نظر منتشر شده
۲۵۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 258108
پويش ملي دفاع از اشتغال و ارزش پول ملي با وضع عوارض بر سفرهای نوروزی خارجی؛
از سفرهای نوروزی ماليات سنگين اخذ كنيد
بخش اقتصادی الف، 9 بهمن 93
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۵
همه‌ساله در ايام نوروز، عده كثيري از خانواده‌های ثروتمند براي گذراندن تعطيلات و تفريح در نقاط مختلف دنيا، از كشور خارج می‌شوند. روز گذشته يك مقام دولتي در گفتگو با نگارنده بر اساس روند سال‌های گذشته و برآورد عملكرد تورهاي رزرو شده خارجي پیش‌بینی كرد طي ۱۰ اسفند ۹۳ تا ۱۰ ارديبهشت ۹۴ حدود ۶ ميليارد دلار ارز توسط مسافران نوروزي از كشور خارج شود.

فشار چنين تقاضايي بر بازار نحيف ارز داخلي، باعث جهش نرخ ارز خواهد شد و دور باطل كاهش ارزش پول ملي - تورم- را تشديد خواهد كرد. همان‌طور كه در تعطيلات اخير كريسمس باعث جهش نرخ ارز شد.

شرايطي كه بسياري از واحدهاي توليدي داخلي به دليل كمبود مواد اوليه، خطوط توليد خود را تعطيل و كارگرانشان را تعديل کرده‌اند و در شرايطي كه فشار اقتصادي دشمنان غربي و وهابي عليه جمهوري اسلامي به اوج خود رسيده، آيا مسئولان كشور و مردم بايد ساكت بنشينند تا قليلي ثروتمند ارزهاي محدود را كه در شرايط تحريم فلج‌کننده وارد كشور شده، براي تفريح از كشور خارج كنند؟!

اگر دولت با اين اقليت ۳ درصدي كه به‌طور متعارف سفر خارجي می‌روند، رودربايستي دارد، چرا نمايندگان ملت ساكت نشسته‌اند تا در اين فرايند مذموم، ارزهاي كشور به يغما برود؟

براي پيشگيري از خروج ارز و افت بيشتر ارزش پول ملي و فشار به واحدهاي توليدي و در حمايت از اشتغال در كشور، لازم است نمايندگان محترم مجلس در اسرع وقت با گذراندن طرحي دوفوريتي، عوارض سفرهاي خارجي را كه از اول اسفند تا پايان فروردين انجام می‌شود، عوارض بسيار سنگيني (به‌عنوان‌مثال ۲۰ ميليون تومان بايت هر بار خروج از كشور) وضع كنند تا موج فشار بزرگ آتي بر بازار ارز مهار شود و از خسارتي بزرگ به اقتصاد ملی پيشگيري گردد. از ایرانی‌های میهن‌دوست انظار می‌رود با پيوستن به «پويش ملي دفاع از اشتغال و ارزش پول ملي با وضع عوارض بر سفرهاي نوروزي خارجي» و انعكاس اين مطالبه ملي، مسئولان كشور را به تصمیم‌گیری سريع درباره اين مهم دلالت كنند.
 
Farzad
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۰۹:۴۰:۲۲
سلام من خودم پولدار نيستم اما اين طرح خيلي زشتي هست
شما به جاي حرف بيا طرح بده از اختلاس كنندگان بيت المال
ماليات بگيرن (2640140) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۴۶:۰۱
دقیقا. بلد نیستن اقتصاد کشور رو سامان بدن از این راه ها می خوان وارد شن. یکی نیس بگه اینها دوای درد نیست. تنها مسکنه. به قانون تصویب کنید توریستها بیان ایران. نه اینکه گردشگران داخلی که به دلایل کیفیت شرایط سفر در ایران میرن خارج از کشور ازشئن مالیاتسنگین بگیرید.
بعد ضرر آژانس های مسافرتی رو کی میده؟ چطور از خوورو ساز حمایت میشه.
کلا همه طرح ها بی فکر ارائه میشه (2649299) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۴۳:۴۱
خواهشا دیگه از این مقالات و طرح ها ارائه نفرمایید. مشکلات ما به اندازه کافی زیاد هست . (2649612) (alef-11)
 
سمیه
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۰:۴۳:۳۱
چرا نظر من را چاپ نمی کنید مگه چی گفتم جز اینه که نباید ارز مملکت بیخودی خارج بشه برای تفریح واقعا که مریضای سرطانی داریم چطور بعضی ها دلشون میاد برن خوشگذرونی با ارز مملکت بعد یه عده بمیرند (2649802) (alef-11)
 
محمود
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۳:۵۵:۰۵
يه سئوال الان تكليف كساني كه براي تفريح چندبن بار ميرن سفر زيارتي خارج از كشور چيه؟ (2652059) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۱۲ ۱۳:۳۳:۴۱
چطوره که یه عده بیت المال رو بیت الحال کردن و کسی هم جرات نداره بهشون بگه بالا چشمت ابروست. از شهرام جزایری بگیر تا بابک زنجانی و آقای پهلوان صاحب کبابی شاندیز. اون رقم ها رو نمیبینی اونوقت گیر به 6 میلیارددلار میدی که معلوم نیست چه جوری محاسبه شده؟ هر سفر خارجی رو 50000 دلار هم که فرض کنی میشه 120000 سفر خارجی توی دو ماه یعنی دو هزار سفر در روز هر یفر رو هم 3 نفر فرض کنی میشه 6000 نفر یعنی حداقل 20 پرواز. اصلا این تعداد پرواز روزانه به امارات و ترکیه و اروپا و شرق آسیا وجود داره تو این کشوری که جز هواپیمایی امارات و ترکیش و القطری کس دیگه ای واردش نمیشه؟ اگر آمار فرودگاه امام رو داشته باشی میبینی که نصف این پرواز ها رو هم در شبانه روز نداریم. اختلاس 30 میلیارد دلاری پدیده که با وجود در دسترس بودن عوامل به هیچ وجه قابل پیگیری نیست رو نمیبینی؟ چه خبر از بابک زنجانی؟ اصلا پولی که شهرام جزایری هاپولی کرده بود برگشت؟ یا اینکه آقا یه دوره ای رفت مرخصی و الانم برگشته سر کارش؟ (2654524) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۵ ۱۸:۵۵:۳۸
اخه یعنی چی!!!!!!! این که باید به داد مریضای سرطانی و غیره رسید اصلاً قابل کتمان نیست اما چرا جورشو مردم بکشن! آقایون مسوؤلان محترم به فکر باشن. نمیشه که به مردم گفت نخورین،نپوشین،نگردین چون دولت نمی تونه به مشکلات سایرین رسیدگی کنه! آخه این چه منطقیه که چون عده ای در رنج هستن پس باید بقیه هم باید حساب پس بدن! (2663308) (alef-13)
 
م.ع
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۰۰:۱۴
جناب آقای توکلی عزیز:

طرح گرفتن مالیات از سفرهای اروپایی و سیاحتی بسیار عالی است.

من از کامنت گذارانی که مخالف این طرح عالی هستند چند سوال دارم :

۱_ چرا تا عربستان کاری بر ضد ایران انجام می دهد قشر غربزده مدام دم از ممنوع کردن حج و عمره می زنند در حالی که مسلمانی بدون حج معنی ندارد.

۲_ یا تیم فوتبال ایران بدلیل ضعف فنی سرمربی به عراق می بازد و بعضی عیاشان غربزده دم از نرفتن زیارت عتبات می زنند!!!!!!!!!!!! در حالی که کسی که امام حسین را درک نکند اسلام را نشناخته است.

۳_ چرا بعضیها دم از تحریم سفرهای اروپایی نمی زنند؟؟؟؟ در حالی که اروپایی ها در تحریم ایران شریک و همکار آمریکا هستند و از فشار همه جانبه به ایران دریغ نمی کنند تا حدی که پول دانشجویان ایرانی را بلوکه می کنند!!!!! جلوی واردات دارو به ایران را می گیرند و باعث مرگ بیماران می شوند!!!
اموال ایران را بدلایل واهی و اتهامات ثابت نشده مصادره می کنند و می دزدند!!! حقوق مسلم ایران را مانند قرارداد"" ارودیف فرانسه"" زیر پا می گذارند و از اجرای قراردادهایی که خودشان آنرا تصویب کرده اند استنکاف می کنند.

آیا فقط عربستان دشمن ایران است و ترکیه دشمن نیست ؟

آیا امارات دشمن ایران نیست ؟

آیا سفر به تایلند , مالزی , قبرس و... باعث خروج ارز از کشور نمی شوند؟

آیا سفر زیارتی هدر دادن پول است ولی سفر سیاحتی به کشورهایی مثل امارات , ترکیه , مالزی , تایلند , قبرس! و... هدر دادن پول نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

از آقای توکلی تشکر می کنیم اگر از سفرهای سیاحتی خارجی , مالیات ۱۰۰ درصدی بگیرند مخصوصا ترکیه و امارات و امثالهم .


خداقوت. (2649643) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۰:۵۹:۳۳
عالی بود واقعا حرف دل من رو زدی (2649819) (alef-3)
 
ا.ر
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۳:۲۰:۳۸
امارات از همه بدتره بخصوص در مورد شيطنتش روي جزاير سه گانه . ماكه به هر كي گفتيم گوش نكرد....
مطلب ديگه اينكه توصيه مردم به سفر نرفتن به هريك از اين كشورها با تصويب قانون در اين خصوص فرق ميكنه. مسوولين بايد موجب رونق توريسم بشن نه اينكه قوانين خودخواهانه تصويب كنند. (2649901) (alef-3)
 
الف ر
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۸:۳۳:۳۱
آخه عزیزم کجا با یه حقوق کارمندی میشه رفت سفر زیازتی یه سفرمکه کمش 50 تا خرج بر میداره اگه یکی از همجنس من این کار را کرده یا از مال پدر داشته یا خدا نکرده از جیب ارباب رجوع پس انداز کرده من خدا شکر تا حالا توفیق هیچ سفر خارجی را نداشتم انهم مشهد یه 3بار رفتم بایستی از انهائیکه سالی جند تا از این سفر زیارتی میرند مایات بگیرند تاره نگرفته از محل مالیات بخشی از هزینه هاشون را میدن (2650014) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۸:۳۶:۱۰
برادر بفرمائید چرا ما باید باهمه کشورهای دنیا دشمن باشیم؟ (2650017) (alef-11)
 
م.ع
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۴:۲۹:۳۷
منظور من همه کشورهای دنیا نبود :

فقط گفتم ترکیه چون از داعش حمایت لجستیک و مالی میکنه.

امارات چون قصد تجاوز به خاک کشورمان و قصد اشغال جزایر ایرانی و تغییر نام خلیج فارس را دارد.

عربستان محل قرارگیری مهمترین اماکن مذهبی اسلام است و ما باید با عربستان تعامل داشته باشیم.

اما ترکیه و امارات تا زمانی که قصد تجاوز به کشور عزیزمان را دارند دشمن هستند و باید تحریم شوند. (2650408) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۹:۴۹:۵۵
خدا وكيلي خودت فهميدي چي گفتي ؟ (2650087) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۳:۰۱:۳۱
به نظرم بهتره که از خروج مقامات برای تفریح به کشورهای دیگر جلوگیری کنند تا مجبور بشوند در مناطق گردشگری ایران کمی بگردند و مشکلات را از نزدیک درک کنند. بلکه به خودشان زحمت دادند و مشکلات این حوزه را حل کردند (2650306) (alef-3)
 
حقانی
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۲۰:۵۵:۳۶
بنده با هر سفر غیر ضروری اعم از زیارتی و سیاحتی که فشار غیر مستقیم بر طبقه پایینم اورد مخالفم انهایی که از زحمت و ارث اجدادی مالی دارند بله ولی اکثر اینهایی در این د وران نابسامانی با سو استفاده متمکن شده نه تنها باید مالیات بدهند بلکه باید محاکمه شوند کسانی که حمار سواری بلد نبودند (2650931) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۲ ۱۳:۳۶:۰۳
سفر زیارتی یکبارش از سر ارادته. بار دومش از شوق زیارته. اما از اینکه گذشت صرفا واسه هوای نفسه که هزینش هم جز اتلاف منابع نیست.در ضمن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. (2654530) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۰:۳۰:۴۲
Farzad جان زود قضاوت نکن .
خیلی ها هستند که در داخل کشور نیز هر دو سه سالی نیز توان مسافرت اخلی را ندارند. شما به آمارهای مسافرت نوروزی تکیه نکن. طرف از شهری که در آن شاغل است خارج شده و تا به زادگاهش برسد از سی تا شهر و روستا عبور میکند و آقایان آنرا 30 سفر ثبت میکنند .
حالا چه اشکالی دارد آنکه دستش به دهانش میرسد و با سلامتی سفر خارج میرود، یک عوارضی هم بپردازد؟ (2649778) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۷:۴۲:۴۰
این طرح برای اقتصاد کشور یک بازی دو سر برد است. اگر کسی با این مالیات سفر خارجی خود را به سفر داخلی تغییر دهد به نفع اقتصاد کشور است و اگر هم به سفر خارجی برود باز هم به سود اقتصاد کشور است
همچنین بنده پیشنهاد می دهم که هزینه طرح تحول سلامت کشور از محل اخذ مالیات بر سیگار، فست فودها و سایر غذاهای مضر برای سلامتی تامین شود. اگر این مالیات مصرق موارد یاد شده را کاهش دهد به نفع سلامت در کشور است و اگر هم کاهش ندهد هزینه طرح تحول سلامت را تامین می کند. (2649990) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۳:۳۳:۴۲
دوستان چرا جی گرفتین مطلب طنز بوده شما هم روبروی دوربین مخفی هستین (2650346) (alef-3)
 
