نظر منتشر شده
۱۱۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 57254
خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۰۹
هفته گذشته حجه‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری عضو شورای مرکزی  مجمع روحانیت مبارز رئیس جمهور و وزراء دولت را به مناظره دعوت کردند.



البته این حق هر شهروندی است که از مسئولین کشور انتقاد و سئوال داشته باشد. این ایرادی که ندارد هیچ، به پیشرفت کشور هم کمک می کند. اما آن‌چه که باعث تعجب است، بیان این موضوع توسط جناب آقای مجید انصاری است!  اما چرا تعجب...؟  8 سال به عقب برگردیم...



در انتخابات ریاست جمهوری سال 80 به جزء رئیس جمهور وقت (جناب آقای خاتمی)، 8 نفر دیگر از جمله آقای دکتر توکلی وارد رقابت های انتخاباتی با رئیس جمهور در قدرت شدند. بنده هم چون تفکرات جناب توکلی را می‌پسندیدم هم به ایشان رای دادم وهم برای ایشان تبلیغ کردم.



با شروع دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ابتدا آقای دکتر توکلی جناب آقای خاتمی را به مناظره فراخواند. رئیس وقت سازمان صدا و سیما پیش از انتخابات اعلام کرده بود، صدا و سیما آمادگی برگزاری  مناظره برای هر کدام از کاندیداها که مایل باشند را دارد.



اما مسئله عجیب آن که بود که مدعیان توسعه سیاسی و نقد و انتقاد و زنده باد مخالف من و شفافیت و ...  از اقدام توکلی در دعوت از آقای خاتمی برای مناظره به شدت برآشفتند و این درخواست وی را به باد انتقاد گرفتند. پیشتاز این حملات هم جناب اقای انصاری بودند که با استدلالهای عجیب و غریب، رد دعوت توکلی به مناظره توسط آقای خاتمی را توجیه می کردند و می فرمودند: "توکلی به جای خاتمی، با من مناظره کند".



بعد هم هر بار که پیشنهاد مناظره  توسط یکی از 8 کاندیدا مطرح شد، آقای انصاری می فرمودند "کاندیداها با من مناظره کنند" و این مطلب تیتر روزنامه‌های اصلاح طلب می شد.



اما  حالا 8 سال پس از آن روزها، آقای انصاری فرموده اند رئیس جمهور و وزراء با من مناظره کنند!



البته همانطور که قبلا گفتم شخصا امیدوارم که چنین اتفاقی بیفتد چراکه معتقدم چنین مناظره ایی میتواند به پیشرفت کشور کمک کند  اما قبل از آن از آقای انصاری و دوستانشان خواهش می کنم به یک سئوال جواب بدهند و آن این که کاندیدای شما و دوستانتان در آن دوره حدود 22 میلیون رای آورد و کاندیدای ما در حدود 4 میلیون رای  و به قول دوستان آقای خاتمی  ایشان اولین رئیس جمهور ایران بودند که در دور دوم بیش از دور اول رای آوردند. ولی به چه قیمتی؟ به قمت پایمال کردن حق کاندیداهای دیگر و فرار از پاسخگوئی؟



آقای انصاری آیا فکر می کنند اگر آقای خاتمی حاضر به مناظره می شد، در شرایط اقتصادی - اجتماعی سال 80، رای مخالف دولت در قدرت، آنقدر کم می‌بود؟



البته انتخابات سال 80 به تاریخ پیوسته اما آقای انصاری وجدانا فکر می کنند اگر احمدی نژاد مانند آقای خاتمی در این دوره حاضر به مناظره با  رقبا نمی شد و فرصت نقدکردن خود را به مخالفان نمی داد، آیا آقای موسوی می توانست 13 میلیون رای (بیش از نیمی از رای رئیس جمهور در قدرت) را کسب کند؟



وقتی این رفتار احمدی نژاد را با دو رئیس جمهور قبلی مقایسه کنیم با همه انتقاداتی که به برخی تصمیمات و رفتارش وارد است، باید به مرامش درود فرستاد و به او دست مریزاد گفت چراکه او کاری را انجام داد که هیچ مسئولی در طول تاریخ ایران تا قبل از این انجام نداده بود. یعنی سر یک میز و مقابل مخالفش نشست  واجازه داد رقیب شخصیت و عملکرد او را با شدیدترین الفاظ به نقد بکشد. برخی رقبا هم البته از این فرصت کم استفاده نکردند و به او اتهاماتی مثل دروغگو، فالگیر و رمال و... وارد کردند. البته احمدی نژاد هم کسی نبود که در این دعوا فقط کتک بخورد. او نه فقط حمله کرد، بلکه چندین جا از دایره انصاف هم خارج شد که البته درست و قابل دفاع نبود.



با این حال بد نیست با وجدانمان خلوت کنیم و از خود بپرسیم درست است که آقای احمدی نژاد ایرادهای بزرگی دارد، اما خدا وکیلی آیا آقایان هاشمی و خاتمی یا حتی خود آقای موسوی زمانی که در قدرت بودند، فرصت مناظره و نقد مستقیم را به مخالفانشان دادند؟



برادر عزیزمان آقای انصاری و دیگر دوستان دوم خردادی بد نیست به عملکرد خود، زمانی که در قدرت بودند را بیاد بیاورند. مقایسه رفتار و گفتار این برادران در سال های 80 و 88 مصداق این بیت آموزنده است که:



خوش بود گر محک تجربه آید به میان ... تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد





 
 
میثم از بهشهر!
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۰:۲۵:۳۵
فکر نمی کنم به کسی توهین شده باشه!
در کل
متنی متین و بی پاسخ! (251817)
 
۱۳۸۸-۰۸-۳۰ ۱۰:۰۹:۳۰
این از شاید از توقع زیادی انصاریه که فکر می کنه در حدیه که با رئیس جمهور 24.5 میلیونی مناظره بکنه! اون قبلی ها هم کاندیدا بودن که مناظره کردن.
در هر صورت انصاری بهتره وقت رئیس جمهور را نگیره و اول با یکی دیگه از حامیان رئیس جمهور مناظره کنه بعداگه بر فرض محال ناک اوت نشد از مناظره با احمدی نژاد دم بزنه! (252718)
 
۱۳۸۸-۰۸-۳۰ ۱۰:۱۰:۳۲
نوشتین : \"مجید انصاری عضو شورای مرکزی مجمع روحانیت مبارز\"
مگه ایشون عضور مجمع روحانیون نیستن؟ (252719)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۱:۱۳:۳۹
دوست عزیز اگه بخواهیم خود را با گذشته ها مقایسه کنیم ، همه باید تو غار زندگی می کردیم . اشتباه می کنم ؟
حداقل از این موضوع 20 سال گذشته . یعنی مردم تو این 20 سال باید درجا بزنن و همون خاسته ها و افکار و داشته باشن . پس حتما 100 سال دیگه هم میگین چرا موسوی با لیزر نجنگید الان ما هم با همون وسایل خودمونو تجهیز می کنیم که زمان موسوی ارتش تجهیز شده بود.
کی می خواهیم بفهمیم مردم ایران هم دارن پیشرفت می کنن؟
چرا خودمونو با کشورهای پیشرفته مقایسه نمی کنیم ؟
باید خودمونو با 20_30 سال قبل مقایسه کنیم ؟ (251827)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۲۱:۲۲:۰۰
ای بابا... این که نشد! یعنی عملکرد آقایان را با این استدلال شما فراموش کنیم؟ این که پاک کردن صورت مسئله است. انصافا فضای بازی که در این دوره از انتخابات بوجود آمد و هرکسی هرچه دلش می خواست به رئیس جمهور قانونی کشور گفت در کدام یک از انتخابات پیشین بوجود آمده بود؟! شما ببینید یک نفر می آید در صداوسیما و جلوی چشم میلیون ها نفر رئیس جمهور قانونی و رسمی کشور را به دیکتاتوری و دروغگویی متهم می کند! این به نظر شما مسئله کوچکی است؟ اگر آقای خاتمی رئیس جمهور بود و به او این اتهام ها زده می شد شما چگونه برخورد می کردید؟(البته ایشان خودش را کنار کشید تا به من و شما زحمت فکر کردن ندهد)
...................
راستی یک سوال؟ چه شد که یک شبه دولت دهم برای آقای انصاری مشروع شد و احمدی نژاد شد \"آقای رئیس جمهور\"؟!
یعنی باید بیانیه های مجمع روحانیون رو هم فراموش کنیم؟! چه می دونم...حتما برای پیشرفت لازمه دیگه! (252048)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۲۳:۴۵:۳۲
حرف درستی می زنید ولی حرفتون به این مطلب ربطی نداره! (252070)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۰:۴۲:۲۲
البته این نظر شما با نظر رهبران جبهه‌ی اصلاحات یکی نیست. چون اونا معتقدند که ما تو این پنج سال کلی پسرفت داشتیم و باید دوباره برگردیم به وضعیت 5 سال قبل. مملکت 5 سال پیش گل و بلبل بوده و تو این مدت حسابی عقب‌گرد داشته. به همین خاطر نیز می‌فرمایند باید «برگردیم» به قانون اساسی! (252077)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۸-۲۸ ۱۹:۲۶:۰۱
حرف شما درست است ولی منظور آقایان اصلاحات به عقل و شعور مردم بر نمی گرده و اینکه خواسته های مردم بیشتر از پیش شده رو هیچ کس انکار نمی کند... (252534)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۷:۵۲:۲۷
شما از کدام پیشرفت حرف می زنی بله از لحاظ علمی و مادی دنیا پیشرفت کرده اما علم بدون معنویت باعث تولید بمب اتم و استفاده از آن توسط کشور مدعی حقوق بشر شده و این کشور با قدرت و نفوذی که دارد نظام سرمایه داری را ایجاد کرده که درآن یک میلیارد گرسنه وجود دارد و شکاف طبقاتی در دنیا بیداد می کند تقلید از اقتصاد غربی کشور مارا هم دچار مشکل کرده ارزشهای والای انسانی مربوط به یک زمان خاص نیست باید از تاریخ درس گرفت در ضمن شما چرا از مرور تاریخ اصلاحات می ترسی؟ (252105)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۲۰:۵۰:۱۲
مطمئن باشید همین اقای انصاری اگه دوباره جناح خودش به قدرت برسه میشه آدم 20 سال پیش! (252319)
 
۱۳۸۸-۰۸-۳۰ ۱۰:۱۶:۱۲
ناشناس محترم لطفا توجه داشته باشید که مناظره تازه امسال کشف نشده و از قدیم الایام مرسوم بوده به خصوص برای آقای خاتمی که یه زمانی طلبه بودن معنای کاملا روشنی داشته است و البته سابقه طلبگی می تونسته یک نقطه قوت برای خاتمی در مقابل توکلی باشه ولی با همه اینا از مناظره خودداری کرده و جای تعجبه که انصاری که البته اونم یه طلبه بوده و مناظره و مباحثه باید براش امری عادی بوده باشه از عدم مناظره دفاع کرده. (252722)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۱:۲۱:۴۲
سال ۸۰: جناب انصاری به جناب توکلی گفته که به جای رییس‌جمهور ایران با من مناظره کن.
سال ۸۸: جناب انصاری به رییس‌جمهور ایران گفته که به جای رییس‌جمهور آمریکا با من مناظره کن.
سال ۹۶:؟
نتیجه‌گیری: حرف مرد یکی است. (251830)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۸:۰۴:۴۷
فکر جالبیه آقای انصاری که کار اجرایی نکرده هرجا کم آورد می گه به من مر بوط نیست من که کاری انجام ندادم اما در هر بحثی باید چارچوب بحث معلوم بشه مثلا آقای انصاری می خواد از جریان اصلاحات دفاع کنه یا فقط می خواد حمله کنه مثل اینه که فوتبال یه دروازه داشته باشه مگه نه؟ (252106)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۱:۲۶:۴۳
دوستان حافظه بلند مدتشون مشکل داره خودشو ناراحت نکن... (251836)
 
