نظر منتشر شده
۱۳۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 187036
صبحانه انتخاباتی الف؛
مردم بخاطر مشائی به خیابان می ریزند؟/ مغازه دو نبش کواکبیان/ ... و اما متکی!
بخش داخلی الف، 21 اردیبهشت 92
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۷
امروز روز آخر ثبت نام متقاضیان ریاست دولت است. چشم ها دوخته به سالن انتخابات وزارت کشور است. تا بعداز ظهر امروز آرایش سیاسی کشور طی روزهای آینده رقم می خورد. از سوئی اخباری که از گعده های انتخاباتی فعالان سیاسی مخابره می شود، حاکی از تغییر چینش نامزدها و تغییر ائتلاف ها است. الف طی روزهای آینده اخباری در این رابطه منتشر خواهد کرد. اما صبحانه انتخاباتی الف به آخرین رویدادهای پنج شنبه و جمعه می پردازد.
 
مشائی رد صلاحیت شود مردم به خیابان می ریزند؟
امروز مشخص می شود که اسفندیار رحیم مشائی می آید یا نه؟ آخرین اظهارات وی مربوط به هفته گذشته است که معتقد بود برخی به بهانه بهار از اسفند دعوت می کنند و بعد هم گفت که اسفندیارم و کینه ای از رستم ندارم. این را هم گفت که از قدیم‌الایام مردم عادت کرده‌اند با سوزاندن ما، چشم بد را از خود دور کنند. به این ترتیب شاید هم نیاید.
 
با این حال یاران وفادار اسفندیار دولت که در این روزهای پایانی نیز دست از حمایت بر نداشتند هفته گذشته اظهارات جالبی داشتند. حجت الاسلام شریف زاده که به تئوریسین این حلقه شهره است گفته بود که اگر مشائی ردصلاحیت شود، مردم اعتراض می کنند. وی البته بعداً سخنان خود را اصلاح کرد که منظورم این بوده است که مردم مطالبه می کنند تا علت ردصلاحیت را متوجه شوند.
 
وی این روزها پای ثابت مناظره های حمایت از دولت است و ابتدای هفته گذشته گفته بود که من در عجبم چرا اصلاح طلبان وقتی احمدی نژاد هست سراغ هاشمی می روند.
 
اما یک سوال؛ مشائی رد صلاحیت شود مردم معترض می شوند؟
 
متکی خلف وعده کرد
 ائتلاف 5 گانه کاندیدای نهائی خود را روز پنج شنه مطابق وعده قبلی اعلام کرد. ابوترابی به عنوان نامزد نهائی امروز به وزارت کشور رفت. اما ائتلاف 5 گانه درس هایی هم برای اهل سیاست داشت.
 
ائتلاف 5 گانه برخلاف ائتلاف 3 گانه کمتر داد و قال داشت و برای حفظ ائتلاف نیز کمتر سوگند خورد و عهدنامه نوشت. اما موفق تر عمل کرد. از قبل اعلام کرده بودند که یک نفر معرفی می شود و برای ثبت نام به وزارت کشور می رود. همین اتفاق نیز روز پنج شنبه افتاد. اما نحوه واکنش برخی از اعضای ائتلاف از جمله منوچهر متکی باعث شد سابقه بدی از این ائتلاف در خاطره ها بماند.
 
ابوترابی انتخاب شد. پور محمدی تبریک گفت اما این را هم گفت که ابوترابی با نظرسنجی انتخاب نشد. تبریک به طعنه بود و عبور کرد. آل اسحاق از روز پنج شنبه تلفن همراه خود را خاموش کرد تا به هیچ خبرنگاری پاسخ گو نباشد. اما متکی از مازندران تصمیم جمعی را برنتافت و اعلام کرد که در نظر سنجی ها از همه بالاترم و از سوی ائتلاف ثبت نام می کنم. هرچند دیگر اعضای ائتلاف تصمیم وی را شخصی دانستند.
 
در هر صورت عهد شکنی یک امتیاز منفی محسوب می شود و حتی اگر حق با متکی بوده است باید به تصمیم جمع احترام می گذاشت تا عهد شکنی باب نشود. رفتار این روزهای سیاسیون از حافظه مردم به سختی پاک می شود. مردم سابقه بدی از عهد شکنی ائتلافی به خاطر دارند. احمدی نژاد امروز همان احمدی نژادی است که با خلف وعده ائتلافی به قدرت رسید.
 
اما رفتار باهنر در این رابطه ستودنی بود. باهنر که به زعم بسیاری، استعداد رای آوری بالاتری نسبت به دیگر اعضای ائتلاف داشت پس از جمع بندی اعضا صریحا اعلام کرد که از نظر جمعی تبعیت می کند و به هیچ وجه حاظر به شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدا نیست. ستادهای خود را نیز از حرف زدن علیه ائتلاف نهی کرد.
 
نقش آیت الله مهدوی کنی برای انتخاب ابوترابی کلیدی بود. آیت الله مهدوی کنی با حضور اعضا ریش سفیدی کرد تا یک نفر انتخاب شود. تاکید آیت الله مهدوی نیز این بود که روی فردی اجماع کنید که بیشترین رأی را داشته باشد. تحلیل حاضرین در جلسه این بود که انتخاب ابوترابی به این دلیل که هم روحانی است و هم سیادت دارد ممکن است بیشتر اقبال عمومی ایجاد کند.  
 
مغازه دو نبش کواکبیان
کواکبیان این روزها به عنوان یکی از کاندیداهای اصلح طلب مطرح است. هرچند اصلاح طلبان وی را نامزد جعلی اصلاحات می دانند، اما نسبت به دیگر کاندیداهای اصلاحات فعالیت بیشتری دارد. سفر می رود و در جمع دانشجویان حاضر می شود و با تمام قوا از اصلاحات دفاع می کند و البته جز خاتمی تاکید کرده است که به نفع هیچ اصلاح طلبی کناره گیری نمی کند. معتقد است که به تکلیف نرسیده است و دیگران او را به تکلیف رسانیده اند.
 
با این حال شعارها و وعده های کواکبیان جالب است. درحالیکه حسن روحانی خود را اصولگرا می داند و عارف می گوید دولت اصلاحات تشکیل نمی دهد و از همه ولایتمدارتر است، کواکبیان از دیگر دوستان و رقیبان اصلاح طلب خود تندتر موضع می گیرد. اما تندی مواضعش را چند جمله بعد، کُند می کند و راه برگشت برای خود می گذارد. فرصتی برای نفس کشیدن سیاسی.
 
کواکبیان اخیراً گفته است که تصمیم دارد رادیو و تلویزیون خصوصی راه بیاندازد. هرکس مختصری با قانون اساسی آشنا باشد متوجه است که چنین تصمیمی در ید اختیار رئیس جمهور نیست. البته خود نیز این را بهتر می داند. وی توضیح می دهد که این مشکل قانونی را از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام حل می کند. به این ترتیب باید سوال کرد که  آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام تا به حال به فکرش نرسیده است که می تواند این اصلاح قانونی را انجام دهد و منتظر حضور آقای کواکبیان بوده است؟
 
وی همچنین مدعی است که ظرف 6 ماه با آمریکا مذاکره می کند. البته چند جمله بعد برای اینکه متهم نشود می گوید: تصمیم برای مذاکره بر عهده شورای عالی امنیت ملی است. شورای امنیت تصمیم می گیرد و اگر رهبری تائید کرد من مذاکره می کنم.
 