امير
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۲۲:۱۴:۰۷
ضمن تاييد اين صحبت
از سايت شما بعيده
٦ ميليارد دلار ميشه هزينه كامل سفر براي ٣ تا ٤ ميليون نفر
اگر نويسنده ٦٠ ميليارد دلار هم مينوشت شما منتشر ميكرديد؟
افرادي كه به سايت شما مراجعه ميكنن انتظار دارن مطالب از يه فيلتر رد بشه
واقعا ٦ ميليارد دلار رو از كجا آورده نويسنده؟! (2651041) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۳:۵۶:۳۷
حداقل یارانه آنها را قطع کنید (2652065) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۲ ۱۸:۵۳:۰۲
بعید می دونم پولدار نباشی (2655538) (alef-3)
 
عادل
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۲۰:۵۰:۱۱
با مدل بي سوادي ميخواهميد كشور اداره كنيد خام بر سر مديري كه با ٣ درصد مملكت ميخواهد ٩٧ درصد را اداره كند دفعه أخرت باشه دانشمند ااقتصاد درس نخوانده (2660800) (alef-13)
 
بهرام
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۰۹:۴۱:۵۴
نویسنده محترم
متاسفانه، تا زمانی که این افکار در افرادی مثل شما کمرنگ نشود، هیچ امکانی برای پیشرفت و شفافیت در جامعه نخواهد بود.
دور زدن این پیشنهاد شما بسادگی زیر است: خروج از مرز عراق به مقصد کربلا و سپس پرواز به استانبول!
کاش نصف وقتی را که به نوشتن اختصاص دادید، به فکر کردن می دادید. (2640142) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۳:۳۳:۵۲
حالا چرا اسم نويسنده رو حذف كردين ! (2640802) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۰۱:۵۲
مملکت ما با تمام گل منگولی بودنش جایی برای سفر نداره چون لذتی نداره. نوش جان خارجی ها این ارزهای ما ایرانی ها/1 (2648788) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۱۴:۳۰
فکر نمیکردم در بین خوانندگان الف این همه آدم خارج برو داشته باشیم به تعداد مثبت ها اعتماد نکنید همین حالا بسیاری از مردم حتی مسافرت داخلی هم نمیتوانند بروند
برای (2649244) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۲۷:۳۸
من تاحالا خارج که نرفتم هیچ حتی سوار هواپیما هم نشدم با 30 سال سن اما وقعا پیشنهاد مسخره ای هست خداییش شما به هرکسی نباید اجازه بدید هرچی به ذهنش میرسه بنویسه منم کلی طرح تو ذهنم هست که منتشر کنید حاضرم براتون بفرستم (2649373) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۴۳:۱۵
عجب مملکت عجیبی داریم حالا کارمون به جایی رسیده که از فرط نداری باید مسافرت رو هم ممنوع کنیم!!! (2649397) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۱:۰۶:۰۲
از فرط نداری ترکیه و مالزی و تایلند و ... میری!!!!؟؟؟

خدا رحم کنه به حال فقرای مملکت. (2649835) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۲ ۰۱:۱۲:۵۴
منظور نداري دولته (2653572) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۰۶:۱۶
من قسم می خورم طراح این ایده حتی به تعداد آژانس هائی که به همین دلیل تعطیل میشن و پرسنل اونها به جمع بیکارها اضافه می شن فکر هم نکرده. فقط به این دلیل که متاسفانه دولت و مجلس ما عرضه ندارن مشکل رو از مسیر درستش حل کنند. (2648797) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۲۳:۴۱:۲۵
حالا نه که کلی ادم اونجا کار میکنن , همش دخترن با چندرغاز حقوق (2651177) (alef-13)
 
ا.ر
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۰۲:۴۹:۰۰
دخترا آدم نيستن ؟! (2656381) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۰:۵۵:۲۸
همین چنذر غاز به قول شما ممکن است خانواده ای را اداره کند از دیگاه شکم سیری به اوضاع نگاه نکنید (2656908) (alef-10)
 
یک نفر
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۱۷:۵۴
"پویش ملی" ...!!!؟؟؟
شما فقط فکر پول در آوردن از مردم کشور هستید.
فقط همین.
اگر غیر از این است بفرمایید آیا فکری برای برآورده ساختن نیازهای مردم کرده اید!؟
مردم کجا بروند که آزاد باشند؟
چه کنند که از دست شما آسایش داشته باشند؟
قطعا می پرسید: "آزاد باشند که چه کنند؟" !!!
من به شما می گویم: آزاد باشند که شادی کنند، داد بزنند، زندگی و آسایش و آزادی همسایگان را ببینند، برقصند، "آب بازی کنند" و کسی بازداشت شان نکند!
بلیط کنسرتی را می خرند که محال است دو دقیقه مانده به اجرا شما لغوش کنید یا وسط اجرا بخاطر نوازندگی زنان آنرا بهم بریزید!
غیر از این است؟
آیا این کار شما بیشتر شبیه لجبازی با مردمی نیست که می خواهند چند روزی از محدودیت های غیرمنطقی رایج در کشور رها شده، آزادانه چگونگی تفریحات شان را خود برگزینند.
از مردم فقط می گیرید و به آنها نمی دهید!
چه برای آنها ساخته اید؟
شادی!؟
موسیقی!؟
شهربازی!؟
سرانه پارک های کشور و زیرساخت های گردشگری را خودتان بگویید چگونه است!؟
چرا در دادن سخاوتمندانه مجوز کنسرت ها به هنرمندان ناتوانید و مردم را از دیدن و شنیدن آنان که بیش از شما دوستشان دارند محروم می کنید!؟
با مردمی که دوستتان نداند "لج" نکنید.
همین. (2648820) (alef-3)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۶:۲۲:۱۲
احسنت.با وجودیکه تا به حال سفر خارجی نرفته ام ولی دیدگاه شما کاملا صحیح است.نویسنده میخواهد ایران را تبدیل به زندانی بزرگ کند برای شش میلیارد دلاری که هرگز در ایران خرج نخواهد شد. (2648918) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۲۰:۳۴
مرحبا که درد دل ایرانی در بتد را گفتند (2649027) (alef-13)
 
ناصر
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۳۹:۰۳
راه چاره اقتصاد ما تامل با جهان است و دوست داشتن دیگران و دست از دشمنی برداشتن (2649065) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۱:۰۵:۴۶
عربستان دشمن، کویت دشمن، قطر دشمن، انگلیس دشمن، بحرین دشمن، آمریکا دشمن، ترکیه دشمن، اسمشو نیار دشمن... (2649428) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۰۰:۲۹
شما شما چیه راه انداختی بابا، یکی مثل خودت این رو نوشته (2649508) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۰:۵۶:۰۰
با سلام به دوست عزیز از این پاسخ که واقعا حرف دل ما بود موفق باشید (2651565) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۴۸:۳۶
نویسنده محترم باید به این سوال جواب دهند که مثلا اگر خودشون بخوان خونه بخرن آیا دوست دارن خونه گرون بشه ؟ مطمئنا نه
حالا اگر خونه داشتن و میخواستن خونه رو بفروشن طبیعتا دوس داشتن خونه گرون باشه.
حالا قضیه مجلس هم همینه. بیشتر کسایی که میرن مسافرت خارجی همین نمایندگان مجلس و اقوام و انصار همین نماینده ها و اسپانسرهاشونن. حالا با این وضعیت آیا فکر میکنی نمایندگانی که برای کسب درآمد و استفاده از رانت نمایندگی میلونها و میلیاردها تومان خرج کرده اند این کار رو می کنن؟ (2649085) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۸:۱۸:۱۲
هرگز (2649134) (alef-3)
 
سیاوش
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۸:۴۰:۳۴
خوبه دیگه. با داشتن 10% ذخایر نفت و 15% ذخایر گاز جهان و درآمد 700 میلیارد دلاری فروش نفت در 8سال گذشته، جور بی کفایتی مسئولین رده بالای کشور رو مردم باید بدن. (2649160) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۸:۵۷:۲۸
بهرام عزیز با تک تک کلماتت موافقم. (2649204) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۱:۵۹:۴۷
شما حالا چرا تحقیر می کنیدش؟ نظری بوده که داده برای یک کار مثبت (2649505) (alef-11)
 
ماهان
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۰:۲۸:۱۲
شرایط مسافرت و تفریح را در داخل باید مهیا کرد قبول ولی اگه شما مداوما بری سفر خارجی و ارز مملکت را خارج کنی و به اقتصاد داخلی خودت ضربه وارد کنی بعدش هم اونها سود یک سال کار و تلاش شما را بهره برداری کنند بنظرت پیشرفت حاصل میشه و اوضاع شفاف میشه یعنی تو هتلهای آنچنانی و نوشیدنی های و سواحل . مراکز خرید صرفا مصرفی و لوکس.. و ... که باید پول هنگفتی بدهی توسعه پیشرفت و شفافیت بوجود می یآ د پس بروید مسافرت های خارجی که از این مولفه ها دور نمانیم . البته حتما عنصر شفافیت را در نظر داشته باش. (2649773) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۲۰:۰۶:۵۷
حالا من که تا حالا نرفتم به این چیزا که گفتی رسیدم؟

دهها ملیون توریست در جهان لابد در حال خیانت به کشورشان هستند؟

نه عزیز این فقط گرفتن سرگردنه ست و لاغیر.

مداخل کم شده برای سرگردنه گرفتن می خوان قانون وضع کنند. (2650863) (alef-3)
 
اسماعیل
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۲۲:۱۵:۵۹
اقاجون مردم بیشتر برای استنشاق ازادی میرن خارج اگه ازادی اونور اینجا هم بود مردم همینجا میرفتند میگشتن .وتازه خارجیها هم میامدند اینور. کفن پوشان هم بروند کربلا. (2651045) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۱:۰۵:۰۵
کاش تو قبل از کامنت نوشتن کمی فکر می کردی. یعنی کسی که میخواد بره ترکیه عمرا حاضره پاش رو بذاره تو عراقی که پر از ناامنیه. عمرا اگه کسی حاضر باشه چنین کاری بکنه (2649833) (alef-10)
 
ahmad
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۹:۲۱:۵۹
آقای بهرام
نکته جالبی را متذکر شدید.
فکر میکنم بجای اینکه تصمیم بگیریم تا مردم کشورمان به سیاحت نروند ( که البته در قرآن هم به آن توصیه شده است) کاری کنیم که خارجیان بیش از پیش به ایران می آمدند. آیا نمیتوان به این فکر کرد که چیزی حدود 20 میلیارد دلار از توریسم وارد کشور بشود؟ (2650794) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۰۹:۴۵:۵۷
دولت و مجلس در اختیار ثروتمندان است. پای اصلاح قانون کار که می‌رسد دولت و مجلس بلافاصله قانون کار را به اسم بهبود تولید ملی به نفع سرمایه‌داران و به ضرر کارگران اصلاح می‌کنند. پای وضع مالیات بر ثروتمندان که می‌رسد مجلس و دولت به بهانه‌های مختلف و واهی از تصویب آن طفره می‌روند. مالیات بر دلالی مسکن را که یادتان است؟ (2640151) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۳:۴۴:۰۳
واقعا به شما جه ربطی داره این طور. که پیش میره به خاطر نفس کشیدن باید مالیات بدیم (2641104) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۵:۱۷:۳۹
اين هواي پاك هم كه مستوجب ماليات دادنه... (2649914) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۳:۳۲:۳۲
کنتور هوا نصب خواهد ش روی بینی و هر فرد باید مالیات بدهد. (2650344) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۰۹:۵۰:۳۹
هتلها و پرواز کیش و قشم و کلا داخلی رو نیم بها کنین تا مردم بمونن ،، همش راه حلهای تهاجمی ، غیر مسئولانه ،، تورم زا >>>>!!!!!!!!! (2640163) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۳:۱۷:۲۲
سلام
با همین قیمتها هم متاسفانه در آن ایام جا نیست. مملکت نیاز به امکانات دارد. هم پول دارم هم نیرو هم کمبود. پیدا کنید آن نیروی سر هم کننده این امکانات و نیازها را.
با تشکر (2640771) (alef-10)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۰۹:۵۲:۱۷
22 میلیارد ارز که یکجا معلوم نیست کی برده رو کسی پیگیری نمیکنه.حالا تو این خفقان یه دلخوشی واسه مردم مونده اونم سالی یه بار یا چند سالی یه بار سفر خارج اونم نه خیلی دور همین کشورهای آزاد همسایه است.به جای این اقدامات مشمئز کننده برید شرایط گردشگری رو درست کنید که ارز آوری داشته باشه. (2640167) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۰۹:۵۵:۳۹
یعنی چی؟مسافرت مردم به شما چه ربطی داره؟ (2640170) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۵۴:۳۵
مسافرت خارج از کشور منظورشان بوده نه مسافرت داخل کشور (2640723) (alef-10)
 
