نظر منتشر شده
۱۳۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 266659
درباره انتقادات برای لغو عمره‌ی مفرده؛
سازمان حج و زیارت منافع اقتصادی را بر حیثیت کشور ترجیح می دهد؟
بخش داخلی الف؛ 23 فروردین 94
تعلل سازمان حج و زیارت در گرفتن تصمیم مقتضی، انتقاداتی را به این سازمان موجب شده است. این میان، حرف و حدیث هایی در مورد سود اقتصادی سازمان حج و زیارت به گوش می رسد که اتهاماتی را متوجه این سازمان کرده است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
حالا بیش از سه هفته از هتک حرمت دو نوجوان ایرانی توسط شرطه های سعودی می گذرد. سه هفته ای که بیشترش را سازمان حج و زیارت و وزارت خارجه ی ایران ترجیح دادند دور از فضای رسانه ای و با پیگیری های پشت پرده بگذرانند. خبر اما پشت پرده نماند و قصه ی این تجاوز و فشار روحی دو نوجوان ایرانی و بغض و اشک خانواده هایشان به سطر اول رسانه ها رسید. اولین بیانیه ی رسمی سازمان حج و زیارت صرفاً معطوف به دعوت رسانه ها به سکوت بود و با خود مرهمی بر حیثیت هتک شده ی ایرانی ها به همراه نداشت. بعدتر اما خبرهای بهتری رسید؛ پیگیری هایی که نشان از عزم جدی طرف سعودی برای مجازات دو مامور پلیس داشت. با این همه، حیثیت خدشه دار شده ی ایرانی ها اقدامی فراتر از مجازات عاملان می طلبید. خصوص آنکه همچنان هیچ خبری از موضع رسمی دولت عربستان نرسیده و جای عذرخواهی رسمی آل سعود خالی ست.

در همه ی اختلافات قبلی میان ایران و عربستان بارها و بارها زمزمه تعطیلی عمره ی مفرده شنیده شد؛ اما این بار فراتر از زمزمه، صداهایی جدی و بلند برای تعطیلی این امر مستحبی شنیده می شود؛ کمپین های مردمی در اینترنت، طرح نمایندگان مجلس برای تعطیلی عمره، درخواست های چهره های مختلف، شعارهای مردم تجمع کننده مقابل سفارت عربستان و ... و از همه مهم تر موضع گیری آیت الله مکارم شیرازی مبنی بر اینکه «از مسئولان دولتی می‌پرسم آیا نیاز است که به حج مستحب برویم؟! آیا لازم است که هر توهینی را بشنویم تا به یک امر مستحب عمل کنیم؟!». در آخرین خبر رسیده، رئیس جمهور حسن روحانی در نامه ای به وزیر ارشاد می نوید: «در صورتی که امنیت و کرامت زائران تامین نشود، استحباب این امر در مقابل گناه بزرگ توهین به زائران و صدمه به عزت ملی رنگ می بازد و در شرایطی ممکن است به حرام تبدیل شود.» با این همه، همچنان خبری از تصمیم سازمان حج و زیارت در این زمینه نیست.

تعلل سازمان حج و زیارت در گرفتن تصمیم مقتضی در این زمینه، اعتراضات و انتقاداتی را به این سازمان موجب شده است. این میان، حرف و حدیث هایی در مورد سود اقتصادی سازمان حج و زیارت به گوش می رسد که اتهاماتی را متوجه این سازمان کرده است. در این زمینه با علیرضا یارمحمد، رییس اسبق بازرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت و گویی ترتیب دادیم. او اتهامات نسبتاً تندی را متوجه سازمان حج و زیارت می کند. به نظر می رسد گرچه تعطیلی عمره ی مفرده از سوی جمهوری اسلامی برای دولت عربستان تاثیر اقتصادی چندانی به دنبال نخواهد داشت، اما این سو در داخل ایران کسانی متحمل ضرر اقتصادی قابل توجه می شوند!

ترجیح جامعه ی خبری تحلیلی الف این بود که سخنان ریاست سازمان حج و زیارت هم شنیده و در این گزارش آورده شود؛ اما در تماس های مکرر با دفتر ایشان و بیان موضوع، گفته شد آقای اوحدی در جلسه هستند و مواضع شان در بیانیه ها آمده است!


******

علیرضا یارمحمد، رییس اسبق بازرسی وزارت ارشاد، در گفتگویی با "الف" ضمن انتقاد از واکنش سازمان حج و زیارت در زمینه برخورد مقتضی با حادثه فرودگاه جده، اظهار داشت: همواره در سازمان حج و زیارت منفعت سازمان بر حیثیت مملکت ارجحیت داشته است و همواره مسائل مادی در اولویت قرار گرفته و وزارت هم نظارت آنچنانی بر وضعیت سازمان حج و زیارت نداشته است.

وی افزود: اگر کار لغو سفر عمره به خود سازمان حج و زیارت سپرده شود، به دلیل منافع مادی که ازاین سفر دارند، به هیچ وجه راضی به لغو آن نخواهند بود و این در حالی است که صدمه حیثیتی بسیار زیای را به دنبال حادثه فروگاه جده متقبل شده ایم و عزت و شرف ما از نظر معنوی، مذهبی و مملکتی خدشه دار شده است.

یارمحمد با نمایشی خواندن اقدامات عربستان در زمینه بازداشت ماموران سعودی این موارد را سناریو سعودی ها دانست و تصریح کرد: اقدام شنیع و وقیح ماموران عربستانی عمدی و با برنامه بوده چرا که در غیر این صورت با توجه به با خبر بودن شرطه های سعودی از قوانین چگونه ممکن است چنین اقدام آشکاری را صرفا با اراده شخصی انجام داده باشند. وی این اقدام را اوج بی احترامی سعودی ها به ایران ارزیابی و تاکید کرد: به طور قطع عربستان با توجه به دشمنی آشکار منطقه ای بین دو کشور با اوج بی شرمی این اقدام برنامه ریزی شده را انجام داده است.

وی با اشاره به بیانات آیت الله مکار م شیرازی که حفظ حیثیت مومنین را امری واجب بیان میکند، گفت: به طور قطع باید سفر عمره لغو گردد و در این مورد هم نباید منتظر اقدام سازمان بود چرا که سازمان حج و زیارت با در ملحوظ قرار دادن منافع اقتصادی مطمئناً در این زمینه تصمیم مطلوبی را نخواهد گرفت.

یارمحمد لغو سفرعمره را در حال حاضر ذخیره ای برای آخرت مسئولین دانست و اظهار کرد: این اقدام در واقع دفاع از اهل بیت و سیره آن بزرگواران است.

یارمحمد ضمن انتقاد از پیش فروش فیش عمره از سوی سازمان حج و زیارت این سیاست را مسبب استیلای سیاست کاسب کارانه در سازمان حج و زیارت ارزیابی کردو افزود: سیاست پیش فروش حج تمتع در واقع از سوی آقای بهزاد نبوی زمانی مطرح شد که همزمان با جنگ تحمیلی کشور نیاز به تزریق پول داشت اما با توجه به منفعت طلبی سازمان این سیاست تمدید و در حال حاضر باید تاوان آنرا با این دست حوادث پرداخت نماییم.

