نظر منتشر شده
۱۵۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 239244
سه شنبه شب استیضاح کنندگان چه تصمیماتی گرفتند؟/ دو جلسه مهم تالار آیینه مجلس
بخش داخلی الف، 4 شهریور 93
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۶
هفته گذشته مجلس شورای اسلامی با استيضاح فرجي‌دانا، اعتماد خود را از وزير علوم پس گرفت. در ماهها، هفته ها و روزهای منتهی به موعد استیضاح، اتفاقات بسیاری افتاد که بخشی از آن همچنان ناگفته می ماند. همچنین برخی از اتفاقاتی که پشت صحنه استیضاح افتاد قابل توجه است که صرفا سربسته می توان به برخی موارد آن اشاره کرد.

فرجی دانا بعد از اینکه با رایزنی حدادعادل و ابوترابی از مجلس رای اعتماد می گیرد با انتصاب دو وزیری که نتوانسته بودند از مجلس رای اعتماد بگیرند، عملاً در هفته اول صدارت وزارت علوم خود را در چالش جدی با نمایندگان قرار داد.

اعتراض نمایندگان موجب شد حداد عادل و ابوترابی مجدداً پادرمیانی کنند که وزیر لااقل سایر انتصابات را رعایت کرده و در مقابل آیین نامه های شورای عالی انقلاب فرهنگی، لج بازی و حرکت خارج از قانون نداشته باشد.

یک نهاد مهم در مهرماه ۹۲ در نامه ای به سران سه قوه نسبت به ۱۲۶ نفر دانشجو در سیستم آموزش عالی که وابستگی به پژاک، منافقین، گروههای تجزیه طلب و... هشدار داده بود که وزارت علوم توجهی به آن نمی کند در عین حال که دکتر لاریجانی نامه را به دکتر زاهدی رییس کمیسیون آموزش عالی مجلس ارجاع می دهد تا این موضوع را از فرجی دانا مطالبه نمایند.

در جلسه ای در زمستان گذشته، با حضور علی لاریجانی رییس مجلس، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، محمود علوی وزیر اطلاعات، رضا فرجی دانا وزیر وقت علوم و ابوترابی نایب رییس مجلس، انتصابات وزارت علوم، ثبت نام افراد همکار با گروههای تروریستی، بازگشت اساتید مسأله دار مورد بررسی قرار می گیرد که رییس مجلس خواستار اخراج آن لیست ۱۲۶ نفره و عزل دو تن از معاونین و مشاورین فرجی دانا می شود که با وجود وعده فرجی دانا در این جلسه، هیچ گاه عملی نمی شود.

زاهدی، حدادعادل، زارعی از نمایندگان مجلس در جلسه ای با حضور صادق مشاور رییس جمهور و فرجی دانا خواستار اجرای مطالبات رییس مجلس می شوند که مجددا فرجی دانا وعده می دهد اما تا پایان وقعی به تعهد خود نمی نهد.

در اسفند۹۳ بحث استیضاح جدی می شود اما مجدداً ابوترابی و حدادعادل پادرمیانی می کنند که طی دو جلسه، ۸ محور از مشکلات و چالش های وزارت علوم آماده می شود که ابوترابی وحدادعادل، آن را منطقی و ضرورت اجرای آن را به فرجی دانا اعلام می کنند که در صورت اجرا روند پیشرفت وزارت علوم از کندی خارج و استیضاح از دستور کار خارج می شود اما وی باز هم بی توجهی می کند.

در فروردین ۹۳ مجدداً جمع آوری امضا برای استیضاح شروع می شود که به دلیل مخالفت زاکانی و حدادعادل یکی از نمایندگان از شدت عصبانیت و مخالفت با این دو نفر، برگه استیضاح را پاره می کند.

پیگیری چالش وزارت علوم در انتصاب افراد فعال در فتنه، رکود علمی کشور، ثبت نام و بازگشت افراد فعال در گروههای تروریستی، تجزیه طلب و ... این بار به صورت جدی تر از طرف زاکانی، نادران، زارعی، نبویان، زاهدی، طبیب زاده و حدادعادل دنبال می شود. ۱۶ تیرماه دکتر لاریجانی مجدداً جلسه ای در تالار آیینه تشکیل می دهد و با اشاره به عدم رأی آوری استیضاح و بی توجهی های فرجی دانا اظهار می دارد که لیستی تهیه نماییم تا فرجی دانا ریاست چند دانشگاه مهم تهران را در اختیار افراد این فهرست قرار دهد.

این پیشنهاد لاریجانی به شدت از طرف اعضای جلسه رد و با آن مخالفت می شود. (از انتشار تعابیر نمایندگان در مورد پیشنهاد دکتر لاریجانی خودداری می کنیم)

یکشنبه ۲۶ مرداد علیرضا زاکانی و زارعی در تماس های مکرر با کاظم جلالی بر برگزاری یک جلسه مشترک با هیات رییسه فراکسیون رهروان تاکید می کنند که مقرر می شود این جلسه در منزل زاکانی برگزار شود که به دلیل عدم پاسخگویی جلالی این جلسه تا روز سه شنبه برگزار نمی شود. صبح سه شنبه ۲۸ مرداد، جلالی با زاکانی مواجه می شود و وعده می دهد که ظهر جلسه ای با حضور هیات رییسه این فراکسیون و برخی از افراد شاخص استیضاح برگزار شود که در این جلسه حدادعادل نیز شرکت می کند. در این جلسه هشت نفر از هیات رییسه فراکسیون رهروان و هفت نفر از استیضاح کنندگان حضور میابند که به تا روز چهارشنبه به چلسه ۷+۸ معروف می شود. لیکن در این جلسه فقط استیضاح کنندگان سخن می گویند و هیات رییسه رهروان از هرگونه اظهارنظر سلبی یا ایجابی خودداری می کند و حتی سعی می کنند به کمترین سوال اکتفا کنند. این جلسه نیز در تالار آیینه مجلس برگزار شده است.
هیات رییسه فراکسیون رهروان برخلاف بدنه خود، مخالف استیضاح بود.

دوشنبه ۲۷ مرداد، دکتر علی لاریجانی به استیضاح کنندگان پیغام می دهد که فرجی دانا پذیرفته دو معاون و مشاور خود را عزل نماید و لذا استیضاح را منتفی نمایند. در پاسخ به رویکردهای فرجی دانا اشاره می شود که بایستی رویکردهای وی در همه انتصابات و رشد علمی آموزش عالی، اصلاح می شد.

زاکانی، نادران، زارعی، نبویان، زاهدی و طبیب زاده از سوم مرداد ۱۳۹۳، تیم هایی را در دانشگاههای مختلف جهت آماده کردن مستندات هماهنگ می کنند. بیشترین تلاش در این زمینه از سوی علیرضا زاکانی و زهره طبیب زاده، انجام می شود.

سه شنبه شب آخرین جلسه داخلی استیضاح کنندگان برگزار می شود که در آن یک فرایند برای استیضاح طراحی می شود و موارد مخالفت با ادامه صدارت فرجی دانا بر وزارت علوم در ۹ بند آماده می شود و تقسیم کاری که کدام نماینده در چه مورد یا مواردی صحبت کند انجام می شود.

با فیلم مورد نظر نوباوه برای پخش در مجلس مخالفت می شود لیکن وی اظهار می دارد که با فوت و فن های رسانه ای آشناست ولذا پخش فیلم و توضیحاتش، طوفانی در میان نمایندگان، بوجود خواهد آورد.

در این جلسه تاکید می شود که در نهایت احترام با وزیر علوم سخن گفته شود همچنین در مقابل اهانت روزهای گذشته و اهانت های احتمالی، کسی حق ندارد از کوره در رود. بایستی از التهاب و دعوا به شدت خودداری شود و در نهایت آرامش، استیضاح انجام شود.

۲۶ ثانیه فیلمی که از سوی نادران به عنوان آخرین لحظات مخالفت استیضاح کنندگان پخش می شود قرار بود که در انتهای سخن نقوی حسینی در صبح منتشر شود که با نظر یکی از نمایندگان به آخرین لحظه موکول شد.

