نظر منتشر شده
۵۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 194901
آقای شریعتمداری؛ از چه ناراحتید؟
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۷
دیگر تبدیل به یک اتفاق روزمره شده است. دقیقا همان حسی را داریم که یک فلسطینی زمانی که از خواب بیدار می‌شود، دارد. او می‌داند که امروز هم مانند دیروز، جنگ است و جنگ است و جنگ. ما هم صبح که بیدار می‌شویم می‌دانیم امروز کیهان و حسین شریعتمداری که گویی طلب قدیمی و وصول نشده‌ای از مردم و کشور دارند، در نقش مدعی‌العموم ظاهر شوند و بر پیکر اصلاح‌طلبان و به طور کلی مخالفان خود می‌تازند.

به گزارش ایسنا، فرهاد کیانفرید طی یادداشتی در قانون با ذکر این مقدمه ادامه داد: «این روزنامه که ید طولایی در ادعاهای اثبات نشده و اظهار نظرها و لحن قابل بحث دارد، در سرمقاله روز دوشنبه ۱۴/ ۵/ ۹۲ خود نوشت: حضور چند نفر در فهرست پیشنهادی آقای دکتر روحانی با توجه به بینش و منش دیده شده و بارها تاکید شده از سوی ایشان قابل توجیه نیست. به یقین نمی‌توان گفت که رئیس‌جمهور محترم از هویت افراد مورد اشاره بی‌خبر بوده‌اند چرا که روحانی به هوشمندی و آگاهی از عرصه سیاسی کشور شناخته می‌شود. از سوی دیگر، این احتمال نیز قابل قبول نیست که دکتر روحانی در آغاز کار به گزینه‌هایی روی آورده است که با معیارها و موازین اعلام شده ایشان در تضاد و تناقض بوده و کمترین همخوانی نداشته باشند. پس علت چیست؟

این روزنامه در ادامه این یادداشت با پیروی از این معادله که می‌گوید هر الف، ب است و هر ب، ج پس هر الف، ج است، در توجیه این ادعا به یکی دیگر از یادداشت‌های خود اشاره کرد و نوشت: پاسخ این پرسش را تنها بایستی در نکته‌ای جستجو کرد که روز چهارشنبه ۹/ ۵/ ۹۲ طی یادداشتی با عنوان «هدیه مجلس به روحانی و ملت» بر آن تاکید داشتیم. آنجا که آورده بودیم «با توجه به ترکیب کابینه پیشنهادی و برخی از شواهد موجود می‌توان حدس زد - و امروز آن حدس به یقین تبدیل شده است - که آقای روحانی در انتخاب گزینه‌ها، از سوی اصحاب فتنه، مدعیان اصلاحات و کارگزاران به شدت تحت فشار بوده است و تاکید شده بود احساس می‌شود رئیس‌جمهور منتخب در انتخاب اعضای کابینه خود با مجموعه‌ای از فشارها، انتظارها و رودربایستی‌ها روبه‌رو بوده است و برای خروج از این چنبره دست کمک به سوی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت دراز کرده است» آیا برای توجیه حضور چند فرد بدسابقه در فهرست پیشنهادی رئیس‌جمهور، غیر از احتمال اخیر یعنی فشار جریانات یاد شده می‌توان احتمال دیگری را پیش کشید؟! پاسخ منفی است.

کیهان در ادامه این یادداشت به صورت مستقیم به وزیر نفت و به صورت غیر مستقیم به وزیر اطلاعات پیشنهادی روحانی می‌تازد و با اشاره مستقیم به زنگنه می‌نویسد: آیا کسی که در دوران تصدی چندین و چند ساله وزارت نفت، پرونده‌های مفتوح و پاسخ نداده‌ای از انعقاد قراردادهای خسارت‌آفرین و بعضا شبیه ترکمنچای داشته و از جمله در قرارداد ننگین «کرسنت»، گاز ایران را بدون طی مراحل قانونی و از طریق واسطه‌های رشوه‌دهنده با ۱۴ برابر زیر قیمت روز به طرف خارجی واگذار کرده است و ... می‌تواند امین ملت ایران در وزارت حساس و سرنوشت‌ساز نفت باشد؟!

