نظر منتشر شده
۱۴۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 70718
نظرات بينندگان الجزیره در مورد سخنرانی احمدی‌نژاد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۳۷
درپي سخنراني دكتر محمود احمدي نژاد در نشست بازنگري در پيمان ان پي تي در نيويورك و انعكاس وسيع آن در رسانه هاي بين المللي، اين سخنان همچنان موضوع تحليل و بررسي در محافل سياسي - رسانه اي جهان قرار دارد.

به گزارش "الف"، بينندگان سايت اينترنتي شبكه الجزيره نيز ديدگاه هاي خود را درباره سخنراني رئيس جمهور ايران ذيل اخبار مربوط به اين سخنراني مطرح كرده اند كه ترجمه كامل اين نظرات به اين شرح است.

يادآوري مي شود بينندگان شبكه الجزيره طبقه متوسط و نخبه جهان عرب محسوب مي شوند و نظرات آنها برايند ديدگاه هاي طبقه متوسط و نخبه جهان عرب ارزيابي مي شود.

احمد/شهروند مسلمان عرب/ مصر: احمدی نژاد، ای شیر، با سخنانت، آنان را، از سرزمین‌خودشان ، بیرون کردی. دنیا نمی‌داند، اگر آنان به سرزمینت، دست درازی کنند، چه بلائی بر سر آن‌ها خواهی آورد.
کمیل/ مرد یا باید اینطور باشد،یا مرد نیست. سال‌هاست که مردی با غیر از اسلوب "اشک ریختن" سخن نگفته است. 
لعمر/موریتانی: احمدی نژاد درسی در شهامت و ممانعت از طغیان‌گری آمریکا و متحدینش به حکام عرب داد. از حق سخن گفت و دشمنان خدا را به عصبانیت افکند، که خدا جزای خیرش دهد. همه اهل موریتانی، یاور احمدی‌نژادند. 
ابوفوزی/مرد است و مردان کم‌اند: به‌خدا تو خیلی شجاعی احمدی نژاد، هزاران درود بر تو باد ای دلاور، ای مرد، ای استوار ای شجاع، ادامه بده، که همه ما با تو هستیم. 
لازم است مقام آمریکائی طرد شود چون رفتار غیر متمدنانه آمریکا نشانگر ضعف گفتگو است/ آمریکائی‌ها و شکست‌شان مقابل گفتار حق،کاری غیر دموکراتیک است و جز سوء میزبانی، چیزی نیست. 
صالح/بارسلونا/اسپانیا : "و وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد 5113 کلاهک اتمی در زرادخانه‌هایش در اختیار دارد". و ایران را مانع می‌شوند که حتی یک کلاهک داشته باشد.هههههه 
عبود عبدو عبود - مصر: خداوند استاد دکتر احمدی نژاد را حفظ کند، و بر استعمارگران ظالم، غلبه دهد. و با یاری‌اش او را پیروز گرداند. آمین. 
خالد/چرا اسرائیل از ضرادخانه‌هایش رونمایی نمی‌کند/فریبی است که دنیا را هدف گرفته، هدف ایران است، و بعد پاکستان، و بعد کل جهان اسلام، مجنون است آن‌که اینان را تایید کند. پیمان شکنی و مکر از آن‌هاست. 
حسام/آمریکا : آمریکا با هزاران موشکی که جمع کرده است جز قتل و ویرانی چه به بار آورده که اکنون ایران را متهم می‌کند که امنیت دنیا را تهدید کرده؟ ایرانی که برنامه صلح آمیز دارد ؟ این تناقض یعنی چه ؟ 
حازم العراقی/استرالیا: والله این رئیس جمهور ایرانی با شجاعت خود و عدم ترس از زورگویان ظالم، دنیا را تغییر می‌دهد. خداوند او را با تاییداتش پیروز گردند، که یاری گر مستضعفان است. 
محمدبیروتی/ چرا احمدی نژاد دستگیر نمی‌شود؟ / چرا احمدی نژاد در نیویورک دستگیر نمی شود ؟ مگر آنتی-سمتیک نیست؟ مگر نگفته اسرائیل باید نقشه جهان حذف شود. چون اسرائیل و ایران دو روی یک سکه اند. 
