نظر منتشر شده
۲۲۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 200831
احمد توکلی خبر داد؛
پیشنهاد جدید نمایندگان برای حذف یارانه ۳ دهک ثروتمند/ یارانه چه کسانی قطع خواهد‌شد
بخش اقتصادی الف، 12 مهر 92
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پیشنهادی دراین کمیسیون برای حذف ۳ دهک از یارانه بگیران در اصلاح لایحه بودجه ۹۲ برای اجرا در ۶ ماه دوم سال خبر داد و راهکارهایی برای شناسایی مشمولان این سه دهک ارائه کرد.

احمد توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی لایحه اصلاح بودجه ۹۲ در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد در این کمیسیون پیشنهادی مبنی بر تجدید نظر در پرداخت یارانه نقدی به گروه های درآمدی بالا مطرح است.

وی با تاکید بر ضرورت حذف دهک های بالا از دریافت یارانه نقدی به دلیل کمبود منابع قابل پرداخت برای یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نحوه پرداخت یارانه کاملاً ناعادلانه و غیرهدفمند است و در عین حال نباید با چاپ اسکناس منابع یارانه نقدی تامین شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: دولت قبل مدعی بود که قدرت تفکیک فقرا را از اغنیا ندارد در حالی که این حرف نه با احکام اسلام سازگار است و نه با تجربه بشری.

وی افزود: از صدر اسلام تا کنون خمس و زکات به اهل آن و مردم فقیر بدون مشکل پرداخت می شده و شناسایی فقرا نیز در جوامع اسلامی هیچ مشکلی نداشته است.

توکلی درباره تجربه دیگر کشورها در پرداخت یارانه نقدی نیز توضیح داد: از نظر تجربه بشری نیز همه کشورهایی که پرداخت مستقیم انتقالی برای کاهش نابرابری دارند مستحقان این پرداخت را نیز به سادگی شناسایی می کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در یک مطالعه که بانک جهانی درباره ۲۰ کشوری که حذف یارانه پنهان انرژی را در دستور کار قرار داده اند از جمله ایران انجام داده و در ژانویه ۲۰۱۳ (دی ماه سال گذشته) نتایج آن را منتشر کرده آمده است در ۱۸ کشور پرداخت نقدی و غیرنقدی تنها به مستحقان و دهک های پایین جامعه انجام می گیرد و تنها ایران است که به طور سرانه و مساوی به همه مردم یارانه می دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه باتاکید بر اینکه لزومی ندارد که این روش ناعادلانه و صد در صد غیرهدفمند و معارض هدف اصلی طرح را ادامه دهیم، گفت: من معتقدم دولت جدید هم می خواهد و هم می تواند این روش را اصلاح کند.

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که طبق پیشنهاد شما چه اقشاری از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف می شوند و انتخاب آنها به چه شیوه ای ممکن است؟ توضیح داد: به عنوان مثال دولت می تواند تمام مودیان مالیاتی که از یک مبلغ به بالا مالیات پرداخت می کنند یا تمام مدیران دولتی که از مبلغ مشخصی بیشتر حقوق می گیرند یا تمام افرادی که خودروهای شخصی گرانقیمت دارند همچنین صاحبان سرمایه کلان در بخش های خصوصی را از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف کند.

وی خاطرنشان کرد: کسر ۳۰ درصد از یارانه بگیران و به عبارتی ۳ دهک بالای جامعه امکان پذیر است و این پیشنهاد در کمیسیون برنامه و بودجه در جریان بررسی لایحه بودجه مطرح خواهد شد.
 
کلمات کلیدی : یارانه
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۲:۵۸:۱۷
این سه دهک چطور باید مشخص شود؟ در جامعه ای که اکثر قریب به اتفاق آن حقوق بگیر و کاسب های جزء هستند، چطور می توان این سه دهک را بیرون آورد؟ می ماند اقلیتی رانت خوار که اصولاً «یارانه» نمی گیرند، اما در پشت پرده از میلیاردها «رانت/یارانه» ویژه برخوردارند و به ریش همه نیز می خندند.
به جای حذف رایانه عده ای حقوق بگیر و کاسب جزء، بیایید رانتها را از نورچشمی ها بگیرید و سرمیاه گذاری کنید بلکه از پس خیل عظیم یارانه بگیران برآیید. (1695155) (alef-10)
 
امین
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۵:۵۶:۲۱
باسلام.به هرحال این کار باید بشود.امیدواراست که ابزار این برنامه وجود داشته باشد.یادتون هست که این پروژه قبلا هم مطرح شد ولکن عملی نشد.اما یه سوال قابل طرح می باشد واونم اینه که چرا بدوا یارانه ایرانی های مقیم خارج از کشور حذف نمی شود!!!؟ (1695392) (alef-10)
 
درمانده
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۲:۱۴:۴۷
از شهروندان و ساکنین شهرستان فراشبند استان فارس هستم که در جنوبی‌ترین نقطه این استان قرار گرفنه و با بوشهر و دریای جنوب فقط 70 کیلومتر فاصله دارد.‌ در حال حاضر که در پاییز به سر می‌بریم دمای هوا 35 درجه می‌باشد تابستان به 45 و 50 درجه نیز می‌رسد. با این وصف شهرستان ما را جزء منطقه گرمسیر حساب نکرده‌اند و پول برق خانواده‌ها در هر دوره چند صد هزار تومان می‌آید. این پول یارانه که به ما با این همه منت می دهند ، کفاف پول برق ما را هم نمی کند چه برسد به آب و گاز و .... . تازه می خواهند قیمت آب و برق و گاز و تلفن را باز هم افزایش دهند.

آب که از سر گذشت چه یک وجب و چه صد وجب، دیگر مهم نیست. (1695878) (alef-13)
 
دلی خون
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۳:۳۱:۴۵
امار پرداخت به 75 میلیون دروغی از طرف دولت احمدی بود طبق امارها بیش از 15 در صد مردم ثبت نام نکرده اند. (1696007) (alef-13)
 
ناصر
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۱:۱۸:۱۲
جناب توکلی دلبندم

1-اونی که همه دنیا بین دهک های پایین تقسیم می کنند یارانه از سرمایه ملی نیست بلکه از طریق سیستم تامین اجتماعی است که حساب وکتابش فرق میکند

2-به فرض محال این سه دهک را شناسایی کردید و بین هفت دهک دیگر تقسیم کردید چه اتفاقی می افتد اولا با تبعیضی که روا داشته اید روابط اجتماعی را مسموم کرده اید ثانیا یارانه هفت دهک را نفری سیزده هزار تومان اضافه کرده اید

بنظر می اید با این نوع طرحها برخی نمایندگان قصد عزیز کردن خود را نزد مردم دارند والا وضع مردم با این مقادیر جابجایی پول تغییری نخواهد کرد (1696134) (alef-13)
 
دلسوز
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۶:۰۴:۵۴
یارانه در تمام کشورهای دنیا هدفمند میباشد. یعنی‌ اینکه در هر دوره‌ای این یارانه بیشتر به قشری که مظلومتر و آسیب پذیر تر است اختصاص می‌یابد. چرا؟ چون با جلوگیری از مظلومیت و آسیب پذیری، کّل جامعه استفاده میبرد. و روح آرامش به ملت منتقل میشود.
آسیب پزیران ایران کیستند؟ به نظر من ۱- جوانان و دیگر افراد بیکار. ۲- سالمندان. ۳- خانوادها‌ی کم درامد عاجز از پرداخت اجاره‌. و مابقی صرف ایجاد درمان مجانی‌ برای همه.
به این طریق امنیت در جامعه برقرار خواهد شد. (1695398) (alef-10)
 
تولید کننده جژء
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۵:۱۹:۴۱
این دعوای بی سرانجام است چون در خوشه بندی من نوعی که هم مستاجرم و هم شغلم بی امنیت است و در طول سال صرفا دوما کار دارم در دهک 3 قرا گرفته بودم و یکی از آشنایان که حداقل فقط سه کامیون و 2 تریلر دارد و مستاجر نیز نمی باشد در دهک یک قرار گرفته بود و تازه افراد در جامعه از نظر مالی در تغییر هستند و یکروز پولدار و یک روز ورشکست
این دهک بندی صرفا در جامعه ای که دارای ثبات اقتصادی است قابل اجراست آقایان اگر راست می گویند بیایند به جای یارانه درمان و خدمات عمومی را برای همه رایگان کنند (1696198) (alef-13)
 
م
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۶:۴۷:۴۲
درسته
پدر من شغلش رانندگی یک نیسان بارکش آهن است و تقریبا هفته ای دو یا یک کار بیشتر برایش نیست. اگر کار باشد و قوانین صنفی عجیب و غریب در نیاید و نصف کرایه اش را بابت همانها نپردازد شاید هفته ای 70 یا 80 هزار تومان بشود که مقداری صرف بنزین و تعمیر ماشین و اینها می شود.
بیمه نیست و خودش و مادرم را بیمه کرده و دو ماه یکبار باید حدود 400هزار تومان به بیمه بدهد.
بعلاوه خرج معاینه و بیمه خود ماشین که البته بزودی فرسوده اعلام خواهد شد و یقینا پدرم توان تعویض یک ماشین چهار پنج میلیون تومانی را با یک نیسان بیست میلیون تومانی نو نخواهد داشت!
به سختی زندگی می کنند و با کمک برادر مجردم که بالاخره باید پولش امانت باشد برای تشکیل زندگی خودش!
حالا این پدر بدلیل داشتن یک خودرو که گفتم و یک خانه 50متری که شکر خدا ملک خودش است نه برای گرفتن سهام عدالت مستحق دانسته شد و از طرفی در دهک سوم رده بندی شد! چون در زمان پر کردن فرم دهک بندی به حرف ما گوش نداد و اموالش(ماشین و خانه) را نوشت. و نوشت که ماهی ششصد هزار تومان آنموقع سال 87 درآمد دارد.
اما حالا خودش 60ساله شده. ماشینش فرسوده و بی ارزش شده. بیمه ندارد. شغلش چیزی به هیچ شبیه میشود!
تقریبا هرماه منتظر یارانه هستند...
حالا فکر کن یارانه شان قطع شود!!!
یارب نظر تو برنگردد... برگشتن روزگار سهل است...
پیشنهاد می شود دهک بندی دقیق انجام شود... (1697902) (alef-6)
 
خانی
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۰:۳۷:۱۱
درابتدای شروع اطلاعات گیری ازخانواده ها افراد ثرومند اطلاع واقعی ندادند مثل بعضی کشاوزان یا کاسب ها یا کسانی که محل کسب مشخصی ندارند ودرروز درآمد یک ماه کارمند را به جیب می زنند که دولت اطلاعات دقیقی ازآنها ندار دولت فقط زورش به ما قشر کارمند می رسد (1706458) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۰:۱۶:۱۸
این سه دسته 70% جمعیت مارو تشکیل میدن (1704307) (alef-13)
 
آریابان
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۶:۴۳:۱۲
آیا واقعا توانائی تشخیص این دهک ها را دارند ؟!؟!؟!؟!؟
از ابتدا هم ، از دهک گرفته تا خوشه ، مشمول داد سخن آقایون ( البته سابق !!!!) قرارگرفت و حتی پیامک های بی پایه ( ولی مایه خراب کن) هم ارسال نمودند ( و البته بلافاصله هم حرفشون – بخوانید پیامکشون – را پس گرفتند) ؛
در شرایطی که بر خلاف همۀ جا های درست-حسابی دنیا ، کلی از معاملات و کسب درآمد های اشخاص ، از طرق گوناگون ، ازطریق آگهی های روزنامه ها گرفته ، تا دایر کردن مراکز کسب قارچ-گونه و یا حتی عرضه اجناس از طریق مغازۀ جدید الولاده ای به نام صندوق عقب خودرو ، در کنار خیابان و یا...... و کسب درآمد های بی حساب-کتاب ، و در عین حال در شرایطی که از کسی هم حتی یک شاهی مالیات واقعی دریافت نمی شود ، مگر کارمند نگون بخت دولت !!!! ( که حتی اولین دریافتی هایش در هر ماه اول ، به صندوق دولت واریز می شود و از ماه دوم !!!! به دست خودش می رسد ) ، چگونه می توانند اقدامی سنجیده و کارشناسی شده در مورد تدوین و استخراج صحیح آمار خانوار ها داشته باشند و با عدالت ، بی نیاز ها را به درستی تشخیص دهند ؟!؟!؟!؟
آیا باز هم باید منتظر همان سریال های تکراری پر سر- و- صدا در مورد یک راهکار جدید و البته عقب نشیینی های آرام و بی سر- و- صدای همیشگی حضرات باشیم ؟!؟!؟!؟!؟ (1695439) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۷:۲۳:۴۸
همانطور که این برادر عزیز اذعان داشتند، عدم توزیع متناسب سرمایه ملی و انباشت ثروت در دست جماعتی یکدهم درصدی، موجب فاصله طبقاتی عظیمی شده است که دولت سعی دارد این فاصله را با یارانه پرکند. سوال واقعا اینجاست وقتی قیمت اقلام در کشور براحتی با کشورهای اروپایی برابری می کند اختلاف دستمزد 4 تا 5 برابری در کشور ما نسبت به کشور های دیگر اروپایی نشانه چیست؟ ایا بغیر از این است که این اختلاف دستمزد به جیب صاحبان سرمایه می رود که در جایی دولت است و در جای دیگر نورچشمی ها هستند؟
و روز به روز موجب انباشته شدن ثروت بیشتر در نزد ان یکدهم درصدی و فقیر تر شدن دهکهای دیگر اقتصادی می شود.
برای حل مشکل اقتصادی که البته سالیان سال به طول می انجامد هیچ راهی به غیر از اصلاح نظام تولید و دستمزدها وجود ندارد و تا وقتی این نظام به شکل فعلی خودش دارد عمل می کند تنها نتیجه ان افزایش فاصله طبقاتی در جامعه است (1695472) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۱۳:۱۷
کلی هزینه شد و قبل هدفمندی میزان درامد مردم امارش گرفته شد.حالا بماند که مردم چقدر راست میگفتن البته منظور اوناییه که شغلشون ازاده.و الا کارمندا که حقوقشون دست دولته. اما اخر سر همه به یه اندازه یارانه گرفتن.
اخه اون بابایی که درامدش به قدریه که اصلا نگاهی به چندرغاز یارانه هم نمیندازه با من نوعی که دارم با بدبختی زندگی میکنم باید یکی باشیم؟؟؟
هدفمندی یارانه ها اصلا "هدفمند" نبود. (1695585) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۱:۳۳:۴۲
میخواستی دوران نوجوانیت بشینی درس بخونی تا بشی فوق تخصص قلب (1696147) (alef-13)
 
کسبه آزاد
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۵:۲۴:۲۹
متاسفانه همون کارمندان همه دارای شغل دوم و حداقل دو خانه و بهترین ماشین هستند و این کسبه و مشاغل آزاد هستند که همیشه اندر خم یک کوچه هستند (1696199) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۴ ۰۸:۴۳:۲۰
من در پاسخ کسبه آزاد باید بگویم من کارمند 18 سال سابقه و خدا شاهد است در خانه اجاره ای بچه مدرسه رو و حتی ماشین هم بعد از چند وام و قرض ثبت نام کردم هنوز نداده اند و این را بدان کسبه اگر سرمایه ای دارند به روز تورم اون هم افزایش پیدا میکند ولی کارمند ندار و حقوق ثابت چی ؟؟ این بدبخت چیزی نداره که با بازار هماهنگ شود تازه هر روز هم که وضع بدتر میشه ایشان بایستی فکر خانه دار شدن را از سرش بیرون کند متاسفانه با افزایش مبالغ رهن و اجاره هم جناب کارمند نمیتونه طاقت بیاره چون نمیتونه پس انداز کنه تا افزایش رهن و اجاره را پرداخت کند بنابراین بایستی هر ساله خانه ارزانترو با رهن کمتر م متراژ کمتر این وضعیت ادامه داره مثلا اگر اقتصاد همینجوری پیش بره با حقوقش و چند تا وام سر هم جور کنه بره یک قبر در قبرستان بخره اگر هم نتونه شهر داری بایستی جمعش کنه و بدون قبر بفرستش بیمارستان برای کالبد شکافی و بعدش هم زیادیاش تو سطل آشغالی ./ (1699043) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۶:۵۸:۴۹
دوست لطفا در مورد همه به یک دید ‌‌‌نگاه نکنید اینجانب یک کارمند هستم که با اجرای اصل فلان الان خودم هم نمی دانم چه کاره ام من یک مستاجر اما خوشبختانه در یک شهر کوچک هستم که احتمالا به دلیل اینکه فقط قشر کارمند مالیات شفاف می پردازد یارانه اش قطع خواهد شد کاری هم به میزان حقوق و مالیات ندارند (1707269) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۳۶:۲۴
دقیقا.
دولت فقط آمار حقوق بگیر ها را دارد. درحالیکه درآمد کلان را دلالان و رانت خواران دارند که شناسایی نمی شوند.
بنابراین بهتر است بگویم قطع یارانه 3 دهک حقوق بگیرها. (1695616) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۹:۵۹:۲۸
دوست عزیز اگر خوب توجه فرمائید بالاهم توضیح داده کارمندان نه مدیرانی که حق مدیریت بالایی دریافت میکنند حقوق بگیران خود شون کم درامدترین و آیب پذیرترین قشر جامعه هستند بااین وضعیت اجاره خانه ها کارمندی که پانصد هشتصد حقوقشه ششصد اجاره خونه باسیصد بقیه هنرمندی میکنه تا آخر ماه
حال انکه این سیصد فقط خرج یکساعت بعضی هاست .... (1696546) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۰۷:۳۲
آن زمان كه قيمت هارا هفت صدك كرديد كجا بوديد آقاي توكلي، حال كدام ثروتمندي مي تواند از عهده هزينه هفت برابر شده گاز ، آب ، برق ونان و سوخت گوشت كيلوي نه هزار توماني كه ٣٠ هزار تومان شده و كلي ديگر از هزينه بر آي (1695666) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۱۵:۴۸
اين يك اشتباه بزرگ است پولى را از بيت المال بصورت مساوى به تك تك ملت پرداخت ميكنيد و بايد به همه مردم مديريت چگونه هزينه كردنش را بياموزيد مطمئن باشيد فقط اين راه صحيح و عادلانه است . (1695677) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۲:۰۵:۰۵
كاملا درست است پول بيت المال متعلق به همه مردم است بروند درست مصرف كردن و درست هزينه كردن را از دبستان به مردم بياموزند و براي كمك نيز كوپن ها هوشمند به كارگران و كارمندان و روستاييان با قيمتهي صحيح بدهند ضمنا ان ٤٥ هزارتومان بيشتر از ١٥ هزار تومان ارزش ندارد و وزير اقتصاد و نمايندگان مجلس بمردم كم فروشي نكنند . لطفا (1695859) (alef-13)
 