با پایان اظهارات موافقان و مخالفان استیضاح و سخنان وزیر علوم و ابراز دکتر لاریجانی مبنی بر حکمیت، و در فاصله رای گیری یک مقام عالی رتبه اجرایی در تماس با یک معاونت پارلمانی از چند و چون فضا برای رای گیری سوال می کند که معاون پارلمانی از سنگ تمام خوب و عالی رییس مجلس برای فرجی دانا خبر می دهد لیکن بعد از اعلام نتایج رای گیری، مسوول عالی رتبه اجرایی لحظاتی در شوک عدم اعتماد به فرجی دانا سکوت می کند.
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۶:۵۴
به رئیس‌جمهور محترم عرض می‌کنم مشکل دولت، رسانه‌ها و نهادهایی که با شما هم‌سلیقه نیستند نبوده است. مشکل فاصله گرفتن از شعارهای انقلاب است. چه در بحث اقتصاد مقاومتی چه در بحث دغدغه‌های فرهنگی و چه سیاست خارجی و دوم فاصله گرفتن از مردم است که اگر این دو مشکل مرتفع نشود مشکلات دولت نیز به جای کاهش با افزایش چشمگیری مواجه خواهد شد. (2340788) (alef-10)
 
محمد-بجنورد
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۴۰:۰۹
و مشکل شما با رییس جمهور نیست، با خواست مردم است. چه خوشتان بیاد چه بدتان بیاد واقعیت همونی بود که 24 خرداد دیدید! (2340956) (alef-3)
 
دانشجو
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۷:۲۷:۵۶
مثل دیکتاتورها حرف می زنید
این برازنده حامی دولت نیست یا شاید هم واقعیت همین است (2342536) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۸:۰۴:۰۹
دولتیان با ادبیاتی سخن می‌گویند که رقبای خود را به خاطر آن ادبیات متهم می‌کردند. نمایندگان را تهدید و تحت فشار قرار می‌دهند و گویا بدشان نمی‌آیند حامیان خود را دوباره به کف خیابان بکشانند. مگر استیضاح حق مجلس نیست؟ چرا آقایان بعد از یک سال به ارائه کارنامه خود نمی‌پردازند و دائم در هر فرصتی به تخریب دیگران و گذشتگان مبادرت می‌ورزند؟ (2342628) (alef-6)
 
علي
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۳:۴۷:۰۷
استيضاء حق نمايندگان است ولي بر مبناي عدالت همه مردم ( بجز شما قشر خاص كه از جايي مشخص تزريق مي شويد ) مي دانند كه اين استيضاء سياسي بود و سهم خواهي از دولت كه چرا يار و قار هاي انها در مسند قدرت نيستند (2344495) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۲۰:۵۰:۴۴
تاکتیکی که دولت برای ترساندن منتقدین پیش گرفته بعید نیست تا حدودی موثرباشد و برخی از ترس شنیدن توهین‌های شدیدتر، شمشیر نقد خود را غلاف کنند . اگر چه خوشبختانه اعتقادات اسلامی آنها اجازه عقب نشینی نمی دهد! (2342925) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۰۷:۲۷:۲۸
متاسفانه هنوز رو دور اول ریپ میزنیم. بجای کار به هم می پریم. چون نمی تونیم کار کنیم از قبلیها بد می گیم. اقای رییس جمهور بیاد با مردم صحبت کنه که چیکار کردند. میگند تورم را مهار کردند البته این بگند که کشور فلجه بگند که این کاهش تورم واسه 4 میلیارد ازاد شده است. اینقدر بگم بگم رو رها کنه. (2343523) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۰۸:۰۴:۵۲
می گن کاسه تحریم شکسته!!
شعار دولت چیست.
دولت راستگویان- دولت اعتدال.
فکر کنید میبینید دقیقا عکس این است (2343573) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۰:۲۶:۲۹
چیه یک ساله مردم رای دادن رای دادن! و 24خرداد! راه انداختین؟!... مگه مردم چک سفید امضا دادن؟! (2343894) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۰:۰۶:۲۹
از کجا فهمیدی فاصله گرفتن از شعارهای انقلابی با فاصله گرفتن از مردم یکی است؟ (2341046) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۴:۵۵:۱۷
احسنت (2342098) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۸:۰۴:۳۸
بنده یک جانباز 45 درصد هستم. مدت 59 ماه در جبهه حضور داشته و 61 ماه هم در اسارت صدام بوده‌ام. یعنی سوابق گذشته‌ام نشان می‌دهد که اهل حضور در صحنه‌های پرخطر جهاد هستم. چرا آقای رئیس‌جمهور امثال ما جبهه رفته‌ها را به خاطر اینکه به عملکرد ایشان نقد داریم بزدل و ترسو خطاب کرد؟ (2342630) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۲۰:۵۱:۱۰
توهین و بی‌احترامی به هم‌وطنان منتقد تازگی ندارد. در طول این یک سال برای چندمین بار است که در خصوص منتقدین و حتی خبرنگاران از ادبیات سخیف استفاده می‌شود. چه خوب بود که در همان شروع انحراف جلوگیری می‌شد. اما ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. (2342927) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۲۰:۵۱:۴۷
مردمی که جنگ را اداره کردند و یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند بزدل و ترسو نیستند. اگر دلواپس هستند به خاطر این است که در قرارداد سعدآباد و پاریس نقره داغ شده‌اند می‌ترسیم که به جای نرمش قهرمانانه مثل گذشته نرمش بزدلانه صورت بگیرد. این ترس منشأ عقلانی دارد باطل و بیهوده نیست و باید نسبت به آن ترتیب اثر داد. (2342928) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۲۲:۳۷:۲۰
باز هم که از طرف مردم صحبت کردید.
سرجمع حساب کنید کل دلواپسان چقدر سابقه جنگ دارند؟ (2345642) (alef-3)
 
کریم
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۰:۴۲:۴۶
چیزی که شما قشری از جامعه به آن نقد دارید قشر دیگری از جامعه که من هم خود را جزء این قشر میدانم عملکرد رو به جلوی دولت میداند. آیا هرکسی که نقد شما را نپذیرفت چوب لای چرخش میگذارید؟!!!

جالب است که بعد از 26 سال گذشت از جنگ هنوز برخی به بهانه جبهه و جنگ خود را ذیحقان مملکت میدانند. (2343941) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۴:۰۹:۵۹
جناب جانبازی اسیر شدی احترامت واجب ولی ریس جمهور برگشتند به گروه دلواپسان گفتند ترسو. منتقد خوب ولی وقتی منتقد حرف ریس جمهور رو تغییر میده و حرف دیگه ای از توش در میاره معلوم انتقاد نمیکنه (2345929) (alef-10)
 
یک رزمنده
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۰۹:۱۱:۱۲
برادر عزیز آقای ریس جمهور شمارا بزدل خطاب نکرد. شما چرا این کلام را به خود میگیرید (2347375) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۶:۰۴:۳۸
احتمالا جنابعالی ایام 22 بهمن و روز قدس مشغول سفر دور دنیا هستید.والا فهمیدن اینکه مردم علرغیم دلخوری از عملکرد برخی مسئولین هنوز هم به آرمانهای انقلاب وفادارند کار چندان سختی نیست. (2342327) (alef-3)
 
امید
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۹:۱۴:۱۰
برادر من کارمند مثل خیلیه اگه تو تظاهراتها شرکت میکنم به خاطر چهار چشم حراست هست بخصوص که خیلی از همکاران در این مورد تذکر دریافت کردند،چشمتون رو نبندین،تو این وانفسایی که بیکاری غوغا میکنه همه کلاهشون رو محکم چسبیدن (2342752) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۹:۲۵:۳۲
آرمان های انقلاب..
شاید من چیزی از انقلاب نمیدونم ولی مطمینا آرمانش این دزدی ها نبود.آرمانش مرگ بر آمریکای خالی نبود.آرمانش بنظر من یه آرمان جهانی بود ولی ما الان تو خودمونم موندیم.مردم با اول انقلاب خیلی فرق کردن یه سر برو تو خیابون میفهمی. (2342782) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۰:۰۶:۳۷
لطفا یک نگاهی هم به انتصابات دولت در شهرستانها بندازید فرماندارها و بخشداران را فقط و فقط به دلیل عضویت در ستاد انتخاب میکنند ما در شهر خودمان یک فرماندار داریم –موضوع ربطی به شخصیت ایشان ندارد- اما هنوز با ماموریت ها و مسولیت های ادارت آشنا نیست. (2341048) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۶:۱۳:۱۲
در اولین دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد من دانش آموز پیش دانشگاهی بودم در ستان لرستان
مدیرای دبیرستان ها هم اون موقع عوض کردن آقایون
این کار حق دولته فرمانداری نماینده دولت مرکزیه و باید با دولت مرکزی هم سو باشه مسئله کاملا سیاسی هیچ ربطیم به تخصص نداره (2342366) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۹:۵۱:۵۸
اولا چرا تا یه بحثی پیش میاد فورا پای احمدی نژاد وسط میکشید؟ مگه هر کار اشتباهی که اون کرده روحانی باید انجام بده؟ مگه خط کش احمدی نژاده؟ کار خراب، خرابه. چه از طرف احمدی نژاد باشه چه از طرف روحانی.
دوما انتصابات حق قانونیه دولته. در این ضمینه بحثی نیست. اما انتصابها هم یک عرفی داره. یعنی در این همه مدیرانی که از کار برکنار شدند مدیر لایقی وجود نداشت؟ تمام مدیران جدید از قبلیها عالمتر هستند؟ آیا با فتنه گرانی که خیانتشان به مملکت من و شما ثابت شده میتوان به آرمانهای انقلاب دست یافت؟در کدام کشور به خیانت کار پست میدهند که ما دومی باشیم؟ (2342813) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۸:۵۹:۰۱
اگر منظورتان ستادهای دیگر کاندیداها مثل قالیباف است درست است. (2342730) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۰۰:۱۹:۰۳
جناب فرماندارها و بخش دار ها صرفا به اون دلیلی که شما میگین انتخاب نمیشوند/ کسانی که تو ستاد ها شرکت میکنن اصلاح طلب ها هستن و قطعا باید اونها انتخاب شوند
چون ملت اونهارو انتخاب کردن (2343300) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۷:۳۸:۰۳
ياد مي گيره فقط يادگيريش براي مردم هزينه داره كه خيلي مهم نيست . مردم هزينه اش را ميدن ولي زماني كه ياد گرفت عمر مديريتش تموم ميشه (2345178) (alef-3)
 
مموتی
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۰:۰۸:۱۰
مگر مقام معظم رهبری قبل انتخابات نگفتند که آنهایی که حتی نظام را قبول نداذند در انتخابات شرکت کنند?