عادل نعامی احوازی/اهواز/ایران: دیگر نباید از آمریکا و اسرائیل ترسید! اکنون وقت پاسخ به تجاوزگری های آمریکا و اسرائیل است، خداوند بزرگتر از تو است آمریکا و به خدا روز تو و همدستانت را خواهیم دید. الهی آمین. 
صباح/ آمریکا اعتراف می کند/ اگر آمریکا اعتراف می کند سلاح هسته ای دارد ، چرا پس دولت های اسلامی حق ندارند؟ عدل و مساواتی که سخن از آن می گوئید کجاست ؟ 
لیلی/ دار البیضاء/ خدا با ایران است / خداوند جمهوری اسلامی را حمایت کند(دولتی که با مسلمانان نمی جنگد) و آن را از شر صهیونیسم جهانی حفظ نماید که به ما از طریق سفارت های آمریکائی حکومت می کند. خدا بهمراه پهلوان احمدی نژاد باشد. 
ابن العراق/ تمام حرف این است و لا غیر/ 5113 کلاهک پیاز یا 5113 کلاهک هسته ای که آمریکا در اختیار دارد. و چه حق داشته باشد صاحب این سلاح باشد یا دیگران حق نداشته باشند. و هدفش از ساختن این ها چه بوده است. و به نسبت ما، از حکام خود چیزی نمی خواهیم جز یک سر که آمریکا در اختیار دارد و به ما رعب می اندازد. در مورد احمدی نژاد او یک صورت دیگر از صهیونیسم است و هر آنچه از نابودی آمریکا و اسرائیل می گوید بیخود است و از مساله فلسطین یک موضوع ادعایی می سازد اما در نهایت دوست خوب آمریکا در منطقه است برای ذلیل کردن اعراب خواب.
فاطمه جزائری از انگلیس: احمدی نژاد دستگیر نمی شود چون رئیس جمهور است و مصونیت دیپلماتیک دارد. خداوند حاکمان شجاع ایران را حمایت کند که منادی کرامت و عزّت نفس در مقابل ذلت و درماندگی حکام عرب هستند. زنده باد ایران و ملّتش، و نابود باد صهیونیسمی که ملل عرب را بر میلش به رقص در می آورد. 
معتصم القلاس/ خارطوم : تصورش را بکنید همه دولت‌های اسلامی همین موضعی که ایران گرفت بگیرند فارغ از این‌که صحیح یا خطا باشد. این را غرب به دیده احترام می‌نگرد و هزار حساب بر روی آن باز می کند و برای آن نشست و همایش برگزار می کند. و همین کافی است ای خواب‌زده‌ها! 
جمال مساعد/ اردن/عمان : احمدی نژاد، مردی که استواری و پاکیزه و عفیف و پاکدامن و مسوول شجاعی برای ملتش، تو به اسم تمام کسانی که نظام زور و ظلم غربی صهیونیستی آنان را به ذلت کشیده سخن می گوئی. پیش به جلو احمدی نژاد، آینده از آن توست. آنان را به مبارزه بطلب، و به سخره بگیر. 
اسرائیل و کانال هائی که در اختیارش است تروریست های شرورند: هیچ‌گاه اسرائیل صهیونیستی و آمریکای شرّ را باور نکنید. هر عقل سلیمی می فهمد که اسرائیل مبدأ تروریسم و تفرقه در دنیاست. 
فایز/ می‌طلبم هر کدام از مسوولین عرب را که بتواند به روشنی رئیس جمهور دلاور احمدی نژاد علیه اسرائیل و آمریکا سخن بگوید. 
ناهد/ مشغول به خودمان هستیم، که خدا ان‌شاءالله کمک‌مان کند، اما تنها کسی که سخن می‌گوید ایران دلاور است. اگر ایران هم مثل باقی دولت‌های عربی ضعیف بود، آمریکا تابحال همه کشورهای عربی را گرفته بود و اسرائیل. اگر سید حسن نصر الله نبود. 
منیر/حیفا: جواب به کسی که می گوید احمدی نژاد دستگیر شود: مگر ایالات متحده احمق است. فرض کن احمدی نژاد دستگیر شد، آیا ایران ساکت خواهد نشست. نه دوست من، جنگی آغاز خواهد شد که سربازان آمریکائی را اطراف ایران هدف خواهد گرفت. دنیا باید بدون سلاح هسته ای باشد. 