با این حال اگر کواکبیان به آرای خاموش دل بسته است حتما بهتر از بقیه می داند که آرای خاموش با سخنان دوپهلو و مغازه دو نبش باز کردن پای صندوق نمی آیند.
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۳۴:۰۹
متکی این کارها رو بکنه اون وقت می گیم در نتیجه هم نشینی با احمدی نژاد این ویژگی زشت رو یاد گرفته (1297397) (alef-1)
 
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۱:۴۹:۱۰
باهنر رای آوری بالایی داشت؟!!!!!!!!
یه نگاه به انتخابات یه ساب قبل بندازید چطوری توی وقا اضافه به مجلس رفت. (1297673) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۲۷:۳۳
متکی اصلا خلف وعده نکرده
قرار بوده ملاک نظر سنجی باشه و همه اعضا هم با اجماع فرد منتخب را نهایی کنند
پس در واقع اون 4 نفر خلف وعده کردند نه متکی (1297823) (alef-10)
 
دلی خون
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۳:۲۶:۲۶
خاتمی جان بیا که ما جانی دیگر بگیریم. (1298159) (alef-10)
 
عماد
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۳:۴۰:۱۴
وقتی به نا حق ائتلاف 5 نفره کسانی رو که در رای آوری بالاتر از همه بودند رو بی خیال میشن و کسی که کمترین رای رو داره انتخاب می کنند، باید هم ناراحت بشه و زیر قولش بزنه. (1298210) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۵:۰۵:۲۹
دوست عزیز قرار بود هر کس بین اون 5 نفر در نظرسنجی بالاتر بود کاندیدا بشه
آقای متکی بالاتر بود
ولی رای بقیه به کاندیداتوری ایشون نبود. طبیعیه ایشون عمل نکنه. ملاک عمل به قانونه وقتی قانون درون گروهی میگه نظرسنجی طبیعتا 4 نفر دیگه اشتباه عمل کردند (1298537) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۱:۱۱:۳۵
آقا بذاريم خلف وعده بكنه! چي ميشه حالا! مگه كسي قراره به ايشان راي همه بدهد... كل سوابق ايشان كه در خاطر ماست اخراج ناجور و احمقانه‌شان از پست وزارت خارجه است. وگرنه اصلاً خود مورد آش دهن‌سوزي هم نيست. اصلا آش نيست، يك جور سوپ بي رمقه! يكي از 686 نفرند كه راي نخواهد آورد. (1301332) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۳۴:۲۷
اعتراض براي مشايي؟! يه بار اعتراض كرديم واسه آدمي كه ارزشش رو داشت اون جوري جوابمون رو دادن ؛ واسه اين آدم كسي هم پيدا ميشه كه اعتراض كنه؟ مگه اينكه اين 8 سال توي خواب بوده باشه ؛ چون اين 8 سال هم اين آقا در قدرت فوق العاده نفوذ داشته ؛ و وضعيت امروز ما تاجي است كه ايشون بر سر ما گذاشتن!!! (1297400) (alef-1)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۳:۰۶:۰۱
واقعا میر حسین ارزششو داشت؟
میر حسین در حمایت این همه جوونی که به خاطرش همه کار کرد فقط سکوت کرد (1298051) (alef-10)
 
س
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۱:۲۶:۲۵
دوست عزیز همین بس که حاضر شد با این سوابق پای عهد و پیمانش بمونه و ذره ای از مواضعش عقب نمونه، می تونست مثل خیلی ها سرشو بکنه تو لاک و بگه تقلبی نبوده و خودش رو خلاص کنه ، چقدر ماها کج فهمیم (1300101) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۱:۳۱:۱۹
آقا من اصلا از كارهاي ميرحسن دفاع نميكنم
اما دوست عزيز انگار شما اصلا ايران نبودي
ميرحسن در دفاع از كساني كه بخاطرش تو خيابون ريختن تا آخ رپايه اعتراضش ايستاد و مثل آقاي رضايي سرشو نكرد تو برفف
البته آقاي موسوي بايد راه بهتري رو براي اعتراض پيدا ميكرد و به گفته ي رهبر معظم انقلاب اردوكشي خياباني كاره درستي نبود
اما آقا عباس اينو بدون كه موسوي تا آخرش پايه حرفش موند (1301398) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۹:۳۸:۴۹
حتما الان این شما هستین که تو حصر هستین و بخاطر ایستادن بر مواضع تمام موقعیت ها ی سیاسی و اجتماعی تون رو از دست داده اید. (1311298) (alef-13)
 
علیرضا قلیزاده
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۳:۵۷:۳۱
منظورشان اعتراض شما نبوده دوست من! گمان نکنید که اگر به نظر شما «اين 8 سال هم اين آقا در قدرت فوق العاده نفوذ داشته و وضعيت امروز ما تاجي است كه ايشون بر سر ما گذاشتن»، بنابر این هیچکس به رد صلاحیت این آقا اعتراض نخواهد داشت.

همیشه ممکن است عدم تدبیر و سوءمدیریت طرف اول، به دنبال خودش هیجان زدگی طرف دوم را و نهایتاً سوءاستفاده ی طرف سوم را به دنبال داشته باشد.

همان سال 88 هم که شما اعتراض کردید، بسیاری از مردم، به خودشان کوچکترین زحمتی برای درک استدلال های شما به خود ندادند و صرفاً با گفتن اینکه «آقای هاشمی 8 سال قدرت فوق العاده داشته و وضعيت امروز ما تاجي است كه ايشون بر سر ما گذاشتن»، شما را متهم به بازی خوردن از آیت الله هاشمی کردند. آنها هم مثل شما با تعجب گفتند: «اعتراض برای کاندیدای هاشمی؟!»

هیچکس هم فرصت یا انگیزه ای نداشت که از رخدادهایی مثل راهپیمایی 25 خرداد، برای چانه زنی و متقاعدسازی قانونگذاران، مجریان و ناظران، به لزوم شفاف سازی و کارآمدسازی هرچه بیشتر «قانون و اجرا» بهره بگیرد (1298275) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۳۴:۵۰
به غير خاتمي هيچكدام از اصلاح طلبان راي نمي آورند (1297403) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۴:۲۱:۲۳
غیب میگی؟ (1298358) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۴:۲۵:۳۳
ما با محمد رضا عارف هم یک راند بازی خواهیم کرد. (1298371) (alef-10)
 
مهران
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۳۶:۳۳
من به شخصه می خواهم علت رد صلاحیت مشایی بدانم با دلیل و مستند (1297406) (alef-1)
 
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۲۶:۱۸
رجل سیاسی نبودن
جناب مشایی پست مدیریتی در سطح کلان نداشته است و فقط رئیس میراث فرهنگی بود که اصلا هم مدیریت موفقی نبود یعنی شرط مدیر و مدبر بودن را ندارد. (1297813) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۰:۵۱:۱۳
مگر آقاي احمدي نژاد در سال ٨٤ پست مديريتي در سطح كلان داشتن؟؟! (1301272) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۱:۵۲:۰۴
مثلاً جليلي چه پست مديريتي كلاني داشته؟
مذاكره كننده ارشد بوده چه ربطي به مديريت اجرايي داشته؟ كدام وزارتخانه يا سازمان اجرايي را مديريت كرده (1303029) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۳۷:۱۷
دلايل رد صلاحيت مشايي
1-تنها كانديداي احتمالي كه حتي مدرك كارشناسي ارشد ندارد-قابل توجه اينكه براي نماينده مجلس شدن داشتن كارشناسي ارشد لازم است-چه برسد به دكتري
البته دانشجوي ارشد پيامنور چابهار است-رجوع شود به سايت مهر
2-اكثر كانديداها كه در حد رياست جمهوري هم نيستند -سابقه ي وزارت يا نماينده ي مجلسي را دارند -مانند علي احمدي و زاكاني-مشايي چه سابقه اي دارد غير از ميراث فرهنگي و رييس دفتر بودن (1297881) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۱:۵۴:۱۱
توجه به مُرّ قانون.

