نظر منتشر شده
۱۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 34889
رای مجلس به محصولی قانونی است
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۵۱
مساله نصف به اضافه یک، نصف به اضافه نیم و بیش از نصف؛

رای مجلس به محصولی قانونی است

 
آرای استثنایی مجلس به صادق محصولی برای تصدی وزارت کشور، براساس قانون درست بوده است.



به گزارش الف؛ بنابر اعلام رییس مجلس، تعداد حاضرین در مجلس در هنگام رای‌گیری 275 نماینده بوده است. بنابراین، نیمی از این عدد، 137.5 است. این درحالیست که صادق محصولی موفق به کسب 138 رای موافق از نمایندگان شد.



رای "نصف با اضافه نیم" نمایندگان به محصولی، درحالی شبهاتی را در بین نمایندگان و افکار عمومی برانگیخته است که نگاهی به آیین نامه داخلی مجلس،‌ قانونی بودن رای به وزارت کشوری محصولی را نشان می‌دهد.



بنابراین گزارش، بر اساس ماده 118 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مصوبات مجلس با رای اکثریت مطلق نمایندگان قانونی می‌شوند.


بنابراین ماده "مصوبات مجلس با رأي موافق اكثريت مطلق حاضرين معتبر است مگر در مواردي كه در قانون اساسي و يا اين آيين نامه نصاب ديگري‌‎‎‎معين شده باشد".



اکثریت مطلق قانونی نیز بر اساس ماده 96 آیین نامه در هنگامی حاصل می‌شود که بیش از نیمی از نمایندگان به یک مصوبه رای داده باشند.
 
براساس این ماده "انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رای منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان می‌باشد. اکثریت مطلق وقتی حاصل می‌شود که بیش از نصف نمایندگان حاضر، رای مثبت دهند مگر در مواردی که قانون اساسی و یا در این آیین نامه نصاب دیگری تعیین شده باشد."



به این ترتیب، رای موافق مجلس به محصولی برای تصدی وزارت کشور، مطابق با قانون درست بوده است.

 

 
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۵:۱۴:۰۱
اکثریت مطلق یعنی نصف بعلاوه یک پس اگر 275 نماینده در مجلس حضور داشتند عدد 138 نمیتواند نصف بعلاوه یک باشد.مطمئن باشید اگر نمایندگان بدلیل عدم تعامل با دولت مورد اتهام قرار نمی گرفتند به این رای اعتماد تشکیک و اعتراض میکردند. (92493)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۸:۴۰:۱۴
در متن قانون آمده اکثریت مطلق، و 138 از نصف 275 بیشتر است. شما اول قانون را به روش یک ریاضی‌خوان ناشی تعبیر می‌کنید و بعد طلبکار می‌شوید؟!
مطمئناً با این رای روزنامه‌های اصلاح طلب، باز هم شروع به تبلیغات بر علیه مجلس خواهند کرد و آن‌ها را در مضان اتهام قرار خواهند داد. تبلیغات بر ضد دولت که جای خود دارد و همیشگی است. (92560)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۹-۰۱ ۰۹:۳۰:۵۱
با عرض معذرت پاسخ به نظر فوق نیست اما میخواستم ببینم 103 نظر غیر قابل انتشار بمعنی ازادی مطلق موجود در ایران است که جناب رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا مطرح کردند میباشد (92988)
 
بی طرف
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۲۳:۱۳:۲۹
اکثریت مطلق یعنی نصف بعلاوه یک پس اگر 275 نماینده در مجلس حضور داشتند عدد 138 نمیتواند نصف بعلاوه یک باشد.مطمئن باشید اگر نمایندگان بدلیل عدم تعامل با دولت مورد اتهام قرار نمی گرفتند به این رای اعتماد تشکیک و اعتراض میکردند.
آقای ناشناس ! عدد 138 عددی است مطلق که از همه اعداد اعشاری و حقیقی قبل خود بزرگتر مطلق است .
و مطمئن باشید سودجویان داخل مجلس اگر راهی می یافتند برای اعتراض کوتاهی نمی کردند . همانگونه که آرا دوبار شمارش شد . (92627)
 
سواد آموز نهضت سواد آموزی
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۵:۱۷:۰۹
نصف به علاوه یک میشود 138.5 پس محصولی رای نیاورده است. مهمتر اینکه 3 نفری که بوده اند ولی رایشان نیست چگونه است؟ (92494)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۹:۲۶:۴۸
از نظر ریاضی عدد 275 را نصف کنیم می شود 137.5 اما وقتی 275 نماینده را نصف کنید دو گروه 137 نفری خواهیم داشت و یک نماینده که قاعدتا تبدیل می شود به دو گروه 137 و 138 نفری
البته با توجه به نحوه حساب کردن نویسنده به نظر میاد قانون در این مورد شفاف نیست زیرا توضیح نداده است در مورد تعداد نمایندگان وقتی که تعداشان فرد است چگونه باید اقدام نمود. (92573)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۰۱:۰۸:۰۷
کاملا واضح است ؛ اگر قانون گفته نصف بعلاوه یک , پس حتما 138 یعنی کمتر از آن .
و اگر گفته اکثریت مطلق پس 138 یعنی اکثریت مطلق.
پس بدان و آگاه باش !
این حرفها همه نشان از تعامل است و بهانه ای برای سهم خواهی ! و متاسفانه هرگاه شاهد این مصلحت اندیشی ها بوده ایم ضربه اش را خورده ایم .
نمیدانم کی این آدم ها خواهند فهمید که خداوند جای حقی نشسته و ناظر بر همه اعمال است ؟ و چرا از یک سوراخ بارها و بارها گزیده میشوند!؟ (92859)
 
بی طرف
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۲۳:۱۶:۴۸
برادر ارجمند ! منظور از نصف بعلاوه یک یعنی عدد صحیحی بزرگتر از نصف . (92628)
 
مهدي
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۸:۴۷:۰۸
شما لطف كنيد يك بار ديگر متن آئين نامه داخلي را بخوانيد.
\"انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رای منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان می‌باشد. اکثریت مطلق وقتی حاصل می‌شود که بیش از نصف نمایندگان حاضر، رای مثبت دهند مگر در مواردی که قانون اساسی و یا در این آیین نامه نصاب دیگری تعیین شده باشد.\"

بيش از نصف ملاك است و نه نصف به‌علاوه 1 (92678)
 
هادي
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۰۴:۰۰
بسمه تعالي - بنده با نظر شماره 92494 موافقم زيرا جمع و تفريق را در كلاس اول دبستان ياد گرفتيم . و مسئله پيچده رياضي نبوده / (92643)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۵:۲۴:۰۹
صادق محصولي وزير كشور شد

خبرگزاري فارس: صادق محصولي با 138 راي موافق نمايندگان مجلس، به عنوان وزير كشور انتخاب شد.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، مراسم راي اعتماد به وزير پيشنهادي كشور امروز سه شنبه برگزار شد و سرانجام صادق محصولي پس از سخنان موافقين و مخالفان، شخص وزير پيشنهادي و دو مرتبه سخنراني رئيس جمهور، با 138راي موافق(سفيد)، 112راي مخالف (كبود) و 20 راي ممتنع (زرد)از مجموع 273 راي نمايندگان مجلس هشتم، به وزارت كشور رفت.


