نظر منتشر شده
۲۱۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 367144
حقوق نسبی پزشکان در آلمان
بخش تعاملی الف - ابراهیم کاظمیان، 8 تیر 95
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷


در حالی که بحث ها در مورد علت و چگونگی درآمد پزشکان در ایران ادامه دارد، بد نیست نگاهی به درآمد پزشکان در کشورهای اروپایی داشته باشیم. آلمان، به عنوان ثروتمندترین کشور اروپایی با تولید ناخالص داخلی حدودا ۴۰۰۰ میلیار دلار یعنی تقریبا ۱۵ برابر ایران گزینه مناسبی برای این امر است.

برای دانستن حدود حقوق پزشکان در آلمان، خوانندگان و مسئولان دولت و وزارت بهداشت می توانند به لینک زیر مراجعه کنید:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4426124

متن و ترجمه گزارش:

In Germany to work in hospital usually means both high work load and low pay in relative terms, so that some new doctors prefer industry or other jobs.There are four different kinds of hospitals in Germany, depending on who operates them: community hospitals, university hospitals, private hospitals, and hospitals operated by a church or religious organization. Their salary structures don’t differ too much in the first year of employment. In their first year, doctors will roughly get ۴,۰۰۰ Euro/month, and after ۳-۵ years this can grow to more than ۵,۰۰۰ Euro/month before tax. With additional training towards a specialist (Facharzt) a doctor can start in a university hospital at around ۵,۶۰۰ Euro/month, increasing to a maximum of less than ۷,۰۰۰ Euro/month in ۱۲ years .

The average monthly salary of all professions in Germany is less than ۳,۵۰۰ Euro before tax.

ترجمه:

در آلمان کار در بیمارستان معمولا به معنی هم بار کاری بالا و هم دستمزد کم در شرایط نسبی مشابه است، به طوری که برخی از پزشکان ترجیح می دهند به سراغ صنعت یا مشاغل دیگر بروند. چهار نوع مختلف بیمارستان در آلمان بر اساس نوع مدیریت وجود دارد، بیمارستان عمومی(دولتی)، بیمارستان دانشگاهی، بیمارستان های خصوصی و بیمارستان اداره شده توسط یک کلیسا یا سازمان مذهبی.

ساختار حقوق و دستمزد این ها در سال اول اشتغال چندان متفاوت نیست. در سال اول، پزشکان تقریبا ۴۰۰۰ یورو در ماه، دریافت می کنند که پس از ۳-۵ سال می تواند به بیش از ۵۰۰۰ یورو در ماه قبل از مالیات رشد کند. با آموزش های اضافی نسبت به یک متخصص، یک دکتر می تواند در یک بیمارستان دانشگاهی با حدود ۵۶۰۰ یورو در ماه شروع کند، که بعدا به حداکثر کمتر از ۷۰۰۰ یورو در ماه پس از ۱۲ سال کار افزایش می یابد.

متوسط حقوق ماهانه همه شاغلین در آلمان کمتر از ۳۵۰۰ یورو قبل از مالیات است.

نتیجه گیری: به طور خلاصه با اینکه سرانه درآمد در آلمان بسیار بالا است، اما حقوق ماهانه یک پزشک، حدودا ۴۰۰۰ یورو است، که ۴۰ درصد مالیات هم باید بپردازد و از این نظر تقریبا زیر متوسط تحصیل کردگان جامعه و در حد متوسط همه شاغلین دریافتی دارد. البته این سیاست برای تقویت حضور استعدادها در بخش های واقعی و مولد اقتصادی (صنعت، موسسات تحقیق و توسعه و ...) و دلایل دیگر اتخاذ شده است.
 
کلمات کلیدی : ابراهیم کاظمیان
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۱:۲۳:۴۶
از سایت وزین الف خواهش می کنم این بحث ها رو انجام نده.الان دوباره پزشکا می ریزن سرتون و با ادبیات فصیح خودشون شمارو مورد عنایت قرار می دن. (3788161) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۷:۳۸
من یک سوال دارم، خوب شما بفرمایید چه کار کنند ؟! ماهیانه برای تمام پزشکان کشور حقوق در نظر بگیرند ؟ از چه منبعی و چقدر ؟
سیستم ویزیت به ازاء هر مریض برداشته شود ؟
یا اگر قرار است باشد به ازا هر ویزیت چقدر بگیرند شما راضی می شوید بیخیال شوید ؟

کاش به جای فقط غر زدن راه حل ارائه می دادید مثلا ویزیت ۱۴ هزار تومنی زیاد است باید بشود مثلا ۵ هزار تومن .
بعد ایا تمام پزشکان کشور روزی ۱۰۰ تا مریض دارند؟ یک سر به مطب پزشکان غیر مشهور (۹۰%) سایر پزشکان بزنید ببینید دارند غاز می چرانند !
ولی با عین حال من راهکاری تا به حال در این سایت و نظرات نخوانده ام ! همه فقط غر می زنند پزشکان هم دلایل خود را می اورند ولی کو راهکار ؟!!
به نظر من این طرز مقالات که فقط جنبه غر زدن داره هم بی فایده هم مخربه!
خود اقای توکلی که تا این حد از پزشکان بدش میاد کاش راه حل ارائه کنه ما هم مستفیض شیم ! (3788776) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۵:۰۵:۳۶
راه حل اصولی فراوانی پزشکه مثلا در حد استاندارهای جهانی، نمونه اش آلمان یا حتی کوبا، بعد توی رقابت و با توجه به سطح کیفیت هر فرد، خود بازار قیمت ها را تنظیم می کنه در آلمان کسی حقوق ها را تعیین نکرده رقابت به این حقوق ها منجر شده (3793555) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۰۵:۱۱:۳۸
مرد خوب اگه این ثروت و پرستیژ که پزشکها دارند نبود که همه آرزوی قبولی پزشکی نداشتند پس حقشون غاز بچرونند و البته بعضی به ناحق پول بگیرن (3795096) (alef-11)
 
محمود
Sweden
۱۳۹۶-۰۶-۱۱ ۲۱:۵۲:۱۴
خیلی ساده است
هر کاری در آلمان کردند ما هم می توانیم انجام بدهیم نسبت به قیمتهای خودمان به همین راحتی (4543303) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۵:۴۲:۴۶
اولا بهار بود کل خلاصه مقاله رو منتشر میکردید که اخرش نوشته متوسط درامد پزشکان المان 400 هزار یور هست یعنی دومیلیاردتومن

هروقت به عنوان مسافر تشریف بردید المان برای ویزیت سرماخوردگی نزد پزشک عمومی برید و ویزیت 80 یورویی بدید یعنی 400 هزارتومن ،ویزیت پزشک عمومی در ایران 20 هزار تومنه

بعضی وقتها کارای خنده داری میکنید (3789252) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۵:۰۷:۲۹
زبانتونم مثل اینکه مشکل داره، هیچ پزشکی بخاطر پزشکی بیشتر از 7000 یورو نمیگیره (3793560) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۰۵:۱۲:۱۳
مالیات چطور اقای کم خنده؟ (3795098) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۱۲:۳۲:۳۸
من دیشب از آلمان اومدم. دو سال اونجا بودم. ویزیت 80 یورویی؟
شما کجای آلمان بودی؟ 80 یورو؟؟؟
اصلا این خبرا نیست. مسافرها هم بیمه دارن و بیمه ازین پولا به کسی نمی ده.
اینقدر که پزشکه به فکر معاینه درست و اساسیه آدمه که خود آدم خجالت میکشه. مثلا یک صفحه پر اطلاعات می نویسه . آدم هی می خواد کوتاه بیاد ولی اون درباره بیماریهای پدر و عمو و خاله و ...می پرسه...یعنی اعتقاد دارن کار را باید درست انجام داد.
در مجموع اونها آدم ترند تا پزشکان ما ...امیدورام الف چاپ کند. (3795514) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۱۵:۲۴:۳۸
1- غیر از این که دروغگو هستی خارج ندیده هم هستی، سیستم پرداخت برای ویزیت، مسئله منسوخ شده مخصوص ایرانه اونجا همه بیمه هستند
2- تمام خارجیان متقاضی ویزای شنگن ملزم به داشتن بیمه مسافرتی به تعداد روزهای درخواستی برای ویزا(مدت اقامت در محدوده شنگن) در روز مصاحبه هستند
3- کسی برای سرماخوردگی دکتر نمی ره
4- بقیه شم لاطائلات و خیالبافی (3795882) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۱۲:۴۳:۵۱
ظاهراً عصبانیت بیش از حد شما باعث شد 4 هزار یورو رو 400 هزار یورو ببینید جناب! تو تشخیص بیماری و نسخه نویسی هم همین قدر دقت داشته باشید واقعاً باید فاتحه بیمارا رو خوند! (3797941) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۲۴ ۱۵:۲۵:۲۹
دوست عزیز اون ۸۰ یورو به بیمارستان یا سیستم درمانی پرداخت میشود نه مستقیما به پزشک.
در کشور های توسعه یافته در سیستم درمانی مهم نیست یک پزشک در روز یا در ماه چند بیمار ویزیت میکند یا عمل میکند. در اینجا پزشک هم مانند یک کارمند در ماه یک حقوق ثابت دارد که حداکثر آن در آمریکا است که یک پزشک حداکثر سه برابر یک پرستار درامد دارد (3823440) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۸:۱۰:۱۹
وزارت بهداشت ابتدا بخش آموزش پزشکی رو بر خلاف تمام کشورهای دنیا از وزارت علوم جدا کرد و نتیجه اش این شد که ضریب پزشک در کشور ما 0.89 است در حالیکه این عدد در مورد کشوری مثل تاجیکستان 1.918 است یعنی به نسبت جمعیتی دو برابر ما پزشک دارند.
حالا هم دنبال گرفتن بیمه ها است. (3789773) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۰۹:۲۲:۵۰
اقا در ایران به دلیل کمبود پزشک متخصص انها نرخ تعیین می کند و هیچ کاری نمی شود کرد این مورد در خصوص وکلای دادگستری نیز صادق است که نمی گذارند تعدادشان زیاد شود تا زمانی که عرضه بر تقاضا در کشور همانند رشته های مهندسی پیشی نگیرد ایران بهشت دو گروه پزشک متخصص و دندانپزشک و وکیل دادگستری خواهد بود (3797464) (alef-11)
 
صیدصادق
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۸:۲۲:۲۳
نتیجه ی مستقیم گزارش فوق:
میتوان با حقوقی که به هر پزشک ایرانی پرداخت میشود، 10 پزشک آلمانی را به ایران آورد و تازه هرکدام چندین برابر کار میکنند با سطح علمیه چند برابر.
از مجلس محترم تقاضا مندم طرح مذکور را با تسهیل و اجازه ی افتتاح بیمارستان های خارجی در ایران پیگیری کند تا هم از هدر رفتن بیت المال و پول ملت جلو گیری شود هم خدمات بهتری به مردم شریف ارائه شود و هم باد عده ای بیسواد پر مدعا خالی شود.(با عذر خواهی از تعداد قلیل پزشکان با انصاف شریف و دانشمند)
با تشکر از وبسایت وزین الف و دست اندر کاران محترم آن (3789806) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۵:۰۸:۳۹
با توجه به تفاوت های فرهنگی نمیان باید پزشک داخلی زیاد بشه (3793563) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۰۰:۳۷:۱۴
پزشک داخلی هم زیاد بشه یکی مثل شما که پشت کنکوری هستی وقتی پزشک بشی همان راه را خواهی رفت باید اختیار تعیین تعرفه را از سازمان نظام پزشکی گرفت , افزایش پزشک فقط به نفع پشت کنکوری های تنبل است سال ۱۳۸۳ بنده با رتبه ۱۴۳۱ منطقه یک کشور پزشکی نیاوردم و تنها یک رشته کارشناسی اوردم اما سال ۱۳۸۵ با رتبه ۳۰۰۰ منطقه یک پزشکی میاوردن , شما لابد دوست داری با بیست هزار پزشکی دربیاد!! اگه قراره انقد کشکی بشه باید به ما که مدرک لیسانس داریم هم اجازه شرکت مجدد کنکور و قبولی دوره روزانه بدون شهریه پزشکی داده بشه , افزایش ظرفیت تنها پایمال و لگد مال کردن متولدین دهه شصت است که سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ با اوج شرکت کنندگان کنکور و اوج جمعیت کشور و حداقل امکانات تحصیلی و حداقل ظرفیت دانشگاهها درس خواندیم و حالا حق شرکت مجدد در کنکور را نداریم و باید در صورت قبولی روزانه دولتی n تومان شهریه بدهیم !!! این عین ظلمه ... الف خواهشا منتشر کن و این مطلب را در نظر داشته باش... (3796996) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۳ ۱۸:۰۵:۵۴
اولا قبول، دوره شما کم گرفتند قحطی ایجاد شد حالا تا ابد باید کم بگیرند و قحطی پزشک باشه پس مسئله سلامت مردم و ارزانی خدمات سلامت چی میشه؟ یه دوره ای سیم کارت هم گران بود حالا تا ابد باید گرون باشه
ثانیا کم گرفتن پزشکی مربوط به دهه 70 به بعد و اجرای کارانه است که هیئت علمی های پزشکی منافعشون با کم بودن پزشک پیوند خورد وگرنه دهه 60 دو برابر الان پزشک گرفته می شد در حالیکه جمعیت نصف بود پذیرش پزشکی دولتی سال 1366 حدود 6000 نفر بود الان حدود 2500 (3801381) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۵ ۱۶:۳۱:۱۹
عیب نداره فقط واسه ما نسل سوخته دهه شصتی سهمیه پزشکی دولت قرار بدهد بعد قبولی پزشکی را به سی هزار نفر برساند , ما دهه شصتی ها حق مسلم خودمون میخوایم که در عین هوش و استعداد با یک لیسانس قراضه سر کنیم و بعد دانش اموزان بی استعداد و تنبل دهه هفتاد و هشتاد با درصدهای یک پنجم ما و هوش اندک وارد پزشکی بشن ؟؟؟
ما دهه شصتی ها بشدت مظلوم هستیم الف جان خواهشا چاپ کن. (3806344) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۵ ۱۶:۳۸:۲۳
سال ۸۳ , پانصد نفر بود پس ما دهه شصتی ها حقمون مطالبه میکنیم اقای دهه هفتادی تنبل , الان کسی سیمکارت دو میلیونی خریده باشه بخواد دوباره سیمکارت بخره دولت مانع میشه؟؟؟ الان کسانی که لیسانس روزانه دولتی دارن حق شرکت مجدد کنکور سراسری ندارن گناه ما دهه شصتی ها چیه که سال کنکورمون فقط ۵۰۰ پزشک میگرفتن حالا پنج برابر کردن ظرفیتو واسه شما تنبل های دهه هفتادی بازم نق میزنید من فقط حق خودمو میخوام برای رتبه ها و درصدهای سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۴ سهمیه پزشکی جداگانه قرار بدهند. رتبه های زیر ۲۰۰۰ منطقه یک , الف خواهش میکنم سانسور نکن. (3806358) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۵ ۲۳:۲۰:۱۷
1- البته پذیرش پزشکی هیچ وقت در کشور کمتر از 2500 نشده و الان در کف هستیم همین ام مسخره اس در یک کشور 80 میلیونی
2- الان آلمان با جمعیت مشابه ایران، 350000 پزشک داره که اگر ما شروع کنیم سالانه 20000 نفر بگیریم با توجه به دوره طولانی رسیدن این افراد به شروع کار حدود 20 سال طول می کشه که به استاندارد برسیم اگر استاندارد بالاتر نره که البته تا آن زمان هم جمعیت زیاد شده
3- ما البته همان سالهای دهه 80 کنکور دادیم و البته ریاضی فنی بودیم اما مطمئنم ظرفیت پانصد تایی نبوده دیگه در این حد هم تابلو بازی در نمیارن
4- شخصا ایرادی نمی بینم چه ایرادی داره مهم نیاز کشوره دهه 60 هم آزاد باشه امتحان بده، مهم اینه که به اندازه نیاز بگیرن نه به اندازه قحطی
5- در مورد هوش باهات موافق نیستم در تجربی به اون معنا نداریم و البته نیازی هم نیست (3806944) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۰۱:۱۵:۳۶
یعنی به هر پزشک ایرانی ماهی دویست میلیون حقوق میدن؟ (3794875) (alef-11)
 
