نظر منتشر شده
۱۴۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 168847
تامین کالاهای‌اساسی با کوپن تضمین شود
بخش داخلی الف، 30 مهر 91
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۰
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به دو برابر شدن ارزش ارز و کاهش شدید ارزش پول ملی باید دولت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تضمین کند و این امر نیز راهی جز ارائه کالاهای اساسی مثل برنج، گوشت و شیر، روغن به صورت کوپنی ندارد.

احمد توکلی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: با نوسانات وحشتناک بازار ارز و و کاهش ارزش پول ملی به کمتر از نصف مردم فقیر با حقوق ثابت در تامین اولیات زندگی خود دچار مشکل می شوند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید به سبد کالاهای اساسی مردم یارانه تعلق گیرد زیرا تنها راه برای حفظ انقلاب و نظام و تامین امنیت غذایی مردم این است که اقلام اساسی مورد نیاز مردم به شکل کوپنی تامین شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با مشکلاتی که دولت در بازار ارز بوجود آورده است تمام زحماتی که برای هدفمندی یارانه ها کشیده شده بر باد رفته است.توکلی ادامه داد: زمانی که ارزش ارز دو برابر شده و ارزش پول به کمتر از نصف کاهش یافته باید دولت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تضمین کند و این امر نیز راهی جز ارائه کالاهای اساسی مثل برنج، گوشت و شیر، روغن به صورت کوپنی ندارد.وی تاکید کرد: من مخالف هدفمندی یارانه ها نیستم ولی دولت باید تامین کالاهای اساسی مردم را تضمین کند.

در روزهای اخیر برخی چهره ها از لزوم کمک به مردم در شرایط اخیر با ارائه کوپن سخن گفته اند از جمله رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع اعضای هیئات مذهبی کشور با اشاره به وضع اقتصادی موجود خطاب به دولت گفت: به داد مردم برسید، دولت کوپن برنج و روغن به مردم بدهد، باید دولت به وضعیت اقتصادی مردم در طبقات پایین رسیدگی کند.اسد الله عسگراولادی از چهره های اقتصادی نیز در مصاحبه ای بر این نکته تاکید داشته است.
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۰۹:۳۰:۵۶
آقای دکتر با تمام احترامی که براتون قائلم باید عرض کنم همه دنیا پیشرفت میکنن

و دنبال طرحهای پیشرفتی هستند اما در ایران داریم بر میگردیم به دهه 60 ؟

لطفا شما و دوستاتون از این طرحهای فضایی ندید (994217) (alef-2)
 
محبوبه
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۴۱:۳۳
با این گرانی ، مردم بطور خودکار دارند به روش کوپنی زندگی میکنند.
از طلا پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده مس کنید. (994390) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۱۳:۳۳
کوپنی کردن کالاهای اساسی را نمی دانم ولی بهتر است دولت به مردم اجازه بدهد سهمیه بنزین خودشان را در یک بازار رقابتی به فروش برسانند سپس شرکتهای ایرانی سعی کنند با دور زدن تحریمها بنزین را صادر کرده و کالاهای اساسی را وارد کنند چون فکر می کنم دور زدن تحریمهای نفت خام سخت تر باشد چون مصرف کننده بنزین مردم عادی هستند ولی مصرف کننده نفت خام شرکتها البته در این طرح باید سهمیه بنزین به هر خانوار تعلق بگیرد نه هر وسیله نقلیه شما هم که خودرو دارید به فکر آن کودک فقیری باشید که پدرش ماشین هم ندارد و او گرسنه است در ضمن ترافیک هم کم می شود (994476) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۵:۵۸:۰۲
باشما كاملا" موافقم سهميه بنزين بايد به تمام ايراني ها تعلق بگيرد چه آنها كه ماشين ندارند وشب باشكم گرسنه مي خوابند چه آنها كه پولشان ازپارو بالا مي رود وچندين ماشين چند صد ميليوني دارند (995322) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۳:۴۰:۰۵
موافقم اما به شزطی که رو این موضوع همه جانبه بررسی صورت بگیره تا مثل هدفمند سازی یارانه ها و مشکلات بعدیش نشه
که بعید میدونم این طور باشه (995967) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۷:۵۳:۲۳
عده ای دست به احتکار و عده ای دست به قاچاق کالا ها زده اند که با توجه به محدودیت در واردات، اثرات آن در قالب کمبود و گرانی بزودی نمایان می شوند.

هیچکس بازگشت به دوران کوپن را دوست ندارد. اما چاره ای جز جیره بندی یا کوپنی شدن نیست.

آنهایی که مخالف کوپنی شدن هستند، راهکار ارائه دهند. (995533) (alef-1)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۳:۴۰:۰۶
راهکار من کنار کشیدن بی عرضه ها از حکومت و نشاندن کار بلدان بر سر کار است (996086) (alef-4)
 
مسعود
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۹:۴۶:۰۰
چرا باید تا ابد مثل کمونیست‌ها زندگی کنیم
دو حالت دارد
یا قیمت پایین و درآمد پایین
یا قیمت واقعی و درآمد واقعی

وقتی درآمد را پایین نگه می‌دارند و قیمت‌ها را بالا می‌برند
هر روز مجبورند با یک مشکلی دست و پنجه نرم کنند (996262) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۱۲:۴۰
متاسفانه در شرایط فعلی و آتی، چاره ای جز برقراری سیستم کوپنی نیست.
یک سری به فروشگاههای زنجیره ای بزرگ بزنید. متوجه می شوید که روز به روز بر قیمت کالاها اضافه ، از تنوع آنها کاسته و بعضا بعضی ها دیگر یافت نمی شوند. خیلی از مردم دیگر قدرت خرید خیلی از کالاهای ضروری را ندارند. اقلامی چون گوشت، چای، روغن و... بسیار گران شده اند.
در این شرایط برقراری سیستم کوپنی، همان هدفمندی یارانه ها است! (994475) (alef-4)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۹:۲۱:۵۷
آقای توکلی عزیز، این کلکای مرغابی دیگه دورانش سپری شده. شما میخوای با اینکار برگردیم به زمانی که قیمتها آزاد نشده بود، بعدشم بگید طرح هدفمندی شکست خورده، برگردیم به زمان سابق.
شما و دوستان مجلسیتون اگر دلتون برای مردم سوخته بود، دولت رو مجبور نمیکردید به همه دهکها یارانه بده، اونهم یارانه برابر. یارانه برای قشر ضعیفه، نه اینکه برای ۵۰ سال سه دهک بالای جامعه معادل ۷۰ درصد یارانه ها رو مصرف کنن. اصلاً نباید به این سه دهک یارانه داده باشه. یارانه مال قشر متوسط و محروم جامعه است اونم با اولویت دهکها، یعنی به سه دهک محروم جامعه بیشتر یارانه تعلق بگیره تا چهار دهک میانی.

سوال دیگه من این هست، چرا دولت رو مجبور کردید از پول، آزاد شدن قیمتها بخشی از اون پول به تولید کننده تعلق بگیره. همه اون پول بخشی از یارانه ها هست و باید به مردم داده بشه. مگه میشه از جیب مردم به تولید کننده ها کمک کرد؟ قیمت ها آزاد شده و در نتیجه اجناس باید با قیمت واقعیشون خریداری بشن، و مردم باید خودشون تصمیم بگیرن که یارانشون رو روی کدوم کالای مورد نیازشون متمرکز کنند، نه اینکه مجلس براشون تصمیم بگیره بخشی از یارانه هاشون به تولید کننده داده بشه.

من خوشحال میشم، یه نفر از شما مجلسیها به من جواب بده. (995642) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۳:۰۰:۵۵
شما چه طور می خوای سه دهک یعنی بیش از بیست میلیون نفر رو درست شناسائی کنی آیا بهتر نیست تنظیم شکاف طبقاتی با گرفتن مالیات از ثروتمندان و کمک به فقرا در کمیته امداد و بهزیستی بررسی شود ایینجوری طرخ هدفمند کردن یارانه بیست میلیون مخالف خواهد داشت شاید یکی اینجا پیدا بشه بگه همه مخالفن اما مشکل ما طرح هدفمندی نیست سوء مدیریت است وگرنه اگر این طرح اجرا نمی شد الآن باید بخشی از دلار مملکت رو می دادیم بنزین وارد می کردیم و به تدریج وارد کننده نفت هم می شدیم (995903) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۰:۴۹:۲۰
برادر من مشکل از هدفمندی گذشته الان دیگر هدفمندی معنی ندارد در ضمن مگه دولت می خواست صدقه بدهد که فقط به بخشی از جامعه تعلق بگیرد (996036) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۲۶:۱۷
آقای توکلی عزیز ،شما به اصطلاح اقتصاد خوانده‌اید... گیرم سفارشی... اگر حمایت شما از این دولت نبود یک قلم الان ایران باید ۳.۵ میلیون بشکه نفت ۱۲۰ دلاری صادر میکرد و کشور به یکی‌ از مرفه‌ترین کشورهای جهان تبدیل میشد....بلی حالا به سرعت به یکی از ....کشورهای جهان درد تبدیل میشود....راستی‌ از نیرقه بوشهر چه خبر؟!.... هنوز در مرحلهٔ پیش راه اندزی؟!!!.. راستی‌ روسیه که تولید نفت کشورش را با ۱۰ میلیون بشکه ناقابل رسانده و جای نفت و گاز صادراتی ایران را نیز پر کرده... (994517) (alef-4)
 
یک کارمند
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۵۲:۰۹
جالب این جاست که بانک ها هم بدون اطلاع مشتری ها، فشارهای تازه ای را بر وام گیرندگان جزء وارد کرده، حتی اگر یک قسط بانکی آن ها عقب افتاده باشد؛ گویی کمین کرده تا حقوق کارگر یا کارمند واریز شود تا آن را یک جا از حساب مشتریان کسر کنند. با این وضع کاهش پرداختی به کارکنان، تعویق تادیه دیون آن ها، تورم و گرانی سرسام آور و کاهش ارزش ریال، این فشار بانک ها می تواند فاجعه آفرین باشد. (994590) (alef-1)
 