سالار
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۳:۵۱:۱۳
تاچنین ادمهای کوته فکر وسطحی نگروجوددارندهیچی درست نخواهد شد کاش میشد ازش پزسید شما که سالی جند بار سفر مجانی باپول بیتالمال به خارج کشور میروید حاضرید فقط پول عوارشو بااین مبلغ پیشنهادی خودت بدی (2648669) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۳۴:۲۴
متاسفانه دخالت در زندگی مردم به یک عادت تبدیل شده و افرا به خودشون حق میدن قانون پیشنهاد بدهند برای محدود کردن و این واقعا باعث تحیره اگر قرار باشه هر کسی رو به هر دلیلی محدود کنیم این امر به چیزای دیگه هم تسری پیدا میکنه
اقتصاد ما راه حلش محدود کردن مردم نیست. (2648744) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۴:۳۸:۰۷
به اين نمي گويند دخلت. ما ليأت بر اجناس خارجي براي تقويت كالا داخلي كه در اينجا گردشگري است در تمام دنيا رخ مي دهد. اما اين بايد با اماده سازي زير ساخته اي داخلي باشد و بگينر و ببند و تهديد مردم براي جلوگيري از شادي و وادار نمودن مردم كه مطابق سلايق انها رفتار كنند، نيز كم شود تا مردم رقبت پيدا كنند به سفر داخلي بروند. (2650420) (alef-11)
 
تیمور
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۱۰:۴۷
سلام
تصمیمات تعدادی از ارگانها و بخصوص مسئولان مناطق آزاد کشور به اخذ عوارض از مسافران نوروزی ، هزینه هموطنان را برای سفر های داخلی افزایش داده است . طوری که سفر به کیش گرانتر از سفر به برخی کشورهای خارجی تمام میشود.
تقریبا" هرساله ایام نوروز میرفتم به کیش یا قشم . ولی سال قبل ورود ماشین و هر نفر مسافر به کیش مشمول عوارض بود که ازما گرفتند غیر از کرایه های حمل ماشین یا مسافر که طبق معمول برای ماشین و مسافر هر ساله میدادیم در نوروز سال قبل تعدادی ادارات دولتی از ما عوارض تردد خودرو - ورود خودرو به منطقه آزاد قشم و عوارض ورود مسافر به منطقه آزاد ازما میگرفتند . در کیش هم همینطور بود - سختگیری برای ورود هموطنان به تکه ای از میهن و کشورمان خیلی زیبنده مسئولین نیست . سال قبل تمام مسافران نوروزی از این نوع عوارض هایی که مطالبه میشد یکه خوردند.وناراضی بودند.
نویسنده محترم متن که پیشنهاد افزایش عوارض به سفرهای خارجی را داده اید آیا توجه به این رفتار سودجویانه مسئولان هم دارید؟
آیا قصد دارید مردم را خانه نشین کنید؟ تا سفر ارزان خارجی هم نروند؟
آیا قصد شما اینست که هرکس پول دارد به گردش و تفریح برود؟
واقعا" آن تصمیم مسئولان در اخذ عوارض ورود هر مسافر به مناطق آزاد و ورود خودرو به کیش بسیار نفرت انگیز است .
نفرت انگیزتر آنکه تفکراتی مثل شما ، درصدد محدود شدن سفرها و خانه نشین کردن مردم هستند.
با این همه فشار گرانی و مشکلات اقتصادی لذا چنین تصمیماتی صحیح نیست .
مردم را ناراضی نکنید که از ترسشان دردلشان نفرین کنند.
والسلام. (2640204) (alef-10)
 
فرهنگ پرور
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۱۲:۳۷
تيمور عزيز
سلام هزينه سفر به كشورهاي خارجي هم زياد است اون ها همين حالا هم از جيب ما سودهاي فراواني نصيب خود ميكنند، حالا اسم سفرش را هر چه بگذاري تفريح ، زيارت يا هر چيز ديگر ، اما مشكل اصلي آن است كه هزينه اين سفرها را دلار ارزان نگه داشته شده تامين ميكند و گرنه اگر پول نفت كه متعلق به همه مردم است نبود؛ ميزان بهره وري و توليد بسياري از ما عمراّ ميتوانست كفاف انتاليا و مالزي را بدهد. (2649666) (alef-11)
 
غلام
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۰۸:۵۰:۲۸
فرهنگ عزیز
اولا اینکه همونطور که تا حالا 1000 نفر تو همین سایت اشاره کردند الان هزینه سفر به بعضی از کشور های خارجی ارزون تر و یا تقریبا برابر با سفر های داخلی در میاد و بسیار طبیعی هست که مردم سفر خارجی رو ترجیح میدم
ااین که کشور های خارجی دارن به قول شما از جیب ما سود میبرن به خاطر سوء مدیریت و تصمیمات مسئولین محترم هست و صد البته به خاطر تیز هوشی و فرصت شناسی مسئولان کشور های مقصد هم هست که بعضا تا دو برابر پولی رو که ما از نفت دارینم اونا دارن از توریست در میارن نوش جونشونم باشه چون امکانات خوب میدم پولشم میگیرن همه مسافرام راضین
دلیلی نداره مردم ما پول ندونم کاری و بی تدبیری مسولان رو بدند
و اون چیز های دیگه هم که شما فرمودید اصلا ربطی به مردم نداره که بخوان هزینشو بدند
اکه دلار 7000 تومن هم بشه و به قول شما دلار ازران نگه داشته شده نباشه به همون نسبت تورم زیاد و ارزش پول ملی باز هم سقوط میکنه و باز هم در اون شرایط سفر های خارجی ارزان تر در میاد (2651415) (alef-10)
 
Gholam
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۱۲:۱۴
واقعا متاسفم
اولا كي گفته كسايي كه ميرن سفر خارجي پولدارن
خيلي از اين ها كه ميرن سفر خارج در تعطيلات عيد از اقشار متوسط هسن كه ميخوان بعد از ١ سال كار كردن آب و هوايي عوض كنند
شما اگه راست ميگيد بريد امكاناتي رو فراهم كنند كه مردم بتونن از سفر هاي داخلي استفاده كنند وقتي قدرتشو نداريد معلومه مردم ميرن خارج كشور
الان هزينه سفر به كيش خيلي زياده. طرف ٣ ميليون ميذاره رو پولش ميره دبي يا تر كيه
اي كاش به جاي اين تصميمات و افكار غلط به فكر درست كردم و حل مسيله باشيد نه پاك كردن صورت مسيله
و شما اگر خيلي نگرانيد قطعا ميدوني به خاطر خيلي از مشكلات سالانه ١٠ برابر اين ميزان داره ارز از كشور خارج ميشه بريد يك فكري به حال اون كنيد
قيمت ارز هم ابنجوري درست نميشه برادر من كه بيايد بيست ميليون عوارض خروج بذاريد (2640208) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۰۸:۲۶:۳۷
اگه ميتونيد از مجلس شروع كنيد آقاي توكلي
اسفند هر سال كلي از نماينده هاي مجلس راه ميافتن به بهانه سركشي هركدوم ميرن يه كشور
كلي هزينه و خرج رو دست سافرتخونه و مجلس ميذارن و كلي هم خريد و خروج ارز دارن. خودم ديدم كه ميگما.اگه ميتونيد از مجلس شروع كنيد آقاي توكلي (2651395) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۱۲:۲۶
یک راه موثر تر هم هست: بگوییم هر کس خواست از کشور خارج شود باید یک دستش را قطع کنیم.
باید خدا را شکر کرد که افرادی همچون نگارنده این مطلب در موقعیت قدرت نیستند. (2640209) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۴۸:۳۵
ولي مشابه و طرح ژنريكشون زياد در صدر حكومت هستن (2649714) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۵۷:۰۲
نويسنده اين مقاله به احتمال زياد يك مشكل شخصي در ارتباط با مسافرتهاي خارجي داره , حالا زورش به شخص مورد نظر نميرسه , ميخواد يه كاري كنه كه از بيخ مسافرتهاي خارجي براي همه ناممكن بشه . (2649724) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۱۲:۲۸
سرکار خانم نویسنده
آخه این چه منطقیه که متاسفانه نویسنده ه ها دارند. با کدوم منطق و در کجای دنیا بابت مسافرت از کسی مالیات سنگین می گیرن. لطفا هر کی هر چیزی که از روی احساسات به ذهنش می رسه رو انتشار نده اونم به عنوان یک نظر کارشناسی و تعیین تکلیف برای مجلس با دوفوریت! (2640210) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۱۳:۲۹
این حرفا چیه بابا..طرف 3 ملیون میده میره ترکیه، 1 هفته تو بهترین هتل تفریحشو میکنه میاد(که از خیلی از مقاصد داخلی ارزونتر و با کیفیت تره)..حالا بیاد20 میلیون مالیات بده؟!!..در حقیقت باید بگین "ممنوع کردن سفرهای خارجی نوروزی" (2640213) (alef-10)
 
مریم
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۱۷:۴۶
در مرکز خریدی در میدان الف تهران در شیفت شب کار می کنم .
اینجا خیلی از خانواده های ثروتمند تهرانی کارگران زن فیلیپینی دارند که موقع خرید هم دنبال خودشون میارن تا خریدهاشون رو حمل کنن .
در شمال تهران انگار شما در دنیای دیگه ای هستید . فقط خرید معمولی اینها بالای یک تومن .
اکثرا مدام خارج هستن . دنبال اجناس خارجی هستن و در دنیای اشرافی خودشون سیر می کنن.
این چه وضعیه؟
اینا چه جوری کارگران زن خارجی با خودشون به ایران آوردن؟
این همه کارگر فیلیپینی چه جوری وارد ایران شدن و به خانه های این اشراف راه پیدا کردن؟
پلیس جلوی این مرکز خرید گشت ارشاد راه انداخته اما با هزار تا بی قانونی دیگه کاری نداره. (2640221) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۴۶:۱۹
الان چه ربطی به موضوع داشت ؟!
آدم باید استفاده کنه از پولش . (2649400) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۵۹:۱۱
خدا رو شکر کن که این مرکز خرید و این پولدارا هستن وگرنه تو بیکار بودی. (2649727) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۷:۰۹:۰۱
اتفاقا برعکس اگر این پولدارهایی (بورژوا های کمپرادور) که مشخص است در وضعیت اقتصاد دلال محور از کجا کسب درآمد می کنند، آن هم بدون پرداخت تومانی مالیات ،اگر نبودند وضع معیشت و کار این خانم محترم به مراتب بهتر بود، گاهی سکوت ارزش انسان رو بالا می بره دوست عزیز. (2652694) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۸:۵۲:۰۵
اگه به قول شما اینا همشه خارج هستن، پس چرا میان میدان الف جنسای بنجل شما رو بخرن!!!
مریم خانم:
شما فکر کردین مردم از پشت کوه اومدن؟
دوستان، شما همه در اجتماع هستین. چند نفر از شما مستخدم فیلیپینی دیده؟ بگین ما هم بفهمیم.

تازه الان صحبت سفر خارجی بود.
من آماری درستی ندارم. ولی معتقدم بیشتر مسافران خارجی به کشورهای مجاور میرن که هزینه مسافرت به آنها به لطف درایت مسولین در حد مسافرتای داخلی است. و فقط افراد معدودی هستند که به کشورهای گران اروپایی یا آمریکا مسافرت میکنن.

خود الف هم میدونسته که آش چقدر شوره که حتی جرات نکرده نام نویسنده رو بذاره

دیگه چرا تعارف میکنیین. اصلاً خروج از کشور رو غدغن کنینن. مگه ما چیمون از کره شمالی کمتره.
یه نامه هم بنویسین به پسر خاله کیم ایل جونگ، بیاد رئیس جمهور ما بشه!!! (2652953) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۹:۰۵:۱۲
همه حرفایی که باید زده بشه در کامنتهای بالا گفته شده.

ولی من میخوام بپرسم اسم نویسنده مقاله (گویا خانم محسنی) به تقاضای خودشان حذف شده یا سایت الف دیده ایشان خیلی مورد عنایت قرار گرفتن، حذف کرده.

