نظر منتشر شده
۲۴۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 146607
آقای هاشمی، خسته نباشید...
يادداشت مهمان:فرشاد مهدی پور، 22 اسفند 90
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۱
در چند انتخابات گذشته، همواره رفتار و کنشی سؤال‌برانگیز از هاشمی ظهور و بروز یافته که حاصل آن ایجاد نوعی از شبهه و ابهام در فرایند انتخابات در کشور بوده است؛ حال باید دید بازتاب این رفتارها در فضای سیاسی به ویژه رفتار انتخاباتی رأی‌دهندگان چه بوده‌ است؟

از اردیبهشت ۷۶ تاکنون، انتخاباتی در ایران برگزار نشده‌است که قبل، حین و یا بعد از برگزاری آن، اکبر هاشمی‌رفسنجانی، این چهره‌ی تاریخی و بی‌مانند سیاست ایران، در مورد آن اعلام نوعی از شک و شبهه و ابهام نکرده و بدین‌گونه نقشِ خود را تداوم نبخشیده ‌باشد.

اول، ۲ هفته مانده به ۲ خرداد ۷۶، آقای هاشمی‌رفسنجانی (به‌عنوان رییس‌جمهور وقت) درباره‌ی احتمال تغییراتی در شمارش آرا هشدار داد و خبرساز آن روزها شد؛ در انتخابات مجلس ششم که با وجود همه‌ی تبلیغات، رتبه‌ی سی‌ام تهران نصیب آقای هاشمی شد، سلامت کل انتخابات زیر سؤال رفت و با وجود آن‌که با ابطال صندوق‌ها وی تا رتبه ۱۹ هم صعود کرد، حاضر به حضور در مجلس نشد؛ در انتخابات مجلس هفتم، در مقابل تمام فشارهای رییس‌جمهور و رییس مجلس وقت برای برگزار نکردن انتخابات، سکوت و موضعی نیمه‌ حمایتی اتخاذ کرد؛ در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم، مابین ۲۷ خرداد و ۳ تیر، نامه‌ای آشکارا انتقادی نسبت به روند انتخابات و با هدف القای شبهه تقلب نوشت و در هفته بعد از آن نیز، همین رویه را ادامه داد؛ در انتخابات مجلس خبرگان ۸۶، از مدتی قبل از انتخابات مکررا نسبت به روند برگزاری انتخابات، سؤال‌آفرینی‌هایی صورت گرفت و تا لحظه‌ای که وی نفر اول تهران شد، هم‌چنان ادامه یافت، اما سرانجام علنی نشد. در انتخابات ۸۸ هم که نامه مشهور قبل انتخابات، جلسه شنبه با سه نفر دیگر و ده‌ها گفته و نکته‌ی دیگر وجود دارد تا دیروزِ انتخابات مجلس نهم.

دوم، جمعه‌ی ۲۲ خرداد ۸۸ همسر رییس مجمع تشخیص مصلحت، هنگام خروج از حوزه‌ی رای‌گیری، در مواجهه با خبرنگاری، سخنانی هیجان‌زده‌ای بر زبان آورد و رأی‌دهندگان را تشویق به شورش خیابانی کرد. این سخنان بر بستری از باورهای تاریخی درون خانواده هاشمی متکی بود و گزارش همه جزییات آن، مجالی طولانی را می‌طلبد که تا حاضر نشدن رییس مجمع تشخیص مصلحت در مراسم تنفیذ رییس‌جمهور جدید در مرداد ۸۸ و نامزد نشدن فرزند ارشد ‌وی در انتخابات اخیر و موارد ریز و درشت دیگر، ادامه یافته است. این سخنان، همچنین ۱۲/۱۲/۹۰ به شکلی ضعیف ‌شده بر لسان رییس مجمع تشخیص جاری شد و حرف‌هایی نظیر این‌که نتیجه ان‌شاالله همانی باشد که مردم می‌خواهند و رایی باشد که به صندوق ریخته‌اند و... که به‌گونه‌ای واضح، نوعی نگرانی درباره‌ی سلامت انتخابات را القا می‌کرد؛ آن‌‌هم در انتخاباتی که نیروهای هوادار رییس مجمع تشخیص، به‌شکلی نیمه‌ رسمی از فعالیت در صحنه خودداری کردند و حتی شائبه‌ی تحریم انتخابات نیز از سوی این جریانات قوت گرفت. البته که این مواضع در رسانه‌های داخلی بازتابی نیافت و تنها مورد استقبال و استفاده‌ی وسیع جریانات ضدانقلاب قرار گرفت.

سوم، رییس مجمع تشخیص مصلحت، شخصیتی کارآزموده در سیاست است و به آسانی نمی‌توان رفتارها و سخنان او را، حمل بر اشتباه‌های لفظی و سهوی کرد. هر حرکت وی می‌تواند معنادار باشد و عجیب آن است که در چندین مقطع گوناگون چنین رفتار و کنشی سؤال‌برانگیزی، ظهور و بروز یافته و رفته‌رفته روندی صعودی‌تر نیز پیدا کرده‌است. هاشمی‌رفسنجانی با چشمانی کاملاً باز و به صورت علنی آب را روانه‌ی آسیاب دشمن کرده که نمی‌توان درباره‌ی آن سکوت کرد و از کنارش، بی‌تفاوت گذشت. دوره‌ی زمانی ریاست وی بر مجمع تشخیص مصلحت، همین روزها به پایان می‌رسد و او نیک می‌داند که احتمالا در این جای‌گاه ابقا خواهد شد و این حتماً نمی‌تواند توجیه‌کننده‌ی سیر نزولی در پیش گرفته شده از سوی وی برای فاصله گرفتن از نظام باشد (امری که نه مطلوب است و نه مقصود)، با این همه، پرسش این‌جاست که چرا اصرار به چنین رویه‌ای وجود دارد؟

این سؤالی است که پاسخ به آن، ‌راحت و کوتاه نیست و در منظومه‌ای چند وجهی از موضوعات فردی، معرفتی و سیاسی، می‌بایست پاسخ آن‌را سراغ گرفت. رییس مجمع تشخیص مصلت، در ۱۵ سال گذشته، تلاش کرده‌اند تا شائبه‌ای را در انتخابات پیش کشند (و شاید فرض‌شان هم این بوده که با طرح چنین هشداری مانع از وقوع اتفاق شوند) و با این وجود مردم، به این تلاش خستگی‌ناپذیر کاملا بی‌اعتنا بوده‌اند و به‌لطف حق از این چنین آواهای دل‌سردکننده مایوس نشده‌اند.

‌آقای هاشمی، هم این شعر را خوب به‌خاطر دارند و هم معنای‌اش را:

سرِ چشمه شاید گرفتن به بیل... چو پُر شد، نشاید گرفتن (گذشتن) به پیل.(*)


منتشر شده در "برهان"
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۰:۱۷:۳۴
هاشمی مرد بزرگ روزهای سخت است. (701105) (moderator18)
 
سازمخالف
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۱۶:۳۲
متاسفانه خیلی ها در این نظام قدر آقای هاشمی را ندانستند ، در حالی که این نظام به آقای هاشمی بسیار مدیون است !
جای آقای هاشمی در این روزهای سخت و در این روزهای تورم و گرانی بسار خالی است تا راه حلی تعبیه کند . (701221) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۳۰:۴۴
اقا یا خانم ساز مخالف!

نمی دونم سنت اصلا به دوران آقای هاشمی قد می دهد یا نه ولی اگر آمار های ان سال ها رو نگاه کنید مبینید گرانی و توروم بیش از حالا بوده است و همچنین تجمعات اعتراضی مردم بیش از حالا و خرید لوازم ضد شورش توسط وزارت کشور نیز بیش از حالا به طوری که هاشمی دوران سخت را مجبور به عقب نشینی از اصلاحات اقتصادی خود کرد.

اگر هاشمی دلش برای مردم می سوزد پس چرا پسرش را فرا نمی خواند تا در دادگاه از خود دفاع کند !شاید دادگاه های نظام برای آقازاده ها ساخته نشده است.

چرا با حرف هایش هم آب به اسیاب دشمن می ریزد!

آخر ما شکایتمان را از آقای هاشمی به پیش چه کسی ببریم.
(701667) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۸:۰۲:۵۲
شما به کار خودت برس و زیاد فکر نکن !!!!!
عزیز من ما تا حالا به این فلاکت زندگی نکرده بودیم شما قیاس دولت قبل و دولت فعای را میکنی .
والا مردم دنبال آرامش هستند نه این سیاسی کاریها.
مجلس ساز خودشو میزنه و دولت هم سز خودش این وسط منو شما داریم قربانی میشیم (702065) (moderator22)
 
حس
Latvia
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۸:۰۳:۱۹
كدام داداگاه حرف آقاي مير تاج الديني نتيجه گرفت مي گويم كه بايد پسر رفسنجاني هم برگردد (702066) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۹:۵۰:۵۱
مردم از چاله دولت های هاشمی و خاتمی به چاه دولت احمدی نژاد افتادند! (702174) (moderator22)
 
اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۹:۵۵:۱۴
دوست عزیز من سنم ممکن است 2برابر سن شما باشد یعنی 50سالم هست
این بی انصافیه که شکوفایی زیربنایی اقتصاد کشورمان را در زمان اقای هاشمی نادیده بگیرم
الف. سد سازی و احداث کارخانه سیمان و فولاد و گسترش مجتمع پتروشیمی و... در زمان ریاست حمهوری ایشان شکل یا بنوعی کلنگ ان به زمین زده شد بله اشکالاتی هم در طحها بود قبول دارم
ب. شکوفایی کشاورزی بهتر بگویم وضعیت درامد کشاورزان با فروش محصولات برابر با نرخ تورم و دیگر گرانی محصولات بود بنده یادم میاید در زمان ایشان گوشت کیلویی 2000تومان کمی +_ وبرنج شمال هم رسید به قیمت 1000تومان نیامد دامداران و دیگر صنعتگران را به اوج برساند و کشاورزان را لگد مال
پ. در زمان ایشان هیچ کارخانجاتی اعم از دولتی و خصوصی با کارگران این برخوردی که الان میکنند ان زمان نبود الان کارگر با 8ماه کارکردن در کارخانه حقوق 1ماه را علی الحساب به وی میپردازنند اگر اعتراض = با اخراج
ت. در زمان اقای هاشمی ما اقتصاد افسار گسیخته نداشتیم ارز- سکه - صنایع دستی- صنایع کوچک- صنعت و... مشکلاتی هم بود نه به اندازه الان
س.اقای هاشمی مثل همه ما دارای اشکالاتی بود وهست ولی به چه قیمتی به قیمت از دست دادن یک نخبه سیاسی ؟چرا ما فکر میکنیم تمام اتفاقاتی که در کشور میفتد به یک پای اقای هاشمی بند هست؟ در ضمن مگر برای دیگر اقازاده در این کشور مشکلی بوجود نیامده است اصلا حرکات فرزندش را که نباید بحساب پدرش نوشت
ش. اقای هاشمی در زمان ریاست جمهوری خود هرچه بقول شما ایراداتی داشت ولی با ولایت فقیه بود با رهبر بود خانه نشین نشد بخاطر حکم حکومتی
اقای هاشمی اوامر رهبری را در اسرع وقت بدون فوت وقت لازم الاجرا میدانست نه طفره برود بگوید مرغ یک پا دارد
ج. اقای هاشمی سیاست خارجی را مهار کرده داشت نه الان نمیدانیم جایگاه ما در حوزه خلیج فارس در بین کشورکهای 600000جمعیتی جندم هست
ضمنا در باره شمارش ارا اظهار نظر فرمودید باید عرض کنم که بنده یادم هست در بعضی از شهرها در ان زمان شورای نگهبان ارا را باطل اعلام میکرد بخاطر تقلب اگر اقای هاشمی چنین حرفی زده بود نه بقصد عمد بلکه خواست بگوید ارا رای مردمی باشد که مردم میخواهند وسانت از ارای مردم شعار نظام هست نباید خرده بگیریم
ووووووو
لذا ضعفهایی در ان زمان بود منکرش نیستم قوتهایی هم بود باید دید کفه ترازو به کدام سمت سنگینی میکند (702178) (moderator22)
 
یخی
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۴:۴۱:۱۶
دوست اصفهانی شما سنتون دوبرابر است ولی لابد حافظه ی شما بجا می آورد که به ما کمک کنید تا بدانیم
1- این اشرافیگری مسئولین را چه کسی به این نظام آورد!؟
2- فضای نقد و انتقاد در زمان چه کسی به اوج بستگی خود رسیده بود و منتقدان کدام دولت را در زندانی میکردند؟
3- بالاترین تورم ها در زمان چه دولتهایی شکل گرفت؟
4- پیوند باندهای قدرت و ثروت در زمان چه کسی شکل گرفت؟
5- آقازاده ها در این کشور از زمان چه دولتی ظهور کردند؟
-----
آره پدر من
شاید الان احمدی نژاد متهم به خیلی چیزها باشه ولی نباید یادمون بره تخم این مشکلات خیلی وقت قبلتر از احمدی نژاد و خاتمی کاشته شده بود و دولتها باید بیایند و بروند تا این علفهای هرز را از اقتصاد ایران ریشه کن کنند. (703676) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۴:۲۶:۱۷
آقاي يخي شما يخ شده ايد والا دوره رياست با شكوه آفاي خاتمي كجا و دوره ي سراسر رنج ومشقت آقاي احمدي نژاد كجا (895746) (moderator16)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۹:۵۹:۴۵
مشکلات وسوالهای امروزی مردم راببینید کجا می برنند شماهم آنجاببرید؟اگر موفق شداید به دیگران هم نشان دهید متشکرم (702184) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۰۱:۳۰
هرموقع دادگاه به جرم مرتضوی رسیدگی کرد زنگ میزنیم بقیه هم بیاند ! (702185) (moderator22)
 
امیر حیدر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۰۳:۱۹
اون موقع نفت 10 دلار بود، ویرانی بعد از جنگ غوغا میکرد ،همه چیز کوپنی بود،
اکنون نفت 120 دلار ولی افسوس.......... (702189) (moderator22)
 
امیر
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۳۸:۱۴
دل سوختن برای مردم چه ربطی پسرش دارد ؟ یعنی گیرم پسرش را تحویل دهد مشکلات مردم حل می وشد نه ؟
فکر نمی کنم بدتر از این وضع اقتصادی را تا حال مملکت دیده باشد،شما موافقان دولت فخیمه و عدالت گستر سکوت کنید ممنون می شویم که هرچه می کشیم از شماست،به خیرتان امیدی نیست شر مرسانید (702240) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۱:۵۰:۱۷
سلام ببخشید سن شما تا کجا قد می دهد. یادت رفته بعد از جنگ روزانه 8 ساعت خاموشی داشتیم و با همت رادمردانی چون هاشمی این مشکل برطرف شد. یادت رفته برا یک قالب صابون صف می ایستادیم ولی امروز بسته بسته آن را می خریم و هزاران مورد دیگر. عزیزجان کمی انصاف هم خوب است که البته شما ندارید. (702322) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۲:۵۷:۰۰
شما می توانیذ شکایتتان راپیش کسی ببرید که معاون اولش از حضور در دادگاه سر باز می زند.
پیش کسی که با حرف هایش واقعا آب را به آسیاب دشمن می ریزد. پیش کسی که هر کسی اگر حتی به حق از وی انتقاد می کند جمله معروفش بگم بگم را تکرار می کند بدون آنکه بگوید.
ضمنا اگه الان هنوز چیزی باقی مونده که گذران کنی از همان دوران سازندگی است وگرنه اگه به زمان آقای بگم بگم باشه یک سری ایستگاه راه آهن ناتمام افتتاح شده، یک سری بانک ورشکسته، اختلاسهایی به قدر بودجه کشور در زمان 3 تا رئیس جمهورو ماهی چهل و هشت هزار تومان صدقه و باقی ماجرا. (702401) (moderator22)
 
علی و.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۴۷:۵۶
1- لازم به شکایت نیست. نیازی به دلسوزی یا حتی محاکمه پسر ایشون هم نیشت. به هر حال آقای هاشمی هم خدماتی کرد و حالا هم اصرار داره که هرچه زودتر، به حیات سیاسی خودش خاتمه بده.

2- بحمدلله حرفهای ایشون هم تاثیرگذاری خاصی در مردم نداره. چه بهتر که بی بی سی و ... هم به این حرفای بی اثر مشغول بشن.