راستی
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۴۱:۳۳
همان کاسب جزء که شما میفرمائید ده برابر یک کارمند لیسانسیه در آمد دارد.
تمام کاسب های تهران . تمام دکتر ها . تمام آنها که از یک خانه بیشتر دارند. تمام بازاری ها . هر کس که یک دهنه دکان دارد و حتی ذغال میفروشد از وضعیت اقتصادی عالی برخوردار است . برای مزاح عرض میکنم که گداهای تهرانی هم از دهک های بالا هستند چون از کارمندان درآمدشان بیشتر است. (1695705) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۸:۰۳:۳۱
سلام کاسب هایی من سراغ دارم که وقتی دارایی میخواهد مالیات برای آنها تعیین کند دلش میسوزد و معافش میکند ولی همین کاسب ها با یک مغازه کوچک و دو تا کارگر الان روزی حداقل یک میلیون تومان سود خالص دارد . نمیخواهم اسم ببرم چون از فردا همه میروند دنبال این کار . (1696258) (alef-13)
 
ص
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۵۳:۳۱
قراربود كه با لغو سوبسيدى كه كالاها مثل بنزين و برق و گاز وووووووو ونان داشتند مديريت صحيح مصرف و عدالت مصرف را ايجاد كنيد يعنى بنزين بيهوده و برق بيهوده و گازو نان هم بيهوده مصرف نشوند و قرار شد ب همه مردم وجهى پرداخت شود كه مديريت هزىنه و مصرفشان را بكنند . با سياستهاى غلط دولت گذشته و سكوت نمايندگان ملت چنان تورمى ايجادشد كه ارزش همان ٥٠٠٠٠ تومان چيزى كمتر از ١٥ هزارتومان است و باعث شد ارزش حقوقى كه دريافت ميكرديم هم به يك سوم كاهش يابد و چيزى جز خسارت به حقوق بگيران وارد نشود و حالا نمايندگان صحبت از دهك ميكنند اقايان برويد ريشه كار را درست كنيد و خودتان و ملت را گول نزنيد و بهتر است بجاى دهك و چند دهك بفكر مبارزه با تورم و گرانيها باشيد اين پول بى ارزش شد را ديگر به اين ملت محترم و نجيب نپردازيد و عزت و كرامت مردم را خدشه دار نكنيد ! هر پرداختى از بيت المال متعلق به همه مردم است . قديميها درست ميگفتند و با خط طلا بر سر مجلس و وزارت اقتصاد و سر در كمسيون اقتصادى مجلس و سر در دولت در خيابان پاستور و روى شناسنامه هاى اين مردم و حتى بر روى اسكناسها بايد نوشت :

هيچ چيز گرانتر از مفت نيست ٥٠ هزارتوان دادند ٣ برابر گرانى و٧٠ درصد هم بى ارزشى پول برايمان درست نمودند . از سايت الف براى نشر نظريات مردم تشكر ميكنم . (1695830) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۵۶:۰۹
اگر در دولت قبلي طبق وعده هاي فراوان . پروژه كارت هوشمند ملي به موقع اجرا مي شد و همه اطلاعات مالي و داراييهاي افراد علاوه بر اطلاعات هويتي در اين كارتها و سامانه مركزي ثبت مي شد الان خيلي راحت تر مي شد سه دهك پردرآمد جامعه را شناسايي كرد. همه چيز در دولت قبلي. ناقص و فشل بود. (1695839) (alef-13)
 
فتیان
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۲:۵۴:۲۴
یادمان باشد که پولی که پرداخت می شود در واقع همان پولی است که ما برای بنزین، برق، آب، گاز و دهها قلم دیگر که یارانه اش حذف شده است می پردازیم یعنی از این جیب به آن جیب است. حالا اگر یارانه ی بنده قطع بشه می شه از این جیب به جیب یک نفر دیگر...!!
قرار نبود که برای کمک به اقشار دهک های پایین اینجوری از کسانی که با تلاش و صداقت، کمی حقوق بیشتری می گیرند کمک گرفته شود. بنده اگر بعد از سی و شش سال «از جیب خوردن» و درس خوندن استاد دانشگاه شده ام و چند سالی است حقوق دو میلیونی می گیرم باید به کسی کمک کنم که در سن بیست سالگی صاف رفته سر کارگری و شونزده سال از سن حقوق بگیری من جلوتره؟ آواز دهل شنیدن از دور خوش است... (1695944) (alef-13)
 
صادقی
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۳:۲۳:۵۰
هر کسی با این طرح موافقه به کامنت من مثبت بده.

الف جان بزار ببینم میتونم نظر سنجی کوچیکی انجام بدم
مرسی (1695989) (alef-13)
 
بببب
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۳:۴۱:۳۰
از اون حرفهابودكه مودياني كه بيشتر ماليات ميدهند!!!!
معمولابه شفافيت جايزه ميدهند نه جريمه (1696038) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۰:۲۴:۲۵
اگه دولت یارانه می دهد همین الان قطع کند کدوم یارانه نفت مال ماست بخاطر همین نفت وگگاز صدام هشت سال نگاشت آب خوش از گلومون پایین بره - همه رو می گم - الان هم هر روز غرب به سرکردگی امریکا واسراییل تهدیدمون می کنه موقع دفاع وطن مال همه است وزمان تقسیم غنایم مال دهک های خاص طبق تشخیص مدیران ما مازندرانی ها ضرب المثلی داریم که میگه

موقع کار حسن برار موقع مزد حسن دزد
به فارسی میشه زمان کار حسن برادر خوبیه وموقع تقسیم مزد کار یک دزد (1696096) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۲:۴۰:۳۶
سه دهک کاملا مشخص هستند: فوتبالیستهای پولدار، سینماگرهای پولدار و تاجرها!

این دهک ها را از ماشینی که به نام خود یا فک و فامیلشان است می توان براحتی شناخت.

قبول ندارید؟ (1696177) (alef-13)
 
حزب الله
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۷:۴۲:۳۸
بازم همه چیز خراب شد روی سر کارمند بیچاره..........! این همه آدم غیر کارمند میلیاردر هست چرا کارمند بیچاره؟! چون مالیات بیشتری میده؟! چون همه زندگیش دست دولته؟! چون....؟! (1696240) (alef-13)
 
محمد مهدی
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۸:۲۴:۰۱
مشخص کردن افرادی که به آنان یارانه تعلق نمیگیرد را حت است فقط کمی همت و درایت لازم داریم . نظام متمرکز ثبت اسناد و املاک . نظام متمرکز عایدی هر فرد در هر بخش اقتصادی و.......اینها نه تنها سبب میشود که یارانه عده زیادی از افراد قطع شود بلکه از فرار مالیاتی هم جلو گیری خواهد شد . مگر کشور های غربی شق القمر کردند ؟ ما هم میتوانیم منتهی یک شرط دارد تمامی افراد باید در آدمدها و هزینه های خود را اعلام کنند و قانون هیچ استثنایی هم نپذیرد . بهتر است از گروهای اقتصادی سازماندهی شده مثل موتلفه و ياکارگزاران سازندگی و یا قرارگاههای سازندگی و مشارکتی ها و روحانیون که از مالیات معافند و ....شروع کرد . میشه برادر خیلی خوب هم میشه (1696285) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۸:۳۱:۲۴
از تعداد مثبتها معلوم میشه چه کسانی مایه دارند. (1696298) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۰:۳۵:۳۲
حقوق بگيراني هستند با پايه حقوق بش از دو ميليون تومان كه تا دوبرابر اين نيز مزايا دارند. حدود 5 ميليون تومان درماه.ايا چنين حقوق بگير بايست مانند آن حقوق بگير كه زير يك ميليون درماه ميگيرد باشد. (1696646) (alef-6)
 
زنده رود
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۵:۲۶:۵۴
بابا چرا نمیفهمید؟!
ایشون که کاملا دقیق و ریز راهکارشون را ارائه داده اند:
"تمام مودیان مالیاتی که از یک مبلغ به بالا مالیات پرداخت می کنند یا تمام مدیران دولتی که از مبلغ مشخصی بیشتر حقوق می گیرند یا تمام افرادی که خودروهای شخصی گرانقیمت دارند همچنین صاحبان سرمایه کلان در بخش های خصوصی"
بسیار منطقی و دقیقه. کجا شامل من و شمای کارمند اداره حتی اگر مدیر میانی باشیم میشه.مشکلات خوشه بندی دولت پیشین را هم که با کلی سروصدا همراه بود نداره.اصلا شاید این افراد متوجه هم نشن که یارانشون قطع شده.آخه مدیر دولتی که 5میلیون حقوق ماهیانه داره و احتمالا 2تا بچه ، یارانه 180 تومانی را اصلا حس میکنه؟
احساساتی جواب ندید.این با خوشه بندی دولت قبل فرق داره
الف در دفاع از خوت نوشتم-این یکی را چاپ کن (1697679) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۸:۲۶:۵۴
من میدونم اخرشم حقوق من کارمند رو بعلاوه یارانه ام قطع میکنند (1698111) (alef-6)
 
۱۳۹۴-۰۱-۳۰ ۰۷:۲۹:۱۱
به خدا یارانه خونواده من کارمند رو از فروردین امسال بی هیچ دلیل و منطقی قطع کردند. حداقل مشخص کنند باید کجا برم شکایت کنم؟ (2832225) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۲:۵۹:۰۹
طرحی که توان اجرایش را ندارید نباید تصویب می کردید آقای نماینده!! حالا بیایید بزنید از این ور آن ور بلکه بتونید جمعش کنید ... (1695158) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۴۳:۲۶
دوست عزیز فکر نمیکنم آقای توکلی اصراری برای تصویب همچین طرح ناپخته ای داشتند بلکه کل مجلس این مورد را تصویب کرد. به گذشته که نگاه میکنیم میبینیم که حق با آقای توکلی بود. در واقع این طرح برای پولدارها که هیچ فرقی ایجاد نکرد ولی تورم حاصله پوست فقرا رو کند و یارانه هم فقط شد سهم افزایش قیمت برق و پول بنزین!!!
آقای توکلی مسائل مهم دیگری نیز هم توی این مملکت وجود دارد مثل قضیه پارازیتها و تاثیر منفی آن بر جسم و روح مردم که مجلس باید فکری به حال ان بکند (1695290) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۸:۱۱:۲۲
منظور طرح واقعی سازی قیمت هاست؟ این طرح خیلی پیش از این می بایست اجرا می شد، البته به شکل صحیح. اما کسی یادش می آد وقتی دولت اصلاحات این موضوع را باقیمت بنزین طرح کرد چه کسانی اجازه اجرایی شدن رو ندادند؟ کسی مناظره آقای توکلی در مقام مخالف و اقای شیرکوند رو در سیما به یاد دارد؟ خدا رو شکر که بالاخره ... (1695510) (alef-10)
 
مانلی
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۰۳:۰۹
یارانه شهرنشینها باید به طور کامل قطع بشه،ماهی 50 تومان بود و نبودش برای کسی فرقی نمیکنه. (1695166) (alef-6)
 
محمد بیکار
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۳۰:۲۳
برای من فرق میکنه حداقل نون خالی میتونم بخرم شما به جای من نظر ندهید لطفا (1695198) (alef-10)
 
مانلی
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۸:۴۸:۱۶
عذرخواهی میکنم. فقط نظر شخصی بنده بود. (1695549) (alef-13)
 
erfan1348@yahoo.com
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۳۷:۵۴
لابد شما از جمله دهاتیهای لندکروز سوار و مزدا سواری هستید که ست لوازم خونگیتون ( اعم از تلویزیون - ساید بای ساید - مبلمان ماشین لباسشویی و ظرفشویی تون ) از برندهای معروف سونی ، کنوود ، ال جی ، سامسونگ ، بوش و ........ هست که تو خونه ما شهر نشینها پیدا نمیشه ؟ !!!!!!!!! (1695209) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۴۰:۰۶
به نظر در اولویت قطع کردن یارانه ها تهرانی ها باید باشد چون 50 هزارتومان برای شما فرقی نمی کنه (1695211) (alef-10)
 
vahid
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۴۰:۵۴
به نظر من اول بايد يارانه شهرستاني ها قطع شود كه در اين هشت سال گذشته حسابي به آنها خوش گذشته. نه پول آب ، نه پول برق ، و نه هيچ هزينه اي را نمي دهند . در شهرستان ها باند بازي فاميلي بسيار وجود دارد و هر كاري دلشان بخواهد در ادارات دولتي انجام مي دهند. ولي اين تهرانيها بيچاره هستند كه بايد هزينه تمام ايران را بدهند. (1695624) (alef-13)
 
دانشجو
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۳:۱۰:۳۶
من با نظر شما مخالفم

خودم از نزدیک شاهد بودم. شهرستان نگیید بهتره. راستش به روستایی ها خوش گذشت نه شهرستانی ها. البته درسته حقشون بوده اما ماشالله با وام هایی که پس ندادند و احمدی نژاد بهشون تزریق کرد خونه و ماشین هایی دارند که من یکی هیچکدومشو ندارم با وجودی که دو ماه دیگه از پایان نامه دکتریم دارم دفاع می کنم که بعدش نمیدونم کجا باید برم دنبال کار. من یارانه بگیرم یا نگیرم واقعا تاثیری به حالم نداره. اما یک روستایی با شش الی هشت بچه و نون بخور دست کم ماهی پانصد هزار تومان یارانه میگیره. خب من نمیدونم چرا هر وقت اسم روستا و روستایی به میون میاد همه ذهن ها درگیر فقر میشه. نه عزیز من. فقیر نیستند. فقیر فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی هستند که بیکار هستند. فقیر کسیه که قادر به پرداخت اقساط وام ازدواجش نیست و الی........... (1695968) (alef-13)
 
پ
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۳:۲۶:۴۹
اگر قرار بر این گونه سخن راندن است هزینه کل تهرانی ها را ما خوزستانیها داریم میدیم در دمای بالای 50درجه داریم نفت تولید میکنیم بعد تمام امکانات رفاهی را برای شما درست میکنند و عزیزم اگه قرار بر این باشه که کدوم استان در اولویت هست و کی داره زحمت میکشه هر کس کلاه خود را بالاتر از دیگری پرتاب میکنه پس خواهشا در مورد یارانه فقط بحث کن به نظر بنده این طرح از اول محکوم به شکست بود وفقط 80 درصدمان را فقیر تر و 20 درصد دیگر را غنی تر کرده و این یارانه ها رابردارند و قیمتها را تثبیت کنند و از راه دیگری به نیازمندان کمک واقعی کنند تنها راه رسیدن به اعتدال همین است نه اینکه یارانه من را قطع کنن و از همسایمون را قطع نکنن بعد من باید بیفتم دنبال کارهای اداری و اعتراض وغیره (1695992) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۴۷:۵۹
تهران هم که همش نیاوران و زعفرانیه نیست. (1695712) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۴۰:۵۱
شما شکمت سیر دلیل نمیشه یارانه کل شهر نشین ها حذف بشه ! (1695213) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۵۵:۴۹
برای تو 50 توامن پولی نیست و در ضمن گفتن 3 دهک یعنی ا.نایی که حداقل درامد بالای 3 میلیون دارند (1695231) (alef-10)
 
فرهاد
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۵۸:۰۵
روستایی ها چه گلی بسر شهر نشینها می زنند که بگیرند ولی شهرنشینها نگیرند. نمونه دایی من در روستا کشت و کار را تعطیل کرده و دارد ماهی۳۰۰ هزار نقد میگیرد به ریش شهر نشینها با ان همه هزینه اجباری میخندد.باید کل یارانه ها را قطع کنند و قیمتها را به قبل از یارانه برگردانند. (1695238) (alef-10)
 
پدر
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۰۰:۴۴
نه برای بازنشسته آموزش و پرورش که ماهی یک میلیون و هفتصد هزار تومان پول داروی فرزندش را میدهد (1695241) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۵۸:۴۱
حالاکه وضع روستاییان ازشهرنشسنهابهتره (1695310) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۵:۰۶:۴۷
اتفاقا وضع روستایی ها بهتره چون اون روستایی که اومده شهر هیچی نداشته به امید دو کلاس تحصیلش اومده و حالا هم از این شرکت خصوصی به اون و مرتب 4 ماه 4 ماه بیکاره (1695326) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۵:۱۸:۲۸
ماهی ۴۵ تومان واسه یه خانواده چهار نفره میشه صد و هشتاد تومان و در سال میشود حدود دو میلیون تومان که حداقل به اندازه یک ماه حقوق نسبتا خوب است چرا باید عده ای از آن محروم شوند و عده ای برخوردار ؟ آن هم نه فقط یک دهک بلکه سه دهک که میشود حدود بیست میلیون نفر ! (1695351) (alef-10)
 
ارمین
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۰۳:۵۶
همه ایرانیان باید یارانه برابر دریافت کنند.سهمیه بنزین بعضی ماشین ها حذف شد حالا نوبت یارانه است ؟؟؟ حالا ۳ دهک اول شناسایی کردید ؟؟ حتما کارمندان دولت هستند نه ؟؟ (1695167) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۰۳:۵۹
آقا چرا درک نمی کنید؟
یارانه مال همه است. یارانه بیت المال است که باید به طور مساوی بین همه تقسیم شود!
حضرت علی در زمان به خلافت رسیدن، بیت المال را به طور مساوی بین همه مسلمانان تقسیم می کرد، بر خلاف خلفای پیشین که بیت المال را بر اساس تقوا و نزدیکی به پیامبر و سابقه اسلام آوردنشان تقسیم می کردند( به کتب تاریخی صدر اسلام از جمله تاریخ طبری بخش حکومت خلیفه دوم و حکومت حضرت علی مراجعه شود). حضرت علی در دومین روز از خلافتش به همه مسلمانان سه درهم به عنوان سهم از بیت المال می دهد و سهم هیچکس را به خاطر ثروتمند بودن یا تازه مسلمان بودن حذف نمی کند.