وی در پایان با تاکید بر تسلط منافع شخصی و برخی شرکت ها در سازمان حج و زیارت، خاطر نشان کرد: تنها راه استیفای حقوق مردم ایران لغو سفر مستحبی عمره است.
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۰:۳۲
باید با ماموران متخلف سعودی به شدت برخورد بشه
ولی وضعیت ایران در دنیا من رو یاد یکی از هم کلاسیهام سال 69 میندازه
بنده خدا کلا پرخاشگر بود با همه دعوا داشت هیچ دوستی نداشت همیشه زخمی بود هیچ علاقه ای به کارهای گروهی نداشت به شدت منزوی بود
همه بچه ها به یه جایی رسیدن ولی اون بنده خدا هیچ چی نشد و هنوزم با همه دعوا داره (2814428) (alef-11)
 
جویا
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۳:۲۱:۱۸
وقتی تمام آمال و آرزوی آدم منحصر به چند کشور اوروپایی و آمریکا باشه به همچین قیاسی هم میرسه جامعه جهانی اون 150 کشور غیر متعدها ست که 2 سال پیش ایران بودند ، عزیزم چشمات رو باز کن و متعصب نباش (2815055) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۵۲:۵۳
چرا بی خودی همه چیز را می اندازیم گردن دولت و چرا از اونهایی که فیش دارند یک سوال نمی کنیدو خواهید دید که ۹۹٪ با همه این حرفها باز هم می خواهند بروند و کلی هم نقشه برای خرید از اونجا کشیدند (2815406) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۰:۱۷:۳۸
دوست عزیزم متاسفانه شما از کشورهای غیرمتعهد نام بردین که استدلال شما رو ضعیف تر کرد
جنبش عدم تعهد تا زمانی معنی داشت که دو بلوک شرق د غرب در جنگ سرد بودند شوروی و آمریکا با فروپاشی شوروی عملا این جنبش هیچ کاره هست در ضمن شاید برات جالب باشه بدونی که اساس این جنبش ربطی به ایران و انقلاب ایران نداره
بیست سال قبل از انقلاب ایران این جنبش ملهم از جهانبینی مهاتما گاندی تشکیل شد (2816348) (alef-3)
 
فرهنگ پرور
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۰:۲۳:۴۶
چقدر دردناكه وقتي ميبينيم يك مشت انسان عقب مانده فرهنگي به حيثيت كشورمان تجاوز ميكنند و ما هنوز درگير جنگ و جدلهاي جناحي خودمان هستيم هنوز دنبال بهانه گرفتن از يك ديگريم و متهم كردن يكديگرف هنوز باور نكرديم كه اين توهين به همه ي ملت ايران بوده و چپ وراست را از هم جدا نكرده، كي تصميم خواهيم گرفت براي دفاع از شرفمان با هم متحد شويم خدا ميداند (2816851) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۰:۰۵:۱۸
پس چرا با اون 150 کشورغیرمتعهد ها برای رفع تحریم مذاکره نمی کنید؟! اونها که ظاهرن خیلی هم با ما رفیق هستند! (2816828) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۳:۳۲:۴۸
منظور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ما اگر پرخاشکر بودیم الان باید به کشورهای دیگر حمله می کردیم؟؟؟؟؟؟؟؟

امام حسین که با 72 نفر به جنگ چند هزار لشکر معاویه رفت پرخاشگر بود؟؟؟؟؟؟

اون همکلاسی پرخاشگر شما از صد تا به اصطلاح دوست شما ارزش دارد، چون ظاهر و باطنش یکی بود.

شما متاسفانه دچار بحران هویت شده اید و نمی دانید که چه می گوید و پاسخ شما چه ربطی به این مطلب دارد، البته همان های هم که به شما مثبت داده اند دست کمی از شما ندارند بالاخره تو هر مملکتی یک سری وطن فروش وجود دارد.

" دوست من اگر دین نداری لااقل آزاد مرد باش " (2815119) (alef-11)
 
تبیان
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۷:۰۲:۳۷
تو این مملکت همه وطن فروشن فقط شما هستی که عاشق وطنتی ، مراقب باش تو وطنت گم و گور نشی عزیز ... نباید به نظرات توهین کنی ... (2815802) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۹:۰۴:۰۲
دوست عزیز مطمئن باش اگه زورمون میرسید به همه جا هم حمله میکردیم زورمون نمی رسه (2816162) (alef-3)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۳:۴۳:۳۸
الان اگر صدام که با کمک خیلی از کشور ها به کشور ما حمله کرد و نتوانست هیچ غلطی کند یعنی صدام و کشورهای حامی آن زورشان نمی رسد.

بازهم جواب همان هست " اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید" (2818103) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۰:۲۱:۴۴
دوست خوبم پرخاشگری درتک تک کلمات شما فوران میکنه
وقتی در استفاده از کلمات اینقدر عصبانی هستین اگر رو در روی من قرار بگیرین چه بلایی سر من میارین
سایت الف تنها جاییه که داره مشق دموکراسی میکنه و به ما اجازه اظهار نظر مودبانه میده بیاین از این موهبت استفاده کنیم
که نباید بریم فیس بوک و فحش بدیم
نماینده مجلس ما بهمون اجازه حرف زدن داده پس چرا دعوا کنیم (2816358) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۰۲:۳۷
باید کار اساسی تری کرد
راه حلش ازاد سازی مکه و مدینه (سرزمین حجاز) از دست رژیم متجاوز ال سعود است. انگلیس پلید همانطور که پس از سرنگونی عثمانی, غده سرطانی اسرائیل رو ساخت, سرطان دیگری که از 250 سال پیش دست پروردش بود به جان کشور حجاز انداخت و اونو غصب کرد! مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل مرگ بر ال سعود (2815233) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۶:۳۴:۱۳
آزادش کردی به کی میدی ادارش کنه؟ (2817001) (alef-13)
 
بهار
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۸:۰۹:۵۹
یعنی حمله کنیم به عربستان ؟؟؟؟؟؟؟کار اساسی چی؟؟؟؟؟ (2817078) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۰۹:۲۷
احتیاج به شدت برخورد نیست. یعنی لازم نیست گردنشون رو بزنند و سنگسار کنند. به ملایمت هم اعدامشون کنند قبول داریم. (2815267) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۴۲:۰۱
دیگه ته مسخره بازی دراوردید دو تا افسر عمل خلاف عفت علیه دو نوجوان ایرانی انجام داده اند بجای تقاضای مجازات قانونی از طرق بین المللی و قضایی و سفارت میخواهید حج ایرانیان را کنسل کنید که ان دو افسر از عمل کثیف خود هم راضیتر شوند ؟؟؟ هم حیثیت ایرانی را به باد داد ه اند و هم به یک موفقیت بزرگتر یعنی محروم کردن ایرانیان از رفتن به حج دست یابند؟ بجای اینکار سفیر را احضار و حتی دستگیر کنید و اگر هنوز منتبه نشدند و ان دو افسر را تحویل ندادند به صیغه محرمیت زندانیان جنایی کشور دراورد اما ایرانی را هم از داخل و هم از خارج تنبیه نکنید این عمل من را یاد ان جوک انداخت که دختر به پدر گفت شوهرم کتکم زده پدر شروع به کتک زدن دخترش کرد و گفت حالا من هم زن او را به تقاصش کتک میزنم
چرا ملت ایران باید همیشه توسری خور باشد و از چیزی محروم شود افسر عربستانای از جیثیت محرومش کرد و مجلس ایران از رفتن به حج عمره؟ خب اگر اینطور رفتار کنید فردا در حج تمتع هم تشویق میشوند از این بدتر سر زنانتان در بیاورند؟ (2815370) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۳:۳۲:۴۳
شما اشتباه می کنی (2816762) (alef-13)
 
