نظر منتشر شده
۴۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 250143
سحرخیز: خیلی‌ از اصلاح‌طلبان بر خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند
واکنش ها به سخنان سحرخیز / انتقاد به عدم مرزبندی اصلاح طلبان با سکولارها
بخش داخلی الف، 3 آذر 93
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۲
عیسی سحرخیز از فعالان اصلاح‌طلب، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات در گفت‌وگو با یک سایت ضدانقلاب تأکید کرده است که «خیلی‌ از اصلاح‌طلبان بر خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند.»

این سخنان سحرخیز واکنش هایی را از سوی فعالان سیاسی در پی داشت و در اکثر رسانه های اصولگرا بازتاب پیدا کرد، شایان ذکر است که این رسانه ها برای گرفتن مصاحبه در این زمینه به سیاسیون اصولگرا اکتفا نکرده و سراغ اصلاح طلبان نیز رفته اند، اصلاح طلبانی که ابتدائاً سخنان سحرخیز را با سکوت و سانسور گذراندند اما اینک در پاسخ به رسانه های اصولگرا گویا سخنانی دارند که معلوم نیست چرا پیش از این و در رسانه های خودشان آن را بیان نکرده اند. در ادامه برخی از این واکنشها را از نظر می گذرانیم:

انتقاد ما به اصلاح طلبان عدم مرزبندی با سکولارهاست

محمدکاظم انبارلویی رئیس مرکز امور سیاسی حزب موتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با فارس ضمن تقسیم اصلاح‌طلبان به دو دسته اصلی اظهار داشت: یک دسته از آنها نظام و انقلاب را قبول ندارند و سکولار هستند و در طول تاریخ انقلاب نیز کارنامه مشخصی داشته‌اند این افراد در فتنه ۸۸ عملکرد آشکاری از خود به جای گذاشتند و اگر فرصتی هم پیدا کنند در مقابل نظام می‌ایستند و از هیچ تلاشی برای سرنگونی حکومت دریغ نخواهند کرد و اوج شرارت‌های این عده در فتنه ۸۸ ملاحظه شد اما دسته‌ای دیگر از اصلاح‌طلبان معتقد به امام (ره) بوده و حاضر نیستند استقلال و عزت مملکت را بفروشند.
وی در خصوص اینکه چرا اصلاح‌طلبانی که معتقد به نظام و ولایت فقیه هستند حاضر نمی‌شوند از این فرد و چنین اظهاراتی تبری بجویند، تاکید کرد: کسانی که معتقد به امام هستند احساس شرم می‌کنند که شخصی از داخل جریان آنها چنین مواضعی را اتخاذ می‌کند و به دلیل خجالتی که دارند راغب نیستند در مورد این موضوع صحبت کنند. انبارلویی با ابراز اینکه یکی از انتقادات ما به اصلاح‌طلبان این است که چرا با این جریانات و افراد مرزبندی نمی‌کنید خواستار موضع گیری رسمی این طیف در قبال این سخنان شد.

اصلاح طلبان در قبال انحرافات منفعل نباشند


زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم با اظهار تاسف از اظهارات سحرخیز ، گفت: افکار عمومی سحرخیز را به عنوان یک عنصر اساسی در بدنه اصلاح‌طلبان می‌شناسند و انتظار این است که کسانی که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند در مقابل اینگونه صحبت‌ها موضع‌گیری کنند. وی افزود: وقتی یک اصلاح‌طلب می‌گوید: برخی اعضای این طیف علاقه‌ای به امام خمینی ندارند و قصدشان این بوده که از ولایت عبور کنند، یعنی اینکه این تفکر در بین برخی اعضای اصلاح‌طلب جاری بوده است و اگر آنها خود را در این نظریه نمی‌بینند بهتر است به صراحت بگویند که چنین تفکری را قبول ندارند. وی با بیان اینکه سکوت آنها یعنی قبول سکولاریسم و سایر نظریه‌هایی که امثال سحرخیز و سحرخیزها اعلام کرده‌اند، ابراز داشت: ما همیشه دیده‌ایم که وقتی انحرافی در بین اصولگرایان مشاهده شده کسانی که خود را در چارچوب اصولگرایی می‌دانستند در برابر آن اعلام موضع کرده‌اند و منفعل نبوده‌اند، پس ما این انتظار را داریم که کسانی که خود را در راه و روش اصلاح‌طلبی می‌دانند، اگر واقعا اعتقادی به تفکرات و نظریه‌های امثال سحرخیز ندارند مرزبندی شفافی داشته باشند. در غیر اینصورت این تفکر در بین افکار عمومی بوجود می‌آید که این سخنان در جلسات داخلی اصلاح‌طلبان مطرح شده و او در سانه‌ها این مواضع اعلام می‌کند.

