نظر منتشر شده
۶۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 241242
پشت پرده سناریوی اوباما عليه داعش؛ توطئه در راه است؟
بخش خارجی الف، 20 شهریور 93
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۰
رئیس جمهوری آمریکا بامداد روز پنجشنبه، در حالی راهبرد جامع آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شامات یا داعش را تشریح کرد که واشنگتن در قبال حمله داعش به عراق مدت زمان قابل توجهي برخلاف پیمان نظامی بین طرفین سکوت کرد و تنها زماني وارد ميدان شد که منافع و پايگاه هاي آنها در عراق مورد تهديد جدي قرار گرفت.

اوباما در حالی که تلاش می کرد سخنانش مصائب جنگ های گذشته را برای آمریکایی ها به یاد نیاورد هدف از عملیات نظامی را «تضعیف و نهایتا نابودی داعش» دانست و گفت: «می‌خواهم مردم آمریکا بدانند که این اقدام چقدر با جنگ در عراق و افغانستان متفاوت است. در این اقدام نیروهای آمریکایی درگیر جنگ در خاک کشور خارجی نخواهند شد.»

وی سپس همانطور که انتظار می‌رفت، خواستار صدور مجوز ارسال تسلیحات برای مخالفان مسلح سوریه شد و گفت: «در سوریه، ما کمک‌های نظامی خود به مخالفان سوری را افزایش داده‌ایم. امشب، من بار دیگر از کنگره می‌خواهم که اختیارات و منابع بیشتری را برای آموزش و تجهیز این جنگجویان در اختیار ما قرار دهد.»

این در حالی است که انتقال گسترده تسلیحات به سوریه توسط کشورهای عربی و تحت حمایت آمریکا، اصلی‌ترین عامل شکل‌گیری گروه‌هایی چون داعش و جبهه‌النصره بوده است. اگر چه دولت آمريكا هميشه مدعي بوده كه براي نیروهای به اصطلاح میانه رو سلاح و امكانات ارسال می‌کند اما هيچ تضميني حتي به همين گفته نيز در صحنه عملياتي بحراني سوريه وجود ندارد به خصوص اينكه طول اين مدت نيروهاي بسياري از ارتش آزاد جدا و به نیروهای داعش پیوسته‌اند.

علاوه بر این، دیروز یک مقام آمریکایی به روزنامه نیویورک‌تایمز گفت که عربستان موافقت کرده پایگاه‌هایی را برای آموزش مخالفان مسلح دولت سوریه ایجاد کند. همچنین قرار است در نشست جده، در مورد راه‌های تقویت مخالفان مسلح سوریه، به نحوی که بتوانند علاوه بر جنگ با داعش، هدف اصلی کشورهای غربی و عربی یعنی تغییر نظام سوریه را نیز دنبال کنند، بحث شود.

چند وقت پیش بود که سرگئي لاوروف، وزیر خارجه روسیه، عنوان کرد که از اين امر هراس دارد که واشنگتن در راستاي تلاش خود براي مبارزه با دولت اسلامي پايگاه‌هاي متعلق به نظام سوريه را هدف قرار دهد. وي گفته بود ما خواستار عدم مداخله‌هاي خارجي مگر در صورت موافقت دولت‌ها هستيم.
 