امیررضا
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۱:۳۴:۵۴
درود بر شما با نقد منصفانه اتان واقعا اینان تا زمانی در قدرت بودند که کسی حق نداشت ازشان انتقاد بکنه به خصوص در اداره ها و به خصوص دانشگاهها حتی الان هم که در قدرت نیستند باز هم اگر حرفی بر خلاف اینان بزنی با انواع تهمتهای عجیب و غریب مواجه می شویم مثل اینکه : کسانی که به رئیس جمهور رای دادند احمقند نفهمند فقط به خاطر سیب زمینی به او رای دادند و ...... چون در دانشگاه کار میکنم از نزدیک لمس می کنم (251848)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۲۲:۴۵:۵۴
دوست گرامی .. آن افراد لابد اطلاع ندارند که کسانی که به احمدی نژاد رأی دادند خودشان از قشر کشاورز بوده و سیب زمینی میکارند و نیازی به سیب زمینی دولت ندارند.. بلکه امثال پولدارای شمال شهر تهران هستند که نیازمند سیب زمینی کاشته شده توسط همان قشر مستضعف می باشند و اگر روزی بدون سیب زمینی بمانند از گرسنگی خواهند مرد! (252061)
 
armeeya
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۲:۰۰:۳۷
به نام خالق توانا

از ادله و استدلال ارائه شده توسط نگارنده محترم و سبک بیان نظرشان بسیار خوشم آمد. این روش ما را به انصاف بیشتر ، رهنمون می نماید.

موفق باشید و این سیاق را ادامه دهید. (251863)
 
ALIREZA
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۲:۰۱:۱۳
خب الحمدالله باز هم تائید فرمودید كه رئیس جمهور كشوری به بزرگی ایران و با مردمانی باهوش و نمونه در دنیا ایرادهای بزرگی دارد . خب این خیلی خوب است .

بیچاره مردم ایران چه می كشند از دست شما سیاسیون . خیلی بعید می دانم عاقبت همه شما ختم به خیر شود .

واضح و روشن است با این عملكردتان ، روز حساب و كتاب و قیامت حتی جرات نداشته باشید به نزدیكی پل صراط نزدیك شوید . آنجا یقه چسبان است و متاسفانه جای هیچ گونه فرار و توجیه و دروغی نیست . (251864)
 
احد شیرزاد از نورآباد لرستان
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۲:۱۸:۴۹
درود بر آقای میرحیدری با مطلب زیبایی که نوشتند.به نظر من بهترین جواب به آقای انصاری همین مطلبی است که آقای میرحیدری نوشته اند.من مدت تقریبا زیادی است که با سایت الف آشنا شده ام و در این مدت مطالب زیادی را خوانده ام و نظر هم داده ام اما مطلب آقای میر حیدری مطلبی بود که شاخصه اش انصاف بود.بله جناب انصاری اگر در زمان آقایان موسوی و هاشمی و حتی خاتمی نقد به قدرت رسمی حاکم بر کشور یا وجود نداشت و یا کمرنگ بود امروز آقای احمدی نژاد خودش را رو در روی معترضین قرار می دهد و با آنها مناظره می کنند و حتی به تعدادی از منتقدین منصف خود نیز جایزه می دهد.مگر غیر از این است که در زمان آقای موسوی فقط روزنامه رسالت دولت را نقد می کرد وایشان(موسوی) با تند ترین الفاظ این روزنامه را سرکوب می کرد و مگر غیر از این است که در زمان آقای هاشمی فقط روزنامه سلام بود که نقد می کردند آن هم نه خود هاشمی را بلکه فقط بعضی از عملکردهایش را ومگر غیر از این است که آقای خاتمی که شعارش زنده باد مخالف من بود حاضر به مناظره با آقای توکلی نشد ودر دانشگاه هم تحمل شنیدن صدای یکی از دانشجویان مخالف را نداشت و ایشان را تهدید به بیرون کردن از جلسه کردند.و مگر غیر از این است که آقای احمدی نژاد هنگامی که عکسش را در دانشگاه امیر کبیر به آتش کشیدند خم به ابرو نیاورد.و به آقای انصاری که خود را سپر آقایان از دایره انقلاب بیرون رفته می کنند با ید عرض کنم که چه حرف تازه ای برای گفتن دارید که دولت آقای احمدی نژاد را به مناظره فرا می خوانید؟چه چیزی را می خواهید بگویید که آقای موسوی در مناظره با دکتر نگفت؟مگر آقای موسوی را در ایام انتخابات انواع کارشناسان اقتصادی ،سیاسی و... همراهی نمی کردند که حضرتعالی نیز یکی از آنها بودید؟ آقای انصاری شما در انتخابات آخرین و بزرگترین تیرتان را به سوی احمدی نژاد شلیک کردید و کسی را به میدان رقابت با ایشان فرستادید که به دلیل عدم شناختی که نسل جدید از ایشان داشتند و نیز خاطره خوبی که قدیمی ها (به دلیل اینکه نخست وزیر دوران امام(ره) بود)در ذهنشان مانده بود بهترین مصداق برای برپایی فتنه بود شما آقای موسوی را به همراه کوله باری از تجربه و اطلاعاتی که تئوریسین های اصلاحات به ایشان داده بودند به نبرد مناظره با دکتر احمدی نژاد فرستادید اما نتیجه چه شد؟ نتیجه اش چیزی نبود جز به صدا در آمدن تشت رسوایی مدعیان اصلاحات و مدعیان دروغین امام و انقلاب و نیز کسانی که خود را تحفه ای از سوی خداوند می دانستند که بر سر این مردم فرود آمده اند و این مملکت را ارث پدری خود می دانستند و آمده بودند تا بار دیگر بر گرده ی مردم بدبخت و بیچاره و فقیر نشین سوار شوند و با کت شلوارهای اتو کشیده از تهران برای مردم ایران آقایی کنند.آقای انصاری!بعد از مناظره موسوی با احمدی نژاد بغض مردم ستمدیده و زجر دیده و روستا نشین ترکید و نتیجه اش را در روز 22 خرداد مشاهده فرمودید.حال با چه رویی اعضای دولت و شخص رئیس جمهور را به مناظره دعوت می کنید؟در پایان به آقای انصاری پیشنهاد می کنم که مناظره ای را با آقای شریعتمداری و یا آقای رسایی برگزار نمایید و اگر آنموقع روحیه ای برایتان باقی ماند درخواست مناظره با یکی از اعضای دولت را بنمایید. (251868)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۲:۲۵:۲۷
با سلام دست شما درد نکند ولی بنده خدا مناظره چیه ؟ در دوره اقای موسوی اعتراض می کردی باید می رفتی همنشین نی عربها می شدی !دوره اقای هاشمی هم اگر کمتر از سردار سازندگی می گفتی ......... اره دیگه ! اقای خاتمی نه ایشان متفاوت بود مدرن بود با گفتمان پدرت را در می اوردند کافی بود یک چیز می گفتی صبح اول صبح دهها روزنامه هماهنگ باهم حمله می کردند از بچگی هایت تا حساب بانکی وزن وبچه روابط خانوادگی یت را چنان بالا وپائین می کردند که روزی صد بار بگی غلط کردم ! حالا خیلی جالبه اقای انصاری شما که کنار امام بودی چرا امدی ؟ سیاسی تر از شما نبود ؟ اقتصادی تر چطور ؟ شما که تا دیروز می گفتی جایگاه موسسه جدا از سیاست و این چیزهاست ! حالا چی شده شدی خط اول دفاع از دیگران ؟ دیگران که جرات ندارند بیایند در یک برنامه تلویزیونی در باره ادعاهایشان مناظره کنند می گویند مستقیم بدون حضور هیچکس!حالا شما می خواهید جای انها چی بگی ؟ می خواهی هر جا کم اوردی بگوئی به من ربط ندارد ! اگه راست می گوئید کروبی موسوی که نتوانستند در مناظره جز چیز چیز و من از امام نامه دارم چیزی بگویند بفرمائید بزرگترانشان مثل اقای خاتمی یا هاشمی تشریف بیاورند ببینیم انها چی دارند بگویند . و شما بواسطه ارتباط با بیت امام و جایگاهتان زیبنده نیست سپر دیگران شوید . (251871)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۸ ۱۴:۱۹:۵۲
شما که از دولت میر حسین و هاشمی و خاتمی گفتید و هزار تا ایراد گرفتید لا اقل انصاف را نگه میداشتی کمی هم از جناب آقای احمدی نژاد میگفتی که تو این پنج ساله چه بلایی بر سر مردم آورده؟ایشان در برابر ملیونها نفر در مناظره آمار غلط ارایه میدهد و از تهمت زدن به دیگران هیچ هراسی ندارد ولی در برابر همه سوالها و مسایل شهرداری و زمان اردبیل و مسئله کردان وتورم کمر شکن و..... اصلا پاسخگو نیستند در صورتی که تمام امکانات رسانه ای دولتی هم دربست در اختیار ش است (برخلاف دوره خاتمی)به نظر من
ایندگان در مورد اینها نظر خواهند داد. (252463)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۲:۲۹:۱۰
جناب اقای انصاری با سلام از شما تقاضا دارم قبل از هر مناظره ای یک نظر در خصوص بحث اقای رحیم پور در خصوص امام و سخنان امام در صحیفه نور که ایشان در 13 ابان در حسینیه جماران مطرح کردند بیان کنیم ببینیم این سخنان امام منطبق با رفتار کدام جریان در حال حاضر می باشد اگر در این خصوص صادقانه عمل فرمودید معلوم است نیتتان خیر وصلاح کشور است نه چیز دیگر (251872)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۲:۳۶:۵۵
جناب آقای ميرحيدری:
با سلام، شما که تنها به قاضی رفته و راضی برگشته ايد و اصلاح طلبان را \"سيه روی\" ناميده ايد. جنابعالی خود ذکر نموده ايد که آقای انصاری همان 8 سال قبل هم حاضر به مناظره بوده اند. حالا که ايشان می خواهند مناظره نمايند، چرا آقايان اصولگرا به قول شما همان عکس المعل 8 سال قبل اصلاح طلبان را از خود بروز می دهند.
ضمنا يادمان نرود جناب آقای احمدی نژاد چشم خود را می بندد و زبان خود را باز نموده و هر مطلبی را بيان می نمايد(اگر خطبه های مقام معظم رهبری را خوب شنيده باشيد، ايشان اتهام های آقايان هاشمی و ناطق نوری را صراحتا رد نمودند، در حاليکه آقای احمدی نژاد با همين اتهامها برای خود رای جمع نمود). (251875)
 
man
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۲:۳۸:۲۶
آقا مثلی‌ می‌زنیم..ماهی‌ رو هر وقت از آب بگیری تازه است..اگر آن موقع مناظر نکردند بگذارید الان مناظره بکنند تا رسوا شود هر آنکه در آن ... (251876)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۲:۴۷:۲۹
نه سبزم نه احمدی نژادی

سیاق نوشته منصفانه بود و شایسته تشکر

درود (251882)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۸:۲۱:۲۴
البته سياق نوشته فرار از يك درخواست.
آقاي كه ادعاي مناظره با آوباما مي كند بيايد با مدعيان داخلي مناظره كند (252109)
 
Mehdi
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۲:۴۷:۳۴
دوست عزیز،
مجمع روحانیون مبارز نه مجمع روحانیت مبارز. احتمالا شما نام مجمع را با جامعه روحانیت مبارزترکیب کرده و تشکل جدیدی را به وجود آورده اید ! (251883)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۲:۵۱:۰۶
اتفاقا اگر اين مناظره ا نبود راي احمدي نژادكمتر مي شد.احمدي نژاد با استفاده از همين مناظره ها بود كه با حمله به كل تاريخ انقلاب وبالاخص شخص هاشمي وبيان كردن اتهامات بزرگ توانست از نارضايتي عمومي توده مردم محروم نسبت به حاكميت نهايت استفاده را ببرد.شما به صحبت اسلام شناس بزرگ جناب مشائي رجوع كنيد كه گفت:از اين 24 ميليون ،20 ميليون منتقد نظام بوده اند. (251885)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۱۰:۰۱:۲۲
با سلام خدا پدر تو یکی را بیامرزد که حداقل قبول داری احمدی نژاد 24 میلیون رای اورده و 20 میلیون ان هم رای مخالفین نظام بوده خوب اگر دمکراسی و نظر مردم حاکمه این موافقین نظام (جریان سبزرا می گویم) چکار دارند به مخالفین نظام خوب رایشان است دیگه .مگه نمی گفتید باید به رای مردم احترام گذاشت ؟ من امده ام تا نظر مردم حاکم شود !(مناظره که یادته ) (252144)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۲:۵۷:۳۹
پاچه خوارهای بدبخت (251889)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۰:۵۴:۰۶
من نميدونم چرا سايت الف هر فحشي كه يه آدم تو دهنش مياد و مينويسه رو چاپ ميكنه .