احمدی
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۲:۴۴:۳۶
دوستان گرامی، با موضوع احساسی برخورد نکنیم. واقعیات را بپذیریم در شرایط حاضر اجرای طرح جیره بندی یا کوپنی راهی منطقی است که باید به سرعت اجرا شود. در غیر اینصورت بخش بزرگی از جامعه از دریافت حداقلهای زندگی خود در می مانند. (994740) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۳:۳۸:۴۰
به جای کوپنی کردن اقلامی که ارز مرجع می گیرند ارز مجعول مرجع را حذف ومابه التفاوت ان را به به صورت مساوی بین همه مردم تقسیم کنند الان سالیانه 1.1 ملیارد دلار برابر 1400 میلیارد تومان با احتساب تفاوت ارز مبادله ای ومرجع برای روغن می دهند اما روغن ابا ارز ازاد عرضه می شود بقیه کالاها هم همین است تنها راه برون رفت پرداخت مابه التفاوت ارز مرجع است (994912) (alef-2)
 
amir reza_usa@yahoo.com
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۳:۵۱:۴۸
کسانی که کامنت میگذارند اصلا دقت نمیکنند ایران زیر شدیدترین تحریم هاست
یک قدم عقب نشینی فقط یک قدم همان خواهد شد که در عراق و لیبی شد هر دو کشور هم کوتاه آمدند هم تمام تسلیحات متعارف خود را تحویل دادند
تحریم دروغگویان غربی علیه ایران بخاطر مسایل هسته ایی نیست هدف ویرانی ایران است وآفرین بر بزرگان نظام که راه مقاومت را پیش گرفته اند ، فقط یک نفر اینجا توضیح بده که ۵۰ میلیون آمریکایی که با کوپن غذا زندگی می کنند اقتصاد آزاد است؟ یا اکسترآ سوسیالیست؟ یا۷۰۰ میلیارد کمک فدرال رزروبه بانکها آبروی کاپیتالیست رو نبرد؟ ، ساده نباشید در آمریکا از کشاورزی گرفته تا تولید نان وقند و گوشت و فیلم پورنو با پول گدایی دولت سرپاست۵۰ میلیون بازنشسته آمریکایی حقوق گدایی دولت می گیرند ۵۰میلیون مادرسینگل بخوره پول گدایی دولت ۵۰ میلیون سیاه پوست بیکارو اس اس آی بگیره دولت ۵۰ میلیون دانشجو ودانش آموز بخوره پول گدایی ۵۰ میلیون هم یا بیکار یا مریض یا پناهنده و همه کاسه گدایی به دست از ۳۰۰ میلیون پاپولیشن آمریکا فقط ۴۰ تا ۶۰ میلیون شاید بدون سوبسید یا کمک دولت زندگی می کنند ، بعد اینجا عالیجنابان مخ و فوق کله کامنت میذارند چرا ایران در زیر شدید ترین تحریم ها می خواهد کوپن بدهد ، اقتصاد آزاد بزرگترین دروغ تاریخ بشر بود ،هست، و خواهد بود . (994955) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۵:۱۶:۴۰
به قول شما به 50 میلیون آمریکایی کوپن غذای مجانی( Food Stamp ) داده می شود. چرا در ایران کار را نمی کنند؟ در اینجا نان راهم چند برابر گران کرده اند!

آیا اقتصاد مقاومتی گفته که 700 میلیارد دلار را باید به باد داد؟ آیا اقتصاد مقاومتی گفته بجای دارو و اقلام ضروری ، ماشینهای لوکس وارد کشور شود؟

ضمنا جنابعالی همکنون دارید از مزایای همان کشور استفاده می کنید و با گذاشتن کامنت، پرچم آمریکا را در صفحه مانیتور هک می کنید.

آیا شما هم آنجا ازمزایای کوپن رایگان غذا استفاده می کنید؟ (995212) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۵:۲۵:۲۰
دوست عزيز امريكائي : تو مي داني همين ها كه گفتي در شرايط خوب اقتصاد ايزان امكان كمك به آنها نبود حالا كه در شرايط بدتري هستيم مي توانيم كمك كنيم ، ضمنا اگر در امريكا فقط 16درصدشان( 50ميليون) دستشان به دهانشان ميرسد وبقيه گداي دولت وكميته امدادي هستند پس چرا همه دنيا براي رفتن آنجا سرو دست ميشكنند؟ (995236) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۵:۴۶:۱۰
برادر با اين حساب كه شما گفتيد از 300ميليون جمعيت آمريكا 200ميليون زير خط فقرند.اگر موافقي كمكهاي مردمي براشون ارسال كنيم؟؟؟ (995298) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۶:۵۷:۵۷
می گم، شما آدرس ای میلتو گذاشتی که سهمیه ساندیست برسه؟ تو که ظاهرا آمریکا ساکنی خیلی.... اوه اوه که راجع به فلاکت مردم داخل کشور همچین خزعبلاتی بگی! (995448) (alef-1)
 
فرداد
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۷:۰۹:۱۰
اینقدر آمریکا بده جنابعالی پاشو بیا ایران با هم حالشو ببریم ان طرف دنیا نشستی برا خودد یه چیزی می گیا (995465) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۷:۲۷:۵۰
دوست عزيز مسئله كوپن نيست والا اگر با كوپن اوضاع فرق كنه!
مسئله اينه كه همين آقايون 7 از سال پيش تا الان طراح همه چيز بودند و ما رو به ايجا رسوندن . بايد با بي لياقتي ها و سياسي كاري ها برخورد بشه تا دوباره تكرار نشه يا نه؟ بيايم فقط همه چيز رو سر يك نفر بندازيم و تمام!!
بنده واقعا به آقاي توكلي ارادت دارم چون نشون داده كاري كه بدونه درسته رو انجام ميده ولي اين تعصب كورش رو در مورد اصلاح طلبان نمي فهمم.
در مورد آمريكا و امثال اون هم اگر مي خواهيد مقايسه كنيد بيايد همه چيزش رو مقايسه كنيد نه قسمتي كه دوست داريد.
مسلم هست كه تحريمها فقط بخاطر هسته اي نيست ولي اگر مسئله هسته اي و سوء مديريت آقايان نبود اوضاع هم اين نبود. (995494) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۷:۵۹:۴۷
ببین تو مثل اینکه نفست از جای گرم در میاد. مقاومت مال شکم باره هایی مثل شماست که از بس سیرید از سیری نفستون بند می آد و میخوایید مقاومت کننید لطفا از این مهملات خرد مردم بدبخت ندید که گوشمون از این مزخرفات دروغگویان مقدس ماب پراست (995546) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۹:۵۷:۰۲
زیر بار تحریم هستیم درست. اما وضعیت فعلی نتیجه مدیریت نادرسته تا تحریم. تحریم ها در مقابل مدیریت نادرست و رانتخواری های عجیب و غریب واقعا کمرنگه. (995688) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۰:۱۹:۰۰
برو بمیر که هرچه میکشیم از امثال توست.. (995721) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۱:۲۴:۱۵
امير رضا خوب گفتي ولي هميشه اونايي كه كمتر مي دونند غالب اند. مشكل بني آدم اينكه در قضاوت هر مساله اي احساس اش هميشه دخيل است . اين نوابغ وطني زماني مي فهمند كه هدف دروغگويان غربي تكه تكه كردن ايران است نه تعطيلي سايت هاي هسته اي ، كه فهميدن شان سودي ندارد. (995791) (alef-1)
 
کیا
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۳:۰۷:۳۱
قربون شکلت یه جور صحبت میکنی انگار بچه اونجایی و تازه اومدی ایران.یه نگاه به نرخ تورم اونجا بکن تو که ادعا میکنی همه چیز اونجا رو میدونی بعد بیا بگو ...
انشاالله که مسئولین محترم یه فکر دیگه برای خروج از این بحران میکنن. چون این روش در هر شرایطی هم که باشه بازگشت به عقب محسوب میشه. (996084) (alef-4)
 
ابراهيم قنبري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۴:۰۸:۱۶
به نام خدا
دوست عزيزي كه آقاي توكلي را به ارائه طرحهاي فضايي متهم نموده ايد ، لطفا كمي به سوابق ايشان در ايستادگي مقابل قانون شكني ها ،زياده خواهي ها و كج دهني هاي دولتهاي نهم و دهم در برابر نصايح دلسوزان آينده اين مرز و بوم توجه فرماييد ، هنگامي كه اصولگرايان از صدر تا ذيل مشغول ربودن گوي چاپلوسي از دولت بودند و هركه سعي ميكرد با اعطاي عناوين اعجاب آور به دولت كلاهي از اين نمد دست و پا كند ، سينه سوختگاني بودند كه با پيش بيني امروز هزينه اين دلسوختگي را با گوشت و پوست و استخوان خود پرداختند ، اگر بيننده هميشگي الف باشيد مطمئنا مقاله هفته قبل انفيه دان و دلار را خوانده ايد،مقاله اي كه در آن نويسنده محترمش در پايان سوگند ياد كرده بود كه رئيس دولت بخش اعظمي از اقتصاد كشور را نابود كرده ، بي پروا از آن كه مردم با اندكي جستجو در گوگل قادر به خواندن نامه ها و سوگندهاي قبلي ايشان خطاب به دولت و تعريف و تمجيدهاي آن چناني مشاراليه هستند ، دوست عزيز آيا فكر ميكنيد امثال توكلي ها نميدانند كه شرط ضروري حفظ انقلاب و نظام در اين برهه زماني از تاريخ پر فراز و نشيب كشور تنها و تنها باز گرداندن حس اعتماد به مردم است ؟آيا فكر ميكنيد نميدانند سلسله اعمال نابخردانه اين دولت چه بر سر جايگاه ايران در نظام بين الملل و اعتماد جهاني آورده ؟آيا فكر ميكنيد نميدانند چه كساني چه ها بر سر توليد و اقتصاد اين آب و خاك بردند و امروز از مقصريني چون جمشيد بسم الله و فردا از فري كافرها و مسعود قرقي ها نام به ميان خواهند آورد ؟ نه عزيز همه اينها و ساير موارد را ميدانند و اگر امروز از بازگشت سيستم كوپني صحبت ميكنند براي آن است كه اگر فردا روزي ( گوش شيطان كر ) تصميم بر بازگرداندن آن اعتماد گرانبها به مردم شود ، حداقل اين مردم مدتها قبل از گرسنگي نمرده باشند . (995012) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۹:۵۸:۱۳
جناب قنبری آقای توکلی حتی حاضر به سوال پرسیدن از رئیس جمهور هم نیستند.
میگن به مصلحت نیست. ایستادگی در مقابل قانون شکنی را در چه میبینی؟ (995693) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۳:۰۵:۳۱
ببخشيد اشتباهي مثبت دادم (995912) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۰:۱۴:۰۵
این بنده خداچه گفته که همه مخالفت کرده اید (996004) (alef-4)
 
