نظر منتشر شده
۱۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 65614
نخستين اعترافات عبدالمالک ريگي پس از دستگيري
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۴۴
ساعاتی پیش شبکه تلویزیونی پرس تی وی به پخش اولین تصاویر از اعترافات عبدالمالک ریگی پرداخت.

به گزارش "الف"، عبدالمالک ریگی در بخشی از اعترافات از دیدار خود در دوبی با عوامل سازمان جاسوسي سيا خبر داد و گفت از طرف آمریکایی ها وعده هرگونه همکاری دریافت کرده و حتی به او قول در اختيار گذاردن پايگاهي با تسليحات نظامي در نزدیکی مرز ایران داده شده است.



ویدیوی منتشر شده در پرس تی وی:



مشروح اعترافات ریگی:



عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جند الله طی اعترافاتی گفت، بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، عوامل آمریکایی در شهر کویته پاکستان بار دیگر (عوامل آمریکایی در زمان بوش نیز با وی ارتباط برقرار کرده بودند) با وی ارتباط برقرار کردند.



وی زمان این ملاقات را بعد از درگیری هفدهم اسفند ماه عنوان کرد که در نزدیکی زاهدان روی داده بود.



ریگی به درخواست عوامل آمریکایی برای ملاقات با مقامات این کشور در دوبی اشاره کرد.



ریگی به عوامل آمریکایی گفته بود درصورتی با آنها ملاقات می کند که به وی و گروهکش کمک کنند، در غیراینصورت ملاقاتی درکار نخواهد بود.



ریگی گفت عوامل آمریکایی به وی قول مساعدت در رفع مشکلات، آزادی اعضای گروهکش، کمک مالی و نظامی داده اند.



وی افزود همچنین دراختیار گذاشتن اسلحه، مهمات و یک پایگاه در مکانی از افغانستان نزدیک مرز با ایران، ازجمله قول های مساعدت طرفهای آمریکایی بود.



ریگی اعتراف کرد یکی از دوستان خود را برای این ملاقات به دوبی فرستاد.



ریگی گفت در این دیدار خود نیز خواستار یک مکان امن در افغانستان و یا جایی نزدیک منطقه شده است.



ریگی افزود طرفهای آمریکایی پاسخ داده بودند این مسئله را حل و برای حاجی (ریگی) بدون هیچ شرط و شروطی جایی را پیدا خواهند کرد، یعنی تضمین امنیت شخص وی را بعمل می آورند.



عوامل آمریکایی در دوبی همچنین قول استقرار وی را در این مکان و فراهم کردن تسهیلات را برای آغاز فعالیتش داده بودند.



ریگی در ادامه اعترافاتش گفت عوامل آمریکایی گفته بودند پایگاهی دارند به نام "مناس" نزدیک بیشکک که می توانند آنرا دراختیار وی قرار دهند.



عوامل آمریکایی همچنین به وی گفته بودند قرار است با یکی از مقامات ارشد سیا در این پایگاه دیدن کند.



ریگی در بخش دیگری از اعترافات خود درمورد ملاقات با عوامل آمریکایی در دوبی به حساسیت موضوع ایران از سوی مقامات واشنگتن اشاره کرد.



ریگی گفت در ملاقات دوبی، عوامل آمریکایی به وی گفته بودند ایران راه خود را می رود و در شرایط فعلی اکنون موضوع ما ایران، نه القاعده و طالبان است.



ریگی به نقل از عوامل سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا سیا گفت واشنگتن در حال حاضر هیچ برنامه نظامی ضد ایران ندارد.



سرکرده گروهک تروریستی جندالله به نقل از طرف آمریکایی گفت واشنگتن به این نتیجه رسیده است که هیچ راه و هیچ گزینه ای در قبال ایران وجود ندارد، غیر از آنکه باید در برابر ایران ایستادگی کرد.



وی افزود یکی از عوامل بلند پایه سیا به وی گفته است که حمله نظامی به ایران "مشکل" است.



ریگی در ادامه اعترافاتش دراین زمینه افزود، عوامل آمریکایی گفته بودند سیا بر وی و گروهکش "حساس" شده اند و آماده اند هر نوع کمکی به آنها بکنند.



وی در ادامه گفت طرفهای آمریکایی در دوبی گفته بودند سیا برنامه ای در دست دارد تا تمام سازمان هایی را که مخالف نظام (جمهوری اسلامی ایران) هستند و پتانسیل و قدرت جنگ را دارند، مورد حمایت قرار دهد.



ریگی به نقل از عوامل سیا گفت سازمان جاسوسی آمریکا بر این باور است که گروه جندالله قدرت به چالش کشیدن نظام (ایران) را در منطقه دارد و می تواند جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه کند.



ریگی در خاتمه اعترافاتش به نقل از عوامل آمریکایی افزود سیا آماده هرگونه همکاری در زمینه آموزش های نظامی و امنیتی با گروه جندالله است. وی روش های آموزش امنیت (شنود) تلفنی، رایانه و روش های چگونگی بکار گیری ابزار و فن آوری لازم را در سطوح وسیع از جمله این موارد بر شمرد.



 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۰:۵۳:۳۴
زرت این یکی هم که دراومد
این یکی رو هم لابد چیزخورش کردن !؟!قرصی،شربتی،ساندیسی....
جدا مشتاقم بدونم حضرات (VOA) این یکی رو چطوری آب میگیرن (292953)
 
کشکولی
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۱:۰۸:۵۲
اگر رسانه های ضدایرانی بگن:
\"احتمالا کار موسسه رویان است! این ریگی کپی ریگی اصلیه ریگی اصلی در حال برنامه ریزی برای انفجاره! \"
و یا
\" با سانتریفیوژ چرخوندنش چیزهای که دلشون می خواسته رو از ریگی جدا کردن\"
و...
نباید زیاد تعجب کرد.
روزگار غریبی ست نازنین (293076)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۶:۲۳:۱۳
میگم این مقام بلند به قول عبد المالک که قرار بوده در قرقیزستان مالک رو
ببینه احتمالا دریادار مایک مولن رئیس ستاد مشترک امریکا یا یکی از
همراه هاشون نبودند ؟!
اتفاقا از دو هفته پیش در منطقه بود و درست روز بعد از دستگیری مالک
در قرقیزستان بود
الف یه تحقیقی بکن (293172)
 
ali11
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۲۳:۵۰:۴۶
یک سایت حامی فتنه سبز در یادداشتی با عنوان \"جنبش سبز و دستگیری عبدالمالک ریگی\" دستگیری ریگی را نوعی آدم ربایی خواند و آن را شایسته محکوم کردن دانسته و مدعی شده که این دستگیری برای ترساندن سران فتنه است.

به گزارش زاهدان پرس ، این سایت صهیونیستی در این یادداشت دستگیری ریگی را نوعی \"قدر قدرتی\" خواند و مدعی شد،\" این «قدر قدرتی» تنها برای روحیه بخشی به نیروهای خودی و« زهره چشم» گرفتن از رهبران جنبش سبز صورت گرفته است\".

در ادامه این نوشته آمده است ، جنبش دمکراسی خواهی ایران بایستی قاطعانه این آدم ربایی را محکوم کند

این سایت وابسته در ادامه نیز آورده است،. این درست است که جنبش سبز با خشونت و عملیات تروریستی مخالف است ولی این مخالفت طبیعتا شامل آدم ریایی و شکنجه وحشتناکی که ریگی با آن روبروست هم شامل می شود!

