نظر منتشر شده
۲۵۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 213289
وزیر ثروتمند در جایگاه رقیب قدرتمند/ آیا ۴ سال زمان کافی برای اندوختن این ثروت است؟
بخش داخلی الف، 6 بهمن 92
تاریخ انتشار : يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۸
چندی پیش به دنبال تاکید رئیس جمهور بر عدم عضویت وزرای دولت در هیات مدیره شرکت های خصوصی، گزارشی با عنوان کدام وزیر رکورددار عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های خصوصی است؟ منتشر شد.

به گزارش فارس، داده های این گزارش مستند، روشن می کرد آقای محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در ۱۲ شرکت خصوصی عضو هیات مدیره است. شرکت هایی که تاریخ ثبت اکثر آنها از سال ۸۹ به بعد بوده است. اسامی این شرکت ها به شرح ذیل بود:

رسا فارمد به شماره ثبت ۳۳۳.۷۹

پلیمری پویا جم خاورمیانه به شماره ثبت ۴۳۳۷۳۷

ارگ شیمی پارسا به شماره ثبت ۳۴۱۷۶۳

مهندسی توسعه پترو فرآیند کرخه به شماره ثبت ۴۳۵۵۳۵

الوند پترو انرژی کیش به شماره ثبت ۱۰۲۳۳

هرمزان تجارت گستر کیش به شماره ثبت ۱۰۲۴۹

برق انرژی پاینده جم به شماره ثبت ۴۳۲۴۴۵

توسعه پتروشیمیایی ساحل دریا به شماره ثبت ۴۲۶۵۸۲

توسعه نگین مکران به شماره ثبت ۴۲۶۸۶۸

توسعه صنعت نعمت به شماره ثبت ۴۰۸۱۲۵

تولید برق دژپل انرژی به شماره ثبت ۴۲۶۰۴۹

شرکت کیمیا صنایع دالاهو به شماره ثبت ۲۹۲۰۳۰

روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از انتشار این گزارش با ارسال توضیحاتی تاکید کرد که نعمت‌زاده از عضویت در هیئت مدیره این شرکت‌ها برای تصدی پست دولتی استعفا داده است. با این حال مشخص نیست که آیا وزیر صنعت و معدن و تجارت تنها از عضویت در هیئت‌مدیره‌ این شرکت‌ها استعفا داده یا سهام شرکت‌های خود را نیز واگذار کرده است؟ نکته مهم این است که در این شرکت‌ها غیر از آقای نعمت زاده، اسامی برخی منسوبین و نزدیکان وی به نیز عنوان عضو هیات مدیره ثبت شده، ضمن این که بجز آقای وزیر، برخی دیگر از اعضای هیات مدیره این شرکت ها، به رغم اینکه در دولت جدید مسئولیت و منصب گرفته اند، هنوز استعفا نداده اند.

اما اخیراً موضوع شبهه برانگیز دیگری در خصوص برخی دولتمردان مطرح شده که ضرورت دارد درباره آن به افکار عمومی توضیح قانع کننده ای داده شود. بر اساس زمزمه هایی که در محافل سیاسی و رسانه ای مطرح است، سرمایه و ثروت اعلام شده برخی دولتمردان در آغاز تصدی مسئولیت وزارت، سر به هزارها میلیارد ریال می زند.

اگرچه برخورداری افراد از سرمایه مشروع فاقد اشکال بوده و در شرایط کنونی تلاش برای تقویت اقتصاد و تولید ملی از طریق سرمایه گزاری و اشتغال زایی امری مثبت و پسندیده است اما تصدی مقامات دولتی و سیاستگذاری توسط کسانی که در عرصه تجارت و اقتصاد به هر حال رقیب دیگر افراد محسوب می شوند دارای آفات زیادی است به گونه ای که در بسیاری از کشورهای جهان به کسی اجازه داده نمی‌شود هم در دولت در نقش سیاستگذار و هم در بخش خصوصی به عنوان یک ذینفع حضور داشته باشد.

نگاهی به شرکت های خصوصی متعددی که آقای نعمت زاده عضو هیات مدیره آنها بوده است، بیانگر آن است که وی در زمره ثروتمندان کابینه یازدهم باشد اما میزان دارایی هایی که به وی منسوب می شود رقمی افسانه ای است و چندین برابر رقمی است که گفته می شد یکی از وزرای دولت احمدی نژاد از آن برخوردار بوده و به همین دلیل تا مدت ها مورد انتقاد و اعتراض قرار داشت.

گفته می شود برخی دیگر از وزرای دولت یازدهم نیز از چنین سرمایه و ثروتی برخوردارند. اگرچه تاکید حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر این بوده که مسئولان دولتی می بایست از بین طبقات متوسط و پایین انتخاب شوند تا درد محرومین و مستضعفین را بفهمند اما اگر از این فاکتور -البته مهم و اصولی- چشم پوشی کنیم، سابقه این دولتمردان بیانگر آن است که آنها سالیان طولانی و متمادی در بخش خصوصی فعال بوده و سابقه چندانی در مدیریت دولتی ندارند.

اما آقای نعمت‌زاده پس از پیروزی انقلاب اسلامی جز مقطعی کوتاه در سال های اخیر، در زمره مدیران دولتی به شمار آمده و می آید. وی از سال ۵۸ تاکنون سابقه ۱۰ ماه سرپرستی وزارت کار، ۱۰ سال تصدی وزارت صنایع و معادن در دولت‌های شهید رجایی و هاشمی رفسنجانی، تصدی مدیریت عامل شرکت ملی پتروشیمی در دولت خاتمی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دولت اول احمدی‌نژاد را در کارنامه خود دارد.

به عبارت دقیق‌تر، آقای نعمت‌زاده در طول ۳ دهه گذشته به عنوان وزیر یا معاون وزیر یا مدیر ارشد، مسئولیت دولتی داشته و تقریباً فقط در ۴ سال دوم دولت احمدی‌نژاد مسئولیت دولتی بر عده وی نبوده است.

آنچه از ظواهر امر برمی آید، ورود جدی و صریح آقای نعمت زاده به بخش خصوصی و از جمله تاسیس شرکت های مختلف در بخش پتروشیمی توسط وی و نزدیکانش در ۴ سال گذشته صورت گرفته و احتمالاً بخش عمده ای از سرمایه اندوزی وی مربوط به همین چهار سال است چون علی‌القاعده فرض بر این است که یک مقام مسئول دولتی - به عنوان مثال وزیر صنایع یا مدیرعامل پتروشیمی- که سیاستگزار دولتی است، خود در قامت یک فعال بخش خصوصی در همان عرصه ظاهر نمی شود.

اکنون بدون هیچ قضاوتی درباره شیوه فعالیت اقتصادی وزیر ۶۸ ساله صنعت، ‌معدن و تجارت در بخش خصوصی، این سؤال جدی اذهان صاحب نظران اقتصادی را به خود مشغول کرده است که آیا طی ۴ سال فعالیت در بخش خصوصی بدون بهره گیری از رانت، دستیابی به ثروت کلان منتسب به آقای نعمت زاده امکان پذیر است یا خیر؟

پاسخ به این سئوال، فارغ از جنجال ها و حاشیه تراشی های سیاسی، می تواند نقطه آغازینی برای شفاف سازی عرصه اقتصاد و آسیب شناسی فعالیت بخش خصوصی در ایران و نحوه تعامل آن با دولت باشد.
 
مهر
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۰۵:۳۳
فقط تو را خدا مسئولین با فساد در هر سطحی مبارزه کنند چون اثار منفی ان به وضوح در سفره های مردم مشهود است نهادهای مردن نهاد باید با قوت جلو این نوع بریز وبپاش ها را بگیرند که هیچکس جرات دست اندازی به ثروت عمومی را نداشته باشد (1933297) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۵۸:۰۱
اینکه ثروتمند است به خودش مربوط است
ولی اینکه در خیلی از موارد به نفع صاحبان سرمایه و به ضرر مصرف کننده داخلی موضع گیری می کند مثل حمایت بیدریغ از خوردرو سازان به قیمت هدر رفتن مال و جان مردم ، مشکل بزرگی است. (1933736) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۱۶:۳۳
سری به سازمانها و شرکتهای وابسته به وزارت اقتصاد بزنید و خواهید دید که چه مدیرانی در 8 سال گذشته از صفر به کجا رسیده اند. (1933907) (alef-1)
 
ناصر
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۱:۰۶:۰۱
خب برادر اینکه برخی از مدیران در هشت سال گذشته چاق و چله شدند خود نشانه ولنگاری و فساد دولت و دولتیان بوده. مگر خارج از رانت هم طی یک مدت کوتاه کسی سوپر میلیاردر می شود؟ ما فقیر و بیچاره ها وقتی می شنویم دولتیان سوء استفاده کرده اند، به مرز جنون می رسم (1934513) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۱۸:۵۰
این چه حرفی است؟ موضوع این است که این شخص اینهمه ثروت را آنهم در این کشور و در مدت چند سال با هزینه های سرسام آورچگونه تحصیل کرده است؟ اگر این موضوع صحت داشته باشد باید زار زار گریست؟ البته بنده چندین بار ایشان را چه در فرودگاه مهرآباد و چه در جزیره کیش در حال سفر دیدم خیلی ساده به نظر می رسید! (1933915) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۰۶:۰۹
من همه ی نظرات زیر رو خوندم و میخواستم یه نکته رو گوشزد کنم:
عده ای مرتب پیام گذاشتن و اینجور القا میکنن که ثروت ایشون مشروع هستش و دلایل از این دست میارن...
--------
کسی مخالف ثروتمند بودن افراد نیست.
کسی هنوز به ایشون اتهام مفسد بودن نزده
کسی نمیگه ایشون رانت خواری داره میکنه
-------
انتقاد به این هستش که چرا میلیادر های مرفه میان وزیر میشن که درد ما فقیران رو نمیفهمن؟
اینجوری میشه که خودرو ارزون نمیشه
اینجوری رانتهای چند میلیون یوروئی بوجود میان
و صدها اینجوری دیگه
------
اعتراض به این هستش که فساد معمولا از اتحاد باندهای قدرت و ثروت به وجود میاد (1934008) (alef-1)
 
حميد
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۷:۳۶:۴۹
اتفاقا مشکل در همين انتقاده.8 سال دولت دست گروهي بود که به قول شما حال فقرا رو ميفهميدن.اوضاع بهتر شد يا بدتر؟حقيقت تلخ اينه: کار بايد دست کاردان باشه چون به دليل ضعف سيستم نظارتي آدمهاي پاک هم در قدرت وسوسه ميشن و نتيجه خيلي بدتري به بار مياد. (1934585) (alef-10)
 
کارمند
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۸:۱۸:۰۹
برادر عزیز کسیکه نمیتونه گلیم خوشو از آب بیرون بکشه چطوری میتونه گلیم شما رو از آب بیاره بیرون.نه فقیر بودن گزینه خوبی برای وزیر شدن هست نه پولدار بودن گزینه بدی برای وزارت.اصیل بودن و پاکدامنی اصل وزارت شدن هست ولاغیر. (1934614) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۰۹:۵۶
دوست عزیز، یک نفر از طبقه فقیر که به دلیل عدم توان اقتصادی، توان اداره امور یک خانواده را ندارد و در اقتصاد یک خانواده مونده، چطور میتواند در اداره امور اقتصادی یک کشور مفید و موثر باشد ؟ !!!
اغلب افراد با توانمندی اقتصادی (علم و عمل) از وضعیت مالی خوبی برخوردارند و این نظرات شما صحیح نیست و لاجرم باید کار را به خبره ها سپرد که حتماَ سروتمند هم هستند. (1934670) (alef-10)
 
شهرسکوت
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۰:۰۵:۱۸
آخه برادر من اگه آدمایی از جنس مردم ضعیف بخوان امورات رو در دست بگیرن که اوناهم اول به فکر پر کردن کیسه خودشون میوفتن و دیگه کاری به کار مردم هم سطح خودشون ندارن !مشکل جامعه ما خیلی بزرگتر از این حرفاس که بشه گفت ! (1934779) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۶:۱۰:۳۹
وقتی یک دولت مرد ان تومن حقوق میگیره بعد راننده و خونه سازمانی و پول اب و برق و غیره مجانی داره چه می فهمه از درد انسانهایی مثل من که نه کار دارن نه پول (1937583) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۰۷:۱۵:۵۵
اين حساسيت ها بسيار بجا و مهم است ولي مشكل اين است كه وقتي يك گروه در 8 ساله گذشته با سوء استفاده از همين نكته كردند آنچه را كردند، اين شعارهاي خوب در نظربسياري از مردم رنگ باخت و در مرحله بعدي از اهميت قرار گرفت. اينكه يك خبره اقتصادي در سن بالا ثروتمند باشد كجا و اينكه يك آدم مجهول در جواني ميلياردها دلار پول بيت المال دستش باشه كجا. به ما حق بديد كه به اين حساسيتها خيلي خوش بين نباشيم! (1936459) (alef-13)
 
