نظر منتشر شده
۱۹۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 50070
رسم رياست‌ جمهور در جمهوري اسلامي
تاریخ انتشار : يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۱۷
1. حمايت از رجال سياسي در نظام‌هاي مختلف سياسي ممكن است از مباني مختلفي نشأت بگيرد كه با توجه به مادي بودن اكثر نظام‌هاي سياسي موجود در جهان، كسب منافع مادي كه مهم‌ترين آنها قدرت و ثروت است، قوي‌ترين مبني به‌شمار مي‌رود. در اين ميان جمهوري اسلامي ايران باتوجه به مباني ارزشي نشأت گرفته از نظام حقوقي اسلامي رنگ و بويي متفاوت دارد. در نظام‌هاي مختلف حقوقي اشخاص و سمت‌هاي مختلف وزن و اعتبار خود را از قوانين خصوصاً قانون اساسي اخذ مي‌كنند به‌نحوي كه ارتباطي مكانيكي ميان سمت‌هاي مختلف كه براساس قانون اساسي ترسيم شده است، وجود دارد. در حالي‌كه در نظام حقوق اساسي جمهوري اسلامي، قوانين مختلف ازجمله قانون اساسي در كنار مقبوليتي كه از عموم مردم كسب كرده‌اند، مشروعيت خود را از ولايت امر كسب مي‌كنند و بدون تأييد ولي فقيه هيچ قانوني مشروعيت ندارد.



در كنار مشروعيت قوانين، مشروعيت افراد و شخصيت‌هاي سياسي ـ حداقل براي دسته‌اي از مردم كه به فكري مانند آنچه در بالاتر توضيح داده شد، معتقدند ـ نيز از ولي فقيه نشأت مي‌گيرد. براي برخي ارزش رجال سياسي به ميزان اعتقادي است كه به رهبري دارد و در عمل نيز خود را مطيع رهبري مي‌داند.



2. انتصاب معاونين رئيس‌جمهور از اختياراتي كه قانون اساسي به وي اعطا كرده است و حتي مجلس شوراي اسلامي نيز كه تأييد وزيران را درقالب رأي اعتماد به‌عهده دارد نيز نمي‌تواند در اين امر دخالت كند و تنها كسي كه كليه شئون ولايت را به‌عهده دارد مي‌تواند به مخالفت با آن برخيزد كه اين اختيار در اصل 57 قانون اساسي اشاره شده است.



3. افرادي مانند بنده كه به آقاي دكتر احمدي‌نژاد رأي داده و بيانيه حقوق‌دانان را در حمايت از ايشان امضا كرده‌اند، پس از وقايع اخير ـ اندكي ـ دچار سرخوردگي شده و در ولايت‌پذيري ايشان ترديد كرده‌اند. حداقل براي ما كه دلبسته ولايتيم و از هر كس ازجمله رئيس‌جمهور تا زماني حمايت مي‌كنيم كه مطيع محض ولايت باشد اين سؤالات پديد آمده است:



الف) علت آنكه آقاي رئيس‌جمهور پس از نامه رهبري معاون منصوب خود را عزل ننمودند، چيست؟



ب) اين‌كه آقاي مشايي نامه استعفاي خود را پس از پخش رسانه‌اي نامه رهبري به رشته تحرير درآوردند نشان چیست؟



ج) اساساً چرا آقاي رئيس‌جمهور حكم رهبري را كه ملغي و كان‌لم يكن كردن حكم انتصاب آقاي مشايي را خود به مرحله اجرا نگذاشتند؟ اين واقعه كه آقاي مشايي استعفانامه خود را به آقاي رئيس‌جمهور بنويسد و ايشان نيز رونوشت آن را به رهبري ارسال نمايند آن هم پس از گذشت چند روز از نگارش نامه رهبري، نشان چیست؟



د) با توجه به اينكه بي‌احترامي امري عرفي و بسته به زمان و مكان است، آيا در عرف جامعه سياسي ما نحوه نگارش نامه آقاي رئيس‌جمهور به رهبري- آن هم درقالب 2 خط و پس از نامه عارفانه! به آقاي مشايي ـ بي‌احترامي به مقام ولايت تلقي نمي‌شود؟



در پايان

از رئيس‌جمهور مكتبي انتظار داريم كه همچون گذشته خود را سرباز ولايت دانسته و شائبه‌هايي را كه در اين امر اتفاق افتاده است را در عمل و كلام بزدايد.



*حقوقدان





مرتبط:

مشایی، رییس دفتر رییس جمهور شد





 
 
حسام
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۳۲:۴۶
در نامه رهبری عبارت \" کان لم یکن \" هست که یعنی‌ انگار نه انگار که ایشان معاون اول شده ، ولی‌ آقای احمدی نژاد با استند به استعفای مشا‌یی دستور رهبر را اجرا کردند .
البته متن نامه بسیار عجیب و غریبه ، انگار به یک کارمند دولتی نامه نوشته و با استناد به ماده قانون،کار او را انجام میدهند . (191887)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۰۵:۰۶
متاسفانه یک جمله خیلی ... تو اکثر خبرگزاری ها جا افتاده
\"\"\"\"\"\"ایام عزت مستدام!\"\"\"\"
آدم به یاد تعارفات مغرورانه ی نظام های شاهنشاهی می افته که از رئیس خودشون ناراحتن اما نمی تونن حرفی بزنن ...
این بابا هر چی بخوام بگم سانسور میشه
خودتون قضاوت کنید (192028)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۰۹:۱۹
این انتقادات صادقانه حامیان احمدی نژاد جای شکر دارد. حتی رجانیوز و کیهان و . . . هم او را با صراحت و صداقت نقد می کنند.
در حالی گه اگر به رفتارهای این چند هفته طیف مقابل نگاه کنیم می بینیم که آن ها به دلیل تصعب و علاقه حزبی شان، چشم خود را بر همه ادعاهای دروغین تقلب و التهاب آفرینی ها و قانون شکنی های اصلاح طلبان بسته اند و با تعصبی شدید، همچنان از آنان حمایت می کنند.
تفاوت عملی رفتار این دو گروه، همان تفاوت عظیمی است که حقیقت طلبی و تحجر را به وجود می آورد.
به این رفتار شجاعانه و صادقانه حامیان دکتر احمدی نژاد، تبریک می گویم (192038)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۰۰:۰۵
میشه مدیر سایت لطف کنه دست برداره از این پروژه ! مگر حرف های مقام معظم رهبری را نشنیدید ، این همه بذراختلاف و تردد را در جامعه نپاشید . (192127)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۲۳:۰۱:۱۹
امام فرمود میزان حال فعلی افراد است مگر احمدی نزاد وحدت مورد نظر را پاس داشت (192703)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۳۰:۵۶
مثلاً خواستید جواب اونایی رو بدید که به موسوی می‌گن:
حمایت‌های امام از شما، در یک مقطع بود و بعد از استعفاء اون نامه‌ی عتاب آلود رو براتون نوشت. الآن هم باید مطابق وضعیت امروزتون قانوناً جوابگو باشید.
اما خودمونیم؛ چه ربطی داشت به موضوع؟!
احمدی‌نژاد مطابق نظر رهبری عمل کرد ولی هنوز به شیوه نامه‌نگاریش گیر می‌دن. خود رهبری هم گفته: بسه! شما که ولایتمدار هستید، چرا ادامه می‌دید؟ (196442)
 
liquid
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۰:۴۵:۳۲
ببخشيد اين آقاي احمدي نژاده كه داره با هواپيما از بالا بذر اختلاف مي پاشه ها چشماتون رو يك ذره باز كنيد بد نيست (193350)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۳۲:۰۸
این احمدی‌نژاد بود که ساعت 11 شب انتخابات، قبل باز شدن صندوق‌ها گفت من برنده شدم یا همین جناب موسوی؟
کی قانون رو زیر سؤال برد؟ بدون مدرک ادعای شعبده‌بازی تو انتخابات کرد؟ گفت مردم بریزن تو خیابون؟ (196444)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۵۰:۵۴
مشخصه که اگر کسی به یکی از ارکان مملکت برای کسب رای تهمت بزنه وباهاش برخوردی نشه مسلما میره سراغ مقام بالاتر
از طرف دیگر از مردم خواهش میکنم به پست جدید مشایی اعتراض نکنن چون اعتراض قبلی باعث ارتقا درشون از معاون اول(که تشریفاتیست)به رییس دفتر و مشاور ارشد رییس جمهور شد که اختیارات زیادی داره .اگر بازم اعتراض کنیم میترسم جای خودشو به اون بده (192238)
 
علی محمدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۳۳:۴۶
آقای رئیس جمهور تمامی مبانی را زیر پا میگذارد، اصولگراها به ظاهر طرفداران او هستند و او در ظاهر طرفدار آنها.
مشائی فقط یک نمونه است ، ایشان کشور را به سمتی حرکت میدهد که نه اصولی بلقی باشد و نه اصلاحی.
اگر زمان آن برسد نه رهبر و نه ملت و نه کشور برایشان اهمیت ندارد.
افکار خطرناک می تواند همه کشور رو به نابودی بکشاند. (191888)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۵۱:۱۸
حرف رهبر یادمان نرود که فرمود به خاطر یک اشتباه نباید تمام خدمات دولت را زیر سوال برد (192011)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۳۹:۴۰
به خاطر هزاران اشتباه چطور؟ (192084)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۳۴:۱۷
منظورتان هزاران «توهم» است؟! قبل از انتخابات از رهبری، شورای نگهبان و ... تعریف می‌کردید. بعدش همه شدند اقتدارگرا، متقلب و ... . جای سؤال است که توهم است یا خودتان را زدید به آن راه؟ (196447)
 
ايراني
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۴۷:۱۵
رهبر فرمودند به خاطر يك اشتباه نبايد تمام خدمات دولت را زير سوال برد اما هيچ وقت نگفتند به خاطر يك خدمت نبايد به اشتباهات دولت رسيدگي كرد.
در حال حاظر آقاي توكلي هم از حرفايي كه 2 ماه پيش ميزد پشيمونه و من فكر كنم به خاطر اين حمايت كوركورانش بايد بره استغفار كنه. اونوقت شما شدي كاسه داغ تر از آش. مرد مومن بي شرمي از اين بيشتر...
يكم انصاف داشته باش. برو گذشته ي اين آدم(مشايي) را بخون ... حرفايي كه زده، كه اتفاقا توي همين سايت هم گذاشته شد را بخون(دوران اسلام گرايي تمام شده ...) فتفاي آيت الله مكارم را ببين ...
فقط يك اشتباه كوچك ؟ (192100)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۴:۴۳:۳۴
اون کسانی شایستگی خدمت به مردم را ندارند که تحت هر شرایطی از افراد حمایت می کنن نه دکتر توکلی که طرفدار یک جریان فکریه و این وسط با هیچ فرد خاصی عهد اخوت نبسته (195170)
 
حزب ا...
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۲۳:۴۹:۱۴
يك اشتباه 70 ميليوني؟ شرم اوره (192778)
 
z
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۲۰:۰۵
حرف شما متین ولی این رو فقط خواهشا به این یک نفر نسبت ندین،این جمله ممکنه درباره خیلیها قید شده باشه (195965)
 
z
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۲۲:۲۱
واقعا نمیدونم چرا اینقدر با اطمینان فکر میکنید هر چی رهبری فرمودند فقط به ایشان می چسبد. (195974)
 
eh3an
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۳۴:۳۲
با خواندن نامه آقاي احمدي نژاد متاسف شدم.

آيا واقعا آقاي احمدي نژاد نميدانست كه داشت براي خودش دشمن درست ميكرد؟ و البته الانم درست كرده! (چند تا چراي بزرگ تو مغزمه!؟!)

پس از اينكه برادرم به آقاي موسوي راي داد به خاطر رفتار آقاي موسوي پس از انتخابات سرخورده شد/اكنون منم كه به آقاي احمدي نژاد راي دادم دارم سرخورده ميشم! (191891)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۳۵:۲۷
من فقط میخوام عرض کنم دقت کنید دست آخر هم رییس جمهور دستور رهبری را اجرا نکرد و فقط با اشاره به ماده قانونی به اجرا در آمدن حکم حکومتی را اعلام نمود. پس ولایی بودن چی میشه؟
در دستور رهبری آمده بود :.... ملغی و حکم مذکور کان لم یکن \"اعلام گردد\"
چقدر هم رییس جمهور اعلام کردند که حکم قبلی شون کان لم یکنه اینست ولایتمداری (191894)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۰۷:۴۳
آقای دکتر توکلی برای شما به خاطر افکار بچه گانه و حسادت و تفرقه انداز من متاسفم شما که دکتر هستی و تحصیلکرده و اهل سیاست و درج مطالب این گونه شخصیت شما را به آرامی در نزد مردم منفی تر نشان خواهد داد . (192150)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۳۹:۴۹
به نام خدا -چرا دوست دارید همه را مقابل هم قرار دهید رهبر معظم از افراد مجیز گو بیزارتر است .فکر نکنید چوب محکی که در دست دارید چوب ولایت است ولایت برای وصل کردن است نه برای فصل کردن (191897)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۰:۱۳:۵۵
اگر این اتفاق در زمان آقای خاتمی افتاده بود (هر چند که آقای خاتمی همیشه حرمت رهبری را حفظ می‌کرد) آنوقت کفن پوشان معلوم الحال تا هفته ها در خیابان دست بردار نبودند (192818)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۳۶:۴۲
خواب بودید! صدها برابر بدتر از این کارها انجام شد و اصلاح‌طلبان حمایت کردند. اما الآن اصول‌گرایان صراحتاً انتقاد می‌کنند.
امثال ابطحی، عبدالله نوری و ... را به خاطر دارید؟ (196450)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۴۴:۴۹
\"در پايان
از رئيس‌جمهور مكتبي انتظار داريم كه همچون گذشته خود را سرباز ولايت دانسته و شائبه‌هايي را كه در اين امر اتفاق افتاده است را در عمل و كلام بزدايد.\"

کلمه \"همچون گذشته\" بنظر صحیح نمیاد در این جمله

مگر چه اتفاقی افتاد در انتخابات که ادعا دارید احمدی نژاد در گذشته سرباز ولایت بوده اما بعد از انتخابات دیگه نیست ؟
غیر از این بود که رهبری دفاع هم کرد از ایشون اما احمدی نژاد اینطور جواب رهبری رو داد؟

آیا با ناسازگاری در یک نظام میتوان حرکت رو به جلو داشت ؟

آیا خون دل خوردن رهبری کافی نیست ؟ (191906)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۵۳:۴۷
میگن شاه می بخشه ولی ....
آقای خامنه ای دیروز همه رو دعوت به آرامش کردند و فرمودند که اتحاد مهمه و با یک اشتباه نباید تمام کار های درست ایشان را ندید گرفت شما که ولایی هستی چرا به دستور ولی امر توجه نمی کنی (192014)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۳۰:۵۲
ما که از این دولت حتی یک کار خوب ندیدیم.همش اشتباه بوده.مگه مملکت و شان رهبری بوته ازمایش است که هر کسی بتواند در مورد ان اشتباه کند؟
این مثل این است که عصبی باشی و کسی را بکشی و بگویی اشتباهی بود بیخیال بشیم.رهبر انتصاب را اشتباه گفت نه بی ادبی (192203)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۳۸:۳۰
شما که مدعی ولایتمداری هستید، چطور حرف رهبر رو نشنیدید که گفت به خاطر یک اشتباه نباید تمام خدمات دولت را زیر سوال برد.
یاد سایت محسن هاشمی (آینده) افتادم که جدیداً ولایتی دو آتشه شده! فکر نکنید مردم ... هستن! (196452)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۲۳:۰۵:۴۴
میزان حال فعلی افراد است شما از امروز بگو که اقایان حرفهای دیروز را امروز زیر پا گذاشتند (192711)
 