مشخصه الف یا نویسنده خودش فهمیده چه دسته گلی به آب داده و از شرمساری حتی از اسمش هم گذشته. (2652973) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۱:۱۴:۵۶
دارندگی و برازندگی می خواهی فرد ی که ثروت دارد خرج نکند و نخورد و نپوشد و مانند طبقه پایین زندگی کند ؟ پس پولدار از پولش چه استفاده ای بکند ؟ ضمنا من هم پولدار نیستم ولی با پولدارها لج نمی کنم (2656936) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۲۰:۳۷
پول و یکی دیگه خورده عوارض و از مردم میگیرین؟ (2640227) (alef-10)
 
بهروز
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۲۳:۰۷
به این میگن بهترین روش پاک کردن صورت مساله افرین بر اقتصاد دانهای کشورمون

دوستان موافقید برای حمایت از اقتصاد نحیف مملکت که کسان دیگری باید جوابگو باشن همه با هم بگیم مسافران نوروزی=فقط اعدام (2640231) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۲۳:۳۹
شما گویا حل تمام مشکلاتی که خودتان باعث و بانیش بودید فقط در جیب مردم می بینید و گران کردن ان اگر مدیران و برنام ریزان عرضه داشتن دلار 69 ریال زمان شاه امروز 35000 ریال نبود خوبه یک چاپخانه دارید و فقط پول چاپ میکنید و کاری هم به ارزش از دست رفته ان هم ندارید و هر جا هم کم اوردید ان را گران کردید به نظر من مملکت را بدهید به انان که میدانند چگونه اداره کنند نه مشتی بیسواد و دلال و رانتی و اقازاده (2640232) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۲۵:۱۱
20 میلیون تومان؟؟؟ حال شما خوب است؟؟!!!! (2640235) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۲۶:۲۳
حالت خوب نیست
75 هزار تومان بشود 20 میلیون (2640239) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۳۳:۳۷
"همان‌طور كه در تعطيلات اخير كريسمس باعث جهش نرخ ارز شد."
نه مرفه هستم نه علاقه به سفر خارجی دارم ولی از استدلالهای اینچنینی تعجب کردم!!!
بالاترین نرخ دلار در ایام کریسمس امسال 3570 تومان بود و هم اکنون 3458 تومان (این ارقام از اینترنت براحتی قابل دستیابی است) یعنی 112 تومان کاهش!!!
یعنی 112 تومان جهش حساب میشود ولی افزایش بی رویه نرخ ارز مبادله ای توسط بانک مرکزی جهش بحساب نمیآید؟!!!(2680 به 2753 یعنی حدود 73 تومان!)
http://www.cbi.ir/ExRates/rates_fa.aspx
کسانی که مرفه مینامید و قصد دارید 20 میلیون عوارض هربار خروج برایشان وضع کنید هم در خارج کشور اقامت و خانه و زندگی دارند و هم مقدار ارزی که با اینکار میخواهید از خروجش جلوگیری کنید در مقابل سرمایه های خارج از کشور آنان هیچ بحساب می آید. (2640262) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۳۴:۳۰
الان اين مطلب طنز بود؟؟ ٢٠ميليون چرا اخه يه چيزي ميگيد كه نشه (2640263) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۴۳:۰۸
همه اش میخواهیم با معلول مبارزه کنیم یه بررسی درست انجام بدهیم ببینیم علت اینکه در ایام نوروز سه چهار میلیون نفر از کشور به خارج میروند چیه بعد با علت مبارزه کنیم نه با معلول (2640281) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۴۳:۴۶
پیشنهاد نویسنده در نگاه اول جالب است (20 میلیون تومان هر مسافرت به خارج)

اما در نگاه عمیق تر، نابسامانی تعرفه ها و عوارض و مالیات را دامن میزند.

بهتر است بجای این پویش (همان کمپین) کمپین مبارزه با فساد در سیستم ناتوان اقتصادی در بانک و بورس و بیمه تشکیل شود تا هم از هدر رفتن بیت المال جلوگیری شود هم سالانه چندین هزار میلیارد بودجه صرفه جویی شود. (2640285) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۴۵:۱۷
خودرو 10 برابر
سفر 10 برابر

بابا
از جونمون چی می خواید (2640289) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۴۵:۵۴
مردم دیگه حق مسافرت رفتن هم ندارن؟! میخاین اصن مرزها رو ببندیم و به کسی اجازه ندیم خارج شه؟! (2640292) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۴۶:۰۲
آفرین پیشنهاد خوبی است چرا در این شرایط کشور باید چند میلیارد دلار از کشور یرای خوش گذرانی خارج شود؟؟؟؟؟؟ (2640293) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۴۸:۰۷
تو اول بپرس چرا باید این شرایط در کشور بوجود بیاد
که بعدا یکسری آدم سطحی نگر کوته فکر بخوان از جون مردم دربیارن (2649403) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۴۶:۵۸
سلام عزیز من فکر کنید چند در صد تعطیلات کریسمس رفتند اخه مگه تعطیلات بود1در هزار هم نرفتند اول بررسی بعد نظر بدهید وبنویسید عزیز من سفر خارجی نباشد جاده ها هم جوابگو نیستند بنزین مگر ارز بر نیست باید فکری به تعطیلات نوروز کرد که کمتر کرد و به جاش به فصل دیگری انتقال داد 15 روز تعطیلی خانه بنشینیم که چی ودر ضمن با دو میلیون یه سفر خارجی مروم ولی اگر داخلی باشد 5 میلیون هزینه میبرد در سال یه بار داریم سفر میریم می خواهی انرا هم نریم نویسنده محترم چرا همیشه مردم باید تاوان بدهند (2640295) (alef-10)
 
افشين
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۴۷:۱۹
من خودم پول ندارم سفر خارجي برم ولي اينكه براي بهبود وضعيت مملكت فقط مردم رو تحت فشار بذاريم كار اصلا درستي نيست.

پس وظيفه دولت در اين امر چيه؟

براي كاهش هزينه هاي كشور همين پولي كه شما نوشتيد هست؟ آيا بهتر نيست ربيخت و پاش هاي سازمان ها وارگان ها و مديران كه چندين برابر اين مبلغ هست كاهش پيدا كنه؟

به نظر من دولت هاي قبلي و فعلي همه تا آخرين نفس سعي كردن با وضع قوانين دست پا گير براي مردم وضع كشور رو سر و سامان بدهند كه البته موفق نشده و فقط موجب نارضايتي مردم بوده. (2640296) (alef-10)
 
ا.ر
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۵:۲۱:۴۹
برادر من اين مبلغ قراره خرج همون ريخت و پاشها بشه (2649915) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۴۹:۴۳
تجربه نشان داده، هر گونه گرانی در یکی از خدمات یا کالاها، مثل دومینو به سایر کالاها و خدمات تسری پیدا خواهد کرد.
لذا این پیشنهاد در نگاه عمیق تر، نابسامانی تعرفه ها و عوارض و مالیات را دامن میزند.

بهتر است بجای این پویش (همان کمپین) کمپین مبارزه با فساد در سیستم ناتوان اقتصادی در بانک و بورس و بیمه تشکیل شود تا هم از هدر رفتن بیت المال جلوگیری شود هم سالانه چندین هزار میلیارد بودجه صرفه جویی شود. (2640308) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۵۰:۴۰
اگر اوني كه پول داره، راهشو پيدا ميكنه، فقط مى مونن آدمهاي متوسط الحالي كه يا اتوبوس ويا با ماشين مي رفتن تركيه و ارمنستان. در تابستان هم سفر خارجي زياده، بد نيست اين طرح مشعشع را به دوره تابستان و يا حتي كل سال تعميم بديم. اصلا چه طوره مردم براي سفرهاي غيرتفريحيشون برن مجوز بگيرن وگرنه بايد سري ١٠ ميليون پول بدن. !؟!؟!؟!؟!؟!؟ (2640310) (alef-10)
 
وحید
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۰:۵۶:۱۹
خسارت عدم مدیریت مدیران را نباید مردم پرداخت کنند داشتن توانایی بالای مالی که جرم نیست (2640322) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۰۰:۳۴
واقعا خجالت اور است چنین تفکری حدود 5 میلیون ایرانی در خارج زندگی میکنند که بیشتر انان از قشر متوسط و ضعیف هستند و گاهی پدر و یا مادرش قصد دیدن فرزندان را دارد ان وقت بیاییم 20 میلیون عوارض یا مالیات بگیریم واقعا خجالت اور است چنین افرادی شده اند تصمیم گیرنده برای ما ایرانیان و تمام ضعف خودشان که دال بر نتوانستن اداره کشور فقط هر جا گیر میکنند میخواهند هر جور است از جیب مردم بر دارند و اصلا به پیامد های ان توجه ندارند میترسم کار قاچاق انسان چنان گرم شود که دیگر کسی قانونی از کشور خارج نشود. (2640337) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۰۳:۱۰
20میلیون تومان؟ این عوارض است یا انتقام؟
وقتی افزاطی حرف میزنید حرف شما ارزش بررسی و عملی شدن نخواهد داشت. اگر میگفتید به عنوان مثال افزایش دو برابری یا سه برابری عوارض خروج و افزایش مالیات بر پرواز به اندازه بیست درصد به نظرم هم حرف منطقی تری بود و هم امکان اجرایی شدن بیشتری داشت (2640349) (alef-10)
 
هم وطن9999
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۱۰:۲۴
خانم محسنی .
یکی دیگر از عوارض فضای بسته این است که رفته رفته فکر و تفکرنیز بسته می شود. ممکن شما تا به حال نشنیدید که انسانها در سفر پخته تر میشوند ولی واقعیتی غیر قابل انکار.
خواهر من زمانی دلار 1200تومن بود و ما نیز خواستم به تجربیات خود سفر خارجی را اضافه کنیم با8000دلار که به هر پاسپورت2000دلار میدادن جای شما خالی تجربه کردیم و.......................
ولی چند سالی که دوباره با خانواده میخواهیم تجربه را تگرار کنیم از شما چه پنهان قدرت مالی اجازه نمی دهد30میلیون تومن برای 10 روز هزینه کنیم.
واما با نظر شما مخالفم چون.
1)بقول شما 3در صدی که میتوانند هر چقدر عوارض بدن از جیب من وشما خواهند داد.
2)شما بد جای متوسل شدید اکثرمجلسیان برای رفع خستگی یکساله مهمان هستن در یکی از کشورهای همسایه به عنوان مثال دبی و......
3)خواهر من در مملکت ما هستن افرادی شرکتهای و......که اگر مالیات پرداخت کنند مشکل شما حل میشود.
4)تصور شما از کشوری که در آن زندگی میکنید خیلی غلط می باشد کشور ما از کشورهای فقیر آفریقا نیست فقط با در آمد منطقه عسلویه می توان 200میلیون نفر را اداره کرد و معادن و دشت های قزوین و دشت مغان و ....... به کنار
5)نمایندگان مجلس بجای آنکه عوارض چند نفر که به مدت چند روز به خارج سفر مکنند را زیاد کند قانونی وضع کنند که جلو این همه اختلاص را بگیرند و نامشان در پرونده مرتضوی و رحیمی وامثال اینها دیده نشود. (2640374) (alef-10)
 
1360
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۱۳:۰۲
شما يه جار و ازاد بزار مثل كيش بقيه نرن پولشونو بدن امارات و تايلند (2640382) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۰:۳۹:۰۹
آزاد مثل تایلند؟؟؟!!!
چه شود . (2649791) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۱۳:۵۱
دقیقا درسته. البته این عوارض را فقط در نوروز و کریسمس بگذارید که اگر یک بیچاره ای خواست بعد از عمری یک سفر خارجی برود بتواند برود. (2640385) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۱۶:۰۶
مالیات بگیرید
یارانه رو قطع کنید
و درآمدهاشون رو شناسایی کنید تا مشخص بشه از کجا آورده اند
برای شروع هم از مدیران دولتی استفاده کنید که ببینید هر کدوم چه میزان ثروت دارند (2640392) (alef-13)
 
آزادي
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۲:۰۶
بابا چي كار داريد به مسافرت خارجي مردم ؟!
يارو دوست داره ، پول اش هم داره ، ميخواد تعطيلات بره خارج .
ميترسم فردا كيلومتر ببندند به پاي مردم و از را رفتن مردم هم ماليات بگيرند ! (2640407) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۳:۲۱
شما برو سیستم مالیات رو درست کن!
چرا لقمه رو دور سرمون بچرخونیم
هر کسی حق داره مالی که از راه حلال بدست آورده را در راه رفاه و آسایش خانوادش خرج کنه.
نکنه فکر میکنی همه مردم زندانی هستند؟ (2640409) (alef-13)
 
حرف فقط حرف من
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۳:۲۴
احسنت اونها هم مثل ما بدبختا بنشینند تو خونه حتما دارند میروند و البته 20 ملیون خیلیه لا اقل دلار بهشان با نرخ ارزان ندهید (2640410) (alef-13)
 
حسيني
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۳:۲۷
وقتي سفر خارج ، از گردش داخل ، ارزونتر در مياد ، خوب مگه .. تو سرمون لقد زده كه داخل بگرديم ؟!!! (2640411) (alef-13)
 
ل - ه
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۴:۳۳
از همه چيز ميخوان ماليات بگيرن !!!!
خدايا به دادمون برس . (2640412) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۴:۵۷
لطفا دنبال مقصر ماجرا باشید دلیل و علتش چیه که مردم دیگه علاق ای به سفرهای داخلی ندارند؟
چرابارفتن به ترکیه یا دبی هزینه سفرمون از رفتن به کیش ارزونتر درمیاد؟؟؟ (2640413) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۶:۲۸
خانم محسنی شما در چه جایگاهی هستید که به دولت دستور می دهید؟

اگر خواسته ای هم دارید باید از طریق نماینده مجلس خودتان این خواسته را در مجلس مطرح کنید. (2640420) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۷:۱۴
مگه مردم زنداني هستن تو اين كشور كه براي سفر شخصي باج بدن (2640421) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۷:۴۲
همه جاي دنيا اگه از مردم ماليات ميگيرن ، به همون نسبت به مردم خدمات رفاهي ارائه ميكنند .
در ايران چي ؟!
يه كارت گواهينامه رانندگي ميخواهي تعويض كني ، بايد 70 هزار تومن پول بدي !!!!!!!!!! (2640423) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۷:۴۹
بسيار طرح خوبي است . ضمن انكه بسياري از هموطنان نيز در 365 روز سال به صورت مداوم راهي مكه و كربلا و سوريه ... هستند مي بايست همين ماليات از انها نيز اخذ شود . (2640424) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۱۲:۳۲
با گرفتن مالیات از این افراد موافقم اینها یک میلیار دلار پول به جیب وهابی ها میریزن همین زوار عزیز باید حسابی ازشون پول گرفته بشه (2649537) (alef-11)
 
