نظر منتشر شده
۱۱۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 241549
جمع آوری دیش های ماهواره را به صداوسیما بسپارید
مهدی یاراحمدی خراسانی، 23 شهریور 93
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۰
چندی پیش عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پشت بام خانه ها از بی کیفیتی برنامه های صدا و سیما پر از دیش شده است. حجت الاسلام سبحانی نیا با انتقاد از کیفیت برنامه‌های صدا و سیما تأکید کرد: اگر برنامه‌های صدا و سیما خوب و جذاب باشد کشش مردم به برنامه‌های ماهواره کم شده و به شبکه‌های داخلی گرایش پیدا می‌کنند و...

اکنون بیست و اندی شبکه تلویزیونی داریم که قرار بود رقیب ماهواره و ابزاری برای جنگ نرم باشند اما متأسفانه آنچه در عمل اتفاق می افتد اصلاً با این رسالت همراستا نیست. هر چند کمابیش و در بازه های زمانی مختلف و لابه لای برخی مناسبت ها مثل؛ مناظره های انتخابات، مسابقات جام جهانی و یا برخی سریال های تلویزیونی و ... صدا و سیما توفیقاتی در جذب مخاطب داشته است اما روند و مسیر کلی حرکت آن به گونه ای نیست که در عصر ماهواره و اینترنت بتوان آن را یک شاهکار رسانه ای قلمداد کرد.
در این بین نقاط ضعف فراوانی وجود دارد که عملکرد صدا و سیما را تحت الشعاع قرار داده است. بعنوان مثال اکنون در رسانه ی ملی کیفیت فدای کمیت شده است. هر چند تعداد شبکه های تلویزیونی چند برابر افزایش یافته ولی این افزایش بیشتر شامل چرخه گسترده ای از تکرار و پخش برنامه های آرشیوی است و بسیاری از برنامه های تولیدی هم از کیفیتی که مخاطب را به صورت ویژه پایبند و جذب نماید بی بهره است.
در این میان برخی از برنامه ها و تبلیغات تلویزیون برای جلب مخاطب نیز همانند اقدامات ماهواره هاست. به عنوان مثال اگر نمایش برخی تصاویر غیر اخلاقی را کنار بگذارید در حال حاضر بین پیام های بازرگانی صدا و سیما با شبکه های ماهواره ای شباهت های فراوانی مشاهده می شود! از بکار گیری موسیقی های دارای ریتم غیرمتعارف گرفته تا استفاده تدریجی از خانم های آرایش کرده و همچنین ترویج مصرف گرایی و گرایش به موضوعات تبلیغاتی خاص مثل تناسب اندام، زیبایی پوست و مو و سایر مسائلی از این جنس که با روح فرهنگی رسانه ی ملی انطباق ندارد.
همچنین اقدامات دیگری مثل ترویج و پخش مکرر موسیقی هم جلب توجه می نماید. که دقیقاً عکس نظر رهبری است که فرمود: «هر چند هر نوع موسیقی حرام نیست اما ترویج موسیقی یک کاریست بر خلاف مذاق اسلام». مثلاً پخش یک سری آهنگ ها تا حدی خارج از عرف اسلامی به نظر می رسد که انسان پخش آن از رسانه جمهوری اسلامی را باور نمی کند.
به موارد فوق مسائلی دیگر مثل آنتن فروشی یا تولید برنامه های سفارشی، دایره بسته حضور افراد، برنامه های نمایشی ضعیف با موضوعات کلیشه ای، عدم پذیرش انتقاد و ممنوع(یا محدود) کردن فعالیت بسیاری از چهره های محبوب مخاطبین با دلایل واهی(مثل آنچه در مورد برنامه سمت خدا اتفاق افتاد)، سوگیری در پخش برخی از اخبار(تاجایی که در ارتباط برخی از موضوعات خاص مردم به اخبار صدا و سیما اعتماد کافی ندارند) و ... را نیز می توان اضافه کرد.
البته اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم بعضاً شاهد سریال ها و فیلم های خوب و مناسب نیز بوده ایم اما متأسفانه پس از آغاز به کار شبکه های متنوع دیجیتالی توقعات مخاطبین در بسیاری از موارد برآورده نگردیده تا جایی که طبق اشاره این مقام مسئول شاید یکی از دلایلی که پشت بام مردم از دیش ها پر شده نتیجه این است که رسانه ی ملی پاسخگوی بسیاری از نیازهای آن ها نیست. تجربه نشان داده هرجا رسانه ی ملی برنامه مناسبی تولید و پخش کرده است مردم آنرا به ماهواره ترجیح داده اند پس قاعدتاً بهترین نهادی که می تواند دیش های روی بام منازل را جمع آوری کند صدا و سیماست كه بايد به كمك نیروی انتظامی و نهادهایی مثل آن بيايد.
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۰۹:۵۴:۲۶
مطمئن هستین مردم بخطار بی کیفیت بودن برنامه های سیما ماهواره میخرن؟! (2373255) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۲۸:۵۷
به نظر شما مردم به چه دلیل ماهواره میخرن؟ (2373301) (alef-10)
 
غضنفر
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۳:۱۴:۰۵
به خاطر این که بتونند ، از این همه شبکه های داخلی و استانیِ متنوع ، استفاده کنند !. ...
در ضمن ، لطفا یکی ما را راهنمائی کنه ، بدون "دیش" ، چطوری می شه از این شبکه های داخلی و دستگاه های تلویزیون آخرین مدل (سونی ، سامسونگ ، اِل جی ، ... ) خودمون ، استفاده ی بهینه بکنیم ؟!. (2373636) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۶:۰۵:۲۹
به همان دلیل که گوشی تلفن میخرند . خودرو میخرند . ماشن رختشوی میخرند . سفر خارج از کشور میرند و و و و و (2373919) (alef-10)
 
علی عسک
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۹:۵۸:۰۲
بیست شبکه داریم هر کدام را میزنی دونفر روی صندل نسشته اند و باهم مصافحه میکنند
خود میگویند و خود هم تصدیق میکنند!!!!
ما که ماهواره نداریم ولی انها که دارند نوش جانشان بیا این برنامه های کاملا ابکی سیما!!! (2374203) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۲۳:۳۰:۲۶
آیا مثلا برای مقابله با ماهواره های خارجی ، اقدام به پخش فیلم های خارجی !!!!! نصفه-نیمه و خیلی وقتها هم از نوع " عتیقه-جاتی!!" آنها ، "دفع افسد به فاسد"است ، یا بر عکس ، "دفع افسد است به فاسد" ؟!؟!؟!؟!؟ (2374518) (alef-13)
 
کلیشه
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۰۱:۴۸:۴۵
جذابیت برنامه های تلویزیونی بسیار نزول پیدا کرده مخصوصا آنها که تولید داخل است.فیلمهای کره ای و حتی هندی که بلحاظ کارگردانی و بازی هنرپیشه ها بسیار سطحی هستند از فیلمهای داخلی فعلی بمراتب از نظر جذابیت , فیلمنامه و حتی آموزش داشتن و تصویر خیلی بالاتر است . متاسفانه فیلمنامه های فیلمهای ایرانی بسیار ضعیف تر و غیر آموزشی تر از سالهای گذشته شده اند بنظر میرسد فقط جنبه فیلر و پرکننده داشته و دستوری ساخته شده اند و اگر کسی احیانا بخواهد فیلم ایرانی ببیند از شبکه هایی که فیلمهای تکراری دهه 80 را نشان میدهند استفاده میکنند. فیلمهای غربی انتخاب شده هم که گهگاهی نمایش میدهند علی رغم داشتن جذابیت برای جوانان کمتر دارای پیامهای مفید هستند ولی بهر حال خیلی خیلی نسبت به عموم سریالهای فعلی ایرانی بهتر هستند که فیلمنامه شدیدا آماتوری ولی کارگردانی قابل تحملی دارند.
نا گفته نماند سینما ها وضعیت وخیم تری دارند که در جای خود باید آسیب شناسی شود. (2377213) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۳۳:۱۵
اکثر افرادی که از ماهواره استفاده میکنند بدنبال سرگرمی هستند که این هم در برنامه های صداوسیما مغفول مانده . البته به نظر میاد هدف شما از خرید ماهواره کسب علم و دانش هست و شاید هم بدنبال ...... میباشید . (2373308) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۶:۱۸:۳۹
در ماهواره همه چیز هست و بستگی دارد به استفاده کننده ، با پاک کردن مسئله چیزی عوض نمیشه ، اشتباه عمل کردن باعث تمسخر میشه ، همانقدر که شما دلسوزید خیلی بیشتر از آن پدر ومادر ها دلسوزند . انتخاب با انسان است . و مسئول انتخاب خود اوست ، خداو ند رسالت پیامبر را تربیت فرهنگی تعریف کرده است نه باز دارنده آنم به زور ...
فبشر عبادی الذین ........
تا زمانیکه بندگی را در مردم نهادینه نکنید ، از انسان خلوع و طاغی و ضغیف و هوسران ( صفاتی که در تمام انسانه هست ) نمیتوانید انتظار انتخاب صحیح داشته باشید .
جدا کردن بنده های خدا با لقب و رنگ و افترا ،گناه بزرگ است ( لا تنابزوا بالالقاب )
وحتی نحلیل بد از رفتار مردم گناه است ( اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم )
زور یعنی دیکتاتوری ، و هرگز با زور نمیتوان کسی را به راه راست هدایت کرد.
زور یعنی ترس از غلبه فکر و یا عملکرد مخالف و رشد آن مخالفت در جامعه .
سرکوب مخالف ، چیزی است که حتی در مکتب های مادی نفع شده است ، چرا که آنها نیز تجربه کرده اند
خداوند به پیامبر میفرماید : بشیرا ونذیرا
قالب های فعلی که برای هنرمندان ، صنعتگران ،مدیران و.....تعریف شده ، قالب های یک وجهی است که با روح انسان چه مثبت و چه منفی سازگار نیست ، مثل صدای بلند یک اذان در یک وجبی یک بیمارستان .
آیا از خود سوال کرده ایم که چرا در خانه خدا ودر زمان اتصال بدن مرد های نامحرم به زنهای نامحرم ، در آن ازدحام ، مردها با بدن نیمه عریان به عبادت مشغولند ؟
آیا آنها فرشته اند ؟.......نه از همین مردم و شاید هم بعضی از آنها بدتر از تصور ما باشند .
اگر قرار بود انسان در مورد آن تصمیم بگیرد یقین بدانید زن ومرد را از هم جدا میکردند. (2373942) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۲:۲۱:۱۹
اينطور كه فرموده ايد نيست. ماهواره برنامه هاي متنوعي دارد. بيشتر كساني را كه من باهاشون ارتباط دارم از ماهواره براي كسب اخبار استفاده ميكنند چون از سانسور خبري و كليشه اي شدن اخبار و تفسير به راي اخبار و پنهان كردن واقعيات و پخش اخبار منفي دنيا و نظاير آن كه صدا و سيما اعمال ميكند متنفرند. (2375354) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۲:۳۵:۳۰
اخبار درست گفتن و دروغگو نبودن هم مهمه! (2373564) (alef-13)
 