حالا آن مخالفان که رای هم داده اند در این کشور حقی ندارند?
وقتی مقام معظم رهبری آنها را دعوت به مشارکت میکند باید حقی برای آنها قائل باشیم (2341053) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۸:۵۲:۱۴
اگر اینطوره، من هم رای دادم پس حق دارم. کمتر از وزارت خونه قانع نمیشم. گفته باشم (2347864) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۰:۴۲
با نظرتان مخالفم. درود بر روحانی و فرجی دانا و سایر وزرایی که در پی حقوق مردمند (2341301) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۹:۵۴
بی‌توجهی به تذکرات و توصیه‌های دلسوزان نظام توسط وزیر سابق علی‌رغم آمار و ارقام دستکاری شده را همگان دیدیم که چگونه با واکنش نمایندگان ملت مواجه شد. امید است که دولت محترم بیش از پیش به پیشبرد امور کشور توجه داشته باشند. (2341385) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۲۳:۱۲:۴۶
فساد مالی و رانت‌های تلنبار شده در سال‌های اخیر، به تایید کسانی که سال‌هاست با این پدیده‌‌ها آشنایی دارند، بی‌سابقه است. نمی‌دانیم توان و اراده حسن روحانی در این مصاف به چه اندازه خوهد بود، ولی اگر تدبیر او گشایشی تازه در این میدان است، می‌تواند نه تنها بخشی از شکست‌هایش را جبران کند، بلکه ضمن ایجاد انگیزه‌ای تازه‌ در میان توده مردم و رای‌دهندگان، به شمار پشتیبانان واقعی خود بیافزاید. نبرد در این میدان پر هزینه است (2343139) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۵:۴۵
آقای نعمت زاده پریروز در مصاحبه شان با خبرنگاران فرمودند که داستان روغن پالم سیاسی است و آمریکا به خاطر تولید روغن سویا و رقابت با کشورهای تولید کننده روغن پالم در شرق آسیا، مصرف آن را مضر و خطرناک اعلام کرده است!!
ایشان توضیح ندادند که آیا قاطی کردن روغن با لبنیات بدون آگاهی مصرف کنندگان جرم است یا نه؟

واقعا" طرفداران روحانی به این وزیر با این بینش، چه امیدی دارند؟ آیا این است دفاع از حقوق مردم؟ (2341407) (alef-6)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۲:۰۲:۳۳
مضحک ترین ادعای این آقایون که مرغ پخته رو به خنده وامیداره، ادعای رکود علمی در اثر عملکرد دولت اعتداله! واقعا کسی که ادعا میکنه رکود یا جهش علمی میتونه ظرف 9 ماه اتفاق بیفته یا بیسوادترین آدم روی زمینه یا دروغگوترین آدم.

نمایه شدن یک مقاله علمی نقطه پایان یک فرایند چندین ساله است نه یک فرایند یک شبه. با این حساب، تعداد مقالات نمایه شده در این 9 ماه اصولا چه دخلی به دولت فعلی میتونه داشته باشه؟ تحقیقاتی که در این 9 ماه شروع شده باشه چند سال بعد تبدیل به مقاله میشه و مقالات این 9 ماه همگی قبل از روی کار اومدن دولت فعلی ارسال شدند به مجلات. این بدیهیات رو این آقایون دانشگاه رفته و به اصطلاح دکتر نمیدونن؟ جلل خالق!!!!!!

همین یک قلم دروغ شاخدار این آقایون کافیه تا به همه ادعاهای ریز و درشتشون شک کنیم... (2341497) (alef-6)
 
ن نیکخواه
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۰۲:۰۸
احتمالاً فقط جبهه پایداری مدافع انقلاب و مردم هستند ولا غیر . آره ؟ (2341710) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۱۴:۲۷
بیان کلیات مشکل را حل نمی کند کدام معیار نشان دهنده فاصله مردان دولت با شعارهای انقلاب است؟ اقتصادمقاومتی از دید شما همان شیوه دولت نهم و دهم است ؟ یا تعبیر دیگری دارید ؟ دوری ونزدیکی دولت از مردم چگونه تعریف میشود ؟ اینکه رئیس جمهور بین مردم بیاید وبه کارکنان دولت و نمایندگان مجلس اهانت کند واز آن سو خزانه مملکت به تاراج برده شود خوب است یا تلاش دولت کنونی که آرامش را به مردم برگردانده است ؟ وتلاش دارد تا مشکلات معیشتی مردم را حل کند. (البته اگر بازماندگان دولت قبل در لایه های پایین تر و میدانداران عرصه سیاسی واجتماعی که در مقابل هیچ نهادی پاسخگونیستند وورای هرچه قانون است نخ خود را میریسند ) (2341750) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۱۴:۳۵
آن مردمی که شما از آن صحبت می کنید، اقلیت جامعه را تشکیل می دهند. اکثریت همچنان با دولت هستند (2341752) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۳۷:۰۹
درود بر روحانی ووزیرانش . تاریخ در مورذ این استیضاح قضاوت خواهد نمود (2341806) (alef-3)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۵:۵۵:۲۸
نیازی به تاریخ برای قضاوت در مورد این استیضاح نیست بلکه هر نگاه منصفانه ای می تواند هم اینک بر بطلان طرح این استیضاح و رای آوردن آن مهر تاییدی بزند. در تمامی این نقل و قول های منتشر شده در پیرامون و حواشی استیضاح جناب آقای دکتر فرجی دانا اختیارات جناب وزیر در انتصابات زیر مجموعه خودشان به وضوح نادیده گرفته شده اند. بنده در سالهای اخیر شنونده بسیاری از مذاکرات مربوط به استیضاح آقایان وزرا بوده ام اما هیچگاه پس از استماع سخنان موافقین و مخالفین آن استیضاح ها این چنین واضح و آشکار پی به حقانیت آن وزیر استیضاح شده نبرده بودم اما حقیقتا با شنیدن مذاکرات جلسه استیضاح جناب وزیر علوم به نحو غیر قابل تصوری حقانیت جناب آقای دکتر فرجی دانا بر این حقیر مسلم شده است که البته سعی داشته ام حداقل در متن کامنت هایم ذیل مطالب پیرامون این استیضاح در سایت وزین " الف " به عنوان یک شهروند ایرانی حق مطلب را در حق جناب آقای دکتر فرجی دانا این استاد مبرز دانشگاه و شخصیت فرزانه و فرهیخته و دانشمند به سهم خود ادا نمایم ، ان شاء الله تعالی. (2342293) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۲۰:۰۵:۳۴
شما ازکدام وزرا تعریف و تمجید میکنید؟ وزیری با آن قراردا کرسنتش ؟ یا وزیری که میگوید اجازه نمیدهد قیمت خودرو کاهش پیدا کند؟ یا وزیر که از فتنه گران حمایت میکند و به آنها پست میدهد؟ یا وزیری که میگوید مدرسه های دولتی باید جمع شود؟ یا وزیری که قرارداد ذلت بار و ننگین ژنو را امضا میکند و من و شما نامحرم میداند؟ میتوانید کارهای مثبت وزرای دادگستری، کار، نیرو و ... نام ببرید؟وزیر اقتصاد در طول این یک سال بجز آمار و ارقام چه کار مثبتی انجام داده؟ رییس جمهور در طول این این یکسال بجز تخریب دولت قبل چه کار مثبتی انجام داده؟دوستان عزیز لطفا منطقی باشید و با خود لج نکنید.
این را هم بگم، دم وزیر بهداشت گرم. واقعا خیلی مرده (2342837) (alef-6)
 
عباد
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۸:۲۲:۰۷
اگر ممکنه یواشتر گاز بدید.مثل اینکه تو باغ نیستی هاهاها داداش ببین مردم چی میگن خواهشا جو گیر نشو مردم نون میخوان. کارمیخوان.اقتصاد درست میخوان نه اقتصاد فلج در کجا زندگی میکنی نکنه اقازاده هستی؟ (2342672) (alef-6)
 
