرده تحقیر کرده اونم براساس یک خبر کذب. حالا شما میای میگی اشتباه شده؟! خدایا به تو پناه میبرم. (3088249) (alef-13)
 
نوری
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۷:۱۳:۲۹
فحاشی؟ توهین؟ تحقیر؟ دوست عزیز اینا ادبیات شماست. دیگران رو قاطی خودتون نکنید! نامه زیباکلام بسیار مودبانه و تذکری در باب وظایف شهردار بود بدون هیچ توهین، دروغ و تحقیر! (3091068) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۶:۵۵:۰۷
کسی نامه ای یا مقاله ای از اقای زیباکلام در نقد غرب یا دشمنان ایران تا به حال دیده؟؟؟ (3088104) (alef-13)
 
aboomahdi
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۲:۳۸:۲۹
آقای زیبا کلام در مقابل مومنان و طرفداران نظام اخیرا شیر شده است ولی در مقابل دشمنان اسلام روباه هم نیست . (3088747) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۰۱:۰۸
زمانی که به درد و دیوار شهر ،اتوبوسها و مترو و... نگاهی می اندازی تازه می فهمم که واقعا اگر رئیس جمهور می شدند ایشون چه اتفاقی می افتاد !بوی جنگ و شعاها و خاطره ها ومسائل سیاسی ... از در و دیوار شهر می بارد!اینها ارزشمندند برای همه جوامع اما نه شهر را پادگان نظامی کردن !در ثانی هزینه انها از کجا می اید!ثالثا چرا 6 ماه یه پله برقی که خراب می شه طول می کشه وپیرمرد و پیر زن و افراد بچه بغل رو می بینی بفس نفس از اون بابا می رن رو نمی بینه نمی دونم تا کی باید...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3088116) (alef-13)
 
جنوب شهری
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۰۱:۱۸
این مقاله نتوانست این اشتباهات شهردار را پاک کند (3088117) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۰۴:۲۱
خلط مبحث نکنید. دکتر زیبا کلام واقعیت را گفت. آقای دکتر خلبان شهردار قالیباف به چه استنادی درآمدهای تهران را برای تبلیغلت علیه کشورهای خارجی و ... هزینه می کند. نتیجه اقدامات آقای دکتر خلبان شهردار قالیباف، گران مدیریت شدن تهران است و بیچاره مردم تهران باید از طریق عوارض و یا تراکم سوء مدیریت حضرات را بدهند. (3088124) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۲۱:۲۳
با شناختی که دارم به زودی ایشون عذر خواهی خواهند کرد. (3088168) (alef-13)
 
سعيد روشن
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۳۰:۰۸
جناب اقاي سيد كحمد جواد سجادي نژاد كه خودرا كارشناس علم سياست و مشرف بر نحوه جريان مديريت ها و معاونت هاي شهرداري تهران معرفي مي نمايد عرض ميكنم : اصول تعفويض اختيار چنين ديكته مي نمايد " كه مدير با تفويض اختيار نمي تواند از خودش سلب مسئوليت نمايد و تفويض اختياردر بخش هاي فرهنگي و معاونت ها لزوما مي بايستي همراه با نظارت مدير تفويض اختيار كننده باشد پس براساس اصول اوليه و بديهي مديريت و سرپرستي سازمان كه معمولا دانشجويان دوره هاي كارداني و كارشناسي در هر مقطع و دوره اي حداقل با دو واحد درسي مربوط به سرپرستي سازمان آشنايي پيدا مي كنند ، شهردار تهران باتوجه به اصول پنجگانه مديريت " برنامه ريزي ، سازماندهي ، بسيج منابع و امكانات ، هدايت و كنترل " الزاما در تفويض بخشي از اختيارات و مسئوليت هاي خود به مديران پايين دستي ، مي بايستي به توانايي ها وتوان سرپرستي مديران رده هاي پايين تر توجه داشته باشد و براساس اصول اوليه مديريت برخلاف توجيه ايشان ، مسئووليت كليه امور ريز و درشت شهرداري عرض و طويل تهران برعهده شهردار تهران مي باشد .... (3088196) (alef-13)
 