سینا
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۴:۲۱:۴۱
سیاسیون چقدر سریع رنگ عوض می کنند
یکی از مهاجمان به سیاستهای کوپنی دهه شصت الان دارد طرح کوپنی شدن می دهد .
بالاخره اون مواضع درست بود یا این مواضع ؟
البته در این شرایط راه دیگری نیست چون گوشت ارزان با دلار 1226 تومانی اگه تو بازار سهمیه بندی نشه فردا تجار محترم شروع به صادرات همبرگر می کنند و دلار 4000 تومانی ازش در می یارن و این گوشتها به مردم نمی رسه (995046) (alef-1)
 
عادل
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۷:۱۹:۱۷
بعد از این همه سر و صدا وبعد از چند سال کشمکش بین دولت ومجلس برای هدفمندی یارانه ها و این همه سیاست های آزمون وخطایی که سر این مردم آمد
به جای آزاد شدن اقتصاد تازه داریم برمیگردیم سر جای اولمان خوشا به حال ما باداشتن این سیاستمداران کارشناس (الف حذفش کن برای دل خودم نوشتم) (995479) (alef-1)
 
محمود
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۰:۰۳:۳۱
جناب اقای دکتر دستور فرمایید مغز متفکر سیستم کوپنی را که زمانی دوستان جنابعالی در دهه 60 او را به خاطر این تفکرش کمونیست معرفی کردند( نبوی) از زندان آزاد بفرمایید. (995701) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۰:۱۳:۵۳
لابد منظورتان از "طرح های پیشرفتی" طرح های احمدی نزادی است که
مملکت را به این فلاکت انداخته است اگر به توصیه های کارشناسانه دکتر توکلی
توجه میشد که با اجرای طرح های کذایی بشدت مخالفت میکرد و حتی پیش
بینی سونامی تورم و گرانی را بموفع مطرح نمود الان سرمایه ناچیز من و شماو
میلیونها ایرانی به یک سوم کاهش پیدا نمی کرد . (995711) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۰:۴۸:۲۱
استفاده از روش های متداول علمی در زمان بحران های اقتصادی توسط کشورها با اظهارنظرهای احساسی اکثر کاربران انترنتی قطعآ در تضاد است
سوابق موجود نشان میدهد در مواقعی که ارزش پول ملی به هردلیلی سقوط
میکند در مرحله اول متوقف کردن روند نزولی ارزش پول ملی از هر طریق ممکن
حتی کوپینی کردن کالاهای اساسی و سپس تقویت توان آن از طریق تزریق
تدریجی درآمدهای ارزی مورد توجه قرار میگیرد . با آرزوی توفیق برای دکتر توکلی (995753) (alef-1)
 
فروغ
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۰:۴۸:۳۴
چرا اجازه نمی دن دولت با همین فرمون بره ؟یا رومی روم یا زنگی زنگ.باور نمی کنم کسی دلش برای مردم بسوزه.که اگر می سوخت الان دچار این فلاکت نبودیم. (995755) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۲:۲۳:۳۱
دوست عزيز اين نشون ميده جناب توكلي بعنوان اقتصاد دان مملكت از اصلاح امور و داد زدن در مورد آن مايوس شده اند. شايد هم بنوعي مسخره كردن دولت باشد!!! (995863) (alef-4)
 
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۰۹:۵۴:۳۱
تنها راه برای حفظ نظام چیست؟ اقلام اساسی مردم به شکل کوپنی تامین شود!! چی شده؟ نکنه ترسیدید! ببینید انقلاب اسلامی عزیز ما که قرار بود پیش قراول و علمدار انقلاب آقا امام زمان (عج) باشد به چه روزی افتاده و یا آنرا به چه روزی انداخته اند. اینها همان نااهلان هستند که امام (ره) تاکید میکرد نگذارید انقلاب بدست آنها بیفتد. (994258) (alef-2)
 
عزيز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۵۷:۵۱
بجاي عزل آدمهاي بي لياقت و واگذاري امور به دلسوزان با كفيت و با دانش ، به سمت طرحهاي اشتباه كوپني كردن هستند.آقاي دكتر ! اين طرح كوپني به همان اندازه كه هدفمندي يارانه اا اشتباه بود ، اشتباه است. (994429) (alef-4)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۰۹:۵۷:۵۵
کوپنی شدن اجناس در زمانی امکان پذیر است که حکومت دچار فساد اقتصادی و سیاسی نباشد و مردم گرا باشد، حال کدام انسان با انصافی میتواند بگوید که این شرایط وجود دارد. مملکت دسته گل را به این روز نشانده اند و هر روز مردم را بیشتر خفت میدهند. صف عریضه نویسی و یارانه و مرغ و ارز کافی نبود حالا کوپن را هم میخواهید اضافه کنید؟ (994267) (alef-2)
 
سامان
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۴۲:۵۲
چه تضمینی وجود دارد با این روش ، رانت جدیدی ( رانت کالاهای کوپنی) در جامعه بوجود نیاید (994392) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۰۴:۵۸
آثای توکلی خود دلار دولتی را کوپنی کنید مردم بلدند با آن کالای اساسی بخرند الآن دلار دولتی را می دهید جنس را با دلار دولتی وارد می کنند و با دلار آزاد می فروشندمگر می شود برای همه وارد کنندگان و فروشندگان مامور گذاشت؟ خودرو را بارز مرجع وارد کرده و با ارز آزاد فروخته اند قیمت مواد غذایی چقدر با ارز مرجع پایین آمده این شیوه مدیریت صحیح نیست (994281) (alef-2)
 
امیر
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۰۵:۳۰
هرهرهر خندیدیم....بعد از کلی سر و صدا و....باباجون اول یک نفر یا نفراتی باید از ملت بابت بلایی که سرشان آمد عذرخواهی کنند یا نه؟
اینجانب به دلیل عدم تامین ارز مدرک را بیخیال شدم و از انگلیس برگشتم!
آخه بی انصافها فقط یک سال و نیم مونده بود تا دکترا !!
باور کنید حتی نون خریدن هم مشکل شده بود. فقط تونستم بلیط استانبول بگیرم و از اونجا با اتوبوس بیام. بدبختی این بود که ایران ایر هم از لندن تحریم بود!!!
بر باعث و بانی اش ....خدایا نیامرزدشان (994282) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۲:۵۵:۰۰
انشاالله برای دولت بعدی چون نفر بعدی کاستی هارو میاد که جبران کنه ... (994767) (alef-2)
 
هوشگ
Malaysia
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۳:۲۵:۴۴
واقعاٌ متاسفم ... واقعاٌ ..... ترا خدا ببینید بنده خدا برای دکتری کلی زحمت کشیده کلی خرج کرده حالا دست خالی برگشته ... فقط بخاطر بی عرضه گی مسئولین ...
باور کنید اگر قرار نبود که مشکلات و بدبختی ها رو به گردن ( یک نفر دیگه ) بیاندازند هیچ کدوم از این اقایون جیک هم نمیزدنند .. خوب واضح هست این مشکلات یک ماهه و 6 ماهه که بوجود نیومده 7- 8 سالی هست این مشکلات و بدبختی ها شکل گرفته الانکه تحریمها کمی سفت تر شده خودشو نشون داده چون برنامه ریزی اقتصادی و تولیدی نداشتیم .. همش سیاسی بازی و رانت بازی و رسیدگی به هم تیمی ها ... یکسری اومدن کلی چا پیدن و الان هم بهر دو طرف درگیر میخندند .....
این اقایون مجلسی همش کوتاهی کردن - مصلحت کردن - هیچی نگفتن حالا شدن مدافع مردم .... دو دوره به اینها رای دادیم آخرش طرف هر کاری دلش خواست کرد حالا که چرخ اقتصاد و تولید و همه چی ..... ( شما فقط یک مورد و بگو که هنوز داره کار میکنه ... ) به گل نشسته همه از اینطرف و اونطرف ایراد میگیرن و نظر میدن ... مملکت با 400 میلیارد درامد به گل نشسته میخواهی با سیستم کوپنی اونو جلو ببری جانم ..... با بنز آخرین مدل از تهرون تا کرج نتونستین برین حالا میخوای با موتور گازی بری ؟ (994866) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۵:۵۱:۲۶
آقاي توكلي خودشون خارج از كشور دكترا گرفتن احتمالن براي تامين مخارج تحصيل اونجا كارهم ميكردن حتمن درد دانشجوهاي خارج از كشور رو ميدونند (995310) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۱۶:۵۲
آقای توکلی
بهتر نیست بجای پیچیدن نسخه های بی معنی ، بصورت دسته جمعی و خودجوش کنار بروید و مملکت را به افراد کاردان بسپارید؟؟؟؟
همین خدمت !!!! چند ساله شما به مستضعفان کافی است.ما را به خیر شما امید نیست ، شر مرسان ، التماس می کنیم کنار بروید ، بخدا بریدیم. (994309) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۲:۱۰:۵۵
درسته دیگه! یا به عنوان یه مسئول میتونین کاری بکنین که بکنین، اگه نمیتونین هم که پس جاتون تو این پستها نیست. استعفا مال همین وقتهاست. استعفا بدین و برین. هم در بدتر کردن وضع و اوضاع سهیم نیستین، هم 2 اپسیلون جلوی مردم رو سفید میشین! (994650) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۰:۲۲:۵۲
دیره برادر خیلی دیره..برای کناررفتن این آقایون دیره...اون فرصت طلایی دوران خاتمی برای آشتی با دنیا وعزت وسربلندی نسبی ایرانی ازدست رفت.. (995726) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۰:۲۸:۲۶
واقعا بااین مثبت ومنفی هایی که مردم میذارن این آقای توکلی هیچ نتیجه ای نمیگیره؟..منظورم کلا درمورد همه ی سیاستهای نظامه..بابا اینایی که نظر میذارن ازجنس این مردمند..چرا به بزرگتراتون پیغام نمیدین که این مردم نظرشون چیه؟؟مگررفراندوم جزیی ازقانون اساسی نیست؟اگر اینقدر پشوانه ی مردمی دارین که نباید ازرفراندوم بترسین!!یک باربرای همیشه شجاعت شنیدن حرف مردم رو درفضایی آزاد داشته باشین تا ازتوهم بیرون بیاین... (995732) (alef-1)
 