138+112+20=270!
سه رای از آرای ماخوذه در این میان نیست شده است! (92496)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۸:۳۲:۳۵
نمايندگان مي توانند آراي خود را به صندوق نريزند و اين به معناي عدم راي سفيد است و مانعي نيست (92675)
 
مهدي
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۸:۴۵:۱۱
273 تعداد حاضرين است و نه تعداد آرا. 3 نفر راي نداده‌اند (آقاي لاريجاني هم در جلسه تصريح نمد) (92677)
 
علیرضا
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۳:۴۴:۳۴


1- چرا با درخواست قنبری برای جلسه غیرعلنی مخالفت شد؟!
مگر فاجعه کردان به آقای لاریجانی نباید درس دهد؟!
مگر در مورد محصولی طی چند روز اخیر شبهاتی به صورت جدی مطرح نشد؟!
اشارات افروغ و نادران در مجلس هفتم فراموش شده است؟

2- چگونه کسی مانند آجرلو که و هم دیروز به سود او مصاحبه کرده است، امروز به عنوان مخالف نطق می کند؟!
جریان رأی اعتماد به کابینه خاتمی و انصاف ناطق نوری در مجلس پنجم را فراموش کنیم!
راستی اگر خانم آجرلو می خواست به عنوان مخالف محصولی نطق کند -به عبارت دیگر وقت مخالفین را «غصب» کند- چرا دیروز مصاحبه کرد و بند را به آب داد؟
در این مورد نباید تحلیل های بیش تری صورت گیرد و منتشر گردد؟

3- چرا با تذکرات آیین نامه ای کواکبیان این گونه برخورد می شود؟

4- اما در مورد رأی اعتماد:
- لاریجانی حاضرین را 275 نفر خواند، بر این مطلب بعد از پایان جلسه در جمع خبرنگاران تأکید کرد. مانیتور مجلس هم حاضران را 275 نفر خواند و مورد اعتراض کسی قرار نگرفت.
- تعداد آرای ریخته شده را 273 رأی خوانده اند! دقت کنید، 2 رأی گم شده است!
- تعداد آرای خوانده شده برابر است با 138+20+112=370 یعنی 370 رأی خوانده شده است! دقت کنید که 3 رأی را دیده اند،
- اگر فقط و فقط یک رأی «اشتباه» خوانده شده باشد، ایشان رأی نیاورده است!
- اگر فقط و فقط یک نفر آرای اضافی ریخته باشد، ایشان رأی نیاورده است!
- فراوش نکنیم که 5 رأی در محاسبات وارد نشده اند
....
========
چند نکته حاشیه ای:
1- چرا امثال آقایان توکلی، مصباحی مقدم و نادران که در مجلس هفتم به مخالفت جدی با محصولی پرداخته بودند، این بار مهخر سکوت بر لب زدند؟!
2- چرا آقای رسایی باز هم از رهبری هزینه کرد؟! چرا اصولگرایان سکوت کردند؟
3- برخی نمایندگان دور قبل می گویند آقای وزیر علوم (که نه با نصف+نیم که با نصف+1 رأی آورده بود) از مجلس رأی اعتماد نگرفته بود!
تاریخ در آینده زبان باز خواهد کرد (92534)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۱۰:۵۶
با سلام
دوست گرامی بالای همین صفحه اعلام شده 275 نماینده که با این حساب میشود 5 نفر! (92568)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۵:۴۲:۴۹
ایشان138 رای موافق آورده و 137 رای مخالف دارد خیلی ساده و عاقلانه آن است که وزیر شده است چراآسمون ریسمون میکنید (92503)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۶:۰۸:۱۳
خواهشمند است يكبار ديگر آرا موافق و مخالف و ممتنع را اعلام بفرمائيد. چون اين آرا اعلام شده با كل 275 نمي خواند. از طرف ديگر137.5 راي را بايد گرد كنيم. كه ميشود 138 يا 137. چون نيم نفر ما آدم نداريم. (92519)
 
بينا
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۶:۲۴:۳۴
البته با حضور 275 نفر كه اين آرا نمي خونه مگه اينكه بپذيريم 5 نفر از نمايندگان حاضر رأي نداده اند. البته پذيرش اينكه 5 نفر رأي نداده اند بسيار مشكل است به ويژه اينكه وقتي كسي مي تواند رأي ممتنع بدهد چرا اين كار را نكرده و از شركت در رأي گيري امتناع كرده است؟! آيا در حضور آن همه نماينده امكان داشته است كه 5 نفر نماينده از اين كار استنكاف كنند؟ (92525)
 
محسن
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۶:۲۴:۵۱
نکته مهم اینه که کسانی که رای دادند 270 نفر بودند 2 نفر اصلا کارت نگرفتند و 3 نفر کارت گرفتند و رای ندادند و نصف رای دهنده ها میشه 135 نفر و نصف بعلاوه یک رای دهنده ها میشه 136 نفر پس حله... (92526)
 
mahdi
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۶:۲۵:۱۳
با نام خدا
138+112+20 = 270 بنابر این نصف تعداد حاضرین 135 نفر و 135 +1 = 135 نفر می شود که تعداد آرا 138 و بیشتر از حداقل مورد نیاز است .ضمنا در اکثر موارد آرا ممتنع به نفع موضوع مورد رای گیری محسوب می شود .یعنی تعداد آرای آقای محصولی 138 +20=158 رای می باشد . (92527)
 
ياشار
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۳:۵۸:۵۰
آقا مهدي
از كي در جلسه رأي اعتماد، آراي ممتنع يعني رأي موافق؟
بهتر است كمي در اين مورد بررسي و مطالعه كنيد. (92770)
 
ا-ب
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۶:۳۸:۵۸
معمولا اکثریت یعنی نصف + یک که جمع ارا 270 و کارتهای توضیع شده یا حاضرین 273 نفر بوده است که اولا میبایست 238 رای موافق مارد ثانیا این شائبه را پیش میاورد که 3 رای مخالف بوده و قزائت نشده است (92536)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۷:۱۰:۴۲
کاملا مسلم است که چون 270 نماینده رای داده اند بنابر این ایشان با رای بالای 135 رای هم وزیر می شد حال اون 3 رای به قول شما گم شده هیچ تاثیری در وزارت ایشان ندارد ..
الان هم مجلس فرض رو بر این گذاشته که اون 3 رای مخالف محصولی بوده اند و هیچ تغییری حاصل نخواهد شد ..
مگر این که بگوئیم که مخالفین 3 رای از خود کم کرده اند تا فرصتی برای تشکیک داشته باشند که این امر هم موجب تهمت به نمایندگان است .. والله العالم (92542)
 
حسینی
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۷:۴۰:۵۹
273 برگ توزیع شده بود. ملاک که تعداد افراد حاضر نیست. افراد حاضر در مجلس دائما در حال تغییرند. (92547)
 
Ali
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۸:۴۰:۱۰
مبناي رياضيات حتما عوض شده. نصف +1 يعني چة. (92559)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۹:۰۴:۲۰
این همه زحمت کشیدین که آخرش بگین طبق آیین نامه داخلی مجلس نیم نفر یعنی همون یک نفر؟
واقعا خسته نباشین .

منم با نظر اول موافقم در ایران و همه جای دنیا اکثریت یعنی نصف بعلاوه یک .

حالا با این رای گیری کیه که نمایندگان مجلسو استیضاح کنه . (92565)
 
عادل
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۲۰:۱۳:۲۶
آقا اين وسط چند تا راي گم شده !

آقاي لاريجاني يك دفعه گفت 173 راي يك بار گفت 175 راي

به هر حال جمع آرا (((((((( 170 ))))))))))) راي است.