و می‌نویسد: درباره وزیر پیشنهادی دیگر باید گفت که صلاحیت ایشان برای نمایندگی مجلس نهم احراز نشده بود، بنابراین چگونه برای تصدی یک وزارتخانه سرنوشت‌ساز معرفی شده است؟! و یا فلان نامزد معرفی شده برای وزارت «صنعت، معدن و تجارت» صاحب یک شرکت تجاری بزرگ در حوزه نفت با درآمد و ثروت نجومی است و یا ...؟!

بهتر است کمی در منابع خود تجدید نظر کنید
درباره ادعای اول نویسنده این یادداشت چند نکته باید مطرح شود. اول اینکه طبق گفته غلامحسین نوذری وزیر نفت دولت نهم، در این قرارداد آمده بود که در خصوص هر گازی که به امارات در آن فاصله فروخته شد یا حتی بعد از صادرات گاز به شارجه، قرارداد قابل مذاکره بوده و تغییر قیمت امکان‌پذیر است. چنانچه قرارداد این میدان هنوز پا بر جا بود امروز بر مبنای همان قرارداد می‌توانستیم در شرایط قرارداد و به‌ویژه در قیمت آن تجدیدنظر کنیم چراکه در بندی از این قرارداد تاکید شده بود پس از ۷ سال می‌توان در مورد قیمت تصمیم‌گیری جدید کرد. بنابراین ممکن است قرارداد کرسنت مشکل داشته و نقدهایی بر آن وارد بود اما نباید متوقف می‌شد. توقف کارهای بزرگ به این شکل، بی‌سابقه بوده است. ثانیا سال ۸۴ مقامات ارشد دولت نهم با اطلاع رئیس‌جمهور دستور می‌دهند که از طرف خارجی کرسنت باید دوباره پول دریافت شود. در واقع قراردادی که در دولت اصلاحات امضا شده بود به دستور آقای احمدی‌نژاد و محمدرضا رحیمی حذف شد. در نهایت قرارداد اول لغو و کردان و رحیمی مذاکرات را دوباره آغاز می‌کنند و همان قرارداد را برای دومین بار امضا کردند. واضح است که تیم دولت نهم در واقع می‌خواسته نیروهای خودشان این مساله را به نتیجه برسانند. آقای شریعتمداری شاید بهتر است بعد از این همه سال کمی در منابع خود تجدید نظر کنید.

این صحبت نقض فرمایشات رهبری است
درباره ادعای بعدی این روزنامه در خصوص رد صلاحیت سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت اطلاعات از مجلس نهم، اولا باید فرمایشات مقام معظم رهبری را یادآور شد که در خصوص رد صلاحیت‌شدگان فرمودند: «این را من اعلام می‌کنم، همه‌ افراد بدانند؛ اینهایی که رد صلاحیت می‌شوند، لزوما آدم‌های بی‌صلاحیتی نیستند. این‌جور خیال نشود که حالا چون فلانی در انتخابات رد صلاحیت شد، پس دیگر به کلی از صلاحیت ساقط است؛ نه، طبق قانون، در انتخابات نمی‌تواند به عنوان نامزد شرکت کند اما ممکن است مقامی که او را رد صلاحیت کرده، اشتباه کرده باشد. ممکن است برای این کار صلاحیت نداشته باشد اما صلاحیت‌های فراوان دیگری داشته باشد. این‌جور نباشد که اگر کسی رد صلاحیت شد، این معنایش این باشد که او دیگر از هستی ساقط شد؛ نه، صلاحیت‌های گوناگون دیگری وجود دارد.» آقای شریعتمداری آیا با مطرح کردن رد صلاحیت ایشان قصد دارید فرمایشات رهبری را نقض کنید؟ اگر این فرمایشات را قبول دارید پس مطرح کردن رد صلاحیت علوی چه لزومی دارد؟ ثانیا وزیر پیشنهادی درحال حاضر عضو مجلس خبرگان رهبری است. آیا لازم است در اینجا در خصوص اهمیت این مجلس و وظیفه آن که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت تعیین و نظارت بر ولی‌فقیه را دارد صحبت کرد یا تا همین حد برای روشن شدن صلاحیت وزیر پیشنهادی کافی است؟

یا خود دزد بوده یا پدرش
در یادداشت آمده است که فلان نامزد معرفی شده برای وزارت «صنعت، معدن و تجارت» صاحب یک شرکت تجاری بزرگ در حوزه نفت با درآمد و ثروت نجومی است که اشاره دارد به محمدرضا نعمت زاده که در سال ۱۳۵۸ وزیر کار و بین سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ و سپس از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ به ترتیب در دولت‌های "شهید محمدعلی رجایی" و "اکبر هاشمی رفسنجانی" وزیر صنایع ایران بود.