لیلی
۱۳۹۴-۰۱-۲۵ ۱۱:۴۰:۴۱
امثال شماهایین که روی عربستان رو زیاد کردین ، حج عمره یه سفر تفریحیه دوست گرامی ، تفریحی ، نری هیچ اتفاقی نمیفته ، دینت ناقص نمی مونه (2821421) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۵:۱۵:۴۱
بهتره بگیم حج وتجارت تا حج وزیارت. (2815477) (alef-3)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۵:۴۱:۲۶
ما با همه دنیا دعوا نداریم ولی متاسفانه دشمن صهیونیستی ما نفوذ زیادی دارد و اشتباهات یک سری افراد باعث اجماع علیه ما شد. واقعا تا حالا ما به کدام جنگ به صورت مستقیم وارد شدیم (2815575) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۶:۵۲:۴۸
باید مردم ایران توماری یا سایتی رسمی دست کنند و همه امضا کنند و به دادگاه لاحه بفرستند و و بصورت خود جوش از رفتن به حج انصراف دهند طوری که بازتاب بزرگی در جهان پیدا کند بطوری که بجای اینکه عربستان بعد از حادثه ویزای ایرانی ها را صادر کند و هواپیما را اجازه نشتن در جده ندهد، به ... خوردن بیفتند و بصورت رسمی از مردم ایران عذرخواهی کنند
مردم باید عرب ها را به غذرخواهی رسمی وادارکنند (2815771) (alef-13)
 
کریم همکار
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۱:۵۴:۲۲
عرب ها نه .بگوحکومت های مرتجع منطقه .نگو عرب ها.من در خوزستان دوست عرب دارم .کارگر بدبخت صنعايي هم که زیر بمباران عربستان دارد تلفات می دهد و برای زخم دخترش دارو و دکتر نیست ،عرب است .
ظاهرا فرصتی برای ایرانیان پیش آ مده تا افکارشوونيستي شان را جولان دهند.این تفکر شوونیستی و ضد عرب برتری نسبت افکارسلفي های مرتجع ضد شیعه ندارد .پارچه های بافته شده از تارهای تعصب همه سروته یک کرباس اند. (2816538) (alef-13)
 
جمعی از جوانان انقلابی
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۹:۱۵:۱۹
با سلام از نمایندگان مجلس خواستاریم کاری کنند جمهوری اسلامی و مردم ایران تامین کننده هزینه جنگ ال سعود و شیعه کشی انها در جهان نباشند لطفا با لغو عمره از حیثیت ایرانی دفاع کنید. با تشکر (2816181) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۲:۳۴:۵۹
باید از عربستان تشکر هم بکنیم که حداقل آنها دیگه ما را راه نمی دهند و یاعث شده چند هواپیمای ما برگشت بخورند..ولی اینطرف سازمان حج برایش آبرو مهم نیست و به سودش نگاه می کند...باید دست مریزاد به عربستان گفت که به جای مسولان ما پا بیش گذاشتند و راه عمره را بستند... (2816630) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۱:۳۶
اختیار را باید به مردم واگذار کرد
اینکه چند میلیون نفر ثبت نام کرده اند و شما بگویید عمره را لغو می کنیم منطقی نیست. (2814432) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۱۱:۱۲
قبول دارم. اما چند نفر از این مردم اصلا از جریان آگاهند و یا این جریان رو باور کرده اند؟
با تک تک کسانی که ثبت نام کرده اند تماس گرفته بشه و ماجرا را تعریف کنند و تصمیم بقیه مردم رو بهشون بگن. بعد بر عهده خودشون بذارید. ببینید کی میره.


نه اینکه بخش زیادی از مردم رو در نا آگاهی رسانه ای نگه دارید و بگید بذارید بر عهده مردم. (2815271) (alef-11)
 
م
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۵۴:۲۴
دوست داري بري عمره ؟ (2815409) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۵:۱۴:۱۱
متااسفانه اینقدر دست دست کردیم که در زمینه قطع اعزام عمره هم عربستان دست پیش رو میگیره و کلا ابتکار عمل رو در این زمینه در اختیار خواهد گرفت.
همین هفته برای حدود سی کاروان ویزا صادر نکردند. (2815473) (alef-13)
 
ننه گوجه
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۸:۱۲:۵۴
حج با آن دستاوردهای عظیم معنوی اش شده برای عده ای بازی و تفریح و پول و تجارت.خدایا کجا رفت پای پیاده و خار مغیلان.و اشک شادی از دیدار یار (2817081) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۲:۴۲
100درصد منافعش رو ترجیح میده.حالا ببینین (2814436) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۴۲:۳۷
نبرد حیثیت در برابر پول
نتیجه: پیروزی پول (2814559) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۰۹:۲۲
کوشش «شبکه تجارت حج در ایران» برای لا پوشانی این ماجرای ننگین، این بار شکست خورده است. من نمی‌توانم در برابر سودجوئی وقیحانه مافیای حج در کشور سکوت کنم؛ مافیائی که زیارت خانه خدا را به صورت تجارتی در‌آورده است که نمادش را می‌توان در آگهی‌های خرید و فروش فیش‌ها حج تمتع و عمره مشاهده کرد. همین مافیاست که موجب می‌شود دولت ایران در برابر این گونه رویداد‌ها کوتاه بیاید و سیاست ماست مالی کردن را در پیش بگیرد. از طرفی، همین سیاست روز به روز موجب تجری بیشتر گروه‌های سلفی و وهابی می‌شود. (2814649) (alef-11)
 