ارام
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۲۳:۴۹:۵۷
اون ادم مجهول الهویه که میفرمایید نه در 8 سال گذشته بلکه در 16-20 سال قبل توسط اقایان همه چیزدان وارد عرصه اقتصادی شد. اینکه شما به این حساسیتها خوش بین نیستی رو باید در دابستگی فکری شما به یک حزب و جناح خاص جستجو کرد که اونم علاجش خیلی سخته... (1942874) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۰۹:۳۲:۵۷
به عبارت دقیق‌تر، آقای نعمت‌زاده در طول ۳ دهه گذشته به عنوان وزیر یا معاون وزیر یا مدیر ارشد، مسئولیت دولتی داشته و تقریباً فقط در ۴ سال دوم دولت احمدی‌نژاد مسئولیت دولتی بر عده وی نبوده است.
پس حالا می خواین به روحانی گیر بدین یا نه
از اول همه اشتباه کردن و شمای نویسنده و البته سایت الف
درست می گید. (1938880) (alef-13)
 
کریم همکار
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۰۴:۴۲
چگونه به خودش مربوط است ؟.این تزها را شما از کجا می آورید .در هیچ جای دنیا به مساله ثروتمند شدن با این دید سهل انگارانه برخورد نمی شود . (1934384) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۰۸:۲۰
اخه ایشان چطور میتونسته همزمان هم پستهای بالای مدیریتی داشته باشه هم در بخش خصوصی کار کنه و به این ثروت برسه؟ (1934667) (alef-10)
 
فرزند ایران
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۱۶:۳۲
عجیبه این همه تناقض در اظهارات شما !
ثروتمند بودن محصولی یکی از بهانه های اصلی اصلاح طلبان در انتقاد از احمدی نژاد بود (1934678) (alef-10)
 
نام اور
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۲۷:۲۳
اصلا وزیرمان که انقدر وضع اقتصادیش خوبه همچنین قدرت سیاسی بالایی داره بهتر نیست که کارخانه خودروسازی شخصی بزنه و خودروهای لوکس تولیدکنه اونوقت حافظ جان و مال مردم و مهمتر از اون حافظ ثروت خودشم میشه ها. (1934694) (alef-10)
 
سید مصطفی
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۴۱:۵۳
این که ثروتمند است به رانت مربوط است نه به خودش . اگر من و تو هم به رانت دست داشتیم و یک خودره حق و باطل نمی کردیم ثروتمند نمی شدیم ! انصاف داشته باش! (1934717) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۰۹:۲۳:۳۷
اين تذهبون روحاني (1936637) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۲۲:۵۰:۲۷
چرا انقدر آتیش گرفتی نکنه حق حساب گرفتی. (1940511) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۱۰:۲۲
دولت پاک و خدمتگزار رفته است، مگه محصولیه که بیچارش کنن بدبختو، تازه خوبه تو حوزه اقتصادی مسئولیت نداشت! (1933766) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۵۹:۱۰
پس وزارت رفاه که شرکت شستا را دارد ، وزارتخانه اقتصادی نیست؟
شستا بخش عمده شرکتهای پتروشیمی و ... را در اختیار دارد. (1934749) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۳۵:۱۹
والله ما مردم دیگر تحمل نداریم که 8 سال اهمدی نزاد هر چی سرمون اورد صدامون در نیاد
از حالا به اقای روحانی اختار می کنیم خودت اصلاح کن
یک سری به قبض گاز بزنید که دو برابر گاز مصرفی این ماه برایمان بدهی معوق آمده است اگر این گاز بهای 3 ماه اول سال که آن موقع هوا سرد نبود که انقدر گاز بها برای ما بستید
این دولت دارد مثل احمدی نژاد با حرف سر مردم گول می مالد (1933939) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۰:۱۷:۳۵
وقتی خود مسئول فاسده، مبارزه با فساد از طرف او انتظار باطلی است (1934121) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۰:۴۰:۴۱
"سرمایه و ثروت اعلام شده برخی دولتمردان در آغاز تصدی مسئولیت وزارت، سر به هزارها میلیارد ریال می زند" توجه کنید: هزاران میلیارد ..... ریال!!! یعنی مثلاً 500 میلیون تومان می شود پنج هزار میلیارد ریال معادل یک آپارتمان نسبتاً معمولی در تهران. به این می گویند بازی با واژه ها. بچاپ تا بدانی ما جیگر نیستیم. (1934163) (alef-1)
 
هادی
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۰۱:۰۳
آقا شما ریاضی دبستانتو چند می شدی؟
هزاران میلیارد ریال یعنی مثلا کم کم صد میلیارد تومان ، پول یک شهرک در تهران! (1934660) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۱۱:۲۳
بیسواد 500میلیون تومن میشه 5میلیارد ریال .....پنج هزار میلیارد ریال میشه 500میلیارد تومن (1934672) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۴۲:۱۷
سلام
فارغ از هر زنده باد و مرده باد.....
500 ميليون ميشه پنج ميليارد نه اينكه پنج هزار ميليارد ، جيگر.
دوستان اينقدر شان و ممنزلت خودتون را با حمايت بيجا و كوركورانه از احمدي و روحاني و... پايين نياريد هميشه طرف حق باشيد (1934719) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۰:۰۳:۴۱
هزاران میلیارد ریال میشه صدها میلیارد تومن (1934770) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۲۰:۴۸:۰۴
باوفا میشود 5هزار میلیون ریال یا 5میلیاردریال فقط! (1940308) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۰:۳۰:۵۵
اميدوار نباش كسي با فساد مبارزه كند . تا حالا چنين چيزي ديدي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1934480) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۰:۴۲:۲۵
من به آقای روحانی رای دادم ولی از فضای رسانهای که العان هست خیلی راضی هستم برخلاف گذشته. این باعث میشه تا سیاست مدارهامون حساب کار بیاد دستشون. اینطوری فساد در حاکمیت کم میشه. از اطلاع رسانی سایت الف تشکر می کنم و از دولت هم انتظار داریم به مطالب مطرح شده جواب بدن. وی ای کاش میشد در تمام سطوح اشکال همه گفته بشه. (1934493) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۷:۳۳:۳۱
این آقا مدیر توانمندیه و اگه تو کشور ازش استفاده نشه، خوب بلده از توانایی هاش برای خودش و خانواده اش استفاده کنه و خرده ای بر این امر نمی توان گرفت.
ولی بهتره روزنامه ای ما کار حرفه ای رو یا بگیرن و به جای شلوغ بازی، با مدرک و سند سراغ متخلفین برن و تا نتیجه کار، مصالحه نکنند!!! (1934582) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۰۲:۰۱:۲۶
اره خیلی توانمنده واسه همین اینقدر پرقدرت جلوی کاهش قیمت خودروها وایساد و پشت شرکت های ظالم خودروسازی رو گرفت. نمی دونم تعصبات سیاسی چرا باعث میشه بعضی قدرت فکر شون هم تعطیل بشه؟ (1936414) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۰۷:۲۲
ايشان از قبا از انقلاب سرمايه دار بوده
پدر ايشان در سال 52 از بزرگترين تجار تبريز بوده (1933300) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۰۹:۱۵
همشون نسل در نسلشون سرمایه دار بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1933889) (alef-1)
 
556
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۱۷:۵۶
مگه کسی گفته ثروتش مال دزدیه که همچین حرفی میزنید

5ساله دارم درس میخونم و سه ساله متاهلم.درآمد ماهیانه ام به سیصد هزار تومن نمیرسه.دستم تو جیب بابامه.خیلی ها هم هستن وضعیتشون خیلی بدتر از منه.

خدارو شکر هر کی مسئول شد درد قشر فقیر جامعه رو نفهمید(البته استثنا هم داره)

حرف این چیزاست عزیزم (1933912) (alef-1)
 
احمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۰:۰۹:۰۲
بحث سر هر کی مسؤول شد نیست، بحث سر رئیس جمهوره که هر کی رو سرکار نیاره! مردم و جنابعالی و ما به این آقا رأی دادیم که حواسش باشه و استثنا ها را بیاره . (1934792) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۴۱:۵۹
پسر خوب آخه اینم شد توجیه؟!
فعلا کسی نگفته که سروت ایشون نامشروع هستش که تو داری جانماز آب میکشی!
یه نگاه به موضع گیری های این آقا بکنید اونوقت میبینید که طرف مردم بوده یا سرمایه داران و شرکتهای خصوصی.
نباید از کسی حمایت کورکورانه کرد (1933955) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۵۵:۴۵
ببخشید موضعگیری ایشان بابت خودرو عین حمایت از مردم است چرا که در غیر این صورت باید خودرو سازی در ایران تعطیل و مانند پاکستان و افغانستان بشویم (1934442) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۴۳:۲۲
چطوره وقتی در مورد محصولی این صحبتا شد همه صداشون دراومد؟! (1933959) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۵۶:۲۱
چون محصولی در زمان صدارت یک کارهایی کرد (1934444) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۵۰:۴۷
پس الان چه پولی دارن پارو میکنن ها!!!
خوش به حالشون
هم سرمایه دارن هم در هرم قدرت!
خدا نصیب هر بنده ای نمی کنه ها!
من فقط نمی فهمم چرا امیرالمومنین به مسولین دولتش اینهمه نهیب میزد که سر سفره ی ثروتمندان نشینید. (1933976) (alef-1)
 
سهیل
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۰۳:۴۷
الف چرا امکان منفی دادن رو حذف کردی؟! (1934003) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۵۸:۱۶
پدر بنده هم از تجار بزرگ دبی است.جمع کنید این توجیه ها رو...
اگر دولت احمدی نژادبود کفن پوشها در مجلس یقه چاک میکردند. (1934086) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۳۵:۰۸
جالب است گند هر کسی در میاد اولش میگن این آقا از قبل از انقلاب سرمایه دار بوده!! جمع کنین بابا. (1934227) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۵۹:۴۸
واسه ئهیمنم حمایت بی دریغ از فرقون سازان میکنند. چون خودشون هیچ وقت فرقون های این ها رو سوار نشده اند!
این وزیر و کارهاش شدیدا نار احتم کرده و دولت روحانی رو خدشه دا :( (1934267) (alef-1)
 
ايمان
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۹:۲۸:۵۸
با با ابنها همش سرگرمي و سوپاپ است هر ده روز مغز مردم بدبخت ساده را با يك چيزي در گير مي كنند سال تمام شود (1935979) (alef-10)
 
بیطرف
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۲۴:۵۰
آخه چرا اصل موضوع رو نمی بینید
فرض کنید ایشون یه سهام دار عمده توی یه بخش اقتصادی باشه واز اونجا که تمام اقتصاد یک کلیت وابسته به هم هست ممکنه بسیاری از تصمیمات باعث کاهش سهام ایشون بشه.خوب توباشی (وانسان اصولا حب ذات ومال داره)حاضر میشی تصمیمی بگیری که سهامت بیست میلیارد ضرر کنه. حرف سر مشروعیت مال نیست بلکه دقیقا سر همین بهزنگاه های تصمیم گیری است که ناگهان از ایشون میشنوی ارز اگه 2500 تومن هم بشه ماشین ارزون نمیشه.آخه حتما باید بگی تو آمریکا هیچ سیاستمداری نمیتونه سهامدار وفعال بخش خصوصی باشه تا شماها قانع بشید. (1934315) (alef-1)
 