آقا من از حذف این سه دهک هیچ ضرری نمی کنم، اما مطمئن هستم که این کار مخالف عدالت علوی است.
تو را به خدا یکی این حرفها رو به گوش مسئولین این مملکت برساند. یکی این حرفها رو به گوش آقای توکلی برساند.
کم توی این مملکت مشکل داریم حالا بی عدالتی رو هم به قانون تبدیل کنیم؟؟؟؟ (1695168) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۰۵:۲۱
آقای توکلی:

1) پول نفت متعلق به همه ایرانیان است و غنی و فقیرندارد.

2) چگونه می خواهید دهکها را شناسایی کنید.

3) خانه از پایبست خراب است. کل این طرح که احمدی نژاد آن را ارائه کرد و همه از جمله نماینده های مجلس به به و چه چه آن را کردند، اقتصاد کشور را به خاک زمین نشاند. باید کل طرح متو قف شود. دادن پول نقد به مردم اشتباه است.

4) به جای پول نقد کوپون کالاهای اساسی به کشاورزان، کارمندان ، کارگران و بی کاران بدهید. (1695169) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۵۹:۵۱
) پول نفت با بایارانه فرق دارد

۲) زمین در تهران قیمتش چنده و در زابل چند و یا در همان تهران قیمت زمین در شمال و جنوب یکی‌ است؟؟؟

۳)خانه از پای‌بست خراب است من هم قبول دارم و او فقط ویرانه باقی‌ گذاشت، اما نفت بفروشیم و بنزین را به آسمان بفرستیم و زیر بنزین خام دفن شویم هم راه حل مناسبی نیست

۴) با کوپن به نیازمندان، حقیر هم موافقم (1695651) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۲۵:۳۲
با سلام
شما اطلاع دارید گه کشاورزی ما نه در حال از بین رفتن بلکه در حال نابودی است یکی از دلایل مهم و فابل تعمق پرداخت یارانه با توجه به تعداد نفرات ومبلغ دریافتی آنها میباشد.
تعداد بسیاری از هموطنان خارح از کشور یارانه را دریافت می تمایند. (1695187) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۲۹:۰۷
سه دهک جامعه یعنی حدود بیست و سه میلیون نفر از هفتاد و پنج میلیون ایرانی ، که واقعا جمعیت زیادی است ، چرا کاری کردید که حالا نه راه پیش داشته باشیم نه راه پس ! چرا اقتصاد صدقه ای به قول خودتان فقط در ایران اجرا میشود ؟ چرا چیزی را که در تمام دنیا اجرا نشده ما باید امتحان کنیم و بعد شرمنده ی بسیاری شویم ؟ لطفا فقط به اعلام اخبار اکتفا نکنید و یک عذرخواهی حداقلی هم چاشنی آن کنید که وضعیت امروز نتیجه تصمیمات نامعقول و غیرواقع بینانه دیروز سیاستمداران عزیزمان ! در عرصه داخل و خارج کشور است . (1695194) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۲۹:۴۷
دلیلی نداره مردم تاوان نابسامانی اقتصادی رو بدن. درآمد نفتی هنگفت سالهای اخیر چه شد؟ با اون درآمد ما می تونستیم ثروتمندترین مردم دنیا باشیم. (1695196) (alef-10)
 
طلا
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۵:۵۷:۰۰
اینو از دولتی که رفت بپرسید. (1695393) (alef-6)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۹:۵۷:۴۵
دولت که رفت، مجلس که هست!
ازین مجلس می پرسیم که هرچی دولت قبل خواست بهش دادند. (1696537) (alef-6)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۳۰:۰۰
بهتره یارانه به صورت حق بیمه درمان و بازنشستگی به طبقات فرودست پرداخت شود و نه پرداخت مستقیم. (1695197) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۰۰:۵۳
بهترین نظر ممکن ، ولی مردم به پول یامفت عادت کرده اند (1695653) (alef-13)
 
ehsan
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۴۷:۳۴
اقای توکلی؛ خیلی ببخشید ولی این خمس و زکاتی که می گویید از صدر اسلام به فقرا می داده اند با حقِ من ایرانی از مملکتم فرق می کند وقتی یک عده با رانت این مملکت بورس تحصیل در خارج می گیرند و ان هم غیرحضوری مثلا مدرک از انگلستان می گیرند طوری نیست وقتی هزاران هزاران افتضاح کاری در بودجه و اسناد مالی ملی صورت می گیرد مشکلی در نقدینگی کشور محسوب نمی شود اما حالا یارانه ی ملتی که دارند چند برابر این پول را به عنوان قبض های مختلف و ... می دهندباید مشمول تاوان کم پولی کشور شود ( تازه حتما ثروتمندان حقیقی یارانه بگیر خواهند ماند و افراد متوسط به پایین جز ان سه دهک خواهند شد چون ما در اینجا امار درستی نداریم و ثروتمندان بنای دادن امار صحیح به دولت را ندارند خودتان هم می دانید ) گفتنی ها بسیار است ولی انچه نرسد به جایی فریاد است...

می دانم این کامنت رو سانسور می کنید سایت شما بارها کامنت های من را سانسور کرده شما حداقل مثل سایتهای هم ردیف اصولگرای خودتان جرئت انتشار نظرات مخالف را ندارید واقعا متاسفم براتون. (1695219) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۵۲:۱۷
آقای توکلی که اقتصاد دان هستید
من یک دانشجو هستم که به زحمت خرج خودم و خانوادم و داشگاهم رو تامین میکنم .دو سال پیش برای من اس ام اس اومد به دلیل تمکن مالی شما مشمول یارانه نمیشوید آخه با چه منطقی چجوری میخواید این سه دهک رو جدا کنید مگر اینکه مثل زمان رییس جمهوری که رفته همین جوری 30 درصد مردم حذف بشن که باز هم ضرر این کار بیشتر از منافع اونه (1695224) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۵۷:۴۷
برخلاف دیگر دوستان کامنت نویس من با این پیشنهاد موافقم. این موضوع (بارانه ) ارتباطی با پول نفت و قیمت بنزین و ... ندارد. اساسا یارانه مضر اقتصاد است باید همه مردم شغل پایدار و در امد مکفی داشته باشند نه یارانه بگیر باشند ولی چون داشتن این شرایط سخت است باید روش های حمایتی از اقشار کم در آمد نیز هوشمندانه طراحی شود. و حتی المقدور حمایت غیر نقدی باشد بهتر است.

الان افرادی با حقوق بیش از 3 میلیون میشناسم که همین مبلغ 45.5 هزار تومانی را هم میگیرند !! (1695237) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۲:۱۶:۰۹
نوش جانشان
مگر سربازی نمی روند؟ مگر این درامد را دولت بهشان داده؟
زمانی که بعضی از همین ثروتمندان کار و تلاش میکردند پدر و مادر من و تو توی خونه لم داده بودند و اوشین تماشا می کردند حالا ما گناهکاریم یا اونا گناهکارند که ما تنبلی کرده ایم؟ (1696170) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۰۱:۰۰
نمایندگان محترم یارانه ی بازنشستگان وافرادی مانند من که سه فرزند دارای تحصیلات دانشگاهی بیکاردارم وبازنشسته هستم را قطع کنیدچون بنده ماهی 800هزارتومان می گیرم!!! نکنداشتباهی یارانه ی کسانی راقطع کنید که روزی 800هزارتومان درآمد دارند!!! (1695242) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۰۴:۲۴
این پیشنهاد مجلس، اهانت به دکتر روحانی است.
حداقل میگذاشتید مهلت قول 100 روزه دکتر روحانی تموم میشد بعد این طرح را پیشنهاد میدادید.
این پیشنهاد مجلس یعنی دولت توان اجرا نداره یا دولت خودش مصلحت خودش را نمیدونه. خوب اینا توهینه! (1695248) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۰۴:۲۵
عزيز برادر كم كم همه رو حذف ميكنيد از اول هم نقشه همين بود واي به حال اين ملت كه تو گروني بايد كمرش خم بشه راستي تونستيد يه چرخي تو شهر بزنيد تا ببنيد نرخ اجناس رو حتي نرخ مايحتاج اوليه رو ،ممنون ميشم (1695249) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۱۷:۵۲
حذف يارانه ها وافزايش قيمت بنزين وساير حامل هاي انرژي در ابتداي سال اينده يعني موج وحشتناك گراني (1695261) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۲۲:۴۹
به نظر من شناسایی دهک ها غیر ممکنه و فقط کسایی ضرر می کنند که اطلاعات درآمدی آنها ثبت شده. (1695270) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۳۲:۲۲
دیگه دیره که در مورد ذات طرح نظری داشت. دیگه شده.

اما حالا من فکر می کنم چون درآمد افراد در ایران مشخص نیست، مثل همیشه حقوق بگیران مرغ عروسی و عزا می شن. (1695278) (alef-10)
 
مصطفي
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۳۴:۱۰
سلام
طرح از اول اشتباه اجرا شد.همه طرحهايي كه در
اصول درست هستند ولي اشتباه اجرا مي شوند
محكوم به شكست هستند.
اكر يارانه از ابتدا به كالا هاي توليد داخلي و
مصرف كنندكان انها تعلق ميكرفت، در ان صورت:
١- سهم كمك به كارخانجات بصورت اتوماتيك در
طرح يارانه انجام ميشد
٢- جه كمك شاياني به توليدكنندكان داخلي ميشد
و جه رفابتب در كيفيت توليد، براي جذب بيشتر سهم
از يارانه صورت ميكرفت
٣-تصور ساليانه سي وبنج ميليارد دلار مشتري قطعي
براي توليد كنندكان، رويايي غير قابل باور را براي
كارخانجات داخلي فراهم ميكرد. و تصور اينكه بعد
از جند سال اين كارخانجات جه غول هاي صنعتي
ميشدند، زياد دور از ذهن نبود
٤- نياز به حذف دهك هايي از اقشار مختلف هم نبود
جون در اين صورت ، دهك هاي بالا احتمالا خودشان
بدليل عدم استفاده از توليدات داخلي، اتوماتيك وار
حذف ميشدند
انشاالله (1695281) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۴۵:۴۵
اگر می توانید یارانه این افراد را قطع کنید 1کارخانه داران 2 بنکداران3عمده فروشان بزرگ4صاحبان فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای5طلا فروشان و صرافان6اهن فروشان 7تاجران8صاحبان استخر و مراکز تفریحی و گردشگری خصوصی 9 هتلداران 10بیمه گران 11پیمانکاران بزرگ12 صاحبان صنایع تولیدی بزرگ13کشاورزان بزرگ14تمامی ایرانیان خارج از کشور 15ورزشکاران میلیاردی 16صاحبان خطوط هوایی زمینی و ابی17بسازوبفروش های بزرگ 18مالکان بزرگ19صاحبان باربری های بزرگ20 جایگاه داران مواد سوختی 21 تمامی نمایندگی های مجاز خودرو 22 مصالح فروشان ساختمانی عمده 23 صاحبان فروشگاه های بزرگ لوکس فروشی 24صاحبان شرکت های بزرگ در تمامی مشاغل 25 صاحبان نمایشگاه های بزرگ خودرو وغیره26ناشران بزرگ27 املاکی های بزرگ28 صاحبان اموزشگاه های غیر انتفاعی و مراکز اموزشی بخش خصوصی 29 صاحبان پاسا ژ ها و ساختمان های چند طبقه30 شرکت های راه و ساختمان سازی خصوصی31معدن داران بخش خصوصی32بانکداران33 از ما بهتران34و غیره .......باور کنید اینهایی که نام بردم با پول یارانه کفش هایشان را پاک می کنند هنوز هم هستند کسانی که می توان به این لیست اضافه کرد این ها کسانی هستند که ثروت جامعه دستشان است یارانه حق کارگر کارمند بازنشسته و افراد زیر نظر بهزیستی است زیرا مواجب بگیر اقشار ذکر شده هستند .شناسایی اینها چندان کار سختی نیست اگر می خواهید حق به حق دار برسه بسم الله (1695295) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۵۳:۴۹
بنده ازمیان کامنت های بالا موردی را که به 25 گونه از مشاغل برای حذف یارانه پیشنهاد شده پسندیدم . ضمناً در خصوص تردیدی که برای اجرای عادلانه و شناسایی صاحبان درآمد های بالا دارم به یک مورد از تجربه خودم اشاره می کنم . دوستی میگفت پس از تحریم بانکی خواستم برای پسرم که دانشجوی خارج کشور است ارز بفرستم . آدرس دفتری را گیر آورم در خیابان مطهری . یک مکان تقریباً 50 متری بود با 4نفر پشت میز نشین و شاید 20 خط تلفن که مرتبا زنگ میخوردند و سفارش حواله های چند صد هزار دلاری میدادند. دوستم میگفت پول خودم را که به ریال بود دادم گفتم یک رسید به من بدهید . گفتند اگر اعتماد داری و وارد این دفتر شدی نیاز به رسید نیست و اگر اعتماد نداری میتوانی پولت را برداری و بروی گفتم میشه حساب بانکی بدهید که واریز کنم گفتند خیر . حالا سوال من این است که دولت چگونه میخواهد صاحبان اینگونه درآمدهای میلیاردی ماهانه را که یارانه هم یگیرند شناسایی کند ؟ خدا وکیلی قبل از همه سراغ کارمندان و بازنشستگان نروید. (1695640) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۲:۲۴:۵۷
دوست عزیزبه 33مورد اشاره کردم دوست دیگری هم چند مورد دیگر را هم نوشته یکی از این موارد به صرافان اشاره دارد بله بسیاری هستند که پول های کلان جا به جا می کنند و ردی به جا نمی گذارند شاید یکی دیگر از راه های شناسایی این افراد کنترل گردش مالی حساب های بانکی است چون هر قدر هم زرنگ باشند مجبورند از کانال بانک ها عبور کنند . (1695894) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۲:۰۹:۲۵
پزشکان،متخصصین،اساتید دانشگاهها،وزرا،معاونینشان،مدیران کل،استانداران،شهرداران،شورای شهرها،نمایندگان ،مسئولین عالی رتبه،مدیران و روسای بانک ها و تعاونی های مالی و اعتباری،مجلس،فرمانداران،بخشداران،فرماندهان نیروهای نظامی،خلبانان و.....
هم اضافه کنید (1695866) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۶:۴۴:۱۷
آفرین حرف حق زدی. حالا میان یارانه یک مدرس دانشگاه رو قطع می کنند و با این استدلال که ماهیانه 2 میلیون درآمد داره باید از لیست بره بیرون ولی شاغلین ازاد نه!! همین دیروز تسمه ماشینم به صدا اومده بود رفتم (نزد یه دوست دوره مدرسه ام)عوضش کنم بعد از حدود 2 ساعت معطلی (برای اینکه نوبتم بشه) حدود 7 دقیقه عوضش کرد و 30 تومن دستمزد گرفت!!!!!!!!!!!!! ازش پرسیدم در روز چقدر کاسبی؟ گفت زیر 300 هزار باشه کرکره بالا نمی کنم!!!! یاد خودم و دوستم که 24 سال درس خوندیم و دکتری گرفتیم افتادم و با خودم گفتم ای کاش ما هم در دوران تحصیل دبیرستان جز تنبلها و ترک تحصیل کرده ها بودیم. آخه اون الان سرمایه اش با حدود 35 سال سن 3-4 میلیارد تومن بود و من ......(روم نمیشه بگم! 10 میلیون تومن!! تو رو خدا نخندید!) اینا درد ما به اصطلاح نخبگان است. باور کن بعدش هم یارانه من قطع میشه ولی اون مکانیک نه!!!!! (1696216) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۲:۴۴:۳۷
توضیح در مورد گزینه 30
دو سال بودجه عمرانی تو مملکت خوابیده بعد یارانه پیمانکاران رو هم قطع کنند؟؟ (1697119) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۵۴:۲۵
جناب آقای توکلی
امروز بیشتر از ۹۰ در صد مردم به این یارانه واقعاْ نیاز دارند. البته این مقدار در برابر نرخ نجومی تورم ناچیز است که شاید بتوان گفت تاثیر زیادی در زندگی مردم حتی قشر های کم در آمد ندارد. اما بهر حال شاید بتوان با آن بخشی از قبوض آب و برق و گاز و تلفن راپداخت کرد. لطفاْ برای بهبود اقتصاد کشور بهتر است راه حل های اساسی بیابید و این یارانه دستاویزی برای بهبود شرایط قرار نگیرد. (1695303) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۵۴:۵۸
اقا جان اول باید یک تعریفی از دهک 10 بکنید بعدا؟ ما در ایران کسانی را داریم ماهی 100 میلیون در می آورند ولی خانه ندارند ولی میروند اجاره نشینی خانه هایی با رهن 2 میایاردی میشوند میان این آقا رو حذف نمیکنند بعد یک بازنشسته بدبخت رو که یک خانه ایی از پدرش بهش به ارث رسیده و ماهی یک میلیون میگیرد ولی ماهی 800 هزارتومان پول دوا و دکتر باید بدهد میگذارند در دهک 10 و یارانه اش را قطع میکنند این انصاف است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1695304) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۵۶:۴۸
فارغ از اینکه این کار ظلم رسمی به سه دهک جامعه است می خواهم بدانم دولت چگونه میخواهد دهک ها را شناسایی کند؟ من یک کارمند بخش خصوصی هستم (یعنی رسما کارگر محسوب میشم)، در اثر سیاست های دولت احمدی نژاد، و عدم توانایی وزارت نیرو برای پرداخت بدهی خود به شرکت های مهندسین مشاور، الان نزدیک به 6 ماهه که حقوق نگرفتم! در حالیکه اوایل برای من پیامک انصراف اومد؟!!! آیا قراره باز هم به همون نحو دهک ها را شناسایی کنند؟! اگه امثال من حذف شدیم، کدوم مرجع رسمی و واقعی (که واقعاً توان و اراده بررسی و پاسخگویی داشته باشه) وجود داره که بتونیم بهش شکایت کنیم؟ (1695307) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۵۶:۵۶
آقای توکلی آیا راههای تشخیص درست این سه دهک را می دانید یا با سعی و خطا می خواهید باز با روان مردم بازی کنید.دست از این اذیت کردنها بردارید (1695308) (alef-13)
 