كسي پاسخگو نيست؟!1 (92599)
 
حامد
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۲۰:۲۱:۴۵
اگر تعداد نمایندگان را 274 نفر در نظر بگیریم پس نصف آن می شود 137 رای , رای دیگر نماینده می شود 138 رای ، پس نصف به اضافه یک می شود 139 رای. یک معلم از زاهدان (92600)
 
حق گو
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۲۰:۲۹:۵۵
اگر صداقت در اعلام نتیجه است برای رفع هر گونه تشکیک بهتر است فیلم شمارش ارا توسط کلیه نمایندگان در صحن علنی بازبینی شود تا تکلیف 3 رای مفقود شده مشخص گردد (92603)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۲۰:۵۹:۳۰
مثل اینکه ریاضی بعضی از دوستان ضعیف است. 137 نفر مخالف و 138 نفر موافق هستند. به نظر شما اکثریت مطلق چیست؟ (92608)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۲۱:۱۰:۳۷
آقای لاریجانی در اخباری که بارها از تلویزیون پخش شد تعداد حضار را 273 رای اعلام کرد نه 275! (92610)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۲۱:۵۹:۵۶
سوال مهمی که برای من پیش آمده اینه که بعد از استیضاح آقای کردان به دلیل اینکه شایعه شده بود باید کل کابینه دولت دلیل اینکه نصف کبینه عوض شده میبایست همه کابینه استیضاح شود اما مجلسیان و بالاخص رییس مجلس فرمودند به دلیل اینکه نیم وزرا 10.5 نفر میشوند پس بایستی 11 نفر استیضاح شود یعنی گرد به 10 میشود اما در رای اعتمادی که مجلس به محصولی دادند شاهد بودیم که نیم رای را برابر 1 رای دانستند یعنی گرد به بالا کردند .لطفا یکی از دوستان فرق این نیم و نیمی که در رای اعتماد به محصولی بود را به من بگوید تا ما هم سر در بیاوریم (92616)
 
حسن خوش بیان
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۲۲:۵۶:۱۹
به هر حال به هر صورتی بوده جناب آقای محصولی رآی آورده ،خواهشی که از نمایند گان محترم دارم اینه که دست از حاشیه ها بردارند وهمچون گذشته به دولت در عمران و آبادانی کشور کمک کنند (92624)
 
رضایی
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۲۳:۲۶:۴۴
قانون گفته نصف بعلاوه یک یعنی 138.5 و قانون اساسی مقدم بر آیین نامه داخلی مجلس است . (92630)
 
مهندس
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۲۳:۴۵:۵۴
ببینم اگر سه نفر باشند: دو نفر موافق یکی مخالف قبول دارید که اکثریت مطلق موافق است؟ سه تقسیم بر دو مساوی یک و نیم است و نیم رای بیشتر از یک و نیم یعنی دو.

چرا بیخود شلوغ‌بازی می‌کنند بعضی؟
حق این است که این رای کم است. یک رکورد تاریخی است. ولی این ناحق است که بگوییم اشکال دارد. (92634)
 
علي
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۷:۱۹:۱۴
بيخو تشكيك نكنيد نماينده اي كه راي نميدهد حضوراو به حساب نمي ايد (92653)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۷:۴۷:۰۸
فكر كنم آن نيم نماينده نماينده شهر ماباشد كه تاكنون صدايش را از تريبون مجلس نشنيده ايم محفوظ (92659)
 
احسان فلاح نژاد
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۷:۴۸:۱۳
138 رای موافق در مقابل 137 رای غیر موافق ؛ کاملا روشن است که اکثریت چگونه می باشد.
شایان ذکر است که( 3) رای کمتر بودن از تعداد کل نمایندگان امری طبیعی و روال مجلس می باشد؛ که در محاسبه کلی غیر موافق قلمداد می گردد.
اما مسئله قابل توجه اینست که جناب وزیر محترم کشور حدود سه سال پیش علت انصراف خود را از کاندیداتوری وزارتی دیگر عدم اکثریت قاطع آرا اعلام فرموده بودند.
همین .
با تشکر (92660)
 
سید محمد
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۸:۰۶:۲۶
نظر از این فرمول این است که تعداد موافقان از باقی نفرات بیشتر باشد! بنابر این کافی است از 275، 138 عدد کم کنید که می شود 137. بنابر این اکثریت با محصولی است. اگر یک نفر از رای به محصولی کنار می رفت 137 نفر رای داده بودند و 138 نفر ما بقی می شد. می خواهم بگویم این 1/2 نمایندگان + 1 نفر یعنی همین نتیجه ای که حاصل شد. منتهی چون 275 فرد است بخش پذیری آن بر 2 حاوی اعشار 0.5 می باشد و این فرمول در اینجا به خوبی مبین این مطلب نیست. بنابر این برای حل قضیه بهتر است گفته شود تعداد آرای موافق باید از بزرگترین عدد صحیح کوچکتر از -2/تعداد نمایندگان- بیشتر باشد. یا علی. (92665)
 
عباس وطن پرور
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۸:۱۳:۲۹
با سلام
1- اکثریت نصف بعلاوه یک را اکثریت نسبی می نامند و اکثریت مطلق به آن معنی است که موضوعی با بیش از دو سوم آراء به تصویب برسد . پس اگر در قانون از اکثریت مطلق نام برده شده آقای محصولی باید بیش از 184 رای موافق کسب میکرده اند.

2- 275 نفر نماینده به نیابت از 72 میلیون نفر مردم کشور در این رای گیری حضور داشته اند و شما میفرمائید اکثریت مطلق یعنی نصف بعلاوه یک ، قبول است . در نتیجه نصف بعلاوه یک میشود 5/138 نفر که طبیعتا گرد کردن آن به پائین با توجه به ابهاماتی که برای آقای محصولی مطرح است یعنی نادیده گرفتن رای حدود 130 هزار نفر از مردم . اگر ما تابع نظر امام راحلیم که گفت میزان رای مردم است.

هر چند گویا تعدادی از نمایندگان عاشقانه در صدد آن بودند که حتما آقای محصولی رای بیاورند و تکبیر و همهمه آنان موید این مطلب بود و ما هم از شادی آنان خوشحالیم ، ولی آیا اینگونه اعمال و تصمیم گیریها دامن زدن به شائبه ها نیست . من اگر در جایگاه ریاست محترم جمهور و مخصوصا شخص آقای محصولی بودم برای ممانعت از هرگونه حرف و حدیث هیچگاه سکان وزارت کشور که سهل است سکان کوچکترین سمت را با این رای متزلزل به دست نمیگرفتم تا اعتقاد خودم را به اصول خدمت گزاری درست و نداشتن وابستگی به ظواهر دنیوی و پست ومقام اثبات کنم . یا علی . (92667)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۸:۱۸:۵۲
با تشكر از سايت الف بابت اين شبهه زدايي... (92668)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۸:۳۱:۰۶
اگر مسئله را جور ديگري مطرح كنيم شايد حل آن ساده تر باشد. 138نفر با وزارت ايشان موافق بده و 137 نفر موافق نبوده اند. اين يعني تعداد موافقان يكي از مخالفان بيشتر است. (92673)
 
