نظر منتشر شده
۷۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 250700
اصلاح ساختار سازمانی اولویت سازمان مدیریت؛
حکایت کارمندهای شرکتی در سازمان های دولتی
مهدی یاراحمدی خراسانی، 8 آذر 93
تاریخ انتشار : شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۸
بدون شک کوچک سازی و چابک سازی سازمانی یک اتفاق ضروری برای ارتقا بهره وری در کلیه ی سازمان ها خصوصاً از نوع دولتی آن می باشد. لذا قاعدتاً هیچ عقل سلیمی انجام کار با تعداد افراد کمتر و هزینه ی پایین تر را نفی نمی کند. اما به شرطها و شروطها..!

چند سالی است که کشور ما هم این مسأله را به عنوان یک واقعیت علمی دریافته و شعار کوچک سازی و چابک سازی سازمانی سر می دهیم و به دنبال راهکارهایی هستیم که نشان دهیم فصلِ یک بودجه ی سازمان های ما به غایت کاهش یافته و هزینه های نیروی انسانی به حداقل ممکن رسیده است.
در سه دهه ی اخیر خصوصاً در نیمه ی دوم حیات انقلاب اسلامی اتفاقات زیادی رخ داده که مهمترین آن اجرای برنامه تحول اداری (در سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق) در همین راستاست. اما سؤال اساسی اینجاست:
«زمانی که می خواهیم بار تکفل دولت و هزینه های سربار منابع انسانی را کاهش دهیم برای تحقق کیفی اهداف سازمان و انجام فرآیندهای آن چه راهکار جایگزینی داریم؟»
و یا این که اصولاً علاوه بر کاهش هزینه، کوچک کردن سازمان های دولتی برای دولت و مردم باید چه منافعی در پی داشته باشد؟

کافیست مطالعات تطبیقی در این راستا با برخی از کشورهایی پیشرفته صورت پذیرد تا برخی از ابعاد و مشکلات آن برای ما روشن شود. بدون شک همه کشورها به دنبال آن هستند که تصدی گری را کاهش داده و با کاستن از هزینه ها و بار اضافی دولت تنها به امور حاکمیتی پرداخته و بخش قابل توجهی از امور اجرایی را از طریق بخش خصوصی به سرانجام برسانند. اتفاقی که با خود پیامدهای مثبت فراوانی دارد. اما به شرط آن که تمام مراحل این فرآیند با رعایت اصول علمی و تحقق پیش نیازهای لازم انجام پذیرد.

واقعیت آن است که در کشور ما این اتفاق بر اساس مبانی اصولی آن صورت نمی پذیرد. چرا که بسیاری از همان اصول علمی و پیش فرض هایی که عنوان شد رعایت نمی گردد. به عنوان مثال بخش قابل توجهی از فرآیند کوچک سازی سازمان ها از مسیر طراحی مجدد ساختار سازمانی، حذف فعالیت های موازی و اصلاح و کاهش فرآیندها صورت می پذیرد. که این امر در کشور ما خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد.

بدون آن که در ارتباط با ساختار و فرآیندهای سازمان ها یک نگاه علمی و سیستمی صورت پذیرد و یا برای برون سپاری نقشه جامع و علمی پیش روی سازمان باشد به صورت موردی بخشی از فعالیت ها جدا شده و اعلام می گردد توسط بخش خصوصی انجام می پذیرد. حال این بخش خصوصی کیست؟! معمولاً این بخش خصوصی در واقع یک نهاد مردمی و یا غیر دولتی که دارای صلاحیت های علمی و تخصصی در زمینه ی مورد نیاز باشد، نیست. بلکه غالباً عده ای از افراد هستند (که معمولاً متشکل از بازنشستگان و یا وابستگان مدیران آن سازمان مربوطه می باشند) که یک شخصیت حقوقی تشکیل داده و با ترک تشریفات و بدون برگزاری مناقصه ی عمومی انجام خدمات آن سازمان را به عهده می گیرند. آن هم به صورتی که عده ای از جوانان تحصیل کرده که به شدت نیازمند کار هستند را با حداقل حقوق جذب کرده و به عنوان نیروی شرکتی در سازمان مربوطه مقیم می نمایند. به بیان ساده تر در این راستا معمولاً کوچک سازی رسمی صورت نمی پذیرد بلکه فرآیندها و پست ها سرجای خود هستند ولی -مثلاً- برون سپاری می شوند تا اینکه جوانان مورد اشاره که به هر دلیلی به کار نیاز دارند به عنوان کارمند شرکتی مشغول به کار شوند. بماند که در این راستا صاحبان شرکت ها منافع قابل توجهی به جیب می زنند!

کارمندان شرکتی عناصر مظلوم سازمان ها هستند که معمولاً متشکل از عده ای جوان تحصیل کرده ی کشور می باشند که به اندازه ی کارکنان رسمی و یا حتی بیشتر از آن ها برای سازمان کار می کنند اما محروم از بسیاری از منافع مالی و اداری و ارتقاهای سازمانی می باشند. علاوه بر اینکه امنیت شغلی آنان در حد صفر است. کارمند شرکتی مثل مهمان ناخوانده می ماند، یا گروه اقلیت در بین اکثریت که عضو تیم ما نیست، معمولاً زور می شنود و برای انتخاب کار مورد علاقه اش در سازمان مورد اشاره هیچ اختیار و حقی ندارد!

حالا شما قضاوت کنید آیا این اتفاق که در بسیاری از سازمان های دولتی کشور رخ می دهد معنای واقعی برون سپاری را با خود به همراه دارد؟ یا اینکه؛ مگر نه این است که قسمت مهمی از هدف واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی ارتقا سطح کسب و کار مردم در بخش خصوصی است اما آیا در عمل برون سپاری در کشور با این هدف صورت می پذیرد؟ آیا واقعاً این افراد بخش خصوصی هستند؟ یا کار را به کارکنان شرکتی واگذار می کنیم که عده ای از جوانان را استثمار کنیم؟! و عده ای از صاحبان شرکت ها را به نوائی برسانیم؟ بسیاری از کارکنان شرکتی( اگر شرکت مورد نظر قانون گرا باشد!) فقط حداقل حقوق و بیمه را دریافت می کند و از بسیاری مزایای دیگر مثل؛ حق سنوات، ایاب و ذهاب، حق مسئولیت، ارتقا شغلی، سختی کار و ... محرومند.

یعنی این که برون سپاری ما به معنای ارتقا بخش خصوصی نیست بلکه طراحی جدیدی در استخدام جوانان تحصیل کرده مملکت می باشد که از طریق آن حقوق کمتری به آن ها پرداخت نماییم. لذا جنگل انبوهی از نحوه ی جذب و قرارداد کارکنان در سازمان ها قابل مشاهده است؛ رسمی، پیمانی، مستخدم موقت، معین کار، پروژه ای، شرکتی و... که هر کدام در موارد ضروری به صورت سلیقه ای به کار برده می شود.