آریابان
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۳۳:۰۲
احترام به جایگاه پول !!!! آنچنان رفیع و غیر قابل خدشه بوده و هست که ما فعلا هر چه میکشیم از دست "غضنفر" است و باید اونو به راه بیاریم و..."مارادونا" !!!! بعدا ؛ (2814733) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۴۵:۵۰
خجالت آوره اگر به احساسات جریحه دار شده مردم توجه نشود خود آقای دکتر روحانی و رهبر معظم خودشون باید یه دستور صریح بدن به این حج و زیارت و بعضی زائرین شهرت طلب (2814571) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۲:۴۴:۳۲
خیالت راحت! جناب آقای دکتر روحانی جناب جنتی رو مسئول پیگری موضوع کردن! از تدابیر این دولته دیگه! وزیر بهداشت مامور ریزگردها میشه و وزیر ارشاد مسئول پیگیری امور خارجه! البته با قاطعیتی که از جناب جنتی سرغ داریم حتما موضوع حل میشه!!!! (2814944) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۴۷:۳۵
اینها منافع زیادی دارند و نهرگز حاضر به تعطیلی عمره نخواهند شد در کامنتهای روزای اول بهتون گفتم که منافع شرکتهای مختلف اجازه چنین کاری نخواهد داد مطمئن باشید اتفاقی نمیفته اعصاب خودتون رو خورد نکنید (2814578) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۲:۵۱
اتفاقی که افتاد زجر آور است
اما ربطی به عمره ندارد
مثل این است که خدمه یک هتل جنایتی بکنند و شما بگویید هتلداری را باید جمع کرد (2814437) (alef-11)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۵:۵۳:۰۷
آفرین هموطن من ، متاسفانه از کاه کوه ساختن هنر ما شده است و بس. اگر متاسفانه و باز هم با تاسف بسیار خلافی صورت گرفته است باید درست و دقیق به همان خلاف انجام گرفته رسیدگی شود. بنده هنوز توفیق رفتن حج عمره و حج تمتع را نیافته ام اما مگر به این سادگی ها می شود میلیونها نفر هموطن مسلمان را از رفتن به حج عمره بازداشت؟! بزرگترین هنر ما و البته مسئولان آن است که بتوانند درست و دقیق به همان مورد خاص بپردازند. بحث اینکه فرضا زیارت به تجارت تبدیل گشته است و یا سایر مسائل حاشیه ای که همیشه بوده است و چنانچه ضرورتی اقتضا نماید میبایست جدا از این مورد خلاف پیش آمده برای رفع معضلات مبتلابه حج و زیارت تدابیر مناسب اندیشیده شود و نه آنکه حالا همه چیز را با هم مخلوط نماییم و سرانجام معلوم نشود این ملغمه ای که حاصل خواهد شد ما را به کجا رهنمون خواهد ساخت؟! (2815607) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۰:۰۷:۱۶
شایدبرای شما بد نباشد ولی برای بعضی ها غیر قابل گذشت است (2816833) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۳:۳۳
اگر این اتفاق در آنتالیا رخ می داد آیا شما سفر تفریحی را ممنوع می کردید (2814440) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۳۷:۲۳
عزیز من اونی که رفته سفر تفریحی میدونسته داره کجا و به چه منظوری میره
ولی این بندگان خدا برای زیارت رفتن نه ... (2814537) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۴۴:۴۵
پس بزار خودشون تصمیم بگیرن برن حج یا نه. شما اهل انتالیا رفتن ها دخالت نکنید (2814768) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۶:۴۸:۵۲
اونی که میره جاده هراز و یک راننده معتاد اتوبوس به اون می زنه و خودش و خانواده اش را می گشه برای این منظور به هراز و جاده شمال نرفته بود پس نتیجه جاده هراز را ببندیم و تمام اتوبوس ها را جمع کنیم (2815751) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۴۰:۱۱
الان هم کسی نگفت حج ممنوع شود. گفتیم دولتی نباشد
ضمنا آنتالیل قرارداد بین دو کشور نیست؛ اما حج قرارداد بین دو کشور هست (2814551) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۴۷:۵۷
چه ربطی دارد آنها مردمان متمدنی هستند در ضمن ترکیه مثل عربستان نیست و هرکس دنبال این کارها باشد جایش مشخص هست و لازم نیست از این کارهایی که در کشورهای اسلامی مثل عربستان رخ میدهد انجام بدهند. (2814579) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۳۴:۲۷
مطمئن باشید اگر این اتفاق در فرودگاه ترکیه افتاده بود، قطعا بسیاری از ایرانی هایی آن را تحریم می کردند!!!
اما ما در مکه، جایگاه مقدس شاهد این اتفاق هستیم و این دردناک تر است.
مثل این که شما در مسجد یک انسان را در حال نماز به قتل برسانید! (2814736) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۱۹:۴۰
عزیز برادر باور کن در انتا لیا هم چنین ب خوردی با کسی نمیشود (2815300) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۲۱:۵۶
ای بابا کو گوش شنوا اگه این مملکت صاحب درست وحسابی داشت کار به این همه خفت وخواری نمیرسید افسوس (2815304) (alef-11)
 
کریم همکار
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۲:۱۰:۲۳
کدام خفت و خواری ؟ یک آ دم عقب مانده اجتماعی کاری کرده که الاغی نمی کنه .آ نوقت .ما خفیف شده ایم .خیلی خوبه والا.من تا حالا فکر می کردم حیثیت آ دم هادست خودشون است ،ولی اینطوری که اکثر کامنت گذاران نظر می دهند.حیثیت بخشی از دارایی های معنوی ماست ،که هر آ دم خوبی به ما می بخشد،وهر بی سروپایی از ما می گيردش.و حتما آ ن دو مامور صاحب کمالات وشرافات شده اند.با وجود این همه بدفهمي خدا بداد ما برسد. (2816569) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۴:۱۷
در اولين اظهار نظر اين سازمان موضوع تجاوز را انكار كرد و قصد داشت قضيه را لاپوشانى كند (2814444) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۴:۲۴
قبح این عمل به دلیل آن بود که در یک کشور دشمن و در یک سرزمین مقدس رخ داد
وگرنه مشابه این اتفاق در هر کشور دیگری رخ بدهد هیچ گاه مردم را از سفر به آن کشور محروم نمی کنیم. (2814446) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۴:۴۲
قطعا و بلاشک منافع حج و زیارت همچنین شرکتهای وابسته و شرکتهای خصوصی و هواپیمایی اجازه لغو حج عمره را نخواهد داد شک و تردید نداشته باشید.ما ناچارا باید این راه را که همراه با توهین به ایرانی ها است ادامه دهیم و توهین ها را بخاطر منافع این افراد تحمل کنیم. کسب و کاری است که شکل گرفته و هیچ کاریش هم نمیتوانیم بکنیم.محال است عمره طولانی مدت حذف شود فوقش یک هفته لغو شود. (2814449) (alef-11)
 
حقیقت جو
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۷:۳۶
مردم منتظر تعطیل شدن حج عمره از سوی سازمان حج و زیارت یا مراجع تقلید نباشند و خودشان از این سفر انصراف دهند تا عزت ایرانیان جای این تحقیر را بگیرد (2814460) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۵۱:۳۵
من باور نمیکنم که مردم هم تحریم کنند. مردم ما چنین همکاری رو ندارن (2814591) (alef-11)
 
فامیل دور
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۹:۲۶
الف جان بیشترین متقاضیان سفر به حج عمره و همینطور حج واجب مسئولان کشور و بستگان درجه یک آنها هستند در این شرایط تحریم حج معنی ندارد (2814463) (alef-3)
 
سورنا
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۲:۳۵:۰۹
برادر عزیزم، من خود طرفدار تحریم عمره در این وضعیت هستم. اما بیاییم در اظهارنظرهای خودمان یک ذره هم منطق دو دو تا چهار تا را بکار بگیریم: طبق این فرمایش شما اکثریت صدها هزار زایر عمره که سالانه اعزام می شوند یا مسوول مملکتی هستند یا خانواده آنان؟ یعنی شما تو فامیلای دور و نزدیک خودت و در و همسایه جناب فامیل دور، مردم عادی و کارمند و کاسب و بازاری و معلم و کارگر و ... ندیدی که عمره میرن؟ و برای عمره سر و دست میشکنن/ وام میگیرن عمره میرن؟ مردم عادی که دو بار و سه بار عمره رفتن بازم ثبت نام کردن ندیدی؟ والا ما که عقل ما و چشم ما چیز دیگه ای میگه. مک مملکت چند ملیون مسوول داره که اکثریت عمره گذارها مسوولین و خانواده شون باشن؟ (2814906) (alef-11)
 