کارشناس
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۱:۵۲:۰۴
مشکل فیش های بالا علت مهم دیگری هم دارد یکی از دلایل فیش های بالای حقوقی مدیران دولتی ، عدم کنترل و نبود نظارت و ول کردن بخش خصوصی است، مثلا وزیر بهداشت که حکم حقوقی ( و نه درآمد خود در بخش خصوصی را ) منتشر می کند در دوسال گذشته قیمت خدمات بخش خصوص را یک مرتبه تا چهار صد درصد افزایش داد که در دنیا این امر بی سابقه بوده، او درآمد معقول یک متخصص را که مثلا 40 تا 50 میلیون بود تا دویست میلیون بالا برد، آیا پزشکانی با این درامد هرگز حاضر خواهند بود با درآمدی خیلی کمتر در بخش دولتی کار کنند و یا مدیریت کنند، حتما نه و حتی مدیر بیمارستان و یا مرکز چنین پزشکانی در بخش دولتی هم به خود حق می دهد حداقل در حد زیر دستانش حقوق بگیرد ، مشابه همین اقدامات وزیر بهداشت را بسیاری از اتحادیه های صنفی دیگر در بخش خصوصی انجام داده اند و کمر ملت مجبور به مراجعه به صنف مربوطه را شکسته اند (3790161) (alef-11)
 
محمدجعفر
Moldova, Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۰۲:۱۶:۵۳
توی ایران پزشکا خدا شدن! اصلا دیگران رو ادم حساب نمیکنن.به خدا دکترای بقیه رشته ها هم زحمت کشیدن.حتی بیشتر از اونها.اما وضعیت پزشکان کجا و وضعیت بقیه کجا. (3790430) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۰۴:۳۰:۳۱
به همین دلیله که آلمان کمبود نیروی پزشکی داره چون اکثر پزشکای آلمانی ترجیح میدهند به دلیل درآمد نچندان مطلوب در کشور دیگری شاغل باشند،شما بهتره به جای آلمان، آمریکا و یا کانادا رو مثال بزننین که درآمد یک پزشک متخصص و جراح از متوسط دریافتی جامعه گاهی تا چندین برابر بالاتر است،عمل طبابت کار متوسطی نیست و زحمت متوسطی هم برایش کشیده نشده که عده ای که خود به هیچ جا در زندگی نرسیدند انتظار دریافتی متوسط از پزشکان دارند و عقده ی حقارت خودشان را با بدبیراه گفتن به پزشکان خالی میکنند،این نوشتار سعی در تبرئه کردن پزشکان متخلف ندارد. (3790495) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۸:۴۶:۴۶
در کدام کشور دنیا یک پزشک ۷۰ تا ۹۰ برابر حداقل حقوق آن کشور دریافتی دارد؟
به شما اگر بودجه کل ایران را هم بدهند راضی نخواهید شد.
بهتر است با بالا بردن ظرفیت مشکل حل بشه. (3794198) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۰۲:۱۹:۳۷
یه راه حل عملی اینه که ما پزشکامون رو با اونا عوض کنیم هان؟ به نظرتون نمیشه! (3797125) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۲۴ ۱۵:۳۰:۲۱
پس بهتره به دکتر صمیعی بگیم که بره آمریکا و کانادا
واقعا که (3823446) (alef-3)
 
Moldova, Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۳:۴۱:۱۸
پزشک های ایران بخوانند و درس عبرت بگیرند و زیاد سر و صدا نکنند که مجبور میشویم انها رو بفرستیم المان (3791375) (alef-11)
 
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۱۷:۰۹:۳۲
چرا نگه
بزار بگه
تازه اینو در نظر بگیرین که خیلی هم پزشکهای عالی و خوبی هستن
واقعا (3798740) (alef-11)
 
Austria
۱۳۹۵-۱۰-۱۰ ۱۱:۰۲:۴۷
میدونستی با 4000 یورو میشه یه BMW تر و تمیز تو آلمان خرید؟ (4091530) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۱:۲۵:۰۷
7000 یورو منهای 2800 یورو مالیات حتی اگه قیمت یورو رو 5000 تومان در نظر بگیریم میشه 21000000 تومان.بعد با درآمد چند صد ملیونی اینجا مقایسه کنین.در ضمن به علت تناسب ریال و یو رو هزینه زندگی در ایران به مراتب پایین تر از شهر های آلمانه. (3788165) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۳۸:۰۰
در واقع باید 21 میلیون را تقسیم بر 10 کنید چون درآمد سرانه در ایران حدود یک دهم آلمان است خلاصه می شود حدود ماهانه 2 -4 میلیون تومان البته به شرطی که پزسک زیاد بشه و بار کاری متعادل (3788602) (alef-3)
 
سعید
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۹:۴۲
برادر یورو زیر 4 هزارتومنه (3788784) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۵:۵۳:۵۲
قیمت یورو زیر 4000 تومان هست (3789290) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۰۳:۱۷:۰۴
چرا در مورد حقوق پزشکان در آمریکا نمیگویید که سالانه ۱۸۰ هزار دلار برای هر پزشک عمومی است؟! (3790466) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۸:۱۸:۰۹
حقوق پزشکان در امریکا سه برابر پرستاران است (3792017) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۱:۳۸:۰۸
چرا نمیگید که خدمات رسانی در اروپا و آمریکا 10 برابر ایرانه...ضمن اینکه این خدمات برای شهروندانشون کاملا رایگان هستش (3792246) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۰۱:۲۴:۱۷
آمریکا چی رایگانه بابا!
همین پارسال بود پدر اوباما رو درآوردن چون میخواست مردم بیچاره بیمه کنه!
پوست مردم رو میکنن توی بیمارستانای آمریکا! (3794897) (alef-11)
 
چلغوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۱۷:۱۱:۳۶
میلیاردها لایک برای پست ۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۱:۳۸:۰۸ (3798746) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۰:۳۸:۱۳
آقا در آمریکا متوسط درآمد 35 هزار دلار است. یعنی باز هم تناسب وجود دارد. (3792457) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۰۲:۲۲:۰۰
لطفا حقوق معلم های ایرانی رو هم با معلم های آمریکایی مقایسه کنید

اگر میگید معلم های آمریکایی واقعا درس میدن ولی معلم های ایرانی نه! خب پزشک های ایرانی رو هم معلم ها واساتید ایرانی درس دادن نه آمریکایی (3797131) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۱:۲۶:۲۰
همه ی مشکلات بر عهده آقای روحانی با طرح جامع سلامتشون و گذاشتن یک پزشک به جای یک مدیر در راس وزارت بهداشت است که ایشون هم در مورد مسائلی که می دانند مقصرند روزه سکوت می گیرند. (3788170) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۴۵:۰۳
احسنت. باید مشخص کردن تعرفه و سایر خدمات در اختیار آدمهای دلسوز قرار گیرد . مشخص است که اگر بخواهد یک پزشک این مسولیت را بپذیرد بهتر از این نمی شود. (3788915) (alef-11)
 
Italy
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۳:۲۱:۳۶
نابغه وزارت بهداشته خوب . می خوای یه مهندس یا یه ورزشکار یا روحانی بشه وزیر این وزارت خونه ؟‌ اسمش روشه که . ب ه د ا ش ت = بهداشت . عقلا و طبیعتا یک پزشک می شه رئیس این وزارت خونه . همونطور که رئیس یک دانشکده پزشکی هم همیشه یک پزشکه نه مثلا یک فیلمساز !!!! . (3791323) (alef-11)
 
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۶:۰۹:۱۶
پس چرا وزات ع ل و م که از اسمش هم معلومه که با وزارت پزشکان متفاوته رئیسش عقلا و شرعا یک هیات علمی غیر پزشک وزارت علوم انتخاب نشده ؟؟ یک پزشک الان وزیر علوم است. قبلا هم یک پزشک وزیر علوم بوده. پس میشه برای وزات بهداشت هم یک استاد تمام وزارت علوم را رئیس گذاشت؟ تا امتیازهای انحصاری پزشکان از بین بره.
اوکی نابغه؟ (3793749) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۳ ۱۵:۵۳:۱۵
نه پرفسور. باید یک مدیر امور بهداشتی و درمانی میشه وزیر نه یک پزشک (3800926) (alef-11)
 
آرتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۷ ۱۰:۲۰:۱۲
باورت میشه که رئیس دانشکده پزشکی ما پزشک نیست؟!!
میدونم ربطی به بحث نداره ولی خواستم بگم ایران(در واقع خودمون ) خیلی عجیبه (3808622) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۱:۲۷:۵۹
همه ی این مشکلات در ایران دقیقا مانند صنعت خودروسازی به دلیل انحصارگری و انحصار طلبی پزشکان ایجاد شده که متاسفانه هیچ اقدام موثری از سوی دولت ها برای رفع اون انجام نمی شه و به همین دلیل هم مشکل هر روز حادتر می شود. (3788178) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۱:۴۴:۱۷
قابل توجه وزیر محترم بهداشت.اما الف جان تا زمانی که انحصار در آموزش پزشکی باشد و نسبت متخصص و فوق تخصص به جمعیت کشور پایین وضع همین است .اگر می خواهید مشکل ریشه ای و مثل آلمان حل شود بروید سراغ افزایش ظرفیت در رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی به ویژه در رشته های جراحی . وگرنه تعداد کم و تقاضای زیاد و بازار انحصار ی همین است و بهتر نمی شود .با اقداماتی مثل تعیین تعرفه و بازرسی و بگیر و ببند هم حل نمی شود و شاید بدتر هم بشود . (3788215) (alef-11)
 