مغربی/ آفرین بر تو ای احمدی نژاد/ خدایا سوریه و لبنان را حفظ کند و به فلسطین یاری برسان و ایران اسلامی را موفق بگردان و عراق و مغرب و یمن و جزائر را متّحد بنما و افغانستان و کشمیر و چچن و مسلمین ترکیه را یاری برسان . خدایا میان سوریه و لبنان و فلسطین و ایران اتحادی با اقتدار ایجاد کن که موجب نابودی صهیونیسم شود. آمین. 
عثمان/سودان : از دولت های عرب می خواهم هنگامی که نماینده "رژیم صهیونیستی" جهت سخنرانی آمد، به علت عدم عضویت این رژیم در معاهده NPT و در اختیار گرفتن بمب اتم، سالن را ترک کنند. 
شهروند عرب/ لبنان: بخدا ای احمدی نژاد، گذاشتی دولت‌های بزرگ از سالن بیرون روند و به ذلت‌شان افکندی که فکر کنند حاکمان عالمند و همه دولت‌های کوچک باید آنان را راضی کنند. خدا به آنها خواهد گفت، چه کسی آنان را به خفت خواهد کشید و چه کسی علیه آنان پیروز خواهد شد. بزودی ان شاء الله. 
ابوصالح/ ضرب‌المثل: وقتی گرگ حمله می کند،بزها فرار می‌کنند./ و نمایندگان آمریکا و فرانسه و انگلیس از سالن خارج شدند که اعتراض خود را به احمدی نژاد نشان دهند. طبعا این عقب نیشین دلیل ضعف رویاروئی و عدم توان در پاسخگوئی  است ، بخاطر اینکه احمدی نژاد با این سفله‌ها مجامله نمی‌کند. طبعا سلاح اتمی هم دارند و بر آنها حلال است و بر دیگران علی الخصوص مسلمانان حرام است. 
عمر القاقنی: خدایا ما را بر طاغوت زورگو و ظالم پیروز بگردان، که تو بر هر امری توانمندی.
ط.ع.م/ مرد شجاع/ تنها مردی که می تواند از نیویورک به ایالات متحده اعتراض کند، احمدی نژاد است..
طالب دانش و هدایت/کویت : این تناقض یعنی چه؟ به آقای باراک اوباما رئیس ایالات متحده ، جایزه صلح نوبل می دهند، چون نیت او توسعه صلح در جهان است، و تا حالا هیچ کار نکرده. و ایران را تحت تعقیب قرار می دهند چون در نیتش، می خواهد بمب اتم بسازد ولی هنوز کسی نتوانسته ثابت کند ایران بمب اتم داشته باشد یا قصد ساختن آن کرده باشد، و اما اسرائیل 200 کلاهک اتمی دارد و از بمب های شیمیایی استفاده کرده است ، و کسی تحت تعقیبش قرار نمی دهد.این دموکراسی دولت‌های غربی است، ما می خواهیم دنیا از سلاح اتمی خالی شود و انسان و حیوان و گیاه با سلامتی و صلح زندگی کنند.
کمال/فلسطین : این پیشرفت واضحی در سیاست‌های آمریکاست و بر ماست که از توازن حاکمیت آمریکا، استفاده کنیم، چون مثل گذشته‌اش نیست. اگر خطری برای منطقه نداشته باشد، غرب از منطقه خالی از سلاح هسته ای حمایت خواهد نمود. از جنگ خسته شدیم، خاورمیانه خالی از بیبی نتانیاهو و خالی از احمدی نژاد می خواهیم.
سلیمان عثمان/فلسطین : خدا تو را پیروز گرداند احمدی نژاد و به تو را به ملتت تبریک می گوئیم/ این گریه و زاری هنگامی که یک دولت اسلامی سلاح هسته ای می خواهد برای چیست و چرا آمریکا و اسرائیل اسلحه های ویرانگر را صاحب می شوند ولی هنگامی که فرزندان مسلمانان می‌خواهند بر آنان ممنوع است؟
عبدالرحیم از اسپانیا : این فرار از مسوولیت است. این (خروج از سالن) عقب نشینی شکست است، نه عقب نشینی اعتراض.
احمد/شهروند مسلمان عرب/ مصر: احمدی نژاد، ای شیر، با سخنانت، آنان را، از سرزمین‌خودشان ، بیرون کردی. دنیا نمی‌داند، اگر آنان به سرزمینت، دست درازی کنند، چه بلائی بر سر آن‌ها خواهی آورد.
 