ولی
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۲۵:۰۷
لطفا راه حج را برای کارگزارن نظام که قادر به رفتن به آنتالیا و سایر سواحل غربی و شرقی و ... خارج از کشور نیستند نبندید (2814483) (alef-11)
 
1360
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۲۸:۴۰
من به قيمت توهين به حج نميرم بعد از توافق همه براي ما شاخ ميكشن چون ميدونن ايران از چه پتانسيلي برخورداره (2814494) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۲۹:۳۱
درود بر شما سفر حج عمره بايد تعطيل شود شايد مرهمي باشد بر دل اين ملت نجيب ايران (2814499) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۲۹:۳۳
انگارمردم باید بجای رفتن جلوی سفارت ال سعود بروند جلوی در سازمان حج زیارت برای ا عتراض بابا ماشااله غیرت (2814500) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۲۹:۳۶
70 درصد هزینه های حج به سازامان حج ایران میرسه! (2814501) (alef-3)
 
بهلول
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۳۳:۱۱
تجاوز به دو ایرانی، تکرار تاریخ پس از 70 سال!
به گزارش انتخاب ؛ 72 سال پیش، اما اتفاقی تلخ به وقوع پیوست. ابوطالب یزدی که از وی به نام ابوطالب اردکانی نیز یاد می‌شود، جوانی ایرانی بود که در سال ۱۳۲۲ در حین انجام طواف در مسجدالحرام دچار حالت استفراغ شد و توسط ماموران عربستان سعودی دستگیر و به اتهام قصد آلوده کردن خانه خدا، در دادگاه محاکمه و سپس اعدام شد.

خبر قتل وی باعث واکنش‌های شدید مردم و علما در ایران و عراق و سایر کشورهای اسلامی شد و همچنین فشار مراجع عظام تقلید، موجب قطع ارتباط دیپلماتیک ایران و عربستان و امتناع ایران از فرستادن حجاج برای چهار سال گشت.
لينك خبر :
http://www.akharinnews.com (2814512) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۴۷:۵۹
این مساله اتهام نیست، بلکه پول بسیار کلانی است که سالیانه در قبال سفرهای گوناگون حج نصیب سازمان حج و زیارت می شود. به همین دلیل آنها نمی توانند سرچشمه درآمد را ببندند. متاسفانه ما بر خلاف شعارهایمان، در چاه سرمایده‌داری غرق شده ایم و از صبح تا شام نیز از مرگ سرمایه داری حرف می زنیم! در نظام سرمایه داری، کسب درآمد یک اصل ثابت است و اخلاق هیچ جایگاهی ندارد. متاسفانه در حال حاضر ما در چنین وضعی گرفتاریم. در برخی موقعیتهای دیگر نیز مشاهده کرده ایم که دعواها بر سر پول است و دیانت و اخلاق هیچ جایگاهی نداشته است. (2814580) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۴۹:۳۷
اگر جلو اعزام به عمره را نگیرند بنظر من باید ریس سازمان حج و زیارت را تعویض کرد (2814584) (alef-11)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۵۲:۱۷
بايد هم حج و زيارت منافعش رو ترجيح بده ؛ با تحريم عمره درامدش از دست ميره. (2814593) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۵۵:۱۸
محاله سازمان حج این کارو بکنه. اخه پول توشه! حالا اگه یه زن ایرانی حجابش رو برمیداشت هزار تا مدعی پیدا میکرد که وا اسلاما! (2814602) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۵۷:۱۵
کدام سازمان منافعش رو بر ابروی مردم ترجیح نمیده
بانکها ایران خودرو دانشگاه ازاد همشون دنبال منافع خودشون هستند (2814608) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۰۴:۳۸
سازمان حج منافعش به خطر می افتد؛ درست . مردم بزرگوار چرا به فکر نمی افتند. چرا باید با زور و اجبار یک تصمیمی بگیریم. اگر خود ما مردم این سفر را لغو کنیم سازمان حج چکار می تواند انجام بدهد؟
بیایید سطح تفکر را در کشور بالا ببریم. بیائید از مردم سایر بلاد اسلامی هم بخواهیم تا سرنگونی رژیم آل سعود و تا زمانی که سلطه این رژیم کثیف بر حرمین شریفین قطع نشده؛ این سفر را تحریم کنند و هزینه آن را به سایر امور خیریه و دستگیری از بی بضاعتان اختصاص دهند. (2814629) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۳۱:۳۰
از خودمان شروع کتیم .اگر موفق شدیم بقیه یاد می گیرن. (2815340) (alef-11)
 
عبد الله
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۰۶:۵۷
باسلام
متاسفانه سازمان حج در طی سالهای تصدی امر زیارت عزتمندانه زائران ایرانی کارنامه خوبی از خود بجا نگذاشته چه در عربستان چهدر عتبات وچه سابقا در سوریه بنده در سالهای پیش بدلیل بی ادبی یک راننده جوان نسبت دانش آموزان عمره گزار باوی درگیر شدم ولی متاسفانه مدیران وقت علیرغم اثبات بی نزاکتی راننده نه تنها اقدامی نکردند بلکه برای خوش خدمتی به طرفهای سعودی گفتند هو مجنون من هم واگذارشان کردم به خدا ورسول حالا هم این بی حرمتی هتاکانه جبران ناپذیر را خواهید دید چگونه ماستمالی خواهند کرد (2814641) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۱۵:۵۰
مردم عزیز و شریف و غیرتمند ایران
در خصوص لغو حج منتظر اعلام سازمان یا اداره خاصی نباشید که اینان نافع مالی را بر هر چیزی ترجیح میدهند .
بیایید خودمان آن را تحریم کنیم و به کسانی که منافع سنگین اقتصادی از این قضیه دارند اعلام کنیم مقصود تویی کعبه و بتخانه بهانه ...
یا علی (2814671) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۱۶:۱۴
ایرانیان با غیرت:
نهضت انصراف از حج و اختصاص منابع آن به امور خیریه و مدرسه سازی. (2814673) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۲۲:۴۴
الف جان چرا میخای نون بری کنی !! کجای دنیا و کدام بنگاه اقتصادی همچین سود هنگفتی داره ؟ طرف 20 سال پول بی زبون رو به حساب حج و زیارت میریزه ! (2814698) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۲۴:۱۵
سفر حج رو لغو کنید تا عزت و احترام خودمون رو نگه داریم واقعا به کجا داریم می رویم چطور آخرت می تونیم رو در روی شهیدانمون ادعا کنیم از حیثیت کشور دفاع کردیم..سفر حج لغو بشه تا خاطیان مجازات و دولت عربستان رسما معذرت خواهی کنه (2814706) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۲۸:۵۰
عزیز دل/
اگر عمره تعطیل بشه، پول مردم بیشتر تو حساب حج و زیارت و بانک ها می مونه، در نتیجه اگر تعطیل بشه پول خرج نمیشه و این منفعت بیشتره برای سازمان، تا اینکه عمره همچنان پا برجا باشه.
بعدشم پیش فروش حج عمره در زمان دولت فخیمه احمدی نژاد بود که خواست نقدینگی را جمع کند و زیر حرف حساب سازمان و ازجمله سرپرست حجاج نرفت که به جای 6 سال صف نشینی به دو سال قناعت شود. (2814719) (alef-11)
 