ليلا
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۸:۲۶
ميترسم فردا به نفس كشيدن مون هم ماليات ببندند . (2640425) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۹:۲۵
یکی غضنفر رو بگیره. (2640426) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۳۰:۵۷
بسیار عالی از طرح حمایت میکنیم (2640429) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۳۱:۵۳
کاملا با این پویش موافقم اما از این دولت بخاری توی این زمینه ها بلند نمیشه کما اینکه دلشون نیومد میلیاردرهای مظلوم را از ۴۵٠٠٠ تومن محروم کنن!!!
متاسفم! (2640434) (alef-13)
 
hadi
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۳۴:۱۶
1-عین عقده ای ها با ثروتمند ها برخورد می کنین.
2- کسری بودجرو با هر چیز مذخرفی می خواید پر کنید.
3- من ثروتمند نیستم ولی بعد از یکسال 100 تومن 200 تومن جمع کردن امسال می خواستم ترکیه رو ببینم ، و پولامو با همسرم جمع کردم که برم ثروتمند هم نیستم، و خوشحال بودم که امسال از تماشای زوری رسانه ملی ! با برنامه هایی که 300 بار بازپخش شده با حضور آقای لولایی و سیروس گرجستانی و... خلاص خواهیم شد.
4- جالبه وطن رو کردید تبعید گاه و مردم رو محکوم می کنید به موندن در وطن خیلی جالبه، بابا برعکس بود قبلا تبعید می کردن به یه کشور دیگه (2640439) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۳۷:۱۸
معلومه میرن خارج یه هفته هتل 5 ستاره تو ترکیه با ناهار 150000تومنه به اندازه 3 روز تو کشور خودمون تو کیش
عیدا تشریف ببرید شمال ببینید چه پولی بابت جا وغذا می گیرن با اونهمه ازدحام
شما جا این که فکر کنید چجور در کشور ببندید فکر کنید کاری کنید که مردم ایران و کشورهای دیگه بتونن اقامت خوب وبا صرفه داشته باشن (2640445) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۴۲:۰۲
خدا شما را شفا بده با این پیشنهادتون .یعنی 3درصد 6ملیارد خرج میکنند ؟یعنی تقریبا نفری 30 هزار دلار .در حالی که 90 درصد کسانی که خارج میروند قشر متسط هستند و ترکیه و دبی و مالزی مقصدشان هست که با 1500 دلار میشه رفت خوبه قبل از اینکه چیزی بگیم کمی فکر کنیم در ضمن هر نفر موقع خروج از کشور حق نداره بیشتر از 5000 دلار با خود داشته باشد (2640459) (alef-10)
 
lp
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۴۷:۲۷
.....مذموم.....نه مضموم! یارانه دوستان را هم قطع کنید اینهم یک منبع خوب اطلاعات از متمولین. (2640484) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۴۸:۱۶
به نظر من که اشکالی نداره اگر مالیات گرفته بشه از ثروتمندها
ولی به شرطی که اولا واقعا گرفته بشه
در ثانی درست مصرف بشه
نه اینکه طوری باشه آقایون و خانم های ثروتمند بعدا تقاص مالیات شون رو از ما پس بگیرن!!! (2640486) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۰۲:۴۳
زورگویی به ملت!!
مردم اختیار سفرهای خود را هم ندارند؟ (2640551) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۵۳:۲۶
این پولزورنیست پول زوریعنی تعرفه بستن روی کارتخوانها که دولت میخواهد اونو اجرا کنه (2649095) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۰۵:۳۰
دیگه همینو کم داشتیم ...تا کی میخواین دستوری با اقتصاد برخورد کنید... وقتی آدمها اختیار پولشون رو نداشته باشن انتظار ورود سرمایه گذار به کشور رو دارین؟؟؟ (2640582) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۰۹:۱۷
دمت گرم خیلی خوب نوشتی حال کردم (2640602) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۱۴:۲۰
هيچي ديگه مسافرت هم ديگه نميشه رفت.خدا وكيلي چقدر فكر كردين تا به اين مسئله به اين مهمي رسيديد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2640616) (alef-10)
 
امیرحسین
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۱۵:۴۳
سلام. من یه نظر بهتر دارم. به نظر من یه حصار کامل دور ایران بکشیم، اجازه ندیم هیچکسی از ایران خارج بشه. اینجوری هر بلایی که خواستیم سر مردم میاریم و هیچکسی هم نمیفهمه بیرون چه خبره، با خیال راحت از بدبختی های کشورهای خارجی صحبت میکنیم. برادر من، تو اکثر کشورهای جهان سفر خارجی خیلی عادیه و برای اکثر مردم قابل انجامه. به جای اینکه شرایط سفر رو برای عموم مردم راحت کنیم، با این طرح های بدون فکر، صورت مساله مون را پاک میکنیم. (2640620) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۸:۳۶:۲۲
دقیقا همینطوره که میگید. همه کشورها مردمشون رو تشویق می کنند به سفر و آشنا شدن با فرهنگ های دیگه و احترام به اونها. کشور ما فکر کنم جزو معدود کشورهایی ه که به هر قیمتی می خواد مردم رو نگه داره. فکر هم نمی کنه چرا مردم می خواند برند (حتی تو بحث ملیت که قابل تغییر نیست) (2650018) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۱۶:۲۹
أين سفرها مخصوص مسؤولين و خانواده شان مي باشد أيا انها حاضرند عوارض برأي خود تصويب كند حاشا و كلا (2640622) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۲۱:۴۱
عوارض هم ببندید باز سفر خارجی ارزانتر از داخلی (2640626) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۲۵:۱۴
خوب وقتی از این روش هم میشه از این ملت پول گرفت ، چرا نگیرن ؟ (2640633) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۳۴:۱۱
باز نشستین فکر کردین طرح دادین . خوداییش خودتون تنهایی این همه فکر خوب کردین.
1- فکر دانشجو ها را نکردین
2- فکر افرادی که خارج از ایران به خاطر فهم و شعور شما در این چند سال از کشور خودشون آواره شدن را کردین.
3- فکر تجار را کردین.
تا کی مردم باید تاوان ماجراجویی سیاسی شما را بدهیم (2640658) (alef-10)
 
جلیلی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۳۸:۱۴
آقا به شما چه ربطی داره مردم پولشون رو چه جوری و کجا خرج میکنن؟؟؟ عجب مملکتی شده ها . (2640668) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۳۹:۵۳
این کار عملی نیست
ولی میشه ارز مسافرتی رو حذف کرد (2640670) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۳۶:۲۹
ارز مسافرتي 300 دلار در يكسال ميدن كه به قيمت ارز مبادله اي است و تفاوت آن با آزاد در كل 300 دلار چيز زيادي نميشه . (2649706) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۴۳:۳۷
آقا میفهمی چی میگی؟ 20 میلیون تومان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!1 (2640681) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۴۷:۵۵
مسافرت مردم به شما چه ربطی داره (2640706) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۳:۱۴:۳۶
خدا شفا دهد (2640768) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۳:۱۷:۲۲
نویسنده محترم با سلام فقط میتوانم بگویم با خواندن مقاله شما تاسف خوردم که انسانها چطور فکر میکنند برای شما متاسفم (2640772) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۳:۲۶:۵۵
باید گفت خود دولتی ها ومجلسی ها افرادی هستن که خانواده هایشان در تعطیلات نوروزی به مسافرتهای خارجی میروند در نتیجه هرگز این اتفاق که بخواهیم از انها مالیات بیشتر بگیریم پیش نمیاد (2640792) (alef-10)
 
عباداله عصمتیان
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۳:۳۴:۱۷
آقای محترم کارمندانی که به دیدار فرزندان خود به خارج از کشور میروند . این عوارض را ازکجا بیاورند . متاسفانه کافر همه را به کیش خودپندارد . دنبال علاج باشید با این کار ها به جایی نمی توان رسید . منتظر جواب هستم . (2640804) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۸:۵۶:۰۳
دوست عزیز میشه بفرمایید کارمند بیچاره با کدام هزینه توانسته فرزندش را به خارج بفرسته اگه انقدر پول داره که دلار 3500تومنی بخره وبا این هزینه های گران فرزندش را واسه درس خواندن به خارج از کشور بفرسته حتما هروقت هم میخواد واسه دیدنش بره میتونه مالیات انرا هم پرداخت کنه هرچند ما که هرچی فکر کردیم کارمندی با حقوق ماهیانه خود به زور میتونه ماه را به اخر برسانه چه برسه که خارج هم بره شاید کارمندان محله شما حقوقشان بالا هستش که ما خبر نداریم (2649199) (alef-10)
 
مجتبی
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۲۳:۱۷:۱۳
برادر ارجمند سهراب، لطفا ابتدا در مورد تحصیل در خارج از کشور اطلاعات بدست بیارید و بعد اظهار نظر کنید. در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق کسانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند از مبلغی به نام فاند استفاده میکنند که از طریق استاد راهنمای اونها بهشون داده میشه. بنابراین نه تنها خانواده ها نیازی نیست بابت تحصیل فرزندشون ریالی پرداخت کنند، بلکه فرزندشون در هنگام بازگشت به کشور (در صورت بازگشت) از سرمایه ای حدود 200 میلیون تومان (بسته به میزان پس اندازش) برخورداره (2651146) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۳:۳۶:۲۲
نگران نباشید من امثال عید می خواستم بروم سفر دیدم باید یک سوم در آمد یک سال را بدهم .
عید در سواحل تهران در خدمت امت همیشه در صحنه هستیم . (2640806) (alef-10)
 
asad
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۳:۴۹:۲۶
حالا از کجا میشه فهمید که کی سفر تفریحی میره و کی سفر کاری و غیر تفریحی؟ (2647921) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۳:۵۶:۵۰
ترکیه رفتن ارزونتره از کیش هستش
تازه مسافرت مردم چه ربطی به شما داره (2648683) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۰۱:۴۹
به جای این که مالیات اینارو زیاد کنید فکری به حال سیستم اقتصادی بیمارمون کنید که با مسافرت رفتن یه عده ارزش پول ملی میاد پایین! (2648692) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۰۳:۱۵
دولت محترم این هم پیشنهاد وهمچنین مطلع کردن شما تا فردا نگویید ما خبر نداشتیم در ایام نوروز مسافرتهای خارجی زیاد میشود و دلار کم میشود وبه خارج میروند (2648693) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۰۸:۰۶
أكه ميتونيد توريست خارجي جذب كندي و كسب درامد كنيد يا حداقل امكانات در شان مردن در داخل فراهم كنيد خداوند در قران فرموده اند (سيرو في الارض) نه سيرو في داخل وطنكم (2648702) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۰۹:۵۰
واقعا طرح خوبیه
اما ایا این دولتی که خودش رو مدیون رای ثروتمندان میدونه این کارو انجام میدن (2648706) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۱۰:۳۷
دوست عزیز این عدد 6 میلیارد دلار رو از کجا آوردی یعنی مردم ما انقدر ثروتمند دارند که خارج رو هاشان 6 میلیارد دلر خرج کنند؟مگر ظرفیت پروازی فرودگاه امام در این مدت کوتاه چند پرواز هست که مسافرانش چنین رقم هنگفتی خرج کنند بهتر است کمی فکر کرده و محاسبه ریاضی انجام دهید. (2648708) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۱۱:۰۷
این ته فکر وخلاقیت نویسنده است اخه برادرمن چرا جذابیتی ایجاد نکنیم در کشور که مردم به خارج نرن ضمنا میدونی هزینه یه سفر داخلی مثلا کیش از یه سفر خارجی با همون امکانات بیشتر میشه (2648709) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۱۳:۳۹
واقعاموافقم درصدکمی در این کشور تمام امکانات را در اختیار دارند دولت هم چون دولت ثروتمندان است در این باره قول می دهم هیچ کاری نمی کند (2648715) (alef-3)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۶:۲۸:۰۹
واقعا موافقی؟چون من و شما نمیتوانیم خارج برویم پولدلرها هم نروند؟فرض محال که چنین قانونی تصویب شود میدانی چه میشود؟این افراد ثروتمند خارج رو همانگونه که میدانند چگونه از جیب من و شما ده برابر درآمد ما را در بیاورند این بیست میلیون را هم بیرون میکشند تا به دولت بدهند و عیششان منقض نگردد!فهمیدنش زیاد سخت نیست. (2648928) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۶:۵۷:۲۶
بخدا قسم تا قبل از سال 91 که دچار ندانم کاری دولت دهم شدیم مستخدم شرکت ما با پس انداز یکساله و صرفه جویی به همراه همسر و فرزندش هر یکسال درمیان به دبی و ترکیه میرفت و بقول خودش از زندگی لذت میبرد.همین دلخوشی کوچک را هم با تنگ نظری از مردم گرفتید. (2648974) (alef-3)
 
فرحناز
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۱۶:۵۷
حسود هرگزنیاسود (2648721) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۳۷:۲۷
یعنی چی؟خوب والا وقتی حرف واقعیت میباد وسط باید هم همینو بگین. (2648853) (alef-10)
 