در بخش نظرات خبر دیگری که با همین موضوع در سایت عربی شبکه خبری الجزیره منتشر شده می‌خوانیم:

توتو/پاریس: و حاکمان عرب هنگامی که در محضر خدا حاضر می‌‌شوند چه خواهند گفت؟
عمر/ ایتالیا: بهترین دفاع، تهاجم است. از تو متشکریم احمدی نژاد
ملی/زمین: حاکمان عرب ساکت شدند و فرزند پارسی سخن گفت. پس زنده باد فرزند پارسی که حرف حق می‌زند.
حسن علی/اشغال شده: احمدی نژاد را آمریکا روی کرسی قدرت ننشانده، بخاطر همین جز از خدا نمی ترسد.
ا. محمّد/سودان: خدا با تو است ای شهریار/محمود احمدی نژاد خدا تو را حفظ کند. ای حاکمان غربی، منظورم اعراب است. ترس بس است، بس است. و خوابتان عمیق است اعراب ای ....
عاقل بچه عاقل/ لندن: آیا سلاح هسته‌ای برای آمریکا و اسرائیل حلال است و برای غیرازآنها حرام است. عجب!! خداوند با تو است ای استاد احمدی نژاد
لیلی بکر/آلمان: از سالن می‎‌روند بیرون چون قدرت رویارویی ندارند. درودهای من برای این رئیس جمهور شجاع و مجرّب برادر احمدی نژاد. به نسبت مجمع کشورهای عربی احساس خجالت می کنم که مثل یک گله پشت آمریکا و صهیونیستها ایستاده اند.
محسن المحسن/تورنتو: به نظرم سخنان احمدی نژاد صد در صد درست است وقتی که سخن از تملک سلاح هسته ای توسط آمریکا و دولت های غربی و اسرائیل می کند. چرا هیچ کس جرات ندارد درباره آنها سخن بگوید. این نفاق و بیچارگی است و احمدی نژاد پیگیر حقیقی این وضعیت است.
محمد الطویل/عربستان سعودی: مردانگی است که نمی‌ترسد و همه آنان را می‌ترساند و بخشی از کرامت هدر رفته را باز می گرداند. بیائید نظرسنجی کنیم و احمدی نژاد را انتخاب کنیم که از لحاظ دینی نیز معتدل است و آنچنانکه دیگران فحاشی می‌کنند، عمل نمی‌کند.
محمد رمضان/لندن: به خدا مرد است.
جابر/آمریکا/علت پیگرد ایران چیست؟! دلیل آوردن بعهده مدعی است. خدا را بخاطر اسلام سپاسگزاریم.
خالد/نژاد از غرب در قعر سرزمین‌شان انتقاد می کند و حسنی مبارک با اسرائیل توطئه می کند.
عبدالعزیز آل حسین/بحرین: احمدی نژاد سینه‌های غربیان را با این سخنان منجمد کرد و درس‌های رایگان کرامت، تواضع و شجاعت به سران غرب آموخت
گون‌فش/خلع سلاح اتمی در سراسر جهان راه حل برای این مشکل است.
 محمدالشوحه/ خیلی طبیعی است که عاملان ترور در دنیا و سه کشور راس ترور از سالن بیرون بروند. برای این‌که سخنان آقای احمدی نژاد، بعنوان رئیس امّت اسلامی گفته می شود و اصل موضوع است. انتظار داشتیم رهبران کشورهای نفتی که فکر می کنند رییس امت هستند این سخنان را می گفتند. مثل مصر یا مثلا رهبر انقلاب لیبی به جای اینکه برای سرورانش در آمریکا کرنش کند، سخنانی بگویند که رئیس امت اسلامی احمدی نژاد در قلب نشست در آمریکا گفت. از سخنان تو سپاسگزاریم ای پیشقراول امت اسلامی، احمدی نژاد.
حیدرجعفر/سوریه: الا ان حزب الله هم الغالبون
عبدالله/خدایا هر که اسلام را یاری می کند، پیروز گردان: خدایا هر که اسلام را یاری می رساند پیروز گردان و هر که برای اسلام ذلت می خواهد، ذلیل بگردان.خداوندا عرب را از ظالمان حاکم، رها بگردان که هیچ وقت چیزی برای ملت هایشان به ارمغان نیاوردند، نه در دنیا نه در آخرت، جز عار.