گفتنی است در حالی سایت های وابسته به فتنه سبز تلویحا شروع به حمایت از سرکرده گروهک تروریستی جندالله را کرده اند که ریگی پیش از این از جنبش سبز حمایت کرده بود و حتی در بیاینه ای رسمی برای آموزش عملیات های تروریستی برای اعضای جنبش سبز اعلام آمادگی کرده بود. (293286)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۱:۰۴:۵۰
راستی چی میشد اگر یکی از این دستگیر شدگان اجازه داشت از موضع خودش اعتراف کنه؟ این بابا که تا دیروز سر می برید . چرا علیه آمریکا و در تحسین از ایران حرف مینه؟! (292962)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۰:۰۱:۱۷
کسی که حق است از موضع خودش دفاع میکند ولی کسی که باطل است اگر پیش خودش بداند باطل است با اندک احساس ترسی تمام غرور و ادعاهای کذبش را فراموش کرده و اعتراف میکند. ریگی میداند همه چیز برایش تمام شده پس از چه چیزی دفاع کند؟ از آنچه خودش به آن اعتقاد نداشت؟ با چه ایمان و امیدی؟ (293039)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۰:۴۲:۴۱
این جانی تروریست که اعتقادی نداره.با یه بازجویی ساده همه چیز رو لو میده.تازه اطلاعات ایران یه جوری به حرفش میاره که خرگوش رو خرس میبینه (293055)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۰:۵۸:۲۶
از موضع خودس اعتراف کنه.یعنی بگه من سر میبریدم؟بعد بیاد تو پرس تی وی نظام رو تحدید کنه؟ (293069)
 
فرشاد
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۱:۱۷:۱۰
راستی چی میشد اگر یکی از این دستگیر شدگان اجازه داشت از موضع خودش اعتراف کنه؟ این بابا که تا دیروز سر می برید . چرا علیه آمریکا و در تحسین از ایران حرف مینه؟


فردی که هدف و اعتقادی دارد و به آن هم ایمان دارد انتظار نمی رود به راحتی اعتراف کند
فردی که می داند آخرش اعدام می شود اگر به هدفش ایمان دارد هیچ وقت سریع تن به اعتراف و به قول شما از موضع دیگران حرف زدن نمی دهد.
پس نتیجه این است که این چاقوکش و مشروف فروش و قاچاقچی و قاتل حرفه ای، تنها بازیچه ای بوده که در پی شهرت بوده و به قول معروف می خواسته وارد تاریخ شود و الا آنهمه استحکام و خرابکاری نباید اینگونه به یک هفته نکشیده مایملکش را به باد دهد. (293081)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۲:۱۵:۱۶
آخه دوست من

آخه یکی کاریو انجام بده، قتل کشتار و ...... بعد از تموم کاراش یکی با خبر باشه، سند کارهاش هم موجود باشه، بیفته دست پلیس، آیا فکر میکنی راهی برای فرارش هست؟ چیو می خواد انکار کنه؟ چی داااااره که انکار کنه؟ چی می خواد بگه؟ مثلا بیاد بگه نه من به این کارهام افتخار می کنم؟
مجبوره کوتاه بیاد و هرچی داره رو رو کنه بلکه حداقل یک اپسیلون از مجازاتش کم بشه (که در مورد این فرد نمیشه)

وقتی راه فراری نداشته باشه و تسلیم باشه و آمریکایی هم که روزی ازش حمایت می کرد بگه نه این از ما نیست، مگه مغز .... خورده بیاد از آمریکا دفاع کنه؟ سوخت، مهره ای که بسوزه رو دیگه نمیشه زنده اش کرد... (293101)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۲۳:۳۴:۰۲
کدوم موضع؟! دربیایید از این سیاست زدگی .قاتل و جانی که دستگیر می کنند و همه مدارک علیهشه از چه موضعی بخواد دفاع کنه (293282)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۱:۳۶:۵۶
كاش درباره علت ارتباط با العربيه كه بلندگوي دروغ هاي اين شرير بودند اعتراف مفصلي كند. آنقدر با هم تشابه افكار داشتند كه فيلم جناياتش را براي العربيه مي فرستاد تا با وقاحت آن را اعمال آزاديخواهانه تفسير كنند! (292976)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۰۲:۴۰:۵۴
ببخشید!

این چهار نفری که تا همین الان مخالفت کردند منظورشون اینه که العربیه خوب کرده تبلیغ ریگی رو می کرده؟ (293322)
 
hajiagha
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۲:۰۴:۲۴
این خارجی ها خیلی بی ناموس هستند من همیت الان به انگلیسی روی گلوب اند مال نوشتم که از حقه بازی غرب و دروغ های آمریکا و کانادا در مورد سرزمین من خسته شده ام ما باید حرف بزنیم و در مقابل اینها ایستادگی نمائیم این خارجی ها از الاغ هم بی شعور ترند این را بخوانید یک نفر جواب من را روی واشینگتن پست داده که گفتم این ریگی آدم کش بوده ..



This is about IRAN who has kidnapped another person from another country.. (292979)
 
امیر
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۳:۳۷:۵۰
حالا ببین اونا چی میگن.فکر کنم اینم قرص خورده یا اجباری حرف میزنه.نه اقای نوری زاده و اقای سازگارا اینا واقعیته.همون که میگن دشمنانه ما احمقن راست میگن.برای نابودیشون صلوات (292990)
 
sam
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۴:۱۳:۳۶
این انسان بی شعور بی رحم چه پر حرف هم هست. به جای معزرت خواهی ............. (292993)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۶:۲۱:۲۴
ایشون رو هم مثل اصلاح طلبان اعتراف کننده یا شکنجه یا چیزخور کرده اند. طبق فتوای مجتهدان سبز هم که مجتهدان واقعی هستند اعترافی که در زندان انجام شود سندیت ندارد فلذا هر اعترافی ایشان علیه امریکا و اذنابش بویژه در مورد فتنه گران داخلی انجام دهد از قبل به شدت تکذیب می شود! (293001)
 
mahdi
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۰:۵۰:۰۲
آقای ناشناس
ايشان و اعمالش را با سبزهای معترض به نتيجه انتخابات مقايسه می کنی؟
مرگ بر آمريکا مرگ بر انگليس مرگ بر اسرائيل مرگ بر منافق مرگ بر دروغگو و عوامفريب
و مرگ بر هر چی بدی و مرگ بر بت پرستان فعلی و مرگ بر متحجرين زمان
مرگ بر ريگی کثيف (293060)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۳:۰۹:۱۰
زنده باد اصلاح طلب در خط اسلام و آبروی ایران و ایرانی! (293114)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۵:۲۴:۳۸
برادر عزیز همین آقای ریگی که بهش مرگ میفرستی چند وقت پیش از حرکات جنبش سبز دفاع کرده بود و اعلام آمادگی برای آموزش عملیات تروریستی داده بود
چرا این موسوی نیومد بگه من از این مردک و حرفهاش مبری هستم همون طوری که از سازگارا و مخملباف و نوریزاده و گنجی و شیمون پرز و گوگوش رجوی اعلام برائت نکرد (293152)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۵:۲۴:۵۰
منظورت ما ولایت مدارا که نیست
اگر اطاعت از ولایت بت پرستی پس عمار و یاسر بت پرست بودن
شماها دوست دارین قداست ولایت از بین بره
مثل رهبرانتون که یه زمانی می گفتن که امام زمان (عج) می شه استیضاح کرد
یا علیه خدا هم میشه تظاهرات کرد (293153)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۷:۰۳:۲۴
خواهش می کنم اتفاقات داخلی و خارجی را از هم جدا کنید.
چون مواضع هر شخص هم در بارهی این دو متفاوته
تا وقتی که نتونیم موضوعات رو از هم جدا کنیم، نمیتونیم اونا رو حل کنیم

پس لطفا این موضوعات رو به هم مربوط نکیند (293183)
 
خودم
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۷:۱۷:۱۱
اگر بگویم وبا ادبیات خودتان بگویم چرا خلط مبحث می کنی ---- خوبه .
ریگی چه ربطی به سبز دارد.
مگر نه ریگی وریگی های دیگر محصول شکاف های قومی ومذهبی است.
این جنایت کار از مانیفیست طالبان پیروی می کند.طالبان کجا واصلاح طلبان کجا.از ویرایش گر الف انتظار می رود از خدا بترسد. (293097)
 
ali11
۱۳۸۸-۱۲-۰۹ ۱۲:۵۷:۱۴
به گزارش رجانیوز، ادبیات بیانیه ای که توسط عبدالمالک ریگی با عنوان \"جنبش مقاومت مردمی ایران\" و بعد از وقایع روز عاشورا منتشر شد، تطابق زیادی با عبارات و جملاتی داشت که در بیانیه های رسمی سران جریان سبز به چشم می خورد. این همه البته خواسته یا ناخواسته نوعی هدف مشترک را نیز به نمایش می گذاشت که اتفاقا در ورای مرزهای آبی و خاکی ایران اسلامی نیز بر روی آن سرمایه گذاری زیادی شده بود.

در بیانیه عبدالمالک ریگی آمده بود:«بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله) ستمها و خشونتهای رفته بر مردم شریف ایران در روز عاشورا و روزهای پس از آن را به شدت محکوم نموده و این جنایات وحشیانه و مظالم ضد بشری را نشانه مرعوب شدن و ترس و وحشت رژیم از سرنگونی و سقوط می داند.»