مهدی2
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۲:۲۳:۴۰
دوستان عزیز!
شهرداری که مدرسه نیست که مدیر در جریان همه کار ها باشه!شهرداری تهران جزو پیچیده ترین سازمان ها است و بسیار بزرگ و پیچیده است(تعداد سازمانهای تابعه اش به بیش از 300 عدد میرسد!) بعد شما دوستانی که میگویید شهردار تهران اشتباه کرد و با این کارش پروندشو سیاه کرد و... این بنده خدا زمان اتفاق افتادن این قضیه روحش هم خبر نداشت چه برسه که بخواد بقول بعضی ها خودش دستور نصب این بنر هارو بده!!!
نمیدونم شما تا چه حد با مراحل سازمانی آشنایی دارید ولی من چون در پست های شهرداری و دولتی حدود 2دهه حضور داشته ام لازم دانستم که به شما عزیزان بگویم که هنگام اجرای این دستورات حتی معاونت های اجتماعی و فرهنگی شهرداری هم خبردار نبوده اند چه برسه به اینکه خود شهردار تهران باخبر باشه!
مطلب دیگری میخواهم عرض کنم این است که دیگه حداقل ناسپاس نباشیم؛فراموش کردید که چه فعالیت هایی در زمان آقای قالیباف انجام شده بود و هم اکنون نیز در حال اجراست؟؟؟؟
خلاصه مطلبم این است که کمی جزئی تر و با دقت بیشتر به این نوع مسائل توجه کنیم و زود تقصیر را به گردن مسئولین بالایی نیندازیم. (3089975) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۸:۰۶:۲۶
شما فکر می کنین مردم آلزایمر دارند ؟ بیلبوردهای چرند قبلی را ندیده اند؟ عجب پررو هستید! (3088271) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۸:۲۰:۵۲
من طرفداره پرپروپاقرصه روحانی ام ، به روحانیم رای دادم ، ولی این دلیل نمیشه زحماته قالیبافو تو شهرمون فراموش کنم ، تشکر میکنم دستشم میبوسم واقعا گل کاشت هم تو مترو هم تو فضای سبز ، 137 ، همه چی بننظرم مزدشو فقط باید از خدا بگیره نه از خلق خدا ، یاعلی (3088295) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۸:۳۴:۲۸
یه موقع زباله‌های یه محل شب جمع نمی‌شه اون موقع حرف شما درسته، نمی‌شه گفت شهردار با مردم اون محله خصومتی داشته. بالاخره تو این دستگاه عریض و طویل ناهماهنگی‌هایی هم پیش میاد. اما وقتی مورد سیاسی می‌شه، مثل پوسترهای صداقت آمریکایی، خود شما بهتر از هر کسی میدونی که تا شخص شهردار تایید نکنه، احدی تو اون مجموعه جرات نمیکنه همچین کاری انجام بده. (3088336) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۰۳:۲۲
مشكل ما سياست زدگي است شهردار تهران كه جاي خود اقايان مداح كجاي دلم يزارم!!!يعني دكتر قاليباف هيچ خيري از معاونت هاي خودشان ندارن.!!! (3088392) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۰۶:۰۲
ااگر شهرداری شامل 9 معاونت که نه بلکه 90 معاونت باشد و41 فرهگنسرا که نه 410 فرهنگسرا باشد بازهم مسائل سیاست خارجی به شکل سازمانی به او مربوط نمی باشد.(به آقای شهرداری ویا هر شهرداری چی به شکل شخصی جزء حقوق شخصی آنهاست ) ولی حق استفاده از امکانات ورسانه های شهرداری درراه این حقوق شخصی ندارند. (3088398) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۰:۱۰:۵۰
با این همه مقاله های ژورنالیستی که ایشان هر روز در روزنامه ها چاپ می کنند ، جناب آقای زیبا کلام شان خودشان را از یک استاد دانشگاه به حد یک ژورنالیست از نوع جنجالی که صرفا به دنبال حاشیه است پایین آورده اند. و متاسفانه تعصب بیجای ایشان علی الخصوص به دولت تدبیر و امید باعث شده که خیلی از مطالبشان بار علمی نداشته باشد و صرفا جناحی عمل می کنند. (3088512) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۰:۳۲:۲۹
حرفهای دکتر زیبا کلام در مورد رفتار سیاسی آقای قالیباف کاملاً درست است. ایشان همه سودایشان ریاست جمهوری است و تلاش می کنند نظر تندروها جلب کنند اما غافلند که اولین مخالف محقق شدن رویای ایشان خود آنها هستند (3088535) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۲۹:۵۵
با فرض اينكه چاپ و نشر پوستر بدون اطلاع شهردار بوده در هر حال از وي رفع ايراد نميكند و عدم تكذيب و عدم برخورد با مسول مربوطه دلالت بر موافقت وي با مفاد پوستر دارد ضمن اينكه بارها ديده و شنيدهايم كه در ژاپن فلان مسول عليرغم عدم دخالت و اطلاع از وقوع مشكلي عذرخواهي كرده و استعفاء داده چرا در كشور ما حتي يك استاد دانشگاه حق توضيح و طرح ابهام را نداشته باشد خودشيريني عدهاي ممكن است براي مملكت و مردم مشكل درست كند (3088853) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۸:۲۱:۵۹
شهردار تهران باید توسط رای مردم تهران انتخاب شود (3089295) (alef-13)
 