اين نوشته حتما به پيشرفت و تعميق بحث خيلي كمك ميكنه مگه نه ؟!

البته مشخص ميشه كه چه كسايي ادب دارند . پس كو زنده باد مخالف من شما عزيزان . (252082)
 
احمد اسدی
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۲:۵۸:۳۳
سلام خدمت نویسنده عزیز

چند نکته:

1. زمونه عوض شده برادر, دلیل نداره چیزی که الان خوبه 10 سال پیشم خوب بوده باشه

2. خدا وکیلی کدوم یکی از آقایونی که نام بردید (موسوی،هاشمی و خاتمی) به اندازه آقای احمدی نژاد نسبت به نظر رهبری بی تفاوت بودند؟

3. نظر شخصی من اینه که شما کاملا برعکس گفتید. آقای احمدی نژاد این میزان رایی رو که آوردن هم از صدقه سر همین مناظرات داشتند. ایشون طوری القا کردند که انگار عناصر پنهانی قدرت دست و بالشونو بستند و با طرز حرف زدنشون هیجان کاذبیو به طرفدارا و البته بی طرفا وارد کردن

4. خدا وکیلی تا الان کدوم رئیس جمهری حق وتو داشته که آقای احمدی نژاد به راحتی فقط هر قانونیو که خودشون دوست دارن اجرا میکنند؟



زمونه عوض شده برادر! (251890)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۳:۰۷:۴۲
[نگو كه هرچه مي كشيم از دست همين مناظره بود كه طرفين فرهنگ مناظره و تحمل يكديگر نداشتند ومملكت را به اشوب كشانيدندومتاسفانه صدا وسيما با توجه به قولي كه داد مبني بر اينكه فرصت به افراديكه مورد اتهام قرار گرفته اندمي دهد كه از خودشان دفاع كنند عمل نكرد جنگ رواني ايجاد كرد واز صحنه كنار كشيد (251897)
 
يك از هزارا نفر
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۳:۱۰:۴۷
به جرعت ميگويم آقاي احمدي نژاد در مناظره كم نمي آورد چون از گفتن آمار غلط و تهمت به ديگران و تفره رفتن از سوال محكم هيچ ابايي ندارد.حتي از نشان دادن عكس همسر رقيبش هم كوتاهي نميكند.راستي پوپوليسم يعني چي؟ (251900)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۱۰:۰۸:۰۲
با سلام به یک از هزار عزیز این مناظره و عکس رو ول کن بگو ببینم این خانم اقای موسوی که 72 ساعت به احمدی نژاد وقت داده بود معذرت خواهی کند و اگر نه می رفت شکایت می کرد رسید به دادسرا یا نه از 2تا 72 روز هم داره می گذرد ! خوب می فرمودند دانستن حق مردم است ! مگه نه ؟ اقای موسوی فارق از عکس بفرمایند بلاخره تحصیل همزمان و....همسرشان قانونی بوده یا نه ؟ (من امده ام قانون حاکم شود ! من امده ام دروغ نباشد !) (252148)
 
یک از هزاران نفر
۱۳۸۸-۰۸-۲۸ ۱۴:۳۱:۳۲
آقا محمد وزرا و معاونین احمدی نژاد مدارک دکترای تقلبی ارائه میدهند و با آن چندین سال هم حقوق گرفته اند حالا نه خودش پاسخ میدهد نه اینکه قوه قضاییه کاری میکند وتازه به آنها پست جدید هم میدهد. شما فکر میکنید یک فرد عادی با این وضعیت میتواند بر علیه رییس جمهور اقامه دعوا کند ؟ خدا وکیلی میتواند؟اقای احمدی نژاد حتی از حکم رهبری در مورد عزل مشایی از معاون اولی هم با اکراه تمکین میکند.ولی در مورد مناظره که گفته بودم منظورم نفس کاری بود احمدی نژاد انجام دادو خیلی ها آن را ناشایست میدانند.والسلام (252468)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۳۰ ۱۱:۲۳:۱۷
یک از هزار نفر عزیز سلام خوب دوست عزیز 1-طرح شکایت که کاری ندارد بگیریم که رسیدگی هم نشود ایشان بگویند شکایتش را کجا برده که نگرفتن یا رسیدگی نکردند من هم قبول می کنم 2- کسی کاری را که نمی تواند انجام دهد که نمی گوید 3-اصلا شکایت را ول کن خود ایشان یک جواب قانع کننده بدهند در خصوص مدرکشان ما را بس است 4- ایشان را با وزرا مقایسه نفرمائید اقای موسوی وهمسرشان عجل از این حرفها هستند خوب مگر ایشان نبود می گفت من امده ام دروغ نباشد ؟ مگه نمی گفت من امده ام قانون حاکم شود ؟ مگه نمی فرمود با مدارک غیر قانونی می ایند می خواهند به مردم حکومت کنند ؟و..... خوب ایشان که ادعای راستگویی وصداقت دارند و دیگران را دروغگو ومتقلب می دانند و ادعاهای دیگر فکر می کنید لازم نباشد یک توضیحی بدهند ؟ در خصوص رفتار در مناظره خیلی چیزها دو طرفه بود مثلا دروغگو نامیدن ورمال گفتن و... درست بود ؟ خدانگهدار (252738)
 
طالب
۱۳۸۸-۰۸-۲۹ ۰۲:۵۸:۰۴
وپوليسم يعني چي؟
یعنی ما رای اولیم تو یک استان چون از یک قومیم
یعنی توهم بیشمار بودن....
یعنی در این عصر تکنولوژِی واینترنت که صحبت های به سرعت روی سایت ها قرار میگیره و اصل تصویر و صدا رو میبینی و می شنوی ..... حرف طرفو تحریف کنی و بگی \" به ما گفته خس و خاشاک\" ایضا در مناظره ها گفته شده\" فرزندان آقای هاشمی و فرزند آقای ناطق\" ثروت از کجا آورده شده اند ولی بازتابی که تو جامعه رواج داده میشه \" آقای هاشمی و آقای ناطق از کجا ثروت آورده\"

.....
یعنی خبط حقیقت....

یعنی قران به نیزه زدن و به جنگ قران ناطق رفتن... (252596)
 
كاوه
۱۳۸۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۵۸:۲۷
در پاسخ آقاي طالب بگويم كه آقاي احمدي نژاد تو اين پنج سال آنقدر سوتي داده با اين حرفا و توجيح كردن ها نميتوني او را مبرا كني.ايشان در دانشگاه كلمبيا حرفهايي زدند كه باعث خنده حضار شد ولي صدا و سيما يا نشان نداد يا كف زدن نشان داد.سال كذشته ايشان به اجلاس فا او (fao) در ايتاليا تشريف بردند ولي هيچ مقامي از ايتاليا حاضر به ديدار او نشد واين يك سرشكستگي براي ملت بزرگ ايران است كه روزگاري سران ممالك دنيا براي ديدار با شاه آن سر و دست ميشكستند.در هر صورت وجه جهاني ما به شدت مخدوش شده است و اين يكي از ارمغانهاي آقاي دكتر احمدي نژاد است براي ملت ايران.اگر بخواهم از دستاوردها ي ايشان بنويسم بايد چند ساعتي تايپ كنم كه از توان من خارج است. (252629)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۹ ۱۹:۱۲:۲۷
قران ناطق! منظورت کیه برادر؟
ببین ائمه معصومین (ع) رو با هیچ کس مقایسه نکن اون دنیا باید جواب ظلمی که به معصومین (ع) بخاطر همین مقایسه کردی رو بدی.
فقط کافیه یکی بگه اگه اسلام اینه، ...... تا آخرش رو بخون برادر و هیچ وقت اینکار رو نکن.
قداست اسلام و ائمه (ع) را حفظ کنید تا خدا هم شمارو حفظ کنه ان شاء الله.
یک دوست (252656)
 
رهگذر
۱۳۸۸-۰۹-۰۲ ۰۰:۰۶:۴۸
عزیز دلم ادای ناموس پرستا رو واسه ما در نیار شاید شما یادتون رفته باشه ولی بنده یادم نرفته خانم آقای موسوی با چه آرایشی توی میتینگ های تبلیغاتی شرکت میکرد حالا احمدی نژاد یه عکس در اندازه کوچک که اصلا معلوم نبود کی هست نشون داد و گفت این مدرک چه جوری گرفته شده .
شما به جای جواب دادن صورت مساله رو پاک کن. (253185)
 
نسل سوخته
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۳:۲۲:۰۱
احمقانست چون چیزی که ما از تی وی ضرغامی دیدیم مناضره نبود
احمدی نژاد فقط اقای هاشمی رو تخریب کرد وبا پا گذاشتن روی دوش هاشمی رای جمع کرد (251904)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۹:۰۷:۱۹
مناظره درسته نه مناضره
قشر روشنفکر جامعه؟ (252010)
 
اسکندری
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۱۸:۴۸:۱۵
از نوشته هایتان اقلا این معلوم می شود که انقدر مخالفان هاشمی زیادند که اگر کسی درباره واضحات خانواده اش که بعد از انتخابات دیگر اظهر من الشمس شد حرف بزند رای می اورد (252304)
 
یک مسلمان
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۳:۲۶:۰۴
آقای محترم

دیگه به این استدلال های عجیب و غریب عادت کرده ایم ، آقای خاتمی فرصتی به منتقدان نمیداد ؟ مگر منتقدان آقای خاتمی از ایشان فرصت می خواستند ، شاید فراموش کرده اید که تمام برنامه های صدا و سیما ( از جمله 20:30) که در حال حاضر در جهت تبلیغ برای دولت فعلی تلاش می کنند در آن زمان در جهت تخریب دولت خاتمی کار می کردند . بله تخریب نه انتقاد .
اتفاقا مناظره های این دوره به نفع آقای احمدی نژاد تمام شد ، زیرا با تهمت هایی که هنوز صحت آن مشخص نیست عده ای را فریب داد .