مغربی/مکزیک: خدایا امور مسلمین را اصلاح بگردان و الفت میان آنان برقرار بنما و بین ایران و امارات و سایر مسلمانان دوستی برقرار فرما و همچنین سوریه و لبنان و مصر و الجزایر و عراق و یمن و عرب و لیبی ....
جمال عبدالناصر/مرد به تمام معنا: این مردم مستحق است که "مرد" حوانده شود، تجاوزگری آمریکا علاجی ندارد جز آنکه این سخنان در همه نشست‌ها و دیدارها گفته شود. چرا پیگرد سایر دولت هائی که سلاح هسته ای دارند، صورت نمی گیرد. هر کسی که در تلویزیون ها ظاهر می شود باید از دنیا این سوال را بپرسود. اوبامای مفلوک می گوید که اعمال سوریه منافع ملی آمریکا را به خطر می اندازد. هههههه
شهروند عربی فلسطینی سوری/سوریه: تو به تمام معنا مردی آقای من «احمدی نژاد»، و موضع‌گیری‌هایت که به آن‌ها افتخار می کنیم و سینه‌های ما را مالامال از شادی کرد به آنچه که در قعر ایالات متحده گفتی که شکافنده امنیت افکار صهیونیستی ضد اسلامی و عربی است بعلاوه آنچه که بیان کردی برای تغییر قوانین بین المللی و همه سنگینی‌اش را بر سلب توافقاتی کردی که منافعش را رژیم اشغالگر صهیونیستی می برد. من و هر عرب آزاده و شریفی در تمام این عالم، برای تو احترام و افتخار قائلیم و از تو متشکریم.
احمد الباشا/مصر: جدا تو معجزه ای مرد و با تمام افتخار تو مردی از این زمان هستی، درود‌های خاص من را از صمیم قلب بپذیر. ای عرب، مردانگی را از او یاد بگیرید.
المنصوری/یمن: قبلا خصومت احمدی نژاد علیه غرب را قبول نداشتم، اما حالا حقیقت را یافتم و اعتراف می کنم.
العموری محمد/ اسپانیا : بله او زکاوتمندی است که عالم را علیه هسته‌ای آمریکا و اسرائیل می‌شوراند، در حالی که هیچ حاکم عربی تا بحال جرأت آن را پیدا نکرده بود و بخاطر همین نمایندگان آمریکا و فرانسه و انگلیس از سالن خارج شدند.
مصطفی/الجزائر: سلام بر شما و به خدا حق با احمدی نژاد است که چنین می گوید و چطور است که آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه و غیره همه سلاحی دارند و دولت های مسلمان و عرب اصلا نباید انرژی هسته ای داشته باشند هر چند صلح آمیز باشد. پس بر شما حرام است و بر ما حلال.متشکرم
رابح مزغیش/الجزائر: ای کاش می‌شد تو حاکم کشورهای عربی بودی ! فعلا که مستحق آن هستی و مایه افتخار و عزتمندی ماست، و ما امیدواریم ان شاء الله سرزمینهای مقدس به دست "مسلمانان" و نه "اعراب" آزاد شود. مخصوصا فلسطین. بخاطر این‌که هیچ حرکتی از حاکمان عرب خود نمی بینیم. از ملل عرب خواهشمندم دقت کنیم ما همه برادر هستیم و دشمنی میان ما نیست و دشمن ما شناخته شده است. و دشمن کسی است که میان مسلمانان اختلاف می کند.
برهان عبدالله الیوسفی/  سلاح اتمی و ایران جنگی است که به عنوان بازی دولت های بزرگ راه افتاده است. چرا دولت های صنعتی یا دولت های عضو دائم شورای امنیت نمی خواهند خاورمیانه سلاح اتمی داشته باشد اما ایران می خواهد، آن را در اهداف صلح آمیز استفاده کند. 
 