امير
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۳۷:۵۵
سلام
سفر به حج عمره بايد روزي قطع مي شد كه انگشت نگاري هاي نامعمول براي حجاج ايراني شروع شد. روزي بايد خاتمه مي يافت كه حجاج ايراني در مقايسه با حجاج ساير كشورها به صورت افرادي درجه دو و سه در نظر گرفته شدند. صلاح آن بود كه سفر به عربستان زماني قطع مي شد كه هتل هاي نا مرغوب با امكانات ضعيف (نسبت به ساير كشورها) به ايراني ها اختصاص مي يافت. وقتي سفر به عربستان به صورت تفريح دائمي برخي درامده و بعض ها مي كوشند وجدان ناآرام خود را كه در نتيجه عمل نكردن به دستورات بديهي اسلام در معاملات و غيره است را با سفر به حج آرام كنند، نتايجي بجز اين نمي توان انتظار داشت. سازمان حج و زيارت بيشتر شبيه يك بانك خصوصي شده تا سازماني كه بايد خدمات ارائه كند. اگر قبلا مسئولان به فكر بودند لازم نبود سفر به حج را براي همه محدود كنند، كافي بود آقايان و خانم هاي دائم السفر به عمره را شناسايي و منصرف كنند كه هم به سود كشور بود و هم به سود افراد. (2814749) (alef-11)
 
s.j
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۲:۴۲:۱۸
چه ربطی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2816652) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۴۳:۴۰
با این شرایط حج رفتن گناه کبیره است. (2814761) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۳۲:۴۲
باید علما بگن. (2815344) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۴۴:۲۶
من نمیدونم چطور بعضیا خودشون و زن و بچه شون رو میبرن جایی که امکان تعرض بهشون هست واقعا تاسف اوره این اولین بار نیست که این اتفاق میفته قبلا هم خبرایی از اذیت و ازار بانوان ایرانی و بازرسی بدنی توهین امیز اگه یادتون باشه منتشر شده بود. (2814765) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۵۲:۴۸
معلومه، چون اگر تعطیل به اینها برای چه باید حقوق بگیرند؟ (2814787) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۲:۰۰:۵۴
اين حق همه كشورهاي اسلامي است كه به زيارت حرمين شريفين بروند و عربستان سعودي حق ندارد با اين اقدامات كثيف مانع زيارت ايرانيها شود. جمهوري اسلامي بايد از طرق ديپلماسي رسمي و رسانه اي اين اقدام سعودي ها را به گوش دولت ها و ملل اسلامي برساند تا سعوديها بفهمند كه پايان اين بازي برايشان پيروزي ندارد. (2814819) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۲:۰۲:۴۸
تااین منفعت طلبانهستندهمینه (2814828) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۲:۲۲:۲۲
---- ميكم شما قصد تشرف به حج نداريد ؟ مثل اين كه قبلا ثبت نام كرده بودين ؟
---- نه قربونتم ! همين قدر كه با اين يارانه و حقوق كارمندي و افزايش ١٤ درصدي بتوانم اب و ناني به بچه ها برسونم ثواب ده تا حج در ماه برام ثبت ميشه ! نه قربونتم ! زن و بچه ام وا جبترن !!
---/ (2814874) (alef-11)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۲:۲۳:۰۱
اگر بتواند کسی سر در بیاورد وعواید و پرداخت ها وبرو بیاها وریخت وپاش های مجموعه دست اندرکاران اعم از حج وزیارت وشرکت ها ومجموعه های وابسته را کشف وروشن کنذ آنوقت دلیل منت کشی ها و ادامه تحقیر ها و جسارت ها ی نامردهای آل سعود به مردم فهیم وبا فرهنگ ایران وشیعیان علی ابن ابیطالب (غ) بیشتر روشن خواهد شد. بی شک یکی از ابعادظلم به ائمه واهل بیت در حال حاضر ودر گذشته از این دست بوده است. (2814876) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۲:۳۵:۳۹
همین طوری اصرار به بهبود روابط با این نکبتها داشته و منتظر تحقیرهای بیشتری باشیم چرا که مبادا سازمان حج و تجارت ضرر کنه یه وقت (2814910) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۲:۳۸:۳۰
اين قضيه ازمون خوبي براي مراجع تقليد بود (2814920) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۲:۴۳:۳۱
حج عمره باید تعطیل بشه (2814938) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۳۳:۵۶
شما می توانی فتوی بدهی ؟ (2815352) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۲:۴۴:۴۹
سازمان حج و زیارت تعللمیکنه قبول، اما آیا حراست از عزت ایرانی و پاسپورت ایرانی وظیفه دولت و وزارت امور خارجه نیست؟ نمیشه بگیم چون وزارت خارجه توان حفظ احترام ایرانی ها در خارج از کشور رو نداره دیگه هیچ ایرانی از کشور خارج نشه که!! (2814945) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۳:۰۰:۲۹
مساله فقط حیثیت ایران نیست چون همیشه بی حرمتی به زائران بوده و رسانه ای نمیشده ولی مساله این است که درآمدی که زائران ایرانی عاید عربستان میکنند خرج لابی علیه ایران و کشتار شیعیان در بحرین و یمن میشود. (2814998) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۳:۰۴:۵۲
پول سازمان برسه هرچي ميخواد بشه بشه .مهم نيست كه سرنوشت مردم و حيثيت مردم (2815007) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۳:۲۳:۲۰
چرا همه از سازمان حج و زیارت انتظار تعطیلی را دارید

خوب یک راه بهتر
مردم نروند

این همه حرص نزنند و این همه تحقیر را نپذیرند برای یک کار مستحب

این همه خرید نکنند
این همه کودک و نوجوان و پیرمرد و پیرزن ولچری و مریض را همراه خود نبرند (2815063) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۳:۳۷:۱۷
سلام مفتی اعظم دربار سعودی دستدرازی به جان ومال ناموس شیعیان را حلال کرده مگر داعش کجاییه اشتباه ما آینه که توی جوامع اعراب جاهل دنبال خدا می‌گردیم. مطمئن باشید دو شوریده متجاوز سعودی از آل سعود مدال شجاعت خواهند گرفت چه بسیار نوامیس ایرانی که مورد تعرض قرار گرفته ولی از ترس آبرویشان سکوت کرده‌اند (2815136) (alef-11)
 