3- ولی هیچ وقت یادم نمیره که به خاطر مشکلات و فشار اقتصادی و خصوصا تبعیض و فاصله طبقاتی و حمایت ایشون از سرمایه داری، به قدری نارضایتی در خانواده ما وجود داشت که من 7-8 ساله و تازه باسواد شده، روی دیوار شعار "مرگ بر ..." نوشتم. (702483) (moderator22)
 
محمود
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۱۲:۰۲
سلام
این چند جمله اولی که گفتی مربوط به دوره ریاست جمهوری هاشمی است یا الان؟
من که سنم کم نیست بنظرم داری خیالبافی میکنی یا ممکنه قدیمیترا مغرضانه برات تعریف کردن، فقط امیدوارم ازخودت در نیاورده باشی. (702512) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۲۱:۴۶
اگر تورم و گرانی بود حداقل کار فراوان بود و رونق اقتصادی و امید به آینده وجود داشت و شالوده و زیرساختها بسرعت در حال گسترش بودند کارخانه ها و بخش خصوصی و کارآفرینان در یک نشاط اقتصادی بسر میبردند و.................................................................................. (702529) (moderator7)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۷:۵۰:۴۸
چقدر خوبه که شما حداقل تورم و گرانی زمان آقای هاشمی را قبول دارید. ولی کمی تحقیق کنید میبینید سیاستهای تعدیل اقتصادی در زمان دولت هاشمی اجرا شد و در نتیجه آن بسیاری از مردم بیکار شدند. (2380828) (alef-3)
 
احسان
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۱:۱۰:۲۹
من سنم قد میده حتی دوران جنگه راستی سن خودت قد میده یاده ما بعد از جنگ کلی بدهی بالا اورده بودیم یادت است که چند استان مرزی ایران تخریت شده بود یاده که کارخانه جات و زیربنای صنایع ایران یا تخریب شده بود یا از کار افتاده بود یادتون که سیلو های ارد و گندم فقط برای چند روز مردم ذخیره داشتن و از همه مهتر یادتون نرفته که نفت 8 دلار بود و خود استخراج نفت هم هزینه داره و برای اینکه ایران بازار نفت از دست نده بعضی وقتا ضرر هم می داد خب این هاشمی بود که توی این وضعت اومد کاندید شد و قبول کرد که رئیس جمهور باشه که به قول بعضی ها این کار یعنی خودکشی سیاسی حالا شما مقایسه کنید وضعیت اون زمان بعد از جنگ قیمت نفت و هماهنگ نبودن مجلس سوم با دولت در اون زمان با دولت هشتم و نهم که ماشاا.. قیمت نفت به اسمان رسید مجلس که شده حیاط خلوت دولت خرابی جنگ هم که نداریم خدایش بی طرف بشین و مقایسه کن بعد حرف بزن (702591) (moderator22)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۷:۵۵:۲۲
اگه 6 سال پیش سری به خرمشهر میزدی و خدای ناکرده در اونجا مریض میشدی و برای درمان به مثلا بیمارستان میرفتی و نا امید از درمان بر میگشتی اینکونه به تمجید بازسازی خرابه های جنگ در زمان هاشمی نمیپرداختی. (2380833) (alef-3)
 
سازمخالف
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۲:۰۱:۳۹
دوست عزیز سن این بنده حقیر آنقدری میباشد که میتوانم از دوران انقلاب برایت خاطره بگویم .

اگر آمار در دوران دبیرستان یا دانشگاه بصورت عمومی و یا مهندسی پاس کرده باشید ، آمار جامعه داریم و آمار نمونه !
آمار را نسبت به آمار زمان خود در نمونه و جامعه خود میسنجند ( اگر الف اجازه میداد ، آمار را به شما تدریس میکردم ).

نه پسر را از پدر نتیجه میگیرند و نه پدر را از پسر ( نمونه تاریخی گواه بر این مساله است)

همین آقازاده ها که شما میفرمایید همین الان بسیار هستند که هر روز یک بانک خصوصی تاسیس میکنند ، وگرنه مردم عادی با این سرمایه عادی که نمیتوانند بانک با سرمایه های عظیم تاسیس کنند .

وظیفه قوه قضاییه است که به این مسائل برسد نه آقای هاشمی!

وقت خود را تلف نمیکنم ، تنها یک مورد ، و آن اینکه سخنان امام در تایید آقای هاشمی و همچنین سخنرانی آقای هاشمی پس از فوت امام را در صحن مجلس خبرگان به صورت کامل و دقیق ببینید . (702617) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۷:۰۱:۱۲
عزیز دل
موقعیت آن موقع ایران با الانش خیلی فرق داشت
ان موقع یه کشور جنگ زده بودیم با هزاران مشکلات و فشار صدر برابر کشورهای خارجی
اما حال چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (702661) (moderator22)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۰۰:۳۶
آقای سن بالا! شما که مثلا سنی ازت گذشته واقعا تفاوت دروه حال حاضر رو با دوره بعد از جنگ متوجه نمی شی یا به صلاحت نیست که متوجه بشی!! دروه هاشمی بلافاصله بعد از جنگ بود دوره ایی که دولت درامد زیادی هم از نفت نداشت ولی الان که 20 سال از جنگ گذشته دیگه نباید شاهد این وضع باشیم با اینکه در دوره قبل از احمدی نژاد اصلا تورم به این شکل نبود تازه با این درآمد سر سام آوری که در این دوره از نفت داشتیم به جز زیخت و پاشی که دولت و دوستانش که اشتهای خوبی در بالا کشیدن ثروت کشور داشتن چیز دیگری عاید مردم شد؟

کدوم دادگاه رو میگی پسر هاشمی اگر الان بیاد فقط قربانی دعوای سیاسی مخالفان هاشمی میشه و با اون سابقه ی دادگاه های فرمایشی که اصلاح طلب ها رو مثلا محاکمه کردن امیدی به اجرای عدالت نیست (702766) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۰:۴۱:۵۲
نه اینکه دادگاههای ایران هم "بی داد گاه " نیستند! (703038) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۳:۲۲:۱۰
چی باعث شده فکر کنی با چند تا بچه طرفی؟
یعنی هر کس مخالف فکر شما باشه بچه است سنش قد نمیده؟
نه عزیزم بچه های که تو میگی بلایی سوشون اوردیم یا تو کوچه ها ولو افتادن یا معتاد شدن یا از بیکاری بیمار شدن یا اونایی که تو اینترنت هستن کاری کردیم از سیاست من و شما گریزان هستن دنبال چیزای دیگن نه روزنامه خونی
روزنامه و اخبار کار کارکشته تراست
شرمنده ام ولی دورو برت ببین جوونای سن پایین که تو میگی اصلا حوصله این کاررا دارن اخبارو دارن یا سرشون رو به چیزای دیگه گرم کردن (703474) (moderator22)
 
من
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۵:۰۰:۲۲
گفتی آمار

کدوم آمار؟؟؟؟

از این آمار هائی که جناب احمدی نژاد از تو جیبشون در میارن؟؟؟؟ (703737) (moderator22)
 
علي
۱۳۹۰-۱۲-۲۵ ۰۱:۱۴:۰۲
جناب ساز موافق! شمايي که سنتان قد مي دهد، آيا مي داني که تورم بالا در دولت هاشمي فقط مدتي کوتاه و چند روز بود و به سرعت کنترل شد و شما که آن روزها را به ياد داريد حتما فراموش نکرده ايد که پايين ترين تورم و گراني هم مربوط به دولت آقاي هاشمي است و لابد يادتان هست که قيمت نفت چند بود و در آمد هشت سال آقاي هاشمي فقط 114 ميليارد دلار بود اما دولت احمدي نژاد در سال 90 ، فقط 9 ماه اول سال 100 ميليارد دلار درآمد داشت. آقاي هاشمي با 114 ميليارد دلار تمام خرابي هاي جنگ را ساخت، چندين نيروگاه برق راه انداخت (707312) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۴۷:۵۲
اسلام و نظام به هیچ شخصی مدیون نیست، بخصوص ایشان که میتواند دانشگاه آزاد را (ارزش: بالای 100 هزار میلیارد تومان) وقف خود و خانواده اش کند و پس از ابطال آن میتواند فرزند متهمش را برای مأموریت بفرستد انگلستان. (701714) (moderator22)
 
صادق
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۹:۲۳:۲۹
حال من کار ندارم که دانشگاه آزاد را آقای هاشمی صرف چه کسانی کرده اما در هر صورت اگر ارزش دانشکاه آزاد 100 هزار میلیارد تومن که نه بالای 100 هزار میلیارد تومن باشد، همه مملکت را تعطیل کنیم دانشگاه آزاد و جاسبی تولید کنیم. فکر کن . 100 هزار میلیارد تومن. باز خوبه نفرمود 100 هزار میلیارد دلار. یعنی می شه باهاش 33 تا اختلاس کرد. یه بار دیگه فکر کن. 100 هزار میلیارد تومن. حالا شما تصور کنید یکی می آد به دوستمون می گه آقای احمدی نژاد 300 میلیارد تومن خرج فلان بیمارستان کرده. این دوستمون یه لحظه می آد شک کنه که شاید این خبر دروغ باشه؟ (702146) (moderator22)
 
میثم
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۱۳:۴۰
تا از چیزی مطمئن نشدی نگو عزیزم شما مطمئنی وقف خودش وخونواده اش کرده؟ (702515) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۳۲:۱۳
واقعا که چرا دروغ میگی؟ حق امثال شما همان دروغگویست که دروغ و تهمت رو تودهن شماها انداخت (702539) (moderator7)
 
حسین
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۴۹:۴۳
عزیزان فراموش نکنید که زمانی که بعضی ها مثل روزنامه سلام از رفتارها و عملکرد آقای هاشمی انتقاد میکردند همین کسانی که حالا دشمن دو آتشه ایشان شده اند در نماز جمعه شعار میدادند { مخالف هاشمی مخالف رهبر است ، مخالف رهبری دشمن پیغمبر است } چه تعداد از منتقدین آن روز که بخاطر همان انتقادات به زندان نیافتادند و چه روزنامه ها که بسته نشد حال چه شده که همه داد میزنند انحراف از زمان هاشمی شروع شده و انقدر در کوبیدن ایشان پیش افتاده اند که حتی انصاف را نادیده گرفته و مثل این دوستمان میگوید دانشگاه آزاد را میخواسته وقف خانواده خود کند . براستی چرا ما ایرانیها هیچگاه اعتدال و انصاف را رعایت نکرده و همه چیز و همه کس را یا سیاه سیاه میبینیم و یا سفید سفید ؟ قبول کنیم که هر کس در هر جایگاه و مقامی که مسئولیت قبول میکند ممکن است اشتباه داشته باشد و جامعه این حق را دارد که با رعایت انصاف از وی بازخواست نماید چه هاشمی باشد چه خاتمی و چه احمدی نژاد . چه بالاتر از ایشان و چه پایئنتر از ایشان . (702556) (moderator22)
 
سازمخالف
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۱:۴۹:۳۳
دوست عزیز باید خدمت شما عرض کنم که سن بنده آنقدری میباشد که میتوانم حتی از دوران انقلاب هم برایت خاطره بگویم !
هیچ گاه از پسر نمیتوان پدر را نتیجه گرفت و همچنین از پدر نمیتوان پسر را نتیجه گرفت ! بطور مثال ( به دور از تشبیه و تنها جهت مثال در قیاس) نوح و کنعان پسرش.

بنده اسمی از دین نبردم که بخواهم خدای نکرده دین را مدیون کنم ، پس لطفا مغلطه نکنید !
و این را بدانید که هیچ کس دارای مصونیت از گناه و معصومیت نمیباشد به جز، پیغمبران و امامان که آخرین آنها امام زمان(عج) میباشد.

اگر در هر دوره ای فساد وجود داشت ، به اندازه این دوره نیست ، مثال واضح میزنم :
در این چند سال اخیر جریان انحرافی داریم که همه از آن صحبت میکنند و لی کسی جرات کنار زدن آن را ندارد !
در این دوره به اندازه کافی اختلاس و عیدی های کلان به روسا داریم !
در این دوره خط فقر 950000تومانی ( به گفته سایت الف) داریم .
در این دوره افت ارزش پول ملی را داریم !
در این دوره بیکاری و ادعای ایجاد 2500000 شغل را داریم
در این دوره فیلم ظهور نزدیک است و انتساب های عوامل فیلم به اولیای الهی را داریم .
در این دوره اس ام اس های یارانه ای قابل توجه داریم !
.
.
.


بی زحمت پیشنهاد میکنم دوستانی که اینگونه در مورد آقای هاشمی صحبت میکنند ، لطفا سخنان امام خمینی در مورد تایید آقای هاشمی و همچنین سخنرانی آقای هاشمی پس از فوت امام در مجلس خبرگان را به خوبی و کامل ببینند.

یاعلی (702613) (moderator22)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۰۲:۳۶
اگر شما هم در سود دانشگاه آزاد شریک بودی باز هم مشکلی داشتی؟ یا واقعا درد عدالت داری؟ (702775) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۰:۰۷:۴۶
زمانی رهبری فرمودند هیچ کس برای من اقای هاشمی نمی شود (702933) (moderator22)
 
موسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۱:۴۸:۱۴
اگه وقف خونواده ش کرده، چرا سر از برادران دانشجو در آورده؟ (703254) (moderator22)
 
حامد
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۶:۱۰:۴۹
عزیز من ایشان میخواست اموال و مایملک دانشگاه را وقف خود دانشگاه آزاد بکند و از آن صرفا برای توسعه و گسترش دانشگاه استفاده شود و یعنی اینکه دولت فردا نیاید بگوید این قسمت دانشگاه را بدهید دولت نیاز دارد و . . . وقف خانواده که اطلاق وقف به آن نمی گیرد و اگر می خواستند چنین کاری بکنند نیاز نبود که آن را اعلام کنند. (703884) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۶:۲۲:۴۱
اقای از خدا نترس هاشمی قبل از انقلاب از ثروتمندان وصادر کنندگان کشور بود پول ندیده نبود تا خودشو گم کند مثل بعضیها. (703914) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۷:۵۷:۵۳
منظور شماهمان تورم بالاي 40درصد (702063) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۳۱:۲۳
این نظام به هیچ کسی مدیون نیست عزیز من! آقای هاشمی هم هر چی داره از صدقه سری این مردم و نظام داره. مادر شهید جیگر گوششو داده برای نظام یه سر سوزن توقع نداره از مردم، آقای رفسنجانی هم خدماتش سر جاش ولی هنوز مدیون مردمه... (702231) (moderator22)
 
رضا
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۵۰:۴۱
بله تا تورم 40 درصدی سال 74 را احیا کنند (702248) (moderator22)
 
علیرضا
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۴۱:۳۹
کاملا موافقم که در این نظام به آقای هاشمی ظلم ها شده است، ولی سخن دقبقتر آن است که بگوییم آقای هاشمی چه طلم ها که به خود نکرد!
آیا غیر از این است که بیشترین ظلم ها و تهمت ها و فحاشی ها به ایشان از طرف کسانی است که هیچگاه به این نظام و به آقای هاشمی پایبند نبودند و در همان زمان ها این نیروهای ارزشی بودند که از ایشان با تمام قوا دفاع می کردند؟
ظلمِ به خود از این بالاتر که الان ایشان کسانی را زیر چتر خود گرفته اند که زمانی سر به تن هاشمی را نمی خواستند؟؟
در اوج تهمت ها و افتراها، مصاحبه های روزنامه کیهان با ایشان را یادتان نیست؟ که چطور توانست در آن مصاحبه ها تمام قد از خود دفاع کند؟!