فرحناز
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۲۰:۴۹
نمیتونی مسافرت بری چرا چشم دیدن شادی دیگران رو نداری... (2648726) (alef-3)
 
احمد
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۴:۲۳:۱۲
لطفا بجاي بكار انداختن نبوغ سرشار خود يه سال اين سمينار ها و همايش هاي بيخودي و تشريفات زائد ادارات و سازمانها رو تعطيل كنيد تا اين قدر فشار كسري بودجه مملكت به دوش مردم بد بخت وارد نشه! (2650400) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۲۶:۱۱
یاد داروغه ناتینگهام افتادم همینجوری! (2648731) (alef-3)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۳۲:۵۹
بیست میلیون تومان؟ این روش کجای دنیا تجربه شده؟گروه اقتصاد شما جدا با این علم اشنایی دارد؟ (2648742) (alef-3)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۴۰:۰۱
اگر منظورتون جلوگیری از خروج ارز از کشور هستش یک راه دیگر هم پیشنهاد میشه: جلوگیری از اعزام زائران به حج عمره تا هم ارز خارج نشه هم جیب وهابیت پر نشه. با یک حساب معمولی اگر سهمیه ایران رو برای اعزام 750000 نفر در نظر بگیریم و بطور متوسط هزینه اعزام هرنفر + پولی که اونجا خرج میکنه رو 3000 دلار در نظر بگیریم( گفتم متوسط همونطور که میدونید خیلی از زائرین بیشتر از این حرف ها هزینه می کنند) کل هزینه میشه 750000 3000= 2250000000 میلیون دلار. ضمنا اینکه این پول مستقیما در جیب دوستان وهابی میره و 2باره برعلیه خودمون خرج میشه
راه بعدی هم اینه که کمتر به افرادی که هاله نور می بینند اعتاد کرده تا از ظهور افرادی مثل بابک جون زنجانی جلوگیری شود. (2648757) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۴۱:۵۲
آقا نفس...نفس..از نقس کشیدن مردم اصلا" مالیات بگیریم..بالاخره دارن از اکسیژن مشاع استفاده می کنند دیگه..دیدین بعضی ها تند تند نفس می کشن؟!..از اونا مالیات بگیرین بدین یارانه محیط زیست ( بخش تولید اکسیژن) ..والا!! (2648760) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۸:۵۵:۳۹
حالا می فهمم که کارتون رابین هود و اون مامور مالیات معروفش چقدر بد آموزی داشته. (2649196) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۴۲:۳۱
چون شما امکان سفر رو ندارید دیگران هم نرند...یعنی چی؟مسافرت مردم به شما چه ربطی داره؟ (2648762) (alef-3)
 
احمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۴۷:۲۰
بهتر است برای میزان ارز خروجی از کشور توسط هر نفر محدودیتی مثلا 2000 دلار بازای هر نفر وضع شود و هر کس بیشتر بخواهد ببرد 10 درصد از مازاد 2000 دلار مالیات پرداخت کند.
همچنین عوارض خروج از کشور زیاد شود مثلا هر نفر 200 هزار تومان . ضمنا برای سفر های نوروزی این عوارض نفری 500 هزار تومان اخذ گردد. (2648769) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۵۶:۳۲
واقعا باید جایزه نوبل داد به این همه هوش سرشارت!! (2648780) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۵۶:۴۶
ما قدرت پیشی گرفتن از کره شمالی را داریم
فقط کمی همت لازم است
یعنی من موندم این افراد رو کی سر کار آورده
خوب برادر گرامی یارو دوست دارم بره خارج از کشور به جای اینکه بیان کاری کنن که توریست بیاد داخل کشور و ارز آوری داشته باشه میان این برنامه رو میدن

کمی عقل و منطق لازمه که خدارو شکر اونم نداریم (2648782) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۰۱:۳۷
اتفاقا طرح خوبی کسی که داره باید مالیات هم بده درایران فقط کارمند مالیات از حقوقش کم میشه وکاسب ودلال وزرگر وثروتمندان عزیز زیر مالیات دادن فرار کرده بهترین راه اینکه کشور با گرفتن مالیات اداره بشه و گرفتن جریمه سنگین از متخلفین رانندگی هم خوبه مخصوصا موتور سوار ها که اصلا به قانون احترام نمیذارند (2648787) (alef-3)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۰۱:۵۳
راه نفس مردم را هم می خواهید بگیرید . عقل خوب چیزی است که خداوند به بعضی ها نداده است و اگر هم داده ناقص داده مثل این داعشی ها طالبانها و بطور کل تندروها (2648789) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۴۵:۴۸
نفس مردم چه ربطی به مالیات از ثروتمندان دارد؟ (2649079) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۴۷:۳۲
سطح استدلال مخالفان! (2649082) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۰۳:۲۷
بنظر من در حال حاضر بايد مالياتها بر ثروتمندان و نه مشاغل و صنايع بلكه بر تجمل و تفاخر و تكاثر ماليات گرفته شود مثلا ويلاهاى بزرگتر از دويست يا سيصد متر به بالا بصورت تصاعدى مالياتهاى سنگين بدهند ، زيرا جاده ها و تمامى خدمات در راه ايجاد شده تا مرفهين از ان بيشترين استفاده را ببرند و يا در مناطق اطراف شهرهاى بزرگ باغات تبديل شده است به ويلاها پر تجمل بايد از اينها مالياتهاى كلان گرفته شود . از اتوموبيلهاى گرانقيمت بالاى صد مليون تومان بايد بصورت تصاعدى مالياتهاى سنگين گرفته شود ، بايد روحيه تجمل گرايى و تفاخر را با مالياتها معتدل و كنترل نمود ، از جواهرات و ساعتهاى بسيار گران بايد مالياتهاى گزاف گرفت ، ميانگين قيمت ساعت رولكس و امثالهم ١٠هزار دلار به بالا ميباشد و كافى است سالى ١٠ هزار عدد از ان بخواهد وارد كشور بشود كه كم و بيش هم ميشود ميشود سالى يكصد مليون دلار ارز بابت همين يك قلم كالا . بنظر ميايد نويسنده در مورد مسافرتهاى خارج از كشور كاملا درست ميگويد در اين شرايط قيمت نفت و تحريمها بايد با راهكارهايى جلوى اين مسافرتها را گرفت و جلوى حيف و ميل شدن ارز كشور را گرفت . (2648792) (alef-3)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۳۷:۳۸
همه اش میگوئید در این شرایط
والله ما از وقتی یادمونه همین حرف رو شنیدیم :در این شرایط
میشه بفرمائید کی این شرایط تبدیل به اون شرایط میشه؟؟ (2648854) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۱:۳۳:۲۳
شرايط را يك عده از خدا بيخبر و رانت خوار و مفسد بوجود اورده اند و مجلس و حكومت بايد با انها و رفتارهاى انها و منش انها و باندهاى انها برخورد كند اموال انها را مصادره نموده و با مالياتهاى سنگين جلوى قدرت انها را و تكبر و فخر فروشى انها در جامعه گرفته شود . (2649466) (alef-11)
 
نادر
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۴۲:۱۰
باید اموال انان که مملکت را به این روز انداختند مصادره شود (2649072) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۱:۱۲:۲۰
در بيشتر كشورها بر اجناس لوكس و گرانقيمت مالياتها و عوارض سنگين ميگيرند بسياري از تورها جزءكالاهاى لوكس محسوب ميشوند و ميشود بر انها ماليات گرفت و بايد دولت و مجلسيان بفكر همه ملت باشند و امكان مسافرتها و گردشگري داخلي را ايجاد كنند هم باعث ايجاد اشتغال ميشود هم ارز كمتري مصرف ميشود و البته ماليات بر اتوموبيلهاى گران و املاك تجملي نيز در همه جاي دنيا رواج دارد و بايد گرفته شود . (2649441) (alef-11)
 
مهران
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۰۴:۴۹
با احترام به نویسنده عزیز ممکن است منابع آماری خود را مشخص فرمایید در صورتیکه هزینه یک مسافرت دو هفته ای را برای هر مسافر حدودا 3000 دلار هم در نظر بگیریم با یک عمل ضرب و تقسیم ساده به عددخروج دو میلیون نفر می رسیم ممکن است نویسنده عزیز توضیح دهند بر اساس کدام امکانات حمل ونقلی در ظرف مثلا مدت یک هفته ( هفته آخر اسفند ماه)چنین حجم مسافر می توانند از کشور خارج شوند ؟ (2648793) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۳۶:۰۶
جانننننننننننننننن؟3000 دلاررررررررررررررررر؟
به خدا بهترین سفر اسیایی رو با 700 دلار نهایت با 1000 دلارمیشه رفت
اروپا و امریکا هم با 2000 تا (2649060) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۲۸:۵۱
3000 دلار كجا بود عمو جون , تابستون يه سفر يك هفته اي به سواحل تركيه با هتل All هزينه اش كمتر از سفر به سواحل ايران در مياد , تازه هتلاي اونا كجا و هتلاي ما كجا . تو عيد هم كه مردم ميرن خاور دور بازم به نسبت بخوايم حساب كنيم ( منهاي دوري راه ) ارزش داره آدم پولشو اونجا خرج كنه تا اينكه بخواد تو ايران با انواع بي احتراميا و كمبود امكانات خرج كنه . بجاي ماليات بر مسافرت خارجي جلوي دزديها و اختلاسها رو بگيريد اگه راست ميگين , نه اينكه مثه داروغه ناتينگهام و پرنس جان تو كارتون رابين هود , هر روز يه جور ماليات به دوش مردم ببنديد . (2649698) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۰۹:۵۵
چرا مغز شماها فقط در این جهت کار میکنه که هی برای مردم محدودیت بگذارید ؟ چرا به جای اینکارها یه کاری نمیکنید سرمایه گذاری داخلی و خارجی در ایران زیاد بشه و کسب و کار رونق بگیره ؟ چرا یه کاری نمیکنید صادرات رونق بگیره تا ارز به کشور وارد بشه . چرا نمیگذارید و نمیخواهید توریست وارد کشور بشه تا با خودش ارز بیاره و کار هم تولید بشه. (2648803) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۴۰:۵۷
آخه سخته! مغز درد می شن! (2649390) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۱۴:۳۶
کلا حرف در مورد ت.لید و افزایش صادرات و..را نویسنده فراموش کرده رفته متمرکز شده که چیکار کنیم که ارز بیرون نره!!! کلا همه چیز را میخایم با بگیر ببند حل کنیم
وقتی فهمیدیم که ورودی پردازش و خروجی سه بخش یک سیستم هستند که باید روی وروی و پردازشش هم کار کنیم و نباید صرفا روی خرروجی و تنبیه کردن و...متمرکز بشویم اون موقع موفق میشیم که تازه شروع کنیم
اخه این ارز از کجا میاد جناب نویسنده چرا روی اون حرفی نمیزنی؟ (2649671) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۴۲:۳۶
چه توقعاتی داری واقعا که (2649394) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۱۵:۴۵
عزیزان فقط محدودیت و تنبیه را یاد گرفته اند: در همین هفته این خبرا بود:
1- اخراج کارمند مجرد
2-بالا بردن هزینه زندگی در تهران!!
یعنی فقط راه حلهای تنبیهی !!! (2649542) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۱۸:۳۲
خیلی تاسف اور بود جناب نویسنده این تفکرات شما جامعه ما رو به این روز انداخته نمیدونم چرا تفکر مثبت ندارید یه کاری بکنید که ارز در مملکت زیاد باشه چرا نمیگی صادرات را رونق بدیم تحریما کم بشه و...
خیلی اسف باره این شیوه تفکر محدود سازی
به اینم ختم نمیشه مطمئنم دنبال محجدود کردن قشر متوسط و..هم هستید به روشهای دیگه
کلا شیوه تفکر اشکال داره. دهن داره به تنبیه فکر میکنه عاقبتشم این میشه
خدا عاقبت ما رو با شما به خیر کنه (2649550) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۱۲:۳۲
این شخص یک مقاله نوشته یا عقده شخصیشو بیان کرده؟!!! (2648809) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۲۱:۳۸
ايول , بنظر منم عقده شخصيشو بيان كرده (2649688) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۴۳:۱۸
می خواستم در بهمن ماه برم کیش یه دفعه گفتن قیمت تورها از بهمن افزایش یافته. بی خیال شدم و تصمیم گرفتم پول رو پس انداز کنم (2648860) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۶:۰۳:۱۶
در کشور نروژ در ماه جولای به علت مسافرت های زیاد مردم و برای راحتیه بیشتر ملتشون دولت مالیات ها رو صفر میکنه! واقعا چقدر بی فرهنگ هستن ! (2648888) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۶:۲۱:۴۵
اونوقت آقازاده ها با زنهاشون کجا بروند صفاکنند خرید سوپری از دبی چی می شه مگه اقازاده ها میتونند خرید سوپر مارکتشون را از ایران بکنند اونقت رنهاشون مهریه اشون رو به اجرا میگذارند (2648917) (alef-10)
 
مجتبی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۶:۲۶:۲۴
خداوندبه همه ی مریضان اسلام خصوصا مریض منظور شفای عاجل عنایت فرماید. آمین (2648926) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۲۰:۴۸
خداوند به همه مسلمين عالم شفا عنايت فرمايند (2649686) (alef-11)
 
کمال
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۶:۳۹:۵۳
تو خارج می روی پس پول داری !!!! مگه هر کس مثلا در زمان تعطیلات رسمی ما یا کریسمس میره خارج برای خوشگذرانی و تفرج میره؟؟؟ واقعا دلیل دیگری به ذهن نویسنده نرسیده؟!! (2648949) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۶:۵۲:۲۲
من یک بار در همین چند وقت اخیر به وطن دوستی اندیشدم و شنیدم یکی در گوشم می گوید وطن دوست باش و یارانه دونفره ات را ببخش تا به فقرا و ناداران برسد و نتیجه این شد که چند روزپیش شنیدم مسولین اکثرشان یارانه می گیرند و دلم خواست یک کشیده توی گوش گوشم بزنم تا دیگر دست از نجوا کردن بردارد ولی متاسفاه هر چه گشتم گوس گوشم را نیافتم و تصمیم گرفتم بعد از این دور وطن دوستی خط بکشم.
اما در عین حال آرزو کردم کاش توان داشتم برای عید به سفر خارج بروم ولی به خاطر وطن نمی رفتم ! (2648965) (alef-10)
 
علي محمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۳۴:۰۳
با اجراي طرح بالا ,بلافاصله تورهاي داخلي هم گرانتر از اين خواهد شد مثل خودرو كه با گران شدن خارجيش بهانه اي شد تا داخليش هم به همان نسبت گرون بشه اونوقت خيليا ديگه تور داخلي هم نميتونن برن. (2649055) (alef-13)
 
farid taheri
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۱۳:۱۶
احسنت به شما دوست کوتاه فکر.