حامی ولایت
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۴۵:۱۴
اقای رییس باید بدانید هوادارانه شما مولایشان رهبر است بس مراقب محبوبیت خود باشید (191908)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۴۵:۲۰
افرادي مانند بنده كه به آقاي دكتر احمدي‌نژاد رأي داده و .... پس از وعبارت \" قايع اخير ـ اندكي ـ دچار سرخوردگي شده و در ولايت‌پذيري ايشان ترديد كرده‌اند.\" را تایید می کنم. (191909)
 
بي نام
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۴۵:۴۸
مگر احمدي نژاد نگفته بود كه در اين دوره منتظر تحولات اساسي باشيم؟ خب كم كم شروع شده آماده باشيد اوليش در انتخاب معاون اول، دومي انتصاب مشاور ارشد به عنوان يك سمت جديد، سوم نحوه ولايت پذيري، چهارم نحوه نگارش به رهبر ،پنجم... و الي 4 سال ديگه. به تمامي شماها خوش بگذره (191910)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۴۶:۱۹
بابا ديگه بسه انگار ديگه مطلب نداريد بزنيد خود آقا گفته بي خيال شيد حالا شما هي كاسه داغتر از آش نشيد (191911)
 
آیدین صبور
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۸:۲۱:۰۳
سفیر ایران در فرانسه شمایی؟ بالاترم کلام سفیر ایران در کانادا مبسوطمان کرد (192291)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۴۷:۰۱
ظاهرا این ولایت پذیری برای خیلیها شده دکان. هر جا مطابق میلشان باشه اجرا میکنند و هر موقع هم بخواهند و مخالف منافعشون باشه کار خودشان را میکنند بعد هم دائم به بقیه هر تهمتی از جمله همین مخالفت با ولایت را میزنند. (191914)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۴۷:۱۷
به عنوان يك دوستدار رئيس جمهور به ايشان توصيه مي كنم با اعتقادات امت اسلامي بازي نكند. در غير اين صورت 24 ميليون راي خود را در آن و لحظه اي از دست خواهد داد. (191916)
 
ح.ج
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۴۷:۴۸
علت حمایت کامل قشر مذهبی جامعه از آقای احمدی نژاد ولایت پذیری ایشان در 4 سال گذشته و مطیع امر ولایت بودن ایشان بود. لذا انتظار از آقای رئیس جمهور بیشتر از اینها بود. مطمئن هستم اگر چنین رفتارهایی از ایشان تکرار شود نظر مردم نسبت به ایشان عوض خواهد شد. (191917)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۱:۳۴:۳۵
حمايت كامل قشر مذهبي؟!
يعني ما قشر بي دين بوديم و كافر كه از حركات و اعمال قبلي آقاي احمدي نژاد، قبل از انتخابات دلمون خون بود و پيش بيني چنين روزهايي رو ميكرديم و به فرد ديگه اي راي داديم؟
دوست عزيز، بيدار شين، آفتاب وسط آسمونه، اين تازه اوايل ماجراست... (192911)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۴۹:۰۰
ادب مرد به از دولت اوست
وقتی فردی آمد به همه ی عالم و آدم گیر داد تهمت زد و نسبت ناروا داد و حمایت هم شد دیگر چه انتظاری از او دارید و تازه این اول کار است اعراب می گویند اول الغیث قطره یعنی باران با قطره شروع می شود و ما می گوییم سالی که نکوست از بهارش پیداست پس باید حالا حالاها هنوز منتظر بود. ودید آقای رییس جمهور منتخب در آینده چه کار خواهد کرد. (191920)
 
جواد نیکزاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۵۳:۱۶
من انتظاز ندارم این کامنت انتقادی ام از جناب توکلی منتشر شود. فقط جهت تذکر به ایشان می نویسم. چون می بینم سایت ایشان علی رغم نظر اخیر رهبری همچنان بر طبل اختلاف می کوبد و جالب اینکه دم از ولایت مداری هم میرند!
ایکاش آقای توکلی لااقل به اندازه آقای شریعتمداری انصاف داشتند و همچون ایشان خود را مخاطب انتقاد و ملامت اخیر رهبر معظم انقلاب می دانستند. آیا عملکرد الف در این روزها مصداق بارز خروج از دایره انصاف و عدالت و همان احساس تکلیف بیش از اندازه ای نبود که مقام معظم رهبری به اشاره کردند؟ چرا آقای توکلی با این حرارت از آقای مشایی و آقای احمدی نژاد انتظار اقرار به خطا دارند اما خودشان حاضر نیستند به خطای اخیر که حتی مورد انتقاد رهبری قرار گرفت اذعان کنند. آیا سخنان رهبری با حرف قبلی آقای توکلی که گفته بودند مشایی از نظر\" مذهبی و سیاسی\" برای هیچ سمتی صلاحیت ندارد در تعارض آشکار نبود؟ (191927)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۲۲:۱۹:۳۵
رابطه انصاف و شریعتمداری مثل رابطه ایمنی وتوپولوف میمونه! (192651)
 
کمیل
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۴:۵۹:۳۴
اقا جواد رهبری فرمودند که این حوادث اخیر باعث تفرقه و اختلاف نشود....
و همه هم باید اطاعت می کردند و اتفاقا بعد از این فرمایش رهبری با اینکه اقای احمدی نژاد دوباره به اقای مشائی پست دولتی دادند! صدای اقای توکلی و امثال ایشان در نیامد! که این به خاطر فرمایش رهبری بود......
ولی همه باید از بالا گرفتن اختلافات جلوگیری کنند و درصدر همه اقای رئیس جمهور!
ولی ایشان توجهی به فرمایش رهبری نداشتند و با این عزل های پشت سر هم! ان هم در این چند روز باقی مانده به این اختلافات دامن زدند!
چرا؟! چرا رئیس جمهور مملکت نباید ظرفیت انتقاد داشته باشد!
حالا کار به جایی رسیده که علی رغم توصیه رهبری اقای رئیس جمهور به این اختلافات دامن زدند و فضا را با این عزل ها متشنج کردند!
لااقل در این میان باید از رفتار نابخردانه رئیس جمهور انتقاد کرد!
در غیر این صورت این مسائل تا کجا پیش می رود؟! (193028)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۵:۱۳:۴۵
مطمئنی شریعتمداری خودش رو مخاطب قرار داده؟ پس برو یک بار دیگه بخون ببین چی گفته: عددی نیستم که مود عتاب آقا قرار بگیرم (192761)
 
يك شهروند
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۵۳:۵۸
سلام مطلب جالبي بود كاش به نحوه نگارش نامه هم اشاره مي شد
1- اقاي احمدي نژاد نوشته اند محضر حضرت ايت الله خامنه اي در حالي كه در عرف مكاتبات رسمي حتي هنگام نامه نگاري با رئيس قوه قضائيه ، دادستان كل كشور، رئيس ديوان عالي و ديوان عدالت و....مي نويسندمحضر مبارك ..
2-نوشته اند مقام معظم رهبري به جاي مقام عظماي ولايت
3- از لفظ احتراما كه غالبا در تمام نامه هاي رسمي به كار مي رود استفاده نشده است.
4-هيچ تشكري و اشاره اي به حكم مقام معظم رهبري نگرديده است.
5- مستند انجام دستور مقام معظم رهبري اصل 57 قانون اساسي دانسته شده است يعني دقيقا همان چيزي كه اقاي مصباح يزدي در مورد اصلاح طلبان خرده مي گرفتند كه ايشان رهبري را چون در قانون اساسي وجوددارد قبول دارند.
راستي مدرك تحصيلي و محل تحصيل اقاي جليل محبي چيست؟ (191929)
 
جليل محبي
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۳۱:۴۲
با تشكر از اظهار نظر شما
بنده دانشجوي دكتري دانشگاه امام صادق عليه السلام هستم (192074)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۵۵:۵۶
واااااااااااي از دست اين مدعيان ولايت مداري و اصولگرايي چون احمدي نژاد كه بيشترين ضربه را طي 4 سال گذشته هم به اسلام و انقلاب و نظام و هم به تفكر اصولگرايي زدند! خدائيش از اين بدتر و بي ادبانه تر ميشد به نامه صريح رهبري بي توجهي و بي اعتنايي كرد و سپس با يك جواب غير مسئولانه و بي ربط از زير بار مسئوليت انتصاب رحيم مشايي شانه خالي كرد و رهبري معظم رو به بازي گرفت! و بلافاصله برخلاف خواست رهبري و مراجع و مردم و شخصيتهاي دلسوز نظام ايشان را در پست ديگري كه كم از معاون اولي ندارد گماشت؟! آقاي احمدي نژاد شما همه چيز (مردم. رهبري. مراجع و كلا اسلام و انقلاب) را به بازي گرفته ايد. (191932)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۵۷:۰۰
آفرين . جانا سخن از زبان ما ميگويي. (191934)
 
ابوالفضل چگینی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۵۸:۱۹
آقای احمدی نژاد سلام . واقعا آبروی ما را با اون نامه نوشتنت بردی . حقیقتا شرمنده شدم و قتی نامه ات را خوندم . آیا آقا از اسفندیار کمتر بود که اون طور برای آقا نامه نوشتی . حماقت را بگذار کنار و آبروی حزب الله را بیش از این نبر . (191936)
 
lمحمدصادق
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۰۱:۳۶
این چند روز بابت شاهکارهای رئیس جمهور بدجور دلمان گرفت انگار همین دیروز نبود که سراز پا نشناخته و با وضو رفتیم و به دکتر رأی دادیم. انگار همین دیروز نبود که شب بعد از انتخابات تا صبح چشم انتظار اعلام رأی نهایی بودیم. انگار هین دیروز نبود که 23 خرداد را شادترین روز زندگیمان تلقی کرده و با اشک شوق هم سنگرانمان را از بابت پیروزی گفتمان ولایت درآغوش می گرفتیم.
نمی دانم ، خدانکند............... (191938)
 
majd
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۰۲:۴۶
با سلام
آقای احمدی نژاداین راه که میروید به ترکستان است.
قبل از انتخابات همه چیز را نفی کردید وفقط دوران خود را مدینه فاضله قلمدادکردید.
بعد از انتخابات همه جناح مقابل را خس وخاشاک قلمدادکردید.
با بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه خویش را یکه تاز میدان دیدید.
بعد از آن هم با انتخاب آقای مشائی خون به دل اطرافیان خود نمودیدو کاری کردید که مقام معظم رهبری دست به قلم شوند وآن هم رسانه ای شود.
حالا هم که با قبول استعفا نه عزل آقای مشائ ونامه نگاریتان به مقام معظم رهبری اوج بی ادبی خود را به اثبات رساندید. شما را چه میشود؟
به نظر میرسد 24000000میلیون رای برای شما زیاد است ظرفیت شما گنجایش ندارد؟! (191939)
 
مینا
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۰۸:۵۴
اقایان حضرات اساتید محترم,

چرا خود را گول می زنید این اقا از اول هم مکتبی و ولایی نبود .

ایشان فقط ریا کاری می کردند.

چرا این حقیقت تلخ را اقای توکلی و سایر دوستان محترمشان نمی پذیرند که نماز به امامت مرده باطل است .


چقدر تکبر و غرور دارید بخاطر له کردن موسوی حاضر به قبول ضعف خود نیستید. (191944)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۲۹:۳۶
یار صدیق امام و دلسوز واقعی نظام و محبوب قلوب دوستداران واقعی امام و رهبری را وانهادید و در زیر پرچم کسی قرار گرفتید که کمترین ارزشی برای اعتقاداتتان قائل نبود. حمایت رهبر از 4 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد را ملاک انتخاب قرار دادید غاقل از اینکه طبق فتوای اکثریت قریب به اتفاق مراجع انتخاب نماینده مجلس یا رئیس جمهور تقلیدی نیست که اگر چنین بود در قانون اساسی انتخابات را پیش بینی نمی کردند. هرکس دیگری غیر از احمدی نژاد هم رئیس جمهور می شد رهبر حمایت می کرد. از خاتمی هم حمایت می کرد اما نه از همه مسئولینش از احمدی نژاد هم همینطور. (192066)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۰۹:۱۳
این رفتار اقای احمدی نژاد تاسف آور است. ولی در حد گله نه در حد انحراف. اما رفتار هاشمی وخاتمی وموسوی وکروبی را چه کنم.
همچنین برخورد اقای توکلی زمان امام با روزنامه رسالت را چکنم. (191945)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۲۳:۴۱:۴۵
آقا میثم چشماتو باز کن
زمان خاتمی یک دهم این مساله پیش نیامد. خاتمی مجا مقابل تصمیم رهبری 7 روز مقاومت کرد؟
بعد تو اسمش رو می گذاری گله؟
پس انحراف رو می شه تعریف کنی من هم یاد بگیرم؟ (192766)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۰۹:۵۸
احمدي نژاد نشان داد كه مي خواهد حرف فقط حرف خودش باشد . و مثل بچه اي كه به بزرگترش باشه مي گه و لي عملاً حرف گوش نمي كنه .
اين پدر مي خواد گوش بچه ناخلف رو بپيچونه. ولي پدر چون بزرگ منش است بازهم در مقابل اين بچه تأمل مي كند . تا ... (191946)
 
رازی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۱۰:۰۵
خدا رو شاکرم که کم کم ددوست و دشمن واقعی ایران داره خودشو نشون میده! در اینجا همه باید هوشیار باشیم.
البته این هنوز اول کار جناب احمدی نژاده! امیدوارم هرچه زودتر همه مردم اونو بهتر بشناسن. اگه شناخت و تفکر درست از مسائل وجود داشته باشه خود مردم میتونن تصمیم درست بگیرن . البته این وسط وظیفه نخبگان سنگینتره! (191947)
 
حقوق خوان
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۱۱:۳۵
با تاسف فراوان برای شما که نام «حقوقدان» را بر خود نهاده و اظهار شیفتگی به فردی بعنوان شخص اول جامعه و بقول خودتان نیز به آقای احمد چاوزی نژاد رای دادید.

از افرادی که از نام اسلام برای ارزاق استفاده و از ایده ئولوژی های چاوزی و ساندنیستی و تاکتیکهای آنان برای سیطره حکومت استفاده کرده و میکند در نتیجه از تداخل افکار اسلام ارتزاقی و چاوزی ساندنیستی حکومتی بیشتر از این نمیتوان از آقای احمد چاوزی نژاد انتظار داشت.