مهدی باقری
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۲۴:۰۵
بهتر نیست که جناب قالیباف فکری برای دست انداز و چاله چوله خیابونای ته ان و اتوبانهای شهری بکنه؟
اتوبان همت بعنوان شاهراه اصلی تهران پر از دست اندازه.
هر از گاهی میان مثلا لکه گیری میکنن که با اولین باران دوباره به حال اولش برمیگرده.
البته نزدیک انتخابات قبلی ریاست جمهوری، ایشون در یک حرکت انقلابی و جهاد گونه دستور اسفالت رو دادن ولی با نتیجه نگرفتن کار نیمه کاره به امان خدا ول کردن تا انتخابات بعدی.
احتمالا نظرمو تو صفحه نمیذارین. ولی دوست داشتم نظر دوست را بدونم که آیا آسفالت خیابونا جزو کار شهرداری هست یا که نه؟ (3089440) (alef-13)
 
کوروش مسلمان
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۹:۳۶:۲۷
متاسفم برای اینهمه چشم بر خدمت رو بستن بابت مسایل سیاسی ،
واقعا کارنامه هیچ کس تو چهل سال گذاشته اندازه قالیباق قابل دفاع و تقدیر نیست ،
متاسفانه لایق ضرب المثال گربه چشم .... هستید (3093982) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۰۲:۰۴
به نظرم این مقاله عذر بدتر از گناه است (3089517) (alef-13)
 
دانشجو
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۴۳:۳۱
هر انچه استادم اقای دکتر زیبا کلام میگوید درست است اگر هر کسی در جایگاه خود قرار داشته باشد ان زمان عدالت بر قرار است اقای قالیباف در شهرداری گلا ایراد است می توانی به انها برسی و دخالت در جای دیگری نکنی اقای محترم نمیتوانی در سیاست گلان شرکت کنی شما علوم سیاسی نخوانده ای شما اصلا نظریه پردازها را نمی شناسی بله همانند کارهای دیگر مدک را گرفتی بروید کارهای خود را درست انجام بدهی دخالت در سیاست پیشکش (3089611) (alef-13)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۴:۱۶:۵۹
جناب اقای سجادی با سلام
مطلب شما بیشتر به انشا می ماند تا یک نقد به اقای زیبا کلام!!! شما می فرمایید شهرداری سازمان پیچیده و درهم تنیده ای است از نظافت شهر و سازمان میادین و بهشت زهرا و اتش نشانی و شهرسازی و .... همه در حیطه وظایف شهرداری است و دلیل نمی شود که همه اقدامات و اظهار نظر ها در این سازمان مطابق میل و اراده اقای شهردار باشد.؟ حیرتا . آیا اقای شهردار مدیران خود را توجیه نمی کنند که مسئولیت اصلی شان چیست و اگر بنا بر اظهار نظر باشد ، منویات کلی شهرداری چیست تا در هنگام اظهار نظر مورد توجه قرار گیرد؟ اقای سجادی نصب پوستر هایی از این دست در زمره وظایف شهرداری نیست. بنده به شهرداری عوارض نمی دهم تا با پول من نظرات سیاسی اش را روی تخته سیاه شهر به نمایش بگذارد و تبعات بعدی اش گریبان ملت را بگیرد. شهرداری وظیفه ای در این خصوص ندارد و دخالت در چنین اموری باعث خلط مسئولیت ارگانها و نهاد ها می شود. خون آلوده و اعتراض به آن متولی دارد. ایضا جفتک پرانی اقای فابیوس- اما اینها به شهرداری ارتباط پیدا نمی کندو لطفا توجیه نکنید تا آن مدیر خاطی هم متوجه خطایش بشود و پس از این دیگر تکرار نکند (3090412) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۷:۲۲:۵۴
اگر زيبا كلام حرف نزنه و نقد نكنه پس چه كسي جرات انتقاد به خود مي دهد. آيا اينكه شهردار تهران بدون اجازه مردم تهران حق ندارد پول آنها را در هر اموري به جز امور شهر خرج كند كجاي اين حرف بد است؟ من يك سئوال دارم آيا شهردار تهران كه اخيرا" كلي خرج در كربلا داد با رضايت مردم بود؟ اصلا" كجاي اين موضوع به شهردار تهران مربوط مي شود؟ (3091110) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۰۸:۴۸:۴۰
سري به ساختمان زيبا سازي شهر تهران بزنيد در هفت تير بزنيد با پول مردم واقعا قصر براي خودشان ساختند اداره جاي كار است يا پز (3092429) (alef-3)
 
