متن بیش از حد وحوصله طولانی است .با مرور مختصر به آن :اینها نتیجه سخت گیری های بی مورد و بیش از حد لازم است.بدون هیچ استثنا نتیجه فشار بیش از حد انفجار است.در ضمن همه نباید تابع نظر خاصی باشند و طبق نظر شما از یونیفرم خاصی استفاده کنند. (629110) (moderator22)
خداوندا! چقدر دلم تنگ است!
دل تنگ برای آن شرم های دخترکان ایرانی!
و حیای آن پسران ایرانی! با سری به زیرو نگاهی پنهانی!
خداوندا دلم تنگ است! برای آن نجابت ها!
نجابت های غرورانگیز آن دخترکان معصوم ایرانی! دلم تنگ است برای آن غیرت های تای پای جان ایستای مردان ایرانی!
خداوندا دلم تنگ است! خداوندا دلم....
کجا رفت آن ناموس پرستی؟
کجا شد آن عشق پنهانی؟
کو آن مستی فارق از هستی؟
کو آن فروتنی بی خودپرستی؟
کو آن عفت ایرانی؟
کجاست آن غیرت ایرانی؟ (631013) (moderator19)
کجا رفت؟شما پاسخ دهید.توجه داشته باشید آنهایی که انقلاب کردند اگر نگویم هرگز شاید خیلی اندک کانال آمریکا را که در تهران پخش میشد نمیدیدند.برنامه های تلویزیون ملی را که از نظر اخلاقی دست کمی از شبکه های فعلی ماهواره نداشت و از نظر یکطرفه بودن خبر و سیاست هم دست کمی از سیما نداشت را میدیدند .ولی انقلاب کردند و همانها تا پای جان با دشمن بعثی جنگیدند.شما بگوئید با همه امکانات که داشتید اینها را که گفتید بدست آوردید؟کجا رفت؟ (631213) (moderator19)
سیاسیش نکنید. منظور بنده فقط از بعد اجتماعی و دینی این مسئله است. (636099) (moderator22)
غریبه
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۰:۱۴:۳۲
فرهنگ یعنی همین !
شما با توجه به ارزش ها و شخصیت خودتون بپوشید و بقیه هم همینطور!
شما که همه جای دنیا رفتی بهتر میدونی ، یه خانم با پوشیه و حجاب کامل تو پیاده رو از کنار یه خانم دیگه که لباس خاصی به تن نداره رد میشن! هیچ اتفاقی نمیفته!
فرهنگ یعنی این نه اینکه به زور به حریم افراد وارد شدن و چیزی رو تحمیل کردن! (637798) (moderator22)
محمدرضا
۱۳۹۰-۱۱-۰۹ ۰۰:۵۰:۵۸
به سلامتی بچه های دیروز که سیبیل میذاشتن تا شبیه بابا هاشون بشن نه مثل جونای امروز که زیر ابرو بر میدارن که شبیه ..!!!!!!!! (631275) (moderator19)
احسان
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۰۹:۵۵:۳۳
من كه فشاري نميبينم. الان هر كس هر كار دلش بخواد داره ميكنه.
اگر ما از ابتدا به كودكان چه در مدرسه و چه در خانه به جاي صرفا ياد دادن الفبا روش درست زندگي كردن را هم ياد بديم الان دنبال پاك كردن صورت مساله ها به جاي حل اونها نميريم. در نتيجه فشار در حد انفار هم به كسي وارد نميشه (637779) (moderator22)
ببین عزیز من ببین بزگوار از اول اشتاه رفتید به جای اینکه شوق به حجاب و مسائل شرعی ایجاد کنید از زور استفاده کردید حالا اکثراً زده شدند رفتندپی کارش (629125) (moderator22)
در کشورهای اروپایی و امریکایی هم مبارزه با حجاب است که رفتارها و مدلهای به مراتب بدتر از انکه در ایران مشاهده می شود انجا وجود دارد!
و غالبا مدهای،مبتذل در ایران حاصل از خلاقیت خود افراد نیست بلکه برگرفته از مدهای رایج در کشورهای غربی است که در ماهواره ها تبلیغ می شود
(629897) (moderator22)
آنچه که شما در رسانه ها از فرهنگ لباس و مد در غرب میبینید انتخاب شده است حتی توسط شبکه ماهواره ای. با عرض تاسف باید بگویم که اگر اینگونه که در ایران لباس و مد در مکانهای عمومی رایج شده را در غرب استرالیا در خیابان بپوشند مردم نخواهند گفت چه قشنگ شده بلکه از اون متلکها میپرونند. باید بعضی از ایرانیا خصوصا خانمهای ایرانی را ببینید که فکر میکنند همه به ظاهرش قبطه میخورند ولی ده قدم جلوتر بعضی ها تیکه پرانی بد میکنند و خودش حالیش نیست. (630089) (moderator7)
سخن تازه
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۱۷:۰۷:۳۱
سلام
برادر بازرگان، عقدهای خودت هستی!
جلب توجه کردن یک خواسته فطری است، یکی زیاد درس میخواند تا مطرح شود، یکی کار خوب می کند، یکی حرف متفاوتی دارد و یکی جور متفاوتی ظاهر می شود.