علی 12
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۳:۳۸:۱۸
دقیقا با همین منطق اقای نویسنده میشه کل مشکلات کشوررو حل کرد. مثلا مشکل فرار مغزها رو به نهاد فلان و مشکلات مالی رو به سازمان بهمان بسپارید.

مشکل از کجاست واقعا؟؟ (2373684) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۴:۲۷:۵۳
اكثرا به جهت بي كيفيت بودن و عدم اطلاع رساني صحيح توسط صدا و سيما مردم دنبال ماهواره ميروند (2373781) (alef-3)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۸:۱۶:۳۵
این تفکر درست نیست که می گه اگه صدا و سیما خوب بود ملت ماهواره نمیدیدن. نیاز امروز به آگاهی ایجاب می کنه که از ماهواره هم استفاده بشه.
صد البته اگه برنامه های صدا و سیما مفید بود و بی طرفانه و خیلی خصوصیات خوب دیگه داشت ملت اولاً احساس امنیت و آرامش می کردند، دوماً در مورد ماهواره هم با آرامش بیشتری برخورد می کردند که پیامدش این بود که نسبت به حفظ فرهنگ اصیل خودشون حساسیت بیشتری داشتند.
مسلماً وقتی یک رسانه هم از ارزشهای اخلاقی می گه و در صدد ترویجشونه هم عکس همون ارزشها عمل می کنه نتیجش این میشه که اون ارزشها بی ارزش میشن و کسی بهشون دیگه اهمیت نمیده. (2374101) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۸:۴۲:۱۰
علل گرایش مردم به ماهواره:
1- ضعیف و افسرده کننده بودن برنامه های صدا و سیما از نظر محتوا
2- سیاسی بودن رسانه ملی و تحریف اخبار به نفع جناح خاص
3- تنوع برنامه های ماهواره ای در زمینه های موسیقی، فیلم و برنامه علمی و آموزشی

دو مورد اول از نظر قوانین اسلامی قابل اصلاح است، اما مورد سوم ناشی از گرایش نسل امروز به خصوص جوانان به سرگرمی های بیشتر و موسیقی های مختلف است.

در صورتی که صدا و سیما واقعا ملی بود، که نیست.
به نظرم فقط 30 تا 40 درصد مردم از برنامه ماهواره ای استفاده می کردند.
اما اکنون نزدیک به 80 درصد به این برنامه ها گرایش دارند. (2374134) (alef-10)
 
علی عسک
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۱۱:۳۹:۱۴
اگر احیانا یک قطعه موسیقی پخش شود که در ان شکل ساز نمایان باشد بلافاصله عکس چوبی .. دیواری .. روی ان می اندازن انگار که مردم را از شر اژدها حفظ می نمایند
الان اکثر جوانان سازهای اصیل ایرانی را نمیشناسند متاسفانه!!!! (2377750) (alef-10)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۰۸:۰۳:۴۹
به نظرم باید مجلس یه فکری برای قانون استفاده از ماهواره برداره. نفس همین شکستن قانون از داشتن ماهواره بدتره.
من خودم ماهواره میخوام داشته باشم ولی چون خلاف قانونه استفاده نمیکنم.
بعدش هم ما باید خودمون را با جهان وفق بدیم. منظورم این نیست که در اونها حل بشیم نه نه باید با استفاده از ابزارهای موجود جهان حرف اسلام را به بهترین شکل بزنیم.خود خدا هم با اسباب وعلل طبیعی امور را اجرامیکند
در حدیثی است که فرمودند: ابی الله ان یجری الامور الا باسبابها(خداوند امتناع دارد که امور عالم را جاری کند مگر از طریق وسائط و اسباب خودش)
ما هم از این اصل باید استفاده کنیم وامورات را با اسباب وعلل مقبول جهانی اجرا نماییم.
اخه دیجیتالی که سیگنالاش به همه جا تو کشور خودمون نمیرسه به چه درد میخوره؟!!!حیف بیت المال واقعاً که (2377325) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۰۹:۵۹:۳۲
ما که ماهواره نداریم تلویزیون هم نگاه نمیکنیم اینترنت برامون کافیه اما باید پارازیت رو تحمل کنیم دوستان توضیح هم نمیدهند که این پاازیتها مضره مفیده یا نه.
دقیقا مثل مسکن مهر که جور تورمش رو تحمل کردیم تا دوستان خانه دار بشوند یعنی پول خانه دار شدن دوستان را ماها دادیم اینم باید تحمل کنیم (2373260) (alef-10)
 
اميري فرد
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۰۰:۲۲
فقط در مورد تلويزيون اينطور نيست. در مورد سايتهاي اينترنتي و وبلاگهاي بومي و محلي هم اين داستان تكرار مي شود. يعني ما چيزي براي عرضه نداريم. خانواده اي كه خط اينترنت مي خرود مخصوصا در شهرستانها وقتي چيزي براي مطالعه پيدا نكند با تهيثه فيلتر شكن به سراغ سايتهاي غير مجاز و حتي غير اخلاقي مي رود. بايد نويسندگان محلي و نخبگان بومي را شناسايي و از آنها استمداد كرد.
شما ببينيد چند تا صفحه فيسبوك منتقد و رسمي يا چند تا وبلاگ شهرستاني منتقد و پرخواننده داريم كه يا فيلتر شده يا نويسنده اش ناشناس است.
بايد يك عزم ملي ايجاد شود.تا از اين بحران ملي بگذريم. (2373261) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۰۶:۲۴
موسیقی پخش نکنن تبلیغات نکنن خانومارو نشون ندن طنز نشون ندن پس چجوری مخاطب جذب کنن (2373273) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۱۱:۳۴
وقتی مردم نمی توانند یک مسابقه والیبال را بطور کامل ببینند و هزار جور سانسور بر روی آن صورت می گیرد بطوریکه سرسام می گیرند، صدا و سیما در مسابقه با ماهواره شکست می خورد.
تمام کانالهای صدا و سیما از یک سیاست واحد پیروی می کنند و بنابر این نتنها جذابیتی برای بیننده ندارند بلکه گسترش این تعداد کانال بی کیفیت آتیش زدن بیت المال است. (2373277) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۶:۲۰:۰۶
احسنت با شما کاملا موافقم
چگونه است تمام دنیا می توانند مسابقات والیبال رو بدون سانسور تماشا کنند فقط مملکت ما نمی تواند یعنی 80 میلیون ایرانی بیشتر از 6 میلیارد جمعیت کل دنیا می دانند 0 جمع کنید این سانسور خانه رو (2373943) (alef-10)
 
علی عسک
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۱۱:۴۱:۲۲
یکی از کارشناسان بر اورد کرده بود در طول یک مسبقه سه ساعته چهار هزار بار تکرار صحنه داشته ایم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگر تماشاگر حوصله اش از فولاد ضد زنگ باشد که تحمل کند (2377757) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۱۳:۳۳
حتی اگر به فرض محال شبکه های با کیفیت داشته باشیم ، باز این حق مردم است که انتخاب کنند که چه ببینند و از کجا ببینند . (2373280) (alef-3)
 