یک حقوق خوان (191949)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۲۲:۱۲:۵۲
یکی از عقل می لافد یکی طامات می بافد افکار احمدی نژاد التقاطی نیست حرفهای شما اسمون و ریسمونی است (192644)
 
سید حسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۱۲:۴۳
شما اطمینان دارید که ایشان در گذشته هم خدایی و بدون هیچ چشمداشتی پیرو واقعی ولایت بوده اند حداقل من یکی در این باره شک دارم. (191950)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۱۳:۰۲
با سلام
از سایت الف که داعیه تبعیت از ولایت فقیه دارد انتظار ادامه این بی اخلاقی نمیرود
و اما نگارنده محترم اینکه در یک سایت خبری سئوالاتی مطرح شود بیشتر از اینکه انتظار جواب برای سئوالات مد نظر باشد ارائه و تحمیل نظر خود به ذهن مخاطب متبادر میشود
1-در اینکه نامه به رهبری دو خط است که البته رعایت تمام جنبه های ادب لحاظ شده مبنی بر این است که تا کنون هیچ مقامی در مکاتبات رسمی بجز در موارد لازم نیازی به بیان اردت ویژه خود و تعارفات غیر معمول نمیکنند زیرا همواره اصل به اعتقاد این مقامات به ولایت فقیه است
2- اما در مورد بیان ارادت رئیس جمهور به مشائی به این دلیل است که در وقایع چند روز اخیر شخصیت مشائی تا حد یک ذندیق و کافر توسط رسانه ها و شخصیت های مختلف از جمله آقای توکلی و سایت ایشان پائین آمده است که حتی واکنش مقام معظم رهبری را نیز به همراه داشت پس لازم بود در مورد ایشان متن نامه با متن نامه رهبری متفاوت باشد
3-استعفای مشائی که حتی استعفا نیز نمیباشد و خود ایشان اقرار دارد که با توجه به نظر رهبری ، خود نیز اقرار به عدم مشروعیت مقام معاونت اولی خود دارد که نشان دهنده ایمان ایشان به ولایت فیه است. و لازم بود رئیس جمهور پس از استعفای مشائی اقدام به عزل او کند تا بهانه ای به رسنه های بی اخلاق برای اینکه بعدا بگویند چرا مشائی خود استعفا نکرد ندهد.
4- در اینکه چرا در اجرای نظر رهبری تاخیر شد . البته دلایلی در بعضی از سایت ها دیدم و برای من نیز آن دلایل کافی نبود . ولی هرگز به خود اجازه نمیدهم که از جانب خود در مسئله ای که باور های رئیس جمهور را به ولایت فقیه زیر سئوال میبرد گمانه زنی نموده و از جانب خود فتوا صادر نمایم. البته با کمی صبر جواب تمامی سئوالات در آینده نزدیک روشن میشود
5- در صورت فرو نشستن غبار و روشن شدن مسائل چنانچه حتی خللی کوچک در باور رئیس جمهور و اطرافیانش در اعتقاد به ولایت فقیه مشاهده شود ما رای دهنده گان به ایشان اولین کسانی خواهیم بود که ایشان را از مقام خود پائیین میکشیم و نیازی نیست کسانیکه همواره در این 4 سال بر خلاف نظر صریح رهبر انقلاب به این دولت ضربه زدند حالا مدعی حمایت از ولایت شوند. (191951)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۴۴:۴۷
وست عزيز ايشان به گفته خود شما اصولگرايان پس از انتخاب رئيس جمهور همه ملتند و بايد به همه پاسخگو باشند بنابراين بهتر است متناقض صحبت نكنيد كه همين رفتار متناقض امثال شما مانند رئيس جمهور باعث اين گرفتاريها شده عظم انقلاب را خون كرده است (192096)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۲۲:۳۷:۱۰
دوست عزیز امروز ببینید که احمدی نژاد وزرایی که از او دفاع میکردند را به خاطر انتقاد نسبت به عدم اطاعت سخنان رهبر انقلاب در خصوص مشایی چطور برکنار میکند.

اگر اینها را ولایت پذیری میبینید که دیگر حرفی نیست...

حب شیئ یعمی و یصم

یا علی (192671)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۲:۱۵:۳۷
با سلام به دوست عزيز آقاي \"حسن\"
1- دوست عزيز، لطفا قبل از ادعا چند نامه را از اين دست مطالعه بفرماييد، روساي جمهور قبلي 30 ساله گذشته بارها به امام و رهبري نامه مرقوم فرموده بودند. لااقل محبت فرموده و يكي از نامه هاي مقام رهبري را در زمان رياست جمهوري به امام(ره) مطالعه فرماييد.
2- بي كفايتي سياسي كه امروز نقل زبانهاست و در محتواي هر دو نامه به شدت بروز يافته به دليل همين بي توجهي هاست كه متاسفانه در اكثر امور كشور، امروزه ريشه دوانده است. البته اميدوارم تفاوتهاي محرز اين دو نامه صرفا به دليل بي توجهي بوده باشد و نه چيز ديگر.
3- كسي كه صحبت از پايان عصر اسلام گرايي و دوستي با مردم اسرائيل كرده است، چگونه ولايت پذيري ايشان اينگونه براي شما واضح قلمداد شده و به عنوان اصلي خدشه ناپذير از آن نام مي بريد؟ آيا اگر فردا خداي ناكرده فردي از آشنايان اسلام را دين منحط قلمداد كند و در اين زمينه مصاحبه هم انجام دهد با نامه استعفاي به دليل امر ولايت او تبرئه اش ميكنيد؟
4- متاسفم كه سوال را رها كرده و با جوابهايي كه به دنبال توجيهند خود را سرگرم ميكنيم.
5- اگر اين غبار نشست و معلوم گشت كه آنان كه با انتقاد خود سعي در هدايت مسير در راه اسلام و تعالي ايران اسلامي داشتند و عده اي از دوستان به بهانه حمايت از مقام ولايت از هيچ سلاحي جهت خاموش كردن اعتراض به حركات و تصميمات خلاف قانون و شرع عده از دولت مردان فرو گذار نكرده بودند، آنگاه تكليف چيست؟ داستان دوستي خاله خرسه را حتما شنيده ايد... و خدا به راز دلها داناست (192947)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۱:۴۲:۴۰
از اینکه باالاخره یک نفر پیدا شد تا عادلانه قضاوت کنه خوشحالم .من هم اول تصور میکردم آقای دکتر با تاخیر در جواب وبعد هم نوع نگارشه نامه دارن به رهبری وهمه اصولی که معتقد بودن پشت میکنن ولی وقتی درصحبتهای آقا (رهبر)دقت کردم دیدم نباید بی انصافانه انتقاد کرد ویک طرفه به قاضی رفت. (193500)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۱۴:۱۸
اینها همه کشکه !و برای فرار از مشکلات جامعه و سوق دادن افکار به این سو هستش گرانی بیداد می کنه مرغ کیلویی 3100 شده گوشت گوسفند لحظه ای گرون می شه تو را خدا ول کنید یه کم فکر مردم باشید . (191954)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۳۴:۳۸
۳۱۰۰ به مارک یا به تومن؟

علت گرانی آلمان را که ما نباید جواب بدیم. (192211)
 
هیچکس
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۱۴:۳۶
ماشالله به پشتوانه آرای بیست و اندی میلیونی ملت اعتماد به نفس پیدا کرده و درحال بدعت گذاری در روابط سیاسی هستند! خیالشان راحت است که مردم پشتیبان ایشان هستند و اگر هم نباشند غمی نیست، چاره اش یک نطق تلویزیونی و چندتا جمله عوام فریبانه است! (191957)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۱۷:۵۱
هرچند برخی رسانه های خارجی می کوشند اینگونه القا کنند که نحوه عملکرد احمدی نژاد در جهت در متن قراردادن این موضوع به جای مباحثی است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری متاسفانه در جامعه روی داد ، اما بنده به عنوان فردی که به احمدی نژاد رای داده است بر اساس نحوه عملکرد ایشان ، این سناریو را محتمل نمی دانم ، چرا که در وضعیت فعلی از عقل به دور است بر دامنه تنش های سیاسی با شکاف عمدی در جبهه صولگرایان به شاخصه های وحدت آسیب وارد کرد .
به نظر می رسد احمدی نژاد نماینده طیفی از متفکران متهجر و بی تدبیری است که این را درک نکرده است که رای به ایشان نه به سبب لیاقت وی بلکه به دلیل خصوصیات منفی رقبای وی بوده است .
از این روی توهم قدرت ایشان را بطوری گستاخ کرده است که حتی در جهت تضعیف حاکمیت ولایت فقیه که از سوی امام خمینی (ره ) مطرح شد گام بردارد .
در مقاطع مختلفی ایشان علی رغم نظر رهبری چه در معرفی کردان به مجلس و ... خلاف نظر ایشان عمل کرده است وحتی کوشیده است باهزینه کردن از رهبری برای پیشبرد نظرات خود سو ءاستفاده کند .
اکنون نیز وی تصور می کند پس از زیر سوال بردن ارکان نظام که با تهمت زدن به مدیران ارشد نظام وخدمات سی سال گذشته که با هیچ شکایتی روبرو نشد می تواند اصل حاکمیت یعنی ولایت فقیه را خدشه دار کند .
لذا به احمدی نژاد بار دیگر توصیه می کنم از سرنوشت بنی صدر عبرت بگیرد وبا عذر خواهی ازملت ایران به سبب اینکه بابی تدبیری عامل فتنه در کشورشد عملکرد خود را اصلاح کند . (191959)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۲۱:۳۴:۴۰
چه عجب ! یه نفر از طرفداراش ازش شکایت کرد....... (194485)
 
برادر
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۱۸:۱۸
با سلام
به عنوان یکی از طرفداران پرو پا قرص آقای احمدی نژاد که در ایام انتخابات شبو روز خود را برای ترویج و تبلیغ ایشان گذاشتم ، از همه طرفداران و اعضای ستاد های ایشان می خواهم برای نشان دادن اصول گرایی خو د و اینکه کور کورانه حامی کسی نیستیم یک راه پیمایی سراسری و قانونی را پس از نماز جمعه این هفته برگزار کنیم تا علاوه بر اعتراض ر سمی به عملکرد سخیف آقای احمدی نژاد در این قضیه نشان دهیم که طرفداران احمدی نژاد در درجه اول تابع حق اند و نه افراد و به این وسیله تمایز خود را با دیگرانی که در جبهه مقابل اصول گرایی با تبعیت محض از شخصیتها فضای کشور را متنج کردند ، نشان دهیم. (191960)
 
ياشار
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۴۰:۰۳
براي اخذ مجوز از وزارت كشور اقدام كنيد، حتماً صادر خواهد شد!
حتماً هم هدف از برگزاري راهپيمايي را مخالفت از تصميمات احمدي نژاد عنوان كنيد تا طودتر مجوز صادر كنند. (192085)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۲۱:۵۴:۵۰
منم از طرفدارای احمدی نزاد بودم ولی با این کاراش که مایه ابروریزی ملت شدو معنی ولایت بذیری رو فهمیدیم به نظر من هدف ازاین راهبیمایی عزل رییس جمهور باشه بهتره... تا بیشتر ازاین شرمنده نشدیم... (194500)
 
مرد باشید
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۱۹:۴۵
آیا رهبری نفرمود که مایه اختلاف درست نکنید اقای الف .. اقای توکلی .. شما باید از هر نمدی برای خود کلاه ببافید ؟ ولایت پذیری شما همین مطلب اختلاف انگیز بس.. شما هم چون همانها ولایت پذیر نیستید ... (191962)
 
کمیل
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۵:۲۰:۲۳
اتفاقا کسانی که جرات انتقاد در یک همچین شرایطی را دارند! خیلی مرد هستند!
شما چرا این ایراد را از اقای احمدی نژاد نمی گیری؟!
اقای احمدی نژاد با این عزل هل در این روزهای اخر به این اختلافات دامن نزد؟!
با دادن پست جدید به اقای مشائی و کردان به این اختلافات دامن زده نمی شه؟!
چه مصلحتی برای نظام دارد این عزل ها در حالی که 8 روز دیگر به شروع کار دولت جدید مانده؟! این کینه ورزی نیست؟!
این بی توجهی به صحبت های رهبری نیست؟!

اقای توکلی و دوستان الف دستتان درد نکنه!
اقای توکلی منتظر اقدامات جدی شما در مجلس هستیم....... (193030)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۱:۴۶:۴۸
کاملا با شما موافقم آقای الف (توکلی)بهتر به فکر آخرت هم باشید ضرر نمیکنید! (193509)
 
امینی - استاد دانشگاه
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۲۱:۱۷
فکر نمی کردیم به این زودی اقای احمدی نژاد بازی را شروع کند.
من طرفدار موسوی نبودم ولی از مخالفان سر سخت احمدی نژاد بودم.
کاش سایت الف و نگارنده این نامه زودتر از اینها میفهمیدند از چه کسی در انتخابات حمایت می کنند.

تازه این اولش است.
چهار سال دیگر باید این اقا را تحمل کنید.
خود کرده را تدبیر چیست؟

واقعا چه باید کرد............. (191965)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۲۱:۱۷
جواب سوال شما : مشايي ريسس دفتر احمدي نژاد شد . ازمعاون اولي هم پر قدرت تر (191966)
 
فهميده
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۲۱:۳۸
ظاهرا اين هفته را بايد هفته سقوط نامگذاري كرد.

هواپيمائي از ارتفاع بالا بر روي زمين سقوط كرد و افرادي كشته شدند ،
و اينك افرادي بر روي زمين ولي از ارتفاع تكبر در حال سقوط هستند ! ولي زنده مي مانند.

خدا كند عبرت بگيرند و اگر مشي ايشان رحم به حال مردم نيست حداقل به خود آيند و آبروي خويش را بيش از اين نبرند.

رهبر معظم فرمودند نظر آقاي احمدي نژاد به نظر من نزديك است.
اگر نزديكي چنين است ، چگونه ايشان حكم رياست جمهوري را تنفيذ خواهند فرمود ؟

تحليل منطقي و عاقلانه اين است كه امور مملكت در چهار سال گذشته نيز بر همين منوال بوده است. مردم كه از پشت پرده هاي سياست خبر نداشتند و ندارند ، ولي بزرگان و معتمدين كه ديدند و دانستند چرا با مردم چنين كردند ؟

البته بعبد است چنين نظراتي را درج نمائيد ولي انصاف داشته باشيد و مردم را محرم بدانيد. شما كه براي محو استبداد مبارزه كرديد و اكنون نيز نگران بازگشت دوباره آن هستيد مسائل را روراست با مردم در ميان بگذاريد.

تحليل منطقي و عاقلانه اخبار و شنيده ها از وظايف و مسؤوليتهاي جدي رسانه ها است. اين وظيفه ملي و مذهبي خويش را بدرستي انجام دهيد.

