توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 341042
نصب صندوق پستی هوشمند معابر/ تبدیل ۱۹۳ به تلفن خدمت
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۲
مدیر عامل شرکت پست گفت:‌ تلاش می کنیم ۱۹۳ به تلفن خدمت برای مردم تبدیل شود و برای گسترش و تنوع خدمات،‌ با اصناف درحال مذاکره هستیم.

به گزارش ایسنا، مهری اظهار کرد: با استفاده از ۱۹۳، خدمات ویژه شهروندی از هر جای کشور چه با تلفن ثابت و چه با تلفن همراه انجام می شود که از جمله آنها خدمات پستی، خدمات پیکی، تامین بلیت اتوبوس و هواپیما، تامین غذای گرم و ... انجام می شود که این خدمات به تدریج در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه ابتدا این طرح در سه استان آغاز به کار کرد، افزود: به حمدالله این طرح در همه استان ها ارائه خدمت می کند.

مهری ادامه داد: به منظور گسترش خدمات ۱۹۳، با صنف پخش کتاب، تعمیرکارهای لوازم برقی و الکترونیکی و... در حال مذاکره هستیم و انشاءالله در سال ۹۵ این خدمات افزایش می یابد.

وی اظهارکرد:‌ درسال ۹۴ ،‌ ۹ سرویس توسط شرکت پست ارائه شد که از جمله آنها سرویس پست پخش، سامانه خرید و فروش اینترنتی من و پست، سرویس خدمات ویژه شهروندی(خوش)، تمبر فاخر طلاو نقره، تجارت الکترونیک بین المللی (بدون مرز) یاتا، پست مستقیم الکترونیکی (EDM)، پست ترکیبی، سرویس پست رسانه و سرویس پست لجستیک است.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پست لجستیک در استان ها گفت: این سرویس نیازمند زیرساخت های بیشتر همچون انبار، نرم افزار هوشمند، زیرساختهای حمل و نقلی،‌ بالابر و... است که به تدریج در حال فراهم کردن این امکانات در استان ها و شهرستان ها هستیم.

مهری صندوقهای هوشمند پستی را چند منظوره عنوان کرد و گفت: این صندوق ها به گونه ای طرحی شده است که در زمانی که مرسوله در داخل آن انداخته می شود و همچنین در موقع تخلیه به صورت هوشمند اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: همچنین با نصب صندوق پستی هوشمند معابر - Cashless - همه امورات مالی و بانکی بجز گرفتن پول نقد از طریق آن انجام می شود.

مدیرعامل شرکت پست خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که تمبرهای دو بعدی و الکترونیکی را از طریق کشلس چاپ و در اختیار مشتریان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۴ حدود ۵۰ صندوق هوشمند در خیابانها، نصب شده است،‌ افزود: برای توسعه این صندوقها نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم و برای سال آینده پیش بینی می شود این صندوقها را توسعه دهیم.

مهری به توسعه پست مالی با پست بانک و توافق با یکی از بیمه ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اجرایی شدن برجام و باز شدن سوئیفت، امیدواریم در کسب و کار و تجارت الکترونیک رونق داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی اطلاع رسانی این سرویسها به مردم گفت: نیازمند اطلاع رسانی قوی تر و تغییر شیوه های اطلاع رسانی هستیم.

مهری به موضوع امانات پستی اشاره کرد و افزود: جهت گیری های پست مالی دنیا به سمت کالا و خدمات است و پست نامه ها در حال کاهش هستند.

مهری با بیان اینکه اصلاح رویه ها، تقویت زیرساخت و اصلاح قیمتها در دستور کار قرار دارد افزود: ماه بهمن ۳۲ درصد رشد ترافیک امانات پستی داشته ایم که در نوع خود بی سابقه بوده است.
 
کلمات کلیدی : پست
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.