اصولگرا
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۱:۱۲:۱۳
نامه ای به اصولگرایان و جبهه پایداری ها

1-در مورد توقیف 9 دی به نظر من این کار شدیدا اشتباه است البته من بشدت با روش و تفکرات این نشریه مخالفم اما این کار اصلا درست نبوده و تذکر به کیهان و رجانیوز اگر بابت پرونده هسته ای باشد بسیار کار غلطی است و بستن صدای منتقد اشتباست.و باید نشریه 9 دی هم هر چه زودتر باز شود انشاالله

2-تلاش کنیم همون قدر که دوست نداریم خودمان در محدودیت باشیم از محدودیت دیگران خوشحال نشویم.
بطور مثال چند بار شما از رفع حصر مهندس موسوی و آقای کروبی حمایت کردید؟؟؟؟؟؟

3-بنظر من شما و دیگر نشریات و سایتهای جبهه پایداری و اصولگرا کمی تدبر کنید آیا محدود شدن آقای سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات به نفع شما بوده یا به ضرر شما؟؟؟؟؟؟؟

4-آیا ممنوع التصویری و ممنوع البیانی آقای سید محمد خاتمی به نفع شما اصولگرایان و مردم تمام شد یا بنفع جریان اعتدال و کارگزاران و راست میانه و طرفداران سران مدعی اعتدال؟؟؟؟؟؟؟

5-باور کنید جبهه پایداری نیاز شدید به جناح چپ و آقای سید محمد خاتمی دارد.شک نکنید شما دارید با دست خودتان مجلس را دو دستی به کارگزاران سازندگی و طرفداران راست سنتی میدهید!!!!!!!!!!

6-تلاش کنید برای انتخابات مجلس چهره هایی مثل آقای باقری لنکرانی را از شیراز و دکتر جلیلی را از قم به مجلس بفرستید.
از آن طرف هم فضا را برای آقای سید محمد خاتمی و چپ ها و چهره هیی مثل دکتر عارف و دکتر پزشکیان باز کنید تا در مجلس فراکسیونی از چپ ها و خط امامی ها به رهبری دکتر عارف و فراکسیونی از اصولگراها و پایداری ها به رهبری دکتر حدادعادل و دکتر جلیلی و دکتر باقری لنکرانی تشکیل شود آنوقت خواهید دید جلوی قدرت گرفتن طرفداران راست سنتی و محافظه کار و طرفداران کارگزاران سازندگی و در مجلس گرفته خواهد شد.

7-عده ای مفت خور که بوی کباب واردات به مشامشان رسیده و از رفع تحریم یک شبه میلیاردر میشوند سعی میکنند مجلس را بی خاصیت نشان دهند سازمان بازرسی و دیوان محاسبات را بی خاصیت نشان دهند.
متاسفانه در مجلس هم عده ای با این جریان همدست شده.تنها راه این است که مجلس را یک خانه تکانی حسابی کرد و چهره هایی پاک دست از چپ ها و اصولگرایان وارد مجلس بعدی شوند.نه یک عده کارگزاران سازندگی و راست سنتی بنام ائتلاف اعتدالیون.