اینقدر خودت را با بقیه جمع نبند! (629130) (moderator22)
سید امیر
۱۳۹۰-۱۱-۰۸ ۱۰:۰۲:۴۲
کی گفته فطری است؟
چه کسی در فطرت شما نیاز به "جلب توجه" را قرار داده؟ خداوند؟!!!
اشتباه نکن بگو ناشی از غریزه است نه فطرت، غریزه هم باید کنترل شه چرا که ما "انسان" هستیم و اقتضای انسانیت "کنترل" اعمال است.
نیاز به عاطفه هم که هر جوری نباید تامین شه، مگه نیاز به غذا رو با خوردن غذا از تو زباله میشه تامین کرد که برای تامین عاطفه عملا این رو تجویز میکنند... (629952) (moderator22)
سازمخالف
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۱۷:۰۸:۴۴
اشاعه ی هر کاری که باعث گناه میشود از خود آن کار بدتر است.
رسانه ملی به خوبی هرچه تمام تر این کار را انجام میدهد .
(629132) (moderator22)
نکته گو
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۱۷:۱۰:۱۸
از قدیم گفتن طرف از اونطرف پشت بوم افتاد، در کار فرهنگی هرچقدر بی مطالعه و غیر فرهنگی و با زور عمل کنید(مجریان کسانیاند که دم از فرهنگ میزنند ولی فرهنگ را نمیشناسند) نتیجه اش میشود اینکه عده ای برای مقابله با این فشار طوری عمل کرده تا هنجار شکنی کنند در مجموع هر دو گروه (گروه فشار و گروه هنجار شکن) با ندانمکاری خود ریشه فرهنگ ملی ایران را خواهند زد. (629133) (moderator22)
در اروپا در داخل وسائل حمل و نقل عمومی اگر دخترک و پسرکی در کنار هم هستند در کیفشان کتاب برای مطالعه پیدا میشود سرانه مطالعه ما چقدر است ایا باعث سرافکندگی تیست؟ (629134) (moderator22)
یه مطلبم در مورد مرض گیر دادن به جوونای بدبخت بنویسین
اقا به کسی چه مربوطه هرکسی ازاده هر جور دوس داره لباس بپوشه تا وقتی مرتکب جرم نشده باشه (629156) (moderator22)
جرم اينه كه كسي با ظاهر زننده اش سلامت اخلاقي و فرهنگي جامعه رو به خطر بندازه عزيز! (629865) (moderator22)
بحث اینجاست که این زنندگی ظاهر معیارش شده سلیقه شما برادر! (630083) (moderator7)
طلا فروش ها اول مغازه هایشان را با دزد گیر و حفاظ و قفل و .... محافظت می کنند انگاه اگر کسی مرتکب جرم دزدی شد شکایت می کنند و شخص دزد را می گیرند
(یعنی طلا فروش ها تمام مردم دزدی نکرده را دزد می پندارند ؟! چقدر بد طینت!؟)
هنوز طلافروشی را ندیدم که مثل حراجی ها طلاهایش را توی دکه به فروش برساند و هیچ شرکت بیمه ای این نوع طلا فروشی را بیمه نمی کنند ( عجب، بیمه گذارن تمام ادم ها را دزد می پندارند؟!) (629907) (moderator22)
اگر کسی دوست داشته باشه که کاملا لخت بیرون بیاد چطور ؟ هنوز که جرمی انجام نداده؟
می دانید که در کشورهای غربی هم کسی نمی تواند لخت و عریان ظاهر شود و انها نیز به یک حداقلهایی پایبندند (630173) (moderator7)
مهرداد اصالتی
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۱۷:۳۸:۰۶
به هر سه استدلال شما برای اینکه بار حکومت را سبک سازید نقد وارد دارم.
در مورد استدلال 1- بدیهی است که شما اصلا موضوع بحث و افراد موضوع بحث را در این استدلال دچار سفسطه ای هوشمندانه کرده اید! این امر واضح و مبرهن است که سوال این است" چرا افراد در ایران بیشتر جلب توجه می کنند" . خب طبعا یک فرد غیر مذهبی و یا غیر معتقد به مذهب از چهارچوب حجاب به جلب توجه می پردازد و این موضوع اصلا در مورد فرد مذهبی صدق نمی کند. ولی اگر این فرد غیر مذهبی در حکومتی مانند آمریکا رشد می کرد به هیج عنوان عقده نشان دادن خویش را در همه جا و همه مراسم نداشت! در آمریکا یک زن در سر کارش با کت و شلوار ظاهر میشود، به شنا می رود به مراسم مربوط به پایکوبی و جشن نیز می رود ولی در جایی که نباید جلب توجه نمی کند! در ایران فردی که عقایدش مانند همانند زن آمریکایی است بالاجبار از دهها مورد از تفریحات باز داشته می شود و بنابراین به شکلی ناخودآگاه در خیابان به بیان عقاید خویش از زبانی دیگر و به شکلی که جلب توجه می نامید می پردازد. آرایش شدید در یک مکان برآیند عدم امکان آررایش در محل کار، محل تحصیل و... است!