اصلاح طلبان برچسبی را که این عامل آمریکا به اصلاحات چسبانده پاک کنند

حجت‌الاسلام مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم گفت: عیسی سحرخیز انسان فاسقی است چراکه وی با رفتار خود و پناه بردن به ضد انقلاب‌ این موضوع را اثبات کرده است.
وی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرمایند "هرگاه فاسق برای شما خبری آورد، در آغاز نپذیرید و تحقیق کنید و ببینید راست می‌گوید یا دروغ". لذا به دلیل اینکه عیسی سحرخیز از فاسقان محسوب می‌شود، باید برای صحت حرف وی تحقیق کرد پس قضاوت ما درباره اصلاح طلبان نمی‌تواند مبنای خبر سحرخیز باشد.
طائب با اشاره به لزوم ریشه‌یابی اظهارات سحرخیز گفت: سحرخیز با غلتیدن در دامن ضد انقلاب اثبات کرده است که وابسته به آنهاست؛ بنابراین این سخن سحرخیز می‌تواند مأموریتی برای عادی سازی فاصله گرفتن از خط امام خمینی(ره) باشد؛ یعنی مدعی شود که عده‌ای از اصلاح طلبان با خط امام(ره) فاصله گرفته‌اند در حالی که اصلاح طلبان اعلام می‌کنند که ما در خط امام خمینی(ره) هستیم.
وی ادامه داد: آقایانی که با آرم اصلاحات آمده‌اند و مدعی اصلاحات هستند، باید موضع خود نسبت به اظهارات عیسی سحرخیز روشن کنند و برچسبی که توسط این عامل آمریکا، به اصلاحات چسبانده می‌شود، را از خود پاک کنند.

اصلاح طلبان اصیل بیش از سایر احزاب به امام علاقه مندند

محمد علی ابطحی از فعالان جنبش اصلاحات در واکنش به اظهارات سحرخیز گفت: امام خمینی هویت انقلاب اسلامی است. وی تصریح کرد: اصلاح طلبان اصیل بیش از سایر احزاب خود را از علاقه‌مندان به امام خمینی می‌دانند، گذر زمان ارادت ما را به امام خمینی افزون‌تر کرده است

هر تفکری که مقابل تفکر امام(ره) باشد تفکر اصلاح طلبی نیست

در همین راستا داریوش قنبری نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اظهارات عیسی سحرخیز گفت: قاطعانه می‌گویم هر تفکری که دیدگاه امام (ره) را قبول نداشته باشد و بخواهد فراتر از چارچوب‌های نظام حرکت کند از اصلاحات خارج است. اصلاح‌طلبی برخواسته از متن انقلاب و امام(ره) است و کسانی که فراتر از چارچوب‌های نظام حرکت می‌کنند در اصل اصلاح‌طلبی را به درستی درک نکرده‌اند.
قنبری با ذکر این نکته که اصلاح‌طلبی در کل ایده‌ای برگرفته از امام(ره) است، تصریح کرد: اصلاحات و اصلاح‌طلبان به دنبال تقویت چارچوب‌های نظام هستند و چارچوب‌ها در قانون اساسی مشخص شده و جایگاه امام(ره) و رهبری در تفکرات اصلاح‌طلبانه وضعیت شفاف و مشخصی دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان با انتقاد از سخنان افراطی عیسی سحرخیز، خاطرنشان کرد: هر دیدگاهی بخواهد مقابل امام (ره) باشد و مخالف تفکر ایشان باشد آن تفکر اصلاح‌طلبی نیست؛ بهتر است کسانی که اینگونه اظهارات را بیان می‌کنند عنوان اصلاح‌طلب را برای خودشان انتخاب نکنند و عنوانی که متناسب با خودشان و اظهاراتشان است را انتخاب کنند.