آقای هاشمی-به نظر من- هنوز هم اسطوره ی انقلاب است، مرد سخت ترین روزهای انقلاب است-سخت ترین روذها-. ...... اگر بداند. (702545) (moderator22)
 
ملکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۲۸:۲۲
با سلام
نظام به هیچ کس مدیون نیست بلکه این مسئولین هستند که به نظام مدیون هستند . خود امام هم می فرمودند حتی امام زمان هم فدایی نظام الهی هستند (702725) (moderator22)
 
بشنو
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۱:۲۹:۱۲
آقای هاشمی اگر میتوانست جلوی تورم 50% زمان خودش را میگرفت (703196) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۵:۲۳:۱۹
ما در زمان ریاست جمهوری ایشون نرخ تورم 46 درصدی را تجربه کردیم پس سعی نکنید ایشون را ناجی اقتصادی مملکت معرفی کنید. (703789) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۶:۴۶:۱۳
هاشمی در هر شرایطی محبوبیت داره فرقی هم نمیکنه چه طرفی باشه داخلی ،خارجی ،راستی ،چپی ،بالا ،پایین (701957) (moderator22)
 
یخی
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۱۰:۵۱
حافظه ی بسیار ضعیفی دارید!
اگر به انتخاباتهای 14 سال اخیر (76 به بعد) نگاه کنید هیچ وقت مردم هیچ اقبالی به هاشمی و نزدیکان و همفکرانش نشون ندادند.
پس صحبت از محبوبیت مردمی شبیه جک هستش
چه اینجا صدتا منفی بزنید چه صد تا مثبت این واقعیتی هستش که مردم پای صندوق های رای بارها اثبات کرده اند (702201) (moderator22)
 
علی و.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۵۱:۲۴
شما سنت به مجلس ششم قد میده؟ به سال 84 چی؟ یا 88؟ (702489) (moderator22)
 
علی و.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۱:۰۵:۰۷
اخیرا آقای زیباکلام گفته بود اگر بجای خاتمی تیر چراغ برق هم در انتخابات 76 کاندید شده بود، پیروز میشد. چون مردم با چریان هاشمی و ناطق نوری منتسب به ایشون مشکل داشتن. منظورت از محبوبییت همینه دیگه؟ (702572) (moderator22)
 
مجید
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۱۳:۱۸
شما چرا دروغ میگی؟ مگه خود شما نبودید در دور اول انتخاباتی آقای دکتر محموداحمدی نژاد برای اینکه هاشمی رای نیاره دویدید رفتید به آقای دکتر رای دادید ؟ بنظرم شما بیشتر دروغ میگید. (702699) (moderator22)
 
rooholah
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۴۹:۵۹
هاشمی مرد بزرگ سخت کردن روزها است (702247) (moderator22)
 
مهرداد
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۱:۲۸:۲۸
آقای هاشمی خیلی با هوش و خوش فکراند. ولی مشاورانی که به ایشان مشاوره میدهند، یا حقوق بگیراند یا معرفی شده از جاهایی که آدم تو رودرواستی قرار میگیرد برای پذیرش آنها. اگر مشاورانی ایثارگر و ازخودگذشته میداشت، وضع و روزگار ایران و جهان اسلام خیلی بهتر می بود. (702297) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۴:۱۴:۰۸
چه ربطي به جهان اسلام داره؟ خيلي بي ربطه!!!!! (703599) (moderator22)
 
علی و.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۱:۱۶:۱۱
بهتره دوستانی که در مورد آقای هاشمی در دوران احمدی نژاد نظر میدن، با صداقت، سنشون و نظرشون در مورد ایشون رو در دوران دولت سازندگی و اصلاحات هم بنویسن تا ماها که اون دورانو هم دیدیم و هم "به یاد داریم"، احساس نکنیم بعضیا سنشون کمه یا جوگیر شدن. (702601) (moderator22)
 
ds
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۵:۴۲:۳۶
روزهای سخت تر از این هم مگه هست؟؟زر و زور موجب تزویر بعضی از حرکتها آنقدر بچگانهست آبروی انسان را به مخاطره می اندازد و لعن دایم تاریخ را بجان میخرد؟؟؟ (702643) (moderator22)
 
امین
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۳۴:۱۷
درود بر هاشمی.مسائلی را که هاشمی الان میفهمه ما چند سال دیگه درک میکنیم.هاشمی تفکر اقتصادی زیبایی داره.هاشمی دنیا دیده است و خیلی مسادل براش هل شدست.
ما هاشمی را در اصفهان شدیدا حمایت میکنیم (702731) (moderator22)
 
صدیقه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۵۶:۰۷
من فقط می دونم دنیا دار مکافاته
اگه الان هاشمی تو انزوای نسبی قرار گرفته بخاطر کارهاییه که تو گذشته کرده! (702763) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۳:۵۱:۲۱
اگر این همه طرفدار داره پس چرا رای نیاورد ؟!!! آن موقع که دولت دست خاتمی و حامیان رفسنجانی بود -- نمی خواهید بگید که تقلب شده یا تازه ایشان را شناخته اید (703530) (moderator22)
 
مجیذ
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۰:۳۱:۵۷
اشتبا نکنید ! دیگر امثالی به استواری و باسیاستمدار تر ی مثل هاشمی رفسنجانی بخوذ نخواهد ذیذ . (701138) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۲۷:۳۲
حالا ديگر حتي براي مردم عادي هم ثابت شد كه هاشمي بابصيرت ترين سياستمدار ايران است. (701658) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۵۹:۲۸
کجا اینو ثابت کرد در سال 88 این کارو کرد ؟ (701749) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۰۳:۳۲
شما یا سن تان نمی رسد یا در توهم جریانت این روزها هستید هاشمی خیلی بزگتر از این مقاله هاست که برای بعضی ها متعاسفم که شهرخودزانشناخته به مسافرت های خارجی می روند (702191) (moderator22)
 
صدرالدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۱۸:۰۷
حالا مانده شما لایه های پنهان هاشمی را در جریان انتخابات 88 پی ببرید بدانید که هاشمی اصلا سکوت نکرد و بهترین سیاست را پیاده کرد...!!1 (702211) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۱:۳۲:۱۳
در همون جریان 88 هم برای کسانی که بیدار بودند و فهمیدند این بصیرت ثابت شد و برای کسانی که دلشان روشن بود اما در اشتباه بودند هم این روزها این بصیرت ثابت شد اما وای به حال کسانی که در خواب خرگوشی به سر می برند که هیچگاه هیچ نخواهند فهمید جز منافع و جیب خود (703211) (moderator22)
 
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۱:۴۷:۳۴
تصحیح کنم برای دشمنان نظام هم همینطور (702317) (moderator22)
 
علی و.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۵۷:۰۶
خواستی آدرس دهاتمون رو میدم، شما یه سر بزن ببین اونجا چقدر طرفدار داره!
یکیشون یه هموطن کرده در منطقه ای نزدیک مرز. 3 تا زن داره با 10 تا بچه.
میگه احمدی نژاد به من بالای کوهی، داره ماهی فلان قدر میده که اگرم نمیداد نمیتونستم اعتراضی بکنم. اگه لازم بشه خودم و همه کس و کارم جونم براش میدیم. نه به خاطر پولش. به خاطر عدالتش. (702495) (moderator22)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۶:۴۹:۲۶
اگر فبل از انتخابات 76 ایشون تو اون نماز جمعه معروف نمی گفت کسی حق تخلف در انتخابات را نداره شاید یه عده یه کارایی می کردند. دستت درد نکنه هاسمی! (701960) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۴۴:۵۳
البته همان موقع هم سه تا از استانداراها يك كارائي كردند كه راي داخل صندوقها از صد در صد بالاتر رفت (و البته به نفع نفر دوم)طرفه انكه يكي از آن سه استاندار الان تكيه بر صندلي رياست جمهوري زده و ديگري معاون اول اوست و آن يكي هم ... مي گويند وقتي نفر سوم را محاكمه مي كردند به او گفتند چرا خيانت كرديد گفت من خيانت نكردم ديگران كه كار مرا انجام ندادند خيانت كردند. (702858) (moderator22)
 
رضا حسین خداداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۴۱:۰۷
در دوره ای که هردو جناح همدیگر را به نفاق و دورویی متهم میکنند و در زمانی که غبار فتنه در خیلی از جاها و بر روی چهره خیلی از افراد نشسته تشخیص حق از باطل بسیار دشوار مینماید وبرای تشخیص حق از باطل باید بصیرتی در حد یاران بزرگ مظلوم عالم حضرت امام علی (ع) داشت. اما بنده در مورد یک مساله همه موافقان اقای هاشمی را به تفکر دعوت میکنم :بر فرض اینکه همه مخالفان اقای هاشمی انحصار طلبند و متحجر و تمامیت خواه.ولی چرا اقای هاشمی در مقابل ریاست 30 ساله آقای جاسبی بر دانشگاه آزاد هیچ واکنشی نداشتند و با اقدام جهت تغییر ایشان مقاومت فرمودند؟خواهشا در حد 30 ثانیه به حرفهای حقیر فکر نمایید و بعد نوشته ام را با رای های منفی تان بکوبید. (702544) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۶:۲۸:۵۸
دانشگاه ازاد خصوصی بود یعنی این را نمیدانستید الان میتوانید هر طور میخواهید با دانشگاه رفتار کنید چون دولتی شده واز بیت المال تغذیه خواهد شد. (703927) (moderator22)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۰:۳۷:۳۸
باسلام
پیچیده نویسی و واکاوی شخصیت سیاسی جناب آقای هاشمی در حالی در این چند سطر و دیگر متون گذشته این سایت آورده می شود که شخصیت برجسته ایشان برای همگان از نسل های اول گرفته تا کنون به طور کامل شفاف و شناخته شده هست. ضمن اینکه در وضعیت کنونی این گونه نوشتارها ناکارآمد و به صلاح اساس نظام و کشور نیست، قاطبه مردم هم خیلی بر موج سازی این گونه نوشتارها نمی نشینند. به جز خارج نشینان .... به واقع باید گفت عیار سنجش مردم در زمان حاضر چیز های غیر از این مطالب هست که هیچگاه به آن پرداخته نمی شود و اگر هم می شود با چند عبارت و برخورد و سانسور به جایی نمی رسد ضمن آنکه انتشار چنین نوشته هایی خود به خود بدعتی می شود که به طور آشکارا سایر شخصیت های کنونی کشور که اکنون خدمتگزار می شناسیم شان فردا نیز نوشتار دیگری خدمات آنان را نادیده خواهیم گرفت.... واقعا ما مردم متحیریم از این همه برخوردهای بدون مطالعه و غیر مردمی
خوب هست که مطالب با معیارها و حساسیت های مردمی نوشته شود نه با چارچوب و قالب بندی های جریانی و قدرت خواه
(701152) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۳۳:۱۷
این نقدها به نفع مصالح نظام نیست ولی سخنان اقای هاشمی با ان بازتابهایش به نفع نظام است !

کی می خوای گول بزنی!آقا حمید!

مطمئن باش اگر اقای هاشمی برای مجلس خبرگان کاندید شود رای نخواهد اورد این را به شما قول می دهم. (701677) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۹:۲۳:۴۰
مملكت رو گروني فراگرفته شما دارين از كي به نظام مديونه ونظام به كي مديونه دم ميزنيد (702148) (moderator22)
 
صدرالدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۱۹:۳۷
جان من،...مگه اینکه شما رییس ستاد انتخابات باشی!!! (702214) (moderator22)
 
میلاد
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۱۶:۳۴
تو هم که داری از طرف مردم تصمیم میگیری و اعلام میکنی اجازه داری (702520) (moderator22)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۴۲:۳۳
باسلام
با نقد عالمانه درون نظام کاملا موافق هستم اما با تخریب و مخدوش کردن سرمایه های این نظام کاملا مخالفم ، چرا که اگر سرانگشتی بررسی کرده باشید قطعا تصدیق می فرمایید که آنکه خودش را گول می زند و سرش را مثل کبک توی برف کرده کسانی هستند که چشمشان را بر روی همه این حقیقت ها بسته اند ... ضمنا عیار سنجش انسان های بزرگ با برگزاری یک انتخابات و .... مشخص نمی شود و توصیه می کنم هیچگاه مطلق فرمایش نکنید ... یک پل باقی بگذارید
بحث من و امثال من دفاع از انسان های ارزشمند این جامعه با هر نوع سبک و سیاق هست .. آقای هاشمی که جای خود دارند...
بهرحال ممنونم از توصیه تان (702848) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۲:۵۱:۵۰
همين 4 سال پيش 1600000 راي آورد آنهم "زير تيغ تيز تخريب" (703421) (moderator22)
 
ساده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۱:۴۹:۲۷
عذر میخواهم منظورتون همون مردمی بود که به ایشون رای ندادند (702320) (moderator22)
 
ایوب محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۰:۳۹:۳۴
تا هاشمی زنده است انقلاب زنده است (701153) (moderator18)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۳۰:۲۴
از بين هاشمي و احمدي نژاد كداميك بابصيرت تر و صادق تر با مردم بودند؟ لطفا شما به جاي مردم پاسخ ندهيد. بگذاريد مردم خودشان جواب دهند. البته با آن همه قانون گريزي و كارهاي غلط و نابودي زيرساختهاي اقتصادي كشور و رواج تملق گويي و ريا كاري و ....در كشور و عظيم ترين مفاسد مالي تاريخ ايران مشخص شد كه چه كساني بابصيرت بودند و چه كساني بي بصيرت.. دوران احمدي نژاد معلوم نشد صدها ميليارد دلار پول بي زبان اين مردم مظلوم كجاها خرج شد كه داد مردم از گراني و بيكاري و ... بلندتر از گذشته به گوش مي رسد و سال به سال وضعيت فرهنگي و اقتصادي كشور بدتر مي شود..؟ (701665) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۸:۱۸:۳۵
یه نگاهی به عاقبت و اموال خاندانش بنداز ببین کی مردمیه کی فراریه اصلا از طرز تفکر شون اطلاعی داری؟ (702086) (moderator22)
 
ساده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۱:۵۳:۳۵
البته صداقت احمدی نژاد در این بود که در دوره ریاست جمهوریشون این اختلاص فاش شد وگرنه اگر مثل هاشمی باهوش بود نمی گذاشت این موضوع لو بره وگرنه در دوران هاشمی هم این بخور بخورا بیشتر بود مثال مهدی هاشمی و .... (702333) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۵:۰۱:۵۵
ببخشید باز قالی قرمز جلو اقا پهن کردید.مردم هم هیچ؟ (701757) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۳۶:۴۹
مردم الآن قدرش را فهمیده اند (702542) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۱:۳۳:۲۳
نظرات گروهی از مردم رو می تونید در ارا بفهمید پس مردم هیچ را وقتی راه بیندازید که شما با 20 رای در مقابل 225 رای نظر خودت رو نظر مردم می دونی!!!
به نظر من 225 نفرمی شن مردم نه 20 رای!!! (703217) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۳۵:۲۱
روش مدیریتی ایشان در تمام زمینه ها از نظر عموم صاحب نظران روش صحیحی بوده است که ایکاش تداوم می یافت و مجموعاً راه و روش ایشان نمره قبولی بالایی دارد (702541) (moderator7)
 
علی و.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۴۶:۵۱
3- کاش حداقل آقای هاشمی هر چند یک بار، نمک روی زخمهای 20 ساله "مردم" و خانواده شهدایی که 8 سال برای حفظ اون آرمانها جنگیدن و شهید شدن، نمیریخت. یاد معذرت خواهی امام از خانواده شهدا به خاطر انحراف انقلاب بخیر!

4- میگم مردم نه تو که سنت یا حافظه تاریخیت به اون دوران قد نمیده و زرتی منفی میدی. تو چه میدونی که چرا با داشتن آخرین مدل ماشین و لوازم خانگی و ... بازهم احساس خوشی نمیکنی. چه میدونی که این ناخوشی از نداشتن نیست. از کمتر داشتن نسبت به فلان فامیل و آشناست. ناشی از ایجاد حرص و ولع و برتری طلبی دنیوی و رواج تجمل گرایی افراطی در سیاستهای دولت و خطبه های نماز جمعه اون دورانه. چه میدونی که .... (702554) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۰:۴۳:۱۳
من دوران شاه و زمان انقلاب را یادم نمی آید ولی از زمان امام راحل همواره به یاد دارم که ایشان مورد تقدیر امام بودند و به عنوان یکی از پشتوانه های انقلاب یاد می شدند. حال اگر ما نتوانیم به چنین شخصیتی اعتماد کنیم چگونه می توانیم به تازه به دوران رسیده هایی که نه تنها در پیروزی انقلاب نقشی نداشته اند که حتی محضر امام و سالهای سخت جنگ و ... را درک نکرده اند و تنها به لطف در اختیار داشتن ابزار ارتباط جمعی و یا پست و مقامی باد آورده دم از انقلاب و خط امام می زنند اطمینان نموده و سرنوشت انقلاب و کشورمان را به دست آنان بسپاریم. کسانی را که امام مهر تائید بر آنان زده اند چنین بی اعتبار شده اند حال چه کسی برتر از امام بر این اقایون مهر تائید میزند تا ملتی دنباله روی آنان شوند. (701164) (moderator22)
 
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۱:۵۴:۵۹
امام فرمود معیار سنجش افراد حال حاضر انان است (702335) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۶:۳۳:۵۴
برو بگرد ببین این حرف امام برای جه کسانی بود .در جهت تخریب بود یا تایید تو که زمان امام نبودی برو صحیفه ی نور را بخوان بعد خجالت بکش .حرف امام امام حرفهاست ندانسته قضاوت نکن. (703939) (moderator22)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۰:۰۳:۱۳
دوست عزیز اگر به تاریخ اسلام نگاهی اجمالی بیاندازیم طلحه و زبیر در زمان پیامبر (ص) بسیار تاثیر گذاربوده و دارای شخصیتی دینی و والا بودند ولی در زمان امامت حضرت علی (ع) دیدیم که همه آن سبقه را فدای دنیا خواهی کردند و امام (ره ) نیز در وصیت نامه خویش ملاک را رفتار حال افراد قرار دادند نه سابقه آنها . خداوند همه ما را هدایت کند انشالله (702916) (moderator22)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۰:۴۷:۰۴
چند درصد واجدین شرایط در تهران وشهرهای بزرگ رای داده اند؟اگرچه هر نفر یک رای دارد ولی زمانیکه از افکار سخن گفته میشود تعریف شما از افکار عمومی چه کسانی هستند.
آقای هاشمی میتوانست ریاست مجلس خبرگان وبسیاری از عناوین دیگر را داشته باشد ولی ایشان دیگر این موارد را نمی خواهند، چون سالها آنرا دراختیار داشته است
شرایط فعلی صحت پیش بینی ورفتار ایشان را میرساند ومیتوان گفت
حداقل چیزی را که بدست آورده آنست که درنزد افکار عمومی مقبول است (701172) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۳۹:۲۵
مزاح جالبی بود.