در مورد استدلال 2- شخصیت یک ایرانی مقیم خارج که در ایران به دنیا آمده است را با شخصیت یک ایرانی که در خارج از ایران رشد کرده است اگر مقایسه کنید به تهی بودن استدلال خویش پی می برید. من در سفرهای خودم به بلژیک و صحبت کردن با چند تن از ایرانی هایی که در آنجا به دنیا آمدند از پدر و مادر ایرانی متوجه شدم که اتفاقا آنها به واسطه پدر و مادر ایرانی خویش در بسیاری از موارد حریمها را رعایت می کنند که اصلا در ذهن یک بلژیکی نمی گنجد. به عبارت دیگر، اگر ایرانی در خارج از کشور دست به عقده گشایی می زند بابت جبران شرایطی بوده است که در ایران به او تحمیل شده است.
در مورد استدلال 3- به این عقده گشایی یا جلب توجه نمی گویند. انسانها تنوع طلب هستند و زنان هم دوست دارند چهره متفاوتی از خویش به نمایش گذارند. لباس زیبا و متنوع پوشیدن شاید برای شما که جز لباس سفید یک دست یا سیاه یک دست بلند روی شلوار تا به حال چیز دیگری مثبت جلوه نکرده جلب توجه برسد!! در اروپا نیز، زنان سفید پوست برنزه می کنند تا به زندگی خویش تنوع ببخشند! در هر کشوری این شرایط وجود دارد! در ضمن من متوجه ربط این استدلال شما با مقصربودن یا نبودن حکومت نشدم. (629163) (moderator22)
ممنون از استدلال خوبتون، فكر ميكنم جواب خوبي به نويسنده داديد (654436) (moderator22)
واقعاً چرا ما ایرانی ها اینقدر به هم نگاه می کنیم؟! (629164) (moderator22)
هر اتفاقی که برای این فرهنگ افتاده خوب یا بد نتیجه سیاستهای خودمونه. تقصیر کسی نندازید! (629168) (moderator22)
نیاز به زیبایی از دغدغه های غریضی هر بشریه عزیز من...الله جمیل و یحب جمال (629175) (moderator22)
عليرضا
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۱۷:۵۴:۴۲
شايد آره ولي اينقدر مشكل تو جامعه هست كه اين مسئله اصلا مهم نيست به نظرم (629187) (moderator22)
علیرضا پژوه
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۱۷:۵۸:۰۷
" نقل می کنند که چند سال پیش از انقلاب، محمدرضا پهلوی شاه مخلوع ایران سفری رسمی به خطه سرسبز گیلان کرد. اکثریت علما هم به جبر نهادهای امنیتی به استقبال وی رفتند از جمله مرحوم آیت الله سید محمود ضیابری زعیم روحانیت رشت و گیلان جزو استقبال کننده ها بود. دست اندرکاران سفر به عنوان بازدید و تشکر از استقبال ایشان، برای شاه ملاقات اختصاصی با حضرت آیت الله ترتیب دادند. شاه که سخن خاصی برای گفتن با این مرد روحانی و عالم نداشت بعد از تعارفات مرسوم برای صمیمی شدن جلسه و به اصطلاح باز کردن سرحرف خطاب به ایشان گفت: خوب جناب آیت الله وضعیت تدین مردم گیلان چگونه است؟ آیت الله ضیابری نیز با زیرکی پاسخ داده بود: اعلی حضرت، جدم پیامبر اکرم (ص) فرمود: الناس علی دین ملوکهم!
پاسخ بسیار هوشمندانه بود مستقیما به شاه نسبت بی دینی نمی داد ولی در عین حال وضعیت بد تدین جامعه را مستقیما به وی منتسب می کرد. خوب با وضعیت سواحل دریا و شیوع روزه خواری در ایام ماه مبارک رمضان و رواج سایر منکرات نظیر بازبودن روسپی خانه ها و کاباره ها و دانس ها و غیره، روحانیت هیچ گاه از وضعیت تدین جامعه راضی نبود و این را همه از بی دینی حاکم میدانست. "
http://rovatehadis.com/archives/15537
برادر من
کسی از اسلام ایرادی نمی گیرد اگر بحثی هست بر سر نحوه اجرای آن است و می دانید که تمامی مشکلات جامعه ما از همین مجریان است . (629189) (moderator22)
فریبا پورمحرم از آلمان
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۱۸:۲۰:۵۱
باسلام
گرچه میدانم که الف هیچگونه از مطالبم را چاپ نمیکند اما باز احساس وظیفه کردم تا بازی نظری کوتاه بنویسم .
آقای بازرگان ممنون از مطالب واشارات بسیار زیبا وکارشناسی شما .
بنده نیز مدت زیادی است که دارم در خارج از کشور زندگی میکنم وافتخار داشتن دین اسلام واجرای اقل فرامین دینی یعنی حجاب وفرایض را دارم وباید یک مطلبی را متذکر شوم که .
اولا حجاب چه برای زنان وچه برای مردان جزو دین اسلام است یعنی کسی که اعتقاد به اسلام دارد باید بداند که یکی از موازین دینی ما که باعث حفظ عفت ومتانت شخص میشود حجاب است نه عریانی وجلوه نمایی .