این بیانیه با تاکید بر ضرورت پیگیری روش های مبتنی بر خشونت می افزود:«از سوئی دیگر خشونتهای وحشیانه رژیم حقیقت را برای بسیاری از مردم ایران که فکر می کردند از راههای مسالمت آمیز می توانند به پیروزی برسند روشن نمود و مردم به ماهیت ضد بشری و وحشیانه بیش از پیش پی بردند، چنانچه طی چند روز اخیر بسیاری از مردم و جوانان ایران از نقاط مختلف ایران با روابط عمومی جنبش تماس گرفته و اعلام پیوستن به جنبش مقاومت نموده اند و آمادگی خود را برای عملیاتهای نظامی در تهران و اصفهان و مشهد و شیراز اعلام نموده اند.»

ریگی در این بیانیه از احساسات پاک جوانان ایرانی که میرحسین آنان را مردمی خداجو لقب داده بود، تقدیر کرده و آورده بود:«جنبش مقاومت از احساسات پاک جوانان ایرانی تشکر و قدردانی نموده و اعلام می دارد که آماده همکاری کامل با همه مبارزان ایران در هر نقطه ای از ایران می باشد و همچنین جنبش آمادگی خود را برای آموزش جوانان ایرانی در زمینه های جنگ چریکی و بمب سازی و عملیاتهای انفجاری و تشکیل هسته های مقاومت و روش مبارزه چریکی شهری اعلام می دارد.»

این بیانیه همچنین می افزود:«جنبش مقاومت اعتقاد دارد که جنگ و خونریزی راهی مناسب برای رسیدن به یک جامعه آزاد و دموکراتیک نمی باشد اما هنگامیکه هیچ راهی برای دفاع وجود نداشته باشد و جوانان معترضی که با آرامش کامل اعتراضات خود را ابراز می نمایند با خودروها به زیر گرفته شوند و از روی پل ها به پائین پرت شوند و فقط به خاطر اینکه \" می گویند رای ما کجاست ؟\" محارب دانسته شده و اعدام شوند (همانگونه که سالها این سیاستها در بلوچستان مظلوم به اجرا در آمده است) و در بازداشتگاههای مخوف مورد تجاوز جنسی قرار گیرند مجبورا باید متوسل به مبارزه مسلحانه شویم.»

در این بیانیه مجددا از حرکت های خیابانی حمایت به عمل آمده بود:«جنبش مقاومت همانگونه که در برابر جنایات رژیم در بلوچستان و یا علیه اهل سنت واکنش نشان داده است از تمامی مظلومان دیگر نقاط ایران حمایت می کند و اگر رژیم دست به اعدام جوانان معترض تهرانی بزند با پاسخ شدید جنبش مقاومت مواجه خواهد شد.»

احساس همدردی با کشتگان جریان موسوم به سبز آخرین بند بیانیه عبدالمالک ریگی بود:«در آخر جنبش مقاومت شهادت مظلومانه تعدادی از مردم مبارز تهران را به خانواده ها و به مردم ایران تسلیت گفته و خود را در غم و درد بازماندگانشان شریک می داند.»

با این همه، همنوایی گروهک ها و خارج نشینانی که سال هاست بغض انقلاب و امام را در سینه دارند، با جریان موسوم به سبز، هیچ گاه رهبران این جریان را نگران نکرد. رهبرانی که وضعیت اقتصادی کشور آن قدر نگرانشان کرده بود که در صحنه انتخابات نیز با این بهانه حضور یافتند، این بار سر در گریبان فرو بردند تا در کنار بهره برداری های گسترده رسانه ای، نقش آفرینی جریان های کینه دار نسبت به امام و انقلاب وارد فازهایی تازه تر شود. این سوال وجود دارد که آیا می توان در سپاه یزید شمشیر زد و در عین حال از سنت رسول سخن گفت؟


نظرات کاربران (293714)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۲-۱۰ ۱۱:۵۸:۳۴
شما داری از چی حمایت میکنی ؟
از چی دفاع میکنی ؟
از راءیت ؟ از آزادیت ؟ از کشورت ؟ یا از نازیسم ؟ آقا یا خانم آزاده! خیلی ساله که گفتن سگ هار رو هم تیکه تیکه نکنید .. خیلی ساله ادعا میکنیم گالیله به خاطر کور ذهنی بعضی متعصبین مرد .. ادعا داریم آدمارو نباید به خاطر عقایدشون کشت (چه تو ایران چه هر جای دیگه.. ایا تیرباران مردم بی گناه در حاشیه ی جاده ، تیرباران عده ای دانش اموز در پیش چشم مادرانشان را عملی انسانی میدانید؟
اگه زحمت نیست یه سری به آدرس زیر بزنید شاید دلایل محمتری هم برای حمایتتون پیدا کنید..
http://esmailmp.files.wordpress.com/2008/08/206l835.jpg
اگه جای یکی از این بنده خداها بودیم شاید جور دیگه ای فکر میکردیم..
نابودی آدما به خاطر عقیده درست نیست حالا از هر کسی با هر دین و موقعیتی باشه..
اصلا آدم دیندار آزادی عقیده رو سر کوب نمیکنه .. (294085)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۸:۱۳:۵۷
در شرایط فعلی اکنون موضوع ما ایران است، نه القاعده و طالبان... جالبه! (293009)
 
آرمان
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۸:۱۷:۱۰
باید ارتباط ریگی با افرادی که در سیستان و بلوچستان ریگی را مورد حمایت قرار میدادند هم کشف شود این به مراتب مهمتر است. دشمنی سرویس های جاسوسی غرب و نوکرهای منطقه ایشون بر کسی پوشیده نیست مهم ارتباط ریگی با برخی عناصر پلید وهابی در داخل سیستان بلوچستان است. (293010)
 
كمال
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۸:۵۰:۳۹
من اين صحنه آرايي و شعبده بازي را قبول ندارم. اجبار يك خلبان هواپيمايي مسافربري به فرود نقض فاحش قوانين مردميست كه مي خواهند آزاد باشند. فرود آوردن هواپيما در بندر عباس مشكوك است.
گناه اين انسان خداجو فقط اين بوده كه مي خواسته آزادانه هروئين بفروشد.
(292954)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۳:۰۵:۴۳
و آزادانه بمب گذاری کند! و آزادانه با کلت به مغز اسیر دست و پابسته شلیک کند! چیه؟ آزادیه؟... (293111)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۲۰:۳۰:۲۵
راست میگی به خدا,اصلا این عبدالمالک به قیافش میاد جنایتکار باشه!بنده خدا با این روحیات لطیفش (293245)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۲۰:۴۱:۵۱
لطفا.دست از حمایت امریکا و اسرائیل جنایتکار بردارید و منتظر روزی نباشید که این جنایتکارا جلو چشمتون به خانوادتون تجاوز بکنند. (293255)
 
مجتبي ابتدامدار
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۰۲:۱۵:۱۷
برادر ارجمندم كمال
اميدوارم قصد شما از نوشتن متن بالا فقط و فقط، يك شوخي باشد كه اگر غير از اين است بهتر است آن قوانين را در رابطه با خيلي چيزهاي ديگر عملي بيابي مثلا هواپيماي مسافري اين مملكت را با 200 اندي مسافر را روي هوا تو روز روشن زدن اما صدا از كسي در نيومد! ميدوني كيا زدن؟! همين آقايوني كه از قانون و حقوق بشر اينجور چيزا حرف ميزنند..من جاي شما باشم حرفهاي كساني را نميزنم كه حق مشروع ايران در دستگيري اين جاني را زير سئوال ميبرن چون خودشون با اين جنايت كار همدست هستند
ارادتمند
مجتبي ابتدامدار (293319)
 
مصطفي
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۳:۲۶:۵۸
اگر از اقوام نزديك يا برادر و فرزند شما كه مظلومانه مشغول خدمت سربازي بود را با دست بسته به فجيعترين وضع مي كشت اينطور قربون صدقه اين تروريست نمي شدي عزيز بابا ! (293476)
 
سپیده
۱۳۸۹-۰۱-۱۰ ۲۲:۰۳:۱۴
ما شما را قبول نداریم ما در دهان خیانتکاران می زنیم و از اسلام و رهبرو ایران و نظاممان دفاع خواهیم کرد تا آخرین قطره خونمان.این انسان اگر خداجوی باشد همان کسی است که جناب اقای سید!ایشان را در بیانیه شان مورد خطاب قرار داده اند.
می بینم که حالا شدید 2تا آدم خداجوی! (300625)
 