اصلاحات با جریانهای ساختارشکن مرزبندی شفافی دارد

همچنین احمد حکیمی‌پور رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به ادعاهای مطرح شده عیسی سحرخیز اظهار داشت: صحبت‌هایی که آقای سحرخیز انجام داده نظر شخصی خودشان است و ربطی به اصلاح طلبان ندارد؛ آنچه به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار و گروه‌های اصلاح‌طلب که در قالب شورای هماهنگی جمع شده‌اند، بر می‌گردد این است که ریشه این جریان به خط امام بر می‌گردد.

وی افزود: اساس شکل‌گیری جریان اصلاحات از ۲۵ سال پیش و در قالب گروه‌هایی که در خط امام هستند به خاطر علاقه به مشی حضرت امام (ره) است.

حکیمی‌پور با یادآوری این موضوع که تبار اصلاح‌طلبان به خط امام(ره) بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: ما حتی درون شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تشکلی به عنوان مجمع نیروهای خط امام داریم.

وی ادامه داد: جریان اصلاحات با حرکت‌هایی که ساختارشکنانه است و به نوعی ثبات و امنیت ملی را دچار آسیب می‌کند مرزبندی شفافی دارد.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پاسخ به این سؤال که آیا شما عیسی سحرخیز را اصلاح‌طلب می‌دانید، خاطرنشان کرد: خیلی‌ها می‌توانند خودشان را به جریان اصلاحات منتسب کنند ولی شیوه فعالیت تشکل‌های اصلاح‌طلب کاملاً روشن و واضح است و این افراد سخنگوی این جریان شناسنامه‌دار نیستند.
 
ali
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۵:۳۴:۲۳
شماها چطور حرف یک نفر را به طور کامل به پای اصلاح طلبان می نویسید؟؟؟
چطور زمانی که رئیس جمهور محبوب شما ماها را خار وخش می نامد شماها دم برنمی آورید؟؟چطور زمانی که مجلس را هیچ می انگاشت شماها دم بر نمی آوردید واصولگراها مرز خود را با وی روشن نمی کردند چطور زمانی که در مقابل حکم رهبر ایستاد اصولگراها مرز خود را با وی روشن نکردند اما امروز حرف یک نفر را به پای یک جریان می نویسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رهبران اصلاحات مشخص هستند وحرفهای انها نیز مشخص (2507281) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۶:۴۰:۱۰
البته شما از یک اکثریت اصلاح طلب که با رهبری مشخص در این مملکت حرکت می کنند حرف میزنید. در هر صورت شجاعت آقای سحرخیز ستودنیست که خط فکری خود را شفاف اعلام میکند، و اصلاح طلبی را محدود به گزینه اکثریت اصلاح طلب نمیکند.

کاش تمام افراد و جریانهای سیاسی (چه چپ و چه راست) با این صراحت حرف میزدند، تا هم مردم تکلیفشون مشخص بود و داعم با واژه های رنگاگین مواجه نمی شدند، و هم جریانات سیاسی وزن اجتمایی خودشون را بهتر میدونستند.