کاهش هزینه های پرسنلی از طریق؛ اصلاح فرآیندها، کاهش پست های سازمانی، حذف فعالیت های موازی، توسعه کیفی نیروی انسانی، افزایش بهره وری، ارتقا واقعی بخش خصوصی و تأمین کنندگان مجاز سازمانی، برون سپاری حقیقی و سایر مواردی از این دست انجام می پذیرد. نه اینکه با کلمات بازی کنیم و یک پست سازمانی را با تمام مسئولیت هایش به فردی داده و بر پیشانی اش بر چسب کارمند شرکتی بزنیم و همواره او را از بسیاری از مواهب محروم کرده و به حداقل ها دلخوش نماییم.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که به تازگی دوباره احیا شده است باید تازه گردانی و بازآرایی ساختار سازمان های دولتی و همچنین شیوه های بکارگیری کارکنان را به عنوان اولویت مورد توجه قرار دهد. به بیان دیگر اشتباهی که خودِ این سازمان در دوره ی اول حیاتش مرتکب شد و شیوه ی غیر علمی و استثماری برون سپاری (دراکثرموارد بدون کوچک سازی) را در کشور ترویج داد اصلاح نماید.
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۰۸:۴۴:۳۷
جوانان شركتي مظلوم !!! معمولا فاميل و آشناي مديران و روساي سازمانها هستند كه بدون هيچ آزموني وارد سازمانها شده اند.خوب است درمورد سوابق اين نيروها جدا تحقيق شود چون واقعا برخي از آنها هم شايد با ضوابط وارد سازمانها شده اند اما عموما اينگونه نيست. (2515640) (alef-13)
 
abbas
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۱:۲۱:۴۵
ضمن تایید شما من در یکی از شرکتهای تابع وزارت نیرو هستم پرسنل ما طی دوران احمدی نژاد از 950 نفر رسید به 1800 نفر که فقط 8 نفر آنها با امتحان وارد شدند بقیه مطابق با فرمایشات جناب عالی است (2515808) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۲۳:۵۹:۴۰
جوانان مظلوم
بنده در واحد حسابرسی منطقه همدان و منطقه هفت عملیات انتقال گاز کار میکنم
این جوانان مظلوم یک عده دوست و رفیق مدیر و دوستای خانوادگی و ... آشنای های زنش هستن که همگی اومدن تو شرکت و بدون اینکه ذره ای مفید واقع بشن دارن حقوقهای کلان میگیرن (2517430) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۱:۲۷:۵۷
دقیقا حق با شماست دوست عزیز
همه کارکنان شرکتی ادارات با رانت و رابطه وارد سیستم می شوند و اکثرا دیپلم و فوق دیپلم هستند و بعد مدتی با استفاده از فشار و همان رانتها کم کم رسمی و پیمانی می شوند. بعدش می رن از یک دانشگاه در پیت مدرک لیسانس با معدل 12 میگیرن و میشن لیسانسه. اونوقت تحصیل کرده های بدون پارتی دربه در دنبال کار می دوند. (2515819) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۳:۲۰:۱۹
اره بعدا هم اکثرا از طریق قوانین و تبصره و ازمونهای الکی و مصاحبه ها استخدام میشن
مگه میشه بدون اشنا وارد حتی شغل شرکتی شد تو این بازار؟
بدون اگهی و فراخوان چه کسانی را جذب میکنند؟ (2516063) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۴:۰۴:۱۲
با سلام شما هم ميتوانيد از طريق شركت وارد ان سازمان شويد ولي بايد از 6و 30دقيقه صبح تا 5 بعدازظهر با حقوق 800000 تومان سر كنيد اگر موافقيد تلفن بدهيد تا شما را ااستخدام كنند.نه پارتي ميخاهد نه دوست و اشنا چون يه عده دارن حق شما را ميخورن حسابي (2516167) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۶:۰۲:۵۷
من می خوام من سبح تا شب با مدرک فوق لیسانس کار می کنم فوقش سر ماه 400 بمونه تو جیبم شماره بده (2516456) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۲۰:۲۰:۰۷
فوق لیسانس!
سبح؟ صبح؟
یعنی بهت یاد ندادند یکبار نوشته ات رو بخوانی تا اشتباهات احتمالی رو برطرف کنی؟ (2517029) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۲۲:۱۲:۳۴
ببخشید صبح (2517197) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۱:۵۹:۲۹
چه جوری میشه با فوق دیپلم از همدان بیای تهران.بعدش ظرف یک سال رسمی آموزش و پروش بشی.جوری هم رسمیت کنن که حتی وزیر فعلی هم نتواند تو را جابجا کند!!!! (2518374) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۳:۳۶:۱۰
صبح- فوق لیسانس عزیز (2518704) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۲ ۰۸:۲۸:۰۵
حقت همون حقوقه که با فوق لیسانس صبح را سبح مینویسی (2525419) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۳:۳۴:۴۱
می خواهد- شما که کارمند استخدام میکنید دقت کنید. (2518696) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۵:۰۱:۲۹
ضمنا در کنار شرکتهای دولتی نفت یک سری شرکتها هستن که اسما دولتی نیستن ول رسما دولتی هستن و اکثر رابطه بازیها در استخدام و گرفتن و دادن پروژه ها در این شرکتها انجام میشه:

مثل:

oied شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت

eied شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی

oeid شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی

پتروپارس

و شرکتهایی که وابسته به نهادی هستن که اگه اسم نهاد رو بگم کامنتم غیر قابل انتشار میشه (2516301) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۰۹:۱۹:۲۶
شركت هايي كه گفتيد از شركت هاي تابعه شركت اويك هستند كه يك شركت خصوصي است البته در ميان سهامداران آن صندوق بازنشستگي نفت نيز موجود است ولي از لحاظ وابستگي سازماني هيچ ربطي به شركت ملي نفت ايران ندارد (2517836) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۵:۴۲:۲۴
من اینها رو نمیدونم من با آزمون سازمان سنجش وارد یک سازمان دولتی شدم و به صورت پیمانی کار میکنم از صبح ساعت 7 تا 11 شب اجبارا ما را وادار به کار میکنند گاهی هم تا صبح کشیک هستم و فرداش دوباره تا ساعت 5 تمام جمعه ها و تعطیلات رسمی را کار میکنم اگر یک جمعه یا تعطیل رسمی هم نیایم به ما اخطار و کسر حقوق میدهند
هر روز هم بدرفتاری میکنند
آیا این قانونی است ؟ لطفا اگر میدانید راهنمایی کنید . (2516398) (alef-13)
 