در ثانی این بد حجابی که در ایران ما می بینیم نوعی کج فهمی دین است نه کج خلقی با دین .
چرا که اغلب خانواده ها حجاب دارن ولی با ارایش یا بیرون انداختن نیمی از موی سر به بیرون از روسری یا پوشیدن لبا سهای کوتاه وتنگ برای مردان.
چه برای مردان وپسرها وچه برای دخترها وزنان در مورد حجاب وارایش
مثل این میماند که پزشک ما را از خوردن بعضی اقلام مانندقند یا نمک منع کرده باشد ولی بعضا مصرفش کنیم وبگویم طوری نمیشه ،
اتفاقا خیلی هم طوری میشه ، چون بدنی که به نخوردن ومحدود کردن یک ماده غذایی عادت کرده دیگه بعد از دستور شکنی لنگ مزنه وخوب ودرست عمل نمیکنه و بیمار بیشتر نمود میکنه .
پس اگر طرف مسلمان باشه ونماز بخونه ولی تمام تن را نقاشی یا تاتو بکنه وبعد بره زیر ابرو برداره وریش خود را هم الکترولیزی بسوزونه ورز لب بزنه بره بیرون که با موازین عفت ومتانت اسلامی همخونی نداره یا اونی که حجاب داره ولباس تنگ میپوشه وآرایش غلیظ میکنه وگلوپ هم برای رقص میره که باعقل جور در نمییاد تا با دین باشه ؟
من که سالی یکبار میام ایران عزیزو بعضی از جونها وهموطنانان خودم را می بینم وتعجب می کنم که این وضع یعنی چه ؟هیچوقت نگقتم اینجا اروپاست ؟چون ما تو اروپا اینها رانمی بینیم ویا اگر هم ببینیم خیلی کم ومحدود می بینیم.
من وقتی میام ایران ویک مراسم دعا یا ختم قران شرکت میکنم انگار که رفته باشم پارتی
زنان چنان با آرایش ولباسهای انچنانی وسرو وضعی میان که آدم ا زمحتوای اون جلسه دور میشه .
جرایی این کارها را باید در وجود وشخصیت این افراد جستجو کرد چون اگر اسلام باعث این عقده شده باشد که باید کشورهای اسلامی دیگر بدتر از اینها باشند که نیستند واگر بی دینی وازادی باعث این وضع میشه که باید در اروپارا تخته کرد چون مردم همه اش پی مدورنگ ولعاب وارایش وغیره خواهند بود
پس ریشه اینها در فقر فرهنگی خود ماست نه در فقیری یا ثروتمندی کشور ما ،چرا که نتونستیم بفهمییم که این آرایشها وجلوه ها برای کجاها است وبرای چه کسانی ...؟
ما هیچوقت نتونستیم جای شایسته وخوب استفاده از بعضی ابزار ها ووسایل زندگی را هم بدانیم وهمیشه اصراف وزیاده روی در خلق وخوی ما رشه کرده ،
در همه موارد خواستیم چشم وهم چشمی کنیم وبقول معروف چشم دیگران را کور کنیم وجلوی کسی کم نیاریم غافل از اینکه از همه چیز کم میاریم چون اصالت وشعور وقدر یک شخص در متانت وحجب وحیائ اون است نه چیز دیگر . (629217) (moderator22)
اینها برای این است که اینجا همه چیز اسما اسلامی است ولی تربیت آدمها اسلامی نیست، این تربیت که عرض کردم مربوط به خانواده، مدرسه، تلوزیون، ماهواره، جامعه، دانشگاه و حکومت می شود. بارها شنیده ایم که بچه آنچه را می بیند یاد می گیرد نه آنچه را که می شنود. همه ما بچه هایی هستیم که یاد می گیریم حتی الان که بزرگتر هستیم، هرچند شخصیت اصلی انسان در چند سال اول زندگی تا چند سال بعد از بلوغ شکل می گیرد و ایران ما موفق نبوده است انسان های ارزشی بسازد، علتش شاید همین شعار و عمل نکردن باشد، اینکه در تلوزیون و مدرسه تبلیغ شرع و اسلام و اخلاق و حجاب می شود ولی در جامعه چیز دیگری است، اینکه بچه می بیند پدر زحمتکشش که او را دوست دارد به 99 درصد مردم فحش می دهد و گله دارد، مادرش هم همین طور، اینکه می شنود عدالت در اسلام شیعی اصل است اما می بیند بی عدالتی بیداد می کند، می بیند مدرسه و دانشگاه را طبقه بندی کرده اند ولی می گویند قانون می گوید همه جامعه باید از آموزش رایگان و یکسان استفاده کند، می گویند دروغ بد است ولی دروغ رواج دارد، حرام بد است ولی گرانفروشی، کم فروشی و حرام خوری رواج دارد، خلاصه فاصله از آنچه ما می شنویم و تا آنچه می بینیم بسیار است، دلایل دیگری هم حتما دخیل است، وقتی سید اسد آبادی می گوید که در غرب اسلام دیدم و مسلمان ندیدم، و در بلاد اسلامی مسلمان دیدم و اسلام ندیدم می فهمیم که مشکل اصلی کشور های اسلامی از گذشته دور تا به امروز همین فاصله گفتار و عمل بوده که سبب شده تربیت آدمها درست شکل نگیرد، و این به خاطر تمام آن محیطی است که شخص در آن زندگی می کند. از ماست که بر ماست. از عالمان بی عمل و کج عمل. (637836) (moderator22)
متاسفانه در سال های اخیر پایه های "فرهنگ ایرانی" نابود شده است. کسی برای شعر حافظ و شاهنامه خوانی و حتی ضرب المثل ارزشی قایل نیست.