حسن
۱۳۸۹-۰۲-۲۵ ۱۶:۱۸:۴۲
حیف که نمیخوام فحش بدم. ولی فوق العاده بی عقلی...
100% تو یه استان غیر از استان س و ب زندگی میکنی.و در جریان نیستی که چه خانواده هایی رو از بین برده و چه انسان های بزرگی رو به شهادت رسونده.پس خواهشا در مورد چیزی که نمیدونی اظهار نظر نکن. (312808)
 
\\ مجید اصفهان
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۹:۱۸:۴۳
گروه های امنیتی و اطلاعاتی کار ی کردند کارستان حیف که کار این شرور فقط با اعدام تمام می شود انشاءالله الباقی افراد گروهک جندالله هر چه زودتر دستگر شوند ریگی از نظر میزان جنایات کمتر از صدام نیست ای کاش در رابطه با اعتراف گیری از این شرور را مردم می توانستند ببینند (293023)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۹:۲۳:۱۵
چرا این اعترافات از شبکه های داخلی پخش نشد.؟ حتما به خاطر اینکه مسئولین خیال می کنن قضایای ایران برای ایرانی ها نسبت به خارجی ها کمتر اهمیت دارد. ما تا کی درگیر این عقده حقارت و خود کوچک بینی باشیم.؟ شبکه خبری می سازیم برای انگلیسی زبان ها اون وقت سایت های خبری داخلی رو فیلتر می کنیم . (293025)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۹:۲۴:۰۰
مصاحبه بسیاز خامی انجام شده . در این مدت دولت ایران اعلام میکرد که آمریکا و انگلیس به او کمک میکردند. در این مصاحبه هیچ اشاره ای به کمکهای آنها در طول این چند سال نشده و فقط قولهایی که به او داده اند را بیان کرده. یعنی اینکه در این چند سال این آقا مسبقل عمل میکرده ؟ در حالی که مطمئنا اینگونه نبوده. حد اقل باید به یکی از این کمکها که از ناحیه دولتهای خارجی به او میشده اشاره میکرد. حالا از طربق پاکستان ویا کشورهای عربی (293026)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۴:۳۲:۵۵
شما اگه چشماتو باز کنی اون کمک 400 میلیون دلاری آمریکا به ریگی رو می بینی ! (293134)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۱:۳۱:۵۴
آقاي ناشناس بهتر نيست ابتدا در مورد مطلبتون فكر كنيد بعد كامنت بزاريد.اولا اگه قرار بر كمك باشه آمريكا هيچ وقت مستقيما اين كارو نخواهد كرد ممكنه از طريق كانالهاي عربي و يا عربستان بشه .در ضمن فكر نمي كنيد اين مبلغي كه ذكر كرديد غير منطقي و غير قابل باوره.زمان رياست جمهوري بوش مجلس امريكا مبلغ 70 يا 80 ميليون دلار براي كمك به مخالفين جمهوري اسلامي تصويب شده بود .400 ميليون دلار به ريگي ؟لطف كنيد منبع خبرو ذكر كنيد. (293431)
 
سینا
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۰۹:۳۸:۴۵
برادران گرامی! باید دنبال علت گشت نه معلول، از اینکه ریگی جنایت کاره و تعداد زیادی از بی گناهان را به قتل رسانده و به احتمال زیاد هم به سزای اعمال خویش هم خواهد رسید شکی نیست. ولی چرا جوانی 30 ساله باید این قدر خشن باشد که هم وطنان خویش را سر ببرد؟ دلیل نارضایتی او چیست که تا این حد طغیان کرده است؟ کسانی که به او توهین می کنند یک بار به سیستان و بلوچستان رفته اند؟ وضع آنجا، فرهنگ و رسوم و معیشت انها را می دانند چگونه است؟ چه امری باعث شده ایشان اسلحه بدست بگیرد و بجنگد؟ باید جواب این سوالات را یافت وگرنه حذف یک نفر که مشکلی را حل نمی کند، نفر دیگری جای او را پر خواهد کرد. متاسفانه (293031)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۳:۱۸:۱۰
آقای سینا! شما حالتون خوبه؟
به نظر شما فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه باعث می شود که یک نفر سر انسان ها را مثل گوسفند ببرد و بعد هم فیلم بگیرد و به آن افتخار کند؟ این چه توهینی است که به هم وطنانمان می کنید؟
آیا وضعیت معیشت دلیلی بر این اقدامات وحشیانه است؟ (تاره این آقا از قاچاق مواد مخدر وضعش توپ بوده) . من از قول عزیزانی که به جناب آقای ریگی توهین می کنند از شما عذر خواهی می کنم!
چرا اینقدر ساده هستید. هنوز هم فکر می کنید که وجود دشمن برای کشور ما توهم هست؟ (293116)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۱:۳۵:۰۲
پس شما هم يه خورده فكر كنيد ببينيد چرا اين همه دشمن داريم.چرا چين و ژاپن بدون هيچ دشمني تبديل به غول اقتصادي شدن و ما هنوز دنبال خودي و غير خودي هستيم. (293435)
 
honrmnd
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۲:۲۶:۱۶
ژاپن که اختیار امنیت کشورش رو به امریکا داده و هیچ اختیار سیاسی در عرصه بین المللی نداره و وابسته هست که این مورد برای ما که کشوری اسلامی و عزتمند هستیم ، به وقوع نخواهد پیوست .
چین هم کی گفته دشمن نداره ؟
البته داشتن حق وتو خوب براشون کار کرده . اونها در ضمن ملتی متحد هستند نه مثل ما که هی تو سر و کله هم میزنیم .
و یک جناحی هست که موضوع کارش تغییر حاکمیت و رفورمه کردن توسط اجانب هست .... (293452)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۵:۳۱:۲۰
آقا سینا امثال همین تروریستها باعث شدند کار توسعه سیستان و بلوچستان با مشکل روبرو شود و کسی رغبت سرمایه گذاری در این ناحیه را نکند و بسیاری از مرزهای استان که مردم از طریق آن کالا رد و بدل میکردند بسته شود
در ضمن این چه منطقی است
این همه آدم فقیر در استان وجود دارد به غیر از این جانی فاسد و چند تا از اطرافیانش که همگی هم سلفی هستند دیگر چه کسی دست به این جنایات زده است به نظر من بیشتر انگیزه این شرور اعتقادات متحجرانه مذهب جعلی اش یعنی وهابیت بوده است
در ضمن ما با دیگر برادرانمان که اهل سنت هستند هیچ مشکلی نداریم (293158)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۵:۴۲:۴۲
دوست عزیز هرکی از نظر معیشتی در تنگنا بود باید سر ادم زنده رو ببره؟

این اقا مزدور است مگر مسعود رجوی نبود؟انهم مشکل معیشتی داشت؟
کسی که خود را به اجنبی فروخت دست به هرکاری میزند

بنده خودم زندگیم مثل خیلی های دیگه سخته.ولی مثل یه جانی گروهک تروریستی درست میکنم؟
همین افراد باعث عقب ماندن شهرهایی مانند کردستان و سیستان شدند در جایی که امنیت نباشد ابادانی نیست. (293160)
 
ali sargazi
۱۳۸۸-۱۲-۰۹ ۱۰:۳۴:۴۱
به فکر امنیت این استان آقایان مدعی باشند (293680)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۰۸:۰۸:۵۴
برادر گرامي من خودم زاهدان سكونت دارم مي دونم درد اين ريگي خوك كثيف چيه اون دلش ميخواد قاچاق كنه چون نسل اندر نسل مواد فروش بي بي پدر مادر بودن
اينا ادم نيستن
به چه گناهي برادراي عزيز مارو شهيد كردن اميدوارم خداوند هم تو اين دنيا هم اخرت انچنان عذابي بهش بده كه روزي هزار بار ارزوي مرگ كنه دست بچه هاي اطلاعات از راه دور مي بوسم واقعلا مولا علي هميشه نگهدارشون باشه كه دل مادراي شهيد خنك كردن (293344)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۳:۴۷:۴۹
کلی با خودم فکر کردم که این آقای سینا چطور این وحشیگری ها را با آداب و رسوم و وضعیت معیشت مردم توجیه کرده که فهمیدم این حرفها مال استاد سازگاراست.
خدا آقای سازگارا را هم با ریگی محشور فرماید. (293483)
 