ایمان
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۵۴:۱۲
جالبه که خبر موثق شما این تعداد هم موافق داره! یعنی همه شما این مطلب رو میدونستید؟؟؟؟ یا از لج الف مثبت میزنید؟؟!!! (1934368) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۰۹:۱۷
از آزاد کردن ورود کالاهای لوکس به کشور توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت شوکه شدم! انتظار از مسئولین این است که برای حفظ ارز تلاش بیشتری از مردم عادی داشته باشند و اجازه ندهند ارز برای ورود کالاهای مصرفی و لوکس هزینه شود. (1933307) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۱۰:۳۰
از ایشان به عنوان ژنرال دولت یاد می شود!!!!!! (1933310) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۰:۵۸:۲۲
ایشان با 68سال سن و تجارت پدرش از قبل از انقلاب به این سرمایه رسیده که یک صدم سرمایه بابک زنجانی است که در دولت شما با 38 سال سن از بیل گیتس جلو زده !! (1934178) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۱۰:۵۶
در مورد آقای نعمت زاده تا زمانیکه قوه قضاییه اظهار نظری نکرده است انسان مسلنان نمی تواند براساس شایعات به مومن اتهام بزند اما در آنکه در مورد چگونگی تکاثر سوال کردید باید گفت همانگونه که خاوری انجام داد و بابک خان ثروتمند شد و فرودگاه و زمین های قشم را فروختند و مرتضوی رئیس شد و موارد پنهان دیگری که شاید مردم هرگز از آن خبردار نشوند.خصلت مشابه این آدم ها و حامیان آنها باور نداشتن روزداوری ، عوامفریبی و باند بازی است.ضمنآ بدنیست خبرگزاری فاررس از مباحث قشم و ورود اتومبیل هم مانند این اتهام پرده برداری کند. (1933311) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۳۶:۱۳
همین حرف ها رو زدید که امثال بابک زنجانی و مرتضوی و ... به وجود آمدن (1933943) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۲۰:۳۸
این مورد فقط برای دوستان مجلس صدق میکنه
از دولت هرچی شنیدی باید بگی
حتی از خودتم بسازی خوبه
فقط باید بگی (1934033) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۰:۳۲:۲۵
فقط در مورد وزرای احمدی نژاد بدون حکم دادگاه می توان سخن گفت؟
نکته بعدی اینکه شما قبول داری که این دولت با دولت قبل فرقی نداره (1934149) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۱۲:۴۴
قابل توجه آن دسته از نمایندگان مجلس که در هنگام اخذ رای اعتماد سن ایشان را بالا می دانستند!!! (1933318) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۰۸:۰۹
روز رای اعتماد نمایندگان خواب بودند؟ این اطلاعات را آن زمان نداشتند؟ چرا؟ باید پاسخ بدهند؟ (1934289) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۱۴:۱۷
قابل توجه وزیر صنعت و تجارت:
مدتی پیش اقدام به خرید یک دستگاه یخچال فریزر ... با برچسب مصرف برق A کردم ولی موقعی که یخچال را به کار انداختیم مصرف برق آن Z است به هر کجا که شما بگویید شکایت کرده‌ام ولی هیچ کس رسیدگی نمی‌کند. (1933324) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۱۴:۵۶
زنده باد الف با این همه روشنگری (1933325) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۴۲:۱۵
روشنگری؟اینکه ایشان چندین شرکت دارد و سرمایه دار است چیزیست که خودش "اعلام" کرده.بنابر این تا اینجایش را همه میدانند.روشنگری این است که با استدلال و مدرک ثابت کنید ایشان از رانت استفاده کردید.در مورد آن وزیر دولت آقای احمدی نژاد هم که در مقاله اشاره شده در جلسه رای دادن به ایشان یک نماینده مخالف دقیقا بیان کرد که ایشان امتیاز سواپ نفت داشته اند که غیر قانونی بوده است ولی نمایندگان محترم با وجود این افشاگری به ایشان رای دادند.اگر مدرکی از این دست دارید رو بفرمایید. (1933957) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۸:۳۰:۵۹
دفاع غیر منصفانه نکن! قرار نبود اینگونه اشخاص با سوء استفاده از مقام به چنین ثروتهای هنگفتی برسند ! یعنی ایشان این ثروت را بدون رانت به دست آورده؟ اگر قرار بود افراد اینچنینی و فرصت طلب به وزارت و وکالت برسند پس چرا انقلاب شد؟؟ چرا اینهمه خون داده شد؟ (1934631) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۱۵:۴۸
مدیونیید اگه دولت را دولت زر زور وتزویربدانید
این دولت دولت تدبیر امید وراستگویان است (1933328) (alef-13)
 
دلسوز
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۱۶:۲۴
بهتر از این است که حضرات با یه دست کاپشن بیان و بهد تریلیاردر برن بیرون.این اتفاقا از مزایای دولت اقای روحانی است که همه سیرند (1933330) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۰۱:۱۶
من يك اصلاح طلب اصولگرا هستم . به ايشان ارادت هم دارم. اما در هر صورت بايد ايمن مسئله شفاف كند و به طور قطعي خود را كنار بكشد از سهام داري و .. زيرا مومن خود را در مظان اتهام قرار نمي دهد.
ضمنا ايشان سنشان هم زياد است. بهتر است ايشان مشاور شوند. مگرآدم قحط است. (1933746) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۲۲:۰۴
فقط کنار کشیدن نیست باید در مورد طرق تحصیل اینهمه ثروت پاسخگو باشد! (1933922) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۰۱:۴۲
حتما 650 میلیون یورو رانت هم از سر سیری داده شده ! (1933749) (alef-13)
 
موسوی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۱۶:۲۳
البته ایشان هم در دوره کاپشن پوش ها یک هو سیر شده ان موقع بد بود الان خوب شد! (1934025) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۱۴:۲۱
این هم از اون داستان های مسخره بود که الف درست کرد برای کوبیدن دولت :
میفرماید چون طلب 650 میلیون یورویی این تاجر را دولت زود داده باعث رانت شاده باید طلبکار را یک سال سر می دواند . اتفاقا خیلی خوب کاری کردند که طلب مردم را به موقع دادند . (1934193) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۵۳:۳۱
سر کرده در زیر برف! (1934437) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۵۵:۲۰
آقای محصولی و رحیمی مال ذولت قبل بودن و همینطور ثروتمند یهنب اونا خوب بودن. مشکل ما مردم ایران هیمنه تعصب بیجا. وقتی از یکی طرفداری میکنیم اصلا نمی خوایم قبول کنیم اون هم ممکنه مشکل داشته باشه.همین نادونی مارو به اینجا رسونده اون آقا میلیارد میلیارد داشنه باشه اونوقت من و تو که هشتمون گرو نهمون برای حقانیت اون آقا سینه چاک بدیم!!!! (1934258) (alef-1)
 
منصف
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۱۳:۵۱
خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزد که چنان بهانه به دست شما داد که تا ابد قادر هستید همه چیز را توجیه کنید! (1934296) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۰:۰۶:۱۳
حرف احمدي نژاد رو مي زني كه!
شما بزنيد كه دوره ترك تازي شماهاست (1934786) (alef-10)
 
سینا
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۱۶:۵۸
در دوره دوم هاشمی از تحقیق و تفحص مجلس سربلند بیرون اومد و چندین بار

حسابرسی و... هیچ کاری بهش نکرد.

اون موقع جوونتر بود حالا هم که عکسش میگه پیر شده. همین رو بزراین پشت

میزش باشه از خیلی ها بهتره. (1933334) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۵۴:۰۱
پس خیلی پارتی کلفته. (1934438) (alef-10)
 
مرتضی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۱۹:۰۷
به نام خدا
پاراگراف آخرتون خیلی جالبه، "فارغ از جنجال ها و حاشیه تراشی‌های سیاسی"
اخوی با اعلام جرمی که شما در متن فوق بصورت کاملا محسوس داشته‌اید، طرف امامزاده هم که باشه دیگه نمی‌تونه این لکه رو پاک کنه
اگر مدارکی دال بر مجرم بودن دارید، حتما از طریق محکمه پیگیری کنید و اگر ندارید که بدعاقبتی در انتظارتان هست.
البته از ته دل می‌خواهم که آقای نعمت زاده زودتر بازنشسته شوند و این مسئولیت خطیر را به جوان‌ترها بسپارند. (1933342) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۲۱:۰۴
امثال آقای سیف که جلوی کاهش نرخ دلار رو گرفتید... بدونید هر آهی که ملت داره به خاطر این قیمت دلار میکشه در روز قیامت یقه شما رو خواهد گرفت...مقام معظم رهبری امسال رو سال حماسه اقتصادی نام نهادند..آقای مسئول و دولت مرد و رییس بانک مرکزی آیا یکبار نشستی در راستای این نامگذاری آقا تامل کنی و کاری کنی؟؟ملت به دعوت آقا لبیک گفتند و امسال حماسه سیاسی رو رقم زدند.حالا حماسه اقتصادی دست شماست آقای دولت.یک مقدار بیشتر تلاش کنید. (1933349) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۱۲:۵۰
درود بر شرفت
ولی کو اون تغییراتی که در مناظره های انتخابی میگفتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1933900) (alef-1)
 
سینا
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۲۲:۱۷
ولش کنید بنده خدا رو شما هم دیگه خیلی...

فقط نقاط ضعف رو میبینید؟ شاید اموراتش با یکی دو میلیون نمیگذره. (1933355) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۰۲:۱۲
کی بود میگفت کاسب تحریم و این جور چیزا ؟؟؟؟؟؟ شما مگه نقاط مثبت مخالفین خودتون رو می بینید؟ (1933752) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۰:۲۳:۱۳
کدوم نقاط مثبت, اونا که دیگه به دیدن ما نیاز ندارند , به اندازه کافی قدرت رو در

دست دارند, بی خیال ما هستند. (1934134) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۱۷:۰۱
این باب هشتاد سالشه و از قبل انقلاب تاجر بوده نه مثل بابک زنجانی و... یک شبه ره صدساله را بروند !
آقایان تندرو اشتباه کردید که روی این بابا برنامه ریزی کردید بهتره برید دنبال نقطه ضعف دیگری بچرخید !!خخخخخ (1934196) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۲۵:۱۹
البته خیلی خوبه که گزارشی از ثروت همه دولتمردان تدبیر و امید تهیه کنید تا امید مردم بیشتر و بیشتر بشه...!!!
مثلا از دارایی و ثروت جناب آخوندیٰ‌جناب زنگنهٰ‌جناب جهانگیریٰ‌جناب نعمت زاده و... وهمه مسئولین این چنین دولت تدبیر و امید... (1933365) (alef-13)
 
Dr faze
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۳۲:۰۱
با سلام حضور متمولين بهتر از كساني است كه پول نديده اند.نشان داده شده كه در مديريت بهترند. (1933384) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۴۶:۲۵
چه جالب شما که تا دیروز دیگران را متهم به کاسب تحریم می کردید و مستضعفین را فدای اهداف شوم خودتان می کردید ...حال چه شده به این زودی فقرا را فراموش کرده اید...
خدا رو شکر هر روز رسواتر می شوید... (1933707) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۴۹:۱۱
ببینم سینه چام اشرافیون ! نظرت راجع به رانت 650 میلیون یورویی چیه ؟
تا دیروز که بابک زنجانی که ساخته پرداخته دولت های متبوع خودتان بود را پیراهن عثمان می کردید حال چه شده مدافع این رانت ها و اشرافیون شده اید ؟ (1933715) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۱۷:۵۶
از این نظرات اصلا تعجب نمی کنم. شما همانهایی هستید که مه آفرید را نابغه میدانستید! (1934303) (alef-1)
 
sadegh
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۳۲:۱۸
واقعاً دور از شأن یک انسان که از موقعیت شغلیش سوء استفاده شخصی بکنه و اونم یک وزیر تو کشور اسلامی.! (1933385) (alef-13)
 
جلالی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۳۰:۵۴
اخه شما که از شان حرف میزنی حد اقل مطلب رو میخوندی انسان باید کمی هم از مفزش استفاده کند .ایشان از شغلش هرگز سوء استفاده نکرده و مطابق متن شرکتها را در دوره ای که کار دولتی نمی کرده ایجاد کرده بنده به وجود چنین وزرای چشم ودل سیر پاکدستی افنخار میکنم ضمن انکه از خبرگزاری فارس نحوه تنظیم خبر بعید نیست چون انها سالهست دینشان را به دنیا وجناح سیاسیشان فروخته اند اما از سایت الف و اقای توکلی که شخص متشرعی عجیب است که از تیتر ومتن منصفانه ای در نقد موضوع حتی اگر واقعی باشد استفاده نکردن (1933931) (alef-1)
 