جواد
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۰۸:۵۳:۰۴
هدف آمریکا از تشکیل ائتلاف مترسکی از بین بردن زیرساختهای سوریه در کش و قوس مبارزه با داعش در خاک سوریه و ایجاد حاشیه امن برای رژیم منحوس صهیونیستی است. (2369280) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۱:۱۹:۵۹
امریکا در ایجاد داعش جدی بود-- در نابودی ان جدی نیست (2369994) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۰۸:۵۳:۰۷
داعش همان اسب تروجان است که در عراق و سوریه است حال دیگه بهانه خوبی برای امریکاست که حکومت ها منطقه را عوض کند. (2369281) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۲:۲۵:۵۵
ولی برای عراق...این کار را قبلا انجام داده بود (2369517) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۰۹:۰۴:۰۱
غلط گیری 1 - اولا سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه است نه سوریه ببخشید اصلاح شود .2 - کرد در سطر چهارم از آخر دو بار تکرار شده است ببخشید ها اصلاح شود.3 - اینکه بنظر بنده با فشاری که آمریکا به داعش وارد خواهد آورد . آنها(داعشی ها) این بار همانطور که بخشی از ارتش آزاد با داعش بیعت کردند دوباره قضیه بر عکس شده بخشی اعظم از داعش با ارتش آزاد برای بر اندازی نظام سوریه بیعت نمایند و منطقه را با ویروس آلوده کنند. و از طرفی چون روسیه مانع از حمله آمریکا می شد آمریکا به بهانه حمله به آنها (داعش )پایگاهها و مراکز مهم سوریه را به نفع ارتش آزاد بزند و یا ازبین برده یا تضعیف نماید و بعدا عنوان کند مثلا به اشتباه این مراکز را زده است و زمینه را برای ارتش آزاد مهیا کند. (2369293) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۰۸:۱۳:۳۸
بهتر است روسیه هم نقش دفاع از سوریه را در منطقه اجرا کند وبرای مبارزه با داعش درخاک سوریه اعلام آمادگی کند با این کار هم بهانه را از دست آمریکا و عربهای مخالف بشار اسد می گیرد وهم عملا ثابت می کند که او هم مثل آمریکا در عمل حامی متحدانش است وتنها حرف نمی زند ! اما ظاهرا روسیه نه چندان نگران داعش است ونه در تعهد نسبت به حامیانش در منطقه پابند!!! (2370284) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۰۹:۱۲:۲۳
داعش، جبهه النصره، جنود الشیطان، وهابی ها، اسرائیل و همۀ تروریست ها لازمۀ وجودشان آمریکاست.
اگر قرار است جنگ علیه تروریسم نتیجه بدهد در صورتی است که آمریکایی در کار نباشد و الا مبارزه با تروریسم توهمی بیش نیست.
دیروز القاعده و طالبان، امروز داعش و تکفیری ها و فردا یک گروه دیگر! (2369304) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۵:۳۲:۲۶
هیچ کدوم از این گروهایی که گفتی لازمه وجودیشون امریکا نیست. (2369724) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۲:۳۹:۰۵
حالا خودشون میگن ما بوجود آوردیم ما باید بیایم به شما ثابت کنیم؟ گیری افتادیم از دست شما! (2370083) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۰:۰۴:۵۱
چطور بوجود اوردن؟ افرادی که دخیل بودند چه کسانی بودند؟ یه نفر یه حرفی زده دیگه شما ول نمیکنی؟ این البغدادی الان چند ساله تحت تعقیب امریکا است ده میلیون دلار جایزه براش گذاشته چطور ممکنه بیاد درست کنه اونو هم بذاره خلیفه
دست از این تخیلات بردارید. (2370331) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۷:۳۳:۱۲
لابد عمه اوباما بود که از شبه نظامی های مخالف اسد حمایت می کرد! (2370971) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۰۹:۱۸:۵۳
بنده چند سوال دارم کامنتهای ما رو هم که دایم سانسور می کنید مخالف هم حق اظهار نظر داره چند تا سواله بیایید جواب بدهید ما اگاه بشیم از این بی اطلاعی خارج بشیم.مرد باش کامنت رو که چن تا سواله منتشر کن چند تا سوال ساده است توهینی هم نشده بیایید جواب بدهید.
1-وقتی که امریکا در عراق بود یادتون هست مدام میگفتید اشغالگر بیرون برو؟
2-اشغالگر بیرون رفت چرا امنیت اونجا رو نتونستید تامین کنید؟
3-به امریکا چه ربطی داره وفتی شما مشکل پیدا می کنید بیاد مشکلات رو حل کنه؟
4-چطور در اوکراین اگه بیاد دخالته ولی در عراق اگه بیاد کمکه؟
5-اگر بیاد کمک کنه میفرمایید ای ایهاالناس اومده غارت اومده دنبال نفت عراقه اگر نیاد هم که میفرمایید ای ایها الناس دیدین؟ نیومد اینا نقشه دارن و... الان امریکا دقیقا چه کاری باید انجام بدهد شما راضی باشید؟
6-ای امریکای جنایتکار اگه راست میگی فلان کارو بکن و...یعنی چی؟ اگه طرفدار حقوق بشری بیا فلان کارو بکن یعنی چی؟ طرف منافع ملیش رو در نظر میگیره اقدام نمیکنه از حقوق بشر هم خوشش میاد ولی دوست نداره سربازش کشته بشه زیر فشار افکار عمومی باشه شما چرا داری فشار میاری که سربازت رو بیار اینجا برا ما بکش؟
7-اون ژنرال امریکایی توی افغانستان کشته شده بود یادتونه چقدر کامنتهای عجیب گذاشته بودید که به درک که مرد و...؟
8-اگر امریکا بد است چرا اصرار دارید بیاید کمک اگر خوب است چرا دایما حرفهای عجیب میزنید ؟
9-چند تا کشور هستید چرا خودتون نمیرید داعش رو جمع کنید؟مگه نمیفرمایید امریکا هیچی نیست و قدرتش پوشالیه؟ بسیار خب حالا شما که قدرتمند هستید چرا وارد عمل نمیشید و دایم دارید از یک قدرت پوشالی و جنایتکار حرف میزنید که قدرتی هم نداره که بیاد کمک؟
10-باز هم یاداوری : یادتونه میگفتید امریکا در باتلاق عراق فرو خواهد رفت؟ بعدش که فرو نرفت گفتین ای امریکای اشغالگر چرا بیرون نمیری؟ یادتونه وقتی بیرون رفت گفتین امریکا فرار کرد؟ الان هم که دست به دامان همون فرغری هستید برا بازگشت چرا تحلیلهاتون اینقدر ضعیفه؟
11- القا میفرمایید امریکا داعش رو ساخته بسیار خوب سر حرفتون بایستید و خودتون دست به کار بشوید چرا کشوری که داعش رو ساخته باید بیاد سرکوبش کنه؟
12-اگر داعش رو اومد سرکوب کرد چه تحلیلی دارید؟میپذیری تحلیلتون اشتباه بودهو داعش کار امریکا نبوده؟ یا تحلیل توطئه ای و اینا نقششونه می کنید؟
13-پنجاه کشور اسلامی هستید قدرت نظامی شما چیه؟چرا دایما باید دست به دامن امریکا باشید برای رفع مشکلاتتون؟
14-چرا این گروه های عجیب و غریب فقط در کشورهای اسلامی شکل میگیرند؟چرا سامورایی های ژاپن مثلا این کارها سر بریدن و جنایتها و...را انجام نمیدهند؟ ایا ساده هستید و غرب زود گولتون میزنه این گروه ها شکل میگیرن؟ ایا میل به خیانت بینتون بیشتره؟ ایا عقیده خاصی دارید که منجر شکل گیری این گروه ها میشه؟ (2369313) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۲:۲۳:۵۳
حد اقل توصیفی که در باره ی سئوالهای شما می توان داد ناشیانه بودن این سئوالها است که با رنگ آمیزی عوام پسندانه آنها و با عوام فریبی سعی شده اتهام هایی که در حقیقت وجود خارجی رسمی ندارند و تنها نقل محافل عوام جاهل به لوازم سیاست اند با حسی وطن گریز در دفاع از یک کشور قلدر قانون شکن یاغی به ج.ا.ا نسبت داده شوند. (2369512) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۱:۴۷:۴۱
این پاسخ شما را در علم منطق و در استدلال میگویند مغالطه حمله به شخص شما جواب سوال را بدهید نه اینکه شخص و تفکرش را زیر سوال ببرید که عوام فریب هستید و..ما یه تریبون هم نداریم فقط یه جا چند تا سوال کردیم ازتون (2370027) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۰:۰۶:۱۱
تا جایی که ما یادمونه دونه به دونه این سوالات رو نکاتش رو بیست و سی چندین سال تکرار میکرد مربوط به عوام نیست سیاست و خط مشی ما بوده (2370332) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۰:۰۹:۰۹
توصیه میکنم دوستان رو به خوندن کتاب روش تحقیق و نحوه استدلال کردن رو هم یاد بگیرند و برای حرفهاشون دلیل و سند ارائه کنند این تخیلات که امریکا فلانه و چنانه اینا ارزش نداره باید بتونی با مدرک اثبات کنی و گرنه اتهام زدن راحته
امریکا یک کشور دموکراتیک و موفقه تمام شاخصهای اقتصادی و نظامی و...اینو میگن هر چقدر هم ما مرگ بر امریکا میگیم روز به روز بهتر میشه (2370334) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۴:۳۷:۲۷
خدا این دموکراسی رو برداره که همه اتیشا از گور همین تفکر مسخره بلند میشه.شما چی رو میخواین بهتون اثبات کنیم اینکه به بهونه سلاح های شیمیایی به عراق حمله کردن و اخرم چیزی پیدا نشد نکنه فکر کردی برا اشاعه دموکراسی رفتن عراق.یا همین دموکراسی رو چگونه دوستان در اوکراین اجرا کردن.جز یه کودتا بود؟ادم تکلیفش با امریکا روشنه ولی با امثال شما که میخواین یه عده متجاوز رو توجیه کنین نمیدونه باید چکار کنه (2370623) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۲ ۰۹:۳۹:۴۸
دموکراسی یعنی قدرت مردم از دو کلمه دمو و کراسی که یونانیه نشات گرفته دمو یعنی مردم و کراسی یعنی حکومت و قدرت و... دموکراسی باعث موفقیت و پیشرفت تنها یک کشور بلکه جهان و ایجاد ارامش خواهد شد. (2371726) (alef-10)
 