همانطور كه رهبر معظم نيز گفتند ، نگفتن برخي مسائل نيز خيانت به ملت است. مسائل بالا را بازگوييد و شجاعت اسلامي خويش را اثبات نمائيد. (191967)
 
hosein
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۲۲:۱۳
اگر ولايت پذيري احمدي نژاد زير سؤال برود ما خود اولين مخالفان وي خواهيم بود! (191969)
 
شاهلو
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۲۲:۴۶
آقای دکتر از همان ابتدای مسئولیت خود تا کنون بارها بحث ولایت وولایتمداری را در قالب الفاظ متعدد و مختلفی مطرح نموده اما با این مساله جدیدی که طی چند روز اخیر در مورد انتصاب آقای مشایی و اصرار رئیس جمهور بر این مطلب اتفاق افتاد منظور واقعی و حقیقی ایشان از مطرح کردن بحث ولایت روشن شد و مشخص شد که منظور ایشان تنها ولایت معصومین علیهم السلام و در راس آن امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است ولاغیر! پس ظاهرا اعتقاد و نگاه ایشان به ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری تنها در حد یک فقیه و مجتهد محترم و فاضل است در حد مجتهدین دیگر و اینطور نیست که دستورات و اوامر ایشان به مثابه یک حکم شرعی و قانونی تلقی شود. (191970)
 
GZ
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۲۶:۲۳
ا
آقای جلیل محبی حقوقدان عزیز
هنوز اول راه است احمدی نزاد همانطور ی که به ایت الله یزدی محرمانه گفت به شما ربطی ندارد و جواب تلفن ایت الله خزعلی را نداده و پیام های شفاهی خیلی ها ی دیگر .......نوشته های تو را ومن را و اقای توکلی وووو برای او ساه مشهای کودکانه محسوب می شود
متاسفانه کا ر را به جای رسانده که حتی فرمان کتبی رهبر معظم را نیز اجرا نکرده ... فرمان را بخوانید...انتصاب مذبور ملغی و كان لم یكن اعلام گردد.....27 تیر 1388....
.نامه مشایی به رییس‏جمهور: پس از پخش حکم از صداوسیما کناره‌گیری کردم 2/5/88
نامه دکتر احمدی نزادبه رهبر معظم .....ضمن ارسال رونوشت نامه كناره گيري مورخه 88.5.2 جناب آقاي مهندس اسفنديار رحيم مشايي از معاونت اولي، به استحضار مي رساند كه مرقومه مورخه 88.4.27 حضرتعالي به استناد اصل 57 قانون اساسي اجرا شد.
رحیم مشایی، رییس دفتر رییس جمهور شد3/5/88

دقت کردید

این اول خرداد جهان افروز است باش تا بدمد دولت تیر ومرد (191974)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۲۸:۲۹
به آقای احمدی نژاد در ولایت پذیری دل خوش کرده بودیم که ایشان از خیلی از کسانی که حالا در جبهه عدم تمکین در مقابل امر ولایت قرارگرفته اند بدتر عمل نمودند چرا که در فرمان رهبری معظم در مجلس ششم به آقای کروبی برای کنار گذاشتن اصلاح ایین نامه مطبوعات از دستور مجلس ، آقای کروبی با قاطعیت وبرخلاف میل خیلیها مطیع ولایت شدند . مردم که کم حافظه نیستند ولی آقای احمدی نژاد نه فوری امر رهبری عزیز را اطاعت کردند و نه خود اقدام نمودند وحالا که مستر بین(مشایی ) را در دولت دوباره جای داده ونامه ای دور از ادب به مقام ولایت می نویسند . تا حالا فرصتی برای ولایت پذیری ایشان پیش نیامده بود وحالا که در عمل رخ داد نمره کم گرفتند . دنیا وریاست آن چقدر شیرین است که نمی شود از فامیل وتبار گذشت . ما مردم عادی این را مشاهده می کنیم که خواص تا موقعی در رکاب ولایتند که منافعشان تامین شود وبار دیگر نشان از تکرار تاریخ ومظلومیت ولایت شیعه داد. که خواص چه اصلاح طلب وچه اصولگرا فقط به منافع خود می اندیشند و چه سخت است درهر لحظه در رکاب ولی امر بودن داخل تنور شدن برای خدا ورسول خدا وامامت امت . و خوش باد برکسانی که ازاول ولایی بودند وتا آخر در رکاب ماندند وسوسه های دنیا ، قوم وخویش وفرزند و ریاست وپست ومقام آنها را از راه حق و ولایت دور نکرد. (191975)
 
سید مصطفی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۳۱:۲۵
سلام علیکم
جناب آقای توکلی ! و همراهان محترم ایشان
فرض بر اینکه احمدی نژاد به رهبری بی اعتنا بوده و به زعم شما ولایت پذیری اش تاخیر 7 روزو چند ساعت و چند دقیقه و چند ثانیه داشته !
من از شما می پرسم
شما کجای این ادعا هستید و ولایت پذیری شما کجا نمود داشته ؟
-شما کور و کر و صم بکم شدید و بیانات رهبر انقلاب را قبل از انتخابات نشنیدید ، شنیدید؟
- شما در جریان انتخابات یکی به نعل زدید و یکی به میخ ، اینگونه نبودید ؟
- شما بعد از انتخابات همیشه آب به آسیاب اغتشاشگران ریختید گرچه برای حفظ ظاهر بر علیه آنها هم نوشتید ، این کار را نکردید ؟
- حال که سرو صدا ها خوابیده و جناح زیاده خواه سرش به سنگ خورده شما فرصت موج سواری پیدا کرده اید شاید که اینگونه دل جناح مقابل را هم بدست اورید .
اگر لازم باشد برای تک تک مطالب گفته شده از مطالب خودتان مدرک ارائه می کنم .

این را هم گفته باشم که فکر نکنید ندیدند و نفهمیدند!
که ستاد های اصولگرایان حامی موسوی چه کسانی بودند واز سوی چه کسی تغذیه و حمایت می شدند ؟
شما به دنبال چه چیزی هستید ؟
از خود شما می پرسم با این نوشته چه چیزی را ثابت کردید ؟ حد بالای ولایت پذیری خودتان را ؟ تخریب احمدی نژاد را ؟ یا چاپلوسی هاشمی را ؟ (191978)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۳۲:۵۶
برادر مصطفی.
گنه کرد در بلخ آهنگری .زدن در شئشتر گردن مسگری. چه ربطی به موسوی و هاشمی داره؟ (192077)
 
بی ادعا
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۹:۰۳:۲۰
حرمت امام زاده رو متولی باید نگه داره ! وقتی احمدی نژاد مدعی ولایت پذیری حرمت ولایت رو نگه نداره از من که دقیقه اول انتخابات به موسوی رای دادم چه انتظاری دارید ؟ تازه من ادعای ولایت پذیری هم ندارم . (192358)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۳:۱۴:۲۷
آخه ايشون جرات ندارن بگن اشتباه كردن
همين
ما كه ميدونيم ربطي به موسوي و هاشمي نداره
بذار هرچي ميخواد بگه (193002)
 
طرفدار دکتر رضایی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۴۸:۵۶
تخریب دیگران تنها روش طرفداران اقای احمدی نژاد است. لجن مال کردن آنها و تاختن به شخصیت افراد.
آقای عزیز بهتر است دکتر شما مدتی در محضر دکتر رضایی مشق ادب کند و به طرفدارانش نیز یاد دهد که
اینه چون عیب تو بنمود راست
....

یادتون باشه
آینه شکستن خطاست
خود شکن
خود (192102)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۳۲:۳۱
به آقای احمدی نژاد در ولایت پذیری دل خوش کرده بودیم که ایشان از خیلی از کسانی که حالا در جبهه عدم تمکین در مقابل امر ولایت قرارگرفته اند بدتر عمل نمودند چرا که در فرمان رهبری معظم در مجلس ششم به آقای کروبی برای کنار گذاشتن اصلاح ایین نامه مطبوعات از دستور مجلس ، آقای کروبی با قاطعیت وبرخلاف میل خیلیها مطیع ولایت شدند . مردم که کم حافظه نیستند ولی آقای احمدی نژاد نه فوری امر رهبری عزیز را اطاعت کردند و نه خود اقدام نمودند وحالا که مستر بین(مشایی ) را در دولت دوباره جای داده ونامه ای دور از ادب به مقام ولایت می نویسند . تا حالا فرصتی برای ولایت پذیری ایشان پیش نیامده بود وحالا که در عمل رخ داد نمره کم گرفتند . دنیا وریاست آن چقدر شیرین است که نمی شود از فامیل وتبار گذشت . ما مردم عادی این را مشاهده می کنیم که خواص تا موقعی در رکاب ولایتند که منافعشان تامین شود وبار دیگر نشان از تکرار تاریخ ومظلومیت ولایت شیعه داد. که خواص چه اصلاح طلب وچه اصولگرا فقط به منافع خود می اندیشند و چه سخت است درهر لحظه در رکاب ولی امر بودن داخل تنور شدن برای خدا ورسول خدا وامامت امت . و خوش باد برکسانی که ازاول ولایی بودند وتا آخر در رکاب ماندند وسوسه های دنیا ، قوم وخویش وفرزند و ریاست وپست ومقام آنها را از راه حق و ولایت دور نکرد. (191979)
 
اصطهباناتي
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۳۳:۴۰
بسم الله الرحمن الرحيم
واذ قلنا للملائكة اسجدوا لادم فسجدوا الابليس ابا وستكبر «وكان من الكافرين»

مكتبي بودن در عمل معلوم مي‌شود، نه در كلام. ايشان تا زماني كه خواست‌هايشان با ولايت در تعارض جدي قرار نداشت، ظاهراً مكتبي بودند و تابع، حال آنكه در چنين شرايطي مي‌توان خلوص افراد را محك زد و اين چيزي نيست كه بخواهيم بگوييم «با يك گل بهار نمي‌شود» ايشان با اين عمل يك دسته‌گل به آب دادند كه خود را به مردم و رهبري شناساندند. مانند تعبير قرآن درباره شيطان كه تا زمان خلقت انسان، از مقربين درگاه خدا بود و با سجده نكردن به انسان و حتي قبر او، باطن كفر خويش را روشن كرد.

درباره آقاي خاتمي به‌ياد داريم كه فقط به‌دليل افكار عمومي، مهاجراني را بركنار كرد و در موردي كه با رهبري اختلاف نظر داشت، به محض دستور رهبري، چنان اطاعت كرد كه همه تصور كردند كه نظر خاتمي تغيير يافته و كسي از مخالفت رهبري مطلع نشد.

اما اين آقاي دكتر، بدون توجه به افكار عمومي متنفر از مشايي، او را معاون اول خود ناميد، حتي بعد از اعلام مواضع توسط مجلس هم ترتيب اثر نداد. مواضع شفاهي مقامات و خبرگان نيز اثر نكرد. وقاحت را به جايي رسانيد كه به دستور كتبي رهبري هم اعتنا نكرد و با لجاجت در جلسه هيئت دولت، آن آشوب را بپا ساخت كه مشخصاً در عدم تبعيت از رهبري بود. تنها پس از رسانه‌اي شدن دستور رهبري، مجبور به عكس‌العمل شد كه آن هم اگر اين كار را نمي‌كرد سنگين‌تر بود. معاون اولي را گرفت و رياست دفتري و مشاوري عالي را با عزت و احترام، به رحيم مشايي اعطا كرد.

با وقايع اين روزها، به ياد ماجراي دكتر مصدق و آية الله كاشاني افتادم.

اين رفتار نشان مي‌دهد كه ايشان پيش و بيش از آنكه مطيع امر رهبري باشد، مريد مشايي است و در عمل اين دو نفر، روحي هستند در دو بدن. اميدوارم مقامات و نمايندگان با عكس‌العمل قاطع و مدبرانه، اين وقاحت را دفع كنند و ديگر از رهبري و مردم خرج نكنند.

و من الله التوفيق

{مي‌توانيد تعديل كنيد} (191980)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۳۴:۱۳
آيا سابقه عدم برخورد آقاي احمدي نژاد با آقاي مشايي را نديده بوديد؟
آيا از آقاي احمدي نژاد انتظار رفتار ديگري داشتيد( با توجه موارد مشابه)؟
اگر خوب فكر كنيد آقاي احمدي نژاد همان شخص قبلي است بدون هيچگونه تغييري.
حال شما را چه شده است؟!
روزي را بخاطر بياورديد كه با تمام وجود از آقاي احمدي نژاد حمايت مي كرديد و ديگران را به شديدترين وجه تخريب مي كرديد.

ومکرو و مکرالله والله خیر الماکرین
خود كرده را تدبير نيست. (191981)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۳۶:۳۹
خيلي خودتون را اذيت نكنيد. مقام رهبري از رئيس جمهور حمايت كرده و مي كنند. (191984)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۳۷:۲۶
متاسفم براتون که فقط زورتون به احمدی نژاد رسیده که خود رهبری هم تاییدش کرده

اونهایی که بعد انتخابات به رهبری توهین ودهن کجی کردند کم نبودند ولی حتی از این بی ادبی یک مقاله در سایت شما دیده نشد حالا از روی عناد با احمدی نژاد آب در آسیاب آنها بریزید وتا میتوانید شادشان کنید

آیا ازاینها که الان با شما هم کلام شدند ودم از رهبری میزنند در حالی که به موسوی رای داده اند هیچ وقت سوال کردید چه کسی به فرمایشات رهبری اعتنا نکرد ؟آیا اشک رهبری که به زحمت روز نماز جمعه از جاری شدنش جلوگیری میکرد برای شما مهم نبود؟ رهبر از دست احمدی نژآد جگرش خون شد ؟ تا توانستید مسبب دعواهای خیابانی واون همه فضاحت رابا کوبیدن احمدی نژادی که خود رهبری ازش تعریف کرد شارژ کردید

من وخیلی های دیگه فقط به خاطر رضایت رهبری از احمدی به او رای دادیم شما با کوبیدن بی جهت احمدی رهبری را تضعیف میکنید

دوستی شما برای رهبری تو این شرایط وآب به آسیاب فریب خورده ای مثل موسوی ریختن دوستی خاله خرسه است

احمدی نژاد بی نقص نیست درست ولی آیا موسوی خیلی خوب عمل کرده ؟

یک بار شد مقاله بدهید دروغ از این بزرگتر که بگویند در انتخابات تقلب شده

عوام فریبی از این بزرگتر که به طرفدارانشان میگویند تقلب موثر شده در حالی که خودشان میدانند نشده

شما را چه شده خاک بر سرتان که اینقدر ترسو ومنافق هستید اف بر شما

چه کسی در قم دوره افتاده رهبری را تغییر دهد؟

فرزندان هاشمی از جان رهبری چه میخواهند؟

دولتی را که رهبری دولت خدوم نامید چرا دولت نکبت لقب میدهند ؟

یک نگاه به کامنتهای طرفداران موسوی که سرشار از تناقض است بیندازید این تقصیر کیست ؟
خاک بر سر شما و اطلاع رسانیتان

مگر میشود کسی رهبری را قبول داشته باشد از موسوی بیگانه پرست خودخواه طرفداری کند ؟

مگر میشود کسی که در رسانه های بیگانه تعریف وتمجید میشود در کنار رهبری شجاع که به احدی باج نمیدهد قرار داشته باشد

حالا به این فریبخورده های بازیچه هی بها بدهید

نازشان کنید اینها تا از احمدی بد بگویید کنارتان هستند اما از شما هم به همان اندازه احمدی نژاد متنفرند مگر میشود کسی به توصیه های بی بی سی وبیگانگان ودشمنان قسم خورده عمل کند دلشادشان کند بی بی سی را قبول داشته باشد واز رهبر وطرفدارانش هم بدش نیاید

اگر به کارتان ادامه دهید مطمئنا اون 55میلیارد مجلس آمریکا به شما هم تعلق میگیرد (191985)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۸:۰۳:۴۲
در جواب 191985 | ناشناس
انتخابات تمام شد .دیگر صفتهای خودتون رو برای تخریب و فرافکنی به دیگران نسبت ندهید.
فعلا که اولین امتحانتونو دیدیم (192264)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۳:۱۱:۱۳
عزيزم
55 ميليون نه ميليلرد، يارو كه نمياد بودجه مملكتش رو بده به ايرانيا !
اون هم چك حامل؟ لابد به اسم موسوي و توكلي و بقيه!؟
دوما
توكلي اگر قرار بود خودش رو بفروشه، خيلي گرئنتر ميخريدنش