حداد
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۳:۴۶:۱۴
تا آنجا که ما یاد داریم عربستانیها به همیشه توهین کرده اند چند سال پیش حتی ججاج بی گناه ایرانی به خاک خون کشیدند در جنگ 8 ساله چه کمکها که به صدام نکرد امروز وقت آن رسیده که این کثافتهای تکفیری که به اصظلاح کلید دار کعبه هستند با این جنایتهایشان تو دهنی محکمی بخورند (2815166) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۳:۵۱:۰۴
این قصه سردارازداردچه مردم چه مسئولین هردودراین قصه سهم دارند. (2815185) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۳:۵۶:۵۸
امید وارم که قصد عربستان از این عمل زشت و قبیح، دور کردن ایرانیان و به خصوص شیعیان، از مکه و مدینه نباشه که بعد از اون هر غلطی که خواست بکنه (2815212) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۳:۵۸:۳۴
دوستان ماقراربودهفتم فروردین پروازکنیم ولی پروازلغوشد وبعداز حدودیک ماه واندی ازتاریخ پرداخت هزینه پول مارابه مابرگردوندند حالا شما بفرماییدمانندما بیست وشش هزارنفربودند سود این یک ماه به جیب چه کسی یا کسانی رفت ؟
پس حتما پای مافیایی درحج وجوددارد (2815217) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۵:۰۳:۳۳
در حقيقت شما ناخواسته سود را نصيب خود كرديد و ايكاش قبل از برگردانيدن وجه خود در انصراف از سفر به حج عمره پيشقدم مي شديد (2815443) (alef-3)
 
جعفر پذیرش
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۰۶:۲۹
سالانه شاید بیش از چهارهزار میلیارد تومان خرج این کار میشه. کافیه فقط ده درصد از این پول به جیب آقایون بره. خودتون به راحتی پی به حقیقت ماجرا خواهید برد. در ضمن فکر میکنم ما جزؤ محدود کشورهایی هستیم که خود دولت متولی این کار است. این کار باید به عهده بخش خصوصی و آژانس های مسافرتی باشد. (2815255) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۷:۰۲:۳۷
يکي ازمسئولين دولتي دراخبارگفت سالانه سه ميليارد و پانصد ميليون دلار يعني معادل کل هزينه عمراني کشور خرج سفرهاي حج عمره ميشود (2815803) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۵:۲۰:۴۰
سازمان تجارت و زیارت بعنوان یک آژانس مسافرتی انحصاری باید پاسخگو باشد که چرا یه توریست در اردوی زیارتی رها شده که همچنین برخوردی با وی شده است (2815507) (alef-13)
 
اربابی
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۵:۳۹:۰۰
اگر به خود این اقای مسول سازمان حج و زیارت هم این عمل انجام میشد بازهم منافع اقتصادی اقایان با تشکیل این تشکیلات فرماسیونری و تودرتو با این درامد های فرمان برایشان مهم نبود ، این اقای بازرس تا حالا کجا بوده از سر اخور کنارش زدن که دادش در امده .تا دیروز کجا بوده .مگه این اولین بی حرمتی بوده توسط این وهابیون به مملکتمون شده .تا حالا چرا چیزی نگفته. ابشخور این شرکت شمسا کجاست جزو کدام گروه و دسته است قول میدم به تمام خانواده ایشان اگه تجاوز بشه برای اینکه مبادا کوچکترین خدشه ای به منافع ایشان وارد بشه براش مهم نیست فقط پول در مقابل همه چی (2815568) (alef-13)
 
کریم همکار
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۲:۳۸:۵۰
شما که انتقادتون میکنید .دیگرچرا توهین می کنید .؟ لازم نیست ازخانوادهّ کسی حرف زده شود. (2816642) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۵:۴۶:۱۸
کمک....
ما در حال اعزامیم...عمره دانشگاهیان...سازمان حج اجازه انصراف هم نمیده به ما حتی.... (2815586) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۶:۱۴:۵۲
قدیمها هر کی می رفت حج یک تحول اساسی پیدا می کرد الان کسی رو می شناسم که دو بار حج رفته ولی بدتر شده و احتمالا
تارک الصلاه. یکی از عوامل هجوم مردم تبلیغات صدا و سیما برای تبلیغ اسلام سیاسی در مردم و جهانه ولی با پول خودشون ولی تا دین از قلب آدم نگذره فایده نداره و ظاهر سازیه (2815657) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۶:۴۵:۳۴
عربستان به پول ما احتیاج نداره ولی ما احتیاج داریم (2815736) (alef-13)
 
وجدان
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۶:۴۹:۴۳
اااین حرفها رو ولش پولو بچسب فقط پول پول پول (2815757) (alef-13)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۶:۵۵:۳۳
منو بگو که فکر میکردم سازمان حج و زیارت یک موسسه و سازمان انتفاعی نیست و به حجاج جهت زیارت خانه خدا سوبسید می دهد و یا حداقل قیمت تمام شده اش را می گیرد!!!!!!!!!!! (2815782) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۷:۲۷:۴۵
ترجیح می دهم به جای حج رفتن پولش رو بدم به یکی از بچه های ده ساله محلمون که پدر و مادرش رو از دست داده و بدلیل عدم تامین مالی مدرسه نمی ره و تو کوچه ها دنبال ضایعات می گرده. (2815862) (alef-13)
 
ahmad
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۰:۱۹:۲۲
بنازم همت آن نازنینی که کار خیر بی روی و ریا کرد ... (2816354) (alef-3)
 