مدرك تحصيلي به هيچ وجه از شرايط قانوني رياست جمهوري نيست آقاي مطلع (1303050) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۲:۰۱:۲۲
احمدي‌ن‍ژاد يعني مشايي و مشايي يعني احمدي‌نژاد

چرا مشايي رد صلاحيت بشه در حاليكه احمدي‌نژاد تاييد شد؟ چه نكته‌اي در مشايي كشف شده كه احمدي‌نژاد نداشته؟
چرا كارهاي احمدي‌نژاد قبلا خوب بوده الان اخ شده
چرا حرفهاي ايشان قبلاً افشاگري و عدالت‌خواهي بود الان اين جور حرفها مصداق بداخلاقي شده؟

جز اينكه حضور احمدي‌نژاد در راستاي اهداف شما و براي حذف اصلاح‌طلب‌ها و ميانه‌روها بوده حالا كه ماموريتش تمام شده بايد بره (1303108) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۱:۳۶:۲۳
آقا مهران الان من چندتاشو ميشمرم
1.عدم ترك مجلس بزن برقص تو تركيه
2.گفتن اين سخن كه ما با ملت اسرايي دوست هستيم
3.سخن گفتن از مكتب ايراني در مقابل مكتب اسلامي
4.دخالت داشتن تو قضيه مناقصه شركت فياك كيش و اون قرارداد 450 ميليون دلاري
5.ازهمه مهمتر چيزهايي كه ما از اونها خبر نداريم و رهبري معظم انقلاب بخاطر اونها 4سال پيش اين آقا رو حتي لايق پست معاونت رييس جمهوري هم ندونستن!!! (1301414) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۲:۳۶:۵۳
مقام معظم رهبری مشایی رو لایق معاون اولی هم ندونستند و با حکم حکومتی برکنارش کردند!

دلیلی بهتر از این بر عدم صلاحیتش برای ریاست جمهوری لازمه؟ (1301531) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۳۸:۴۰
من اگه مشائی نیاد اعتراض میکنم (1297414) (alef-1)
 
lind
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۵:۳۲:۴۷
من اگه مشایی بیاد اعتراض می کنم (1298641) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۰۹:۵۰
به دلایل مختلف الله وکیلی مشائی به درد ریاست جمهوری نمی خورد وباید حتما رد صلاحیت بشود با ان افکار التقاطی که دارد (1305584) (alef-13)
 
Austria
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۶:۳۷:۳۸
دوست عزیز 8 سال پیش احساسی عمل کردیم 80 سال عقبگرد زدیم .هر چند هر کدام از کاندیداهای محترم قادر به بهبود آینده نیستند.ایشان هم مثل بقیه (1298887) (alef-13)
 
فاطمه
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۰:۴۳:۴۰
آخه کجاش عقب گرد بوده؟
شاید توی این 3 سال اخیر رکود داشتیم ولی شمارو ب خدا از انحرافی ها بگذریم بقیش پیشرفت بوده (1313241) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۱:۳۳:۰۷
به چی اعتراض میکنی؟ به گرانی،بیکاری.تورم ؟؟ عمو جون از خوا ب بیدار بشو.ببین اوضاع اقتصادی چطوریه.ما باشما ها شدیم 70 میلیون نفر... (1300131) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۷:۵۲:۲۷
مشائی نیز مانند احمدی نژاد است (1301821) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۳۹:۵۷
مشایی خواب دیدی خیر باشه (1297420) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۴۸:۲۹
"انتخاب ابوترابی به این دلیل که هم روحانی است و هم سیادت دارد ممکن است بیشتر اقبال عمومی ایجاد کند"
به اين ميگن شايسته سالاري! (1297447) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۴:۳۳:۳۴
معیار علمی برای ریاست جمهوری نیست اصلا و ابدا (1298402) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۱:۱۴:۳۲
درباره ابوترابي همه فقط اين را مي‌دانند كه اخوي‌ مرحوم‌شان اسير جنگي بوده‌اند!! جداً خيلي اقبال عمومي دارند.!!! (1301344) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۵۲:۱۳
احمدی نژاد جزء کدام ائتلاف بود که ناجوانمردانه می گویید با خلف وعده به قدرت رسید؟

در ائتلاف اصولگرایان که سال 84 بود اصلا حضور پیدا نکرد
ائتلافی که از قبل و مثل روز روشن بود لاریجانی بدون هیچ حساب و کتابی انتخاب خواهد شد.ول قالیباف بلاترین رای را داشت و فقط توکلی از او حمایت کرد (1297459) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۲۶:۰۸
شما بی خبری انگار یه سر به حرف های دوستانتون بزن بعد با اطلاعات بیشتر برگرد (1297809) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۵۳:۰۲
قصد کواکبیان از ورود به انتخابات ایفای نقش مهرعلیزاده در انتخابات 84 برای بی اثر نمودن قدری از آرای مردم است. (1297462) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۵۳:۱۰
به نظر من همه باید تایید بشند
رد صلاحیت خلاف اداعای من در مردم سالاری هستش مگر حکومتون دیکتاتوری باشه
باید در انتخابات و روز رای دید مردم به کی رای میدهند و کاراهای شواری نگهبان برای محدودیت کاندیداها قابل قبول نیست (1297464) (alef-1)
 
محمد مرتضوی
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۲۷:۱۵
روش کاندید شدن روش مناسبی نیست باید روش اصلاح شود
هر شخصی باید بتواند کاندید شود شورای نگهبان فقط باید اطلاعات را جمع آوری کرده و در معرض دید همگان قرار دهد و هر کسی دوست داشت رای میدهد و هر کسی دوست نداشت رای نمیدهد و اینکه طرف صلاحیت دارد یا نه با مردم است نه شورای نگهبان.
باید احزاب قوی شوند و هر حزبی که کاندیدایی را تایید کرد باید تمام خوب و بد آن را بپذیرد.
مثل احمدی نژاد نشود اگر یک نگاه کلی به تمام رفتار احمد نژاد بیاندازیم متوجه میشویم که ایشان همان احمدی نژاد 8 سال پیش است و شاید بلکه حتما خصوصیاتی از احمدی نژاد که باعث تایید ایشان شد الان به مراتب بهتر ازآن موقع میباشد حالا دلیل عدم تایید ایشان چیست خدا میداند و 80 میلیون جمعیت ایران
کمی شهمت میخواد که بگویند اشتباه کردیم (1297821) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۰۱:۳۹
اونهایی که بهش رای دادند اشتباه کردند نه همه مردم ایران. (1305940) (alef-6)
 
عمار
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۲۷:۳۸
در هیچ کجای دنیا همه تایید صلاحیت نمیشن بعله رد صلاحیت جناحی غلطه اماتایید عمومی دیگه اتنخابات نمیشه میشه سیرک! (1297825) (alef-10)
 
سلمان
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۲۹:۳۹
عجب این ها میخوان کشور رو از منجلاب نجات بدن، فقط هاشمی ناجی است (1297836) (alef-10)
 
عمو
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۱۳:۱۸
عمو جان دل خوشی داری این بابا بچه های خودش را مواظبت بکند خیلی بهتر است (1305619) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۳۸:۳۶
سابقه مصرف مواد داشت چي؟ (1297890) (alef-10)
 