یاسر
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۲۰:۱۹:۵۷
درود بر دکتر فرجی دانا که حاظر نشن وزارت علوم را به شرکت سهامی با مجلس و دلوپیسان لرزان بنماید .او حاظر نشد برای چند صباح مدیریت بر وزارت علوم حقیقت را در پای مصلحت ذبح نماید واز موضع برحق خود کوتاه نیامد .این استیضاح وخاطره آن در مردم اثر خواهد نمود تا در انتخابات ۹۴ مجلس را از لوث وجود جریان کج فهم پاک کنند .این برای جامعه دانشگاهی غم انگیز است که ۳۰۰۰نفر با رانت وابستگی به یک جریان بدون صلاحیت محیط دانشگاههارا اشغال نمایندونخبگان مملکت ناچار به مهاجرت به کشورهای دیگر باشند.سایت الف هم بهتر است از موضع عدالت دورنشود و تحت تاثیر باند پایداری قرار نگیرد (2342868) (alef-6)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۲۲:۲۶:۰۵
منفی (2343058) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۷:۰۷
آقای روحانی رئیس محترم جمهور اگر می‌خواهند در دوره ریاست‌جمهوری خود موفق بشوند، راهش این است که دنبال دشمن فرضی نباشند بلکه افراد نفوذی در دولت را محدود و بی‌اثر بکنند. (2340789) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۹:۱۵
ترس آن داریم که با سرپرستی وزارت علوم توسط آقای نجفی قلیان‌کشی در سطح دانشگاه‌ها باب شود و استاد و شاگرد در کنار هم قلیان بکشند! چون این کار اولویت آقای نجفی در مسئولیت قبلی‌اش بود. (2340798) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۴۳:۵۷
چه حرفا (2340968) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۰:۱۰:۱۰
وقتی حرفی رو درست گوش نمیدیم بهتره از جار و جنجال های رسانه ای پیروی نکنیم
من خودم داشتم بحث رو گوش میدادم
ایشون گفت اگر من خودم قلیان بکشم جلو خانواده و آنها هم بخواهند بکشند چه ایرادی دارد دخترم و همسرم هم همانجا بکشند و در این موضوع فرقی بین زن و مرد نیست
کاملا واضح بود که مساله قلیان اگر بداست برای همه بداست فرقی بین دختر و پسر نیست و اگر نیست برای همه نیست
دوستان اگر طالب حقیقتند می توانند اصل سخنان را پیدا کنند و مطالعه کنند (2341062) (alef-6)
 
ارش
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۴:۳۰:۱۰
طرف با انگشت به ماه اشاره میکرده بغل دستیش نوکه انگشت اونو نگاه میکرده!! (2342010) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۱:۲۵
البته خود ایشان به علت ناراحتی قلبی قطعا" قلیان نمی کشند. (2341388) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۵۰:۱۷
سیاه نمایی تا کجا؟ (2341425) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۲:۰۲:۳۵
گاه لازم است جوانانی را که در گوشه های دنج خانه وشهر مشغول کشیدن قلیان واز همه بدتر مصرف مواد مخدر صنعتی هستند بیرون کشید در مکانی جمع کرد وبرایشان چاره ای اصولی اندیشید ! دانشگاه می تواند مکان مناسبی باشد چون فقط وظیفه اش پرداختن به علوم مادی نیست به اخلاق ورفتارهای نا هنجار هم باید بیندیشد ! پنهان کاری دردی را دوا نمی کند ! (2341499) (alef-6)
 
سعيد
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۰۲:۲۶
واقعا متاسفم براي امثال شما كه تحت تاثيرعدهاي قرار داريد كه به هرطريقي ميخواهند به قدرت برسند و در سالهاي اخير با خراب كردن چهرههاي انقلابي و مردمي توانسته اند اندك ارايي جمع كنند. مگر شما ازفرجي دانا يا نجفي چه ديده ايد كه اين حرف را ميزنيد؟ايا در هشت سال گذشته اوضاع فرهنگي دانشگاهها عالي بود ؟ همه دخترها با حجاب شدند؟همين قليان كشي ايا در هشت سال گذشته باب نشد و گسترش نيافت؟ايا حجابي گسترش نيافت؟ پس معلوم ميشود شما ها و امثال شما با شخص مشكل داريد! (2341711) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۳۷:۲۴
دقیقا همین بود دسوت عزیز و صد البته منظورش این بود قیلن کشیدن بد هست و تفکیک جنسیتی برای یک چیز بد معنایی نداره..
منهتا اذهان بیمار هر جور که خواستند تفسیر و توجیه می کنن و از حق می گذرند برای رسیدن به هوای نفس خودشان...
اما حرف حق همیشه پیروزه.. تاسف داره برای کسانی که مغزشون اندازه یه گنجشکه (2341808) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۴۰:۰۳
رای منفی مجلس به دکتر دانا خیلی خیر و منفعت داشت برای مردم و مردم ضمن این که دکتر دانا با متانت و شرافت نسیم خوش اخلاق و ادب قربانی شده توسط افراطی های نو انقلابی به روح شون جلا داد ، نماینده نماهای خودشان هم شناختند و عمر این مجلس رو به خزان هست.. (2341814) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۶:۰۴:۵۳
چه استدلالی!!!
همیشه همینجور استدلال میکنی؟؟؟ (2342330) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۰۰:۱۶:۲۰
منفی

اشتباهی مثبت زدم (2343291) (alef-3)
 
محمد-بجنورد
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۹:۵۴
جبهه پایداری، به رای مردم در انتخابات 24 خرداد 92 احترام نمیذاره.
و این یعنی حرکت در خلاف مسیر انتخابی مردم...
و ما جواب بی حرمتی به رای مردم را در انتخابات مجلس به آن ها خواهیم داد. (2340801) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۵۹:۵۶
خوش خیال نباشید مردم یواش یواش به عدم صداقت دولت پی خواهند برد . اگر اندک رای افزونی هم باعث پیروزی روحانی شد دلیلش خرابکاریهای احمدی نژاد در سال آخر بود نه دلدادگی مردم به روحانی (2341026) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۲:۰۸:۴۳
حتما این کار را خواهیم کرد صبر کن سحر نزدیک است اما به یک شرط که شورای نگهبان بگذارد (2341527) (alef-3)
 
مصطفی انصاری
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۲:۱۳:۳۳
من خودم از پایداریها زیاددل خوشی ندارم ولی این دلیل میشه که اگه یکی تو یه انتخاباتی پیروز شد دیگران حق هیچگونه کاری نداشته باشند (2341548) (alef-3)
 
hojat
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۴۲:۵۹
آخه این چه حرفی هست با این حرف خودتون رو هم محکوم می کنید یعنی هر انتقادی به احمدی نژاد در دوران ریاستش یعنی احترام نگذاشتن به رای مردم؟؟؟؟؟

کسانی به رای مردم احترام نمی گذارن که می یان سطل آشغال اتیش می زنند .

با این حرف بی منطق شما من هم می گم مردم در زمان ثبت نام یارانه ها به روحانی گفتند مسیرت اشتباهه (2341835) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۴۴:۱۷
انشالله اندازه خودتون رو توی انتخابات بعدی میفهمی
شما که دم از احترام میزنی برو ببین در همون 24 خرداد چه کسانی توی شورای شهر مشهد پیروز شدند تا بفهمی جبهه پایداری چقدر رای داره (2341843) (alef-13)
 
عارف
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۴:۲۱:۴۹
من طرفدار جبهه پایداری نیستم ولی به عنوان کسی که نسبت به اخبار و حوادث کشورم حساس و مطلعم به یاد ندارم آقایان جبهه پایداری دم از اردوکشی زده باشند یا آقای روحانی رو رییس جمهور کشور ندونن ولی آقایان که دم از مردم و رای مردم میزنن کارنامه اشون در انتخابات 88 کاملا مشخصه که رییس جمهور قانونی کشور رو قبول نداشتن و خواهان ابطال انتخابات بودن(من خودم به موسوی رای دادم)متاسفانه این دوستان ما با رای مردم دوگانه برخورد میکنن هر موقع خودشون رای میارن انتخابات سالم ودموکراتیکه و هر موقع جناح مخالف رای میاره تقلب و تخلف شده,حداقل آزاده باشید!!!!!!!1 (2341982) (alef-13)
 
سلام
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۵:۱۸:۰۴
یعنی چی؟
آخه این چه جور منطقیه؟

