نظر منتشر شده
۱۰۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 452743
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی:
برخی غیرمنصفانه از مذاکرات هسته ای ایراد عوامانه می گیرند/ چه باید می کردیم که نکردیم
بخش سیاسی الف، 19 اسفند 95
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۶
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: برخی غیرمنصفانه از مذاکرات هسته‌ای ایرادهای عوامانه می گیرند که باید به آنان گفت چرا با افکار عمومی بازی می‌کنید.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی در هفتمین جشنواره تحلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور که در سالن همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: جامعه‌ای که با امید همراه نباشد خیلی نمی‌تواند حرکت جدی انجام دهد؛ امید عنصر محرک هر جامعه‌ای است.

صالحی ادامه داد: انسان با امید حرکت می کند اما متاسفانه نم‌ دانم بعضی ها چرا به دنبال از بردن امید هستند، شاید بحث انتخابات و منافع حزبی باشد که این خیلی برای من جا نمی‌افتد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۲ تاکنون در جریان مذاکره هسته‌ای و پرونده ساختگی بودم گفت: ملت ما با مذاکرات هسته‌ای توانست با اقتدار و عزتمندانه آنچه را حقش بود بگیرد.

صالحی افزود: عزیزانی که غیرمنصفانه درباره مذاکرات هسته‌ای صحبت می‌کنند بگویند چه کاری باید انجام می دادیم که ندادیم.

او ادامه داد: به عنوان مثال می‌گویند ۲۰ هزار سانتریفیوژ را حفظ می کردید که بحث طولانی دارد یا آب سنگین را نگه دارید که نگه داشتیم. می گویند رآکتور قدیمی را نگه دارید که در حال بهتر کردن آن هستیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در برخی امور در حوزه هسته‌ای در حال شتاب هستیم گفت: در مقدار کیک زردی که از اول خلقت حضرت آدم تا به امروز ما ۵۵۰ تن کیک زرد داشتیم که در این یک سال بعد از برجام توانستیم ۳۸۴ تن به محصول کیک زرد اضافه کنیم، آیا این شتاب نیست؟

صالحی افزود: قرار است ۹۰۰ تن دیگر نیز وارد کنیم که تفاهم شده است و دکتر عراقچی این را دنبال می کند تا اجرایی شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: می‌گویند ۲۰ هزار سانتریفیوژ به ۶۰۰۰ سانتریفیوژ تبدیل شد که این از نظر عددی درست است اما از این ۲۰ هزار سانتریفیوژ ۱۰ هزار عدد آن کار نمی‌کرد و تنها ۱۰ هزار سانتریفیوژ فعال بود. اگر ۲۰۰ هزار سانتریفیوژ هم داشته باشیم اورانیوم لازم برای غنی سازی کردن را نداریم.

صالحی افزود: چرا فضای یاس را فراهم می کنیم؟ چرا با ایجاد ابهام و تشویش فضایی را فراهم می کنیم و می گوییم برای چه می خواهید در ایران سرمایه گذاری کنید؟ این بر خلاف قاعده اسلامی و جوانمردی و عشق به وطن است.

وی ادامه داد: ما قدرتمندانه و عزتمندانه ایستاده ایم و این ملت ۳۷ سال فشارها را تحمل کرده است که این انقلاب حفظ شود و اراده الهی این بود که انقلاب اوج بگیرد و امروز در عرصه بین المللی نقش آفرین هستیم و دوست و دشمن به این موضوع اذعان دارند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کلید طلایی خاورمیانه یقینا در ایران است، گفت: مشکلات اقتصادی در کشور داریم که راه حل آن اقتصاد مقاومتی است.

صالحی افزود: کشور ما ظرفیت قوی و آینده‌‌ای رو به رشد برای پیاده سازی این اقتصاد دارد و باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

او ادامه داد: در عرصه هسته‌ ای مولد بودن را آغاز کردیم چون ما خودمان چشمه علم هستیم چیزی که من در کشوری مثل مالزی نمی‌بینم؛ ایران به آستانه‌های هسته‌‌ای رسیده است البته برای به بلوغ رسیدن آن راه زیاد است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با یادآوری سفر خود به انگلستان و بازدید از پروژه جت گفت: قبل از برجام بعید بود که یک کشور در حال توسعه بتواند از این پروژه بازدید کند و خوشبختانه به لطف دوستان وزارت خارجه و هماهنگی‌های انجام شده توانستیم بازدید خوبی داشته باشیم.

صالحی در ادامه افزود: حضور معنوی ایران در لبنان، عراق و سوریه، امری نیست که کسی آن را انکار کند. با هم بودن دولت و ملت ایران در طول این سال ها باعث شده که این درک در طرف مقابل به وجود آید که دولت ها در ایران برخاسته از ملت است و درست به همین دلیل است که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران می تواند با قدرت و عزت با قدرت های جهان وارد مذاکره شود.
 
کلمات کلیدی : صالحی+برجام
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۱:۵۳:۲۷
ما مردم عادی ممنون شماها هستیم (4195002) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۳:۵۵:۲۱
جناب صالحی عزیز اینکه کسانی روی اصل برجام و توافق بحثی دارند یا ندارند امری جداست ولی انتقاد اکثر منتقدین به این میباشد که وقتی هشدارها داده شده بود که طرف روبرو بدعهد و دبه کن است چرا امور اقتصادی کشور وسیاستهای اقتصادی معطوف به مذاکرات و توافق شد که با انجام نشدن تعهدات کلیدی طرف روبرو اقتصاد کشور ومعیشت مردم دچار بلاتکلیفی و سرگیجه شود؟آیا بهتر نبود بجای اینکه تعهداتی خارج از برجام را هم(مثل فتف) هل هلکی امضا کنیم روند رو طوری پیش میبردیم که تعهدات دوطرف موازی با هم اجرا شود؟آیا اینجوری دبه کردن وبدعهدی طرف روبرو کمی خنثی نمیشد؟یادمان نره که یکی از شروط طرف روبرو برای توافق بازرسی از برخی مراکز و مصاحبه با بعضی افراد مرتبط با امورهسته ای کشور بود که نهیب رهبری وخط قرمز تعیین کردن این مورد توسط ایشان پاپس کشیدند..اگر این تعهد را همراه با تعهدات دیگری که انجام دادیم قبول میکردیم و با رفتاری که امروز طرف روبرو دارد مواجه میشدیم الان بیشتر مورد سرزنش نبودیم؟پس همه انتقادات و هشدارهارا بادیده دلخوری و بدبینی نگاه نکنیم وقبول کنیم بسیاری از انتقادات هم بجا بوده و میتونست بیشتر به ما در روند مذاکرات کمک کنه همچنانکه بسیاری از آنها کرد.اینرا هم بدانید که تلاشهای شما در روزهای مذاکرات بعنوان مردی بامتانت و دلسوز و دوست داشتنی و دانشمند همیشه مورد قدردانی مردم بوده وخواهد بود و تیم هسته ای مخصوصاظریف عزیز در میان بسیاری از مردم محبوب و مورد ستایش هستند.. (4195093) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۱:۱۱:۰۹
ما عوام!!! (4195156) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۱:۲۳:۴۹
میشه دقیقا بگی از چی ممنونی؟ البته شاید تو هم مرفه بی دردی که از درد مردم خبر نداری !!! (4195158) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۱:۲۹:۳۲
ما موندیم دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو، آقایون تو خارج میگن برجام برا ایران تقریبا هیچ بوده آمریکا بدعهدی کرده تحریم بانکی لغو نشده و ... بعد تو ایران از برجام سیب و گلابی برداشت میکنند و بهبه وچهچه میکنند شما مردم رو چی فرض کردید خداوکیلی (4195161) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۱ ۰۷:۵۹:۳۷
جناب آقای صالحی شما هم باید مثل تیم قبلی تاریخ درس میدادی و نصیحت میکردی (4196857) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۶:۵۰:۳۶
همون هایی که رئیس جمهور نگران دغدغه هاشونه!!!! (4195212) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۷:۱۲:۱۹
آقای صالحی درک میکنیم که دوست داشتید حداکثر امتیاز رو بگیرید و نشد اما انتقاد ما از شما اینه دستاوردهای برجام رو چندبار واقعی وانمود نکنید. مدام اعلام نکنید که 2_0 بردیم یا 3_ 2 بردیم. .برادر 'نبردیم' اینو بگید (4195215) (alef-3)
 