تا دیر نشده فضا را برای سید محمد خاتمی باز کنید خواهید دید هاشمی رفسنجانی و لاریجانی بازنده انتخابات خواهند بود و ارزشی ها و انسانهای پاک دست به مجلس خواهند رفت و مجلسی قوی از چهره هایی متضاد اما پاک دست مثل دکتر عارف و دکتر پزشکیان و دکتر حداد عادل و دکتر جلیلی و حتی طرفداران قالیباف خواهیم داشت.

حرف آخر:مهم نیست و حتی اشکال ندارد مجلس دست چپ های میانه رو باشد یا اصولگرایان بلکه نگذاریم مجلس دست ائتلاف اعتدال و کارگزاران سازندگی و راست سنتی و جناح سرمایه داری بیفتد.
در انتخابات ریاست جمهوری فضا را بر دکتر عارف بستیم و قالیباف را حمایت نکردیم نتیجه اش این شد برای انتخابات مجلس دهم این اشتباه را تکرار نکنید. (3092751) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۲:۲۹:۰۶
متاسفانه ادبیات ایشان هم داره تند و عصبی و شدیدلحن میشه...
چیزی شبیه همین دلواپسان فقط با 180 درجه اختلاف جهت (3093009) (alef-13)
 
سهرابی
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۴:۴۲:۳۸
اگر زیبا کلام نگفته بود حقیقت همان بود که گفته بود (3093414) (alef-13)
 
اسلامی
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۵:۱۱:۱۵
موضوع نامه های آقای زیبا کلام به مسئولین حکومت اعم از رئوسای قوا و مسئولین استانی و شهری و... فقط و فقط سعی در نهادینه و زنده کردن یک حق مسلم فراموش شده جامعه و مردم میباشد که ای مردم عزیز و ای مسئولین به هوش باشید که هر شهروندی حق دارد از طریق مسالمت امیز در خصوص مسائل و موضوعات مملکتی از هر صاحب منصب و مقامی در مملکت سوال داشته باشد و حتی موضوع را از دریچه دید خود بررسی و انتقاد داشته باشد. و مسئولان بایستی جوابگوی اعمال و رفتارشان باشند.حالا یکجا این انتقاد وارد است مثل نامه های قبلی به مسئولان جایی هم انتقاد وارد نیست مثل این نامه به شهردار و مردم ومسئولین بایستی یاد بگیرند که نه مردم ترسی از پرسیدن و پیگیری داشته باشند و نه مسئولین ابایی از پاسخگویی. خداوند امثال اقای زیبا کلام را حفظ کند که قدم به قدم به روش عملی در حال آموزش به جامعه مدنی هستند. (3093488) (alef-13)
 
قباد امیدی
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۰۰:۴۶:۳۴
ما مخالف آمریکا و بخصوص فرانسه که آتش بیار معرکه در مذاکرات هسته ای بو د
هستیم آیا ایرانی با غیرتی هست که فراموش کند ؟؟؟؟ اما اما امروز دریچه ای دگر باز شده همه باید به فکر فردای بهتری باشیم روزی که توانستیم با هزینه کمتر انتقام از این خباثت ها خواهیم گرفت ممکن است در این عصر عمر ما برای این انتقام کفایت نکند نسل بعدی باید فراموش نکنند راه دارد دوستان یک جمله کوتاه از امام خمینی (ره) فرزندانم بغض و کینه خود را در سینه حبس کنید یا فرزندانم تند روی عاقبت خوبی ندارد هیچ فرد ایرانی خباثت اینها را فراموش نخواهد کرد اما امروز باید به نتیجه مطلوب مذاکرات فکر کنیم و انرژی خود را صرف بکارگیری تاکتیک ها و تکنیک های مختلف در روابط بین الملل بکار ببریم نه وقت خود را با جناح بندی داخلی بسوزانیم البته نقد در راستای وضع بهتر خوبه نه تخریب چهرهای خدوم .
مقام معظم رهبری در دولت آقای هاشمی یک دستوری به وزیر وقت امور خارجه داشتند (جریان بیرون کردن سفیر آلمان از ایران و سپس کل اتحادیه اروپا) بیان کردند وزارت خارجه عملکرد دولت ها - احزاب و گروهای خارجی که در رأس قدرت هستند ثبت شود .
این همان حبث بغض هاست جلوگیری از همان تندرویهاست در وقت مناسب باید پاسخ داد (3094432) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۱۱:۳۸:۰۴
آقای زیبا کلام (هر چند که چندان کلام زیبایی هم ندارند) در چه اموری تخصص ندارد؟در همه جیز دخالت می کند که به ایشان اصلا مر بوط نیست .از هر دری سخن می گوید. ومتاسفانه فکر می کنند درست عمل می کنند. بهتر کمی هم به خودش فرصت فکر کردن بدهد. (3095113) (alef-13)
 