مثلا با این منطق باید بگیم اصلاح طلبها چون از دولت احمدی نژاد خرده گیری میکردند، به رای مردم در 3تیر 84 و 22 خرداد 88 احترام نمیگذاشتند؟ (2342182) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۰۳:۰۸
اقايون با اين حرفها سعي در موجه دادن کار هاي خود نکنيد .مشکل شما در مخالفت با وزير را همه مردم مي دانند. بورسيه اي غير قانوني و جذب در هيئت علمي و جلوگيري از حق مسلم ادامه تحصيل و از همه مهمتر عدم تحمل نظر مخالف خود در دانشگا ه ها و ... .عزيزان با کار هاي شما ما مصمم تراز هميشه براي شرکت حد اکثري در انتخابات اينده مجلس هستيم . (2340815) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۴:۳۳:۵۱
حتی همین ها هم که الف نوشته است اگر درست باشد به معنای مداخله اتعضای قوه مقننه در اجراییه و باج گیری از وزیر می باشد (2342019) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۶:۲۷:۴۹
هیچی نمیشین تو مجلس ... (2342413) (alef-3)
 
شهروند.......
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۰۸:۵۲
با سلام استيضاح شور انقلابي بود نشان از تبلور مصلاح ملت ارجع تر از همه چيز از باند بازي گروكشي سياسي است نشان از آن بود كه وزير بايد بقولش پابنده باشد و هي دم از دوستان وآشنايان و جناح بندي خود بزند چرا كه نماينده با شجاعت و رجهت رضاي خدا استيضاح ميكند بايد همه پايبنده قانون باشيم و با داسو عربده كشي به قلع و قمع نيروي هاي ارزشي و اصولگرا دانشگاه نزنيم و جناح و دسته بندي را به وظايف محموله خود گره نزنيم جوانان دانشگاهي نفس راحت كشيدند استاد و دانشجو محل امن وايمن براي تحصيل ميخواهند كه با اين استيضاح انجام شد و سخن گرانمايه برادر انقلابي و با تقوا حاج شريتمداري در روزنامه كيهان اگر جناب وزير گوش ميداد و عمل ميكرد هيچگاه اين جايگاه نميرسيد خدا همه ما را به راه راست هدايت فرماييد انشالله (2340832) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۵۸:۵۳
از طرف خودت حرف بزن و اینکه وارد بازی های سیاسی این اقلیت نشو و با مردمت همراهی کن (2341022) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۰:۰۲:۵۱
وزیرز دست مفسدین را از جامعه علمی کوتاه کرد همینطور بساط باندبازی های جناح مورد نظرت را جمع کرد وبه وظیفه خودش عمل کرد و وارد بازی های این اقلیت مجلس نشد (2341034) (alef-6)
 
نکته سنج
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۴:۳۹
قول وزیر از زبان استیضاح کنندگان انتشار یافته که دروغگویی دو تن از شاخصترین آنها در روز انتخابات این قول را زیر سوال میبرد. (2341351) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۲:۰۸:۵۲
شما از ادبیاتتون معلومه چه قدر با دانشگاه و مسائلش آشنا هستید شهروند ....!! (2341528) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۲:۴۴:۱۲
شما توي همين توهمات باش (2341653) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۲:۵۶:۰۴
آیندگان راجع این فرمایش شما قضاوت خواهند داشت. (2341688) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۴۲:۵۸
تکبیر! (2341834) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۴۸:۵۹
سلام،در یک مورد یکی از استیضاح کنند گان آقای نادران گفت من کاری به آمار و ارقام ندارم به کف دانشگاه نگاه میکنم برادر عزیز آقای نادران کاش در هشت سال گذشته هم کاری به آمار و ارقام ارایه شده از سوی احمدینژاد نداشتی و به کف بازار ،خیابانها و ... (2341866) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۴:۲۶:۰۷
از غلط های املایی شما در نوشته تان می توان به اندیشه تان پی برد (2341993) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۶:۱۰:۰۳
شما بهتر است ابتدا ادبیات فارسی و انشا و املاء تان را تقویت کنید. (2342360) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۶:۲۰:۲۷
نیروهای ارزشی و "اصولگرا" ...
شما هم لابد اصلا اهل باند بازی و دسته بندی سیاسی نیستی (2342390) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۰۸:۲۹:۴۴
ادم حیفش میاد جواب اینجور ادمها را بدهد بعد فکر میکنند خیلی می فهمند (2343617) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۱۶:۳۶
کاش در مورد نقش بورسیه های غیرقانونی در استیضاح هم اظهارنظر می کردید. (2340858) (alef-3)
 
بازنشسته فرهنگی
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۳:۲۲
انتخاب رندانه کلمات در تک تک جملات مقاله مشهود است مانند جمله:
اين در حالي بود كه هم وزير به كذب بودن چنين اخباري- كه به گفته نمايندگان از درون وزارتخانه به بيرون داده شده بود- اعتراف كرد
که بی طرفی مقاله نویس را روشن میکند.
"اعتراف" بار منفی دارد و در موارد اقرار به ارتکاب عمل زشت اقرار کننده بیان میشود. حال آنکه آقای فرجی دانا ادعای نمایندگان مورد نظر را تکذیب کرد! (2341395) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۲:۲۳:۰۸
کاش در مورد مدارک نمایندگان استیضاح کننده نیز اطلاعات به مردم داده شود که چگونه مدارک گرفته اند. (2341579) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۴۶:۰۹
وزیر باید نظر میداد که نداد چون چیزی توی چنته اش نبود که بگه (2341855) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۴۹:۳۴
متاسفم برای مجلسی که در مقابل فتنه گرها اینهمه مماشات کرد
باید همون ماه اول این اقا را استیضاح میکردند.
یادم نمیره زمان احمدی نژاد به خاطر انتساب اقای ملک زاده در وزارت خارجه بلافاصله طرح استیضاح اقای صالحی را اعلام وصول کردند. وایشان خیلی زود مجبور به استعفا شد.
ایا اقای ملک زاده را میشود با توفیقی و میلی منفرد که از صحنه گردانان فتنه در دانشگاه بوده اند را مقایسه کرد؟ (2341867) (alef-13)
 
faraz
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۱۹:۱۴
و این است مفهوم استقلال قوا. (2340870) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۲۹:۰۳
دخالت قوه مقننه در انتصابات در قوه مجریه ناقض اصل تفکیک قواست. نظارت مجلس به معنی نظارت بر نتیجه و محصول کار دولت است و نه بر انتصابات. مردم در انتخابات انشالله جواب این گروکشیهای مجلسیها را خواهند داد. (2341792) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۲۳:۴۴
"بازگشت اساتید مسأله دار "
چون این اساتید شبیه شماها فکر نمیکنند مسئله دار هستند.

به این جامعه علمی!!!
واقعا به شما ها باید جایز نوبل نابودی علم داده شود (2340890) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۲۸:۵۹
اين نشان مي دهد كه مخالفان دولت با برنامه دارند كار مي كنند اما دولت بي خيال است . و جاي تاسف دارد. (2340905) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۴۲:۲۹
طبق کدام قانون دانشجویانی که حتی نظام را قبول ندارند باید از تحصیل منع شوند؟!
این زیر پا گذاشتن قانون اساسی نیست؟ (2340962) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۴۳:۱۰
درباره لیست 126 نفره دانشجویان ستاره دار وزارت علوم از وزارت اطلاعات استعلام کرده بود، نتایج اون رو هم نمایندگان دیده بودند و میدونستند!!! وزیر هم در جلسه استیضاح به این موضوع اشاره کرد. ارگان تشخیص دهنده در اینباره وزارت اطلاعات بوده که این وزارتخانه هم نظرش مثبت بوده، پس موضوع مشکلات امنیتی دانشجویان بازگشتی به تحصیل فقط و فقط یک بهانه برای استیضاح بوده.
اما الف عزیز کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد، نمایندگان اصولگرا از آزادیهای سیاسی که در دانشگاهها حاکم شده میترسند و این ترس و لرز از سخنان نوباوه و نادران در جلسه استیضاح نمایان بود. (2340966) (alef-6)
 
پیش بین
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۴۴:۱۳
این استیضاح نبود استیصال بود برای کسانی که در مجلس بعدی جایی ندارند .این حرفها هیچ وجهه قانونی و مردمی ندارد و فقط توجیه و عذر بدتر از گناه است . (2340971) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۴۸:۴۱
بلاخره تکلیف این موضوع باصطلاح بورسیه های غیرقانونی آیا روشن میشود ؟ یا این که مثل برخی پرونده های مطرح دیگر مشمول مرور زمان خواهد شدآیا عزمی هست ؟الف عزیر شما که درپیگیری مسایل مربوط به فساد مالی ورانت و... اطلاع رسانی مینمایید دراین مورد پیشقدم شوید وبرای تنویر افکار عمومی اقدام نمایید. (2340986) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۴۹:۴۲
خيلي با حال بود!
1. آقاي لاريجاني با اين پيشنهاد مشخص كردند كه چه طرز تفكري دارند! و چه بدبختيم ما ملت با اين رييس مجلس!!
2. رهروان بايد فهميده باشند كه زير لواي چه كساني سينه ميزنند!
3. فيلم سازي و نمايش آن جهت برپايي طوفان هميشه بد نيست!
4. انتظار بيهوده‌ايست كه شخصي با دليل و مدرك بتواند رانتخواهي نمايندگان و اطرفيان آنان را ثابت كند، چون قبلا فيلمي در اين مورد پخش شد كه نتيجه‌‌اي بر عكس داد!! (2340988) (alef-6)
 