س
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۰:۰۴:۵۱
چقدر وقیح! (293042)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۰:۰۷:۳۲
این ااعترافات مشکوکه
نمیگم آمریکا و انگلیس بفکر ایجاد مشکل نیستند و در اینکه ریگیتروریست و جنایتکار هست و باید به بدترین نحو مجازات شود حرفی نیست اما یکی مثل ریگی مطمئنا\" به این راحتی و یکی دو روز پس از دستگیری حاضر نمی شود اصول و ذهنیات چندین ساله خود را یک دفعه زیر پا پذاشته و تازه در مدح ایران و بر علیه آمریکا مصاحبه کند
ماجرای اعترافات ریگی خیلی مشکوکه و تازه دقیقا\" همون چیزهایی را میگه که مسولان قبلا\" اذعان داشته اند چقدر هماهنگی این عجیب است (293044)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۰:۱۵:۲۷
ما كي مي خواهيم دشمنان واقعي خودمان را بشناسيم ؟ ( خدا مي داند ) اين ريگي نوكر مستقيم عربستان و امارات است بعد نوكر آمريكا . (293046)
 
پاسخ به ناشناس
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۸:۵۱:۱۲
اگر حمایتهای آمریکا نبود این جوجه شیوخ مرتجع به یک فوت بند بودند (293576)
 
مهدي
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۰:۵۴:۳۷
هر كسي از دستگيري يك قاتل خوشحال نشود بايد در احوالات دروني خويش سير كند.مردم سيستان مي فهمند كه نا امني يعني چه و طعم شيرين امنيت را با اين خبر به مزاق مي چشند.دوستان عزيز بدانيد كه انگلسيي ها براي صد سال آينده ما هم برنامه ريختند و اعتماد و خوش بيني به آنها و آمريكائي ها خيا خام و حماقت است.ريگي بدون اسلحه و هدايت هاي ماهوارهاي و آموزش هاي اطلاعاتي اين دو سرطان يك جوجه سي دي فروش بود. خدا عنايت كند و دست همكاران او هم در داخل رو شود.اين شيريني وحدت مردم است. هر وقت ما با هم متحد مي شويم خدا هم به ما مرحمت مي كند كه يد الله مع الجماعه.از زحمات فرزندان مظلوم ايران در نيروي هوائي كه بدون همكاري آنها امكان شكست طرح بود و كسي به اين امر اشاره نكرد، تشكر مي كنم و به ايشان مي گويم خدا بر اعمال شما شاهد است و مزد شما با حضرت حق. (293064)
 
ولی
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۰:۵۸:۲۳
وقتی کسی قتل انجتم میده دیگه دروغ گفتن تو پرس تی وی واسش کاری نداره (293068)
 
ahmad
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۱:۳۳:۵۹
من برام یه سوال پیش اومده این افراد با چه سرعتی اعتراف میکنن چه ترولیست چه فتنه گر اینم به خاطر اینه که این ها هیچگونه اعتقادی به اهدافشون ندارن و برایه ثروت اندوزی این کارها رو میکنن (293086)
 
mahdi
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۱:۳۸:۵۶
من اعتقاد دارم حمایت عربستانی های وهابی از ریگی بیشتر از آمریکا و انگلیس است چون شبکه العربیه صراحتا از ریگی حمایت میکند پس چرا ایران از عربستان انتقاد نمیکند -اقتدار ایران کجاست (293089)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۳:۱۶:۲۸
نه اینکه صدای امریکا و بی بی سی نکردند! قبل از العربیه صهیونیست صدای امریکا این فرد رو رهبر ازادی خواهان ایران نامید.شما هم سعی نکن امریکا و انگلیس را پاک جلوه دهیو و گناهشان را کم کنید.ما از نیات شوم شما اگاهیم اقای مهدی (293473)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۵:۵۶:۳۳
جناب آقای ناشناس -با سلام و احترام-منظور من پاک کردن گناه غرب نبود که دخالت غرب در ایران سالها است که آشکار است اما من می خواهم بدانم چرا ایران در قبال حمایت آشکار عربستان و چند کشور عربی از این فرد شیطان صفت (ریگی) ساکت مانده است-بی حرمتی به زائران ایرانی خانه خداو چندین موارد دیگر ،جای این سوال را باقی میگذاردکه اقتدار ایران کجاست (293535)
 
پاسخ به mahdi
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۸:۵۸:۰۸
کاملا واضح است که رژیمهای مرتجع عرب بدون حمایتهای آمریکا و انگلیس نمی توانند سرپا بمانند (293578)
 
علی
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۱:۴۷:۱۹
به امید اعترافات موسوی کروبی خاتمی مهدی وفائز هاشمی (293091)
 
علی
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۱:۵۹:۱۵
در رابطه با فیلم ریگی واعترافاتش خاتمی عنوان داشت که این فیلم ساختگی است وبرای ضربه زدن به جنبش سبز صدا وسیما این فیلم را ساخته
قابل ذکر است خاتمی قبلا نیز بعضی از فیلمهای ساختگی را افشا کرده بود مثل
فیلم دست دادن خودش با دختران ایتالیای و لاس زدن با دخترا دیگر ونیز فیلم توهین به آذری زبانها وتوهین به مقدسات ونیز روابط با جرج سروس را ونمونه های متعددی که صدا وسیما برای ضربه زدن به جنبش عظیم سبز ... بله اینها همه ساختگی است
البته کروبی بیان داشت این اعترافات با تجاوز بدست امده
وصانعی فرمودند اعترفات زیر شکنجه بوده موسوی نیز بیان داشت اینها همه دروغ است من خودم دست خط امام را دارم که گفته اینها چیز دروغ است
مهدی هاشمی نیز برای تحقیق از این قضایا به دوبی رفته تا ببینیم نظر امریکا وانگلیس چیست
رضا نیز طی نامه ای با توجه به عقب نشینی ریگی خواستار این شد که دیگر این قضایا تکرار نشود وریگی را جهت وحدت آزاد کنیم
مطهری عنوان فرمودند جمهوری اسلامی وریگی مقصرند و خانواده های شهدا وریگی باید به اشتباهات خود اعتراف کنند و این فتنه از زمانی آغاز شد که سردار شوشتری وارد منطقه شده
کروبی عنوان داشت نباید هواپیمای را به زمین مینشانند چرا که این کار خلاف قوانین بین المللی است
جنبش سبز رگی عنوان کرد ما بی شماریم (293096)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۲:۰۸:۴۰
مشکله بسیاری اینه که فکر می کنند امثال نوری زاده وطن فروش که از ریگی حمایت کرده هدایت گر جنبش مردم هستند.غالب مخالفان خواستار اصلاح هستند ،نه انقلاب نه اشوب و نه حتی حذف یک طرف فقط اجرای تمام قانون در مورد هر کس و البته همه پاسخگو هم باشند نه قانون کی بود کی بود من نبودم! (293098)
 
irani
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۲:۲۲:۲۶
وقتى فرزند بى گناه ايران رفت كهريزك ، تكليف اين بيچاره كه تو يه كشور قانونمند هم مجرمه كه ديگه معلومه. (293106)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۰۸:۱۲:۴۷
وقتى فرزند بى گناه ايران رفت كهريزك ، تكليف اين بيچاره كه تو يه كشور قانونمند هم مجرمه كه ديگه معلومه.
ایرانی که هیج ... نیستی که به این افعی خونخوار بی صفت عتوان بیجاره میدهی الف لطفا به احساسات مردم احترام بگذار و اینحور کامنتها را به هر بهانه ای که باشه پخش نکن حتی در اوج خوشحالی هم مردم از نام این رالو و خفاش سگ طینت (ریگی) خون گریه میکنند چطور یک ... چنین کامنتی میگدارد برود در همان وبسایتهای اربابانشان بی بی سی و رادیو فردا چنین کامنتی بگدارد (293320)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۲-۱۰ ۱۲:۱۱:۱۱
اگه کاردش زیر گردنت بود میفهمیدی تو بیچارهای یا اون.. (294089)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۲:۵۷:۳۳
این که فقط گفته قول دادند و قرار بود که فلان امکانات رو بدهند. ضمنا هرکسی که انگلیسی بلد باشد می تواند خود را مامور سیا معرفی و با وی ملاقات کند.
این جوان 30 ساله که تا چند سال پیش بقول مسئولان ایرانی در زاهدان سی دی و مواد خرید و فروش میکرد ارزش این همه اهمیت دادن را ندارد. خیلی وقت پیش از این باید دستگیر و مجازات می شد. اصلا برای سیستم امنیتی ما افت دارد این قدر روی این قضیه مانور دهد. (293110)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۳:۵۷:۳۴
ای خدا ایا من زنده خواهم بود که ببینم روزی مسعود رجوی هم که بدتر ازاینها بوده درچنگ عدالت گرفتارشود>؟رجوی حتی با صدام هم دراین جنگ بود بنظر من ازاین کثیف تر رجوی هست که گویا کسی دنبال این فرد نیست. (293127)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۰۲:۴۴:۱۵
اگر اشتباه نکنم رجوی چندین سالی هست که کسی تصویر زنده اش رو ندیده