الف ر
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۵:۰۵:۱۱
خيلي از افراد در روستاها هستند زمينهاي ميليارذي دارند هيچ دستگاهي هم امار واطلاعات انان را ندلرند وحز دهكهاي پايين هم هستند (1695323) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۵:۱۱:۵۵
من پولدار نیستم ولی این 91 تومن یارانه من و همسرم را به گدام بدی قهر میکنه اما پول نفت مال همه هست حتی اونی که درآمدش میلیاردیه. اگه دزدی هم میکنه باید قانونی جلوش را گرفت اما نباید حق کسی را بزور گرفت.
بهتر اینکه پول نفت به احدی دادی نشود(حتی دولت) فقط کمی از پول نفت را خرج تامین اجتماعی بازنشستگان و خدمات درمانی مردم بکنند و الباقی هم صرف سرمایه گذاری برای صنایع ساختار زیر بنایی بشه (1695334) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۵:۲۶:۵۱
هیچ روش معتبری برای جداسازی دهک ها بر مبنای عدالت وجود ندارد (1695361) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۵:۴۰:۰۳
ملاک نمره دهک افراد چیست؟ دارایی افراد یا درآمد آنها!
افراد مستاجری هستند که زندگی شاهانه دارند، و نیز افرادی با وجود داشتن ملک چند میلیاردی به نان شب محتاج. دارایی و درآمد به دلایل مختلفی براحتی قابل تبدیل به یکدیگر نیستند. مثلا نمیشه 2 متر از خونه رو جدا کرد و فروخت و خورد. (1695373) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۵:۴۱:۲۶
درصدر اسلام، از اموال بیت المال به سه دهک بالا نمیدادند؟ (1695374) (alef-10)
 
ابراهيم
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۲۵:۴۶
يارانه سرمايه ملي است و همه ايرانيان چه فقير وچه غني به يك اندازه سهم دارند وحذف يارانه سه دهك اول عين ناعدالتي وظلم به انها مي باشد. (1695783) (alef-13)
 
چوبینه
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۰:۱۲:۵۴
بانظرشماآقا ابراهیم کاملا موافقم چون یک پروند فرزند ثروتمند خودش بدلیل دارا بودن از ارث محروم نمیکنه بخاطر فرزند دیگرش حالا بر فرض که ضعیف تر هم باشد این ناعدالتی و غیر قانونی اصلا فلسفه هدفمند کردن یارانه ها اجرای عدالت بود (1696581) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۵:۴۲:۰۵
میشه بگید اون سه دهک شامل چه میزان درآمد میشه؟ (1695375) (alef-10)
 
بچه ی شازند
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۶:۰۷:۳۲
بنده ماهیانه یک میلیون وپانصد هزار تومان در آمد دارم اما این در آمد نباید با کسی که ماهی ششصد هزار تومان در آمد دارد مقایسه شود چون کار بنده طوری ایست که تعطیلی نداریم جمعه و پنجشنبه نداریم شب و روز نداریم سرما و گرما نداریم .....همیشه باید سر کارمان حاضر باشیم اگر مرخصی بخواهیم باید جایگزین داشته باشیم ................حالا نمایندگان محترم با چه معیاری دهک ها را مشخص می کنند نمی دانم
خودتان قضاوت کنید (1695399) (alef-10)
 
lمرتضی
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۳:۳۱:۳۶
ضمن تایید فرمایش این دوست عزیز، می خواهم این مطلب را هم اضافه کنم که در یک خانواده ممکن است یک فرد با کار شبانه روزی و اضافه کاری و ماموریت و بدلیل نیاز خود حقوقی در حد دو میلیون داشته باشد و تنها نان آور خانواده باشد اما در یک خانواده دیگر هم آقا و هم خانم مجموعا درآمد بیشتری از خانواده اول داشته باشند در این مورد چه کار باید کرد؟
همچنین چون مالیات بر کل حقوق است و شامل موارد اضافه کاری ، ماموریت و ... می شود اگر روزی این موارد از کارمندی گرفته شد و حقوق آن آمد پایین چه باید کرد؟ (1697281) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۶:۰۸:۴۳
بذل وبخشش های که مردم راضی نیستن نکنید . (1695401) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۶:۱۶:۱۳
شناسایی دهک های مختلف در مملکتی که در صد بالایی از اقتصاد آن زیر زمینی و رانتی است و اطلاعات صحیح از هیچ متغیر اقتصادی وجود ندارد غیرممکن است. دست به ترکیب موجود نزنید چرا که در این سه دهه هر کار و تصمیم اقتصادی در این مورد انجام شد وضعیت را بدتر کرد. (1695406) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۶:۲۷:۱۶
طرح خوبی هست فقط مساله این هست که چطور اون دهک ها مشخص میشن.
یادمه مثلا خانواده ی ما که همه بیکار هستیم و پدرم هم بازنشسته شغل آزاد و مستمری بگیر تامین اجتماعی با حداقل حقوق هست رو جزء خوشه ی سه (پولدارها)قرار داده بودند و بر عکس خانواده ای رو میشناختم که همه شغل دولتی داشتند و وضع مالی خوبی هم داشتند. از اتومبیل و خانه شان معلوم بود، اما در خوشه ی یک قرار گرفته بودند!!! (1695418) (alef-10)
 
نسیم شمال
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۶:۳۶:۰۰
الان تو شهر بهار همدان اکثر کشاورزان برای آبی که از چاه بیرون می آورند پول نمی دهند تازه قیمت برقی هم که استفاده می کنند نصف قیمت مصارف خانگیه امسال اکثرا از 200میلیون تا 7میلیارد سود داشته اند .ما هم تو این شهریم ولی نه زمین داریم ونه شغل با وجود اینکه دانشجوی دکتری هستیم بیکاریم ولی سئوال اینجاست که دولت چطور درآمد این افراد روشناساتیی خواهد کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1695428) (alef-6)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۸:۰۷:۲۷
سلام
امکاناتی که جنابعالی در شهر رو داری با روستا مقایسه میکنی؟
آیا میدانی تورم روستایی از شهری بیشتر است؟
آیا میدانی فرزند یک روستایی برای آمدن هر روز به دانشگاه یا حتی دبیرستانی که در روستا موجود نیست چقد هزینه می کند؟
آیا امکانات فراوان شهرها از قبیل سالن های ورزش ، مراکز درمانی ، و...... رو با روستا مقایسه میکنی؟
نه تنها شما بلکه همه افراد می توانند به روستا بیایند برای زندگی و تماما مردم خونگرمی هستند که پذیرای شما هستند.


دوستان مشکل ما نه سه دهک بالا هستند و نه تحریم ها ،،، بزرگترین مشکل ما عدم داشتن مدیریت بر مبنای منطق و تعامل بود که به لطف خدا با انتخاب آگاهانه میسر شد ،ان شاالله که دولت بتواند از گردنه افراطی ها سالم گذر کند.
با تشکر و درود (1695505) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۶:۳۹:۵۳
واقعا ناراحت شدم!! خمس و زکات ؟؟؟ یعنی میخواین بگین یارانه که از نفت ایران تامین میشه و حق مردم ایرانه دارین بهمون لطف میکنین صدقه میدین؟؟؟
(1695436) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۶:۵۸:۱۲
کسانی که مشمول دریافت سهام عدالت شده اند از نظر دولت قبلی وضعیت مالی خوبی ندارند که شامل کارگر کارمندباز نشسته و افراد تحت نظارت کمیته امداد و بهزیستی هستند وتعدادشان 45میلیون نفر است به اینهاا یارانه بدهید و مابقی را حذف کنید اسامی ان ها را هم دارید . دنبال چه می گردید؟؟ (1695448) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۰۹:۴۷
به اکثر بازنشسته ها سهام عدالت دادند ولی تعدادی از انها سرمایه داریا ملاک هم هستند .لذا راه شناخت این دهک ها کمی سخت است چون بانک اطلا عات درستی وجود نداردشاید بهتر است باز هم اعلام شود داوطلبانه مردم انصراف دهند . به شرطی که دولت هم قول دهد ناامنی اقتصادی را برطرف ونرخ ارز را کاهش دهد. (1695670) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۲:۱۰:۱۶
دوست عزیز فرمودید تعدادی از بازنشستگان نه همه بیشتر بازنشستگان کارگران وکارمندان زیر خط فقرند در ثانی این بهترین راه برای شناسایی یارانه بگیران است (1695867) (alef-13)
 
مجتبي
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۶:۵۸:۵۲
در شهرستان ساوه اناركاران و باغداران زيادي هستند كه هر كدامشان سالانه صدها ميليون تومان انار مي فروشند ولي به دولت يك دينار ماليات نمي دهند و روستايي هم حساب ميشوند در حالي كه بهترين املاك شهر و بهترين ماشينهاي آخرين مدل مال آنهاست. ميزان ماليات ملاك درستي نيست چون كارمندان هنوز حقوقشان را نگرفته بايد مالياتش را پرداخت كنند.
اما سطح بناي مسكن و املاك و ماشين و ميزان حقوق ميتواند ملاك باشد حتي مشاغلي مثل بنا و معمار ساختمان هستند كه بهترين درآمد را دارند ولي ماليات نميدهند و هر وقت سرشماري ميشوند ميگويند كارگر آزاد!!!!
به نظر من طرح هدفمندي خيلي زود و بدون دسترسي به اطلاعات دقيق انجام شد و حالا اين مشكلات براي مردم ايجاد شده. (1695449) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۷:۱۰:۴۴
خنده اور است که کارخانه دار و ملاک و........ همان قدر یارانه می گیرند که کارگر زیر دستشان این یعنی عدالت (1695457) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۲:۰۴:۰۰
مادرزادی کارخانه دار نبوده رفته زحمت کشیده (1696162) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۷:۱۶:۵۰
دوست عزیز باز نشسته نگران نباش ما هم مثل تو 800هزار دریافتی داریم دولت حواسش به ما هست . (1695464) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۸:۵۸:۵۵
دولت حواسش به ما هست؟ بنده در مدت 6 سالی که بازنشسته شده ام حقوقم (به واسطه افزایش کمتر از تورم) هر سال نسبت به سال قبل کمتر شده است! خدا از احمدی نژاد و تیم اقتصادیش نگذرد. (1698171) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۷:۱۹:۱۸
یارانه کسانی را قطع کنید که ماهیانه گردش حساب بانکی ان ها میلیون ها و میلیارد ها تومان است پیدا کردن اسامی ان ها بسیار ساده است میگی نه امتحان کنید (1695466) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۷:۳۳:۰۲
لازم به قطع یارانه مردم نیست. سیستم مالیات رو مثل همه جای دنیا درست اجرا کنید. بذل و بخشش های میلیاردی و تیلیاردی به نورچشمی ها و رفیق رفقا رو قطع کنید. اونایی هم رو که قبلا عنایت کردید پس بگیرید. دولت قبلی بد بود، پس چرا به وضعیت رانت خورهای عظیم دولت قبلی مثل همین آقای ب ز و م ز در آذربایجان رسیدگی نمیشه؟ دولت که عوض شده؟ پس نتیجه می گیریم که ... (1695478) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۷:۵۶:۴۳
به نظر من بهترين پيشنهاد اين است كه يارانه همه قطع شود و در عوض به همان ميزان قيمت دلار پايين بيايد كه نتيجه اش پايين آمدن قيمت كالا و خدمات خواهد بود .
دللر هزار توماني و يارانه صفر توماني بهتر از دلار سه هزار توماني و يارانه 40 هزار توماني است .
از روز اول هم چاپ كردن پول بدون پشتوانه و پخش كردن آن بين مردم اشتباه بود .
نظام بايد شجاعانه اين را پذيرفته و همه توان خود را در بازگرداندن شرايط كشور به سال 84 به كارگيرد (1695491) (alef-10)
 
حسام
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۴۵:۰۲
کاملا درسته

نرخ حامل های انرژی را 2 برابر کنند ارز رو نصف کنند مشکل هدفمندی حل می شه دیگه قاچاق سوخت هم نداریم

اینجوری قیمت بنزین 4 برابر می شه به دلار

اصلا دولت بیاد قول بده ارز می یاره پایین ظرف یک هفته همه خودشون انصراف می دن

این ماهی 40 تومن همه رو بیچاره کرده (1695708) (alef-13)
 
شاکی
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۸:۲۲:۰۱
آقا بیا 45000 تومانت رو از آذر 89 حساب کن با سودش پس بگیر ولی مرد باش قیمتها رو به همون موقع برگردون. مرد باش .
این بود جراحی بزرگ اقتصاد ایران؟! (1695521) (alef-10)
 
علی از ساوه
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۸:۵۴:۳۹
میراث احمدی نژاد بیمارش به کما رفته (1695557) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۵۴:۱۵
جراحی بود بسی عظیم که فقط مردم .... شده اند که نگو ، نپرس (1695641) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۱۷:۵۶
آره دیگه،

هر جراحی که قرار نیست طرف زنده از زیرش بیاد بیرون

تو این جراحی هم خونریزی شدید شده، جراح از اتاق عمل فرار کرده و مریض هم داره نفس های آخر رو می کشه. نثار روح مریضی که به زودی درخواهد گذشت فاتحه مع الصلوات (1695762) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۸:۴۳:۰۸
یارانه مال همه مردم هست و کسی حق نداره بدون اجازه مردم اونو قطع کنه. حقوق من حدود 10 میلیون در ماهه ولی راظی نیستم قطع بشه چون من هم از بیت المال حق دارم. (1695543) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۵:۲۰:۰۹
مالیات 10 میلیون هم میدی دیگه؟؟ (1697662) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۸:۴۶:۴۵
با عرض سلام بنده خودم بنکدار هستم وتا حالا یک ریال یارانه نگرفته ام چون این کار را از اساس قبول نداشتم . البته تا حالا بالای 4میلیون میشد. امیدواریم که این تورم که هنوز ایست کامل نکرده درمان شود . (1695546) (alef-13)
 
یک معلم
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۸:۴۶:۵۲
یارانه افراد ذیل قطع گردد
1-پزشکان متخصص2-نمایندگان مجلس3-صاحبان کارخانه ها4-تاجران فرش و ....5-زمیتداران بالای 20هکتار6-وزرا و معاونینشان7 مجریان و برنامه سازان متمول تلویزیون 8- مدیران کل و استانداران8- ریاست بانکها 9-
با 1ساعت گرفتن آمار از مراجع ذی صلاح مملکتی و ادارات آمار و ....این افراد مشخص میشوند دراین جمع هم شهری و هم روستایی هست و و فکر کنم حداقل 20درصد افراد جامعه را شامل می شود منتظر حداقل 1000مثبت هستم (1695547) (alef-13)
 
پز شك طرحى
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۱:۲۳:۵۸
بنده پزشك متخصص طرحى و در مناطق محروم هستم و فيش حقوقى يك ميليون وصد هزار تومان دارم.كه نيمى از آن فقط خرج اياب و ذهاب ماهيانه پيش خانواده ام است (1696136) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۲:۰۰:۴۴
1000منفی
پزشک متخصص گناهش این بوده که تنبلی نکرده و درس خوند ولی اون یکی دیگه رفته فوتبایست ها رو تماشا کرده حق تلاشگر را ازش بگیرند و به تن پرور تنبل بدهند؟ (1696160) (alef-13)
 
بچه ی شازند
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۲:۵۹:۵۷
آقا معلم اون موقع که شما در بستر آرمیده بودی یا شاید داشتی سریال آیینه و اوشین نگاه می کردی اون پزشک متخصص خودشو تو اتاق زندونی کرده بود تا درس بخونه حالا هم حقشه که از بیت المال استفاده کنه از کجا معلوم شاید همون یارانه ای که دولت با منت داره به مردم میده این آقای پرشک بدون منت داره به یه نیازمند میده (1703705) (alef-13)
 
ایرانی بدبخت
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۸:۵۲:۵۰
اقای توکلی نماینده محترم کشوری که روی انواع و اقسام ثروت خواببده چرا بید در دادن یارانه اونهم 45500 تومان برای هرنفرمشکل داشته باشدعربستان وکویت و خاکثر کشورهای عربی هم به مردمشون پول نفت می دهند ببینیداونها چجور زندگی میکنندد و ما چجور. (1695554) (alef-13)
 
رامین
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۸:۵۷:۵۱
مالیاتها باید هدفمند شوند! یارنه ها را حذف کنید به مولا پولی که گرونی میاره رو نمی خوایم.این 200 تومنی که میدن هیچی نیس بیشتر گرونی میاره. طرح خوبی به نظر میرسه.دوستانی هم که غر میزنن اجازه بدین 3دهک را تعیین کنند بعد اعتراض کنید. دوستی که گفتن اون 45 میلیونی که سهام عدالت گرفتن حرف جالبی زده فقط یه عده کارگر همین سهام رو هم نگرفتن البته اونایی که گرفتن هم نمیدونن به چه دردی میخوره! به هر حال تزریق پول به مردم کار وحشتناکیست بیمه ها باید تقویت شوند به امید اقتصاد بهتر (1695564) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۱:۵۷:۴۹
نفست از جای گرمی بیرون میاد بنده خدا (1696159) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۸:۵۸:۰۱
این اشتباه بزرگ به هیچ عنوان قابل جبران نیست . به قول معروف دستش نزن بدتر میشه !!!!!!!!! (1695565) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۰۶:۱۵
بنظرمن اين طرح از ابتدا نبايد اجرا مي شد (1695574) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۰۷:۱۲
آب در هاون نکوبید. مگر دهک های اقتصادی روی پیشانی مردم نوشته که می خواهید آنها را پیدا کنید. (1695575) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۱۵:۴۹
کار درستیهٰ اما لطفاً یک بار بیایید و به خاطر ریشه اصلی این موضوع که تقصیر شما و همکارانتان در مجلس هفتم بود از مردم عذرخواهی کنید یا توضیح دهید. مگر دولت خاتمی هر سال 15٪ به قیمت حامل‌های انرِِژی اضافه نمی‌کرد و شما قیمت‌ها را ثابت کردید؟ اگر آن سیاست ادامه داشتٰ امروز به این طرح‌ها نیاز نبود. (1695588) (alef-13)
 