کریم ۲
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۸:۰۴:۲۸
من نیستم محسن جان ، من رو کم کن ممنون (4195239) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۸:۱۶:۲۳
سلام
اصلا نیستیم. کاری که باید میکردن همگام حرکت کردن بود. وقتی تحریم ها درست برداشته نشده چرا بتن ریختن؟ وقتی اونها برای طراحی نیومدن چرا بتن ریختن؟ چرا فردو را اینطوری کردن؟
چرا در بعد فضایی این کار را با کشور کردن؟
چرا اینهمه ایران را نگه داشتن؟
دقیقا چی به دست آوردیم که ممنون باشیم؟
واقعا مردم عادی هستی؟ کمی لطفا توضیح بده چی بدست آوردیم؟ الان وضع مملکت را نمیبینی؟
موفق باشید. (4195250) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۸:۲۶:۳۱
من به عنوان یکی از مردم عادی عرض می کنم که اینقدر خوشیفتگی مسئولان خوب نیست. (4195259) (alef-3)
 
خرزو خان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۸:۲۸:۱۱
عادی یعنی چه ؟! (4195261) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۸:۲۸:۱۹
صالحی: "ملت ما با مذاکرات هسته‌ای توانست با اقتدار و عزتمندانه آنچه را حقش بود بگیرد."

لطفا اجازه بدهید ملت خودش به شما بگوید که از این مذاکرات برجام حقش را گرفت یا نگرفت... (4195262) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۹:۵۵:۲۴
مردم عادی تو کوچه وبازارند که همگی از روحانی وتیمش ناراضیند
همه با جیب خالی در شب عید
ورشکسته
ناامید از وعده های پوچ و توخالی

و تو و امثال تو این حقیقت را در اردیبهشت لمس خواهید کرد (4195316) (alef-3)
 
مهندس جنت شهري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۱:۵۴:۱۹
ميتوانستيد چند تا قطعنامه ديگر عليه ايران تصويب كنيد كه نكرديد...ميتوانستيد برنامه نفت در برابر غذا را اجرا ميكرديد كه نكرديد...ميتوانستيد براي هييت خارجي جلسه اخلاق بگذاريد كه نكرديد...بعضي از سياستمداران ما مثل اينكه فكر ميكنند فقط با يقه گيري و درشت گويي ميشود حق را بدست اورد..در ميدان فاقد رقيب پيروز شد.. (4195004) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۲:۰۱:۴۱
یکی از بزرگترین عوامی که ایرادات عدیده بشما گرفته است اقای دکتر عباسی دوانی دانشمند هسته ای این کشور است که دست برقضا هروقت از اوخواندم بدلیل گرایشات فنی مشابه ایادات او را بسیار منطقی دیدم . دوستان به مصاحبه ها و نوشتار های مربوطه در بستر اینترنت مراجعه نمایند . (4195008) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۲:۰۳:۲۷
می گویند در برجام چه کار کردید؟شما بگویید چه باید می کردیم که انجام نشد؟
باید گفت که چکار باید نمی کردید که انجام دادید اقای صالحی . راستی از راکتور جدید اراک چه خبر ؟ (4195009) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۳:۴۰:۳۲
باید خود را بی نیاز از توافق جلوه میدادید نه این که در بحبوحه مذاکرات بگویید خزانه خالی است (آن هم به دروغ!) ...
باید میگفتید به هر قیمتی توافق نمیکنید نه این که وزیر خارجه پوستر ذلیلانه هر توافقی بهتر از عدم توافق است را درست کند!
باید متن توافق محکم نوشته میشد تا مجلس و شورای امنیت و رهبری 28 شرط (!) برای اجرای برجام نگذارند !
باید خطوط قرمز رعایت میشد تا رهبری در نامه تاییدشان اجرای برجام را مشروط به آنها نکند !
باید توافق را گام به گام میکردید ، نه این که ما همه تعهداتمان را انجام دهیم (!) بعد آنها شروع کنند به رفع تحریم !(که بعد از چند ماه رئیس بانک مرکزی تان بگوید تقریبا هیچ !!!)
نباید به دروغ همه چیز را به توافق هسته ای و رفع تحریم ربط میدادید : محیط زیست ، آب خوردن ، ورزش ، سینما ...!!!
نباید قبل از توافق در باغ سبز نشان میداد که حالا دوباره مجبور به دروغگویی شوید !
نباید PMD را با محکوم شدن ما می بستید ! آقای صالحی تا کی به دروغ هایتان میخواهید ادامه دهید ! همین روزها رئیستان باز به بسته شدن PMD افتخار کرد! شاید عده ای را فریب دهید اما نامه آژانس برای بسته شدن PMD در تاریخ میماند و هر کس بخواند میفهمد که چگونه آن را بسته اید !!!(با تایید حرف غربی ها !) این هنر است؟! شما اتهام را قبول کردید و پرونده را بستید !!!

آقای صالحی نباید در مجلس قسم جلاله میخوردید که بعد از برجام هسته ای نه متوقف میشود نه با کندی مواجه می شود !!!

و در آخر ...
آقای صالحی !
باید قبل از امضای برجام آن را (حداقل یک بار) میخواندید ...!!!

---------------
وزیر خارجه در مجلس گفت در هیچ جای برجام لفظ تعلیق نیامده ... وقتی دکتر توکلی موارد تعلیق را مشخص و (از طریق دکتر نجابت ) به ظریف نشان داده بود ، آقای ظریف پاسخی تاسف آور داده بود : "من ندیده بودم "! (4195080) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۰:۰۳:۱۵
یکی به من عوام بگه این راکتور اراک و اساسا انرژی هسته ای چه فایده ای برای مردم عادی داشت؟؟
لطفا بدون ناسزا و احیانا شعار ممنون (4195100) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۹:۳۱:۱۶
حضرتعالی بفرمایید اگه برجام نبود چطور نفت صادر میکردیم؟؟شما اگه خدای نکرده مثلل فرزندتون بیمار بشن ترجیح میدید داروی چینی مصرف کنه یا آلمانی؟؟؟ (4195287) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۹:۳۷:۳۳
واقعا راست گفت آقای صالحی نظر عوامانه دادید
اگر برجام نبود شما بگویید چطور نفت میفروختید؟
لابد به کمک بابک جون!راکتور اراک را هم گفت داره بهینه سازی میشه اگر متن را واقعا خوانه باشید (4195295) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۱:۴۳:۰۲
الان پول نفت میاد؟؟؟
پس چرا دولت پول پیمانکارا را نمیده ؟؟؟؟؟ (4195466) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۲:۲۵:۵۶
سه تا قسم جلاله خورد چی شد؟
احمدینژاد قسمی نخورد (4195529) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۲:۵۱:۵۹
قرا بود بهینه سازی بصورت همزمان باشد و اول قرار داد محکمی بسته شود ولی انگار تمام کشور در صدد دواندن اقای صالحی هستند (4195572) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۲:۵۲:۲۶
کسی نمی گوید کاری نکردید فقط خیلی افراطی از برجام تعریف کردید (4195575) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۳:۱۵:۴۸
مسئول محترم نظرات سایت الف
در صورت امکان متن زیر را منعکس بفرمایید
از کاربران اولیه شما هستم . مدتهابود که دیگر در بحث ها مشارکت نمی کردم دلیل اصلی آن این است که برخلاف جدیت های مطلوب گذشته در انتقال نظر بسیاری از کاربران بشدت کند شده اید.
----------
خطاب به نظر دهند ه محترم
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۹:۳۷:۳۳

آقا و یا خانم محترم : نظر عوامانه دادن و یا ندادن را بایستی در مصادیق ادعاهای مسئولین در جامعه دید . اقوال را که چشم بسته قبول کردید درست مانند اقای صالحی منتقدین خود را عوام خواهید دانست . در صورتیکه برخی از افراد بسیار وزینی که در حوزه تخصصی وی کار می کنند نیزمنتقد جدی عملکرد تیم برجام هستند . با توجه به برخی از مسائل :
1-
اولا بابک جان من نیست . ندیده و نشناخته او را بمن و امثال من نسبت ندهید. ما لقمه حلال خوریم .لطفا سوابق و کارکرد و ریشه های بابک زنجانی را جستجو کنید . خواهید رسید به همان جناحی که از آن طرفداری می نمایید .زنجانی یکدفعه بزرگ نشد .او قبل از سال 84 نیز بسیار فعال بود .متاسفانه دردولت اقای احمدینژاد نیز همان خطای پیشینیان در مورد وی ادامه پیدا کرد. من از جناحی طرفداری نمی کنم .بدنبال این بازی های سیاسی نیستم . متخصصی هستم با سوابق و تجارب دراز مدت مدیریتی و کارشناسی در برخی از حوزه های خاص و پیشرفته صنعتی.

