نظر منتشر شده
۱۸۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 233881
افشای یک رانت بزرگ اطلاعاتی/ میلیاردها تومان سود در چند ساعت/چه کسی اخبار وزارت صنعت را به دلالان پتروشیمی داد؟
بخش اقتصادی الف، 19 تیر 1393
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
ساعاتی قبل از اعلام سیاست جدید وزارت صنعت، عده ای از دلالان معروف و ثروتمند مقدار زیادی محصولات پتروشیمی خریداری کرده و پول هنگفتی به جیب زدند.

به گزارش "الف"، موضوع چگونگی اطلاع برخی دلالان معروف پتروشیمی از مصوبه وزارت صنعت در مورد قیمت گذاری محصولات پتروشیمی و کسب میلیاردها سود از این رانت اطلاعاتی، به معمایی برای کارشناسان اقتصادی تبدیل شده است.

براساس گزارشی که روزنامه اقتصادی تعادل منتشر کرده است، رییس صنف سازندگان و فروشندگان مصنوعات پلاستیک خبر داده که روز قبل از ابلاغ سیاست جدید وزارت صنعت مبنی بر تغییر مبنای محاسبه قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، عده ای از دلالان معروف و ثروتمند وارد بازار شده، حدود ۱۰ هزار تن مواد پتروشیمی خریداری کرده و از این بابت سود هنگفتی به جیب زده اند.

بنابراین گزارش، وی گفته که باید بررسی شود که این افراد از کجا اطلاع داشتند که قرار است چنین مصوبه ای به تصویب برسد و قیمت ها را افزایش دهد.

بنابراعلام رییس صنف پلاستیک، این افراد کاملا اطلاع داشته اند و گرنه چه کسی این مقدار مواد پتروشیمی خریداری و آن را انبار می کند، آن هم درست چند ساعت قبل از اعلام این مصوبه.

به گفته وی، این دلالان در یک شب میلیاردها تومان سود به دست آوردند.
 
حاجی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۰:۵۳:۱۸
هیچ معمایی هم در کار نیست..برید ببینید چه کسانی عضو کمیته تخصصی پتروشیمی ذیل کارگروه تنظیم بازار هستن، خودتون همه چیز دستتون میاد.
البته تأسف و تأثر اینجاست که به این راحتی رانت دسته اول به دست بعضیا میرسه، اونم مستقیم و بدون واسطه. (2247283) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۲:۲۵
اینکه چیزی نیست، بفرمایید چه تور شرکتهای پتروشیمی، فولاد، خودرو سازی و... برق، گاز،آب، گازوییل و نیرویا کار را در مقایسه با مثلأ ترکیه مجانی‌ دریافت می‌کنند، وامهای بانکی‌ خود را نمیپردازند، سرمایه و کارخانه خود را از محل بودجه دولت ساخت اند، ولی‌ محصول خود را به قیمت جهانی در داخل و خارج عرضه میکنند، حتی در برخی مورد مانند فولاد قیمت ایران بیشتر از خارج است، یا مدیران دولتی این تفاوت را استفاده میکنند یا خود دولت، به هر حل نتیجه این میشود که میبینیم! همه چیز گرانتر از خارج، ولی‌ حقوق کارکنان یک دهم خارج! (2247344) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۳۱:۲۱
آقای طیب نیا آقای نعمت زاده ! این دوران طلایی وزارت همیشگی نیست. به فکر زمانی باشید که از اعمال حسابرسی شود!!!
. چرا مدیران فاسدی که فراوان در سیستمتان باقی مانده اند را نگه داشته اید؟ این موضوع سوال برانگیز است!!! (2248204) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۸:۲۶:۲۶
من تلاش کردم همه نظرات خوانندگان الف را بخوانم. برخی خارج از دیدگاه سیاسی نظرات و راه حل های خوبی برای مبارزه با رانتخواری داده اند. برایم سوال پیش آمد که چرا این راه حلها به ذهن کارشناسان متخصص سازمانهای اقتصادی خطور نمی کند؟! (2248310) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۳:۰۴
تنها راه ضربه زدن به این رانتخواران بازارهای اقتصادی این است:

بــــــــــــــاز گشت یکباره قیمتــــها به سال مرجع یا سال 90.

اگر واقعا دولت بخواهد این اتفاق با استقبال 70 میلیون ایرانی مصرف کننده روبرو می شود و یک جهاد واقعی اقتصادی است.

بگذارید یکبار هم کسانیکه از راه دلالی ارز و بورس و رانت یکشبه میلیاردر شده اند، طعم تلخ ورشکستگی را بچشند.

ولی میدانم بهانه میاورید که تولید ورشکست می شود که بهانه اشتباهی است.
کدام تولید با رشد منفی 9 درصد صنعت؟ نام دلالها و مونتاژکاران را تولیدکننده گذاشته اند.

یکبار بیایید اقتصاد را از اول شروع کنیم. اما اینبار سالم و شایسته نام اسلام.

وگرنه رانتخواران مثل کرم در بدنه وزارت اقتصاد و وزارت صنعت تخم ریزی کرده اند و روز به روز نوزاد جدید بدنیا میاورند. (2247368) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۸:۵۴:۵۲
دولت از سالهای 90 تا 93 شروع به چاپ پول یا افزایش نقدینگی برای پرداختهای خودش کرد.
و چنین اتفاقی که می فرمایید متضمن آن است که دولت اقدام جمع آوری پولهای چاپ شده کند و چنین چیزی به دو طریق ممکن است یکی آنکه درآمد ریالی دولت بیش از مخارج ریالی آن باشد و دیگری از طریق فروش ارز در بازار آزاد و امهاء ریال هایی که در ازای فروش به دست می آورد.
دولت فعلی قادر به انجام هیچ کدام از گزاره های فوق نیست! از آنجا که دلار ندارد بفروشد و باید حقوق کارکنان بعلاوه مخارج ریالی را نیز تامین کند پس نهایتا پول چاپ میکند! (2248952) (alef-13)
 
lpln
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۸:۴۷
بالاخره هر چی باشه سود این کارها و کارهای دیگر توسط مسئولین عزیز و محترم دولت مهرپرور و تدبیر و امید در نهایت به جیب امت مستضعف واریز خواهد شد و چون امت و مستضعفین توانایی مدیریت این ثروت راندارند دوستان وزیر صنعت و موتلفه ای های عزیز این زحمت امت مستضعف را بدوش می کشند که اجرشان با خدا. (2247378) (alef-10)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۱:۰۰
این کار سی سال است در جریان است. شخصی میرود زمینهای عسلویه را به قیمت نازل از مردم میخرد و بعد از چند ماه گاز در ان منطقه کشف میشود و ان شخص زمینهای خریداری شده را که از قضا در محل انجام پروژه ها هم هست به قیمت صدبرابر خرید به شرکت نفت میفروشد. انبار شرکتهای وارد کننده خودرو پر بود و دولت لیست خودروهای مجاز به ورود را تا 5 ماه بعد از عید اعلام نمیکرد تا وارد کننده بخصوص عزیز، خودرو های خود را بفروشد. اقازاده ایی موبایل وارد میکند و دولت ناگهان تعرفه ورود گوشی را 25% اعلام میکند و بعد از انکه اقازاده عزیز یک شبه 25% سود کرد بعد از چند روز تعرفه کاهش پیدا میکند. این کار سی سال است در جریان است و پایه گذار این نوع سو استفاده خانواده هاشمی بود. هیچ کس به این فکر نمیکند که این، نوعی دزدی از نوع بدون شرافت ان است زیرا کسبه که زیان نمیکنند و این زیان مقطعی را به اشکال مختلف از مشتریان دریافت میکنند و حتی در مورد مواردی که از جیب دولت خارج میشود مانندعسلویه این مبلغ به شکل بالا رفتن هزینه و بودجه سال اینده در کسر بودجه تاثیر میگذارد و دولت هم با افزایش نرخ خدمات و یا ارز از مردم میگیرد و این یعنی تورم. این کار دزدی از جیب 73 میلیون نفر است و اگر یک دزد خیابانی برای سرقت از عده ایی معدود 5 سال یا بیشتر زندان میرود این اشخاص باید حبس ابد و یا اعدام شوند. (2247411) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۹:۵۸
دولت میلیاردر هاست دیگه، من نمی دونم چرا انتقاد می کنید.