زهرا
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۱۸:۲۷
سلام.
اصلا سیاست های صدا و سیما با سیاست های کلان وکلی کشور هم خونی ندارده.
مثلا با اینکه مدتیه داره در نمایشگاه ها و سطح جامعه درمورد نوشت افزار ایرانی صحبت میشه و همه تلاش میکنن آنرا به خانواده ها معرفی کنند ، اما متاسفانه صدا و سیما در تبلیغات شبکه های خود نوشت افزار با طرح های باب اسفنجی و انگری برد و ..... را تبلیغ میکنه .حتما بخاطر پول . و این واقعا بی انصافی و بی خردی است . (2373287) (alef-10)
 
محمد زر
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۲۲:۰۴
واقعيت اين است كه برنامه هاي تلويزيون بخاطر فاصله گرفتن از انعكاس واقعيت هاي جامعه ،كم مخاطب شده است.زندگيهاي معمولي كه در فيلمها به نمايش گذاشته مي شود آرزوي 10 سال بعد سطح متوسط جامعه است يا بطور مثال در فيلمها يك فرد خانه بدوش وكارتن خواب يك فرد تحصيل كرده را نصايح عارفانه مي كند(النادر وكالمعدوم) از شبكه هاي خبري نگو كه ذهن مخاطب را به سخره ميگيرد! آن هم از پخش زنده مسابقات واليبال كه اشك بيننده را در مي آورد.عزيزان اين است مشكل تلويزيون ما يك كلام «عدم صداقت وشفافيت» اگرنه هيچ كس حاضر نمي شود شبكه هاي مبتذل وبي اخلاق كشورهاي ديگر راببيند!
با تشكر ويژه از الف (2373293) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۲۵:۳۰
برادر من ، از يك طرف مي گويي صداوسيما بايد با ماهواره مقابله كند ، از طرف ديگر به ريتم موسيقي هم گير مي دهيد ؟


يك بار براي هميشه مشكل موسيقي را حل كنيد ، حدود حرام آن را به طور دقيق مشخص كنيد تا تكليف حلال آن مشخص شود .

هرچند مردم منتظر نمي مانند موسيقي مورد نظرشان يا سريال مورد علاقه شان از تلوزيون پخش شود ، چون همه اينها به مدد اينترنت قابل دسترسي است ، پس حداقل به شعور مخاطب توهين نكنيد .

چطور صداوسيما مجبور است براي پر كردن آنتن خود آرشيو 20 ساله را بين اين دهها شبكه اش پخش كند اما از توليد يك مجموعه پرطرفدار عاجز است ؟
جز اينكه با بي غكري ، چهره هاي محبوب خود را حذف كرده است ؟ (2373297) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۳۲:۴۵
خدایی در بین طیف خاکستری جامعه بی کیفیتی برنامه های صدا وسیما مهمترین عامل است. یه در صد خاصی مخالف هستند و عشق بی بی سی و یا یهسری فیلم و سریال ماهواره ای رو بزارین کنار. چون وقتی میتونین ممنوعیت ماهواره رو عملی کنین که به واسطه برنامه های خوب صدا وسیمای وطنی اکثریت جامعه خودشون بیان سراغ صداوسیما، نه الان که بیش از نیمی از جامعه از ماهواره به صورت کامل یا پاره وقت استفاده میکنن (2373304) (alef-10)
 
قیچی مدار
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۳۴:۴۴
برادر من وقتی یک ماشین آخرین سیستم در دسترس من و شماست،و شما می خوای به هر دلیل از سوار شدن بنده جلوگیری کنی،حداقل یک ماشین 4 مدل پایین تر تدارک ببین.نه اینکه صد تا قاطر،قطار کنی که من سوار اون ماشین نشم.
وقتی می خوای والیبال ملی مون رو پخش کنی،یجوری سانسور کن که من نوعی چشام در نیاد بین چند هزار کانال ماهواره ای دنبال پخش بازی تیم ملی کشور بگردم که حالا بین تصاویر بازی ممکنه چهار تا دست و پای خانومای تماشاچی هم دیده بشه.آخه برادر سانسور چی من،عقل کل،دانشمند من اگه دنبال دیدن دست و پای خانوم باشم ، می شینم والیبال نگاه می کنم؟
خروار خروار سایت اینترنتی مستهجن وجود داره که برادرای دیگه تون فیلترش کردن با میلیارد ها ریال هزینه و من با ماهی سه هزار تومن به همشون دسترسی دارم!
وجدانا بین شما یه بزرگتر نیست دور هم جمعتون کنه و واستون صحبت کنه شاید درک کردین دوره زمونه عوض شده و بهتره لباسای 30،40 سال قبلتون رو دربیارین! (2373312) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۶:۲۶:۵۷
آفرین ، احسنت ، ولی کو گوش شنوا
این رسانه به اصطلاح ملی لطف کنه یک نظر سنجی نسبت به عملکرد خودش بزاره ببینیم چند درصد مردم از برنامه های صدا و سیما راضیه والسلام (2373951) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۶:۵۳:۴۲
پس چرا دنبال شبکه های ماهواره ای می گردی که شاید بازی را پخش کنن..... (2373990) (alef-10)
 
قیچی مدار
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۲۰:۵۹:۱۰
چون برادر حسین، والیبالی که تلویزیون میلی پخش می کنه خلاصه میشه در صحنه های آهسته تکراری که شاید بتونی وسطش دو دقیقه از بازی رو ببینی
اگه شما به همین راضی هستی،ازش لذت ببر (2374290) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۲۲:۰۸:۳۲
آقاي محترم كمي دقت كن،ميخواد از ديدن بازي لذت ببره،نه اينكه با ديدن بازي سرگيجه بگيره. (2374380) (alef-10)
 
حامد حمدایی اصل
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۳۶:۴۶
فقط بحث کیفیت نیست. اتفاقا از برخی جنبه ها کیفیت برنامه های تلوزیون هم بد نیست. مشکل بر سر محتواست. مردم موسیقی را دوست دارند. دلشان می خواهد اخبار مبتنی بر واقعیت ( نه مبتنی بر آنچه دلمان می خواهد باشد) ببینند. دلشان می خواهد چهره های و افکار مختلف بیایند و آرا خود را بیان کنند. اینکه برنامه های صدا و سیما ( مثلا اخبار 20.30) بشور ابزار ماکیاویلیستی یک جناح اقلیت برای مردم خوشایند نیست.
قبل از دروغ پراکنی و تخریب مخالف در چنین اخباری هر چه هم که قرآن و حدیث پخش کنید یا باعث دلزدگی جوانان از معتقداتشان می شود یا باعث خاموش شدن تلوزیون و روشن شدن ماهواره ها (2373316) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۰۴:۳۸
توكشوري كه يه سايت آشپزي ويا عكس غذاي تزئين شده حتي عكس گل فيلتره چه انتظاري هست شبكه پنج همسايه فقط عكس گل ومنظره نشون ميده يا چند سايت مخصوص آشپزي بدون گوشت حتي ترشي و ... داره اكثريت خانومها جذب اينجور چيزهان تو كشور ماچي شما فكر ميكنيد كسائي كه ماهواره نيگا ميكنند اكثرا چي مي بينن همين چيزها رو كه شما مردمو ازش محروم كردين متاسفانه .... (2373361) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۵۱:۱۸
با عرض معذرت: مثلاً وقتي بازي واليبال رو نگاه ميكني اينقدر سانسور ميشه كه اعصاب بهم ميريزه و بازي در حاشيه قرار ميگيره. ببخشيد مگه مردم دنبال نگاه كردن به مو و پاهاي تماشاچيا هستند ، شما راجع به مردم چه فكر ميكنين؟
تو كره زمين فقط ما هستيم كه شاخ درآورديم و فقط ماييم كه چشم چرونيم.....
فقط ما مسلمونيم و بقيه دنيا شهوت پرست و..... (2373339) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۵۳:۲۲
بهتر که جمع اوری صدا وسیما را به ضرغامی به سپاردید . که سپردن هم (2373342) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۵۶:۰۵
در آینده با حضور رییس جدید بدتر هم میشه (2373347) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۵۷:۵۱
کیفیت برنامه های ماهواره خوبه؟؟؟؟ یا به ما القاء کردند. ماهئاره برنامه های تکراری پخش می کنه اشکالی نداره؟؟؟ (2373350) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۳:۲۲:۳۶
شما عقل داری؟ ماهواره یه سازمان نیست. از صد تا سازمان مختلف رسانه ای میتونی سیگنال بگیری با تفکرات مختلف (2373648) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۴:۱۸:۳۹
شما نبین به دیگرانم کار نداشته باش (2373765) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۵۹:۱۹
اگر به فیلمها و سریالها نگاه کنید از طرز لباس پوشیدن و ماشیتها می فهمید که این برنامه ها برای30الی 50سال قبل است بابا مردم اگه فیلم هاو سریالهای روز دنیا را ببینند مگر مرض دارند زبان بیگانه یا فرهنگ بیگانه را تحمل کنند به خدا مردم می فهمند (2373352) (alef-10)
 
نويد ( ارشد مديريت رسانه)
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۰:۵۹:۴۵
به نظر من اگر صدا و سيما بهترين و با كيفيت ترين برنامه ها را هم داشته باشد باز هم مردم به سمت ماهواره خواهند رفت و ديش ها جمع نخواهد شد. به سه دليل مسلم :