البته آن زمان دیگه کسی برای گفتن افکارش راهی سیاه چال نمی شه! (2507495) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۶:۵۵:۰۷
خوب شد شما این رییس جمهور سابق دارید که هرچی شد تندی به اون ربطش بدید . اقای سحرخیز یک نفر نیست جز لیدر های اصلاح طلبان است (2507528) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۷:۴۷:۴۲
دقیقا با نظر علی موافقم ! سحرخیز بی خودکرده از قول همه اصلاح طلبان حرف زدند اتفاقا یکی از اعتراضات اصلاح طلبان این است که چرا از اهداف امام راحل فاصله گرفته ایم ویک انتقاد همیشگیشان به این بوده وهست که چرا سخنان امام راحل به صورت گزینشی وسانسور از رسانه ها ومخصوصا صدا سیما پخش می شود ! (2507731) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۸:۲۳:۱۴
رئیس جمهور محبوب ما گفت کسانی که مقابل رای 40 میلیونی مردم می ایستند خس و خاشاک اند و به رای دهندگان به رقیب هیچ توهینی نکرد، حالا شماها به خودتون گرفتید مشکل چیز دیگس.... (2507836) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۲:۰۳
دوما: حرف اصولگرایان را درمورد اصلاح طلبان قبول ندارید، حرف خود اصلاح طلبان را هم درباره اصلاح طلبان معتبر وو مستند نمی دانید؟؟؟

رو را بروم.
بنده خدا سحرخیز صداقت دارد. (2507973) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۸:۰۰
یه جوری برخورد نکنید که انگار هیچکس عیسی سحرخیزو نمیشناسه و یارو یه عنصر پرت و پلا و جزئی اصلاحاته

عیسی سحرخیز و آیت الله هاشمی
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=179553 (2507997) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۵:۴۳:۵۰
دکان و بازار جناحی دیگه متاعی نداره. دست هر دو جناح برای جامعه و رهبری رو شده. دولتهای هر دو رو دیده ایم. هر دو جناح آمدند بیت المال را جارو کردند و بردند و پشت سر آمارهای کاذب رشد اقتصادی و حباب بورس رانتی و افزایش رفاه و 3800 دانشجوی دکتری رو به جا گذاشتند.
باید جناح جدیدی ایجاد بشه که دکان و بازار این کاسبان رو نداشته باشه. (2507314) (alef-17)
 
سرباز ولایت
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۷:۰۱:۰۹
کاملا موافقم... احسنت.... هردوجناح ضعف خودرا در پیشبرد کشور نشان داده اند. نیاز به یک تحول اساسی است............. (2507558) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۵:۴۷:۱۳
اخه سحرخیز الان چیکارس که شما حرفشو تیتر 1 کردید؟ (2507334) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۶:۴۶:۱۳
آدم بسیار متشخص و اصلاح طلبی که افکارش شاید در جریان اصلاح طلبی اکثریت جا نشه. ولی خوب برادران برای زدن جریان اصلاح طلب اکثریت دست به هر کاری میزنند. تو این موقعیت مصاحبه من و شما هم تیتر یک میشه! (2507507) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۹:۰۴:۱۶
بندگان خدا الفیون هم چیزی از اصلاح طلب ها ندارند چاپ کنند سخن این ادم دسته چندم اصلاحات رو تو بوق میکنند. بالاخره گاف های روزانه اصولگراها رو یه جوری باید جبران کنند دیگه !!! (2508022) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۵:۴۸:۱۳
فقط می خواستم به هر دو جریان بگم مواظب اظهار نظرتان و مانور روی حرف یک فعال سیاسی باشید، تا مثل درگذشت مرحوم پاشایی و واکنش مردم غافلگیر نشید. (2507336) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۵:۵۴:۴۸
ما مردم ایران و آزادی خواهان جهان اسلام و دنیا هرچه دارنم از وجود پر برکت و با عظمت امام (ره) می باشد ، هر کس که راه امام خط امام و مبارزات امام (ره) را نمی پسندید و برخلاف آن عمل کرد خودش خسران دیده دنیا و آخرت شده ، امام (ره) خورشید فروزانی است در ادامه و استمرار حرکت انبیاء ، ائمه که نسل های متمادی تاظهور حضرت بقیه الله اعظم (عج) از آن بهره مند خواهند شد . (2507357) (alef-17)
 