امیر
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۷:۰۷:۲۵
کاش از همین عرب ها نظرشون را در مورد خلیج فارس ،جزایر 3 گانه ،شیعه و خیلی چیز های دیگه هم می پرسیدید .
مهم اینه که کلا نظرات آقای احمدی نژاد برای اعراب که هزینه ای نداره داره؟
فراموش نکنید از نظر خیلی از اعراب قزافی هم قهرمان است همانطور که صدام بود .
یه مطلب در مورد این سخنرانی تو الف بود که تا این لحظه هیچ نظر غیر قابل انتشاری نداره ولی داخل کامنت ها چند تا دونه بیشتر کامنت مخالف نیست .شاید بگید همه موافق بودن ولی جالب این جاست که نظر ها تقریبا برابر است .
الف یه توضیحی میدی لطفا
یا اصلا سانسور کن (309837)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۸:۵۰:۱۵
اگر قرار بود آمریکا حکومت جهان‌گیر شما را با این ذهن مرعوب و منفعل و سرکوب‌گرایانه هدایت کند، هیچ‌‌وقت به این‌جا نمی‌رسید. (309878)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۸:۵۶:۱۳
آمریکا با همین تحریکات قومی می خواهد محبوبیت احمدی نژاد و اتحاد مسلمانان را بشکند تا بتواند همه مسلمانان را ذلیل و مطیع خود کند . تحریکات مرزی از سوی مزدوران آشکار و متحدین بارز آمریکا در منطقه است. نه از سوی مردم عرب. شما باید بین ملت ها و حکومت های عرب شبهه ستمشاهی، فرق قائل شوید و بیش از این به موضوعات پوچ قومی و قبیله ای دامن نزنید. (309882)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۱:۴۸:۵۰
چرا سالن اینقدر خالی بود؟! تو رو خدا دیگه نگید \"طرفداران حق همیشه کم بوده اند!\" (309941)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۳:۴۱:۴۴
(نسبتا) خالی نبود. احتمالا عناد باعث می شود خالی ببینید. اکثر کشورهای دنیا حضور داشتند. (309979)
 