نیروی شرکتی با مدرک دکتری
۱۳۹۳-۰۹-۱۱ ۲۳:۰۵:۳۴
حق با شماست. یک عده که مدرک ندارن با پارتی بازی شرکتی میشن. یه عده دیگه هم که درس خونده ترن باز هم با پارتی بازی قرارداد معین و ...... در هر صورت شرکتی با قراردادی و .... فرقی براشون نمیکنه. من خودم با مدرک دکتری چندین ساله نیروی شرکتی هستم . هر کاری میکنم تبدیل وضعیت بشم موافقت نمیکنن اما بچه های خودشون با لیسانس هنوز مهر پای مدرکشون خشک نشده میان قرادادی میشن با دو برابر حقوق من . (البته بگم من بدون پارتی بای و براساس آزمون داخلی و گذروندن کلیه مراحل گزینشی وارد سیستم شدم.) (2525012) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۰۸:۴۷:۱۲
در سازمان (دولتی) ما، حدود 90٪ از کارمندان دارای تخصص مربوط به این کار نیستند و اتفاقا همین کارمندان هستند که پارتی دارند و استخدام شده اند. اما وقتی جوانانی که تخصص این کار را دارند وارد می شوند، به دلیل اینکه دیگر استخدام دولتی وجود ندارد و ...، به همان روش شرکتی از آن ها بیگاری می کشند و حداقل حقوق را به آن ها می دهند. کاش کسی فکری کند (2515642) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۲:۳۰:۳۲
نیروی شرکتی یعنی اول بیای با پارتی و رانت وابستگان خودت رو که فاقد صلاحیت لازم هستند رو با حقوق و مزایا کامل استخدام کنی و بعد یک عده رو بیاری تا برده وار همه کارهای اون یک عده استخدامی رو با حداقل حقوق و مزایا و بدون امنیت شغلی انجام بدن و همیشه هم دنبال افراد محتاج تر باشی که با حداقل ها کار ها رو انجام بدن تا قبلی ها دم در نیارن . (2515934) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۳:۲۱:۰۲
همون شغل شرکتی هم در این بیکاری ارزوی خیلیهاست که اون هم با پارتی و سفارش نصیب میشه زیاد غر نزنید (2516065) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۰۸:۵۶:۱۵
عدالت اجتماعی در سطح جامعه آسیب زیادی دیده است ، حقیقتا از رفتار عادلانه فاصله گرفته ایم و خطر بزرگی را متوجه جامعه نموده ایم.
رفتار عادلانه موجبات آسایش و آرامش مردم میباشد و فاصله گرفتن از آن باعث افزایش تنش در جامعه و شروع فرآیندی میگردد که مشابه آتش فشان در عرصه جامعه عمل مینماید. (2515650) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۳:۲۱:۴۲
عدالت اجتماعی اینه همه استخدامهای دولتی با ازمون و بدون پارتی در مصاحبه و امتیازهای جانبی باشه
استخدام شرکتی هم ارزوی خیلی از بیکاران است که مخفیانه و رانتی انجام میشه (2516067) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۴:۵۵:۳۶
احتمالا نیاز داریم یه دولت عدالت محور دیگه 8 سال بیاد تا عدالت رو بکنه تو چشممون.

عدالت که با شعار درست نمیشه عزیز من سیستم بیمار و آلوده هست (2516284) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۰۹:۰۳:۴۴
كجاي كاريد سازمان هاي دولتي هستند كه طرف علاوه بر مواردي كه شما بالا شمرديد سازمان دولتي را تبديل به بنگاه معاملاتي و ساخت و ساز برج و مسكن كرده است بله مدير ارشد و عضو رابطي كه كارش فقط و فقط رانت و استفاده از امكان ساير شركتهاي دولتي براي ساخت ساز است اين آقايان علاوه بر اين كه ماهانه 7 الي 10 ميليون تومان حقوق و كارانه دارند در حالي كه نيروهايي هستند كه در اين سازمان ماهانه 800 هزار تومان دريافتي دارد اين ادمها مشغول هر كاري به غير از كار اصلي خودشان هستند نمونه سازمان حسابرسي و عضو رابط احمد فاضلي
اگر باور نداريد بريد بررسي كنيد . (2515656) (alef-13)
 
ميثم
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۰۹:۰۷:۲۳
جانا سخن از زبان ما ميگويي (2515660) (alef-13)
 
سجاد
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۰۹:۲۲:۱۰
مشکلات کشور رو همه میدونیم و میدونند
1- ساختار اداری عریض و طویل
2- رشد نقدینگی و چاپ پول بدون پشتوانه
3- فساد اداری و قانون گریزی
4- چاپ بدون پشتوانه مدارک عالی دانشگاهی
....
نکته اینجاست که اراده ای برای برخورد وجود نداره (2515678) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۳:۳۵:۲۳
جون افرادی که از این سیستم و معایب دارن سود می برنو گذاشتن مسئول حل این مشکلات، هیچ وقت مشکلات حل نخواهد شد (2516096) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۰۹:۵۴:۴۴
سازمان مدیریت پریروز، معاونت برنامه ریزی دیروز و سازمان برنامه امروز خود شدیدا به این بیماری که در بالا بدان اشاره شد مبتلا است. تا قادر به درمان بیماری خود نباشد، برای دیگران کاری نمی تواند انجام دهد. (2515721) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۴:۰۶:۱۶
واقعا سازمان مدیریت خودش یکی از بزرگترین ارکانی است که همه مورد استخدامی قراردادی کار معین کار مشخص حجمی کوفتی زهرماری توش هست (2516179) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۰۹:۵۷:۱۷
سلام
جالب اينه كه سازمان حقوق يه مستخدم رسمي رو به شركتهاي صوري پرداخت ميكنه ولي اون شركت يه حقوق ناچيز (گاهي تا نصف دستمزد دريافتي از سازمان رو به كارمند شركتي ميده) و بقيه رو به جيب خودشون ميزنن
قانون رو خوب اجرا نكردند چرا كه اصل قانون براي نيروهايي بوده كه به طور موقت بايد براي سازمان كار كنند مثلا يه سازمان نياز داره بخشي از حمل و نقل خودش رو برون سپاري كنه يا نزديك آخر سال نياز به نيروي غير متخصص براي بايگاني داره يا تايپيست ميخواد . براي همين نميتونه نيرو استخدام كنه و به اينگونه شركتها مراجعه ميكنه و نيروهاي موقت رو در واقع كرايه ميكنه و مسايل بيمه و سنوات و ... تماما بعهده خود شركت است

در حاليكه الان نيروهاي دايم و متخصص رو ميرن از شركتها ميگيرن برا همينه كه شما ميبينيد يه نيروي شركتي داره ساليان سال در سازمان كار ميكنه و هنوز هم شركتي است و هر سال قراردادش تمديد ميشه

خب اگه اين پست نياز به يه نيروي تمام وقت داره چرا اونو استخدام نميكنيد ؟

در واقع همونطور كه نويسنده مطلب فوق اشاره كردند اين نيروها رو استثمار كردند (2515723) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۰۹:۵۸:۳۴
این رویه مدیرسالاری در دستگاههای دولتی همزمان با رشد فساد اداری مالی مدیران در مراکز اقتصادی دولتی یا وابسته به دولت آغاز شد و علت اصلی بکارگیری نیروی شرکتی، امکان اخراج آنان به محض نارضایتی است.
کارمند رسمی می تواند گزارشگری کند و دیوان عدالت اداری پشتیبان اوست (هرچند تخریب های شخصیتی فراوان بر او اجرا می شود.) اما کارمند شرکتی یعنی آسته برو آسته بیا (سرت توی لاک خودت باشه) تا گربه شاخت نزنه. (2515725) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۰:۱۸:۵۴
دوست عزیز...