انتقاد از دولتی که خودش به ثروتش می نازه که معنی نمیده!! (2247654) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۷:۵۸
تو دولت قبلی که اصلا رانت نبود!فقط سر قضیه رجیستر کردن گوشیها میلیاردها دلار سود سرازیر جیب قاچاقچیان محترم شد!طرح شبنم و ایران کد و قیمت خودرو و دلار و زمین و مسکن مهر و... بماند. (2248236) (alef-13)
 
ايراني
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۰۶:۰۶
احيانا يكي از شركت هاي آقاي وزير صنعت نباشه؟؟؟ (2247799) (alef-10)
 
دوست
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۳:۳۱
قبول دارم حاجی.
این کمیته اگه اشتباه نکنم حدود دوسالی از عمرش میگذره. یکی از دوستان ما پارسال میگفت که هر تصمیمی تو این کمیته گرفته میشه قبل از ابلاغ رسمی و همون روز تصمیم گیری به دست دلالها میرسه!!
جالبیش اینه که از اعضای اصلی این کمیته یکیش اتحادیه تأمین نیاز مواد پتروشیمی هست که یکی از نماینده های بخش خصوصی هست و فقط در حوزه تأمین مواد اولیه هم فعالیت میکنه..اشتباه نشه این اتحادیه نماینده مصرف کننده ها مواد پتروشیمیایی نیست که خیلی مورد اعتراض مصرف کنندگان واقعی مواد هم قرار گرفت.
ولی ارتباط مسیول این اتحادیه با بعضی از وزرای قدیم و جدید و نمایندگان مجلس خیلی خوبه.
همون پارسال هم شنیدم توی جلسات دعواهای زیادی بین بخشی از نمایندگان دولت و نماینده این اتحادیه افتاده بود که بهشون گفته بودن کار شما دلالی هست.
ولی زور اینا خیلی بیشتر از این حرفهاست!!
کاش واقعا الف پیگیری میکرد. (2247843) (alef-10)
 
عضو کمیته
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۶:۵۵
مگه کمیته تخصصی پتروشیمی از این تغییر قیمت خبرداشته
وقتی کمیته هم در جریان نبوده تکلیف چیه (2247882) (alef-10)
 
من
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۲۰:۱۹:۱۳
عضو کمیته ای؟؟ نماینده بخش خصوصی هستی یا دولتی (چشمک)؟ این خصوصیش رو خیلی پررنگ میکنما.
در خانه اگر کس است...یک حرف بس است. (2249790) (alef-10)
 
بیگی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۱۲:۳۴
چندین سال پیش یکی از دوستان که به دلایلی مطلع بود میگفت این شغل دوم بعضی از مسئولین است.این تازگی ندارد. (2247951) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۲۲:۲۳
قیمت ها را به قبل برگردانید تا ضرر میلیاردی کنند. (2247972) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۶:۲۶:۱۴
دوست عزیز اونام میفهمن قبلش میفروشن ضرر نکنن ..رانت اطلاعاتی همینه دیگه ...کی بخری کی بفروشی (2248076) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۲۰:۱۹:۳۱
بعد ارزان میخرند گران می فروشند. عالمی دیگر بباید ساخت و از نو آدمی (2248465) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۴:۳۹
رانت جزء طبیعت اقتصادهای وابسته به دولت است. (2248033) (alef-13)
 
qwq
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۸:۱۵:۴۲
آقای وزیر صنعت و دار و دسته اش تو صنعت خودرو هم همین بلا رو سر مردم میارن (2248285) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۹:۰۲:۳۶
تورم در ذات خود پولدار شدن يك عده اي و فقيرتر شدن امتي را نهفته دارد و رانت نيست ذات تورم اين است، البته سي و چند سال است اين اتفاق در كشور مي افتد، فردا صبح از خواب بيدار مي شويم مي بينيم از طريق تغيير قيمت ارز ثروت دولت سه برابر شده ، پس هر كس ثروت ارزي داشته او هم ثروتش سه برابر شده، يا هر كس ديشب ال سي اش باز شده ثروتش سه برابر شده و هر كس ال سي اش فردا قرار است باز شود بايد سه برابر بدهد، هر كس هم ثروت ندارد سه برابر فقير تر شده، رانت حرف مفت است، سياستهاي يك شبه و خريت در اقتصاد كشور است كه منشاء همه بدبختي هاي اين ملت است (2248363) (alef-13)
 
کارمند
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۱:۲۸:۳۱
با این اوصاف دولت چشمش به چندر غاز پول یارانه ملت هست! من نگیم میره تو جیب این جور آدمها! (2248774) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۱:۲۲:۲۳
یک روحانی گفته بود :بچه حزب اللهی اگر پولدار نباشد، بی عرضه است. روش پولدار شدن هم همین است و نباید به بچه حزب اللهی های باعرضه گیر داد. (2249041) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۰:۵۵:۲۸
سلام قرار بودسالهای 84تا92دیگر اتفاق نیافته با این حوادث قسم درست از اب درمیاد بدتر از اون سالها میشهسلام قرار بودسالهای 84تا92دیگر اتفاق نیافته با این حوادث قسم درست از اب درمیاد بدتر از اون سالها میشه (2247287) (alef-13)
 
اشناي غريب
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۰:۵۶:۳۴
مجلس بايد وارد موضوع شود -سكوت نكنيد .وضع مردم را كه مي بينيد. (2247289) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۷:۳۸
تنها راه ضربه زدن به این رانتخواران بازارهای اقتصادی این است:

بــــــــــــــاز گشت یکباره قیمتــــها به سال مرجع یا سال 90.

اگر واقعا دولت بخواهد این اتفاق با استقبال 70 میلیون ایرانی مصرف کننده روبرو می شود و یک جهاد واقعی اقتصادی است.

بگذارید یکبار هم کسانیکه از راه دلالی ارز و بورس و رانت یکشبه میلیاردر شده اند، طعم تلخ ورشکستگی را بچشند.

ولی میدانم بهانه میاورید که تولید ورشکست می شود که بهانه اشتباهی است.
کدام تولید با رشد منفی 9 درصد صنعت؟ نام دلالها و مونتاژکاران را تولیدکننده گذاشته اند.

یکبار بیایید اقتصاد را از اول شروع کنیم. اما اینبار سالم و شایسته نام اسلام.

وگرنه رانتخواران مثل کرم در بدنه وزارت اقتصاد و وزارت صنعت تخم ریزی کرده اند و روز به روز نوزاد جدید بدنیا میاورند. (2247375) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۲:۱۲
مردم دیگه از دولت و همه چی بریدند.
هربلایی سر دولت و... بیاد مردم خوشحال میشند (2247863) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۹:۲۹:۴۰
از جانب مردم بیخود حرف نزن (2248416) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۳:۴۵
نوش جونشان
دولت که بی عرضه باشد چیزی جز این انتظار نیست (2247870) (alef-13)
 
علی بیک
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۷:۱۰
عزیزم. چرا مجلس وارد بشه. این وظیفه قوه قضاییه است. البته اگه بیدار باشن. (2247885) (alef-10)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۸:۳۵:۳۲
دولت براي مجلس، مجلس براي قوه قضايه، قوه قضايه براي دولت و اين است دور باطل زدن
چرا اسامي شرکتها و افراد وابسته به اين رانت اعلام نمي شود؟ شايد اسامي خود مجلسيان، دولتيها و قوه قضايه ها در آن است.
چرا اسامي آفتابه دزدان که نسبت به اين رانت خواران شرف دارند اعلام مي شود ولي اسامي اين افراد اعلامي نمي شود؟