2-
جنابعالی و سائر دوستان زودباوری از جنس شما با بیان صرف یک جمله دیپلماتیک گونه و بی بو و خاصیت " ما درحال بهترکردن آن هستیم " باور نکنید که راکتور بجایی رسیده است .اولا همان راکتور طرح قدیمی تربدلیل راهی که داشت ادامه می یافت و سیر تحقیقات وطراحی مهندسی واقعی انجام گرفته برروی آن و اخذ بازخوردهای فنی لازم ، در این زمینه در حال دانش بنیان شدن بودیم . قدیمی و جدید بودن یک طرح در اوایل شروع یک موضوع جدید مهم نیست . انهایی که با مقوله طراحی اشنا هستند این گفته مرا درست می گیرند که سیر رشد در جذب دانش فنی یک موضوع لگاریتمی است بشرط انکه از مجرای درستی دنبال شود . یعنی در اوایل، پیشرفت آن کند و بعد از طی مراحلی بشدت بالنده و مفید می شود . ثانیا بحث راکتور طبق توافق برجام و انچه که خود اینها در مراحل پایانی مذاکرات در مقابل منتقدین بشدت تبلیغ می کردند قرارنبود ابنگونه پیش برود .چه زود یادتان رفت !! بگفته خودشان بعد از مدت ها چینی ها امده اند جلو انهم با قیمت های گزاف که هنوز به نتیجه نرسیده است . به یک حالت اویزان و پا در هوانیز میتوان گفت " ما در حال بهتر کردن ان هستیم " . یک سری عبارات مانند چسب دوقلو هستند . هرچیزی را به هرچیز دیگر می چسبانند . علت ان نیز سیالیت این قبیل از جملات و چند وجهی بودن ابعاد آ ن است و به همین دلیل بسیار بسیارمورد توجه دیپلمات ها و سیاسیون نیز هست .
حافظه کوتاه مدت و میان مدت بعلاوه مطالعه کردن را باید بیش از اینها مورد توجه قرارداد . منافذ فراربجلوی برخی از سیاسیون از همین ضعف ها ساخته می شوند .
3-
در مورد نفت :
الف - تاکی می خواهیم پز خام فروشی را بدهیم ؟
ب - تا کی قرار است اقتصاد این کشور نفت محور باشد . مگر همین اقای روحانی قبل از آمدن کم از آن ایراد می گرفت ؟

ج - مگر قراربود فروش نفت ما به صفر برسد ؟ به دلایل مختلف امکان وقوع آن غیر ممکن بود . چین راه تنفس خود را هرگز قطع نمی کند . از همه مهم تر ، یا این قضایای اقتصاد مقاومتی فقط حرف و شعار است و واقعیت عینی ندارد - که حداقل من یکی بواسطه تجارب و یافته های علمی و عملیاتی خود به این صحبت رهبر هوشمند و اگاه کشور ایمان کامل دارم - و یا صحیح است. اگر اقتصاد مقاومتی را ناکارا می دانید که باید گفت موضوع را متوجه نشده اید . فقط چسبیده اند به خارجی ها که بیایند و قبضه کنند . شما فقط عنایت کنید بر یک قلم پرورش زالو . زالوی ایرانی بهترین است . بروید و ببینید همین روسیه چه سودی از صادرات ان می بردو ما در کجا هستیم . مخصوصا چیزی را برای شما مثال زدم که در پستوهای خبری و حافظه مردم گم و گور شده است و بفکر مردم نمیر سد چه رسد به ان چیزهایی که جلوی چشم همه هم هست و فقط تنبلی و فساد و مسائل نفسانی باعث عدم شکوفا شدن انهاست . مگر همین صنایع نظامی ما در شرایط تحریم رشد نکرده است ؟
شرط موفقیت رها کردن یک سری اعتقادات غلط و منضبط کردن خود به اصولی است که باید انها را اجرا کرد تا موفق و سربلند بود.

3)
در مورد رسیدن پول نفت به کشور بشدت شک دارم . عده ای از مطلعین چیز دیگری می گویند که شرح ان باعث اطاله کلام خواهد شد.

4)
چرا با رسیدن به نتایج بسیاربسیار ضعیف برجام حداقل به سرنوشت خوداینقدر بی عنایت هستید ما که هیچ . توقعی نداریم که بفکر ما هم باشید . (4195621) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۷:۲۹:۳۴
برادر عزیز، این روشنگری های شما به عنوان یک متخصص مطلع که محتوای سخنان شما بر صداقت گفتار شما شهادت می دهد یک وظیفه جدی و ضروری است، بسیاری از نظراتی که واقعا فقط شعار سیاسی است و نمی توان نام نظر بر آنها گذاشت گمراه کننده است، چرا باید در اینجا پر باشد از حمایت های کور و تعصب آمیزی که مانند سوراخ کردن کشتی ای است که در آن نشسته ایم، آقای روحانی ناخدایی است که به جای بردن کشتی به سوی ساحل کشتی را در دل امواج سهمگین برده، و رها کرده است، به جدای هدایت کشتی ، برای مسافران کشتی سخنرانی می کند و از موج و دریا و سایه جنگ و آفتاب برجام قصه می گوید،
باید کسانی باشند به مسافران بگویند ، داریم غرق می شویم باید کاری کرد!!!!!!!!! (4196094) (alef-3)
 
Ukraine
۱۳۹۵-۱۲-۲۱ ۱۳:۵۳:۴۰
شما که یک متخصص بی طرف هستید بهتر است نگاهی به آمارهای تولید و فروش نفت در چند سال گذشته و نرخ رشد کشورهای عمده مصرف کننده نفت و قیمت نفت و آینده بازارنفت و سرمایه گزاری کشورهای همسایه در استخراج و تولید نفت و سرمایه گزاریروی انرژی های تجدید پذیر در کشورهای مصرف کننده عمده نفت و توان تولید نفت ایران در دوره مورد نظر بیندازید آنگاه در مورد صفر شدن یانشدن توید و فروش نفت اظهار نظر کنید .دیگر اینکه با وقتی برای ارسال 500دلار به خارج از کشور باید علاوه برسودی که دلالان بر روی آن می کشند باید حداقل 7درصد سود ارسال پرداخت شود برای وارد کردن قاچاقی دلارهای نفتی چند تا بابک زنجانی باید استخدام می شدند تا اندکی از پول این ملت را پس از بالا کشیدن به کشور واردکنند .متاسفانه مردم عادی به قدری سرشان غرقمشکلات است که وقت و حوصله تحقیق روی صحت خیلی از اخبار را ندارند و صرف گفتن اینکه من متخصصم راضیشان کند ولی گفتن واقعیت تنها به تخصص نیاز ندارد اول شجاعت می خواهد .ضمنا راکتور اتمی اراک کارگاه تولید چیپس نیست که هر کسی درمورد آن نظر بدهدبگذارید متخصصین واقعی که در این مورد تحصیل کرده اند بگویند .متاسفانه امروزه در کشور ما همه در مورد هرچیزی خود را متخصص می دانند. (4197493) (alef-13)
 
Ukraine
۱۳۹۵-۱۲-۲۱ ۱۴:۰۴:۱۶
ما در یک کشور انقلابی زندگی می کنیم و هیچ سرمایه گزار عاقلی در یک کشور انقلابی سرمایه گزاری نمی کند بنابراین وقتی می گویند که برجام اجرا شده ولی از آثار آن خبری نیست باید به این نکته توجه کنیم که در کشوری که ثبات مدیریت و تصمیم گیری وجود ندارد و در همه بخشهای ان نوعی ملوک الطوایفی حاکم است و قدرتهای تصمیم گیرنده متعددند و دولت قانونی از اختیارات اندکی برخوردار است کشورهای خارجی در هنگام تصمیم برای ایجاد ارتباط درک درستی از چگونگی آینده ارتباطات خود ندارند چگونه می توان انتظار داشت سرمایه گزاران وارد کشور شوند در حالی که ازخروج امن سرمایه خود اطمینان ندارند. (4197510) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۲۲ ۱۲:۲۹:۲۰
سلام
ایکاش جوابی را که به این آقا نوشته بودم پخش کرده بودید حتی اگر یک نفر انرا بخواند .