من 14 ساله به صورت قرارداد دارم کار میکنم........


اولا همیشه حقوقم 1/4 یک چهارم حقوق کارمندان رسمی بوده است
دوما هیچ مزایای نداریم

سوما همیشه با چشم تحقیر به ما نگاه کرده اند
چهارما هیج جایگاه رشد نداریم

پنجما بعد از سالها حمالی کردن

الان انگیزه کار کردن نداریم
الان سازمان دیگه برای ما مهم نیست
الان دیگه کشو رو دولت برای ما مهم نیست

میدونی چرا

چون ما برای هیچکس مهم نبودیم..


این افکار من تنها نیست
این افکار خیلی از کارمندانی است .. که یا شرکتی این یا قراردادی و سالها

حق و حقوقشون پرداخت نشده است..


بدرود (2515739) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۴:۵۳:۴۹
خدا را شکر کن کار داری
بیکاری بدتر از این حرفهاست (2516279) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۱:۴۹:۰۵
نگفتی جکار می کنی و چه مسئولیتی داری احتمالا خدماتی و آبدارچی هستی
می خواهی بدون مسئولیت حقوق زیاد بگیری (2518335) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۰:۲۰:۳۶
نیروهای قراردادی هم وضع بهتری ندارن الان تعمین بودجه نمیشن بعد از 4 سال قراردادی شدیم حالا در شرف اخراج هستیم (2515743) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۰:۵۵:۴۶
یعنی خداییش بیاین اداره ما رو ببینین تورم نیرو بیداد میکنه.همه پارتی دار و بدون تخصص اول شرکتی جذب شدن بعد کردنشون قراردادی .تعداد نیروی قراردادیمون حداقل 3 برابر رسمی هاست.هرچی که بهمون میدادن قطع کردن چون تعداد کارمندا زیاد شده. آخه بدبختی اینه کارهم نمیکنن.همه اش بگو بخند یا باکامپیوتر دارن بازی میکنن.آخه این عدالته فقط بیای اداره و بری و بعد حقوق بگیری؟یعنی فقط به حضور فیزیکی افراد حقوق بدی نه به کارمفیدشون.بعد میگن چرا ژاپن و کره پیشرفت کردن و ما عقب موندیم (2515775) (alef-13)
 
دروغ نگو هیچ شرکتی رسمی نشده تا حالا.
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۶:۰۰:۳۵
آقا هر کدام از شما کامنت گذار های دروغگو و خیالباف می خواهد که بصورت حق الزحمه ساعتی یا شرکتی در دستگاههای دولتی استخدام شود کافی است زیر همین کامنت شماره همراه خود را بگذارد تا من در عرض نیم ساعت جهت روال استخدام راهنمایی اش کنم :

فقط باید از ساعت 8 تا 2 ظهر کار کنید + بیمه نمی شوید + دستگاه دولتی در طی قرارداد یک طرفه شش ماهه هر ثانیه ای که بخواهد می تواند عذر شما را بخواهد + طبق مفاد قراردادهای اینگونه هیچ خبری از ادعای استخدام قراردادی یا پیمانی نیست و نخواهد بود + حق الزحمه ساعتی بین کف 0 تومن تا حداکثر 800 هزار تومن در ماه خواهد بود. ( در صورت عدم حضور حقوق نمی گیرید.)

واقعا دوست دارم از زندگی در این مملکت با افراد دروغگو و مغرضی مانند کامنت گذارهای بالا راحت شوم :
کسانی که با رابطه و پارتی جذب دستگاههای دولتی می شوند از همان اول استخدام پیمانی می شوند خوب پارتی آنها جیگر که نیست که برای حق الزحمه ساعتی یا شرکتی پارتی بازی کند!!!!

کسانی که پرسنل بدبخت شرکتی و ساعتی را می کوبند می خواهند برای خود جا باز کنند ، من با معدل 17 از دانشگاه دولتی روزانه فارغ التحصیل شدم + رتبه کنکور 1431 منطقه یک سال 1383 بودم + دو مقاله در ژورنالهای داخلی دارم + دو گواهی ثبت اختراع دارم + در تمامی دوره های مرتبط با حرفه خودم شرکت کردم و چیزی بالغ بر ده یا یازده گواهی بازآموزی دارم + مدرک زبان تافل و ICDL دارم و... هیچ پارتی هم ندارم 4 سال هم هست که بصورت فوق مشغول بکار هستم سال 89 که قرارداد بستم چند ماه بعد 10 نفر را با همان پارتی که گفتید استخدام کردند ولی پیمانی ، آخه پارتی جیگر نیست که آبرو خود را برای قرارداد خرحمالی بدهد جانم. (2516450) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۲:۰۳:۰۹
در سازمان ما از چندین سال پیش گروهی از مدیران درهنگام بازنشستگی خود اقدام به تشکیل دو شرکت کرده اند و با آورده صفر حتی دفاتر شرکتهایشان را در محل سازمان دایر و با وسائل و امکانات سازمان از جمله آب و برق غیره راه اندازی و سپس گروهی از جوانان را استخدام (بخوانید استثمار ) نموده و بابت هرکدام مثلا" 2 میلیون از سازمان گرفته و یک میلیون آن را به کارمند شرکتی میدهند و 1 میلیون بقیه را هم در جیب مبارک میگذارند و از این طریق آنقدر پولدار شده اند که توپ هم آنها را نمیترکاند .

