نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 377458
تأمین اعتبار راه آهن رشت - قزوین به صورت ویژه
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۵۹
استاندار گیلان گفت: در نشستی با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر راه و شهرسازی، مقرر شد تأمین اعتبار راه آهن رشت - قزوین به صورت ویژه انجام شود.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی با اشاره به برگزاری این نشست در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بیان داشت: در این نشست مقرر شد تأمین اعتبار راه آهن رشت - قزوین به دلیل اهمیت راهبردی آن در تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب و یکی از مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان، بصورت ویژه انجام شود.

وی با بیان اینکه زیرسازی راه آهن رشت - قزوین بطول ۱۶۴ کیلومتر ۹۳ درصد پیشرفت کار دارد، ادامه داد: برای ساخت راه آهن رشت - قزوین تاکنون، ۱۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده اشت.
وی افزود : تکمیل راه آهن قزوین - رشت، هفت هزار میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

نجفی ادامه داد: همچنین در این نشست بر بهره برداری از باند برگشت ۳.۲ کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت - قزوین تا پایان مردادماه جاری و بهره برداری کامل از مسیرهای رفت و برگشت تا پایان آبان ماه امسال تأکید شد.

وی درخصوص تکمیل بیمارستان های نیمه تمام هم گفت: در نشست مذکور تصمیم گرفته شد علاوه بر قانون بودجه، از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز کمک اعتباری انجام پذیرد تا بیمارستان های آستارا، رضوانشهر، تالش، لاهیجان و لنگرود تا پایان سال به بهره برداری برسند.

به تقاضای استاندار گیلان و با دستور رئیس جمهوری، نشست بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه راه آهن رشت - قزوین در سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.

این نشست با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان تشکیل شد.

آزادراه رشت - قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.
۱۱ کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار، هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است.
پروژه راه آهن رشت - قزوین نیز از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود.
تکمیل پروژه راه آهن قزوین - رشت تا پایان سال جاری و فازهای بعدی آن، یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان گیلان است.
این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه ۱۰ میلیون تن بار را حمل و سه میلیون مسافر را جابجا کند.
ریل گذاری راه آهن رشت - قزوین، اواخر بهمن ماه سال گذشته از مسیر ایستگاه فلکده رشت آغاز شد.
هفته گذشته نیز در جلسه مشترک استاندار و مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، روند ساخت راه آهن رشت - قزوین و همچنین باقیمانده آزاد راه رشت - قزوین مورد بررسی قرار گرفته بود.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، اواخر فروردین ماه سال گذشته (۱۳۹۴) در پانزدهمین سفر استانی به گیلان آمدند.
۷۲۹۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*

راه آهن
رشت
آزادراه

ارتباط با سردبیر: newsroom@irna.ir
تماس بی واسطه با مسئولین
باشگاه مخاطبان ایرنا
برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.
فرستنده: *
پست الکترونیک:
ارسال یادداشت:
[Security Code] [کد دیگر]
کد امنیتی
ارسال
کلمات کلیدی : راه آهن رشت - قزوین
 
۱۳۹۵-۰۵-۱۱ ۰۹:۱۴:۳۰
خوب معلومه - در این سه سال کاملا" مشخص شده نوبخت بیشتر بجای اینکه مدیر برنامه و بودجه کشور باشه نماینده مردم گیلان در دولته - هر مصوبه و تصمیمی که مربوط به گیلان باشه قطعا" بودجه داره - سایر استانها بوقند (3858945) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۵-۱۱ ۰۹:۱۶:۰۷
هزینه این راه آهن چهار برایر بیشتر از راه آهن سایر استانها هست اما نوبخت اولویتش استان خودش گیلانه (3858955) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.