1 - روحيه كنجكاوي و جستجوگري كه در ذات انسان وجود دارد و به همين دليل علاقه دارد تا از تنوع و تكثر بيشتري بهره مند شود.
2- مردم علاقه دارند صداي مخالف صداي حاكميت را هم بشنوند و به قول معروف ببيند آن طرفي ها چه مي گويند.
3- جذابيت بصري ماهواره ها غيرقابل انكار است و به دلايل شرعي و اخلاقي صدا و سيما نمي تواند چنين جذابيت هايي را به كار بگيرد

با توجه به اين دلايل گرايش مردم به ماهواره ارتباط چنداني با عملكرد صدا و سيما ندارد، البته بهبود برنامه هاي اين سازمان تا حدودي مي تواند بينندگان ماهواره اي را كاهش دهد ولي تقريبا همان عوارض ماهواره را خواهد داشت. براي مقابله با تبعات منفي ماهواره و كاهش استفاده از آن سه كار بايد صورت گيرد :

1- راه اندازي تلويزيون هاي خصوصي تحت نظارت رسمي صدا و سيما و برون سپاري بيشتر در زمينه توليد برنامه ها و شبكه ها در صدا و سيما

2- پخش گلچين برنامه هاي قابل پخش شبكه هاي ماهواره اي از حداقل 10 كانال ديجيتال

3- افزايش تعداد شبكه هاي تلويزيوني قابل دريافت از طريق توزيع ديش هاي كوچك ويژه صدا و سيما با پشتيباني سيگنال ماهواره تلويزيوني ملي
و تبديل سيستم پخش همه ي شبكه ها به اچ دي (2373353) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۴:۰۸:۲۴
وای به حال ملتی که شما ارشد مدیریت رسانه اش باشی با این راهکارهای ضایعت. (2373746) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۶:۰۰:۵۸
شما به جای بی احترامی نظرت را بگذار (2373912) (alef-10)
 
سیدغلامرضاقاضوی
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۲۰:۳۸:۳۷
عزیز جان اگه ماهواره قدرت ورود به فکروایده و... مردم شریف ایران اسلامی را میداشت آنهم با اینهمه هجمه تا حالا باید خیلی اتفاقها می افتاد که خدارا شکر مردم هرروز بیشتر از گذشته حامی نظام وانقلاب ورهبری هستند ضمنا اگه ماهواره نداشته باشیم چگونه شبکه های داخلی خودمان را بگیریم که اینهمه هزینه روی دستمان است. (2376788) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۰۲:۲۴
هرچند عملکرد صدا و سیما در اکثر حوزه ها پر از شکال و غریر قابل دفاعه اما در گفتار همین آقا هم هزارتا تناقض وجود داره .
ازیه طرف میگه برنامه های صدا و سیما جذابیت نداره و مردم میرن ماهواره میبینن و از طرف دیگه میگه صدا و سیما موسیقی و عکس خانومها رو نشون میده . (2373358) (alef-10)
 
همشهری
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۰۵:۱۹
با این شرایط انحصاری بودن و محدودیت در برنامه های صدا وسیما نمی توان در مقابل شبکه های خارجی رقابت کرد (2373362) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۰۸:۴۲
بعضی سریال های تلویزیون-بویژه مواردی که جنبه طنز دارند و از بازیگران مورد علاقه مردم بهره می برند-می توانند ساعاتی از وقت مردم رو به خود اختصاص بدن.
پیشنهاد من به صداوسیما در صورتی که امکان اصلاح شرایط وجود نداره: کلیه برنامه ها بویژه اخبار-تحلیل های کارشناسانه در تمامی موارد بجز ورزش-فیلم ها و سریال های خارجی و برنامه های بی محتوا و تقلیدی طنز مثل خندوانه و عینک آفتابی و ... رو حذف کنند و فقط سریال های وطنی -برنامه ورزشی-و برنامه های کودک مثل خاله شادونه و عموپورنگ رو پخش کنن شاید کمی جلوی ماهواره بتونند بایستند. (2373367) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۱۲:۳۵
فقط بی کیفیتی نیست
صدا و سیما نباید متعلق به یک جناح باشد (2373375) (alef-18)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۲۱:۰۶
موسيقي كه پخش نكنند فيلم هم كه پخش ميكنند بايدكوچكترين وپيش پاافتاده ترين مسائل كه دردنيااصلااهميت نداردسانسورشوددرپخش مسابقات ورزشي هم كه ديگه همه ميبينندچه وضعي است فيلمهاوسريالهايمان هم معلوم است اخرش چه ميشودهركس ريش داشته باشدواسمش علي واكبر وتقي وغيره است ادم خوبه هركس هم كه ريش نداردولباس شيك ميپوشدواسمش جمشيدوسياوش ودركل اسم أصيل ايراني است ادم بده است درهرفيلم هم اينطورباشداخرش معلوم است انوقت انتظارچه داريد؟؟ (2373394) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۲۲:۰۶
مردم بیش از کیفیت و کمیت برنامه ها از سانسور و اخبار غیر واقعی و جهت دار خسته شدن. درنتیجه سعی میکنن از ابزارهای دیگه استفاده کنن. (2373398) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۴:۲۹:۱۲
مردم جیک و پوک همه چیز و همه کس رو میدونند اون وقت تلویزیون میاد میگه "م.ه" رفت دادگاه "ب.ز" فلان کار رو کرد!! تا وقتی رسانه ای از مردمش عقب تر باشه همین میشه که الان هست! رسانه ما خیلی عقب تر از مردم مون حرکت میکنه و تا وقتی اینطوری باشه مردم منابع دیگر را برای سرگرمی و اخبار و اطلاعات انتخاب می کنند! (2373783) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۰۲:۰۲:۰۳
باز خدا پدر دکتر توکلی را بیامرزد که سایت الف را ایجاد کرد و آدم تاحدودی از لابلای اخبار و مقالات آن از وقایع و واقعیتها هرچند بسختی با خبر میشه. جای قدردانی و تشکر دارد. ولی چاره ای نیست برای اطلاعات روشنتر باید از ماهواره و اینترنت با فیلتر شکن هم استفاده نمود. (2377221) (alef-10)
 
majid r
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۲۲:۳۲
ایشان عوامل جذب را عوامل دفع می داند این حرفهایی که ایشان می زنند خوشبینانه 4 ملیون نفر در ایران طرفدار دارد وقتی پشت بامها به قول خودتان پر از دیش ماهواره می باشد دیگر عدم ترویج موسیقی معنی ندارد رسانه ملی به حرف این آقا گوش کند آن 4 تا مخاطبش را هم از دست میدهد. (2373399) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۲۷:۴۶
فرض كن يك نفر خورشت بادمجان دوست ندارد. و عده ای به زور میگویند باید بخوری و بعضی دیگر می گویند باید خوشمزه تر و با کیفیت تر شود این غذا، تا اونی که دوست نداره بخوره!!! در صورتی که چه با کیفیت و چه بای کیفیت اصلا آن فرد خورشت بادمجان دوست ندارد.
اکثریت مردم این سبک برنامه ها(حذف ساز، سانسور فیلم و سریال و مسابقات ورزشی، اخبار گزینشی و یکجانبه، حجاب و ...) رو نمی خوان حالا چه با کیفیت چه بی کیفیت. مساله این هست که باید به عقاید مردم احترام گذاشت و برای همه برنامه تولید کرد و نه فقط برای قشر مذهبی و یا طرفدار نظام. (2373416) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۳۲:۴۳
مسئولین صداوسیما درحدواندازه اداره این دستگاه عظیم نیستند. درضمن وقتی سازمانی به هیچ نهادنظارتی پاسخگونیست نبایدانتظاری ازان داشت. (2373426) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۳۳:۵۳
بدترین قسمتش فروش آنتنه که هر برنامه ای رو باز میکنی داره تبلیغ میکنه از برنامه ماه رمضان بگیر تا برنامه های خانواده و مراسم قرعه کشی و ... الان هم که تیپ تبلیغات مثل شبکه های ماهواره ای شده. من که حالم بهم میخوره و کانال رو عوض میکنم. بابا پس این همه بودجه بیت المال کجا میره؟ شما تاحالا دیدین شبکه ... انگلیس که دولتیه تبلیغ پخش کنه ؟ (2373430) (alef-13)
 
فرزاد
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۳۷:۵۳
از نظر بنده بیشترین دلیل گرایش مردم به سمت ماهواره دیدگاه جناحی حاکم در صدا و سیما و نیز عدم اعتماد به اخبار صدا و سیماست و با تغییر رئیس سازمان و گماردن فردی فراجناحی و معتدل بر مسند ریاست سازمان فوق مقدار بسیاری از مشکلات حل خواهد شد . (2373440) (alef-13)
 
ابوالفتح
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۴۳:۵۶
علت اصلی کم اقبالی صدا و سیمای ضرغامی در کسب مخاطب و شنونده و بیننده تنها جاذبه کانالهای ماهواره نیست .هستند بسیاری از مردم که نه ماهواره می بینند و نه سیمای جمهوری اسلامی را .علت اصلی را میتوان در موارد زیر دانست :
-- خود رایی مدیران شبکه ها در پخش برنامه ها.
--استفاده نکردن از مشاوران متخصص و با سواد .
--بکار گیری افراد بیسواد ووابسته به جناههای همسو .
--به هیچ انگاشتن نظرات کارشناسان خبره و دلسوز .
--از همه مهمتر دروغ گفتن و تصور اینکه مردم نمی فهمند .
--عدم نظارت درست بر صدا و سیما .
--تمسخر کردن بینندگان .
--عدم رعایت بی طرفی در برنامه های مناظره .
-- و صدها و...هزاران دلیل دیگر..... (2373453) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۴۴:۵۸
وقتی در میان پخش لحظات تکراری (سانسور)، کمی هم والیبال نشان می دهند(!) معلوم هست که من نوعی ترجیح می دهم که این برنامه ها را از شبکه های خارجی و بدون سانسور و با کیفیت بیشتر تماشا کنم.
برای یادگیری زبانم هم بهتر هست. (2373454) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۵۲:۴۹
مردم به خاطر مقرضانه بودن اخبار و شفاف نبودن آن به ماهواره پناه میبرن......