جالبتر از آن اینکه هیچ رقیبی را یارای رقابت با این شرکتها که مانند انگل به سازمان چسبیده اند را نمی باشد و هر مدیری که می آید ابتدا به ساکن با دیدن این وضعیت بر لزوم قطع همکاری با آنها تاکید میکند ولی پس از مدت کوتاهی به دلایلی که همه میدانند از لزوم ادامه فعالیت این شرکتها سخن میگوید . (2515887) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۲:۰۷:۴۰
من کارمند قراردادی سازمان زمین شناسی کشور هستم که 15 سال سابقه کار دارم.
متاسفانه حقوقم کفاف خرج یک خانواده 4 نفره را هم نمیدهد.
رسمی شدن هم که به ما ها نمیرسد.
حق سنوات که نداریم.
بازخریدی نداریم.
پاداش پایان خدمت نداریم.
بیمه بیکاری نداریم.
شامل قانون کار نیستیم.
شامل قانون کار هم نیستیم.
شامل هیچ قانونی نیستیم. (2515895) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۲:۱۰:۵۶
در سازمان ما شركتي ها فاميلان وسفارش شده هاي مدير كل بوده و همه قدرت سازمان دست آْنهاست مدير كل هم بخاطرآنها اشك تمساح ميريزه (2515901) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۲:۵۲:۰۰
دوستان نیروهای شرکتی معمولا در قسمتهای خدماتی مشغول بکار می باشند که این پست ها نیاز به مدرک ندارد. کارکنان شرکتی دانشگاهی که من در آن فعالیت دارم همه دیپلم به پاببن هستند که چندین سال سابقه کار دارند.و نیروهایی که دوستمان گفتند معمول فامیل یا آشنای مدیران هستند دیگر شرکتی نیستند و در همان بدو ورود قرارداد می بندند (2515991) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۳:۰۱:۱۱
نیروهای شرکتی مظلوم!!!!!!!!!!!!!!
آیا می دانید این نیروهای شرکتی که اغلب آنها در دولت خدمتگزار!!!! قبلی به قراردادی تبدیل وضعیت شدند همگی دارای پارتی های گردن کلفت بودند که بدون هیچ گزینش و آزمونی الان حقوق بگیر دولت شده اند و حق جوانان تحصیلکرده و شایسته که پارتی نداشته اند را پایمال کرده اند.جوانان تحصیلکرده روستایی که پارتی نداشتند چه گناهی کرده اند.آنها حقوق و مزایا را از کجا دریافت کنند؟
ایاب و ذهاب را از کی بگیرند؟ (2516018) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۰ ۱۰:۲۱:۰۸
آفرین حرف دل من تحصیل کرده در دانشگاه معتبر را زدی. یکی باید به صرف اینکه چند سال یکجا با پارتی بازی کار کرده بدون آزمون بشه حقوق بگیر دولت منم که توی دانشگاه معتبر دولتی درس خوندم بیکار باشم. حداقلش. اینه که باید آزمونی عدالتی برگزار بشه نه اینکه یکی با دیپلم بیاد و فوری هم بشه حقوق بگیر دولت. (2520760) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۱ ۰۱:۱۴:۴۴
اگه این نیروهاپارتی داشتن که رسمی شده بودن،واقعامظلومترین نیروهای سازمانهای دولتی (2522824) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۳:۲۲:۵۸
در اهداف مطرح شده در خصوص واگذاری فعالیت دستگاهها به بخش خصوصی کاهش تعداد نیروهای دولتی، جلوگیری از گسترش تشکیلات دولت، رسیدگی مطلوب به نیروهای متخصص و کاهش هزینه های جاری دسنگاهها به عنوان مزایای طرح تعریف شده بود اما عملا وگذاریها موجب افزایش تعداد نیروهای دولتی، گسترش تشکیلات، افزایش هزینه ها و... شده و در این میان فقط یک واسطه ایجاد گردید که بدون کوچکترین زحمت و هزینه ای درآمدهای بادآورده نسیبشان شد (2516071) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۳:۴۲:۲۵
ای کاش ای کاش ای کاش یکی پیدا می شد و میگفت چرا دستگاه عریض و طویل شهرداری تهران توی این چند سال حتی یک آزمون استخدامی هم برگزار نکرده؟!! اکثریت قریب به اتفاقشون یعنی حدود 99 درصد باندی و رانتی!!!
الف جان خواهشاً درج کن (2516104) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۴:۰۱:۴۲
آقای توکلی عزیز لطفا به همراه آقای تاجگردون , اول از همه یه فکری برای انتخاب و گزینش روسای سازمان برنامه استانها بکنید. واقعا بعضی ها حتی سازمان برنامه ای های قبلی هم شاید دیگه حال و حوصله نداشته باشن. حتی لازمه در حد معاونین استانها هم بررسی و گزینش علمی و انگیزشی و فکری بشوند. چارچوب فعلی همینه که هست. (2516154) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۵:۵۳:۰۱
برای مثال در شرکت توزیع برق اهواز قراردادهای سالیانه نیروهای مشاور را با قانون برنامه و بودجه سال های قبل می بندند تا دریافتی کمتری به کارمندان برسد خواهش می کنم چاپ کن الف شاید کسی بخواند و جلوی این اجحاف گرفته شود لطفا (2516423) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۵:۵۶:۵۱
برای مثال امسال که سال 93 است و قانون بودجه سال 93 تصویب شده اما قرارداد کارمندان بر اساس برنامه بودجه سال 91 بسته می شود هیچ کس هم پاسخگو نیست وقتی اعتراض می شود می گویند هزاران نفر در نوبت هستند اینگونه است که جلوی زن و بچه خویش شرمنده شده ایم (2516435) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۵:۵۹:۴۶
برای مثال امسال که سال 93 می باشد قرارداد کارگران موقت را بر اساس قانون بودجه سال 91 می بندند که این باعث دریافتی کمتر این قشر ضعیف می شود خواهش می کنم پیگیری شود (2516447) (alef-13)
 
افشین
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۶:۲۴:۰۱
با سلام .
دوستان نگاه کنید همه میدونیم اگر مرید و بله چشم قربان گو نماشی و بچه چشم و گوش بسته ای هم نباشی تو هیچ سیستمی جایی نداری .... !

حرف 99 % ما یک چیزه ولی به زبانها و دیدهای مختلف .

یه سوال کدام مدیر از روی لیاقت و توانایی انتخاب شده که حالا بخواهد نیروهایی کار آمد را سر کار بیاورد ؟

اون بیچاره هم باید پاسخ گوی آدمهایی باشه که دستش را گرفته اند !!!

مگه کسی جرات می کنه سند و مدرک این راندها و بی عدالتی ها را رو کنه ؟!

اصلا" کسی اجاره داره ناراحت باشه ؟؟؟!!!!
همه ما از همین یه لوقمه نون هم داریم در میاریم می ترسسیم از دست بدهیم
که اگر غیر این بود جلوی این همه نا عدالتی صدایی بلند می شد .