عوام جاهل
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۰:۴۲:۱۲
دقیقا مشکل ما همین جاست که تو و دوستانت (تا این لحظه ۱۳ نفر) خود را عقل کل و بقیه افراد را (تا این لحظه ۱۵۷ نفر) عوام جاهل میدانید و سعی در تحمیل عقیده خود به نام عقیده بهتر و برتر دارید. و چون قدرت اقناع دیگران را ندارید متوصل به داغ و درفش میشوید. (2370352) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۲:۳۴:۵۱
خیلی سخیف نوشتید! ولی خب جواب میدم.
1- بله یادمونه. می گفتیم برو بیرون چون به نفعش بود که باشه، همه رو به جون هم مینداخت و ادعا میکرد اگر نباشد امینیتی هم وجود نخواهد داشت. نکنه فکر کردید آمریکا در عراق می ماند و کلی هزینه روی دست کشورش می گذارد که خیال شما از دست داعش راحت باشه؟!
2- آمریکا وقتی بود هم امینیتی وجود نداشت، ارتشش بیرون رفت ولی عواملش بودن در عراق و سوریه. همین شما بودین که می گفتین ما نباید در کار کشورهای دیگر دخالت کنیم، الان طلبکارید که چرا امنیت را تامین نکردید؟
3- بهش ربطی نداره، کسی هم ازش درخواست کمک نخواست. چرا آمریکا همین الان از کشتار مردم در سوریه به دست داعش دفاع می کند؟
4- کسی نگفت کمکه، منفعته. چندساله که دنباله یه راهیه که برگرده..
5 الی 10، حرفهای تکراری!
11- ما ادعا نمی کنیم، خود اونا اعتراف می کنن، چون نمی تونن نکنن، همانطور از کمک به اصلاحطلبا در سال 88 اعتراف کردن. در سوریه به داعش نیاز داشتن علنا اعلام کردن که کمک کردن!
12- آمریکا قبلا هم القاعده و طالبان را به وجود آورده بود و نهایتا خودش با آنها جنگید، سال 2001 دو برج خودش را فرستاد هوا که بیاد خاورمیانه، چیز جدید رخ نداده.
14- همیشه گفتیم و بازهم میگیم، هیچ چیزی قدرت مقابله با آمریکا را جز اسلام ندارد. اسلام فوبیا و دیگر هیچ...
والعاقبه للمتقین (2369526) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۲:۵۵:۲۹
شما اگه به سخنان اوباما گوش میدادید متوجه میشدید که به صراحت گفت با داعش در سوریه هم مبارزه ی همه جانبه میکنه! (2373602) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۲:۴۰:۴۴
سلام
از تحليل خوبتان معلوم شد متوجه سياست هاي آمريكا شده ايد اما از نگاهي متفاوت به قضيه نگريسته اي اگر قرار بود كه آمريكا در سياست هايش اينقدر ساده دستش را رو مي كرد كه امريكا و امپرياليسم بزرگ نبود بله دوست من كشورهاي بزرگ مثل آمريكا براي هر كارشان برنامه دارند وبه قول خودت براساس منافعشان اقدام مي نمايند لذا براي حمله به عراق و افغانستان و .. يك استراتژي و براي خروج از آن استراتژي ديگري،خلاصه زير و زبر كار را مي سنجند
اما برخي سوال ها را تو خودت هم از خودت بپرس چرا اعتراض به دولت قبلي اوكراين عين دمكراسي بود و دولت حق نداشت حتي يك گاز اشك آور بندازه ولي دولت فعلي حق داره و....
اين كه ما وارد جنگ با القاعد يا داعش بشويم به نظر شما نمي تواند يك دسيسه و برنامه براي ايجاد جنگ مذهبي باشد .
يك كلام
امريكا و دوستانش اگر راست مي گويند از تجهيز اين تروريست ها و حمايت آنها عملاً نه زباني سر باز بزنند خود دولت هاي منطقه ريشه آنها در مي آرند. (2369528) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۱:۴۹:۲۹
امریکا پس دارد اینها را تجهیز می کند و بعد هم داره بهش حمله میکنه!!!عجب! (2370036) (alef-10)
 
ابوالفضل مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۴:۱۸:۲۴
شخص محترمی که 9 سوال کرده از سوالات ایشان پیداست شناخت از نظام سلطه بر آمریکا ندارند و تاریخ 100 سال گذشته را نخوانده اند که بدانند سیاستها و اقدامات آمریکا چگونه و با چه طرفندهایی شکل میگیرد براستی که امام راحل با لقب شیطان بزرگ واقعیت این نظان را گفته اند چه آمریکا داعش را بزند یا نزند اینها کارخودشون که ترساندن مردم دنیا از کلمه اسلام و لا اله الالله است انجام دادند حالا با این مواضع میخواهند بگویند کی بود کی بود مانبودیم تا افکار عمومی دنیا را توجیه کنند (2369647) (alef-10)
 