دوست عزیز سفر به یک کش.ر خارجی با 2 میلیون تومان اصلا برای ثروتمندان نیست بلکه بیشتر مردم هم میروند.
یعنی هر کسی کمی درآمد داشته باشه می تونه برای یکسال برای خودش 2 میلیون خرج کنه.
حال من می خام برم خارج به تو چه ربطی داره.

مالیات رو برید از آقا زاده ها بگیرین که کل مملکت دست آنهاست. (2649005) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۱۸:۲۱
خود مسئولین دولتی و نمایندگان میرن خارج اونوقت برا خودشون همچین چیزیو تصویب میکنن
دولت و نمایندگان بخاطر موندن در قدرت حاضر نیستن یارانه پولدارها رو حذف کنن بعد بیان مالیات بگیرن (2649021) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۲۲:۴۸
اشتباه بزرگی است اگر این گونه عمل شود. (2649033) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۲۷:۴۸
من میگم اونایی که میخوان مسافرت برن رو زندونی کنیم، اینجوری مطمئن میشیم که ارز خارج نمی‌شه (2649042) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۳۳:۳۷
یک نیست از این نویسنده نابغه بپرسه که اون پولهایی که از فروش نفت و مالیات و غیره بدست اومد و توسط غارتگران دزدیده شد کجا رفت که این بقول شما بشتابید مالیات بگیرید به کجا برود. شما تضمین بکن که آنچه که بعنوان در آمد دولت کسب می شود بجا خرج شود مردم قانع خواهند شد. (2649053) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۵:۰۳:۴۲
اين پول هم ميره بغل اون پولها. مگه قراره چيزي عوض بشه ؟ (2649913) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۸:۳۶:۰۰
وقتی برای هتلی که از لحاظ ستاره 2 ستاره هم نیست ولی به خود لقب 5 ستاره و 6 ستاره می دهد باید به اندازه یک تور 1 هفته ای خارج از کشور با بت یک شب فقط پول بدهید .مگر آدم مغز خر خورده که پولش را این چنین خرج کند...شما نگران دلار ها هستید بروید جلوی معدل صفر ها را بگیرید که بورسیه خارج از کشور گرفته اند.. (2649154) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۴۳:۱۳
یک زمانی دوستان میخواستن ژاپن اسلامی بشن حالا میخوان .... اسلامی بشند. حالا اینها تو سایت اقای توکلی منتشر میشه که داعیه اقتصاددانی هم داره . فقط میشه گفت واویلا واویلا (2649296) (alef-11)
 
ایوب
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۴۷:۲۳
سلام - موکه هرساله نگهبان خونه خان هستم عید یعنی این . ولی خدایش باید ازپولدارها دادمردم بی پول را گرفت وبحساب خزانه ریخت .موفق باشید. (2649303) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۱۸:۱۵
بعد از خزانه هم بحساب از ما بهترون كه كوچيكشون بابك زنجاني و رحيمي و احمدي نژاد و خاوري و نماينده هاي مجلس و غيره ريخت (2649681) (alef-11)
 
جواد
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۵:۲۲
از رفتن افرادیکه چندین بار به مکه رفته اند جلو گیری شود تا انقدر ارز از بین نرود. (2649333) (alef-11)
 
دلناواپس
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۱۰:۱۸
اگه هوا کیفیت داشت حتما پیشنهاد می دادم پولی کنین
حیف آب هم بی کیفیت شده وگرنه دوستمون نظرات درخشانی داشتن بدن حتما"
ماشین هم که نگو و نپرس!!!! (2649340) (alef-11)
 
غلامعلی تراب
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۱۸:۳۱
به نظر بنده طرح خیلی پسندیده و صحیح است. نتیجه این میشود که مسافر ها به داخل هجوم میآورند و رونق کسب و کار. نویسنده جامع نگر بوده و از ثروت ملی دفاع کرده است. تقاضادارم پیشنهادش را با دقت ملاحظه بفرمائید. آزادی به معنای مختار بودن آتش زدن ثروت ملی نیست. واقعیت اینست که نسبت به سال گذشته در آمد ارزی کمتری داریم. پس باید کمتر خرج کنیم یا اینکه اگر میخواهیم ارز کشور را صرف تفریحات نه چندان لازم بکنیم پس بهایش را هم بپردازیم. از نویسنده محترم و از الف که مطلب را چاپ کرده است سپاسگزارم. فصل جالب و آموزنده ای است از تبلیغ برای صرفه جوئی ملی. دست مریزاد. (2649356) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۲۰:۴۳:۲۷
من دانشجو که برای عید دو هفته میام ایران اونوقت چیکار کنم؟نیام ؟ (2650914) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۲۰:۴۵:۱۳
خوب تکلیف دانشجویان شاغل در خارج کشور چی میشه؟
اونها هم باید بدهند؟
علاوه بر این خوب داخل کشور به نحوی مسائل تفریحی رو فراهم کنند تا عده کمی بروند خارج تا حالا توریست از آنتالیا و تایلند اومده اینجا؟؟؟؟ (2650916) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۱:۱۰:۰۰
لازم نيست ماليات زيادي بگيريد حداقل يارانه اشان را قطع بكنيد .اينكار كه نياز به قانون ومصوبه جديد هم ندارد.ولي اينكار را هم نميكنيد چون هشتاد در صد مسافران خوشگذران نوروزي يا خانواده مديران دولتي هستند ويا از كساني هستند كه بالكل از پرداخت ماليات معاف هستند.ميدانيد چه كساني را ميگويم؟؟؟سران بازار از پرداخت ماليات معاف ميباشند.تا بحال ودر طول تاريخ ملت ايران دشمني خون آشام تر از بازار نداشته استوهيچكس هم زورش به انها نميرسد چون انها قدرتشان ما فوق تصور است (2649437) (alef-11)
 
زینب
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۱:۳۳:۱۷
همه جای دنیا به کالاهای لوکس مالیات سنگین میگیرن، مالیات بر استخر و سونا خصوصی و ...
سفر خارجی هم یه نوع کالای لوکسه که ثروتمندا استفاده میکنن و دولت باید بر اون نرخ های سنگین تری اعمال کنه.
حتی اگه دولت هم کاری نکنه، مردم باید در مسافرت های خارجی کمی عاقلانه رفتار کنن و تا اونجایی که میتونن سعی کنن ارز کمتری خرج کنن در سرایطی که ما کمبود ورود ارز روبرو هستیم (2649465) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۱:۱۲:۲۴
سفر خارجی لوکس نیست اینو بفهم سفر خارجی که عامه مردم میرند لوکس نیست. البته وقتی ماشینی مثل توسان بشه لوکس حتما 3 روز سفر به استانبول هم لوکس میشه.
اول مشخص کنید تعریفتون از لوکس چیه. (2650158) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۱:۴۳:۳۰
نه آقازاده ام , نه بازاری ام, نه به جایی وصلم.
کامندم که پول هام رو جمع کردم و می خوام با همسرم برم استانبول.
خدارو شکر هم از راه حلال کسب درامد دارم.
من عید رو نمی خوام اینجا بگذرونم . ۲۰میلیونننن بدم به کی؟ برای چی؟ به جیب کی؟بی منطق ترین مقاله ای بود که خونده بودم.
سایت وزین الف با انتشار همچین مطالبی مطمنن کیفیت سایت خود را از دست خواهدداد و این یعنی از دست دادن خوانندگانش (2649478) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۱:۵۸:۴۰
به فرض که عوارض سنگین بگذارند، اولین بندی که برای این طرح شما در نظر می گیرند استثنا کردن سفرهای دولتی است. فقط برای نمونه بدانید که 70 درصد صندلی های پروازهای کشور با سفرهای دولتیان پر می شود. بنابراین فقط یک بند و گرفتاری و محدودیت دیگر برای مردم عادی ایجاد می شود بدون این که نفعی حاصل شود. (2649499) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۰۱:۴۹
این بهترین راهکار است برای کسانی که به انحائ مختلف مالیات نداده و پول باد اورده بدست اوردند و خرجش ه برایشان ناراحت کننده نیست همسایه ا که اهل اذربایجان غربی است یک دوره دوماهه به هلند رفت برای گرفتن مدرک برنامه نویسی این خانم به خانم ما گفت الان دو روز امده در سرمای زستان یک خانه 100 متری با دوعدد رادیاتور کوچک گر می شود دمای اتاق 10 الی 15 درجه بیشتر نیست شبها ه سیستم گرایشی خاوش است و چونکه انها اعتقاد دارند سرما عامل بیماری نیست بلکه میکروب و ویروس عامل بیماری است لذا کشورشان بی نهایت تمیز می باشد و از رفتار اجتماعی در انجا بر عکس المان که ضد مهاجر هستند بسیار انسانی و احترا امیز می باشد بطوری که این خانم کالا عاشق اروپا شده و تنها هدفش زندگی دراونجاست که بر عکس ایران به سواد افراد احترام بی نهایت قائل هستند و کسانی که درس خون هستند بسیار محتر هستن و از دیگر خصوصیات انها عدم چش و هم چشمی در خرید های غیر ضرور و انباشت وسایل و پوز دادن با ماشین است انها اصلا خونه شان را انبار وسایل و ظرف و ظروف نمی کنند و تنها خرجی انها خرج خوراک است و برای مصرف انرژی بی نهایت صرفه جو هستند و کشور بسیار تمیزی دارند اقای روحانی ایران تا از رکود خارج نشود نمی تواند اشتغال ایجاد کند و این یعنی بی ارزش شدن انسانهای تحصیل کرده و فرار دانشمندان (2649512) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۱۱:۵۵
خجالت هم خوب چیزی است.
حیا هم خوب چیزی است. (2649534) (alef-11)
 
کارمند
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۳۳:۲۶
بنام خدا ، ببخشید ببخشید جسارتا عرض می کنم :
سفرهای دولتی که با بودجه بیت المال بنام های متفاوت انجام می گیرد ،مثلا همه ماهه تعدادی از مدیران سازمان حسابرسی تحت عنوان رسیدگی به امور شرکتها، به سفرهای تشریفاتی که به خرج شرکتهای بزرگی چون ایران خودرو ، سایپا و .غیره که با بودجه و برنامه بندی مرتبی و متاسفانه تحت نظارت و برنامه ریزی حراست و هیات نظارت آین ارگان بین بزرگان و اعیان مدیریتی "سازمان حسابرسی" متداول است !! بهتر نیست این ریخت و پاشها را جلو گیری کنند؟؟! (2649580) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۴۰:۱۰
مشکل ارزی ما این پولی نیست که بابت سفر ایرانیان به خارج می رود آن پولی است که با تنگ نطری نسبت به گردشگری ورودی به کشور نمی آید (2649598) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۴۷:۲۴
بهترنیست شرایط شادی وتفریح سالم راداخل کشورمساعد کنید تامردم برای چندروز شادمانی ازکشورخارج نشوند.عیدپارسال که یادتون هست وبه خدا دین اسلام مخالف شادی نیست (2649711) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۰:۱۲:۰۳
چطوره همه را ممنوع الخروج کنیم خیالت راحت بشه (2649753) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۰:۳۶:۴۴
بنده استطاعت مالی ندارم، ولی از اینکه برخی از هموطنان می توانند تفریح کنند خوشحال می شوم( نه کسانی که بیت المال را چپاول کرده باشند و مال و مکنت به زنند). طرح فوق بسیار زشت و زننده است. باید در سلامت عقلانی پیشنهاد دهنده و نویسنده مقاله شک کرد!!! (2649788) (alef-10)
 
