نظر منتشر شده
۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 374631
خودروهای مشترک ایران و فرانسه جایگزین محصولات سایپا کاشان می‌شود
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۷
دیرعامل سایپا میزان سرمایه‌گذاری در قرارداد مشترک با شرکت سیتروئن را ۳۰۰ میلیون یورو برای شروع کار عنوان کرد و گفت محصولات تولیدی شرکت سایپای کاشان شامل «تیبا۲» و «پراید» طی ۵ سال آینده توسط خودروهای مشترک تولید شده جایگزین می‌شوند.

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی در مراسم امضای قرارداد مشترک شرکت سایپا و سیتروئن درباره این قرارداد اظهار کرد: پس از یک سال مذاکره بین دو شرکت امروز آخرین مذاکرات انجام و قرار شد شرکت مشترکی با سرمایه ۵۰-۵۰ ایجاد کنیم. بر این اساس ۵۰ درصد از سهام شرکت سایپای کاشان به قیمت کارشناسی شده رسمی کشور برای این قرارداد مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین میزان نیز طرف مقابل متعهد است که آورده وارد ایران کند.

مدیرعامل سایپا با بیان این که در این همکاری هیات مدیره مشترکی متشکل از ۳ فرد ایرانی و ۳ نفر از شرکت سیتروئن تشکیل می‌شود، ادامه داد: در این قرارداد زنجیره ارزش از قطعه‌سازی تا فروش مدل‌سازی شده است که بر اساس آن انتقال تکنولوژی، توسعه صنعت قطعه‌سازی و صادرات پیش‌بینی شده است.

به گفته جمالی شرایط قرارداد باید برد، برد باشد و شرکت سیتروئن نیز در طی مذاکرات این موضوع را پذیرفته است.

وی با بیان این که بر اساس طرح اقتصادی پیش‌بینی شده اولین محصول مشترک این همکاری تا پایان سال ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد شد، گفت: حجم سرمایه‌گذاری اولیه برای ایجاد شرکت مشترک ۳۰۰ میلیون یورو است که به تدریج با پیشرفت همکاری قاعدتاً سرمایه نیز افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: قرار ما این است که محصولاتی که تولید و عرضه می‌شود، آخرین محصولات تولیدی شرکت سیتروئن باشد و خودروهایی نیز برای ایران تولید شده و در این شبکه عرضه می‌شود که هنوز طرح آن نهایی نشده است.

جمالی با بیان این که برای شروع کار، محصولات تولیدی باید تا ۴۰ درصد داخلی باشند، اظهار کرد: پس از سه سال باید میزان تولید داخل در محصولات را به ۷۰ درصد برسانیم که برای این موضوع با مرکز تحقیقات و قطعه‌سازی نیز هماهنگ هستیم و تولید قطعات در قالب استانداردهای شرکت سیتروئن انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که تولید محصولات فعلی سایپای کاشان ادامه خواهد داشت یا خیر خاطرنشان کرد: تولید محصولات فعلی این شرکت تا ۵ سال ادامه دارد و به تدریج و همزمان با ورود خودروهای تولیدی مشترک از چرخه خارج می‌شوند که این خودروها «تیبا۲» و «پراید» هستند.

مدیرعامل سایپا همچنین از انجام مذاکرات با شرکت‌های رنو، نیسان و کیا خبر داد و گفت: کار مشترکی که با این سه شرکت انجام می‌دادیم قابل ارتقا است و شرایط پس از برجام به گونه‌ای شده که بسیاری از طرف‌های خارجی آماده مذاکره با ما هستند و باید از این شرایط استفاده کنیم.

جمالی گروه خودروسازی سایپا را بزرگ‌ترین خودروسازی خاورمیانه عنوان کرد و گفت: ما فرصت‌های خود را می‌شناسیم و طرف خارجی هم متوجه است که در شرایط جدید به راحتی می‌تواند از ظرفیت‌های موجود در ایران استفاده کند.

وی با بیان این که مذاکرات با شرکت رنو شرایط خوبی دارد تصریح کرد: مذاکراتی با شرکت کیا نیز اخیراً شروع شده که در سفری که تا چند هفته آینده به کره جنوبی خواهم داشت این مذاکرات دنبال می‌شود.

همچنین در این مراسم ژان کریستف کومار، عضو هیات مدیره شرکت سیتروئن با اشاره به سابقه‌ی طولانی همکاری دو شرکت فضای مذاکرات را بسیار سازنده خواند و گفت: مذاکرات با سهولت کامل و بدون هیچ مشکلی انجام شد که امیدواریم موجب گستردگی همکاری‌ها شود.

وی همچنین بر تعهد شرکت سیتروئن برای انجام وظایفی که در قرارداد برای آنها پیش‌بینی شده است تأکید کرد.
۱۳۹۶/۰۳/۳۱ ۱۷:۴۶
 
۱۳۹۶/۰۳/۲۹ ۱۵:۴۵
 
۱۳۹۶/۰۳/۲۸ ۱۶:۳۶
 
۱۳۹۵/۱۲/۲۰ ۱۳:۲۷
 
۱۳۹۵/۱۰/۲۴ ۱۴:۳۶
 
۱۳۹۵/۰۸/۲۸ ۱۳:۵۸
 
۱۳۹۵/۰۴/۲۵ ۱۵:۳۱
 
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ۱۵:۲۱
 
۱۳۹۵/۰۳/۲۴ ۲۰:۴۴
 
۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ۱۴:۵۴
 
 
کلمات کلیدی : سایپا، کاشان
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۳۱ ۲۱:۳۰:۲۶
طی پنج ساله آینده جایگزین میشه؟! عجب خودروسازانی داریم ما!
تازه برای جایگزینی با خودروهای مونتاژ پنج سال زمان لازم دارند. (3837424) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۳۱ ۲۱:۵۴:۴۷
تیبا که خودروی ملی هست! (3837449) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۳۱ ۲۲:۱۸:۴۸
شرایط قرارداد باید برد، برد باشد

من به این اصطلاح حساسیت دارم. تازه مذاکرات هسته‌ای را آقای ظریف انجام داد. با ساده‌لوحی و بدامانتی مدیران صنعت خودرو که این مساله نور علی نور است! (3837475) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۱ ۰۰:۳۴:۰۳
به امید روزی که اثری از سایپا و ایرانخودرو جنایتکار نباشه. (3837598) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.