مثل قضیه "ما بی شماریم توی فضای مجازی"

اقبال عمومی به ایشان رو در سال 84 دیدیم. (701689) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۹:۲۸:۰۹
بيايد برايند و عملكرد شخصيت هاي اين نظام رو چه از نظره اقتصادي وفرهنگي وسياسي در نظر بگيريم

خودمون به خودمون نمره چند ميديم (702153) (moderator22)
 
امیر
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۴۴:۲۲
پس نه مثل قضیه ی شما بی شمارید در رسانه یک طرفه !
بی شمار باشیم یا نباشیم مردمی هستیم که معترضیم و هیچ کس صدای ما را نمی شنود،ولی مهم این است که مسلمانیم و در ایران زندگی می کنیم.یعنی هم وطن و هم دین هستیم ولی معترض ، گناه کرده ایم؟ برادر یا خواهر مسلمان قدری با انصاف باش
گرانی را نمی بینی؟ تملق گویی را نمی بینی؟ فساد را نمی بینی؟ بیکاری را نمیبینی؟ هر کدام روز به روز بدتر هم میشود،نمیبینی؟ چه کنیم شما نمیبینید و ما اندک هستیم،چه کنیم؟ پس بکشید ما را خلاصمان کنید ! مردم که نیستیم آدم حساب نمی شویم فقط شما مردمین فقط شما آدمین ! (702244) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۴۹:۲۹
ایشان در آن زمان از سوی اصلاح طلبان تند رو و ... مورد هجمه و اتهامات و تبلیغات سویی قرار گرفتند و حتی کسانی هم که در زمان حضرت امام (ره) از ایشان کینه داشتند فرصت را غنیمت شمرده و از تمام امکانات تبلیغی حتی مساجد علیه این شخصیت استفاده کردند و مردم را علیه ایشان برانگیختند که یکی از نمونه های آن در مناظره ها پیش آمد و اجازه دفاع هم به ایشان داده نشد .اگر به یاد داشته باشید چنین رفتاری را علیه شهید بهشتی انجام دادند. بهر حال انشاء اله حق جای خود راپیدا می کند. (702486) (moderator22)
 
احمد
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۲۷:۳۰
با آن همه تخریبی که از طرف نیروهای نظامی و شبهه نظامی و منابر شد
ودر شرایطی که تعداد رای دهندگان ریاست جمهوری با ارفاق به 50درصد رسید
البته آمار رسمی طبق معمول 15درصد بیشتر بود و با اون شعار های عوام پسند رقیب ایشان معلومه که استقبال از هاشمی کم می شد
رقیب ایشان استاد به تمام معنای سخنوری به سبک مردم کوچه بازار بودند در حالی که هاشمی سخنانی می گفت و می گوید که همه فهم نیست (702724) (moderator22)
 
رضایی
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۱:۴۹:۰۰
از قدیم میگفتند اگر آدم یه دروغ رو زیاد تکرار کنه خودش هم تدریجاً باورش میشه ، دوست عزیز میتونی همین منفی و مثبت های همین سایت رو یا هرسایت دیگه ای که بصورت آزادانه رای داده میشه نگاه بکنی ببینی کی بی شمار است و کی در اقلیت . الان هم اگر یک انتخابات برگزار بشه باز هم هاشمی اول میشه چون علیرغم بعضی از اشتباهات که ممکنه از هر انسانی سر بزنه ایشون کارهای بزرگی انجام دادند . نکنه شما تدریجاً براثر تکرار نتایج این نوع انتخابات ها باورتون شده !!! بیایید وسط مردم و توی متن جامعه ببینید واقعاً چه خبر ، حقیقت چیه نه اون چیز ساختگی که صدا و سیما نشون میده و القاء میکنه . که البته در نهایت به نفع کشور و مردم هم نیست چون اگر ما واقعاً مسلمان هستیم باید با تمام وجود باور داشته باشیم که از دروغ و تزویر و ریا ره به جایی نخواهیم برد (703258) (moderator22)
 
امیر
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۰۹:۲۹
هاشمی رو همه می شناسند و اگه این انقلاب سر پا از زحمات افرادی چون هاشمی و غیره است حالا هاشمی نون به نرخ روز خور نیست و همیشه سر حرف اش ایستاده و از نظر خیلی ها خوش ایند نمی یاد -هاشمی احساس خطر کرد برای انقلاب و بازگو کرد و این به هیچ وجه بد نیست حالا خیلی ها فکر می کنند می تونند جای هاشمی رو بگیرند (701209) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۲:۲۵:۴۵
هاشمی سیاستمدار برجسته ای است اگرچه ممکن است اشتباه کرده باشد مثل بسیاری از سیاستمداران اما خدمات وی به این کشور بسیار برجسته است. تاسیس دانشگاه ازاد یکی از این خدمات ایشان بود وبرای نیافتن این دانشگاه به دست نااهلان هم بخوبی ایستادگی کرد. اصرار به ساخت مترو که امروز جزء بعض احمدی نزاد است از دیگر خدمات ایشان بود که امروز توسط قالیباف بخوبی علیرغم ناجوانمردی ها بخوبی پیس می رود.
توجه به زیر ساخت ها کشور که نتیجه انرا امروز می بینیم در همه بخش های صنایع از زحمات شخص هاشمی بوده است. (701411) (moderator18)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۳۲:۵۷
هاشمي همان هشدارهايي كه در دوران دولت نهم داده بود همگي اكنون محقق شده است و وضعيت كشور از نظر اقتصادي و فرهنگي و اخلاقي . وضعيت بغرنج و وخيمي است. هاشمي آن سالها گفت گداپروري اما دولت آن را توهين تلقي كرد و برنتافت .. اما حالا مي بينيم كه هاشمي كاملا درست مي گفت و درست پيش بيني مي كرد اما برعكس احمدي نژاد هنوز هم در حال دادن شعارهاي بزرگ و رنگارنگ ولي توخالي ريشه كن كردن بيكاري و تورم و مديريت جهاني و... است با اين تفاوت كه امروز مي گويد " اگر مخالفان بگذارند..."!! (701675) (moderator22)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۱۵:۲۰
جالبه فکر کرده اگر از ذهنیت مردم سو استفاده کند و مخالف فرضی برای خودش بتراشه می تونه مسئولیت رو از گردن خودش ساقط کنه و تنها چیزی که از پوتین یاد گرفته این هست که وعده های پوشالی و تو خالی بدهد مثل بچه های لوسی شده که فکر می کنه هر کاری هم کرد هیچ نباید بهش گفت و حتما منظورش از مخالفت مخالفت با خراب کاری های بیشتری که می خواد انجام بده هست (702800) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۴۵:۴۷
امیر می دونی چی برای این انقلاب خطرناکه؟

آدم دخترش تو روز روشن در تظاهرات شرکت کنه و در تلویزیون هم نشان بدهد که مردم را تشویق به تسخیر صدا و سیما می کرد،بعد بگه رفته بود لباس بخره!

دخترش در روز عاشورا در آن افتضاح شرکت کند و کشور و مردم ایران را شرمنده حضرت ارباب (ع)کند و بعد بگوید رفته بوده ساندویچ بخره !

پسرش به انگلیس فرار کند بعد در جمع دانشجویان بگوید من خودم گفتم او نیاید!

چرا ...؟

اگر خدمتی به انقلاب کرده ای برای رضای خدا بوده و بس پس منتظر پاداش خداوند باش و اگر بخاطر دنیا و مقام بوده که تکلیف روشن است. (701708) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۰۶:۰۹
اگر دادگاه معترضین عادلانه بوده، از مهدی هاشمی هم انتظار داشته باشید برگردد، اشکال شما اینه که انتظار دارید مردم بیان گردنشونو بذارن زیر تیغی که شما به هوی و هوس خود برای هر کس بخواهید پایینش می آورید و نامش را هم عدالت گذاشته اید. اگر دادگاه فساد 3000 میلیاردی و 1000 میلیاردی های دیگر به نتیجه ی واقعی رسید و دستهای حامیان پشت پرده هم قطع شد، اونوقت بیا دم از چرایی بر نگشتن مهدی هاشمی بزن، شما چرا خاوری رو بر نمی گردونید که مثل جعبه ی سیاه فساد اخیر می مونه، بله اونو فراری دادند، چرا؟؟؟!!!!!! (702414) (moderator22)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۱۷:۲۰
هر کسی مسئول اعمال خودش هست (702801) (moderator22)
 
محمد
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۱:۱۵:۲۰
دوست من انگار اینای که شما گوفتی رو بصیرت میدونن؟که دوختر اختشاش کر پسر فراری ؟سال 84 نشون داد مهر مردم به هاشمی .تازه خط قرمز ما رهبری هرکسی وارد بشه نه ولایت پذیر و هم از ما جواب سختی می شنوه حال چه احمدی نژاد چه هاشمی . (703152) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۲:۰۱:۱۸
عزیزم شما چند کلاس سواد داری؟ (703288) (moderator22)
 
بیژن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۱۸:۳۶
کاش نگارنده قدری روشنتر بیانات میفرمودند که با این نوشتار , دنبال چه هدفیند . نه به ان نعل کوبیدن , نه به میخ نواختن
هیچگاه اصل را نباید فراموش کرد که او پیر انقلاب است و سردی و گرمی روزگار چشیده , هم تجربه قانونگذاری دارد و هم مجری قانون , مشاور مقام معظم رهبری و مهره ای موثر در معرفی و انتخاب جناب خامنه ای به رهبری کشور اسلامی . کارکشته و زیرک , اگاه و با بصیرت , مسلمان و تابع قران . هرکس او را غیر انقلابی و یا در مسیر انحرافی بداند , مطمئن باشد که باید پس از این فاتحه هر مدعی و انقلابی و انقلاب را خواند .
و او یکی از وارثین شامخ و بحق انقلاب است .
ایا با وجود تفاوت دیدگاهی هرچند کوچک , باید اورا دشمن ایران و انقلاب دانست و به حاشیه راند ؟؟
او یار صمیمی رهبر است .
ایا باید حاکمیت خلفای راشدین تکرار شود ؟؟
و یاران نزدیک را با ایجاد سوء تفاهماتی متفرق کرد ؟؟
چه کسی میخواهد اب را گل الود کند؟؟
ایا بخاطر یک اختلاف نظر , باید شخصی را با تمام گذشته موثر او به مسلخ فرستاد؟؟
وای , وای که اگر مصلحت ایجاب میکرد , خون خیلیها بزمین میریخت و یا اواره دیار غربت میشدند.
کاش , کاش , کاش همیشه اینقدر زود دیر نمیشد !!! (701227) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۴۸:۱۲
یار صمیمی هر چقدر هم که عصبانی باشد برای یار خود نامه بی سلام نمی فرستد.

آیا شبه در انتخابات را چگونه توجیه و اختلاف نظر کوچک کنیم؟ (701717) (moderator22)
 
مصطفی
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۹:۰۵:۰۲
چطور آبروی او و خانواده اش را در رسانه به اصطلاح ملی میبرند کسی صدایش درنمیاد .... (702117) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۱۹:۳۶
یادت باشه تو اون نامه نوشت یار دیروز.امروز.فردا!

حالا حالا مانده هاشمی رو بشناسی
با 8 دلار نقت مملکتو می چرخوند
من مرده شما زنده
ببین اخر عاقبت این دولت به کجا میکشه!!! (702213) (moderator22)
 
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۲۱:۴۵
اقای منتظری هم اختلاف نظرشان با امام راحل را یک سو تفاهم میدانستند نه دوست عزیز این اختلاف نظر اصل نظام را هدف گرفته و خدا را شکر که این اختلافات در دوره زعامت مقام معظم رهبری بواسطه کم حوصلگی دشمنان نظام رو شد تا قضیه خلفای راشدین تکرار نشود و انقلاب بدست نا اهلان نیفتد (702218) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۱۴:۳۶
کسانی که زمان انقلاب با انقلاب مخالف بودند و امروز صاحب انقلاب و تئوریسین ان شده اند می دانند برای رسیدن به آنچه که می خواهند باید با تمام اذناب خود ابتدا هاشمی را مانند شهید بهشتی ترور شخصیت کنند و بعد کاملا حذفش کنند، در ضمن یک دوست گاهی واقعا لازم است به دوستش و حتی ولی نعمتش اگر لازم دید عتاب هم بکند، چرا که لازمه ی خیر خواهی گاهی تندی و صداقت و راستی است که تلخ می نماید اما خیر دوست در آن است. (702425) (moderator22)
 
مصیب
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۱۹:۴۹
آخرشو خوی اومدی
کاش , کاش , کاش همیشه اینقدر زود دیر نمیشد !!! (702525) (moderator7)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۲۰:۳۰
متاسفانه در کشور ما ملاکهای تایید و تکذیب خیلی شفاف و روشن نیستند و لذا براحتی افراد را تایید و تکذیب می کنیم. اگر انچه فردی میگوید به مذاق ما خوش بیاید مورد تایید است (701231) (moderator18)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۱:۱۹:۱۰
ظاهرا دوستانی که مثبت دادن، متوجه منظورم نشدن. منظورم گسانی بود که به هاشمی لقب سرخپوش و خاکستری و اخیرا سبز دادن. (702603) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۲۲:۵۹
اقای هاشمی باو.ر بفرمایید دوران حکم رانی شما به سر رسیده فکر بازنشستگی باش.
دیگر مردم هم دنبال چهره های جدید اند (701236) (moderator22)
 
زمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۲:۱۳:۰۵
خدمتگزاران به نظام و مردم هیچگاه بازنشست نمی شوند و ضمنا مردم به نگرش های جدید می نگرند نه چهره های جدید و خوشبختانه آقای هاشمی همیشه با نگرش های نافذ و ارزشمندش همیشه چهره ای جدید در مقاطع انقلاب از خود نشان داده و باز هم می دهد (701386) (moderator18)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۳:۱۰:۴۷
مردم اگر چند نفر اندک مثل شما هستند پس وای به حال ما که همیشه با نام مردم و لی با تعداد اندک دروغگویی می کنید، ولی اگر مردم را حد اکثر بدانید، لا اقل در خصوص درصد نظرات داده شده در مورد سخن خودتان بازنگری داشته باشید و بفهمید که نباید در هر جایی با دروغگویی از مردم مایه گذاشت. (701468) (moderator18)
 
ایلیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۱۴:۵۲
مردم همانهایی هستند که حتی هاشمی را لایق نمایندگی مجلس نیز ندانستند مردم همانی هستند که 9 دی برای لبیک به مقتدایشان با حضور میلیونی پاسخ گستاخی های این اقایان به زعامت هاشمی را دادند سخن امام راحل را نصب العین قرار داده که فرمودند معیار سنجش افراد زمان حال انهاست (702209) (moderator22)
 
مصطفی
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۷:۰۵:۵۷
ایشان بازنشسته بشوند تا چه کسانی بیایند؟ اقایان میم؟ یا ب؟ یا ر؟ که هنوز کسی نتوانسته انها را یک بار هم که شده بابت قانون شکنی و ساختارشکنی های متعددشان حتی به پشت میز بازپرسی ببرد (701981) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۱۸:۲۵
هاشمی که بنده ی خدا کاری نکرده، خیلی هم کم حرف می زند و اظهار نظر می کند، اما کسانی که برای معروف شدن چیزی ندارند، فعلا برای جلب توجه ایشان را سیبل کرده اند. (702432) (moderator22)
 
جواد
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۲۰:۴۴
اخه تو چکاره مردمی که از طرف اونا تصمیم میگیری؟ (702527) (moderator7)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۰:۵۳:۱۱
ما کاره مردم نیستم(خودمان را آقا بالاسر مردم نمی دانیم) مردم خود در سال 84 هاشمی را کنار زدند. و در سال 88 نیز نماینده او را کنار زدند. این پاسخ مردم به هاشمی بود. (703071) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۴۳:۳۷
خودش ممکن است بازنشسته شود ولی راهش درست بود و انشاا... کسان دیگری هستند که آنرا ادامه دهند (702548) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۲۳:۲۲
سوار بر موج به اصطلاح شجاعت و مخالفت بي منطق با اين مرد بزرگ كشور را به اينجا رساندند...!! تاريخ در مورد همه قضاوت خواهد كرد...!!! ملاك قضاوت مردم شريف ايران هميشه صادقانه بوده و هست.شما نگران اثبات تمام ادعاهاي ايشان هستيد.... و الا سايت ايشان را محدود نميكرديد. اخبار و تحليلهاي يكطرفه هم هميشه نتيجش همينه........!!!! (701238) (moderator22)
 
آگاه
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۲۶:۰۶
واقعا بحق گفتی. حفظ تقوا بسیار سخت است. البته تقریبا هیچ کس برای صحبت های اخیر هاشمی تره هم خرد نکرد. حتی بی بی سی و رادیو فردا هم روی آن مانور ندادند. چون وقتی خواهر احمدی نژاد رای نمی آورد یا خواهر زاده خاتمی با رای بالایی به مجلس می رود یا نزدیکان دولت در تهران حدود 20 هزار رای کسب می کنند همه مطمئن شدند که شبهه ای در انتخابات نبوده است. هاشمی سال 84 هم که رای نیاورد و مردم به او نه گفتند همین بساط را راه انداخت.الحمدالله رسانه های داخلی هم محلی به این حرف ها نگذاشتند حتی رسانه های اصللاح طلب.
الهم اجعل عاقبت امرنا خیرا. خدایا کمکک کنه همه ما عاقبت بخیر بشیم. (701246) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۲:۲۱:۰۱
حضور اقای هاشمی در انتخابات 84 یک اشتباه بود اقای هاشمی در ان انتخابات می بایست یکی از شاگردان خود را روانه میدان می کرد.
نکته دوم اینکه همیشه نگرانی های هاشمی منطقی بوده است اگر به نگرانی های هاشمی توجه می شد فاجعه 88 رخ نمی داد. در مناظره های 88 زشت ترین حوادث رخ داد انجا که می بایست از برنامه دفاع می شد به پرونده رو کردن پرداختند که در همه جهان چرم است نتیجه ان حرف ها امروز در دستگاه عدالت محور احمدی نژاد می بینیم گه چگونه رئیس کل بانک ملی وی می گریزد و چگونه همه کارگزاران وی آلت دست یک سرمایه دار شدند و با دریافت عیدی های 20 میلیون تومانی کشور را فروختند.
در سال 76 که هاشمی رئیس دولت بود هشدار داد علیرغم هشدار وی گروهی در روستاها راه افتادند و به مردم اینگونه االقاء می کردند که مردم .. (701406) (moderator18)
 