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۱:۵۵:۵۹
قابل توجه وزیر بهداشت، رئیس سازمان نظام پزشکی و برخی پزشکان از دماغ فیل افتاده کشور (3788246) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۲:۴۱:۵۷
پزشکای ایرانی ؛ یک / دهم پزشکای آلمانی برای بیماراشون وقت نمیذارن اونموقع ده برابر پزشکای آلمانی هم دریافتی دارن
باعث ننگ است (3788374) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۵:۲۱:۳۲
وقتی با این پزشگان تحصیل کرده در دانشگاه آ. واحد خربزه آباد گفتگو داشته باشی فقط ده دقیقه اولش تعریف از هوش و ذکاوت و ... خودشان است و همش سعی می کنند که شما را قانع کنند که حتی 100 میلیون در ماه هم کمتر از درآمد منصفانه آنان است بعد پسر دایی من در دانشگاه استنفرد به عنوان یکی از استعداد های جوان برتر زمینه کاری خودش در اسکایپ می گوید اگر در یک دانشگاه پیشنهاد استخدام رسمی با حقوقی بیش از 2.5 یا 3 تومن بگیرد به ایران بر می گردد
کار این پزشکان نیز کمتر از کار قشر زورگیر نیست هر دو تیغ زیر گردنتان می گذارند و طلب پول می کنند اگر هم برآورده نشود جانتان به خطر می افتد (3789136) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۳:۴۷:۴۱
پزشک خوب هم داریم من میشناسم پزشک متخصص که التماس می کنن ولی چون برای بیماران وقت زیاد میزاره بیمار جدید قبول نمی کنه از طرف دیگه پزشکی رو هم میشناسم با همون تخصص که سه نفر سه نفر با هم ویزیت می کنه و میلیونر هم هست (3790302) (alef-11)
 
Anonymous Proxy
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۲:۴۳:۴۵
این ها بیچاره ها دود چراغ نحوردن که این مقدار حقوق میگیرند پزشک های ما درس زیاد خوندن و دود چراغ زیاد مصرف کردن حقشون میلیاردی در امد داشته باشند و باید هرچه میخواهند بهشان داد چون خودشون فکر میکنند از دماغ فیل افتادند (3788380) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۲:۴۶:۴۴
ما تافته جدا بافته ایم. چرا؟؟؟؟ (3788398) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۲۹:۵۹
اینجا امپول زنهای ما, پول پارو میکنند (3788570) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۵:۰۱:۰۱
خوب برو شما هم امپول زن شو (3789016) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۷:۴۱:۳۶
راه حل شما برای این مشکل این هست؟!!
در ثانی به دلیل انحصار امکانش برای هرکسی نیست (3791979) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۰۱:۲۵:۳۳
چه انحصاری؟
درس بخون کنکور بده برو دانشکده پزشکی!
یه جوری حرف میزنی انگار تو سیاهی و کنکور پزشکی فقط مال سفیداس! (3794901) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۰۰:۴۰:۲۲
انحصار نیست اندکی تلاش میخواد... (3797006) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۳ ۱۸:۰۷:۴۴
اندکی تلاش میخواد که دست از انحصار بردارید
آمار پزشک: در کوبا 7 نفر به ازای 1000 نفر جمعیت در ایران کمتر از 1 نفر برای 1000 نفر جمعیت (3801386) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۵ ۱۶:۴۴:۳۰
بجای افزایش ظرفیت پزشکی در کنکور سراسری و پذیرش دانش اموزان تنبل دهه هفتاد و هشتادی باید پذیرش پزشکی از لیسانس دوباره فعال بشه و شرایطش اسونتر بشه باید ۸۰ درصد پذیرش پزشکی کشور از طریق کنکور ارشد (از لیسانسهای غیر پزشکی) انجام بشه تا حق ما که علی رغم با هوش بودن از سر جبر و عدم اگاهی به رشته های کارشناسی و فنی رفتیم ضایع نشه. (3806368) (alef-13)
 
آرتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۷ ۱۰:۲۵:۴۰
پزشکی علاقه و قدرت تصمیم گیری صحیح میخاد شما که رفتی رشته فنی احتمالا بهش علاقه داشتی و اگر هم علاقه نداشتی پس قدرت تصمیم گیری درست رو نداشتی در نتیجه مناسب رشته پزشکی نیستی (3808628) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۲:۴۹:۲۶
قابل توجه پزشکان که دارند تو ایران حسابی پول پارو می کنند. حالا این لینک را مطالعه کنید که در ایرلند یک هیات علمی 9416 یورو در سال 2014 بوده است. جالب است که این پزشکان متخصص کمتر از 5000 یورو در ماه درآمد دارند بد نیست این آما را به ووزیر بهداشت بدهید که نگوید میدانید اگر پزشکان یک روز از کار دست بکشند چه اتفاقی خواهد افتاد. (3788411) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۹:۵۲:۰۸
مطمئنا در ایران پزشکان دارای حقوق سرسام آور و بسیار زیادی هستند به طوری که واقعا میشود گفت خون دل مردم است تا به حال موارد زیادی را دیده اید که تمام زندگی را برای درمان یک بیماری از دست داده اند در جواب وزیر بهداشت باید گفت اگر یک روز رفتگران شهرداری اعتصاب کنند به مراتب فجایعی بیشتر رخ میدهد نه پزشکان بخدا اگر ما ایرانیها کمی شیوه زندگی را عوض کنیم کشاورزان محصولات ارگانیک تولید کنند اینقدر احتیاج به نازپزشکان نخواهند بود (3792129) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۰۲:۲۵:۴۶
مگه نمیگن 90 درصد پزشکهای ما بیکارند و یه عده ی کمشون حقوق نجومی دارن؟ خب نهایتش اونا دست از کار میکش و به بقیه که بیکارند کار میرسه. بعدشم این که نشد دلیل. میدونید اگه راننده تاکسی ها کار نکنن چی میشه؟ یا رفتگرا یا معلم ها... بازم بگم؟! (3797134) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۲:۵۰:۰۹
اگر خودتان نمی فهمید چکار کنید از دیگر کشور ها الگو برداری کنید.نه این که برای جذب سه چهار هزار پزشک که در سال پذیرش می شود هفتصد هشتصد هزار دانش آموز مستعد فنا شوند. (3788416) (alef-11)
 
برزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۴۰:۰۰
یعنی کل این هفتصد-هشتصد هزار نفر همشون مستعد اند!؟ (3788889) (alef-3)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۱۱:۲۷:۵۸
نه کل این هشتصد هزار نابغه نیستند اما رتبه 10 هزار این کنکور که در ایران نتوانسته وارد رشته کارشناسی شود .وارد دانشکده پزشکی در آلمان شده و امروز یکی از بهترین جراحان در آلمان است .در ضمن همین های که با زحمت وارد دوره دکتری عمومی پزشکی می شوند به دلیل ظرفیت بسیار پایین دوره های تخصصی و فوق تخصصی می مانند و امکان گرفتن تخصص از آنها صلب شده است . برای چند هزار پزشک عمومی داوطلب دوره های تخصصی ظرفیت جراحی مغز و اعصاب حدود 10 نفراست ؟؟!!! (3797764) (alef-11)
 
برزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۵ ۰۱:۵۶:۴۲
ظرفیت بیشتر بشه پزشکی هم مث مهندسی میشه
یه رشته فعلا خوبه از نظر بازار کار وضعش بهتره اونم همین پزشکی و دندونپزشکیه
اونقدر فشار بیارید تا همینم ظرفیتشو زیاد کنند دیگه فردا همه بشینن دور هم به تحصیل کرده ها بخندند!
یارو 16 سال رفته پزشکی تخصص خونده بره شاگرد مکانیکی بشه!
مث مهندسا
______
الف خواهش میکنم تایید کن (3804900) (alef-13)
 
سجاد
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۰ ۲۲:۵۶:۰۶
مگه ما میگیم زیاد شه ما میگیم چرا حقوق نجومی
به اندازه خودشون بگیرن نه بیشتر
مهندسای بددخت اینهمه زحمت کشیدن گناه کردن مهندس شدن اینهمه درس خوندن اونم درسای سخت تحلیلی بعد برا یک میلیون باید التماس کنند برا کار
الف خواهش میکنم تایید کن (4142518) (alef-11)
 
برزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۴۳:۴۵
از سایت وزین الف خواهش می کنم این کامنت منو منتشر کنه.
_______________
البته باید ببینید اونجا هم 800 هزار نفر کنکور میدن و فقط هزار نفر پزشک میشن و خیلی از جوان هاشون پشت سد کنکور له میشن یا نه!؟
اینقدر به حقوق پزشک ها ایراد نگیرید اگه حقوق پزشک ها بشه مثل کارمندها دیگه فردا به چه امید میخواید به بچتون بگید برو درس بخون!؟ (3788909) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۵:۲۷:۳۴
ببخشيد ما هم در بهترين دانشگاه اين مملكت فوق ليسانس مهندسي خونديم، از شما پزشكا هم مطمئنا يه سر و گردن تو استعداد بالاتريم اما ... (3789164) (alef-3)
 
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۱:۰۶
غرور و خودپسندی داره از کامنتت فوران میکنه متاسفم برات
شما از کجا میدونی که از یک فرد که حتی درس هم نخونده با استعداد تری؟
با استعداد بودن به درس و رشته نیست آقای فوق لیسانس مهندسی
واقعا نمیدونم چی بگم فقط میدونم که شما مهندس ها هم کم از پزشکا ندارین ولی گویا از اونها باهوش ترین که کسی حواسش به کارای غیر قانونی شما نیست (3808637) (alef-11)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۹:۱۱:۰۲
برای علاقه بروند درس بخوانند
نه اینکه افرادی که تنها از پزشکی بلدند کاسبی بکنند و هیچ مسئولیت و اخلاقی در پزشکی ندارند بشوند پزشک و بعد به خاطر پول، بخیه از چانه کودک بکشند (3789906) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۹:۴۸:۳۱
مشکل تعداد پزشکان فقط نیست بلکه مشکل اصلی مردم سازمان نظام پزشکیه که تعرفه گزاری خدمات را بعهده داره ,
آقای توکلی عزیز مشکل اصلی درامد میلیاردی بعضی پزشکان دو چیزه : ۱-کارانه دهها میلیونی اساتید هییت علمی بیمارستانهای دانشگاه (رانت هییت علمی) ۲-تعرفه گزاری توسط نظام پزشکی , باید تعرفه گزاری توسط یک شورا بی طرف مثلا در مجلس یا دولت انجام بشود اگر تنظیم تعرفه ها با سازمان نظام پزشکی باشد اگر تعداد پزشکان بیست برابر هم بشود باز این سازمان با رشد بیست برابری تعرفه ها کمبود درآمد پزشکان را جبران خواهد کرد البته تمام کسانی که الان پزشک نیستن و از لزوم زیاد شدن پزشکان میگن وقتی جزیی از اونها بشن مطمعنا منافع خودشون دنبال خواهند کرد و این کامنتا هم توسط پشت کنکوری های تنبل اکثرا نوشته میشه... (3789963) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۱:۲۹:۴۷
اصلا دلیل قانع کننده ای نبود (3790127) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۵:۰۸:۵۱
اون موقع بصورت منطقی می نشیم کنار بچه و با توجه به علاقه ، و استعدادش شغل و رشته مناسبش را انتخاب می کنیم
اینجوری بسیاری از استعدادها شکوفا می شود و کشور بصورت یکپارچه رشد خواهد کرد مثل آلمان بعد از جنگ
کسی فکر نمی کنه که فلان رشته بهتر است یا فلان رشته بدتر هست تمام رشته ها ارزش یکسانی دارند چون همه انها در جای خود مفید هستند و عامل انتخاب علاقه و استعداد خواهد بود (3791658) (alef-11)
 
به آفرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۴:۱۲:۳۳
جالبه !!!!!
به چه امیدی؟؟؟؟
برداشتم از متن شما اینه که مردم به این خاطر بچه هاشونو میگن برو دکتر شو که پول بیشتری داره، مشخصه "کاسبی " تا کسی که دنبال التیام دردهای مردمه (3792579) (alef-11)
 
سجاد
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۰ ۲۳:۰۱:۵۴
خواهش میکنم از سایت الف تایید کنن
در جواب آقا ما به بچه هامون یاد میدیم که ب اندازه همه ا قشار جامعه و در حد تلاش و عرف جامعه انتظار درآمد رو داشته باشه نه اینه بره پزشک بشه به خاطر پول بعد هم انتظار حقوق چند صد ملیونی داشته باشه
اگرم خواست حقوق بالا داشته باشه بهش میگیم سعی کنه یه نوآوری تحول و یه خدمت عمومی به کل جامعه داشته باشه بعد انتظار آنچنانی
نه اینکه با چهار تا تست کنکور و علم ناقص چارتا نسخه سیا کردن پزشک شه بعدهم ..... (4142527) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۲:۵۲:۰۲
مشکل غیر پزشکیها خصوصا مهندسین جای دیگریه وقتی دانشگاه دولتی تهران امسال تهران نزدیک 200 نفر مهندسی مکانیک ارشد شامل 51 نفر طراحی کاربردی روزانه میگیره و رشته مهندسی را به ابتذال و فلاکت میکشونه مقصر کیه؟

مقصر وضعیت شما مهندسین
اساتید مهندسی پرادعای دانشگاههای دولتیه که جز تیوری هیچ چیز بلد نیستند و فقط برای بالا بردن رتبه و چاپ مقاله همینطور ارشد میگیرن چون اصلا هیچ سواد مهندسی صنعتی ندازند و فقط دنبال چاپ مقاله توسط ارشدها هستن

در عین حال پذیرش تعداد دکتری دولتی را چندان زیاد نکردن که رقیب برای خودشون نشه و دکتری مثل ارشد چیپ و بی ارزش نشه !!!!!!!!!!