من فکر می کنم سیاست شما در جهت رئیس جمهور شدن آقای توکلی در دور بعدی می باشد و قصد دارید که به مردم این موضوع را القا کنید که فقط اصولگرایان شایسته حضور در قدرت می باشند ولی به این دلیل که احمدی نژاد ایرادهای بزرگی دارد پس کاندیدای اصلح \" توکلی \" می باشد .

بد نیست شما با وجدانت خلوت کنی و فکر کنی که خداوکیلی تاحالا آقای موسوی و خاتمی و هاشمی از تریبون های رسمی مردم را فریب داده بودند ؟ (251906)
 
محمد رضایی
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۳:۲۶:۴۴
در مجموع جالب بود آیا بعد از این همه فتنه وروشن بودن حق جایی برای مناظره هست (251907)
 
شيداي محمود
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۳:۳۰:۱۷
جناب آقاي پیروز میرحیدری خيلي ببخشيد ولي خيلي دگمي و بي منطق اگه ناراحت نميشن لطفا دربحث مشاركتم دهيد (251908)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۳:۳۵:۴۷
آقای انصاری کاش شرط و شروط سخت نمی گذاشتند و به جای رییس جمهور و وزرا صاحب نظران دیگر را هم به گفتگو می خواندند. ایشان اگر واقعا آماده مناظره و علاقه مند به روشنگری هستند و جرزنی نمی کنند ,از طریق همین سایت الف و همین صفحه به پرسشهای انبوه خوانندگان الف در مورد مسئله انتخابات و تقلب و رفتار سیاسی جناحشان جواب بدهند!
این البته پیشنهادی برای \"الف\" هم هست . (251911)
 
موسی
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۳:۴۲:۲۲
خوب مناظره نکنند این که این همه آسمان و ریسمان ندارد.درضمن اصولگرایان در همان زمان خیلی کارها میکردند که الان نمی کنند و خیلی کارها هم نمی کردند که الان انجام می دهند. (251916)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۳:۵۵:۴۶
جناب اقاي پيروز مير حيدر ي . دستتان درد نكند كه اين مطلب را در اذهان عموم زنده كردي . ولي جاي تعجب دارد كه شما در مورد اين رفتار اقاي انصاري بعد از 8 سال انتقاد ميكنيد واز اين رفتار ايشان در گذشته درس نميگيريد . اتفاقا شما بايد ضمن اينكه انتقاد خود را مطرح ميكنيد ترتيبي اتخاذ فرماييد تا اين مناظره صورت گرفته ودهان منتقدان 8 سال اينده را از همين حالا ببنديد . تا در اينده شعر بالا را براي شما نسرايند . خوش بود گر محك تجربه ايد به ميان تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد. (251923)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۴:۰۵:۴۸
اينها و طيف آنها در عين اينكه دم از آزادي ميزنند اما هر وقت كه در قدرت بودند نشان دادند كه ديكتاتور هستند و هر وقت كه در قدرت نبودند در ظاهر مظلوم بودند و در خفا فتنه كردند. (251927)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۴:۱۱:۳۰
متاسفانه اصلاح طلبان فقط شعار پذیرش آرا مخالف و توسعه سیاسی را سر می دهند اما اصولگرایانی مانند احمدی نژاد هستند که امکان نقد را حتی به شدیدترین وجه آن می دهند.
با تشکر (251930)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۴:۱۷:۱۲
تجربه اخير به خوبي ثابت كرد كه در كشور ما ظرفيت برگزاري مناظره در سطح رييس جمهور وجود ندارد. به نظر مي‌آيد تصميم آقاي خاتمي مناسبتر از تصميم اخير در مورد مناظره‌ها بوده است.
مناظره زماني مفيد است كه چارچوب مشخصي داشته باشد و منابع آماري مورد تاييد وجود داشته باشد.
وقتي آقاي احمدي نژاد در جواب آقاي كروبي كه به سطح پايين روابط ايران و عربستان اعتراض كرده بود مي‌گويند مگر در دوره‌اي كه شما مسئول حجاج بوديد روابط خوبي داشتيم بدون اشاره به اينكه موضوع اصلي برايت از مشركين را اشاره كند آدم حس مي‌كند دعواي دو نفر در سطح كوچه و بازار را تماشا مي‌‌كند تا دو كانديداي رياست جمهوري را و يا آقاي احمدي نژاد در نقد دولت ميرحسين موسوي هيچ اشاره‌اي به موضوع جنگ نمي‌كند آدم حس مي‌كند كسي كه چهار سال رييس جمهور كشور بوده اصلا\" تاريخ انقلاب را آگاهي ندارد يا عمدا\" انكار مي‌كند.
وقتي طرفين مناظره در ميزان درآمد نفتي كشور يا نرخ تورم يا ميزان بيكاري يا رشد اقتصادي كشور منبع اعلام آمار معتبر ندارند فقط به حريم خصوصي يكديگر و موضوعات شخصي مي‌توانند استناد كنند.
ضمنا\" اينكه اشاره كرديد كه آقاي احمدي نژاد به رمالي و ... متهم شدند به نظر شما كسي كه براي توجيه حضور زنان در كابينه مي‌گويد 50 نفر از ياران امام زمان (عج) زن هستند در حاليكه مراجع تقليد اين موضوع را انكار مي‌كنند مستحق يكي از دو صفت رمال يا دروغگو نيست؟ (251931)
 
a
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۴:۱۷:۵۴
سلام
یک تذکر
آقای انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز هست نه مجمع روحانیت مبارز اول حزب و تشکیلات ایشان را درست بشناسید بعد نظرتان را بگویید (251933)
 
شتر دو ساله
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۴:۲۷:۵۳
براي آقاي انصاري همين بس كه در حوادث پس از انتخابات با سكوتشان آب در آسياب دشمن ريختند و مصداق سخن علي عليه السلام شدند كه فرمود در فتنه مثل شتر دو ساله باشيد نه كوهاني دارد كه سواري دهد و نه سينه اي كه دوشيده شود. ايشان با سكوتشان سواري مناسبي به بي بي سي و وي او اي و ديگران دادند (251935)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۸:۴۸:۰۷
آقا يا خانم شتر دوساله
آيا اگر کسی با شما همراه نشد (چه معترض بود و چه سکوت کرد) به بيگانگان سواری داده؟
قبل از جنگ جمل عده ای به حضرت امير مراجعه کردند و گفتند که ما نمی توانيم تشخيص دهيم که بين همسر پيامبر و داماد او حق با کيست. حضرت فرمودند:
«حق را بشناسيد و افراد را با آن بسنجيد»

حضرت امير که معصوم بودند و دارای حق الهی حکومت و مردم با ايشان بيعت کرده بودند نفرمودند «حق با من است و حرف من فصل الخطاب است»

برای من تعجب آور است که چگونه عده ای خود را حق مطلق می دانند و توقع دارند همه آنگونه باشند که ايشان می خواهند. (252124)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۴:۴۸:۲۰
دوست عزیز شما مشکل درک مطلب دارید آقای انصاری با وزرا میخواهند مناظره کنند نه با احمدی (251941)
 
خسته از اين ...
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۵:۰۰:۳۱
شايد همين طرز مناظره جناب اقاي رئيس جمهمور بود كه انقلاب مارو الان به اين وضعيت رسونده ، ايشون اخلاق رو تو مناظرات رعايت نكردند و باعث بوجود اوردن اين تنشها در مملكت شدند. خيلي از حرفهايي كه نبايد زده ميشد زده شد . اگه ايشون ميخواستند در مورد مفاسد اقتصادي آقاي هاشمي و فرزندانشون افشا گري كنند چرا قبل از دوره انتخابات اين كارو نكردند ( هر چند كه بنده بدليل اينكه از عاقبت اون دنيام ميترسم به هيچ عنوان نمي تونم بگم كه حرف آقاي رئيس جمهور صحيح بوده يا نه) ولي در پايان بايد گفت كه مناظرات اين دوره بخاطر مردم نبود بلكه فقط بخاطر كسب ارا و بازي با احساسات مردم بود. آقاي موسوي هم در مناظرات قوي ظاهر نشدند . (251947)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۹:۱۰:۱۸
آقا يا خانم خسته از اين ...
همه بر اين باوريم که اين موضوع که حرف آقای احمدی نژاد درست بوده يا نه را يک دادگاه صالح و عادل بايد تعيين کند. چيزی که به آن معترضيم موارد زير است:
1- آقای احمدی نژاد اگر مدرکی داشت بايد به دادگاه ارائه می کرد و نه در يک نمايش تبليغاتی
2- موارد اتهامی که آقای احمدی نژاد مطرح کرد مربوط به ديگران بود نه مربوط به موسوی
3- قانوناً کسی حق ندارد اتهامات اثبات نشده را برای تخريب افراد از رسانه ها اعلام کند.
4- قانوناً اگر در رسانه ای به کسی اتهامی وارد شد در همان رسانه حق دفاع از خود را دارد، اما اين حق ناديده گرفته شد.
5- اگر کسی مدرکی در مورد مفاسد اقتصادی داشته باشد و آن را به دادگاه ارائه نکند مرتکب جرم شده است. آيا آقای احمدی نژاد مدارکی را به دادگاه ارائه کرده است؟
6- اکنون بيش از 4 ماه از اتهامات مطرح شده می گذرد و مدرکی ارائه نشده است. تا سه سال ديگر هم اين موضوع مطرح نخواهد شد. دوباره نزديک انتخابات بعدی روز از نو روزی از نو. عده ای با فرافکنی اشتباهات خود را به گردن ديگران خواهند انداخت.

اکنون بايد پرسيد:
1- آيا قانون با افراد مختلف برخورد دوگانه دارد ويا مجريان سليقه ای و ناعادلانه برخورد می کنند؟
2- آيا می توان به صحت عملکرد مجريانی که قانون را به نفع خويش تفسير می کنند اعتماد داشت؟
3- آيا من در اين متن الفاظ سبک، توهين ويا افترا وجود دارد که سانسور می شود؟ (252128)
 