یخی
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۰۳:۳۲
درسته حق با شماست
برای همین هاشمی دیگه تو انتخابات 88 خودش شرکت نکرد و شاگردانش رو فرستاد میدونی اینبار نتیجه چی شد؟
اینبار بجای 17 به 11 نتیجه 25 به 13+0.5+0.5 شد
هاشمی هیچ جوره حریف احمدی نژاد نشد داداش
انشالله مهدی جون از لندن بیان انتقام بابا رو بگیرن (702190) (moderator22)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۶:۲۱:۳۱
آگاه! اینکه به قول شما شبهه ای نبوده است، پس باید از مستجاب شدن دعای رفسنجانی خوشحال باشید و نه معترض گلایه دار!
دعای ایشان: "نتیجه ان‌شاالله همانی باشد که مردم می‌خواهند و رایی باشد که به صندوق ریخته‌اند.." (701914) (moderator22)
 
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۵۳:۳۰
واقعا از تحلیل این اقا بر علیه بازوی بزرگ نظام یار و یاور رهبری جز دشمن مشترک همه کسی سود هم میبرد حرف دیگری نبود بگویید (701336) (moderator18)
 
محمدي
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۵۶:۴۲
هاشمي مديري با تجربه ذيقيمت دردوران متفاوت وسرمايه ملي است (701348) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۳۶:۰۷
تا 55 سالگی تجربه کسب میشود، تا 70 سالگی قابل انتقال است. اما بعد از اون مانند پدربزرگها میشود. خاطره. تجربیات ایشون را در مجمع استفاده کردیم، مطلب جدیدی نیست. متأسفانه تاریخ نگاری جهت دار ایشون ما را از خاطراتشان محروم کرد. (701683) (moderator22)
 
علیرضا کاشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۵۶:۵۷
با سلام- شما هم خسته نباشید
وقتی در باره آقای هاشمی صحبت میکنیم میبایستی مواظب ادبیاتمان باشیم تا از دایره انصاف خارج نشویم.
سوالی که برای من پیش آمده این است که نگارنده محترم حتی احتمال کمی هم به صحت سخنان آقای هاشمی نمیدهد. و علیرغم آنکه ایشان را سیاستمداری کارکشته میداند ولی درک و نظر خود را در خصوص شرایط بالا تر از آقای هاشمی میداند.
در پایان آرزوی سلامتی برای تمام خادمان ودلسوزان این مرز و بوم دارم و از نگارنده محترم از این جسارت خود عذر خواهی میکنم.
موفق باشید (701350) (moderator22)
 
محسن
Malaysia
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۵۸:۳۸
چهره جدید ؟مگه سیاست بازی گری هست که به دنبال چهره جدید بود.هاشمی مرد سازندگی است. ایران این روزها به سازندگی نیاز دارد نخ ویران کننده ای (701357) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۲:۰۶:۱۷
با همه احترامی که برای آقای هاشمی قائل هستم، لازم بذکر است که ایشان در طول دو دهه اول انقلاب باعث اصلی حذف بیشتر منتقدان نظام بطور مستقیم و یا غیر مستقیم بوده اند و در هر دوره ای یک بخش از منتقدین توسط ایشان به نوعی از صحنه سیاسی کشور حذف می شدند. فارغ از این بحث که این امر لازم بوده است یا نه ، می توان تنیجه آنرا امروز دید که در آخرین انتخابات هم بخشی از اصولگرایان تلاش در جهت حذف بخشی دیگر نموده اند و این مسئله باعث ایجاد نظام تک حزبی و در نهایت انحطاط جمهوری اسلامی است و متاسفانه خود آقای هاشمی هم در جریان همین خذفهای نوبتی قرار گرفته اند.
چرا ما نباید بتوانیم در کنار تمامی سلایق موجود ، حتی آنهایی که در اقلیت مطلق هستند زندگی کنیم؟ (701371) (moderator18)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۲:۲۱:۵۰
با سلام
وجود آقای هاشمی و هاشمی ها برای انقلاب مایه رحمت وبرای مردم مایه
برکت وبرای دشمنان مایه خطرند. این ها ذخایر انقلاب هستند وقدر ایشان و
سایر دوستاران و زحمتکشان انقلاب را بدانیم .
با خوار شمردن اینان به انقلاب و مردم جفا میکنم . فرماموش نشود .اکسیر
کلام متعالی امام (راحل) خمینی کبیر این بود : وحدت کلمه .
وحدت کلمه با دوستان و دفع فتنه ی دشمنان و فرصت طلبان قدر خود نشناس. (701409) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۳۲:۲۸
آقاجان ما این ذخیره را نخواهیم کی را باید ببینیم!؟ (701673) (moderator18)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۵:۳۶:۵۴
لازم نیست کسی را ببینی، کافیست چشمانتان را باز کنید ، شخصیت تاریخی و اثر گذار آقای هاشمی را هنوز خیلی زود هست که بخواهیم بشناسیم .... مهم اینه که قدرش را می دانیم .... تاریخ به این مرد و دیگر مردان پاک و تمام عیار افتخار خواهد کرد/ والسلام (701821) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۷:۳۴:۰۴
آقاجان شخصیت تاریخی و اثرگذار نمیخواهیم، معمولیش کمتر هزینه داره!؟ افتخار تاریخ برای شما، صادرش کنید به هر کشوری که میخواهید. ما صداقت میخواهیم و امانت. (702676) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۶:۱۵:۲۴
شایدم شما اصل و ذخیره را با هم نخواستید، اونوقت تکلیف چیه؟!! (701894) (moderator22)
 
سيد وحيد
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۶:۲۰:۳۳
دوست من بر شاخه نشسته اي و بن ميبري (701908) (moderator22)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۷:۲۵:۱۲
سلام
اين حرف شما درست نيست ،‌ به هر حال آقاي هاشمي جزئي از اين انقلاب هستند ولي سخنان چند وقته ايشان در راستاي منافع نظام نيست . متأسفانه زاويه آقاي هاشمي هر روز بيشتر از ديروز ميشود.
اميد دارم اگر آقاي هاشمي گله اي ، درد دلي و يا ناراحتي از كسي دارند به پاي اين ملت ببخشند . ما از دعواي مسئولين خسته شديم . منتظر يك افطاري ساده زمان جنگ و اتحاد در مقابل امريكا و اسرائيل و مشكلات كشور هستيم.
ولله و بالله مردم با شما و نظام دوستند تا وقتي شما با هم باشيد . دو دستگي تيشه به ريشه اين انقلاب خواهد زد
كلام امام عزيزمان فراموش نشود وحدت وحدت وحدت
يا حق (702010) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۷:۵۲:۵۴
میتونی شبانه روز به عکس رئیس جمهور محبوبت نگاه کنی که ترازوی عدالت در دست دارد ولی ترازویش اصلا میزان نیست . (702054) (moderator22)
 
m reb
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۳۳:۲۳
با سلام :
دوست عزیز آنچه برای ما مایه رحمت است وجود نقد و انتقاد منصفانه از هر کس و در هر موقعیت و مقامی است حجال چه اقای هاشمی باشد یا هر کس دیگری. اما ذکر یک نکته را شما بدانید و ان اینکه در زمان اقای هاشمی کسی جرات نقد دولت ایشان و حتی افکار ایشان را نداشت .حالا چه شده که این حق را برای خود قائل هستند؟ شاید ایشان به بلوغ فکری رسیده!!!! (702730) (moderator22)
 
سید غلامرضاقاضوی
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۲:۳۵:۱۶
با سلام واحترام به همه بزرگان ،همه باید ذخایر را که باعث ویرانی نمیگردند غنیمت بداریم وانگونه رفتار نکنیم که حال وآیندگان دچار مشکل گردند . (701433) (moderator18)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۳:۴۷:۳۷
با سلام واحترام به همه بزرگان ،همه باید ذخایر را که باعث ویرانی نمیگردند غنیمت بداریم وانگونه رفتار نکنیم که حال وآیندگان دچار مشکل گردند (701562) (moderator18)
 
بزرگان نیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۳:۵۶:۴۳
در نشان دادن عکس العمل نسبت به اظهارات هر فردی در باره جریانات حاصله از کنشها وواکنشهای درون ساختار هر نظام حکومتی اگر اصل در قضاوت نسبت به همه ی طرفها وجریانهای ذیربط بر بکار گیری بی طرفی عقلی ومنطقی نباشد فرایندی بیش از آن چه که در مقاله ی فوق مطرح است نخوهد داشت .
واگر با تفکر عمیق متکی به عقل ومنطق به این گونه فرایندها توجه شود با در نظر گرفتن امکان دست رسی به همه ی طرفها وجریانها ذیربط وامکان احراز آگاهی بیشتر ودقیق تر نسبت به علل آغاز وسر انجام کنشها وواکنشهای مذکور ، میزان آشفتگی در عدالت بکار رفته در قضاوت یک طرفه نسبت به این اطراف وجریانها آشکارتر خواهد شد .
وچنانچه مسئله ی تعهد مذهبی به اصل عدالت در این گونه قضاوتها مطرح باشد مسئولیت سنگین وخطیر صاحبان این قضاوتها در محضر خداوند وضرورت پاسخگویی مستدل آنان جهت اثبات صحت قضاوتهای خود ، برای هر ذی عقلی مشخص خواهد شد وپیامد بسیار خطرناک اخروی این قضاوتها نیز آشکار خواهد بود .
البته طرفهای درگیر نیز اگر در محضر خداوند برای آثار منفی موضعگیریهای خود که کل نظام وجامعه را دربر خواهد گرفت ، نتوانند پاسخها وتوجیهای منطقی ومعقول خداپسندانه ای ارائه نمایند سخت گرفتار خواهند بود واز تحمل نتایج وپیامدهای سنگین اخروی کار خود گریزی نخواهند داشت . (701581) (moderator18)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۵۴:۲۰
چه عجب الف محترم نیز یک چیزی تقریباً علیه هاشمی نوشت! عجباً
اما جواب سوال شما. جناب هاشمی پدر محترم فائزه (بعضی وقت های خاص برای خرید ساندویچ به بعضی خیابان ها می روند) و مهدی هاشمی(در لندن ساکن می باشند)، (قصد تمسخر نیست ها قصد تأنه(تعنه) است)، از دست آقای احمدی نژاد بسیار ناراحت هستند چون احمدی نژاد در سال 84 در مقابل هاشمی قرار گرفت و او را شکست داد. منظور این است که مردم به هاشمی رأی ندادند و به احمدی نژاد گم نام رأی دادند. یعنی مردم هاشمی را شکست داند(می دانم این قسمت ها برای منتشر شدن در الف جان عزیز کمی تا قسمتی سخت است) . در 88 نیز بیشتر از دست احمدی نژاد ناراحت شدند و بالاخره مردم هم که به احمدی نژاد بیشتر رأی داده بودند با زبیشتر عصبانی شدند. و مناظره هم مزید بر علت شد.

این است که رئیس مجمع تشخیص برای روشن نگاه داشتن آتش فشان های خاموش شده حرفی پای صنوق می زند. اما این بار روشن نشد چون آتش فشان ها خاموش شده اند و دیگر از جایی تغذیه نمی شوند. فقط کمی دود دارند که نشان از سوختن دماغ فتنه گران است. و برای این که نشان دهند هنوز بر حرف سابق خود هستند. البته چگونه ممکن است کسی به صندوقی رأی بندازند که می داند در آن تقلب رخ خواهد داد؟ اینجاست که پی می بری به دلیل اصلی ماجرا. بلی. هاشمی چون می بیند در این طرف طرفداری ندارد برای نگاه داشتن آن طرفی ها و پوشاندن رأی دادن خود حرفی می زند که آنها خوشحال شوند. البته رأی هم می دهد که این طرفی ها چیزی نگویند. (701735) (moderator22)
 
کوروش
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۰۷:۳۸
جناب آقای خط انقلاب.
کلمه ی طعنه رو دو جور نوشتی،که هیچکدومش درست نبود.
همین (702196) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۲۳:۳۰
از حرفات بوی فتنه میاد (702530) (moderator7)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۵۶:۲۵
من نمی دونم برخی تا کی می خواهند به وسیله تخریب کردن هاشمی رای بیاورند یکی نیست بگه آخه برو یه مقدار رو پای خودت به ایست شجاع باش!! اگر مردم واقعا شما را بخواهند نباید نیازی به ایجاد مخالف فرضی و تخریب هاشمی داشته باشید تا کی ما می خواهیم با پایین آوردن بقیه خودمون را بالا بکشیم و از سادگی بعضی ها هم سو استفاده کنیم (702886) (moderator22)
 
ابراهیم
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۲:۳۶:۴۱
آدم سطحی نگری هستی.جوابت خاموشی. (703386) (moderator22)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۵:۰۵:۴۷
احترام ايشان سرجاشه و براي ما عزيزند ولي در عين حال اطرافيان ايشان بايد مثل بقيه مردم در قبال عملكردشون پاسخگو باشند (701764) (moderator18)
 
بینوا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۶:۱۲:۵۷
ضمن تایید لزوم پاسخگو بودن همگان ، یادآوری می نمایم که در حال حاضر اطرافیان ایشان پست و مقام چندانی ندارند. از نظر منطقی باید اولویت اول بر اساس پیشگیری باشد،لذا ضروری است که در ابتدا به سراغ اطرافیان و مقامات متخلفی رفت که هنوز دارای پست و مقام هستند تا از گسترش سواستفاده ها ی احتمالی جلوگیری گردد. (701891) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۰:۵۸:۰۷
نه آقا چرا بايد مثل بقيه مردم باهاش برخورد بشه ايشان خدمات زيادي دارند و حالا اينكه اطارفيانش چكار كرده اند به شما ربطي نداره (703094) (moderator22)
 
علی
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۵:۱۰:۱۷
در دنیای سیاست عامل محبوبیت و اثرگذاری چهره‌ها میزان شفافیت آنهاست. آقای هاشمی باید در برخی موارد توضیحات روشنی ارایه دهند تا ملت بداند تکلیفش با او چیست. از جمله ماجرای ادامه جنگ بعد از آزادی خرمشهر که باعث کشته شدن هزاران هزار نفر شد و هزینه‌های بسیار زیادی برای کشور در پی داشت و آخر هم منجر به نوشیدن جام زهر شد. یا ماجرای مک فارلین.
در دنیای سیاست هر مهره‌ای باید جایگاه خود را پیدا کند تا بتواند اثرگذار باشد. چه بسیار مهره‌ها و شخصیت‌هایی که پتانسیل‌های زیادی داشته‌اند ولی به واسطه قرار نگرفتن در جایگاه درخور نتوانستند آنچه شایسته است انجام دهند. شفاف کردن مواضع کمک بسیاری به این امر خواهد کرد.
آقای هاشمی پتانسیل‌های فراوانی داشته‌اند و دارند. اما همواره در مرز مصلحت و منفعت حرکت کرده‌اند و این اتفاق باعث شده است که امروز ایشان نه در بین مسوولین مملکتی جایگاهی درخور داشته باشند و نه در بین مردم. (701774) (moderator22)
 
هم وطن
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۵:۳۹:۳۴
ايشان مديري بسيار هوشمند و توانمند هستند و لي بجاي تعريف و يا تكذيب
عملكرد ها را مورد بررسي قرار دهيم تاشايد بهتر نتيجه گيري نماييم تنها اشاره به حوادث انتخابات رياست جمهوري 88 مي كنم و موضع كيري رسانه اي ايشان در برابر رهبر و تهيج كردن آتش حوادث كه اگر انصاف دهيم به نفع ملت و نظام نبوده را چرا انجام دادند و اين چيزي نبود جز آنكه پيش بيني صحصيح ايشان از افول قدرت خود و داعي رهبري داشتن ملت ايران كه همگي را بر باد ديدند ديگر اغراض را نتوانستند پنهان كنند و ........ (701830) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۸:۴۲:۳۲
نقد و بررسي جاي خودش براي همه ضروريه ولي موضوع فعلي اينه كه عده اي تازه از راه رسيده و كم تجربه ميخوان يكي از ستونهاي اصلي نظام و مملكت رو به هر قيمتي حذف كنند بدون داشتن جايگزين مناسب كه به نظر من بيشترين منفعت از اين موضوع رو در مدته نه چندان طولاني دشمنان قسم خورده اين ملت خواهند برد (702105) (moderator22)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۵۸:۵۸
چرا ما نباید از خودمون فکر داشته باشیم و یه سری حرف هایی رو طوطی وار تکرار کنیم (702898) (moderator22)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۰:۰۰:۵۷
شما چرا از احمدی نژاد انتقاد نمی کنی که در مقابل رهبری به خاطر وزارت اطلاعات ایستاد یا به هر بهانه ایی مثل بچه ها قهر می کند . لابد احمدی هم به افول خود پی برده که هر از چند گاهی تهدید به افشا گری می کند . باید هوشیار بود که این فرد قصد مبارزه با فساد رو نداره بلکه می خواد خودش رو در دایره فساد وارد کنه و به عبارتی قاطی بازی بشود. (702907) (moderator22)
 