اکبر
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۵:۰۰:۴۲
جواب من به سوالهات.
1-چرا آمریکا حمله کرد به عراق آخه اونها چکاره اند که هر جا دلشون خواست حمله کنن.خوب معلومه هر کشوری که به یک کشور دیگه حمله کنه اشغالگره
2-چرا قبل از اینکه آمریکا به عراق حمله کنه عراق امن بود اما بعد از حمله ناامن شد پس دلیل ناامنی عراق خود آمریکا بود
3-خوب حرف ما هم همینه به آمریکا چه ربطی داره که به همه کشورها از جمله لیبی-مصر-سوریه-عراق-سودان و... حمله میکنه .الان هم ایران میگه به امریکا چه ربطی داره که میخواد به عراق و سوریه حمله کنه
4-تو همون اوکراین مگه امنیت نبود .مگه رئیس جمهور قانونی اوکراین نبود..به وزیر امور خارجه امریکا چه ربطی داشت که بیاد بین تظاهر کنندگان و از اونها حمایت کنه .خوب به نظرت اینو بهش نمیگن دخالت.چطور تو سوریه اونایی که مخالف دولت هستن و به انواع اسلحه های مدرن مجهز هستن رو امریکا حمایت میکنه ومیگه که باید دولت کنار بره اما تو بحرین که مخالفان دولت حتی یک بار هم از اسلحه استفاده نکردن رو امریکا میگه حق با دولته .
5-حرف ایران اینه که امریکا تو هیچ کشوری دخالت و حمله کنه (تو یک قرن اخیر ایران به هیچ کشوری تجاوز نکرده اما امریکا حداقل به بیش از 20 کشور تجاوز کرده)
6-تو خودت تو سوال 1 خودت جواب سوالت رو دادی آخه یه جا نوشتی ایران میگه از عراق برین بیرون الان دوباره نوشتی که ایران میگه سربازات رو بیار اینجا برای ما بکش .بازم میگم به امریکا چه ربطی داره که به کشورها حمله میکنه
7-اولا شاید مثلا صد نفر کامنت گذاشتن گفتن به درک اما این که دلیل نمیشه که بگی همه مردم اینو گفتن بعدشم مگه اسرائیل که دانشمندان ایرانی رو ترور میکرد امریکا ازش حمایت نمیکرد
8-سوالت تکراریه .ایران هیچ وقت نگفته امریکا بیاد دخالت کنه تو عراق
9-بازم تکراریه.فقط برای اطلاعت بگم که کردستان عراق که یکی از همپیمانان امریکا هست رئیسشون بارها گفته اگه کمکهای ایران نبود داعش تمام کردستان عراق رو هم گرفته بود.
10-اولا کی گفته تو باتلاق عراق فرو نرفت .میلیاردها دلار تو عراق خرج کردن بعدش یکی از دلایلی که اوباما به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد این بود که تو شعارهای انتخاباتیش گفته بود من سربازها رو از عراق میکشم بیرون وجلوی میلیاردها ضررمون رو میگیرم
11-بازم میگیم که داعش رو اونا ساختن .کی بود که تو سوریه انواع اسلحه بهشون میداد.فکر میکنی الان داعش داره با دست خالی میجنگخ .معلومه که نه اسلحه های امریکا تو دستشونه.بعدشم داعش چون که الان داره منافع امریکا رو تهدید میکنه میخوان بهش حمله کنن
12-بالا گفتم اگه الان امریکا میخواد داعش رو نابود کنه فقط به خاطر اینه که منافعش داره تهدید میشه
13-کی ایران دست به دامن امریکا شده.ایران که همیشه گفته امریکا نباید تو هیچ کشوری دخالت کنه
14-اولا خدمتت عرض کنم که داعش 17 هزار نیرو داره که از 30 کشور جهان از جمله چین-اندونزی-انگلیس-هلند-المان-فرانسه بلژیک-امریکا و... در اون عضویت دارن ونزدیک 30 درصد از نیروهای اون رو تشکیل میدن و بیشتر فیلمهایی که داعش توش داره سر آدم میبره طبعه کشورهای اروپایی هستن مثلا همون دو تا خبرنگارهای امریکایی رو یه انگلیسی سر برید.دوما این گروهها رو دولتهای بزرگ فقط با دادن پول برای منافعشون بوجود اوردن مثلا طالبان رو امریکا درست کرد در افغانستان تا با نیروهای شوروی سابق در افغانستان مبارزه کنن و داعش رو درست کرد که دولت بشار اسد تو سوریه سرنگون کنن و خیلی مثالهای دیگه سوما بیش از 50 درصد از نفت جهان تو خاور میانه تولید میشه به همین خاطره که تمام دولتهای بزرگ دنیا دارن این دو دستگیها رو بین مسلمونا درست میکنن برای منافع خودشون .همچنین چون اسلام داره تو اروپا و امریکا گسترش پیدا میکنه میخوان با این کارهاشون اسلام رو بین مردمشون بد نشون بدن
شیرفهم شد یا نه (2369688) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۲:۰۰:۵۴
حمله امریکا به عراق کاملا منصفانه بود چون صدام موجودی خطرناک برای منطقه بود .دلیل ناامنی عراق دخالت همسایه ها بود که دنبال سوء استفاده از شرایط بودن.مشکلات شما به امریکا ربط نداره اما اگر امنیتش تهدید بشه برجهاش رو بزنن بهش ربط پیدا میکنه.در مورد اوکراین روسیه اومده اونجا رو گرفته الان شما طلبکار هستتی؟ یعنی الان به نظرت به روسیه چه ربطی داشته بیاد اوکراین رو تجزیه کنه کشور دزدی کنه؟همه دوستان میگن چرا امریکا نمیاد کمک کنه همه بالکل میگن امریکا چرا نمیاد به داعش حمله کنه و توقعات عجیب دارند شما کامنتهای قبلی رو بخونی در مقالات قبلی کاملا واضحه.ترور دانشمند ایرانی چه ربطی داره اکثر دوستانی که الان میگن چرا امریکا داعش رو سرکوب نمیکنه میگفتن به درک که ژنراله مرد.خودشون گفتن ایران دخالتی در جنگ با داعش نکرده کدوم نیرو رو ایران برده اونجا؟؟؟همه میدونن حملات هوایی امیکا قضیه رو جمع کرده چرا تخیل میکنید؟امریکا با موفقیت و با سرکوب کامل صدام از عراق خارج شد به زعم شما در باتلاق فرو رفت اینکه گفته سربازا رو خارج میکنم خواست ملت امریکا بود.مدارکت چیه که میگی داعش رو امریکا ساخته؟ ابوبکرالبغدادی الان چند ساله تحت تعقیب امریکا است اخرش ه جواب سوالات رو درست ندادی که چرا داعش اینجا بوجود میاد جای دیگه بوجود نمیاد بیشتر تخیلات خودت رو گفتی بی دلیل و مدرک (2370059) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۳:۰۶:۴۵
کار اگه درست باشه توجیه نداره این توجیهات که اینا از اروپا امدن و...به نظرم ارزشی نداره چهار تا اروپایی هم بینشون باشه مسلمونای اونجان (2370114) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۴:۳۴:۲۰
بالاخره ما نفهمیدیم امریکا در باتلاق عراق فرو رفته بود یا فرار کرد؟ اگر فرار کرده دیگه چطور فرار کرده؟اگر فرو رفته بود دیگه اشغالگر برو بیرون چی بود که میفرمودین؟ (2370617) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۶:۲۹:۴۸
خوب به نظرم شما هم به چند تا سوال پاسخ بدید.

1- چرا وقتی صدام به ایران حمله شیمیایی کرد، آمریکا به آنجا حمله نکرد، اما 15 سال بعد به همین بهانه به آنجا حمله کرد.