نعمت‌زاده معاونت وزارت نفت در امور پتروشیمی در کابینه‌ خاتمی و معاونت وزارت نفت در امور پخش و پالایش را در کابینه احمدی‌نژاد به‌ عهده داشته ‌است. این مسئله که فلانی یک شرکت تجاری بزرگ دارد دلیل بر عدم صلاحیت وی به عنوان یک وزیر است؟ این چه استدلالی است؟ چرا آقای شریعتمداری زمان معرفی صادق محصولی‌های دولت احمدی‌نژاد یاد ثروت و دارایی کسی نیفتاد؟ هر چند شریعتمداری سال گذشته یادداشتی با عنوان یا خودش دزد بوده یا پدرش! داشته است اما گویی این مثل ملکه ذهن وی شده است که هر که افزون گشت سیم و زرش یا خود دزد بوده یا پدرش ...

فلاحیان در کابینه؟
اتفاقا کیهان درست می‌گوید. لیست کابینه که اعلام شد مشخص بود که انواع و اقسام فشارها بر رئیس‌جمهور وارد شده تا وزرایی را وارد کابینه کنند. برخی نام‌ها در لیست هستند که کوچک‌ترین سنخیتی با روحانی و حامیانش و رای‌دهندگان به وی ندارند و قطعا توسط برخی دوستان و نزدیکان تفکر شریعتمداری به وی تحمیل شده‌اند. آنچه مسلم است و بر همگان روشن، این است که حسن روحانی به دلیل مصلحت‌اندیشی و اعمال فشار از طرف جناح مقابل و شکست‌خورده در انتخابات، از قرار دادن برخی از نزدیکان فکری خود در کابینه امتناع کرده تا تنش را به حداقل موجود برساند. پس کیهان از چه چیز دلخور است؟ شاید انتظار داشتند فلاحیان وزیر اطلاعات، روح‌الله حسینیان وزیر کشور، صادق محصولی وزیر نفت و حمید رسایی هم وزیر ارشاد باشد؟ آقای شریعتمداری چرا واضح نمی‌گویید از چه ناراحت هستید؟ نکند رای مردم شما را کلافه کرده است؟ ای کاش یک بار می‌شد تا آقای شریعتمداری در انتخاباتی کاندیدا می‌شدند و خود و اندیشه‌هایشان را در معرض رای مردم قرار می‌دادند تا میزان مقبولیت راه و منش ایشان در میان مردم مشخص می‌شد. هر چند که ایشان درصد مشروعیت خود را به خوبی می‌دانند.

سابقه درخشان کیهان
نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است. به هر حال این بار اول نیست و قطعا آخرین بار هم نخواهد بود که کیهان این‌گونه مدعی می‌شوند و قلم به دست می‌گیرند؛ چرا که با یک نگاه اجمالی به شیوه و منش کار کیهان می‌توان فهمید سال‌هاست که دم از وجود مدارکی می‌زنند که با استناد به آنها به خود اجازه می‌دهند به هر منتقدی حمله و او را محکوم کنند. حتی در تاریخ ۲۵/ ۱/ ۱۳۷۸ روزنامه کیهان در جواب یکی از خوانندگانش که خواستار آن شده بود که مدارک را چاپ کنند گفته بودند: اگر چه تا کنون در این‌باره مطالب مستند فراوان داشته‌ایم اما ان‌شاءالله در آینده نزدیک این کار را خواهیم کرد. مدارکی که حتی مراجع قضایی و سازمان اطلاعات از وجودشان بی‌خبر بوده و هستند ولی این سوال مطرح می‌شود که این آینده مذکور چه زمانی می‌رسد؟ اگر مدارکی موجود نیست، به این معنی است که صرفا نشر اکاذیب می‌کنند و دروغ می‌گویند پس لازم است به این جمله شهید مطهری اشاره کنیم که یکی از راه‌هایی که از آن بر دین ضربه وارد شده است از جنبه‌های مختلف رعایت نکردن این اصل است که ما همان‌طور که هدفمان باید مقدس باشد، وسایلی هم که برای این هدف مقدس استخدام می‌کنیم باید مقدس باشد. مثلا ما نباید دروغ بگوییم نباید غیبت کنیم نباید تهمت بزنیم. نه فقط برای خودمان نباید دروغ بگوییم، حتی به نفع دین هم نباید دروغ بگوییم یعنی به نفع دین هم نباید بی‌دینی کنیم چون دروغ گفتن بی‌دینی است به نفع دین دروغ گفتن هم بی‌دینی به نفع دین است. دین اجازه نمی‌دهد ولو به نفع خودش ما بی‌دینی کنیم. (سیری در سیره نبوی / ص ١٣٩-١۴٠)»
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۹:۰۴:۴۶
گل گفتی