اين طرز حرف زدنهاست كه مملكت وضعش اينه

در ضمن بنده رهبري عاشق رهبري هستم و از موسوي هم طرفداري ميكنم
نفهميدم چه ربطي داشند به هم و چه تضادي دارن باهم؟

شما از يه جاي ديگه كه خورديد شاكي هستيد، نه از موسوي

رهبر جواب امثال شما گستاخان روخوب دادند توي نماز جمعه

خيلي خوب گفتند و همين قضيه هست كه آدم رو بيشتر شيفته شخصيت ايشون ميكنه

قضيه انتخابات و موسوي و ما معترضين ربطي به غلط بودن رفتار احمدي نداره

به جاي توهين به سايت الف و دكتر توكلي و مردم و همه عالم و آدم
كمي بيشتر مطالعه كن ، كمي مودب تر باش، كمي شخصيت خودت رو ارتقا بده

مردم ايران نسبتي با اين نوع حرف زدنها ندارند

اگر دوستان فرهيخته اي توي طرفداري احمدي نداشتم قطعا شما رو نماينده خوبي براي احمدي ميدونستم

ميبخشيد طولاني شد
ولي نميتونم اين توهينها رو ببينم اون هم به دكتر توكلي گرامي (192998)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۴۱:۱۴
خدا عاقبت ملت ايران را از دست اين رييس جمهور كه دروغ و عمل خلاف قانون و استفاده از بيت المال در راه منافع خود را عادي ميبيند و از دست حاميان كوري همچون شما ختم به خير كند. (191989)
 
ايرج
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۴۲:۰۲
با سلام. درصد بالائي از راي دهندگان به آقاي احمدي نژاد بخاطر حمايتهاي آقا از ايشان و ايضا بخاطر تبعيت رئيس جمهور از رهبري به ايشان راي داده اند. گذشته از سئوالات متعددي كه برخي از آنها در نوشته بالا آمده بود اين سئوال جدي براي من مطرح است كه آقاي احمدي نژاد ولايت فقيه را صرفا در چارچوب قانون اساسي قبول دارند؟ يعني استعفا (نه لغو حكم توسط رئيس جمهور) اقاي مشائي بخاطر رعايت اصل 57 قانون اساسي بوده است؟ يا بخاطر حكم ولائي ولي فقيه؟. سئوال ديگري كه ذهن خيلي از راي دهندگان به احمدي نژاد را مشغول كرده اين است كه؛ بايد از ولي فقيه مواقعي با رضايت خاطر تبعيت كرد كه حكم ايشان باب تبع ما ياشد؟ اگر حكم داده شده باب تيع و مورد پسند ما نبود حكم حضرت آقا ميشود مرقومه ؟! آقاي احمدي نژاد مطمئن باشيد كه پشتيباني مردم از شما به ميزان تبعيت شما از رهبري خواهد بود. آقاي رئيس جمهور، با قهر كردن و كارهاي بچه گانه ما را از رائي كه به شما داده ايم پشيمان نكنيد. والسلام (191990)
 
خادم
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۴۲:۱۲
آيا انتساب ايشان به سمت رئيس دفتر رئيس جمهور ادامه دهن كجي به مراجع نيست؟ (191991)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۴۱:۰۵
mikhaei hokm kon pesaresham dokhtar e mashaei ro talagh bede ke koan ba iyasat jomhoor hich rabete ei ndashtbashe. (192221)
 
ali
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۴۸:۳۷
برادر من اعتقاد قلبی آقای احمدی نژاد و تیمشون این است که این بساط نظر خواهی از مراجع در هر امر ریزو و درشتی باید به کلی جمع بشود! مراجع بنشینند در حوزه و درسشان را بدهند. کاری هم به این کارها نداشته باشند. (192233)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۴۲:۳۳
به عنوان یک هموطن شما را به خدا قسم می دهم سرتان را از زیر برف بیرون بیاورید. دست پیش را گرفته اید که پس نیافتید؟ که از جانب کسانی که گلوی خود را پاره کردند تا به شما بگویند حضرات! چشمان خود را باز کنید و احمدی نژاد را آن طور که هست ببینید و نه آن طور که دوست دارید باشد، مورد انتقاد واقع نشوید؟ خواهش می کنم لااقل شما دیگر انتقاد نکنید چون شما آن مرد و زن روستایی یا شهری ولی گرفتار نبودید که امکان یا فرصت یا اعصابی برای جستجوی واقعیت های پشت پرده ی تبلیغات رادیو و تلویزیون نداشته باشید، شما دانسته به ایشان رأی داده اید. لطفاً نفرمایید ما هم رأی داده ایم و هم منتقدیم، چون عمده مشکل رئیس جمهور لجاجت و یکدندگی ایشان است و این مشکلی است ماهوی و ذاتی و در نتیجه لایتغیر و از کسی کاری برای اصلاح آن بر نمی آید. بنابراین مرحمت فرموده چهار سال یا تعریف کنید و یا سکوت؛ انتقاد را به اهلش بسپارید و مطمئن باشید چیزی از قلم نخواهد افتاد چون منتقدان بسیارند، بسیار.....
امیدوارم الف این نظر را مشمول سانسور قرار ندهد. (191992)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۴۲:۳۶
جناب آقاي توكلي آقا خودشان گفتند افكار آقاي احمدي نژاد به افكار من بيشتر نزديك است تا آقاي رفسنجاني حالا كه ايشان خرده نمي گيرند شما چرا كاسه داغ تر از آش شده ايد؟ (191993)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۴۲:۵۴
رهبر افکار و عقاید را نگفت بلکه نظرات در مورد نحوه اجرای عدالت بود. لطفاً تحریف نکنید. بر کسی پوشیده نیست که کسی نزدیکتر از هاشمی به رهبر نیست. (192092)
 
مصدر
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۴۲:۵۴
سلام؛ وقت بخیر
دوست خوبم، بر خلاف شما، من هرگز به آقای احمدی‏نژاد رای نداده‏ام.
اصولا برای من مهم نبود که به جای وی چه کسی بر مسند قرار گیرد. اما خداییش، برایم بسیار ناخوشایند بود ادبیات و برخی تصمیم‏گیری‏ها و ... .
الآن هم به لطف الهی شما کم‏کم به همان نتیجه من می‏رسید. هرچند باز هم سیاستمداری شما، از حقیقت را موضع آشکارتان جدا سازد، اما به فرموده استاد احمد شاهمرادی (روانشناس)، کودک می‏تواند افکار صادقانه را بیان کند. توان دروغگویی را ندارد، اما دروغ را خوب کشف می‏کند و ...
خوش‏به‏حالم که هنوز هم کودکم.
راستی، شما فکر می‏کنید مراسم تحلیف چگونه خواهد بود؟
فردی در برابر قرآن کریم، پیشگاه خداوند قهار و قادر، سوگند می‏کند که چه کند؟ من باور دارم که «توکلت علی‏الله» و نعم‏المولی... (191994)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۴۴:۵۶
چرا شما الفي‌ها فكر مي‌كنيد شماها و آقاي احمدي نژاد سمبل اطاعت از رهبري هسيد ومخالفين شما سمبل دشمني با رهبري واسلامند.اين معيار وميزان شماها كدام است،ازكجا اين معيار را به عاريت گرفته‌ايد.حاشا كه حمايت كوركورانه شماها از شخصي به صرف منافع سياسي ودنيويتان نتوانيد روزي در پيشگاه اين ملت سر آبرو بلند كنيد .در دوران آقاي خاتمي وهاشمي وموسوي ولايت پذيري وجود داشت يا در دوران حكمراني اقاي احمدي نژاد خود به قضاوت بنشينيد اقاي الفي! (191999)
 
الیاس.م.م
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۴۵:۳۹
با تمام احترامی که نسبت به محمود احمدی نژاد قائلم باید عرض کنم که ایشان خطایی بس بزرگ مرتکب شده اند . وقتی رهبر انقلاب تنها دو روز بعد از انتصاب مشایی نامه کتبی می نویسند و راسا دستور میدهند چه جای درنگ بود ! آیا رهبری خدای ناکرده از کم اطلاعی و نشناخته چنین نامه ای نوشتند ؟
آقای احمدی نژاد از خود سوال کردند که چرا رهبری گلایه شفاهی نکردند ؟ چرا نامه کتبی دادند ؟
نامه احمدی نژاد به مشایی توهینی مسلم به ولایت بود :
توجه کنید به این جمله : \" اميدوار بودم که با رفع برخي تبليغات منفي فشارها و جوسازيهاي بعضي رسانه ها و جريانهاي سياسي دولت بتواند از خدمات شما در جايگاه معاون اولي برخوردار بماند.\"
این جمله یعنی چه ؟ چه کسی تحت تاثیر قرار گرفته ؟ تحت تاثیر چه چیزی ؟ آیا رهبر انقلاب نظرات و تصمیمات خود را از رسانه ها و جریانات سیاسی میگیرد !
گذشته از این به این جمله توجه کنید :
\"با پذيرش کناره گيري شما از مسووليت مذکور مطمئن هستم همواره در خدمت ملت و انقلاب اسلامي خواهيد بود.\"
این بدتر از جمله قبل ! استنباط این است که اگر مشایی کناره گیری نمیکرد دلیلی برای عزل از معاونت اولیش وجود نداشت !
پس دستور رهبری چه شد آقای احمدی نژاد ؟!
مضافا مگر شما با مقام بالادست خود مکاتبه می کنید که چنین به مشایی نامه می نویسید و یا با زیر دست خود صحبت می کنید که با رهبری چنین مکاتبه می کنید !؟
بهتر نبود درنگ و تامل و تدبیر خود را کمی هم برای بعد از نامه استعفا می گذاشتید و در انتصاب مشایی به ریاست دفتر خود شتاب نمی کردید ؟
گمانم کمی باید فکر کنید و استغفار .
در نهایت به شما عرض میکنم باید عذرخواهی کنید و اگر عذرخواهی نکنید خط انحراف شما را در آغاز میدانیم .
و بدانید که امثال من و مردم ولایتمدار اگر پشت شما بودیم بخاطر اینست که شما را سرباز ولایت میدانستیم و امیدوارم در آینده نیز بدانیم که در غیر اینصورت همه در مقابل شما قرار خواهیم گرفت . (192002)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۴۳:۲۸
darajeye koocik o bozorgiye khata ro khoda maoom mikone na shoma. (192225)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۹:۴۶:۲۶
شما اصلا اهل ولا نیستید دم از ولایتپذیری می زنید ولی مثل قیم حرف می زنید جاهلان متنسک به اندازه عالم نماهای بی قید کمر ولایت را می شکنند (192460)
 
سعيد بشرويه
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۴۸:۰۷
بعد از آن همه طرفداري و حمايت افراطي كه از احمدي نژاد در اين 4 سال اخير داشتم, اينك در شوك عدم اطاعت صريح ايشان از رهبر عزيز و محبوبم هستم! چرا آقاي احمدي نژاد اين چنين خون به دل رهبري و امت حزب الله كرديد!؟ شما باعث يأس و سرافكندگي همه هوادارانتان شديد! چرا آقاي رئيس جمهور . . . (192006)
 
hamid
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۵۶:۴۰
فکر می کنم رسم ریاست جمهوری در ایران بدین شکل نبوده و تناقض رفتاری آقای احمدی نژاد در صحبتها در مورد ولایت و رهبریب قبل از انتخابات و بعد از انتخابات عامل اصلی این تناقض می باشد. فکر می کنم در ادامه سناریوی تبلیغاتی در برنامه زنده تلویزیون با این موضوع می توان به این نتیجه رسید که ایشان افکار فرا تر ولایت پذیری دارند و باز هم می توان از این رفتار نتیجه گرفت که جنبش سبز با حمایت غربی ها نبوده بلکه عامل اصلی آن تحریکات بیانی و رفتاری ایشان و عوامل پشت سر ایشان بوده است . شما به نامه ایشان به رهبری دقت فرمائید. با توجه به اصل 57 . دقت کنید ! اصل 57 حالا به نامه یی که ایشان قبلا می نوشتند دقت کنید. دیگر در نامه هیچ حرفی در مورد اینکه سخن رهبری معظم بدون چون چرا باید اجرا شود نیست و به اصل 57 مراجعه شده است یعنی مطابق قانون شما به عنوان رئیس من به من دستور داده اید و لی من راضی نبوده ام . و ولایت و رهبری هیچ ربطی به این کناره گیری ندارد. واقعا متاسفم برای ایشان . (192017)
 
رسول
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۵۹:۲۸
سلام آقاي توكلي ( زيرا سايت شما است)
با آرزوي توفيق ، كجا رفتند شعارهاي مملو از ولايت مداري ، بنده حقوق دان نيستم ولي اين بي حرمتي به مقام عظماي ولايت نابخشودني است ، كجايند طلحه وزبير كه ببينند هنوز جوهر تنفيذ جاري نشده طغيان شروع شده ( از قبل قابل پيش بيني بود) .
و اماجناب آقاي توكلي بدانيد كه شما و گروهتان جناحي و بدور از واقعيت از آقاي احمدي نژاد حمايت كرديد (حداقل سكوتتان دال بر رضايت بوده است هر چند بنا بر توصيه بوده باشد ولي بدانيد فرداي قيامت توصيه در كار نيست).
با اين اوصاف روزگار سختي در پيش داريم زيرا وقتي در مقابل افتراء به بزرگاني چون آيت الله هاشمي رفسنجاني اصيل ترين يار امام (ره) و انقلاب و زير سوال بردن دستاوردهاي انقلاب و قلب حوادث جنگ و... سكوت ميكنيم بايد چنين روزهايي را نيز ببينيم و رحمت خداون متعال از ما دور شود .
در هر صورت خود كرده راتدبير نيست. مبارك باد بر شما اين سر افرازي ؟ (192021)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۵۹:۳۲
با سلام چرا نخبگان و مسئولین دره بالای مملکتی کاری نمیکنند این همه سکوت و مماشات در مقابل رئیس جمهور به چه دلیل است ؟ نکند میخواهید مملکت سقوط کند بعد بگویید کاش قبلا کاری میکردیم . تورو به خدا به فکر اینده بچه هایمان باشیم .اگر ایشان درست کار نمیکند حکم او را تنفیزنکنید به خدا مردم اعتراضی ندارند.هر روز بری از این باغ به ما میرسد اخرش چه میشود ؟شما بگویید (192022)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۰۹:۳۲
چرا متن نامه مقام معظم رهبری رابه دقت نمی خوانید ایشان از سر خیر خواهی توصیه نموده ا ند چون بخوبی ازگزند ابن الوقتها ومجادله گرها واز غلوگرها اگاهی دارند حالا شما چرا صدایتان را از صدای ولی بلند تر می کنید این تعدی نیست (192039)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۱۰:۵۸
راه ساده اي وجود دارد بنام راي عدم اعتماد ولي دريغا كه ديگر اصولگرايي باقي نمانده... و آنچه باقي مانده بنيادگرايي است و ادعاي بي عمل (192040)
 
مرتضی - خطر!
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۱۳:۲۲
آقای احمدی نژاد با عملکرد ضعیفش در 4 سال گذشته باعث شد رهبر بنا به مشی حمایتی شان از دولت از جایگاه خودشان برای ایشان زیاد هزینه کنند و در وقایع مربوط به انتخابات با پرده دریها و تهمت ها سران نظام را در مقابل هم قرار داد.