محسن
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۹:۰۴:۳۶


اكثريت مطلق يعني نصف بعلاوه يك پس بهتر است نصف شدن انسانها بعنوان يك نظريه در علم رياضيات ثبت شود تا نمايندگان محترم نيز در ايده پردازي نقش داشته باشند. (92680)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۹:۱۵:۵۸
تعداد نماينده هاي حاضر در يكجا 275 و در جايي ديگر 273 نماينده و مجموع آراي اخذ شده 270 ذكر شده است. با توجه به حساسيت موضوع و اثر گذاري آراي اختلافي، موضوع كمي عجيب نيست. اگر آراي موافق ايشان مثلا 200 راي بود اين مسايل مطرح نميشد. آيا ايشان نزد خدا هم وزير كشور هستند؟ (92683)
 
pooya
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۹:۱۶:۲۱
aghaye reys jomhoor nemishe az beyne rejale morede taeedeshan kasi ra moarefi konan ke enghadar harfo hadis nadashte bashe.!??
yekami edalatmehvar tar bashe..!
ba inkar be namayandegan va mardom fahmandand ke HMINE KE HAST (92684)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۹:۳۴:۳۱
در جریان رای اعتماد اعلام شد تعداد حاضران 278 نفر وبعد اعلام نمودند 275 نفر و بر اساس قانون تعداد حاضران مطرح است نه تعداد افرادی که کارت گرفته اند انشاالله که مسئولین مجلس معامله ای را انجام نداده باشند (92689)
 
ياشار
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۰۹:۳۷:۱۳
اگر اشتباه نكرده باشم، رئيس محترم مجلس پيش از آغاز رأي گيري اعلام كردند كه 279 نماينده در جلسه حاضر هستند. پس چه بلايي سر 4 رأي آمد كه در نهايت 275 زأي از گدان ها خارج شد؟
در ثاني در اعلام اوليه آرا، آقاي لاريجاني اعلام كردند كه 273 نماينده رأي داده اند كه 138 موافق، 112 مخالف و 20 ممتنع كه مجموع اينها 270 مي شود. يعني 3 رأي بلا تكليف. بنظر شما اين موضوع شك برانگيز نيست؟ (92690)
 
علی پورعلی مشهد مقدس
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۰:۰۵:۰۴
همه می دانیم عرفا اکثریت یعنی نصف بعلاوه یک ودر این ارتباط هم نمی توان ایین نامه داخلی مجلس را ملاک قرار داد مگراینکه به تصویب شورای محترم نگهبان رسیده باشد.با فرض قبول ماده 96 آیین نامه داخلی مجلس را که اکثریت رامنوط به آرای بیش از نیمی از نمایندگان محترم نموده است اراء موافق به آقای محصولی شامل اکثریت نمی شود جرا که رای عدد صحیح و گسسته است ونصف رای معنی ندارد وآدمها را نمی توان نصف نمود.پس تفسیر ماده 96 برای اکثریت می شود همان نصف بعلاوه یک وغیر از این هم مصلحت اندیشی است.من که هر کس را دیدم همین نظر را داشتند فلذا عنوان وزیر به جناب آقای محصولی خالی از شبهه نخواهد بود.شاید شرایط فعلی ایجاد شده برای وزارت کشور پذیرای این مصلحت اندیشی باشد.ای کاش اگر رییس محترم جمهور مصلحت را قبول می داشت آقای پور محمدی را تغییر نمیداد حداقل من می بینم در افکار عمو می از ایشان به خوبی یاد می شود. (92694)
 
احمد رضا
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۰:۵۵:۱۹
بیش از نیمی از نمایندگان یعنی چه؟
آیا نماینده نصفه هم داریم؟
آیا می توان کمتر از یک رای را محاسبه کرد؟

یادتان باشد در مورد اعداد صحبت نمی کنیم.
در مورد تعداد نمایندگان صحبت می کنیم.
واضح است که معنی بیش از نیم یعنی بیش از نیمی از نمایندگان که یعنی بیش از نصف + 1 نماینده (92696)
 
مهدی حسن زاده
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۱:۱۵:۴۸
اگر واقعا اینطور است که می گویند چرا صدا و سیما در ابتدای اخبار که حدود 15 دقیقه در این مورد بحث می کرد چند ثانیه اول صحبت آقای لاریجانی را که تعداد حضار جلسه را اعلام می کند در تمام بخشهای خبری سانسور کرده بود. این در حالی است که همواره این قسمت از صحبتها هنگام اعلام نتیجه آراء از صدا و سیما پخش می شود. (92699)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۱:۱۹:۲۰
خیلی دوست دارم اسم اون نماینده نیمه رو بدونم؟ خلاصه هر کی بوده نماینده شهر ما نبوده چون نماینده شهر ما خیلی بزرگ و هیکلی هستش (92703)
 
یدالله
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۵:۳۳
باید به حال چنین وضعیتی تاسف خورد. ملاک قانون نیست. بلکه ملاک حمایت از باند و گروه و جناح است. اگر یکی از این اتفاقاتی که در مجالس هفتم و بخصوص مجلس هشتم اتفاق می افتد در مجلس ششم و یا دولت اصلاحات اتفاق می افتاد چه جنجالی بر پا میشد. خداراشکر که پارچه ها آنقدر گران شدند که دیگر کفن پوشی پیدا نمی شود. این بازی با شعور مردم است که قوانین را تفسیر به رای می کنیم . آقای لاریجانی برای فرار از مسئله کردان مسئله عدم کسب رای لازمه برای محصولی را لاپوشانی و ماست مالی می کند. وگرنه خودش که استاد فلسفه است و برادرش استاد ریاضی .اگر از ایشان سوال می کردند معنی اکثریت را درک می کردند. آقای حاجی بابایی عضو هیات رئیسه در روز قبل از رای گیری اعلام می کند که برای وزارت باید رای نصف بعلاوه یک کسب شود. اما چه شد که رای تبدیل به نصف می شود. علت را باید در این دانست که اگر مجلس به یک وزیر رای نداد آسمان به زمین می رسد و انقلاب به خطر و اسلام آسیب می بیند‍‍! من اگر جای محصولی بودم وزیر نمی شدم. چرا که از نظر آگاهان و کسانی که حداقل شناختی از مسائل حقوقی دارند می دانند که وزارت ایشان قانونی نیست چرا که رای لازم را کسب نکرده است. آقای لاریجانی بعنوان رئیس مجلس بدعتی را گذاشتند که حقوقدانان باید آن را در کتابهای حقوق خود بنویسند.
جای تعجب است که صدای آقایان اصولگرا در برابر این بی قانونی آشکار در نمی آید. آقای توکلی و همفکرانش چرا ساکتند و حرف نمی زنند. آقای توکلی در مجامع دانشگاهی برای این تخلف آشکار چه پاسخی می دهید؟. (92727)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۴:۲۸
وقتی وزیر رای لازم را آورد دیگر به به این حاشیه ها پرداختن درست نیست . درمور ثروت آقای وزیر و برخورد اوایل انقلاب او با شهید باکری هم مطالب را توسط همسر محترمه او شنیدیم و سایر مطالب را نمایندگان محترم بررسی و بحث کردند و با همه تفاسیر آقای محصولی وزیر کشور جمهوری اسلامی هستند . لطفآ این بحث را تمام کنید . (92737)
 
**
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۳:۲۷:۵۱
به اين ميگن وزير ناپلئوني! (92728)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۳:۲۸:۵۹
شديم قوم بني اسرائيل. وقتي رئيس مجلس از تريبون رسميه مجلس اعلام مي كنه با دقت تمام چندين بار آراء شمارش شده و آقاي محصولي آراء لازم رو كسب كرده و وزير كشور است از اون لحظه به بعد همه چيز بايد در جهت كمك به اين وزير و دولت باشه. من نمي دونم كي معني تعامل سازنده رو بعضي از اين مطبوعاتيا چرا نمي فهمن. (92757)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۳:۳۱:۲۴
اولا جمع پایین اشتباه است
138+112+20=273

دوما در مورد اکثریت مطلق نصف بعلاوه يك يا تعداد آرايي كه لااقل مساوي نصف بعلاوه يك باشد درست است و در جاهایی که صراحت تعریف وجود ندارد باید عدد را به سمت بالا گرد نمود . (92760)
 