1
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۵:۵۷:۴۲
کاری به صحت و سقم سخن عیسی سحر خیز ندارم اما گفتن این حرف شجاعت میخواد. (2507366) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۷:۰۹:۱۸
هر حریم شکنی ای شجاعت نیست ! مگر اینکه بگویید خط شکن جریان خودش باشد ! (2507595) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۲:۴۱
از طرف یک اصلاح طلب فقط صداقت می خواهد (2507975) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۵:۵۸:۰۴
هر تفکری که مقابل تفکر امام(ره) باشد تفکر اصلاح طلبی نیست!!!!!!!! (2507369) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۶:۵۴:۵۹
بعضی معتقد هستند اصلاح طلبی زیر مجموعه رکن ولی فقیه و اگر کسی از این خط (قرمز) تخطی کنه و اصلاح این رکن را تقاضا کنه اصلاح طلب نیست.
البته این هم "یک نوع" اصلاح طلبیه. (2507527) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۶:۰۱:۰۴
اگر اصلاح طلبان در تشکیلات خود آنتی میکروب و آنتی ویروس قرار می دادند این گونه دچار تب ولرز نمی شدند . (2507387) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۷:۵۹:۲۴
اولا- آقای سحر خیز همه اصلاح طلبان نیست !
دوما - اگر اصلاح طلبان به قول گفته شده ! در کلام می گویند می خواهند از امام خمینی و ولایت فاصله بگیرند بعضی اصولگرایان در عمل این کار را کردند ودیگر اصولگرایان همچنان از آنها حمایت کردند ! (2507760) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۶:۱۳:۲۷
دمش گرم که مثل بقیه فتنه گرها منافق نیست
اصلاح طلبها بیشتر به نوه و نتیجه های امام علاقه دارند تا خود ایشان!!!! (2507431) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۶:۲۲:۱۳
"یک دسته از آنها نظام و انقلاب را قبول ندارند ...."

فقط خواستم بگم کسی یا گروهی که یک کلیت را قبول نداشته باشه دست به اصلاح نمیزنه و خودش را اصلاح طلب معرفی نمیکنه. هر کسی در چهارچوب قانون اساسی خواستار تغییر واصلاح در این نظام باشه(هر اصلاحی) بهش میگن اصلاح طلب و نه برانداز. حتی آقای سحر خیز.

برانداز کسی که از بیخ و بن ساختار نظام را تغییر میخواد بده، مثل انقلاب ۵۷.

پس خواهشن با واژه ها بازی نکنید. (2507460) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۶:۲۲:۱۸
جالبه. اين آقايون (به اصطلاح) اصلاح طلب وقتي يه جا تشت رسوايي شون زمين ميخوره همه يك صدا ميگن كي بود كي بود من نبودم. انصافا هماهنگن. (2507461) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۶:۳۹:۲۵
درود بر اصلاح طلبی. من اصلاح طلبم. چون باید فساد و دروغ و چاپلوسی از ایران برود (2507493) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۶:۵۴:۲۰
اعمال پسر نوح چه ربطی به خود نوح داشت به قول ترکها هرکسی را درقبر مربوط به خودش وبااعمال خودش دفن میکنند، سحرخیز کجای جریان اصلاحات هست؟وسط؟پایین؟ (2507524) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۷:۰۳:۱۵
اظهار نظر کرده .تفنگ بدست نگرفته که با کسی بجنگه.شما هم پاسخ دهید. (2507569) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۷:۵۵:۰۷
اینکه حرف جدیدی نیست.....مگه منافقین و مریم رجوی و گوگوش و کلینتون از جنبش سبز حمایت کردن کسی اعلام برائت کرد؟ (2507746) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۸:۱۰:۳۴
حقیقت همیشه تلخه (2507797) (alef-13)
 