مخصوصا پاراگراف اول... (1552765) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۰:۰۹:۳۹
اتفاقا کیهان همشه مستند حرف می زند و این شما هستید که جوابی برای انتقادات مستند کیهان ندارید ، چرا اگر داشتید تا کنون ارائه می دادید و به فحاشی و گنده گویی رو نمی آورید ، شما چون هیچ آتویی از کیهان ندارید و خودتان پر از اشکالید از کیهان هراس دارید. (1552978) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۳:۵۲:۰۷
آقا این تیکه رو خوب نوشتید :‌ شاید قرارداد کرسنت اشکالاتی داشت اما نباید قطع می شد ، کاملا موافقم آدم عاقل که هر اشتباهی رو قطع نمی کنه ،اصلا اشتباه آفریده شده برای ادامه دادن دیگه والا که اشتباه نمیشد ، اصلا هم فکر نمیکنیم چون ایراد به دوستان شما مربوط می شه دارید از اونها دفاع می کنید ، به هر حال اصلاح طلبی گفتند حمایتی گفتند ....
شاد باشید (1553470) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۳:۵۳:۳۰
آتویی بدتر از اینکه کیهان بزرکترین موسسه مطبوعاتی کشور را به ویرانی کشیده است. کیهانی بیشترین مطلب را برای بیکانکان تهیه می کند نکاهی به بی بی سی بیاندازید. همواره از کیهان برای پیشبرد اهدافش استفاده می کند. (1553476) (alef-10)
 
سعيد زنجاني
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۷:۵۱:۳۰
ﺍﺯ ﻗﻀﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮﻯﻥ ﺗﻮﻫﻴﻦ ﻫﺎ ﺑﻪ ﻛﻴﻬﺎﻥ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺩﻗﺖ ﻛﻨﻴﺪ (1553995) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۰:۰۶:۳۰
یا تا حالا حرف مستند نشنیدی یا حساب کتاب سرت نمیشه (1553514) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۹:۵۶:۲۸
اول کیهان اسناد انتقادات رو منتشر کنه بعد ببینه پاسخی می شه داد یا نه؟ هنوز سندی از کیهان ملاحظه نشده (1554228) (alef-10)
 
amir
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۳:۳۴:۰۰
وجود افرادي مانند اقاي شريعتمداري براي اين انقلاب ضروري است
ايشان ترمز اصلاح طلب هاست (1553423) (alef-10)
 
lpsl
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۹:۰۷:۳۹
من طرفدار شریعتمداری نیستم ولی این مقاله هم مشکل داره!!!!یه چیزی خیلی آزارم میده تو کابینه روحانی مگه اکثر کسایی که معرفی شدند سابقه وزارت ندارن؟؟؟تو این سابقه چه گلی به سر مملکت زدن که حالا بخوان بزنن؟؟؟نمونش وزیر نفت با اون قرارداد کرسنتش و شرکت بین ایتالیا یا وزیر مسکنی که سیاستش گرونی مسکن بودن با این توجیه که سرمایه مردم میره بالا!!!!!!!چرا این آدما مجددا باید بشن وزیر!!!!!!!!!!
آزموده را دوباره آزمودن خطاست!!!!! (1552777) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۹:۱۹:۳۶
فکر میکنی غیر از این افراد کسی دیگری میتونه با امثال آقای شریعتمداری کار کنه وکنار بیاد؟ (1552822) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۹:۵۵:۳۴
چرا اینقدر قرارداد، قرارداد میکنید آخه؟ چی از اون قرارداد میدونید؟ فقط یه چیز شنیدید تکرار میکنید! برید اطلاعاتتون رو زیاد کنید! (1554222) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۹:۵۸:۱۹
حداقل جیب ما رانزدند.
ما زمان احمدی نژاد ارزش این وزرا رافهمیدیم. که چقدر بی جهت پشت این افراد بد میگفتیم.
عزیز من کسی که دیکته ننویسه غلط نداره. مهم این است دیکته بنویسی و کمتر غلط داشته باشی (1554232) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۹:۱۵:۲۲
چرا به جای پرخاش به شریعتمداری دلایلش که کاملا مشخص است مثل قرارداد کرسنت - حضور در فتنه و .... نقد نمی کنید (1552803) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۹:۵۰:۰۳
دوران طلایی نفت ایران. زمان زنگنه بود تحقیق کنید. گازمونو قطر برد. بیدار شید. (1552919) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۰:۱۰:۲۵
ببخشید تک تک گفت و نقد کرد و توضیح داد، شما اگه نفهمیدی برو یه بار دیگه از اول بخون (1552983) (alef-10)
 