شادی
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۲۸:۰۱
59 سال از عمرم میگذره اما تا سال گذشته نمیدانستم که از تمکن مالی برخوردارم تا اینکه دولت تزویر و ریا ضمن ارسال پیامک یک شبه منو متول کرد . اجرشان با خدا (1695604) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۳۰:۵۱
در جامعه‏ای که قبح دروغرریخته شده و دادن اطلاعات غلط زرنگی به حساب میاد، چطور میشه اطلاعات درست از دارایی و درآمد مردم به دست آورد؟ (1695608) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۴۲:۲۹
واقعا با چه منطقی میشود توجیه کرد که فردی که با اتومبیل هشت ملیارد تومانی درخیابانها تردد میکند به اندازه کارگری که بلیط اتوبوس هم ندارد یکسان یارانه دریافت کنند . یا کسانی که در امد های بالای ملیارد تومان دارند چرا باید یارانه دریافت کنند ؟ اصلا این چهل وبنج هزار تومان به کجای زندگی مربی فوتبالی که مفت مفت سالی یک ملیارد تومان دستمزد میگیرد می اید ؟ دردناکتر اینکه این اقایان بجای اینکه این مبالغ کلان را در کشور سرمایه گذاری کنند مستقیم بول را که میگیرند /آن را می برند امریکا وانجا سرمایه گذاری می کنند .والبته سالی یکبار هم دهه می گیرند وچندملیون تومان خرج می دهند وذکر ایمه هم از زبانشان نمی افتد ؟؟؟. فکر می کنم اگر دولت اعلام کند کسانی که سالانه بالای صدملیون تومان در امد دارند خودشان داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند بهتر خواهد بود .بیشنهاد اقای توکلی خوب است اما چون شفافیت مالیاتی وجود ندارد وخیلی از کسانی که بالای ملیارد تومان درامد دارند به اندازه یک کارمند هم مالیات نمی دهند همه ما ها هم کم وبیش امثال اینگونه اشخاص را در دور ونزدیک خود می شناسیم...لیکن در این جهت میشود ازمردم ورسانه ها کمک گرفت ومجلس هم مجازات هایی را برای کسانی که از برداخت مالیات استنکاف می کنند تصویب کند . . در کشورهای صنعتی هم کسانی یافت میشوند که دلشان بخواهد مالیات ندهند اما از ترس روزنامه ها وقانون جرات نمکنند . شنیده ام در امریکا دو گروه نزد افکار عمومی بسیار منفورند اول کسانی که از خدمت سربازی فرار می کنند ودوم کسانی که مالیات برداخت نمی کنند (1695628) (alef-13)
 
مصدق
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۴۴:۵۰
این مبلغ برای دهک های بالا بسیار ناچیز است . اما بهتر است قبل از هدفمندی کردن یارانه ها دولت با هماهنگی مجلس پس از شناسایی انها در دوره سه ماهه اعلام نمایند بصورت داوطلبانه خود از دریافت یارانه انصراف دهند و رسانه ملی هم مقداری فرهنگ سازی نمایند . قطعا دهک های بالا همکاری مینایند (1695630) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۴۵:۰۷
به خدا این سبک یارانه دادن فقط حجم نقدینگی را بالا میبرد و تورم را زیاد میکند.از آقای توکلی تمنا دارم که این مسئله را برای مردم طی یک یا چند برنامه تلویزیونی توضیح دهند.واقعا کجای دنیا به این شکل و خصوصا نقدی یارانه میدهند؟باید یارانه ها به شکل دیگر و برای تولید هزینه شود.باید قدرت بخش خصوصی بالا برودتا کار ایجاد شود.والله این شکل یارانه دادن نه به صلاح دولت است و نه مردم (1695631) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۴۹:۴۳
زمانی که دولت قبل میخواست به 3دهک بالای جامعه یارانه ندهد همین اقایان فریادشان بالا رفته بود حالا چی شده یه دفعه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1695635) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۵۷:۱۴
حالا همینطووووووووووررررر میریم که داشته باشیم قطع یارانه ها رو!!!!!........اصلا بابای من پولداره خونه داره ، اما من مستقل زندگی میکنم خودم کار میکنم درس میخونم یارانه ام رو هر ماه ازش میگیرم....چرا باید یارانه من هم قطع بشه؟؟ چرا یارانه هر کسی رو به خودش نمیدن بجای سرپرست خانواده؟ (1695649) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۰۲:۴۵
من ماشین ندارم اما دلم خوش بود یارانه بنزین برداشته بشه قیمت ماشین میاد پایین، و یا پولدارها مجبورن بیشتر پول بدن، اما عملا میبینم اونا که داشتن که دارن....قیمت کرایه اتوبوس شده 500 تومان!!!! تاکسی خطی بماند......ماشیت که دیگه تو خواب و رویا هم نمی بینم! این چه هدفمندی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تازه مرحله اولش رو اجـــــــــــــرا کردید؟؟؟؟؟؟؟؟ لازم نکرده!!! قیمت ها رو برگردونید یارانه های حامل های انرژی رو بدید!! خدا رو شکر که نفت داریم اما روز به روز داریم بیشتر فقیر میشیم! (1695656) (alef-13)
 
سیاوش
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۰۵:۰۸
اینجوری خوب عدالت برقرار میشه . اونایی که مالیات نمیدن یارانه هم بگیرن.......خخخخخخخخخخخ (1695660) (alef-13)
 
امیرعباس
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۰۶:۱۱
یک چیزی که تو همه کامنت ها بهش توجه نشده اینه که همه میگن نفت مال همه هست و همه باید ازش استفاده کنن. دوستان مثل اینکه فراموش کردن که ما تحریم شدیم و فروش نفت به کمتر از نصف رسیده. تو دولت قبل هم از راه های غیر قانونی هزینه های یارانه ملت تامین میشد و الان دولت پول نداره که بخواد یارانه همه رو بده. اول و آخرش این یارانه ها باید قطع بشه چون اگر اسکناس بدون پشتوانه چاپ بشه و به مردم داده بشه نتیجه اش ادامه تورم هاست.

اینکه سه دهک قرار هست یارانه اشون قطع بشه چیز بدی نیست. به نظرم باید کلا یارانه ها قطع بشه چون کرایه ماشین یه کارمند هم بیشتر از 45 تومن در ماهه منتها باید به مرور انجام بشه و طوری قطع بشه که به قشر ضعیف فشار کمتری بیاد

در هر صورت اجرای ناقص طرح یارانه های دسته گل دولت قبل و مجلس هست و الان باید اونها به ملت جوابگو باشن (1695662) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۵:۲۵:۵۶
چـرا ما باید تحریم بشیم؟؟چـرا دولتمردان ومسئولان اونموقع که میگفتن اینا کاغذپاره است کسی اعتراض نکرد تا کار به اینجا نرسه؟ مــردم مگه موش آزمایشگاهی هستن؟ ما فوقش 70 سال عمر کنیم،35 سالش که همینطور رفت...مالزی ترکیه امارات تو 20 سال متحول شدن ما داریم کجا میریم؟؟ (1697675) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۰۸:۲۹
یه روز یه رئیس جمهوری میگفت پول یارانه هاتون رو جمع کنید 6 ماه دیگه مبل و پرده بخرید و....اینهمه صبر کردید این 6 ماه هم روش!!!! .....پس چی شد؟؟ مردم مگه مسخره هستن که اینطور گولشون میزنید؟ این 45 هزار تومان پول رفت و آمد سرکار با اتوبوس هم نمیشه دیگه! (1695668) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۳۰:۵۱
اقا یارانه همه رو قطع کنید نرخ حامل های انرژ ی 2 برابر کنید در مقابل ارز را ظرف 2 سال 1500 بکنید .

اینجوری نرخ حامل ها در ایران 4 برابر می شه مشکل یارانه برای همیشه حل می شه

نرخ ارز بر اساس فرمول یک فرمول اقتصادی بیشتر از 650 تومان نیست (1695692) (alef-13)
 
ENSAN
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۳۶:۲۹
حذف // سهمیه نا عادلانه سوخت یارانه ای برای خودروهای غیر عمومی // و یارانه های (خاص ) این چنینی اگر انجام شود زمان کافی برای بررسی دهکها بوجود خواهد امد . (1695699) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۳۸:۴۰
‌دو تا دوست هم محله ای رو فرض کنید . یکی تلاش و کوشش کرده و تحصیل کرده .حالا درامد بهتری داره . اون یکی اهل تلاش نبوده و الان درآمد کمتری داره . آیا باید یارانه اولی رو قطع کرد ؟ چرا?
ضمن قبول بی عدالتیهای زیاد جامعه ٬ اما از مثالهای بالایی هم کم نداریم . تشخیص دهکها در کشور ما خیلی سخته . من معتقد به یکسان بودن یارانه نقدی هستم. یارانه اقشار ضعیف تر جامعه رو باید به صورت غیر نقدی و مثل امکانات درمانی و آموزشی بهشون رسوند. (1695802) (alef-6)
 
ملیحه
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۱:۴۵:۳۸
کاملا درسته
تازه قیمت کالاها هم شهرهای مختلف فرق میکنه اینو چطور حساب میکنند؟
امکانات یک حقوق بگیر در تهران با یک حقوق بگیر در کهنوج که برای خرید دو جلد کتاب کمک درسی برای بچه اش باید 600کیلومتر برود یکی است؟
آیا دو نفر که یکی در جایی زندگی میکند که مثلا" گاز لوله کشی دارد و آن دیگری در شهری زندگی می کند که نه تنها برای یک کپسول گاز11کیلویی باید 10هزار تومان بدهد مساوی هستند؟ بماند که برای یک گالن 20لیتری آب تصفیه شده هم باید 300تومان بدهد.
این طرح جدید ناعادلانه است.
قیمت ها را ظرف 2سال ده برابر کردید حالا چندرغاز یارانه را هم برای بعضی ها که زحمت بیشتری کشیده اند حذف می کنید؟ (1696152) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۰:۴۲:۵۴
اصلا يارانه بابا ما نخواستيم چه فايده پولي كه داده مي شود انرا صرف چند برابر شدن اب و گاز و برق بدهيم چه فايده كه تورم 40 درصدي شود چه نفعي دارد در عوض دلار را 1500 كنيد به خودي خودي نرخ خيلي از چيزها پايين امد بابا خسته شديم از ايم همه گراني يكي يك فكر بكر كند نه كه مشكلات ما را بيشتر مي كنيد به خدا زير اين گراني ها له دارم مي شود وقتي يك دفتر بايد به قيمت 5000 هزار تومان بخرم و حقوقم كفاف حتي روزمرگي را نمي دهد شما چه مي گوييد همه گرفتاري ما از سر اين يارانه ها از موقع كه شروع شد نرخ تورم و خيلي از چيزها بالا رفت شكل آن نادرست (1696667) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۵۱:۲۱
1. حذف یارانه سه دهک بالا باعث میشه در ماه 1000 میلیارد تومان صرفه جویی بشه و این مبلغ برای سرمایه گذاری در طرحهای عمرانی قابل استفاده بشود یا میتوان به دهکهای پایینتر اختصاص داد که درآمد آنها از این محل حدود 42 درصد افزایش پیدا کند.

2. اما شرط اصلی این کار شناسایی و تمیز دقیق دارا از ندار است. خیلی از افراد در مرحله اعلام داراییها اطلاعات غلط دادند و داراییهای خود را پنهان کرده اند و اینکار اگر همینطوری انجام بشه باعث میشه که افراد راستگو که اطلاعات خود را بطور واقعی اعلام کرده اند تنبه شوند.

3. صحت اطالاعات اعلام شده باید از منابع چندگانه چک شود. (1695826) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۵۷:۵۷
رانت خواريها و مفاسد مالي و اختلاسها را قطع كنيد به همه يازانه مي رسه زياد هم مي آد...! (1695846) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۲:۲۸:۳۲
بايد در اين كشور فقير بودن بى علت و تنبلى و بيكارى و بيعارى جرم باشد (1695898) (alef-13)
 
دانشگاهی
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۲:۳۹:۵۸
بهتر است به جای صرف اعتبارات نجومی برای پرداخت یارانه:
1- زمینه کسب و کار برای آحاد مردم فراهم شود تا مردم، خصوصا قشر جوان از دست رنج خود درآمد کافی کسب نمایند و نیازی به یارانه نداشته باشند.
2- کلیه آحاد جامعه تحت پوشش انواع بیمه ها از جمله بیمه درمانی و بیمه بیکاری قرار گیرند،
3- برای سالمندان و از کارافتادگان نیز پوشش های بیمه ای لازم ایجاد گردد.
4- در نهایت قدرت خرید کلیه اقشار مردم باید افزایش یابد.

فرمول جدیدی لازم نیست کشف شود. موارد فوق فقط با برنامه ریزی دقیق و اجرا، بدون ملاحظه کاری و کنار گذاشتن بده بستان ها قابل اجراست. تنها کافی است افراد شایسته در همه نهاد ها و سطوح به کار گرفته شده و اختیار داشته باشند. (1695921) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۲:۴۷:۰۹
کل یارانه انرژی رو حذف کنید در مقابل قیمت ارز بر اساس قدرت خرید حساب کنید (600 تومان)

هیچکس مخالفت نمی کنه

درامد دولت هم زیاد می شه هم احتایجی نداره دیگه واسه کسری بودجه پول چاپ کنه (1695935) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۳:۰۶:۱۳
آقا من يه معلم هستم با حقوق ناچيز اون وقت كه خوشه بندي مي كردند من خوشه ام از يكي از آشناهام كه دوشغل داره زمين وخونه و مغازه داره ماشين گرونقيمت داره بيشتر شد من شدم خوشه سه اون شد دو . فقط اون مدركش پاپين تر از منه. حالا مي ترسم يارانه من قطع بشه ولي اون يارانه بگيره تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل! خدايا رحم كن اين دفعه بايد برم دستفروشي ولي شهرداري مزاحمه! (1695962) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۳:۰۶:۲۸
با سلام
تشخیص دهک ها و اجرای عدالت خیلی مشکل هست چون دفعه قبل که خوشه بندی کرده بودن بنده با مدرک لیسانس و کارمند و همسرم با مدرک لیسانس و خانه دار و خانه اجاره ای و کل دارایی مان یک پراید بود تو خوشه 3 یعنی افراد ثروتمند بودیم .یکی ازهمکارانم با 2 خونه تو مشهد شش دانگ به نامش و 3 قطعه زمین و ماشین 405 و مدرک دیپلم و خانمش هم معلم بود طفلکی ها تو خوشه یک یعنی کم درآمدها قرار داشتند .اون موقع بود که معنی کامل عدالت رو فهمیدم یعنی چی . (1695963) (alef-13)
 
علی از قم
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۳:۳۰:۴۸
تمام قیمتها رابه قبل از سال 89برگردانید وتمام خدمات ودرمان را برای همه مردم رایگان کنید سپس یارانه نقدی را قطع کنید این فقط عادلانه است نه حرف امثال توکلی که از سر سیری وبی دردی است (1696003) (alef-13)
 
ممدلی
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۳:۴۱:۵۸
نمی دونم چرا هر وقت آقای توکلی موضعی اتخاذ می کنند بدون اینکه مطلب را بخوانم با ایشان موافقم . (1696040) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۰:۰۰:۵۱
ساده ترین روش الزام افراد یک جامعه به تنظیم اظهارنامه مالیاتی است. و برای تسهیل امر می توان گفت مثلأ کسانی که از 50 ملیون بیشتر در سال درآمد داشته اند ملزم به تنظیم اظهار نامه مالیاتی هستند. پس هر کس که تنظیم نکند به مفهوم اینست که درآمد کمتری داشته است.
از سوی دیگر کسانی که خواهان خرید رسمی کالائی بیش از مثلأ 50 میلیون هستند لازم باشدکه اظهارنامه تأیید شده دارائی را ارائه کنند. یعنی اظهار نکردن درآمد به معنی نداشتن درآمد و آنهم به معنی عدم امکان خرید کالاهای گران است.
و خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل (1696066) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۰:۵۲:۲۵
اوایل که دهکهارا اعلام کردند من در روستایم بودم شخصی اسمون جل را که فقط شش راس بز داشت درردیف افراد ثروتمند قرار داده بودند وشخص دیگری که ده ها هکتار زمین ومزرعه شش دانگ داشت جزو فقیرا منظورکرده بودند حیرت کردم ودهک بندی خودم را پی گیری کردم متوجه شدم که با حقوق هشتصد هزارتومانی بازنشستگی و60متر خانه در ردیف مثلا وزیر دارایی یا اقای خاوری هستم جناب توکلی شما بهتر ازهمه میدانید درمملکت چه خبر است چرا امدید یقه یک عده ضعیفرا گرفتید ضمنا اب و برق گاز وتلفن به چندین برابر افزایش داده اند بهتر است همه یارانه حذف شود وحقوق معادل یک کشور ضعیف اروپایی یعنی ماهی 3000دلار انهم به دلار پرداخت کنید وهمه راحت بشوند. (1696113) (alef-13)
 
تاریخ خوان
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۱:۱۱:۴۰
باتوسل به الفاظ بی پایه واساس وبکاربردن چنداصطلاح اسلامی وسوارشدن بر موج کم دانشی مردم برای حق انسانهانسخه های ظالمانه نپیچید.هیچکس حق نداردخودرابالاترازخدابداندوبرای حق الناس نقشه طراحی کند.اگرواقعابفکر فقرای جامعه هستید پس لطفابجای بذل وبخشش ازحق الناس .برای ایشان کار.ثروت.خدمات تامین اجتماعی .قدرت خریدو.....ایجادکنید.همانگونه که در35سال گذشته ایجادکرده اید وبه برکت شماهااکنون مامقتدرترین.محبوبترین.پاک ترین.سالمترین وصادق ترین کشوردنیاوآخرتیم.وکل جوامع جهانی ونخبگان عالم صف کشیده اندتااین الگوی مافوق بشری راازفرزانگان ماوراالطبیعه ی مایاد بگیرندتاشایدآنان نیزچندصباحی روزگاربهشتی ماراتلمذکنند. (1696131) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۱:۲۱:۴۵
پول نفت بیت المال است وهمه سهم برابر دارند و باید به طور برابر بین همه تقسیم شود حالا یکی خواست سهم خودشو می بخشه به فقرا.یارانه خمس وزکات نیست که فقط به فقرا بدهند (1696135) (alef-13)
 
klj
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۱:۳۷:۳۵
بنده شخصی را می شناسم که تمام دارایی خودش را بنام زن وفرزندش زده است وبه نام خودش ریالی نمی باشد چگونه این افراد شناسایی می شوند (1696149) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۱:۴۹:۰۹
اگر قراره حذف کنید از همه را حذف کنید
دو برادر که یکی تلاش کرده است و سرمایه ناچیزی جمع کرده را حذف می کنند و آن دیگری را که مثلا" عیاش بوده و معتاد هم شده بهش یارانه می دهید؟ (جایزه به تن پروران و عیاشان و معتادان؟) (1696156) (alef-13)
 