سیدمسعود
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۵۷:۱۳
کاری که شما نماینده ها انجام دادید در آینده تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرد
شما اصلا" آرای مردم که به رئیس جهمور که بصورت مستقیم و بطور کلی(کل کشور) رای دادند هیچ توجهی نکردید باشد که که خدا از خطاهای شما که آثار آن را در آینده به وضوح خواهیم دید بگذرد (2341017) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۵۸:۵۶
با سلام

من بارها و بارها این کامنت را گذاشته ام اما ظاهرا خیلی سئوال بدی پرسیدم .اما بازهم می پرسم که جلوگیری از تحصیل یک ایرانی یعنی چه؟ مگر همین دکتر حدادعادل در زمان شاه دکتر نشده است یا شهید دکتر بهشتی ، مطهری ، مفتح ،مهندس بازرگان ، مهندس سحابی ، دکتر شریعتی , دکتر حبیبی ، و صدها دکتر و مهندس دیگری که در متن انقلاب اسلامی بودند و بعد از پیروزی انقلاب هم در پست های مهم و حساس کشور خدمات بسیاری به مملکت و نظام نوپای اسلامی کردند .چطور است که امروز آقای دکتر حداد عادل دنبال این است که 120 نفر از جوانان ایرانی ولو با گرایشهای مختلف را از تحصیل محروم کند یعنی کاری را که شاه با همه بدکای هایش با ایشان نکرد . (2341023) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۰:۰۲:۳۹
126 نفر معاند که هیچ محکومیتی ندارند ؟!!

استیضاح سیاسی بود و برای ماله کشی بر بورسیه ها و روسای دانشگاهها . (2341033) (alef-6)
 
فتاح ملکی
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۰:۱۱:۴۱
ازمتن این نوشته می توان این مفهوم رادرک کرد که نمایندگان مجلس صرفا درراستای رسیدن به اهداف ملی تلاش می کنند.دستشان درد نکند. (2341064) (alef-6)
 
غلامحسین
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۰:۳۵:۲۰
انشاءالله مردم در انتخابات سال آینده نشان خواهند داد که از مجلس چه می خواهند. (2341142) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۹:۵۷:۲۳
هر دوره همین است (2342822) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۰:۴۲:۲۷
اقای فرجی دانا در جلسه استیضاح ثابت کرد که ادب مرد به زدولت اوست (2341159) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۰:۴۹:۳۳
حرف هایی گفته شده بدون داشتن ادله
این چه نوع وقایع نگاری است (2341182) (alef-10)
 
یکنفر از مردم
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۶:۲۴
مدام از قول یه طرف ازوعده عملی نشده آقای فرجی دانا صحبت میکنید ولی تاکنون از ایشون در اینمورد سوالی نکرده اید. البته کردار آقای فرجی دانا در روز استیضاح نشون میده که این ادعا چقدر میتواند درست باشد. (2341318) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۵:۲۴:۱۷
ده بار جلسه گذاشتن وزده زیر حرفش از کی سوال نکردن از آقای فرجی دانا یا از شما؟ (2342196) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۹:۱۵:۳۹
چیزی که آقای وزیر گفته بودن به این مسئله رسیدگی میکنم. رسیدگی به معنای پذیرش بی چون و چرای حرف طرف مقابل نیست دوست عزیز. ایشون ممکنه رسیدگی کرده باشن و به این نتیجه رسیده باشن که حرف استیضاح کنندگان نادرسته و این افراد باید در جایگاهشون بمونن. ایشون "هیچ وقت" وعده ی تغییر قطعی این آقایون رو ندادن. (2342755) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۸:۵۷
پس رییس جمهور درست میگفت دارن از اتاق فکر تخریب وارد اتاق عملیات میشوند (2341323) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۱:۱۴
انتخاب مجلس نزدیک است کسانی که رای به عزل وزیر علوم دادند بدانند که به رای ملت احترام نگذاشتند و به امید خدا مجلسی روی کار می آید که برخواسته از دیدگاه مردم باشد . آری شب می گذرد و روز سیاهی به رقابت می ماند (2341332) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۴:۵۶:۴۱
آقای باهنر نقش مهمی در استیضاح داشت (2342106) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۴:۳۴
از نظر آقایان استیضاح کننده وزیر علوم ایده آل باید چیزی مانند کامران دانشجو باشد. طبیعتا چنین افرادی نمی توانند با فرجی دانا کنار بیایند. (2341350) (alef-6)
 
ایران
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۵:۴۴
آن وزیر دانا ومودب حیف شد که وقت خودش را صرف جواب دادن به افراد بی ادب وسیاست بازان هزار چهره نمودوافسوس برما که چنین افراد ی را بعنوان نماینده به مجلس فرستاده ایم (2341406) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۶:۱۴
آقايان مردم فرق عاقل ونادان ودوست ودشمن رامي فهمند (2341408) (alef-3)
 
فرزاد
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۹:۲۶
باید نگاه کرد دید استیضاح کنندگان چه کسانی بودند یارب مباد که گدا معتبر شود (2341418) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۵۱:۲۵
جناب آقای توکلی و سایت دالف بتازگی چهره واقعی خود را در مخالفت با دولت و همراهی با پایداری ها بخوبی نشان داده است که نمی دانم بگویم این حرکت میمون است یا نا میمون از جهتی که خود را هرجه بیشتر تخریب می کنند نا میمون و از این جهت که مردم و فرهیختگان چهره واقعی بعضی افراد و رسانه ها را بخوبی را می شناسند میمون است (2341432) (alef-6)
 
یکی از مردم
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۵۳:۵۵
آقای نوباوه گفته است که با فوت و فن رسانه ای آشنا است و ...

بله آقای نوباوه و هم قطارانشان در رسانه ملی میدانند که وقتی یک مطلب را بدون ابتدا و انتهای پیام و به صورت ابتر پخش کنند تا 180 درجه میتواند منظور گوینده را یا معنا و مفهوم واقعی یک اتفاق را وارونه کنند و نظر بینندگان را تغییر دهند .
درست همان کاری که حرفه اصلی رسانه ملی است . (2341446) (alef-6)
 
آزاده
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۲:۰۲:۲۸
متن کاملاً مغرضانه بود. همه میدونن اگه وزیر خیلی افشاگریها رو نکرد و گفت فلان موضع، موضع رسمی وزارتخونه نیست و ما در این باره اخباری منتشر نکردیم، به این معنی نیست که این اخبار رو کذب دونسته باشن. وزیر فقط نجابت به خرح داد، همین. آقایونی هم که در مورد رکود علمی صحبت میکنن احتمالاً هیچ گونه آشنایی با مسائل دانشگاه ندارن، وگرنه میدونستن شاخصهاشون کاملاً غلطه. (2341495) (alef-6)
 