آقاي روحاني، وزراء نماينده جنابعالي مي باشند و شما رئيس آنها و وقتي پاسخ نمي دهيد يعني خود نيز رانت خوار هستيد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2251861) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۹:۲۷
حالا چه فرقی می کنه حسن این پول گیرش بیاد یا ممد!! به هر حال گرون شده و کسی که فروخته ضرر کرده مردم که همیشه با گرونی ضرر می کنن و این رو روی پیشونی مردم نوشتن !!! این سروصدا هم برای اونیکه فروخته و سوخته!!! وگرنه برای گرونی ها دنبال مقصر نمی گردن!!!! (2247910) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۷:۳۸
به این نماینده ها امیدی نیست (2247944) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۱:۴۷:۱۱
چرا عزیزم امیدی نیست. بحمدالله نمایندگان در مجلس کلیدیترین مشکل را دارند حل میکنند که اگر آن درست شود همه چیزمان ردیف است، مشکل ساپورت پوشیدن و بیحجابی بانوان! (2248789) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۸:۱۰
محلس سیاسی کاری می کند و فایده ندارد بهترین کار پیگیری ژورنالیستی کار برای افشای "نعمت گیت" است باور کنید جواب می دهد حتی مراجعه ساده به بازار سرپولک هم ردی ازآنها می دهد. و در نهایت پیگیری حساب بانکی دلالان شناخته شده و موجودی انبارهای .... (2248043) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۰:۵۹:۰۶
این موضوع از همان جنس رانت اطلاعاتی است که در بازار ارز و بازار بورس فراوان وجود دارد. افرادی خاص و نزدیک به مدیران، با اهرمهایی که دارند، قبل از مردم معمولی از تصمیمات اقتصادی خبردار می شوند.
برای من موضوع جدیدی نیست. تا وقتی مدیران مسئله دار هنوز باقی مانده اند، اوضاع همین است. (2247292) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۱۸:۵۴
مدیران وزارت صنعت که همه از نیروهای جدید و مسن!! هم دوره خود آقای وزیر هستن ! (2247330) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۳۳:۴۳
نه عزیزم کافیه سری به بانکهای دولتی و بورس و شرکتهای بیمه بزنی خواهی دید همان افرادی مدیر ارشد هستند که بقول آقای روحانی خزانه را خالی کرده بودن. (2248206) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۱:۰۱
مدیران مساله دار مانده اند؟؟؟
شاید دوباره برگشته اند... (2247519) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۰:۱۵
باید مجلس محترم دستور بازگشت قیمت بدهند (2247295) (alef-10)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۴:۱۵
شما اینقدر مغز خود را مستهلک نکن. این پیشنهاد شما باعث میشود کسانی که میلیارد ها سو استفاده کردند دوباره محصولات پتروشیمی را ارزان تر بخرند و کسانی که این محصولات را در حال حاضر گران خریداری کرده اند شامل زیان شوند. در اصل رانت اطلاعاتی خللی وارد نمیشود. (2247665) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۵:۴۸
جلویی رانت اطلاعاتی را بگیرید چرا قوانین رو عوض می کنید !!! (2247728) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۷:۴۳
از این رانت زمان دولت قبلی هم بود چرا اون موقع صداتون در نمی آمد ؟ حالا عابد و زاهد شدید ؟ کلا حرف های شما برای رضایی خدا نیست اهداف سیاسی را دنبال می کنید (2247736) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۰۱:۳۴
ميشه يك نمونه اين رانت رو در دولت قبل اعلام كنيد (2248149) (alef-10)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۷:۱۵
واردات صدها میلیارد گوشی موبایل انهم درست چند روز قبل از بالا رفتن تعرفه گمرگی(4% یکباره 25%) توسط اقزاده ها و بعد از فروش گوشی ها، کم شدن تعرفه، در زمان احمدی نژاد بود. (2248199) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۵۹:۰۷
مجلس عامل اصلی رانت اطلاعات هست ! ما رو سیاه نکنید (2248261) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۲۰:۰۳:۰۹
كاهش تعرفه واردات موبايل و خودرو و البته داستان گران كردن دستوري سكه و دلار .
واقعا"‌خجالت نمي كشي نمونه مي خواهي ؟ (2248444) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۹:۰۱:۲۷
گران شدن خودرو و سکه و دلار را مي توان به دليل تحريم ها توجيح کرد، الان ديگر چه بهانه اي وجود دارد در صورتي که دولت تدبير و اميد صحبت از پايين امدن تورم را دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2251880) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۳:۱۱:۵۰
ورود چند صد خودرو لوكس كه منتظر مصوبه چند ساعته آزاد شدن واردات خودرو با موتور بالاي 2500 سي سي بودنديك نمونه واضح است جالب اينكه مشخص شد اين خودرو ها با ارز مرجع !! (1100 توماني ) خريداريشده ولي با قيمت نرخ بازار آزاد فروخته شده اند (2249165) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۱:۲۳:۰۴
به زعم شما هرچه سرمان بیاید باید سکوت کنیم چون یا به این جناح وصل است یا به اون جناح . و همیشه یکی از اونها دیگری را متهم به عابد و زاهد شدن میکند (2249042) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۹:۳۶
کاملا موافقم، تا این دوستان یکبارهم که شده بدونند که دست بالای دست بسیار است و دفعه بعد قبلا به پیامدهای کارهای اطلاعاتیشان فکر کنند. من با اینکه از شخص روحانی حمایت می کنم ولی نسبت به این وزیر صنعت و معدن خوش بین نیستم امیدوارم هر جه زودتر تغییر کند. (2247741) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۳:۰۸
برخی از نماینده ها که مخالف رانت ستیزی هستند

متاسفانه بعضی ها از رانت 3000 بورسیه حمایت می کنند

درود بر توکلی رانت ستیز (2247298) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۶:۱۶
بجای اینکه دنبال استیضاح وزیر علوم باشید یه فکری به حال وزیر صنعن و معدن بکنید،فکر میکنم بدترین انتخاب روحانی همین آقا باشه. (2247305) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۶:۵۹:۳۸
وزیر صنعت بهترین وزیر کابینه هست جو سازی نکنید (2248139) (alef-10)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۹:۰۳:۴۴
و براي مجلس بايد تاسف خورد به راي اعتمادي که به اين وزير داد، اين وزير و بعضي ديگر از وزيران دولت آقاي روحاني حال و روزشان از قبل معلوم بود!!!!!!!!!!!!!!!! (2251895) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۶:۲۰
باب شده هر دوره ایی عده ای بر مسند قدرت قرار گرفته، و با اطلاع از رانت ها و منافع دست اندرکاران دوره قبل، روی دست آنها بلند شده ، و بنابراین هر دوره شاهد افزایش رقم رانت و اختلاس ها هستیم، ضمن اینکه بر مسند قدرت نشستگان جدید سعی می کنند که اشتباهات اسلاف خود را نکنند!!
با این وصف و با این قانون و مجری و قوه قضائیه و هزار فامیل تو در تو ، زمانی این وضعیت تمام می شود که منابع کشور به اتمام رسیده و کفگیر به ته آن بخورد، و الا انتظار برخورد قاطع قانونی ، انتظاری عبس است.
چرا که به قول مسولین قوه قضائیه ، اختلاس و رانت نهادینه شده!! (2247306) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۷:۲۱
راستی و چپی نداره! هر جا که بوی پول درشت به مشام می رسه احتمال فساد بیشتره می شه! (2247309) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۱۰:۱۷
این دلالان در یک شب میلیاردها تومان سود به دست آوردند.!!!!!!!!! (2247317) (alef-10)
 
بيژن خاوري
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۱۱:۰۲
يكي اومد توي كوچه دادوبيداد راه انداخت كه اي هوار , طلاهمو دزد برد !
مردم بعضي بي اعتنا ميگذشتند و بعضي فوضولهاي محله نيز دورش جمع ميشدند و مالباخته هر بار واسه اونا قصه دزدييده شدن را تعريف ميكرد .
عاقلي بهش نزديك شد و پرسيد : چي دزديدند ؟
كفت طلا
پرسيد چقدر طلا بود ؟
گفت 6 النگو و يك سرويس عروسيمو
پرسيد : چطور وارد شدن ؟
گفت : نميدونم ! درو پنجره همه سالمند
پرسيد چيز ديگه هم دزديدند ؟
گفت : نه , فقط يك زنجير پلاك كه يادگار مادرمه برام گذاشتن و بقيه هرچه كه بود بردن !
عابر عاقل زير گوشش گفت :
زياد دادوبيداد راه ننداز . دزده يكي از همين قومو خويشهاي خودته
مالباخته ميگه : اقا به فاميلامون توهين نكن , يعني كي مياد خونم نون ميخوره و نمكدان ميشكنه ؟
يارو ميگه : يكي از نزديكترين كسات . و راهشو ميگيره ميره

و در باب اين رانت كه اولين و اخرينش هم نيست و تا كنون صدها بار در دواير و يا سازمانها و يا شركتهاي مختلف اتفاق افتاده !
حالا ميشه حدس كه چه كسي اين اطلاعرساني به نورچمشميهارو انجام داده (2247319) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۱۵:۳۰
سلام وقتی اینچنین با بی قانونیه تمام قیمت عوض میشه شما چه انتظاری دارین که تو این بادیه رانت نباشه من از فعالان بازار پلیمر هستم این خبری که شما میگین به این شدت نیست . همه در همان روزی که اطلاعیه صادر شد متوجه شدند ولی خوب کسایی که زود تر متوجه شدن این کارو انجام دادند. شما به جای این که ناراحت رانت این جریان باشین فکری به حال کسایی بکنید که با افزایش قیمت غیر منطقی شما باید تولیدشون رو به خاطر قیمت تمام شده بالا تعطیل کنن (2247324) (alef-10)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۹:۲۵:۵۵
علي آقاي با عرض سلام خدمت شما