امین
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۳:۳۹:۵۶
دلت خوشه عزیزم. ما هم اینجا نظر میذاریم نظرهای بقیه رو هم میخونیم یه ذره دلمون خنک میشه قبلا میگفتن گل آقای خدابیامرز سوپاپ یا بقول خودش "سوفافه" حالا این وظیفه رو سایت الف برعهده گرفته این دیگ جوشان یه وقت نترکه. (995966) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۳:۰۹:۰۹
من که فکر نکنم آقای توکلی اصلا این کامنتها رو بخونه!!!!!!!! ما هم بیخودی وقت خودمون رو داریم تلف میکنیم. (996085) (alef-4)
 
مانلی پاکباز
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۱۷:۳۴
آقای دکتر توکلی کشوری که مردمش در حال رسیدن به قله های علمی ،قله های عزت و...... هستند نیازی به اقتصاد کوپنی ندارد.آفتابه لگن هفت دست....شام و ناهار...... (994312) (alef-2)
 
بنده خداوند یگانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۱۸:۲۵
اینو میگن فرار رو به جلو
بجای کمک گرفتن از خداوند و استفاده از تخصص متخصصین ( واقعی و نه یه شبه مدرک گرفته ) واقعی داریم نسخه منسوخ دنیای کمونیست را شخم میزنیم
مگه تو بقیه دنیا بحران بوجود نمیاد
پس این همه علوم متعدد و متخصصین ( واقعی و نه یه شبه مدرک گرفته ) برای چی بوجود اومدن ؟
خدایا به فریاد ما برس / اللهم عجل لولیک الفرج - صلوات (994318) (alef-2)
 
dovoud
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۲۴:۲۲
آقای توکلی نمی دانم شما چرا اینقدر سطحی به موضوع نگاه میکنید وقتی وضعیت ارز و کاهش پول ملی به این شدت اتفاق افتاده است به نظر می رسد اظهار نظر اینچنینی فقط برای عوام فریبی می تواند باشد یا ناشی ا عدم آگاهی به شرایط اقتصادی است . برادر وضعیت تولید کننده و توزیع کننده و مصرف کننده وخیم تر از این احوال است مگر فقط مشکل کالاهایی اساسی است ؟ وضعیت بازار په می شود ؟ وضعیت تولید به کدام سو می رود . بهتر است به جای این تزهای عجیب و غریب شما نمایندگانی که مسبب این وضعیت نیز به شمار می روید سریعتر مسئولین بی لیاقت را استیضاح کنید . (994340) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۷:۴۴:۳۸
اجازه دهید شیرینی پژو پارس را به خانواده ی شان بدهند بعد !!!
اینها خودشان باید استیضاح شوند (995519) (alef-1)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۲۷:۱۰
جناب آقای توکلی خدا قوت
به نظر شما در کشور شرایط خاص ایجاد شده است این طرح را مطرح می نماید؟
اگر دیروز توسط دشمن خارجی صدام باعث شد طرح کوپنی در کشور حاکم شود امروز این شرایط توسط سوء مدیریت داخلی توسط دولت ایجاد شده است با ایشان در کدام دادگاه برخورد خواهد شد .؟!
ضمنا حضرتعالی با مطرح نمودن این طرح مجدداً متهم به طرفداری مارکسیت اسلامی می شوید! (994347) (alef-2)
 
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۳۰:۴۸
آقاي توكلي عزيز
سالها قبل ، مسافري از راننده تاكسي ميپرسد : آقا كرايه ما چقدر شد ، راننده ميگه 5 تومن .
مسافر خودشو ميزنه به اون راه و ميگه ، چهار تومن ؟ سه تومن كمه ، چرا دو تومن ؟
بيا اين يه تومنو بگير ، بگو خدا بده بركت.

دوست عزيز پارسال همين موقع دلار در بازار 1250 تومن بود ، در بازار امروز 3800 تومن معامله ميشه و تا 4000 تومن هم بالا رفته سكه هم 560 تا 600 هزار تومن بود .

در حال حاضر موقع خريد خيلي از اجناس ، فروشنده ها با اينكه قيمتها را سه برابر كرده آند ، باز منت سر خريدار مي زارن و ميگن اگه هفته بعد بخرين مجدداً گران خواهد شد .
من نميدانم روي چه حسابي ميگين ارزش پول ملي نصف شده است ، ارزش پول ملي به 35 درصد قبل رسيده است نه نصف .

از دوستاني كه به خاطر شرايط كاري به كشورهاي اطراف سفر ميكنند بپرسين بهتر ميتونن براتون توضيح بدن اوضامون چه جوريه ، علاوه بر اماراتيها ، عربستاني ها ، تركها ، الان ديگه عراقيها ، افغانيها ، پاكستاني ها و آذربايجانيها هم به سقوط پول ما ميخندند ، رفتيم تو رديف كشوري مثل زيمبابوه ، حتماً به خاطر داريد چند سال پيش چه بلائي سر ارزش پولشان آمد. (994354) (alef-2)
 
قلی
Turkey
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۳۴:۰۸
آقای توکلی! نکن! اقتصاد کشور رو به 30 سال قبل برنگردون! آخه شما چه مشکلی با این مردم دارین؟ اینا چه هیزم تری به شما فروختن؟ نکن این کارو! کوپن و سیستم کوپنی فقط سودش به همون کارشناسای تجربی میرسه که وضع امروز هم فقط به سود اونهاست! نکن اینکارو! شما یادتون رفته همون کسایی که 7 سال پیش کشور رو به اینجا رسوندن امروز میگن کوپن خوبه! مگرنه اقتصاددانان بدبخت امروز رو پیشبینی کرده بودن! شمارو به خدا نکن اینکارو! (994365) (alef-4)
 
ali
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۴۶:۴۴
آقای توککلی شما و دوستان شما دست از سر سیاست و اقتصاد بردارید این مملکت گلستان می شود . (994400) (alef-4)
 
واقع بین
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۴۷:۲۰
شاید آقای دکتر توکلی از اصطلاحی استفاده کرده که بهتر بود آپ دیت می شد چرا که همه را یاد دهه شصت می اندازد.
به نظر من وقتی کشور به تکنولوژی کارتهای هوشمند مجهز شده است استفاده از واژه کوپن با معنای دهه شصت بد سلیقگی است، بلکه باید گفت تامین سبد کالایی مردم و یارانه های غیر نقدی از طریق کارتهای هوشمند غیر قابل انتقال به غیر. (994401) (alef-4)
 
آهنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۴۸:۳۳
آقای دکتر جان مادرت سکوت پیشه کن .
جان هر کسی که دوست داری . تو را به خدا . تو را به خون شهدا . نسخه نپیج .
تو را به ارواح خاک شهدا .
تو را به روح رسول الله . سکوت کن .
ما را به خیر تو امیدی نیست .
این وضعیت دست پخت تو و همفکرانت در جریان اصولگرایی است .
جان فاطمه زهرا این ملت را رها کنید .
آقای توکلی سکوت کن و از خدا طلب بصیرت کن . (994404) (alef-4)
 
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۲:۰۴:۴۳
دكتر براي خودت نسخه ميپيچي؟

با اين همه منابع عظيم نفتي و گازي كار به كوپن كشيده شده است .
همين است ديگر 30 سال بر تمام عرصه هاي مديريت كشور خيمه زده ايد ول كن هم كه نيستيد.
راستي از 3000 ميليارد چه خبر ؟ از بيمه آقاي م-ر چه خبر؟
شنيدم جديدا به مجلسي ها خودرو هديه داده اند ماشينش خوش ركاب هست راضي هستيد؟

واقعا خجالت دارد.
بر تمامي باعثان اين وضعيت لعنت. (994637) (alef-1)
 
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۵۴:۲۷
واقعا جای تاسف است و هم ....
نمی دانم چه بگویم . کاش ... (994418) (alef-4)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۵۷:۵۶
آقای دکتر
آقای دکتر توکلی اقتصاد دان برجسته . خادم ملت . از طرح کامل و توسعه مدارانه دهه 60 شما بسیار سپاسگذاریم .
جمعیت موش های آزمایشگاهی (994430) (alef-4)
 
Sweden
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۰۴:۲۵
از تفکری که احمدی نژاد رو آورد روی کار، بیش از این انتظار نیست (994447) (alef-4)
 
تاجیک
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۰۵:۲۲
سلام اولا قیمت ارز سه برابر شده نه دوبرابر
دوما قیمت های فعلی با مواد اولیه قبلی بالا رفته خدا به داد ملت برسد وقتی با ارز 4000 تومانی مواد اولیه اجناس بیاید
ثالثا چرا صورت مساله را پاک می کنید پس کنترل نرخ ارز وبمب ارزی و مبارزه با گرانی وبقیه وعده ها چی شد؟که راه حل کوپنی می دهید اقا مجلس ضعیف است تعارف هم ندارد .راستی ماشین های اهدایی پژو پارس مبارک !!!!!!!!!!!!!!! (994450) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۱۳:۴۲
این تفاوت قیمت ارز مرجع و آزاد باعث شده است که صادرات قاچاق از کشور به خارج به شدت افزایش یابد.

عده ای اقلام وارداتی با ارز مرجع و یا حتی اقلام تولید داخل را از سطح بازار خریداری کرده و پس از قاچاق آن به خارج از کشور، ارز حاصله را مجددا تخصیص به قاچاق جنس به داخل کشور می کنند و به قیمت دلار آزاد + سود مربوطه می فروشند.

اگر به همین منوال پیش برود به زودی در خیلی از موارد همچون دارو، سوخت و...کمبودها نمایان می شوند.