نکته سنج
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۱۸:۴۰
آقا صادق این مقاله میگه (راست و دروغش بعهده نویسنده!) که این ثروت در 4 سال گذشته که وزیر نبوده حاصل شده! لطفاً همانند نامت صادقانه اظهار نظر کن. (1934401) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۳۳:۱۳
اینا دردِ نداری مردم رو میفهمند ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1933389) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۳۳:۲۶
"سرمایه و ثروت اعلام شده برخی دولتمردان در آغاز تصدی مسئولیت وزارت، سر به هزارها میلیارد ریال می زند. "
باز خوبه در ابتدای وزارت نه بعد از اتمام وزارت (1933390) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۳۴:۴۳
شما همونی نیستی که محصولی را تایید صلاحیت کردی و بعد قسم مرتضوی را قبول کردی (1933394) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۳۴:۵۵
متاسفم برای این دولت با این وزیراش (1933397) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۵۵:۰۴
نوش جانش ادم باعرضه باید کارکنه وایجاد اشتغال کرده وبامالیات کمک مملکت باشه وقتی کسی ثروت داره برای ثروتمند شدن مملکت هم تلاش میکنه ایا این کشور نباید ثروتمند داشته باشه یعنی همه باید فقط یک کت پاره داشته باشند این ادم کت پاره چی کار براخودش کرده که توفکر بقیه هم باشه (1933729) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۲۷:۳۰
مطمئن باش در این کشور خیلی از راه پیشرفت برای با عرضه ها مسدود است مگر اینکه عرضه را خروج از جاده انصاف و عدالت فرض کنیم! (1933927) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۳۵:۱۳
پول پارو میکنه ها . (1933399) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۳۵:۱۸
مردم ازموضع گیری های مسوولین خوب متوجه میشوندکه اینها چکاره هستندمثلا درهمین مدت کوتاه وقتی مواضع اقای اخوندی رادرموردمسکن وپیگیری مجدانه ایشان برای پرداخت وام مسکن رامشاهده میکننداینطوراستنباط می کنندکه اگراقای وزیردلش برای مردم می سوخت سعی میکردقیمت های حبابی رابشکندنه اینکه سعی کندوام بیشتربه مردم بدهندکه حباب بخرندویک عمرگرفتاراساط ان باشندنتیجه اینکه این اقدام وزیربه نفع مردم نیست بلکه به نفع مافیای مسکن است دلالان،محتکران ،بسازبفروشها) (1933400) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۰:۴۲:۳۳
چون که مسکن مهر داره تعطیل می شه یه عده داد و بیداد می کردند که پس ما چطوری صاحب خونه بشیم و از طرفی با متوقف کردن مسکن مهر عده ی زیادی به بیکاران اضافه می شه و به رکود بیشتر دامن می زد اونم در شرایطی که بخش تولید کشور خوابیده به همین خاطر شروع کردن به وام دادن (1934165) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۴۱:۴۴
متاسفانه اینگونه اطلاعات که درصد کمی از آنها رسانه ای میشه و مردم عادی خبردار میشن نشان از این داره که کار از کار گذشته و عزیزانی که وظیفشون رسیدگی هستش ایزوله شدن ، شایدم دستی در آتش دارن ؟ (1933696) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۳۶:۳۷
آخه اینا رو باید وزیر کنند ؟! (1933406) (alef-13)
 
اشنا
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۳۶:۳۷
بالاخره خواب تعبیر شد. (1933407) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۳۷:۲۶
مایه دار بی غم . (1933411) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۴۰:۲۰
كارمند با سابقه نفت و پتروشيمي هستم .
آقاي نعمت زاده هيچ گلي به سر اين صنعت نزد و هيچ استراژي هم براي ارتقائ صنعن تحت امرش نداشت . ولي با هياهوي زياد از ايشان چهره يك مدير توانمند ساختند. در صنعت نفت و پتروشيمي همكاراني هستند كه امثال آقاي نعمت زاده شاگردشان نيز نميشوند اما چون وابسته به هيچ جناحي نيستند پشت در مي مانند .هزينه هاي پروژه هاي كاملا" بيفايده به حال ملت مثل كارت هوشمند سوخت نيز از تراوش هاي ذهن اين مدير بود كه كوچكترين فايده كه نداشت هيچ باعث بروز كلي مشكلاتجديد در سيستم توزيع سوخت شد .
بهر حال ما كه از انتخاب ايشان بعنوان وزير از طرف آقاي رييس جمهور محترم نا اميد شديم (1933422) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۴۰:۵۵
كارمند با سابقه نفت هستم

واقعا بايد خيلي چشم سفيد باشي كه نمك بخوري و نمكدون بشكني ! هيچ كس رو در تجربه و چغري و صلابت ميشه با آقاي نعمت زاده مقايسه كرد ؟!!!!!! پتروشيمي توي اون سالهاي سياه روي پاي نعمت زاده و نعمت زاده ها ايستاده بود. به همين زودي يادت رفت خدماتش ؟ الحق كه بعضي ها رو رو عسل كني تو حلقشون گاز ميگيرن (1933830) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۰:۰۱:۰۸
ایشان همانی نبود که زده بود تو گوش یکی از مدیران پتروشیمیها؟ (1934757) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۴۲:۲۱
آدم نميتونه هم كارمند نفت باشه و هم پتروشيمي . مثل اينه كه بگي من كارمند با سابقه نيرو و آب و فاضلاب بودم ! (1933836) (alef-1)
 
جلالی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۳۴:۱۲
میشه اسم دو تا از اون نابغه ها رو بگین .ضمن انکه اگر سوخت کارتی نشده بود که الان شما باید یه روز توصف بنزین میموندی تا 30 لیتر گیرت بیاد (1933936) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۳۶:۳۰
عزیز من کارت سوخت که بعد از ماجراهای خروج آقای نعمت زاده از وزارت نفت اون موقع بود! (1933944) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۰:۰۷:۴۶
کارنامه ایشون کاملا روشن و موفق بوده

شما هم مدعی بدون شاهد و مدرک (1934100) (alef-1)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۲۲:۳۱
مرد حسابی اگر همین کارت هوشمند سوخت را نعمت زاده ایجاد نکرده بود الان سالی 100 میلیون لیتر گازوئیل قاچاق میشد !
بیا روستاهای هرمزگان ببین بچه ده ساله با قاچاق سوخت یک میلیارد پول داره .کسایی که تا دیروز هزار تومانی ندیده بودند الان صحبت از ده میلیارد میکنند . (1934202) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۰:۳۰:۵۲
باید نا امید بشی!!!! حق داری!!!!! کسی که کارت هوشمند سوخت ناراحتش کرده باید نا امید بشه!!! چون قاچاق سوخت یه کم(فقط یه کم) مشکل تر شده و باید یه

جوری به چند تا وانتی و تاکسی دار و کامیونی و امثال اونا هم یه کمی برسه!!

چون کارت هوشمند، یه کمی کار امثال تو را مشکل کرده !!!! (1934479) (alef-10)
 
كارمند شركت پتروشيمي نوري در عسلويه
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۰:۴۰:۳۲
اتفاقا من شهادت مي دهم كه صنعت پتروشمي به خصوص در عسلويه و ماهشهر به دست تواناي آقاي نعمت زاده رشد و توسعه پيدا كرد و قوي شد. درست است تند مزاجي مي كرد و بعضي وقتها به مديران شركتها و مديران عامل پتروشيمي هاي در حال ساخت تندي مي كرد اما همه اش به خاطر پيشبرد سريع ساخت پتروشيميها بود و در دلش هيچي نداشت. كينه جو نبود. قدرت طلب نبود. چندين سال خالصانه در پتروشيمي كار كرد. شهادت مي دهم خيلي از شركتهايي كه در حال بهره برداري هستند مال زمان آقاي نعمت زاده است. در 8 سال اخير كه خيلي از شركتها و طرحها شروع نشد و بقيه هم به پايان نرسيد. (1936845) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۴۲:۴۶
ریشه این ثروت اندوزی عدم اتجرای اصل 45 قانون اساسی است وقتی نفت وگاز ومعادن ،دولتی اسهم بیشتر ی می ست دولتمردان به تناسب نزدیکی به دولت گیرند ما دیگر از مبارزه با مصادیق خسته شدیم به جایش ریشه ای بر خورد کنید نفت وگاز و...را ملی کنید وخلاص (1933429) (alef-13)
 
زنده رود
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۴۴:۱۴
بالاخره دوستان هاشمی باید هم از ملیاردرها باشند
دولت راستگویان پولدارست دیگه (1933431) (alef-13)
 
شیخی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۲۹:۳۴
مهم کارایی است؛ پولدار وبی پول توفیری ندارد. ملت مدیر می خواهد نه نوکر. (1933805) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۴۵:۳۴
"مسئولان دولتی می بایست از بین طبقات متوسط و پایین انتخاب شوند."
چه ربطی داره؟کار مسئولان عالی رتبه اینه که برنامه ریزی دقیق و علمی برای آینده ی کشور داشته باشن.برید تحقیق کنین در کشور های پیشرفته چند تا وزیر که مسئولیت حوزه ی صنعت و تجارت رو دارن از طبقه ی متوسط و پایین هستن؟ (1933433) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۲۹:۴۴
بحث ثروتمند یا فقیر نیست؟ بحث لیاقت است و شرافت و کرامت و پاکدستی!و نه وابستگی ها معنادار! (1933929) (alef-1)
 
افضلی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۴۶:۱۸
اینکه فردی در قامت بخش خصوصی قدرتمند، اکنون به جایگاه دولتی رسیده باشد. (با فرض مشروع بودن ثروتش)، به خودی خود برای کشور باید مایه مباهات باشد نه تخریب و اگر مشروع نبوده که قوه قضاییه در این مملکت چه میکرده که ایشان هنوز راست راست میگردد.
بنابر هر دو فرض نوشتن این مقاله و اینگونه نقادی اشتباه است. ای کاش کمی و فقط کمی به دور از جریانات سیاسی و با تقوا نقادی میکردیم. (1933434) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۴۶:۴۶
ایکاش دکتر روحانی شخصی با انگیزه تر را برای این وزارتخانه سه قلو انتخاب می کرد و تجربیات مهندس نعمت زاده و افراد اشباعی نظیر ایشان در قالب مشاوره مورد بهره برداری دولت تدبیر و امید و ملت مظلوم ایران قرارمی گرفت. (1933435) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۳۲:۳۳
همه نظرات محترمند ولی دیگه نمک هم گندیده ومتاسفانه خیلیها به اسلام هم بدبین شده اند و مصداق شکم گرسنه .... واکثریت مردم شرمنده اهل وعیال بذارید اینا خوش باشند و...... (1934048) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۴۷:۲۶
فقط متاسفم برای خودم و مردم این کشور که قرار بود مردم دغدغه مسکن و اب و برق و هزینه زندگی را نداشته باشند اما عده ای چنان خراب کردند این مملکت را که عده ای ده ها شغل مدیریتی و حقوق های بالا و زدوبند کردن همه جیز ما را بردن و در اخر جا نماز اب کشیدن و هیچ کس متوجه نشد بله فعلا این است روزگار این ملت و راهی هم برای درست شدن نیست چون وضع در بیشترجای این مملکت همین است متاسفانه فساد و رشوه و رابطه جایگزین همه ارزش ها شده است و کسی هم توان درست کردن ان را ندارد (1933439) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۵۵:۳۳
همه را درست گفتيد جز اين آخري .
وقتي قانون "از كجا آوردي" مسكوت مي ماند نبايد انتظار داشت افراد خودشان هزينه اين اقدام را بپردازند .
هر وقت قانون "از كجا آوردي" بدون تبعيض و به طور همگاني اجرا شد حرف شما متين وگرنه تا آن موقع مي توانيد سراغ همان فرد ثروتمند دولت نهم برويد كه هم راحت تر است و هم شائبه برخورد جناهي با رقبا را پيش نمي آورد هم اينكه خواهيد فهميد تحقق عدالت چقدر سخت است و چگونه انگ عامل بيگانه بودن را به شما خواهند زد اگر به ليست اموالشان نزديك شويد .

هيچ وقت اولين اعتصاب بعد از انقلاب بازاريان را از ياد نخواهيم برد (1933452) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۵۹:۴۷
آخه تو کشور ما بعضی از کاررمندای ساده ی بانک ها با استفاده از بند پ (پارتی) چه وام های آنچنانی با سودای کم میگیرن حالا شما به مراتب برو بالا تر ببین چی میگذره ! رئیس شعبه ، رئیس بانک مرکزی شهر ،رئیس بانک مرکزی استان، رئیس بانک مرکزی کل .. اون موقع ببینین وزیر یک کشور که به صورت %100 اطلاعات کامل از آینده ی اقتصادی کشور داره حالا تو هر ضمینه ای ببین چی میشه.. پس اصلاً جای تعجب نیس که آقای وزیر تو 4سال در این حد ثروتمند بشه. (1933461) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۲۴:۱۰
آخه عقل کل این بابا 70 ساله تو بازاره میخواستی هیچی نداشته باشه !! (1934206) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۰۴:۱۸
بسمه تعالی
من کارمند 18سال سابه کار و مستاجرم
با پول کارمندی هنوز نتوانستم خانه بخرم
صادقانه کار کردم ولی چرا چرا چرا!!!!!!!!! (1933469) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۰۴:۴۹
جالب بود (1933470) (alef-13)
 