2- چرا سلاح‌های جدید مثل شیمیایی، اتمی، میکروبی، نوترونی ... و نیز وسایل و شیوه‌های عجیب و غریب شکنجه چرا توسط همین کشورهای غربی تولید شده. ساده هستند یا عقیده خاصی دارند؟

3- قاچاق اعضای بدن، قاچاق انسان، صنعت فحشا و هزار کثافت کاری دیگر چرا از کشورهای غربی شروع شد. ساده هستند یا عقیده خاصی دارند؟

4- فاشیست، مارکسیست، نژادپرستی و هزار تا ایسم دیگر چرا در کشورهای غربی ایجاد شد. ساده هستند یا عقیده خاصی دارند؟

5- مواد مخدر صنعتی و قرص های روانگردان که میلیونها انسان را از انسانیت تهی کرده است، چرا در کشورهای غربی ایجاد شد. ساده هستند یا عقیده خاصی دارند؟

6- اتباع غربی در داعش چه کار می کنند. مگر مغز خر خورده اند که کشورهای رفاه زده را ول کنند و به جنگ در یک جای نامربوط بپردازند.

هیچکاک در یکی از فیلم هایش مردی را به تصویر می‌کشد که در شهر خودش انسان آبرومند و دستگیر نیازمندان است و در شهر دیگر رئیس دزدها. به نظر شما هیچکاک چه چیزی را به تصویر کشیده است. ساده است یا عقیده خاصی دارند؟ (2369775) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۲:۳۹:۱۵
1-ایرانی ها دشمن امریکا بودن سفارتش رو گرفته بودن طبیعی بود که اونم طرف عراق رو بگیره توی عراق سفارت اشت رابطش خوب بود
2-این سلاح ها مثل هزاران اختراعو اکتشاف مفید دیگه که تولید شده و شما بهش اعتراض نمیکی ماخصل تکنولویه و در جنگهای مختلف توسعه یافته ساده نیستند اتفاقا از روی تفکر به این سلاح ها رسیدن
3-قاچاق و برده داری اتفاقا در خاورمیانه پدید امده شما برو تاریخ رو بخون الان هم همه جای دنیا هست
4-مارکسیسم و کمونیست که در بلوک شرق بود و امریکا خودش علیه این نوع ایسم ها در جنگ دوم جهانی جنگید امریکا به دموکراسی اعتقاد داره شما اطلاعاتت خیلی کمه
5-مواد مخدر که ریشه اصلیشون افغانستان و اسیا است یه سری رو هم ماقیا در غرب تولید یکنه که غرب در حال جنگه باهاشون چه ربطی به دولتش داره؟
6-اتباع غربی که در داعش هستند مسلمان هستند و تفکرشون اینجوریه مگه به زور اینها را امریکا مسلمان کرده فرستاده؟
این بحث در مرد هیچکاک دیگه ا اون حرفا بود طرف فیلمسازه جرم کرده؟ عجبا
شما جواب سوالهای ما رو بده (2370084) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۱:۲۲:۰۶
باشه بابا امریکا خوبه، شما هم خوبی! (2370395) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۷:۳۹:۱۲
پس چرا اول جنگ ادعا بی طرفی می کرد؟
من نمی دونستم امریکا مشتی بی کار سینه چاک داره!!! (2370983) (alef-13)
 
چوپان زاگرس نشین
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۷:۰۷:۴۹
سلام ،از منطق پرسشگری شما لذت بردم،مثبت دادم،به عقل ضعیفم میرسد که رفتار دوگانه امریکا در خصوص تروریست ومنفعت طلبی امریکا در هر زمان و مکانی،از یک طرف باعث سردر گمی بسیاری از تحلیل گران خود امریکا،ودیگر کشور ها شده واز طرف دیگر باعث بی اعتمادی ایران اسلامی،باور کن مثل آب خوردن اگر فرصت پیدا کند کشور من وشما را تکه تکه میکند وبه بزرگ وکوچک هم رحم نمی کند،میگی نه صبر کن به وقتش!. (2369804) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۹:۰۳:۵۲
اینطور که به نظر میاد شما با این نظر عریض و طویلتون چیزی درباره تتعهدات نظامی آمریکا به عراق نمی دونید

دوست عزیز به شما توصیه می کنم اطلاعاتتون رو به جای عرضه نویسی زیاد کنید
موفق باشید (2369876) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۲:۴۰:۱۴
تعهداتش رو داره عمل میکنه تعهد قطعی هم نداده بوده این دوستان اگر این همه فشار نمیاوردن که بیرون بو الان این گرفتاری ها نبود. (2370085) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۲:۴۶:۳۶
طبق معمول دوستان به کلی گویی پرداخته اند و جواب سوالات را نداده اند. تعدادمثبتها هم نظر مردم را به خوبی نشان میدهد. (2370093) (alef-13)
 
حسابی
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۰۱:۵۴:۴۰
توچرا سنگ امریکارو به سینه میزنی بدبخت؟؟؟ مزدت رو گرفتی یا بی مزدومواجیبی وفقط خرحمالی میکنی؟؟؟ حالا خودتو به چند فروختی؟؟؟........... (2370217) (alef-3)
 