این اساتید هم انتظار دارند برای چند واحد تیوری درس دادن در هفته و با پنج ماه تعطیلی صرف مدرکشان حقوق کلان بگیرن در حالیکه اکثرشان طراحی اجزا درس میدن در حالیکه عمرا بتوانند یک سپر پراید قابل ساخت طراحی کنن چه برسه گیربکس (3788421) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۵:۱۶:۳۵
آخه توی پزشک از مهندسی چی حالی ات میشه تمام دنیا اساتید تئوری درس می دهند آزمایشگاه هم هست اما سپر بی ام و و بنز، در دانشگاه و توسط استاد طراحی نمیشه اساتید مهندسی برعکس اساتید پزشکی اکثرا فارغ التحصیل بهترین دانشگاه های اروپا، کانادا و آمریکا هستند نه مثل وزیر شما فارغ التحصیل مشهد (3793585) (alef-11)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۳:۲۳
الان ملت یه ماشین درست درمون از کی بخواد؟!
پزشک یا مهندس؟!! (3808639) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۲:۵۴:۰۸
خدا پدرت و بیامرزد...میگی مالیات میدن و تا حدود کارمندای متسط حقوقشون میشه و گاهی این مالیات تا 90 درصد حقوقشون زمانیکه بخوان بیشتر از حد تعریف شده درآمد کسب کنن میرسه....ولی آیا در ایران به این شیوه عمل میشه؟در کشورهای اروپایی ( مثل انگلیس) درمان و بیمارستان مجانی هستش و فقط بابات دارو 10 الی 20 درصدشو بیمار پرداخت میکنه....آیا در ایران به این شکل عمل میشه؟ (3788428) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۰۲:۰۳
با این حساب در المان کودنها پزشکی میخوانند و پزشکها کودن هستند.بهتر است درامد رشته هائی را که افراد نخبه انتخاب میکنند بررسی کنید (3788458) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۰۷:۴۷
برای پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، دامپزشکی و ... اساسا هوش ریاضی/نخبگی علمی، کلیدی و لازم نیست آنچه کلیدی است اول : دقت و وسواس زیاد و بعد علاقه و تعهد و مسئولیت پذیری و بالاخره: مهارت عملی است مثل یک نگهبان نظامی که به جای هوش ریاضی بالا، نیاز به دقت و مسئولیت پذیری و مهارت دارد (3788724) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۰۲:۴۵
ما پزشکان بد
ما پزشکان دزد
فقط یک سوال دارم.چرا هر وقت بحث فساد در سیستم مدیریتی کشور میشه زود این بحث رو وسط میارید؟
اون از سال 92 ...
اومدید سراغ پزشکان.اینهم از الان که اقایون تو تهران نشستن با فیش های 200 ملیونی و من پزشک با دریافتی 5 ملیون در روستا رو سیبل کردید.
دست مریزاد.دوست عزیز به جای فرافکنی فیش حقوقی خودت و رفقات رو بزن تو سایت
تا کی فرار رو به جلو.با همین کاراتون د جامعه پزشکی رو ضعیف میکنید.فقط کمیت براتون مهمه.تعداد پزشک.نه کیفیت عملکرد (3788461) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۶:۲۳
این موضوع متوجه شما نیست شما حق و حقوقت محفوظ .منظور اون مدیر جراح عضو هیت علمی که تو بیمارستان عمومی عمل می کنه (3788766) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۵:۰۴:۱۰
احسنت درست گفتید برای جراح ها هم همینطور است فقط کمیت برایشان مهم است (تعداد عمل) نه کیفیت عملکرد (3789044) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۰۱:۳۷:۲۰
از بس سایتهای اینچنینی خبرهای اینطوری پخش کردن من و همسرم که هر دو پزشکیم هر جا میریم اقوام و دوستان به چشم میلیاردر به ما نگاه میکنن!
خیلی خنده داره ما بعد چندسال ازدواج و کار و تحصیل هنوز مستاجریم اما خوبه مردم فکر کنند ادم پولداره! (3790404) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۰۴:۲۵:۴۳
کی توی روستا 5 تومن درامد داره؟ یعنی شما ماهی 4.5 می تونی ذخیره کنی و ده ساله بازنشست بشی توی تهران خونه بخری زندگی کنی. (3795052) (alef-11)
 
----
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۰ ۲۲:۴۵:۱۱
شما به اندازه خودت خوب حقوق میگیری بیشتر از این هم توقع نداشته باش
پس اون هزاران هزاران مهندس که تو بدترین آب و هوا حقوقشون حالا اگه بعد از چن ماه بدن یا ندن به زور به 1.5 تومن میرسه چی بگن
واقعا که پزشک بیخود وبیجهت توقعاتش رفته بالا
انگار که تحقیقات علوم پایه میکنن............ (4142512) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۰۲:۴۷
اگه شما آمار مهاجرت دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی و مهندسی چند تا دانشگاه هم سطح رو باهم مقایسه کنید به راحتی متوجه خواهید شد که وضعیت پزشکان در ایران چطور است (3788462) (alef-11)
 
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۰۷:۰۹
عزیز جان مصیبتی که ما داریم اینه که مشاغل درجه بندی نداره
مگه هرکی دکتر ...حتما طبیب خوبیه؟
ایا هرکسی گواهینامه داره راننده خوبیه ؟
اونام میرن شاید دلیلی فرای شغل دارن (3788723) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۰۷:۰۷
تازه اصلا المان با ایران قابل قیاس نیست هزینه ها در المان بسیار بالاتره و... (3788473) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۱۳:۴۸
نه که همه چیزمان از آلمان الگو برداری شده لازم است حتما حقوق پزشکانمان هم از آنجا الگو بگیرد تا سمفونی ایران به همان خوش صدایی باشد. تا کی خود را با این مقایسه های مع الفارق گول می زنیم. (3788495) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۲۵:۲۵
اتفاقا درست میگی باید حقوق پزشکان خیلی کمتر از حقوق پزشکان المانی باشه اونوقت حرفت درسته (3788814) (alef-3)
 
Reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۱۶:۲۶
چهار هزار یورو برای یک پزشک عمومی.. میشه ۱۶ میلیون... پزشک های عمومی تو ایران ان چنان درامدی هم ندارن... (3788505) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۴۱:۲۲
به نسبت میانگین حقوق سه هزار و پانصد یورو کارمند معمولی حساب کنید که رقم دریافتی اندکی بالاتر از کارمند معمولی آلمانیه در ضمن اونایی که ماهواره دارن تو شبکه بی بی سی یا من و تو کافر مستند های سیستم درمان انگلیس و نوع کارکردشون رو میزارن که واقعا با ایران فرق می کنن و دقایق زیادی برای بیمار وقت میزارن (3788616) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۴۵:۱۱
مهم درآمد نسبی پزشکه که در حد متوسط شاغلین هستش وگرنه معلومه که مقادیر مطلق حقوق همه در آلمان به دلیل درآمد سرانه بالا، بسیار بالا است ما نمی توانیم حقوقی که آلمان به رفتگر می دهد را به تحصیل کردگانمان بدیم چنانکه رییس جمهور ما هم حقوق یک شهردار معمولی آلمانی را ندارد (3788631) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۵۰:۱۶
عزیزم شما مثلی که نخوندی میانگین کل مشاغل تو آلمان 3500 یورو هست. بعدم قدرت خرید مهمه.
شکستن انحصار پزشکان تو ایران به نفع سلامت جامعه است. باید تعداد پزشک ها زیادتر شه. پزشکی متخصصی که در 1 ساعت 20 مریض رو ویزیت می کنه اصلا برای سلامت بیمار خطرناکه. (3788652) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۸:۲۵:۱۴
یعنی یه پزشک توی ایران باید نهایت 2 تومن در ماه درامدش باشه. چون پایه حقوق وزارت کاری در ایران 800 هزار تومنه (3789814) (alef-3)
 
علی
Italy
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۲۲:۲۴
آی کیو جان به نسبت درآمدی نگاه کن نه اینکه تبدیلش کنی به ریال! (3788798) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۵۲:۰۸
بله هزینه ها هم اونجا چند برابره. (3788957) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۱۸:۴۳
خودتان جواب دادید!!!
به عنوان ثروتمندترین کشور اروپایی با تولید ناخالص داخلی حدودا ۴۰۰۰ میلیار دلار یعنی تقریبا ۱۵ برابر ایران گزینه مناسبی برای این امر است.
خوب اینجا در ایران تمام پول ها در بانک ها است
البته تقصر پزشک ها هم نیست
در کل تمام کشور اغشته به ربا است و تمامی مشکلات در دست بانک ها است
اب از بالا طوله نه از جامعه
واقعا نزدیک7.5 ترلیارد حقوق دولیت در ماه را دولت از کجا تامین می کنند؟؟؟
هیچی از سود بانک ها (3788516) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۱۹:۵۳
سلام...پزشک شاغل در اموزش وپرورش هستم.تو حکم برام 2700 زدن...دریافتی خالص هم 2350 هست..فک کنم اگه به یورو تبدیلش کنم یه 500 تایی بشه..27 سال سابقه کار دارم که 15 سالش پزشک بودم........کم وزیادشو شما قضاوت کنید (3788522) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۴۹:۴۷
ما شما رو معلم میدونیم نه پزشک. به عنوان یک معلم انصافا حقوق شما کافی نیست. (3788650) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۰:۰۲:۵۵
به نظر من مهمترین شغل معلمی است وهمه کشورها هم به شغل معلمی توجه خاصی دارند فقط کشور ایرانه که برای معلم هیچ ارزشی قایل نیست ومعلمهایش را با کوهی از مشکلات رها کرده است (3792885) (alef-11)
 
کارمند دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۲۵:۳۹
من هم کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی ایران هستم و 21 سال سابقه کار دارم. دریافتی ام زیر 2 میلیونه. اما در همین دانشگاه اساتید و پزشکان 100 میلیون کارانه می گیرند. (3788815) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۹:۵۲:۳۴
ما رشته های پیراپزشکی لیسانس وزارت بهداشت متاسفانه سیاهه لشکر وزارت بهداشتیم و هر موقع انتقادات از کمبود پزشک میشه ظرفیت لیسانسهای وزارت بهداشت را افزایش میدهن!!! ما که بازار کار الان اصلا نداریم چه بکنیم؟؟آیا فریاد رسی هست؟؟ (3789978) (alef-3)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۲:۴۵:۳۸
نام صحیح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است وزارت رفاه، آرامش و درآمد پزشکان . (3791244) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۰۱:۳۹:۴۶
دوست عزیز برای من جالبه شما در هر تاپیک ضد پزشک کامنت گذاشتید.من هم شاغل دانشگاه علوم پزشکی ایران هستم اما اندازه شما دل پر و دغدغه روحی روانی نگرفتم. (3790408) (alef-11)
 
Hadi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۲۲:۵۳
اخه سیاستمون شبیه المانه..اقتصادمون شبیه.. آموزش عالی مون شبیه.. صنعتمون شبیه..بیمه و خدمات رفاهی مون شبیه...!! هر وقت اصل کار درست شد.. مقایسه جایی درسته که شرایط یکسان باشه... (3788533) (alef-11)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۵۲:۱۷
حالا که شبیه آلمان نیست شما باید بیشتر از پزشک آلمانی بگیری و خون مردم رو تو شیشه کنی؟!! یه دو واحد منطق اگر تدریس کنن تو دانشکده ها علوم پزشکی این مشکلات برات ایجاد نمی شد. (3788658) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۰ ۲۲:۳۷:۴۷
اصل کار درست نیست که پزشکا برن 20 30 تا 100 برابر افراد ذیگه حقوق بگیرن که بعد با خون مردم برن کل دنیا را بگردن درسته (4142498) (alef-11)
 
نیما
Denmark
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۲۵:۱۳
'این سیاست برای تقویت حضور استعدادها در بخش های واقعی و مولد اقتصادی (صنعت، موسسات تحقیق و توسعه و ...) و دلایل دیگر اتخاذ شده است.'