غريب آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۶:۲۱:۲۴
اين دومين مقاله در شناسايي آيت الله رفسنجاني است كه به ايهام و ابهام سازي در اين پير انقلاب و جنگ و سياست و سازندگي مي پردازد. البته حق هر كسي اين است كه نظرش را بگويد و ايكاش فضاهاي مجازي مجاز، منعكس كننده نگاه‌هاي هر دو سوي جريانات مخالف و موافق ايشان باشد. گرچه كم كم فضاي شك آلود بر حذف ايشان در سايت الف نيز نمايان مي شود.ولي تا اميد اصلاح هست بايد گفت. كاش از سايت الف پاسخگويي باشد كه بگويد هدف از انتشار اين مقاله فقط حفظ مردم سالاري ديني است و نه حذف دينداران مردمسالار. شايد روزي كسي مثل دكتر توكلي كه ايشان را خوب مي شناسند به تورق تاريخ دست بزند و حرف حق را بزند. گرچه مي بينم كه نظرات مردم بصير چگونه پاسخ مقالات اين چنيني را مي دهند. (701910) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۶:۳۴:۱۳
هاشمی مرد سیاست و دینداری است خدا اورا برای نظام حفظ کند (701936) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۶:۴۱:۳۴
اسمان ریسمان کرده اید تا برای دوره جدید مجمع شبهه ایجاد کنید.
هاشمی از رای مردم دفاع کرده است (701951) (moderator22)
 
پیرمرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۶:۴۹:۵۷
آقای فرشاد مهدی پور کاسه داغتر از آش نباش و اگه فکر میکنی با این مقالات میتوانی مردم را نسبت به عمود انقلاب بدبین کنی و در پس این کار انقلاب را بی یاور کنی " سنار بده آش به همین خیال باش "
فقط همین را بگویم که احتمالا" شما هنوز بدنیا نیامده بودی که امام خمینی ایشان را بعنوان نماینده خود به شرکت ملی نفت آن روز و وزارت نفت امروز در مناطق نفتخیز فرستاد تا با نطق کوبنده خود سبب اتحاد و اعتصاب کارکنان شرکت نفت گردید.
ایشان با وجود انتقادات فراوانی که از وضع موجود دارند در انتخابات شرکت کردند خب می روید می پرسید نظر شما در باره این انتخابات چیه ؟ (701961) (moderator22)
 
مصطفی
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۷:۰۹:۳۶
قدر ایینه بدانید چو هست
نه در ان روز که افتاد و شکست

فقط میدانم که افرادی که سعی در حذف چهره هایی چون اقای رفسنجانی را دارند انقدر مشکلهای مختلف دراند که در صورت حذف امثال اقای رفسنجانی کشور را به هبی ثبات ترین وضع بکشانند و ان موقع دیر خواهد بود (701987) (moderator22)
 
علی
India
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۷:۱۱:۱۰
اکبر هاشمی‌رفسنجانی، این چهره‌ی تاریخی و بی‌مانند سیاست ایران
از کل مقاله اینو قبول دارم.... (701991) (moderator22)
 
sina
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۷:۱۲:۲۴
به حضرت عباس قسمت ميدهم كه درج كني

هدف اصلي شما از اين پيچيدگي در نوشته هايتان چيست؟

خوب نيست كه اينقدر به كسي كه با شما اختلاف نظر دارد سخت بگيريد. (701994) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۷:۳۰:۲۵
کسانی که به خود جسارت به خرج میدهند که در مورد ایشان و عملکرد صادقانه شان در طول قبل و بعد از انقلاب اهانت کنند فقط به این شعر اکتفا میکنم که:
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ............... (702018) (moderator22)
 
محسن
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۷:۳۸:۴۱
کشورهای دیگه از هیچی با هزار زور و کلک چیزی برای خودشان میسازند ولی ما شخصیتهای برجسته جهانیمان را میخواهیم حذف کنیم (702031) (moderator22)
 
ارش
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۷:۴۰:۴۶
بادرود اقای هاشمی را نباید از یک زاویه دید ایشان فردی دانا وبا تجربه و خیر خواه برای همه مردم ایران هستند .مثل هر انسان زمینی اشتباهاتی دارند. ولی در کل برای این سرزمین وجودشان سرشار از تجربیاتی است که امروز بیش از هر زمان دیگر میتواند بدرد این مرزوبوم بخورد. چر ا ما با افرادی که کوله باری از تجربه کسب کرده انداینگونه رفتار میکنیم من از مخالفان سر سخت دیروز هاشمی بودم وگذر زمان بمن اموخت که او چقدر وجودش برای اینده درخشان ایران لازم است. (702033) (moderator22)
 
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۷:۵۰:۵۸
آقای هاشمی سرمایه عظیم این انقلاب می باشند .
اگر کسانی با هاشمی ستیزی فکر می کنند به جایی می رسند سخت در اشتباه هستند .
تاریخ گواه این مدعاست . (702050) (moderator22)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۸:۲۰:۵۹
چقدر مصرومشتاق بر هل دادن همه به اردوي دشمن هستيد اگر كسي به
نتيجه انتخابات اعتراض داشت حتما آب به آسياب دشمن ريخته .
ظرفيتها رابايد بالا بردواعتماد رفته حداقل بخشي از مردم را برگرداند . (702089) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۹:۰۷:۱۱
بیچاره هاشمی که باید این حرف ها را ببیند (( هاشمی مرد روزهای سخت است)) (702122) (moderator22)
 
Sajjad
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۹:۱۶:۱۵
هاشمی هوشمندترین مرد انقلاب است جوجه را آخر پاییز باید بشمارید هر چند پاییز دولت نهم و دهم زودتر از موعد مقرر آمد و با چشم بی بصیرت هم می توان دید در دولتهای قبلی علیه روسای محترم پس از برکناری نوشتند و این دولت در همین زمان صدارات بزرگترین دولت قانون شکن و غیره از طرف اصولگراها نه فتنه گران نامگذاری شده است پنج میلیون شغل در یک سال ایجاد کردن از ابتدای دولت نهم و دهم پنج میلیون کشمش هم داده بودند رئیس محترم دولت شروع به شمارش می کرد تمام نمی شد تا چه رسد به ایجاد شغل
حالا حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم چند صد سال خرابکاری دوران نهم و دهم را باید جامعه هزینه اش را بدهد (702137) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۹:۴۸:۲۴
همون مردمی که نفهمیدن امیر کبیر که کشته شد چه بر سرشون اومد بازم نخواهند فهمید آدمهای بزرگ که کنار گذاشته می شن چه به سر این مملکت می اد. البته نمی خوام بگم هاشمی امیر کبیر هست ولی میدونم خیلی بزرگتر از خیلی هاست . هم خودش هم خیلی مدیرای لایقی که کنار دستش پرورش پیدا کردن و امروز جاشون تو نقاط حساس خالی هست (702169) (moderator22)
 
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۹:۵۹:۳۸
با نگاهی به تاریخ میتوان دریافت که علی رغم نقش هاشمی در نظام جمهوری اسلامی میل به قدرت یکی از نقاط ضعف همیشگی این اقا بوده چه انزمان که موضوع ریاست جمهوری مادام العمر را مطر ح کردند یا انجایی که خانواده خویش را در مراکز ثروت اندوزی بکار گماردند و نقطه عطف تمام انها نامه گستاخانه به رهبری به این سبب که میدانستند بزودی قرار است مراکز قدرت همچون دانشگاه ازاد از سیطره انها خارج شود فراموش نکنیم که یاران نزدیک حضرت علی (ع) نیز به واسطه دست نیافتن به مقام و قدرت انچنان بر انحضرت تاختند افرادی چون طلحه و زبیر که نقش اساسی در تحکیم پایه های حکومت اسلامی داشتند (702183) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۰۱:۳۸
هی گیر بدین به هاشمی.
چقدر بهتون دادن
معیار و میزان مردم هستند ، یک نظر سنجی بزارین که از دوره کدام رئیس جمهور مردم راضی تر هستند ؟ خودتون می فهمین (702187) (moderator22)
 
سید مصطفی محتشم
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۰۹:۲۷
حالا کاری به هیچ چیز نداریم
ولی راست و حسینی این رو باید بپذیریم که هاشمی رو نمیشه بهش وصله ی صد نظام و آب توی آسیاب دشمن ریز وصل کرد.
واقعا من الان بهش رسیدم که باید حرفهای امام رو با طلا نوشت زد به دیوار که گفت این انقلاب زندست تا هاشمی زندست.
بعید میدونم که چیزی هم خورده باشه
ولی اگه هم خورده نوش جونش که آدم خوشفکر و باحالیه.
میخورد میذاشت مردم هم بخورن
حالا شما میاید میگید ما با نظامیم و هاشمی با اون عظمت !!! ضد نظام؟!!! (702199) (moderator22)
 
ali ahmadi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۱۲:۲۳
هاشمی سلام و درود دعای مردم ایران بدرقه راه شما شما مرد آهنین روزهای
دشوار این انقلاب از ابتدای آن هستید و مردم حافظه خوبی از مقابله شما با حوادث دارند حتی اگر کینه ورزان نسبت به شما هرروز خصومتشان را آشکار تر کنند شما حقیقا یکی از یاران صدیق امام خمینی هستید امید که همیشه سالم و سلامت باشید یاعلی (702205) (moderator22)
 
صدرالدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۲۲:۳۵
خوب همین برادر توکلی یکی از تخریب کنندگان هاشمی رفسنجانی در سالهای اخیر بوده اند و درج این مطلب در سایت وزین(!)الف اصلا دور از انتظار نیست!! (702220) (moderator22)
 
اصغری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۳۰:۲۷
چند بار مخالف نقدهایتان مطلب فرستادم اما چون صرف نمیکرد درج نکردید.این بار هم امیدی نیست .اما به هر حال باید گفت:
آقای توکلی ظاهرا برای همه یک عیبی می تراشند.احمدی نژاد را قانون گریز - رحیمی را جاعل و حالا هم نوبت هاشمی.بد نیست کمی هم به عیوب خودتان بنگرید.همانطور که ملاحظه میکنید در بیان اظهاراتم هیچ کلمه توهین آمیزی بکار نبسته ام.اما نمیدانم چرا قرار نیست باز مطلبم تایید شود. (702230) (moderator22)
 
احمد
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۳۷:۱۹
بسمه تعال
سلام ودرودبیکران حضرت حق به مردان بی ادعا

شایعه ای بود در سطح اجتماع مبنی بر اینکه آقای هاشمی چون به گفته خویش از قبل انقلاب وضعیت مالی مناسبی داشتند بعد از انقلاب زمینی
خریداری کردند که ایران در وسط آن قرار داشت .......



اما از مدیون بودن ایرانیها به حجت السلام آقای هاشمی
اگرزمانی در اساسنامه ای بنام سند منقوله دار انقلاب مشاهده شد......
آن موقعه ابتدا باید سهم اهل بیت حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و سپس
به نوبت کمیته ای تشکیل داد مثلا مثل بنیاد جانبازان در صد معلوم کنیم ببینیم
هرکه ضایعه ای بیشتر در جریان شکوفایی انقلاب دیده بیاید وسهم بیشتری
بگیرد و......برادران.خواهران عزیز هیچ احدی جز خدای سبحان جل جلاالله و
آخرین ذخیره الهی حضرت اباصالح المهدی (عج)به اراده خدا دست طاغوت و
جباران را از دامان این مرزوبوم کوتاه نکرد وتنها کسی که به عنوان وسیله خیر
این امر بزرگ انتخاب شد {حضرت روح الله الموسوی الخمینی}رضوان الله تعالی
علیه بودو بس ......

وتنهاصالح واقعی که شاگرد خلف این عزیز سفر کرده بود برای ادامه این مسیر

امام خامنه ای عزیز تر از جان {حفظ الله}

بوده و بس فقط دعا کنیم به قافله مردان و زنان بی ادعا و امام بی ادعا

بپیوندیم که آخرت و عاقبت بخیری یعنی این...

{لعنت خدا بر دشمنان ایران و اسلام باد که برا ی انجام وظیفه جهت}
{حفظ و حراست از این امر مهم یعنی حفظ این کیان شیر پرور. ودینمان}
{به دنبال ارزش گذاری مادی هستند این یک توطئه شوم است که فلانی}
{چنین کرد و فلانی چنان پس انقلاب و مردم مدیون آن هستند اگر فهم }
{درست از خدمت گذاری باشد هیچ احدی به خود اجازه طلبکاری بابت}
{خدمتگذاری به خلق خدا را به خود نمیدهد زیرا امام شهیدان خدمت به}
{مردم را جز عبادت و وسیله تقرب به خدا نمیدانست ...وسلام }



اللهم عجل لولیک الفرج - سایه مقام عظمای ولایت مستدام باد




آقای توکلی خدا قوت...... (702237) (moderator22)
 
فریاد
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۰:۵۳:۱۲
با سلام

تا اینجا که نوشته ها رو خوندم اکثریت افرادی که ادبیاتی خارج از منطق خدمت ایت الله هاشمی داشتن و نگارش کردن ، عموما لحن بی منطق و همسو با جریان انحرافی داشتن که این ادبیات و گستاخی از سال 84 به بعد در کشور رایج شد و تاکنون نیز ادامه داره . در کدام دولت و یا مجلسی این مسئله وجود داشت که دولتمردا یا مجلسی ها بیان همکارا و دوستان و یا مئولین قبلی و یا بزرگان کشور رو مورد هتاکی و یا ترور شخصیت قرار بدن و خودشون رو والاترین و بهترین افراد در کل تاریخ کشور قرار بدن و بعد گندش در بیاد

از قدیم گفتن احترام مسجد رو متولی نگه میداره جریان انحرافی که از 84 به بعدهمانند اختاپوس رو کشور چنبره زده و بدترین شرایط داخلی و بین المللی رو برای مردم ایران بوجود آورده و یکی از ناکارآمدترین دولتها پس از انقلاب شکوهمند بوده چطور قابل مقایسه با دولت جنگ و یا دولت سازندگی هست ؟

به نظر بنده مقایسه و یا حتی صحبت از آیت الله هاشمی رفسنجانی باید با احتیاط کامل و درک و بررسی کلیه جوانب باشه چون خدایی نکرده هرگونه گستاخی و هتک حرمت به ایشون هزینه های داخلی و بین المللی بسیار بسیار سنگینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت

به امید روزی که برای تمامی زحمت کشان چه در عرصه خانواده و چه در عزصه اجتماع و چه در عرصه سیاست ارج و احترام قایل بشیم .