مسئولین می توانند با برقراری سیستم کوپنی جلوی این کار را بگیرند. (994477) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۳:۴۸:۴۲
سلام یه جوری حرف میزنید که دلار مرجع مفته همین دلار مرجع از آزاد سال قبل گرونتره پس مشکل جای دیگه است (994945) (alef-2)
 
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۱۹:۴۶
با عرض سلام :

چرا آقایان دولت کوپنی زمان جنگ مورد انتقاد قرار می دادند

و می گفتند،22درصد درآمد نفت خرج جنگ می شد و

بقی آن کجا رفت؟

حالا جنگ نیست ، درست است مورد تحریم هستیم

ولی باید دید این ذخیره که در زمان بالا رفت نفت بدست آوردیم

کجا رفته

آقای دکتر توکلی شما به عنوان نماینده مجلس باید با حسابرسی

تکلیف حساب صندوق ذخیره مشخص کنید ، ما دردوران تحصیل

در کتاب کنترل بودجه یکی از درسهای رشته حسابداری خوانده بودیم، مجلس باید نظارت بر خرج دولت داشته باشد (994500) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۵:۲۳:۴۲
مجلس شوراری اسلامی برای تأمین نیازهای مردم به عنوان وکیل آنها به دولت مأموریت می‌دهد قانون بودجهٔ کل کشور را مطابق با مقررات مربوط اجرا کند. دولت باید گزارش کارخود را تحت عنوان صورت حساب عملکرد بودجهٔ سالانهٔ کشور که همان عملکرد مالی دولت است به دیوان محاسبات کشور و هیات وزیران ارسال و دیوان محاسبات نیز به عنوان عامل کنترل کننده مجلس شورای اسلامی، گزارش تفریغ بودجه را به مجلس تقدیم کند.

تفریغ بودجه نتیجهٔ نهایی نظارت بعد از خرج است.
تفریغ بودجه یک نوع حسابرسی کلی عملیات مالی دولت است.
تفریغ بودجه نشانگر درجهٔ تطبیق یا عدم تطابق عملیات انجام شده توسط دولت بر مبنای محاسبات پیش‌بینی‌شده است.
تفریغ بودجه نظارت قوهٔ مقننه نسبت به دخل و خرج کشور است.
تفریغ بودجه بررسی سرنوشت هر ریال در آمد کشور در مجرایی که برای خرج آن پیش بینی شده می‌باشد.
تفریغ بودجه آئینهٔ تمام نمای تحقق بودجه‌است. (995230) (alef-1)
 
کیان
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۲۲:۲۳
دوستان عزیز همگی انتقاد کردین حرفی نیست
ولی همین الان تو آمریکا چهل میلیون نفر روزانه دارن کوپن غذای گرم می گیرن گاهی که بحران بوجود می آد آدم نباید از راه حل هایی که مناسب کوتاه مدت هستن به اسم اینکه کمونیستی ان بگذره (994506) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۷:۱۵:۰۳
کاشکی همه چیزمان شبیه امریکا بود ... (995475) (alef-1)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۰:۱۹:۱۶
سوسیالیسم (مردم گرایی) یک مقدار با کمونیسم فرق داره. در اینکه یک حکومت باید سیاستهای مردم گرای اقتصادی هم داشته باشه شکی نیست چون این مساله به رشد طبقه میانه اجتماعی کمک میکنه که آنها در مقایسه با سایر طبقات اجتماعی بزرگترین نقش رو در پیشرفت فرهنگ و اقتصاد یک کشور دارند. در ضمن به طبقه فقیر کمک میکنه که کم کم وارد گروه میانه اجتماعی بشوند و از فقر فاصله بگیرند. کوپنی کردن اقتصاد کل جامعه کار درستی نیست چون دوباره به حجیم شدن دولت و آسیب دیدن تولید منتهی میشه. به همان اندازه یک اقتصاد سرمایه داری کاملا لیبرال هم میتونه به ورود انبوه اجناس خارجی و از بین رقتن تولید منتهی بشه، مانند همین چند سال گذشته. بهتر اینه که سیاستی ترکیبی از مردم گرایی و اقتصاد آزاد استفاده بشه، مثل آلمان، سوئد، دانمارک و ... که هم با استفاده از سوسیالیسم به برابری سطح آموزش در جامعه و برخورداری همه از حداقل ها می پردازند و هم با ایجاد اقتصاد آزاد به بخش خصوصی کمک میکنند تا سودآوری داشته باشد. (995722) (alef-1)
 
فروغ
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۰:۴۱:۰۴
جناب فراموش نکنید ما انقلاب اسلامی کردیم امانتداری حضرت محمد عدالت علی وازادگی حسین را می خواهیم چکار داریم با امریکای کافر جهانخوار ؟ (995743) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۲:۵۵:۰۴
استغفرلله.یعنی میگی از دنیای غرب و دشمن کپی برداری کنیم؟ از تو بعیده برادر (995895) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۳۵:۵۹
با سلام
مثل اینکه یادتون رفته...
این همه گرانی و تووووووووووووووورررررررررررررررررم فقط بخاطر توزیع عادلانه ثروت و برداشتن یارانه بود حالا دوباره میخواهید کوپن و دفترچه بسیج راه بیاندازید..
واقعا متاسفم
پس لطف کنید قیمتها رو برگردونید به همون قبل هدف-------------------مندی. (994543) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۳۷:۱۷
بازیکنان بارسلونا آنقدر پاس کاری نمیکنند که دولت و مجلس اشتباهات و مشکلات را به هم پاس میدهند (994550) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۳۷:۵۷
جناب توكلي خودتان بخوبي ميدانيد در تمام ممالك مترقي در چنين وضعيتي دولت، حزب يا گروه حاكم منصفانه كنار ميروند و كار را به گروه ديگر با جهت گيري متفاوت ميسپارند تا بلكه گشايشي حاصل گردد اين اتفاق از لحاظ روحي نيز تاثير بسيار مثبتي در آن جامعه داشته و به نتيجه بخش بودن اقدامات گروه جديد كمك ميكند. چه اتفاق ديگري بايد در اين كشور بيافتد تا شما اصولگرايان مدتي از قدرت (حداقل از قوه مجريه) كنار برويد؟ (994552) (alef-1)
 
mohmmad
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۲:۰۰:۰۷
سلام تا حالا گدامشون کنار رفتند؟شما چه مشگل با دنیا داریند؟ که همه بد اند و شما خوب؟ شما می دانید چه هزینه های مادی و معنوی را داریند هزینه می کنید؟ (994618) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۴۶:۴۱
آقای دکتر توکلی، با تمام احترامی که برای شما قائلم، می خواهم بگویم آیا مسئولین درصدد رفع تحریم ها و کنار گذاشتن دولت کنونی نیستند؟ آقای توکلی همه این مشکلات برمی گردد به کاهش ارزش پول ملی که دولت خواهان آن بوده است، و در مرحله دوم ناشی از عدم توانایی این دولت در کنترل بازار (که طی این 7سال نیز از پس آن بر نیامده چه برسد در این دوران تحریم ها) می باشد.
این همه بدبختی سر مردم در آوردند که یارانه ها را بردارند حالا نخواهید یارانه ها دوباره برگردد. فقط ارزش پول ملی را حفظ کنید. (994575) (alef-1)
 
سعيد
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۵۹:۰۲
زمان دهه 60 كه كوپن بود،مواد غذايي ناياب بود اما الان در سوپرماركتها و مغازهها مواد غذايي موجود است اما قيمتشان متناسب با درامد مردم نيست اي كاش تصميمي گرفته ميشد كه درامد ماهيانه مردم بالا رود. (994615) (alef-1)
 
ahmad
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۲:۰۵:۴۹
با درود و سلام به روان پاک شهیدان
و با تشکر از این همه زحمات بی شائبه که جناب توکلی متقبل می شوند.
و البته خسته نباشید بخاطر این همه فکری که برای حل مساله لاینحل معیشت مردم بخرج داده اند .
لازم به یادآوری است که :« این همه بدبختی که به مردم تحمیل شده است و مردم هر لحظه و هر ثانیه باعث و بانی آن را مورد نفرین الهی قرار میدهند ؛ همه و همه با یک توجیه کلید خورد و آن این بود که " میخواهیم یارانه به مردم بدهیم تا خودشان جنس مورد نظرشان را انتخاب کنند" و در اصل دولت برای اینکه دخالت دولتی را در بخشهای خصوصی و در تعیین نوع معیشت مردم کمتر کند و گرانی از بین برود و تورم نباشد ! چنین بلایی را بر سر ملت نازل کرد » حالا شما میفرمایید هم مردم توی صف بایستند و کوپن بگیرند! و هم زیر بار این همه تورم له شوند! مگر شما خودتان نمیدانید این پیشنهاد یعنی بدعت گذاشتن یک رسم ناجوانمردانه و کلاه شرعی برای برهم زدن نظم اقتصادی و تکمیل دزدی های اقتصادی توسط خائنین به ملت!؟؟؟؟

جناب آقای توکلی از شما میپرسم و با روحیه ای که در شما سراغ دارم میدانم که پاسخگو خواهید بود :" مگر نه اینست که قبول وضعیت آزادسازی و برداشتن یارانه ها از روی اجناس و اقلام معیشتی مردم به تصویب مجلس و نمایندگان ملت رسید و دولت هم موظف به اجرائ مصوبات مجلس در زمینه یارانه ها شد؟ و مگر نه اینست که قرار بر این شد تا دولت کار عبث ارائه کالاهای یارانه ای را قطع کند تا مردم خود آنرا متقبل شوند؟ و مگر نه اینست که برای حمایت از اقشار کم درآمد یا تولید کنندگان با توان مالی کم است که یارانه بصورت نقدی قرار شد پرداخت شود تا دولت بیهوده خود را درگیر مبادلات اقتصادی نکند و در بالا رفتن تورم خود را دخیل نکند و هزاران توجیه دیگر؟
اگر این بود !که حالا با چه توجیهی میخواهید باز هم کوپنی شدن را باب و بدعت نهید ؟ و دوباره دستاویزی قرار دهید تا دوبارهو دوباره باب و بدعت دخالت دولت و حکومت را در معیشت مردم باز کنید و باز هم مدام بگویید که فلان کالا باید فلان قیمت باشد و فلان چیز باید بهمدان گرددو از رگ و ریشه مردم در بازار سیاه درست شده حاصل از کالاهای کوپنی ارتزاق دولتی و مجلسی را باب کنید؟
فکر میکنید مردم آنوقت این اعتمادی را که برای خود و هم کیشان خود در این چند ماهه باز آفرینی کرده اید میتوانید دوباره تطهیر کنید؟