reza
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۰۵:۵۶
با سلام اگر ریگی در کفش ندارید ، حسادت نمی کنید، بر خورد سیاسی نمی کنید،
چرا آب در آسیاب دشمن می ریزید وآبرو ریزی می کنید؟ چرا دستگاهای نظارتی گزارش واقع بینانه به مقامات مسئول نمی دهند؟ چرا اقدام قانونی نمی شود؟ فقط فرا فکنی و تشویش اذهان عمومی؟ (1933475) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۱۱:۵۷
عجبا حیرتا یعنی چه همه جا که شده اینجوری مردم به کجا پناه ببرند که تقسیم ثروت تبدیل شده این طوری (1933489) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۱۲:۱۹
به به دولت راستگویانننننننننننننننننننننننننن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1933490) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۱۹:۲۷
با وجود اینکه بنده طرفدار دولت روحانی هستم ولی به شدت علاقمند به تعیین تکلیف وضعیت این وزیر محترم نیز هستم. (1933502) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۳۰:۲۰
با انكه بنده به دكتر روحانى رأى داده ام،ازاينكه اين مطالب راميشنوم شرمسارو بى انگيزه ونااميد مىشوم بهتر است جناب دكتر روحانى فكرى أساسى جهت حل مشكلات مردم بكند،سؤال أساسى ان است كه چطور وزير محترم در تصميم گيريها تنها منافع مردم زيان ديده را در نظر مىگيرد،حال انكه واقعا با توجه به تصميمات خودرو.نيز منافع قشر أسيب ديده راد نظر نگرفته است. (1933518) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۳۳:۴۳
جريان خطرناكي بر مسند قدرت نشسته اند كه احمدي نژاد بايد در محضرشان شاگردي كند!
خدا به داد ملت برسد. (1933531) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۳۱:۲۹
اکثر اینها در این دوران بلبشوی همین احمدی نژاد پولدار شدند قبلا" حداقل کنترلی بود! (1933933) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۲۵:۰۶
احمدی نژاد خودش استاد قانون گریزی بود ! (1934209) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۳۳:۵۸
ما رو ببین که به چه کسانی دل بسته ایم این بابا که وقت ندارد به صنعت مملکت بپردازد ضمن اینکه حرص زیادی برای درآمد دارد لایق وزارت نیست (1933533) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۳۸:۰۴
یه چی میگم درست قضاوت کنین قسمتون دادم
اگه این اقا وزیر احمدی نژاد بود چکارش می کردند؟؟؟؟ (1933543) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۳۹:۲۵
الان شما دلت به حال مردم سوخته این متن را نوشتی؟ یا از جریان خاصی دستور گرفتی؟ یا توجه ویژه آقای توکلی به آقای نعمت زاده باعث شده نگران آخرت بقیه بیفتید؟ (1933548) (alef-13)
 
سهیل
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۴۰:۴۷
الف یه دونه ای :)
فقط کاش راجع یه اون 5 میلیارد دلاری که از توافق ژنو عاید فعالین بخش خصوصی پتروشیمی میشه هم می نوشتی:(
دمت درست (1933553) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۲۵:۵۰
هیچ خودت فهمیدی چی گفتی !! (1934211) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۴۶:۰۲
استعفا مي تواند كاملا صوري باشد و زير ميزي به نفع شركت ها كار كرد!!
انسان واقعا بايد خدا ترس باشد تا در پست دولتي كه وارد شد براي اندوخته هاي قبلي خود كاري نكند!! (1933565) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۴۹:۳۳
خدایا پس این ملت بدبخت سایه دیوار کی بنشیند که دیوار روی سرش خراب نشود؟
ثروتمند بودن اگر از راه قانونی و مــــــــــشــــــــــــروع بدست آمده باشد برای یک مسئول بلند پایه دولتی اشکالی ندارد، بلکه مزیتهایی هم دارد از جمله اینکه چون نیاز مالی ندارد دیگر چمشش بدنبال اموالی که به امانت بدستش سپرده شده ندارند، گو اینکه خیلی از روسای جمهور و وزرا در کشورهای غربی خود صاحبان شرکتهای بزرگ هستند ( مانند برلوسکنی در ایتالیا و یا جورج بوش در امریکا)در این کشورها رسانه های آزاد که از ارکان اصلی دمکراسی است بر کلیه اعمال دولتمردان نظارت دارند، ضمن اینکه اعمال تجاری این افراد بصورت شفاف در مرآ و منظر افکار عمومی قرار داشته و کوچکترین سوء استفاده آنان افشا می گردد و دستگاه قضایی مستقل هم بدون اغماض با هرگونه تخلف مالی آنان برخورد می کند، کما اینکه برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا نه بخاطر انحرافات اخلاقی بلکه بدلیل تقلب مالیاتی یکی از شرکتهایش از نخست وزیری که بالاترین پست سیاسی در ایتالیا است برکنار شد و هم اکنون دوران محکومیت خود را سپری می کند. (1933577) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۵:۵۲:۴۵
روحاني مچكريم. (1933582) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۰۳:۲۶
پس فکر کردین برای چی این اقا تنها حرفی که از زمان تصدیش زده اینه:قیمت خودرو ارزون بشو نیست ونخواهد شد. (1933610) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۰۵:۲۷
افراد از طبقه متوسط به پایین مناسب مسئولیتهای سنگین نمیباشد

بعدا نگید نگفتیا (1933614) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۴۹:۳۸
بقول قديميا : رئيس بايد پلوخور باشه ! (1933858) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۱۱:۰۱
جناب الف به حق علی امیدوارم که خدا خیرتان دهد که در جهت شفاف سازی گام برمیدارید (1933619) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۱۱:۰۴
وزیر فوق سرمایه دار چگونه درد مردم را درک خواهد کرد؟ (1933620) (alef-13)
 
منصور
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۲۷:۲۷
پ ن پ وزیر بی پول بیاره تا فقط مشغول پر کردن جیب خودش بشه ؟ این باز شکمش سیره و دنبال پول نیست . (1934217) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۱۲:۵۶
چقدر شما حسودید. چندین و چند سال دیگران خوردند و بردند. چند سالی هم........
(1933624) (alef-13)
 
استاد دانشگاه
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۱۸:۰۶
بخش دولتی در ایران خصوصی ترین بخش کشور است (1933631) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۲۰:۱۲
سلام زمان دولت قبلی از این روشنگری ها روفراموش کردین که هزاران میلیارداز اموال مردم به تاراج رفت شما بهتره حق گو باشین کارجناحی بسه اگه نظرات مردم را به صورت کامل بزنین متوجه می شین مردم چی می گن (1933636) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۲۴:۰۶
وای از این زندگی و این مملکت مقدس!! (1933645) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۲۸:۳۴
شما سعي ميكني اين مرد رو به حاشیه بكشي. اما نميتوني ! صنعت پتروشيمي ايران تا خرخره به آقاي نعمت زاده بعنوان پدر پتروشيمي ايران مديون كه نه بلكه بدهكاره . بدهكاري كه در حساب و كتاب ميليارد ميليارد يورو هم نميگنجه.
اين مرد در طي 8 سال كه در دوران احمدي نژاد كمر پتروشيمي شكست تنها كسي بود كه اين صنعت رو زنده نگهداشت.
شما چيزي از ترفندهاي بخش خصوصي ايران براي دور زدن تحريمهاي كمرشكن آمريكا روي بخش دولتي ايران ميدوني يا خودت رو ميزني به اون راه؟
چرا اينها رو به مردم نميگين ؟‌ چون اين رسانه دست شماست و مهندس نعمت زاده پير پتروشيمي ايران بي رسانه است تا جواب اين حرفها رو بده ؟
آقاي توكلي واقعا" كه ! (1933655) (alef-13)
 
م - عشقی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۴۲:۴۶
از این پدر نامیدن افراد بهتر است خود داری کنیم. حامیان دولت جدید نیز چشم بسته راه حامیان دولت قدیم را نروند. هر دو به یک محل ختم میشوند. (1933838) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۱:۱۶:۲۴
بسیار منطقی و درست بود. (1934522) (alef-10)
 
نکته سنج
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۳۲:۴۹
اگه رانتی هم بوده در زمان دولت دوم احمدی نژاد بوده (1933673) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۰:۱۱:۱۴
مهم اونيكه رانت بازي كرده
نكته نسنج عزيز (1934801) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۳۶:۰۳
فقط یک سئوال: شما تنها یک نفر را معرفی کنید که در طول سالهای پس از انقلاب در دولت پستی هرچند کوچک داشته است و امروز جزو طبق متوسط است نه ضعیف.
چیزی که معلوم است یکی از راههای ثروتمند شدن در ایران داشتن پست دولتی است..! (1933683) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۲۳:۴۲
خیلی ادمهای پاک هم داریم که یه روزی پست داشتند و امروز یا خانه نشینند یا در زندان!! (1933923) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۰۰:۳۲:۰۶
من یک مدیرمیانی دردستگاه دولتی بودم که حالا بازنشسته ومستاجرم وهمه حقوقم رابابت اجاره می دهم والبته ازعملکردم پشیمان (1936373) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۳۶:۱۸
با احترامي كه براي ايشان قائلم . ولي متأسفانه اين همان رانت است
چرا كه يك وزير يا معاونان أنان با دانستن اينكه فلان طرح انجام خواهد شد و تبعات ان چيست حتي در بورس ميدانند سهام كدام كارخانه و شركت بالا ميرود و بالعكس
اين ديگر نه دزدي از بيت المال است و نه چيز ديگري اما رانت اطلاعات و با كمك أقوام بسادگي جواب اين رانتها است كه در دولت قبل بيداد ميكرد و أمروز هم كمتر اما آدامه دارد (1933685) (alef-13)
 
نکته سنج
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۲۷:۳۰
آقا جان مقاله را نخوانده اظهار نظر نکن! مقاله (با فرض درستی مطالب مقاله) میگه که این سرمایه در چهار سال گذشته که مسئولیت دولتی نداشته بدست آمده! (1934408) (alef-1)
 
مدنی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۳۹:۰۴
تا ان جا که من اطلاع دارم اقای وزیر از زمانهای قدیم پدر ثروتمند وبازاری داشنتند و به این جهت با ارثیه ای که به ایشان رسیده است سرمایه گذاری کرده اند و اینکه شخصی از راه حلال ثروت خود را زیاد کند از دید اسلام اشکال ندارد واین ثروت با ثروتمندی شخصی که در دولت احمدی نژاد بود واز طریق رانت خواری به ثروت رسید کاملا فرق دارد جو سازی بی خود نکنید (1933692) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۴۰:۰۴
باسلام
آقای نعمت زاده با کسب تجربه در مدیریتهای کلان دولتی، در طول دورانی که پست‏های دولتی داشتند؛ روش کسب درآمد کلان را در حداقل زمان و با آسانترین روش، در بازار پرتلاطم ایران را بدست آوردند. بنده خدا زحمت کشیدند.
ما هم باید تلاش کنیم و افرادی چون ایشان را الگو قرار دهیم تا در عرصه کارآفرینی و فعالیتهای اقتصادی موفق شویم. (1933694) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۵۰:۳۲
انشاءالله در پناه خدا و امام زمان باشید و موفق باشید. مبارزه با مفاسد اقتصادی از همین جا شروع می شه. اگر ایران بتونه فساد اقتصادی رو مهار کنه به زودی تبدیل به قدرت اقتصادی خواهد شد و به دنبال آن خیلی از مسائل دیگر کشورمان حل خواهد شد. فساد اقتصادی در شان نظام اسلامی ما نیست. (1933719) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۵۴:۴۳
اين روشنگري شما خدمتي بزرگ به مردم شهيد پرور و درد كشيده ايران است.
آري براي همگان اين سئوال مطرح است كه فرد محترمي چگونه تا پنج سال قبل در منصب هاي دولتي بوده ولي اينقدر سرمايه اندوخته است ؟ (1933727) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۳۲:۴۹
این روشنگری بیشر شبیه به مغلطه می ماند و خوراک سیاسی کاری . شاید هم مصداق چوب لای چرخ گذاشتن برای دولت فعلی است. (1933812) (alef-1)
 
حسن
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۳۳:۴۹
متوقف کردن اربه ی دولت با چه تمهیداتی!!! (1933814) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۰۳:۵۸
باز هم سنگ اندازی شروع شد ! وزیر صنعت جز بهتریم وزاری کابینه هستند . (1933754) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۲۲:۵۴
بهترين = ثروتمندترين (1934037) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۱۶:۳۹
دقیقا این جماعت حامی معلومه یا نون خور دولت هستند یا اینکه....
هر اتفاقی شبیه هم بیفته وفقط مربوط به دولتها وروسای ان باشه تفاوت داره تو نوع موضع گیری جدا شرم اوره (1934396) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۱۶:۱۷
هلاکت و نابودىِ دین و ایمانِ هر شخص در سه چیز است: تکبّر، حرص و حسد.حرض و از نابود کننده است اقای وزیر (1933776) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۳۵:۴۵
فکر نکنم ثروت ایشون به اندازه ثروت اقای محصولی باشد که در ان زمان هیچ توضیحی بابت ان نداشتند!!!
در ضمن به این نکته هم توجه کنید که از قبل از انقلاب ایشون و خانوادشون سرمایه دار بودن و کارخانه دار! که خود این مورد می تواند توجیهی بر ثروت ایشان داشته باشد اما ثروت اقای محصولی از کجا آمده بود؟ ایشان که نه کارخانه دار بودند و نه سرمایه گذار!!
امیدوارم کامنت من منتشر شود (1933815) (alef-1)
 
امیر
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۴۹:۰۶
برای من سوال شده اولا کجای قانون گفته شده برای دولتی ها سرمایه داری در شرکت های خصوصی ممنوع است تنها حق حضور در هیئت مدیره را ندارند آنهم در شرکت های مرتبط؟دوم چجوریه که الف در دولت نهم و دهم هیچوقت در مورد آقای وزیر چند صد میلیاردی که در دو وزارت خانه فعال بودند صحبتی نمی کردند و الان یاد خواسته رهبری و حضرت امام (ره) افتاده ؟
البت من هم با انتخاب ایشون اصلا موافق نبودم اما این حرف شما دور از انصاف و جانب داری از گروه خاص است (1933856) (alef-1)
 
سید
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۷:۵۶:۵۵
هر وقت متهم از دوستان خودشون باشه که نباید تهمت زد و آدمه پاکیه و سربلند بیرون اومده و حسادت میکنن و پاپوش درست کردن و دارن چوب لای چرخ دولت میکنن....