مثل اینکه یارو گور به گور شده، صداش رو در نمیارن! (293323)
 
haji
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۴:۳۴:۲۲
اگر آمریکا بود و یارو از روی آمریکا رد می شد و مخالف آمریکا با موشک بالستیک سرنگونش می کردند من همیشه گفتم بهترین مثال سرنوشت من کاریکاتوریست سابق گل آقا است آنقدر دمکراسی در غرب خراب است که با کشیدن چند کاریکاتور از خودشان چه بلا ها که سر من نیاوردند به هی عنوان حر ف های خالی بندی اینها را باور نکنید به امید دیدار در ایران و رسوا کرد ن آنها توسط من با هنر و سخنرانی ...این جا یک جهنم است آقا کمک کنید تا ما برگردیم وطن (293136)
 
احسان
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۴:۵۹:۳۵
قابل توجه حضراتی که تمام اعترافات رو ساختگی می دونن:

زمان شاه خائن مگه بدترین شکنجه ها اعمال نشد؟ کجا مبارزین و سربازان خمینی کبیر اینجوری جلو دوربین بلبلی زدن؟
آقایان متوهمان ، اینا اعترافن، دلیلش هم معلومه ، امثال ریگی بزرگترین سرمایشون جونشونه نه ایمانشون. پس هر جا احساس کنن که ضرر مادی در کاره وا میدن وای به حال خطر جانی.
اینارو اصلا لازم نیست چیز خور کرد یا هر کتک زد، به آخر خط که برسن میگن، همه چی رو میگن، مگر روزنه امیدی پیدا بشه.
کسی که واسه خدا میجنگه از مرگ ترسی نداره و یکی میشه مثل حسین فهمیده، بقیه با هر قدرت پوشالی هم عقد اخوت ببندند، به آخر ماجرا که نزدیک بشن همین میشن که می بینید (293144)
 
حمید رضایت
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۵:۱۷:۱۶
من از این اعترافات در تعجب نیستم, چراکه یکی از بزرگترین دلایل لشگر کشی آمریکا به منطقه را همین محدود کردن ایران, کشوری که خود را با یک انقلاب بزرگ مردمی از زیر تسلط آنها رها کرده میدانم. سیاست مستقل و قابل تائید و بسیار پر ارج جمهوری اسلامی ایران گواهی بر این مسئله میباشد. آنها بدرستی میدانند که رهبران این کشور از دل یک انقلاب مردمی بر خواسته اند و مستقل عمل میکنند و تصمیم گرفته و آنرا اعلام میکنند و از هیچ احدی در این دنیا دستور نمیگیرند. خود این مسئله چون خاری در چشم دشمنان این آب و خاک مقدس میباشد. نباید از آنها در مقابل استقلال خود توقع حمایت داشته باشیم. ما با استقلال خود ریشه چپاولگریهای آنها را در سراسر جهان نشانه رفته ایم. الگو بودن ایران برای سایر ملل, هستی و نیستی آنها را در دراز مدت به آتش میکشد و این را خود آنها بهتر از همه ما میدانند. این جنایتکاران بیخودی به منطقه ما نیا مده اند! آنها بیشتر خواهان کشورهائی نظیر عربستان سعودی فرمانبر هستند تا ایران مستقل!

از این موضوع که بگذریم, من در مورد اطلاع رسانی در برخی موارد بیشتر از دست دست اندر کاران حکومت و رسانه های خودی گلایه و دلخوری دارم. گلایه از این بابت که اگر برای شما مردم خودمان واقعآ مهمتر هستند (که هستند و در آن هم شکی نیست) چگونه است که در در این نوع موارد, ابتدا چنین خبرهائی در بخشهای رو به خارج ( مثلآ پرس تی وی) برای دیگران پخش میشود تا برای داخل و خود ما؟ آیا این در عمل به معنی کم بها دادن به خودمان تلقی نشده و نیست؟ آیا این نوع رفتار ما با سیاست \"اعتماد به نفس سازی\" برای خودمان در تضاد نیست؟ وقتی ما در رسانه ها به دیگران بیشتر بهامیدهیم تا خودمان, معنی و پژواک روانی این عمل در جامعه آیا چیزی جز این است که دیگران بیشتر ارزش دارند تا خود ما؟ چرا مسئولین کشور ما در این گونه موارد ظریف و حساس روانی همواره در خواب ناز بسر میبرند و توجه به جنبه روانی-اجتماعی مسئله ندارند؟ و از این بابت خود به اعتماد به نفس مردم نا دانسته و نا خواسته ضربه میزنند؟ آیا این نوع عمل کردن با ادعاهای ما در تضاد نیست؟ ریشه این قبیل رفتار و عملکرد ما در کجاست؟ تصمیم گیرندگان در این موارد چه کسانی هستند؟ اگر ما خواهان ترویج و رشد اعتماد به نفس خودی هستیم, نمیباید که به خودی بیشتر بها داده و آنرا در عمل خود نیز ثابت بکنیم. و سرانجام اینکه چرا برای من ایرانی میباید که مصاحبه فارسی این تروریست و جانی, از فارسی به انگلیسی و دوباره از انگلیسی به فارسی برگردانده شود؟ آیا این یک عمل مسخره و توهین به خود ما نیست؟

با امید به اینکه مسئولین این قبیل امور این مطلب را بخوانند و اگر این انتقاد را درست دانستند کمی روی آن فکر کرده و در آینده این قبیل امور را بیشتر مراعات کنند ! (293146)
 
نادر
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۵:۳۴:۵۸
من سوالی که پس از دستگیری این ...(واقعا نمیدونم چه صفتی رو براش بیارم) برام پیش اومده اینه که :واقعا چه مجازاتی در خور این ...؟ (293159)
 
مجید اصفهان
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۷:۱۸:۲۸
ریگی تو پیش بچه های اطلاعات ایران کلوخ هم نیستی! (293189)
 
یک دوست
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۷:۴۱:۰۰
نمی دونم این شبکه ها و تلویزیون ایران برای چیه ؟!
صدا و سیمای عزیز ، شما رو به اون خدایی که می پرستید ، اعترافات این ملعون رو نشون بدید ! نشون بدید که مردم ببینن ، نشون بدید که همه بفهمن این کیه ! نشون بدید که بفهمیم چی داره می گه ، نشون بدید که بیشتر بیدار بشیم !
غرب داره با همین رسانه عقیده جهان رو تغییر می ده ، داره با همین رسانه افکار رو همونطور که خودش میخواد ، تغییر می ده اونوقت رسانه ما شده همش سریال های ایرانی عشق و عاشقی و کارتون و ...
بخدا هر چی میخوریم از این تبلیغات ضعیفمونه !
خدایا شکر ... (293198)
 
یک دوست
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۷:۵۳:۵۲
برادران گرامی! باید دنبال علت گشت نه معلول، از اینکه ریگی جنایت کاره و تعداد زیادی از بی گناهان را به قتل رسانده و به احتمال زیاد هم به سزای اعمال خویش هم خواهد رسید شکی نیست. ولی چرا جوانی 30 ساله باید این قدر خشن باشد که هم وطنان خویش را سر ببرد؟ دلیل نارضایتی او چیست که تا این حد طغیان کرده است؟ کسانی که به او توهین می کنند یک بار به سیستان و بلوچستان رفته اند؟ وضع آنجا، فرهنگ و رسوم و معیشت انها را می دانند چگونه است؟ چه امری باعث شده ایشان اسلحه بدست بگیرد و بجنگد؟ باید جواب این سوالات را یافت وگرنه حذف یک نفر که مشکلی را حل نمی کند، نفر دیگری جای او را پر خواهد کرد. متاسفانه