رامین
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۲:۰۹:۴۰
دوستان! تبعیض در پرداخت یارانه درست نیست زیرا
1-معلوم نیست ملاک دارایی افراد است یا درآمد آنها...این دو تا یکسان نیستند
2-بسیاری از افراد نه دارایی قابل تشخیص برای دولت دارند نه درامد قابل تشخیص...خانه برادرم به نام من است(من به وی وکالت داده ام)حالا یارانه من قطع میشود؟؟؟
3-هم دارایی افراد پویا و دینامیک است هم درامد ایشان و روز به روز ممکن است دهک دارایی یا درامد افراد عوض شود...مثلا خود من مدتها حقوقم پانصدهزار تومان بود حالا به دلایلی موقتا دومیلیون تومان شده ولی هر لحظه ممکن است همان مقدار سابق شود یا حتی شغلم را از دست بدهم...یارانه من بر اساس اطلاعات امروزه حذف میشود؟؟؟
4-دفتر و دستک و کارمند واسه تعیین دهکها خودش هزینه بیخود جدیدی است
5-دولت نمیتواند یارانه بدهد یارانه همه را مساوی کم کند
6-یارانه خمس و زکات نیست...حق مردم از نفت و منابع کشور است
7-آنکه ثروتمندتر است باید مالیات بیشتر بپردازد(حتی شاید ده ها یا صدها برابر یارانه اش) نه اینکه یک ذره یارانه اش قطع شود (1696166) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۳:۳۷:۱۹
مردم بیچاره ما شدندند آزمایشگاه نمایندگان مجلس ودولت .دولت ومجلس این همه تبلیغ وبوق وکرنا کردند وعمل نسنجیده حود را شجاعانه واقتصادی جلوه دادند ولی حالابا اعلام آقای توکلی کمبود منابع برای یارانه دارند آقای توکلی بنده می دانستم این طرح عملی نمی شود با نداتم کاری خود جامه ازتن مردم کندید واقتصاد مملکت را فلج کردید چرا به مردم راست نمی گویید؟وآیامعنی دیدن ودینداری این است؟ (1696189) (alef-13)
 
ديوانه
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۵:۴۳:۱۴
جناب آقاي دكترتوكلي و نمايندگان محترم
با سلام و احترام استدعا دارد، كه شما نمايندگان محترم براي لحظه‌اي خودتان را بجاي ما قرار دهيد ، البته مي‌دانم اين خواهش بنده يك مورد بيجا است. چرا كه هيچك ازشما نمايندگان حتي مسئولين رده پائين هم نمي‌توانيد. خودشان را براي لحظه‌اي بجاي ما قراردهند. چون مطمئنا حداقل دراين سالهاي اخير مزه فقر و بدبختي را نچشيده‌ايد. چون اگرنمايندگان محترم وضع مناسبي نداشتن نمي‌توانستند با صرف هزينه چند صد ميليوني براي تبليغات وارد مجلس شوند، يا ساير مسئولين كه الحمدالله امكانات مادي و رفاهي خوبي دارند، حال شما و همكارانتان كه الحمدالله تمكن مالي خوبي داريد ونمي‌توانيد درجايگاه افرادي مانند بنده با درآمد مستمري بازنشستگي‌ و بدون سرمايه و كار دوم با تحصيلات دانشگاهي و دارا بودن همسر و سه فرزند جوان ناتوان براي ازدواج( ازنظرمادي )، ساكن در يك منزل اجاره‌اي با پرداخت حداقل‌هفتاد درصد مستمري بابت اجاره، و ناتوان در پرداخت هزينه‌هاي آب ، برق ، گاز و ...و مهمتر ازهمه شرمنده زن و بچه و فاميل ، قرار بگيريد، البته اگر دردوران خدمت خود ازدريافت هديه‌هاي مختلف امتناع نمي‌ورزيدم يا مانند مسئولين وتاجران امروزي تاجرمآبانه خدمت مي‌كردم و رشوه و دزدي را جايز مي‌دانستم ، امروز صاحب چندين خانه و ماشين و .. بودم ، وديگر نيازي نبود براي مبلغ ناچيز يارانه اين مطلب را بنويسم، ولي بدانيد كه از عملكرد خود پشيمان نيستم فقط از دو موضوع رنج مي‌برم. اول اينكه فرزندانم را قرباني عقايد خود نموده‌ام و زندگي آنها را با سختي و مرارت مواجه نموده‌ام و با توجه به مسائلي كه امروزه در جامعه وجود دارد جوابي براي آنها ندارم ، بطوريكه پسرم بخاطر مسائل مالي از دانشگاه انصراف داد تا برود خدمت سربازي شايد درآينده پس از سربازي اگر وضعيت مناسب باشد، بتواند كارگر يكي از پيمانكاران ميلياردري شود كه درحال حاضر مورد حمايت و احترام همه مسئولين هستند. دومين رنج من از اطلاعات واخبار منتشرشده از طريق مراجع اطلاع رساني كشور است كه بيانگر اين مسئله است در جامعه امروزي حرام خواري ، رشوه ، زياده خواهي و رفاه طلبي، دزدي، اختلاس و... اكثر سطوح جامعه را در برگرفته. البته مي دانيد علت آن هم ناشي از باند بازيها و وابستگي به گروه‌هاي قدرت وعدم وجود سيستم نظارتي و كنترلي يا ضعيف بودن سيستمهاي موجود بر كليه فعاليتها مي‌باشد. البته به اين يقين رسيده‌ام درهر جامعه‌ هيچ كس جرأت انجام دادن كار خلاف را ندارد. مگر اينكه قبلاً مجوزانجام دادن فعل خطا را كسب نمايد، حال شايد بپرسيد چگونه فرد خاطي قبل از انجام دادن عمل خطا مجوز مي‌گيرد جواب اين پرسش ساده است ،هر كس كه بخواهد خطا كند قبل از انجام دادن خطا به يكي از دو روش زير مجوز خطا را خواهد گرفت.
روش اول : خطا كار از عدم وجود سيستم نظارتي و كنترلي يا عدم آگاهي ناظرين و كنترل كنندگان، عدم اشراف مسئولين بر امور جاري و ... استفاده مي‌كند و عمل خلاف خود را انجام مي‌دهد.
روش دوم: خطا كار مطمئن است كه ناظرين و كنترل كنندگان اوحداقل به يكي از دلائل زير مانند منافع گروهي يا وابستگي‌ها يا آشنايي‌ها و يا شريك بودن در منافع عمل خلاف يا ... عمل خطاي او را ناديده‌ مي‌گيرند.
جناب آقاي دكتر توكلي و نمايندگان محترم برويم سر اصل مطلب يعني همان طرح شما كه ظاهرا قشنگ و منطقي به نظر مي رسد، واقعا شما فكر مي‌كنيد سيستم آماري ما جواب طرح شما را خواهد داد، فكر مي‌كنيد همه اعضاي جامعه اطلاهات صحيحي به مركز آمار ارائه نموده‌اند، تا مركز آماربتواند دهك ‌هاي مورد نظر شما را تعيين كند. اجازه بدهيد خاطره‌اي كه بطور تصادفي در يك تاكسي شنيدم بطور خلاصه برايتان نقل كنم ، يكي از مسافران تاكسي درباره ماليات پرداختي و زرنگي خودبراي دوست بغل دستي تعريف مي‌كرد كه توسط يكي از دوستان كارخانه‌دارخودبرايش با حداقل دستمزد با عنوان فروشنده حق بيمه پرداخت مي‌شود وايشان هم مبلغ حق بيمه مربوطه را به دوست كارخانه‌دارش پرداخت مي‌ كند و ازهمين مسئله استفاده نموده و پيامي را در گوشي تلفن حجره خود مبني بر اينكه اين مكان دفتر فروش فلان كارخانه مي‌باشد ضبط و نگهداري نموده بود. هروقت مأمورمالياتي به حجره ايشان مي‌آمد، حاج آقا براي فرار از ماليات بلافاصله صداي ضبط شده از طريق تلفن پخش مي‌كرد و مي‌گفته اينجا دفتر فروش فلان كارخانه است و شاهد بر اين ادعا دفترچه بيمه جناب حاج آقاي بازاري بود كه نشان مي‌داد حاج آقا كارمند كارخانه هستند، كه آنرا به مأمور مالياتي ارائه مي‌نمود ، با اين اوصاف مركز آماراين حاج آقاي بازاري را به عنوان يك كارگر معمولي حقوق بگير مستضعف مي‌شناسد.و در رديف دهك پائين جامعه معرفي مي‌نمايد. پس از اين قبيل مسائل خيلي در جامعه وجود دارند. يا كشاورز روستايي با دارا بودن زمينهاي زراعي و باغ و املاك پدري كه سندي بنام خود ندارد در كدام دهك جامعه قرار ميگيرد ، بنده با مشخصات و اوصاف فوق الذكر در سيستم خوشه بندي مركز آمار دوران آقاي احمدي نژاد در رديف متمولين و ثروتمندان قرار گرفته بودم. حال نمي دانم شايد در رديف دهك‌هاي بالا قرار بگيرم.
در خاتمه پيشنهاد مي‌كنم اگر مي‌خواهيد كاري كنيد بايد شجاعانه و انقلابي همه يارانه‌ها را قطع كنيد و مبالغ آنر براي گسترش تعاونيها توليدي و اشتغال بيكاران مصرف كنيد با اين عمل اميد محتكرين وزياده خواهان رفاه طلب را براي گران نمودن كالاهاي انبار شده و خدمات ، ناميد مي‌كنيد البته اميدوارم كه هيچگونه وابستگي به آنها نداشته باشيد، چون آنها همين الان منتظر كوچكترين اقدام نمايندگان و دولت در زمينه افزايش يارانه‌ها يا افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي هستند، تا بتوانند به جيب مردم پورش برده و جيب خود را پرنمايند، همچنين مسئولين دستگاه‌هاي اجرايي كه نمي‌توانند هزينه‌هاي بالاسري و حقوق‌ها و پاداشهاي چند ده ميليوني وهزينه ماشينهاي مدل بالاي خود و دوستانشان را تامين نمايند، منتظر افزايش قيمت‌ها هستند مانند مسئولين سازمانهاي آب، برق، گاز، تلفن، حمل و نقل ، بيمارستانها و ... يا موجرين و دلالهاي‌املاك يا... همه زالو صفتان منتظركوچكترين اقدام نمايندگان و دولت در راستاي افزايشش قيمتهايا افزايش يارانه ها هستند.
البته با احتمال زياد تصور مي‌كنم ، اين مطلب را منتشر نكنيد يا بخشي از آن را حذف نمائيد، ولي همين كه نمايندگان محترم آنرا مطالعه فرمائيد وساير مسئولين دولت مطالعه فرمائيد براي اينجانب كفايت مي‌كند.
موفق باشيد
ديوانه (1696203) (alef-13)
 
پرهام
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۷:۵۸:۲۷
ماحرای خوشه ها را فراموش کرده اید؟ این یارانه حق تمام ایرانیان است بهتر است با مکاتبه و رضایت افراد حذف شود در غیر این صورت هر نوع تخلفی ممکن است . (1696252) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۸:۰۲:۴۴
آقایان یارانه همه را قطع کنید و در عوض آموزش و بهداشت را رایگان کنید مثل قبل از
انقلاب . (1696256) (alef-13)
 
علی بوستانی
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۸:۰۷:۲۴
با سلام
چرا ما فکر میکنیم همه ثروتمندان از را ه رانت خواری به این ثروت رسیده اند. این طرز تفکر که از اول انقلاب اذهان عمومی را بخود مشغول کرد زیانهای بزرگی به مملکت زده و مانع سرمایه گذاری سرمایه داران شده. حذف یاران از دهکهای مختلف کار درستی نیست همچنانکه در زمان صدر اسلام حتی عمر و عثمان از بیت المال سهم داشتند. ما در هیچ حدیثی نخواندیم که علی سهم فلان ثروتمند را از بیت المال بدلیل ثروتش نداد. من مطمئن هستم که اگر آقای روحانی از مردم بخواهد که آنکس که از مال و مکنتی برخوردار است از گرفتن یارانه خودداری نماید تعداد زیادی لبیک خواهند گفت. و این تنها راه حل این موضوع است. هیچکس نمیتواند کسی را از حقی که قانون به او داده محروم نماید. (1696263) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۸:۱۶:۱۸
با سلام
بنده یک کارمند هستم
تقریبا برای تمام پرداخت های ما مالیات کسر میشود
ما از یک طلا فروش مالیات بیشتری پرداخت میکنیم
ازیک بنک دار مالیات بیشتری پرداخت میکنیم
حالا اگر میخواهید ندهید دیگر اسممان رابد نام نکنید (1696277) (alef-13)
 
مستاجر
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۸:۳۲:۱۵
به نظر من یارانه را باید با تغییرات ثروت در این 3ساله تطبیق داد. به عنوان مثال هر کس که در تهران در سال 89 مالک حداقل یک واحد آپارتمان اضافی ( غیر از واحد محل سکونت )بوده است از هدفمندی و تورم بعد از آن سود زیادی برده است. کل یارانه پرداختی به یک خانواده 4 نفره در این سه سال کمتر از 7 میلیون تومان بوده است. در حالی که فقط افزایش قیمت یک واحد آپارتمان در تهران حداقل 100 میلیون تومان بوده است. در اولین قدم کسانی که مالک بیش از یک واحد آپارتمان در شهرهای بزرگ هستند یارانه شان قطع شود چون در مقایسه با من مستاجر این افراد یارانه 50 سالشان را یکجا دریافت کرده اند یا به عبارتی پیش خور کرده اند. (1696302) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۸:۳۴:۵۱
آقاي توكلي

1- شما كه مي توانيد مردم را از هم تفكيك كنيد پس مي توانيد كساني كه

از رانت هاي استفاده ميكنند شناسائي كنيدو ....

2- شما به جاي اينكه به فكر و حل مشكلات جامعه باشيد . سوژه و سركاري

براي رئيس جمهور درست ميكنيد


3- البته شما با اين كار مي توانيد ايجاد اشتغال كنيذ مثلا اگر يارانه پنچ ميليون

نفر قطع شود

-درآمدي معادل 2700 ميليارد تومان ايجاد مي شود كه مي بايستي آن را براي

ايجاد سازماني با 135000 نفر كارمند جهت شناسائي افراد پر درآمد با حقوق

و مزاياي سالانه 20 ميليون تومان هزينه كنيد عجب فكر خوبي است آفرين بر

شما كه كارآفرين نمونه سال 1393 شديد (1696312) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۸:۴۱:۴۸
متاسفانه هروقت آقایان کم می یارن سریع به جامع حقوق بگیران حمله میکنند چون قابل دسترس ترین هستند.یارانه تقسیم ثروت ملی است .ثروت ملی نیز مربوط به تمام ایرانی هاست پس نبایدکسی را از این حق مسلم محروم کرد.متاسفم برای آقایان .... (1696326) (alef-13)
 
ايراني
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۸:۴۴:۳۹
با سلام به همه، ببخشيد يه سوال داشتم، ميزان دارايي كسي كه طلا و سكه خريده و توي خونه انبار كرده چطور معين ميشود؟ آيا در جايي ثبت شده؟ پس عملاً اين كار امكانپذير نيست. (1696335) (alef-13)
 
دانشجو
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۸:۵۶:۰۴
برنامه پرداخت يارانه نقدي از اول اشتباه بود. هيچ ملتي و جامعه اي روي پيشرفت را نديده اند مگر اينكه وابستگي اقتصادي و مالي خود را از دولت قطع نموده باشند. دولت بايد درصدد ايجاد ، توسعه و تقويت جامعه متوسط باشد تا از اين طريق از بحران هاي مالي نجات يابد. البته ايجاد اعتماد و همسو نمودن افكار عمومي در اين مسير بسيار كارگشا خواهد بود. به عبارتي افكار عمومي بايد ببيند و مطمئن باشد كه دولتِ ،( راست گويان )سركار است يا دولت ( خودبينان ). دولتي كه با مردمش روراست نباشد به هيچ وجه توانائي همسوئي افكار عمومي را با برنامه هايش نخواهد داشت. با دست كاري نمي توان در بلند مدت افكار عمومي را فريب داد. (1696360) (alef-13)
 
saman
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۹:۱۱:۰۴
با سلام خدمت عزیزان
از لیست آقای دکتر توکلی نمایندگان محترم و وزرا و استاندار ها و فرماندارها....نیستند.چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟حتما اونا جزو فقرا هستند (1696397) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۹:۳۴:۳۷
آقاي توكلي
بنده رييس يك اداره هستم با حقوق ماهانه در زندگي براي پرداخت شهريه هاي مختلف دانشگاه،دبيرستان و دبستان و اقساط بدهي با مشكلات فراواني موجه هستم و هر روز دعا ميكنم برج به آخر برسد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا هر جا گير مي كنيد فوري يغه كاركنان دولت را مي گيريد چرا دكترها ،بازاريان ،كارخانه داران ،مهندسان وساير مشاغلي كه درامدهاي نجومي دارند را از بيان نكرديد (1696452) (alef-6)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۹:۴۱:۴۶
این چه عدالتی خواهد بود که یارانه سه دهک را که ان هم به مردم شفاف نمیگویید چه کسانی با چه شرایطی هستند را میخواهید حذف کنید چرا میخواهید بین مردم اختلاف باشد.هدف نهایی کجاست؟؟؟ (1696469) (alef-6)
 
ش ش
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۹:۵۷:۵۹
نماينده محترم تر مثل اينكه ازدرصد افرادي كه زير خط فقر قرار دارند اطلاع ندارند (1696539) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۹:۵۹:۳۶
همه ما فراموش کردیم که این طرح که باعث گرانی سرسام آمر باشد توسط همین محلس که آقای توکلی هم یکی از سردمداران ان است با دولت احمدی نژاد تصویب و اجرایی شد ازآقای توکلی و دیپر نمایندگان خواهش میکنم که هیچ نطری ندن و بگدارن دولت منتخف مردم و نمایندگان بعدی که باز هم نمایندگان واقعی مردم خواهند بود تصمیم بگیرند (1696548) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۰:۵۷:۰۰
اگر مي خواهي به كسي لطف كني ماهيگيري رو بهش ياد بده نه اينكه بهش ماهي بدي!
سيستم پرداخت يارانه گدا پروريه
به جاي اينكار شغل ايجاد كرده و سطح درآمد طبقه متوسط و ضعيف رو بالا ببريد. درمان و تحصيل رايگان حق مسلم ماست.
استفاده از حمل و نقل ارزان و راحت شهري و بين شهري.
42500 تومان يارانه پرداخت ميكنيد ولي در عوضش 425000 تومان دريافت مي كنيد! (1696722) (alef-6)
 
sasan
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۱:۴۴:۲۵
به نظر من یارانه یه حق شهروندیه و صدقه نیست که فقط به قشر خاصی داده بشه،اگه کسی درآمد بیشتری داره در عوض مالیات بیشتری میده و حق شهروندی داره (1696884) (alef-6)
 