درست مانند غربیها و دشمنان این مرزو بوم ایشان کلمه انقلابی بودن را همانند کلمه مقدس جهادیون تحریف و به عنوان دشنام و ناسزا و ضد ارزش معرفی می کنند ، این واژه را به تمسخر گرفته اند و انرا مترادف با ملوک اطوایفی بودن ، هرج و مرج و هردمبیل پروری می دانند . بعضی از نظرات سطحی درداور ذیل این خبر بجای خود ، این یکی واقعا نوبر بود . خدا راشکر که همواره برروی کره زمین یک عده هستند که فنای در واقعیات زجر اور و ضد ارزش دنیای ادم های فاسد مصدر کار نمی شوند و با تلاش و خون دل خوردن ایستاده اند . (4199123) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۹:۴۴:۴۹
شما بگو راکتور اراک چند کیلو وات برق تولید میکرد که ملت بايد چند میلیارد دلار خسارت و ضرر ناشی از تحریم بابتش پرداخت کنه!
ما از جناح اصولگرای تندرو و دلواپسين و جبهه پایداری هنوز نشنیدیم که یک نفرشان هزینه مستقیم و غیرمستقیم برنامه هسته ای را اعلام کند! کاری که در دولت یازدهم انجام شد این بود که ضرر بیشتر مردم را گرفت. (4195304) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۲۱ ۱۰:۲۲:۲۲
شما خود چقدر مطالعه تخصصی در باره این موضوع دارید ؟
من می توانم همین حالا برایتان یک طومار بنویسم که اصلا دعوای اصلی این نیست ، که این صنعت مشکل غرب نیست . مشکل چیز دیگری است که ولت نخواهند کرد . مگر نمی شرایط را نمی بینی داداش ؟ می خواهی در سوریه و عراق هم نباشیم ؟ سکولاریزم را در کشور حاکم کنیم ؟ هرچه ضد انقلاب و جاسوس را به مسند های مهم کشوری راه دهیم ، رشد صنایع نظامی خود را تعطیل کنیم ، قصاص را برداریم ، بی بند و باری را بیش از این در جامعه ترویج کنیم ، کشور را پرکنیم که کالاهای مصرفی - که کرده ایم - و هیچ اعتراضی هم نباشد ؟
من می توانم برایت بنویسم . خرواری هم می شود نوشت ولی خروار با کیفیت . بشرط انکه شما هم در صحبت هایتان نمودی را نشان بدهید که در این حوزه حداقل مطالعه ای داشته اید . کد هایی که می دهید کد های بسیار ابتدایی و غیر مرتبطی هستند که عدم تسلط شما به این مقوله را نشان می دهد . لذا نوشتن بیش از این چند سطر فایده ای ندارد .

شما مطالعه کنید . انوقت اظهار نظر کردن خیلی هم خوب است هرچند ناقص باشد . نشان دهید که چیزی برای بیان دارید . مگر مسئله ما برای جذب ابعاد تکنولوژیکی راکتور در حال حاضر تولید سریع برق بود ؟ انکه با نصب چند واحد گاز ی زیمنس v94.2 ساخت ایران قابل انجام بود . و یا اینکه بحث راکتور فقط برای برق است ؟ مسئله فراتر از این حرف هاست و بهانه غربی ها نیز این نیست . تا تمامی ابعاد اعتقادی ما - البته به ضعف های موجود نیز اذعان دارم - نگیرند و طبق طرح برنارد لوییس تجریه ات نکنند و افراد را به گاری نبندند رهایمان نمی کنند . (4197101) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۲:۰۷:۳۱
جناب اقای دکتر صالحی لطفا جنابعالی مرحمت فرموده و (( منصفانه )) نتایج حاصل شده از مذاکرات هسته ای را برای مردم ایران تشریح فرمائید تا فهم بهتری نسبت به ان (( برخی که غیر منصفانه ایراد عوامانه میگیرند )) برایمان حاصل شود . (4195014) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۲:۱۰:۵۷
ایراد عوامانه؟!! حرف این است که گفتید ، تحریم ها لغو می شود ، نشده. حال کسی بپرسد چرا؟ می شه ایراد عوامانه!!!؟ (4195016) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۳:۳۱:۵۸
اگه تحریم لغو نشده پس چه جوری به ما هواپیمای نو دادن بعد 40 سال؟؟؟چه جوری داریم نفتمون مثل دوران قبل تحریم میفروشیم؟؟؟چرا اس 300 رو به ما تحویل دادن؟؟؟ چه جوری اومدن کارخونه مشترک با ایران خودرو زدن؟؟؟کشتی هامون چه جوری دارن بیمه میشن و مثل قبل تحریمها تردد میکنن؟؟؟یه سری داروهای خاص که تو تحریم نایاب شده بود چه طوری الان وارد کشور شده؟؟؟ (4195075) (alef-3)
 
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۳:۳۳:۴۴
همه تحریم هایی که باید بموجب برجام رفع میشد رفع شده است .
تحریمهای غیر برجامی هم ان شاالله در مذاکرات بعدی برداشته خواهد شد. (4195078) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۲۱:۵۵:۰۴
خواب برجام دو و سه را ببینی که در آن کشور دربست تسلیم امریکا شود . خوابش را ببینی . قسمت اول حرف شما هم که تحریم ها رفع شده به سستی و لی نه زشتی بخش دوم نظر شما بود . (4196499) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۳:۵۰:۳۶
با سند بفرمایید کدام یک از تحریم های هسته ای لغو نشده؟! (4195087) (alef-3)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۳:۵۶:۱۳
به شخصه از تیم دیپلماسی برای دور کردن سایه جنگ و ایران هراسی و نجات اقتصاد کشور از مصیبت های ونزوئلایی سپاسگزارم (4195094) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۸:۱۴:۳۱
دوست عزیز تحریمها بصورت کامل لغو شده قطعنامه سازمان ملل هم در این خصوص صادر شده و همه قطعنامه های قبلی کان لم یکن شده اند اما اینکه کسی حاصر نیست با ما مراوده تجاری داشته باشه چون ریسک کار با ما بالا رفته یک بحث دیگری است به عبارت دیگه نباید کلا قطعنامه میگرفتیم و تحریم میشدیم که کار به اینجا بکشه اگر برای شما دوستان تحریم نبودن و..مهم است باید در سال 85 که اون دوست بزرگوارمون میفرمود قطعنامه کاغذ پاره است حساس میشدید نه الان. ضمن اینکه برجام الزام بود و انتخاب دیگری نداشتیم اگر داشتیم شما طرحت رو بیان کن چه بجز برجام طرح شما دوستان چه بود؟ خاطرم هست در سال 92 هیچ گونه طرحی نداشتید و اصرار بر ادامه وضعیت فعلی و قطعنامه گرفتن داشتید نمیدونم خاطر مبارکتون هست یا نه
لذا اگر هم اعتراضی دارید باید طرحتون رو بیان کنید و بفرمایید که اگر برجام نبود چطور میخواستید نفت بفروشید و حقوق کارمند و کارگر را پرداخت بفرمایید (4195248) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۹:۵۴:۴۷
تحریمهای سازمان ملل و اتحادیه اروپا و تحریمهای دولتی ایالات متحده در ارتباط با برنامه های هسته ای کاملا لغو شده است.
تحریمها را شما به وجود آوردید، چرا در این باره به مردم جوابگو نباشید و محاکمه نشوید؟ خواسته مردم محاکمه افرادی است که تحریمها را کاغذپاره میدانستند و با بی عرضگيشان ميلياردها دلار ضرر به مردم ایران وارد کردند. (4195314) (alef-3)
 
نعیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۹:۵۹:۲۳
دقیقا درست میگن ایراد عوامانه است اگه تحریم برداشته نشده روزی دونیم میلیون بشکه نفت رو چه جوری میفروشیم بابک زنجانی های دولت قبلی میفروشن و پولاشو در بانکهای کذایی شون میذارن ؟ انصافم خوب چیزیه !!!! (4195326) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۲:۱۱:۴۹
تحریم را باید لغو می کردید که نکردید. (4195017) (alef-3)
 
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۱:۰۵:۲۵
اونها که تا دیروز کاغذپاره بود! (4195154) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۲:۲۴:۵۲
بیچاره این آقایون به چه زبانی به یکسری بفهمونن که تحریمهای مرتبط با هسته ای لغو شده. آقا جان توافقنامه ای امضا شده که رسمیه و کل دنیا قبولش کردن. چقدر شما مردم چشم سفیدین. (4195176) (alef-3)
 
دکتر
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۶:۲۹:۵۵
الان 3 ملیون بشکه نفت صادر میکنیم
قبل از برجام 1 ملیون هم نبود
الان بیمه و کشتی رانی تحریمش لغو شده (4195202) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۲:۱۱:۵۵
صالحی با بیان اینکه چرا برخی در کشور فضای یاس و نا میدی را دنبال می کنند، اظهار کرد: ما نباید خودمان فضایی از ابهام و تشویش را به وجود آوریم و به طرف خارجی بگوییم که چرا می خواهید در ایران سرمایه گذاری کنید. این اقدامات خلاف مروت، قاعده اخلاقی و اسلامی و وطن دوستی است.
بی اختیار بیاد مسیر سوزن گرامافون افتادم . ایشان یک مدت از این حرف ها می زند و دوباره غربیها یک جفتک جدید می زنند . در یک مقطع کوتاه مثل اینکه ایشان به هوش می آید و شروع می کند به اعتراض . دوباره جفتک جدید را توجیه می کنند و می روند در فاز اعتماد بنفس و این حرف ها شروع می شود . و این سیر ادامه دارد تا یک روزی که صبرها سر اید و کار روی روال اصلی خود بیافتد . شما اگر می خواهید بدانید که چقدر خطا داشته اید مصاحبه های مسئولین آگاه و مرتبط با این موضوع را بخوانید . افرادی مثل اقای عباسی و ... کم نگفتند و هشدار ندادند . کمیسیون برجام مجلس کم هشدار نداد . موافقنامه مشروط رهبری کم نقض نشد .
ببینید اقای صالحی عزیز . چرا اینقدر با اطمینان و مطلق از کار خود دفاع می کنید .وقتی که می گویید ما چه کاری را باید انجاممیدادیم که ندادیم یعنی بهترین کار را کرده اید . درصورتیکه همه ایراد دارند . برجام نیز صفر مطلق که نبود . یک چند تایی فایده نیز داشت .اگر مدعی هستید که اشتباه نداشته اید که من بسهم خود حرف هایتان را اصلا جدی نخواهم گرفت (4195018) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۲:۱۲:۳۰
مردم ایران بزرگ ترین بازنده برجام بودند. (4195019) (alef-3)
 
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۶:۵۳:۲۱
با تمام احترامی که برای شما قائل هستم (به این دلیل که گفته هاتون از سر دلسوزیه نه چیز دیگه) اگه قرار بود روند تحریم ها ادامه پیدا میکرد صادرات نفت و ... که به صفر می رسید هیچ الان باید مثل مردم ونزوئلا یه تورم 500 درصدی را تجربه میکردیم و می رفتیم دم مرزهای کشور صف می بستیم تا ضروریات روزانه مونا تهیه میکردیم (4195213) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۹:۴۶:۳۱
مردم ایران بزرگترین بازنده بلندپروازیهای هسته ای بودند. (4195306) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۲:۱۳:۰۴
با حرفاش در پاراگراف اول موافقم (4195021) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۲:۱۳:۱۱
وقتی تحریمی لغو نشده ، پس برجام برای چیست؟ (4195022) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۰:۳۹:۵۳
الان کی داره بالای دومیلیون نفت صادر میکنه.خوب بود میذاشتن صادرات نفتمون میشد صفر بعد الان شب عید عیدی بازنشتگان و کارمندارو از کجا میاوردن.از اقتصاد مقاومتی؟ (4195131) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۲ ۲۲:۰۵:۲۸
آن وقت با تحریم بانک ها چه جوری پول نفت را می گیریم ؟ (4200437) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۹:۴۵:۵۲
تولید و صادرات نفت به حالت عادی برگشته و بانک مرکزی به درآمدهای حاصل از فروش نفت دسترسی پیدا کرده. (4195305) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۹:۴۸:۵۰
چطور میگید لغو نشده در حالی که بانک مرکزی به درآمدهای حاصل از فروش نفت دسترسی پیدا کرده. (4195308) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۲۱:۵۸:۰۸
پس چگونه است که پولی برای اجرای پروژه ها نیست ؟ (4196503) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۲:۱۳:۵۴
« تماما هیچ». (4195023) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۲:۱۸:۱۲
کاری که باید میکردید و نکردید این بود که وقتی داشتید مذاکره میکردید چطوری بتون داخل راکتور بریزیم از طرف دیگه باید مذاکره میکردید که چطوری قانون داماتور با قانون یوترن بردارند حداقل نزدیک انتخابات یه چیزی بگید دل ما رحم بیاد.
باتشکر از سایت الف (4195025) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۲:۲۰:۰۸
به عنوان یه فرهنگی با تمام وجود از شما وتیم هسته ای تشکر میکنم.
خدانگهدارتون باشه (4195027) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۰:۵۱:۱۰
چرا اعتصاب میکنید؟؟!!! (4195144) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۱:۳۲:۲۶
یکی به من بگه در پسا برجام حقوق فرهنگیا زیاد شده آیا (4195163) (alef-3)
 
کریم۲
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۸:۰۳:۳۸
منم به عنوان یک کارگر از شما تشکر می کنم
مشکل آب خوردنمان حل شد.....
اقتصاد شکوفا شد.....
یکی نیست جلو سرمایه گذاری های خارجی رو بگیره.....
هواپیما واسه روسا و پولدارا جور شد...
اینقدر کار و بارمون خوب شد که کار واسه اتریشیها تو رستوران قطار جور کردیم...
آمریکا به حقانیت ما پی برد و یه چند میلیارذی رو از ما نگه داشت....
امریکا اینقدر به برجام پایبند هست که اگه سرش بره قولش نمی ره....
ما که عوامیم نمی فهمیم فقط یادمون رییس جمهور قبل از برجام حرفای قشنگی میزد.... (4195237) (alef-3)
 
اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۸:۰۷:۰۵
به عنوان یه اجتماعی از شما تشکر نمیکنم (4195241) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۸:۱۸:۱۸
سلام
وای به حال فرهنگیان مملکت اگر مثل شما باشن. شما به عنوان فرهنگی آیا نباید با مطالعه قوی صحبت کنید؟ الان دقیقا چه گلی به سر ما زدن؟ برجام را برای رضای خدا یک بار مطالعه کردید ببینید چه افتضاح و خیانت بزرگی هست؟ قرارداد های محرمانه بماند. این همه هم تذکر داده شد.الان وضع مملکت چطوره؟ پول هست؟ تحریم رفت؟
موفق باشید. (4195252) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۲:۵۳:۱۵
فرهنگی هستی یا مدیر فرهنگی...چون یک کارمند شرایطش کاملا با مدیر فرق دارد (4195576) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۲:۴۲:۳۴
خدا قوت دلاوران (4195041) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۸:۳۱:۰۸
خدا قوت که توانستید تمام تحریمها را به قول جناب روحانی همان روز اول امضای قرار داد لغو کنید و اینطور حقوق ملت را بگیرید.