متاسفانه زمانه جنگ نیست که توجیهی منطقی برای کوپنی شدن کالاها پیداکنید!
والسلام (994640) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۲:۰۸:۴۶
آقای کتمران نماینده اصفهان اعلام کردند بودجه مجلس 700 میلیلارد تومان است. آیا اونم کوپنی میشه یا اینکه فقط نان و گوشت مردم کوپنی میشه جواب پیامبر و حضرت علی را چی میدید سر پل صراط! از خدا شرم کنید (994647) (alef-1)
 
دلسوخته ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۲:۳۱:۲۰
اقای توکلی خدا وکیلی شما نماینده ها ایا برای مردم کاری انجام دادید تو این 8ساله مردم هر روزشان بدتر از دیروز میشود این چه وضعی است که مسئولین برای ما درست کردند من دختر دم بخت دارم پسر دم بخت دارم چه کنم با حقوق بخور نمیر مردم از دین رو برگردانند شما هر کاری را به اسم دین و ائمه انجام میدهید یا امام زمان خودت بفریاد مردم مظلوم ایران برس (994700) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۲:۵۳:۲۷
شما همیشه به مخالفت خود با اقتصاد دولتی و نظام کوپنی موسوی افتخار می کردید وتا همین چند وقت پیش بدون در نظر گرفتن شراسط جنگ به همین اتهام به او می تاختید، حالا چی شد؟ (994764) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۲:۵۳:۵۸
جناب اقای توکلی راه حل شما یک راه حل منطقی وبنفع اقشار کم درامد جامعه ویک طرح مناسب درشرایط فعلی است. اما سئوال بنده این است شما چرا دولت آقای میرحسین موسوی را که درزمان جنگ این شیوه را (ارائه کوپنی کالاهای اساسی مردم) رااجرا می کرد مورد انتقا قرارمی دادید ومی گفتید کوپنیسیم یعنی کمونیسم.؟؟؟؟؟؟؟ (994765) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۲:۵۸:۳۹
ما هیچ وقت قدر نخبه هامونو ندونستیم طرف داره برای دنیا انواع نسخه های اصلاحی در موارد سیاسی اجتماعی اقتصادی و جدیدا هم نسخه آدمیت میپیچه بعد شما همش ازش ایراد میگیرید ایکاش میشد چند سال دیگه از وجود این دولت نخبه استفاده میکردیم واقعا که ما قدر نشناسیم... (994776) (alef-2)
 
maziar
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۳:۰۲:۵۷
کوپن فایده نداره! باید برگردیم به زمان باقالی میرزا، ۱۴۰۰ سال پیش، یعنی‌ تخم مرغ بدیم نان بگیریم، سیب زمینی‌ بدیم گوشت بگیریم. اینجوری با مشت محکم می‌زنیم به دهان آمریکا (994788) (alef-2)
 
سید حسین
Greece
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۳:۰۴:۰۸
اقای دکترتوکلی یکی از دلسوز ترین وخبره ترین کارشناسان اقتصادی کشوراست که متاسفانه بخاطرانتقادات کارشناسانه وصراحت لهجه اش موردغضب دستگاه اجرایی واقع شده و با نظرات و پیشنهادات ایشان بطور لجوجانه از جانب عوامل دولت ( بخوانید رئیس دستگاه اجرایی ) برخورد میشود بنظر من انقدر اوضاع معیشتی قشر کم درامد و حقوق بگیر و مستمری بگیر بهم ریخته که چاره ای بجز کوپنی کردن ارزاق اساسی نمانده است هرچند متاسفانه این کار بازگشت به عقب باشد . ایا نمی بینید تخم مرغ دانه ای سیصد تومان و نان دانه ای پانصد تومان و ....شده ؟ باز نشستگان انها که رمقی برایشان مانده بجای دارو ودرمان و استراحت بعد از سی سال کار
بدنبال کار با حداقل حقوق به هر دری میزنند . مردم کم درامد بدنبال رفع گرسنگی اند . کارگران کارخانجات صنعتی مرتبا اخراج میشوند و درعوض نماینده های مجلس بجز معدودی مثل اقای دکتر توکلی پژو پارس هدیه میگیرند ! ویا درقبال گرفتن امتیاز از دولت به او امتیاز میدهند . باید با کوپنی کردن ارزاق به داد مردم رسید . (994793) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۰:۰۲:۴۹
از کارمندای الفی؟ درخواست افزایش حقوق داری؟ (995697) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۳:۰۷:۴۳
نقطه سر خط تا كى ما بايد دور خود بگرديم بس است ديكر (994804) (alef-2)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۳:۱۵:۴۶
کشور با عقلانیت اداره می شود نه با کوپن (994828) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۳:۱۷:۵۹
با درود و سلام به روان پاک شهیدان
و با تشکر از این همه زحمات بی شائبه که جناب توکلی متقبل می شوند.
و البته خسته نباشید بخاطر این همه فکری که برای حل مساله لاینحل معیشت مردم بخرج داده اند .
لازم به یادآوری است که :« این همه بدبختی که به مردم تحمیل شده است و مردم هر لحظه و هر ثانیه باعث و بانی آن را مورد نفرین الهی قرار میدهند ؛ همه و همه با یک توجیه کلید خورد و آن این بود که " میخواهیم یارانه به مردم بدهیم تا خودشان جنس مورد نظرشان را انتخاب کنند" و در اصل دولت برای اینکه دخالت دولتی را در بخشهای خصوصی و در تعیین نوع معیشت مردم کمتر کند و گرانی از بین برود و تورم نباشد ! چنین بلایی را بر سر ملت نازل کرد » حالا شما میفرمایید هم مردم توی صف بایستند و کوپن بگیرند! و هم زیر بار این همه تورم له شوند! مگر شما خودتان نمیدانید این پیشنهاد یعنی بدعت گذاشتن یک رسم ناجوانمردانه و کلاه شرعی برای برهم زدن نظم اقتصادی و تکمیل دزدی های اقتصادی توسط خائنین به ملت!؟؟؟؟

جناب آقای توکلی از شما میپرسم و با روحیه ای که در شما سراغ دارم میدانم که پاسخگو خواهید بود :" مگر نه اینست که قبول وضعیت آزادسازی و برداشتن یارانه ها از روی اجناس و اقلام معیشتی مردم به تصویب مجلس و نمایندگان ملت رسید و دولت هم موظف به اجرائ مصوبات مجلس در زمینه یارانه ها شد؟ و مگر نه اینست که قرار بر این شد تا دولت کار عبث ارائه کالاهای یارانه ای را قطع کند تا مردم خود آنرا متقبل شوند؟ و مگر نه اینست که برای حمایت از اقشار کم درآمد یا تولید کنندگان با توان مالی کم است که یارانه بصورت نقدی قرار شد پرداخت شود تا دولت بیهوده خود را درگیر مبادلات اقتصادی نکند و در بالا رفتن تورم خود را دخیل نکند و هزاران توجیه دیگر؟
اگر این بود !که حالا با چه توجیهی میخواهید باز هم کوپنی شدن را باب و بدعت نهید ؟ و دوباره دستاویزی قرار دهید تا دوبارهو دوباره باب و بدعت دخالت دولت و حکومت را در معیشت مردم باز کنید و باز هم مدام بگویید که فلان کالا باید فلان قیمت باشد و فلان چیز باید بهمدان گرددو از رگ و ریشه مردم در بازار سیاه درست شده حاصل از کالاهای کوپنی ارتزاق دولتی و مجلسی را باب کنید؟
فکر میکنید مردم آنوقت این اعتمادی را که برای خود و هم کیشان خود در این چند ماهه باز آفرینی کرده اید میتوانید دوباره تطهیر کنید؟

متاسفانه زمانه جنگ نیست که توجیهی منطقی برای کوپنی شدن کالاها پیداکنید!
والسلام (994835) (alef-2)
 
احمد
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۳:۱۸:۵۱
کوپن؟؟؟ متاسفم (994839) (alef-2)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۳:۲۳:۱۲
اقای توکلی
نظریه های مرا دیده اید الان واقعا متاسفم چرا ریشه ها را درست نمی کنید
1- چرا در ارومیه کارخانه کمپوت و اب میوه سیب نمی زنید
2- چرا در اردبیل و ... کارخانه چیپس و فراورده های سیب زمینی نمی زنید
3- جرا بازار سنتی را جمع نمی کنید و انبارهای بزرگ و فروشگاههای زنجیره ای
نمی زنید.
4- چرا قیمت تمام شده را در کارخانه ها دنبال نمی کنید.
5- چرا مالیات را اصلاح نمی کنید و صد چای دیگر
شما دانش اندوخته اقتصاد هستید با کوپنی کردن چیزی حل نمی شود دوباره فساد بجای ان درست فکر کنیم وافراد شایسته بر مسند امور بنشانیم
فکر نمی کنم (994854) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۳:۵۳:۲۰
همین آمریکا جنایت خوار هم بقول همین سایت خودتون (هر چند که نمی دونم این عدد رو از کجا آوردید) روزی 60 میلیون غذای گرم بین فقرا تقسیم می کنند!!! ما غدای گرم نخواستیم پیشکش سفرهای تحقیر آمیز همون نماینده ها به کانادا!! (این همه کانادا تحقیروشون کردن بعد هلک هلک بلند شدن رفتن کانادا که نکنه یک چیز از کفشون بره!!!!!!!!!!!!) به ما همون نون خشک هایی بود که یک موقعه از خیابون جمع میشد، ولی حالا اونقدر ارزش پیدا کرده که یک کارگر با حقوق ماهانش حتی اگه تو خیابون زندگی کنه که اجاره خونه نداشته باشه، پیدا بره که هزینه سرسام آور اتوبوس رو هم نده!! باز هم نمی تونه یک وعده سیر نون خوشک در روز بخره!!! بصورت کوپنی بدید دعا گوئیم!! (994958) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۴:۰۵:۰۸
مگر خود مجلس نبود که در بودجه 91 مصوب کرد مابه تفاوت فروش دلار بالای12260 ریال تایید مجلس هزینه شود این یعنی همینکه میبینید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (994997) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۴:۰۷:۳۶
تیکی تاکای دولت و مجلس هم نتوانست جلوی حمله جمشید رو بگیره (995006) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۴:۰۸:۱۱
برگشت به عقب زیبای است در راستای عزت ملی ؟! (995010) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۷:۴۷:۴۳
یه موقعی (زمان جنگ) شرایط اقتصادی مردم تا حدودی به هم نزدیک بود و ایستادن در صف ارزاق کوپنی عمومیت داشت. اما حالا که بعضی در سایه سیاست ها و تدابیر دولت خدمتگذار و عدالت پرور و برادران اصولگرای طرفدار مستضعفین و محرومین! بد جوری متورم شده اند. علی رغم احتیاج بسیاری از هموطنان به همین کالاهای کوپنی! واقعا بردن ظرف برای روغن یا کیسه برای چند کیلو برنج تایلندی بدجوری جگر خراش است! شرمتان باد با این راه حل هایتان! اگر دین ندارید لااقل انسانیت و آزادگی انسان را حرمت نگه دارید! (995524) (alef-1)
 
