کد مطلب: 395936
تحصیل ۷۲ هزار دانشآموز در مدارس خاص
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۷
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از فعالیت ۱۵۷۰ مرکز آموزشی با سیستم خاص در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، مجید قدمی در گفتوگویی، افزود: با بهرهبرداری از چند واحد آموزشی با سیستم خاص در کشور ظرف مدت یک ماه آینده آمار این مراکز به ۱۶۰۰ مرکز افزایش مییابد.
وی با بیان اینکه ۷۲ هزار دانشآموز در مدارس خاص و ۴۸ هزار نفر در سیستم آموزشی فراگیر قرار دارند، عنوان کرد: این دانشآموزان شامل دانش آموزان دچار مشکلات جسمی و حرکتی و دانش آموزان ناشنوا (اختلالات یادگیری)، کمتوان ذهنی و ... هستند.
معاون وزیر با اشاره به اینکه این میزان دانش آموز شامل همه دانشآموزان شامل این قشر نمیشود، اظهار کرد: متاسفانه برخی خانوادهها به دلیل مشکلات فرزندانشان آنها را به مدرسه نمیفرستند و برطرف شدن این مشکل در گرو فرهنگسازی و ایجاد جاذبههاست.
وی رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی را کیفیتبخشی به نظام آموزشی و به روز کردن معلمان دانست و افزود: مهارتآموزی اصلیترین رویکرد آموزشی در این گونه مدارس است تا فرد بتواند در آینده در کنار مهارتهایی نظیر گرافیک، خیاطی و ... برای خود ایجاد شغل کند.
به گفته قدمی کسب رتبههای زیر ۱۰۰ در کنکور در گروه نابینابان و ناشنوایان بیانگر کیفیت بالای آموزشی مدارس است که بدون داشتن هیچ سهمیهای توان رقابت با دانشآموزان سالم را در کنکور دارند.
وی با دعوت از خیرین مدرسهساز برای احداث مدارس با سیستم خاص در سراسر کشور گفت: استانهای مرکزی و خراسان رضوی از نظر خیرین در این حوزه در بین خیرین سایر استانهای کشور پیشگام بوده و جزو برترینها هستند.
وی با تاکید بر تامین زیرساختهای لازم و احداث فضاهای آموزشی با سیستم خاص برای دانش آموزان تصریح کرد: فرهنگ سازی برای جذب خانوادهها در هدایت فرزندان استثنایی به مدارس امری ضروری است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص مشکلات اساسی دانشآموزانی که در مدارس با سیستم خاص تحصیل میکنند، گفت: نبود سالنهای ویژه از مهمترین مشکلات پس از احداث مدارس است.
وی با بیان اینکه احداث سالنهای ویژه نیازمند اختصاص هزینه بالاست، افزود: در حال حاضر کمتر از ۲۰ سالن ویژه در کشور وجود دارد و برای احداث سالنهای بیشتر نیازمند همیاری خیرین هستیم.
کلمات کلیدی : مجید قدمی + آموزش و پرورش استثنایی