مرتضي
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۳:۴۵:۴۳
شمارش آراي را در راديو گوش مي دادم يكبار قبل از شمارش آقاي لاريجاني اعلام كردند 275 برگه راي اخذ شده و موقع اعلام نتايج هم 275 برگه را تاييد كردند وليكن موقعي كه نتيجه را اعلام كردند گفتند از 273 راي ماخوذه 138 راي مثبت به هر حال بعدا تعداد برگه هاي راي را اصلاح كردند و گفتند 275 ولي با 138 راي مثبت با محصولي ايشان اصلا نمي توانند وزير باشند و بايستي 138+1 ايشان راي مي آوردند اين ابهام در آراي آقاي محصولي در نهايت به ضعف حكومت و نظام منتهي مي گردد و م (92504)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۳:۵۵:۰۷
به نظر شما دلیل اینکه مجلس اصولگرای قبلی به محصولی رای اعتماد نداد و مجلس اصولگرای فعلی رای اعتماد داد چیست؟

1- مجلس قبلی اصولگرا نبود!
2- مجلس فعلی اصولگرا نیست!
3- \"اصول\" مجلس قبلی با \"اصول\" مجلس فعلی فرق میکرد!
4- اصولا \"اصول\"ی وجود ندارد و همه سر کار هستیم!
5- آقای محصولی در آن زمان ثروتمند نبوده اند!
6- آقای محصولی در این! زمان ثروتمند نیستند!
7-
8- این مسائل به کسی مربوط نیست! (92748)
 
masood
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۳:۵۸:۲۹
ajab vazei ast.che kasi az aghaie ahmadi nejad poshtibani mikonad ke tavanesteh davam biavarad. chon ishan hata beine dostane khod ham morede ghabul nist va hamishe ba anha dar aksare mavared moshkel darad (92741)
 
شهید
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۳:۵۸:۵۸
چقدر سیاسی شده اییم . خداوند تعهدی به حفظ اسلام در دست امثال ما ندارد . امانت داران خوبی برای اسلام امام و شهدا نبودیم
بچه های انقلاب کجایند که امروز باید سرمایه داران. (92740)
 
ملت
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۳:۵۹:۰۴
آقایان اصول گرا نما چرا نظر بنده را چاپ نکردید ظاهرا\"به مصلحت جناح سیاسی تان نبود. (92738)
 
ابراهیم
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۰۳:۲۳
با حساب بالا، چه 270 (که نصف آن می شود 135) و چه 273 نفر (که نصف آن می شود 136.5) در مجلس بوده اند، رای محصولی بیشتر از نصف به علاوه یک می شود. اما در هر صورت چون 270 تا برگه بوده است، نصف آن می شود 135. پس مشکلی وجود ندارد. شما نمی توانید معیار را بگذارید 275، بعد از وی بخواهید که از میان 270 تا برگه رای، نصف به علاوه یک 275 را کسب کند. این که منطقی نیست. تازه ایشان نصف به علاوه نیم را کسب کرده است و بر فرض که از آن 5 نفری که غیب شده اند یک نفر هم رای مثبت می داد که دیگر هیچ مشکلی نبود. برای 273 هم مشکلی وجود ندارد ... (92664)
 
ابراهيم
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۹:۲۶:۰۷
من از انگلستان اين مطلب رو نوشتم و نمي دونم چرا پرچم ايران درج شده است. الان هم كه هنوز از جام تكون نخوردم ... (92832)
 
david
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۰۷:۳۱
Haji chera aziat mikonid mabaniye eghtesad az nazar rais jomhor ghalat ast
mabniye riazi ke doroste hal bedone inke bedonim on 3 ray chi shode kasi ham be shoma nakhahad goft che shode hata raise majlese riazidan
pas be in tartib darim .
138>137.5
yani jenabe Mahsoli vazire ghanoniye keshvar hastan (92606)
 
صادق حقگو
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۱۰:۳۹
تعداد اعضای کابینه 21 نفر است و تا به حال 10 نفر از آنها با کابینه وداع کرده اند.
در صورتی که چنین محاسبه ای را برای رأی اعتماد وزیر صادق بدانیم پس با محاسبه ای مشابه ، بایست تعداد تغییرات کابینه را نصف و در نتیجه کابینه را مجبور به اخذ رای مجدد از مجلس بدانیم.
در ضمن سؤال اینجاست که چطور هنگامی که خانم آجرلو ، عملاً به نام مخالف ، موافق صحبت می کنند ، تدبیری برای جلوگیری از پایمال شدن حق مخالفین صورت نمی گیرد ؟
آیا اینگونه \"ابراز همسویی\" و مسامحه با دولت ، عدالت کشی نیست؟
امروز فرصت خوبی بود تا اعتبار از دست رفته اصولگرایان مجلس ( که با نا بخردی برخی از نمایندگان که اتفاقاً داعیه ی اصولگراییشان گوش جهان را کر کرده حاصل شده است ) دوباره باز گردد؛ لاکن ... (92577)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۱۴:۵۲
این به معنای اکثریت مطلق نمی شود (92543)
 
بينا
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۱۵:۲۰
آيا ممكن نيست او 5 تا رأي همه منفي بوده باشند؟! (92528)
 
محسن
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۱۵:۵۶
جناب ناشناس ایکیو 273 نفر کارت گرفتند ولی سه نفر رای ندادند که رای ندادن مانعی نداره (92523)
 
اميدوار
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۱۷:۱۳
باز هم اختلاف بازهم اتهام بازهم انتقاد بازهم جنجال بازهم ........خدايا پس كي تمام ميشود. (92551)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۲۰:۳۲
در تاريخ اين هم به افتخارات مجلس اصول گرا اضافه مي شود (92747)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۵:۴۷:۴۳
در ميان همه اظهار نظرها نظر آقاي 92659| ناشناس بسيار جالب بود.
شهر ما با پانصدو پنجاه هزار نفر جمعيت 15مين شهر پرجمعيت كشور است. تازه ما به همراه تهران 30 نماينده در مجلس داريم اما داغ آن به دلمان مانده كه يك بار اين نماينده ها اسمي از شهر ما در مجلس ببرند چه برسد كه ... . خوش به حالتان كه شما لااقل يك نماينده نصفه داريد. (92798)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۶:۰۳:۱۰
در دوران راي اعتماد به آقاي مهاجراني، يادم مي آيد كه روزنامه كيهان تعداد موافقان به تعداد كل را نسبت گرفته بود و گفته بود آقاي مهاجراني با نمره 12 وزير شد . مي پرسم هم اكنون آقاي محصولي با نمره چند به وزارت رسيده اند؟ (92803)
 
مرتضي
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۶:۳۰:۰۷
انتصاب آقاي محصولي به سمت وزير كشور را به آقاي مهندس باهنر سركارخانم آجرلو و مجلس اصولگرا تبريك عرض ميكنم. (92805)
 
نوري
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۶:۴۲:۵۰
امروز 4 شنبه صبح از راديو مذاكرات مجلس را گوش مي كردم .
يكي از سخنران پيش از دستور سركار خانم آجرلو بودند كه در باب اصولگرايي و صداقت مطالب مختلفي را بيان كردند.
اي كاش ايشان ديروز صادقانه برخورد مي شد و اجازه داده مي شد مخالف و موافق نظرات خود را آزادانه بيان كنند و وقت مخالفين را هدر نمي دادند .
آن وقت راي نمايندگان هرچه ميشد همه با جان و دل تمكين مي كردند .
مردم آگاهند و كليه مسائل را كاملا با حساسيت دنبال مي كنند.
از ساعتي بعد از راي اعتماد ديروز بحثهاي مختلفي ميان مردم ،سايتها ، اس ام اس ها، وبلاگها و... دهان به دهان مي چرخد و متاسفانه الان شرايطي مشابه شرايط آقاي كردان پيش خواهد آمد و تا پايان مسئوليت آقاي محصولي پا گير وزارت كشور خواهد بود .
اتفاقات ديروز مجلس سبب خواهد شد آقاي محصولي مثل آقاي كردان نتواند اعمال مديريت كند .
و . . . (92807)
 
