نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 360483
تصاویر/هاچ بک زیبا و کوچولوی رنو معرفی شد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۴
نسل سوم توئینگو بر روی پلت فرم مشترکی با اسمارت ساخته‌شده و موتور آن برخلاف رویهٔ متداول، در عقب خودرو قرار دارد. بدین ترتیب نیروی پیشرانه نیز به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. حال رنو نسخهٔ قوی‌تری از هاچبک شهری خود را با پسوند GT و با ۱۱۰ اسب بخار قدرت معرفی کرده است.

به گزارش پدال،  نسل سوم هاچبک کوچک شهری رنو یعنی توئینگو، در سال ۲۰۱۴ معرفی شد؛ اما این خودرو در نسل سوم دستخوش تغییر بزرگی شده بود. نسل سوم توئینگو بر روی پلت فرم مشترکی با اسمارت ساخته‌شده و موتور آن برخلاف رویهٔ متداول، در عقب خودرو قرار دارد. بدین ترتیب نیروی پیشرانه نیز به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. حال رنو نسخهٔ قوی‌تری از هاچبک شهری خود را با پسوند GT و با ۱۱۰ اسب بخار قدرت معرفی کرده است.

رنو توئینگو GT، هاچبک دیفرانسیل عقب تندوتیز

مهندسان رنو اسپرت، موتور سه سیلندر 0.9 لیتری توربوشارژ توئینگو را موردبازنگری قرار داده و قدرت و گشتاور آن را از 90 به 110 اسب بخار و 135 به 170 نیوتن متر افزایش داده‌اند. این همان موتوری است که در نسخهٔ تیونینگ شدهٔ اسمارت توسط برابوس نیز مورداستفاده قرارگرفته است. این افزایش توان با به‌روزرسانی سیستم هوا رسانی موتور و ایجاد تغییراتی در واحد کنترل ECU به‌دست‌آمده است. علاوه بر این، در گیربکس دستی خودرو نیز تغییراتی ایجادشده که احساس اسپرتی را به توئینگو GT می‌بخشد.

رنو توئینگو GT، هاچبک دیفرانسیل عقب تندوتیز

رنو توئینگو GT، هاچبک دیفرانسیل عقب تندوتیز

درحالی‌که توئینگوی استاندارد با موتور 0.9 لیتری TCe در 10.8 ثانیه از صفر به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست‌یافته و درنهایت به حداکثر سرعت 165 کیلومتر در ساعت می‌رسد، اما هنوز مشخصات عملکردی توئینگو GT اعلام‌نشده است. بااین‌حال عملکرد توئینگو GT بسیار شبیه به اسمارت برابوس خواهد بود که شتاب صفرتا صدی معادل 9.5 ثانیه دارد.

رنو توئینگو GT، هاچبک دیفرانسیل عقب تندوتیز

در توئینگو GT شاسی مورد تجدیدنظر و به‌روزآوری قرارگرفته، ESP به‌صورت ویژه تنظیم‌شده، سیستم فرمان سرعت متغیر بکار رفته و از رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی خاص استفاده‌شده است که مجموع این تغییرات به‌وضوح هندلینگ بهتر و بازخورد و پاسخگویی بالاتر فرمان را برای این هاچبک اسپرت دیفرانسیل عقب فراهم می‌آورد. ضمن اینکه به دلیل دیفرانسیل عقب بودن، از هندلینگ و مانور پذیری بهتری نسبت به همتایان دیفرانسیل جلوی خود برخوردار است.

رنو توئینگو GT، هاچبک دیفرانسیل عقب تندوتیز

ازلحاظ طراحی خارجی نیز توئینگو GT با کیت بدنهٔ تهاجمی‌تر، دریچهٔ هوای جانبی و یک رنگ نارنجی Piment جدید از مدل‌های معمولی متمایز می‌شود. همچنین ارتفاع کمتر و استفاده از اگزوز دوگانه به هرچه بیشتر اسپرت شدن ظاهر خودرو کمک کرده است.

رنو توئینگو GT، هاچبک دیفرانسیل عقب تندوتیز

رنو توئینگو GT، هاچبک دیفرانسیل عقب تندوتیز

رنو توئینگو GT، هاچبک دیفرانسیل عقب تندوتیز

رنو توئینگو GT، هاچبک دیفرانسیل عقب تندوتیز

هنوز تصاویر فضای داخلی خودرو منتشرنشده است اما رنو می‌گوید توئینگو GT به یک تریم نارنجی، روکش آلومینیومی پدال‌ها، سر دندهٔ اسپرت و روکش رکاب‌های ویژه با برند رنو اسپرت مجهز خواهد بود. نسخهٔ استاندارد توئینگو با استقبال مناسبی در بازار اروپا روبرو شده است و انتظار می‌رود این نسخهٔ اسپرت نیز خریداران بیشتری را به‌سوی این هاچبک کوچک فرانسوی جذب کند. رنو توئینگو GT برای اولین بار در تاریخ 23 تا 26 ژوئن در فستیوال سرعت گودوود به نمایش عمومی درخواهد آمد.

 
 
کلمات کلیدی : تصویر خودرو
 
قرتاسي
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۴:۱۲:۲۵
چقدر شبيه رنو5 اسپرت شده است (3747509) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۰۲:۴۲:۰۴
قیمتش چنده؟ (3748495) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.