نظر منتشر شده
۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 505339
150 هواپیما در ناوگان ایران در برابر 200 هواپیمای یک شرکت هوایی منطقه!
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۰
یک کارشناس صنعت هوایی معتقد است پیشرفت قابل توجه ایرلاین‌های بین‌المللی در طول سالهای گذشته از یک سو و نرسیدن منابع مالی لازم به شرکتهای داخلی از سوی دیگر باعث شده امروز ایرلاین‌های ایرانی با رقبایشان فاصله‌ای جدی داشته باشد.

محمد بشارتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز و با اجرایی شدن برجام در حالی شاهد باز شدن دوباره فضای خرید هواپیما و تجهیزات هستیم که سال های دور بودن کشور از این بازار باعث شده فاصله با رقبا به شکلی قابل توجه افزایش پیدا کند.

به اعتقاد وی وقتی تعداد قابل توجهی از شرکت های هواپیمایی منطقه هر یک به تنهایی بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای فعال دارند، ناوگان ایران با ۱۵۰ هواپیمای آماده پرواز شانس چندانی نخواهد داشت.

این کارشناس صنعت هوایی ادامه داد: اگر بنا باشد هر یک از شرکت های ایرانی به طور مستقل در فرایند رقابت حاضر شوند اوضاع از این نیز پیچیده تر خواهد بود. در حال حاضر جز یک یا دو شرکت هواپیمایی ایرانی، دیگر شرکت ها تنها حدود ۱۰ یا حتی کمتر از آن هواپیمای فعال دارند و این رقم عملا شانسی برای رقابت با غول های منطقه باقی نمی گذارد.

بشارتی یکی از اصلی ترین راه حل های برون رفت از این فضا را مدیریت صحیح منابع مالی و حمایت از ایرلاین ها دانست و گفت: نه در ایران که بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز وقتی قصد داشتند شرکت های هواپیمایی خود را در سطح جهانی مطرح کنند ابتدا حمایت هایی از سوی دولت صورت گرفت و سپس فضای استقلال آنها فراهم شد.به گفته وی با کنار رفتن شرط هایی چون لزوم خرید هواپیمای ملکی یا بلوکه کردن سرمایه ها نزد حسابی دولتی می توان گام های نخست در بهبود شرایط شرکت های ایرانی را برداشت و البته پس از قدرت گرفتن آنها نه تنها از ایرلاین ها کمک گرفت که در حاشیه فعالیت های آنها امکان فعال کردن دیگر صنایع و بخش ها نیز وجود دارد، مانند آنچه امروز در فرودگاه های کشورهایی چون قطر و امارات متحده عربی دیده می شود و امکان تکرار آن در ایران وجود دارد
 
کلمات کلیدی : صنعت هوایی+ایرلاین+پرواز امارات+پرواز قطر
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۰۳ ۱۹:۲۸:۵۳
داداش با این مدیریتی که ما از شما دیدیم. صد هزار تا هواپیما هم داشتید، بازم جامون همین بود. (4534191) (alef-11)
 
محمد رضا دوستي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۰۳ ۲۰:۰۹:۱۷
ايرلاين هاي داخلي با اين همه تاخير و سرگرداني مسافران هيچ جاذبه اي ندارند. نداشتن هواپيما يك طرف دادن خدمات خوب با همين مقدار هواپيما هم يكطرف. (4534223) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۰۳ ۲۰:۲۶:۱۲
طياره ميخواهيم چه كار !! (4534240) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۶-۰۳ ۲۱:۰۳:۳۳
کل ارزش این صدو پنجاه تا به اندازه پنج تا بویینگ 777 یا ایرباس 380 هم نمیشه (4534267) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۰۴ ۰۶:۴۱:۱۳
ما در بيشتر زمينه هاي صنعتي واقتصادي در منطقه عقب هستيم ولي از نظر تورم وحقوق دولتيان واختلاس در منطقه اوليم (4534459) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.