و اما اکنون فاز جدید را شروع کرده است یعنی شخص رهبر را نشانه رفته است (پیش بینی هاشمی رفسنجانی در نامه اش به رهبر). با عملکردش باعث شد رهبر را تا سطح حمایت از جناحی خاص پایین بیاورد (ولو اینکه واقعیت این نباشد اما در نظر عده ای از مردم اینگونه برداشتی وجود دارد). وقتی بدین طریق جایگاه رهبر را تضعیف کند در مقابل اثرگذاری رهبری بر خطاکاریهایش نیز کمتر شده و بتواند ضربه نهایی رابزند. این جریان خطرناکی است که بنده بسیار نگران آن هستم. نگران از هم پاشیدن شیرازه نظام. نگران حاکم شدن انسانهایی سخیف و حقیر بر سرزمین مردان حق و حقیقت. (192044)
 
خودم
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۱۴:۵۴
اي كسانيكه با آرامي اقاي رئيس جمهور را در سال 84 بالا آورديد! و با بيشترين هزينه در سال 88 بالا نگه دشته ايد! بدانيد كه حتما و در آينده اي نزديك آنچنان حالي از شما ميگيرد كه آرزوي حضور نرم و سخت آمريكا را داشته باشيد. و خداوند مكر مكاران را به آنها باز مي گرداند! (192046)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۲۳:۵۳
درست است مسئولين در نظام جمهري اسلامي بايد ولايت پذير باشند . و اين ولايت پذيري مانع از تشتت هاي سياسي وخسارت به ملت و كشور خواهد شد. اما رفتار آقاي احمدي نژاد وراي ولايت پذيري مبتني بر خودكامگي وخود بزرك بيني وخوار ديدن نظرت وافكار ديگران ميباشد . كه اين نوع نگاه يك ريس دولت براي آينده كشور خسارت بار است . بر همه لازم است در حد خود مقابل اين نوع نگاه مقاومت كرده تا خسارات وارده كاهش يابد. (192060)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۲۵:۵۷
اجازه بدید جوابهایی که همه داریم درباره سئوالاتتان را مرور کنیم:



الف- ایشون با خودش فکر کرده رهبری یه تصمیمی گرفتن که به زعم ایشون تحت تاثیر برخی القانات بوده گفته بزار چند روز بگذره تو این چند روزم رایزنی میکنیم بلکه تصمیم آقا رو عوض کنیم

ب- نباید این رو نادیده بگیریم که آقای مشائی هم کم زیرک نیستن در جریان قضیه سازمان حج هم همین روند تکرار شد تا قضیه رسانه ای شد و رهبری هم موضع گرفتن ایشون عقب نشینی کردن

ج- این قضیه هم برمیگرده به استاد بودن آقای مشائی که خواسته قبل ا اعلام موضع یا تصمیم رئیس جمهور اعلام وفاداری کنه (مظلوم نمائی) که البته در نامه رئیس جمهور که استعفا ایشون رو قبول کردن به وضوح قابل مشاهدس، اونجا که رئیس جمهور گفته علی رغم میل باطنی شما اصرار به معاونت اولی شما داشتم

د- در مورد سئوال آخر هم چیزی نگیم بهتره کاش احمدی نژاد جوون تر بود تا میگفتم جوونی کرده

در آخر هم از خدا میخوایم مارو از اسب بندازه اما از اصل نه (192062)
 
ali
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۳۱:۴۷
بیاید ما هم به سبک کیهان تمام این نامه نگاریهارو یه بازی
واسه مستقل بودن واینکه احمدی نزاد واقعا رای آورده که
پشتش محکمه به حساب بیاریم (192075)
 
گیتی خزاعی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۳۹:۰۷
کاش یکی از این گذشته هایی را که ایشان سرباز ولایت بوده اند را به ما هم نشان می دادید که ما هم از سردرگمی نجات پیدا می کردیم.... ضمنا پرسیده اید اینها نشانه چیست؟ همه اینها نشانه این است که ایشان را زیادی وهم برداشته.... خیلی خیال کرده که علی آباد دهی است..... رسم سیاسی که هیچ، رسم ریاست جمهوری که هیچ، رسم سرباز ولایت که هیچ، ایشان حتی رسم بزرگ تری و کوچک تری و حرمت مو و محاسن سپید را هم نمی شناسد وگرنه هرگز به خود اجازه نمی داد که با آن تفرعن چنان نامه ی بی ادبانه ای را بنویسد که تن مرا هم که هرگز مثل ایشان داعیه ذوب در ولایت نداشته و ندارم را هم لرزاند.... و با آن تفرعن ناپسند نامه اش را با عبارت ایام مستدام تمام کند.... (192082)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۴۰:۴۴
انتقادات شما از آقای رییس جمهور هیچ بویی از صداقت ندارد. چطور شد که شما طرفداران سینه چاک آقای احمدی نزاد تا قبل از انتخابات از همه تخلفات ایشان چشم پوشی میکردید. آیا هتک حرمتی که ایشان علیه بعضی از بزرگان نظام انجام میدادند سزاوار نقادی نبود؟ ایا نباید تخلفات عدیده ای که ایشان در نادیده گرفتن قانون کشور مرتکب میشدند با پاسخ شایسته ای روبرو میشد؟ حالا چه شده است که اینگونه بخاطر مسائل جزیی ایشان را به باد انتقاد میگیرید. کمی صداقت داشته باشید. البته این رشته سری دراز خواهد داشت. ان الله احکم الحاکمین (192088)
 
طبا
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۴۲:۱۰
توي اين مملكت فقط يك چيز كاملا در ست است و آن هم ولايت فقيه است و دليل اين حرف بنده هم اين است كه همين ولايت تنها ي تنها است البته در جمع مسئولين اما در جمع در صد بالايي از مردم در قلب آنها است و همه فدايي او هستند و هركه بخواهد در مقابل ايشان بي منطق و خودخواهانه ايستادگي كند از حق به دور است و مطمئن باشد كه سقوط در انتظار او است . در اين مملكت كسي در مورد ولايت با هيچ كس شوخي ندارد حالا در هرجا و هر مقامي كه مي خواهد باشد باشد ، اگر اهانت كند نابود است و نابودش . . . (192090)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۴۳:۰۶
«فرهنگ قانون‌گرایی»، همانند مسائل دیگر «باید از نخبگان به بدنه جامعه سرریز شود.

فعلا که نخبگان ( دکتر توکلی ) بر طبل بی قانونی می کوبند

سناریوی جدیدشان
فشار به رهبری برای عدم تنفیذ حکم ریاست جمهوری

آقایان ولایت مدار ولایت پذیر
از کی تا حالا فشار بر ولایت رسم شده است
ماجرای حکم شدن ابوموسی فراموشمان نشده است

بس کنید این قیل و قال را . رهبری خود بهتر از هرکسی می داند که احمدی ولایت مدار هست یا خیر؟ فکر می کنید با این کارها می توانید فراست و آگاهی رهبری در شناخت مسایل جامعه را در منظر ما خراب کنید

حاشا و کلا (192094)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۴۳:۴۸
آقای توکلی من در سن 18 سالگی برای انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات آن مبلغ شما بودم ودر امتحاناتم 2تا تجدیدی اوردم>فقط به عشق تو کار میکردم و از درس و زتندگیم زدم. اما حرکات اخیر شما داره بوی تبلیغات برای ریاست جمهوری یازدهم میده و من از این نوع تبلیغاتت متنفرم. چون هم بر خلاف نظر رهبر داری شکاف ایجاد میکنی و هم آب به اسیاب دشمن. ضمنا اگر مینویسی ولایت فقیه پس در عمل هم نشان بده ولائی هستی. و در پایان یاداور میشومکه اگر نظر رهبر معظم انقلاب نسبت به احمدی نژاد منفی باشد\"حکمش را تنفیذ نمی نمایند\" (192095)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۵۰:۲۳
برادر عزیز که از امتحاناتت زدی و رفتی تبلیغ میدونستی تفکری که تو الان داری فکریه که بزرگان قدرت دارن؟ از الان داری برای زمانی قضاوت میکنی که هنوز نیومده؟ البته این تفکر برای من و شما که تو این مملکت مردم به حساب میایم خالی از اشکاله . اما وای به روزی که یه مسئول مملکتی چنین تفکری داشته باشه . پس اگر منصفی به چیزی که هنوز واقع نشده سوء نیت نداشته باش (192236)
 
خسروی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۴۷:۴۵
با توجه به اینکه در نامه رهبری به آقای احمدی نژاد در خصوص مشایی آمده است که معاون اولی مشایی کان لم یکن اعلام شود و در نامه آقای احمدی نژاد به هیچ عنوان کان لم یکن شده معاون اولی مشایی اعلام نشده بود
به همین دلیل روز شمار برقرار است (192101)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۵۴:۲۰
روزي كه ميخواستم به احمدي نژاد راي دهم يكي از دوستانم به من گفتم كه افكار اين آقاي خطرناك است و من ميترسم از روزي كه احمدي نژاد در برابر خواسته هايش از رهبري نيز بگذرد به او خنديم و گفتم من احمدي نژاد را مانند ابوذر ميبينم كه پا به پاي پيامبر بر مي دارد. ولي پس از حوادث اين چند روزه او به من تلفن كرد و گفت ببين تازه اولش است و هنوز تنفيذ هم نشده و مطمئن باش كه روزي احمدي نژاد از رهبري نيز گذر ميكند.
اقاي توكلي تورا به خدا اگر اين احمدي نژاد حتي به فكر بي احترامي به رهبري نيز افتاد سريعا عدم كفايت ان را در مجلس مطرح كنيد (192109)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۵۵:۰۷
دوستان اصولگرا خودتان هم میدانید که فقط شیفته قدرتید و گر نه هر کدام از این جریانات شما را کفن پوش میکرد پس مردم را بازیچه قرار ندهید. (192112)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۵۵:۱۰
با سلام
با مقایسه دو نامه نوشته شده توسط احمدی نژاد می توان به راحتی دریافت که رابطه مرید و مرادی ،احمدی نژاد و مشایی بسیار فراتر از رابطه او و رهبری است.و نیز اعتقاد احمدی نژاد به ولایت رهبری تنها در چارچوب قانون اساسی است نه ولایت مطلقه فقیه در تمام امور.
با تشکر (192113)
 
ايراني
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۵۵:۳۸
4 سال تمام از مشكلات آقاي احمدي نژاد و ضعف هاي دولت نهم حرف زديد. يك نمونه بارزش ماجراي كردان بود كه با نامه نگاري هاي آقاي توكلي رو شد.
اما موقع انتخاب كه شد همه را يادتون رفت و چشم و گوش بسته از همين آقا حمايت كرديد. همه اين حرفا يادتون رفت. چقدر براي مشايي مطلب توي همين سايت نوشته شد.
شب انتخابات همش يادتون رفت.
از نظر من شما اشتباه كرديد و خدا و ملت ايران هيچ وقت شما را به خاطر اين اشتباه نخواهند بخشيد.
خودتون را گول نزنيد، شما از ترس دوم خردادي ها از احمدي نژاد حمايت نكرديد كه اگه اين طور بود چرا از رضايي حمايت نكرديد؟
حداقل انتظار من از آقاي توكلي طلب بخشش ايشون از مردم به خاطر اين كارشونه (192116)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۵۸:۰۷
فقط خداست که از واقعیت موجود در دلهامون آگاه، اگه شنیدن صحبتهای آقا دیشب بهم کلی آرامش داد اما باز امروز خوندن اینچنین مطالب دلم را به درد آورد و اشکمو سرازير کرد... (192123)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۵۸:۲۰
احمدي نژاد ادم زيركي است او ميداند با انتحاب ايشان سر من وشما و...
گرم ميشود وكار خودش را ميكند
به همين علت كه دوباره سر امثال شماها گرم شود مشائي را جاي ديگري گذاشت
كه كم از معاون اولي نيست وهمچين هم دوست ندارد مسئله تمام شود
وشما ساده دلان بر طبل بكوبيد تا از اين مسند هم بگذرد ومجددا اورا در مسندي
ديگر ميگزارد
مردم دارند از وضع بد اقتصادي مينالند دشمنان در پشت مرزها خيمه زدند وخيلي
مسيبتهاي ديگر بد ما به خاطر چي نميدانم معطليم
اگر ايشان دارند به گفته شما رهبري را تضعيف ميكند پس لااقل چارهاي جدي كنيد
وسعي كنيد در دادگاهها ي قضايي مشايي را از كليه كارهاي دولتي عزل كنيد تا همه بريم دنبال كارهاي اساسي مملكت (192125)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۰۴:۳۰
واقعا تاخير يك هفته اي آقاي احمدي نژاد كه نمايندگي جرياني را برعهده دارد كه شديدترين شعارهارا در راستاي مطيع محض رهبري بودن مي دهد واقعا تامل برانگيز نيست؟آيا اين تاخير يك هفته اي به قول روزنامه كيهان براي بالابردن هزينه اين اقدام توسط رهبري بود؟ آيا ايشان مي خواست پيامي به جامعه بدهد كه حتي توان مقاومت در برابر خواسته رهبري را هم دراد چه برسد به خواسته دو تا منتقد كه دستشون به هيچ جائي وصل نيست؟ياد روزي افتادم كه علي رغم دستور صريح پيامبر براي رهبري سپاه اسلام توسط اسامه صحابه تعلل كردند و شروع به بهانه آوردن كردند براي فرار از اين دستور. واقعا پديده آقاي احمدي نژاد پديده پيچيده اي است كه تحليل اقدامات ايشون بسيار سخت است. اما يك نكته بسيار روشن هست.چنين اقداماتي فقط دور كردن كشور از مسير پيشرفت و توسعه را تسريع خواهد كرد. (192141)
 
سید حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۲۹:۴۹
از دیدن نامه آقای رئیس جمهور به مقام معظم رهبری بسیار غمگین شدم.
رئیس جمهور به استناد ماده 57 قانون اساسی مرقومه مقام معظم رهبری را اجرا کردند (البته ایشان اجرا نکردند). یعنی اگر این بند قانون اساسی نبود آیا رئیس جمهور که خود را ولایت مدار می داند قصد اجرای فرمان مقام معظم رهبری را نداشتند؟
مظلومیت تا چه حد؟
واقعا رهبر مظلومی داریم که رئیس جمهور هر وقت نیاز دارد از اینشان خرج می کند ولی حتی یک نامه و یک امر کوچک ایشان را نه تنها عمل نکرده بلکه به آن پاسخی نیز نمی دهد. (192196)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۲۹:۵۵
راي عدم اعتماد والسلام (192197)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۳۹:۲۵
بلاخره با ٧ روز تاخیر که احتمالا اگر نامه رهبری رسانه ای نمی شد طولانی تر هم شده بود احمدی نژاد به کنار گذاشتن مشایی از معاون اولی تن داد و البته پاسخ نامه رهبری را به ترتیب زیر مرقوم نمود.
متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

محضر حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله العالی

رهبر معظم انقلاب اسلامی

سلام علیکم

ضمن ارسال رونوشت نامه کناره گیری مورخه 88.5.2 جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی از معاونت اولی، به استحضار می رساند که مرقومه مورخه 88.4.27 حضرتعالی به استناد اصل 57 قانون اساسی اجرا شد . ایام عزت مستدام