امیر مومنی
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۱:۰۴:۳۱
چند تا از این ادمهای کوتاه فکر تو مملکتمون داشته باشیم دیگه حسابی ترتیب همه تمومه.........با یه دودوتاچهارتا میشه فهمید این اعداد این اقا به هیچ وجه درست نیست (2649831) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۲:۱۵:۴۰
خوب میخواهیم برویم تعطیلات به خارج از کشور . میخواهیم برویم به جایی که آسمانش رنگ دیگری باشد و خبری از بگیر و ببند به بهانه مسائل شخصی نباشد . (2649887) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۷:۴۸:۰۰
من خودم نه آنچنان پولدارم نه علاقه ای به سفرهای خارجی دارم ولی وقتی هزینه تور خارجی مثل ترکیه و ارمنستان و دبی تقریبا برابر با تور کیش میشه خوب مردم میگن که ما که میخواهیم این همه پول بدیم بریم کیش خوب همین پول را میدیم و میریم یه کشور خارجی را ببینیم
درست یا غلط بودنش را کاری ندارم و لی کار غیر منطقی نیست
شما بیا و کیش و مشهد را ارزان بکن تا مردم نرن خارج (2649993) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۸:۱۶:۳۸
چند نکته مهم تو این مقاله وجود داشت که تو کامنت هایی که خوانندگان محترم نوشته بودند کمتر بهش توجه شده بود
یکی اینکه این نویسنده محترم خیلی راحت و با یک زبان غیر مستقیم داره ذهن مردم را آماده گران شدن ارز در ایام تعطیلات نوروز میکنه
وگرنه این سفرهای خارجی همیشه بوده چرا در زمانهای گذشته خبری از گران شدن ارز در ایام تعطیلات نبوده

نکته بعد آمار و ارقامی است که تو این مقاله ارایه شده
طبق نوشته ایشان از 10 اسفند تا 10 اردیبهشت یعنی بمدت دو ماه سه درصد مردم ایران که از قشر مرفه هستند یعنی حدود دو نیم میلیون نفر به سفر خارجی میروند
یعنی اینکه 2.5 میلیون نفر میخواهند با پرواز از کشور خارج و به آن وارد شوند
ما برای اعزام 300 هزار نفر در طول یکماه حج به کشور عربستان کلی مشکل داریم بعد چطور میتونیم ظرف دو ماه 2.5میلیون نفر را برای سفر های خارجی از کشور خارج کنیم
فکر نمیکنم ظرفیت پروازهای خارجی کشور ما تا این حد باشه

نکته سوم مبلغ 6 میلیارد دلار خروج ارز برای این سفرهاست
این که این عدد از کجا در آمده و چگونه محاسبه شده جای بحث داره ولی نکته مهم اینه که اگر این عدد درست هم باشه و به گفته شما افرادی که دارند از این ارز استفاده میکنند باید مالیات بدهند این افراد مالیات این مبلغ را بر اساس ریال میدهند و گرفتن مالیات از آنها فقط هزینه ریالی سفر انها را افزایش میده و تاثیری در اصل ماجرا که خروج 6 میلیارد دلار ارز هست نداره

پس بنظر من تمام این قضایا آماده سازی اذهان عمومی برای افزایش بی منطق قیمت ارز در خر سال هست (2650013) (alef-10)
 
یک کارمند
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۰:۰۴:۳۸
به نظرم نویسنده بهتر بود نقدی بر سفرهای دولتی مسئولان دولتی و هزینه های دولتی ناشی از آن می کرد. فقط کافی است اماری از تعداد مسئولان دولتی که سالانه به ماموریت های غیر ضروری می روند و هزینه های آن ارائه داد. برای نمونه در سال جاری چند نفر از صدا و سیما به نمایشکاه کتاب فرانکفورت در المان رفتند. بنا به گفته یک دوست این چند نفر نه تخصصشان در مورد کتاب و کتابداری بود و نه به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در هفته کتاب می رفتند. ولی صدا و سیما با هزینه چند میلیونی آنها را راهی المان نمود و تا انجا که مشخص است حتی یک گزارش سفر هم از انها نخواست. خوب این یک نمونه کوچک برای چند کارمند در صدا و سیماست حال ببینید رده های دیگر دولتی چه سفرهایی و با چه هزینه هایی که از بودجه سازمانشان است خرج می کنند. (2650100) (alef-10)
 
یاسر
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۲:۲۰:۵۱
این طرح آخره حسادت و تنگ نظری و کوته فکریست که در مملکت ما ریخت و پاشه , از ته دل برای نویسنده متاسفم و بیشتر برای الف که اینقدر مطالبش سطحی شده , خدا شاهده پولدار هم نیستم و اگر کمک حال پدر زن و ابوی خودم نباشه آخر ماه به مشکل میخورم. (2650249) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۵:۰۱:۰۲
منم برای شما متاسفم. (2650450) (alef-11)
 
یاسر
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۰۸:۲۰:۳۶
خدمت حاج علی خان عارضم که ,اگر نویسنده طرح بالا شمائی میتونی بگی برام متاسفی . اگر کارمند و حقوق بگیر الف هستی بازم بهت حق میدم که برام متاسف باشی . اما اگر هیچکدومش نیستی لطفا" قضیه را شخصی نکن جانم .
اگرم خواستی حرفی بزنی یه جفت دمپائی ابری پات کن تا پابرهنه نپری وسط حرف , محبت کن و قابل بدون و 2 خط اظهار نظر هم بابت تاسفت ذکر کن .
الف محترم , لطفا" اگر میشه جواب بنده به این شازده را منتشر کنید. ممنون. (2651389) (alef-11)
 
داریوش
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۳:۰۹:۳۶
به نظر نمیاد این 6 میلیارد دلار که نوشته شده مستند باشد. ضمنا چرا دلاری که بابت سفرهای زیارتی خارج می شود اشاره نشده؟؟؟؟؟ (2650317) (alef-3)
 
وحید
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۴:۰۳:۳۴
آقا جان این چه حرفیه؟
من الآن دو سال رفتم خدمت آخرای خدمتم هست به عشق سفر خارجی.
شما به جای این کار برید از دیگران (......) مالیات بگیرید نه از ما (2650377) (alef-3)
 
ahmad
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۴:۵۷:۰۶
کاملا موافقم (2650445) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۵:۱۶:۱۰
حالا این مالیات ارزش افزوده ای که گرفته شده کدومش درست خرج شده الان بخش سلامتش نمایان شده ولی اون بخش عوارض شهرداری که باز هم عوارض نوسازی از ملت گرفته میشه و یا اون مالیاتی که بخش دیگه اش است کجا صرف شده که ما ببینیم (2650468) (alef-3)
 
محمود
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۷:۰۷:۲۶
شما که 24 ساعته دارید می گید همه چی آرومه . پس دم از کدوم بی ارزی می زنید ؟ تا جایی که ما اطلاع داریم در حال حاظر کشوهای اروپایی و آمریکا اقتصادشون داره نابود میشه نه ایران (2650610) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۷:۲۰:۰۴
دوستان چه شد همه که میگفتید نداریم وبه نان شب محتاجیم (2650630) (alef-3)
 
پیام
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۲۰:۱۴:۵۷
بهتر نیست به جای فشار به ملت شرایطی فراهم شود که توریست به کشور ما بیاید چرا همه فشارها باید بر مردم تحمیل شود
البته پر واضح است که به توریستها در کشور ما خوش نمیگذرد
این کشور بوی غم وبدبختی میده چون مردم شادی کردن رو بلد نیستند وهیچ امکاناتی برای شاد بودن وجود نداره (2650874) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۲۲:۴۶:۴۸
خیلی مسحرست توی خصوصی ترین مسایل زندگی مردم میخواید دخالت کنید
خیلی طرح مضحک و جاهلانه است !!! (2651100) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۲۳:۴۷:۰۵
اگه هزينه سفر هر نفر حدود هزار دلار در نظر گرفته شودبه ازاء شش ميليارد دلار مورد نويسنده شش ميليون نفر ميتوانند در ايام تعطيلات ١٣ روزه نوروزي به مسافرت خارجي بروند يعني روزانه حدود ٤٧٠ هزار نفر !!!! حساب تعداد پرواز و بقيه قضايا با خودتون!!!! (2651183) (alef-3)
 
امین
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۰۸:۱۸:۲۲
این سرکار خانم محسنی که این مطلب رو نوشته و البته الان اسمش از عنوان حذف شده کامنتها رو خونده؟ روش میشه باز بیاد تو هیات تحریریه با این ایده های مشعشعش؟ فکر تجار، دانشجویان، کسانی که محل زندگیشان کشور دیگری است، ماموران به خدمت دولتی، و بقیه را نکرده؟ اصلا به ذهنش خطور کرده که چرا عید نوروز که مال ایران است، عوض اینکه ایران پر از توریست خارجی شود خارج مملو از توریست ایرانی می شود؟ (2651385) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۲۲:۰۹:۲۵
در تایید فرمایشات این هموطن:
همسرمن ایرنی نیست برای دیدارخانوادهاش 2 سال یکبار به وطنش میرفت با افزایش سه برابری دلار باید4 سال یکبار برود وبا این طرح مزخرف فکر میکنم 10 سال یکبار (2660972) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۰۸:۲۰:۴۳
ایجاد مرز واقعی بین فقیر و غنی (2651390) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۰۸:۲۱:۳۴
به نظرم نویسنده از کمونیست های وارداتی از کره شمالی باشه... (2651392) (alef-11)
 
فاطمه
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۰۹:۰۹:۵۷
من زندگی مرفه ندارم یک زندگی کارمندی خیلی ساده دارم و یک آپارتمان کوچک با یک پراید مدل پایین و هیچ وقت دنبال تجملات نبودم اما عاشق سفر کردن و دیدن دنیا های مختلف و فرهنگ ها و ... قبل از مرگم هستم برا همین همیشه پس انداز میکنم تا با خانوادم به سفر برم این صحبت های شما یک طرفه و یک و جهت دار
است ظلم در حق امسال من (2651434) (alef-3)
 
کاوه
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۴:۵۹:۱۷
آهای مردم چه تان شده مگر کسی جرات می کند و اجازه دارد از این تصمیمات بگیرد؟ آنکه مستطیع شده و دارد به خانه خدا می رود ابتدا عوارضش را بدهد چون طبق شرط دین، چنین آدمی باید مستطیع شده باشد.
دولت نهایتا می تواند ارز 2700 تومانی چندرغازش را قطع کند. آنها که تحصیل ارز را درامد دولت می پندارند از شعورشان همین قدر بس که هیچ نفهمیده اند. مگر ارز مال مملکت است؟ همه چیز در تهایت مال مردم است. صادر کننده ای که فلان محصول صنعتی یا باغی را صادر می کند ایا دلار هایش را به دولت کادو می کند تا دولت هم بدهد به اعوان و انصارش بخورند و یک لیوان آب هم روی آن؟؟؟؟؟
دلار با ریال هیچ تفاوتی ندارد فقط دلار یک پول ارزشمند است و سنگ را اب می کند و ریال هم یک پول خاک بر سر بی ارزش و ضعیف که ابلهان این ریال عزیز ما را به این روز انداختند. پول پس انداز مردم، مال خودشان است و هیچ احدی حق ندارد بگوید با آن چکار کنند و دولت هم چنین حقی ندارد. اقایان نماینده ها جرات و جسارت چنین تصویب چنین قوانینی را ندارند. بنا بر این اهای مردم غمزده و افسرده، نگران نباشید- هر کجا که می خواهید ، بروید و از چهار صباح عمرتان لذت ببرید. پیشاپیش عیدتان مبارک. (2652243) (alef-13)
 
بصیر
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۲۰:۵۷:۳۷
بهتر است تعطیلات نوروزی را کم کرد تا نیازی به این پیشنهادات عجیب و غریب و ریخت و پاش عریض و طویل نباشد. (2653199) (alef-10)
 
سعيدي
۱۳۹۳-۱۱-۱۲ ۱۱:۳۲:۳۱
در برخي مواد مسافران اصراري بر سفر خارجي ندارند تنها ترافيك يا وضعيت هتلها و ... موجب انتخاب گزينه خارج مي شود كه مي بايست تدابير لازم در زمينه راهها و وسائط نقليه، كيفيت و نرخ و تنوع خدمات در اقامت گاهها و ... بكار گرفته شود. (2654138) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۱۱-۱۲ ۲۱:۳۶:۲۴
اگر مقدور است کارشناس اقتصادی الف شماره تماس خود را بدهد تا در مشکلات اقتصادی از نقطه نظرات ایشان استفاده کنیم (2655971) (alef-13)
 
امير
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۰۹:۳۰:۱۴
. نويسنده مقاله آيا عيد به شمال به اصفهان به شيراز رفته ؟ ترافيك راه . ناجور بودن جاده ها و هزار خطر و رستوران هاي بد غذاي ناسالم ويلا گرون همهمه و ترافيك مسير برگشت كه همه لذت مسافرت را ضايع مي كنه و سازمان گردشگري كه حتي نمي تونه سلامت غذاي مسافران را تضمين بكنه و فضولي و اقابالا سر بودن يه عده و هزار كوفت و درد بي درمان .....
نويسنده مقاله چرا در پي اين نيست كه رشوه رحيمي را از نمايندگان پس بگيره ؟ (2656726) (alef-13)
 
بتی
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۰۹:۳۴:۳۵
خداوند به همه ی شما شفای عاجل عنایت فرماید (2659112) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.