آزاده
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۲:۰۷:۵۷
این اساتید مسئله داری که میفرماین دو نفرشون در دانشکده حقوق دانشگاه تهران استاد من بودن و به لحاظ علمی و اخلاقی بسیار بالاتر از متوسط اساتید دانشکده قرار دارن. اما به بهانه های واهی انتساب به فتنه امروز شدن مسئله دار! اونوقت فردی که بیش از 55 سال سن داره و بی هیچ تردیدی ادعا میکنم از نظر هوش و استعداد پایینترین هم کلاسی من از دوران دبستان به بعد بوده، میاد بورسیه میگیره و اونقدر برای به استادی رسیدنش تلاش میشه که مدیر گروه و جمعی از استادا تهدید به استعفا میکنن، و اهرم فشار میگه حتی اگه همه ی استادان گروه مزبور هم استعفا بدن، ما این آقا رو میخایم و "باید" بدون طی مراحل آزمایشی مستقیماً هیأت علمی شه!
کاش بعضی از این آقایون نماینده به نظام که هیچ، حداقل به توحید التزام عملی داشتن!! (2341524) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۲:۱۲:۰۸
اگر اين دانشجوها عضو گروههاي تروريستي بودند چرا تحويل مراجع قانوني نشدند؟ (2341544) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۶:۱۴:۳۶
کاملا درسته تروریست باید دستگیر و محاکمه و مجازات شود. و اگر کسی عملا اقدامی بر خلاف مصالح کشور انجام نداده نباید از حقوق شهروندی محروم شود.
آقایان قصاص قبل از جنایت میکنند. (2342371) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۲:۵۳:۰۳
چه نهاد مهم امنیتی بالاتر از وزارت اطلاعات است مگر وزیر محترم علوم استعلام مربوطه از وزارت اطلاعات را در روز استیضاح به آقای لاریجانی تحویل نداد یا شاید هم جواب استعلام رسمی با غیر رسمی متفاوت است! (2341679) (alef-6)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۲۳:۵۰
وقتي در مقاله اي از عنوان ( يك نهاد مهم ...) به جاي ذكر نامش استفاده ميشه ارزش نداره ! متاسفم كه خوندم مقالتون رو ! (2341775) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۲۵:۱۲
هر استادی که استقلال فکر داشته باشه و پاچه خوار نباشه مساله داره (2341779) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۴۳:۴۸
"زاکانی، نادران، زارعی، نبویان، زاهدی و طبیب زاده از سوم مرداد ۱۳۹۳، تیم هایی را در دانشگاههای مختلف جهت آماده کردن مستندات هماهنگ می کنند"
عده ای تمام وقت وانرژی شان را صرف پرونده سازی وجمع آوری مدرک برای ضربه زدن به رقبایشان می کنند. چندی پیش بصورت تصادفی واتفاقی در جمع غیررسمی تعدادی از روسای قبلی دانشگاههای کشور بودم که درماههای اخیر تعویض شده اند. صحبت از این بود که تیم هایی را در دانشگاهها بکار گرفته اند که شبانه روز در حال جمع آوری سند ومدرک علیه روسای فعلی دانشگاهها ومدیران وزارتخانه هستند واطلاعاتی از برخی از این افراد داشتند که نشان می داد ماموران تجسسشان تا کجا ها که ورود نکرده اند.
بنظر می رسد هم راستا با نمایندگان ملت عمل می کرده اند. (2341839) (alef-6)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۴۷:۱۲
جبهه پایداری و شکست خوردگان انتخابات سال گذشته ، به هزینه مجلسیان از دولت انتقام گرفتند. فقط همین.
این دولت بر افراد متکی نیست. بر دیدگاهها و سیاست ها استوار است. لذا آقایان استیضاح کننده زحمات شان در نمایش استیضاح را برباد رفته بدانند. (2341859) (alef-6)
 
حمید حامدی
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۳:۵۰:۵۵
امیدوارم وزیر جدید علوم مخالفان حاضر در مجلس را برای پیشبرد منویات مورد پسند قاطبه دانشگاهیان همراه کند و در این مسیر از آگاه سازی اقشار مختلف جامعه برای همدلی با دانشگاهیان و جلب حمایت آنها از مسیری که در نهایت به سود همه است بهره گیرد. (2341874) (alef-3)
 
مودی
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۴:۰۵:۳۷
این همه از وزیر متخلق به اخلاق فاضله و دانشمند و مودب و .... گفتند که انگار استیضاح کنندگان مجسمه ضد اخلاق و ادب بودند !!!! این همه لجبازی و خلف وعده و اصرار بر حضور افراد مسئله داردر مسئولیت ها و اعضای هیئت علمی کجایش اخلاق است ؟!!!
ضمنا فرصت طلبی لاریجانی در این میانه کاملا مشهود است... آن جا که به جای پیگیری مطالبات صحیح و درست نمایندگان در مخالفت با روندهای ناصواب و پیشنهاد تغییر چند رییس دانشگاه در تهران را میدهد تا موضوع استیضاح را به قول خودش حل نماید. واقعا مخالفت کنندگان با این پیشنهاد بد لاریجانی بسیار هوشمندانه عمل کرده اند چون مطمئنا اگر این اتفاق می افتاد آنگاه کسانی که از چندماه قبل همه جور تخریب و توهین و تهدیدی علیه نمایندگان برای جلوگیری از استیضاح کرده بودند بهترین بهانه را پیدا میکردند که استیضاح کنندگان را مشتی سودجو و فرصت طلب که به دنبال به کرسی ریاست رساندن هم حزبی ها و دوستانشان هستند معرفی کنند.
از سایت محترم الف خواهش میکنم که از این نوع مطالب که کمی پرده ها را کنار زده و باعث میشود بعضی پشت پرده ها حداقل به میزان کم روشن شود بیشتر بگذارند تا مردم اخلاق مداران و مدعیان آن را بهتر بشناسند. (2341922) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۹:۱۶:۵۰
به نظر شما رفتار آقایان رسایی و دهقان میتونست بدتر هم باشه؟!! حداقل این دو نفر دقیقاً مجسمه ی ضد اخلاق و ادب بودن. (2342759) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۴:۱۱:۱۹
تمام این ها کشک هست مملکت قانون داره اگه دانشجویی یا هر فردی وابسته به هرجایی هست قوه قضاییه حکم صادر کند و بگیرنش در غیر اینصورت کسی نمی تونه نظر الکی بده
در ثانی هی میگید نماینده ها اعتمادشون را از وزیر پس گرفتند !! ما مردم کی و چه جوری می تونیم اعتمادمون را از نماینده های مجلس پس بگیریم. (2341940) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۴:۱۹:۵۳
ضمن احترام به نگارنده متن خبری، به عرض می رسانم نظر قاطبه مردم این است که نمایندگان زیادی از لغو تحصیل بورسیه های مسئله دار عصبانی شدند . چون نزدیکانشان آسیب دیدند.
رییس جمهور و وزیر بعدی باید این حق را دنبال کند و ضمن اینکه بورسیه نمایندگان مجلس را بصورت جدی رسانه ای کنند. مردم خود تصمیم صحیح را خواهند گرفت. (2341974) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۴:۳۰:۰۵
جالبه همیشه توالف اولین کامنت ها موافق مقاله نویسنده است! این موضوع بنظر تصادفی نمیاد. (2342008) (alef-13)
 
در عجب
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۴:۳۷:۲۷
يك چيزي براي من سواله
چطور آن 126 دانشجو بقول شما استيضاح كنندگان وآن نهاد مهم از اعضاي فعال منافقين و پژاك و غيره هستند ولي در زندان نبوده اند و آزاد بوده اند كه خودتان بخوبي ميدانيد اين در ايران محال است .
ثانيا آن نهاد مهم كه گفته شده قطعا وزارت اطلاعات نبوده است چون آقاي فرجي دانا اعلام كردند كه ملاكشان استعلام از وزارت اطلاعات بوده كه اگر اين نظر صحيح باشد كه هست از كي تا حالا نظرات آن نهاد مهم بر نظرات وزارت اطلاعات ارجح شده .
ثالثا در دوره قبل كه همه مسئولان ميگفتند دانشجوي ستاره دار نداريم و هيچ استادي بخاطر سلايق سياسيش بازنشته يا اخراج نشده است .پس اين اعتراضات به بازگرداندن دانشجويان ستاره دار و اساتيد در جلسه استيضاح چه صيغه اي بود .
خواهشا به شعور مخاطب خود احترام قائل شويد. و نوشته منطقي و خالي از توهين را صرف اينكه به آن جواب منطقي نداريد سانسور نكنيد. (2342028) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۲۰:۲۵:۲۶
وزرات اطلاعات ملاک قراربدهیدنهادهای موازی همیشه نمی توانند دقت لازم به خرج بدهند ضمن اینکه محرومیت دانشجوازتحصیل هیچگاه نمی تواند بازدارنده باشد (2342878) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۴:۴۱:۵۱
آقایان با هرمدیر لایقی که در دولت قبل پست گرفته مخالف وبرکنار می کنند.حتی اگر اصلاح طلب باشد.اصلاًملک اتنخاب مدیران جدید صلاحیت وشایستگی است بلکه این است که 1- در دوات قبل پست نگرفته باشد2- درستادهای آقایان اصلاح طلب حضورداشته 3- اعلام بیزاری از دولت قبل بکند.این است دلسوزی برای نظام وکشور.با این رویه بزودی میشیم کشور اول دنیا... (2342039) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۴:۴۵:۲۲
جبهه پایداری درطول دولت دهم وفعلی ثابت کرده همیشه خلاف جریان رودخانه خواسته های مردم وجامعه حرکت کرده ونه تنها به مطالبات مردم از نظام توجه نداره چه بسا با کج خلقی بدنبال قبولاندان امیال جناحی خود به عنوان خواسته های عمومی جامعه میباشدکه دراین راه حتی به سران اصولگرایی هم رحم نکرده وهرجا لازم باشد با مهر وتسبیه وفیلم ولنگه کفش وپلاکارد وشعار تخریب مینماید وبه همه به عنوان ابزاری برای رسیده به هدف نگاه کرده و بعد از سوء استفاده از مهره و اتمام تاریخ مصرفش به اون پشت میکنه مثل همین احمدی نژاد خودمون که تازمانی که میتونست خواسته های پایداریها رو انجام میداد درمقابلش هیچ عکسالعملی نشون نمیدادن واونم هرکاریخواست انجام داد وحالاهم که میگن احمدی نژاد از ما نیست بعدشم نوبت علی لاریجانی شده وخدا میدونه بعدش نوبت کیه ، اینا به خودشون میگن وکییییییییییل مردم.!!!!؟؟؟؟ (2342059) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۸:۵۶:۵۵
این دروغ بزرگی است که "در مجلس به احمدی نژاد اعتراض نمی شد". کسانی که این را می گویند، حتما مجلس را گوش نمی داده اند. تقریبا روزی نبود که عده ای از نمایندگان انتقادات خیلی تند یا حتی حمله، هتاکی و اهانت به دولت و مخصوصا به آقای احمدی نژاد نکنند.
بعد از درگیریهای 88 هم اکثر نمایندگانی که در صداوسیما صحبت کردند، علیه دولت موضع صریح گرفتند؛ و بیشتر آنها در طیف اصولگرا بودند. رویهمرفته تمام اصلاح طلبان و خیلی از اصولگرایان مجلس با دولت احمدی نژاد میانه خوبی نداشتند
البته ایشان حتی از لحاظ برادر هم شانس نداشت! (2342728) (alef-6)
 