محمود احمدی نژاد
در متن عصبانیت و تمکین از سر اجبار موج می زند و جمله انتهایی نیز بیش از آنچه دعا باشد به نظر من تهدید است.در این نامه به قانون اساسی اشاره شده و تلویحا دخالت رهبری در امور اجرایی را منوط به قانون یاداوری کرده است. منوط به قانون همان حرف اصلاح طلبان است که اختیارات رهبر را در چهارچوب قانون قابل قبول می دانند و احمدی نژاد اشاره کرده که اگر صراحت قانون نبود از اجرا چنین نامه ای به صرف بحث ولایت و حکم حکومتی سر باز میزده است.تاخیر در اجرای این نامه آنهم تا زمان رسانه ای شدن ان نشان می دهد که تحت اجبار رئیس جمهور به آن تن داده است. این آغاز اختلاف رهبری با رئیس جمهور در اولین انتصاب است.خدا آخر و عاقبت کشور را ختم به خیر گرداند.ضمنا نباید فراموش کنیم که احمدی نژاد زحمت مشورت با رهبری برای مهم ترین پست کابینه را به خود نداده است. و این موضوع نتیجه گیری فوق را تایید می کند. (192218)
 
arash
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۴۰:۰۳
ادب مرد به ز دولت اوست
ما لایق همین جور نگارش ها هستیم چون خودمان خواستیم
پس دلیلی به اعتراض ندارد (192220)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۴۲:۴۷
در چهار سال آینده شاهد مواردی خواهیم بود که این رفتار در مقابل آنها بی اهمیت خواهد شد. نتظر باشید. از فردی که دنیا را به مسخره بگیرد و تحمل انتقادات و اظهارنظر افراد را نداشته باشد چه انتظاری دارید؟ کسانی که با پشتیبانی های خود او را به این منصب رسانیدند باید جوابگو باشند که چه آشی برای این مملکت پختند و حال از آن شکایت هم میکنندو واقعا که! (192224)
 
ali
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۴۳:۴۴
امیدوارم اصولگرایان واقعی مثل آقای صفار هرندی و اژه ای بیان و پشت پرده این جریان انحرافی رو بریزن رو دایره تا ملت با اینها آشنا بشوند! (192226)
 
کامران
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۵۳:۰۸
آقاي دکتر احمدی نژاد
رسم ولایتمداری شما و دوستانتان زبانزد دوست و دشمن است و ما همواره به اين مساله افتخار کرده ايم.چطور شده که اکنون رسانه هاي دشمن و همانهاییکه شما آنهارا دشمن ملت ایران می خوانید دست به تمسخر ما زده اند که با انتصاب رحيم مشايي به سمت رياست دفتر ریاست جمهوری به تمامی منتقدان وی دهن کجی شده است.آیا این انتصاب رسم ولایتمداري ماست؟آقاي دکتر به رسانه های بیگانه بنگرید که در بوغهای کثيفشان ميی دمند که احمدی نژاد راهش را از رهبری جداکرده و براي اينکه مشاِِيي را راضي نگه دارد.دکتر شيخ الاسلامي استاندار برتر کشور و انساني فرهيخنه و معتقد را چند ساعته عزل کرده و معزول رهبر انقلاب را به جای وی مي نشاند.
آقاي دکتر من با تمام وجود در روزگار سخت تبليغات انتخابات و مشکلات پس از آن حامي جنابعالي ودولت شما بوده ودر نماز جمعه خاطره انگیز صدای حمایت رهبر انقلاب از جنابعالی شنيدم،آقای دکتر معزول ولی فقيه اکنون رييس دفتر شماست.
مارا به آنچه از شما مي شناختيم مطمئن تر کنيد (192246)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۵۵:۴۵
بنظر مي رسد با رفتار خلاف عرف رياست جمهور در برخورد با وزرا، لازم است رهبر انقلاب نسبت به عدم تنفيذ حكم رياست جمهور تصميم انقلابي اتخاذ نمايند. روند اقدامات احمدي نژاد نشان مي د هد به هيچ اصلي از اصول مسلم انقلاب ، اسلام و كشور در موارد لزوم پايبندي ندارد. (192250)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۵۶:۵۰
این جناح راست همچی در گذشته عملکرد هوشیارانه ای نداشته که الان داشته باشد. همین روحانیت مبارز از بنی صدر حمایت می کرد و بعد که گند بنی صدر درآمد جامعه روحانیت مبارز از کل کشور به جامعه روحانیت مبارز تهران تنزل پیدا کرد. امیدوارم جناح راست با حمایت افراطیش از احمدی نژاد به گروهک اصولگرایان تنزل پیدا نکند. (192254)
 
روح اله
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۸:۱۴:۱۳
چرا احمدی نژاد درباره انتخاب مشایی هیچگونه پاسخ قانع کننده ای به افکار عمومی نمی دهد؟ واقعا من از تصمیمات هفته اخیر احمدی نژاد حیرت زده شده ام (192278)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۸:۱۹:۲۰
مطمئن باشید دوره بعد هم احمدی نژاد رئیس جمهوره
مثل پروژه پوتین -مدودوف تو ایران هم قراره پروژه احمدی -مشائی اجرا بشه
اینطوری میشه ریاست جمهوری مادام العمر (192287)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۸:۲۰:۲۱
دوستان چرا اينقدر ناراحت و عصباني هستيد. بايد در عوض خوشحال باشيد كه داريد كم كم چهره واقعي احمدي ن‍ژاد را مشاهده مي كنيد. هر جا جلوي ضرر را بگيري منفعت است! (192289)
 
امير
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۸:۳۴:۵۸
آقاي احمدي نژاد شديداً تحت سلطه آقاي مشايي مي‌باشد ولي اين محم نيست مهم اين است كه مردم فقط بخاطر تيپ ولايت مداري ايشان در زمان انتخابات و حمايت‌هاي رهبري به احمدي نژاد راي دادند و اگر به هر دليلي بخواهند به مقام معظم رهبري احانت كنند آنهم بخاطر افرادي چون مشايي با تمام توان و قدرتمان رايمان را پس مي‌گيريم و ايشان را نتنها به مجلس جهت استيضاع مي‌كشانيم بلكه در دادگاه هم ايشان را محكوم خواهيم كرد. (192312)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۸:۴۰:۳۷
سئوال اساسي تر اين است كه با دانستن جو جامعه چرا مشائي را به معاونت اولي منصوب كرد؟ البته بنده هيچ تعجبي نمي كنم چون كاملا هم سنخ هستند تعجب من از اين است كه چرا آقاي احمدي نژاد را بر خلاف قانون دستشان را در پوست گردو گذاشتند. (192319)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۸:۴۲:۲۲
واقعا ازاين انتخاب متوسفم(ما راي داديم به آقاي احمدي نژاد ولي باز ايشان بعداز امر ولايت چه كردند بايد اصلا\" صحبت از مشائي وكردان نكنند(باز رئيس دفتر) ولي ما پيش رقبا هم كه چند ماهي سر وكله مي زنيم بخاطر طرفداري و ولايت مداري آقا احمدي نژاد ولي ايشان چه جواب دادند به راي ما...اللهم عجل لوليك الفرج) (192322)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۵۸:۰۴
قضیه حکم جدید کردان دروغ بوده و توسط اصلاح‌طلبان ساخته و پرداخته شده. خبرگزاری مهر اون رو ساخته و تابناک و ... پخش کردن. بعد از تکذیب هم کلی دست و پا زدن تا طوری ماست مالیش کنن. (196472)
 
مطلع
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۸:۵۶:۲۲
چرا برای خبر انتصاب اقای مشائی امکان اظهار نظر نذاشته اید. البته علت مشخص است و همه می دانند فقط خواستم بگویم که سرتان را زیر برف کرده اید. (192345)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۹:۱۷:۲۳
عملكرد آقاي احمدي نژاد و نامشون نشون داد كه ايشون فقط ژست ولايي بودن رو ميگيرن ولي در عمل اعتقادي به ولايت ندارن.
اين روزها خيلي ها به اين بيماري دچار هستند.
اميدوارم كامنت من خذف نشه (192395)
 
شهرام
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۹:۱۷:۵۰
خدمت شما عارضم كه اين تازه اول راه است و شما طرفداران و ما مخالفان آقاي احمدي نژاد خيلي مانده تا به كرامات ايشان پي ببريم. مطمئنم كه هيچ اصوالگرايي فكرش را نميكرد كه ايشان اينقدر خودمحور شود كه فرمان رهبر انقلاب را هم پشت گوش بيندازد. الان هم كه دارد كساني را تار و مار ميكند كه حرف رهبر را تاييد كرده بودند. خدا به مردم رحم كند با اين تصميم گيريهاي خودسر و شتابزده. ميدانم كه مانده ايد كه چه بگوييد و چه بكنيد عيبي ندارد تازه مثل ما شده ايد (192396)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۹:۳۱:۲۵
مشروعيت هر مسولي به تبعيت او از مقام ولايت ، بستگي دارد. كساني كه تبعيت پذيريشان از مقام ولايت حضرت امام خامنه اي معلوم است و نمره قبوليشان بسيار جاي ترديد دارد ، حق خرده گيري از احمدي نژاد ندارند. اصلاح طلبان كه رفوزه اين مبحث هستند ،هر اظهار نظري كه كنند فقط شرمندگي براي آنها خواهد بود. توقع ما از احمدي نژاد اين بوده است و خواهد بود كه هيچ عذري براي تأخير در اجراي حكم ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (مدظله العالي ) وجود نداشته و نخواهد داشت. متأسفانه مظلوميت آقا كه تاكنون پوشيده بوده بر همه آشكار گرديده است . اما همه بدانند خداوند متعال و امام زمان (عج) يار و ياور خامنه اي عزيز بوده و خواهند بود و هر كس از تبعيت و اطاعت از ايشان تخطي كند خسران دنيا و آخرت شامل او خواهد شد. اللهم ايد وانصر امام الخامنه اي وعجل في فرج مولانا صاحب الزمان (192431)
 
میلاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۹:۳۳:۴۲
برام جالبه که اون طرفدارای موج سبز که کلا رهبر و رهبری و این مسائل رو تا دیروز قبول نداشتن، حالا شدن طرفدار رهبری که اااااااااای مردم گریه کنید که احمدی نژاد به رهبر عزیز بی احترامی کرد! (192437)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۹:۳۶:۴۴
خدایش راست میگی من از تاخیر ناراحت نشدم بلاخره میشد یکجور ماست مالی کرد اما نامه به رهبری خیلی بی انصافی بود اقای احمدی نژاد همش دوخط یادتون هست تو 29 خرداد تو نماز جمعه شما از هاشمی هم نزدیکتر شدید اینست جواب ان همه اعتماد فقط دوخط (192443)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۲۱:۳۱:۵۹
معتقدم مسائل پشت پرده و ریشه این قضیه را می توان از سخنان امروز آقای صفارهرندی در نشست شوراي هماهنگي و نظارت بر امر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را استخراج نمود.
پیشنهاد می کنم دوستان سخنان ایشان را بیابند و بخوانند. (192600)
 
للل
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۲۲:۵۷:۰۲
این هم تقصیر اقای بزرگی مثل هاشمی است اگر او که یار 50 ساله رهبر انقلاب است نامه بی سلام ولسلام نمی نوشت فردی کوچکی مثل احمدی نجاد جرات چنین کاری بخود نمیداد این هم از وزیر عزل کردنش قاطی کرده نیاز به استراحت داره (192693)
 
رها
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۸:۳۲:۴۰
اخه اين چه ربطي به هاشمي داره ؟ مثلا من با خواهرم دعوا كنم بعدهم قهر بگم تقصير دخترهمسايه وپسرهمسايه مون بود . از شما حاميان دولت انتظار بيشتر ازاين نمي توان داشت. شما هم انند رئيس دولت از ادب ومتانت وسعه صدر چيزي نداريد.اوكه خودرا فرزند پيغمبر مي دونه كجا پيغمبر وفرزندانش با آبرو مشخصيت دوستان ودشمنان بازي كردند؟ يك نفر كه مياد ومسئوليت سنگين يك كشور را بعهده مي گيرد بايد اينقدر سعه صدر داشته باشه كه بتواند چندروزي در مقابل انتقاد دوستان ودشمنان ايستادگي كنه وبه موقع خودش در كمال آرامش وبه دور از هرگونه احساس پاسخ بده.
خواهشا چشم نبنديد زبان بگشائيد هرچه مي خواهيد بگوئيد.خودرا خصره دنيا ولاخره نكنيد.
ببنيد عزت وقداست ايران وايراني به چه مرتبه اي رسيده بعد قضاوت كنيد
عزت ومنزلت ايران وايراني را قبل از دولت نهم با دولتهاي قبل مقايسه كنيد بعد نظر بديد.
مثلا سال گذشته جهت انجام ماموريت كاري به چين رفته بودم مي ديدم كه افغانيها راحت وبدون بازجوئي بدني و.... راحت از گيت رد مي شن اما ما ايرانيها حتي داخل ساكهامون را وارسي وجاررسي مي كنن اين عزت ايراني در دولت نهم بود به والله در سالهاي 70و 78 و 82 هم سفر داشتم به چين اين برخوردها نبود چشم بر حقايق نبنديم.
مي دونم چون به ساحت مقدس دولت نهم جسارت كردم نظرمو رو سايت نمي ذارين اخه ازادي مطلق در ايران وجود داره (193107)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۴:۵۸:۵۹
سلام به همه ملت شريف ايران - نمايندگان مجلس و نخبگان سياسي


به نظر مي آيد كار از چيزي كه مي بينيم و مي بيينيد خراب تر است. حرف مراجع - مقام معظم رهبري - دلسوزان براي م . ا. ن اصلا مهم نيست. شايد پشت ايشان به جاهاي ديگري گرم است. وقاحت و بي شرمي هم حدي دارد. واي به روزي كه ايشان در دولت جديد جاگير و تنفيذ هم بگيرند. به نظر مي آيد در اين شرايط حساس مهم ترين واكنش را مي تواند رهبري نشان دهد. چون سالي كه نكو است از بهارش پيدا است.... اين واكنش عدم تنفيذ بني صدري است كه كم كم جلوه هاي واقعي خود را نمايان مي سازد. به نظر من رهبري بايد با همان ايده ي سال 76 كه فرمودند هيچ كس مثل اقاي هاشمي براي من نمي شود بايستي قاعده ي بازي را پي بگيرند. هاشمي مثل برادري است كه استخوان را نمي شكند ولي م. ا. ن همانند گرگي است در پوست گوسفند. فقط مترصد فرصتي است براي وصول به مقاصد ضد ولائي خود. حال ببينيم و بسوزيم. تنها راه عدم تنفيذ است............. (193974)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۲۳:۰۷:۲۸
یادم یک موقعی شعار میدادیم: حالا که رهبرت مصدق شده ، رأی ما رو پس بده. همینجوری گفتم منظوری نداشتم (192713)
 
بسیجی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۲۳:۳۰:۲۵
احمدی نژاد دیگر رئیس جمهور من نیست. (192748)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۴۹:۰۴
حتمآً رئیس جمهور شما، رئیس جمهور ولایی، حامی و پشتیبان ولی فقیه «موسوی» است!
دست بردارید، دوست عزیز و بسیجی. لطفاً خطبه‌های رهبری در نماز جمعه را دوباره مرور فرمائید.
www.leader.ir (196466)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۰:۰۰:۲۱
نویسنده در پاراگاف آخر نشان داد خیلی از مرحله پرت است! آقا تو عجب انتظارات نامربوطی داری! (192795)
 
