نظر منتشر شده
۱۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 346688
نامه خودرویی نعمت‌زاده به شورای رقابت/ اعضا نامه را پاره کردند
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۷
عضو شورای رقابت از نامه‌ ۲۹ فروردین ۹۵ وزیر صنعت به این شورا در حمایت از خودروسازان خبرداد و گفت: اعضا از توصیه‌های محمدرضا نعمت زاده ناراحت شدند و نامه را پاره کردند.

محمد علی مددی در گفتگو با مهر درباره جزئیات جلسه دیروز شورای رقابت گفت: محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه هفته جاری طی نامه ای، توصیه هایی را به شورای رقابت مطرح کرده، این در حالی است که اعضای شورا با توجه به شرح وظایف‌شان و اینکه شورای رقابت یک شورای فراقوه ای است، نیازی به توصیه ندارد.

عضو ناظر شورای رقابت و نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس در شورا با اشاره به اینکه هر یک از اعضای شورا در جلسه مذکور نظرات خود را درباره اظهارات وزیر صنعت مطرح کردند، افزود: اعضای شورا نسبت به گفته ها و توصیه های نعمت زاده موضع گیری کرده و اعلام کردند که با توجه به شفافیت قانون و وظایف شورا در قانون مربوطه، وزیر صنعت نمی تواند توصیه ای داشته باشد یا اینکه اظهار نظر خود را بخواهد به جای قانون اعمال کند.

وی تاکید کرد: اگر وزیر صنعت احساس می‌کند که قوانین نیازمند اصلاح است و یا اینکه مسائل و قوانینی باید شفاف سازی شود، بهتر است که این اصلاحیه ها را به دولت ارائه دهند و در نهایت از سوی دولت به شورا به صورت مصوب ارائه شود، این در حالی است که این نظرات اگر نیاز به اجرایی شدن دارد، باید به صورت قانون تکلیف شود تا قابلیت اعمال داشته باشد.

مددی با بیان اینکه وزیر صنعت نامه حمایتی خود از خودروسازان را در تاریخ ۲۹ فروردین ماه جاری به شورای رقابت ارسال کرده است، گفت: وزیر در این نامه ضمن حمایت از خودروسازان، به اعضای شورا توصیه هایی را داشته مبنی بر اینکه خودروسازان برای بیشتر شدن تولید باید مورد حمایت قرار گیرد و هرگاه که خودروسازان مورد حمایت قرار گرفته اند، تولید آنها نیز بیشتر شده است.

این عضو ناظر شورای رقابت با ذکر این مطلب که نعمت زاده در این نامه حمایت همه جانبه از جمله قیمتی را به اعضای شورا توصیه کرده بود، تصریح کرد: اعضای شورا نسبت به این نامه واکنش نشان دادند و ناراحت شدند، زیرا یک نهاد، ارگان و یک وزیر نمی‌تواند در مقابل وظایف شورای رقابت، توصیه داشته باشد و اگر قرار است اتفاقی رخ دهد و تصمیمات جدیدی صورت گیرد، باید بر اساس بخشنامه رسمی باشد.

وی در پاسخ به درخواست خبرنگار مهر مبنی بر اینکه نامه وزیر صنعت را در اختیار رسانه ها قرار دهید، خاطرنشان کرد: اعضای شورا نامه وزیر صنعت را پاره کرده و دور انداختند.

وی ادامه داد: این اولین بار نیست که وزیر صنعت از خودروسازان حمایت می کند و همیشه این کار را انجام داده است؛ در حالیکه اینگونه اقدامات دخالت در کار شورا است و باید از اظهارات غیر کارشناسی و نادرست دوری کرد.

مددی با بیان اینکه دیروز درباره قیمت‌گذاری جدید خودرو در سال ۹۵ تصمیم گیری نشد و رسیدگی به مسائل خودرو در کار نبود، گفت: قرار است که در جلسه هفته آتی شورا تصمیمات جدیدی درباره قیمت خودرو صورت گیرد.