شهروند
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۵:۰۳:۱۳
مولا علی (ع) می فرماید که آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسند و آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند.
آیا جریان اغتشاشگر که در این چند ماهه، سبز سیادت را به سخره گرفتند و از آن سواستفاده کردند، حاضرند این سخن بزرگ سیدان عالم، حضرت علی (ع) را گوش کنند؟!
آن زمان که به مدد سرکوب رسانه ای، هر انتقادی از رئیس دولت وقت اصلاحات سرکوب می شود و هاله زور اصلاح طلبان اجازه نمی داد تا هاله نور خود ساخته آن ها، برای خاتمی شکسته شود؛ آیا به فکر امروز بودند؟
آن زمان که کوچکترین انتقادات را درباره خاتمی به بهانه حفظ شان رئیس جمهور، نابود می کردند و حتی در زمان انتخابات سال 80، حاضر به پاسخگویی به مردم نبودند، به فکر امروز بودند؟
در این سال ها، به مدد روحیه انتقادپذیر رئیس جمهور، هرگونه انتقاد و حتی توهینی از سوی اصلاح طلبان به منتخب مردم صورت گرفت و دولت دم برنیاورد. رئیس جمهور منتخب مردم را بر سر سفره خالی نشاندند (توهین های منتجب نیا در اعتماد ملی)، او را رمال و دروغگو خواندند و بر علیه او و دولتش شعار \"مرگ بر . . .\" سردادند.
به بدترین نحو ممکن به حامیانش توهین کردند و با اغتشاشات سعی کردند تا رای آن ها را پایمال کنند.
بی شک یکی از دستاوردهای بزرگ احمدی نژاد این بود که فضای نقد را باز کرد و کاری کرد که مردم از جزئی ترین اتفاقات دولت باخبر باشند و تا حد زیادی هم به پاسخگویی پرداخت، کاری که در دولت هاشمی با آن فضای بسته و دولت خاتمی با هاله نور و زورش، حتی مجال ظهور هم پیدا نکرد.
و جالب تر آن است که عده ای که خود در ساختن آن فضاهای بسته نقش اساسی داشته اند، امروز مدعی جریان شفاف اطلاعات و مناظره شده اند!
اما مردم فهیم تر از آن هستند که فریب این ظاهرسازی ها را بخورند و همان طور که در انتخابات هم نشان دادند؛ به بانی \"واقعی\" این پیشرفت ها اعتماد می کنند. (251948)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۹ ۱۹:۱۵:۱۸
شما مواظب باش تو کانادا بورست قطع نشه نمیخاد از اونجا برای دولت و ملت دل بسوزونی (252658)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۵:۱۰:۴۳
بد بختی این ملت این است که سیاستمدارا نش به جای بر خوردهای منطقی و بکار گیری عقلانیت در جهت حفظ منا فع ملی بدنبال نبش قبر و احیانا\" انتقام جویی هستند . انها ییکه از مناظره کاندیدا های انتخابات دهم ریاست جمهوری دفاع میکنند . تو جه داشته باشند که کاری که انجام شد . مناظره نبود . بلکه هتاکی بود واز میدان به در کردن حریف با هر قیمتی و بباد دادن همه ارزشها باادبیاتی که شاهد بودیم. نکته ای که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر شان هم فر مودند از ان راضی نبودند. اکنون هم اگر بخواهد مناظره با همان روش پیش برود بطور قطع به نتیجه های بد تری خواهد رسید . پیشنهاد میکنم جناب توکلی که خود منتقد سیاستهای اقتصادی و مدیریتی دولت کنونی است . پیشگام این مناظره با دو لتیان در هر سطحی بشوند تا هدف شفاف سازی و نقد سازنده فراهم گردد. مشکل کنونی مملکت را باید فرا تر از مسایل جناحی دید. (251951)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۵:۳۱:۲۹
با سلام
فقط میشه گفت احسنت (251964)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۶:۰۵:۳۷
مطبوعات اين روزها، شده گفتگوي خاله زنكها و خالي بندها و دروغگوها و افرادي كه جز شعار، حرفي براي گفتن ندارند. دوست عزيز، امثال شما و ديگراني كه به آنها انتقاد مي كنيد، هركدام براي مدتي سر كار بوده اند و گلشون رو به جمال كشور زده اند، نتيجه هيچكدومشون هم خوب نبوده. به جاي اين خاله زنك بازيها، بهتره هركدوم از ما ( شامل خود بنده)، بريم و سعي كنيم اون كاري كه تخصصش رو داريم ( اگر داشته باشيم) به بهترين وجه براي كشورمون انجام بديم. لازم نيست امثال من و شما، عيب ديگران رو پيدا كنيم، همين كه عيبهاي خودمون رو برطرف كنيم، براي تا آخر عمرمون كار درست مي كنه. تا وقتي كه همش چشممون دنبال ديگرانه و فكر مي كنيم همه اشتباه هستن جز ما، ميشه هميني كه هست، اين از وضع اقتصاد، اين از ارزشهاي اجتماعي، اين از سرمايه هاي كشور و . . . ! (251975)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۶:۳۸:۳۹
,واقعا از این که این چنین شفاف و درست و کامل نوشته اید ، خوشحال شدم ...من با این که خودم یکی از منتقدان آقای احمدی نژاد هستم .... ولی کاملا با این بحث و نوشتهایتان موافق هستم و خوب دوران آقایان موسوی و خاتمی و هاشمی را به یاد دارم....و می فهمم که چه می گوئید..... ولی متاسفانه جوانان ما آن دوره نبودند تا این چیز ها و کار ها و رفتار آن را دیده باشند و درک کرده باشند تا بدانند که با امروز چه تفاوت های ژرفناکی وجود دارد.... (251978)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۶:۴۷:۰۳
بسیار خوب و منطقی بود . انصافا اقایان اصلاح طلب بیشتر شعار فضای باز سیاسی را میدهند تا عمل به ان را . هر زمان قدرت داشته اند اجازه حضور مخالف خود را نمیدادند . به یاد دارم سال 1369 زمانی که تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاهها اعلام موجودیت کرده بود این حضرات تاب تحمل نداشته و جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ را بهم میزدند .حالا چه شده که علم مناظره و لیبرالیسم فرهنگی بلند کرده اند خدا میداند! ما که به تضارب افکار واقعا و صادقانه معتقدیم ولی این اقایان اگر صادقند ایکاش بجای این جو سازی ها و غوغا سالاری ها به اقای میرحسین توصیه میکردند که دعوت صدا وسیما را برای مناظره بعد از انتخابات رد نکند ....تا سیه روی شود هرکه درو غش باشد (251982)
 
ک--
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۷:۲۴:۳۹
بدبختای --- خاتمی کلاسش بالاتر از این بود تا با شیپیشوهایی مثل --- مناظره کنه
حیف شیپیش که از سر و روی شما بالا بره
--- (251901)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۰:۰۲:۴۴
من زحمتش رو می کشم الف جان خودتو خسته نکن.
وای ادب مرد به ز دولت اوست.
زنده باد مخالف من .
این است خط امام؟
و از این صحبتها
منظورم شما نبودی الف ها
منظورم اونی بود که اینو نوشته بود خدا خفش کنه (252073)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۰:۵۸:۱۰
اگه يكي از طرفداران اون زمان توكلي يه همچين مطلبي رو در مورد شما مينوشت چه ميكرديد :

من خودم اول خدمتش ميرسيدم .

ممنون از دوستاني كه با تائيد فحاشي ها شهامت خودشون رو نشون ميدهند .

آزادي انديشه با اهانت نميشه . (252083)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۷:۲۶:۴۴
به نام حضرت دوست
اینجانب از خانواده ای مذهبی هستم که پدرم از رزمندگان دوران جنگ و شهادت است و اخیراً نیز از وزارت اطلاعات بازنشسته شده است و بیشتر بستگانم نیز رزمندگان هستند و در نهادهای حکومتی به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول بوده و هستند . بنده نیز در حال حاظر در دوره کارشناسی ارشد در دانشکده فنی دانشگاه تهران مشغول هستم.
بحثی که می خواهم مطرح کنم در رابطه با انتقاد و تخریب است.
بنده به عینه در دوره آموزشی  خدمت سربازی مشاهده کردم که چگونه افراد نظامی که نباید بر در امور سیاسی دخالت کنند به تخریب چهره ریئس جمهور وقت (آقای خاتمی) و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداختند و دیدم که ن--- چگونه این افراد را با منافقین مقایسه می کرد. شما می فرمایید که این آقایان هیچ گاه اجازه انتقاد نمی دادند در حالی که من به چشم خود دیدم که چگونه با هزینه بیت المال همایش برگزار می کنند و به لعن این افراد می پردازند درحالی خود در زمان جنگ و شهادت کوچکترین زحمتی نکشیدندو نمونه هایی از این دست را با یک واسطه از بستگانم شنیده ام.
بدانید که من که از خانواده این نظام بودم و برای این نظام من وخانواده ام زحمت ها کشیده اند بسیار از این نظام دلسرد شده ام. بدانید که بیراهه رفتید و گویا راه بازگشت هم نمی پیمایید. من بزودی از کشور خواهم رفت اما امیدی برای بازگشت ندارم زیرا در این نظام اخلاق و خدمت ، مرده است.
در پایان قسمت هایی از وصیت نامه امام خمینی و همچنین حدیثی از پیامبر اکرم نقل می کنم تا شاید اندرز بگیرید:

\" آری، دیروز روز امتحان الهی بود كه گذشت و فردا امتحان دیگری است كه پیش می آید و همه ما نیز روز محاسبه بزرگتری را در پیش رو داریم.

آنهایی كه در این چند سال مبارزه و جنگ به هر دلیلی از ادای این تكلیف بزرگ طفره رفتند و خودشان و جان و مال و فرزندانشان و دیگران را از آتش حادثه دور كرده اند مطمئن باشند كه از معامله با خدا طفره رفته اند، و خسارت و زیان و ضرر بزرگی كرده اند كه حسرت آن را در روز واپسین و در محاسبه حق خواهند كشید.

كه من مجددا به همه مردم و مسئولین عرض می كنم كه حساب اینگونه افراد را از حساب مجاهدان در راه خدا جدا سازند، و نگذارند این مدعیان بی هنر امروز و قاعدین كوته نظر دیروز به صحنه ها برگردند. من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می كنم كه نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشكسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند.\"

\"پس وصيت برادرانه من در اين قدمهاي آخرين عمر بر قواي مسلح به طورعموم ، آن است كه اي عزيزان كه به اسلام عشق مي ورزيد و با عشق لقاالله به فداكاري در جبهه ها و در سطح كشور به كار ارزشمند خود ادامه مي دهيد، بيدارباشيد و هوشيار كه بازيگران سياسي و سياستمداران حرفه اي غرب و شرقزده ودستهاي مرموز جنايتكاران پشت پرده لبه تيز سلاح خيانت و جنايتكارشان از هرسو و بيشتر از هر گروه متوجه به شما عزيزان است ؛ و مي خواهند از شما عزيزان كه با جانفشاني خود انقلاب را پيروز نموديد و اسلام را زنده كرديد بهره گيري كرده و جمهوري اسلامي را براندازند؛ و شما را با اسم اسلام و خدمت به ميهن و ملت از اسلام و ملت جدا كرده به دامن يكي از دو قطب جهانخوار بيندازند؛ و بر زحمات و فداكاريهاي شما با حيله هاي سياسي و ظاهرهاي به صورت اسلامي و ملي خط بطلان بكشند.