این دلیل پیشرفت اروپا هست...چیزی که من با چشمای خودم اینجا میبینم. (3788546) (alef-3)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۳:۲۶:۰۵
والا مگه پزشک ها طبابت می کنند! همش با دستگا های صنعتی که ساخته شده و کار مهندس ها و دیگران است، استفاده می کنند و با
دقت این وسایل است که انها کار می کنند . (3791334) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۲۷:۱۱
تو ایران که همه دارن به رعیت دکترها تبدیل می شن. (3788557) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۵:۰۴:۵۳
تقصیر خودتونه می رید پیش اون پزشکایی که هر صد سال وقت می دهند باهتون این شکلی برخورد می شه ! این همه پزشک داریم دارن پشه می پرونند فرقی هم با اونا ندارند !
هفته پیش پیش یک پزشک رفتم سرش خلوت خلوت خیلیم دکتر خوبی بود به اندازه هم وقت گذاشت تازه بعدشم زنگ زد حالمو پرسید !
نرید پیش اون پزشکا که چند میلیارد به قول شما در امد دارند زیر میزی می گیرند و .... مجبورتون که نکردند ! (3789051) (alef-11)
 
کریم
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۳۰:۰۱
ایران بهشت دو گروه تحصیلکرده است یکی پزشکان متخصص و دندانپزشکان و دیگری حقوقدانان دارای پروانه وکالت علت اصلی انهم وجود دو گروه قوی سازمان نظام پزشکی و کانون وکلا است که مانع افزایش تربیت پزشک متخصص و وکیل دادگستری هستند در صورتیکه هزاران پزشک عمومی در صف تخصصند و حدود یکصد و بیست هزار نفر حقوق خوانده بی کار در کشور داریم درامد زیاد این دو صنف به دلیل انحصارگرایی است که انشالله مسئولین مانع این امر در اینده نزدیک خواهند شد (3788571) (alef-3)
 
PEYMAN
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۳۰:۲۸
البته با این فیشهای حقوقی جدیدا کشف شده دیگه اینقدر به حقوق پزشکان گیر ندید.
درضمن در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی و امریکا سطح دستمزدها پایینتر است و انضباط بسیار شدیدی حاکم است ضمنا این حقوق یک پزشک عمومی در آلمان است و حقوق متخصصان تا 3 برابر میرسد.
ضمنا در کنار این حقوق مزایایی به فرد تعلق میگیرد که قابل گفتن نیست یعنی در دهن هیچ فرد ایرانی نمیگنجد.
بنظر من مشکل کشور ما درامد پزشکان نیست.
مشکل اصلی کشور بی انضباطی و لجام گسیختگی و ولنگاری جامعه است که فساد و اختلاسهای کلان و فراوان و سیستماتیک و روزافزون جامعه ایرانی را از درون مضمحل کرده است. (3788573) (alef-3)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۳۳:۵۳
پذیرش رو زیاد کنید . پزشکی هم بعد از 5 سال نابود میشه و نمیتونن ناز کنن (3788586) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۸:۲۶:۳۱
عالی بود (3789817) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۹:۵۵:۴۲
پزشکی نابود نمیشه چون سازمان نظام پزشکی هست تعرفه ها را به میزان افزایش پذیرش زیاد میکنن و باز مردم بیچاره ضرر میکنن , پزشکی مثل خودروسازی انحصار داخلی داره و تعداد پزشک یا خودرو بهیچ وجه باعث تعادل بازار نمیشه بلکه در مواقعی افزایش هم پیدا میکنه با وجود افزایش تولید...! (3789987) (alef-3)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۳۴:۲۱
به عنوان تجربه شخصی از هر دهتا پزشکی که مراجعه کردم یکیشون وقت و توجه که گذاشته تقریبا رضایت بخش بوده. (3788588) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۳۶:۱۲
واقعیت این است که هر چه کشور از نظر ساختار اقتصادی و صنعتی ضعیف تر باشد ثروت عمومی کاهش یافته و درنتیجه بجای مشاغل فنی و به خاطر اینکه اقشار فقیر بیشتر می شوند جامعه پزشکی به همان نسبت و با سوار شدن بر روی فقر و نیاز عامه مردم قوی تر می شود . همین مقایسه در مورد کشور چین هم برقرار است یعنی در آنجا نیز حقوق پزشکان با سایر اقشار مساوی است . یعنی در این قسمت نیز مردم چوب بی برنامگی دولت ها را می خورند و الان نیز برای هیچ کدام از مشاغل فنی آینده ای متصور نیست و همه دانش آموزان بدنبال رشته های پزشکی هستند (3788597) (alef-11)
 
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۳۹:۰۳
سلام دوست عزیز نویسنده بنده یک پزشک فوق تخصص در یک رشته غیرجراحی و عضو هیئت علمی دانشگاه هستم با سابقه استخدامی رسمی 20 ساله و ده سال سابقه کار فوق تخصصی که شامل ویزیت بیماران سرپایی وبستری و همینطور آموزش دانشجویان پزشکی عمومی و دستیاران تخصصی در بیمارستان دولتی دانشگاهی می باشد حقوق دریافتی اینجانب درخرداد امسال ۴,۵790,90 تومان بوده و کارانه ماهانه حدود نهصد هزارتومان (که انشالله سال دیگر همین موقع شاید پرداخت شود) .که دور از شعارزدگی، اگه درآمد حاصل از شیفت عصرکاردر مطبم نبود احتمالا هیچوقت حاضر نبودم سختی تحصیل ومسئولیت بالای این حرفه را به جان بخرم.دوست عزیز آلمان یک کشور با نظام اداری سوسیالیستی است دقیقا به همین عللی که گفتید پزشکان آلمانی ترجیح می دهند در اتریش یا سوئیس طبابت کنند جهت اطلاع نویسنده عزیز اینجانب درخرداد 91 درژنو سوییس، برای یک ویزیت دقیقا 16 دقیقه ای یک پزشک قوق تخصص، مبلغ 800 فرانک سوییس (حدودا سه میلیون و دویست هزازتومان ) یعنی حدود110برابر ویزیت اینجانب در‌آنزمان در محرومترین و دور ترین استان کشورخ، که ازقضا بارتبه اول کشوری از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم (3788607) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۴۲:۱۱
این در پاسخ به استدلالاتی است شبیه اینکه پزشک با جان مردم سر کار دارد و زیاد درس خوانده است و ... پس باید حقوقش هم میلیاردی باشد
در آلمان هم پزشک درس خوانده است و با جان مردم سر کار دارد ولی تافته ی جدا بافته نیست
در ضمن مقایسه نسبی است یعنی حقوق پزشکان تقریبا با حقوق مهندسان برابر است نه مثل اینجا که مهندسین (البته اگر بیکار نباشند) یک صدم حقوق پزشکان را هم نمی گیرند (3788619) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۴۴:۴۹
"البته این سیاست برای تقویت حضور استعدادها در بخش های واقعی و مولد اقتصادی (صنعت، موسسات تحقیق و توسعه و ...) و دلایل دیگر اتخاذ شده است." خوب آلمان صنایع پیش رفته داره و به نفعش هست افراد با استعداد جذب صنایع بشن تا پیشرفتشون سریعتر بشه. استعداد های ما چرا باید جذب صنایعی شوند که مشخص شده لیاقت لولهنگ سازی هم ندارند (3788628) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۴۶:۴۶
به همین خاطر که مهاجرت تو رشته پزشکی بر عکس مهندسی کاملا معکوسه، طرف میره اونور پزشکی میگره بعد میاد داخل ایران پول پارو میکنه، بعد ما اینجا بهترین دانشجوهای مهندسی رو خیلی راحت از دست می دیم و خیلی راحت از بهترین دانشگاههای اروپا و آمریکا پذیرش می گیرن و میرن، کسی دیده پزشکی برای کار از ایران مهاجرت کنه (3788636) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۳:۰۸:۴۸
یک دلیلش اینه که بیشترشون نمی تونن برن. امتحانات بسیار سختی میگیرن تا جوار کار بدهند. بخصوص در کشورهای پیشرفته. (3790260) (alef-11)
 
علی
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۵:۲۰:۲۲
و به این شکل به رشد اقتصادی-صنعتی اونها و عقب موندگی بیشتر خودمون کمک شایانی می کنیم (3792613) (alef-11)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۳:۵۴:۵۴
متاسفانه حیطه درمان شده تجارت!! آیا شده پزشکان از حق مردم بگن؟ آیا پزشکی به سمت تجارت نرفته؟ چطور ممکن هست عده ای خاص پول های میلیونی دریافت کنن در حالی که یک دهم اون بالای سر بیمار نباشن؟ پزشکان رو شما اگر بر بالین بیمار پیدا کردین سلام مارو هم برسونید!! اما میگن ما درس خوندیم! خب عزیزم درس تجارت که نخوندین درس خوندین جهت معالجه اون هم با هزینه دولت!! هیچ کس منکر زحمات شما نیست اما خداوکیلی هر چیزی اندازه داره!! (3788669) (alef-11)
 
مرتضي
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۰۳:۱۴
سلام
شرايط كشور المان با اينجا متفاوته
اولا المان كشوري صنعتي است و حقوق و دستمزد در اونجا در بخش صنعت بالاست البته نه خيلي بالا كه در ادامه خواهم گفت
دوم المان و كشورهاي مرفه بواسطه تقاضاي بالا براي مهاجرت روبرو هستند و ميتونند نخبگان ساير كشورها مثل پزشكان رو به سمت خودشون بكشونن نه مثل ايران كه هيچ تقاضاي ورود متخصص به مملكت رو نداره
از انجاييكه اين كشور و ساير كشورهاي مرفه سطح زندگي و رفاه بالايي دارند و عملا با ٧٠٠٠ يورو زندگي بي كم و كاستي خواهند داشت لزومي هم به پرداخت بالا نيست
مثلا فرض بگيريد كارمندان ما در ايران ١٥ ميليون حقوق بگيرن و پزشكان دو تا سه برابر اونها بگيرن اين همون وضعيت حاكم در اونجاس
حالا شما ميگيد در كشورهاي مرفه حقوق پزشكان دو تا سه برابر افراد عادي است (3788698) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۵:۲۴:۳۹
دقیقا تحقیق گزارش میده که چنین چیزی نیست دقیقا 10 درصد بیشتر از حقوق میانگین است (3793620) (alef-11)
 
رزمخواه
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۰۶:۱۱
اگر پزشکای آلمانی را در ایران بکار بگیرند هم مردم سلامتی خودشان را بدست می اورند هم هزینه های کشور به یک صدم میرسد هم سطح درمان ارتقا بسیار زیادی پیدا میکند (3788716) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۵:۵۶
از المان دکتر بیارین,فکر کنم شرافتمندانه تر هم با مردم برخورد کنند (3788762) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۲۵:۰۰
با این درامدها چند برابر پزشکان در ایران اگر کمی مانند ترکیه فضای تساهل فرهنگی در ایران بود پزشکان امریکا و اروپا به ایران سرازیر می شدند (3788810) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۳۱:۱۱
این درآمد پزشکان تبعیض است. از طرفی مدرک پزشکی محلی است و اینطور نیست که این افراد بتوانند بگویند اگر به ما اینقدر حقوق ندهید مهاجرت می کنیم، چون در کشورهای دیگر اجازه طبابت نخواهند داشت. (3788851) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۴۰:۰۳
والا ٩ ماه است بعنوان پزشك منخصص دارم در فسا كا مي كنم يك ريال هم به بنده ندادند ايا بعد از ١٣سال كه مدرك فوق تخصص گرفتم واجازه مطبم هم ندارم ٤٠ سالمه و هنوز خانه هم ندارم ايا به ابروي امثال ما هم فكر مي كنيد اينهمه كه دم مي زنيد از حقوق و... كجاست كه ٩ ماه ٢٤ ساعته در حال خدمت و دم هم نمي زنيم يك كم حيا هم خوب است (3788890) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۴۴:۴۳
سلام

از سایت وزین الف درخواست دارم در مورد حقوق مهندسان برق در دیگر کشورها نیز تحقیق کند (3788913) (alef-11)
 
علی
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۵۲:۴۴
فرزند من بورسیه دکترا از یک دانشگاه آلمان است و بابت یک آپارتمان در منطقه خوب شهری حدود ۵۰۰ یورو در ماه اجاره میدهد. چهار سال است که مبلغ اجاره بها ثابت است و تغییری نکرده است. آیا شرایط رفاهی و زندگی در آلمان با اینجا قابل مقایسه است که درآمد ها نیز قابل مقایسه باشد؟ (3788962) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۷:۲۳:۵۳
اگر رفاه یکسان نباشد پس کمتر است پس در آمد هم پایین تر باید باشد نه بیشتر (3789638) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۷:۰۲:۰۵
آی کیو، در آلمان دولت سطح رفاه را برای جامعه متعادل کرده و به آن سرویس میدهد، یعنی رفاه را ایجاد مینماید. اینجا خودت باید رفاه را برای خودت بوجود بیاوری و به همین دلیل نیز برایت گران تمام میشود، هرچه درآمد شما پایین تر باشد از رفاه کمتری برخوردار خواهید بود . در آلمان اگر سطح درآمد شما کمتر از میزان استاندارد باشد دولت مابه التفاوت آنرا به شما می پردازد. لطفا قبل از نظر دادن کمی مطالعه نمایید. (3791918) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۲:۴۸:۵۷
ولی مقایسه درامد یک کارگر، یک هیات علمی و یک پزشک که همگی شاغل در آلمان هستند مشخص میکنه که پزشکان در حال مکیدن خون ملت ایران هستند. در همه جای دنیا پزشک یک نیروی خدماتی است نه ساینتیست. پزشکی فن است نه علم. (3791253) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۵۴:۵۸
جای تآسف است که 80 نفر از مجموع 90 نفر دانش آموز یک مدرسه رشته تجربی را به امید پزشک شدن انتخاب می کننند و این یک فاجعه فرهنگی است!!! (3788981) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۰۱:۴۳:۴۵
چه فاجعه ای؟
هر کسی تو زندگیش ارزوهایی داره اما اونهایی که تلاش مضاعف دارند به ارزوهاشون میرسند.
اونهاییشون که پزشکی قبول نمیشن میرن داروسازی دندون پزشکی مامایی فیزیو تراپی کار درمانی پرستاری ...
که همه این مشاغل در حال حاضر درامد و موقعیت خیلی بهتری نسبت به مهندسی توی کشور ایران داره. (3790411) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۵:۲۸:۲۰
اتفاقا بدبختی اینه که 1 درصد بسیار باهوش و المپیادی، روی روال معمول دنیا و رسم ایران می روند ریاضی فیزیک، بعد مهندسی شریف و .... و بعد هم کانادا و از دست رفتن ژن های هوش (3793635) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۷ ۱۴:۱۲:۰۸
مامایی حتی استخدامی هم نداره کدوم بهتری .... رشته تجربی فقط پزشکی و دندانپزشکی حتی داروسازی هم دیگه داغون شده و حق تاسیس داروخانه به هیچ داروساز جدیدی نمی دهند ....... شما دقیقا کجا زندگی میکنی مهندس ؟ لطفا از پشت کلش او کلانز پا شو در خونتون باز کن ببین صبحه یا شب.... (3808983) (alef-11)
 
نیکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۵۵:۳۴
چرا دکترای اروپایی رو با ایرانی مقایسه میکنید؟به نظر شما دکتری که پا رو اشتباهی عمل میکنه یا باعث میشه امیر عباس کوچولو زندگی نباتی داشته باشه و خیلی دیگه ازینا باید حقوق بالا داشته باشن؟البته هستن دکترایی که به سوگندشون وفادارن ولی منظورم با افرادی است که مثال زدم (3788987) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۵۸:۱۹
مشخصا رفتید سراغ آلمان که کمترین درآمد رو پزشکاش دارن. چرا سراغ آمریکا یا استرالیا نرفتید؟ علتش واضحه!!! (3789005) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۵:۳۰:۴۶
من امریکا زندگی میکردم پزشکان امریکایی ایرانی زیادی میشناسم که ارزو دلشتند مهاجرت کنند بیایند توی ایران طبابت بکنند ولی انحصار موجود اجازه نمیداد یکی از اونها که جراح قلب بود و استاد دانشگاه 3 بار اومده بود سمینار توی ایران میگفت یکسال کار بکنه توی ایران بازنشسته میکنه خودش رو (3789181) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۷:۲۳:۰۷
در آمریکا و استرالیا هم با ایران قابل مقایسه نیست (3789637) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۷:۲۷:۳۰
آلمان یک سر و گردن از کل اروپا بالاتره. اگه جمعیت و وسعت آمریکا را داشت الان آمریکا را قورت می داد. چون خیلی از کارها در این کشور روی اصول است.
یکبار پزشکهای آلمانی تظاهرات کردند برای افزایش حقوق. مرکل جواب خوبی به اونها داد. گفت: چطور میشود حقوقتان ازافرادی که شمارا تربیت کرده اند بیشتر باشد؟ در واقع مرکل میفهمه شکوفا کردن استعداد یک فرد و رساندنش به کمال انسانی، از رساندنش به کف حیاط و سلامتی چقدر مهمتره. (3789648) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۸:۱۶:۰۸
این که شما می گویید که عذر بدتر از گناه است. (3789787) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۸:۱۸:۴۴
از نظر شما پزشکان آلمانی بی سواد و غیر متخصص هستند؟ (3789796) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۶:۵۴:۲۶
چه حرف نامرتبطی (3791902) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۲:۰۵:۳۵
سراغ آمریکا هم برن با شاخص قدرت خرید پزشک جراح می شه ماهی بیست ملیون نه دویست ملیون!! (3790184) (alef-11)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۲:۱۱:۳۱
من هم با شما موافقم، ظاهرا سیستم پزشکی ایران هم به لحطاظ انحصارطلبی و بسته بودن پذیرش در دوره های تخصصی و هم به لحاظ دستمزدهای زیاد از امریکا الگو گرفته که البته شبانه روز هم مرگ و لعن براش می فرستیم!
به نظر من اگر امکانات آموزش و تربیت پزشکان متخصص در داخل کشور محدود است بهترین راه اعزام به خارج است تا بعد از مدتی عرضه و تقاضا به تعادل منطقی خودش برسد (3790193) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۰۱:۵۰:۰۳
اینو انصافا خوب اومدی.
البته نظام پزشکی المان هم خیلی کشکیه و مدرکش هیچ جا حتی ایران هم قبول نداره.
بر عکس نظرات دوستان المان پزشکان هندی ایرانی و کلا اسیایی رو روی هوا میزنه چون خودش پزشک کم داره.
چند سال پیش که ما فکر رفتن داشتیم از کشورهای اروپایی المان بهتر از همه پذیرش میداد.هیچ شرطی و هیچ امتحانی نداشت مثل usmleامریکا یا امتحان کانادا و استرالیا.مدرک ایران قبول داره و فقط چند تا مقاله و یه سال کار تحقیقاتی میخواد.
اما چون مدرکش تو ایران بی ارزشه و تخصصش با انترنی معادل میکنند کسی نمیره مگر اینکه دیگه قصد برگشت نداشته باشه.
اطلاعاتم مال 5 سال پیشه چون اون موقع خیلی تو فکر رفتن بودم.
کلا پزشکی خارج از کشور خوندن و کار کردن فقط امریکا و کانادا میارزه. (3790414) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۵:۳۲:۱۱
در آلمان مدارک پزشکی هیچ دانشگاه غیر اروپایی را قبول ندارند (3793651) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۰۳:۱۱:۱۳
برای اینکه پزشکای ایران مثل پزشکای آلمان با بودجه عمومی درس می خونن نه مثل آمریکا که باید همه زندگی تو بدی بری پزشک بشی و تازه آمریکایی ها سال هاست که در تلاشند تا وضعیت بهداشتشون رو به سطح اروپا ترفیع بدن از تلاش های کلینتون تا برنامه اوباماکر همگی نشون میده که سیستم درمانی آمریکا هم دچار مشکله با این وجود من مقاله ای می خوندم در باب اینکه بیمارستان ها در همین آمریکا همیشه نصف ظرفیتشون رو برای اورژانس خالی نگه می دارن و از این بابت متحمل ضرر می شن، حالا شما همینو بیا با ایران مقایسه کن که تا خرخره پره و مریضای اورژانسی وسط راهروهان (3790462) (alef-11)
 
رضا
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۵۹:۳۸
الف جان شما چرا فقط در نوشته هایت به آلملن اشاره میکنید.کارشناسان در امور پزشکی میدانند آلمان تنها کشور اروپایی است که کمترین حقوق را به پزشکانش میدهد و برای همین همیشه درگیر اعتصاب و اعتراض سیستم پزشکیش میباشد و شما هم مرتب آلمان را مثال میزنید و چرا از آمریکا یا سوییس یا دانمارک یا کانادا مثال نمیگذاری و از طرفی در آلمان و اتحادیه اروپا شرایطی حکمفرماست که هم شما وبسیاری دیگر و حتی پزشکان دوست دارند با حقوق کمتر آنجا زندگی کنند یعنی باید همه چیز را با هم دید. (3789010) (alef-11)
 
جمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۵:۲۹:۱۵
یکی از آشنایان ما درسوئیس نرس(پرستار) می باشند که چند روز پیش جهت دیدار باخانواده اش به تبریز آمده بودند ایشان تعریف می کردند که حقوق پزشک عمومی باپرستارتقریبا" یکسان می باشد(15000000تومان بامالیات) و پزشکان متخصص وجراح نیز2یا 3میلیون بیشترمی گیرند.بااین حساب تنها درایران پزشکان درآمدهای چندصد میلیونی دارند (3789172) (alef-11)
 
پزشک خانواده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۵:۴۱:۴۹
من پزشک عمومی هستم، بهورز من با مدرک پنجم بالای دو تومن حقوق میگیره. با ساعت کاری اداری کمتر. تازه ما عصرو شب هم بیتوته ایمو بیمار میبینیم. تعطیلیا هم شیفت وایمیسیم. مسولیت کاریو حجم کاری هم ک قابل مقایسه نیست. حالا انتظار دارین بمن چقد بدن؟ انصاف داشته باشید...
هر عددی شد بنطر من حداقل یک متخصص باید ۴ برابر من درامد داشته باشه. (3789248) (alef-11)
 
علی
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۶:۴۲:۱۹
خیلی ممنون از سایت الف.

وزیر بهداشت بجای فرافکنی فقط کافیه بگه در کدام کشور دنیا پزشک متخصص ۶۰ تا ۸۰ برابر حداقل حقوق آن کشور دریافتی دارد؟

متاسفانه با کارهای وزارت بهداشت و نظام پزشکی ضربه مهلکی به صنعت کشور وارد شده است.
شاید تنها راه افزایش ظرفیت ورودی تخصص باشد. (3789506) (alef-11)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۶:۴۵:۳۶
بسیار ممنون از این اطلاع رسانیتون...سوال اینه چرا تو دوره ی رکود که همه ی مشاغل اشباع شده ...پزشکی همچنان باید در ایران پررونق باشد با حقوق های نجومی؟....به نظرم یا باید تعداد دانشجویان پزشکی رو بیشتر کنند(البته با ارتقا سطح کیفی) و اگر میبینن تو جامعه ی ما به اندازه تقاضا استعداد پزشکی نداریم از هندوستان و سایر پزشک وارد کشور کنند به نظرم اینطوری مشکل حل میشه تا حدی...اما متاسفانه وزارت بهداشت برعکس وزارت علوم ترجیح میده تا این بازار پررونق همچنان پررونق و انحصاری بماند تا دکترها بتوانند یکه تازی کنند... (3789515) (alef-11)
 
دکتر فرد
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۷:۵۱:۳۱
البته باز هم خوبه، زبان آلمانی زبان زنده است، فکر کنم ، تعداد پزشکان ایرانی در آلمان زیاده، هنوز ضرب المثل انگلیسی که می گفت، بهترین پزشکان یا آلمانی هستند یا ایرانی ، یادمه
نمی دونم با هزار ساعت زبان آلمانی که خواندیم ، می توانیم از این ایران برویم آلمان یا هنوز باید منتظر اطلاعات بسیار ارزنده سایت وزین باشیم، من با حقوق کم آلمان هم راضی هستم، تامین اجتماعی، شعور اجتماعی ... (3789717) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۲۲:۰۴:۵۵
شما برو آلمان به مریضت بی احترامی کن عین کارهایی که تو ایران می کنی وقت کم بذار براشون، زیرمیزی بگیر، 10 ساعت تو اتاق انتظار معطلشون کن انوقت یک شعور اجتماعی ای بهت نشون می دن که حالشو ببری (3794538) (alef-11)
 
دکتر فرد
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۱۶ ۱۲:۰۳:۵۷
قربانت ناشناس، تا. می خواهی پزشکان از اینجا به این نجات مهاجرت کنند، از آون جا به اینجا!!!!، نصف دنیا کار کردم برای دانشگاه ها و خیریه های جهانی، هشت تا استان ایران، تمام حومه تهران، برلین و مونیخ که چیزی نیست، التماس می کنند ، مهاجر پزشک بگیرند و پاسپورت بدهند، پزشک و درامد بالا ها کار کننر، مالیات بدهند، چرخ مملکت بگرده، بقیه هم نون بخورند.بقیه کشورها که بهتره،می داتی کها دانمارک و دیگر کشورها اروپایی خود پزشکهای آلمانی را جذب می کنند، بالای پانزده هزار کمبود پزشک دارند،، دیگر چرا مهاجرت به آلمان. (3807568) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۸:۱۴:۴۵
پیشنهاد میشود پزشکان ایرانی را به آلمان صادر کنند و پزشکان آلمانی را به ایران وارد نمایند. و یا اصلا اگر رشته پزشکی را در ایران تعطیل کنند و پزشک از آلمان
وارد کنند خیلی برای دولت و مردم در مان مقرونه بصرفه خواهد پود. (3789785) (alef-3)
 
رضا
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۸:۵۲:۵۹
یکی ازمشکلات بعدازانقلاب درکناررهایی ازاستعمار واستبدادگاهی وقت هاهم رهایی ازعقلانیت وسیطره پوپولیسم بود یعنی تصمیمات سطحی وعوامانه مثلاتکه تکه کردن آموزش.هروزارتخانه ای خودش نیرویش راتربیت کنداین یعنی بازخوردهای رویه های غلط هرگزآشکارنشود.هرکس دلش خواست مدرسه بازکند وکاسبی کند.هرکس قانونی رامخل آسایش خودویاباندش دیدآن راتغییردهدیاراه دررو درست کند.وزارت عجیب بهداشت درمان وآموزش پزشکی وجودش یک خطاست .رییس یک دانشگاه چگونه می تواند رییس بهداری باشد.نتیجه جزدرآمدهای نجومی وانحطاط طبابت وانحطاط آموزش پزشکی نخواهدبود.به ریشه بپردازیدحاشیه نروید (3789875) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۹:۰۷:۱۸
چرا صادقانه موضوعات رو مطرح نمی کنید؟؟؟ چند در صد از پزشکان در آمد میلیاردی دارن ؟؟؟

یه پزشک برای این که بتونه وارد کار بشه باید حد اقل 9 سال از زندگیش رو بذاره ( همراه با طرح) و گر بخواد متخصص بشه چندین ساله دیگه از عمرش باید سپری شه، در صورتی که یک مهندس بعد از 4 سال لیسانس می تونه وارد بازار کار بشه.

فشردگی درسهای پزشکی و ساعات کلینیکی بالا قابل مقایسه با هیچ رشته دیگه ای نیست، و عملا در زمان تحصیل پزشکی هیچ کار دیگه ای نمیشه داشت و از جیب باید خورد.

حالا در میان هزاران هزار پزشک که سالها عمر خودشونو صرف تحصیل و کلینیک کردن چند تایی هم که در سطح بالایی هستن در آمد میلیاردی اصلا صدها میلیاردی داشته باشن ؟؟؟

برای چی باید به شما بر بخوره ؟؟؟ در مملکتی که یه مدیر بی سواد که با رابطه و ریا کاری بالا اومده حقوقهای چند میلیونی می گیره ( و سالهاست که می گیره و به این دولت و اون دولت هم ربطی نداره)، حالا این که از رانتهایی که در حوزه کاریش هست چه در آمد هایی داره الله و اعلم. و حقوق در برابر این رانتها و رابطه بازی ها قابل مقایسه نیست.