زیرا صدا و سیما جنبه ای تک بعدی و غیر منصفانه داشته و تک تریبونی است و جایی برای منتقدین ندارد (2373476) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۵۴:۰۵
تلوزیون ؟ اخبار که کلا دروغه آمریکا حمله هوایی میکنه میگن نیرو هوایی عراق بود ... تمام برنامه ها هم تبلیغ شده . برنامه کودک بچه ها از این کیفها بخرین . برنامه ورزشی از این تردمیل بخرین . برنامه آشپزی از این نوع کالباس بخرین و ..... (2373480) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۲:۰۲:۳۶
من خودم دوتا دختر دارم وپای بند شونات هستم .وراضی به نصب ماهواره هم نیستم.اما سوال اینییجاست صداوسیمایی که بامالیات مردم وبیت المال اداره میشه چرا فقط مطابق سلیقه قشری خاص برنامه پخش میکنه.باید به تمام جوانب زندگی توجه کرد ودست از یک سویه نگری برداشت (2373494) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۲:۱۰:۳۴
خيلي از مردم از شبكه هاي موسيقي ماهواره استفاده ميكنند . بعد اين اقا ميگه موسيقي نباشه . خوب همين دو نفر ونصفي هم كه ديگه نگاه نميكنند (2373512) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۲:۱۴:۰۶
اگر سياستگذاران صدا و سيما بجاي من جانباز كه مدتي است بعلت بيماري ريوي در بستر بيماري هستم و تلويزيون همدمم گشته مي بودنند به برنامه هاي پوچ و تماما غمبار پي مي بردند و اينقدر بي رحمانه و ظالمانه با روح و روان يك ملت بازي نمي كردند.به نظر من صدا و سيما بيشترين نقش را در رساندن اسيبهاي رواني به مردم جامعه ما دارد . (2373520) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۳:۵۸:۵۵
این جمله ما را هم سانسور نکنید تا خوانندها یک نظر متفاوت بخوانند
آقای ریس اگر دقیقتر نگاه کنند متوجه میشوند اونا لانه کفتر یا سایبان برای پرندهای مهاجر هستند (2373722) (alef-10)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۲:۲۲:۳۹
انقدر بدم میاد از اخبار ایران و سایت های ایرانی خبر میخواد بگه یک ربع تحلیل میکنه و نظرات خودشو به مردم تحمیل میکنه (2373539) (alef-13)
 
sam
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۲:۴۷:۴۹
با عرض سلام و ادب به تمامی کارکنان سایت الف

به نظر می رسد که صدا و سیما مخاطبان هدف خود را نه مردم ساکن در شهرهای بزرگ و یا مراکز استانها، بلکه مردم شهرهای کوچک و روستاهای دور افتاده تعریف کرده است. مثلا هیچ برنامه آموزشی در زمینه ارتقاء فرهنگ رانندگی در برنامه های صدا و سیما وجود ندارد و یا انواع برنامه آموزشی در زمینه رعایت نظافت در محیط زیست و یا فرهنگ صحیح آپارتمان نشینی و ....هم به ندرت دیده می شود. در سریال های بخش شده هم به شدت بر فرهنگ عوامانه، آنهم از نوع منفی آن که مروج نا امیدی، بی ادبی ، غم و غصه و ناراحتی است تاکید می شود. کلا صدا و سیما چندان با دنیای جدید و تکنولوژی نو موافق نیست و با مدرنیته مخالف است و در عالم دیگری به سر می برد که نمی دانیم چیست! (2373584) (alef-10)
 
صالح
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۲:۵۳:۱۹
وقتی در صدا و سیما پخش الت موسیقی ممنوع اعلام میشود. وقتی نمایش گیتار .پیانو.و یا حتی موسیقی های سنتی های ایرانی از جمله سه تار و سنتور و .... ممنوع است در حالی هیچ کس نمیداند چرا.
آنوقت مردم چطور تحمل کنند صدا و سیمایی که پخش تصویر الات موسیقی را حرام اعلام میکند در صورتی که در کوچه و خیابان و فروشگاه های مختلف مردم این الات را میبینند. بعضی سیاست های اعمال شده در صدا و سیما را هیچ خردمندی نمیفهمد (2373592) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۳:۰۰:۰۰
مردم دیگه به ماهواره گرایش پیدا کردند تموم شد اونیکه عادت کرد به ماهواره دیگه به هیچ طریقی قابل برگشت به صدا وسیمای ایران نیست.
اون که رفته دیگه هیچ وقت نمیاد
تا قیامت دل من گریه میخواد
یادم می اد که بعد از پخش کنفرانس برلین از صدا وسیما روزنامه ها مردم رو دعوت به تحریم صدا وسیما کردند و جواب نگرفتند چون مردم هنوز تلویزیون میدیدند. در عوض دست اندرکاران اون موقع تلویزیون روزنامه های اطلاح طلب رو مسخره کردند.
دنیا عجیب دار مکافاته (2373613) (alef-13)
 
!
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۵:۱۳:۱۸
نه عزیزم. من خودم ماهواره دارم. فقط هم برای دو موضوع استفاده می کنم. اول برای اخذ خبر های دیگر دوم برای دیدن برنامه های علمی . مواقع دیگر کمی هم در اختیار بچه ها برای دیدن کارتون. بقیه اوقات هم خاموش. چون واقعا تلوزیون ملی چیزی برای عرضه ندارد. اگر صداقت داشت و برنامه ها را با کیفیت پخش می کرد و به نوعی می توانست نظر را جلب کند، من یکی ماهواره را نگاه نمی کردم. (2375974) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۳:۱۷:۴۲
تا وقتیکه صدا وسیما تک بعدی و به نفع یک جناح خاص برنامه سازی میکنه مشکل برطرف نمیشه.الان موسیقیهایی که درکشور خودمون توسط خوانندگان داخلی تولید میشه از نظر محتوا و کار موسیقایی خیلی وزین تر از مشابه خارجیشه.ولی وقتی صدا وسیمااین موسیقیها را پخش نمیکنه در حالیکه مجوز پخش در داخل دارند مردم ناچارند به موسیقیه اوونور ابی متمایل بشن . ما حتی سازهای سنتی خودمونو نشون نمیدیم . دیگه چه انتظاری داریم .حالا اخبار و مناظره ها و چیزهای دیگه به کنار که اصلا قابل دفاع نیست . فیلم قصه ها که جایزه برد واقعیتهای تلخ جامعه ما رو نشون میده ولی در داخل متهم به سیاه نمایی میشه . تا وقتی که ما از واقعیت فرار میکنیم و صورت مساله را پاک میکنیم و شرایط را بدون در نظر گرفتن واقعیات اجتماع منعکس میکنیم انتظار نداشته باشیم مخاطب به ما اقبال داشته باشه.چون مردم واقعیت رو با پوست و استخون درک میکن ولی در صدا و سیما همه چی گل و بلبله.صدا وسیما یکبار مردونه نظر سنجی کنه ببینه برنامه هایی که پخش میکنه چند درصد از مخاطبای داخلی رو راضی میکنه..متاسفانه در صدا و سیما ارائ اقلیت بر اکثریت ارجحیت داره .در بیشتر سریالهای صدا وسیما مردم ایران مردمی ثروتمند هستند با زندگیهای آنچنانی و خونه ها و ماشینهای گرونقیمت در بهترین نقطه های شهر..چند درصد مردم این شرایط زندگی رو دارن؟جز اینه که اینگونه سریالها به شکاف طبقاتی در جامعه دامن میزنه و سطح توقعات رو در جامعه بالا میبره؟تبلیغات و جایزه های چند صد میلیونی هم که داستان جدائیه برای خودش.خدا بخیر بگذرونه . (2373640) (alef-10)
 