اصولگرا
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۸:۲۸:۳۹
سحر خیز دقیقا واقعیت رو گفته و صداقت داشته حرفها و بیانات امام رو نگاه کنید 100 اصولگرایان او رو بیان میکنند اصلاح طلبان = صفر درصد (2507859) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۸:۳۸:۰۴
چه اشكالي دارد امام خود گفتند هيچ كس نمى تواند براى نسل ديگر تصميم بكيرد اىن شجاعت مى خواست حالا چه اشكالى دارد كسي پدرش ا دوست داشته باشد ولى عقايدش با او تفاوت كند چرا اةن تفكر را بوجود مى اوريد واقعا انسان تعجب مى كند كه براى چيزهاىىى كه انقلاب شد حالا همانها انجام مى گيرد بله نسل جديد با عقايد نسل كذشته فاصله دارد اىردش كاست (2507907) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۸:۴۰:۴۰
امروزه نام اصلاح طلب طیف وسیعی از تفکرات مختلف را در برمیگیرد در میان اصلاح طلبان امروزی از آدم نماز شب خوان وپاک ومنطقی وجود دارد تا افرادیکه فرهنگ لائیک دارند وحتی نیز برای وجود خدا شک وشبهه قائلند!!! واین متاسفانه روال درستی نیست اما ازآنسوی دیگر تمامی اصولگرایان نیز اصولگرای واقعی نیستند بلکه دارند از این آبشخور متلذذ میشوند وبه منافع شخصی وحزبی خود میرسند وتنها چیزی که برایشان مهم نیست اصول است !!! بهترین کار اصلاح طلبان این است که برای خود واندیشه های خود حصاری مشخص داشته باشند واز این بی حساب وکتابی خارج شوند وبرای اصولگرایان نیز لزم است افراد دروغگو ، غالی، منحرف ووو سوء استفاده گر را از میان خود طرد نماید . اگر احمدی نژاد اصولگرا بود من هرگز دوست ندارم اصولگرا باشم و اگر آقای موسوی فتنه گربود من نیز طرفدار این فتنه گریها هستم ( حمایت بنده از شخص آقای موسوی بخاطر حمایتهای بی دریغ امام از ایشان وسخنان راست ودرستی که در مناظره ها فرمودند میباشد ایشان در سال 88 آقای احمدی نژاد را پدیده ای در ........ خواندند وبعدها تمامی اصولگرایان نیز این واژه را درشرح شخصیت آقای احمدی نژاد بکار بردند ) (2507920) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۲:۲۲
مگر قرار است که هر کس اظهار نظری کرد خسابش آورد و پاسخ اش را داد؟ مگر سحر خیز کیست که لازم باشد اصلاح طلبان و یاران امام حسابشان را جدا کنند ؟ده ها نفر از اینها هر روز در رسانه های بیگانه اظهار نظر می کنند قرار نیست اصلاح طلبان کوش شان به آنها باشد تا پاسخ شان را بدهند (2507974) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۴:۱۵
این حرف دل خیلی از اصلاح طلبانه ... میگی نه بزار به مثبت ها دقت کن ... کلا این جماعت بیشتر از آنکه اصلاح طلب باشند ضد دین و اسلام علی گونه اند .. اصلاح و امثالهم فقط یک روکش است و بس ... (2507984) (alef-13)
 
یک اصلاح طلب
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۸:۱۸
عیسی سحرخیز اگر شجاعت دارد اول افکارش را اصلاح نماید. (2507999) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۹:۰۵:۱۱
جز این انتظار نمی رود از این وطن فروشان!!!!!!!
حرف دلشان را زه اند (2508026) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۹:۱۹:۵۱
درست باشه یا نه همون سکولارها دولت روحانی رو سر کار آوردن. برین فکر کنین چرا ازشون شکست خوردین (2508078) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۹:۱۹:۵۸
این مرزبندی کردن دقیقا یعنی چی خطی باید از جایی به جایی کشیده بشه؟ پشت تریبون خاصی چیزی باید خونده بشه؟ توبه نامه ای چیزی هست که باید امضاء بشه؟ تکلیفو معلوم کنن ببینیم ...
ضمنا همه این مرزبندیها چجوری شده که اصولگراها رعایتش می کنن؟ (2508079) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۹:۲۹:۳۲
یعنی اصولگراها همگی به امام علاقه دارند؟ (2508114) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۹:۳۴:۳۰
شاید فشارهای زندان و سختیهای سلول انفرادی که با آرمانهای اولیه امام جور در نمیایددر نظرات اخیر آقای سحرخیز بی تاثیر نباشد .

ضمناخانم طبیب زاده چرا وقتی احمدی نژاد در برابر رهبری ایستاد صراحتا با از مرزبندی نکردید؟ (2508131) (alef-13)