در جامعه ما ارزش به قلدری و زورگویی و بد دهنی است.
به نظر من صد در صد تبلیغات صدا و سیما و فیلم هایی مثل سری اخراجی ها در این زمینه موثر بوده است.
همین ها کم کم باعث شده است تا این خلاء فرهنگی با ناهنجاری پر شود.
در مقایسات خود فراموش نکنید که سن ازدواج در ایران به دلایل عمدتا اقتصادی بالا رفته است و روابط آزاد دختر و پسر نیز به طور رسمی وجود ندارد.
همه اینها در کنار هم جامعه ما را به جامعه ای سرطانی تبدیل کرده است که نویسنده محترم فقط یکی از غده های آن را پیدا کرده است در حالی که بیماری در همه جا نفوذ کرده از سیاست و اقتصاد و فرهنگ و ورزش و ... (629224) (moderator22)
این درست نیست که بی حجابی بی بندوباری است کشورهای غربی بیحجابندولی خیلی از کشورهای مسلمان ازهمه لحاظجلوتروپیشرفته اندآنهازنانشان فقط در مهمانیها آرایش میکننددر حالی که درادارات ومحل کاربسیاررسمی ومعمولی هستندمتاسفانه جوانهای مافقط از بازیگران ومدلهای فشن آنهارا کپی میکنند (629231) (moderator22)
در غرب همه بی حجابند ولی عقده ای نیستند در بی حجابی خودشان معمولی هستند. (630094) (moderator7)
م م کریما
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۱۸:۳۶:۱۲
و لقد کرّمنا بنی آدم... (629236) (moderator22)
اقای نو یسنده؛ شما با کدام استناد محکم دینی جوانانی را که ممکن است نزد پرودرگار بسیار پاکتر از من و تو و خیلی از دیگران باشند مریض مینامید و به انها توهین میکنید فقط به این خاطر که فرم مو یا ظاهرشان مطابق میل من و تو نیست ؛ اینرا بدانید تا موقعیکه ظاهر و فرم موی کسی ضرری برای دیگران نداشته باشد ان فرد خیلی با ارزشتر تر از ان مدیر کل بانکی است که ظاهر مقبول شما را رعایت میکند ولی میلیاردی حق همین جوانان را اختلاس میکند و یا با ضعف مدیریت خود توانایی کنترل و پیشگیری این اختلاسها را نداشته باشد. (629246) (moderator22)
نویسنده با ذکر یکی از تجربیاتش مشکلی اجتماعی را مطرح می کند و در زمینه ریشه های آن استدلالاتی ارائه می کند. ممکن است ادبیات نویسنده در برخی الفاظ چندان مناسب نباشد اما خواننده باید کلیت مبحث را توجه کند.
کلیت مبحث این است که ظاهر فرد باید با هنجار جامعه تطابق داشته باشد نا با "میل من و تو". نویسنده چیزی درباره هنجاری که می پسندد نگفته پس نمی توان از نوشته استنباط کرد که ایشان ظاهر مدیر کل فلان بانک را پسندیده باشد.
نویسنده تلاشی نداشته است که درباره همه معضلات موجود در جامعه صحبت کند. پس نمی توان انتظار داشت که معضلات اقتصادی مانند مسأله اختلاس جایگاهی در نوشته پیش رو داشته باشد. (630278) (moderator19)
چند نکته به نظرم میرسه که دوست دارم اینجا بگم
۱-اول اینکه کی به شما اجازه داده دیگران رو تحلیل کنی؟اولین نکته که سالها خارج بودن یا مسلمان بودن باید یاد میگرفتید این بوده که سرتون رو تو خیابون بندرزین پایین و سرت تو کار خودت باشه نه اینکه با تلسکوپ بری اینورو انور ملتو نگاه کنی من به این میگم مریضی فوضولی و چشم چرانی
۲-همه انسان نیاز به توجه داران در هر سنی مثلا خود شما اگه از همسرت یا فرزندت مورد توجه قرار نگیری ناراحت می شی پس این مریضی نیست
۳-ایرانی های خارج از کشور معمولا بد از چند مدتی متوجه میشن که اگه هر کاری هم بکنند باز هم تو خیابان یا ....توجه خارجی رو نمتونن جلب کنن و بد از چند مدت مثل بقیه میشن هر چند من این مورد رو تا حالا ندیدم
۴-در مورد زنان یونانی هم باید بگم که چون انها میتونن از سن پایین هر کاری دلشون می خواد بکنن دیگه (از جمله رنگ کردن مو) عقده ی به وجود نمیاد عقده وقتی به وجود میادکه شخص مدت درازی نتوانسته باشه به ان نیاز یا خواسته دسترسی داشته باشه
۵-اون دانشمندی هم که شما ازش تعریف کردی من بهش میگم خودخواه و از خود متشکر
۶- افرادی که تو سنین ۱۴-۳۰ سال چون به سن بلوغ رسیدن نیاز به توجه جنس مخالف دارن این کاملا غریزی هست و شما اگه به باغ وحش هم سری بزنی نظیر اینرو می ببینی ! و برای همین سعی می کنن جلب توجه کنند(البته من نمیگم همه و یا فقط در این سنین ولی فکر می کنم ۷۰٪ شامل این گروه باشن) و راه حلهای که به ذهنم میرسه ایناست
۱-ازدواج
۲-متمرکز کردن انرژی و حواس روی درس یا ورزش یا عبادت....(هر چند این روش نه ۱۰۰٪ هست نه برای هر کسی) (629267) (moderator22)
با نویسنده موافقم. برخی از آرایش ها و لباس های که در ایران می بینیم را در خارج نمی بینیم. حتی در میهمانی های شبانه. اصولا در خارج از کشور زنان یا اصلا آرایش نمی کنند یا دارای آرایشی بسیار ملایم هستند. لباس پوشیدن ها و مدل موی پسران هم در خارج فقط در بین پسربچه های نوجوان دیده می شود.