ادب را از که اموختیم از بی ادبان ! (702250) (moderator22)
 
Serbia
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۱:۰۶:۰۴
نویسنده محترم می گوید: «در انتخابات مجلس خبرگان ۸۶، از مدتی قبل از انتخابات مکررا نسبت به روند برگزاری انتخابات، سؤال‌آفرینی‌هایی صورت گرفت و تا لحظه‌ای که وی نفر اول تهران شد، هم‌چنان ادامه یافت»
باید از ایشان پرسید که آقای هاشمی واقعا اول شد یا این که بخاطر اینکه به او باج بدهند مثلا اولش کردند؟ بعید می دانم منظور ایشان دومی باشد. حال باید پرسید کسی که واقعا اول است (آنهم با آن اختلاف زیاد) در شرایطی که اینچنین تخریب سنگینی در طی ۲ سال قبل آن علیه ایشان صورت گرفته حق دارد که از سلامت انتخاباتی که همان تخریب گران مجری آن هستند نگران باشد یا نه؟ و آیا نگرانی کسی که بالاترین رای خبرگان را دارد می تواند بیهوده باشد؟ (702270) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۶:۱۶:۵۰
ببخشید اشتباه به این نظر منفی زدم آقای توکلی واقعا شما نمی دانید که نگرانی آقای هاشمی بجاست به عنوان دختر کسی که 33سال در این نظام مسو لیت داره میگم که من از هم استا نیهای شما هستم درهمین انتخابات از دفتر وزیر که بهتر است نگویم کدام وزیرتماس گرفتند که صندوق هایی که فلانی رای بالایی دارد مخدوش کنید تا کاندیدای ما بالا بیاید من از طرفداران شما هستم از اینکه .اقای هاشمی مظلوم را اینقدر در سایتتان میکوبید متا سفم این نظر را برای شما نوشتم نیازی به درج ان نیست (703903) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۱:۵۱:۰۰
سخنان آقای هاشمی را با هر کس بسنجید خواهید فهمید فرق از زمین است تا آسمان او را نه با خاتمی و نه با احمدی نژاد و نه با...می توان سنجید.
درود بر هاشمی (702324) (moderator22)
 
علی-دانشجوی دانشگاه تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۱:۵۲:۱۹
دوستان عزیزم سلام
تقریبا همه مطالب شما و امتیاز دهی هاتون رو خوندم.به نظرم اومد چند مطلب رو خدمتتون عرض کنم
1.آدمای عاقل ومنطقی کمتر دچار افراط وتفریط میشن حتی در نقد دیگران،گاهی اوقات کسانی رو تا عرش اعلا بالا میبریم و مدتی بعد به خاک مذلت می نشونیمشون
2.آدمای بزرگ هم ممکنه اشتباه کنن وگاهی اوقات آدمای بزرگ اشتباهات بزرگ میکنن پس بزرگی کسی نباید مانع نقدش بشه
3.تاریخ مملو از عبرتهاست بخصوص تاریخ صدر اسلام بهتره کمی هم مطالعه تاریخی داشته باشیم همینطور که ما تاریخ گذشتگان رو میخونیم ونقدشون میکنیم درآینده کسانی رفتار مارو نقد میکنن!
4.نباید خدمات و خوبیهای اشخاص رو فراموش کرد هرچند "میزان وملاک حال افراد است"و باید باشه نه گذشته.انسان مختاره و هرلحظه احتمال لغزش داره و کسی هم نباید خودشو معصوم بدونه
5.آقای هاشمی باتمام بزرگی وارزشی که برای انقلاب دارند چونکه معصوم نیستند قابل نقدند
6.درآخر باید عرض کنم :"
طی این مرحله بی همرهی خضر مکن ظلمات است بترس از خطرگمراهی"
اگر خودمون بخاطر اطلاعات کممون نمی تونیم وارد عرصه نقد اساسی شخصی مثل آقای هاشمی بشم حداقل گوشمون به دهان رهبری باشه که هم از گذشته ایشون با خبرند وهم ازحالشون آگاهند (702329) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۲:۴۷:۰۶
هنوز سخنان امید بخش ایشان را در بحبوحه جنگ و در اوج بحران ها از یاد نبرده ایم انتظار برای نماز جمعه ایشان و دلگرمی ها و تحلیل های درستشان امید را در دل همه زنده نگه می داشت . بیشتر این منتقدین دوران ایشان را درک نکرده اند و تحت تاثیر جو سازیهای زمانه قرار گرفته اند . درود بر مرد بحران ها .هاشمی (702389) (moderator22)
 
احسان
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۰۹:۴۳
سلام با تشکر از این مطلب واضح اما تا به حال نگفته تشکر می کنم .
به نظرات بقیه دوستان هم احترام می گذارم . (702418) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۱۴:۱۶
مخالفان هاشمی یا با الفبای سیاست نا اشنایند یا ندانم کاری خودشان در حذف او می دانند در حالی که مردان بزرگ افق را می نگرند و حاکمیت شیعه بر مبنای نظریه حضرت امام خمینی (ره) که تداوم این نظام بر مبنای فقه شیعه که خون بهای بزرگ علمای در قرون گذشته وهدایت رهبری معظم ایت الله خامنه ای برای سالیان طولانی می خواهد همان نظرات راهگشای ایشان در برهه های حساس به عنوان رهبر جامعه اسلامی و هوشمندی سیاست مدارانی چون هاشمی که نمونه بارز ان در اوج هیجانات دوم خرداد توسط حضرت ایت الله خامنه ای به منصه ی ظهور رسید و خاتمه ی جنگ تحمیلی که امام راحل ان را جام زهر نامید به پایان رساند .سیاستهای امثال هاشمی بود که می گفت ان پیر فرزانه که انقلاب زنده چون هاشمی زنده است دلسوزان نظام نباید دل خوش کنند به حذف سیاستمدارانی زیرک و دور اندیش که مشکلات را قبل از وقوع پیش بینی می کنند .امید است دوست داران نظام و کشور به توصیه های رهبری در این خصوص توجه نماید........ پاسخ به اضهار نظر های تنگ نظرانه و غرض الود (702424) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۱۵:۰۸
حط انقلاب جان شما ضد انقلابید چرا هنوز فرق دروغ و عوام فریبی را متوجه نشده ایدحالا نظر مردم راجع به احمدی نژاد چیه؟ اگر دیدگاه مردم مثبت بود همشیره عزیزش در شهر و زادگاهش رای نیاورد این میدانی یعنی چه؟ (702426) (moderator22)
 
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۱۵:۴۲
در جواب نظریه اول آقا یا خانم سازمخالف: اولا این نظام به هیچ شخصی مدیون نیست و این مردم هستند که به نظام مدیون میباشند و در بهترین حالات خانواده شهداء، اسرا و جانبازان دین خود را به نظام اداء کرده اند در صورتیکه آقای هاشمی و خانواده وی جزء هیچکدام از گروه آخر نیستند. ثانیا ایشان گفته اند در دوران تورم کنونی جای آقای هاشمی خالی ، بعرض این عزیز برسانم که در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی تورم42 درصدی داشته ایم. (702427) (moderator22)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۱۸:۴۰
ما شکایت خود از مسئولین به خدا مینویسیم ویقین داریم که خدا حق است و حق مردم را از مسئولین که به فکر حفظ موقعیت خودهستند وبرای ماندن بر قدرت چه قراردادهای ننگینی میبنندن می گیرد. (702434) (moderator22)
 
Russian Federation
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۳۴:۱۶
یعنی چه اطر افیان مثل احمدی خط قرمز تعیین نکردند و مملکت این وضع را دارد تازه رویتان میشود زنده بمانید باید خود کشی میکردید (702461) (moderator22)
 
محسن
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۳۸:۳۵
جداي از اينكه فرزندان جناب هاشمي چه كرده اند كه البته به خود فرزندانشان مربوط است و آنان را در قبر پدرشان نميخوابانند و جداي از اينكه در دوران رياست جمهوري ايشان بدليل تخريب شديد كشور طي سالهاي دفاع مقدس ايشان مجبور به آوردن فشار زيادي از لحاظ اقتصادي به مردم شدند تا كشور از بحران آن دوران سريعا خارج شود ميبايست يك مسئله ي مهم را مد نظر داشته باشيم تا بهتر در مورد اين پير سياست قضاوت كنيم و آن اينست كه اولا پس از همان ارديبهشت 76 دراول خرداد رهبري با سخنان گهربارشان مهر تاييد به هشت سال رياست ايشان زدند تا به منتقدان ايشان بفهمانند كه آقاي هاشمي ميان بد و بدتر گزينه اول را انتخاب كرده اند و دوم اينكه رهبري معظم با اينكه در جريان سخنان آقاي هاشمي بودند ايشان را براي رياست يك مجمعي برگزيدند كه در نظام از جايگاه بسيار مهمي برخوردار است و همچنان نيز سالهاست كه ايشانرا در اين پست ابقا ميفرمايند . عزيزان رهبري خميني ديگر است اين شعار نيست واقعيت محض است چرا كه اگر اينهمه سياه نمايي در مورد آقاي هاشمي منطقي بود شك نكنيد همانطور كه حضرت امام (ره)در مورد آقاي منتظري مسامحه نفرمودند و مصالح اسلام را فداي شخص نكردند ايشان هم مصالح اسلام را فداي هاشمي نميكردندو نخواهند كرد . بنابراين پيروي نكنيد از كساني كه كسب قدرت را از ناحيه تخريب هاشمي جستجو ميكنند (خواه از افراطيون دوم خردادي باشند كه در پي تصاحب مجلس ششم برآمدند خواه از جريان موسوم به انحرافي باشند)و در ضمن از امامتان(حضرت آيته الله خامنه اي)سبقت نگيريدو خودتان را عاقل تر از ايشان فرض نكنيد و تا زمانيكه رهبري معظم به جناب هاشمي اعتماد دارندو تاييدشان ميكنند به نظرشان احترام بگذاريد و نامه بدون سلام را هم پيراهن عثمان نكنيد چرا كه اين مسئله اي شخصي براي رهبري است و خود ميداند كه اين كم لطفي را در عالم رفاقت ببخشد يا نبخشد. (702469) (moderator22)
 
موسوی
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۴۶:۴۹
خودشان فرموده اند آسیاب به نوبت از تمام نویسنده گان فوق خواهشمندم که کتاب جامعه شناسی نخبه کشی را بخوانند و ببینند که ما با نخبه های سیاسی خود در طول تاریخ چه کرده ایم از خاندان برمک گرفته تا امیر کبیر و ......دوران اخیر خودمان نخبه های سیاسی خود را قربانی میکنیم (702481) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۵۹:۰۷
خراب کردن وجهه هاشمی، کنار گذاشتن او از پست هایی که در اختیار داشت، تار و مار کردن افراد دلسوزی که از قشر فهیم و باسواد جامعه بودند همه نشان از نقش بازدارنده انها در به قدرت رسیدن افرادی دارد که اتفاقا نقش کم رنگی در پیروزی انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس داشتند این افراد با چاپلوسی و دفاع از ولایت فقیه ، خود را به سطوح بالا رساندند و برای تداوم ان نیاز داشتند که موانع را بردارند. زیان کار کسی است که بازیچه دست این افراد قرار گرفت.  (702498) (moderator22)
 
مرتضی سلیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۱۵:۴۲
من خودم منتقد به اقای هاشمی هستم چپی یاراستی هم نیستم ولی اصلا دولتهای دیگر وشخص روسای جمهور قابل قیاس با این شخص نیستن.این شخص مرد مدیریت بحران میتونه باشه قدرش رو باید دونست،
ببینید دوستان هرجا سخنی از وضعیت اقتصادی دولت هاشمی و احمدی نژاد میشه بعضی ها گارد میگیرن که تورم زمان هاشمی50درصد بوده یا نرخ ارز بالا بود یا قیمت طلا فلان بود ولی عزیزان من سنم نمیرسه ولی عقلم یه کمی میرسه که شرایط زمانی سازندگی وباز پس دهی بدهی های جنگ وخیلی چیزهای دیگه باالان که کشور رو در حالتی ایده آل تحویل دکتر احمدی نژاد دادن با این همه درآمد وبدون هیچ دغدغه ای ولی نتیجه اینست که وضعیت اقتصادی کشور خیلی بدتر از دوران سازندگی است،
الف جان من مشتری شما هستم شاید بیشتر از2سال باشه ولی یادم نمیاد کامنت من رو هم نشون بدین.ازتون ناراحتم (702517) (moderator22)
1
 
بسیجی
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۱۸:۱۲
حضرت امام فرمودند در مورد افراد وضعیت حال آنها است که ملاک قرار میگیرد . اگر بگوئیم آقای هاشمی مخالف نظام نیست . و انشا الله در خط امام ورهبری است . لیکن میتوانیم این را بگوئیم که ایشان بدلیل اینکه چون ارتباط مستقیم با مردم ندارد و همیشه با آن تیم حفاظت چند لایه مسافرت و یا به محل کارشان میایند متاسفانه مشاورین صدیق و دلسوز ندارند و دائما اطلاعات غلط به حضرت ایشان میدهند . در مورد فرزندانشان هم همینطور . در عین حال هیچ کس منکر خدمات گذشته ایشان به نظام نیست . (702522) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۱۹:۲۱
برادر بسيجي . مگر هاشمي سياستمداري تازه به دوران رسيده است كه بخواهد گول مشاورين ناپخته و خام را بخورد ؟ بسيجي نبايد ساده دل باشد بلكه با يك نگاه عمق قضيه را ببيند . اگر مي گفتيد رييس جمهور محترم از مشاورين صديق و دلسوز بي بهره اند دربست از شما مي پذيرفتيم اما در مورد هاشمي مطلقا" يوختي . (702705) (moderator22)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۰:۰۲:۴۶
مشکل این هست که اقای هاشمی یک سری جوان معصوم ندارد که ذهنشون رو با افکار انتخاری مسموم کند (702915) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۴:۱۶:۴۷
اقاس بسیجی ما هم بسیجی زمان چنگ هستیم منتهی با شما یک فرقی داریم ما بدون منت بسیجی مخلص بودیم وهستیم ولی شما بسیجی کسر خدمت هستید (703600) (moderator22)
 
محمدکاظم
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۳۰:۱۴
برای اداره کردن کشور باین بزرگی ادم بزرگ مورد نیاز است مدیریت باشعار ودروغ کویی عملی نیست هاشمی دران بحران بعداز جنگ بامدیریت و زیرکی سیاسی خود مملکت را خوب ساخت من که در کار سازندگی هستم مطلب را درک میکنم ولی متاسفانه بعضی از اشخاص جهت دار از حسادت حرفهایی ذکر میکنند که درجامعه روشفکری متعهد ومذهبی جایگاه ندارند کاش مدیریت کشور ازمشورت با ایشان بهره می برد حیف وصدحیف! در دینا همه با سیاست کار می کنند احساسات و نه دانم کاری عاقبت بهتر از حالا ندارد (702538) (moderator7)
 
یک هموطن
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۱:۱۳:۰۴
سلام - به نظر من آقای هاشمی رفسنجانی به تنهایی و تنهایی فرد بسیار لایق و فرهیخته است . با نگاهی به کارنامه درخشان ایشان در اداره کشور متوجه میشویم که چگونه فردی بودند و پایبند به نظام ورهبری ... بزرگترین فساد مالی چطور رخ داد؟ با انتصاب بچه مدیران گشنه که با گرفتن این چنین رشوه هایی که خداوند پدر آن کسی که این ماجرا را لو داده را رحمت کند ... لو نمی داد الان مشخص نبود چه اتفاقی می افتاد ... مثل خوره به جان کشور افتاده بودند ... علت آن این است که در انتخاب مدیران دقت نشده و هرکس که مدیر نمی شود ... مدیر با ید مدبر باشد... (702597) (moderator22)
 
محسن بدیع
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۲:۳۸:۲۹
بنده اعتقاد دارم انسان های بزرگ اشتباه بزرگ هم می کنند همانگونه که ایده های بزرگ دارند و کارهای بزرگ می کنند. بنده دوران هاشمی را درک کرده ام و این دوران را می بینم. اعتقاد دارم هاشمی انسان بزرگی است که نسل های آینده به خدمات او بیش از ما آفرین خواهند گفت. ودر یک سنجش کلی از بین خدمات او و برخی اشتباهاتش نمره هاشمی از بیست 16 الی 17 خواهد بود. (702625) (moderator22)
 
Australia
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۴:۱۵:۲۴
خداوند سایه هاشمی را بر ما مستدام بدارد. دکتر ... استاد دانشگاه. ملبورن. استرالیا. (702637) (moderator22)
 
Malaysia
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۶:۰۶:۰۲
باید دید از ضایع کردن اقای هاشمی چه کسانی بهره میبرند؟ این را هم در مقاله ای لطفا بنویسید همچنین هوشمندیها و اقدامات شجاعانهوفداکارانه ایشان را در طول مدت انقلاب (702645) (moderator22)
 
seyed jazayeri
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۶:۱۴:۵۰
سلام
يادش بخير بعد از فوت امام خميني (رض) و تعيين رهبري باز تاريخ نكرار شد و ياد سقيفه افتادم و پيش خودم گفتم تاريخ دوباره تكرار شد لذا بدانيد و اگاه باشيد هيچگاه و در هيچ زماني اقاي رفسنجاني خارج از نظام نيست (702646) (moderator22)
 
کوروش
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۶:۳۳:۰۸
الف جان ؛ برداشت شما از سخنان آقای هاشمی ناصحیح است، ولی از روی همین کامنتها بایستی متوجه محبوبیت ایشان در بین اقشار مختلف جامعه شده باشید،محبوبیت با عملکرد صحیح بدست میآید نه چیزدیگر. (702649) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۷:۱۵:۰۹
باسمه تعالي.آقاي هاشمي رفسنجاني يكي از مسؤلين جموري اسلامي و قسمتي از تاريخ نظام اسلامي ايران است.حفظ شؤنات و احترام اين نظام مقدس بر همه واجب است.علي الخصوص مسؤلين. (702665) (moderator22)
 
فرشاد
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۰۸:۵۱
با سلام
یادمان باشد آیت اله رفسنجانی همان فرمانده کل قوا در دوره جنگ 8 ساله ایران است آیت اله رفسنجانی همان یار امام (ره ) می باشد .تخطئه ایشان یعنی پشت کردن به راه امام . او ودیگران جنگ راه با تمام سختیها به پیش بردند ایشان خود میخاستند مسئولیت قبول قطعنامه 598 را بعهده بگیرند. این سزاوار نیست یک نفرتحت عنوان حزب اله به دختر ایشان حمله ور شود .انصاف خوب چیزیست کسی یارای برابری با اوراندارد.احمدی نژاد برای جمع کردن رای چنان خانواده ایشان را موردهجوم قراردادند که معلوم نبود برای چه . عرض کردم کمی انصاف خوب چیزیست .البته من خودمو میگم حقم بنزین لیتری 700 تومن خریدنه حقم اینهمه گرانیست .حقم اینه وقتی پلیس میبینم جای آرامش بترسم آری حقمان اینست . امیدواریم در این مملکت جنگی در نگیره چون دیگر امثال هاشمی ها وصیادها وجهان آراها دیگر نیستند . وای برما (702691) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۰۹:۱۷
براي يك عده سياستمدار تازه به دوران رسيده متاسفم كه به خاطر حفظ قدرت و جايگاه خود به تخريب چهره محبوب انقلاب و يار ديرينه امام مي پردازند اگر اين نسل بدون غرض ورزي گذري به گذشته وحال داشته باشند خواهند ديد گه هاشمي چه خدماتي به اين مملكت كرده و در كنار رهبر انقلاب نسبت به حفظ نظام كوشيده است .
هاشمي كه زندان كشيده ترور شده تمام وقتش را به خاطر انقلاب گذاشته بي انصافي است به خدا اينجوري در معرض تهمت قرار بگيرد (702692) (moderator22)
 