مشکل شما بر خورد سیاسی با همه چیزه ... (3789897) (alef-11)
 
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۹:۲۵:۲۳
چرا عادت نداریم که سپاسگزاری کنیم من یک معلم هستم و اعتقاد دارم باید تا زمانی که در یک جامعه احساسی در برابر زحمات دیگران سپاس نباشد جامعه رشد پیدا نمی کند به همین دلیل به همه ی پزشکان این مرزو بوم خسته نباشید می گویم و آرزو می کنم که همواره موفق باشند . این آغاز ساختن یک فضای مبتنی بر تلاش در جامعه ی احساسی است . (3789923) (alef-11)
 
عباس
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۰:۳۲:۳۰
تا وقتی که پزشک اجازه دارد خارج از درمانگاه یا بیمارستان مطب بزند نتیجه همین است (3790039) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۰:۴۳:۳۱
اصولا مقایسه در آمد در هر صنفی بین ایران و یک کشور فربی با سیستم روشن مالیاتی قیاس مع الفارق است و نباید مورد استفاده قرار گیرد.
بعنوان مثال در کشور کانادا هیچ رابطه پولی بین بیمار و سیستم درمانی(بجز دندانپزشکی) وجود ندارد و لایه اولیه درمانی که پزشک خانواده باشد به تعداد ویزیت انجام شده با بالا دست خود محاسبه میکند و مالیات بر در آمد بصورت تصاعدی طرف را متقاعد میکند که از خودکشی و تلاش بی ثمر برهیز کند. (3790054) (alef-11)
 
F
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۰:۵۱:۵۳
با سلام .
آقا یا خانم پزشک حق و حقوق شما باید طبق معیار و قوانین و انصاف و عرف پر اخت شو وقتی در تمام دنیا نسبت اختلاف متخصص پزشک دو تا سه برابر کارمند عادی است حال هر چه فلسفه بافته شده در دنیا هست برای توجیه این بی عدالتی محض جمع کنید بیشتر موجبات تنفر مردم را فراهم می کنید چرا که این توجیهات نشانه حرص زیاد و بی تفاوتی به خواست و نظر بقیه جامعه است . محض اطلاع کسانی که رتبه کنکور را نشان نخبگی میدانند کنکور به سبک کشور ما اتفاقا نخبه کش است زیرا نخبگانی هستند که به هر دلیل در این کنکور موفق نمی شوند و کسانی هستند که مثل خیلی از شماها پول معلم خصوصی و موسسه های مختلف پیش کنکور را ندارند و یا پول دانشگاه آزاد یا فیلیپین ومالزی را ندارند و شاید در استعداد و هوش و مهمتر از آن درحس انساندوستی بسیار برتر از شما باشند .
از کلمه نخبه استفاده ابزاری مکنید. (3790069) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۱:۳۱:۰۱
ایران شده بهشت برای پزشکان که بتونند درآمد های چند ده ملیون تومانی داشته باشند درحالیکه بقیه مردم برای ماهیی یه تومن دارند جون می کنند! (3790134) (alef-3)
 
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۱:۳۶:۲۴
اشپیگل: امروز پس از تصویب اعلام شد:
حداقل دستمزد در آلمان در سال آینده 8.84 یورو به ازای هر ساعت کار خواهد بود.
یعنی ماهانه حداقل 1380 یورو (معادل 5میلیون و چهارصدهزار تومان!) (3790138) (alef-3)
 
علی
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۷:۰۶:۰۲
این حد اقل درآمد فردی است، به این میزان حق اولاد و دیگر امتیازات نیز اضافه میشود . همین الان یک خانواده چهار نفره پناهنده بالای ۱۸۰۰ یورو ماهانه دریافت مینمایند. (3791928) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۱:۵۲:۵۵
دوست من تو آلمان دندانپزشکه که به قول خودش ۱۲ هزار یورو درآمد داره که نصفشو مالیات میده و خیلی هم از زندگیش راضیه بهش میگم بیایی ایران چند برابر اونجا درآمد داری و مالیات زیادی هم نمیدی میگه من اینجا درآمد بالایی ندارم ولی آرامش دارم (3790164) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۲:۲۰:۰۳
من یک بار از یک همکارم که یک (فول) پروفسور آلمانی است پرسیدم یک جراح جا افتاده چند برابر تو درآمد دارد؟ گفت دو الی ۳ برابر. گفت تو چطور؟ در ایران یک جراح با تجربه چند برابر تو درآمد دارد؟ جواب من این است، پنجاه الی شصت برابر... حقوق‌های نسبی نجومی پزشکان توسط جبرییل ابلاغ نشده است. محصول یک طراحی است. طراحی یک سیستمی که پزشکان را برتر و بالاتر از سایر اقشار جامعه می‌بیند. سازمان نظام پزشکی نیز حافظ منافع پزشکان است نه حافظ منافع ملی و عمومی جامعه. اثبات این ادعا نیز نارضایتی عمومی و عدم اعتماد و احترام مردم نسبت به قشر پزشکان است. کافی است دقت کنید کوچکترین مقاله یا فیلم یا مطلبی راجع به حقوقهای غیر عادلانه پزشکان چقدر واکنش جامعه را بر می‌انگیزد.

نکته مهم آن است که درآمد پزشکان از کار کردن روی زمین بایر نیست! آنها درآمد خود را از جامعه و مردم، و البته شرایط استیصال و گرفتاری مردم کسب می‌کنند. پس باید به جامعه پاسخگو باشند. طبیبان بالاخره مختصر درسی خوانده‌اند، اما نه به اندازه ۵۰ پروفسور! (3790209) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۲:۳۱:۱۲
من از آلمان اطلاعی ندارم. اما در آمریکا درآمد پزشکان از سالی 400 هزار دلار شروع می شود و پزشکان با تجربه به راحتی بیش از 1 میلیون دلار در سال حقوق دریافت می کنند. (3790225) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۵:۳۹:۳۴
خواب دیدی خیره بگو 2 میلیون دلار کنتور نمی اندازه اصلا از بیل گیتس هم پولدارتر اند بابا پزشک یک چیز عادیه همه جای دنیا چیزی در حد نرس کمی بالاتر (3793675) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۳ ۰۷:۴۱:۰۲
خواب دیدی خیرباشه آقای دکتر
یک ماه پیش جدول درآمد پزشکا ن آمریکایی منتشر شد.درآمد پزشکان اونها دررشته های مختلف از 130 هزار دلار شروع میشه تا 250 هزادلار.
البته فکرنمیکنم مثل پزشکان ایرانی 2 دقیقه برای بیماروقت بذارن وروزی هم برای درآمد میلیاردی 10 تا عمل جراحی انجام بدن.
زیرمیزی هم که تعطیل . مگه نمیبینی خیلی از پزشکها ازاونجا دارن برمیگردن ایران؟؟؟؟ (3799706) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۳ ۱۸:۱۴:۴۳
و البته این درآمد پزشک متخصص مثلا 130 هزار دلار اگر باشه، مالیات سنگینی می خوره بعلاوه حقوق اش مثل یک مهندس معمولیه و حقوق مدیر عامل بانک سیتی گروپ 16.5 ملیون دلار اعلام شده یعنی معادل 100 تا پزشک متخصص، بازم به طور نسبی حقوق پزشکی معمولیه (3801413) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۲۳:۳۱:۰۰
بالاي ٩٠ درصد از مناطق مسكوني آلمان كيفيت
زندگي بالاتري از شهر تهران دارند.
هر پزشكي تو اين مملكت حاضره با همين درامد ذكر شده بره
المان زندگي كنه.
حالا شما يك دليل بگيد كه چرا يك پزشك بايد بره در زابل، سراوان
رامهرمز ، لامرد،، و هزار هزار جاي ديگه با نازلترين كيفيت زندگي
براي خودش، خانواده اش،، اينده تحصيلي ضعيف براي فرزندانش
زندگي كنه ؟؟
همسران و بانوان شما عزيزان كدومشون مجيورن برا اينكه مدرك شون رو
بهشون بدن ، اجازه ادامه تحصيل بدن ، اجازه كار خصوصي بدن ،،
مجبورا اقلا ٢ سال در هر روستا و شهرستاني كه وزارت بهداشت
دستور داد كار و زندگي كنه ؟؟ ٢ سال نه يك سال،، يك سال نه ٦ ماه
....
دختران در كدوم رشته اين مشقت رو تحمل ميكنتد؟؟؟؟
كدوم وكيل يا مهندس يا غير و ذالك بعد از پايان تحصيل مجبور به خدمت
در دور افتاده ترين نقاط مملكت شده ؟؟؟ دقت كنيد انتخاب نه
مجبور ....
من به شما ميگم ... هيچ كدوم.
اما پزشكان چرا.

اون پزشكي كه در المان ٤ هزار يورو ميگيره رزيدنت تخصصي هست

دوست عزيزي كه مقاله نوشتي،،، چرا ننوشتي كه همون رزيدنت تخصصي در ايران
با ماهي ٤٠٠ ساعت كار ،، فقط و فقط ٢٠٠ يورو در ماه ميگيره. براي مدت ٤ سال !!!!
و تازه همزمان درس هم ميخونه. (3790289) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۰۰:۱۹:۰۹
اگر دولت روحانی مثل احمدی نزاد پول افزایش سوخت را به خودمان میداد بهتر بودا تا به این وزارت بهداشت بده (3790331) (alef-3)
 
سپهر طالبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۰۰:۴۷:۰۵
خواهشا نظر من رو هم بذارین و نظرات رو به صورت انتخابی قرار ندین
من پزشک متخصص کلی جون کندم که کنکور رتبه زیر 500 آوردم رفتن پزشکی خوندن 7 سال بدون درآمد و دو سال با ماهی یک و نیم میلیون طرح گذروندم و بازم صبح تا شب جون کندم و بعد دو سال تخصص قبول شدم و چهار سال تخصص خوندم با ماهی یک و نیم میلیون و بعدش هم طرح اجباری نیروی اسانی رو برای دولت خدمتگذار گذروندم که تا الان یعنی 15 سال جون کندم برای این رشته و حالا میخوام ماهی 30 میلیون 40 میلیون در میارم.
شمایی که داری اعتراض میکنی چند سال برای شغلت زحمت کشیدی؟
آیا پزشکی که داره تو آلمان کار میکنه هم با همین شرایط اینجا پزشک شده؟

مدیونین اگه نظر منو قرار ندین (3790349) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۲۱:۵۹:۲۹
من دکتری فیزیک می خونم هنوز دانشجوام ولی بسیاری از دوستانم فارغ التحصیل شدن و هیچ امیدی به اشتغال و آینده خودشون ندارن، مطمئنم که کمتر از شما زحمت نکشیدیم ما هم کنکورهای بسیار سختی رو گذروندیم و سالهای درس خوندنمون بیشتر از شما بوده
البته اینو نگفتم که به درآمد شما اعتراض کنم به نظرم مدیریت رشته های علوم پایه تو دانشگاه ها خیلی ضعیفه وگرنه اگر واقعا توانایی هدایت دانشجو در مسیر درست رو داشتن ما می تونستیم خیلی بیشتر از شما درآمد داشته باشیم و بسیاری از مشکلات جامعه به طور کلی حل می شد، چون پایان نامه هایی که روشون کار می کنیم خیلی پر آب و رنگه ولی در عمل به خاطر عدم مدیریت و برنامه ریزی درست هیچ کدوم وارد صنعت نمی شن و این به هیچ وجه تقصیر شما نیست

اما اعتراضی که می تونیم داشته باشیم اینه که سهمیه پزشکی باید زیاد بشه تا هم قبول شدنش اینقدر مشکل نباشه و هم تعداد مریضا به نسبت پزشکا اینقدر زیاد نباشه که مطب ها همیشه شلوغ باشه و پزشکان نتونن وقت کافی برای مریض بذارن اما مسئولین وزارت بهداشت به خاطر اینکه دست تو کارشون زیاد نشه و درآمدشون تامین باشه اجازه اینکار رو نمی دن اینکار اصلا انسانی نیست (3794530) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۰۲:۳۴:۲۹
فاصله درآمدي بين پزشك با ديگر رشته ها در ايران خيلي زياد است.كاملا ظلم و گاهي توهين پزشكان به مريض را مشاهده مي كنيد.يك روز من همسرم را جهت شيمي درماني به مطب يك پزشكي در تهران بردم.پزشك به منشي اش گفت:راستي درآمد ما ناشي از شيمي درماني در مطب كم شده است.بهتر است تعداد جلسات شيمي درماني مريض هاي خودم را بيشتر كنم تا به مطب آمدن من بي ارزد.جاي بسي تاسف به حال اين پزشك ؟! (3790442) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۰۷:۰۷:۴۸
من با درآمد پزشکان مشکلی ندارم و فکر میکنم که بهترین کار اینه که درآمد هر شغلی رو روند طبیعی بازار تعیین کنه.
وظیفه حکومت این نیست که تعیین کنه چه کسی باید چقدر درآمد داشته باشه.
ولی اینکه افراد کارشون درست انجام میدن یا نه جاییه که باید حکومت دخالت کنه.
برای مثال همونطور که خبر دارید عباس کیارستمی کارگردان مشهور کشور ما اخیراً با هزینه تهیه کننده فرانسوی خودش با آمبولانس هوایی از بیمارستانی در تهران به بیمارستانی در پاریس منتقل شده چون کاری که با این آدم در ایران کردند کم از جنایت نبود.
خود آقای وزیر بهداشت هم گفتند که اگر من نرفته بودم و مداخله نکرده بودم در روند درمان کیارستمی زنده نمی‌موند!
تکلیف ما که کیارستمی نیستیم چیه در این کشور؟
ما که نه وزیری قراره بیاد به ملاقاتمون نه کسی رو داریم که با هلیکوپتر بیاد و ما رو نجات بده؟
کاش سیستم طوری باشه که اون دسته از پزشکان کاسب مسلکی که هیچ ارزشی برای جان انسان‌ها قائل نیستند رو از کار بیکار کنند؛ اون وقت بقیه پزشکان هر چقدر هم که درآمد داشتند نوش جانشون! (3790555) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۰:۵۴:۰۲
یک هیات علمی با مدرک دکتری که معادل مدرک تخصص پزشکی است بابت هر ساعت حق التدریس 13000 تومان می گیرد در حالی که یک پزشک عمومی بابت کمتر از 5 دقیقه ویزیت 22000 تومان می گیرد. خیلی جالب و کاملا عادلانه است. (3790920) (alef-3)
 
پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۳:۲۲:۳۶
الف جان به مردم اطلاعات ناقص ندهید.اگر میزان درآمد پزشکان را بازگو میکنید سایر اطلاعات درآمد سرانه و ... را هم بگوییدسهم نظام سلامت از درآمد ناخالص داخلیGDPدر کشورهای توسعه یافته حدود 5000 دلار هست ولی در ایران حدود 90 دلار هست. در ضمن در آن کشورها رابطه مالی بین پزشک و بیمار وجود ندارد و همه مردم تحت پوشش بیمه همگانی هستند.به عبارتی خرج از جیبOUT OF POCKETدر آن کشورها پایین است. در ضمن درآمد سرانه شان هم نسبت به ایرانیها بالاست.در آن کشورها به پزشکان حقوق مکفی داده میشود ولی در عوض پزشک نباید بیش از استاندارد های تعریف شده مریض ببیند.در کنار آن تحقیق و پژوهش و آموزش هم در اولویت کاری پزشکان هست.هزینه های زندگی هم نسبت به درآمدشان پایین یا برابر است و دخل و خرج همسان است ولی در ایران هزینه های زندگی بالا و درآمد کم است. (3791327) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۳:۳۶:۵۸
تولید ناخالص ایران حدود 1000میلیارد دلار است و آمریکا 15 هزار میلیارد دلار با این حساب معلوم می شود اولا حساب بلد نیستی لذا لا طائلات نباف (3791357) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۵:۴۴:۵۴
آخه بیسواد کل درآمد ما نفته که پارسال درآمد نفتی شده 21 میلیارد دلار (3793695) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۳ ۱۰:۴۴:۱۷
1000میلیارد دلار ؟؟؟!!!!!! نه قربان 300میلیارد دلار هم نمیشه (3799978) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۳:۴۱:۱۳
با سلام
من خودم دندانپزشک هستم و به خیلی کشورها مسافرت کردم
سیستم پزشکی ما آلوده یه به زدو بند بازی و خصوصی سازی شما وقتی المان رو داری مقایسه میکنی خیلی موارد رو نمیبین توی المان همه چیز حساب و کتاب داره نه مثل کشور ما که رئیس بانک ۴۰۰الی۵۰۰میلیون حقوق بگیرن یعنی جیزی حدود ۲۲برابر مرکل
توی المان دولت موظف هستش کار درمان شهروندان و به نحوه احسن و به صورت رایگان انجام بده البته با بیمه ولی توی کشور ما شما در نظر بگیرین قیمت بیمارستان سر کوچه با ته کوچه کلی تفاوت داده.تا زمانی که کار درمان به بخش خصوصی واگذار شود و دولت نظارت نداشته باشه ما به هبچ جا نمیرسیم
الان درآمد یه دندانپزشک توی ایران ماهیانه ۵۰تا۷۰میلیون تومان هستش و در بعضی مناطق تا ۱۰۰میلیون ولی کجا دنیا این درآمد را دارند خدا میدونه (3791372) (alef-11)
 
مهدی
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۴:۵۴:۳۰
متاسفانه در ایران پزشکان در مقام خدایی قرار گرفتن و هیچ کس به خودش اجازه نمیده بگه بابا چه خبره ؟ کی به شما اجازه داده هرکاری دلتون میخواد انجام بدین؟ پولی که باید صرف بهداشت عمومی مردم بشه میریزن تو جیب دکترایی که روزی یه گونی پول درآمد اضافه کاری تو مطبشونه.این دیگه چه قانونییه؟ (3791614) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۶:۴۱:۴۵
قابل توجه وزیربهداشت که مردم تهدیدنکندکه اگرپزشکان کارنکردنداتفاق بدی می افتد.بایدخودایشان هم مثل آلمان وبقیه جاهای دنیااینگونه باشدخودراالگوقراردهدوبقیه پزشکان همیگونه باشندانسانیت راازآنهایادبگیریم (3791863) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۰:۵۱:۱۴
سایت الف از پزشکان عقده دارد اگه اطلاع ندارید بیخود حرف نزنید حقوق یک متخصص 2500000 تومان است اکه شک دارید برید بیمارستان بپرسید (3792465) (alef-11)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۰:۵۴:۵۷
نوش جونشون.حقشونه
زحمت کش ترین و محترم ترین افراد هستن (3792468) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۷:۱۸:۰۱
اقا اصلا درامد پزشكهادخيلي بالا، از فردا همه اونايي كه معترض هستن كلاس كنكور ثبت نام كنن ايشالا ١٦ سال ديگه كه تموم شد درسشون درامد خوبي خواهند داشت. بسم الله (3792633) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۰۴:۲۷:۴۷
برخی پزشکان رانت و انحصار در شهرهای بزرگ دارند و مشکل این است. (3795054) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۱:۴۳:۲۲
جناب هاشمی وزیرمحترم بهداشت تنهاانتظار مردم ازشما اینست که حقوقهای معمولی رادرامرطبابت پیاده کنید.مثل همین آلمان وجاهای دیگردنیا.اگراینگونه که الان دروزارتخانه حقوقهای نجومی حاکم شده پیش بروید درآینده بایدهمینطورافزایش بدهیدودیگرقابل کنترل نیست ازهمیجاپایه رااصلاح کنیدوجلوبرویدوگرنه بن بست میرسید.اقای وزیرازاین حقوقهای ضدمردمی دفاع نکند (3793118) (alef-11)
 
نعیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۲۳:۲۴:۰۰
من یک پزشک متخصصم دوست وکیلی دارم که لیسانس حقوق و وکیل است و ده بر ابر من درامد دارد بدون هیچ زحمتی و شب زنده داری در بیمارستانها ولی شما فقط زورتان به پزشکان می رسد و از ترس شکایت وکلا جرات برخورد با انها را ندارید (3794689) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۰۸:۵۶:۴۰
اونها به بیت المال دستبرد 9000 میلیارد تومنی نزدن، عمدا قحطی وکیل ایجاد نکردن، وقتی کاری هم داری کامل وقت می گذارن نه 2 دقیقه، بخشی از پول را پپس از موفقیت می گیرن طوری که مشتری راضیه و کسی نمیاد اعتراض کنه
آموزش حقوق سهمیه ای -رانتی و توام با قحطی نیست (3797411) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۵ ۱۶:۵۳:۲۶
اگه قراره ظرفیت پزشکی بالا بره باید بیشترش را به متولدین مستعد و باهوش دهه شصت اختصاص بدهند که بدلیل کمبود شدید ظرفیت پزشکی (یک دهم ظرفیت فعلی دهه هفتاد و هشتادی ها) مجبور به گرفتن مدرک لیسانس شدند , دهه ۷۰ فکر نکنید خیلی زرنگین با کامنت پزشکی قبول میشین ما هم حقی داریم. (3806381) (alef-13)
 
پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۲۳:۳۸:۴۳
اقای توکلی بنده بعنوان یک پزشک از سایت شما گله مندم البته حضرتعالی فردی محترم هستید ولی اگر نگاهی به دو سه سال ارشیو سایتتان بکنید بیشترین هجمه در سایت شما علیه پزشکان می باشد ای کاش دست اندرکاران سایت شما کمی هم به فکر منابع طبیعی محیط زیست اشتغال جوانان الودگی هوا بودند بنده اکثر سایت ها را مطالعه می کنم به موضو عات گوناگون می پردازند ممکن است به پزشکان هم انتقاد کنند ولی نه اینقدر خدایی هم هست کمی بر رفتار زیر دستتان نظارت نمایید (3794713) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۰۸:۵۱:۴۲
کجاش هجومه است اطلاعات به مردم و مسئولین داده که آلمان اینطوریه (3797395) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۱۲:۰۹:۱۴
متاسفانه یک نکته را همه فراموش میکنیم که اگر میخواهیم در این مملکت بدون حسادت و حب و بغض در کنار هم به خوشی زندگی کنیم باید یک تعادل نسبی برای درآمد های همه باشد که شامل میزان تحصیلات - سختی کار- تجربه - ساعات کار مفید در آن لحاظ شده باشد . غیر از این هیچوقت عدالت برقرار نمیشود. (3795444) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۰۱:۲۲:۵۸
مگه اینجا آلمانه که همه مثل آلمان حقوق بگیرن! الان من استاد دانشگاه که هیات علمی هم هستم ماهی 1.200 حقوق میگیرم! برید ببینین اساتید دانشگاه رسمی تو آلمان ماهانه چقدر میگیرن!!! (3797071) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۳ ۱۹:۵۶:۲۹
آقای وزیر این مطالب راببین ودیگرنمیخواهددفاع جانانه ازحقوق پزشکان بکنی دیگربس است (3801665) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۷ ۱۹:۰۷:۳۵
مثل اینکه یه عده که عقده پزشکی داشتن و قبول نشدن میخوان دق دلشونو سر پزشکا در بیارن.همینا اگه فرزنداشون عرضه داشته باشن اولین انتخابشون رو پزشکی میزنن.البته اگه مثل پدر ومادراشون نباشن (3809475) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۷ ۱۹:۳۵:۲۵
بچه های من وقتی شرایط سخت کاری من پزشک رو میبینن میگن هیچ وقت ما پزشکی رو انتخاب نمیکنیم.نه روز داری نه شب .نه عید ونه تعطیلات .ساعت 2 شب با زنگ تلفن انکالی و زنگ خونه برای مریض اورژانس تمام اعضای خونواده انگار انکالن.شما نوعی دو ساعت بدون مسیولیت سر بالین مریض خودت نمیتونی وایستی اون وقت هر حرف مفت میزنی. (3809518) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۲۱ ۱۸:۲۹:۲۲
1-من سال 54 در آلمان برای مشکل درد کتف بمدت یک هفته برای انجام آزمایشهای مختلف و معاینه بخش اورتوپدی یک بیمارستان در شهر کیل رفتم.صرفنظر از کیفیت خدمات رفتم تسویه حساب بکنم گفتند بعدا صورت هزینه را بادرست میفرستیم گفتم من ایرانی هستم اصرار داشتند ایرادی ندارد آدرست را اینجا دادهای .باصرار صورتحساب را گرفتم و پرداختش کردم
2-در همان موقع دختر سه سالهای داشتم دندان درد گرفت پیش دندانپزشک بردم دندان شیری بود دندانش را کشید برای تسویه حساب بیمه اش را خواست گفتیم بیمه نداریم.گفت برای اینکه براتون خوش بگذرد نمیخواهد هزینه اش را بدهید .اصرار کردیم بپردازم گفت اگر میخواستم آن حرف را نمیزدم. (3817472) (alef-11)
 
ناشناس
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۰ ۱۹:۵۸:۰۷
همه چی تو دنیا حساب داره مث ایران ما نیست که بی خود بی جهت یه پزشک ده ها میلیون تومن درآمد ش باشه پولی که باید مستقیما صرف سلامت مردم از طریق کشاورزی سالم تغذیه سالم شهر سالم و دوری از عوامل استرس زا و غیره بشه میره تو جیب پزشکی که هیچ زحمتی بیشتر از یه مهندس نکشیده مهندس هم شرایط سخت کاری داره شیفت شب داره مسولیت داره اگه برق آقای پزشک میخاد برا بیمار اوژانسیش چیکار کنه کدوم پزشک تا حالا معجزه کرده بابا پزشک خدا نیست باید مثل بقیه کارشو درست انجام بده و برابر حقش که مثل یک مهندس و تمام اقشار تحصیلکرده جامعه هست ونه بیشتر ُپول بگیره
متاسفم که نظام آموزشی ما پزشکای پول پرست خوبی بار آورده که نه تنها مردم رو درمان نمیکنن بلکه پولی یارانه ای که باید صرف تغذیه سالم و کشاورزی و سالم سازی هوا و هزار معضل سلامت و و ورزش (که خودش باعث پیشگیری از بیماری ها جسمی و روانی میشه) تو جیب اینا بره و خونمردم رو بمکن.
امیدوارم ادمین تایید کند.
و داستان ادامه دارد... (4142268) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.