نگاه عمیق
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۱:۴۹:۵۷
اولا این کار در اسلام نیز مطرود است به گونه ای که حتی در زمان حضرت علی فقیر و غنی به مساوات از بیت المال بهره می بردند.
ثانیا راستی آزمایی شاخص ها مقدور نیست و فقط حقوق بگیران زیر تیغ ارزیابی خواهند رفت.کما این در پیامکهای ارسالی دولت قبل نیز ثابت شد که ضریب خطا بیش از 70 درصد است.
ثالثا حاکمیت با این قطع حقوق این سه دهک نمی تواند توقع رفتار شهروندی مناسب را خواهد داشته باشد. با این رویه پایه های اعتبار نظام در حمایت های مردمی سست خواهد شد و عملا 30 درصد مردم به مشارکتهای اجتماعی مانند انتخابات بی تفاوت خواهند شد. (1696909) (alef-6)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۲:۰۲:۰۱
دست آقای توکلی درد نکنه ، ما فکر میکردیم ایشون میدونه بخش قابل توجهی از افراد سرمایه دار و برخوردار این کشور به نحو احسن فرار مالیاتی دارن و در واقع مودیان مالیاتی با پرداخت مالیات بالا صرفا بخش حقوق بگیر دولتی و خصوصی متوسط به بالا هستن . به عنوان مثال یک شخص حقوق بگیر با درآمد ماهی 2 میلیون ، ماهی 400 هزار تومان مالیات میده در حالیکه در اکثر صنفها که درآمدشون به مراتب بالاتره چنین مالیاتی رو نمیدن . پس بهتره قبل از چنین کاری ابتدا سیستم مالیاتی اصلاح بشه تا جلوی فرار مالیاتی گرفته بشه . من نمیدونم چرا تو این مملکت روی دو بحث مهم قاچاق کالا و فرار مالیاتی که دو مولفه مهم در درآمد غیر نفتی دولت و همچنین تاثیر گذار در برقراری عدالته هیچ کسی ککش نمیگزه و همه جوری برخورد میکنن که گویا چنین مسئله ای وجود نداره !!! البته باید امیوار بود که آقای روحانی از سپاه خواست که در بحث قاچاق کالا وارد عمل بشه . امیدواریم که چنین بشود!!! (1696956) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۲:۲۰:۲۷
دو مشکل اساسی وجود دارد:
1- روش دهک بندی زیرا مثلا یک روستایی 100 راس گاو دارد ولی چون گاو اصولا دارای سند ثبت شده نیست، پس جزء اقشار کم درآمد محسوب شده و در دهکهای پایین درآمدی قرار میگیرد ولی یک شهر نشین با یک پراید که قیمت آن معادل قیمت یک گاو هم نیست، جزء دهک بالا قرار میگیرد.
2- اساسا مگر پرداخت یارانه به علت تسهیم درآمدهای نفتی کشور میان شهروندان نیست؟ پس چرا بی خردی و ضعف مدیریت دولت و ایجاد فقر در کشور را باید از طریق محروم نمودن عده ای هرچند ثروتمند از حق خود از منابع الهی کشور تامین نمود؟ (1697030) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۲:۴۰:۵۵
یارانه حق همه مردم است و ربطی به دارایی وی ندارد . همه در منافع کشور سهیمند . فقط می توان گفت که افراد داوطلبانه انصراف دهند . (1697106) (alef-6)
 
حسام
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۲:۵۵:۲۱
مساله روی کاغذ به نظر ساده و مطلوب است اما در عمل چطور؟
3 دهک به طور تقریبی حدود بیست میلیون میشه
بسیاری از کسانی که الان موافق طرح هستندو میرن توی نظرسنجی های اس ام اسی و اینترنتی موافق طرح رای میدن، فکر میکنن این 20 میلیون از ما بهترون هستن ولی در واقع شامل خودشون هم میشه
به نظر من دلیل اصلی ناکارآمدی طرح،نبود بانک اطلاعاتی درست و واقعی برای درجه بندی افراد است
برای این مساله دلیل هم دارم،
سالهاست همه از جمله مسئولین مالیاتی کشور اذعان دارن که مالیات عادلانه نیست،آدم حقوق بگیر قبل گرفتن حقوق مالیاتشو میده، مولتی میلیاردره آخر سال میره یه پول کمی میده و خلاص
من خودم دور و برم نمونه عینی دارم، حقوق بگیره مالیات میده، یه آدمیایی هستن که چند ده برابر حقوق بگیره درآمد و ثروت دارن، مالیاتی که میدن تقربا در همون حدود حقوق بگیره است، یه کمی شاید بیشتر
اگر واقع سیستم اقتصادی اطلاعات دقیقی از وضعیت افراد داره، بیاد با گرفتن مالیات عادلانه این دقیق بودن اطلاعاتشو اثبات کنه
بعد به کمک این اطلاعات مالیات سه دهک ثروتمند رو قطع کنه
من مطمئنم با اطلاعات فعلی که در اختیار دارن اون 20 میلیونی که یارانشون قطع میشه، حداقل 15 میلیونشون شدیدا مستحق دریافت هستن
مشکل اینجاست که حقوق بگیرا کل گردش مالیشون ثبت و ضبط شده اس ولی اون میلیاردرا نیست
با وضع فعلی شک نکنید دولت میاد دوباره یارانه اون افرادی را قطع میکنه که مستحق تر هستن (1697159) (alef-13)
 
رجب
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۳:۲۹:۴۶
درامدبالای 3 میلیون تومان را درگام اول یارانه اش فطع کنید . (1697274) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۳:۳۱:۰۶
با این طرح مطمئنا یارانه کسانی قطع میشه مثل کارمندا و حقوق بگیرا که بیشتر از همه مالیات میدن و بیشتر از همه استحقاق دریافت یارانه دارن
بازنشسته بدبخت چندرغاز میذاره تو بانک که سود بیست درصد بگیره بهش میگن تو وضعت خوبه پول تو بانک داری یارانه نباید بگیری، ولی اون دلالی که مولتی میلیاردره ولی نقل و انتقالاتش توی دید دولت نیست، از دید این مجموعه میشه مستحق دریافت یارانه
هر وقت نظام مالیاتی تونست بر مبنای اطلاعات صحیحیش مالیات درست بگیره بعدش بیان بگن یارانه هدفمند بشه (1697278) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۴:۰۹:۲۸
آقای توکلی
اگر خودتان بجای نمایندگی مجلس، جزء یکی از 3 دهک بالا بودین، چه عکس العملی نشان میدادین؟ (1697409) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۴:۴۸:۲۴
سلام

معمولا کشورهائی که برای حمایت اقشار ضعیف جامعه قدم بر می دارن منابع مالیشون رو از طریق مالیات تامین می کنن نه توزیع یا عدم توزیع یارانه

این سیستمی که الان تو ایران اجرا میشه ربطی به حمایت اقتصادی از افراد آسیب پذیر نداره ظاهر قضیه این بوده که پولی که قبلا برای مابتفاوت خدمات و کالا ها پرداخت می شده الان مستقیم به خود مردم داده میشه
این طرح ایرادهای زیادی داره چون نتونسته مشکل جامعه رو حل کنه تو سال 89 قیمت بنزین ب دلار 1000 تومن چند بوده الان با دلار 3000 تومن چنده پس همین الان دولت کلی بیشتر داره یارانه رو هدر می ده.

یه ایراد دیگه هم که این طرح داره دیدگاه خانواده محور هست چون این پول رو به سرپرست خانواده می دن تجربه موفق کشورهای دیگه نشون داده که اگر قرار هست کنترلی باشه باید بر اساس فرد انجام بشه به عبارت دیگه باید این پرداختها فرد محور بشه و برای تمام افراد بالای 18 سال جداگانه پرداخت بشه افراد زیر 18 سال هم که تحت سرپرستی پدر یا مادر هستن باید جدا دیده بشن.

بعد بجای اینکه افرادی رو محروم کنیم باید یه سری واقعیت ها رو کنترل کنیم. مثلا فردی که میزان گردش مالی حسابش در بانک از عدد خاصی بالاتره یا افرادی که ماشین های لوکس آنچنانی دارن یا وام های کلان دریافت کردن و افرادی که مسافرت خارجی میرن خوب اساسا نیازی هم به این پول ندارن ولی خوب الان که کنترلی نیست میگرن الان کلی از افرادی که اقامت کشورهای دیگه رو هم دارن از این پول دارن استفاده می کنن (1697545) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۵:۱۹:۲۲
یارانه هیچ کس نباید قطع شود چون این پول نفت یعنی بیت المال است . مگر امام علی (ع) به برادرش عقیل یارانه بیشتر داد. اگر راست میگن قانون مالیات رو برای همه اجرا کنند و به نقاطی که لازم است بیشتر امکانات بدهند. حتی اگر نیاز به قطع کردن یارانه گروهی از مردم بر اساس شرایط کشور باشه نبایستی با بالا بردن یارانه گروهی دیگر انتظارات را بالا ببرند. (1697658) (alef-6)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۵:۴۵:۴۹
آقای توکلی
نماینده محترم !!!!!
سری قبل که پیامک قطع یارانه ها ارسال شد برای پدر من هم اومد . پدرم بازنشسته است و من و برادرم با حدود 35 سال سن به خاطر مشکلات مال نتونستیم . ظاهرا حقوق کل خانواده ما را جمع زده بودن و تشخیص داده بودن ما مرفه هستیم و در عوض برای بخشی از کاسب های محل که درامد بیش از 5 میلیون در ماه داشتن پیام نیامد و یارانه شان قطع نشد
وقتی قادر به شناسایی افراد ثروتمند جامعه نیستید لطفا از اینجور طرح ها ندهید . بخدا اگه باز یارانه ما قطع شود شما را حلال نمیکنم (1697737) (alef-6)
 
مردم.
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۶:۰۳:۵۲
ماتاكي بايدتاوان اشتباهات مسئولين مثلا سياسي نادان رابدهيم؟ من باهمسرم سه مليون حقوق ميگيريم وخرج فوق العاده اي هم نداريم. ولي هشت مان گرونه مان است. تيتربزنيدحذف يارانه حقوق بگيران. ازنماينده هاي محترم وفهميده شروع كنيدبهتراست . شرم هم چيزخوبي است بخدا. (1697802) (alef-6)
 
ديوانه
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۷:۵۵:۲۶
جناب آقاي دكترتوكلي و نمايندگان محترم
با سلام و احترام استدعا دارد، كه شما نمايندگان محترم براي لحظه‌اي خودتان را بجاي ما قرار دهيد ، البته مي‌دانم اين خواهش بنده يك مورد بيجا است. چرا كه هيچك ازشما نمايندگان حتي مسئولين رده پائين هم نمي‌توانيد. خودشان را براي لحظه‌اي بجاي ما قراردهند. چون مطمئنا حداقل دراين سالهاي اخير مزه فقر و بدبختي را نچشيده‌ايد. چون اگرنمايندگان محترم وضع مناسبي نداشتن نمي‌توانستند با صرف هزينه چند صد ميليوني براي تبليغات وارد مجلس شوند، يا ساير مسئولين كه الحمدالله امكانات مادي و رفاهي خوبي دارند، حال شما و همكارانتان كه الحمدالله تمكن مالي خوبي داريد ونمي‌توانيد درجايگاه افرادي مانند بنده با درآمد مستمري بازنشستگي‌ و بدون سرمايه و كار دوم با تحصيلات دانشگاهي و دارا بودن همسر و سه فرزند جوان ناتوان براي ازدواج( ازنظرمادي )، ساكن در يك منزل اجاره‌اي با پرداخت حداقل‌هفتاد درصد مستمري بابت اجاره، و ناتوان در پرداخت هزينه‌هاي آب ، برق ، گاز و ...و مهمتر ازهمه شرمنده زن و بچه و فاميل ، قرار بگيريد، البته اگر دردوران خدمت خود ازدريافت هديه‌هاي مختلف امتناع نمي‌ورزيدم يا مانند مسئولين وتاجران امروزي تاجرمآبانه خدمت مي‌كردم و رشوه و دزدي را جايز مي‌دانستم ، امروز صاحب چندين خانه و ماشين و .. بودم ، وديگر نيازي نبود براي مبلغ ناچيز يارانه اين مطلب را بنويسم، ولي بدانيد كه از عملكرد خود پشيمان نيستم فقط از دو موضوع رنج مي‌برم. اول اينكه فرزندانم را قرباني عقايد خود نموده‌ام و زندگي آنها را با سختي و مرارت مواجه نموده‌ام و با توجه به مسائلي كه امروزه در جامعه وجود دارد جوابي براي آنها ندارم ، بطوريكه پسرم بخاطر مسائل مالي از دانشگاه انصراف داد تا برود خدمت سربازي شايد درآينده پس از سربازي اگر وضعيت مناسب باشد، بتواند كارگر يكي از پيمانكاران ميلياردري شود كه درحال حاضر مورد حمايت و احترام همه مسئولين هستند. دومين رنج من از اطلاعات واخبار منتشرشده از طريق مراجع اطلاع رساني كشور است كه بيانگر اين مسئله است در جامعه امروزي حرام خواري ، رشوه ، زياده خواهي و رفاه طلبي، دزدي، اختلاس و... اكثر سطوح جامعه را در برگرفته. البته مي دانيد علت آن هم ناشي از باند بازيها و وابستگي به گروه‌هاي قدرت وعدم وجود سيستم نظارتي و كنترلي يا ضعيف بودن سيستمهاي موجود بر كليه فعاليتها مي‌باشد. البته به اين يقين رسيده‌ام درهر جامعه‌ هيچ كس جرأت انجام دادن كار خلاف را ندارد. مگر اينكه قبلاً مجوزانجام دادن فعل خطا را كسب نمايد، حال شايد بپرسيد چگونه فرد خاطي قبل از انجام دادن عمل خطا مجوز مي‌گيرد جواب اين پرسش ساده است ،هر كس كه بخواهد خطا كند قبل از انجام دادن خطا به يكي از دو روش زير مجوز خطا را خواهد گرفت.
روش اول : خطا كار از عدم وجود سيستم نظارتي و كنترلي يا عدم آگاهي ناظرين و كنترل كنندگان، عدم اشراف مسئولين بر امور جاري و ... استفاده مي‌كند و عمل خلاف خود را انجام مي‌دهد.
روش دوم: خطا كار مطمئن است كه ناظرين و كنترل كنندگان اوحداقل به يكي از دلائل زير مانند منافع گروهي يا وابستگي‌ها يا آشنايي‌ها و يا شريك بودن در منافع عمل خلاف يا ... عمل خطاي او را ناديده‌ مي‌گيرند.
جناب آقاي دكتر توكلي و نمايندگان محترم برويم سر اصل مطلب يعني همان طرح شما كه ظاهرا قشنگ و منطقي به نظر مي رسد، واقعا شما فكر مي‌كنيد سيستم آماري ما جواب طرح شما را خواهد داد، فكر مي‌كنيد همه اعضاي جامعه اطلاهات صحيحي به مركز آمار ارائه نموده‌اند، تا مركز آماربتواند دهك ‌هاي مورد نظر شما را تعيين كند. اجازه بدهيد خاطره‌اي كه بطور تصادفي در يك تاكسي شنيدم بطور خلاصه برايتان نقل كنم ، يكي از مسافران تاكسي درباره ماليات پرداختي و زرنگي خودبراي دوست بغل دستي تعريف مي‌كرد كه توسط يكي از دوستان كارخانه‌دارخودبرايش با حداقل دستمزد با عنوان فروشنده حق بيمه پرداخت مي‌شود وايشان هم مبلغ حق بيمه مربوطه را به دوست كارخانه‌دارش پرداخت مي‌ كند و ازهمين مسئله استفاده نموده و پيامي را در گوشي تلفن حجره خود مبني بر اينكه اين مكان دفتر فروش فلان كارخانه مي‌باشد ضبط و نگهداري نموده بود. هروقت مأمورمالياتي به حجره ايشان مي‌آمد، حاج آقا براي فرار از ماليات بلافاصله صداي ضبط شده از طريق تلفن پخش مي‌كرد و مي‌گفته اينجا دفتر فروش فلان كارخانه است و شاهد بر اين ادعا دفترچه بيمه جناب حاج آقاي بازاري بود كه نشان مي‌داد حاج آقا كارمند كارخانه هستند، كه آنرا به مأمور مالياتي ارائه مي‌نمود ، با اين اوصاف مركز آماراين حاج آقاي بازاري را به عنوان يك كارگر معمولي حقوق بگير مستضعف مي‌شناسد.و در رديف دهك پائين جامعه معرفي مي‌نمايد. پس از اين قبيل مسائل خيلي در جامعه وجود دارند. يا كشاورز روستايي با دارا بودن زمينهاي زراعي و باغ و املاك پدري كه سندي بنام خود ندارد در كدام دهك جامعه قرار ميگيرد ، بنده با مشخصات و اوصاف فوق الذكر در سيستم خوشه بندي مركز آمار دوران آقاي احمدي نژاد در رديف متمولين و ثروتمندان قرار گرفته بودم. حال نمي دانم شايد در رديف دهك‌هاي بالا قرار بگيرم.
در خاتمه پيشنهاد مي‌كنم اگر مي‌خواهيد كاري كنيد بايد شجاعانه و انقلابي همه يارانه‌ها را قطع كنيد و مبالغ آنر براي گسترش تعاونيها توليدي و اشتغال بيكاران مصرف كنيد با اين عمل اميد محتكرين وزياده خواهان رفاه طلب را براي گران نمودن كالاهاي انبار شده و خدمات ، ناميد مي‌كنيد البته اميدوارم كه هيچگونه وابستگي به آنها نداشته باشيد، چون آنها همين الان منتظر كوچكترين اقدام نمايندگان و دولت در زمينه افزايش يارانه‌ها يا افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي هستند، تا بتوانند به جيب مردم پورش برده و جيب خود را پرنمايند، همچنين مسئولين دستگاه‌هاي اجرايي كه نمي‌توانند هزينه‌هاي بالاسري و حقوق‌ها و پاداشهاي چند ده ميليوني وهزينه ماشينهاي مدل بالاي خود و دوستانشان را تامين نمايند، منتظر افزايش قيمت‌ها هستند مانند مسئولين سازمانهاي آب، برق، گاز، تلفن، حمل و نقل ، بيمارستانها و ... يا موجرين و دلالهاي‌املاك يا... همه زالو صفتان منتظركوچكترين اقدام نمايندگان و دولت در راستاي افزايشش قيمتهايا افزايش يارانه ها هستند.
البته با احتمال زياد تصور مي‌كنم ، اين مطلب را منتشر نكنيد يا بخشي از آن را حذف نمائيد، ولي اميدوارم كه نمايندگان محترم وساير مسئولين دولت مطالعه فرمائيد (1698056) (alef-6)
 
آرمان
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۸:۴۷:۴۰
ملاک باید گردش مالی حسابهای افراد در بانک باشه چه برای اخذ مالیات و چه برای شناسائی دهکهای مختلف جامعه. اطلاعات این گردش هم از طریق بانک مرکزی کاملاً در دسترس هست البته اگر واقعا قصد و نیت اجرای عدالت وجود داشته باشه.