فرشاد
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۱۰:۴۱
راستی یادم رفت بگویم او سردار سازندگی واقعی بود ومانند احمدی نژاد در توهم توطئه نبود وکار خود میکرد ومردم در همان زمان در آرامش بودند (702695) (moderator22)
 
اباذریون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۱۰:۴۵
هاشمی همانند امام علی (ع) فتنه وحقد اصحاب سقیفه خود خوانده را باید پشت سر بگذارد با ید صبر کند وصبور باشد و فحاشی ولعن وصب کتوله هارا
باید تحمل کند امام فرمودند تا هاشمی زنده است انقلاب زنده است (702696) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۱۴:۱۶
در سخنان هاشمي حتي يك كلمه اش بي حساب و كتاب نيست . هاشمي اينان را بزرگ كرده است و يقينا" مي داند چه مي گذرد . هاشمي سمت هاي مختلف داشته است و تمامي زواياي حاكميت را از بر است و همه كساني كه امروز ادعاي آنچناني دارند هيچگاه به گردش نخواهند رسيد اين يك باور محكم در بين ملت است كه هاشمي سياستمداري زيرك و تمام عيار است و يك سياستمدار زيرك و كهنه كار حرف بي حساب و كتاب نمي زند .البته در تخريب هاشمي بعضي ها بي حيايي پيشه كرده اند كه بعد ديديم با كله زمين خوردند و هنوز كه هنوز است بلند نشده اند و بايد بياموزند در هر چيزي بايد تعادل را رعايت كنند و گرنه .... (702701) (moderator22)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۲۰:۵۰
سلام دوستان عزیز سایت الف
به اذعان تمامی اهل فکر، اهل علم، اهل قم و اهل سیاست (به غیر از مغرضین امر و سوداگران جیب پرپول دولت)، آقای هاشمی یک از ستون های نظام است. افکار و رویه کاری ایشان عرب ستیز است و متاسفانه خیلی ها عرب مآب.
خداوند ایران و ایرانی را از دست اعراب مصون نگه دارد. آمین. (702711) (moderator22)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۳۷:۲۵
با اینکه به بسیاری از رفتار ها و عملکردهای آقای هاشمی انتقاد وارده ولی در کلان ایشان بسیار کارنامه موفق و بهتری نسبت به روسای دیگر جمهور دارند و این با عنایت به تمام جوانب و شرایط است. آمار ملاک عمل نیست بهترین ملاک سنجیدن میزان رضایتمندی مردم است. به همین علت آقای هاشمی هر روز محبوبتر می شوند. (702736) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۰۰:۴۴
هر کی ندونه ماها که سنمون قد میده میدونیم اونوقتا قیمت نفت به کنس بند شده بود و تازه کشور بعد از جنگ هم که ویرون بود . الانو بگین که به بالاترین قیمت نفت میفروشیم اما میریزیم تو جیب چینیا.این خیانته به مردم به امام به شهدا (702767) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۰۶:۳۰
ایت الله هاشمی بعد از جنگ کشوری را که تمام زیرساخت های اقتصادی ان ویران شده بود با نفت قیمت حدود 20دلار صادرات ومدیریت حکیمانه به سامان رساند واکنون شرایط اقتصادی با نفت حدود 120دلار. بایستی قدر زحمات طاقت فرسایی که ایشان کشیده اند را دانست ومطمئن باشیم که دلسوز کشور هستند. (702787) (moderator22)
 
مهدی امیری مقدم
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۱۰:۵۶
امیدوارم الف با توجه به رای های مثبت و منفی که به کامنت ها داده میشه و نوع کامنت ها متوجه شده باشه که رویکردش در سال های اخیر باعث جذب چه قشری از مردم به سایتش شده ... یه روزی الف سایت اولی بود که می خوندم و آقای توکلی اولین کسی بود که اسمشو تو برگه می نوشتم .. کاش دوباره اون روزها برسد (702796) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۱۹:۲۵
ما مردم ایران عادت داریم امیر کبیر های خود را رگ زده تماشا کنیم و از ته دل شادی باشیم!
وقتی جنگ تمام شد و هیچ احدی نمیتواند نقش آقای هاشمی در جنگ را نادیده بگیرد ولو برنامه های سخیف صراط را صد بار بسازد و ببیند و ....
با نفت به قیمت 7 یا 8 دلار شروع به ساخنن کشور کرد. پالایشگاههای اراک بندر عباس و عسلویه و سدهای بیشمار که اگر بشماریم یک کتاب میشود.
ایشان در نظر خود میخواستند ایران را تبدیل به یک مالزی بکنند که در جهت صحیحی گام برمیداشت که هم به کشور و زیر ساختهایش میرسید و هم به مردم کار و درآمد میبخشید.
دوستان، هموطنان یک کمی بجای تقلید از بدخواهان و بازگو کردن اغراض آنها تفکر کنیم چه کسی باعث اینهمه فلاکت شده؟
اقتصاد کشور را به مرز نابودی کشانده؟ توهین و دروغ و دغل بازی را رواج داده؟
فکر کنید و جوابش را به خودتان بدهید! (702803) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۲۴:۴۷
با سلام،
من فکر میکنم کارکرد این نوشته برای فضا سازی در نزدیکی سوال از رئیس جمهور است (702812) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۳۸:۲۷
به نظر من ما مردم ایران یه جورایی هستیم.یه روز یکی رو تا عرش بالا می بریم و یه روز اونو زمین می زنیم.بد نیست خدمات آقای هاشمی در دوران جنگ و سازندگی کشور رو به یاد بیاوریم.یه روز به اون سردار سازندگی می گقتن و یه روز به اون مخالف و معاند. امان از جو زدگی سیاسی که همه رو جو گیر می کنه. (702837) (moderator22)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۳۸:۳۳
آقای فرشاد مهدی پور

شما هم خسته نباشي.

من به عنوان يك نفر ايرانی برای آقای هاشمی و امثال ايشان به پاس زحماتی كه در مسير پر فراز و نشيب انقلاب متحمل شده اند ارزش زيادی قايل هستم و آنان را سرمايه های كشورم می دانم و بر اين اساس اقدام آقای احمدی نژاد در مناظره های تلويزيونی انتخابات سال 1388 به تخريب شخصيت آقای هاشمي و مهمتر از آن سكوت نظام در مقابل اين حركت و عدم ارايه فرصت پاسخگويی به ايشان را خطای بزرگ و نابخشودنی می دانم .

آقای مهدی پور،آيا در مطلبی كه نگاشته و در مورد آقای هاشمی به قضاوت نشسته ايد با اين مورد موافق و آن را مد نظر داشته ايد؟ (702838) (moderator22)
 
Saudi Arabia
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۴۱:۰۴
اين مقاله و شما مصداق همان مثل كبك است كه سرش را زير برف مي كند تا تا دیگران آن را نبينند. هاشمی بسیار هوشمندانه موضوع گیر می کند. بالاخره بخشی از جامعه به نحوه برگزاری انتخابات، تعیین صلاحیت ها، نظارتها، بی طرفی شورای نگهبان، نحوه شمارش آرا شک کرده اند و درباره آن ابهام دارند شاید هاشمی هم یکی از همین هاست آن هم کسی است که بیشتر از دیگران می داند و فردی منصف هم هست.
من یک فرد معمولی یک سوال ساده دارم. دیده ام که جنس صندوقهای رای سایر کشورها کاملا شفاف است بطوری که می توان داخل صندوق را مشاهده کرد و حتی مسیر کاغذ را دید چرا جنس صندوق های رای ایران اینگونه نیست؟!! تا مردم از خالی بودن آن مطمئن شوند.
بروید اصل را درست کنید تلاش نکنید کسی که خواستار رفع ابهام هاست حذف کنید
دیگر همه مردم می دانند تازه حرفهای هاشمی بخشی از درد دل های مردم است آن هم به صورت محترمانه و مودبانه. چرا متصدیان انتخابات از ب بسم الله تا ن پایان سر خود را به زیر برف کرده اند؟! (702845) (moderator22)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۵۹:۰۶
بابا تاکی باید ازاین حرفبزنین که دروغ گو بودنش واسه همه عیانه یادتون بندازین فیلم انتخاباتیه اونو با احمدی نژاد چه حرفای شاخداری میگفت خونه ندارم تو یه آپارتمان زندگی میکنم واقعا گریه داره نعوذبالله خدا هم از دست اینا مونده دخترشو بگم..پسراشو بگم... نوچه هاشو بگم .... وای ی ی ی ی (702899) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۰:۰۶:۲۳
متاسفانه کار ایرانی جماعت همین است که یا یکی رو بکوبند یا آنقدر ازش تعریف کنند و حکایت ها بگویند که طرف خودش هم امر بهش مشتبه بشود که خبری است انگار! در بسیاری از این نوشته ها و گفته ها این مسأله به چشم می خورد. آقای هاشمی خدمت‌ها و کم لطفی‌های زیادی برای مملکت داشته. هرگاه که خود پسندی و غرور همراه کسی شد و خدا را فراموش کرد همان لحضه نقطه سقوط وی خواهد شد. ما به جای واکاوی عملکرد افراد شخصیت اشان را تحلیل می کنیم. ذات انسان ها را تنها خدا بدان آگاه است و به این آسانی که ماقضاوت می کنیم در مورد افراد نیست. همان غروری که آقای احمدی نژاد را به اینجا رساند که ابتدا حرف های مردم را می‌زد و مطالبات مردم را طلب می‌کرد وقتی اقبال مردم را دید و به اینجا رسید الان ببینید چه وضعی دارد و دوستان اش هم از ترس این که در انتخابات مجلس رای نیاورند به شدت از بودن نام اشان در فهرست حامیان دولت فرار کردند و از احمدی نژاد (و دار و دسته اش مخصوصاً) بیزاری جستند. البته همه این‌ها تقصیر خودشان نیست ما هم مقصریم زمانی آنقدر از آقای هاشمی تعریف کردیم و کاستی هایش را ندیدیم که کوچک ترین انتقادی به دولت هاشمی در آن زمان با محاربه با نظام برابر می شد شاید الان ایشان (آقای هاشمی) گذشته را خوب به یاد ندارند یا فکر می کنند که آن موقع جور دیگری بوده ولی در این کشور هر کس به صدارت می رسد تاب تحمل انتقاد را ندارد. انصافاً نمی خواهم تعریف بی جا کنم ولی منش رهبری تا حدود بسیار زیادی یک استثناست. واقعا پای اصول ایستاده است و تعریف و تمجید ها از او، وی را مغرور نکرده. زمانی همین کسانی که احمدی نژاد را بر روی سر خودشان می گذاشتند و کاستی های کارش و کارهای ناشیانه و غیر کارشناسی اش در اقتصاد و فرهنگ و دین را میدیدند و انتقاد را بر نمی تابیدند و بحث را به نیت انتقاد کننده مربوط می کردند که انتقاد مخرب و سازنده داریم و از این حرف ها که آن زمان همه انتقادات به مذاق آنان خوش نمی آمد و مخرب بود! همین که مقاومت احمدی نژاد در مقابل رهبری را دیدند یک باره 180 درجه مواضع تغییر کرد و همه کاستی هایی که تا آن زمان نمیدیدند را از آن به بعد با شدت چند برابر اعتراض می‌کردند و احمدی نژاد از عرش به فرش رسید (البته خدا هرکه را بخواهد عزیز و هرکه را بخواهد ذلیل می کند) خلاصه ما هم در قضاوت‌هایمان بیشتر باید دقت کنیم و اگر غرض خاصی نداریم سعی کنیم حق را بگوییم. بخشی از سخنان حضرت علی علیه السلام را در این خصوص از نامه 31 نهج البلاغه نقل می کنم. "بدان که خود پسندی - آدمی - را از راه راست بگرداند، و خردها را زیان رساند."
"به دست و زبان کار ناپسند را زشت شمار. و از آن که کار ناپسند کند با کوشش خود را دور بدار. در راه‏ خدا بکوش، چنانکه شاید، و از سرزنش ملامتگرانت بیمی نیاید"
بقیه نامه حضرت علی علیه السلام به امام حسن مجتبی علیه السلام را خودتان بخوانید که بهترین درس اخلاق برای کل بشر است. پیروز باشید (702926) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۰:۱۵:۰۷
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هرآنکه هست گیرند

حالا پیداکنید آدم سالم رو (702954) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۰:۴۱:۵۶
بعضی ها رو از هر طرفی رها کنی چهار دست و پا به زمین میرسند (703039) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۰:۵۵:۲۶
من یه سوال دارم چرا افراد که سنگ هاشمی به سینه میزنن بیشتر سرمایه دارن .؟؟و این اقا چه موضع در قبال انا داره؟ (703078) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۵:۲۴:۲۶
منمن سوال دارم:
چرا اریا با نامه های دولت و دولتیان اریا شد؟
اون همه کارخونه رو کی داد به این گروه اونم مفت و مجانی و به یک چندم قیمت به جز اقایرییس دولت؟
کی باهاش برای یارانه ها قرارداد بست برای انبار مواد اولیه؟
توصیه نامه وام های کلونش رو کی صادر کرده بود؟

راستی چند تا از این سرمایه دارایی که می گی رو نام ببر تا ببینم کیان طرفدار اقای هاشمی؟
اخه هر چی پولداره مثل مدیرعامل بانک تات و عسگر اولادی و اینا که همه پشت سر اقای رییس دولتن!!!! (703794) (moderator22)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۱:۲۸:۳۸
نه که اونروزها هم خیلی خوب بود .نه..
اما وجدانا از روزگار الانی که داریم (در هر زمینه ایی) خیلی خیلی خیلی بهتر بود. (703193) (moderator22)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۲:۳۲:۳۱
فقط یک سئوال دارم اگر این اتفاقات 6 یا7 ساله اخیر در دوران هاشمی ویا خاتمی رخ میداد چکار میکردیدد برادر من حرمت سرمایه های ایرن را نگهدار (703371) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۴:۰۸:۱۹
یادمون نره که هاشمی و خاتمی علم جنگ با دنیا رو برنداشته بودن.یادمون نره اوضاع الان یونان از فروش اوراق قرضه مث الان ما شروع شد. (703586) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۴:۲۷:۲۳
سعدی شیرازی می فرماید :
"قدر عافیت آن داند که به مصیبتی گرفتار آید"
بنده همیشه از مخالفین سرسخت آقای هاشمی بودم تا اینکه در این شش هفت سال اخیر فهمیدم که هاشمی چه کسی بوده است .
به قول عربها " چیزها را با اضداد شان بشناسید !" (703625) (moderator22)
 
برديا
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۶:۰۷:۳۴
در يادداشت آقاي فرشاد مهدي پور در باره جناب آقاي هاشمي جملات ذيل مورد تائيد ميباشند:
1 - ايشان چهره تاريخي و بي مانند ايران هستند .
2 - ايشان شخصيتي كارآزموده در سياست هستند .
3 - هر حركت ايشان ميتواند معنا دار باشد .
حتي دشمنان هم نميتوانند بزرگي و خلاقيت و بينش عميق سياسي ايشان را تائيد نكنند . (703877) (moderator22)
 
حسن
۱۳۹۲-۱۰-۱۴ ۱۹:۰۱:۲۸
بنده های خوب خدا
اینهاهمش فیلم سیاست بازی میباشدوبدانیداینهاپشت پرده بیشترین خنده هارابه مامیکنندوماراسروکارگذاشته اندوفقط وفقط ماراسرگرم میکنندوخودشان کارخودشان را. صلوات بفرستید (1886872) (alef-10)
 
a-f
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۰۰:۱۲:۵۹
هرچند گروهی در تدارک ترد آقای هاشمی هستند ولی نیک میدانند چون نیت خیری برای مردم در سر ندارند و فقط به دنبال بله قربان و منافع شخصی و........ خود هستند و مردم هم از آنها روی برگرداندند . ولی آقایان هاشمی و خاتمی طی قانونی نانوشته در دل مردم جای دارند و هرچه تلاش برای تخریب این دو چهره بیشتر شود محبوبیت آنها بیشتر از قبل خواهد شد و آقای هاشمی و خاتمی حرف دل مردم را میزنند ولی گروهی اندک خود را در مقابل مردم قرار دادند . بهتر است از عراق درس گرفته و درست عمل شود در غیر اینصورت خدا به فریاد ما برسد چون طرح خاورمیانه جدید در حال اجراست و پس از تجزیه عراق و سوریه و لبنان نوبت ما فرا میرسد پس چقدرخوب است که اعتماد عموم جلب شود و از تفرقه دوری کنند چون آتشیست که هر ملت برای خود میافروزد . مملکت با کفر اداره میشود ولی با ظلم پایدار نخواهد ماند (2296819) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.