فاطمی
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۴:۱۴:۳۰
آقای توکلی وآقایان توکلی های مجلس تا شماباور نکنید که مملکت داری علم است مشکلات این کشور حل نخواهد شد . مگر همین شما آقایان تا دیروز با تمام وجود از فکر اداره ی کشور با روش آقای رئیس جمهور مهر پرورحمایت نمی فرمودید .اصلا از کجا معلوم که الان اشتباه نمی کنید (995025) (alef-2)
 
عاشق وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۴:۳۰:۵۷
اين نصيحت ها را يك بچه 7 ساله هم مي تواند بدهد

ما ملت شما نماينده ها را انتخاب كردم تا ايران را آباد كنيد نه ويران
آقاي توكلي اگر شما نماينده ملت هستيد اگر دولت ( يا همان آقاي جمشيد )
نرخ ارز را بالا برد پس چرا خودشان دلار 25000 ريال ميفروشند (995079) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۴:۳۳:۲۴
آقای دکتر! میبینی؟ خیلی از کامنت ها نظرات بهتری نسبت یه نظر شما دارند.

لطف کنید به جای اینگونه تئوری هایی نخ نما مقابل قانون شکنان با تمام ظرفیت مجلس ایستادگی کنید.

با همین استدلال ها سال 88 به احمدی نژاد رای دادید. همین خود شما عذر خواهی کردید از مردم که انتظار دارید دولتی که شما توهم مردمی بودن بهش دادید از مردم عذر خواهی کند؟ (995086) (alef-1)
 
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۴:۳۴:۲۶
انتقادات زیادی از روشهای سیاسی و اقتصادی که منجر به بروز شرایط فعلی کشور شده میتوان کرد لیکن امروز در شرایط اضطراری قرار گرفتهایم که در صورت عدم اقدام معقول و فوری ممکن است زیانهای جبران ناپذیری پیش بیاید. به نظر اینجانب پیشنهاد آقای توکلی قابل تعمق و بررسی است :
- سهمیه بندی کالاهای اساسی با مکانیزم مناسبی با استفاده از ابزارهای مدرن برای شکستن ارزش پول و رساندن مایحتاج ضروری و مورد نیاز همه اقشار
مشکلی که وجود دارد اینست که دستگاه اجرایی کشور نه اراده و نه توان مدیریتی لازم برای انجام دارد.
ضمنا یارانه نقدی را نیز میتوان در این سیستم وارد نمود. (995090) (alef-1)
 
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۴:۳۸:۱۳
آقاي توكلي بخوان

نامه امام علی (ع) به مالک اشتر (عهدنامه مالک)

.......
در کار کارگزارانت ‌بنگر و پس از آزمایش به کارشان برگمار، نه به سبب دوستی باآنها.و بی‌مشورت دیگران به کارشان مگمار، زیرا به رای خود کار کردن و از دیگران‌مشورت نخواستن، گونه‌ای از ستم و خیانت است.کارگزاران شایسته را در میان‌گروهی بجوی که اهل تجربت و حیا هستند و از خاندانهای صالح، آنها که در اسلام‌سابقه‌ای دیرین دارند.اینان به اخلاق شایسته‌ترند و آبرویشان محفوظتر است و ازطمعکاری بیشتر رویگردان‌اند و در عواقب کارها بیشتر می‌نگرند. در ارزاقشان بیفزای، زیرا فراوانی ارزاق، آنان را بر اصلاح خود نیرو دهد و ازدست اندازی به مالی که در تصرف دارند، باز می‌دارد.و نیز برای آنها حجت است، اگر فرمانت را مخالفت کنند یا در امانت تو‌خللی پدید آورند.پس در کارهایشان تفقدکن و کاوش نمای و جاسوسانی از مردم راستگوی و وفادار به خود بر آنان بگمار.

زیرا مراقبت نهانی تو در کارهایشان آنان را به رعایت امانت و مدارا در حق رعیت‌وامی‌دارد.و بنگر تا یاران کارگزارانت تو را به خیانت نیالایند.هر گاه یکی از ایشان‌دست‌به خیانت گشود و اخبار جاسوسان در نزد تو به خیانت او گرد آمد و همه بدان‌گواهی دادند، همین خبرها تو را بس بود.باید به سبب خیانتی که کرده تنش را به ‌تنبیه بیازاری و از کاری که کرده است، بازخواست نمایی.سپس، خوار و ذلیلش‌سازی و مهر خیانت‌بر او زنی و ننگ تهمت را بر گردنش آویزی.


............ ادامه دارد (995104) (alef-1)
 
برادر
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۴:۴۱:۲۸
دراین شرایط پیشنهاد خوبی است اگر نظارتی هم باشد چون همه ی مردم از گرونی ها داد فریاد واه می کشند خصوصا مردم طبقه ضعیف اما همین سبد کالا را دولت هنوز نداده به کارمنداش چطوری می تونه این کار انجام بده اقای دکتر (995115) (alef-2)
 
حسن
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۴:۵۵:۰۴
اقای توکلی چرا به جای حل مسله صورت مسله را پاک میکنی شما واقعا اگه طرفدار مردوم هستید یه کار اساسی بکنید وقتی دولت نمیتوند کاری انجام بدید چرا باید سر کار باشد دندانی که درد میکند میکشند میندازند دور اگر هم نمیتونید لا اقل شما برید چرا به خاطر چند مدت خوش دنیا را بگذرنید با مردم اینطور رفتار میکنید تو را خدا بس کنید مردم دارند زجر میکشند (995152) (alef-1)
 
مبتكر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۴:۵۸:۱۷
آقاي من شما كه كار بلد نيستيد چرا استعفاء نمي دهيد

من مشكل را حل ميكنم

10000 شركت حمل نقل بنزين تاسيس ميكنيم
مزايا :

ا-يجاد شغل براي 100000 نفر
-دور زدن تحريم ها
- صادرات بنزين به پاكستان افغانستان عراق كشورها ....
درآمد دلاري تا دلت به خواد
..... (995159) (alef-1)
 
f
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۵:۰۷:۲۸
گیرم روغن و برنج و ...را کوپنی کردید.. مسکن رو چه میکنید ؟..وای وای که چه کردید با این مملکت.... (995180) (alef-1)
 
احمد
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۵:۱۳:۰۵
سلام
دوست عزيز ١-
امار چهل ميليون امريكايي رو از كجا اوردي
٢-افرادي داخل امريكا هستند كه فقيرن ولي خيلي از اونها كارتن خوابي و لاابابي گري رو دوست دارن
٣- اين امريكاييها اكثرا، مهاجراني هستند كه همين كوپن غذا براشون كه توسط مراكز خيريه داده ميشه از بهترين غذاي كشورشون ، بهتره
٤-در ضمن بياييد بريم افغانستان. كارگر ساختماني ميخوان (995202) (alef-1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۵:۱۴:۵۰
آقاي توكلي
آبياري قطرهاي شنيده بوديم ولي اقتصاد كوپني بعد از 30 سال نديده بوديم
پس از خودكفائي ها كجاست (995208) (alef-1)
 
محمد
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۵:۵۳:۱۶
درسته برگردیم به 20 سال قبل دوباره کالای کوپنی و رانت هایی که ایجاد می کند . ایشان ادعا دارند استاد اقتصاد هستند و مدعی آزاد سازی قتصاد حالا چه شده مدعی زنده کرن کوپن هستند . هنوز یادمان نرفته که در قضیه ارز چه نطق هایی می کردند (995316) (alef-1)
 
مصطفی
Italy
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۶:۰۸:۱۵
دستتون درد نکنه اقای رحیمی مجلس که اصولگرا بود دولت هم اصولگرا این است نتیجه نزدیک هشت سال کار و فعالیت شما در قوای مقننه و مجریه دست گلتان درد نکنه شما ایا دفاعی برای این عملکرد خود دارید مصوبه هایی که به دست شما تصویب شد و به اجرا گذاشته شد شما در این وضع کمتر از دولت مقصر نیستید حالا باید دوباره برگردیم به دوره کوپن و صف و الی ماشالله این یعنی پسرفت به دوره بیست سال عقبتر بله این است نتیجه فعالیت شما پسرفت اقتصادی انهم در بالاترین دوره درامدی کشور حالا بروید و دیگر نه طرحی بدهید نه توجیه کنید فقط یک بار بیایید و به اشتباهات خود اعتراف کنید ایا این شجاعت را دارید؟ (995342) (alef-1)
 
آقا محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۶:۱۱:۰۳
اين نماينده ها ي مجلس را به اتحاديه اروپا بفرستيد تا مشكلاتشان را
حل كنند بابا اين همه استعداد حدر مي رود (995348) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۶:۱۶:۳۷
آقای توکلی شما لطفا دست از سر اقتصاد بردارید همین سایت را بچرخانید خسته شدیم اینقدر ادای دفاع از محرومین را در آوردید ولی مصلحت این مردم را زیر پای سیاست له کردید (995369) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۶:۲۸:۵۲
احتمالاً اون 2/5میلیون شغلی که دولت وعده داده بود قراره با کوپن فروشی حل بشه (995392) (alef-1)
 
محسن
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۶:۳۵:۳۳
آقای توکلی!