دانشجوی غیر برسیه ای
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۵:۳۱:۱۹
این حقیر از متن فوق در می یابم که نمایندگان دل سوز ما چه اهتمامی داشته اند که با وزیر کارنابلد علوم دریابد که چه کسانی باید درس بخوانند و درس بدهند و کار کنند. وزیر هم هر بار تحت تأثیر این ارشادات قول توبه و اصلاح امور می داد، اما با بازگشت به اریکه ی قدرت و تحت تأثیر القائات سوء دوستان ناباب همه قول و قرارهایش را از یاد می برد. در نهایت بزگوارانی چون دکتر زاهدی و دکتر زاکانی و دکتر حداد و سایر دکاتیر، از این همه ارشاد خسته شدند و در جلسه ای صداقت و دل سوزی خود را به رخ همگان(از جمله دانشگاهیان) کشیدند و وزیر ساده دل و ناتوان را با دریغ بسیار به زیر کشیدند. زهی صداقت! (2342215) (alef-13)
 
ديلمي
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۵:۳۴:۵۷
به نظر مي رسد هنوز اسفند 93 نيامده باشد!!!!!!! (2342225) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۵:۵۰:۲۶
آخ آخ آخ!‌اين دكتر فرجي عجب آدم مستبد و بد قولي بوده و ما خبر نداشتيم!!!!
جمع كنيد با اين گزارش هاي يكطرفه تان. در جلسه استيضاح رو در رو كاملا مشخص بود كه چه كسي بي منطق حرف مي زد. حالا كه كار تمام شده آقايان شروع كردند به فضا سازي عليه دكتر مظلوم. (2342277) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۸:۴۹:۰۹
یادمان می مانید (2345314) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۶:۰۶:۳۳
نام افراد استیضاح کننده در ذهن ملت هست تا زمان انتخابات بعدی مجلس (2342342) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۶:۱۶:۵۳
کسانی که حرف از رکود علمی در چند ماه وزارت دکتر فرجی حرف می زنند معلوم و مشخص است که از سعود علمی و شرایط آن و نحوه تهیه آمار و مراحل تولید علم هیچ تجربه ای نداشته و اصلا از از این موضوع هیچ نمی دانند و برای اهداف سیاسی است که این حرف را می زنند ، خواهش می کنم لااقل از یکی از اساتید دانشگاه راجع به این مساله سوال کنند و بعد در تریبن مجلس از آن صحبت کنند تا به بی سوادی متهم نشوند (2342376) (alef-3)
 
شاهرخ
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۶:۳۷:۵۱
واقعا یک سوال همیشه تو ذهنم هستش یکی به من جواب بده!!!!!!!!!؟؟؟؟
مرجع تائید صلاحیت یک ایرانی که جزء شهروند و امکان بهره مندی از حقوق شهروندی داره کی ویا چه ارگانی هستش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2342439) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۲۰:۰۹:۵۶
بستگی داره که اون ایرانی کی باشه ، چه گرایش سیاسی داشته باشه و ... (2342850) (alef-6)
 
سيد محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۶:۵۵:۱۶
وقتى كارهاى بزرگ را به ادمهاى كوچك بدهند و كارهاى كوچك رابه بزركان : نتيجه استيضا ح.
وزيرعلوم ميشود (2342458) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۷:۰۳:۱۲
الف جان خودتان دیدید که استیضاح چه بازتابی در جامعه داشت سعی نکنید با این کارها خودتان را تطهیر کنید. (2342480) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۰۷:۱۵:۰۵
این جانب نیز به عنوان یک دانشگاهی موافق هستم.
مردم قضاوت خود را کرده اند. سعی در تغییر آن نکنید، موفق نمی شوید. همه دیدند که دکتر فرجی دانا شجاعانه به دفاع از حقوق دانشجویان و دانشگاهیان پرداخت. (2343508) (alef-3)
 
reza
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۸:۱۵:۵۰
تو متن بالا نوشتین اسفند ٩٣, عزیز تا اسفند٩٣ شیش ماه مونده (2342661) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۹:۱۴:۰۵
افرادی که به استیضاح رای دادند وانهایی که شهامت ایستادگی نداشتند وممتنع دادند از نطر ملت یکسانند وباید پیش وجدان خود شرمنده باشند و ملت اگر حرفی نمی زند در خواب هم نیست . (2342751) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۲۰:۰۴:۵۳
متاسفانه عده اي ازنمايندگان محترم مجلس كه اكثريت كرسي هاي مجلس را دراختيار دارندمتعلق به جناح خاصي هستند وجز تفكر خاص خود را برنمي تابند وخواسته هاي خواص وانديشمندان واستاداني كه به منافع ملي مي انديشند را ناديده مي گيرند (2342835) (alef-6)
 
علي
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۲۱:۲۴:۰۲
رجوع به اخبار سال ۱۳۸۴ نکتۀ جالبی را روشن می‌کند. آقای خاتمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۴ یعنی ماه آخر ریاست جمهوری او پیش از برگزاری انتخابات، از رئیس دانشگاه تهران، دکترای افتخاری خود را دریافت می‌کند؛ اما جالب این‌جاست که بدانیم این رئیس «گرانقدر» که دکترای افتخاری دانشگاه پرسابقۀ تهران را به خاتمی تقدیم کرده است کیست.
مروری بر تصاویر خبرگزاری مهر (بخش اول – بخش دوم – بخش سوم) و اخبار گزارش شده از جلسۀ اعطای مدرک افتخاری روشن می‌کند که این شخص، کسی جز «رضا فرجی دانا» وزیر استیضاح شدۀ دولت اعتدال نیست! فرجی دانا در زمان خاتمی بر پست ریاست دانشگاه تهران تکیه زده بود. (2342983) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۷:۲۹:۴۸
دمش گرم که همچین کسی رو به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب کرده. (2345156) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۲:۲۴:۵۵
از اظهار نظر خام و نپخته شما متاسفم.
شما متاسفانه فکر می کنین که رئیس دانشگاه این اختیار رو دارد که به هر کس که دوست دارد دکترای افتخاری اعطا نماید!
برای اعطای دکترای افتخاری به یک نفر، ابتدا پیشنهاد از دانشکده مورد نظر در آن زمان "رشته روابط بین الملل" به پردیس و از آنجا به دانشگاه ارسال میگردد. موضوع در شورای دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در نهایت این پروسه به اتمام می رسد. (2348091) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۲۱:۴۷:۱۷
99درصد اصول گرایان طرفدار محمود احمدی نژاد بودند ولی بعدا گفتند ما مخالف بودیم فردا هم نگویید ما مخالف استیضاح بودیم وکار پایداری ها بود ،این همه اتاق فکر و جلسه برگار شده از کیهان وووواستفاده شده ،سال آینده می گویند مخالف استیضاح بودیم.یادم ترا فراموش... (2343010) (alef-3)
 
زاهد
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۲:۳۹:۰۶
پس تصمیمات درجلسات محفلی گرفته میشود .اینها نمایندگان مردمند؟
باتهیه فهرست واین که ریاست داشگاه های مهم در اختیار افراد خاص
گذاشته شودباج خواهی نیست؟درود برشرف فرجی دانا که زیربار
این ذلت نرفت وباسربلندی استیضاح یا بهتراست بگویند استیضاح
کرد. مردم ایران.دولت.وزلرت کشور درانتخابات مجلس هوشیار باشند. (2344290) (alef-6)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۲۲:۵۶:۱۳
آقای توکلی! بورسیه های غیر قانونی هم که اصلا در جریان استیضاح دخیل نبودند؟ بودند!؟ضمنا آقای روحانی باید به آرای مردم در 24 خرداد پایبند باشند که با تهدیداتی که فرجی دانا در طول این مدت برای استیضاح شده ، نشون دادند که خوشبختانه پایبندند و به قول خودشون مسیر دولت با تعویض یک نفر ، عوض نمی شود . (2345676) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.