برادر عزیز ، دوست گلم ، اینکه بعضی از مناطق سیستان فقیر نشین و از این حرفا ، آیا دلیل میشه که این آقا اینطور بشه ؟ شاید دلیل کوچکی باشه ولی دلیل اصلی نیست .
اونقدر آدم می شناسم که شاید حقوقشون به زور کفاف فقط خوردن و خوابیدن و زندگی ساده رو بهشون بده ، اونا چرا اینکار رو نکردن ؟ بهتره کمی واقع بین باشی .
خود انسان بزرگترین مقصره ! کسی که میخواد یک شبه راه هزار شب رو بره ، معلومه که میشه ریگی . این قاتل و جانی نمی تونست کاری دست و پا کنه که حداقل نمیره ؟ چرا می تونست ولی بعضی از انسانها هستن که دوست دارن یک شبه میلیاردر بشن . این دلیل اصلی بود که این آقا رو به اینجا رسوند نه بیکاری و یا هر دلیل دیگه .
این آقا با همون کشتارهای اولیه که انجام داد ، غرب اونقدر بهش پول داد که حداقل تا 10 سال هیچ نیازی به پول اضافی نداشت . چرا باز به کشتار خودش ادامه داد ؟ باز بخاطر پول و مشکل اقتصادی ؟ این دریگه خیلی دروغه که باز بگیم بخاطر پول ادامه داد .
والا من حاضرم از گرسنگی و بیکاری بمیرم ولی آدم بی گناهی رو نکشم .
تو دیگه چجور آدمی هستی که کارهای ریگی رو تایید می کنی و بهش حق میدی! خدا به اطرافیانت رحم کنه ! (293202)
 
داود
۱۳۸۸-۱۲-۱۵ ۱۶:۱۷:۱۸
بنده هم با نظر شما مبني بر اينكه فقر دليل كشتار وجنايت نيست موافقم. امامتاسفانه به نظر من دراين استان به دليل پايين بودن فرهنگ.وبيكاري آدم هايي هم پيدا ميشه كه به خاطر پول دست به هر كاري بزنن (295426)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۷:۵۵:۳۸
سلام. خوشحالم که این جنایتکار و تروریست بالاخره گرفته شد و منتظر روزی هستم که بزای کارهاش برسه . اما خواهش می کنم برای محاکمه علنیش از یک قاضی بیطرف و خوشنام استفاده بشه بهش اجازه دفاع داده بشه هرچند که دفاعی نمیتونه داشته باشه و بعدش هم حتما حتما از قاضی صلواتی به هیچ وجه ممکن استفاده نشه حتا مکان محاکمه اش هم جای نباشه که این قاضی درش هست تا خارجی ها نتونند به محاکمه این جنایتکار و تروریست بی وجدان
بی رحم ، انگ سیاسی بودن بزنند همینطور که بعضی هاشون الان سعی دارند اینکار رو بکنند. (293203)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۱۸:۵۵:۱۹
الحمدال..ه الحمدال..ه الحمدال..ه
انشاال.. ه سرنوشت رجوی هم مثل ریگی شود
مرگ بر ایرانی خائن و تمام دشمنان ایران عزیز (293225)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۷ ۲۱:۵۴:۵۴
شرمنده ولی چرا باید حرفای ادمی که باعث مرگ 400 نفر شده رو راست بدونم؟ شاید الانم سیا بازی میکنه چطو شد که حامیانش بیانیه دادن امریکا و انگلیس مارو لو داده؟ در هر صورت فکر کنم برای مجازات سرشو ببرن حالی به بازمانده قربانی ها دادن (293266)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۰۰:۱۴:۳۱
اقای ریگی وقتی توی هواپیما بهت زده شده بودی مطمئنم لحظه ی به شهادت رساندن دو سر باز که دستانشان را بهم بسته بودی در ذهنت گذشت تو که ادعای ازادی اهل سنت ایران را داشتی دو اسیر مسلمان را تیر خلاص زدی اقای نامرد خدا از سر خون بچه های شیعه نمیگذرد پس چه شد ان همه ادعا ای نامرد تر از نامرد اینرا بدان که شهیدان ما همیشه زنده اند و از این شجره ی پاک دفاع میکنند اگر یک شمه از اسلام . قران میدانستی بر وعده ی خدا شک نمیکردی که باطل همیشه نابود میشود چون حق زنده است چون عدالت خدا عین حقانیت اوست و اماده باش تا در روز بزرگ وعده داده شده پروردگار بزرگ میان ما و شما قضاوت کند و شیطان تو را تلف کرد . شیطلن هیچ انسانی را پشتتیبانی نمیکند مگر انکه بداند بعد از ان او تلف خواهد شد شما تلف شدید و خود شیطان از رسوایی شما لذت خواهد برد (293304)
 
احمد رضا
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۰۰:۵۰:۳۰
احتمال اینکه آمریکاییهای پیش از این همکاری خیلی نزدیکی با ریگی داشته بودند خیلی کم به نظر میرسه. بعد از اتفاقات اخیر ظاهرا امید آمریکاییها برای رسیدن به اهدافشون بیشتر شده بگونه ای که قول مساعدت بدون شرطی را به ریگی دادند.
ریگی هم در این چند سال اخیر روی پول قوطه ور شده بود و اگر هم فرض کنیم با هدف اعتقادی خاصی پا به عرصه گذاشته بود ولی قدرت و شهرت و طعم شیرین ثروت این حیوان صفت را تبدیل به یک مزدور کرد. و میشد انتظار داشت براحتی اعتراف کنه.
البته کسی که به این وقاحت قوانین ابتدایی انسانی را زیر پا بذاره خودش دچار عذاب وجدان خواهد شد و شاید منتظر بوده دستگیر بشه تا به نحوی به آخر خط برسه و از شر عذاب وجدان راحت بشه. (293313)
 
حسین منصف
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۰۶:۱۱:۵۳
ریگی کالانعام بل هم اضل

ریگی از حیوان هم پست تر است (293332)
 
خوش نژاد
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۰۷:۴۹:۴۳
سرفراز باشی میهن من (293340)
 
الف
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۰۷:۵۰:۵۵
با سلام:
با توجه به سیاستهای گذشته دولتمردان آمریکائی در قبال ملت ایران از جمله کوتای 28 مرداد ، حمایتهای همه جانبه از رژیم شاه ، حمایت از رژیم صدام در طول 8 سال جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی ،بلوکه کردن دارائی های کشورمان ، هدف قراردادن هواپیمای مسافربری که افرادی بی گناه از جمله زن و کودک به شهادت رسیدند،حمایت از منافقین ، بهره برداری و استفاده و حمایت از گروه ریگی در جهت ضربه زدن به کشورمان ،طبیعیه و آن شعارهای حمایت از حقوق بشر و دموکراسی و ... تنها ابزاری است برای نیل به اهداف استعماری . (293341)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۰۹:۴۴:۱۸
جالبه ها! این جام هستن آدمایی که عقدیه خود کم بینی دارن و نظراتشون با نظر همه فرق میکنه تا یه جورایی خودشون مطرح کنن بگن اینجوری که شما فکر میکنید نیست .....................
بابا ریگی یه جنایت کار بوده چه با حمایت چه بی حمایت که اگه یه کم فکر کنی میبینی بی حمایت امکان نداشته این همه جنایت انجام بده
کم سن و سال سی دی فروش یا هر چیزه دیگه فرقی نمیکنه در ضمن آقایون روشن فکر کار با آدمایی مثل ریگی که هیچی نداشتن خیلی راحتر از کار با کسانه با سواد و مایه داره اگرم دلیلشو نمیفمهی بگید تا توضیح بدم چرا (293373)
 
مازيار
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۰۹:۵۶:۳۰
[سلام
چون هيچكس از بچه هاي نيروي هوايي تشكر نكرد من اعلام ميكنم دستبوس تمام خلبانهاي عزيز ايراني و علي اخصوص خلبانهاي دو فروند فانوتومي كه هواپيماي ريگي رو نشوندن هستيم...دمتون گرم عقابهاي تيزپرواز (293379)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۰:۱۱:۳۹
خوشحال ازاینکه ریگی دستگیر شد
اما......اما.....اما.....اگربعضی ......بعضی آقایان درداخل کشور ناراحت نشن خوبه! (293382)
 
شربياني
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۱:۰۹:۲۴
آقا من از شما خواهش مي كنم اصل فيلم به زبان فارسي رو بذاريد . اصلا اين پس تي وي مال كجاست كه اين فيلم رو گرفته؟ (293414)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۲:۵۵:۱۶
پرس تی وی دادا مال ایران تو دیگه چقد پرتی (293463)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۳:۳۳:۵۳
از خبر دستگیری ریگی خیلی خوشحال شدم
دلم برای ایرانی هایی که به دست این بی وجدان کشته شدن می سوزه
خدا بیامرزتشون الهی آمین