فرید
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۰:۲۱:۳۵
وقتی این همه انتقاد از مشایی وجود دازد چرا ایشان رییس دفتر ریاست جمهوری باشند. این هم دهنکجی به رهبری و سایر معترضین است. مگر قحطی رجال است. حال ببینید کردان متقلب هم می آیند چون اساسا اعتقاد خاصی به ایشان نزد رییس جمهور است و تماشا کنید ادامه کار را... (192826)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۱:۱۰:۳۵
هر روز که میگذرد بر رای ندادنم به این آقا بیشتر افتخار میکنم . (192881)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۴۶:۵۸
هر روز که می‌گذرد بر «رأی دادن» به این آقا بیشتر افتخار می‌کنم.
چون مانند خاتمی نیست که مهاجرانی را با وجود مخالفت رهبری، تأیید کند و رودرروی رهبری بایستد. (196462)
 
mosafa
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۱:۲۳:۲۶
از ماست که بر ماست ان شاءالله خدا به همه ما صبر و به بعضی ها قدرت درک حقایق و بدن تا بتونن بین منافع شخصی و مصلحت واقعیت و درک کنند (192897)
 
ولایت فقیه
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۱:۴۰:۰۱
امام فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت اسیبی نبیند

ایا رئیسجمهور پشتیبان ولایت فقیه است یاپشتیبان مشایی مورد سرزنش رهبر

به خاطر مشایی دووزیرعزل شوند؟ (192913)
 
meem
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۲:۳۶:۵۶
ahmadi nejad bozorgtarin doshmane khodesh shode va khodesh ro be nabudi mikeshune (192983)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۳:۳۳:۴۰
دوستان عزیز نامه احمدی نژاد به رهبری حاوی نکات ارزشمندی بود که بعضی قدرت تحلیل ندارند و یا نمی خواهند بپذیرند.
جناح مقابل با شانتاژ سعی داشت تا اقدام رهبری را دیکتاتوری و اعمال زور به رییس جمهور مردمی القا کند.
اما دکتر با نامه کاملا اداری و قانونی و اشاره به اصل قانونی مورد نظر رشته ها را پنبه کرد. (193010)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۸:۲۶:۵۷
آقاي توكلي شما هم فقط ادعاي ولايي بودن را داريد. شما تبديل به يك ادم حزب باد شده ايد. انتخاب مشايي به سمت معاون اولي حق مسلم احمدي نژاد بود. حالا اين انتخاب به گفته بسياري از نخبگان و مردم درست نبود. شما هم انتقاد كرديد و انتقادهاي مثبت و سازنده اي هم بود. اما يادمان باشد وقتي كه همين رهبر بارها و بارها از مهاجراني انتقاد كردند و ايشان را مناسب اين پست ندانستند و حتي مهاجراني در ديدار وزرا با رهبري شركت نكرد. آن زمان همه اين اصلاح طلباني كه الان رئيس جمهور را به ولايي نبودن متهم ميكنند، رهبري را مورد انتقاد قرار ميدادند. حتي مجلس دوباره علي رغم تمامي سخنان رهبري به مهاجراني راي اعتماد دوباره داد. به مهاجراني كه تشت رسوايي اش از بام به زمين افتاد و همين چند روز پيش با سركرده يكي از گروهكهاي منافقين جلسه ضد ايراني در لندن برگزار كرد. اما حالا كه خود اقاي مشايي پس از حكم رهبري خود را ديگر معاون نميداند و استعفا ميدهد و رئيس جمهور هم ميپذيرد و همه اين اتفاقات در كمتر از يك هفته مي افتد، شما بهانه هاي بني اسرائيلي ميگيريد، كه چرا نامه به رهبري دو خطي بوده، و در اين ميان به تنها چيزي كه توجه نداريد سخن رهبري بود كه فرمودند ايجاد اختلاف نكنيد. دل رهبري از اين اختلافات خون است، اما شما تمامي سخنانتان چه در اين قضيه، چه در قضيه عزل و نصب ها، سخنان اختلاف انگيز است، آيا شما ولايي هستيد. (193096)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۴۵:۲۳
محمد، از نقد شما که برخی از موضوعات را واضح کرد ممنونم. اما باید بگویم:
آقای توکلی، اتفاقاً نامه رهبری و عزل مشائی، برای «جلوگیری از اختلاف» و مقالات این‌چنینی بود. حالا که عزل شد و رفت، دیگر چرا این اختلاف را ادامه می‌دهید؟ (196458)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۸:۴۴:۳۲
بخدا قسم با اين روش اقاي احمدي نژاد ديگر هيچ حرمتي در اين مملكت باقي نخواهد ماند و اين مردم و انقلاب و اسلام است كه ضرر ميكند اميدوارم تا دير نشده مقام معظم رهبري تكليف اين جريان خطرناك را روشن كنند (193128)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۰:۰۰:۵۱
آقاي احمدي نژاد بدونه فقط تا وقتي اعتبار داره كه مطيع رهبر باشه. كساني كه بهش رأي دادند به خاطر رهبر بود نه شخص ايشان. يك وقت مغرور نشه. همين هايي كه بهش رأي دادند اگه رهبر اشاره كنه حالشو مي گيرن. (193274)
 
مینا
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۰:۰۴:۲۳
می دونم سانسور می شه اما همین که خودتون بخونید کافیه
الان بهتون تبریک می گم به خاطر حمایت های بی دریغ تون از احمدی نژادبه شما به اقای توکلی به اقای حداد و ...
واقعا انتخاب شایسته ای بود . دنیا و ارتتون رو با هم اباد کردید من که از حقم از اینبی مدیریتی و حیف و میل ها نمی گذرم
دیدار به ... (193287)
 
سهیل
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۱:۲۲:۰۲
هیچ از خودتان پرسیده اید که اصولا چرا باید کار به نامه نگاری می کشید ؟ یعنی احمدی نژاد از نظر منفی مقام رهبری اطلاع نداشت ؟ بعد از یک هفته هم این پاسخ عجیب و غریب را خدمت رهبری ارسال کرد ! واقعا در عرض این سی سال کسی جرات کرده چنین نامه ای به رهبری بنویسد ؟ اصولا نامه های پر از تعریف و تمجید احمدی نزاد به مشائی به تنهائی توهین به نظر رهبری محسوب نمی شود ؟ یا بدتر از همه دادن سمتی مثل ریاست دفتر رئیس جمهوری ؟ این کار لجبازی با مقام رهبری نیست ؟ آخر از این واضح تر که نمی شود . دیگر قرار بود چه اتفاقی بیفتد ؟ انصافا رفتار احمدی نژاد در مناظره ها درست بود ؟ هیچ از خودتان پرسیده اید که اگر چنین رفتاری مد شود آخر و عاقبت کار به کجا ختم می شود ؟ ظاهرا بعضی از دوستان تصور می کنند هر رفتاری از احمدی نژاد سر بزند درست است و حتما باید از او حمایت کرد ! واقعا اگر کسی دیگر رئیس جمهور می شد چنین رفتارهائی از او سر می زد ؟ من اصولگرا نیستم و به احمدی نژاد هم رای ندادم . اما مطمئن باشید تا مدتها بعد خوراک رسانه های بیگانه به خاطر رفتار اخیر احمدی نژاد تامین است . همه جناح ها باید احترام رهبری را نگه دارند و مطمئن باشید اگر روزی کشور از لحاظ سیاسی به بن بست رسید ایشان هستند که می توانند ما را از این وضع نجات دهند . واقعا توهین به رهبری یعنی چه ؟ به چه توجیهی و به چه قیمتی ؟ هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم یک خبر عجیب و غریب تیتر روزنامه ها شده است . اتفاقا من از سایت الف به خاطر انتقادات درست و موضع گیری های منصفانه اش تشکر می کنم . خدا عاقبت ما را با این رئیس جمهور به خیر کند . (193439)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۴۲:۲۷
4 سال دروغ گفتند و تهمت زدند؛ اشکال نداشت. حالا پاسخ مستند اشکال دارد و بداخلاقی است! پرونده خانم طرف و تخلفات آموزشی او مطرح می‌شود، جناب می‌گویند که چرا «عکس» زن من را نشان می‌دهی؟
عکس زن شما روی بیل‌بوردهای تبلیغاتی 4 متری است، نگران نشده‌ای. حالا عکس 3x4 پرسنلی رو پرونده آموزشی غیرتت را به جوش می‌آورد؟! (196456)
 
یاسر
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۱:۳۵:۲۰
به نظر بنده مقصر اصلی اتفاقات اخیر آقای احمدی نژاد است.ایشان در طول این چهار سال با اعمال و گفتار خود ولایتمداری را زنده کرده است.ایشان که در هر کاری با رهبری مشورت می کردند.8 سال اصلاحات یادمان می آید :
رهبری کی بود؟
ولایت وقیه یعنی چه؟
ولایتمداری کیلو چند؟
یکی از آنها ولایت فقیه را زیر سوال می برد و دیگری جام زهر می نوشاند و......
جالب اینجاست همین آقایان در چند روز اخیر در سایت ها و روزنامه های خود دم از ولایت و ولایتمداری میزنند.اینان فقط به دنبال بهانه ای برای ضربه زدن به دولت هستند.
خوب است آقایان این 4 سال را بیاد بیاورند:مگر نه آن بود که در هر سخنرانی\" آقا \"به تعریف و تمجید از کارهای دولت و روحیه ی ولایتمداری دکتر احمدی نژاد می پرداختند؟مگر زود یادتان رفت؟
حالا در موردی ایشان اشتباه کردند ،ما هم قبول داریم ولی این رسمش نیست. (193483)
 
tina
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۲:۳۲:۰۱
واقعا متاسفم ،

ولي نبليد فراموش كرد :از فرصتها به عنوان تهديد استفاده ميكنند . چرا ما تهديد هارا تبديل به فرصت نكنيم؟
و در اخر

پانده باشي ايران من (193623)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۲:۳۶:۰۶
حجت بر ما تمام شد با اين عزل سريع آقاي اژه اي و صفار هرندي
كه واقعا آقاي احمدي نژاد از روي فكر عمل نمي كند و تنها احساسي تصميم ميگيرد (193639)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۳:۱۵:۲۵
پاسداران ولایتیم
تا مورد تایید ولایت و در راستای حفظ وحدت ملی حرکتی بشه دوستیم ولی بعد از اون حسابا جداست. (193749)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۳:۴۰:۰۳
به خدا قاطی کرده!
رای عدم کفایت بدین و کشور را نجات بدین. (193795)
 
ع
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۳:۴۰:۱۱
بابا گفتن این رییس جمهور مکتبی حرص ما رو در می اره اخه الف عزیز می تونی بگی این کارای احمدی نژاد تو کدوم مکتبه که ایشونو مکتبی می خونید (193797)
 
امبن
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۵:۰۶:۰۶
با اینکه خیلی احمدی نژاد و قبو دارم ولی با این کارش اصلا موافق نیستم

بهتره احمدی نژاد متوهم نشه ، هر چی باشه از هاشمی گنده تر نسیت که وقتی پیرو خط رهبر نباشه مردم اونو می شورن و میزارن کنار

احمدی حواست و جمع کن که یه وقت .... (193993)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۵:۱۲:۱۰
او نه سرباز ولایت است و نه اسلام. خواهی دید. ولی آن روز دیگر خیلی دیر شده چنانکه اکنون هم خیلی دیر است. ای می گویید انشائاا.. گربه است. (194017)
 
ارش رهیده
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۵:۳۵:۱۸
من مخالف این دولتم ولی جرا بایدبا این حرف که ما دوست همه ملتها از جمله ملت اسراییلیم مخالف بود (194085)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۶:۲۳:۲۰
شما به این اقا میگوید مکتبی و ولایی وای به حال این امت (194200)
 
سید غلامرضا قاضوی
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۲۰:۵۰:۱۸
باسلام : از جناب آقای احمدی نژاد چنین انتظاری نمی رفت ، بحرحال باید کمی صبر کرد (194463)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۲۳:۲۶:۲۵
يوم تبلی السرائر .... (194557)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۰۱:۲۰:۱۱
من و شما نباید جلوتر از ولایت حرکت کنیم . باید منتظر بود و بیانات حضرت آیت الله خامنه ای را تحلیل کنیم تا به نتیجه برسیم. اینها همه اش حدس و گمانهای کوچه بازاری است که مردم می گویند. (194637)
 
رحمی
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۵:۵۰:۲۰
هرچه بگوییم فایده ای ندارد امااحمدی حرف حقی به هاشمی زدکه خودش نتوانست به ان عمل کند :ازاوخواست تاازفرزندانش بگذرد به خاطراسلام اماخودش ادر این امتخان سرافکنده شد.فاعتبروایااولی الابصار... (195253)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۸:۰۵:۰۵
برای که جنگیدیم برای کسی که فکر می کردیم نوکر آقایمان است هم اکنون قلبمان را شکست و نا امیدمان کرد واقعا سوختم ... انتظار ما این بود به محض اینکه ایشان نامه رهبری را دیدند نامه ای در تایید حرف ایشان می نوشتند و در آخر اشاره می کردند اگر شما دستور فرمایید خود من هم کناره گیری می کنم ولی بالعکس جواب داد...
خدایا ظرفیت مسئولیتی را به ما بده و بعد آن مسئولیت را به ما بده (195353)
 
z
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۱۵:۳۷
واقعا برای من جالب بود که چرا زمانی که آقای رفسنجانی در برابر توهین آقای احمدی نژاد قرار گرفت ونامه ای به اون بلندی برای رهبری نوشت در حالی که در پایان نامه قید کرده بود که باز هم مصلحت کار با شماست آماج گلوله ای بود که به طرف ایشان پرتاب شد ولی زمانی که آقای احمدی نژاد با 4،5خط ناقابلوبا کلی ناراحتی که کاملا در نامه مشهود بود، پاسخ رهبری رو داد اونم نه به خاطر صلاح ومصلحت بلکه با استناد به اصل 110قانون اساسی،هیچ کس لب نزد واقعا انصافتون کجا رفته..............؟ (195955)
 
بهروز
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۳:۱۵:۱۴
احساس می کنم همه اینها یه جورایی فیلمه آخه می دونید چطوری شده یه دفعه ورقها برگشت اون هم تو بحبوحه جار و جنجال انتخابات و اتفاقات پس از آن، خداییش کیهان هر وقت جنجالی به پا می کنه باید به دیده تردید به آن نگاه کرد منظورم انتقاد و کوبیدن احمدی نژاده که به شدت جای تامل داره من شخصا آقای توکلی رو به عنوان یه انسان جا افتاده و اهل سیاست که وجدان هم داره قبولش دارم ولی فکر می کنم ایشون هم تو دام این فیلم افتاده در کل به نظرم مساله اصلی فعلا انتخابات و نحوه برگذاری اونه و اتفاقات بعد از آن است که مهمه از جمله زندانیان سیاسی که بدون کوچکترین حق وحقوقی حتی داشتن وکیل و شناسایی محل نگهداریشون در بایکوت به سر می برند و این قضیه کل نظام رو داره زیر سوال می بره کافیه کمی واقع بین باشیم و وقتی تو ماهیت یه مربی فوتبال تردید داریم از تاکتیکش تو تیم صحبت نکنیم. و من ا... توفیق (196649)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.