من فکر می کنم مهمترین دلیل این وضعیت توجه دولت به این امر است. خیلی از مردم ممکن است به دلایلی از حکومت ناراضی باشند و یا اگر هم ناراضی نباشند بدشان نمی آید برای ابراز قدرت کردن در برخی کارها با حکومت مخالفت کنند. زمان شاه دانشجویان کتاب های کمونیستی را به زحمت کپی می کردند و با ترس فراوان به دست می آوردند و می خواندند. اما بعد از انقلاب تا به امروز که این کتاب ها در دسترس همه هست کسی میلی به خواندنشان ندارد. در مورد حجاب هم هر قدر دولت حساسیت نشان دهد متاسفانه لجبازی ها بیشتر می شود و بهترین کار برخورد کردن متعادل با این قضیه است.
در مورد بخش آخر مقاله، تا چند سال پیش کسانی که واقعا به حجاب معتقد بودند چه در داخل و چه در خارج آن را به طور کامل رعایت می کردند و کسانی که نبودند در داخل کشور آن را نصفه نیمه داشتند و درخارج هم حجاب نداشتند. امروز باعث تاسف بسیار است که می بینیم در میان جماعت دین دار هم حجاب نصفه نیمه دارد به عنوان حجاب واقعی جا می افتد. من در مالزی زندگی می کنم. کشوری که در آن حدود 60% مسلمانان با حجابند و 40% بی حجاب و در این شرایط حجاب ایرانیان مایه سرشکستگی و مسخره شده است. وقتی پای صحبت آنها می نشینیم متوجه می شویم که آنها (به توجه به تبلیغات دستگاه عربستان) فکر می کنند ایرانیان و شیعیان اصلا به دین پایبند نیستند و پوشش زنان ظاهرا باحجاب ایرانی مزید بر علت شده است. (629290) (moderator22)
واقعا جای تاسف است واین نتیجه تسامح گروهای مختلف از زمان دولت کریمه هاشمی تا خاتمی وپایان حوش احمدی نژاد (629301) (moderator22)
جالب بود.ممنون.
باید که از خودمان شروع کنیم.اگر فلان مدیر و بهمان رییس مسولیت پذیر نیست ، اهل فامیل بازی است ؛ اهل ریا است ، و همه و همه ناشی از این است که فرهنگمان باید اصلاح شود و با کوبیدن دیگران اصلاح نخواهد شد.باید از خود شروع کنیم.
موفق باشید. (629328) (moderator22)
سلام
اگر شما 3 تا دلیل میارین و میگین تقصیر حوکومت نیست من میتونم( 3هزار ملیارد )دلیل بیارم که جز حکومت کس دیگه ای مقصر نیست وضربه هایی که با این سیاستهای غتط به اسلام وارد میشه جبران پزیر نیست...
خدا آخر عاقبت مون رو به خیر کنه. (629332) (moderator22)
صدیقه
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۱۹:۴۳:۰۸
گمونم چیز جدیدی نیست
شاید بیشتر به فرهنگ ما ارتباط داشته باشه
ظاهراً 40 سال پیش هم مصرف مواد آرایشی در کشور ما 5 برابر بقیه جاها بوده. (629337) (moderator22)
جاوید
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۱۹:۴۴:۰۹
1:آقا دارندگی و برازندگی رو که هممون شنیدیم. به نظر من هر کس دارد میتواند داشته هایش رو هر تور که دوست دارد به نمایش بذارد حالا ممکنه این پول یا ماشین یا زیبایی ویا هر چیز دیگری که موجب جلب توجه هست باشد.
2:آقای نویسنده خود شما تو متن 2 بار از سفر های خارجی تون گفتید و دیگه ما از یه آدم عادی توقع ای نداریم.