ولی هر وقت متهم از دوستانشون نباشه دادرسی شروع نشده حکم اعدام طرف رو صادر میکنن!
بخدا متهم هم حقوقی داره این چه رفتاریه برخی از ما داریم!!!مگه در دولت قبلی نمی گفتین فلانی نباشه چون میلیاردره و با درد مردم آشنا نیست حالا چی شده از میلیاردرها حمایت می کنید؟؟؟؟؟یا رومی روم یا زنگی زنگ!!!!

این برخوردهای سیاسی چیزیه که بزودی تیشه به ریشه قوه قضائیه میزنه! (1933873) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۰۹:۲۰
بخودی خود ایرادی ندارد ولی مرد آنست که تمام رانت ها را بسوی خود مسدود کند من جای او بودم وزارت را قبول نمیکردم..... (1933890) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۲۴:۴۶
من در طراحی اولیه یکی از این طرح ها شرکت داشتم واقعیت از این قرار بود که
ایشان با شناختی که از پتروشیمی و امکانات این صنعت در ایران داشتند اقدامات
اولیه را با جمعی از کارشناسان که بیکار شده بودند آغاز کردند . امید وار بودند
که سرمایه گزاران بخش خصوصی با مشاهده مطالعات اولیه و توجیه اقتصادی
آنها بمیدان بیایند کوچکترین این طرحها 50 ملیون یر و ارز برای دارند جمع آوری
این سرمایه ها در بخش خصوصی تنها با استفاده از تجربه و نام ایشان ممکن بود
تردید ندارم اگر ایشان وارد دولت نمی شدند این طرح ها یکی پس از دیگری عملی
میشد چون محصولات آنها از نیاز های کشور و خوراک شان هم از کارخانه های
فعلی تا مین میشد. (1933924) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۰:۵۴:۵۳
احسنت. مثل طرحهای متانول (1934505) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۳۵:۰۴
با نظر شما موافقم .من از کارکنان شرکت نفت میباشم و زمانی که ایشان مدیر عامل پتروشیمی بودند همکارانی که بصورت اقماری در پتروشیمی بندر امام کار میکردند و هر دو هفته کار و دو هفته استراحت داشتند در زمان حضورشان در منطقه عملیاتی از هتلی که امتیازش مربوط به اقای نعمت زاده بود استفاده میکردندهم چنین ایشان در شرکت خصوصی بنام زالپارس در خراسان رضوی که انبار نفت تاسیس نموده همکاری نزدیک داشتند لطفا
بیشتر اطلاع رسانی نمایید مطمئنا مردم هم در این زمینه کمک خواهند کرد (1933938) (alef-1)
 
بهلول
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۳۹:۰۹
من مالک سهام پنجاه درصدی سه شرکت هستم.همه سهمم را پنج ملیون می فروشم.شرکت داریم تا شرکت (1933949) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۰:۳۴:۳۷
بیا بده به من
خودم ازت میخرم مرده و حرفش؟ (1934485) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۴۷:۴۹
ای بدبختی این همه پول انوقت بچه های ما بیکار و ولگرد ومعتاد مفهوم سرمایه گذاری اینه واقعا (1933971) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۵۰:۵۸
پس بی جهت نیست که سهام ریزش میکند صد درصد مدیران این چنینی سعی میکنند با مدیریت خدا پسندانه سهام را ارزان بخرند (1933978) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۵۷:۴۰
بد نیست که یاد آور شوید که این شرکت ها همگی در مرحله ثبت و مکاتبه برای
اخذ مجوز بوده حتی دفتر و دستک هم ندارند چه رسد به سالن و ماشین آلات .
ا (1933991) (alef-1)
 
یک مدیر سابق
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۵۸:۳۱
خدا شاهد است در طول سی سال خدمت صادقانه کارکردیم و امروز نزد فرزندانان بلحاظ نداری خجاتت میکشیو و زجر میکشیم به ما میگویند بی عرضه ! (1933993) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۸:۵۸:۵۸
ایرادی نداره بقیه خوردن اینم روش قبلیارو چکارکردین که اینو... فقط یه خوبی داره بچه ها عروس دومادا میخورن و...روحش (1933994) (alef-1)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۰۰:۵۸
با توجه به اینکه ظاهرا این سایت و جناب آقای توکلی کمر به تخطئه و حاشیه سازی برای این وزیر کابینه بسته اند چند نکته را به شما و آقای توکلی یادآوری میکنم امیدوارم که مورد توجه قرار گیرد :

1- در مورد رانت 650 میلیون یورویی : خود شما آقای توکلی در پاسخ به مقاله منتشر شده یکی از کاربران در مورد این رانت و اینکه اصولا اینکار در منطق اقتصادی به عنوان اعتبار محصوب میشود برای تجارت و اصولا کاری خلاف نیست و تازه به نفع دولت هم میباشد , نوشته اید که مشکل شما در اصل با انحصاری بودن برای آن تاجر خاص بوده است که به گفته خود شما با دستور مقامات برای سایر تاجران هم فراهم شده و مشکل رفع شده است. درصورتی که باز هم در این مقاله دوباره این موضوع کش داده شده و باز به همان روش شروع به کوبیدن این وزیر خاص نموده اید!

2- در قضیه امتیاز 650 میلیون یورویی , شما چرا به انحصار ایجاد شده توسط دولتهای قبلی برای این شخص خاص اعتراض نکرده اید و تنها به کاری که قانونا مشکلی ندارد اعتراض نموده اید؟ آیا بهتر نبود به جای اعتراض به این نحو , از دولت درخواست حذف انحصار واردات این نهاده های دامی را مینمودید نه اینکه به وزیر حمله کنید؟

3- در مورد ثروت ایشان : آیا شما که این همه تحقیق نموده اید که ایشان عضو یا مالک کدام شرکت بوده است یا نبوده است , آیا تحقیق کرده اید که مثلا آیا قسمتی از این ثروت از قبل از انقلاب از طرف مرحوم پدرشان به ایشان ارث رسیده یا خیر؟ یا همانند وزیر احمدی نژاد است که تازمان استانداری احمدی نژاد یک فرمانده ساده و خارج شده از سپاه بوده و ناگهانی به این ثروت رسیده است؟

4- بر فرض مثال اگر مسئولی دارای سهام چندین شرکت و .... باشد آیا باید برای ورود به دولت همه آنها را واگذار و تبدیل به پول بی ارزش این مملکت نماید تا هرسال از کارآیی ان کم شود و آن شرکتها هم به طریقی به بخش های دیگر بروند؟ با اینکه با نظارت نمایندگان (نه بهانه جویی) این شرکتها حفظ و تنها جلوی سو استفاده احتمالی آن مسئول گرفته شود؟ اگر اینچنین شرایطی باشد که دیگر کدام مسئول کاربلدی که کارش ا میداند و چگونگی کار در بازارهای جهانی را , حاضر میشود که بیاید و تجربه خود را در اختیار دولت بگذارد؟ (وقبلش تمام کار و تجربه و زندگی اش راهم به امان خدا رها کند؟)

امیدوارم که با نقد بیطرفانه ارتقا شرایط زندگی و کار را برای این مردم به ارمغان بیاورید ونه انتقادهایی که به نظر من از جای دیگر و به خاطر مسائلی دیگر آب میخورد. (1933998) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۰:۵۷:۰۴
احسنت . اینارو که نمیگه ، چون صرف نداره ! (1934509) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۲۴:۱۷
تو دولت قبلی که جوانان و طبقه مستضعف سکاندار شدند چه گلی به سر مردم زدند.... (1934038) (alef-1)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۳۷:۰۳
هردم از این باغ بری میرسد . اینم از دولت راستگویان (1934058) (alef-1)
 
ali
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۳۸:۱۹
ثروت او به ما ربطی ندارد تا زمانی مدرک دائر بر از راه خلاف بدست اوردن این ثروت باشد.اگر کسی در زندگی شخصی موفق باشد در زندگی اجتماعی هم موفق خواهد بود دولت کاپشن پوشها را دیدیم بگذارید دولت ثروتمندان را هم ببینیم و عمکرد این دو را مقایسه کنیم یه دو سالی باید صبر کرد (1934061) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۹:۴۴:۰۱
سلام
من پنج سال بازنشسته شده ام ومدرکم لیسانسه ولی نتونستم یه کار آبرومند پیدا کنم. (1934070) (alef-1)
 
ارش
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۸:۲۹:۲۶
به وزیر مراجعه بفرما یا جناب محصولی (1934628) (alef-10)
 
بهروز
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۰:۲۱:۱۲
سلام به همه عزیزان من کارمنددولت 19سال خدمت کردم فیش دریافتی کل به یکمیلیون دویست بابیمه بازنشستگی کم میشه 850تومن دستمو میگیره بادوتا بچه بزرگ واجاره نشینی که داشتم مسکن مهررو 3سال پیش گرفتم که ماهیانه 260 قسط خونه میدم
اما بزرگمردان دولتی با لابی گری پول رو پول میزارن وازدل مردم قشر ضعیف خبرندارن انشااله اگه حروم میخورن ازگوشت سگ حرامتشون باشه خدایا چرا اه ما هیچکسشون نمیگیره باچشم خودمون ببینیم که خدا چطوری اینارو میزنه خدا پدراحمدی نژاد بیامرزه مسکن مهر رو علم کرده ومثل من گرفتن وگرنه باید خونه تو قبرستون میگرفتم یک خوابه (1934128) (alef-1)
 
ازبوشهر
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۰:۲۴:۱۹
سلام علیکم ،لطفا پیام ماهارا به صورت مکتوب یاباصدای رسا به گوش آقای روحانی برسانید.آقای رئیس جمهور ! اگر نعمت زاده (بدون پیشوندآقا)وامثال وی تاپایان سال جاری ازدولت شما کنارگذاشته نشود انشاالله درسال96 ازرای ماهمچون سال92 برخوردارنخواهی شد. (1934136) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۰:۵۹:۱۷
قطعا تو یکی دور اول هم رای نداده بودی . روی آدمهای ساده که گول پروپاگاندای جناح ها رو میخورن جناب روحانی اصلا حساب نمیکنه . خیالت جمع. ما باز هم به ایشان رای میدیم و از وزرایشان تقدیر میکنیم. (1934510) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۰:۳۵:۲۴
یعنی اگه وزیر نباشد ثروت اندوزی نمی کند؟ اگه معاون باشد رییس هیئت مدیره باشد اصلا دربان وزارت خانه باشد اصلا در یک قوطی بگذارید و درش را محکم ببندید باز هم ثروت اندوزی می کند. (1934153) (alef-1)
 
لرستانی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۰:۵۰:۴۱
قیانت قامتی قامت قامت
قیامت میکند این قد و قامت
جزایری گر ببیند قامتت را
به قد قامت بماند تا قامت (1934173) (alef-1)
 
سید رض
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۰۹:۰۹
شرکتهای این آقا خودشان 2 وزیر میخواه برای اداره امورشان خوش بحال وارثین اینجور آدمها ... (1934189) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۱۶:۰۷
این شخص با مشخصات ذکر شده به درد وزارت نمی خورد (1934194) (alef-1)
 
عابد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۲۶:۳۰
با سلام
خدایا به خودت پناه می برم از دست این همه بی عدالتی و..... (1934214) (alef-1)
 
ممیز
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۳۵:۲۷
مردم پوست شان کلفت شده از بس از این حرفا هر روز می شنوند (1934228) (alef-1)
 
lpln
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۵۰:۲۲
اگر شرکتهای ایشان هم مثل شرکتی که ما ثبت می کنیم که معلومه چقدر پولداره برای ثبت یک شرگت صدهزارتومان هم کمتر نیاز است (1934245) (alef-1)
 
حسن
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۵۰:۵۲
به نظرم عده ای در صدد ایجاد بدبینی نسبت به دولت امید واعتدال هستند. (1934247) (alef-1)
 