ما چیزی به نام اسلام را علم کرده ایم و زیر عبای اسلام هر کاری می کنیم
کمرین کاری که می کنیم ریا ریا ریا دروغ دروغ دروغ (2516503) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۶:۲۴:۱۷
آقای توکلی درمورد نیروهای شرکتی صدا وسیما که هنوز مونده اند پشت در و نمی تونن بعد چندین سال قراردادی بشوند هممطلب تهیه کن. (2516505) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۷:۲۷:۰۴
الان آرزوی جوانان استخدام در شرکتهای دولتی هست حقوق و مزایای که کارمندان دولتی و شبه دولتی میگیرند آرزوی میلیونها جوان بیکار هست (2516618) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۷:۵۸:۴۷
لطفا یک جدول از میزان تورم و درصد اضافه سالیانه به کارمندان تهیه کنید تا دولت ببیند چه بلایی سر کامند جماعت امده است (2516702) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۸:۴۶:۳۷
بياييد ببينيد در وزارت بهداشت ( در اصل وزارت پزشكان ) چه خبر است ، كادر قراردادي با حداقل حقوق كار ميكنند و مسئولين چون نميتوانند به كادر رسمي چيزي بگويند تمام كارهاي سنگين و شيفتهاي شبكاري و تعطيلات را به قرارداديها ميدهندو هر وقت ميخواهي چيزي بگويي ميگويند قراردادي هستي ها (‌يعني لغو قرارداد ميشي ها ) ، مگر ايراني با ايراني فرق ميكند ، چرا بايد نحوه استخدام نوع حقوق را تعيين كند ،‌مثلا در يك اتاق بعلت تنوع نوع استخدامها با يك كار ، حقوق هاي متفاوت دارند (2516823) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۸:۴۸:۱۲
آقاي توكلي لااقل شما نماينده هستيد شما يك كاري بكنيد ، به داد افراد قراردادي ئ شركتي ها برسيد ، با حداكثر كار حقوقشان خيلي كمتر از رسميها يا پيمانيهاست (2516828) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۱۸:۵۲:۰۱
نمايندگان مجلس به استثمار در سازمانها رسيدگي كنيد ،‌مسئولين از وضع بيكاري در كشور سو ، استفاده ميكنند ، شما خودتان قانون خدمات كشوري را تصويب ميكنيد و از طرف ديگر دست سازمانها را در استخدام قراردادي يا شركتي باز ميگذاريد (2516836) (alef-13)
 
بابک
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۲۰:۴۵:۲۳
سلام
متاسفم واسیه اون دوستانی که نیروهای شرکتی و پارتی دار معرفی میکنن
عزیز من بحث سر چیز دیگه ای
من توی یک نیروگاه کار میکنم دقیقا تو چارت ما هم رسمی هست هم شرکتی
با یک وظیفه .... ولی رسمی میگیره 3 تومن و شرکتیه میگیره 1 تومن
واله اگر امام زمان ظهور کنه گردن باعث و بانیشو میزنه
تازه کار اصلیم شرکتیه انجام میده (2517082) (alef-13)
 
کارگر
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۲۱:۴۸:۳۶
خدا پدرت بیامرزد! بابا اگه برای کارمندای شرکتی باید گریست باید برای کارگرا باید خون گریه کرد. مظلوم ترین قشر جامعه کارگرا هستن که معمولا از کوچکترین حق طبیعی شون یا بی اطلاع هستن یا محروم. 30 سال قراردادی کار میکنن بدون اینکه حتی پیمانی بشن. 6 سال سابقه کار دارم هنوز قرارداد سه ماهه بامن می بیندن در دو نسخه بطوریکه یکی از این دو نسخه هم دست من نیست؟! قرار داد سفید امضا! یکی از همکارام هفته پیش اخراج کردن بهش دلیل اخراجش گفتن با کارکردنت حال نمی کنیم! بعد از سه سال کار. من موندم این نمایندگان محترم مجلس چرا به درد و مشکلات این 20 میلیون کارگر رسیدگی نمی کنن؟ نکنه ... (2517158) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۸ ۲۲:۰۶:۲۴
عدالت خدا بیامورزه
فاتحه
امروز حق خوری همه جا دامنگیر شده ورزشکار و دانشمند و کارمند و شاغل نداره . تخم بی عدالتی تویه مملکت ما کاشته شده خدا هم اگه قهرش بگیره داغی به دلشون میزاره تا صد نسل بعدشون هم حرفی برای گفتن تویه این مملکت نداشته باشن .
خدا به دادشون برسه که این قانون طبیعته و کاری به قانون من و شما نداره . (2517184) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۰۰:۲۹:۵۵
هم اصل مقاله قابل توجه بود هم نظرات دوستان و جالب اينكه نظرات بعضاً متناقض دوستان هم كاملاً درست است! هم شركتي‌هايي داريم كه نورچشمي مديران بودند و از اين كانال وارد شدند و بعد با مصوبات دولت قبلي از حالت شركتي خارج شده و بعضي از آنها حتي با آزمونهاي صوري پيماني شدند و هم افرادي وجود دارند كه استثمار مي‌شوند و با بيشترين كار كمترين دريافتي را دارند. استفاده از نيروي شركتي فقط براي كارهايي كه ماهيت موقت دارند و حجم‌پذيرند منطقي است و براي ساير كارها اشتباه محض بوده و درست برخلاف فلسفه وجودي‌اش باعث رشد قارچ‌گونه دستگاه دولتي مي‌شود دولت اگر واقعاُ قصد كوچك شدن دارد به صورت اصولي -و نه صرفاً در شعار و ادعا و حرف- به سمت الكترونيك شدن حركت كند. البته عرض كردم آنهم به شكل واقعي نه اينكه يك بازار بي‌ثمر براي شركتهاي آي تي درست كنيم. فقط يك سيستم يكپارچه حقوق و دستمزد كشوري مي‌توانند موجب دهها نفر صرفه‌جويي انساني در دستگاه‌هاي دولتي شود و قس عليهذا كه اگر خواستيد مي‌شود ليست بلندبالايي از اين سيستم‌ها را فهرست كرد. (2517474) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۰۸:۳۸:۲۲
نیروی شرکتی گفتی و کردی کبابم . (2517748) (alef-13)
 