جناب صالحی هنوز سه قسم جلاله شما را فراموش نکرده ایم
یک کمی خواهش می کنیم متین تر و حساب شده تر افاضات بفرمایید
یک کمی ...
اگه می شه... (4195264) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۰:۲۹:۴۸
خدا قوت ای دلاوران بتن ریز قلب رآکتور اراک (4195374) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۱:۴۹:۰۵
ایول بهشون برای همین کار، شما مشکل داری؟ (4195478) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۳:۱۲:۱۶
آقای صالحی ؛ حضرت عباسی به مردم بگویید ، برجام ، آفتاب تابان است ؟
فتح الفتوح است ؟
آب خوردن مردم و هوا و محیط زیست این مملکت ، متکی به برجام بود ؟
____________________________________________________________________________________
تاریخ در مورد برجامیان قضاوت خواهد کرد
کدام عزت را برجام به این ملت بازگردانده ؟
___________________________________________________________________________________
یقینا" پس از بازنشستگی هایتان ، کم کم به شرمساریها اعتراف خواهید کرد !
دیری نخواهد پایید که مسئولیت نابخردیها را بر عهده ی یکدیگر خواهید انداخت !
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
جواب این همه هزینه و خسارت و بیکاری و رکود و فجایع اقتصادی را کدامتان خواهید داد ؟
خدا انتقام این ملت محروم را از برجامیان کدخدا باور بگیرد انشاءالله (4195066) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۳:۱۴:۵۳
جناب دكتر صالحي بزرگوار: موضوع برجام نيست بلكه مشكل گفتماني است كه مردم در سال ٩٢ به ان اري گفتند و بايد تاوان بدهند و الا هر آدم منصفي مي داند كه برجام يك موفقيت بزرگي براي كشور بود و به بركت همان برجام است كه صادرات نفت به ظرفيت قبل از تحريم ها رسيده و مراودات با دنيا علي رغم كارشكني ها در حال به ثمر نشستن است و أنشالله شكوفايي اقتصاد نيز حاصل خواهد شد. همين اقاياني كه براي وضع اقتصادي كشور مكررا ايراد مي گيرند به خوبي مي دانند كه با اين سيستم بانكي هيچ اقتصادي رونق نمي گيرد چرا كه سرمايه داران به رباي بانكي بي دردسر و بدون ريسك عادت كرده اند و به چه دليل بايد سرمايه خود را وارت توليد پرريسك بكنند؟! پس چرا در طَي اين ٣٨ سال كسي به صورت جدي موضوع سود بانكي را فرياد نكشيد و هزاران چراي ديگر؟! و انتظار دارند يك شبه دولت يازدهم مشكلات چنددهه را يك شبه حل كند. كدام دولتي جرّأت كرد ريسك كاهش تورم را كه پيامد ان ركود است را به جان بخرد و ابروي خود را فداي فرداي كشور كند؟ (4195067) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۲۱ ۰۹:۴۴:۱۵
هیچ عذابی بیش از خواندن این توجیهات نیست . (4197037) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۲۱ ۰۹:۵۰:۴۶
ببین داداش . یکبار دیگر امار اراء ریاست جمهوری را برایت بازخوانی می کنم . حسن روحانی : 50 +0.7 درصد !ان نیمه دیگر مردم که به او رای ندادند خیار چمبر نبودند . مردم بودند . توهین نکن .
گفتمان شما هم تمام شد . گفتمان گفتگو با غرب به امید لبخند کدخدا نیز با تحقیر و کارشکنی های عدیده جواب داده شد . این لامصب حب نفس بد چیزی است . هی شیفته اکثریت قاطع خود بشوید . عیبی ندارد . بگذار ببینیم . در اردیبهشت ایا این زجر ادامه پیدا خواهد کرد ؟ یا خیر . واقعا فکر می کنی همان اراء ضعیف 50 +0.7 حفظ شده است ؟ من که با دوربری هایم که به روحانی رای داده بودند صحبت می کنم اینطوری نمی گویند . (4197053) (alef-13)
 
محسن
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۳:۲۲:۰۳
باید مطابق رهنموذها و شروط رهبری عمل میکردید که نکردید ، حالا طلبکار هم شده اید باید جایتان را به افراد انقلابی میدادید فقط همین (4195070) (alef-3)
 
محسن
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۳:۲۸:۱۸
آقای صلحی آنهایی امید را از بین می برند و فضای یاس ایجاد می کنند که به قول آقای اکبر عبدی با ارائه تصویر منفی از ایران جایزه اسکار می گیرند و دوستان شما هم برایشان کف می زنند (4195073) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۳:۳۰:۱۰
رای دوباره مردم به روحانی به واقع رای قدرشناسانه مردم به عملکرد و زحمات شما خواهد بود نگران نباشید . (4195074) (alef-3)
 
سعید راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۳:۳۲:۰۲
همنشینی آدم با صفایی مانند آقای صالحی که تا کنون ناسزا به کسی نگفته بود با آقای ر‌وحانی سبب شده که ایشان هم کمی تا حدودی از نوع ادبیات آقای روحانی و قاضی زاده هاشمی و نعمت زاده را به کار ببرند، جناب آقای صالحی ، عوام خواندن، صاحب نظران و نخبگانی که موشکافانه برجام را مورد نقد قرار دادند، و مورد تایید و تکریم رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفتند ،برای جنابعالی موضع گیری شایسته ای نیست.
جناب آقای صالحی شما خوب مطلع هستید که آقای روحانی و تیم هسته ای ایشان بیش از اینکه مورد سوال باشند که چه کاری را می باید انجام می دادند که انجام ندادند، مورد سوال هستند که چرا کارهایی را که نباید انجام میدادند ، انجام دادند،
آقای روحانی نمی بایست ، اعلام می کرد خزانه کشور خالی است، و به عنوان نیازمند به مذاکره وارد عرصه مذاکره، میشد.
آقای روحانی نمی بایست، مذاکرات را از ملت مخفی می کرد
آقای روحانی نمی بایست خطوط قرمز رهبری در مذاکرات نقض می کرد
آقای روحانی نمی بایست در مذاکرات شتاب می کرد که بعد متوجه شود متن برجام ایرادات و اشکالات فراوانی دارد که دست امریکا را باز گذاشته و دست ما را برای رسیدن به حقوقمان بسته است.
آقای روحانی نمی بایست، دروغ دشمنان ایران را مبنی بر سایه جنگ را باور و تبلیغ می کرد. و از ترس سایه موهوم جنگ به مذاکرات پناه می برد.
آقای روحانی نمی بایست همه تعهدات ایران را به طور کامل قبل از تعهدات امریکا اجرا می کرد ،میبایست همزمان و پایا پا با هر قدمی که ایران بر میداشت امریکا هم یک قدم بر می داشت، و ایران قدم دوم را بعد از اجرای قدم اول امریکا بر می داشت،
آقای روحانی، نمی بایست دچار توهم میشد و در محاسبات اشتباه می کرد، و نباید خیال می کرد که بعد از اوباما بازهم دموکرات ها حاکم اند، که در نتیجه امروز در بن بست ارتباط با جمهوری خواهان قرار بگیرد
آقای روحانی وقتی ترامپ گفت برجام را پاره میکنم نمی بایست مستاصلانه بگوید ما نمی گذاریم کسی برجام را پاره کند، بلکه می بایست موضع گیری خود را با موضع حکیمانه و انقلابی رهبر معظم انقلاب تطبیق کندکه فرمودند اگر رییس جمهور امریکا ، برجام را پاره کند ما برجام را آتش می زنیم، موضع روحانی در این زمینه زاویه انحرافی بسیار آشکاری از موضع رهبری دارد.
آقای روحانی نمی بایست همه تخم مرغ ها را در یک سبد می گذاشت ، که هم اکنون هیچ اهرم فشاری را در برابر بد عهدی ها امریکا در اختیار نداشته باشد
آقای ظریف نمی بایست، از منظر دوستانه به قول شفاهی جان کری که دشمن مرموز و حیله گر علیه ایران است در مورد برجام اعتماد می کرد
جناب آقای صالحی عزیز ،
کدامیک از موارد مذکور که کاملا مستدل و مستند و منطقی است عوامانه است، یا در ارتباط با انتخابات است ؟؟!! اگر منصفانه بنگرید تمام موارد فوق مربوط به منافع ملی است، و اگر تیم مذاکره کننده به این موارد توجه می کردند، هم اکنون دولت یازدهم این جنین در موضع ضعف و انفعال نبود که طرح این مسائل که تازگی هم ندارد را برچسب جناحی و سیاسی و انتخاباتی بر آن بزند. (4195076) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۳:۴۹:۵۱
سپاسگذاریم. قطعا نکات مثبت برجام بیشتر از نکات منفی برجام بوده و هست. اما بعضی ها به ویژه تلویزیون به خاطر مسایل جناحی فقط ساز منفی می زنن (4195085) (alef-3)
 