جواد سبزیکار
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۱۸:۰۸:۱۲
جناب آقای زیبا کلام .با درود و سلام بعنوان یک شهروند مطالبی را خدمتتان عارض هستم .1- شما اولا از رجال سیاسی نیستید که مبادرت به نوشتن نامه به یک فرد فرهیخته و جهادگرمی کنید .حدود مسئولیت شما فقط در حوزه دانشگاه و کلاس درس و دانشجویان خودتان است ولاغیر .پس سعی کنید پا را از حدود قانونی خود را فراتر نزارید .2- بنظر می رسد حضرتعالی خود جویای نام و مطرح کردن خودتان هستید که با نگارش اینگونه نامه ها و دیگر نامه های قبلی بنحوی فضایی را برای معرفی کردن خودتان چه برای انتخابات و یا غیره مهیا می کنید .قطعا به این نتیجه رسیده اید که اینگونه مکاتبات تبعاتی را برای شما در نظر دارد مانند مکاتباتی که قبلا داشتید و در نهایت به محکومیت شما منجر گردید و با ارفاقاتی که بنابه تقاضای دوستان همفکرتان در نظر گرفته شد تبدیل به جزای نقدی گردید. 3- جناب زیبا کلام من مانده ام که دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس را .در مکاتبه با دکتر قالیباف دم از حق و حقوق مردم می زنید اما در مصاحبه و نظرات قبلی خود حقوق مردم را نادیده گرفته و اظهاراتی را بیان می کنید که مغایر با حقوق خواسته مردم است .منجمله اظهارات حضرتعالی راجع به مصدق یا رضاشاه .شما در مناظره ای در دانشگاه صنعتی اصفهان سریعا اعلام کرده بودید ما مدیون چکمه های رضاشاهیم .آیا واقعا اینگونه است .پس حقوق شهدای نهضت اسلامی چه میشود .آیا قادرید در مقابل خانواده شهدای گرانقدر بگویید فرزند شما اشتباه کرد در مسیر انقلاب و روزهای انقلاب شهید شد چون ایران مدیون دو چیز است یکی شمشیر محمد خان قاجار و یکی چکمه های رضاخان (مطلبی که در مطالبتان در شبکه چهار سیما فرمودید ).4- جناب زیبا کلام مردم در تمام شعارها و در طول زندگی خود به تبعیت از رهبر خود لحضه ای از شعار مرگ بر اسراییل دست برنداشته و نخواهند داشت .به هر حال اینهم یک حقوق مردم و رعایت کردن آن بر عهده ماست .حال یک نگاهی به نظرشما در مناظره ای که با اکبر گنجی داشتید یادتان می آید که فرمودید من اسراییل را به رسمیت می شناسم چون امریکا او را برسمیت شناخته است .5- جناب زیبا کلام شما مطالبی را در خصوص آقای دکتر قالیباف می نویسید در صورتیکه خود شما به آن پایبند نیستید .لطفا یک نگاهی به عقبه خود بیاندازید .ببینید نسبت به رعایت حقوق مردم چه کردید.دیدگاهتان در خصوص شعار نه لبنان نه غزه ،نظرتان راجع به توافقات ژنو ،نظرتان در خصوص اسید پاشی اصفهان ،در خصوص حصرموسوی و کروبی و الی آخر.استاد بزرگوار نقد کردن انسانها بشرطی باید باشد که خود انسان نیز به آنان پایبند باشد .چه خوب است بگویید من زیباکلام و این دیدگاهها قصد دارم در خصوص فردی که عملا و قولا و وجودا ثابت کرده است مدافع نظام و انقلاب و ...است اظهار نظر کنم ببینید آیا همون شاگردان شما به سخنان شما گوش می دهند .اگر فکر می کنید با این مطالب می شود کلاهی برای خود ببافید مطمئن باشید ملت ایران هشیار تر و آگاهتر از این مسائلند .شما دکتر قالیباف را محکوم به حیف و میل می کنید .