پاسخ به سوالات دوست عزیزم
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۱:۵۳:۵۴
برادر گرامی، اولا در پاسخ به دو سوال اول باید عرض کنم که آمریکا رفت ولی بعد از به وجود آوردن گروه های تروریستی. امروز که ما میبینیم بعضی از افسران ارتش عراق به کشور خود خیانت میکنند همان دست نشانده های آمریکا هستند. آمریکا اول آنها را در ارتش عراق سازماندهی کرد تا خیالش آسوده باشد بعد رفت.
در پاسخ به هشت سوال بعد باید عرض کنم که کسی از آمریکا نخواسته بیاد کمک. آمریکا خودشو نخود هر آش میکنه. اگر آمریکا واقعا نیتش کمک به مردم عراق است پس چرا تا منافع خودش به خطر نیفتاد اقدامی نکرد؟ اگر نیتش حقوق بشر است پس چرا در سوریه اقدامی نکرد؟ به چه جرمی میلیونها نفر رو در افغانستان و عراق و غزه به خاک و خون کشید؟بد نیست خاطرات خانم کلینتون رو مطالعه بفرمایید که گفته داعش رو خودمون به وجود آوردیم تا کشورهای منطقه رو شقه شقه کنیم. آمریکا اگر واقعا نیتش کمک کردن است اصلا نیازی به اقدام نظامی و کشته شدن سربازهایش نیست. فقط کافیست سلاح به داعش ندهد، اونوقت داعش خود به خود نابود میشود. فقط کافیست تصاویر ماهواره ای را در اختیار ارتش عراق قرار دهد، اونوقت عراقیها خود از پس داعش بر خواهند آمد.
اما در مورد سوال دهم شما باید عرض کنم ما نمیگوییم آمریکا در باطلاق عراق گیر کرد، این رو خود آمریکاییها میگویند. بهترین نشانه ای که میتوان داد هم همین صحبتهای اخیر اوباما است که به مردم خود اطمینان میدهد جنگ عراق تکرار نخواهد شد. این صحبتها نشانه این است که آمریکا در عراق خیلی هزینه داد.
در مورد سوال یازده شما هم باید عرض کنم، همان طور که قبلا گفتم ما نمیگوییم داعش را آمریکا به وجود آورده. این خانم کلینتون است که میگوید، که با مراجعه به کتاب خاطرات ایشان میتوانید از صحت ان اطمینان حاصل کنید.
در مورد دو سوال آخر شما هم باید عرض کنم کنم که عمیقا برای شما متاسفم که قدرت کشورهای اسلامی رو ردست کم گرفتید. قدرت کشورهای اسلامی توکل به خداوند است که از هر بمب اتمی قویتر عمل میکند، شاهد این ادعا هم هشت سال جنگ تحمیلیست.نشانه های دیگری هم میتوان نام برد که از جمله آنها جنگهای 33 روزه، 22 روزه، 8روزه، و اخیرا هم در جنگ غزه است. نمونه دیگرهم جنگ نابربر و پیچیده کشورهای غربی در سوریه است. پنجاه و هشت کشور در سوریه بر علیه بشار اسد میجنگند، آیا توانستند موفق شوند؟ این اصلا خوب نیست که انسان قدرت را خود را دست کم بگیرد و در برابر زورگویان جهان گردن کج کند.
اما در مورد سوال آخر شما باید به شما یادآوری کنم که پروژه اسلام حراسی رو خیلی سال پیش آمریکاییها کلید زدند و الان دارند بحره برداری میکنند. آیا شما پروژه سامورایی حراسی رو از آمریکاییها سراغ دارید؟ (2370419) (alef-13)
 
بانوگشسب
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۴:۳۹:۴۳
اولا باتلاق نه باطلاق، اسلام هراسي نه اسلام حراسي، بهره برداري نه بحره برداري ....
ثانيا اگر خانم كلينتون ميگه داعش رو ما بوجود آورديم بسياري از آمرييكاييها هم معتقدند كار اونها نيست ، اما متاسفانه ما فقط حرف يك طرف رو ميشنويم ، چون رسانه هاي ما گزينه اي عمل ميكنند (2370629) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۲:۴۸:۵۷
جیگرمو خنک کردی
مرحباااااااااااا (2370474) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۷:۳۵:۱۹
این چرت و پرت ها ارزش جواب دادن نداره
الف کار خوبی کردی منتشر کردی که فک نکنن چه تفکرات گهرباری دارند!!! (2370975) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۰۹:۲۳:۳۰
توطئه ای در راه نیست، این عقل شماست که همه چیز رو از دریچه توطئه می بینه! اگه همین امریکا در روز اول به داعش حمله میکرد همین ذهن شما میگفت توطئه امریکایی ! (2369317) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۲:۲۰:۰۱
روز اول داعش را آمریکا، به وجود آورد، که برگردد به منطقه! این رو کلینتون هم گفت، شاید هم کلینتون عامل دست جمهوری اسلامی ایران باشه! (2369506) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۶:۴۵:۱۴
پس لابد فکر میکنی آسمون به زمین اومده که پدرخوانده تروریسم تکفیری و وهابیت یعنی عربستان شده میزبان کنفرانس ضد داعش و شریک آمریکا در مبارزه با داعش؟! اگه اینا در مبارزه با تکفیریها جدی بودند اون از خودشون و متحدانشون شروع میکردند. (2369786) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۰:۲۵:۵۴
داعش استخوان لای زخم است. (2369941) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۰۹:۳۴:۵۳
مرگ بر آمریکا. (2369324) (alef-13)
 
1982
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۰۹:۵۶:۵۹
امریکا دنبال استفاده از اهرم فشار داعش بر علیه ایرانه ولی این که فکر کنی داعشو حمایت کنه نه فقط تا زمانیکه امریکا ترس داره که عراق در دامن ایران نیوفته همین (2369343) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۵:۲۸:۴۴
امریکا قویه از چیزی هم ترس نداره (2369719) (alef-10)
 
سلیمان
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۳:۰۹:۵۶
ترسو ترس برادر مرگ است! (2370115) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۰:۵۷:۰۶
بله به همین دلیله که امریکا نمیترسه چون میدنه بترسه و در بابر یه سری گروه افراطی کوتاه بیاد مرگش فرا میرسه امریکا قوی و نترسه (2370363) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۰:۱۶:۵۲
هدف آمریکا و غرب از بازی های داعشی رو می توان اینگونه خلاصه کرد:
۱-پیشبرد راهکار تجزیه عراق
۲-فشار بر ایران در مذاکرات هسته ای
۳-فراهم آوردن بهانه جهت مداخله در سوریه
۴-تصفیه کشورهای غربی از افراطیون اسلامی
۵-ایجاد تصویر ذهنی نادرست از اسلام (2369356) (alef-13)
 
شهر وند
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۴:۳۷:۴۵
موافقم (2369670) (alef-10)
 
ش ش
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۰:۵۷:۳۸
غرب با داعش مبارزه نمي كند بلكه انها را در جهت تامين اهداف خود هدايت مي كند طبيعي است كه هدايت حيوانات وحشي و هار ممكن است نياز به زور داشته باشد. (2369397) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۱:۳۰:۵۵
آقای اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ! اگر کشور شما به عضویت خود در سازمان ملل اعتراف دارد و به این عضویت احترام می گذارد باید بدانید حربمهای هر کشوری طبق قوانین سازمان ملل جزو حق حاکمیت آن کشور است که می باید طبق همین قوانین از هر تجاوز خارجی مصون بماند و اگر به این حریم تجاوز شود سایر کشورهای عضو هر یک به فراخور توان خود می باید در دفاع از حریم هر عضوی که مورد تجاوز قرار گرفته است سهیم باشد.
کشور شما بعنوان یک کشور برخوردار از توانایی کلان در زمینه های دفاعی می باید سهم بزرگتری از تعهد در دفاع از کشورهای عضو سازمان ملل که مورد تجاوز خارجی قرار می گیرند داشته باشد و لی متاسفانه آمریکا در طول یک قرن نه تنها این تعهد را شکسته بلکه مزید بر علت هم خود در این گونه تجاوزها سهیم بوده و هم به متجاوزین کمک کرده و هم با بهانه های جعلی سست پایه تجاوزهای فراتری علیه قوانین سازمانهای بین المللی مختلف مرتکب شده و رویه ای معکوس با مفاد این قوانین پیش گرفته است که متاسفانه با ادامه این کار هدفهای وجودی سازمانهای بین المللی را نقض و بی ارزش و نقش بر آب می سازد. (2369435) (alef-13)
 