صادق
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۵۰:۴۴
عزيزم...
آخه كجاي دنيا ميزارن هركي دلش ميخواد بياد نامزد بشه؟!
شما خواستگاري هم بخواي بري قبلش بايد يه حداقل هايي رو داشته باشي! (1297972) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۳:۱۱:۳۲
شما اول برو معنای دیکتاتوری رو یاد بگیر بعد افاضات کن!!!
اگه همین صلاحیت سنجی نباشه هر .... پا میشه میاد کاندید میشه آبرومونو تو دنیا میبره... (1298081) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۴:۲۳:۲۶
یعنی اون یارو سبیل کلفته هم باید تأیید صلاحیت بشه؟
شما به این میگی مردم سالاری؟ (1298365) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۳:۵۹:۱۹
نخیر اصلن نباید ثبت نام بشه ،کاندید ریاست جمهوری باید یه شرایطی داشته باشه که هر سبیل کلفتی راه نیفته بره ثبت نام! (1301065) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۵:۱۴:۵۲
سلام
من هم با شما موافقم
این کار باعث می شود افرادی که توانایی دارند رد نشوند و ضمنا باعث می شود دایره انتخاب مردم گسترده شده و یک رئیس جمهور واقعی سر کار بیاید
همه جای دنیا هم احزاب وجود دارد که باعث می شود هر ادمی نیاید اینجا که حزبی وجود ندارد هر کسی می تواند بیاید ملت هم به فرد مناسب رای می دهند.
دوستان هم جنجال نکنند .من هم فکر می کنم رد کردن افراد کار درستی نیست. (1298574) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۵۵:۴۱
بعضی ها مانند مهرعلیزاده و کواکبیان هرگز نخواهند توانست جیی در دل حامیان اصلاح طلبی برای خود پیدا کنند . (1297472) (alef-1)
 
hamid
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۵۹:۳۸
عجبا.آقایان خلف وعده کردند آفای متکی براساس توافق عمل کرد چون نفر اول در نظر سنجی ها بود.ولی آقایان برخلاف وعده مصوب عمل کردند وفردی را خروجی نهایی اعلام کردند که درشانسی در نظرسنجی ها نداشت (1297488) (alef-1)
 
arms
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۱:۰۰:۳۳
عالی بود ولی من به مشایی رای میدم (1297491) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۱:۰۹:۰۸
به قول معروف یا رومی روم یا زنگی زنگ آقای کواکبیان یا باید اصلاح طلب باشی یا جزو همان جناح راستی ها که فعلا همه قدرت را احاطه کرده اند وگرنه به این حرفهای دو پهلو دل خوش نکن! (1297517) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۱:۰۹:۴۶
مردم براي كسي به خيابان مي ريزند كه كاري براي اين مملكت كرده باشد نه براي كسي كه قرار است كاري بكند... (1297520) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۱:۱۳:۳۵
در پاسخ به این سوال که اگر مشایی رد صلاحیت شود مردم به خیابان می ریزند بهتر است به مصاحبه وی در سال 88 در تابستان نگاه کنید که وی 20 میلیون نفر از 24 میلیون را ناراضی تر و جدی تر از 13 میلیون دانسته لطفا این خبر را برای تنویر افکار عمومی پیدا کنید و بعد به بحث بگذارید . (1297538) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۱:۲۴:۴۱
مشایی اندازه یه قناری هم رای نداره... چیه اینو بزرگش کردین...؟ (1297578) (alef-7)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۴:۵۷:۱۰
اعتراض براي مشايي؟!وقتی ادم به پرونده این اقا نگاه میکنه بدجوری دلش میگیره اخه این ادم هیچوقت تائید صلاحیت نشده وهرجا هم بوده بیرونش کردند واقعا اگه شورای نگهبان بخواد بعنوان رجل تائیدش کنه باید ...... (1298502) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۵:۰۰:۲۶
قناری یا کلاغ؟ (1298518) (alef-10)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۱:۳۲:۰۹
اميدوارم آيت الله هاشمي رفسنجاني ثبت نام كنند. درغير اين صورت مشاركت خيلي كمتر خواهد شد. با كواكبيان و لنكراني و ... آبي براي اين مملكت گرم نميشه. البته خودشون هم ميدانند!!!!!!!!!!! حالا چرا ثبت نام ميكنند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!! نميدانم. (1297614) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۱:۵۰:۴۰
مسئولين محترم سايت الف اين رويه اي كه در پيش گرفنه ايد با آزادي بيان منافات دارد چرا نظرات منفي و تعدادشان قابل رويت نيست . (1297683) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۱:۵۰:۵۸
شما به عنوان سایت های خبری مهم به عنوان ویترین ادبیات فارسی هم شناخته میشید. لطفا سعی کنید در نوشته ها غلط املایی نداشته باشید مناسب نیست (1297685) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۰۰:۰۷
هنوز ما صحبتهای مشایی را نشنیده ایم
تا حالا همش اتهام دیگران به او بود و تقریبا سکوت مشایی
پس باید بیاید حرفش را بزند تا ببینیم چه در چنته دارد
بقول معروف:
تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد (1297716) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۵:۴۲:۱۲
من با كليات حرف شما موافقم ؛ اينكه به هر كسي بايد اجازه داده شود كه حرف بزند ولي وقتي اين حرف را در مورد مشايي مي زنيد ؛ خير!‌مخالفم! براي اينكه مشخص شود مشايي چه در چنته دارد نيازي به حرف زدن ندارند ؛ اين 8 سال مشايي رسما در تمام تصميمي گيري هاي رييس جمهور نقش داشته و حال امروز ما نتيجه همان تصميم گيري هاست! (1298680) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۹:۰۶:۰۷
نمیخواد صداشو بشنوی برو سیاستهای این دولت را بررسی کن انوقت میبینی چه کارست بنده خدا احمدی نزاد بدون اجازش اب نمی خوره حالا حساب کن مشایی رییس جمهور شه (1299426) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۲:۰۰:۳۸
یعنی واقعا باز هم قرار گول حرف رو بخورین. 8 سال کافی نیست براتون!!!!! اون بار گول آوردن نفت و عدالت و ... و اینبار گول ایران، یه مشت شعار قشنگ دیگه؟؟؟ ممکنه با حرف زدن یه مرد بفهمی آدم بیخودیه ولی هیچگاه اعتماد نکن که اگه حرفاش قشنگ بود خیلی حالیشه!!! (1300276) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۱۱:۵۱
چيزي كه در اين زمانه ديده نمي شود ؛ صداقت است . اگر كسي توانست با خود و خداي خود صادق باشد مي تواند با مردم نيز صداقت داشته باشد . كسي كه صداقت داشته باشد نمي تواند كانديد اشود و از فيلتر شوراي نگهبان عبور كند. (1297756) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۱۶:۵۰
کواکبیان=کروبی شماره 2 (1297771) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۶:۱۳:۲۴
حیف نیست این دو رو با هم مقایسه می کنید؟ (1298796) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۶:۱۳:۵۶
کواکبیان کجا و شیخ عزیز ما کجا (1298798) (alef-13)
 
شهرستانی
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۲۵:۱۶
دوستان بهتره اخلاق رو ررعایت کنند ما که شهرستانی هستیم و کمتر در این قیل وقالها و درگیریها وارد میشیم فکر میکنم همه این آقایان بیشتر از 15 درصد همه ارا را نداشته باشند همشون هم بیان خیالی نیست (1297803) (alef-10)
 
mmaheri
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۲۶:۰۱
رییس جمهوریکه من شناختم مشایی رو نامزد نمیکنه داره همتونو سرکار میزاره امروز میفهمین (1297808) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۳۶:۵۷
برای تاییدشدن مشایی که هیچ کاری ازدست مابرنمی آیدولی انشاالله که تاییدبشه وازجان ودل برایش آرزوی موفقیت میکنیم وبدانیدمملکتی به این عظمت وجبروت راچنین شخصی مثل مشایی میخواهد (1297878) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۴۰:۲۱
والا مشایی عددی نبوده و نیست آنقدر که تو رسانه ها ازش نوشتند همه دنبالش کردند که ببینند این آقا کیه همین شما رسانه ها بزرگش کردید بازم دارین بهش پروبال میدید از کجا معلوم این یک سیاست نباشه واسه رییس جمهور شدن مشایی ماشاالله دروغ و تزویر و دورویی به لطف و مرحمت دولت عزیز تو جامعه داد میزنه (1297904) (alef-10)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۴۱:۰۰
بابا مشایی بزرگش نکنین
مال ای حرفا نیس (1297911) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۳:۱۴:۰۶
هدف دولت هم مشایی نیست اینها می خواهند جلیلی رو علم کنند آدرس اشتباهی می دهند تا حساسیت ها نسبت به جلیلی کم شود مشایی ثبت نام می کند اما هدف جلیلی است آدمی خشک و عاری از سیاست (1300752) (alef-13)
 
Latvia
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۴۱:۰۵
با عرض سلام خدمت دوست داران آقای مشایی !‌
می تونم درخواست کنم که شما که طرفدار اقای مشایی هستید می شود لطف کنید بفرمائید که ایشان چه کارهای مثبتی برای نظام انجام داده اند . بعد بیاین بگید تظاهرات می کنیم . واقعا ارزششو داره ... (1297912) (alef-10)
 
@1
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۳:۵۴:۲۳
من طرفدار مشایی نیستم ولی هیچکس نباید رد صلاحیت بشه.

