نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 363445
یشنهاد خرید لینکداین به قیمت ۲۶.۲ میلیارددلار توسط مایکروسافت
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۵
در حالی منبع آگاه از خرید بالقوه کمپانی لینکداین توسط مایکروسافت به قیمت ۲۶.۲ میلیارد دلار خبر داده که بازنده اصلی این معامله کسی نمی‌تواند باشد جز کمپانی نرم‌افزاری سلزفورس/Salesforce؛ اگر نتواند رقمی بالاتر را پیشنهاد کند.

به گزارش خبرآنلاین، قیمتی که سلزفورس پیشنهاد داده معلوم نیست اما به عقیده تحلیلگر گروه سرمایه‌گذاری UBS این خرید می‌تواند سرنوشت سلزفورس را تحت الشعاع خود قرار دهد.

از سوی دیگر رقم ۲۶.۲ میلیارد دلار نصف رقم ارزش سهام حال حاضر لینکداین در بازار سرمایه است که طبق آخرین آمار باید ۵۵.۹ میلیارد دلار بوده باشد و مایکروسافت نصف رقم ارزش سهام لینکداین پول پرداخت کرده است.

مایکروسافت موافقت خود با پرداخت نقدی ۲۶.۲ میلیارد دلار را اعلام کرده است. در حال حاضر مایکروسافت ۱۰۶ میلیارد دلار پول نقد در حساب سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت خود دارد که این رقم برای سلزفورس تنها ۲ میلیارد دلار است و اصلاً پول‌توجیبی این دو کمپانی باهم قابل‌مقایسه نیست و به همین خاطر فروشندگان راغب شده‌اند تا ۲۶.۲ میلیارد دلار نقدی را قبول کنند تا اینکه به «نسیه خَری» سلزفورس فکر کنند.

لینکداین که اطلاعات شغلی افراد جویای کار و جویای کارگر را به اشتراک می‌گذارد در حال حاضر ۴۳۴ میلیون عضو دارد و اغلب کارفرمایان در جهان برای استخدام فرد موردنظر خود به آن مراجعه می‌کنند و قطعاً این معامله می‌توانست برای سلزفورس که بزرگترین نرم‌افزار فروش را در جهان در اختیار دارد، خیلی کمک‌کننده باشد.

اینک سؤال بزرگ اینجاست آیا سلزفورس می‌تواند پیشنهاد خرید را به قیمت ۲۶.۳ میلیارد دلار مطرح کند؟ و میدان نبرد را وارد فضای جدید کند؟ و یا شکست را می‌پذیرد؟ و معامله مایکروسافت و لینکداین نهایی می‌شود؟
 
کلمات کلیدی : لینکداین+مایکروسافت
 
United States
۱۳۹۵-۰۳-۲۸ ۱۸:۵۱:۴۶
خیلیها در آمریکا نگران مرگ تدریجی لینکداین بعد از فروش به مایکروسافت هستند. اصولا مایکروسافت شرکتی هست که سیاست ها و تفکراتش با آزاد گذاشتن کاربران خیلی همخوانی ندارد بنابراین همیشه در بخش شبکه های اجتماعی با مشکل مواجه بوده! (3766159) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.