عامری
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۲۳:۵۳:۳۶
سیمان و قلب رآکتور اراک !!! این است نتیجه برجام !!! (4195089) (alef-3)
 
Spain
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۰:۱۳:۵۳
چه باید می کردید که نکردید؟ من به شما میگم
" دقت " (4195106) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۰:۲۳:۲۴
آقای دکتر، یه سوال عوامانه دارم اگه به جهنم حواله داده نمیشم:
در برجام بنا بود تمامی تحریم های هسته ای به طور کامل لغو بشه، الان تازه به قول شماها روی کاغذ لغو شده، ولی در عمل هیچ اتفاقی نیوفتاده.
اینکه ما از یک میلیون بشکه تولید نفت رو رسوندیم به دو میلیون و هنوزم نمیتونیم پولشو مستقیم بیارم، صددرصد هدف برجام و بتن ریختن در اراک نبوده قربان.
سوال عوامانه اینجاس، آیا این نقص توافق شما و توافق عجولانه دولت حقوق دان هست یا نیست؟
چون شما رو آدم مومنی میدونم، میخام یه پاسخ صادقانه به این سوال عوامانه بدید.
ممنون. (4195117) (alef-3)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۰:۲۷:۱۷
اقاای صالحی شما درست میگید چه کاری بوده که نکردید راکتور اراک رو سیمان گرفتین فردو رو بلا استفاده کردید دخایر اورانیوم رو فرستادین خارج !!! تاریخ در مورد خیانت شما وهر کسی که نقش داشت قضاوت خواهد کرد (4195119) (alef-3)
 
الف ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۰:۵۲:۲۱
نفت 800هزار بشكه اي را به 2 ميليون رساندن كار بسيار بزرگي هرچند مردم عادي بهره اي نداشتند اما آنهائيكه به برجام اعتراض دارند بگيد كه شما كه حداقل از اين افزايش بي نصيب نيستيد (4195145) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۶:۰۹:۵۶
انتقاد رهبری عزیز که دیگر عوامانه نیست.ایشان به صراحت فرمودند که در مذاکرات نباید عجله می کردید.متن برجام رو با دقت نخوندید و اینطور شد که نباید میشد (4195195) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۶:۳۸:۴۹
بعضی ها بیرون گود نشسته اند و میگن لنگش کن! کشور ۸ سال دست آنها بود که داشتیم میشدیم ونزوئلا، تورم نفس مردم را بریدا بود و هر روز شاهد یک قطعنامه خطرناکی برای کشور بودیم. (4195205) (alef-3)
 
تیمور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۶:۳۸:۵۴
آقای صالحی
سلام
میشه بفرمایید چرا اینقدر ملون و متناقض فرمایش و رفتار میکنید ؟ (4195206) (alef-3)
 
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۶:۵۶:۲۶
قسم حضرا عباسی که خوردین یادتان هست

راکتور آب سنگین اراک رفت تو فار 20 یا 30 ساله

وعده های نسیه که گرفتین کدومش عملی شده

کاربرد راکتور آب سنگین برای مصرف سوخت غنی نشده است

وقتی سوختشو غنی شده در نطر بگیری که دیگه استفاده از آب سنگین توش معنی نداره

این فرقی هست که نمی گین

البته اگه یک قسم حضرت عباس دیگه بخوری برای اینم ما دیگه کاریت نداریم تا روز قیامت (4195214) (alef-3)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۷:۳۱:۲۸
احتمالا شما خودتون بیشترین ایرادرو نگرفتید؟نکنه میخواید بگید حاضرین بخاطر مصلحت به خودتونم بد و بیارا بگید؟!! (4195216) (alef-3)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۸:۰۳:۵۷
دو دهه رفتند دنبال چرخه سوخت هسته ای، که مثلا سی سال بعد 20 نیورگاه اتمی درست کنند! صادها میلیاارد دلار خسارات ناشی از تحریم و بلوکه .. شدن بیت المال ایران، یک نسل عقب ماندگی! واسطه یک فناوری خطرناک! فناوری که از اول معلوم بود اگر افشا شود ابرقدرت ها مخالفت می کنند، چون هرگز اجازه نخواهند به نظامی که درنهایت میخواهد بساط سکولاریسم در جهان برچیند (شامل نظام های سکولار چین ورسیه هم می شود!) که رسما اعلام نابودی اسرائیل کرده است! بجای این همه هزینه و خسارت، می توانستند صدها نیروگاه گازی بسازند گه چند برابرنیاز کشور برق تولید می کرد/ با نصف این هزینه و خسارات می تواستند فقر را برای هیمشه ریشه کن کنند/ با نصف این هزینه و خسارت می توانستند ایارن ابرقدرت اقتاصدی کنند تنها با سرمایه گذاری در صنایع گاز و نفت و فراوریف ریشه فق رو بیکاری در ایارن می کنند و دیگر مسئله افزایش سن ازدواج و فرار مغزها نداتشیم و کشور اکثریت شیعه جهان در خطر انقراض نسل شیعه روبرو نمی شد! (4195238) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۸:۲۹:۴۶
هرچه به ملت میگویید درست خلاف ان عمل میکنید (4195263) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۸:۴۶:۵۰
اگر تحریم لغو نشده بود نفت فروش نمیرفتودللان بازارشان داغ ومیگفتند هفته ای یکبار غذابخورید (4195270) (alef-3)
 
بچه ی شوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۹:۱۳:۳۳
برجام چندین وزنه سنگین را از پای اقتصاد در آورد.وزنه های باقی مانده چندان جدی نیستند. آقای " جان کری" به تندروهای جمهوریخواه مخالف برجام گفت:" آیا آلترنایوی جز برجام سراغ دارید؟...". مخالفتهای دلواپسان با برجام جناحی سیاسی است. اگر دولت دست خودشان بیفتد، به شرافتم قسم " برجام "را با طیب خاطر ادامه خواهند داد. برجام برای ایشان مهم نیست، مهم سرنگونی دولت مردمی روحانی است. مهم برای دلواپسان تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری است. اگر دولت مطلوب دلواپسان از برجام عقب نشینی کند، همین جا متعهد می شوم کف خیابان از چهار راه ولی عصر تا میدان انقلاب تهران را با زبان لیس بزنم. سبیلم را همین جا گرو می گذارم. (4195277) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۲:۱۶:۲۰
پاسخ منقدین برجام را رییس دولت در مشهد دادند. من از این پاسخ قانع شدم.لطفا سایر منتقدین همکاری کنند.ایشان فرمودند: همه تحریم ها لغو نشده،فقط بخشی از تحریم ها لغو شد. آن هم تحریم های هسته ای؛تازه اگر طرف مقابل به وعده هایش عمل کند.
ضمنا اینکه در روز اجرایی شدن برجام گفته شده بود همه تحریم ها بالمره لغو خواهد شد را فراموش کنید نپرسید فقط روی کاغذ لغو شده و یا بابت پول نفت ناچاریم کالا بیاوریم یا ... (4195516) (alef-13)
 