صمصام
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۳:۲۶:۳۰
موضوع بودن يا نبودن ماهواره براي ماايرانيها همواره يك معضل بحث برانگيزي بوده است ...اما تفاوت ديدگاههاي مردم با ديدگاههاي حاكميت خود يك معضل مهمتري است ... با نگاهي به نقطه نظرات همين نماينده محترم ميتوان به عمق اختلاف موجود پي برد .... دليل استفاده مردم از ماهواره به خوبي روشن است ... عدم تنوع و عدم خلاقيت در كار برنامه سازان و اختلاف عميق سياستهاي رسانه ملي با سليقه و نياز مردم ماست ...مردمي كه اصولا"" وبه طور ذاتي از بدو پيدايش اين كشور شاد بوده اند و هميشه جشن و شادي داشته اند ...اكنون و در عصر كنوني رسانه ملي بدون توجه به اين مسئله و بدون درنظر گرفتن نياز مخاطبين و دقيقا مطابق با تفكر خودش برنامه ميسازد ...مردم ما نياز به شادي و طراوت دارند ...چون نوع فرهنگ كنوني و حاكميت ، بسياري از تقريحات و شاديها را محدود كرده است لذا تلويزيون به عنوان يك وسيله براي اوقات فراغت و جبران اين محدوديت شناخته شده است ..اما نوع برنامه هاي كنوني صدا وسيما در حال حاضر از كمترين ظرفيت لازم براي جذب مخاطب برخوردار است ...علت اين امر همان عدم توجه به روحيه و ذاعقه مردم است ... اما نظرات نماينده محترم مجلس درباره حذف برخي از برنامه هاي فعلي رسانه ملي نيز در نوع خود قابل تامل است .... مثلا حذف موسيقي ... و يا اقبال مردم به رسانه در هنگام انتخابات و يا بازيهاي جام جهاني را موفقيت ميدانند !!!!!همه ميدانيم كه موسيقي جزو لاينفك و جدايي ناپذير جامعه ايراني است حال با توجه به چه استدلالي ايشان اصولا مخالف موسيقي هستند معلوم نيست !!!!متاسفانه با گذشت بيش از 35 سال از انقلاب هنوز رسانه ملي و اصولا حاكميت تكليفش را با موسيقي روشن نكرده است هنوز نميداند موسيقي خوب است يا بد است ؟؟؟؟!!!!!...نكته اي كه بسيار قابل تامل و تاسف است عدم نمايش سازهاي موسيقي در هنگام پخش احتمالي يك قطعه موسيقي به دليل ارنكاب به گناه است !!!!واي بر حال ملتي كه به موجب ديدن يك ساز موسيقي به گناه بيافتند !!!!!! البته دليل علمي اين مسئله هنوز با گذشت 35 سال و با وجود تحقيقات فراون روشن نيست !!!!!! نكته بعدي سريالها و فيلمهاي رسانه ملي است ... همگان به ياد دارند كه در دهه هفتاد دو طنز پرداز موفق كشور مهران مديري و رضا عطاران چگونه با مجموعه هاي بسيار موفق خودشان موجبات حذب حداكثري مخاطبين را فرهم كرده بودند ...اما اكنون به دليل سياستهاي غلط رسانه ملي و مجموعه هاي بي كيفيت ديگر خبري از اقبال مردم به رسانه ملي نيست ...چرا؟؟؟؟ مگر نام رسانه ،ملي نيست ؟مگر نه اينكه رسانه ملي به همه سلايق و ايده ها احترام گذاشته و نياز مخاطبين را پاسخ گويد ؟؟؟متاسفانه وقتي سياستهاي رسانه ملي اينگونه باشد اقبال مردم به ماهواره هيچ تعجبي ندارد وقابل انتظار است !!!!نكته بعدي پخش مستقيم تاسفبار و ملال انگيز مسابقات برون مرزي تيمهاي ملي كشورمان است ...آيا كيفيت فعلي پخش مسابقات مناسب و شايسته مخاطبان است ؟؟؟؟؟ زمانيكه رسانه ملي البته به ناچار مجبور به سانسور وحشتناك و بي سليقه صحنه هاي مسابقات است آيا ميتوان انتظار داشت بيننده بدون افزايش فشار خون و اتمام صبر و حوصله به تماشاي مسابقه ادامه بدهد ؟؟؟؟ طبيعي است كه مخاطب بدون اندكي درنگ دكمه رسيور را روشن كرده و در پي يافتن كانالي كه بدون هيچ سانسوري تصاوير مسابقات را پخش كند .... چرا رسانه ملي فكر ميكند 75 ميليون ايراني به نگام تماشاي مسابقات مشغول چشم چراني به بانوان هستند ؟؟؟؟!!! آيا آين تحميل تفكرات خود به مردم نيست ؟؟؟؟توهين به شعور مخاطبان نيست ؟؟؟؟به فرض اينكه در بين تصاوير صحنه هاي نامناسب نيز مشاهده شود آيا رسانه ملي اين حق را دارد تا اراده و اختيار ببيننده را سلب كرده و تفكر خود را حاكم كند ؟؟؟؟؟ نظرات جناب نماينده مجلس درخصوص عدم جذلبيت برنامه هاي رسانه ملي قابل دفاع است اما تا زمانيكه راه حل اقبال مردم به رسانه ملي ، تحميل ايده ها و تفكرات خود به مخاطبين معرفي شود همين وضعيت خواهد بود ......مردمي كه زندگيشان به واسطه اوضاع نابسامان اقتصادي و معيشتي دچار استرس و تنش است كمترين حقشان اين است كه با ديدن يك برنامه شاد و مفرح و متنوع ،روحيه شان تقويت شده و دوباره براي يك روز پر تنش و پر استرس اماده باشند !!! (2373658) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۳:۲۸:۱۹
شماها دست از متولی بودن مردم بردارید
آنگاه همه چیز درست میشود

کی به شماها گفته که باید اینطور به مردم خوراک بدهید یا آن طور؟
شماها که باشید، خود محتاج خوراک هستید

دست از توهمات بردارید کسی شماها را نیافریده که مردم را ارشاد یا هدایت کنید

بگذارید اهل فرهنگ و تمدن، هنر و زیبایی و اخلاق جای شماها را بگیرند آنگاه خواهید دید جامعه هر روز گلستان تر میشود

بنابراین اراه درست این هست که مردم شماها را ارشاد کنند و به شماها بگویند چه چیز برای شما خوب هست و چه چیز برای شما مضر

فراموش نکنید مردم صاحبان اصلی هستند و شماها خدمتگزار. به این خاطر صاحبان اصلی انتظار خواجه-گی و سروری از خدمتگزاران ندارند (2373663) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۳:۲۸:۴۶
خوش به حال خودم که هیچکدومو نگاه نمیکنم. نه ماهوارشو نه برنامه های صداوسیما رو. فقط اینترنت... (2373664) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۳:۵۴:۵۲
من از تمام برنامه های صدا سیما فقط راز بقا رو که اون هم نیمه های شب می ده بهترین برنامه صدا و سیما می دونم
تازه دیش جمع کردن هم نوعی تمسخر و مردم رو به واکنش نشان دادن و تحریک روحیات اونها واردار می کنه اول باید بستر سازی مناسب و برنامه های مناسب رو ایجاد کرد اون وقت دیش ماهواره رو خود مردم جمع می کنند مگر اون موقعی که برادر مهران مدیری فلیم می ساخت از ترافیک تهران و شلوغی شهر ها در ساعات پخش فیلم خبری بود . الان کجان (2373713) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۳:۵۶:۰۴
مشکل صداو سیما بیشتر در یک سویه نگری هاست، نه کیفیت برنامه ها. صدا و سیما ملی نیست و به همین دلیل اغلب مردم تمایلی برای دیدن برنامه های آن ندارند. صدا و سیما را به دست کسی بسپارید که از نگاه جناحی و سیاسی به یک رسانه ملی پرهیز کند. آن وقت می توان در باره برنامه ها قضاوت کرد. (2373715) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۴:۰۴:۰۹
بهترین راهکاری که شور و نشاط مضاعفی را در جامعه تزریق خواهد کرد خصوصی سازی در عرصه رسانه ملی است.
صداو سیما در حال حاضر بیش از اینکه کارکردی اجتماعی و فرهنگی داشته باشد کارکردی سیاسی دارد و به همین علت در جلب نظر حداکثری موفق نخواهد بود.
صداوسیما نیاز به چابک سازی دارد و لازم است که مسئولیت های اجرایی خود را واگذار و به نظارت و صدور مجور بپردازد. اصل 44 باید وارد عرصه فرهنگ هم بشود. (2373735) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۴:۰۴:۱۴
با آرزوی سلامتی برای برادر جانباز عزیز و همه بیمارنی که امکان فعالیت روزانه را از دست داده اند.
دوستان ضمن پذیرش تمام نکات یادآوری شده باید نکته مهم دیگری را به مسئولین محترم ازجمله ریاست محترم صدا و سیما و نمایندگان محترم مجلس یادآوری کرد:
به خاطر داشته باشید از رسانه های جهانی هدفی بسیار مهم دنبال می شود و آن عبارت است از تلقین این اندیشه که فرهنگ و تمدن غرب در سطحی بسیار برتر و بالاتر از تمدن های چند هزاره شرقی قرار دارد. (2373736) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۹:۴۷:۰۴
همین طور است که شما می گویید. اتفاقاً در القای این باور موفق هم شده اند. چرا؟ (2374191) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۴:۰۶:۰۶
آنهایی که اهل آمار و اهل فن و مردم شناس هستند گواهی دهند که شبهای والیبال ، فوتبال ملی،سریال های کمدی ، مناظره های تلویزیونی ، شبکه های ماهواره ای چقد از بینندگان خود را از دست میدهند ؟ بگویند به مردم : بابا مردم سرگرمی می خواهند ، مردم بیش از 12 ساعت در استرس و ترافیک و ... به خانه برمی گردند که سریال خنک شعاری تک بعدی پیرزن پسند ببینند؟ (2373741) (alef-10)
 