حسین نیک بین و نیک بیان
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۰۸:۴۸:۲۵
باعرض سلام و تقدیر از الف بخاطر انتخاب موضوعات مهم اجتماعی
ضمن اعلام موافقت با این نظرِ همه دوستان که :" برخی از نیروهایِ شرکتی از اقوام مسئولین هستند" میخواستم ضمنا عرض کنم که معمولا هم این "اقوامِ محترم " آنقدر سخاوت مند هم هستند که عموما و اصولا از ردۀ مدیر و معاون پایین تر را قبول نمیکنند اما در عوض آن پرسنل ِ کاری و فعال از میانِ جوانان تحصیلکرده ای انتخاب میشوند که فاقدِ پارتی در هیچ سازمانی هستند و بدین ترتیب این موضوع نیز ارتباط به معضلی بنامِ کاهش جمعیت پیدا میکند زیرا این جوانان که معمولا بیش از 80 درصد جامعه را هم تشکیل میدهند به این نتیجه رسیده اند که با وجود بیست سال تحصیل و سالها تجربه بازهم در مقابلِ نورِچشمی هایِ مسئولین جایی برایِ رشدِ آنها نیست و همین موضوع موجبِ ناکارآمدیِ بخشِ خصوصی هم هست البته و موجبِ این نتیجه گیری هم در جامعه شده است که با کاهش جمعیت نمیخواهیم بگذاریم فرزندانمان هم به نوکری و زیردستی این عالیجنابان بپردازند. آقایان اگر نیاز به نوکر دارند خودشان دست بکارشوند و بر قشر زحمت کشِ جامعه بیافزایند. بدین ترتیب قشرِ آقازاده هایِ وارثینِ قدرت و اقتدار زیاد شده و این اقتدار در بین آنها تقسیم میشود و در نسل بعدی اقتدارشان ازبین میرود. (2517770) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۰۸:۵۸:۳۱
با اداي احترام به كساني كه به هر شكل از روي ناچاري مجبورند براي گذران زندگي به شكل نيروهاي. شركتي. مشغول. بكار باشند بايد عرض كنم وجود اين شيوه يكي از عوامل اصلي حفظ و گسترش. فساد در كشور است. چرا كه با توجه به حجم بيكاري موجود در جامعه تمام پرونده هاي فساد اشكار در معاملات و زدو بند هاي مالي شركتهاي بزرگ. از طريق بكار گيري افراد سفارشي از.سوي افراد صاحب نفوذ. پوشش داده ميشود شما حساب كنيد يك مدير شركتي در بتدر عباس بتواند ١٥٠ نفر را به اين طريق جذب كند اگر سهم هر مدير صاحب نفوذ را ٣ تفر در تظر بگيريم. در واقع اين مدير ديگر خود را بيمه مادام العمر كرده. مگر شهري مثل بندر عباس چند مدير ارشد تصميم ساز دارد. و. اينگونه ميشود كه وقتي. اسناد و مدارك. فساد اشكار در اين شركت. به وزير صنعت و معاونين. و رئيس. ايميدرو ارائه ميشود اسنادي كه هيچ كس توان. رد و زير سوال بردن انها را ندارد نهايتا مي گويند. اقا ما چكار كنيم تو بندر عباس. ما با هركس از مسئولين پيگيري مي كنيم همه از ايشان راضيند !!!!!! (2517790) (alef-13)
 
حسین نیک بین و نیک بیان
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۰۹:۰۸:۵۵
از سال 74 وارد سیستمهایِ نیمه خصوصی شدم ابتدا در شرکتی استخدام شدم که با سرمایه گذاریِ چند کارخانه تحت نظرِ "ایدرو" استخدام شدم این شرکت با توجه به اینکه نیمه خصوصی بود قابلیت کسبِ درآمد رو نداشت زیرا بطور کلی نیمه خصوصی ها از ابتدایِ کار برایِ جذب سرمایه از سازمانهایِ دولتی و تبدیلِ آن سرمایه هایِ دولتی به خصوصی بنا میشوند! بعد از مدتی به استخدام شرکت ماشینهای اداری خوارزمی در آمدم این شرکت از آن شرکتهایی است که بانکها برای کوچک کردن بدنه خود تاسیس میکنند تا از زیر بارِ مسئولیتهای حقوقی کارکنانشان خارج شوند. معمولا هم اعضایِ هیئت مدیره این شرکتها همان اعضای هیئت مدیره بانکها هستند و برایِ کسب درآمد بیشتر چند تا ازاین شرکتها دارند که در همه اینها مدیرکل هستند. فرزندانشان هم مدیران ارشد ومیانی این سازمانهارا تشکیل میدهند. میرسد به اینکه چه کسانی باید کارکنند چون بالاخره شرکت باید یک خدماتی به آن سازمان دولتی بدهد! نوبت به کارکه میرسد از بین تحصیلکرده هایِ اتفاقا ممتاز هم استخدام ها انجام میشود. شیوه پرداخت هم دوگانه است یعنی نورچشمی ها فیش حقوقیشان با دریافتی شان فرق دارد! معمولا هم مالی این شرکتها دوسیستم مجزا دارند. معمولا هم سفرهایِ خارجی و بازدید از نمایشگاههایِ جیتکس و ... راهم از بین همین مدیران بانکی میفرستند تا بتوانند قراردادهای سالهای آتی را منعقد کنند و کلا هزینه ها سرسام آور است و درآمدی نشان داده نمیشود و همیشه زیانده باید باشند.
خود ِ جنابِ توکلی بهتر میدانند. شرکتهایِ پرداخت الکترونیکی هم همینطور هستند سرتاپا رانتخواری است. ایشان سالهاست که در مقوله رانتخواری مقاله مینویسند و قلم میزنند. اما وضع با تغییر دولت و کابینه تغییر هیئت مدیره و تغییر سازمان را موجب میشود ؛ از بانک به بانک دیگر ؛ از یک وزارتخانه به وزارتخانه بعدی و این جابه جایی ها مثل گردابی است که شاید موجبِ فرورفتن هم بشود اما تا به حال ترقی بوجود نیاورده است.شاید بگویید پس این همه پیشرفت را نمیبینی؟ خودتان بهتر میدانید که این پیشرفتها مربوط به سیستم کاملا خصوصی است که سرمایه گذار بر نحوه مصرف سرمایه اش نظارت میکند و از سازمان سود میخواهد.
والا امثال مدیرانی که شرکت تعاونی فرهنگیان را ابتدا به ورشکستگی میکشانند و بعد آنرا خودشان میخرند آنقدر در زمان احمدی نژاد زیاد شدند که فقط کافی است وارد یکی از سازمانهایِ این فرمی بشوید و دفاترشان را در این 8 سال بررسی کنید. (2517815) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۱:۰۷:۵۱
من کارمند شرکتی انتقال خون هستم بعد از شش سال هنوز نمیدانم چرا در ادارات اینقر حق وناحق می شود ولی کسی جوابگو نیست (2518153) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۱:۱۱:۲۸
آقای توکلی یا نمایندگان به اصطلاح دلواپس طرفدار قشر آسیب پذیر (که همیشه دم از مخالفت با سرمایه داری میزنن)درباره گفتگوی سخنگوی دولت در موردافزایش حقوق سال آینده کارمندان دولت متناسب با تورم امسال سکوت کرده اند؟ و چرا سایت الف مقاله و مطلبی منتشر نمیکنه ؟ اخبار و تحلیلها وانتقادات زیادی از این سخنان آقای نوبخت حتی در سایتهای طرفدار دولت منتشر شده

از سایت الف توقع نداشتم از این موضوع بی تفاوت بگذره (2518171) (alef-13)
 