احسان
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۰:۴۴:۳۲
احیانا تو تحریریه کیهان نیستی شما؟؟؟عادت داری نخونده نظر بدی؟ (1553040) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۱:۳۲:۳۱
شما این مقاله رو کامل خوندی؟ قرارداد کرسنت رو کاملا برات توضیح داده، اونم از زبون وزیر دولت احمدی نژاد و نه یک همفکر آقای زنگنه (1553118) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۲:۳۱:۴۱
بهتر یکبار دیگه مقاله رو بخونی تاجواب سوالت رو بگیری مجید جان (1553263) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۲:۳۷:۲۸
واقعا ک هنوز اینجور تفکراتی هم بازم وجود داره (1553273) (alef-10)
 
سرباز ایرانی
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۹:۲۰:۱۱
اصلا از مقاله هایه اقایه شریعتمداری خوشم نمیاد خیلی تابلو یک طرفه منویسد (1552825) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۱:۵۷:۴۷
من نمی‌دانم این چه نگارشی است که به لطف شبکه‌های اجتماعی به شکل قارچ‌گونه در حال گسترش است: «مقاله هایه آقایه شریعتمداری؟!» (1553182) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۹:۵۳:۵۹
عالی بود از انصاف نویسنده متشکرم (1552934) (alef-10)
 
2013
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۰:۱۰:۰۹
اقای شریعتمداری به فکر مردم هم هستی؟ (1552980) (alef-10)
 
زمان
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۰:۴۵:۲۸
با سلام
احتراما" از نقد شما کمال تشکر رو دارم.
بسیار شیوا و مودبانه و با صراحت به این دوستان و البته بقولی شاید دلسوزان جواب دادید.
و ای کاش ....
موفق باشید.
زمان (1553043) (alef-10)
 
ناظر
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۱:۰۵:۲۳
خوب در مورد زنگنه تحقیق کنند (1553066) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۱:۵۳:۰۵
از فتنه گرا ناراحته (1553172) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۱:۵۳:۵۵
شما از چه ناراحت هستید؟
اگر مطمئن هستید افراد مورد نظر شریعتمداری هیچ مشکلی ندارند و می توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند دیگر نگران جه هستید؟ تا آن روز صبر کنید و نتیجه را ببینید. (1553174) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۱:۵۹:۲۰
بهترین فرد برای وزارت اطلاعات اقای فلاحیانه چون اهله عمله نه مثله بقیه وزیران اهل صحبت کردن (1553188) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۳:۵۳:۲۷
یعنی راحت میفرسته اون دنیا. (1553475) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۱:۵۹:۳۲
برادر حسين يواشترداداش (1553190) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۲:۰۳:۲۵
پرخاش به جناب شریعتمداری ناشی از صحت تحلیل ایشون و عصبانیت کسانی است که ایشان منافع جناحیشان را یک تنه به مسلخ می برد (1553201) (alef-10)
 
م
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۲:۰۸:۴۲
واقعا" فاجعه بار است . زنگنه و قرارداد فروش گاز به امارات 14 برابر زیر قیمت ؟؟؟ من اگر نمایندگان مجلس بودم به این آدم رای نمی دادم . (1553220) (alef-10)
 
بیژن
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۲:۳۷:۲۷
دمت گرم. جانا سخن از زبان ما می گویی (1553272) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۲:۳۷:۳۶
آقای شریعتمداری بایدسخنگوی کاخ سفید باشدکه همیشه جاده ی یکطرفه میرود (1553274) (alef-10)
 