شیخی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۵۲:۰۳
براستی پرونده سازی و بازی های سیاسی نمی تواند پشت این مطالب باشد. (1934248) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۵۲:۱۳
وجود چنین افرادی با ثروت و شرکتهای زیاد اصلا اشکالی نداره. بسیار هم خوبه. اونها به قدر کافی سیر هستند تا به پروژه های زیر صد میلیار اهمیت ندهند و 90 درصد مردم از این جور پروژه ها سود می برند . پروژه های بالای 100 میلیارد هم یک جوری بین ابرثروتمندان تقسیم می شه و اونها بلدند چطوری با هم کنار بیان. (1934249) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۵۴:۳۷
این که برای رسیدن به آلاف و علوف دولت قبلی( البته بعضی ها) ؛ این دولت را تخریب کنیم . درست است؟ (1934257) (alef-1)
 
سا سان بخشايش
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۰۴:۴۵
بكارگيرى شركا بازنشسته دو شغله هم جاى تأمل دارد.ضمن اينكه برخى از شركا هم در سايه مديريت مى كنند.عليرغم وجود جوانان مستعد بكارگيرى افراد پير كه بعضاً سالها كار اجرايى ننموده اند عجيب است.دادن سكان تجارت هم به يكى از دوستان كه هيچ گونه تجربه تجارى نداشته است انهم در شرايط تحريم نوبر است.!!!!!! (1934281) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۰۴:۴۹
این موضوع دراین کشو رعمومیت دا رد وهرکدام به یک نوعی وهمه مدعی پاکی و..................هستند (1934282) (alef-1)
 
بی غرض
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۱۶:۳۲
وزیر اول بانک را از کجا اورده که شرکای ایشان در کوشک زر هشتگرد در ویلایشان جلوی پا گاو کشتند برای میهما نی حقیقت میبا شد (1934300) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۲۰:۲۶
توسعه صنعت نعمت!!!!!!!!!!!!! (1934305) (alef-1)
 
hassan
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۲۵:۲۵
افرادی که توان گرفتن سیکل را نداشته اند اگر میلیاردر باشند جای سوال دارد که ازاین دست کم نداریم ولی کسی که در عالی ترین رده های مدیریتی خدمت کرده و توان بالایی در مدیریت دارد داشتن ثروت چیز ناپسندی نیست . اگر افراد فقیر وزیر شوند مردم را هم دوست دارند مثل خودشان ببینند و بر فقر مردم افسوس نمی خورند و همان داستان کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی در مورد انان مصداق دارد . پس از تنگ نظری بیرون بیایید امروز کشور به افراد توانمند از هر جهت نیاز دارد (1934319) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۲:۲۵:۵۳
توسعه صنعت نعمت!!! کلی خندیدم (1934320) (alef-1)
 
حسن
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۰۱:۰۶
اصولا امکان سوء استفاده و رانت خواري در بستر اقتصاد دولتي مهيا و فراهم ميشود. اقتصاد را به مردم و بخش خصوصي واقعي بسپاريد , بسياري از اين مشکلات خود بخود حل ميشود. (1934378) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۱۴:۵۱
حالا دارم درک میکنم چرا با این سن رئیس ستاد انتخاباتی رئیس جمهور بوده!!!
مدیونی اگه کامنت مو منتشر نکنی (1934393) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۳۱:۵۵
این دولت یا هردولتی که بعدا میاد، کافیه که فقط دست رانت خوارها و دزدا رو از سرملت کوتاه کنه. بقیه کارها مثل اشتغال زایی، کاهش تورم، مسکن و... رو ملت خودشون حل می کنند. میگی نه کافیه هرکی که میخواد دولت بعدو تشکیل بده فقط یک شعار انتخاباتی بده اونهم " دولت مبارزه با فساد و رانت خواری" (1934414) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۴۴:۱۶
از سايت الف بخاطر درج اين مطلب ممنونيم ظاهراً اصل مطلب در حكومتى كه مدعى پيروى از حكومت مولايمان على عليه السلام است اشكالى ندارد چون قبلاً اقاى محصولى را هم داشتيم فقط يك سؤال كوچك از اقاى روحانى داريم واقعاً در اين مملكت غير از ايشان كسى براى تصدى وزارت صنعت نبود؟اين سؤال را از اقاى روحانى داريم كه با اقاى احمدى نژاد كه نمى شد حرف زد سؤال از ايشان تا مدتها معادل يصيرت نداشتن بود . (1934427) (alef-1)
 
امیر
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۳:۵۵:۴۴
پس بگو چرا از خودرو سازها دفاع می کنه.ببین ما چقدر ساده ایم که به اینها دل خوش کرده ایم.اگه راست میگن قیمت ها رو کاهش بدن. (1934441) (alef-10)
 
ardi
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۰:۲۸:۵۳
سروران قوم درایران بالاخره معلوم کنند هرکسی چقدرمیتواند وبایدثروت داشته باشدوتاکیدات موکد شرع براین جاریست ...واجب براین قضیه است که تمام صاحب نفسان درکشورباید احتیاج واجب آنها ازهرقبیل(خوراک ,پوشاک,سرپناه,بهداشت) بعهده حکومت است برایشان تهیه کند اگرشخص خود عاجزباشدوالا تکلیف برعهده حکومتست که درهرصورت این واجب راانجام دهدوبفهمد هرآدمی چطور زندگی کندوواجبش چطوراجرامیشودواگر نکند مسئول است ودستگاه عالیه قضائی که بهمبن منظورلازمست تشکیل شود ازنظرشرع ناظر باشد تاخارج ازحدمحدود ولوحلال ظاهرهم باشد برای برآوردن احتیاجات واجب باوسائل ممکنه اقدام کند.اردی (1934478) (alef-10)
 
قسط عقب افتاده
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۰:۵۶:۲۸
عیب ندارد خدایی هم هست بلند شیم بریم بخوابیم تا فردا بریم دنبال گرفتن وام 1 میلیون تومانی ام تا بتونم باش قسطهای عقب افتاده ام را بدم تا بعد ببینم دوباره باید چکار کنم؟یه کمش را هم بدهم به این بنده خدا (آقای وزیر )را می گم تا ایشونم مشکلش حل بشه؟ (1934506) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۱:۱۵:۰۶
همه سر و ته یک کرباس هستن . هرکی به قدرت میرسه توی این مملکت ، فقط به فکر خودش و فک و فامیل و ایل و قبیلشه ، نه مردم بدبخت (1934520) (alef-10)
 
عباس هشی
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۶:۰۹:۴۸
با سلام،
وجود وزیر ثروتمند در دولت اگر با هدف افزایش ثروت مردم هم باشد را به فال نیک بگیرید.، نه پیراهن عثمان.
البته مشروط بر اینکه مالیات واقعی بر درامده را به به دولت اسلامی پرداخت نموده باشند " قرموده شهید دکتر بهشتی در سال 1358" از امروز دولت اسلامی همچون صدر اسلام در جمهوری اسلامی بر قرار شده است و پرداخت مالیات (هممان خراح) به این دولت اسلامی از وظائف مردم مسلمان ایران است"

همانطوریکه آقای ترکان در دهه 70 گفتنند و پیشنهاد دادند " ملاک ثروت مردم باید اظهار نامه مالیاتی انها باشد" از سال 1345 تا سال 1380 ماده 129 قانون مالیاتها تمامی احاد ملت را ملزم مینمود که اگر از بیش یک منبع دارآمد دارن، این مردم میبایستی اظهار نامه مجموع درآمد به اداره مالیات ارائه دهد و والیات واقعی بر درآمد خود را به پردازد.
بجای ایراد بنی اسرائیلی گرفتن از ثروت وزیر بگیرید، اول سراغ اظهانامه مالیاتی را بگیرید . البته الزام همین اظهارنامه مالیاتی را دلالان معاملات خارجی و فراریان مالیاتی در بهمن 1380 با کمک دولت وقت و مجلس وقت هوا کردند و ماده 129 را کلا از متن قانون حذف نمودند و یک فاتحه هم نثار روح انضباط مالی و مالیاتی نمودند.
عباس هشی -عضو هیئت علمی دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه شهید بهشتی و حسابدار رسمی (1934561) (alef-10)
 
بهروز
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۶:۱۵:۴۱
سرمایه داری دولتی یعنی همین! (1934562) (alef-10)
 
امير
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۷:۲۰:۰۳
با سلام
بهتر نيست قبل از هر گونه قضاوت و صدور راي گذشته و ثروت پدري آقاي نعمت زاده رو بررسي كنيم.
شايد (با اطلاعات اينجانب به طور حتم) پدر ايشان از سرمايه داران تبريز بوده و بخشي از اين ثروت اندوزي مي تواند ارث پدري باشد. (1934571) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۲۳:۰۸:۴۰
فرمودید بخشی از ثروت؟ اما بخشهای دیگر چی؟ (1936283) (alef-13)
 
م
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۸:۲۵:۴۶
به نظرم ثروت هاي هنگفت به اين راحتي به دست نمي آيند مگر اينكه از جايگاه دولتي و يا ارتباطات خود استفاده كني ،ايشان با همه صاحبان و غول هاي صنعت تهران اصفهان ارتباط دارند و شايدهم شريك (1934623) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۸:۳۰:۴۰
جان هر که دوستش دارید ثروت بقیه مسئولین فعلی را هم رو کنید تا ملت تکلیفش را بفهمد (1934630) (alef-10)
 
ابوالفتح
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۸:۴۹:۱۷
سلام
درخدمات دولتی و خصوصی مدت 42 سال سابقه دارم برایم ثابت شده و میتوانم ثابت کنم که هیچ یک از مسئولین دولت بدون استفاده ازرانت و اخذ زیر میزی به ثروت افسانه ای نرسیده اند .شگرد آنها نیزاین بوده است که زمان تصدی به عوامل خود در بخش خصوصی که عمده تن از بدنه دولت خارج شده اند با استفاد از رانت کمک کرده و پس از بازنشستگی بعنوان هیئت مدیره وارد همان شرکتها شده و به ثروت افسانه ای دست یافته اند . (1934651) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۰۰:۵۳
چه نبوغي !همه اينها كه گفتيد توضيح واضحات است وكم كم دارد به يك سنت تبديل مي شود ،كسي نيست رسيدگي وحساب كتاب كند .! (1934659) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۰۳:۳۰
بابا بیاید یه سر به سازمانهای تابعه اش بزنید همشون تاجرن دست وزیر صنعت معدن و از پشت بستن فکر میکنید مرغ وارداتی مال کیه که بازار رو بهم میریزن و فوری مرغ وارداتی رو میکشن وسط (1934664) (alef-10)
 
سید محمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۱۶:۲۶
امتیاز و قدرت تصمیم گیری به شکل انحصاری در دست یک اقلیت کوچک باقی مانده و سایر مردم مجبور ندکه بر سر امکانات محدودی که در جامعه وجود دارد با یکدیگر بجنگند (1934677) (alef-10)
 
محمود
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۱۸:۰۳
من آقای نعمت زاده را درسال 58 دیدم همان موقع هم ثروتمند بود بروید دنبال آنها که یک شبه درزمان احمدی نژاد ثروتمند شدند اون هم از راه رانت ورشوه! (1934679) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۲۱:۴۴
گیرم که ثروتش نامشروع بوده تقصیر دولت هشت سال قبله پس!!!؟