وصيت اكيد من به قواي مسلح آن است كه همان طور كه از مقررات نظام ،عدم دخول نظامي در احزاب و گروهها و جبهه ها است به آن عمل نمايند؛ وقواي مسلح مطلقا، چه نظامي و انتظامي و پاسدار و بسيج و غير اينها، در هيچ حزب و گروهي وارد نشده و خود را از بازيهاي سياسي دور نگه دارند. در اين صورت مي توانند قدرت نظامي خود را حفظ و از اختلافات درون گروهي مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است كه افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمايند. و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است ،دولت و ملت و شوراي دفاع و مجلس شوراي اسلامي وظيفه شرعي و ميهني آنان است كه اگر قواي مسلح ، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد،برخلاف مصالح اسلام و كشور بخواهند عملي انجام دهند يا در احزاب واردشوند كه - بي اشكال به تباهي كشيده مي شوند - و يا در بازيهاي سياسي واردشوند، از قدم اول با آن مخالفت كنند. و بر رهبر و شوراي رهبري است كه باقاطعيت از اين امر جلوگيري نمايد تا كشور از آسيب در امان باشد.
\" (251862)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۹:۳۴:۱۱
درک نمیکنم که این جواب شما چه ربطی به مقاله دارد این بی انصافی است که انسان چند نفر محدود را به خاطر تخلفشان به جمع ربط دهد صحیفه نور را کامل بخوانید اگر مایلیید نه محدود .اکثر مردم دعاگو وسپاسگزار شهدا هستند (252018)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۸-۲۸ ۱۹:۳۹:۰۸
ربطشان به اینجاست عزیز دل که چرا می گویید به آقای خاتمی نمی شد انتقاد کرد، به آقای هاشمی نمی شد انتقاد کرد، نگیید تو رو خدا...
پس چگونه بود که در آن زمان می گفتند که آقای خاتمی می خواهد بی دینی را رواج دهد، هرکسی این را می داند که می خواستند این را رواج دهند، یا اینکه آقای هاشمی همواره پول جمع می کند و به نا حق پولدار می شود، از وقتی که طفلی بودم این را در گوشم می گفتند چگونه می گویید انتقاد نبود، حالا ما یک لباس سبز می خواهیم بپوشیم به استادیوم آزادی ما را راه نمی دهند به محل اخذ آرا راه نمی دهند و می ترسیم بپوشیم که ما را هم به زندان بیاندازند... تو رو خدا کمی بیشتر فکر کنید... (252545)
 
سروش
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۱:۱۲:۱۷
امثال شما که سر ملت منت می گذارید برای کاری که کرده اید باید هم به خارج بیایید و دیگر برنگردید. اتفاقا برای امثال شما قالی سرخ هم پهن می کنند! انشاالله می آیید و اینجا و فکرتان بازتر می شود و بعد به گذشته فکر می کنید از این همه بی انصافی خجالت زده می شوید. عزیز آوای دهل شنیدن از دور خوش است. فکر کرده اید اینجا خبری است! (252085)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۸:۱۵:۴۷
خداوند پدر ومادرت را قرين رحت كند حرف دل ما را زديد.
بنده هم عوضي از خانوادهشهدا هستم. وقتي مي ببينم كه بسيج را براي امور حزبي مورد استفاده قرار مي دهند تنم مي لرزد. وقتي توهين به خانواده باكري را مي بينم بشدت نگران مي شوم. وقتي مي بينم به 2 رئيس جمهور موثر و 3 رئيس مجلس از 5 رئيس مجلس اهانت تهمت دزددي براي اهداف سياسي خود مي زنند دچار وجشت مي شوم به گجا مي رويم.
اطمينان دارم شما نيز براي كسب تجربه خواهيد رفت و مجددا برخواهيد گشت با كوله بار تجربه بيشتر براي خدمت به كشور موفق باشيد. (252107)
 
اسکندری
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۱۸:۳۷:۲۰
اینکه خانواده شهدا محترمند دران شکی نیست ولی یک سوال دارم اگر شهیدی که داده اید در پیشگاه خداوند هم نام شهید دارد و به صورت اتفاقی و یا خیلی از مسائل دیگر در جبهه ها به دیار باقی نشتافته اند ایا اگر شما یا دیگر اعضای خانواده شان مثل خانواده باکری همت مطهری بهشتی و ... رفتار و عقایدتان با شهیدتان منافات داشته باشد باید مثل شهید محترم باشید اگر پاسخ شما مثبت است یک سوال دیگر دارم ایا یک شهید مقامش در درگاه الهی بالاتر است یا یک پیامبر اولی الاعظم یا یک امام معصوم ایا شما از فرزند نوح نبی یا عموی امام عصر (عج) درمقام و مرتبه بالاترید البته از این دست فرزندان اصلا کم نداریم مثل برادران امام هشتم و موارد دیگر ایا وقتی انها پایشان را از اصول فراتر نهادند انوقت بازهم مقامشان باقی ماند مسلما نه می توان در اینجا به این نکته نیز اشاره کرد که سلمان راه درست رفت و از اهل بیت شد و یا سگ اصحاب کهف نیز پس بیخود کارهای غلط خود را زیر چادر خانواده شهید و هزاران چیز دیگر پنهان نکنید
گیرم که پدرتوراست فاضل ازفضل پدر تو را چه حاصل ؟ (252298)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۸-۲۸ ۱۹:۴۳:۲۴
آخه می دونید جالبی کار کجاست بعد به ماها می گویید که چگونه می خواهید جواب امام و خانواده ی شهدا را بدهید، عزیز دل تو می گویی که همه ی خانواده ی امام و خانواده ی شهدا گهراه شدند؟ نمی شود که، اگر انسان های با شعوری بودند که حتماً فرزندانشان با شعور می شدند... (252550)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۹:۵۰:۴۷
با سلام به نا شناس عزیز صرف نظر از اینکه بعضی از سخنان شما درست است و به نکاتی از وصیت نامه امام اشاره فرمودی وبه نکاتی هم که بر خلاف خواسته خودتان بود نپرداختی برای اینکه متاسفانه بحث اول شما در دوره سربازی و توهین به رئیس جمهور وقت و اتهام به ارکان نظامی قابل قبول نیست چند مورد را که این ذهنیت را بوجود اورده خدمتتان عرض می کنم بعد خواندگان در خصوص صحت گفتار شما خود نتیجه گیری فرمایند .
1- فرزندان رزمندگان اسلام از خدمت سربازی معاف می گردند چون پدرانشان در دوران جنگ جور خیلی های دیگر را کشیده اند پس یا پدر شما رزمنده نبوده یا خودت سرباز نبودی !
2- فرزندان کارمندان وزارت اطلاعات بواسطه وضعیت شغلی پدرانشان از امتیازاتی در خصوص خدمت سربازی برخوردارند که قطعا یکی از انها خدمت در بخشهایی از قسمتهای اداری وزارت اطلاعات است پس یا پدر شما وزارت اطلاعات نبوده یا شما در واحدهای معمولی سپاه خدمت نکردی !
3-در خصوص شغل پدر شما یک سئوال دیگر مطرح است اگر ایشان از ابتدای سال 58 که هنوز وزارت اطلاعاتی نبوده عضو این وزارت شده باشند تازه امروز می توانند بازنشسته شوند زیرا برخلاف سایر ادارت وضعیت بازنشتگی در این وزارتخانه هم متفاوت است حالا بگذریم از اینکه ایشان قطعا خیلی بعد تر عضو وزارت شده اند !
4-یک سئوال دیگه هم هست شما سربازی تشریف بردید بعد امدید دانشگاه ؟ یا اول دانشگاه بودید بعد تشریف بردید سربازی ؟
5-در دوره ای که جناب اقای خاتمی رئیس جمهور بودن ایشان و طرفدارانشان و به قول شما اصلاح طلبان به تخریب چهره رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می پرداختند و ایشان را متهم به استفاده از قدرت سپاه و وزارت اطلاعات می کردند ( عالیجناب سرخپوش وقضیه سعید امامی که یادت هست ؟)نمی دانم ان سپاهی که شما می گویی چگونه در ان زمان انقدر پیش بینی خوبی داشته که این دوتا را در یک جبهه دیده و هر دو را همزمان لعن می کرده ومنافق می نامیده ؟
6-میشه این همایشی که با چشم خود دیدی با هزینه بیت المال به لعن مسئولین وقت نظام برگزار شده را نام ببری و بگی تاریخش کی و در چه مکانی بود ؟
دوست عزیز که خیلی دوستداری خود وخانواده ات را مذهبی و از طرفداران سابق نظام بدانی و به دیگران هم بقبولانی که طرفداران نظام و مذهبی ها از نظام بریده اند خدمتتان عرض کنم همانگونه که در صدر اسلام هم بود همواره عده ای از پیروان یک دین .انقلاب .مرام و.......از اصول خود خارج شده وبرخلاف اعتقادات قبلی خود عمل می نمایند از طلحه وزبیر صدر اسلام گرفته تا بنی صدر و... چه خوب تقسیم بندی کرد شهید بزرگوارمان رزمندگان بعد از جنگ را به سه گروه گروه اول کسانی که جهاد و شهادت رافراموش می کنند می برند و از گذشته خود پشیمان می شوند خسره دنیا والاخرت می شوند! گروه دوم کسانی که ثواب و اجر جهاد خود را به مال دنیا میفروشند و وارد معاملات دنیایی می شوند که خسره الاخرت می شوند و گروه سوم کسانی که به یاد جهاد ویاران شهیدشان هروز انحرافات قسمتی از دوستان قدیم و مردمانی را که برای دفاع از انها رفته بودن از ارمانهاو خط امام می بیند و خون دل می خورند ولی سکوت می کنند و می سوزند و می سازند .
خوب دوست عزیز فکر می کنی در این وصیت نامه حضرت امام که قسمتهایی از انرا نوشتی در رابطه با اسلام .انقلاب اسلامی . قانون و ولایت فقیه چه فرموده اند ؟ ایا انها را نخواندی ؟مومن و معنقد واقعی خدا و پیغمبر و اسلام را با اعمال اشتباه دیگران نمی سنجد که از ان ببرد یا به ان لدببند .معتقد واقعی انقلاب و نظام و خط امام به گفتار و اعمال یک عده نمی نگرد و گوش نمی کند تا با انها اصول انقلاب و خط امام را فراموش کند کسی که بخدا اعتقاد داشته باشد با مصائب دنیوی از خدا نمی برد خدا را فراموش نمی کند کسی که به اصول نظام اعتقاد دارد از مصائب منافقین ورود کرده به ان دلزده نمی شود از هدف وجودی نظام دور نمی شود اگرچه همه دنیا دور شوند که این عمل مانند عمل خوارج است .به هر حال مطمئن باش این نظام که ثمره خون هزاران شهید و لطمات هزاران جانباز و اه دل مادران و فرزندان انهاست اگر بواسطه ورود منافقین دوست نما یادوستان منافق شده لطمه ای ببیند ضربه ای بخورد هیچگاه از مسیر اصلی که همان خط اسلام وامام است خارج نمی شود گرچه خیلی از افراد مانند شما خط خود را جدا کنند و به درستی خط خود ببالند . والسلام . (252136)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۸-۲۸ ۰۲:۲۶:۳۳
مطلب شماره 1و2 شما به نظرم ایراد داره.با بقیش موافقم.چون معافیت در زمان خدمت وظیفه ایشون نیازمند سنوات بالایی(فکر کنم بالای 40 ماه شایدم بیشتر بوده)
شماره 5 رو کاملا درست فرمودید. (252369)
 
پاس به محمد
۱۳۸۸-۰۸-۲۸ ۱۴:۰۷:۴۶
شما آقا محمد که اینقدر اطلاعات دارید بگویید اگر یک رزمنده که میگویید پسرش معاف میشود حالا اگر 6 تا پسر داشت چی؟ یعنی هر شش پسر معاف میشوند؟ تازه من یک دوستی داشتم که طبق قوانین معاف میشد ولی خودشان به خدمت سربازی رفتند. اون دوستی که از دخالت نظامی ها در سیاست بر خلاف قانون اساسی وصیت امام میگفت یک حقیقت تلخی است که همه شاهد آن هستیم وهر از گاهی میبینیم که سران ارشد سپاه یا ستاد مشترک بیانیه های شدیدالحن در مورد مسایل سیاسی روز کشورمان بیان میکنند واین مسعله مثل روز روشن است و نیازی به بازی با کلمات ندارد که محمد سعی در القای آن است باز کلی به جمال برادران ارتشی که انصافا از اول انقلاب تا کنون خود را وارد سیاست نکرده است. (252460)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۹-۰۱ ۰۹:۴۶:۲۸
با سلام دوست گرامی پاس به محمد موضوعی که شما فرمودید صحیح است ولی بحث معافیت یکی از ان موارد بود شما در خصوص بند 5 چه چیزی دارید ایشان دوران اقای خاتمی را مثال زده که سپاهیه که فرماندهش بوده به هاشمی وخاتمی لعن میفرستاده ! زمانی که خود اصلاحات به هاشمی لعن میفرستادند وسپاه وهاشمی را در یک خط می دیدند اون سپاهیه چگونه اینقدر اینده نگر بوده که هر دو را 8 سال زودتر در یک جناح دیده و لعن کرده موضوع امروز نیست موضوع مثال دروغ ایشان برای اثبات یک موضوع است یا ان موضوع سمینار با پول بیت المال را خواندی خوبه باز هم در پائین که پاسخ داده نتوانسته جواب بده این سمینار کجا وکی برگزار شده که او با چشم خودش دیده ولی نمی تواند بگویدکی وکجا بوده . خوب کسانی که دیگران را به دروغگویی متهم می کنند نباید برای اثبات خود یا نفی دیگران دروغ بگویند ! من امده ام دروغ نباشد ! (253009)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۸ ۱۵:۵۷:۳۴
1- بنده از خدمت معاف شدم اما در زمان قانون بوده است که باید آموزش سربازی را می رفتیم.
2-پدر بنده از ابتدا در وزارت بوده است و برادران وزارت اطلاعات به علت سختی شغل می توانند 25 ساله بازنشسته شوند.
3- بنده به علت معاف بودن دوره آموزش سربازی را در حین تحصیل گذراندم
4-امثال این همایش زیاد است از دوستانتان بپرسید. (252494)
 