نادر
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۲:۳۸:۳۶
آقای شریعتمداری در طول 8 ساله آقای احمدی نژاد برای فسادهای کلان ورانتهای بیسابقه و رواج مشکلات عمده ی فرهنگی رشد مهار گسیخته ی ورشکستگی اقتصادی و تورم و آمارهای غیر واقعی و....لب فروبست و گاهی از آن تمام قد دفاع کرد از دیدگاه شریعتمداری در کشور انسانهای صالح به اندازه انگشتان یک دست هم وجود ندارد ویکی از این افراد خود ایشان هستند وهرکسی را این اقلیت بسیار اندک قبول نکنند ملت هم حق قبول انها را نباید داشته باشند آدمی عجیب با رانتی غیر قابل تصور . (1553279) (alef-10)
 
s-m
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۲:۴۱:۱۱
اولا این فقط یک روزنامه است و شما دقیقا همان کردید که اومیخواهد(این گونه افراد ماهیت خود را در تقابل با جریان معقول جامعه تعریف کرده اند )
ثانیا اگر قرار بود قضاوت در مورد موثر بودن یا نبودن یک وزیر به این راحتی باشد تمام کشور های جهان سوم در عرض چند سال پیشرفت میکردند.به فرض اینکه وزرای نام برده شده تایید صلاحیت شوند بهتر است قبل از آن حس کنند زیر ذره بین مجلس هستند در عین اینکه مطمئن شوند اقدامات خوب آنها نیز...در ضمن بپذیریم ما تا تبدیل شدن به کشوری که بخواهد چشم ابرو برای دیگران نازک کند فاصله داریم (من کاملا فرق عزت مند بودن و تاکتیک لازم برای جبران عقب افتادگی را میدانم)در مورد وزرا نیز این نکته را از یاد نبرید. (1553286) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۲:۴۳:۴۸
از جناب توکلی و مسئولان میخواهیم هرچه زودتر این روزنامه بسته شود (1553297) (alef-10)
 
سینا صفوی
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۲:۵۹:۴۲
فردا کیهان:

روز گذشته در یک سایت معلوم الحال که توسط یکی از نمایندگان مدعی اصولگرایی که همواره در جهت سنگ اندازی در پیش روی دولت نهم و دهم که قطعا پرکار ترین دولت تاریخ ایران است مشغول بوده است مقاله ای منتشر شد نشان دهنده دم خروس جورج سورس بود!!

....

خسته شدیم انقدر هر روز کیهان رو دیدیم و حرص خوردیم از اینهمه ... (1553343) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۰:۴۴:۰۱
شما لیاقتان همان روزنامه های زرد وخاکستری است بروبخوان تاخسته شوی (1553598) (alef-10)
 
كريم
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۱:۴۴:۵۵
خودت فهميدي چي گفتي؟ (1553728) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۳:۲۹:۱۲
نویسنده این مقاله کیه؟!بنویسید ما هم آشنا بشیم! (1553418) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۳:۵۶:۳۸
آقای شریعتمذاری سالهاست که حود را به خواب زده وبه این سادگی بیدار نمی شوند مگر سهم روزنامه کیهان از ردیف دریافت کنندگان بودجه بیتالمال حذف شود تا ببینند روزنامه کیهان با این مطالبش می تواند خریداری داشته باشد یا نه (1553488) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۰:۴۲:۳۴
وتوکه بیداری یک مقدار فکرکن کلاه سرت نرود (1553593) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۷:۲۳:۰۴
همه روزنامه ها سهمشون قطع بشه ببینیم چی میشه !
روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبا که همین الان همشون زرد تشریف دارن!
بگو خب! (1553977) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۳:۵۷:۴۰
آقای شریعت فقط سابقه فرد را نقد کرده شما هم دفاع کنید در نقد شریعتمداری به سابقه فرد به طور مستند به عنان قراد کرسنت اشاره شده و منطقی هم است شما به جای توهین به ایشان از عملکرد و توان وزیر پیشنهادی و برنامه های ایشان بحث کنید ثابت کنید که این اقایان توان تصدی این وزارتخانه را دارند ولا غیر، نه اینکه به شخصیت وی تعرض کنید (1553491) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۳:۰۷:۳۷
مثل اینکه شما مقاله را نخوانده پاسخ داده ای. مقاله دقیقاً مستندات! آقای شریعتمداری را نقد کرده. لطفاً با حوصله مقاله را بخون. (1553847) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۳:۵۸:۲۸
یه پیشهاد:
فرض کنید برادر حسین رئیس جمهور بود حالا بیاید اعضای کابینه خود را به ملت معرفی کند. ممنون می شویم برادر حسین برای رضای خدا هم شده این کار را انجام دهند. (1553496) (alef-10)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۰:۱۴:۲۴
تنها کسی که با مدرک و سند حرف می زند شریعتمداری است و ایشان عمار زمان هستند خدا ایشان را حفظ کند. (1553532) (alef-10)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۱:۴۶:۲۳
من از روزنامه ی کیهان اینطور برداشت میکنم که آقای شریعتمداری انسان هارو معیار حق میدونه در حالی که حق معیار آدم هاست. یعنی آقای شریعت مداری حق رو اینجوری تعریف می کنه : هرکس مثل من و امثال من فکر می کنه حقه. (1553730) (alef-10)
 