كارمند قراردادي هما
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۳:۵۹:۲۰
لطفا کسی به داد ما برسد!!!!
از ما قرار دادی ها تعهد نامه سفید امضاء گرفته اند
هر طور که دوست دارند رفتار می کنند
دایم مارا تهدید به اخراج یا کم کردن مدت قرار داد می کنند
رسمی سراغ داریم که بازنشست شده و به همراه خانواده اش در سوئد زندگی می کند
برادر و خواهرش که کارمندان جاهای دیگری هستند و هیچ ربطی به ایران ایر ندارند از امکان بلیط رایگان هما استفاده می کنند و به دیدار برادر می روند اما ما که قراردادی هما هستیم و شاغل از این امکان بی بهره هستیم
میانگین حقوق برای قراردادی ها 700هزار تومان است
از تمام کسانی که این مطلب را خواهند خواند می خواهم ما قراردادی های هما را در اداره زندگی با این اندک حقوق راهنمایی کنند
از تمام دوستان می خواهم اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کنند تا بلکه اتفاقی بیفتد.
فساد بین مدیران که همگی رسمی هستند نیز بیداد می کند
آخه حقوقها و مزایای آنچنانی کمشان است و از سفره ای که مدیران بالاتری پهن کرده اند نوش جان می کنند (2518819) (alef-13)
 
پدرام
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۴:۱۹:۴۰
آقای امیر , دوست گرامی که می فرمایید نیروهای شرکتی بدون هیچ گزینش و آزمونی , مشغول به کار شده اند و قرارداد بسته اند ... یه سئوال :
با در نظر گرفتن مطالب شما , مراجعه تیم گزینش به محل سکونت و تحقیق از حداقل 10 نفر از همسایه ها , برگزاری 3 دوره جلسه گزینش و به تبع آن نپرداختن حقوق تا تعیین تکلیف نتایج گزینش و بسیاری موارد دیگر اگر جزو بند های مورد اشاره شما نیست , پس چیست ؟
روز خوش (2518925) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۶:۳۵:۲۵
تمايندگان مجلس بايد كاري كنند و به اين استثمار پايان دهند . مگر قانون خدمات كشوري را تصويب نكرده اند كدام سازمان آن را اجرا ميكند (2519334) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۰ ۱۰:۱۳:۳۱
من اطلاع دارم که بعضی جاها به نیروهای قراردادی ظلم میشه ولی توی شرکت ما نفرات شرکتی بدون هیچ آزمونی اومدن سرکار که هیچ ، ادعای مالکیت شرکت رو هم دارن و میگن چون این شرکت توی منطقه ما هست کسی غیر از خودمون نباید اینجا کارکنه. جاهای دیگه نیروهای شرکتی بیشتر کارها رو انجام میدن ولی شرکت ما برعکسه انگار که ما کارگریم و اونا کار فرما ، همشون روز اول با دیپلم ناقص اومدن سرکار و الان به لطف حقوق میلیونی دارن لیسانس میگیرن تازه بازم میگن حق ما رو نمیدن کسی هم حق نداره از گل نازکتر بهشون بگه چون متهم به ظلم و ضایع کردن حق میشه. روز اولی که میان سر کار بلد. نبودن دوتا سیم رو بهم وصل کنن ولی امروز ادعاهایی دارن که بیا و لبین. والا اگه تمام ثروت وزارتخانه رو بریزن تو حلقومشون بازم سیر نمی شن. اونوقت برادر من نیروی شرکتی یه وزارتخونه دیگه هست که از صبح تاشب ازش کار میکشن وصداش هم نباید دربیاد وگرنه اخراج. چرا این همه تبعیض بین دوتا وزارتخونه باید باشه که از یکی تا بوق سگ کاربکشن و یکی هم بخوره و بخوابه بعدش حقوق میلیونی بگیره. (2520739) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۹-۱۱ ۰۸:۰۸:۰۱
جناب اقای یار احمدی که سازمان را مورد مواخذه قرار مید هدید همین نیروهای شرکتی الان در این سازمان پست هایی دارند که نیروهای دانشگاه رفته در این جایگاه نیستند (2522991) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۱ ۱۳:۴۵:۵۴
تاسف انگیز آن است که برای نیروی شرکتی شدن هم پارتی لازم است (2523786) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۱ ۱۴:۵۳:۲۵
در شرکت گاز سه نوع استخدام هست1-رسمی2-قرار داد مستقیم3-قرار داد شرکتی که نوع دوم و سوم آن فقط با پارتی می آن بدون فراخوان و امتحان (2523984) (alef-13)
 
بدبخت
۱۳۹۳-۰۹-۱۵ ۰۱:۳۸:۴۱
سلام من یک نیروی شرکتی در سازمان محیط زیست هستم مدرکم فوق دیپلم منابع طبیعی هستش.کارم به صورت شیفتی به صورتی که شش روز شبانه روزی سر کارم و چهار روز استراحت دارم حقوقم ماهی ۶٠٠٠٠٠ تومنه .اضافه کار ندارم .البسه سالیانه که به نیروهای رسمی تعلق میگیره رو به ما نمیدن.حقوق یک.نیروی رسمی در سازمان حداقل ١٢٠٠٠٠٠ تومنه در ضمن از این نیروی شرکتی.در گشت ها استفاده میکنن اگر هم اتفاقی در زمان گشت بیفته مسؤلش خودمون هستیم . توی گشتها درگیری با شکارچی هم وجود داره اگر اسیبی بهت برسه هیچ حمایتی هم نمیشی (2530218) (alef-1)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۹-۱۵ ۰۷:۳۲:۳۸
سلام .البته نیروهای شرکتی همیشه هم مظلوم نیستند تعداد زیادی از اونها بدون آزمون آمدند حتی در اداره ما بعضی از اونها بیش از استخدامی ها در یافت می کنند و امید دارند که پارتی محترم اونها جای اونها رو در بلند مدت تحکیم کنه. جذب نیروی شرکتی در طولانی مدت بار بیشتری رو روی دوش دولت خواهد گذاشت و سیستم اداری رو با نیروهای تحمیلی روبرو خواهد کرد .خاطر نشان میکنم که تعداد زیادی از اونها در مشاغل غیر خدماتی خدمت می کنند که با قانون مغایرت اساسی دارد. (2530334) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۲ ۱۲:۰۹:۰۱
6 ساله که نیروی شرکتی هستم. بعد از من 9 نفر از فامیل های خودشون رو استخدام کرده اند که چپ و راست رو بلد نیستن. چند روز دیگه 120 میلیون تومان وام 4 درصد میگیرن حقوقشون 2 برابر منه ،هرمناسبتی میشه کارتاشون شارژ میشه ،تمام کارهاشون رو من باید انجام بدم چون براختی میگن بلد نیستم (2603716) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.