مجيد
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۶:۵۶:۳۱
آقاي محصولي جواب سوالات مختلف مطروحه درباره نحوه كسب ثروتش را نداد و اين سوالات بي پاسخ مبناي بي اعتمادي دوباره خواهد شد .
همانگونه كه در ماجراي آقاي كردان ايشان پاسخ سوالات مطروحه درباره مدرك تحصيلي اش را نداد و اين استنباط وجود داشت كه اگر از خوان راي اعتماد مجلس گذشت ماجرا تمام شده ولي اينگونه نشد. (92811)
 
سعيد
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۴:۰۷
آموزش رياضي


138 > 1 + (2 ÷ 275 )

1 + (2 ÷ 275 ) < 138


138+112+20 = 275 (92815)
 
سعيد
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۴:۱۹
آموزش رياضي


138 > 1 + (2 ÷ 275 )

1 + (2 ÷ 275 ) < 138


138+112+20 = 275 (92816)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۷:۲۴:۳۲
آقاي محصولي از مطالبات خود از سازمان هميريهاي شهرداري به مبلغ 365 ميليون تومان در سال 1372 صرفنظر كرده است . مدارك آن را نيز ديروز در مجلس نشان دادند.

با فرض تورم متوسط سالانه 15 درصد مبلغ فوق در حال حاضر بالغ بر سه ميليارد تومان خواهد شد .

ظاهرا اين عدد از ديد آقاي محصولي مبلغ بسيار اندكي محسوب شده كه اينقد راحت رباره آن صحبت مي كردند. (92818)
 
نصر
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۱۸:۴۳:۰۴
با سلام
چه اسراری دوستان اصولگرا دارند در همه موارد شك و شبهه به وجود بياورند
چه اشكالي داره دوستان معترض بيشتر نظارت ميكردند چه در شمارش آرا....و تذكرات آيين نامه ای ويا نوبت سخرانی مخالفين آقای وزير.... (92827)
 
ا-ب
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۲۲:۴۹:۳۲
وزیر با رای لب مرزی ( یکدوم رای ) اخطار جدی به رییس جمهور است که باید احترام به نمایندگان مردم را به مشاوران خود گوشزد نموده و برخورد جدی نماید و بی تفاوت با موضوع برخورد محصولی باشهید بزرگوار باکری نگوید که خوب بعضیها شهید شدند و بعضیها هم ... شاید منظور ایشان بعضیها هم ثروت مند شدند که واقعا روح شهید باکری شاد که در وصیت نامه گفته بود...واقعا آقای رییس جمهور بترس از رای ملت که به فرموده امام راحل ( میزان رای ملت است ) و با نصف رای امور کشور را مراقب باش.که چراغ قرمز روشن است . (92845)
 
کریمی
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۲۳:۱۱:۵۱
در عجبم از مدعیان دیانت و اشنا به فلسفه
آقای لاریجانی فرموده اند در رای اعتماد محصولی نیم یعنی بیشتر از حداقل و در تغییر کابینه با توجه به تغییر حاقل 10نفر را کافی ندانسته و تغییر یک نفر دیگر یعنی بیشتراز نیم را مطرح میفرمایند
آفرین بر مدعیان که خوب مردم ایرانرا شناخته اند (92849)
 
دکتر حق گو
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۲۳:۱۸:۰۶
به نظر من در ای رای اعتماد شان مجلس رهایت نشد
سخنرانی موافقین در مقام موافق که با بی توجهی رییس مجلس ادامه داشت
عدم سخنرانی مخالفین اصلی
و آخر رای گیری مشکوک یکبار 270 یک بار 273 و آخر سر هم 275 نفر حاضرین اعلام شدند که هر کدام به نوعی می توانست وزی بودن یا نبودن محصولی را در پی داشته باشد
این رای اعتماد نتوانست پاسخگوی مردم که خیلی به مساله وزیر کشور حساس شده بودند را بدهد. (92851)
 
دکتر حساب گر
۱۳۸۷-۰۸-۲۹ ۲۳:۲۱:۰۲
اوننماینده که نصفه رایش باعث شد محصولی رای بیاورد جواب اون نصفه که مخالف محصولی را چه میدهد نصف اصولگرا ونصف اصلاح طلب بیچاره با خودش هم دعوا دارد (92852)
 
david
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۱:۰۱:۴۴
EXCELLENT (92908)
 
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۰۸:۲۱:۴۳
خوشحالی نابهنجار آن نماینده روحانی در پشت سر آقای لاریجانی به هنگام شمارش آراء و اعلام آغاز وزارت محصولی خود گویای بسیاری از مطالب است . این عکس در صفحه اول روزنامه کارگزاران به چاپ رسیده است .
در جلسه اخذ رای اعتماد ، احمدی نژاد در پاسخ به اظهارات مخالفان در خصوص ثروت اندوزی محصولی ، قریب به مضمون می فرمایند : خوب یکبار دولت لایحه دهد یا مجلس طرح دهد ثروت همه مسوولان رسیدگی شود ! این در حالی است که ایشان در پاسخ به اظهارات مخالفان کردان نیز فرمودند : مدرک همه مسوولان باید بررسی شود .
معنی حرف ایشان اینست که به غیر از اینها هم هستند کسانی که باید با آنها مخالفت کرد چرا به اینها گیر داده اید ؟ علی الظاهر آقای احمدی نژاد اعتقاد دارد چون همه مسوولین یا عده کثیری از آنها آلوده به مسئله ای هستند دیگران نیز جایز به آن مسئله هستند (92874)
 
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۰۹:۳۲:۱۶
سلام
- اولین خبری که بر سایت خبرگزاری های معتبر آمد این بود که تعداد حاضرین 273 تا.
بعد تعداد حاضرین را 275 نفر - آرای مثبت را 138 تا - مخالف 112 تا - ممتنع 20 تا
یعنی 5 نفر رای خود را به صندوق نینداختند.
حالا این یعنی چی؟ اینست نتیجه قسم نمایندگانی که خود را معتقد به اسلام و مسلمین می دانند؟
یا نماینده به نتیجه رسیده که باید موافق باشد یا مخالف. اگر هم شک دارد باید رای ممتنع بدهد.
غیر از این است؟
پس قبول کنید کاسه ای زیر نیم کاسه بوده که خواستند حالی به رئیس جمهور بدهند و لی با چراغ خاموش.
اگر 5 نفر رای ممتنع می دادند , چی میشد؟ صلاحیت یا عدم صلاحیت وزیر برایشان مسجل نشد.در آن صورت می توانستیم بگوئیم رای اعتماد به وزیر صحیح بوده است.
ولی وقتی رای این 5 نفر , نه جزو موافق بوده و نه جزو مخالف , علامت سوال بسیار بزرگ حقوقی مطرح میشود و با کامین توجیح و یک کارتن دی وی دی سخنرانی قابل توجیح نیست.
اینهم شاهکار مجلسی که برادرمان لاریجانی رئیسش هست . فکر نکنید بنده پدر کشتگی با ایشان دارم . بنده ایشان را اصلا چشم در چشم ندیده ام ولی به تمام ارزشیابی های ساختگی و دستکاری شده سیستم ها ی اداری نظر منی دارم چرا که در طول خدمتم غیر منطقی و اصولی بودن انرا دیده ام.از نظر من وقتی بر خلاف آئین نامه مجلس غیر از رای موافق و رای مخالف و رای ممتنع , تعداد 5 رای سرگردان هم وجود دارد , این یعنی علامت سوال.. (92886)
 