اين صحبتي که شما مي کنيد نتبجه افزايش قيمتها در هر سال است که توسط دولت انجام مي شود و باعث و باني رانت است.
در بعضي کشورها که وضعيتشان از ما اگر بدتر نباشد بهتر نيست قيمت ها را تغيير نمي دهند و اجازه رانت را گرفته اند و فکر خود را متمرکز رانت خواران کرده اند ولي در کشور ما با افزايش قيمت ها ديگر فکري براي رانت نمي شود کرد هر کس بدون دليل و منطق، بلکه به بهانه گران شدن قيمتها ، اجناس خود را گران مي کند و کار خود را توجيح ميکند.
متاسفانه در کشور ما به بهانه اينکه آقا اگر محصولات نفتي را گران نکنيم قاچاق خواهد شد قيمت اين حامل ها را افزايش ميدهيم بدون اينکه بدانيم اين محصولات در تعيين قيمت ديگر اجناس دخيل هستند.
در فصل سرما مي گوييم بخاري را خاموش کنيد چون مصرف ما از کشورهاي اروپايي بالاتر است، در فصل گرما مي گوييم کولرها را خاموش کنيد چون ....... و در اخر قيمت گاز و برق را بالا مي بريم تا مصرف را بياوريم پايين و اون پولداره با رانت قيمت بالارفتن حامل هاي انرژي را در ميآورد و بدبختي بازهم مي ماند براي بي پوله (2251920) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۱۶:۱۴
ثروتمندان معروف اگر در دستگاه دولتی کسی نداشتند که به آنها انواع رانت برساند که ثروتمند معروف نمی شدند. آنچنان تیتر زده اند که گویا کشفی عظیم اتفاق افتاده است. (2247325) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۱۹:۰۱
اگر صحت داشته باشد به معنای ان است که دزدی از ثروت مردم و بیت المال و عمل مانند مافیا و امیدوارم کسی سر منشا این دزدی هارا پیدا و مجازات نماید گرچه زیاد خوشبین نیستم و این اعمال دارد عادی میشود (2247332) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۱۹:۴۰
خدا پدرتو بیامرزه. برو بورس یه سر بزن ببین بعضی وقتا چه اشفته بازاری میشه. برخی با استفاده از سادگی سهامداران عادی سهمی که در سقف قیمتی ان روز قرار دارد به صورت سوری و بدین معنی که خریدار و فروشنده خودشان هستند را به قیمت کف رسانده و اقدام به خرید بالا میکنند و .... (2247333) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۰:۰۶
متأسفانه دستهایی در وزارت صنعت هست که هرروز خبری تأسف بار ازآن می رسد. دو رانت در عرض یک سال یک رانت اطلاعاتی ویک رانت 650 میلیون یورویی.
تازه سال اول خدمت دولت یازدهم هست و این فسادها رخ داده است. وای به سالهای بعد.
با کمال ناراحتی این فسادها رخ می دهد و دولت وام ازدواج را قطع کرده است!!!!!! (2247335) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۰:۴۷
اگر تنها یک نفر مسوول بدون مشکل در این مملکت بود همه چیز درست میشد. نداریم..... نگرد که نیست. (2247336) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۱:۴۱
وقتی وزیر عضو بیست و اندی شرکته جای تعجب نیست (2247340) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۰۰:۱۴
چه ربطی داره ! (2248141) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۲:۵۲
لازم نیست ذهنتونو مشغول کنید، دوباره بگید قیمتها رو بیارند پایین تر تا اونا ضرر کنند (2247346) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۴:۰۰
پرتقال فروش ميان خودشان است. (2247348) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۹:۱۴
پیدا کنید پرتغال فروش را یک طوری برخورد کردید اینهو که جرم سنگینی اتفاق اتاده است توی این مملکت گل و بلبل نیازی به تفحص برای این کار ها نیست اتفاقات بدتر از این افتاد بجایی نرسید اونوقت یک اتاق ساده را اینقدر بزرگ کردید اصلا چرا دولت هی بیاد گران کند اونهم یکدفعه که این رانت خواری ها بشود که قانون هم ندارد. (2247359) (alef-10)
 
رضا کافی پور
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۹:۲۳
متاسفانه اکثرا از اصل مشکل منحرف شدند. مشکل این نیست که این افراد از کجا متوجه شدند. این مساله اصلا مهم نیست مشکل تصمیماتیست که رانت ایجاد می کند. تعیین قیمت دستوری توسط وزارتخانه یا دولت همیشه این مشکلات را به دنبال دارد. مشکل ما دخالت دولت در قیمتگذاری و عدم وجود اقتصاد آزاد است. (2247360) (alef-10)
 
م ح
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۷:۲۴
از طرف یکی از شرکا (2247374) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۴۴:۴۸
اين كه اتفاق مهمى نيست، تا بوده چنين بوده تا هست چنين باشد.
مگر سر بالاو پايين شدن قيمت ارز از دولت محترم قبل كسى مواخذه شد!
شما هم خودتو زياد ناراحت نكن. (2247390) (alef-10)
 
موسي
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۴۸:۱۴
واقعا قصد شما از اين خبر ، تطهير دولت سابق از انهمه فجايع نيست؟؟؟؟!!!!! (2247401) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۲۱:۰۸:۱۷
الف جان یه چندتایی عکس گرفته بودی از بد بختی مردم و میگفتی باید اینا رو بزنی توی مجلس. الان اینا رو بذار برای وزیر قهرمان صنعت. البته خدا دروغگویان را خیلی زود رسوا نمود (2248527) (alef-13)
 
سام
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۳:۴۴:۱۳
اقا ول کنید این دولت سابق رو، تمام شد رفت،
با این منطق تا 50 سال دیگه همه مسوولین تقصیر کم کاریها و بی مدیریتی های خود را به گردن دولت دهم می اندازند.
اقا دولت قبل اصلا بد مطلق، اصلا فکر کنید مثل آلمان یا ژاپن بعد از یک جنگ مهیب به خاکستر تبدیل شدیم. حالا چیکار باید کرد؟ راهکار چیه؟ راه حل چیه؟ (2249213) (alef-13)
 
م ج د
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۴۸:۲۳
کاری ندارد که ! مصوبه فوق را باطل کنید (2247402) (alef-10)
 
110
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۵:۵۲
منطقا و خدا وکیلی چند نفر در این مملکت وجود دارد که از یک رانت خبری اطلاع داشته باشد و از ان استفاده نکندمثال اگر کسی بداند فردا سکه 50هزار تومان گران می شود ایا به اندازه پواش سکه نمی خرد به دوستان و فامیل ها و... اطلاع نمی دهد؟! تا اقتصاد دولتی و رانتی است همین است تا تحریم است همین است کسی با کار کردن در ایران ثروتمند نشده است .راه چاره چیست ؟ (2247421) (alef-10)
 
اباصلت
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۰۳:۳۶
وقتی جناب وزیرصنایع عضو هیئت رئیسه 18 تا شرکت باشن یا فلان مشاور فلان وزیر توی سی و چند شرکت سهام داشته باشه انتظاری غیر از این دارید؟ (2247436) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۰۷:۲۹
در بورس هم همین اتفاق افتاد قبل از اعلام موضوع سهام پتروشییمی ها ظرف چند ساعت که تا قبل از اون به حداقل قیمت رسیده بود خریداری شده و چند روز بعد با حداکثر سود فروخته شد. (2247450) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۲۲:۳۶
خدایا مارا کجا آفریدی؟ (2247489) (alef-10)
 
کوروش
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۲۳:۵۴
اساساً برای چی باید قیمتها افزایش یابد، تغییر سیاست و مبنا چند بار صورت می پذیرد؟؟؟؟ (2247493) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۲۴:۱۳
آقای روحانی دارید راه احمدی.......... (2247494) (alef-10)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۲۹:۲۰
روحانی مچکریم! (2247512) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۲۱:۱۲:۱۵
شما مچکر چه چیزی هستید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2249852) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۲۹:۵۱
ما متاسفانه در کشوری زندگی می کنیم که بدون هیچ اتفاق خاصی یکشبه ،قیمت برخی اجناس و کالا ها قیمت پرشی پیدا می کنند.طبیعی است در چنین آشفنه بازار ی چنین فرصت طلبی هائی صورت گیرد.بیچاره ملتی که باید برای بی لیاقتی مدیرانش تاوان دهد. (2247515) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۲۹:۵۵
ما مردم تو بورس به خاطر همین سهام پتروشیمی نصف دارایی مون رو از دست دادیم و بدبخت شدیم...امیدوارم ... (2247516) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۳:۱۴
از وزیر مربوطه بپرسید ! (2247527) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۶:۵۸
متاسفانه اين اتفاقات زياد هم ربطي به اين دولت و آن دولت ندارد ، ساختار غلط اقتصادي ما و البته دولت محور بودن آن باعث چنين مشكلاتي مي شود ، هيچ مصوبه اي در خفا ايجاد نمي شود و تا فرايند اجرا ، دهها نفر از محتواي ان با خبر مي شوند .
دولت يك نهاد عمومي است نه شركت خصوصي ، پس هركاري بكنند نمي توانند جلوي اين موارد را بگيرند .