حداقل استنباطی که از این کامنتها و + و - آن می شود این است که مردم هنوز کمی به شما به دید دلسوز یا آدم با غیرت نگاه می کنند. جداً اگر دلتان برای چیزی مثل مردم یا انگیزه الهی می سوزد کمی وقت بگذارید این کامنتها را منصفانه پاسخ دهید. شاید کمی از احساس تنهاییمان در میان گرگهای میش نما کاسته شود. (995406) (alef-1)
 
بيكار
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۷:۰۷:۳۵
كم مافيا و دردسر باند بازي و سهميه و رانت داريم حالا هوس كردن يه منبع جديد راه بندازن اقاي توكلي،فردا سهميه كوپن فلان نهاد و فلان ارگان و بيسج و نمايندگان....اخرش يه ته مونده اي مي مونه و مي رسه به مردم،از بس كار هم نيست ميشه اين طوري مردم رو فرستاد تو صف هاي طويل و اينو طوري ميرن سر كار،خودتون هم كه خدم و حشم داريد و ميارن دم خونتون (995463) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۷:۴۵:۴۱
البته جناب دکتر توکلی به لطف خدا روز به روز شکم شما گنده تر از روز قبل می شود و تورم و فشار ها تا به حال بر روی شما تاثیری نداشته است و از این به بعد هم نخواهد داشت و به محض تنگ آمدن قافیه مثل دیگر دوستانتان که در حال حاضر خارج تشریف دارند با ویزای از قبل آماده تان تشریف می برید خارج و با خوبی و خوشی زندگی خواهید کرد و کلاغه به خونش می رسه (995521) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۰:۲۱:۴۸
آی گفتی قربون دهنت (996011) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۷:۵۴:۳۴
چی شد شماکه اخلال گران بازار ارزراگرفتید پس چراارزبه قیمت قبل بر نمی گرددکه نیازی به کوپن هم نباشد (995535) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۸:۱۱:۵۷
شما فقط برين سايت خودتون رو بسازين اقاي توكلي (995562) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۸:۵۳:۰۸
قیمت ارز احتمالا در صرافی سر کوچه آقای توکلی 2 برابر شده در صرافی سر کوچه ما که 4 برابر شده! (995604) (alef-1)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۰:۱۲:۲۲
جالبه قبلا تو كامنت ها يكي دو راي موافق مي اورديد
از ميزان موافق ها و مخالف هاتون معلومه كه طرحتون روي احمدي نژاد رو هم سفيد كرده. (995708) (alef-1)
 
امیر
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۰:۱۳:۲۶
اقایی توکلی خیلی رو دارین؟؟؟؟؟؟؟؟ خجالت بکش (995710) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۲:۲۹:۵۹
آقا کوپن قدیمی شده الان کارت هوشمند اومده به زودی شاهد خواهیم بود:
کارت هوشمند پنیر
کارت هوشمند ماست
کارت هوشمند مرغ
کارت هوشمند برنج
و . . .
می بینید ما چه کشور پیشرفته ای هستیم! (995869) (alef-4)
 
t
Malaysia
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۲:۳۱:۰۲
ba in tarh dige montazere arzunie DOLAR nabashim!!! (995871) (alef-4)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۲:۴۰:۱۴
یکی از کامنت ها مربوط به دانشجوی دکتری بنام امیر این بنده خدا بخاطر بی کفایتی و بی درایتی مدیران کشورمان و بخاطر بالا رفتن قیمت ارز دست از تحصیل کشیده و برگشته کشور من مقایسه می کنم با دانشجویان اماراتی که در امریکا تحصیل می کنند که علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه توسط دولتشان و نیز اجاره منزل و کمک هزینه مخارج 850 دلار در ماه برای هریک از دانشجویان خود یک دستگاه اتوموبیل فورد که گویا با کارخانه فورد امارات قرار داد دارد تحویل دانشجو می شود و فقط رنگ ان به میل دانشجو است در حالی که دانشجویان ما با هزینه خود تحصیل می کنند ارز دولتی نیز گیرشان نمی اید در حالی که خیلی با استعداد هستند
یک مقایسه دیگر هم بکنم بد نیست یعنی کارایی مدیران کشور ما با مدیران کشور کوچک امارات !! (995884) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۳:۳۲:۰۷
خیلی باحاله! آخر و عاقبت طرح هدفمندی یارانه ها! دولت جسور و شجاع! (995953) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۳:۳۸:۵۷
واقعا این آخرشه بعد از 25سال که از جنگ تحمیلی میگذرد و با توجه به تحمل این همه فشار چطور این آقایان برگشت به عقب می کنند تازه میخواهند سیستم رانت خواری کوپنی راه بیندازند ،آقا یون فکر اساسی کنید مشکل این است که در دولت مهر فقط مهرورز زیاد است یک مرد اقصادی میخواهد که گویا قحط الرجال شده است
مگر چه مشکلی پیش آمده که باید برگشت به عقب کرد و تلاشهای دولتهای سازندگی و اصلاحات را از بین برد حداقل آقای جمشید را اجبارا وزیر اقتصاد کنید لااقل در جا می زنیم ولی برگشت به عقب نمی کنیم. (995964) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۰:۰۷:۰۹
جناح راست بدون اینکه به اقتضائات دوران جنگ اشاره کنند و از تنگناهای وحشتناکی که دولت دفاع مقدس را احاطه کرده بود بگویند، تا آنجا پیش رفتند که کوپنیسم را معادل کمونیسم دانستند و خشم امام را از این اتهام زنی ها به دولتمردان میرحسین برانگیختند. حالا به نظر می رسد پس از یک کاسه شدن قدرت در دست حاکمیت یکدست راست‌گرا و تجربه عملی دولت‌داری جریانی که به گفته امام عرضه اداره یک نانوایی را هم نداشت، توسل به کوپن و بازگشت به عرضه دولتی کالاهای اساسی به مردم، نقطه پایانی بر همه مدعیات و تبلیغات بیست و چند ساله کسانی است که دولت جنگ را در شرایط اقتصادی دشوار تحت فشار قرار دادند و حالا به رغم صدها میلیارد دلار درآمد نفتی، از عهده اداره کشور بر نمی آیند.... (995995) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۱:۲۴:۲۶
باسمه تعالی

حال بجای گفتن فلانی رو ول کن غضفر رو بپا.

باید بگیم اوباما رو ول کن توکلی رو بچسب.

مرد حسابی این چه حرفی است می زنی میدانی جه روانی درست می کنی. (996059) (alef-4)
 
ali
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۶:۴۲:۲۵
سلام خسته نباشد من هم با سیستم کوپنی موافق هستم
ولی الان 50 روزه که من نتونستم مرغ و گوشت برای خونه بخرم نمیدونم مسئولین میدونن که مردم با چه بد بختی زندگی میکنن (996096) (alef-4)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۷:۳۰:۰۱
ما دیشب مهمون داشتیم، دوستان و آشنایان پدرم بودن، که اغلب یا قطب سیاسی سابق شهر بودند و یا اقتصادی، یا عقیدتی ... در واقع انقلابی ها در شهر ما. همیشه دور هم مینشستند و بحث و گفتگو و تبادل نظر میکردند و تصمیم های سیاسی اقتصادی میگرفتند، همیشه هم طرفدار سرسخت انقلاب و و نظام بودند و همه خاطراتی از انقلابی بودن دارند. ولی دیشب با همیشه فرق می کرد، خیلی نگران اوضاغ پیش آمده بودند. رئیس سابق شورای شهر هنگامی که میوه بر میداشت به من گفت:
آقا محمد درس رو چیکار کردی؟ گفتم مهندسیم رو گرفتم سربازیم رو رفتم فوق لیسانسم رو دارم تموم میکنم
گفت چند سالته؟ گفتم 29
گفت چرا هنوز مجردی؟ گفتم توان ازدواج ندارم بیکارم
بعدش بهشون گفتم پدر من یک کارمند بازنشسته و یک چهره عرفانی است که با همه سیاسیون و سران این شهر دوست صمیمیست ولی اینقدر انسان پاک و خوبی است که تا به حال از این موقعیت یکبار هم به نفع خودش استفاده نکرده در حالی که پارسال در فلان استخدامی مرا موقع مصاحبه رد کردند چون فرزند همین آقا بودم و آنها قطب مخالف شما و مستقیما به من گفتند که چون شما از اینها هستید نمیتوانید وارد این مرکز شوید. یعنی ما چوب مخالفین رو میخوریم ولی از طرف گروه و حزب پدرم هیچ وقت هم هیچ عایدمان نشده، و کل پول بازنشستگی پدرم رو دادیم یه زمین که نیمی از اون زمین فضای سبز اعلام شد و زمین دیگری که از پدربزرگم به پدرم ارث رسیده بود هم کابل برق فشار قوی از وسطش رد کردند، یعنی من دلم به حال پدرم میسوزد وگرنه ازش میپرسیدم که انقلاب کردی که پسرت در سن 29 سالگی توان ازدواج نداشته باشد؟ که زمین ها را که با عرق پیشانی پولش جمع شده بود ، خود دولت غصب کند که فرزند دیگرت کمک خرج زندگی مان باشد ؟ که پول یکبار دکتر رفتن مادرم 150 هزارتومن بشود و با اینکه بیمه هم دارد ولی شامل بیمه نشود؟ که بعد از سی و خوردی سال به جای اینکه ثمره انقلاب خودتان را ببینید بنشینید و غصه بخورید ؟
فقط یکبار نشستم باهاش حرف زدم : مظلومانه گفت چی فکر میکردیم چی شد (996107) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۷:۴۰:۵۷
دست گلتون درد نکنه. اقتصاد کوپنی برای کشوری که در جنگ نیست! آقایون مثل دون کیشوت فکر می کند دشمن به او حمله کرده است و دشمن دشمن می کنند. جالبه بعضی ها که تا چندی پیش بصیرت داشتند، کاغذ پاره ها (تحریمها) را بی اثر میدانستند. (996111) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۸:۱۹:۳۹
شعارها عوض شد شما که ذخایر ارزی به اندازه کافی داشتید واین دلالان بودند که بازار راآشفته کردندو نرخ ارزرادولت باید درست کند پس همیشه مردم سرکار هستند تورابه خدا خجالت بکشید (996146) (alef-4)
 
کوروش
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۸:۳۲:۰۴
طرح کوپنی در این شرایط خوبه (996164) (alef-4)
 
حمید
United States
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۸:۴۰:۳۹
خدایا شر اشرار به خودشان برگردان (996181) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۹:۱۶:۳۸
با سلام
یک راه حل منطقی داره و اون باز کردن مرزهای کشور اون وقت میبینید جنس فراون میشه یا خیر تازه قیمتها هم پایین میاد (996229) (alef-4)