جا داره از کسانی که برای دستگیری این بی همه چیز تلاش کردن تشکر کنم (293479)
 
آتش
۱۳۸۸-۱۲-۰۸ ۱۴:۲۱:۱۶
شبي كه خبر دستگيري اين جاني كافر را شنيدم از خوشحالي سر از پا نمي شناختم .تا صبح هر وقت از خواب بيدار شدم به جان بچه هاي اطلاعات دعا كردم.احسن بر شما اي شيرمردان بيشه حيدر كرار . من تنها كاري كه مي توانم براي شما انجام دهم دعا است و بس.اميدوارم حساب اين عزيزان را به حساب حزب بازي ،مشكلات انتخاباتي نگذارند .اين عزيزان حقا كه اين بيت فردوسي پاكزاد را اجرا كردند.چو ايران مباشد تن من مباد ..........امام زمان نگهدار وجود شما باشد (293498)
 
شهرزاد
۱۳۸۸-۱۲-۰۹ ۰۹:۳۱:۰۶
مرگ بر وهابی
العربیه هم وهابیت راتبلیغ وترویج میکنه اکثر اعراب وهابی اند
امریکا وانگلیس ومستکبران جهان چون راه نفوذی برای سلطه بر مردم نمیبینند دست به فریب این خودفروخته های سنی میزنن
ان شاالله خداوند با ظهور حضرتش ریشه ظلم وجور رابخشکاند
ریگی سر بریدن را ازجدش شمرآموخته ومظلوم بیدفاع را با ان ستم در بیابان بلا گرفتارکردن را ازجدش عمر (293669)
 
ناشناس10
۱۳۸۸-۱۲-۰۹ ۱۰:۳۵:۰۲
سلام
در این که ریگی یک جانی بوده شکی نیست و نبوده و به نظر من اعدامش فایده ای نداره این آدم و باید دست و پاش و قطع کنند بذارن تا آخرعمرش عذابش ومردم ببینند .
ولی از حق نگذریم بدجوری افتادیم جون هم میزنیم تو سر و کله هم دنیا داره روزبه روز پیشرفت میکنه ماهنوزاندر خم یک کوچه گیر کردیم تکون نمی خوریم به تاریخ رجوع کنیم ما ایرانی ها همیشه بازیچه بودیم و هنوزم هستیم ولی خودمون خبر نداریم حالا ریگی دستگیر شد بعدش چی چه فرقی تو زندگی شما آقایون و خانوما ایجاد شد حالا فقط خوشحالیت همین چه پیشرفتی تو زندگیتون کردین فکرپیشرفت باشید نه این چرت و پرتا همش زیر سر این مناظره ها بود کهوضعیت اینجوری شد داشتیم راحت بی سرو صدا با هر اعتقادی کهداشتیم در کنار هم زندگی می کردیم (293681)
 
۱۳۸۸-۱۲-۰۹ ۱۶:۲۵:۲۵
عزیزان دست شمادرد نکند امید وارم با ابتکار عملی دیگر عوامل رجوی را کت بسته به ایران بیاورید تا
1-دل خیل مشتاق از مردم را محض رضای خدا خوشحال کنید
2- اقتدار بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی ایران برجهانیان ثابت شود
3-کورکوری خود فروشان ان شاء الله تمام شود چه انکه انها وطنی که صاحب دارد نمتوانند بفروشند بلکه خودشان را به بهای اندک میفروشند( قابل توجه ..... )
4-ارجحتر ازهمه اینها تاریخ ثابت کند که ایران حریف ندارد
5-در پایان خوشحالی هر خانواده شهید که اجری وصف ناپذیر دارد
ان شاءالله (293782)
 
سعيد
۱۳۸۸-۱۲-۰۹ ۱۶:۴۲:۱۷
ما دود اگزوزهاي اون دوF14را سورمه چشمانمان ميكنيم (293789)
 
۱۳۸۸-۱۲-۱۰ ۱۰:۱۷:۳۰
از سربازان گمنام اقاامام زمان وهمه جان بر كفان حريم امام وولايت وكشور عزيزمان ايران كه مقتدرانه امنيت كشور را نگه داشته اند كمال تشكر داريم شايد ازنظر خيلي ها كه دچار جو زدگي شده اند دشوار باشد اين حقيقت اما حقيقت ان است كه مي بينيم واحساس مي كنيم كشورهاي منطقه واطراف درناامني وما درامنيت
اماازمسولين محترم نظام وشخص رياست جمهوري كه مردم اينگونه اعتماد كردند خواهانيم شماكه هرگاه خواستيد مردم درصحنه بودن پس قدر مردم را بدانيد ودرجهت رفاه واسايش مردم تلاش كنيد تاجواني كه درايام جواني قرار مي گيرد از همين ابتدا درفكر وام ومسكن و منت كشي نباشد هرچند
نابرده رنج گنج ميسر نمي شود (294036)
 
عبدالمالک
۱۳۸۸-۱۲-۱۱ ۰۴:۰۹:۱۰
دو چیز را پایانی نیست جهان هستی و حماقت انسانها،البته در مورد اولی اطمینان ندارم(اینشتین)

این دفاع ها از ریگی از حب علی نیست ، از بغض معاویه است.
الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء (294324)
 
۱۳۸۸-۱۲-۱۲ ۱۴:۴۴:۵۷
عجب حالی ازش گرفتن (294793)
 
hatam
۱۳۸۸-۱۲-۱۷ ۱۱:۵۳:۴۲
دوستان به نظر من باید قبول کنیم ریگی واقعا یه نابغه بود اره وحشی و ادم کش بود ولی نابغه بود.یه جوون 30 ساله که به تنهایی قادر بود یک گروهکو سازماندهی کنه. شاید راهشو بد پیدا کرد ولی به این قضیه تاکید می کنم باید بدترین مجازاتو براش در نظر بگیرن. کاش این نوابغ قبل از این که به بی راهه برن کشف و استفاده بشن.کاش یاد بگیریم هدفمند زندگی کنیم.

سپهر 20 ساله دانشجوی عمران (296017)
 
نادیا
۱۳۸۹-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۳:۵۴
از دستگیری این جنایتکار خوشحالم . به مردم ایران تبریک میگویم. با آرزوی پایان تروریسم و افراطی گری در تمام دنیا.
نادیا/ مشهد (300771)
 
فريده
۱۳۸۹-۰۱-۱۳ ۱۹:۱۱:۲۸
كسي كه از ريگي وامثال او دفاع ميكند بيمار است ريگي بايد مجازات شود
/ (301160)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۰:۲۴:۰۷
ریگی یک وهابی سنی مذهب بلوچ کوهی سگ کثیف بود اینها از نسل یزید و معاویه هستند که امام حسین ع را به شهادت رساندند ضد شیعه هم هستند[/color (307351)
 
جمشید
۱۳۸۹-۰۲-۰۷ ۰۸:۴۵:۳۲
من بیشترنظرات روخوندم به نظر من اونایی که ازدستگیری عبدالشیطان ریگی ناراحتندوبه نحوه دستگیری وغیره خرده میگیرن با آمریکا واسرائیل دست دارن وتا الان هزارسوراخشون بابت دستگیری این ملئون آتیش گرفته دودرسواییشم تو هواست.
با این ملئون که شیطان هم درس میده بایدمثل خودش رفتارکرد بایدمادرشو به عزاش نشونددرحدتیم ملی . اگرمن جای کسی بودم که نحوه اعدامشو مشخص میکنه بودم میگفتم بزارنش زیریه بشکه اسیدبا غلظت کم شیرشو به صورت چکه چکه بازکنن توسرش تا مرورزمان با همون زجری که به قرانی های جنایشت داده کشته بشه. نبایدبا یه اعدام ساده زودخلاصش کنن باید ذره ذره دهنشو سرویس کنن تا درس عبرتی باشدبرای سایرین (307557)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۷ ۱۴:۴۸:۴۸
امیدوارم خدا هر انچه خود مصلحت بداند بشه (307655)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۲-۲۵ ۱۷:۰۱:۳۴
لعنت خدا بر عبدل مالک وگروه ریگی وتمام دشمنان اسلام وایران .واز جمله امریکا .درود به مملکت خوبم ایران امیدوارم همیسه سرفراز باشه. (312825)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.