یعنی اگر میدونیم به اندازه 1میلیون رای داره باید تایید بشه.
وقتی قبلا پستی داشته و رای داشته باید تایید بشه.

برای همه جناح های سیاسی بدون اگر و اما.
این یعنی عدالت اسلامی ولا غیر. (1301033) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۵۳:۴۲
جون من یه نگاه به افرادی که تا الان ثبت نام کردند بندازید ...

آقای دکتر لنکرانی ... آقای ابوترابی ... آقای دکتر مهندس سردار محسن رضایی ... آقای دکتر عارف و ...

آخه کدومشون فقط می تونن یک تیپ قابل قبول و نمونه درجه یک بین المللی رئیس جمهور منتخب مثل دکتر مهندس فضانورد دانشمند اقتصاد دان فقیه جامع الشرایطی مانند آقای احمدی نژاد را داشته باشند؟ ... تازه کدومشون هاله نور داشتن و یا دارن ... با قدرت بیانی نافظ و تصمیماتی بی بدیل ...

یا کدومشون میتونن تنها در یک جلسه 5 ساعته بالغ بر 1200 طرح را تایید و امضا کنند ... یعنی در هر 25 ثانیه یک طرح را مطالعه، بررسی، رای گیری و امضا کند ؟ (1297986) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۲:۵۴:۲۵
سال 1372 که هاشمی زئیس جمهور شد خیلی تبلیغ کردند که اگر هاشمی بیاد همه اوضاع خوب میشه ولی در همون سال 1372 چند تا اشتباه بزرگ مرتکب شد
1- استخدام رسمی در ایران ملغی اعلام شد و بسیاری از جوانان بیکار شدند
2- رشد جمعیت بسیار پائین شد که امروز رهبر انقلاب میگویند باید مسئولان وقت از جمله خود رهبری توبه کنند
3- با اینکه چهره سیاسی بود به سیاست کم محلی کرد
4- عدم استفاده از سیاسیون آنزمان به طوریکه در مجلس شورا اعلام کرد سیاست خارجی را به من بسپارید خودم تنهائی میرم جلو (عجب)
5- عدم استفاده از نسل جوان آنروز ایران در کارهای کلیدی و وزارتی
با تمام اینها بنده هر دو دوره به او رای دادم ولی علی رغم اینکه خودم توانسته ام گلیم خودم را از آب نجات دهم ولی برای جامعه آنروز هم متاسفم و هم برای جامعه امروز که خیال میکنند کشور را فرد به تنهائی میتواند درست کند . اگر هاشمی هم رئیس جمهور شود دوباره ده سال باید با مخالفان خود گلاویز شود و مردم هم نظاره گر باشند . به کسی رای دهید که دشمن کم داشته باشد و مرد اقتصاد باشد به حمدالله سیاستمدار زیاد داریم و سپاه هم برای هرگونه تعرض آماده است . فقط کار اقتصادی و حماسه اقتصادی لازمه . (1297990) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۳:۱۱:۴۷
خوب است که شورای نگهبان مواظب است که مشاور رییس جمهور فعلی و رییس تشخیص وارد نشوند.
با این نگهبانهای قانون اساسی من که راحت می گیرم می خوابم چون آنها بیدارند! (1298084) (alef-10)
 
خاك ايران كفنم
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۳:۱۲:۴۴
هر شخصي بايد از جانب خودش نظر بدهد

اكثريت قريب به اتفاق طرفداران مشايي فاقد كامپيوتر و اينترنت و... هستند و توانايي آمدن به سايت الف و نظرسنجي و مثبت و منفي را ندارند (1298089) (alef-10)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۳:۲۷:۵۳
زنده باد بهار (1298171) (alef-10)
 
زارعی
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۳:۴۳:۰۶
اگه می خواید مملکت از این گل و بلبل تر بشه به مشایی رای بدید (1298221) (alef-10)
 
masoud
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۳:۵۶:۲۹
اقا 4 سال پیش که به این اقا قسم می خوردید کجاند این اصولگراهای دنبال شعار برو؟ لا اقل اعتراف کنید این انتخاب خودتونه از بیرون که نیومده 30 ساله توی این دستگاه بوده کار می کرده اما بیش از کاراییش بهش سمت دادیند حالا کشیدین کنر و زیر سوال می برینش؟ (1298273) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۴:۲۰:۲۸
اين اقاياني كه تا به حال نام نويسي كرده اند هيچ اقبالي براي راي اوردن ندارند
بابا اخه عمرآ اين انتخابات يك كشور بنام ايران است
اين اقايان توهم زده شده اند ، مردم ديگه بازيچه نميشوند (1298352) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۴:۴۷:۰۲
اگر به دنبال ایجاد تفاوت هایی "عمیق و رو به توسعه" در کشور هستیم ، باید تمام تفکر های مختلف با هم اجماع کنند .

1- اصلاح طلبان :
روحانی جهانگیری عارف مهرعلیزاده شریعتمرداری و .... هیچ کدام در شرایط فعلی نمی توانند موفقیتی حاصل کنند و باعث ایجاد درگیری در جبه اصلاحات می شوند . پس باید همه باهم از یک نماینده قدرتمند تر به مانند هاشمی ، خاتمی ، خمینی و ... حمایت کنند .
حضور یک کاندیدای قدرتمند اصلاح طلب باعث فیلترینگ کردن رقبای جناح های رو برو می شود . بدین صورت که آنها هم مجبور به اجماع بر یک کاندیدای واحد و قدرتمند می شوند .

2- اصول گریان :
با این شرایط جبه پایداری مجبور است که کاندیدای مجزا اعلام نکند و از کانیدای منتخب اصول گریان حمایت کند . ولی جبه پایداری و محافظه کاران فشار را برای انتخاب کاندید اصلح مورد حمایت خود بیشتر می کنند .
از این رو احتمالا کل اصول گرا ها اعم از 2+1 و 5+1 و جبه پایداری و ... از آقایان قالی باف یا ولایتی حمایت می کنند .

3- جریان انحرافی هم بر اساس اجماع اصلاح طلبان و اصول گرایان بر روی دو کاندید ، سعی می کند قدرتمند ترین مهره خود یعنی اسفندیار رحیم مشایی را کاندید جناح خود انتخاب کنند .

4- از مستقلان هم تنها شخص قدرتمند محسن رضایی است که توان رقابت با کاندیداهای رقیب را با برنامه های جالب و متفاوت خودش دارا می باشد .

به نظر من در این برهه زمانی این 4 نفر انتخابات را به رقابتی قدرتمند تبدیل می کند که باعث انتقال قدرت بهتری نسبت به توسعه و پیشرفت می کند .