واقعا که همه جانبه متحد شدید روحانیرو زمین بزنید!! مگه ثروت بده؟؟؟ آدم ثروتمند نباشه اینهمه کارگر و بیکار باید چیکار کنن؟؟ کجاها کار کنن؟؟ خب شرکتها و کارخونه های همین آدمهای ثروتمنده که مشکل بیکاریو حل میکنه به تولید کمک میکنه و..... (1934686) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۳۰:۳۱
از مفسد انتظار مبارزه با فساد انتظار باطلی است. مردم به پا خیزید (1934698) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۶:۰۷:۱۲
دولت رو حانی سرمایه داری هست معمولا در دولتهای سرمایه داری کابینه دولت از ثروتمندان و میلیاردرها تشکیل میشود که هدف دولتهای سرمایه داری افزالیش قدرت و ثروت و املاک ثروتمندان و به خاک سیاه نشاندن مستضعفین هست
حالا بیایید کارنامه رو حانی را در این 6 ماه بررسی کنید
اقدامات روحانی که به زیان قشر ضعیف منجر شده
1- حذف مسکن مهر به بهانه تورم زا بودن
2- عدم افزایش حقوق کارمندان به بهانه تورم زا بودن و خالی بودن خزانه
3- تلاش برای حذف یارانه ها
4- تلاش برای افزایش قیمت سوخت و انرژی
5- اخراج و تعدیل نیروی انسانی
6- لغو تمامی استخدامهای دو لتی
اقدامات رو حانی که به نفع سرمایه داران و ثروتمندان بوده
1- معرفی نعمت زاده به عنوان وزیر صنعت که بزرگترین سرمایه دارن و حامی تمامی سرمایه داران و ثروتمندان هست
2- مخالفت نعمت زاده با کاهش قیمت خودرو
3- اختصاص میلیار دها تومان ویژه خواری به فرد منصوب به خودشان
4- مخالفت با کاهش قیمت دلار توسط رئیس بانک مرکزی (1935640) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۲۱:۱۴:۴۵
آره دولت طرفدار مستضعف شما رو هم دیدیم :
1-چاپیدن مملکت توسط کسانی که قبل از دولت احمدی نژاد آه در بساط نداشتن
2-کارت هدیه صد میلیونی از جیب بازنشسته های تامین اجتماعی به محمد رضا رحیمی و سایر وزرا
3-پر کردن جیب دلالان نفتی و مافیا مثل بابک زنجانی که در دهه سوم عمرش صاحب 11 میلیارد دلار ثروت شده
4- برداشت 7 میلیارد تومان و واریز آن به حساب شخصی شان در بانک ملت به بهانه کمک به دانشگاه
5-گرفتن وام های میلیاردی کم بهره با اقساط طولانی به بهانه طرح های تولیدی و گردشگری برای دوستان و آشنایان
6-سپردن مشاغل و پست های بزرگ با رانت و پارتی به افراد کم سن و سال مثل مهرداد بذرپاش
7-بردن آبروی ایران در دنیا و دشمن تراشی برای مملکت
8-کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ دلار به نفع دلالان و مافیای واردات خودرو
9-نابودی صنایع مملکت و تولید ملی به نفع واردکنندگان کالای چینی
افزایش قیمت بنزین از 65 تومان به 700 تومان
10- بیکاری و اخراج کارگران و پرسنل واحدهای تولیدی
11-معرفی وزرای با مدارک جعلی و ثروت های نامشروع (1936107) (alef-13)
 
صادق كاشاني
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۶:۱۴:۰۰
آقاي نعمت زاده مدير فني و لايقي است و بخصوص در بخش پتروشيمي منشا خدمات بسياري بوده است. اگر مدركي در مورد تخلفات ايشان وجود دارد ارائه دهيد. اينكه در چهارسالي كه خارج از دولت بوده اند در شركت هاي متعدد عضو هيات مديره بوده اند هيچ اشكالي ندارد. آيا بايد مديري با اين همه تجربه و اعتبار در خانه بخوابد تا راضي باشيم؟ (1935656) (alef-10)
 
بدبخت منتظر ارزانی ماشین
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۷:۱۸:۱۱
مردم ایران آیا از این فرد انتظار دارید با افزایش قیمت خودرو مخالفت کند؟ حالا فهمیدم چرا به ما التیماتوم میداد منتظر کاهش قیمت خودرو نباشید! ناقلا تو هم اره ؟ این که مثل روز روشه دیگه . آقای نعمت زاده جان من استعفا بده برو کند زدی به صنعت خورد جان من یه کار مثبت انجام دادی ؟ قیمت همه اجناس هم که روز بروز گرانتر میشه اگه اسم این مدیریته عمه من هم میتونه مدیریت منه (1935804) (alef-13)
 
هادي
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۸:۰۶:۴۹
اين که ايشان از هيئت مديره اين شرکتها استعفا داده اند جاي تقدير دارد و نشان از سلامت نفس ايشان است. الف جان شما داري گير بي جا ميدي ... اگر سهامدار جايي باشد که اشکالي ندارد. مثل اين مي مونه که بگي شما چرا پول و دارايي داري. (1935875) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۸:۳۱:۴۱
ووووووووووووووو اخرين كلام: به قول امام هيخ كاخي ساخته نشده كه در كنار ان كوخهايي خراب نشده باشد. (1935911) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۲۰:۳۷:۲۹
آخ که بازم می خواد دوران دولت نهم و دهم تکرار بشه.!!!!!! و فقط داغش به دل مردم بمونه. (1936069) (alef-13)
 
اسرمی
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۲۲:۰۶:۲۶
تازه می فهمیم چراایشان اقای نعمت زاده مخالف کاهش قیمت خودرووبعضی ازاقلام هستندباوجوداین همه شرکتهاکه دارنداین همه ثروت راازکجااوردندبااین حقوق کارمندی (1936165) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۲۲:۴۵:۱۸
کجا یند آن نمایندگانی که ادعا میکردند آقای نعمت زاده به دلیل کهولت قادر به اداره وزارت تحت مسئولیتش نیست ؟ از آنطرف اما ،اگر ایشان لیافت اداره چنان شرکتهائی را دارند چرا قادر به اداره وزارت صنعت ومعدن وتجارت نباشند .در بسیاری از کشورهای پیضرفته شاهد حضور این گونه مدیران در دولتهایشان هستیم واتفاقا این گونه افراد به دلیل بی نیازی به بیت المال دست درازی نخواهند کرد .مضافا خوب است اگر مدعیان آقای وزیر مدرکی دارند ارائه دهند .بنده شاهد بودم که ایشان از اول معتقد به قدرت مدیریت وسرمایه بودند وبه درستی با توزیع ارز ارزان و رانت آور مخالف بودند . این نغمه ها از جاهای خاص بلند میشود . (1936249) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۰۷:۴۶:۱۱
در علم اقتصاد از جمله دلایل شکست دولت ها در بازار وجود طبقات کوچک ولی ممتاز می باشد ویکی از علل بوجود آمدن این طبقات این است که: درکشورهای تازه استقلال یافته،درحال توسعه ، تازه تشکیل شده و...وجود یک دولت ثروتمند که بتواند خلائ ناشی از این انتقال قدرت یا استقلال را پر کندضروری است لذا در صورت نبود این دولت ،افراد بیشتر دنبال استفاده از رانت های دولتی جهت ثروت اندوزی خواهند بود بنابر این از نظر علم اقتصاد افراد دولتی صاحب منصب باید افراد متمول ولی در عین حال کاربلد باشند. (1936475) (alef-13)
 
یکی
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۰۸:۵۰:۵۶
مگر از قبل می دونسته که می خواد وزیر بشه حالا اونم یکی مثل من و شما که دنبال پولیم اون رابطه بیشتر داشته تونسته اما ما کمتر (1936555) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۰۹:۰۸:۰۰
فکر میکنید این وزیر از دل مردم با خبرند (1936609) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۰:۳۰:۱۴
اينكه شخص وزير صنعت و معدن و تجارت عضو هيات مديره 12 شركت خصوصي است به خودي خود خلاف قانون نيست. اين به يك تهمت زني و اتهام زني زشت و رندانه مي ماند كه به افكار عمومي القاي فساد مي كند. خوب بود قبلا تحقيق مي كرديد اگر به اين واسطه و به اين ترتيب . رانت يا فسادي مترتب شده است بله به طور رسمي شكايت كنيد. تازه همان موقع هم نبايد رسانه اي شود چون هنوز فرد در معرض اتهام و متهم است هنوز مجرميتش ثابت نشده است. بعد از اينكه جرمش در يك دادگاه صالحه ثابت شد آن وقت رسانه اي كردنش هم اشكالي ندارد. به اين دليل كار شما را درست نمي دانم و بايد از آقاي نعمت زاده حلاليت بطلبيد. ضمنا شما آقايان در 8 سال گذشته كجا بوديد؟! آيا يك بار مجلس يا نهادهاي نظارتي ديگر به مردم پاسخ دادند كه بالاترين درآمدهاي نفتي تاريخ كشور كجا رفت و كجاها خرج شد؟ اتفاقا امثال اقاي نعمت زاده كه در دوران دولتهاي نهم و دهم جزو مغضوبين دولت بودند.. تا زماني كه نيت خالص و واقعي و صداقت در برخورد با مفاسد اقتصادي وجود نداشته باشد فساد در اين كشور اسلامي ريشه كن نمي شود. (1936816) (alef-13)
 
نگاه
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۱:۲۴:۳۲
صرفا جهت اطلاع:
سرمایه نعمت زاده برابر حقوق صدهزار سال یک کارمند معمولی است!
پیدا کنید پرتقال فروش را! (1936958) (alef-13)
 
حسینی
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۳:۱۲:۲۷
زمینه حضورافراد رانت خوار با توجیه پدر پتروشیمی ، پدر صنعت سیمان ،و.......... اگر قابل قبول شد همین طور برای همه رده ها قابل قبول خواهد بود.ایشان زمینه حضور افرادی را فراهم نموده که که علنا به فساد در کشور دامن می زنند. بدون اینکه حجب وحیایی داشته باشند. (1937195) (alef-13)
 
rahim
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۰۲:۱۰:۲۳
ثروت ایشون به اندازه ثروت اقای محصولی ?? که در ان زمان هیچ توضیحی بابت ان نداشتند!!!
از قبل از انقلاب ایشون و خانوادشون سرمایه دار بودن و کارخانه دار! که خود این مورد می تواند توجیهی بر ثروت ایشان داشته باشد اما ثروت اقای محصولی از کجا آمده بود؟ ایشان که نه کارخانه دار بودند و نه سرمایه گذار!! (1938617) (alef-13)
 
mostagim
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۰۲:۱۳:۱۲
کسیکه نمیتونه گلیم خوشو از آب بیرون بکشه چطوری میتونه گلیم شما رو از آب بیاره بیرون.نه فقیر بودن گزینه خوبی برای وزیر شدن هست نه پولدار بودن گزینه بدی برای وزارت.اصیل بودن و پاکدامنی اصل وزارت شدن هست (1938618) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۰۹:۴۵:۵۲
زمانی که از دولت اخراج شده این کارآفرینی ها را انجام داده بنابراین شائبه رانت خواری منتفی است
لیاقت ما آدم هایی است که نتوانسته اند برای خودشان یک زندگی حداقلی تهیه کنند - طبیعتا وقتی مسئول می شوند هم نمی توانند برای کشور یک رفاه مناسب ایجاد کنند - تازه اگر سست هم باشند تا دستشان به پول می رسد شروع به چپاول می کنند
وزیر باید اولا توانایی خود را در کارآفرینی نشان داده باشد و ثانیا چشم و دل سیر باشد - دو صفتی که جامعه 8 سال پیش برعکس آن را پسندید و دچار آنچیزی شد که دیدیم- خلایق هرچه لایق (1938909) (alef-13)
 
سادات
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۰۹:۵۹:۴۸
هر دم ازاین باغ بری میرسد تازه تراز تازه تری میرسد انها درد مردم را احساس چه شد حال یکی مثل وزیر صنعت که دررابطه باکشور ومردم رگی ندارد حال شما دنبال ثبا ت قیمت هستید در بازار اشفته این اقایان هستد که کاسب هستد (1938955) (alef-13)
 
1
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۱۵:۱۲:۴۳
با سلام در گذشته در كشور مصر بعضي از كالاهاي وارداتي از كشور هند كه قيمت انها دفعتا ده برابر شد تجار مصر جلسه اي ترتيب دادند تا كاروانها از اين افزايش قيمت بهرهاي نبرند و تمامي سود و رانت نصيب خودشان شود بنابراين اب واذوقه بسياري را همراه بردند تا در صحراي سينا كالاها را از كاروانيان خريداري كنند بنابراين عازم صحراي سينا شدند كاروانيان هم از اينكه كالاي خود را در صحراي سينا بفروش ميرسانند واب وغذا در يافت ميكنند خوشحال بودند موضوع به حضرت امام صادق عليه السلام منعكس شد ايشان فرمودند به استقبال كاروان رفتن براي تحصيل چنين درامدي حرام است . (1939682) (alef-10)
 
با سواد
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۱۵:۳۳:۳۲
وزیر اول همان معاون اول است برادرم (1939724) (alef-10)
 
فرزند هیءت علمی
۱۳۹۲-۱۱-۱۰ ۱۹:۴۳:۳۳
یادم هست در یکی از کشورهای غربی وزیری که با استفاده از اطلاعات کابینه سهام یک شرکت را خرید وثروتمند شد با شکایت فرد مغموم محاکمه شد ولی جای تعجب است که بعضی ها میخواهند از ثروتهای هزار ملیاردی ایشان ووزیر بهداشت با این توجیه که مشروع است دفاع کنند ولی همین الان شما به بیمارستان نورکه تمام یا بخش اعظم سهامش متعلق به وزیر بهداشت است سری بزنید ببینید ایا تعرفه دولتی را رعایت میکند خواهید دی چند برابر تعرفه قانونی پول میگیرد پدرم برای یک عمل اب مروارید که ده دقییه طول میکشد سه ملیون پرداخت کرد ایا اگر ثروت اقای وزیر چند برابر این شود باز هم میتوان گفت مشروع است نه اینطور نیست به فرمایش امیر مومنان هیچ کاخی بنا نمیشود مگر کوخی کنار ان ایجاد شود است (1941573) (alef-10)