علیرضا
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۱:۱۰:۰۷
از قدیم گفتن مهم نیست چه کسی به کی رای می ده مهم اینه که چه کسی رای را می شمرد.... (92909)
 
mohammad
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۱:۲۶:۴۲
به گفته­ی خود صادق محصولی دارایی او هم اکنون ۱۶۰ میلیارد تومان است و این سرمایه را در طی ۱۰ سال و بعد از خروج از سپاه به دست آورده است؛ یعنی به عبارتی هر سال ۱۶ ميليارد تومان و تقریباً يک و سه دهم ميليارد تومان در ماه و روزانه بيش از ۴۰ ميليون تومان و در ساعت يک ميليون و هفتصد و پنجاه هزار تومان و در دقيقه ۲۹۲ هزار تومان درآمد داشته است. (92912)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۵:۵۳:۲۵
ادم را که نمیشود نصف کرد پس بنا بر این باید یک نفر بیشتر باشد . از طرفی خود نحوه شمارش ونبود تعدادی رای سیوال بر انگیز است .لکن چون ریس مجلس تایید می کند حتما درست است شاید هم مصلحت باشد که باشد.ولی اکثریت مطلق معمولا در مورد انسان باید عدد صحیخ باشد کمی موضوع پیچیده است.به هر هال چنین وزیر کشوری از قوت لازم برخوردار نیست .نباید رای چنین مقامی شبهه ناک باشد. (92941)
 
۱۳۸۷-۰۸-۳۰ ۱۸:۰۴:۵۳
اكثريت مطلق يعني 139 نفر. به كلمه مطلق دقت شود.نصف نمايندگان بعلاوه يك مي شود 138.5 نفر ، ازآنجائيكه نيم نفر وجود خارجي ندارد، پس اكثريت مطلق 139 نفر مي باشد. (92951)
 
محمدی
۱۳۸۷-۰۹-۰۱ ۱۳:۲۴:۱۳
رای گیری برای وزارت کشور بسیار مشکوک بود و این رای گیری نتوانست نظر افکار عمومی را در مورد صداقت مجلس و قانونی بودن وزیر برطرف کند که این کار عواقب بدی در آینده داشت کاش رئیس مجلس دقت بیشتری می کرد که به صداقت و امانتداری خود و دیگر همکارانش در هیات رئیسه اطمینان بیشتری حاصل می شد. (93001)
 
اسماعيل رازقي قاين
۱۳۸۷-۰۹-۰۱ ۱۷:۵۵:۱۱
اکثریت مطلق یعنی نصف بعلاوه یک پس اگر 275 نماینده در مجلس حضور داشتند عدد 138 نمیتواند نصف بعلاوه یک باشد.مطمئن باشید اگر نمایندگان بدلیل عدم تعامل با دولت مورد اتهام قرار نمی گرفتند به این رای اعتماد تشکیک و اعتراض میکردند. (93012)
 
hamid
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۰۱:۲۵:۵۶
در کار سالم اقتصادی هر 5 سال ثروت شما دو برابر میشود. اگر وارد باشید و شانس بیاورید. حالا ایشان توضیح بدهند که اولا تجربه کار اقتصادی را گجا آموخته اند و در ثانی سرمایه اولیه برای شروع کار اقتصادی را از کجا آورده اند و چقدر بوده است؟ (93035)
 
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۰۹:۳۷:۰۷
اين مضخرفات را رها كنيد ، فكري به حال ما كنيد. (93052)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۱۱:۰۷:۵۵
عزيزان، كاربران محترم ، در جاهاي مختلفي بحث راي گيري و راي اكثريت مطرح مي شود مثل هيات مديره شركتها، و اتفاقا قانون هم براي جلوگيري از ايجاد مشكل تعداد افراد تصميم گيرنده رو عدد فرد قرار داده است . مثلا سه يا پنج يا هفت نفر. خب اكثريت اينها كه نمي تواند 5/2 يا 5/3 به اضافه يك بشود. اكثريت 5 نفر مي شود سه نفر و اكثريت 7 نفر هم مي شود چهار نفر. فقط در خصوص اعداد زوج مي توان نصف به اضافه يك را مطرح كرد.
در مورد راي وزير كشور : بنده از راديو شنيدم كه رئيس محترم مجلس فرمودن حاضرين 275 نفر. اگر همه راي هم داده باشند بازهم 138 راي موافق داشتيم و 137 راي غير موافق. يعني اكثريت به وزير كشور راي موافق دادند و تمام. بله راي لرزان است و خوب نيست و ... ولي اكثريت هست، مو هم لاي درزش نمي رود. (93068)
 
gorge
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۱۱:۱۶:۵۹
من شما را با كتاب مزرعه حيوانات ياد آوري مينمايم. ما تافته جدا بافته نيستيم.اگر هم اين اظهار نظر را نشان ندهيد مشكلي نيست مردم باندازه كافي مطلع هستند.
شايد شما اطلاع نداشته باشيد.تمام كساني كه دم از روش حضرت علي زدند و بعد از انقلاب مسئوليتي گرفتند بايد از نظر چگونگي رسيدن به مال فعلي آنها بررسيي شوند ، چگونه يك دهاتي بي چيز يك باره ميلياردر و طلب كار مردم ميشود . (93069)
 
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۲۰:۳۵:۲۰
باز هم برای مجلس متاسفم (93182)
 
,وفا عسگری
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۲۳:۳۰:۵۵
با سلام وتشکر ویژه از اطلاع رسانی شایسته وروش پسنیده شما جهت ارتباط دو سویه با مخاطبین.
اینجانب در سه پست استدلالی نظرات خود را در باره نقض قانون توسط هیات رییسه مجلس و غیر قانونی بودن ورود آقای محصولی به وزارت کشور به عنوان وزیر ،در وب نوشتم به نشانی:vafa-asgari .persianblog.irوعنوان فارسی صلا نوشته ام.اگر برای شما بهر دلیل قابل انتشار هم نباشد، خواهشمند است به سمع ونظر برادر متعهد، صادق وشجاع دین مدار جناب آقای توکلی( که سابقه شناختم از ایشان قریب سی سال است ) برسد. این موضوع بلحاظ حقوقی امری نیست که به سادگی بتوان بر آن سرپوش گذاشت.
والسلام علی من یخدم الحق لذات الحق (93213)
 
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۸:۴۰:۱۶
اگر سواستفاده هاي ديگري در جريان راي گيري نشده باشد اين راي قانوني است و ترديدي نيست كه اكثريت حاصل شده است اما حالا اين وزير نيم رايي است و --- (92710)
 