کریم همکار
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۳:۰۰:۴۲
تو به خاطر افکار انسان دوستانه ات چنین ترجیحی می دهی ،کسانی هم هستند که علائق دیگری دارند.کسانی هم دوست دارند در رده اجتماعی تعریف شده ای قرار بگیرند.آ نها رفتن به حج را بخشی از مقدمات برای کسب اعتبار تجاری اجتماعی می دانندّ و دوست ندارند این فرایند به تأخیر بیفتد.البته علیرغم اینکه آ نان به هزینه خودشان به حج می روند،اما چون بخشی از امکان مملکت را دراین شرایط تحریم فرسوده می سازند ،عملا به ضرر من نوعی عمل می کنند.ولی آ نها بنا به قانون و عرف حق دارند،به سفرشان بروند،به من و دیگران هم مربوط نیست که برای چه می روند حج و چه اعتقادی پشت سفرشان است . مطابق قوانین مملکت آ نها باید در تعیین مکان سفرشان آ زاد باشند، (2816691) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۷:۲۹:۲۹
فکر می کنم سازمان حج و زیارت از سال 1390 به بعد برای حج ثبت نام نکرده است اما می بینم که فروش فیش حج عمره و تمتع در بازار آزاد فراوان است وپول های کلانی از این طریق کاسبی می شود. اگر دست دولت در کار نباشد چرا این همه فیش آزاد فروحته می شود؟ چرا دولت دراین مورد با بازار فروش این گونه افراد مقابله نمی کند؟ نتیجه می شود که خود دولت این کار را انجام می دهد. دولت دهم ودولت یازدهم هردو مقصر هستند.چون کار هردو شبیه به هم است. (2815870) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۰:۳۶:۰۶
این سازمان مستقل از دولت است (2816384) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۷:۴۹:۱۱
منافع شخصی را بر متافع ملی ترجیح میدهند . (2815958) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۸:۳۳:۵۴
براز تاسف فراوان از این اقدام زشت . اما تاسف بیشتر از مسئولین وزارت خارحه و حج و زیارت . البته حج و زیارت هیچ وقت حاضر نیست از پولی که از این طریق از مردم میگیرد صرف نظر کند و .... حالا فوقش یه عذر خواهی و ...تمام غیرت تعطیل شده به فکر جیب هستند آقایان نه آبرو و حیثیت .... حالا اگه یک عربستانی در ایران پایش پیچ بخورد آنها ایران را برسر ملت خراب میکردند و لی متاسفانه ما همچنان گدای عذر خواهی که اگر عذر هواهی بکنند هستیم همین امروز عربستان نه تنها عذر خواهی نکرد بلکه با پیش دستی دو هواپیمای زائرین ایران از اصفهان و شیرازرا بازگشت داد و اجازه ورود نداد ....حالا قضاوت با شما ......... ننگ بر .. آخه یه غیرتی داشته باشید به اندازه یک خروس ماشینی نه محلی ... (2816101) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۸:۳۵:۱۷
به جای اینکه زور بیجا بزنیم وبخواهیم عربستان را محکوم کنیم که همه میدانند این اعراب نه شرف سرشان میشه نه می دانند بشر چه معنای دارد باید مسئولینی که فکرشان فقط پرکردن کیسه هایشان هستش را محاکمه کنیم وگرنه کدام ادم باشرفی اجازه می دهد حتی کوچکترین تعرضی به خانواده وممکلکتش بشود انقوت اینجوری برخورد کند اینها نمی توانند ار منافعشان بگذرند وگرنه همان روز اول کل روابط ایران وعربستان را به حالت تعلیق در می اوردن که هم مردم اینگونه جری نشوند وهم عربستان حساب کار بیاد دستش که ایران هیچ اهمتی برای انها قائل نیست وانهارا داخل ادم حساب نمیکند (2816103) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۸:۵۹:۰۴
مسلمانان هر کشوری می‌توانند هر موقعی که دلشان بخواهد با پاسپورت شان برای زیارت خانه خدا به عربستان سفر کنند. اما در پاسپورت‌های ایرانی این مساله منع شده است. سوال این است که بر مبنای کدام اصل شرعی این منع انجام شده است؟ آیا منافع مادی سازمان حج اینقدر از این قضیه زیاد است که پلیس گذرنامه را از سالهای دوردست متقاعد کرده است که گذرنامه‌های ایرانی را چنان صادر کنند که افراد به صورت انفرادی و مستقل از سازمان حج نتوانند عمره بگذارند؟ واقعا نیروی انتظامی از این درآمدهای عظیم حج نفعی می‌برد؟ اگر نمی‌برد وقت آن نرسیده است که این روش غیر اسلامی و غیر شرعی را متوقف کند و مستقل از سازمان حج به افراد پاسپورتی آزاد بدهد که هرموقع دلشان خواست به عربستان نیز همانند همه کشورها سفر کنند؟ (2816151) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۰:۳۴:۴۳
کجا به حرف ملت گوش دادن این بار دومش باشه
اره برین حج
عربها یاد گرفتن
تنهاهمینو کم داشتیم که به ما بگن عجمه...... (2816380) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۰:۳۵:۰۸
چو دانی و پرسی خطاست (2816382) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۱:۱۷:۳۶
باید از سازمان حج و زیارت سوال شود چرا یک سال است در فرودگاه جده ستاد و نماینده مستقر ندارد و هیچ اقدامی ننموده است (2816454) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۲:۴۰:۳۷
من حج دانشجویی برنده شده بودم و خیلی اتفاقی بهم خبر دادند برنده شدی ولی به خاطر این مساله تحریم کردم و انصراف دادم بخشی از پولشم به محک بخشیدم. امیدوارم بقیه هم تحریم کنند. (2816649) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۳:۰۱:۲۲
برای سعودی پول مهم نیست. به اندازه کافی دارند. پس تا قبل از اینکه آنها حج را برای ایرانیان ممنوع کنند، به جاست که مسوولین دست از مماشات بردارند و اقلا عزت ایرانی را حفظ کنند و از فرستادن مردم جلوگیری کنند.
سوال دیگر این است خیل عظیم با غیرتان که در هر اتفاق داخلی وا اسلاما سر میدادند و کفن پوش به خیابانها می آمدند کجا هستند؟ (2816694) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۳:۱۴:۱۲
متاسفانه حج وزیارت با سوء استفاده از اعتماد مقام معظم رهبری فقط دنبال منافع اقتصادی خود است و مسائل سیاسی و امنیتی را مد نظر نمی گیرد و حاضر نیست به هر قیمتی از منافع سر شار خود در عربستان دست بردارد
لازم است از آقای احدی سوال شود دو زائری که اخیرا در پرواز جده به مشهد بعلت بی توجه ای سازمان و نبود کپسول اکسیژن به کما رفته و یکی از آنها بنام آقای حسینی جان خود را از دست داد چه کسی مسئول است ؟ (2816728) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۲۳:۱۸:۲۱
متاسفانه می بایست مسئولان وزارت خارجه و حج و زیارت را مورد سئوال قرار داد که سعی کردند موضوع را در ابتدا بپوشانند تا منافع حج وزیارت لطمه نخورد
می بایست قبل از هر اقدامی مسئولان خاطیسازمان حج وزیارت خلع گردند (2816734) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۷:۵۵:۳۵
مطمئن باشید که تهمت نیست و اگر غیر این باشد برای 10 سال حج را تعطیل کنید . هیچ اتفاقی برای کشور نمی افتد و فقط با این کار ثابت خواهند کرد که غیرت ایرانی بیشتر از ان چیزی است که دنیا فکر می کند . ثابت خواهند کرد که اگر همین غیرت باعث 8 سال دفاع از کشور گردید . همین غیرت کوچکترین تعرض و بدنگاه کردن را به خاکستر تبدیل خواهد کرد . در غیر اینصورت بی غیرتی را هدیه خواهیم داد . (2817070) (alef-13)
 
بهزاد از کرمانشاه
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۹:۳۷:۲۶
متاسفانه شمسا(شرکت ملی سرمایه گذاری ایران) که متشکل از مدیران شرکت های زیارتی و... است سازمان حج و زیارت را در قبضه خود دارد و اجازه این کار را نمی دهد. (2817262) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۹:۵۳:۳۵
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد شاید این انفاق باعث بشه یکم فکر کنیم آیا واقعا لازمه بریم عمره !!!!!!
چرا کسانی که یک امر مستحب را تا این اندازه مهم جلوه دادن آلان که توان حمایت از کسانی که جیبشون را خالی میکنن ندارن ساکتن؟؟؟؟ عدو شود سبب..،،.،،، (2817289) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۲:۰۱:۴۸
سلاهم میهنان عزیز,ما رهبر داریم ,رییس جمهوداریم ,علما هم هستن ,اگر صلاح بدانند رفتن به حج عمره را تعطیل می کنند ,لطفا از روی احساس پوچ خود نظرندهید,نظر ها را برای خودتان نگه دارید. (2817673) (alef-13)
 
غیرت
۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۶:۲۱:۵۶
غیرت وتعصب تان کجا رفته منافع افتصادی ومال دنیا آن قدر چشم شما را کور کرده که حیثیت کشور را با پول شهرت جابجامی کنید قدیم به حج نمی رفتند آسمان به زمین می آمد مرحوم بهشتی می گفت بهشت را به بها می دهند نه به بهانه خواهشمند است حج را تعطیل کنید بیشتر از این با آبروی کشور ومردم بازی نکنید (2825540) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.