کد مطلب: 449458
ایرتویا، نیرو خودرو آسیا و مرتب خودرو دارای بدترین وضعیت خدمات پس از فروش خودروهای خارجی
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۵
براساس ارزیابی صورت گرفته سه شرکت داخلی در حوزه خدمات پس از فروش کمترین انطباق را با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو داشتهاند.
به گزارش ایسنا، اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو اوایل امسال به تصویب هیات دولت رسیده و از سوی معاون اول رییسجمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شده است.
این قانون دربرگیرنده الزامات و دستورالعملهایی در خصوص شیوههای فروش و خدمات پس از فروش خودرو در ایران است که باید از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو رعایت شود. با این حال ارزیابیها نشان میدهد که برخی شرکتهای عرضهکننده خودرو چندان به این قانون پایبند نیستند.
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آخرین ارزیابی خود وضعیت پایبندی شرکتهای عرضهکننده خودرو در ایران به الزامات قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش را بیان کرده است.
طبق این گزارش سه شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین وضعیت را در زمینه خدمات پس از فروش خودرو در میان شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو در ایران داشته و در شرایط "انطباق کم" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش هستند.
پس از این سه شرکت، شرکتهای آسان موتور، آلفا موتور، رامک خودرو، آرین موتور پویا، معین موتور، پرشیا خودرو، نگین خودرو و ستاره ایران بدترین وضعیت را در میان خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش داشته و در شرایط "نسبتا منطبق" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو هستند.
شرکتهای بم خودرو، اطلس خودرو، مدیا موتورز و مدیران خودرو نیز در شرایط "انطباق زیاد" و شرکتهای ایساکو، مزدا یدک و سایپا یدک در شرایط "انطباق خیلی زیاد" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش هستند.
در این شرایط مصرفکنندگان بهتر است هنگام خرید خودرو به وضعیت خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی شرکتهای عرضهکننده خودرو توجه کنند تا دچار مشکلات احتمالی برای سرویس، نگهداری و تعمیر خودروی خریداری شده نشوند.
کلمات کلیدی : خودرو + صنعت خودرو سازی
غبدالله
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۰:۲۹:۵۹
خوب با این اعلام . نظر مسئولین مربوطه چه اقدامی در خصوص این منخلفین به قانون انجام میدهند؟ در مقابل تخلف روشن این شرکتها ... صرف اعلام این موضوع نون و اب برای ملت بیچاره و دست از همه جا کوتاه نمی شود. (4178359) (alef-13)
شوخی می کنید
سایپا یدک و ایساکو چه انطباقی با حقوق مصرف کنندگان دارند؟؟؟!!!! (4178378) (alef-13)
همه این شرکت ها سرشان در یک جیب است (4178467) (alef-13)
این رده بندی بیشتر یک جوک بامزه است تا یک واقعیت ، بهتره از خود مصرف کننده ها میزان رضایت مندی پرسیده شود
به این روش انطباق پذیری احتمالا ایران خودرو منطبق ترین باشد
شاید هم به اشتباه منظور عکس آن بوده (4178607) (alef-13)