مشكل ريشه اي انجاست كه دولت نبايد هم قانو ن گذار باشد هم توليد كننده . (2247548) (alef-10)
 
mardoman
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۸:۱۵
وزیر صنعت باید استیضاح شود وزارتخانه به این مهمی وزیر توانمند و با درایتی نیاز دارد (2247556) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۴۱:۱۰
1- جهانگیری معاون اول رییس جمهور و توکلی نماینده اقتصادی مجلس یکی دو هفته گذشته توضیح دادند که اقتصاد ایران مبتلا به فساد سیستمی اشت یعنی فساد با مکانیسمهایی ساختاری و نهادینه شده و فارغ از خواست و تمایلات ملت و دولت بشکلی توقف ناپذیر جاری می گردد.
2- نهادینگی فساد در ساختار اداری و اقتصادی یعنی اینکه قوانین ، ضوابط ، کارگزاران سازمان اداری و مراجعین خواسته یا ناخواسته ناچار از انتخاب گزینه های تصمیمی و اجرایی خواهند بود که به افزایش منافع نهایی عناصر فاقد سلامت اقتصادی منجر می گردد.
3- رانت حاصل شرایطی است که گروهی متکی بر جایگاه حکومتی یا اداری قادر به اتخاذ تصمیم در مورد منافع و حقوق دیگران و عامه مردم باشند. رانت اطلاعاتی حاصل شرایطی است که افراد بدلیل آگاهی زودهنگام نسبت به دیگران به اخبار و گزارشاتی می توانند دارای فرصت تصمیم گیری و انتخاب باشند انتخابهایی که همانطور که در گزارش نیز مورد اشاره قرار گرفته است زمینه جابجایی ارقام بسیار قابل توجهی از ثروت را برای داراندگان اطلاعات فراهم می کند.
4- رانت اطلاعاتی غالبا مرتبط با وضعیتی است که افرادی بدون داشتن منافع فردی از امکان اثرگذاری در مقدرات جامعه برخوردارند باشند مانند افرادی که سطوح مختلف اداری را در اختیار دارند. رابطه ضریب رانت پذیری و تمرکز قدرت مستقیم می باشد یعنی افزایش تمرکز در تصیمیم گیری منجر به افزایش رانت پذیری می شود شدت تمرکز از ویژگیهای اقتدار دولت در عرصه های اجتماعی علی الخصوص حوزه فعالیت اقتصادی و تجاری ناشی می شود. دولت اتکای حوزه گسترده تصمیم گیری و سیاستگذاری در اقتصاد به دولت و کمرنگی اثرگذاری بخشهای غیر دولتی(خصوصی) ناگزیر پذیرای وجود ضریب بالای اطلاعات رانتیر خواهد بود.
5- سالم سازی بستر فعالیت های اقتصادی در تضاد کامل با تمرکز گرایی در سیاستگذاری و اتخاذ تصمیمات اجرایی دارد بنابراین دولتهای تمرکز گرا در تمامی ابعاد و زمان فعالیت ناخواسته گرفتار بزرگترین تناقض مدیریتی هستند باید به سالم سازی اقتصاد اقدام کنند در حالی که خود بزرگترین عامل تولید فساد اقتصادیمی باشند. دولت برای ورود به حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی که تمامی شقوق زندگی اجتماعی اعم از فرهنگی تا سیاسی را تحت تأثیر قرار می دهد نیازمند کاهش اطلاعات رانتیر می باشد. کاهش اطلاعات رانیتر یعنی باید به انتقال امکان تصمیم گیری در شرایطی شفاف و توسط ارکانی خارج از مدیریت دولتی فکر کرد.
6- رانت اطلاعات در مواقعی نیز فارغ از سرعت دسترسی به ابهامات قانونی مرتبط می باشد بطوریکه مطلعین از ابهامات و نواقص قوانین و ضوابط در موقعیت ممتازی نسبت به دیگران قرار دارند موقعیتی که فرصت بهره برداری از ظرفیتهای عمومی را ممکن می کنند. همانطور که برخی مافیای اقتصادی با پرداخت مبالغی بسیار بسیار ناچیز و اخذ مدارک هویتی افرادی فقیر در اقصا نقاط کشور از قوانین و ضوابط مبهم و ناقص استفاده کرده و پس از اخذ کارت بازرگانی بنام فقرای مذکور نسبت به واردات گسترده و ایجاد بدهی مالیاتی و حقوق گمرکی به نشانی هویتی صاحبان کارتهای بازرگانی اخذ شده اقدام کرده و می کنند فرار مالیاتی و حقوق گمرکی که به کسب سودهای بسیار هنگفت منجر می گردد و در نهایت دولت برای دریافت حقوق عمومی در مقابل مردمی فقیر و بی اطلاع از همه چیز قرار داده می شوند. پرونده های فساد بانکی و اقتصادی 3000 و 12000 میلیاردی نیز دقیقا ریشه در کارکرد قوانین مبهم و معیوب داشته و سهوا به فساد به معنای پرداخت برای خروج از دایره قوانین تعبیر گردید.
7- مسئولین و دستگاههای نظارتی تماما در جریان فراگیری مبادله رشوه در سازمان اداری هستند پرداختهایی که در بسیاری از موارد صرفا برای رعایت قوانین و ضرابط باید توسط مراجعین پرداخت گردد فراگیری آلودگی مذکور از مهمترین دلایل بنیادین فسادپذیری و به فرمایش آقایان شکل گیری فساد سیستمی در اقتصاد می باشد. فساد پذیری عمومی نیز به نوبه خود از مهمترین دلایل شکل گیری مفاسد مبتنی بر رانت و ماندگاری قوانین مبهم و معیوب می باشند.
8- گردش غیر کارآمد و ناقص اطلاعات بین دستگاهی نیز از دلایل جدی و کلیدی تولید فساد مبتنی بر رانت اطلاعات و بیماری قوانین است بسیاری از دستگاهها طی تمامی سالهای گذشته از مقاومت عجیب و ماندگاری در ممانعت از شکل گیری چرخه شفاف اطلاعات جزیره ای دستگاهها بروز می دهند .قابلیت اتصال و دسترسی بین دستگاهی که برای مبارزه سیستمی و موثر با فساد اداری و اقتصادی باید و باید بین سازمانهایی مانند امور مالیاتی ، گمرکی ، بنادر ، کشتیرانی ، خطوط هوایی(باری) ، نیروی انتظامی و مرزبانی(گذرنامه) ، ثبت شرکتها ، ارازی و جنگلها ، ثبت احوال و ...... بخش قضایی شکل گرفته باشد.
9- تبادل اطلاعاتی که متأسفانه حتی در بین سازمانهای درون قوای سه گانه نیز وجود نداشته و طبعا تصور تبادل چنین اطلاعات آنلانی بین سه قوه را به آرزویی دست نیافتنی می نماید لذا انتظار مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در چنین شرایطی علی الخصوص با مصداق مبارزه با رانتخواری متأسفانه ناممکن خواهد بود. (2247567) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۴۲:۰۲
اگر مردباشید ومسولین دولت امید درشعارهایشان صادق باشند کاملا مشخص ومعلوم است که چه کسانی دراین بواقع دزدی دست دارند شمارابخدا تا کی این گردن کلفتهای نامسلمان بایدمیلیارد میلیارد به راحتی به جیب بزنند ثابت کنید سالهای 88 تا 92 تمام شده (2247569) (alef-13)
 
sjhda
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۴۸:۴۱
سلام
مجلس باید وارد شود اون کسی این خبر را به بیرون بروز داده کیست و با آن شدیدا برخورد شود (2247584) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۰:۲۰
همه رانت خوار هستند مگر اینکه خلافش ثابت شود . (2247590) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۲:۲۱
ثروتهای بادآورده نوکیسه های میلیاردر اینروزای مملکت که به عالم وآدم فخر میفروشند را در اینگونه معاملات حرام میتوان رصد کرد متاسفانه تا بوده همین بوده (2247595) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۷:۰۷
مجلس وقت رسیدگی به این چیزها را نداره دنبال ساپورت خانمها است (2247606) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۰:۳۵:۵۶
عوضش دولت خوب وقت داره واسه رانت دادن. (2248725) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۰:۴۰
واي به حال توليدكنندگان بيچاره كه بايد مواد گران بخرند و هزينه هاي توليد را نقدا بپردازند وبعد از چند ماه دريافت كنند اين وضعيت تا صد سال ديگه هم درست نميشه (2247617) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۰:۴۳
مگه چیزجدیدیا عجیبی اتفاق افتاده؟ یه هپولی کوچولو! آینده گان در تاریخ مواردی بنویسند... (2247618) (alef-10)
 
ali
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۱:۵۶
یعنی واقعا کسی هنوز هم باور دارد به اینطور موارد رسیدگی میشود و دیگر اتفاق نمی افتد ؟؟؟؟!!!!!
از همه دست اندکاران جناحهای مختلف خواهشمندیم هر کاری میخواهند بکنند ولی برای زدن همدیگر خبرش را پخش نکنند چون تنها فایده اش برای مردم اعصاب خورد شدن و برای جوانان بی اعتقادی بیشتر است .
حتما روز جزائی هست و ما تنها امیدمان آنروز است که عدالت خداوند را نظاره کنیم . (2247625) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۳:۲۰
نمایندگان خدوم دلالان در کمیته های تخصصی!! (2247630) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۰:۳۲
دلالالی یک صنف است که نهادینه شده وهیچ معمایی در کا ر نیست (2247658) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۴:۱۷
یک زمانی تو کار خرید و فروش مواد پتروشیمی بودم با برادرم شریک بودیم ولی بعد از مدتی از هم جدا شدیم . یک منشی داشتم که قطعا همه نامه ها رو اون تایپ می کرد هر برنامه ای که داشتیم خوب پیش نمی رفتوبعد از مدتی فهمیدم برادرم همون کارایی کرده که من میخواستم انجام بدم . منشی قبل ازهر اقدامی نامه من رو واسه اون ایمیل می کرد اون هم یا خریدفوری انجام مدادیا سریع میفروخت. حالا اینکه دوستان وزارت صنایع هر کدوم جز ده شرکت عضو هیات مدیره هستند (2247666) (alef-10)
 
مرزنشین
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۲۱:۲۵
دولت راستگویان تشکر !!!تشکر!!!.......هرچند از وزارت خانه آقای نعمت زاده بیش ازاین انتظار نمیره.... (2247689) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۲۷:۴۵
دیگر از دزدی وفساد و رانت و اختلاس ننویسید اینها در سیستمنهادینه شده است.