ملت
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۸:۴۰:۴۱
شان مجلس این نیست که رای گیریهایش شبهناک باشد.
آقای لاریجانی بعنوان مدیر جلسه تعداد افراد رای دهنده را سه مرتبه با تعداد متفاوت اعلام نمودند که با مجموع اراء داده شده مغایر است وبا توجه به مسائل فاش شده آنهم از نوع کردانی !بنظر میرسد کلکی در کار باشد! وبه دلایل زیر رای گیری باید تجدید شود.
1-مجموعه آرا 270 رای میشود نه 273 رای !ممکن است 3رای کبود را کنار گذاشته باشند که در این حالت رای محصولی کمتر از نصف میباشد.
2-آقای لاریجانی یک بار هم تعداد برگه های داده شده را 275 اعلام کردند که بنظر میرسد بعضی نمایندگان بیش از یک برگه گرفته اند ودر نتیجه بیش از 5 رای کبود کنار گذاشته شده است .
3- اینکه دو مورد فوق برای تجدید رای گیری کافی است جای شکی نیست علی ایحال همین آراء داده شده نصف بعلاوه یک نمیشود وآراآقای محصولی نصف بعلاوه نصف رای است.
4- شایسته است آقای توکلی که در جریان آقای کردان با سایت الف بدون هیچ بغض وکینه ای پیشتاز اجراءعدالت بودند اینجا نیز ساکت ننشسته و وظیفه شرعی خود را انجام دهد. (92693)
 
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۸:۴۱:۰۶
نمايندگان محترم كه سر بلندازاستيضاح كردان بيرون آمديد بي شك درآينده سرافكنده راي متزلزل به آقاي محصولي خواهيد بود در بازي وزارت كشور در نهايت با كمال تاسف شما شكست خورديد. (92687)
 
hssein
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۸:۵۱:۱۰
your page about bank in Iran is not working? and I leave my comment here for you
من اگر پول و هزینه پاسپوزت و بلیط برگشت به ایران و و مکانی بای زندگی و شغلی داشتم ان وقت فیلمی می ساختم از زندگی خودم . بانکهای کانادادائی اول پول درخواست می کنند بعدوام با بهره بالا می دهند باید شاغل باشی و در امد بالا داشته باشی به مد دو سال به دولت مالیات داده باشی . کردیت خو ب باشه و...بابا زبان من هنرمند مو دراورد مگر شما از یهودی ها پول می گیرید که انقدر منفی باف هستید (92658)
 
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۸:۵۱:۱۹
God conducts all in the right way.. (92656)
 
پارادوکس
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۸:۵۳:۲۷
من نفهمیدم آخرش 273 نفر رای دادند یا 275 نفر ؟
اگر طبق اعلام اولیه شبکه خبر 273 نفر رای دادند تقسیم بر دو میشه 136.5
136.5 +1=137.5
1.5 نفر کم دارید!
حالا اگر 275 نفر رای دادند تقسیم بر دو می شود 137.5
138.5 +1=137.5
0.5نفر کم دارید!
قانون اساسی کشکه نه؟
من نمی دونم کدوم عقل سلیمی میگه 0.5 نفرم وجود داره!
خدا ازتون نگذره که به خاطر قدرت همه چیز رو به مسخره می گیرید حتی عقل هموطنانتان را!
یک مطلب دیگه این که اون بقیه مجلس کجا تشریف دارند که رای نمی دهند؟
رفتند مجلس چی کار کنند؟ (92641)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۸:۵۵:۰۰
من احمد بچه خرمشهرم ودر اوايل جنگ همراه بچه هاي شهر از شهر دفاع كرديم تكاورهاي رشيد نيروي دريائي وبچه هاي دانشكده افسري هم بودند وبچه هاي سپاه خرمشهر و همدان و .... وبعد از آن در دوران خدمت سر بازي در عمليات واتفجر2 وعملياتهاي مختلف همراه بسيجيان و بعد از آن هم بعنوان بسيج و خدا شاهد است كه هيچوقت به دنبال كسب مال نبودم وهميشه كلام دوستان همرزم شهيدم در مغز.گوش ودلم هست كه اين دنيا فاني است و البته دار مكافات هم هست وهيهات كه بعد از سي سال الان ارزشها را وارونه مي بينم زجر مي كشم الان كه ميلياردر بودن يك پاسدار هيچ اشكالي محسوب نميشود پس كجائيد اي شهيدان خدائي؟ (92637)
 
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۸:۵۵:۱۸
پاسخ92500
یعنی اینکه آقایان باصطلاح اصولگرا می خواستند هر طور هست وزیر کشور تعیین شود که خدای نکرده توهم توطءه علیه دولت ایجاد نشود! (92633)
 
بی طرف
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۸:۵۵:۲۹
تعداد رای سفید(138) نسبت به ارای کبود و زرد(132) بیشتر است . 5 نفر از نمایندگان هم در رای گیری شرکت نکرده اند. تجزیه و تحلیل آن کار پیچیده ای است ؟

از امروز کار شما شروع می شود . استعلام از ثبت احوال ، وزارت علوم ، بانک ها ، سازمان ملل و ...
اگر امکان دارد یک کمی هم به فکر معاش مردم ، آرامش خاطر جامعه و از این قبیل واژه های غریب باشید . (92625)
 
شیرازی
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۹:۰۹:۱۴
من فکر کنم بهتر است که دوباره رای گیری کنند (92622)
 
ماني
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۶:۲۸:۵۳
من يك سوال واضح دارم .

شغل آقاي محصولي قبل از تشكيل دولت نهم چه بوده است؟

مي¬گويند كار اقتصادي كرده اند.

ايشان پيمانكار راهسازي بوده اند؟

پيمانكار ساختماني بوده اند؟

تاجر نفت بوده اند؟

مسئول سوآپ نفت عراق در زمان تحريم بين المللي بوده اند؟

بساز بفروش بوده اند؟

صادرات و واردات انجام مي داده اند؟

تاجر فرش بوده اند؟

واقعا چه كاره بوده اند؟

اين كار اقتصادي كه ايشان انجام داده اند چه بوده است؟

لطفا تحقيق كنيد و بفرماييد تا ما هم ياد بگيريم و كار اقتصادي كنيم.


آيا دولت نهم كه مكرر در خصوص شفافيت اقتصادي صحبت مي كند وزير كشورش داراي شفافيت اقتصادي است ؟

آيا ايشان براساس ثروت اعلام شده ماليات خود را پرداخته اند ؟


بر اساس آنچه اعلام شده ثروت آقاي محصولي چند ده ميليارد تومان است .

ماليات و حقوق قانوني دولت چند ميليارد تومان خواهد بود . ايشان ظرف چند سال اخير چه ميزان ماليات پرداخت كرده اند.؟

چگونه از مردم انتظار داريم در طرح تحول اقتصادي كه يكي از بخشهاي مهم آن اصلاح ساختار مالياتي است با دولتي همراهي كنند كه كليدي ترين وزير كابينه اش داراي ثروتي چند ده ميلياردي است كه طبق قرائن از پرداخت ماليات استنكاف نموده است.

اين سوالات و سوالات متعدد ديگر تا پايان دولت همچنان بدرقه راه وزير كشور ميماند. (93392)
 
یک بسیجی قدیمی
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۹:۱۴:۰۰
ضمن تبریک هفته بسیج لطفا درباره نحوه کسب درآمد آقای محصولی توضیحاتی ارائه فرمایید. (93421)
 
علیزاده
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۹:۲۰:۱۴
120 نظر درباره این خبر غیرقابل انتشاره شده !


لطفا بفرمایید چرا؟! (93424)
 
رويا
۱۳۸۷-۰۹-۰۶ ۱۵:۳۷:۳۴
سلام (93971)
 
سعيد
۱۳۸۷-۰۹-۰۷ ۰۹:۵۱:۳۱
در خبرها آمده بود که
خبر را که خواندم به نظرم رسید اینکه نگفته اند ۴/۱ در هزار یا ۲/۰ درصد به خاطر این بوده است که موضوع آمارهای ارائه شده انسان است و ۴/۰ انسان یا ... معنی ندارد. همينجوري! (94037)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.