برای مالیات در حال حاضر ملاک شغل افراد هست و بر این اساس یک پزشک متخصص با درآمد صد میلیونی در ماه فقط سیصد هزار تومان در سال مالیات می ده ولی یک کارمند یا کارگر با در آمد یک صدم این آقا و یا خانم دکتر به همین میزان و یا بیشتر داره مالیات می ده.
دکتر توکلی عزیز این کجاش معنی عدالت می ده چرا گردش مالی افراد رو ملاک اخذ مالیات قرار نمی دین این همه جای دنیا تجربه شده و جواب می ده (1698140) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۲۰:۲۲:۲۳
آقای توکلی زمانی که این طرح را تصویب میکردید به عاقبت آن فکر نکردید؟؟چقدر نمایندگان اصلاح طلب فریاد زدند که الان زمان مناسبی برای اجرای این طرح نیست چطور نمایندگان به خودشان اجازه میدهند برای آینده مردم تصمیمی اینچنین بد بگیرند طرحی که حتی برای اجرای آن راه حل درستی ندارید یک بار خوشه بندی میکنید یک بار دهک حذف میکنید یک بار...برای همین خوشه بندی چقدر هزینه شد و به بن بست رسید (1698379) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۲۱:۴۱:۲۰
من وتعدادی از دوستان وبستگان که همه بازنشسته هستیم وبا حقوق مختصر زندگی میکنیم شان خود را حفظ کردیم واز ابتدا برای یارانه ثبت نام نکردیم و همه از تصمیم خود راضی هستیم.ولی مطلبی که برایم عجیب است تعداد یارانه گیران بالای 70 میلیون است .تقریبا باید 20 در صد مردم ثبت نام نکرده باشند یعنی حدودا 10 میلیون اختلاف وجود دارد. (1698531) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۴ ۰۸:۵۱:۳۸
جناب آقای توکلی لطفا بفرمایید چگونه می خواهید یارانه فلان طلافروش یا فلان لباس فروش گردن کلفت که اتفاقا یا مالیات نمی دهند و یا از زیر آن فرار می کنند ( با رشوه و غیره) را حذف کنید. حتما می فرمایید اینها یارانه نمی گیرند، اتفاقا می گیرند خوب هم می گیرند و البته حق خودشان هم می دانند!! اگر نمونه آوردیم چه می گویید؟!!
حالا آن وقت یارانه یک مشت کارمند بدبخت را حذف می کنید!! بعد می گویید خوب طرف مثلا 2 میلیون می گیرد، اما حساب نمی کنید که با تورم بالای 40% این حقوق ها اصلا به آخر ماه هم نمی رسد.
آقای توکلی ما کارمندان بایستی 10 جور قسط و هزینه مدرسه و هزینه سرویس و غیره بدهیم آن وقت یارانه مان هم احتمالا حذف شود؟!! (1699055) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۴ ۰۹:۴۸:۱۶
بفرما! اونقدر نق زدید که طرح به این خوبی تعطیل شد! (1699128) (alef-13)
 
نخلستان
۱۳۹۲-۰۷-۱۴ ۱۰:۳۰:۱۳
برخی از روشهایی که گفتید برای تشخیص سه دهک بالای جامعه ، روشهای مناسبی نیستند . روش اول : بسیاری از ثروتمندان این کشور اصلاً مالیات پرداخت نمی کنند . یعنی از زیر پرداخت مالیات می گریزند . ضمناً خیلی از کسانیکه مالیات بالا پرداخت می کنند کارخانه دارانی هستند که کلی حقوق کارگران خود را پرداخت می نمایند و در آخر برای خودشان هیچ نمی ماند . این مساله باعث تعطیلی بیشتر کارخانه ها خواهد شد . روش سوم که گفتید صاحبان خودروهای گران قیمت ، این افراد را چگونه می توانید شناسایی کنید ؟ خیلی از این افراد ناشناسند و دارایی های خود را رو نمی کنند . به هر حال مواظب باشیم با انجام کارهای غیر کارشناسانه ، فقیران ، فقیرتر و اغنیاء ، پولدارتر نشوند . (1699189) (alef-13)
 
بهزاد
۱۳۹۲-۰۷-۱۴ ۱۱:۴۲:۰۱
سلام بجای قطع یارانه بعضی از دهک ها مبلغی معین از همه کم شود ومبلغ واریزی به 35 هزار تومان مثلا کاهش یابد (1699395) (alef-6)
 
امير110
۱۳۹۲-۰۷-۱۴ ۱۳:۴۵:۰۴
جناب آقاي توكلي با چه شاخص و آماري مي خواهيد 3 دهك بالا را شناسايي كنيد. متاسفانه تنها آماري كه در دستان است حقوق كارمندان دولت است و تنها آنها را نشانه گرفته ايد. در حالي كه كساني هستند كه چندين برابر يك كارمند دولت عايدي دارند اما بدليل اينكه شما نمي توانيد آنها را شناسايي كنيد كاري به آنها نداريد. توان كارشناسي امثال شما در تمام طرحهاي اقتصادي مملكت بيش از اين نيست. (1699896) (alef-13)
 
نگین
۱۳۹۲-۰۷-۱۴ ۱۳:۵۸:۰۸
با عرض سلام
یارانه ها نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه باعث سود جویی بعضی ها شد پدر من خانواده را رها کرد و گفت اگر میتوانی یارانه ها را جدا کنید وچون مادر من نمیخواست آبرو دار است ونمیتواند کاری بکند و استشهاد درست کند و یارانه به جیب بد سر پرست خانواده میرود پس برای ما فرقی نمی کند و در ایران یک سری قانون های باید با تعمل باشد با از اهمیت موضوع و مورد قضاوت دیگران (1699954) (alef-13)
 
مشنگیان
۱۳۹۲-۰۷-۱۴ ۱۵:۰۶:۵۹
مالیات را خوب اومدی نابغه . تو ایران بیشترین مالیات را کارمندان و کارگران میدهند اقای پروفسور (1700205) (alef-13)
 
عبدا...
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۰:۲۸:۴۸
هیچ وقت سراغ سرمایه دار نمی روند تا حقوق بگیر در دسترس باشد /پس بیخود شعار میدهند و ادای آدمهای فاضل و دلسوز را در میآورند (1701346) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۱:۵۲:۵۹
طرح هدرمندی یارانه هاازابتداهم غیرکارشناسی وسیاسی کاری بودبه تذکرات متعدد کاشناسان اقتصاد توجه نکردندواشخاصی مثل اقای فرزین شدندتئوریسین های اقتصادی کشورونتیجه ان افزایش بی حساب وکتاب نقدینگی وتورم سرسام اوررتبه نخست خاورمیانه وسوم جهان واسیب های این ناکارشناسان براقتصادهمچنان ادامه داردواین کاربه ظاهرعادلانه قبل ازهرچیز به اسیب شناسی وشاخص های مطمئن ترتشخیص نیازدارد (1701421) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۴:۲۹:۳۸
خدا شاهده از وقتی این خبر رو شنیدم شبها خواب ندارم .اگه یارانه من و خانواده 4نفری مون رو قطع کنن بیچاره میشم من با یک زن و دوتا بچه محصل هم مستاجرم هم مدتیه بیکار .نه درامدی نه کاری نه زندگیی ماه به ماه منتظر همین چندرغاز هستیم اگه مثل ثبت نام یارانه ها که شدیم دهک 1 چه کنم .وقتی برای پیدا کردن کار یا باید پارتی داشته باشی یا رشوه کلان بدی مگه میشه زندگی کرد . من بدبخت و خانواده ام زندگی نمیکنیم ما فقط زنده ایم الحمد لله و المنه (1701453) (alef-13)
 
محمدزاده
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۸:۳۷:۰۶
سلام حذف یارانه ثروتمندان ضروری است وباقطع این یارانه هیچ مشکلی در زندگی آنها رخ نمی دهد ولی برای دولت گلی فرق می کند (1703165) (alef-13)
 
بابک
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۱۹:۲۱
جناب آقای توکلی مگه مردم گدا هستند که میگویید سهمیه یارانه را از سه دهک قطع شود. مثل این که یادتان رفته یارانه های پرداختی مابه التفاوت قیمت های حامل انرژی است که گران شدن آن را تصویب کردید و نه کمک بلاعوض به مردم. (1703474) (alef-13)
 
reza
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۰۱:۲۵:۱۶
قطع یارانه 3 دهک با عدالت اسلامی همخوانی ندارد .نمیدانم آقایان از کدام مکاتب درس گرفته اند .قطعا با مکتب شیعه در تضاد است.اگر به تاریخ رجوع کنید متوجه میشوید که سیره حضرت علی (ع)در تقسیم بیت المال بصورت مساوی ما بین فقیر و غنی است .روشی که کاملا با روش خلیفه دوم مغایر بود .خلیفه دوم بر اساس امتیاز های خاصی که در نظر گرفته بود که در ظاهر هم عادلانه می نمود بیت المال را تقسیم میکرد که بخاطر فساد ذاتی که در این روش بود منجر به بروز تبعیض و نو کیسه های جدیدی شد که همان ریشه در کینه های بعدی نسبت به علی(ع)شد .پس باید اقایان متوجه باشند بر اساس کدام روش (روش علی (ع) یا روش خلیفه دوم) می خواهند عمل کنند.برای اجرای عدالت باید دنبال راهکار های دیگر بود. (1703877) (alef-13)
 
پايدار
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۱:۰۹:۱۱
مقايسه يارانه با خمس وزکات مقايسه اشتباهي است ولي به نظر بنده اگر قرار باشد يارانه بعضي از افراد حذف شود بهتر است کلا يارانه ها حذف وبه جاي ان بهداشت وآموزش در همه ي سطوح مجاني شود وبا يک نظام تامين اجتماعي مناسب حداقل دستمزدي براي افراد بيکار در نظر گرفته شود (1708369) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۱ ۱۱:۰۷:۲۳
ازاول اشتباه بود همچنانکه نظام هماهنگی پرداخت حقوق درحقیت نظام هرآهنگ است پرداخت یارانه باحذف تعدادی ازدهکها هرآهنگ خواهد شد زیرا دولت نمی تواند دقیق شناسایی کند (1714052) (alef-6)
 
هادی کلهر کلخورانی
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۰۳:۳۹:۴۱
بسمه تعالی
در خصوص یارنه ها باید ثروت ملی بطور عادلانه و مساوات بین اقشار 75میلیونی کشور تقسیم شود .
در تقسیم بیت المال بدست حضرت امیرالمومنین علی ع ایشان فقیر و غنی را با مساوات از بیت المال پرداخت میکرد .
حال اینکه بگوییم سه دهک غنی هستند نباید یارانه بگیرند کمی بی انصافی از نظام و حکومت اسلامی است .
باید روشها را طوری اصلاح نمود که هم همه اقشار یارانه را دریافت کنند هم اینکه وضعیت تولید و صنعت و ... روند به رشد داشته باشد . چند پیشنهاد می تواند کارگشا باشد :
1-یارانه ایرانی های خارج نشین لغو گردد . یارانه مختص کسانی است که در ایران زندگی می کنند و با انواع مشکلات در ایران دست و پنجه نرم میکنند . این مبلغ نیز قابل توجه خواهد بود .
2- مبلغ یارانه به 35000 تومان تقلیل یابد (35000 750000000=2625000000000) از این مبلغ 15000 تومان به خانواده ها پرداخت نگردد(15000 75000000= 1125000000000) و در کارهای عمرانی و تولیدهای کلان و با ارزش ملی برای هر ایرانی باسرمایه خودش سرمایه گذاری گردد و سود آن هر سه ماه یکبار بعد از مدتی که به بار نشست و میوه خوبی داد ، به وی پرداخت گردد . هر خانواده ایی نیز در اینده نه چندان دور فرزندانی برای حضور در بازار کار خواهد داشت که ما با سرمایه گذاری قبلی مشکل چندانی برای ایجاد شغل وی نخواهیم داشت .تازه این مبالغ ماهیانه می باشد و اگر در عدد سال ضرب گردد ارقام نجومی خواهد شد که باعث برطرف شدن کسری های فراوان خواهد شد .
این در صورتی است که دستگاههای نظارتی( سازمان بازرسی ، ناجا، سپاه و بسیج و ....) بصورت جدی وظایف خود را انجام دهند و احتکار کنندگان و متخلفان را بسزای اعمالشان برساند تا کسی در تامین مایحتاج عمومی مردم خدشه ایی وارد نکند .
42500-35000=7500 75000000=562500000000 صرف جویی ماهانه از تقلیل یارانه
(562500000000 12=6750000000000) صرف جویی سالانه از تقلیل یارانه
2625000000000 12=31500000000000) رقم کلی سالیانه تقلیل یارانه
1125000000000 12=13500000000000) سرمایه گذاری ایرانیان در تولید ملی و چرخه صنعت
3- در بحث ازدواج جوانان بسیاری از منازل مسکن مهر که خالی از سکنه می باشد با طرحهای اجاره به شرط تملیک واگذار شود تا وضعیت جوانان و ازدواج انها شکل مناسبی بخود بگیرد . وامهای 5000000با توجه به ارقام بالا بصورت فوری قابل پرداخت خواهد بود .
حال محاسبه کنید اگر : برابر آمار ثبت اسناد و ثبت احوال 833000در سال 90 ازدواج شکل گرفته است . تالارهای عروسی دوباره رونق گرفته و در این بین نیز چه مقدار اشتغال زایی ایجاد خواهد شد . قنادی ها ، قصابی ها (فروشندگان گوشت و مرغ) باغ داران و تولید کنندگان میوه و تره بار برنج کاران و................ جهیزیه ها نیز تماماً نظیر : فرش لباس شویی یخچال گاز و فر ابمیوه گیری چرخ گوشت جارو برقی و ...... با اجناس با کیفیت ایرانی فراهم شود وضعیت تولید کارخانه ها چه خواهد شد و چرخ صنعت در کشور شروع به کار خواهد کرد و شاهد رشد تولید ملی و رشد ثروت ملی خواهیم بود .
( 833000 5000000=4165000000000) این رقم برای یکسال خواهد بود که با اقساط 100000تومان ماهیانه 83میلیارد و 300میلیون تومان قابل وصول بوده و برگشت داده خواهد شد .
4- در بحث تولیدات کشاورزی نیز باید کشاورزان را در قلات و محصولات استراتژیک نظیر گندم ، برنج ، ذرت ، جو ، علوفه دامی و حبوبات و چغندر .... تشویق جدی نمود و یارانه های سموم و ... را نیز برای ایشان در نظر گرفت و 50 درصد خرید این اقلام را بصورت کاملا کارشناسی زود تر از موعد پرداخت نمود تا کشاورز تشویق شود . با حضور تعاونی های روستایی واسطه ها شناسایی می شوند و از چرخه معاملات حدف شوند . این امر حضور فعال تعاونی های معتبر و خوش نام روستایی را می طلبد و در آخر نیز باعث رشد و بالندگی این تعاونی ها خواهد شد که خود نیز بسیار اشتغالزا و کارآمد است . خودکفایی در تولید قلات و محصولات استراتژیک نظیر گندم ، برنج ، ذرت ، جو ، علوفه دامی و حبوبات و چغندر .... باعث عدم خروج ارز از کشور شده و این خود یعنی مشارکت در تولید ملی و رشد ثروت ملی . (1715879) (alef-6)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۸-۱۷ ۱۲:۵۸:۱۲
هرچند پرداخت یارانه به سالهای خیلی دور برمی گردد اما از پس آن میشود چند ایراد عمده گرفت:1.چرا چندماه قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانها ماشاهد گرانی افسار گسیخته بودیم؟ 2.چرا همیشه از امارگیری که جهت اگاهی از سطح درامد سرانه ملت است سواستفاده میشود ؟3. چرا باوجود اینکه امارگیر به عمل امد اما باز هم سهم یارانها به نسبت مساوی پرداخت میشود؟ اما حرف چرا همیشه قبل ازینکه تحریمی نسبت به این مملکت بشود اجناس اول کم میشود وبعد قیمت نجومی پیدا می کند؟ (1764026) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۲۱:۵۴:۳۴
کسانی که از لیست افتاده اند برای تصحیح چه کنند (2069284) (alef-11)
 
AliAliha
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۶ ۲۳:۱۱:۱۲
تا وقتیکه دهک های درآمدی دقیقا مشخص نشده یارانه بایستی به همه تعلق بگیرد ولی نه به طور نقدی بلکه به صورت غیرنقدی و به صورت کارت اعتباری در جهت کمک به صنایع و مشاغل آسیب دیده و کمک به ورزش و بخش آسیب پذیر جامعه .به زبان ساده اعتباری که به این کارت ها تعلق می گیرد نتیجه اش خرید یک دستاورد یا محصول از بخش های فوق الذکر است. شیوه ی کنونی اختصاص یارانه به پخش کردن پول نقد و افزایش تورم در جامعه و افزایش راحت طلبی حتی قشر آسیب پذیر که در اصناف گوناگون شهری و روستایی مشغول به کار است می شود. (3608108) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.