مبشری (2247706) (alef-10)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۰:۴۷
اینقدر قیافه حق به جانب نگیرید .کار خودتونه. (2247714) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۱:۴۷
اميدواريم با تدبير عمل شود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2247718) (alef-10)
 
ببوگلابی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۴۷:۲۳
در دولت روحانی این کارها بعیده و بهتره خود ایشون این مسئله را پیگیری کند. (2247751) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۴۹:۰۶
با بازگشتِ قیمت. ضرر میکنن
اگر مجلس بخوااااااااااااد (2247757) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۳:۵۶
اقتصاد دولتی همین است (2247770) (alef-13)
 
بهلول
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۵:۲۳
صدر تا ذیل جامعه و اقتصاد مملو از این نوع رانت های اطلاعاتی است .کشور گل و بلبل. (2247773) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۶:۴۳
همچین رانت های بزرگی باعث هزارها دزدی کوچک می شود و بعضی ها اعدام. (2247776) (alef-13)
 
عباس هشی - عضو هیئت علمی و حسابدار رسمی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۶:۵۵
از این مئارد دها و صدها و هزاران بار بوده است، ئقتی انظباط نالی و حساب وکناب و نظام جامع مالیاتی و حسابرسی مستقل در کشور مورد پذیرس دولت و مجلس نیست ، چز این انتظاری نمی رود
عباس هشی (2247778) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۸:۱۰
آخه این مردم فقیر و بدبخت در دست راندخواران داد به کدام دادگاه ببرند (2247782) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۸:۱۴
وای وای چه بر سر این ملت بیچاره آمده است (2247784) (alef-13)
 
دل خسته
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۰۱:۱۱
من یکی که دیگه خسته شدم از این هم فساد اقتصادی با مدرک فوق لیسانس و درامد زیر خط فقر.وقتی صبح ها با اندک نیرو میرم سرکار و شبها مثل مردها برمیگردم به خونه اجاری ۳۵ متری و در این راه رفت بازگشت ماشینهای میبینم که من با حقوق چند سال هم نمیتونم حتی یه لاستیکش رو بخرم.وقتی میشنوم که افرادی یک شب به اندازه تمام زحمتهای کل اجداد من ثروت به دست میارم دیگه باورم میشه که جایی زندگی میکنم که مزد گور کن از جان ادمی بیشتره.الف تو هم سانسور کن مهم نیست. (2247789) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۰۹:۲۲
حالا که دیگه بنده خدا احمدی نژاد نیست و رحیمی و مشائی
الان همه کاره جهانگیری و نوبخت و ترکانه ببینید جواب شفافی؟؟؟؟ بهتون میدن ما را هم خبر کنید (2247810) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۷:۰۷
آها این مساله برا من سوال بود با این مصوبه یکهویی اگر کسی از قبل خبر داشته بوده باشه چی میشه اونوقت؟ حالا روشن شدم (2247849) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۹:۱۹
وزیر به علت کهولت سن حواسش نبوده تو یه جمعی سوتی داده... دوستان وزیر هم فوری رفتا سراغ بازار (2247854) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۷:۵۴
باز هم تكرار مي كنم : به عنوان يك حامي دولت ميگم فقط نعمت زاده را بركنار كنيد. تنها راهي كه مي تونه نقطه ضعف دست مخالفين بده همين نعمت زاده است. (2247889) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۲۲:۴۵:۱۸
نعمت زاده و آخوندی وزیر مسکن! این دو نفر دولترا بیچاره کرده اند! این دو نفر موجب بازگشت احمدی نژاد میشوند!!!!!! (2248638) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۸:۴۴
ای اقا شما مثل اینکه تازه از سویس امده اید. کدام کار این دولت بر اساس رانت نیست. ان موقع که جناب اقای روحانی امدن خرمشر و اعلام کردن ابادان و خرمشهر میشود منطقه ازاد ایا فکر کردین که این سیاست بر اساس چه مطالعه و منطق اقتصادی استوار است که شما سکوت کردین . بجز اینکه زمینهای انجا گران شد و دوستان ایشان که از این موضوع خبر داشتن سود بردن ایا برنامه دیکری را میتوانید مثال بزنید که مردم از ان سود بردن. (2247906) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۹:۴۳
فکر کنید حالا فهمیدید اطلاعات از کجا درز کرده ، مگه کاری هم میتونید بکنید (2247911) (alef-13)
 
عبدا..
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۱:۲۸
وزیر صنعت ومعدن مقصر است که در حوضه مدیریتش مدام شاهد وقایع هستیم (2247913) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۵:۰۴
مصوبه افزایش قیمت را حذف و به طور موقت قیمت ها را کاهش دهید. آیا حاضرید این کار را انجام دهید که میلیاردها تومان پول به جیب یقه سفید ها نرود؟ بعید است چون خودش هم بله... (2247920) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۸:۱۶
لغو مصوبه مورد نظر بهترین پاسخ به این رانت خواران است (2247946) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۲۰:۲۵
تا زمانی که سوبسید واختلاف قیمت داریم. وضعیت بهمین منوال است.
بایدتمام قیمت ها آزاد وجهانی شود.
دولت سود سالیانه بین مردم تقسیم کند مثل یک شرکت سهامی عام. (2247967) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۲۲:۱۰
وزیر صنعت خیلی پیره باید عوض بشه (2247970) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۲۲:۳۸
سلام. خبره های رانت و سرقت های میلیاردی و عدم پاسخگویی قانع کننده به آنها برای ملت شریف ایران تبدیل به امری عادی شده است!!! (2247973) (alef-13)
 
کریم
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۲۹:۲۹
اگر چنین است مجلس بایستی وارد عمل شودوقیمتها به عقب بر گردد. (2247987) (alef-13)
 
شبنم
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۰:۲۴
هردم ازین باغ بری میرسد!!!!!!!
شتر سواری دولا دولا؟؟ ببندید این دروازه های ورود هزار دستانها را ،مجلس و قوه ی قضاءییه لطفا" وارد شوند. (2247989) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۲:۱۹
اینها و آن کسانی که اطلاعات به ایشان داده اند ان شالله در آتش جهنم خاکستر شوند! (2247995) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۵:۲۵
سلام قرار بودسالهای 84تا92دیگر اتفاق نیافته با این حوادث قسم درست از اب درمیاد بدتر از اون سالها میشه (2247998) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۶:۴۵
سلام !
شاید حرف های من ربطی به این موضوع نداشته باشه اما باید یکی از این رازهای پنهان پرده ها رو بزنه کنار, من جز این سایت سایتی ندیدم که واقعا حقایق رو پیگیری کنه !!!!
پارسال ماه مبارک رمضان دوبار بن کارگری به تمامی کارگران تعلق گرفت به طوری که هر کارگر روغن/برنج/حبوبات و شکر و مرغ دریافت کردند ...!!!!!
اما امسال نه تنها تا الان هیچ بنی به هیچ کدام از ماها تعلق نگرفته بله تنها یک برنج 10 کیلویی و یک روغن 4.5کیلویی دادند و هنوز معلوم نیست این همه پول و بن کارگری کجا خرج شده که بعد از 4 ماه هنوز هیچ سب کالایی به کارگران تعلق نگرفته !!!!!! حتی در این ماه مبارک که همه مردم به نوعی مشکلات اقتصادی شدیدی دارند !!!!
یادم میاد یکی از دوستان می گفت همین وزیر صنعت و معادن مدیرعامل و جز هیت مدیره 49 شرکت بزرگ خصوصی کشور هست !!!!!
حال رانتی که شما ازش حرف زدید چرا از خود وزیر سوال نمی کنید و توی جامعه مطرح می کنید؟
اگر این کشور یه سازمان قضایی درستی داشت همه تحت کنترل بود حتی تراکنش کوچکترین پول رصد می شد ...
واقعا افسردگی گرفتم و بیخیال شدم این زندگی رو , به چه امیدی زندگی کنم , توی عمرم اینقدر تبعیض ندیدم...
شما یه دلخوشی در این کشور بهم نشون بدین
حال وقتی این جور خبرها رو میبینم می شنوم می خونم
به خودم میگم : من که عرضه نداشتم " نوش جون _ اون کسایی که این کارو میکنن " (2248000) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۷:۱۴
وقتی مسئولین نااهل ونامحرم حاکم شوند بهترازاین نمی شه (2248001) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۴۲:۴۲
شما فکر ميکنيد علت اينکه اقتصاد بااينهمه فسادي که در داخلش جريان دارد , چرا همچنان باتمام قدرت نميگذارند از شکل دولتي خارج شود و به بخش خصوصي بمعناي مردم , سپرده شود؟ (2248013) (alef-13)
 