فاروق
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۱۰:۳۹:۳۰
بنام خدا
1-بنده هم از كساني هستم كه دراين مملكت زندگي كرده ام.پدرم هم شغل آزاد ساده اي داشت و داراي فوق ليسانس از يكي از دانشگاههاي تهران هستم و به خاطر تخصص ام بارها زمينه خروج از كشور و كار يا ادامه تحصيل براي بنده پيش آمده.هيچ فاميل نزديك سپاهي نظامي اطلاعاتي و غيره هم ندارم براي انقلاب هم ... اما با اين خودنماييها و خودستائيهايي كه برخي افراد مي كنند ياد جمله اي از مرحوم شهيد رجايي افتادم كه\" نگوييد انقلاب براي ما چه كرد بگوييد ما براي انقلاب چه كرديم\" - متاسفانه عده اي انقلاب را خوان گسترده اي مي بينند كه بجاي خدمت به مردم دنبال ارتزاق از آن هستند.
2- با تمام ارادتي كه به شخص آقاي خاتمي دارم(برعكس بقيه چپي ها) در زمان ايشان مساله اي بنام مناظره يا مباحثه كمتر اتفاق مي افتاد.هر چند انصافا نسبت به دوره هاشمي فرق آن از زمين تا آسمان بود.اما در آن زمان هم هواخواهان افراطي وي و كساني كه امروز تندترين انتقادات را از دولت دارند آن زمان چماق دوم خرداد را علم كرده و هيچ انتقادي را بر نمي تافتند.
3- بنظر من آقاي انصاري هم بهتر است بجاي دعوت به مناظره به فكر جمع كردن و سازماندهي چپي هاي معتقد به نظام باشد (هر چه باشد ايشان عضو مجلس خبرگان است).البته بنظر دولت و حاميان آن هم بايد در اين زمينه و همچنين مباحثه نظري(مانند آنچه بين آقايان زيباكلام و انبارلويي برگزار شده) بازتر فكر كنند.بهر حال با تلاطم نظرات و دوري از راكد ماندن مباحثات افق بهتري باز خواهد شد. (252161)
 
25kilo
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۱۵:۱۵:۵۶
سلام ناشناسی که به نام حضرت دوست می نگاری لیکن خود را ناشناس معرفی میکنی!همانطور که از وصیت نامه حضرت امام حمینی(ره) نوشتی به شما میگویم تمام لحظات ما انسانها در معرض امتحان الهی است زیرا عالم محضر خداست پس بهتره حداقل با خودمون رو راست باشیم .این مملکت مال ماست و هرکسی وظیفه حفظ اون رو از گزند دشمنان انقلاب اسلامی داره البته اگه مسلمون واقعی باشیم و به وطنمون عشق به ورزیم.ازکسانی که مدعی رزمنده بودن رو دارند این جور سخن گفتن بعیده که بگه :من بزودی از کشور خواهم رفت اما امیدی برای بازگشت ندارم .این نشانه ضعف ایمان و بریده شدن و ناامیدی و...ه در صورتیکه انسان باایمان و مدافع آرمان های امام و شهدا چنین سخنی رو به زبون که هیچی در نوشته هاش هم درج نمیکنه.برای تک تک نوشته های امثال شما ها که بریدید نقد وجود داره که به همین بسنده میکنم به قول حضرت امام حمینی(ره):انسان تا خود را نسازد نمی تواند دیگران را بسازد و تا وقتی که دیگران ساخته نشدند کشور ساخته نخواهد شد.. (252254)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۱۹:۵۴:۴۰
رفيق گذشته از ادعاهايي كه كردي پيشنهاد مي‌كنم لااقل يكبار ديگه اون بخشايي از صحيفه رو كه گذاشتي خودت با دقت بخوني.
فكر نمي‌كنم اين گفته‌ها خيلي هم استدلال تو رو تاييد كنه. يا لااقل اغلبشو نمي‌كنه.
زت زياد (252316)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۱ ۱۲:۰۸:۰۱
حرفتان تا حدودی درست بود ولی چه نتیجه گیری غلطی؟ ما هم از نظام بودیم و مصداق نا اهلان و نا محرمان را کسان دیگری میدانیم. اگر کسی پشیمان شد و برید یا خواست بر خلاف اهداف اولیه انقلابیش فعالیت کند آیا حق دارد ملت را با منت این که من برای انقلاب زحمت کشیدم دنبال خود بکشد؟ نه. آیا این انصاف است که در این نظام اخلاق و خدمت مرده است؟ وقتی ما به چشم خدمت شبانه روزی را میبینیم؟ دلسردی را بیشتر از درون خودت جستجو کن. با عدم دخالت نظامیان و سیاسی نشدن آنها موافقم و ارتش کاملاً آن را رعایت میکند. ولی این مرزی دارد و باید پاسداران هم مطمئن باشند گروهی سیاسی قصد نفوذ بیگانه را ندارد و این با سیاسی بازی متفاوت است. اگر سپاه احساس کرد نیروی دشمن به هر وسیله دیگری وارد میشود نمیتوان جلویش را گرفت که چون اینها در سیاست وارد شده اند پس شما دخالت نکنید. البته باید از افراط و تفریط جلوگیری نمود و به مصادیق نپرداخت.(بنده هم فرزند شهید و کارشناس ارشد دانشگاه تهرانم).
درباره این که به خاتمی هم انتقاد میشد باید گفت علنی نبود و کسی اجازه اهانت نداشت. ما خودمان به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران احترامش را حفظ کردیم ولی بستگان رقیبمان از اهانت به رییس جمهور فعلی دریغ نکردند. (253061)
 
یزدانپناه
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۷:۳۶:۳۲

همین گفتگو و پاسخگویی را خاتمی مد کر و توی دهن گندیده شما انداخت . شما نمی خواد به خاتمی و دوستانش درس پاسخگویی بدین (251880)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۹:۰۴:۲۴
حرفش مهم نیست عملش مهمه عزیزم (252006)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۹:۳۳:۰۴
همین گفتگو و پاسخگویی را خاتمی مد کر و توی دهن گندیده شما انداخت

به به! چه انسان با شخصیتی (252017)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۰:۵۰:۴۵
ادب مرد به زدولت اوست

خاتمي مد كرد ولي : مرد بي عمل همچمن زنبور بي عسل است .

يه بار ديگه : ادب مرد به زدولت اوست .

از فحش هايي كه ميدي به يزدان پناه ببر تا ...... (252080)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۸:۲۹:۳۲
دوست عزيزم آقای يزدانپناه من هم يکی از طرفداران خاتمی هستم و ارادت الان من به ايشان بيش از زمانی است که به ايشان رای دادم و از برخورد روش الف که سعی در تحقير شخصيت بزرگواری مانند خاتمی داشته و او را با کسی مقايسه کرده که ...* بسيار معترضم. اما هيچکدام از اينها موجب نمی شود که ما از الفاظ نامناسب استفاده کنيم.

* مجبور شدم خودسانسوری کنم که بقيه نوشته منتشر شود. (252112)
 
اسکندری
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۱۸:۳۹:۴۸
شما ادب ندارید چرا در بحثهای سیاسی شرکت می کنید ؟ (252299)
 
ل
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۷:۳۸:۰۳
به مرده رو بدی کفنشو خیس میکنه
آخه --- نشورا...شماروچه به منلظره با خاتمی؟!
شما همون زر زرای --- (251881)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۹:۰۵:۱۵
ادب مرد به ز دولت اوست قبل و بعد انتخابات نداره (252008)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۲۳:۵۹:۳۶
درود بر الف که در زمینه ی خراب کردن جنبش سبز خلاقیت به خرج می دهد. احتمالا فردا با کامنتهای مادر ... و خواهر... و برادر ... مواجه میشویم.
ولی یک سوال آخر شما از خودتان نمی پرسید آقای جنبش سبزی که طرفدار خاتمیست و ... به خودش نمی گوید اینها که نظر محترمانه را هم به زور منتشر می کنند پس من نظر بی ادبانه می گذارم که به طریق اولی درج نمی شود. (252071)
 
اسکندری
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۱۸:۴۲:۱۲
شما سعی کنید یک کم در غالب الفاظ روزمره مردم سخن بگویید تا مطلبتان برای خواننده ها قابل درک و فهم باشد ما که از این الفاظ چیزی نفهمیدیم احتمالا شما چون این سخنان را در الفاظ روزمره بین اعضای خانواده و دوستانتان زیاد تکرار می کنید برایتان قابل فهم است نه؟ (252300)
 
امید
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۷:۴۲:۳۰
لطفاً اصلاح نمایید که نامبرده عضو مجمع روحانیون مبارز هستند, نه عضو مجمع روحانیت مبارز .
جدا از این اکثر اصلاح طلبان فقط هیاهو میکنند و نمیگذارند جواب منطقی بگوش برسد. (251993)
 
آینه کیان
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۷:۴۷:۲۹
یادمه آن زمان جناب خاتمی با غرور می گفت من رئیس جمهور مملکتم نمی تونم با هر کسی مناظره کنم(یعنی در واقع بقیه کاندیداها رو هرکس دونسته) بقیه کاندیداها برن یک نفر نماینده از بین خودشون انتخاب کنن بیا تا با من مناظره کنه. کاری ندارم ولی خودتون قضاوت کنین درسته که آقای احمدی نژاد آدم آرمانی نیست ولی در مقایسه با جناب خاتمی چقدر مناعت طبع داره اجازه داد مخالفش تو روش بهش دیکتاتور بگه اون هم با دلیل مسخره پیروی نکردن رئیس جمهور از مجمع، اجازه داد اونو دروغگو خطاب کنن در حالی که بالاخره معلوم شد خودشون با دروغگویی دنبال آشوب بودن. امیدوارم بساط این افراد برای همیشه از صحنه سیاسی ایران برچیده بشه و اگر بنا هست اصلاح طلبانی بمونن اصلاح طلبانی نه از جنس خاتمی و موسوی و کروبی و انصاری باشن. از سایت الف تشکر میکنم که یکی دیگه از کارهای منافقانه سبزهای لجنی رو فاش کرد. (251994)
 
امان
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۸:۲۷:۵۳
خدا را شكر كه بالاخره اصولگرايان هم پذيرفتند كه احمدي نژاد ايرادهاي بزرگي دارد. (252003)
 