3:مشکل ما این چیزا نیست به نظر من اولا کل ایرانیا فرهنگ استفاده از نعمت ها رو ندارن.حالا فرق نمیکنه این نعمتی که خدا به ما داده چیه مهم اینه که نعمت خداست.دوما مشکل اصی ما دولت که باعدم کنترل اجتماع و ایجاد اختلافات طبقاتی زیاد بین مردم باعث این به قول شما جلب توجه افراطی شده.
و مشکلات ما هر روز رو به افزایشه بجای کم شدن و مثال بارزش اینه که ما تئو دهه ی گذشته از این جور بی فرهنگی یایی نداشتیم. (629339) (moderator22)
1 پسر مجرد
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۱۹:۴۵:۵۲
شوهر قحط شده ، دخترا قحطی زده شدن ! بیچاره ها (629342) (moderator22)
سلام بانظر خود باختگی وبی فرهنگی در بعضی از افراد جامعه موافقم البته این حالت در تمام جامعه هایی که حتی کمی ازادی دارند وجود دارد وگمانم طبیعی باشد و تمام افراد یک جامعه خوب و ایدال نمیتوانند باشند . در عربستان هم اداره امر بمعروف دارد واین اداره یک حکومت بسته ودگم کاملی را بوجود اورده که از بعضی جهات خوب میباشد (629443) (moderator22)
من هم چند سالی را خارج از کشور بودم و با توجه مسایل اعتقادی و فرهنگی، بیشترین تفریحات ما علاوه بر بوستانها گشت زدن در مراکز خرید بود. واقعا فقط ایران می بینم که مراکز خرید به سالن مد و ارایش های آنچنانی تبدیل میشه. این تفاوت خیلی فاحشه. باید جامعه شناسان و متخصصین علوم رفتاری نظر بدن که علت چیه (629659) (moderator22)
هرچند اینگونه جلب توجه ها را نمی پسندم، ولی ضرری به من وارد نمی شود. خوشم نیاید نگاه نمی کنم. مهم پاکیزگی است. (629679) (moderator22)
سالهای بسیاری در ترکیه و چند کشور دیگر اروپایی بوده ام و توریست های ایرانی از فاصله زیاد قابل تشخیص هستند با لباس و ارایش های غلیظ که دارند . زنها و دختران ترک در کل ارایش نمی کنند و همیشه این را از من بعنوان یک ایرانی داشتند که چرا دختران و زنان ایرانی اینچنین ارایش غلیظ انجام می دهند زیرا ما این را در جامعه بد می دانیم و اکثرا زنهای رقاص و یا زنهایی که در محله های خاص هستند اینچنین ارایش می کنند . که جوابی نداشتم بدهم و به خانمهای ایرانی که می گفتم از شرم سرخ می شدم اما انها بدون هیچگونه عکس العملی جواب می دادند که به ترکها چه ما چکار می کنیم . (629710) (moderator22)
واقعا چقدر بد سلیقه هستین. آیا در شرایطی که کشور در بحران اقتصادی(رشد اقتصادی دو سال متوالی زیر یک درصد) ، مالی( تخلف 3000 میلیاردی و اوضاع طلا و ارز) ، امنیتی (ترورها رو یادتان نره) خدا وکیلی این موضوعیه که به اون بپردازین. اگر نگم که غرضی است در کار (انحراف افکار عمومی) حتما بد سلیقه که حتما هستین. (629828) (moderator22)
خوب مگه الف در مورد بقیه مسایل دیگه ای که گفتید مطلب نذاشته؟؟؟
این هم یکی از مشکلات جامعه ماست و باید پوشش داده شه. (630600) (moderator19)
بی بصیرت
۱۳۹۰-۱۱-۰۸ ۰۸:۴۶:۲۹
خب این همه نوشتی در حقیقت اثبات کردی که بیشتر از همه توجه شما رو جلب کرده ظاهرا
خب قربونت برم شما نیگا نکن آ آ (629840) (moderator22)
ولی وقتی ظاهر زننده میشود ناخوداگاه تعجب من که یک خانم هستم با یک حجاب کاملا معمولی راهم جلب میکند،هرلباس و ارایشی جایگاهی دارد ولی متاسفانه الان دیگه طرز ارایش ها طوری شده که ادم با مهمونی اشتباه میگیرد،و البته این مشکل بزرگی است که باید ریشه یابی بشود نه اینکه با توسل به زور به دنبال حل کردنش باشیم، (630040) (moderator7)
هر چیز زورکی اینجوری میشه
عمرا اگه چاپ کنی الف (629843) (moderator22)
ببخشید ولی پیراهن روی شلوار انداختن و تسبیح دست گرفتن و ریش گذاشتن و خیلی کارهای مشابه هم خودنمایی هست ولی در یک جهت دیگه .