محسنی
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۱:۴۹:۰۷
من نمی خواهم از کابینه دکتر روحانی دفاع کنم ، اما آیا هیچ ویژگی مثبتی دراین کابینه نبود که آقای شریعتمداری به آن اشاره کند .
من تاحالا هرچه مطلب از آقای شریعتمداری خواندم جز بد گوئی و بدبینی و اشکال تراشی چیز دیگری نبود .
به نویسنده این مطلب هم عرض می کنم که شما خودتان را به زحمت انداختید اما ایا فکر می کنید شریعتمداری خودرا مقید می داند که این مطالب را بخواند یا نقد مطالبش را بپذیرد ؟ ابدا چنین نیست .
اصلا شریعتمداری فرصت چنین کاری ندارد . مطمئنم هم اکنون ودر همه ساعات دیگر درحال نوشتن ایرادات واشکالات دیگران است .
اصلاً غیبت و تهمت معنی ندارد . انصاف و وجدان کیلوئی چند ؟ (1553734) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۱:۵۲:۳۱
با تشکر از متن خوبتون
این تکلیف همیشه بر گردن شما هست که به بداخلاقی و فرافکنی روزنامه ای مانند کیهان و هر رسانه دیگری جواب بدید تا شبهه ای باقی نماند
با تشکر (1553738) (alef-10)
 
عبدالزهرا
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۱:۵۵:۵۴
هيچ كس انتقاد نكند!
همه ي وزرا خوبند و هر كس انتقاد كند به شدت كوبيده مي شود! (1553741) (alef-10)
 
ارسطو خسته
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۳:۴۳:۵۵
من هم قبول دارم آقای شریعتمداری بعضی جاها تند میره، ولی قبول کنید که خیلی جاها هم درست میگه!
آقای توکلی ! ما شما را به انصاف می شناسیم. با قرار دادن چنین مقاله هایی (و نیز مقاله ای که از موسوی و جلیلی به عنوان بازنده های انتخابات نام برده بود!!!!) در سایت تون به اعتبار سایت تون لطمه نزنید! (1553870) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۹:۲۴:۴۸
بابا اگر کسی شریعتمداری را قبول نداره چرا وقتی یک مقاله می نویسه کک توی پاچه همه میافته خوب اگر قبولش ندارن مقاله هاشو هم نمی خونن چرا شما میترسید و هر روز هرچی این بنده خدا میگه سریع بهش حمله میکنید از قدیم گفتن بهترین دفاع حمله س این قدر داد و بیداد کنید که صدا شریعتمداری را کسی نشنود جای اینکه جواب مستدل بدید چند روز دیگه هم شعارهای ابتدای انقلاب منافقین شروع میشه (1554123) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۹:۳۸:۳۵
زنده باد کیهان
اگر کیهان درست نمیگوید و مخاطب ندارد و همه با او مخالفند این همه جلز و ولزتان برای چیست
خوب جوابش را بدهید
بی صبرانه منتظر شروع به کار خبرگزاری کیهان هستیم (1554167) (alef-10)
 
مهرداد فرزين
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۹:۵۵:۱۶
نمي‌دانم چرا افراد در مقام مواجه شدن با کيهان به جاي انتقاد به انتقام کشيده مي‌شوند؟ دنبال خاموش کردن صداي شريعتمداري نباشيم. بلکه دنبال ريشه کن کردن فساد باشيم. خاموش کردن صداي منتقد خلاف عقلانيت است. (1554221) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.