پ.ا (1298454) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۴:۴۷:۰۳
بجز اصولگرایان هرحزب دیگری بیاید ماحمایتش میکنیم (1298456) (alef-13)
 
جهانبخش قلاوند
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۴:۵۰:۴۲
جناب آقای هاشمی رفسنجانی

فرصتی برای مذاکره و مناظره نیست.سیاستهای غلط و انحصارطلبی عده ای نظام مقدس و کشور عظیم ایران را رو به پرتگاه می برد . ملت مبارز و برادران شهید ما بنا به اعتمادی که به روحانیت بویژه حضرت امام (ره) داشتند جانهایشان را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی نمودند تا قوانین اسلام پیاده شود و پیشرفت کشور میسر گردد.آشکارا می بینیم ارزش های اسلامی وارونه شده،کاستی و سستی در همه امورات کشور غلبه یافته و دشمنان دین و آیین به طمع افتاده اند.من از طرف جمعی صحبت نمی کنم به نمایندگی از خانواده سردار شهید توکل قلاوند پیام می دهم . تکلیف است بر شما برای نجات کشور و حفظ و ترمیم آبروی خدشه دار شده دین و دولت و شادی خانواده های شهیدان به میدان بیایید و با هماهنگی و تبعیت از رهبری معظم انقلاب به این وضع ناگوار پایان دهید.

جهانبخش قلاوند
21/2/92 ساعت 13 (1298469) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۶:۳۸:۵۲
اين اقا اگه بلد بود اول بايد از خانواده خودش شروع مي كرد يه ذره برو فكر كن (1310743) (alef-13)
 
صبور
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۴:۵۰:۴۵
چرا اين اقا را بزرگ ميكنين؟
مگه چكار كرده تو اين كشور ؟تازه كاره و اصلام هم سابقه اجرايي درست ودرموني هم نداره واونوقت مرم براش بريزن تو خيابون؟؟؟؟
خوابين يا بيدار ويا فكر كردين مردم خوابن!!!؟؟؟همش تبليغاته (1298470) (alef-10)
 
ermia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۵:۰۹:۳۱
ولایت مداری مهمترین ویژگی یک رییس جمهوره.که آقای مشایی ... (1298557) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۵:۲۱:۴۶
یک عده آدم بیخود اومدن با شعار آزادی و غیره که میخوان خودشون رو بکشونن بالا
اما الان آزادی دیگه مطرح نیست چرا که آزادی تعریف دارد
آزادی امام حسین کجا و آزادی اینگونه افراد کجا
یکی میگه رحیم مشایی دیگری میکه خاتمی اون یکی میگه رفسنجانی
جان مادرانتان یک کم چشمتان را باز کنید خوب ببینید (1298597) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۵:۲۲:۳۵
"تحلیل حاضرین در جلسه این بود که انتخاب ابوترابی به این دلیل که هم روحانی است و هم سیادت دارد ممکن است بیشتر اقبال عمومی ایجاد کند"
D; (1298600) (alef-13)
 
م.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۵:۲۵:۵۹
همه این کاندیداها برای خمذدن آمده اند مردم دیگر شعارهای عوام فریبانه را
رعایت نمیکنند ، یک بار گول این شعارها را در زمان اخمدی نژاد خوردند باید سالها
چوبش را بخورند و بسوزند و صدایشان هم به جائی نرسد .
از مرغ خیری ندیدیم چه برسد به تخمش!!!!!!!!

چقدر رجال سیاسی در ایران بودندو ما مردم خبر نداشتیم!!!!!!!!
در ایرا همه چیز کم داریم بجز رجال که هر ساله بصورت تصاعدی زیاد می شوند!!!!!
تا یکی دو سال پیش مردم مشائی را نم شناختند تا اینکه ایشان با رئیس جمهور
فامیل شد و به پست و مقام رسید!!!!!!!!!!!!!! جدیداً هم که می گویند دچار
وهم و خیال شده و ادعای خ................ می کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

انگار همه چیزمان درست بود و فقط این یک قلم را کم داشتیم که ایشان هم
جدیداً ظهور فرموده اند تا ما را از ظلم و جور و بدبختی که گریبانگیرش هستیم ایشان نجاتمان بدهد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1298610) (alef-13)
 
حساس
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۵:۳۸:۰۳
قطعا همه ميدانيد نجات كشور با خاتمي وهاشمي ميسر است خودتان را گول نزنيد واقع بين باشيد كاري را كه در8سال گذشته به سرملت داديد واحساسي راي داديد تكرار نكنيد. (1298664) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۶:۰۱:۳۵
اصول گرایان عزیز کلا از این کارا زیاد میکنن. این خلف وعده که چیزی نیست. (1298753) (alef-13)
 
مهرداد مسگرانی
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۶:۱۹:۲۷
بنده اگر سمتی داشتم حتا اجازه ی حضور در وزارت کشور را به هاشمی نمی دادم
به این دلایل
1--عصر گذشته سایت های حامی هاشمی در فضای مجازی خبر را به صورت گسترده پخش کردند مبنی بر دعوت آیات اعظام سیستان و خراسانی برای ثبت نام آقای هاشمی.
این خبر البته تکذیب شد.
بنده همون دیشب خبر رو خوندم تعجب کردم.
آیت الله علی سیستانی از نجف اشرف برای هاشمی پیغام فرستادند که وظیفه ی شرعی دارید برای ثبت نام در انتخابات؟!
واقعا تعجب کردم!
دقت بفرمایید که در روزهای قبل آقای هاشمی مدام داره از نهاد رهبری هزینه میکنه . محتوای حرف ایشون اینه
میخوام بیام اما رهبری نمیزاره ، رهبری منو نمیخواد!
از اونطرف آیت الله سیستانی میاد برای یک موضوع که مربوط به سیاست داخلی ایران است حکم شرعی صادر می کند!!!
کاملا مشخصه که نام بردن{در واقع شایع سازی} از آیات اعظام وحیدخراسانی و علی سیستانی هدفمند انجام شده.

و امروز هم که تمام فضای مجازی رو از این خبر پر کردن که دفتر آقای خاتمی در محاصره ی نیروهای امنیتی هست.
الان هرکی ندونه فکر می کنه با توپ و تانک رفتن جلوی دفتر خاتمی!
در حالی که هیچگونه نیروی امنیتی یا انتظامی دفتر ایشون رو محاصره نکرده.

ببینید این آقا هنوز ثبت نام نکرده چه بی اخلاقی راه انداخته!
یعنی ورد این آقا و تیم کاریشون {اصلاح طلب ها} مترادف با فتنه هست
قبل و بعد از انتخابات (1298823) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۲۱:۱۶:۲۳
منم یک مدتی همش دارم غصه کشورم را می خورم
آخه چرا در این چند دهه اخیر رییس جمهور های ما تو زرد از کار در میان
فدای مولایم امیرالمومنان بشم که فرمود : ریاست تباهی می اورد (1311635) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۶:۲۰:۰۲
اقای متکی با این رفتارش نشون داد استعداد فتنه گری اش از سران فتنه هم بیشتره فقط بستر میخواست که فراهم شد... (1298827) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۶:۲۷:۵۵
در ایران ائتلاف و2+1ودیگرگروها مثل اصلاح طلب واصول گرا ها یه داستان بیشتر نیست قدرت را چون همه دوست دارن اولش برای معروف شدن از این حرفها میزنن تا نزد مردم اعتبار بگیرن همچین که به هدف نزدیک شدن قول قرار ها همه از بین میره نمونه انهم 4 سال پیش بود مگه اصلاح طلبان باهم نبودن ولی وقت انتخابات موسوی وکروبی هرکدام ساز خودشان را زدن ومردم را دچار سردرگمی کردن وشد انچه نباید بشه حالا هم همان سناریو داره تکرار میشه این دفعه برای همه گروهها اصلا طلبان بااین همه نیرو نمیتونن یک نفر رانتخاب کنن واصول گراها که مزه قدرت زیر زبانشان رفته وخوشش امده همگی میخواهند رییس جمهور بشن بااین همه کاندید در این وسط تکلیف شورای نگهبان چیه مگه میشه این همه ادم که الان در راس قدرت هستن ورجل سیاسی حساب میشن ومردم بهشون اعتماد دارن را رد صلاحیت کنه از طرفی هم مگه میشه این خیل عظیم احساس تکلیف کرده رو انتخاب کرده ووارد گود رقابت کرد والله که کار سختیه اگه همه گی بخواهند در انتخابات شرکت کنن شاید اقایون یه خورده بیشتر فکر کنن از اصول گراها یک نفر واصلاح طلبان هم یکنفر ویک نفرهم از مستقل ها در انتخابات شرکت کنن تا هم مردم تکلیف خودشونو بدونن هم شورای نگهبان رو دچار گرفتاری نکنن وهم سوژه دست انور ابی ها ندن که چی شده شورای نگهبان همه مسئولین نظام را رد صلاحیت کرده ودر کشور ازادی نیست وازاین اراجیفی که هرشب دارن واسه ایران میگن (1298857) (alef-13)
 