پیش از این نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت با رد مصوبه شورای رقابت مبنی بر انحصاری بودن بازار خودرو و ادامه قیمت‌گذاری براساس دستورالعمل این شورا، گفته بود: خودروسازان تعیین کننده قیمت خودرو خواهند بود.
۱۳۹۶/۰۵/۱۳ ۱۰:۲۴
 
۱۳۹۶/۰۵/۰۵ ۰۸:۲۱
 
۱۳۹۶/۰۴/۱۳ ۱۰:۳۴
 
۱۳۹۶/۰۴/۱۲ ۱۷:۰۶
 
۱۳۹۶/۰۴/۰۱ ۱۴:۵۷
 
۱۳۹۶/۰۳/۲۴ ۱۹:۳۳
 
۱۳۹۶/۰۳/۰۲ ۰۸:۱۳
 
۱۳۹۵/۰۹/۰۲ ۰۹:۳۹
 
۱۳۹۵/۰۳/۱۶ ۲۰:۳۰
 
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۲۱:۰۱
 
 
کلمات کلیدی : نعمت‌زاده ،شورای رقابت، خودرو
 
Ukraine
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۴:۰۲:۴۷
اعضای شورا بیخود کردند که نامه یک مقام دولتی را پاره کردند. نامه آقای نعمت زاده فرض کنیم سراپا اشتباه و غلط ، به عنوان نامه مقام عالیرتبه دولتی باید بدان توجه می شد و پاسخ آن داده میشد. (3655429) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۷:۲۱:۰۴
بی نهایت عجیب و جالب اینه که جنابعالی با موقعیت اجتماعی نامعلوم ,, مجوز توهین به نمایندگان سه قوه را به خود داده ای اما اعضای این شورای فرا قوه ای حتی بصورت نمادین هم که شده نباید از قانون دفاع کنند ,, و این است نگاه گروهی و احساسی (3655919) (alef-11)
 
Ukraine
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۸:۰۰:۰۸
نامه مقام دولتی حتی دون پایه ثبت شده، شماره خورده ، سند محسوب می شود، پاره کردن نامه مقام دولتی یعنی توهین به سه قوه! موقیت اجتماعی اینجانب هم معلوم است من شهروند کشور ایران می باشم . نامه مذکور اگر خلاف مقررات و قوانین بوده است باید به مراجع ذیربط ارجاع می شده، اگر حرف بی ربطی بوده باید پاسخ می گرفته و اگر مستدلات و مستنداتی داشته است باید مورد توجه قرار می گرفته. باید مشخص شود که نامه آقای نعمت زاده توسط چه کسی پاره شده و آن مقام باید پاسخگو باشد. مسئله اینجا حق بودن یا حق نبودن آقای نعمت زاده نیست. مسئله رویه خطرناک نامه مقام پاره کردن است که متاسفانه شما از درک آن عاجز هستید. (3656010) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۵:۱۶:۱۲
پاره کرده اند یعنی اینکه مفاد نامه طوری است که مردم نامحرمند و نباید بدانند یک وزیر په چیزی را دستور فرموده اند!!!!!! (3655627) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۵:۴۲:۵۴
هنوز کسی نمیداند شورای رقابت در این آشفته بازار خودرو چه کاره است .تاکنون هم اگر حمایت دولتها از صنعت عقب افتاده خودرو در ایران نبود صنعت خودرو سازی ورشکست میشد بنابراین دولت باید در این امر دخالت کند . (3655681) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۷:۱۹:۰۵
اگر حمایتهای بیجای دولت نبود تا حالا خودروسازان که چه عرض کنم گاری سازان باید بدنبال شغل دیگری میرفتند متاسفانه اجبار و انحصار دولت مردم را دربدر کرده (3655914) (alef-11)
 
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۷:۲۰:۰۹
حمایت از چی کنند اهن پاره که از چین میاد اینجا سرهم میکنن.به نظر من دولت نباید از خودرو ساز ها حمایت کن .فقط دارن جیب مردم خالی مییکنند. (3655917) (alef-11)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۸:۵۸:۴۰
اگر توهینی در نامه بوده حق داشتند پاره کنند شورا نهاد نظارتی است و بالای دست وزارت صنعت پس حق توهین و توصیه غیر عادلانه وجود ندارد (3656158) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۲۱:۱۸:۲۳
ظاهرا آقای نعمت زاده از تلاش برای انحصاری نبودن خودرو و سپردن قیمت به دست خودروسازا دست برنداشته و میخواهند دست شورای رقابت را از این اندک نظارت هم کوتاه کنند.
این است دولت تدبیر و امید؟!!! چقدر حمایت از این دو غول در برابر تقاط ضعف عمده و تلاش بر مسدود کردن راه رقابت آقای رییس جمهور؟ (3656393) (alef-11)
 
محمدامین حیات مقدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۲۹ ۰۱:۱۱:۳۹
ماشینهای ساخت داخل افتضاح هستند. (4264882) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.