nazir
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۲:۲۷:۴۹
در جواب فرد بی نامی که کامنت بلند بالایی گذاشته: 1و2 همه میدانند که حضور اشغالگرانه ی آمریکا در عراق و تصرف تشکیلات نظامی این کشور و به دست گیری امور امنیتی موجب تضعیف ارتش عراق شد و هنگامیکه از عراق خارج شد مانند عقربی که هنگامی میمیرد تخم های آن تبدیل به عقرب های بیشتری میشوند او نیز از خود داعش را به یادگار گذاشت 3.به امریکا چه ربطی دارد؟ عجبا!آمریکا مدعی حقوق بشر و مسیول تامین آن است پس به چه حقی سازمان ملل متحد در آمریکاس و از سیاست های آن حمایت میکند؟ 4. چ در اوکراین چ در عراق چ در هرجای این کره خاکی آمریکا اثبات کرده هیچ کمکی نمیکند.خوشحال میشوم یک کشور را نام ببرید که بوسیله حضور فیزیکی آمریکا اوضاعش بهتر شده باشد. 5.در حال حاضر امریکا هم دلش به حال همان نفت هایی که داعش دارد حیف و میل میکند سوخته نه چیز دیگر.آمریکا بعنوان مدعی حقوق بشر و کسیکه اختیار جهان را بدین واسطه در اختیار گرفته باید ضمن چند حمله همه جانبه دوروزه داعش را نابود کند نه ان را تهدید و تحدید کند.6. آمریکا خیلی خوب هم جون سربازانش را بخظر می اندازد. همانطور که در افغانستان و عراق انداخت. امیدوارم همین سخنان را وقتی آمریکا به جای طلاهایی که از افریقا غارت میکرد به انها اسلحه فروخت و افریقا را بازار تسلیحات جنگی خود برای ایجاد آشوب ساخت هم میگفتید.منافع ملی به چه حقی؟ 7.؟؟؟؟؟؟ 8. تکرار را دوس میدارند ایشان 9.فعلا تک ارگانی به اسم سپاه قدس موثر تر از ائتلاف چهل کشور!!!!!! واقع شده. از آنموقه نتنها پیشروی داعش متوقف شد بلکه چند شهر نیز باز پس گرفته شد که بخاظر حمایت های تسلیحاتی و تنظیماتی ایران به پیشمرگه و ارتش بود. آمریکا اگ بدنبال نابودی داعش بود دوروزه انجامش میداد. نمیرفت سراغ بازی های سیاسی مث ائتلاف چهل کشور. این ائتلاف تنها یک هدف را دنبال میکند اینکه خبر نگاری بپرسد پس ایران چی؟ بگویند ایران را به حساب نمی آوریم. جز این دستاوردی نخواهد داشت. 10. تکرار 11.حال شما خوب است. من نشنیده ام که مسیول بالا مقامی از جمهوری اسلامی چنین چیزی گفته باشد. مقام معظم رهبری هم همان اول گفت داعش ساخته امریکاس و هیچگاه آن را نابود نمی کند بلکه تحدید و مرز بندی میکند.12. حتی اگر داعش توسط امریکا نابود شود که امکانش کم است (حتما: همان طور که القاعده و سایر گروهک ها نابود شدند!!!!!!!!؟؟؟؟؟) باز هم آیا میتوان حمایت های بیشمار در سوریه به آنهارا فراموش کرد؟ آیا میتوان حمایت های همین الان آنها به گروه تروریستی آنها در سوریه فراموش کرد؟
15. کدام پنجاه کشور اسلامی؟ عربستان و شرکا که همدست و یار غار آمریکان. افریقایی ها هم که آمریکا نون هم واسشون نزاشته بخورن و همه منابعشون استعمار شد. فقط ایران میمونه با یه چنتا گروه مث حزب اله و جهاد و ... که خودشون درگیر با یه غده سرطانیه دیگن.14. بینتون؟ دینتون؟ ساده هستیم؟ کافر همه را به کیش خود پندارد! من سادگیی در بین مردم شیعه و ایرانیان نمیبینم. بروید اینها را در سرکرده گروهک داعش ببینید؟ آقای شمعون ایلوت یهودی یا همون بغدادی. بروید این هارا در موج غربی های که این رروز ها به داعش میپیوندند ببینید.بروید این وحشی گری هارا در زندان های آمریکا هم ببینید. بروید و در اینترنت در مورد شکنجه های رایج غرب مطالعه کنید. من حاضرم بدست داعش بیوفتم.نهایتش سرمو میبرن. نه اینکه به میخ کشیده بشم یا پوستمو دباغی کنند یا مث ساواک ناخنامو بکشن یا دس و پاما از چهار طرف بکشن تا از وسط تیکه تیکه بشم. داعش هرچی باشه یرو داره..کف دسته... جنایت کاره نه مث اونا که از سگ کمترن...آمریکایی های دورو.... اصن این صفت آمریکا درغرب هم معروفه. (2369520) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۲:۴۴:۲۷
حرفهای شما بیشتر کلی گویی و تخیل بود ژاپن و المان رو امریکا اشغال کرد وضعشون الان عالیه
افغانستان الان انتخابات برگزار شده و از زمانی که طالبان اشغالش کرده بود بهتر و بهتر میشه پولش هم ارزش بسیار بالایی پیدا کرده
لیبی هم رو به بهبوده و دیکتاتوری نیست
ایتالیا رو در جنگ جهانی اشغال کرد الان کشور صنعتیه
در بوستی به مسلمانان کمک کر الان کشور مستقل و ابادیه در جام جهانی فوتبال ما رو شکست داد. (2370089) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۳:۳۵:۵۹
از امریکا که هیچ انتظاری نمیره انها هرجا منافعشان در خطر باشد شدیدا دخالت مینه ودلش هم برای کسی نمیسوزه مخصوصا کشورهای عربی ولی این وسط کشورهای مانند عربستان وقطر هستن که میان شش وبش مانده اند بدبختها هم از داعش میترسند وجرات ندارند مستقیم در عراق دخالت کنند هم ترس از این دارند که همین داعش روزی به سراغشان برود که حتماروزخواهدرسید بااین طرض تفکر اعراب چنان امثال داعش به انها حمله کنند که نتوانند زیر بار حملات انها کمر راست کنند انها نمی دانند دوستشان درکنارشان هستش که اگر دست دوستی بطرفش دراز کنند ومردومردانه باهم هم پیمان شوند خودامریکاهم هیچ غلطی نمیکنه چه برسد به این چندتا ادم کش که ان دوست ایرانه که با تمام حسن نیتی که بارها نشان داده هنوز درک این موضوع برایشان سخته نمیفهمند امریکا وانگلیس امثال داعش را درست میکنند تا انهارا سرگرم کنند واز ان طرف بافروش مهمات های گران قیمت جنگی دلارهای نفتی را از کیسه ملتهای مسلمان خالی میکنند خدا به ما مسلمانان چنان نعمتی داده که در مقابل دنیا میتونیم ایستادگی کنیم وهمگی را برده خود بکنیم اما متاسفانه رفتار کشورهای عربی هرگز عوض نمیشه همیشه به فکر عیش ونوش بوده اند از صدر اسلام تا همین امروز حاضرهستن برای یک ساعت خوشی تمام زندگیشانرا بدهند وتازمانی که طرض تفکرشان این باشد همیشه توسری خور غربی ها هستن (2369586) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۵:۱۵:۴۰
دولت اوباما استراتژی خاصی برای جنگیدن برعلیه ذاعش ندارد و بیانات اخیر ایشان هم کلی گویی محض دارد و بیشتر دلالت برآرزو ها دارد نه واقعیت های عینی.این بی عملی و انفعال ادامه پیدا خواهد کرد تا پایان دوره ریاست جمهوری ایشان. (2369705) (alef-10)
 