behzad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۶:۳۲:۰۳
lاگه مشایی رد صلاحیت بشه مردم یه نفس تازه ای میکشند و به حمایت از شورای محترم نگهبان به خیابان میریزند و انشالله این باند انحرافی شرش از سر این ملت کنده میشود (1298872) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۶:۴۸:۳۱
هاشمی یا خاتمی نباشند انتخابات معنا ندارد (1298926) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۶:۵۲:۲۶
با این همه نامزد ریاست جمهوری میتونیم به صادرات کاندیدا هم فکر کنیم (1298945) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۷:۲۰:۱۶
انتخابات پرشوری داریم رضایی در جنوب و زاگرس و قالیباف در شرق و تهران و ولایتی در شمال (1299041) (alef-13)
 
کوروش
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۸:۵۶:۲۶
اگر به دنبال شخصی میگردید که به تنهایی هوش سیاسی عالی داشته باشه ، در دیپلماسی جهانی کاملا موفق باشه ، وضعیت اقتصادی رو کاملا عادی کنه ، و کلا مملکت رو یک تنه گلستون کنه ، باید بگم به سختی در اشتباهید .حتی اگه هاشمی یا رضایی یا خاتمی یا قالیباف یا هر کس دیگه ای هم بیاد ، اینها کاری از دستشون بر نمیاد مگر با توسل به خرد جمعی یعنی مشورت موثر . حالا اگر بقال سر کوچه هم رییس جمهور بشه و کار تیمی و با در نظر داشتن تمامی سلایق رو در نظر بگیره بی شک وضع بهتر از الان میشه .
درسته که مهمه چه کسی انتخاب بشه . اما مهمتر از اون رفتاری است که از اون طرف بعد از انتخابات سر میزنه . (1299364) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۹:۳۴:۳۴
رهبر معظم انقلاب فرمودند از تمام سلايق مي تونن توي انتخابات شركت كنند پس مشايي هم مثل اون يكي نامزدها حق داره شركت كنه و شانسش رو امتحان كنه (1299579) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۰:۱۲:۵۶
برای شناخت مشایی سری به نوشتجات و روشنگریهای رضا گلپور بزنید (1299802) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۱:۳۹:۰۰
مشایی آمدنش با رانت دولتی وپول بیت الماله . اولش این باشه آخرش رکورد اختلاس را می شکند . (1300165) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۸:۵۴:۰۳
همین الان هم رکورد اختلاس شکسته شده (1302031) (alef-6)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۱:۴۳:۵۶
تنها کسی که میتواند اقتصاد کشور را شکو فا کند . قالیباف است . در تمام سمتهایش موفق بوده است . وقتی احمدی نزاد شهر دار بود را با الان مقایسه کنید . فقط قالیباف (1300192) (alef-13)
 
nasser
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۱:۴۷:۳۷
مشایی همون احمدی نژاه با چهره ای دیگر.
آش همون آش کاسه همان کاسه. (1300220) (alef-13)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۲:۱۸:۱۵
جالبه جناب متکی یادشونه احمدی نژادد را نتهم به فرار از خرد جمهی می کردند...حالا شما بد اخلاق سیاسی هستید یا دکتر احمدی نژاد؟؟؟

خوشم میاد همه مشکلات خود تونو به دکتر احمدی نژاد تهمت می زنید و نسبت می دهید..

انشالله شما و هاشمی رد صلاحیت شید تا همه دوستان و دشمنان خوشحال شوند..
زنده با احمدی نژاد (1300379) (alef-13)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۲:۱۹:۴۶
لطفا جو سازی نکنید مشایی کاندید اصلی دولت نیست و طبق قانون شاید شاید رد بشه ولی همانطور که گفت قانون را تمکین می کند و کنار می رود. (1300386) (alef-13)
 
ستار
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۲:۴۶:۴۳
نمیدانم بعد از هشت سال بدبختی چرا بعضی از اقایان از رو نمی روند (1300567) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۲:۵۶:۴۱
متکی به هیچ وجه خلف وعده نکرده است...اونقدر در کشورما باب شده که جمع به فرد زور بگه احساس میکنید این خلف وعده است (1300634) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۲:۵۸:۳۸
مشایی تایید صلاحیت شه تو انتخابات شرکت نمی کنم چون خاتمی رو رد کردن (1300645) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۳:۲۹:۴۷
به نظر من یک رئیس جمهور موفق باید سه ویژگی اساسی داشته باشد اول اینکه بتونه مهره هاش رو خوب بچینه و از توان دیگران به نحو احسن استفاده کنه دوم اینکه
بتونه انگیزه بده و سوم اینکه انسان سالم و دلسوزی باشه
حالا فکرش بکنید که اگر یک رئیس جمهور تخصص داشته باشه و تعهد داشته باشه و شب و روز بدود وقتی نتونه از تخصص دیگران استفاده کنه مثل اینه که می خواد یک پیچ را با دستش باز کنه هم خودش را به زحمت می اندازه و هم کاری از پیش نمی بره (1300859) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۳:۳۴:۵۷
آقاي متكي بعدازچندسال- اخيرا باموضعگيريهاي تندي كه داشته اندبدنبال خورده حساب بااحمدي نژادهستند؟ (1300901) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۳:۳۵:۲۹
هاشمی مرد روزهای سخت.
آمدن هاشمی هیچانی برای ما ایجاد کرد. هاشمی فردی است که می تواند نیروهای کشور را بسیج کند.
هاشمی می دانیم که برای امدن تردید داشتید اما از شما پشتیبانی خواهیم کرد تا در هدفی که داری موفق باشی. هاشمی عزیز از قالیباف هم در صحنه سازندگی کشور بخصوص ساخت راه آهن جمهوری اسلامی ایران حتما استفده کن او در شهرداری و نیروی انتظامی نشان داد که مرد کارامدی است.
همه باید بسوی کمک به هاشمی برای اهداف مهم کشور حرکت کنیم. تا همه ایرانیان صاحب عزت شوند. که شایسته آن هستند. (1300911) (alef-13)
 
حامی اسفندیار مشایی
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۳:۵۵:۵۱
می بینم که سایت های اصولگرا و اصلاح طلب و کارگزار تا تکنوکرات همه هنگ کردید

http://media.farsnews.com/media/uploaded/files/video/1392/02/21/13920221000496.flv

هیسسسسس
به این میگن باور
به این میگن ایمان
به این میگن تا دقیقه 90 و ساعت های پایانی پای کار موندن.
انشاء الله مشایی با بیان دیپلماتیکش شرایط بین المللی رو هم به نفع ایران تغییر میده.حالا شما نظر تائید نکن منفی بزن(اونقدر منفی بزنید تا منفی دونتون پاره بشه)