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۳:۱۴:۲۱
درودبرروحانی انشالله دور بعدی هم تدبیر وامید (4195619) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۵:۲۵:۳۹
دکتر قبولی عزیزم.سرت بالا بگیر. (4195825) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۸:۱۱:۱۹
فقط بطور رسمی اعلام نکردید که صنعت هسته ای تعطیل . (4196173) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۹:۲۰:۲۳
حرفهای صالحی عوامفریبانه است
جناب صالحی تهیه اورانیوم ربطی به نداشتن سانتریفیوژ ندارد!!
تهیه اورانیم ربطی به سیمان ریختن قلب راکتور اراک ندارد
تهیه اورانیوم ربطی به تعطیلی فردو ندارد
تهیه اورانیوم ربطی به از دست دادن ده تن اورانیوم غنی شده ندارد
شما ایران را در قضیه هسته ای تحقیر کردید. خوب نون به نرخ روز میخوری (4196293) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۲۳:۵۳:۳۱
چه کار باید میکردید؟
اولا با ترساندن مردم و اظهار ضعف در برابر دشمن، او را جری نمیکردید. دوم در مفاد برجام باید دقت بیشتری میکردید، زود کوتاه آمدید. سوم در اجرا باید تدبیر میکردید و اعتماد بیجا نمیکردید، قدمها متناسب نبود. چهارم در جهت منافع بیگانه و در ترس از اجرا نشدن تعهدات، مصالح مملکت و استقلال و مقاومت را هدف نمیگرفتید و نامی از برجامهای بعدی نمیبردید. پنجم تا بدعهدی دیدید بشدت عکس العمل نشان میدادید. ششم همه امور مملکت را به برجام ربط نمیدادید، وظایف دیگرتان را انجام میدادید. هفتم در صورت فهمیدن اشتباهاتتان صادقانه برخورد میکردید. رقیبان سیاسیتان را دشمن نمیدانستید تحقیر نمیکردید و از عموم مردم عذرخواهی میکردید. حتما وجدان عمومی جامعه شما را قهرمانتر میدانست. (4196664) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۲۱ ۰۹:۴۲:۵۲
سایت محترم الف
حداقل هم که شده متن زیرا را لطف کنید و بخوانید . انتظار چاپ ندارم .
اگر ملاک برای قضاوت در مورد مردم ایران عمده نظرات مثبت برجامی و رای دهندگان
مثبت به آن ذیل بخش نظرات این خبر باشد که بایستی بحال کشور گریست . بخدا برای اینکه به کسی طعنه و کنایه بزنم ننوشتم ، و نه نوشتم برای چاپ شدن . انشالله که قضیه طور دیگری باشد . ظاهرادر سطح جامعه که می گردی بافت اینطوری نیست .بخدا درعجبم از اینهمه خطا ی در قضاوت و برعکس دیدن مسائل . اینترنت تجارب هرچند بسیار تلخ اما مفیدی دراختیارم گذاشته است و آن دیدن درون انسانهاست .
کشور را غرق در اشرافیگری کرده اند ، مدیران سطح یک ان باشگاه خصوصی نفت و نیرو را تشکیل داده اند ،ترویج رسیدن به بن بست در درون و نیاز به امدن غربی ها در تمامی عرصه ها ، دفاع تمام قد و بی معنی از عملکردهای خویش ، قراردادهای محرمانه ، انتقاد ناپذیری و مطالب مهم دیگری که نوشتن آنهادر حوصله این پنجره محدود نیست را می بینیم . حرف هم که بزنی چهار تا انگ می خورید . آیافساد درزمان این دولت افزایش پیدا نکرده است ؟ آیا اینها یکبار هم شد به خطایی اعتراف بکنند ؟
از همه بدتر این جنگ و جدل هایی که تعدادی از مردم عادی با دیگری ها دارند خیلی عذاب اور است خصوصا ان دسته ای که بوضوح اشتباه می کنند و متاسفانه نه می بینند و نه حاضرند در عرصه فکری خود اقلا قدری بازنگری کنند .
درد اور نیست بعد از گذشت این همه مدت هنوز یک عده می گویند تحریم ها برداشته شد ؟ اصلا گیرم برداشته نمی شد . چرا اینقدر ذلیل تحریم شده اید ؟ آیا بایستی ذلیلانه تسلیم می شدیم و یا ازگرسنگی می مردیم؟ اینطوری که نیست .

تشخیص غلط کشور را به عقب می برد . و این حرف درستی است . من اساسا این جناح بندی ها ی سیاسی را بطور مطلق که نمی توانم تایید کنم . لیکن ادم های خوبی در کشور هستند . چرا اشرافی ها را انتخاب می کنید ؟در مورد تمامی مدیران قوه مجریه فعلی ؟آیایک مصاحبه و سخنرانی دیده اید که مردم را به ساده زیستی دعوت کنند ؟ البته قبلی هم که اینرا می گفت یک جور دیگر ایراد داشت و هدف از تکذیب این دوره تایید دوره قبلی نیست . (4197034) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۱ ۱۱:۲۹:۴۱
تا حالا فکر میکردیم اقای صالحی و ظریف و ...از روی نااگاهی به برخی تعهدات تن داده اند .ولی می بینیم عالمانه و و از روی تعهد به غربی ها برای بازدید های دوستانه از بعضی تاسیسات آنها بوده است .حالا برای ملت ایران خیری داشته باشد یا نه مهم نیست .چون ایراد گرفتن به این سیاست عالمانه و عامدانه کاری غیر علمی و عوامانه است و مذاکره کنندگان محترم را ناراحت میکند !!! زهی بی ...... ! (4197233) (alef-13)
 
ملك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۲ ۱۴:۰۸:۴۷
دوستان و بزرگواراني كه زحمت كشيده و در خصوص صحبت هاي آقاي صالحي اظهار نظر فرموديد، اينجانب با اعلام اينكه تحت قيد و بند هيچ جناح و حزب و گروهي نبوده و نيستم، معتقدم، مشكل كشور اين است كه ما سياستمدار و سياست دان نداريم، مملكت ما مملو از سياست بازان پر مدعا است، مشكل اينجاست كه مسئولين و دولتمردان در حالي وارد دنياي سياست و حكومت داري مي شوند كه تفاوت ميان كار سياسي با سياسي كاري را نمي دانند. و به همين دليل است كه در مواجهه با سياستمداران كهنه كار غرب به راحتي فريب مي خورند و برجام نيز يكي از رفتارهاي فريبكارانه غرب و ناپختگي سياسي دولتمردان ماست كه متأسفانه هيچيك از مسئولين اجرايي و ديپلماسي كشور حاضر به پذيرش اين نكته مهم نيستند كه در مورد برجام خيلي ناپختگي و بي دقتي كرده اند.
هيچ آدم عاقلي نقاط ضعف خود را به دشمن اعلام نمي كند، ولي با كمال تأسف دولت در آغاز كار خود رسما" اعلام ميكند كه تحت تأثير تحريم، خزانه تهي و انبارها و سيلوها خالي و توليد بطور كامل متوقف است كه اين رفتار بدون ترديد ناشي از بي تدبيري و بي سياستي است كه باز هم اهالي دولت حاضر به پذيرش اين صحبتها و رفتار هاي ناشيانه خود نيستند و دائما" در پي توجيه خطا ها يا آن را به گردن دولت و يا دولت هاي قبلي مي اندازند و يا با كمال افتخار از آن دفاع مي نمايند.
دوستان، در آستانه انتخابات ، كشور در انتظار رئيس جمهوري است كه عاقل و متفكر باشد و سياست به معناي تدبير را خوب بداند، غرب و فلسفه سياسي غرب را خوب بشناسد، ساده لوح و زود باور نباشد و تحت تأثير بازي هاي سياسي دلقك هاي بازار سياست قرار نگيرد و از بازي هاي سياسي پرهيز و دوست را از دشمن تشخيص دهد.
آنانكه به پيشنهاد اين و آن به اصطلاح احساس تكليف كرده هوس مي كنند مديريت و سكان اجرايي كشور را در دست گيرند بايد به اين درك رسيده باشند كه مديريت مايه بهره مندي از امتياز نيست، بلكه مديريت يك مسئوليت است، اگر مسئولين نگاه امتيازي به مقوله مديريت داشته باشند، بطور حتم و يقين دنبال حقوق و امتيازات نجومي رفته و از وظايف ذاتي خود غافل مي شوند و عده اي نا آگاه هم در مقام توجيه خطاهاي آنان، حضرات را ملقب و مفتخر به ذخاير نظام مي كنند. اكنون اين ما هستيم كه به دور از تعصبات حزبي و جناحي ، بدنبال يافتن شخصي با اين مشخصات بايد كنجكاوي و دقت را در دستور كار خود قرار دهيم. والسلام (4199348) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۳ ۱۳:۵۷:۴۴
به گفته آمریکایی ها صنعت هسته ای را تعطیل نکردید که کردید! (4201479) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۳ ۲۱:۴۸:۲۱
درسته که برجام یه سری نواقص داره ولی اگه همینم نبود معلوم نبود کشور چه وضعی داشت . اینم در نظر داشته باشید که همه تحریم ها یک شبه برداشته نمیشه و برای دیدن اثراتش کمی زمان لازمه . (4202428) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.