ل.س
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۴۵:۴۹
وا مصيبتا اقاي رييس جمهور چششمان به فساد وزارتخانه هاي اقتصادي دولت يازدهم روشن. (2248021) (alef-13)
 
جمید
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۲:۴۱
جناب رئیس جمهور همانطور که همه دلسوزان شما همان روزهای اول گفتند پاشنه آشیل شما اقای نعمت زاده است در نگهداری ایشان پافشاری غیرمنطقی می کنید فقط کسانی که در بازار مواد پتروشیمی هستند واقعیت این خبر را لمس می کنند و می دانند چند هزار میلیادر به جیب دلالان رفت در این چند روز . بازار خودرو هم بماند!!! (2248028) (alef-13)
 
صدر
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۴:۰۶
اقاى دكتر توكلى عزيز اين موضوع هم حضور شجاعانه شما را ميطلبد ! يا على (2248031) (alef-13)
 
abbas
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۶:۰۵
قیمت ها نباید یکباره گران شود بلکه باید در طول 6 الی یکسال محصول را به قیمت مورد برسانند (2248037) (alef-13)
 
واقعیت
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۶:۰۴:۲۲
برخی مجلسی ها خود دست اندر کارند،،اولین کسانی که می فهمند خود نمایندگان مجلس هستند که می توانند به زیر مجموعه خود اطلاع دهند.راه دور نروید عزیزان (2248050) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۶:۴۵:۳۴
تا زمانیکه اقتصاد آزاد واقعی نداشته باشیم همین آشه و همین کاسه!
مسئولان هم نمی خواهند این وضعیت شتر مرغی که معلوم نست اقتصاد آزاد است یا دولتی برداشته شود. بهترین زمینه برای رانت وجود سیاست نرخ گذاری و آزاد بطور همزمان است. در این وضعیت همواره عده ای سودهای کلان از قوانین خلق الساعه می برند. (2248110) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۶:۵۱:۲۷
حالا رسیدید به حرف ما اینهمه ما داریم می گیم این دولت سرمایه داری هست خوب این خبر چیز عجیبی نیست کابینه دولت از سرمایه داران تشکیل شده که تماما صاحب شرکتهای مختلف و بزرگ هستند و با هم زنجیر وار مرتبطند تا سه سال آینده این اتفاقات خواهد افتاد و سرمایه داران که در 8 سال احمدی نژاد دستشان از منافع ملی و بیت المال کوتاه شده بود تا خواهند توانست مشغول افزایش سرمایه و ثروت خود خواهند شد (2248127) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۰۷:۱۱
از این موارد هر لحظه در اقتصاد کشور اتفاق میفته. منتها اینکه رسانه ای شده جای تعجب داره . کاش اقدامات دولت قبل هم مثل هر حرکت این دولت رسانه ای میشد تا جلوی خرابیهای گذشته گرفته میشد . حالا هم خوبه . لااقل اگه زدوبندی شده با فشار افکار عمومی شاید جلوش گرفته بشه البته اگه اراده ای قوی وجود داشته باشه و البته این افشاگریها بازیهای سیاسی و جناحی نباشه . (2248164) (alef-10)
 
كرامت
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۰۸:۱۲
اصولا اعلام برنامه ها باعث مي شود كه اين اتفاقات در كشور ها بيفتد . راهكار به نظر مي رسد اين نيست كه با اين روشها مشكل را بخواهيم يا بخواهيد حل بفرمائيد . بلكه بايد در اقتصاد مقاومتي توجه به توليد كنندگان داخلي باشد تا دلالان . اين هجمه ها فايده اي ندارد اگر نعمت زاده مسئول بود مشكلي نداشت ايشان را برميداشتند و افراد مقصر را هم بله ديگه .
ولي وزرات نفت با زير مجموعه هائي كه دارد و درست كرده براي فروش محصولات نفتي و پتروشيمي اين مشكل را بوجود آورده است . برويد يك كمي عقب تر ببينيد چه كساني پيشنهاد افزايش را داده بودند و با چه استدلالهائي مصوبه را گرفتند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صندوقهاي ابزنشستگي و حيات خلوتهاي فراوان ديگري كه بدون تابلو در هر كوي و برزني به مثل قارچ روئيده اند و با استفاده از پول فراون و ارتباطات و رانت هاي معمول ديگر به اين مسائل سالهاست دست ميزنند .
خلاصه آنكه نه آقاي توكلي دلش به حال مردم و توليد و مملكت مي سوزد نه نعمت زاده و انصارش و نه مجلسيها و به طور خلاصه هيچكس
فعلا بايد سوخت و ساخت و براي نجات كشور از اينگونه بي عدالتيها فقط دعا كرد (2248167) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۱:۳۱:۵۸
برگرد خانه نعمت زاده تو به اندازه كافي ابروي روحاني بردي (2248782) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۴:۵۱
حتما جنه این کار را کرده اند. بررسی کنید اعضا شرکت های بی حساب خدمات پتروشیمی چند تا هستند و چه کسانی از اعضا اونا با دولتی ها در ارتباطند (2248193) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۵۱:۱۱
شبیه قضیه 1000تا پرایدی شد که به گزارش 20:30 چند روز قبل از گرون شدن بار اولش تو دولت قبلی یه بنده خدایی یه جا خریده بود (2248246) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۵۳:۴۷
در هر حال همیشه تحت هر شرایطی اولین هایی وجود دارند که با اطلاع یافتن از مصوبات حال چه به صورت رانت و چه غیر رانتی و اتفاقی اقدام به معاملات سنگین کالا یا سهام کنند و سود های هنگفت عایدشان شود
اما نکته در نوع تصمیم سازی و قانون گذاری و باز گذاشتن گلوگاه های اینچنینی میباشد به عبارتی نوع مصوبات دولت و یا قوانین مورد تصویب که باعث ایجاد چنین شوک هایی به نرخ ها میشوند و نوسانات اینچنینی ایجاد میکنند دارای اهمیت و درخور توجه میباشد
سیستم های اقتصادی به سادگی این مشکلات را با اجرای تیوریهای موثر و کار امد که نوانایی خنثی کردن و واکنش زدایی را دارد این مشکلات را حل کرده اند
طبیعی است با موثر ترین سیستم های نظارتی و امنیتی حتی اگر افراد را در قرنطینه هم قرار داده نمیتوانیم جلوی درز اطلاعات رانتی را سد کنیم و به هر شکل افرادی که تخصص ایشان خرید در چنین مواقعی میباشد مانند اجداد شکارچی انسان رد پای شکار خود را دنبال کرده و یا در نوع مدرن ان با تکنیک های اشنا به شناسایی عوامل فاندامنتالی و یا تکنیکالیستی موفق به خواندن ذهنو ردپای بازار شده و باز موفق به ورود به موقع و کسب سود های کلان و یا به عبارتی نا عادلانه خواهند شد
نا گفته پیداست که تاکید و منظور این نوشته بر درست بودن اقدامات رانتی و یا به دلیل ناچار بودن به جلوگیری از ان پس تن دادن به رانت نیست بلکه منظور علاج این بیماری قبل از وقوع و یعنی پیشگیری از ان میباشد که اقتصاد دانان و متخصصان امر بهتر از من و شما واقف به چگونگی ان میباشند البته اگر اراده ای برای این امر وجود داشته باشد ؟ (2248251) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۸:۲۴:۱۰
رانت اطلاعاتی همیشه بوده بخصوص در بورس (2248307) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۸:۵۱:۴۲
باید این مفسدان اقتصادی که ارامش اقتصادی مردم رو به هم میزنن اعدام بشن تا کسی به فکر یه شبه پولدار شدن نیفته، اگه الان چین بود حتما اعدامشون میکردن (2248349) (alef-13)
 