همون اقلیتی که سال 88 از پشت کامپیوتر انقلاب اسلکتیویسم Slacktivism راه انداخته بودن. خوشحالم که هنوزم دارید همون اشتباهات رو تکرار می کنید.
مردم جایی بیرون از فیسبوک ، الف و اینترنت انتخاب اصلی رو انجام خواهند داد
.
.
.
سلام بر بهار انسان‌ها و سلام بر خرّم دوران‌ها (1301042) (alef-13)
 
کاظم
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۳:۵۶:۱۹
من که دوس دارم مشایی رای بیاره تاهمه بدبخت بشن مردمی که از 8سال ریاست جمهوری احمدی نژاد درس نگرفتن حقشونه ...خلایق هر چه لایق (1301044) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۰:۱۰:۱۷
گروه اکثریت اصولگرایان ودبیر ان عملکرد خوبی داشتند بجز متکی (1301125) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۰:۲۴:۴۶
مگه این همه گرانی و فشار مردم را نمیبینید هر روز یه جای مملکت داره میلنگه خوب چرا مشایی که همیار احمدی نژاده تا حالا نتونسته کاری بکنه فکر میکنید بعد چطوری میخواد این اوضاع را اصلاح کنه؟؟؟!!!!
یکم عاقلانه فکر کنید (1301185) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۰:۳۶:۵۹
الف از شما دیگە بعیدە، شما دیگە چرا؟! این مخفی کردن گزینە منفی دیگە چە صیغەایە؟ نکنە این هم در جهت وفاق ملی و حماسەسازیە؟ بخش عمدەای از اقبال کاربران، بە جهت مشاهدە و مشارکت در همین نظرسنجیتون بود، کە شکرخدا اونم مخفیش کردین و یە گوشش فقط بیرون موندە، بالاغیرتا شما دیگە بی خیال شین. (1301227) (alef-13)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۱:۱۱:۲۹
مشایی تو این 8 سال به نوعی مشاور ریس جمهور و درکنار ایشان بود اما این دولت تو این 8 سال کار شگرفی انجام نداد بنظر من رای به مشایی رای به در پیش گرفتن یه رویه اشتباست.بدترین گزینه برای ریاست جمهوری ایشونه (1301331) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۱:۲۰:۱۸
هاشمی امد همه باید بکشن کنار مشایی که صد درصد رد صلاحیت میشه اگه اینطور نشه باید به اقایون شورای نگهبان شک کرد اصلاح طلب ها با امدن هاشمی مرد مردانه کنار کشیدن اصول گراها هم با این سابقه خرابشون پیش مردم جایگاهی ندارند چندنفر مستقل هم شناخته شده نیستن پس باید دید که هاشمی برای این مردم که این همه منتظرش بودن چکار خواهد کرد (1301361) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۷:۱۹:۲۰
سلام نمی دونم هدفتون از حذف منفی ها چه بوده اما با بودن منفی خیلی بهتر می شد نظر داد و تعداد بینندگان یک نوشته رو و خیلی چیزهای دیگه الان اصلا نمی شه (1301733) (alef-13)
 
آرامش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۸:۳۴:۰۹
من اگر مخالف نظام باشم و هدفم از بین بردن انقلاب باشه،تنها آرزوم تایید صلاحیت مشائی و در مرحله بعد انتخابش بعنوان رئیس جمهوریه.بین تمامی آقایونی که ثبت نام کردن فقط ایشون پتانسیل کشوندن ایران به یک هرج و مرج و آشوب بزرگ رو داره. (1301949) (alef-13)
 
بهار
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۹:۳۸:۰۴
یعنی کسیم پیدا میشه بخاطر مشایی به خیابون بریزن ؟؟؟؟
حرفی میزنی الف چان یا حرفی میزنن الف جان :) (1302233) (alef-13)
 
صديقه
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۹:۴۴:۲۲
آخه مگر رياست جمهوري جاي خاله بازيه كه يكي دوره اش تموم شده وبره فاميلشو بياره ومثل بچه ها دستشو بگيره وبياره براي ثبت نام،مگه كودكستانه؟
يك ملت به اين بزرگي را معطل چه كارهايي مي كنندو واقعا نظارتي نيست بر اين كارها؟ (1302270) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۰:۰۶:۳۷
آقای متکی وقتی الان که نه به داره نه به بار اینطوری دبه کرده حتما اگه رای نیاره میگه چون تو نظر سنجی ها اول بودم پس تقلب شده.به ایشان یاد اور میشوم که چه چیزی در عملکرد خود دیدید که اینگونه سعی میکنید که بمانید شاید در یک لابی رفته و دوباره وزیر شوید. (1302395) (alef-13)
 
حامد ضیا
Latvia
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۰:۵۱:۱۰
فتنه 92 .حامیان مشایی.
مگر با اختشاش می شود کسی را که صلاحیت ندار را کاندید کرد ؟......... مگر وابسته به قدرت یعنی دولت.
.........بس است دیگر .ا
گر خدمت گذارید در این فرصت چند ماهه مشکلات اقتصادی را حل کنید ..........نه اینکه همراه نامزد انتخاباتی پاشید راه بیوفتید برید برای حمایتش.........چون میدونی اگه از خودتون نباشه تو دولت بعدی دیگه جایی ندارین..... (1302630) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۰۹:۳۸
فعلا باید گفت خداوند شر خاندان هاشمی را از سر این ملت کم کند انشاله... (1304191) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۰۹:۱۵
همه باید مطیع قانون باشیم . امام خمینی که رحمت خدا براو باد فرمودند رعایت مقررات در دولت جمهوری اسلامی ایران واجب شرعی است و تخلف از آن گناه است.اگر شورای نگهبان قانونی است که هست پس همه باید از قانون اطاعت کنیم و این را بدانید اینها می آیند و می روند و برای خودشان کیسه ها می دوزند و می خورند و ما بی خودی نباید حرص آنان را بخوریم . حواسمان جمع باشد که عالم محضر خداست (1304577) (alef-13)
 
تقی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۱:۰۲
رای ما وخانواده امان به سردارسازندگی مردروزسخت وتنگ جناب هاشمی رفسنجانی است ؛بیائید به خاطر رضای خداورضای افرادی که ماهیانه از موادپروتئینی محرومند وبرای اجاره منزل وسرپناه سربه گریبان دارند که متاسفانه کم هم نیستندوبه خاطراعتلای مملکت دست ازشیطنت بردارید وهمگی صادقانه دست به دست دهید تامملکت راازاین فلاکت وبدبختی تورم وگرانی نجات دهید بلکه باهمت وتوان جمعی بتوان خرابی ها ی هشت ساله اخیرراسامان داد وحداقل به نقطه صفررساند ؛ وهرکس برای خویش ساز مخالف نزند؛ تجربه ثابت کرده زمان حیات امام راحل رادرنظر بگیرید ببینید امام باآن بینش وبصیرت تاچه حد به آقای هاشمی بها میدادتاجائی که نقل به مضمون فرمود :به کوری چشم دشمنان رفسنجانی زنده است وتاانقلاب زنده است هاشمی زنده است وبیان مقام رهبری نیز که فرمود هیچکس برای من هاشمی نمیشود؛ودرپایان لیدراصلاحات سیدبزرگوارجناب خاتمی نیز باتمام قوا ازایشان حمایت کرده وآیات عظام چون حضرت آیت الله سیستانی وآیت الله العضمی وحید نیز ایشان راتشویق به امدن فرمودند؛دست به دست هم دهیم میهن خویش رکنیم آباد (1305871) (alef-13)
 
حسین احمدی نژاد
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۱۷:۳۴
چیه دلتون به مشایی جادوگر خوشه ها؟ یادتون نرفته که احمدی نژاد چه بلایی سر مملکت اورده.من فقط از قالیبافو ولایتی خوشم میاد چون مرد هستن نه مثل بعضی ها نامرد (1307014) (alef-13)