کرمی
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۴:۱۰:۴۷
سلام .تا مادامی که مو مشکی رنگ شده ها از مدیران صدا و سیما هستند .بهترین برنامه ها در پخش اخبار و حیات وحش وسریالهای تکراری با موضوع مشابه خواهد بود .تلویزیون نیروی جوان و خوش فکر می خواهد. (2373750) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۴:۱۱:۰۷
موسیقی و دیگر موضوعات جذاب دو عامل جلب مخاطب از سوی ماهواره است به نظر من صداوسیما اگر میخواهد توفیقاتی در جلب نظر مخاطبان داشته باشد باید در این دو مورد بیشتر کار کند البته در مورد مسایل سیاسی هم باید کمی بازتر عمل کند و خطوط قرمز ساختگی رو کنار بزند اگر به این نکات توجه شود دیگر هیچ دیشی بر روی هیچ پشت بامی دیده نمی شود (2373753) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۴:۱۸:۲۱
البته خداییش شبکه پویا خیلی خوبه برنامه هاش هم جذابه نمایش هم بدنیست بعضی وقت ها فیلم های خوبی پخش می کنه ما که فقط این دوتا شبکه را می بینیم اخبار صدا و سیما که غیر قابل تحمله من اخبار را از سایت ها می خونم (2373764) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۴:۴۳:۰۰
صدا و سیما باید روی مولفه‌هایی که براش مزیت نسبی داره تاکید کنه.
به خدا حفظ اصالت‌ها خیلی بهتر میتونه به جذب مخاطب کمک کنه.
بنده الان نه ماهواره می بینم
و نه تلوزیون(فقط در حد اخبار)
ب.
.
.
با با به داد برسید (2373800) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۴:۴۸:۴۹
من خودم سریالهای ماهواره را نگاه نمیکنم من دوست ندارم به کسی که دوست دارد احترام میگذارم اما من دوست ندارم چون احساس میکنم انقدر رویایی و دور از واقعیت هستند که کسی که باور میکند رویا پرداز است مثلا اینکه اینها نه مشکل کار دارندنه مشکل مسکن نه مشکل در امد فقط مانده عاشق شوند و دنبال یکی بیافتند و توطئه کنند تا روزگارشان بگذرد از کار و تلاش کمتر خبری هست همه اش توطئه است تا فکر اما خوب تلوزیون ایران را هم نمیتوانم تحمل کنم از حجاب نشان دادن بدم میاید از دروغ بدم میاید از اینکه موسیقی نیست بدم میاید د رماهواره گاهی موسیقی نگاه میکنم گاهی اخبار و گاهی هم سریالهای کره ای که بیشترنجیبند و در ان همیشه کار هست وخانواده خانواده است اما اگر همین ماهواره که کلا شاید در روز یک تا دوساعت نباشد واقعا کلافه میشوم از برنامه های تلوزیون اایران بیزارم شرم اوراست تحقیر امیز است برنامه کودک یک زمانی محله برو بیا بود مدرسه موشها بود هنوز کلاه قرمزی در صدر است اما حالا عمو پور رنگ با یک بچه لات واقعا لات بی ادب برنامه کودک اجرا میکند که فرزند من هم کمتر از ده دقیقه ان را هم نگاه نمیکند (2373806) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۴:۵۱:۰۳
یه شبکه آی‎ ‎فیلم‎ ‎از تبلیغات دور بود که اونم الان وسط فیلم هم تا نصف کادر تبلیغ فروشگاه اینترنتی میاد ‎!‎ خدا هم تو کار این صداوسیما مونده :/ (2373809) (alef-10)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۵:۲۰:۵۲
تا وقتی این همه خطوط قرمز رسمی و غیر رسمی وجود دارد تلویزیون ایران هیچگاه به گرد پای شبکه های ماهواره ای نخواهد رسید ! (2373859) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۵:۲۲:۵۸
تا وقتی سیما نتواند یا نخواهد حتی یک ساز را نشان بدهد دیش های هم روی بام ها هر روز بیشتر خواهند شد ! (2373863) (alef-10)
 
دانشجو
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۶:۰۱:۱۸
چه عیبی داره که سینمای خانگی هم یک کانال باشه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی یک کانال تلویزیونی خبری داشته باشه، میراث فرهنگی یک کانال گردشگری داشته باشه، محیط زیست هم یک کانال و دهها کانال علمی و تخصصی و دینی با تنوع موضوعی و .... که می تونه در جلب و جذب مخاطب کمک کنه ... ضمن اینکه مسوولان گوگل اعلام کرده اند در آینده نزدیک چند قمر برای دریافت ماهواره با قدیمی ترین تلویزیون ها به دور زمین خواهند فرستاد همینطور برای آنلاین اینترنت ... آیا باید رفت و این قمرها را از دور کره زمین جمع آوری کرد.... اگر کمی به دنبال آموزش " انتخاب" بین اقشار باشیم و کار را به مردم بسپاریم خود مردم ایران اینقدر شریف هستند که بدونند با این بحث چکار کنند... باید اعتماد کنیم .... دانشجو (2373913) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۶:۰۹:۰۶
سلام واقعا باعث تاسف است که صدا و سیما بخاطر جذب درآمدهای تبلیغاتی کلی تبلیغات ناسالم و مضر به خورد مردم میدهد . این صدا و سیما به جای ملی باید صدا و سیمای میلی است هر طور که میل خودشان هست برنامه ریزی مینمایند اصلا نظر مردم مهم نیست همین رادیو یک ساعت میخواهی داخل ماشین رادیو گوش کنی و یک چیزی به معلومات و دانشت اضافه شود باید 50 درصد این زمان را به تبلیغاتهای تکراری گوش کنی دیگر هم از این کالاها متنفر شدم هم از رادیو!!!!!!!!!!! (2373924) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۶:۵۰:۲۷
اين شد يه حرف حساب و منطقي (2373978) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۶:۵۰:۵۱
خدا پدرتان را بيامرزد (2373982) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۶:۵۱:۲۳
بالاخره الف يه حرف حساب هم در وب سايت اش گذاشت (2373983) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۶:۵۱:۴۶
لطفا كارهاي سخت را به صدا و سيما ندهيد ! (2373985) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۶:۵۲:۱۰
كار اساسي است اما مرد عمل مي خواهد (2373987) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۸:۱۷:۴۰
من ماهواره ندارم و نگاه هم نمیکنم
ولی نکاتی هست که شاید باید بهش توجه بشه
اول اینکه جمع کردن ماهواره با زور نشدنیه چرا که مردم میگردن و یه راه دیگه براش پیدا میکنند مثل قضیه فیلتر و فیلتر شکن
دوم اینکه این دوستانی که دم از کیفیت میزنند میتونن یه کم توضیح بدند که دنبال چه کیفیتی تو ماهواره هستند که تو صدا و سیما پیدا نمیشه؟
دیدن مستقیم مسابقه والیبال از ماهواره بدون سانسور توجیه درستری هست تا اینکه بیایم و بگیم که برانامه های تلوزیون بی کیفیت هست و ما بجاش ماهواره نگاه میکنیم
مطمئنا اگر ما در اخبار دروغ می گوییم تو اخبار ماهواره هم دروغ زیاده و فکر نمیکنم همیشه یک طرف مطلقا راستگو و طرف دیگر مطلقا دروغگو باشه (2374104) (alef-10)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۸:۳۷:۴۰
از منتقدان ضرغامي واحمدي نژادهستم.اما بايد انصاف را رعايت کنيم. اينکه مردم از ماهواره استفاده ميکنند سليقه شخصي انهاست ونيازي به جنجالها نيست. ماهواره تکنولژي است که در جهان مورد استفاده قرار ميگيرد . اگر شما ازنگاه کردن برنامه هاي ماهواره سود ميبريد ادامه دهيد اگرزيان ميکنيد عقل حکم ميکند که استفاده نکنيد. اين هيچ ربطي به ضرغامي و برنامه هاي صداوسيما ندارد. هرچند بايد قبول کرد اگر برنامه هاي صدا وسيما باکيفيت هم باشد عده اي که نيازشان به برنامه هاي ماهواري است ادامه خواهند داد. ضرغامي و هرکس ديگري نميتواند نيازاين عده تامين کند!! اما اين را قبول دارم تاضرغامي هست تلويزيون ما مخاطب نخواهد داشت بطور مثال ايا دربين مديران صداوسيما بجز نيروهاي اصولگرا ، کس ديگري از ساير عقايد و افکار وجود دارد؟بجرات ميتوان گفت خير!!خب در اين صورت افراد،چاپلوس رشد ميکنند و شما نبايد از چنين سازماني انتظار برنامه باکيفيت داشته باشيد. امثال ضرغامي و اخمدي نژاد ، بجزايجاد اختلاف بين مردم کار ديگري نکرده اند. صدا وسيما به لانه کاسبان فتنه تبديل شده است.وخوب هم کاسبي ميکنند!چشم حسودشان کور. شما برنامه هاي شناسنامه راديده ايد بجز تبليغ يک جريان سياسي چيز ديگري مشاهده ميکنيد؟ خدا شاهد است احترام زيادي به آقاي دکتر مرندي قائل هستم و همواره به ايشان راي داده ام اما چه،لزومي داشت ايشان عليه اقاي ميرحسين موسوي که در حصر است وهيچ امکان دفاعي اژ خود ندارد سخن بگويد.؟اين نمونه اي از خروار است صدا وسيما هيچگاه دنبال اتحاد ملت نبوده است .محلي است براي کسب.!البته بنده اصلاح طلب نيستم. وقتي اسم مستعار خود را بنده خدا گذاشتم سعي کردم خدا را ناظر براعمال و گفتار و نوشتار خود ببينم.،من مطمئن هستم روز قيامت بايد پاسخگوي اعمال خود باشم. خداکند روزي همه اين چنين فکر کنند. به اميد آن روز.البته بعيد ميدانم اين مطلب چاپ کنيد مگر بنده خداباشيد!! (2374130) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۹:۰۷:۴۱
اونوقت کی گفته موسیقی حرامه مسلمان بودن گناه ما هستش که همیشه باید سوگوار و عزادار باشیم . با این وضع که نباید چیزی نشون بدن همون رادیو بهتره (2374159) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۲۰:۱۲:۰۸
سانسور خبری و تصویری صدا و سیما ، مصداق توهین به شعور و شخصیت بینندگان است. بهترین پاسخ به این توهین ، تحریم و تماشا نکردن آن می باشد. (2374225) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۲۰:۳۸:۵۶
صدا وسیما بجای انکه بخواهد با رسانه های بیگانه رقابت کنه با مردم ایران داره رقابت میکنه ومیخواهد انهارا دربی خبری نگهدارد اخبارهای دست چندم وبیشترانها سانسورشده ودروغ ویا جانبداری بی مورداز بعضی گروههای داخلی یاخارجی اخباری که رسانه های بیگانه چندروزقبل انرا پخش کردن سیمای ایران با تحلی های دروغ وتکذیب های مکرر انرا به خورد مردم میدهد که انهم بعداز چندروز دروغ بودن ان معلوم میشه شبکه های راه اندازی میشه که به اندازه انگشنهای دست مخاطب ندارد فقط ادمهای که مشغول پخش هسن انرا نگاه میکنند اخه شبکه بازار را با این مه هزینه به خاطر چی راه اندازی کرده اید میشه هزینه چند میلیاردی که ماهانه صرف ان میشه به ساخت فیلمهای با سناریوهای ایرانی ساخته بشه ما مخالف با ساخت فیلم های مذهبی نستیم ولی اگر همین صدا وسیما چندتا فیلم ایرانی را از روی شاهنامه ویا پهلوانان ایرانی درست کند خواهنددید چقدر بیننده دارند انها با تمام گذشته ما سرعناد دارند مگر در ایران پادشاه خوب نداشته ایم اگر همه شاهان گذشته بدبودن ایران چگونه تا حالا اینجوری سرپا ایستاده تاریخ راجعل کرده وبخورد مردم دادن باعث شده که حتی فیلمهای مذهبی هم به مذاق ایرانی ها نچسبه اگر چندتا فیلم مذهبی هم شانس اورده وببیننده داشته بخاطر درام بودن ان بوده مانند حضرت یوسف مردم بیشتر بفکر زلیخابودن تا خود حضرت یوسف یا فیلم مختار که مردم ایران بخاطر رضارویی گری که در نقش یک ایرانی بازی میکرد انرا نگاه میکردن که چگونه مردانه از امام حسین دفاع میکرد وگرنه انها هم بیننده ای نداشتن چون نوع ساخت این فیلمها کارگردانهای قوی میخواهد مانند ده فرمان وگرنه کارگردانهای ایرانی نمیتوانند این نوع فیلم هارا درست از اب دربیارن خلاصه بااین صدا وسیما طولی نمیکشه که دیگر روی پشت بام ها بجز دیش ماه واره انتنی نخواهید دید (2374261) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۲۱:۵۰:۱۷
تلویزیون ایران
ت تجمل
ل لوس بازی
و واویلا
ی یاس و ناامیدی
ز زورگویی
ی یک سری حرف های مفت
و ولخرجی
صدا و سیما
ص صداقت نداشتن
د درد
ا آگهی های الکی
و وقت کشی
س سردرد
ی یاوه
م مچگیری
ا افسوس بر ما ملت (2374356) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۲۲:۰۸:۱۶
نظر بنده را منتشر نکرديد. عيبي يوخ!!
لکن نظرم را به ضرغامي بدهيد تاخود قضاوت کند بااين کشور ومردم چه کرده است. (2374378) (alef-13)
 