علي وارنا
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۹:۲۸:۰۰
از همان جاي كه شهرام جزايري بدست اورد!؟ وقتي شما مجلسيان بيان ميكنيد وزيرميلياردر در راس وزراتخانه نشسته؟! خب چگونگي بدست اوردن ثروت جاي خود دارد؟ همين ميشود كه وقتي براي مديريت كردن حوزه كاري براي وزير نميماند و جالبتر اينكه چطور مجلسيان با داشتن همين مطالبي كه چند ماه قبل بيان داشتند ، چرا راي اعتماد دادند؟؟؟؟!!!! حالا تا ته قضيه رفتيم؟؟؟؟؟!!!!!!.... (2248411) (alef-13)
 
علی عارفی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۹:۴۷:۳۶
خواهش میکنم یادداشت آقای حمید صحرائی را مطالعه بفرمائید دقیقا درست میفرمایند آفرین به آقای صحرائی .
" اول بنا نبود که بسوزند عاشقان ،،،،، آتش بجان شمع فتد کین بنا نهاد " (2248431) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۲۰:۲۸:۵۸
من با مدرک فوق لیسانس برای چند ساعت تدریس در آموزشگاهها باید کلی التماس کنم تا از بیکاری نجات پیدا کنم وحالا از علم و تحصیلات بیزار هستم.جالب اینکه مسول اموزشگاه فوق دیپلمه .این اقایون دلال هم یک ساعته کلی پول درمیارن.علم بهتراست یا ثروت؟ (2248479) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۲۰:۳۰:۴۵
بوی تعفن فساد یک عده ای بلند شده چی بگیم بله بهتره هیچی نگیم فقط یه سوال ما که در یک سایت خبری اینها رو می خونیم دستگاههای محترم نظارتی بی خبرند اگه خبر دارند پس چرا برخورد های سریع صورت نمی گیره (2248483) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۲۱:۴۲:۱۷
در وزارت صنعت معدن مش نعمت با مهره های عصر قجر اتفاقاتی دارد می افتد که مردم ناچارند به احمدی نژاد پناه آورند. ما دیگر این جور مهره چینی ندیده بودیم. جالبه یکی از مسوولین یکی از سازمان های ملی وابسته به این وزارت گفته فلان قوم و فلان شهر فقط به درد مدیریت می خورند و بقیه دیگر هیچ! بهتر است محمود با آن همه بلا که وارد کرد برگردد چون ما اینجور نگرشی دیگر نشنیده بودیم (2248562) (alef-13)
 
شهرام
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۲۱:۴۳:۵۲
قبلاً هر یکی دو سال اسم اختلاس های میلیاردی و رانت خواری و فساد اقتصادی رو می شنیدیم اما الان خدا رو شکر هر روز داریم می شنویم (2248565) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۲۳:۰۶:۴۳
مردم عادی باید به سختی پول دربیاورند و در محرومیت مطلق زندگی کنند و اگر اعتراض کنند به سرنوشت ستار بهشتی دچار میشوند. در چنین کشوری سرمایه دارانی که از راه حلال پول بدست آورند هم احساس ناامنی میکنند. (2248658) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۲۳:۲۷:۱۷
ماجرای خرید زمینهای اطراف و داخل طرح پارک خورشید مشهد و بعد هم فروش این زمینها به شهرداری برای اجرای طرح پارک خورشید. دنبال چی می گردید هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد!! (2248668) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۲۳:۳۱:۰۷
وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کلکشور به چه کاری مشغول هستند؟! (2248672) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۱:۰۸:۲۷
مسئولین مردم را برای رای دادن و جنگ کردن می خواهند و دست تو جیب آنها کردن را ....مسئولین هم که به فکر جیب خود هستند...معاونین آقای وزیر خود دارای برترین شرکتهای پتروشیمی هستند تا بوده همین بوده و این مملکت نیاز به شخم اساسی از بالا تا پائین دارد... (2248751) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۱:۲۲:۱۲
آقای الف دست از این کارهات بردار. رانت اطلاعاتی کمرنگترین نوع فساد است. چرا در مورد فساد های بزرگ و پررنگتر زمان معجزه هزاره سوم چیزی نمیگفتی. (2248767) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۱:۳۰:۳۵
اقي نعمت زاده ديگه دست شما رو شوده برگرد بسوي خانه جاي تو اينجاي كه اومدي نيست (2248779) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۱:۴۳:۲۰
مردم دارن با این بدبختیا جون میدن و قوه قضائیه با این رانتها برخورد نمیکنه,بعد همه فکرا شده ساپورت.اقایان کدوم گناهش بیشتره?ساپورت یا رانت وحقالناس. (2248788) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۶:۵۶:۰۸
این گونه رانتها متاسفانه در تمامی دولت ها وحود داشته و به طور مشخص در در دولت قبل برای تعرفه واردات گوش یمووبایل و خودرو رخ داد اما چون دولت اصولگرا بود الف به انها نپرداخت (2248925) (alef-13)
 
على عليارى
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۷:۰۱:۴۸
چند تا از وزراى آقاى روحانى حدودا بالاى يك هزارميليارد ثروت دارند ودر زمان انتخابات چقدر پول بابت تبليغات خرج كرده اند.دوستان اين وزرا امروز توقع نبايد داشته باشند؟ (2248926) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۸:۵۱:۱۴
با سلام یکبارهم شده دولت تصمیم بیگره یکدفعه قیمت دلار وپتروشیمی وچیزهای دیگر که دلالها انبار کرده اند بدون اینکه کسی اطلاع داشته باشید قیمت هارا بحدی پایین بیاورید ضرر جبران ناپذیری برای همشه ورشکسته شوند تادیگر راه درست رابروند اگرراست میگویید وگرنه خودتان همکار دلالان هستید ودروغ مگویید بامردم راست حسینی باشید یاعلی (2248949) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۹:۵۰:۵۲
اگر نگاهي به ثروت وزير صنايع بيندازيد وسابقه عضويت در بيست هيءت مديره انگاه به دليل ان پي خواهيد برد خيلي استعداد نمي خواهد (2248971) (alef-13)
 
دوست
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۱:۲۵:۲۳
وقتی نظامیها در اقتصاد هستند کییییییییییییییییییییییییییییییییییییی میباید از مردم وسلامت اقتصاد و حرمت این اب و خاک دفاع کند.؟؟؟؟ (2249045) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۳:۵۶:۳۳
ننویسید اینجا قرار نیست چیزی عوش بشه پولدارا پولدارتر و فقرا فقیرتر و ذلیل تر میشن چون هیچ چیزی سر جای خودش نیست تلخه ولی هست (2249228) (alef-13)
 
بابک رضایی
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۸:۰۴:۳۲
گفت: بايد حد زند هوشيار مردم مست را

گفت: هوشياري بيار اينجا كسي هوشيار نيست (2249565) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۸:۳۹:۰۶
فساد به خاطر این هست که قوانین ضعیفی داریم اگر قوانین سفت محکمی داشتیم دست چپاول گران از بیت المال کوتاه میشد ولی با این قوانین همیشه فساد داریم (2249614) (alef-13)
 
م ل اراکی
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۸:۴۸:۵۲
در مملکت ما متاسفانه هیچ وقت سرمایه داران و گردن کشان جوابگوی خلاف خود نبوده اند. اگر امروز ما میبینیم که سرمایه داران در کشورهای صنعتی طور دیگری عمل میکنند این بخاطر ترس از گیوتین است که مزه آن را در قرن ۱۷ و ۱۸ چشیده اند. (2249622) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۹:۱۸:۵۲
با تدبير لازم رانت به كار خودش داره ادامه مي ده و گردن كلفتها با اميد دارن جيب مردمو خالي مي كنن (2249674) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۲۰:۲۵:۲۸
شما به فكر حذف يارانه من و ديگران باش دلال كه يارانه اشو ميگيره طفلك! (2249796) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۲۱:۳۸:۰۴
باسلام به دولت مردان اگر می خواهید که کشور از رانت و فساد نجات یابد ابتدا باید روزنامه ها ازاد باشند وهیج کدام از 75 ملیون ایرانی خط قرمز نباشد باور کنید جلو فساد گرفته می شود باور کنید تعداد زیادی هستند که راه چند ساله را یک شبه رفته اند (2249874) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۲۳:۴۲:۲۷
اگر قرار باشد مست گیرند هرآنکه در شهر هست گیرند !! این که تعجب نداره سالهاست کار رانت خوارها همین است و با نزدیکی به دولتها شیر ملت را میدوشند و آب از آب تکان نمیخورد اگر قرار است کاری شود باید پرونده تمامی متمولین این مملکت بررسی شود چون دم همه آنها به یک روشی و به یک طو.ری وصل به دولتمردان است پس همه را بگیرید چون همه مستند (2251700) (alef-10)
 
آ
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۲:۲۸:۴۹
گر حکم کنند که مست گیرند........................ (2251787) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۰:۱۳:۰۰
پيدا كن پرتغال فروش را؟ (2251968) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.