ح/م
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۸:۱۰:۰۶
دقیقا این زمان و این مهیا سازی شرایط ب این دلیل است که بسیار در تکاپو هستند با تضعیف داعش در منطقه سوریه شرایط بهتری پیدا نکند از همین رو دکترین برنامه ریزی این فرایند بسیار برای دول غرب و امریکا مهم است کناره گیری از ایران درین مرحله هم ب این دلیل است که عواقب حضور ایران در منطقه سوریه برایشان قابل پیش بینی نیست و خوب است که درین فرایند منطقه ای منافع ما در سوریه بسیار با برنامه پیگیری شود ......... (2369844) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۲:۵۱:۵۴
سلام . با دوستان موافقم . هدف امریکا تضعیف سوریه است . به بهانه حمله به داعش زیرساختهای نظامیه سوریه رو از بین میبره بعد ارتش ازاد رو بیشتر تجهیز مکینه تا در نبرد میدانی شکستهاشونو جبران کنند و حتی بشار اسد رو از قدرت بکشن پایین. شرایط خیلی حساسه و ایران باید خیلی منطقی و با حساب و کتاب پیش بره تا این متحد مهم منطقه ای از دست نره .هر چی باشه سوریه عضو مهمی از محور مقاومته واگر از این حلقه خارج بشه اسرائیل هم نفس راحتی میکشه.در جواب عریضه اون دوستمون باید بگم حماقت بزرگیه اگه فکر کنیم امریکا دلش به حال مردم میسوزه.ااونا فقط دنبال منافع خودشون هستن.ایران هم باید از منافع مهمش در منطقه بدرستی حفاظت کنه و میدون رو خالی نکنه . البته انگلیس رو هم از قلم نندازین.این روباه پیر هر موقع اینقدر ساکته بدونین در پشت پرده داره خیلی کارا میکنه . باید مواظب فعالیت این استعمار پیر هم باشیم .امااولویت نظام قطعا باید پاسداری از مرزها و حفظ امنیت داخلی باشه . اونا قطعا برای ایران هم برنامه دارن . سران نظام باید هوشیار باشند . (2370099) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۰۱:۰۲:۱۶
مرگ بر ظالم پرستها لعنت بر امریکا که نابودی جهان در دستانش لمس می شود ولی قدرتش از پروردگار بیشتر نیست . نابود می شود دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره (2370185) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۰:۳۰:۱۵
ممنون از اينكه نظرات رو با سانسور كمتري منتشر ميكنيد ولي براي بعضي از دوستان يادآوري ميكنم كه ديگه زمانش رسيده از خواب بيدار شيد،با خوندن نظرات بالا و مثبت هايي كه وجود داره و اگر سايت شما هم مانند ديگر سايتها منفي داشت باز هم قابل تامل تر بود ميتونيد جايگاه بعضي نظرات رو بسنجيد.دوستان عزيز،ما قسمتهايي از خاك عزيزمون رو به دليل سياست كثيف روسها از دست داديم و الان باهاشون قراردادهاي ميلياردي ميبنديم،ما سالهاست تحت استعمار فرانسه هستيم،دومين بنگاه اقتصادي كشور يعني خودرو سازي تحت سيطره فرانسه است،ما درست داريم از امريكا ديوي بسازيم و به مردم نگيم كه زماني كه همين روسيه قسمتهايي از اذرباجان رو گرفت و خود مختاري اعلام كرد ايران به كمك امريكا توانست متجاوزين رو از كشور بيرون كنه،اگر هواپيماي مالزي رو امريكا زده بود ما هرجمعه بعر از نماز راهپيمايي برگزار ميكرديم ولي چون روسها زدن اصلا اخبارش رو هم منتشر نميكنيم.امان ازسياست (2370346) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۰:۳۴:۴۳
روسیه چرا این وسط ساکته ؟! مگر سوریه متحد او نیست ؟ چرا اجازه میده گرگها پاره پارش کنن؟ چرا مثل آمریکا جرات دفاع از همپیمانان ودوستانش را نداره ؟!به نظر میرسه همزمانی جریان اکراین و جریان داعش به نوعی سرگرم کردن روسیه و ایجاد زمینه غفلت برای او در مورد داعش بوده ! اما روسیه اگر بخواد قدرت خودش رو به عنوان یک قطب قدرت حفظ کنه باید توان مواجه با مشکلات جهانیرا به صورت همزمان داشته باشه یعنی کاری که آمریکا انجام میده اما ظاهرا روسیه یا قادر نیست یا نمیخواد !!! (2370349) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۳:۴۰:۰۶
آمريكا شيطان بزرگ است بايد از مكر او ترسيد مي خواهد مخالفان سوريه را با از بين بردن داعش تقويت كند چون الان مي ترسد با برداشتن اسد داعش در سوريه به حكومت برسد فلذا اول مي خواهد شر داعش كم كند و با خيال راحت به مخالفان سوريه كمك كند (2373687) (alef-10)
 
عی
۱۳۹۳-۰۷-۱۷ ۱۴:۰۲:۲۲
این کشتار کردها یادآور کشتار یهودیها در جنگ دوم و سپس ایجاد کشور اسرائیل هست ...اول مظلوم نمایی و کشتار یک نژاد و قوم..و بعد دست حمایت بر سر اونها کشیدن..شک نکنید که موضوع تقسیم کشورها و ایجاد کشور کردستان هست. (2416632) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.