کامران
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۲۳:۰۰:۴۲
موندیم چیکار کنیم هرچی هم میگن مردم صدا وسیما اصلا حرفهای مردم رو حساب نمی کنه منتشر کنید لطفا (2374477) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۰۱:۳۹:۰۵
چرا دیشها را جمع کنیم که هزینه بالای دارد صدا سیما را جمع کنید کلی صرفه جویی اقتصادی دارد (2374652) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۰۹:۲۰:۱۶
تا وقتی این حرفای الکیی هست جامعه در هیمن حالت میمونه چرا ما همیشه عادت دارین بدترین حالت هر چیزی رو در نظر بگیریم بابا دنیا دنیای پیشرفته ثانیه به ثانیه هست آخه تا کی این حرفای الکی چقدر حذف موسیقی اثر داره چقدر سانسورهای بازیهای جور واجور ... به خدا مردم ما هم حالیشوه انقد بدبخت نیست که به خاطر زنهای بی حجاب که فقط دارن تو تلویزین می بینن زندگیشو به مشکل بخوره .... چقدر دورغ تو این اخبارا میگین ... چرا فکر می کنید مردم چیزی حالیشون نیست چرا مردم رو اینطوری نادان فرض می کنید بسه واقعاً جای تاسفه من خودم آدمی هستم که ماهواره رو شاید ماهی یکبار هم نگاه نمی کنم ولی میخوا بگم مردم رو اونطوری که خودتون دوست دارین فرض نکنین مردم ما انسانهای فهیمی هستن دوره این فشارها گذشته از این افکارتون دست بردارید ... انقد جوونها رو محدود نکنین ... دنیا رو اونجور که دوست دارین نشون ندین ... متاسفانه تلویزیون ما فقط یک رسالت داره تمام کشورهای دنیا فاسدن و از نظر اخلاقی مشکل دارن و ما بهترینیم هرچی محدود تر بهتر..............هرچی دروغ توش بیشتر بهتر .... (2374863) (alef-13)
 
عادل
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۳۶:۱۶
حذف برنامه های طنز وکارگردانها همچون مهران مدیری و....
حذف کارگردانهای مطرح صدا و سیما و ارسال انها به سینما بصورت قهری و غضبانه
برنامه های بی کیفیت
تکراری
عدم پخش فیلمهای سینمایی مطرح جهان و ایران
عدم برنامه های مستند در مورد هنرمندان و شاعران و...
البته بعد از فوت اعلام می کنند که فلان هنرمند ...
و.... (2375231) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۲:۴۱:۰۲
وقتی من مطمئن شدم که صدا و سیما مشکلات واقعی مردم را منعکس نمی کند لذا تصمیم گرفتم برنامه های صدا و سیما را نگاه نکنم و با خزید دستگاه گیرنده ماهواره از خبر های آنها استفاده کنم (2375426) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۸:۵۳:۱۱
خیلی هم ضرغامی خوب است و همین که در 20 کانال ضد صحیونیست پخش می شود ممنون الله هستیم (2376576) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۱۱:۱۱:۴۲
اغراق ميكنيد. ما در امريكا سريالهاي صدا و سيما را مي بينيم و لذت مي بريم. (2377686) (alef-10)
 
بیات
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۱۲:۴۱:۳۹
دلیل استفاده مردم از ماهواره به چند دلیل است ١-برنامه های بی کیفیت و تکراری ٢-برای خود ومخابرات کار می کنند دو نفر گذاشتن سر یک مسله غیره مفید یک مسابقه پیامکی ووقت مردم وبی موطفا ٣-در گفتگو ها دو نفر طرف خود با هم منازه می کنند باید یک مخالف باشد برنامه تماشا گر پسند باشد ۴- کلا صدا وسیما انصاری است و وبی طرف نیست ۵-و خیلی سانسور می کنند . به این دلیل مردم به طرف ماهواره رو می اورند این یک بی سواد هم می داند احتیاجی این همه بوجه و کارشناسی و وقت طلف کردن نمی خواهد (2377875) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۱۶:۳۳:۰۰
صدا و سيماي ما متاسفانه ملي نيست چون فقط هرچي خودش دوس داره پخش ميكنه و فقط تريبون يك گروه خاصيه و سانسور و.... بيداد ميكنه.
پس حقشه كه مردم تحريمش كنن و فقط ماهواره ببينن. (2378367) (alef-10)
 
نگران از عمل صدا و سیما
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۳۰:۱۶
صدا و سیما = گرایش مردم به شبکه های خبری خارجی زیرا صحبت سیاسیون دنیا را به میل خود تغیر می دهد غافل از اینکه اکثر مردم سخنان سیاسیون را با زبان خودشان گوش می کنند تا زمانی که صحبت دیگران وارونه گفته شود گرایش به شبکه های بیگانه هر روز بیشتر و بیشتر میشود (2380731) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.