کورش
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۹:۴۹:۰۱
سلام
متاسفم از اینکه ما همیشه به جای آینکه جواب سوالی را بصورت مستدل و منطقی بدهیم همیشه سعی می کنیم با انداختن توپ در زمین دیگری از برخورد منطقی طفره بریم ، ضمن اینکه وضع حال افراد ملاک است .
بجای کوبیدن این و آن اگر دلایل منطقی دارید بیائید مناظره کنید و با استدلال حرف و اعمال خود را به اثبات برسانید. (252023)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۲۲:۵۳:۱۳
این نوشته یک اشتباه مهم دارد و آن اینکه آقای خاتمی دلیل امتناع خود از مذاکره با آقای توکلی را بیان کردند .ایشان گفتند چون تعداد کاندیداهای مقابل 7 نفر هستند لذا امکان مناظره با همگی و طی این مدت باقیمانده وجود ندارد اما اگر سایر کاندیداها حاضر شوند که یک نفر را (مثلا آقای توکلی ) بعنوان نماینده خود انتخاب کنند من آماده مناظره هستم . (252063)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۰:۰۲:۳۸
با تشکر از مقاله خوبتان و تذکر بسزای شما
چرا آقایان دارند بحث را مخدوش میکنند
به نطر بنده اول از همه اقای موسوی بیایند در یک مباحثه دلیل ادعای تقلب شان را توضیح دهند .
سپس میشود اقای انصاری هم با اقای ابطحی بحث کند (مگر اعترافات ابطحی و بحث بی بی سی را فراموش نموده اید)
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد (252072)
 
mehdi
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۰:۰۸:۴۱
گر حکم شود که مست گیرند در شهر هرانکه هست گیرند
انسان در تلاش مساوی با انسان در حال اشتباهه وکی میتونه مدعی بشه که در تلاش روزانه ش اشتباه نمیکنه , حال بماند که راههای تازه یعنی راههای نااشنا و صد البته که دشواریهای بیشتری را هم باخود دارند . مهمه که انسان گذشته رو بررسی کنه و درسهای لازم رو از اون بگیره ولی این کار نباید مانعی بشه در جهت ممانعت به اکنون و اینده . شما (منظور کسانی که در روند جامعه تاثیر گذارند ) بیش از انکه شاکی از کارکرد گذشته باشید اینده را دریابید . باور کنید اگر امروز نجبنید فردا افسوس خوادهید خوردو بدون شک خود را سرزنش خواهید کرد . بسیاری از ما هنوز نمیخواهیم این چند ماه رو دقیق و کافی بررسی کنیم . بابا بخودمان بیائیم . کی به فکرش خطور میکرد که بعد از کمتر از پنچ ماه در روز 13 ابان با وجود این همه نیرو امنیتی بخشی از جوانانی که در همین نظام بدنیا امدند و شخصیت شان در اموزش و فرهنگ همین نظام شکل گرفته کلماتی را فریاد کنند که انران محاربه با اسلام میگفتند . بخود ائیم روند تاکنونی برای فائق امدن براین وضع نه تنها کارساز نبوده که نفتی بوده بر این حریق ایران سوز . امروز اگر کسانی چون توکلیها و عسگر اودیها و مطهریها و رضائیها و علمای عظام و ...براین این معضل چاره ای نیاندیشند فردا دیر خواهد بود و جامعه و اینده گان در باره انان قضاوتی بس دردناک خواهد کرد . (252074)
 
حسن امامی
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۰:۵۱:۲۴
آقا مسائل اصلی مملکت را فراموش کرده اید و به فرعیات بی فایده پرداخته اید. (252081)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۸:۳۷:۳۵
سلام
تشکر از متن خوب.
شنيديم که ايشان(آقا مجيد انصاري) براي مناظره با رسايي نماينده مجلس تهران در دانشگاه بين الملل قزوين دعوت شده‌اند، اما دعوت را رد کرده و حاضر به حضور در جلسه نشده‌اند؟
مگه وزرا بيکارن که براي هرکسي وقت مناظره بزارن؟
در ضمن آقا مجيد هم دونسته که اونا بهش وقت نميدن(...) اين قچي ها رو در کرده! نه؟ (252116)
 
مرادي
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۸:۴۳:۱۱
خوب دقت كردين ؟
در نظرات دوستان سبز بالا همشون ميگن اين احمدي ن‍‍ژاد بود كه با مناظره و با تهمت و با افترا به هاشمي مقدس راي جمع كرد. متوجه شدين؟ دارن ميگن \"راي جمع كرد\" يعني راي بالاي ايشان را قبول دارند. ظاهرا دروغ بزرگ و خيانت آميز موسوي \"تقلب\" يادشون رفته يا شايدم تاريخ مصرفش گذشته!
حالا بايد منتظر بمونيم ببينيم چند ماه ديگه ميان ميگن: نخير راي بالاي احمدي نژاد به خاطر اقدامات مثبت و سفرهاي استاني و مبارزه با مفاسد و انرژي هسته اي و اقتدار بين المللي و ........ بوده نه به خاطر خوش تيپي ايشان. (252121)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۱۲:۴۷:۴۹
كاري به متن ندارم اما شعر هيچ ربطي به موضوع و متن ندارد.بهتر است نويسنده محترم كمي بيشتر تفحص بفرمايند و شعر مرتبط تري پيدا كنند. (252201)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۸ ۱۱:۴۸:۰۹
احمقانست چون چیزی که ما از تی وی ضرغامی دیدیم مناضره نبود
احمدی نژاد فقط اقای هاشمی رو تخریب کرد وبا پا گذاشتن روی دوش هاشمی رای جمع کرد

عزیزم اگه ناراحت بودین تو مناظره شرکت نمی کردین .. میرحسین هم کم دروغ نگفت و تهمت نزد (252427)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۱۷:۵۱:۱۸
مگه آقاي احمدي ن>اد توي مناظره ها به سوالات پاسخ مي‌داد؟ (252291)
 
دانشجوي فلسفه
۱۳۸۸-۰۸-۲۸ ۰۸:۱۸:۵۰

بنده نجابت آقاي توكلي را ستايش مي كنم.
ايشان نيز در رقابت با آقاي خاتمي مي توانست مثل موسوي طرفداران خود را به خيابان بكشد و پيروزي آقاي خاتمي را به دل خودش و هوادارانش زهر كند.

اتفاقا كساني كه به آقاي توكلي راي داده بودند دو آتشه بودند و خاتمي را مخالف انديشه ديني خود مي دانستند و اگر به خيابان مي آمدند به اين سادگي كوتاه نمي آمدند.

آقاي توكلي همه اينها را مي دانست و با اينكه مي توانست جر زني كند و بگويد تقلب شده اما با نجابت پيام تبريك داد و آقاي ناطق چهار سال قبل نيز همين كار را كرد.

نتايج رفتار آقاي موسوي را با نتايج رفتار آقاي توكلي كه مقايسه كنيد تفاوت از زمين تا آسمان است. درود بر توكلي و درود بر آقاي ناطق و درود بر هاشمي چهار سال قبل كه اگر چه پيروزي رقيب را تبريك نگفت اما دست كم سكوت كرد

آقاي موسوي هم مي توانست صبر كند و براي چهارسال ديگر برنامه ريزي كند و از راه شوراها و مجلس به تدريج قدرت را بگيرد و به گمان من دلسوزان دوم خرداد مي توانند جنبش سبز را در همين مسير به كار گيرند اما راهش برنامه ريزي است و نه به خيابان كشيدن جوانان مردم (252384)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۸ ۱۲:۴۸:۵۱
اگر راست می گویند رای با استفاده از کد ملی را اجرا کنند تا حق و باطل مشخص شود هرچند برای مردم روشن است ولی آ قایان نمی خواهند بپذیرند (252448)
 
صداقت دروغگو
۱۳۸۸-۰۸-۲۸ ۱۷:۵۱:۴۶
با سلام
چندین بار در این سایت نسبت به بعضی از مقالات شما استدلالاتی را نوشتم و ایرادت شما را عنوان کردم و به حکم اینکه شما آنچه را می گویید خودتان عمل می کنید، منتظر جواب و نمایش آن شدم. هیچکدام از آنها نمایش داده نشد!
قصد لجبازی و عقده گشایی هیچگاه در نوشته هایم را نداشته ام و واقعا نیتم از طرح بحث خیر بود اما نشد که شما ...
به عمل کار برآید به سخندانی نیست
و اما بعد.....
اصلا گیریم که یک چنین اتفاقی افتاده و آقای انصاری در گذشته اش چنین حرفی را زده که تمام بحث ایشان را شما قرار نداده اید و بخش فقط کوچکی را نمایش دادید که این خود خلاف امانت است ...اما این چه ربطی دارد به اینکه \" نبینید که می گوید ببینید چه می گوید\"
اگر حرفش درست است تایید کنید و اگر غلط ردش کنید
یک روز می گویید \" حال نونی افراد ملاک قضاوت است \" فردا برای رد همان فرد گذشته اش را مطرح می کنید.

برادر عزیز میر حیدری
از روی تعصب به دفاع از احمدی نژاد نپرداز همانگونه که خیلی ها اینگونه شعار \" مخالف هاشمی مخالف پیغمبر است \" و \" اینان که مخالفند متحجرند\" و .... را در دولتهای پیشین دادند در حالی که افراط کردند.
با تشکر (252512)
 
سبز
۱۳۸۸-۰۸-۲۸ ۱۷:۵۸:۲۰
به نظر مياد سايت جهت تخريب جنبش سبز بعضي از نظرات بي ادبانه رو منتشر مي كنه.
من واقعا براي دست اندر كاران اين سايت متاسفم. (252515)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۲۹ ۰۱:۱۸:۴۷
این آقایون اصلاح طلب هر چی که به نفعشون باشه میگن سال80رو خوب یادمه بهونه خاتمی این بود که نمیشه با 7_8 نفر مناظره کرد دورود بر احمدی خودمون که نترسید و تهدید رو تبدیل به فرصت کرد اونا فکر میکردن با دری وری گفتن توهین و افترا گذشته و حال ننگین خودشو نو پاک کنن (252587)
 
۱۳۸۸-۰۸-۳۰ ۰۸:۲۵:۳۰
اين قسمتش كه تيتر روزامه هاي اصلاح طلب ميشد خيلي باحال بود فكرش رو بكن 8 سال پيش روزنامه هاي اصلاح طلب
در كل حال كرديم از اينكه فهميديم شما اهل مناظره هستيد و اصلاح طلب ها نيستند (252696)
 
موافقم
۱۳۸۸-۰۸-۳۰ ۰۹:۴۲:۵۷
آقايي كه گفته بود درود بر آقاي توكلي كه بي درنگ به آقاي خاتمي تبريك گفت و بر كشور و جوانان هزينه اي تحميل نكرد

به نظرم براي تكميل اين سخن بايد گفت درود بر عبدالله رقيب كرزاي كه با اينكه نتيجه را نپذيرفت اما مصلحت مردم و كشورش را رعايت كرد.

شباهت عبدالله و موسوي زياد است. هر دو اعتراض داشتند و هر دو از حمايت غرب برخوردار بودند

اما تفاوت آنها بسيار بيشتر است چون عبدالله با اينكه نتيجه به دور دوم كشيد و دور دوم نيز با اعتراض او برگزار نشد اما با اين حال عبدالله بر خلاف قواعد دمكراتيك عمل نكرد و مصالح مردم را سپر خواسته هاي خود نكرد
درود بر عبدالله (252714)
 
بهروز
۱۳۸۸-۰۹-۰۲ ۰۲:۰۹:۰۲
من که توهین نکردم شما همه از یه قماشین وگزینشی نظراتو بیان میکنین متاسفم برادر توکلی (253197)
 
امیرهمایون یزدی
۱۳۸۹-۱۱-۲۴ ۲۳:۳۹:۰۷
بسیار بد است. وناقص است. (403527)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.