برادر من مردم ایران عقلشان به چشمشان است نه به احساسشان .وقتی می بینند مدیران قبلی شهرداری در زمان خود که همه گونه امکانات داشتند نتوانستند عمران و شکوفایی و بهبود اوضاع شهری را فراهم آورند اما اکنون با وجود مشکلات سیاسی و غیره شهر تهران به یک شهر زیبا و شکوفا تبدیل شده قطعا بدانید نه تنها راضی هستند بلکه مشتاقند نفرت و انزجار خود را نسبت به امریکا و اسراییل و ایادی اش از گلوی فردی که ثابت کرده است مقام ایرانی بایستی تکریم شود بیرون بیاید .شما قبل از اینکه پیش داوری کرده باشید و باطصلاح مدعی العموم مردم شوید بهتر است به محله قدیم خود در بازارچه آب منگول و یا سکونت جدید خود در منطقه نیاوران توجه کنید ببینید آیا احترام و تکریم دکتر قالیباف را بر خود یک تکلیف الهی می دانید یا خیر .ایشان هم در زمان جنگ با دردست گرفتن سکوی فرماندهی لشگر 5 نصر و هم در زمان کنونی با در دست گرفتن سنگر مدیریت شهری جهاد واقعی را به نمایش گذاشته است . سال 63 که حضرتعالی در تکاپوی اخذ ویزا برای انگلیس بودید در جایی پشتیبانی از عملیات میمک به نام عاشورا که منجر به شهادت شهید زین الدین گردید و همچنین عملیات گسترده بدر در منطقه بصره و هورالهویزه بودند .شما در هواپیمای خود به مقصد انگلیس برای ادامه تحصیل نشسته بودید. جناب زیبا کلام در طول مدتی که در کمال آرامش در هتل اقامتی خود و در دانشگاه صلح شناسی برافورد انگلیس مشغول تحصیل بودید محمد باقر قالیباف فرماندهی سپاهی را براعهده داشت که هم حضورا و هم پدافند و پشتیبانی از عملیاتی همچون قدس در منطقه هورالهویزه و هم عملیات عااشورا در منطقه ایلام میمک و هم عملیات قادر در منطقه اربیل عراق که منجر به شهادت جمعی از عزیزانمان گردید .عملیا عاشورای 4 ،والفجر 8 و پشتیبانی والفجر 8 در منطقه بصره ،ایستادگی در مقابل عملیا ت آفندی عراق توسط همین رزمندگان و الی آخر ،لطفا حضور خود را در یک منطقه جنگی بفرمایید تا متوجه باشم نقد از زبان یک دوستدار نظام و انقلاب بیرون می آید .جناب زیبا کلام موضعگیری حضرتعالی در قبال سیاست خارجی چقدر در حوزه اشخاصی است که در طول زمان به انقلابی بودن آنان شک و شبهه داریم می باشد شما اول مسئله را حل کنید .لطفا حضرتعالی در خصوص کم و کیف خون های آلوده هستید برای ملت بزرگوار ایران توضییح دهید تا ما هم چون دیگران دست آقای پابیوس رو ببوسیم .جناب استاد بزرگوار آقای زیبا کلام مملکت هم به وجود متخصصان نیاز دارد هم دلسوزان .هم به قلم نیاز دارد هم به خون .دکتر قالیباف هم با خون خود و برادر شهیدش ثابت کرده مدافع انقلاب و دستاوردهای اوست هم با عملش .خواهش می کنم بعنوان یک برادر کوچک خود موضع گیری های سیاسی را همانطور که دلواپس حقوق شهروندی هستید بسمت و سوی ثبات نظام و انقلاب و خون شهدا هدایت کنید و از مطالبی که باعث تشویش اذهان مردم می شود جدا پرهیز کنید که قطعا اطلاع دارید زمان تلقین میت به او تفهیم می کنند که المرگ الحق ،النشور الحق،المیزان الحق ،الحساب و کتاب حق و جواب دادن هم حق . خدا نگهدار و حق یاریتان باشد ). (3096520) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.