چونکه ضمن خود نمایی، به نیت رسیدن به اهداف مادی انجام میشه... (629853) (moderator22)
ناشناس
۱۳۹۰-۱۱-۰۸ ۱۰:۵۹:۵۹
درست است و اون هم خودش افراطی گری و نوعی جلب توجه است،تیتر ای متن هم همین است:مرض جلب توجه افراطی (630070) (moderator7)
این تصاویر خودش نوعی اشاعه فحشا است تصاویری که در احتمالا در ایران نمی باشد (629919) (moderator22)
جلب توجه
۱۳۹۰-۱۱-۰۸ ۱۰:۳۲:۰۴
اصلا همه مطلب شما قبول
شما تو این مطلب نشون دادی که زبان بلدی و کشورهای مختلفی هم رفتی و تو همبن مطلب میگی بعضی ها که زبان بلدن یا سفر توریستی رفتن با گفتن کلمات یا خاطرات جلب توجه میکنن. ... (630015) (moderator19)
ستاره
۱۳۹۰-۱۱-۰۸ ۱۲:۱۶:۰۸
از جوونای امروزی بدم میاد هرچند خودمم جوونم.از خودم بدم میاد که توی این زمونه به دنیا اومدم.من ازدواج کردم هر وقت با شوهرم میرم پاساژ پشیمون میشم.انقدر قیافه دخترا جلف و زننده شده.بعضی وقت ها لعنتشون میکنم چون همینان که باعث میشن بنیان خانواده ها از هم بپاشه.بعضی ها شون انقدر آرایش کردن و لباس های تنگ و مخصوصا شلوار های تنگ میپوشن که من که زنم هم نا خوداگاه متوجه اونا میشم چه برسه به شوهرم.واقعا از این نسل متنفرم.جالب اینجاست که بعضی از همین به اصطلاح خانم ها با اینکه میبینن من کنار شوهرمم بازم نگاش میکنن.چقدر وقیحانه. (630199) (moderator19)
تلنگر
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۲:۵۱:۴۳
ستاره خانم شاید بهتر باشه بجای تماشای این دخترها و بهم خوردن حال مبارک چار چنگولی مواظب همسرتون باشید (635623) (moderator22)
farzad
۱۳۹۰-۱۱-۰۸ ۱۳:۵۴:۲۹
بسیاری از سلیقهها برای لباس پوشیدن در چهار چوب حداقلهای منطقی قابل قبول هستند، و نمیتوان انگ بیمار به صاحبان این سلیقهها زد. (630421) (moderator19)
اساسا افاط و تفریط در هر کاری نکوهیده است به نظر من این در کشور ما یک دوره گذار است و اگر کاری باهاش نداشته باشیم فروکش میکنمد و از نظر اکثریت امر ی نکوهیده می شود (631203) (moderator19)
آقا چرا در این مسائل دخالت میکنید بگذارید جوانها جوانی کند خودشان کمی بزرگتر شدند طور دیگری میشوند ، واقعا برای من این تنوع و سلیقها جالب و شیرین است بچههای خود من هم همینطور بودند الان هم هر کدام بهتر تحصیلات و شغل را دارند هر سنی دوران خودش را دارد و خیلی هم خوب است (632522) (moderator19)
به نظرم این رفتار کاملا طبیعیه و اصلا مرض نیست . اگه یک شخصی زیاد غذا بخوره شما میگید مرض پر خوری داره؟ خیر ، ایشون غذا خیلی دوس دارن ، حالال بعضی ها هم اینکه دیگران بهشون توجه کنن رو خیلی دوس دارن و این مرض نیست. (635229) (moderator22)
من وشما که اسلام نیستیم .....ضمن احترام به همه عزیزان :اسلام هیچگاه بازیبایی وآراستگی واستفاده ازوسایلی که به زیبایی وآراستگی کمک می کند مخالف نیست اصلا اسلام بود که فرق گذاشت بین عطرزنانه ومردانه(عطرملایم برای زنان وعطرتند برای آقایان)امام سجاد (ع) که بعضا آنحضرت را درحدّ یک بیمار همیشه علیل به جوانان معرفی می کنند موهای فراوان وبلند خودرا برای اینکه مانع سجده درنمازنباشدباوسیله ای می بست وپیامبر(ص)بخشی از درآمد خود را به عطریات اختصاص میداد ووقتی ازمجلسی تشریف می برد ساعتها بعد کسی می آمد به آن مکان می گفت پیامبر اینجا بوده ؟می گفتند چطور؟ میگفت چون بوی عطر مخصوص ایشان بعد ازساعتها مانده . حتی درباره آن حضرت هست که موهای خودرا به شکل دو رشته طناب می بست وزمانی که درنماز حسنین (ع)نوه هایش درسجده نماز برکمر پیامبر می نشستند موهای بافته اورا می گرفتند که نیفتند
البته ضمن مخلف نبودت دین با این مسایل باید گفت شرابط زمان ومکان استفاده هم دستوراتی داده که حقیر معتقدم اگرباهرجوان مسلمانی اینگونه بحث کنیم مجاب شده وآنرا می پسندد نه اینکه هرچه خود می پسندیم آنرا عین اسلام بدانیم ونظر دیگران را عین کفر. (639078) (moderator22)
جلب توجه کردن یک ویژگی طبیعی است و خیلی جاها برای زندگی انسان سودمنده.
مثلا برای جذب جنس مخالف برای ازدواج.
کسب موقعیت اجتماعی بهتر و جذب دیگران می تونه باعث بشه که موقعیت اقتصادی افراد هم بهتر بشه.
البته همزمان ممکنه این ویژگی در خیلی جاها هم به افراد آسیب برسونه. (639218) (moderator22)