سبحان
۱۳۸۹-۰۲-۱۸ ۰۲:۴۰:۲۰
دوست عزیز نمایندگان 192 کشور حضور داشتند (310661)
 
پارسا
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۹:۲۲:۰۹
چو دانی و پرسی سوالت خطاست. شما خودت جواب خودت رو دادی عزیزم (310069)
 
president
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۰:۵۲:۰۳
وقتی جان بولتون صهیونیست اعتراف می کند که اکثر کشورهای جهان هنگام سخنرانی احمدی نژاد حضور داشته اند، و آمریکا را همراهی نکرده اند، شما چه می گویید؟! (310114)
 
اميد رضايي
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۰:۱۱:۲۷
اجلاسي كه آقاي احمدي نژاد در آن شركت كرد به نظر من دور از شان يك رئيس جمهور بود چرا كه نمايندگان اكثر دنيا در حد معاون وزير امور خارجه بودند و فقط از كشور ميزبان وزير امور خارجه شركت كرده بود. اين نوع رفتار پوپوليستي آقاي احمدي نژاد كم كم رنگ خواهد باخت و سرنوشتي نا معلوم را براي كشور ما در بر خواهد داشت. (310083)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۵:۲۶:۰۴
شما که دنبال بهانه و اشکال گیری هستید، حال او چپ برود یا راست، چه فرقی می کند ؟ وقتی مجلات آمریکائی این سفر را پیروزی می خوانند بعضی مصطلحا هموطن ها سعی می کنند عواید و مثمرات این سفر را با رفتار کینه توزانه خود کم کنند. این رفتار یعنی چه ؟ (310211)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۰:۵۳:۳۹
من در يك كشور اروپايي تحصيل مي كنم و تعداد زيادي از جوانان مسلمان و عرب را مي شناسم. به جرات به شما مي گويم كه اكثريت اينها براي ايران و جمهوري اسلامي احترام قائلند، هيچ علاقه اي به بحث درباره جزاير سه گانه و نام خليج فارس ندارند. در عين حال، نسبت به گسترش مذهب شيعه بسيار نگرانند چون علماي اهل تسنن به آنها گفته اند شيعيان اهل بدعت هستند!

در ضمن، همين هفته پيش،‌ سايت عربي شبكه الجزيره يك نظرسنجي آنلاين برگزار كرده بود كه ترجمه آن اين طوري مي شود:‌ آيا به نظر شما مانورهاي ايرانيان در خليج ع ر ب ي باعث ايجاد امنيت براي كشورهاي منطقه مي شود؟ حدود 66 درصد جواب داده بودند: بله! (310117)
 
عدالت خواه
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۶:۴۸:۱۴
این جزء آرمان های انقلاب اسلامی است که جبهه ی جهانی مبارزه با استکبار شکل بگیرد. این اظهار نظر ها، همه گی حکایت از آن دارد که امروز به ترین فرصت برای تشکیل این جبهه است. و ما باید نه تنها به جهان اسلام، که به همه ی مستضعفین عالم بیندیشیم. بیاییم بلند تر فکرکنیم... (310242)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۰۰:۳۹:۰۹
با خوب و بدش کاری ندارم اما
اینو قبول کن که جراتشو رو داشت که تو کشورشون ضایعشون کنه (310333)
 
دکترمخبر-لندن
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۷:۱۰:۴۳
سخنان آقای احمدی نژاد موج جدیدی در غرب ایجاد کرده است .بیشتر روزنامه ها ای اروپایی مروز در باره این رویداد نوشتند .نکته جالب این است که بیشتر انها با ناسزا شروع کرده اند که نشان از عجز است وسپس اعتراف کرده اند که بعضی ازسخنان وی خیلی منطقی بوده است.مثلا اشاره به عدم شایستگی آمریکا به جهت داشتن تاریخچه حمله هسته ای واینکه سلاح هسته ای اصلا در دنیا نباید باشد چون وسیله دفاعی نیست.مثلا به این قسمت از مقاله کرنول در روزنامه ایندیپندنت را بخوانید:
روز گذشته آقای «احمدی نژاد» آمریکا و غرب را خطر واقعی برای جهان خواند و شکی برای جهان باقی نگذاشت که کشورش به برنامه های هسته ای خود که آن را صلح آمیز می داند ادامه خواهد داد. وی گفت: \"متأسفانه دولت آمریکا نه تنها در گذشته از بمب اتمی استفاده کرده بلکه به تهدید خود در استفاده از این سلاح ها بر علیه کشورهایی مانند ایران ادامه می دهد\". هنگامی که وی تریبون را در دست گرفت نمایندگان آمریکا، بریتانیا و فرانسه سالن را ترک کردند. کاخ سفید ساعتی بعد اعلام کرد که سخنرانی وی قابل پیش بینی و پر از اتهامات توهین آمیز بوده است. «بان کی مون» به شرکت کنندگان گفت که بار اصلی اکنون بر ایران است تا شک و شبهۀ بوجود آمده در مورد این که می خواهد بمب اتمی بسازد را برطرف کند. خانم «کلینتون» نیز ایران را به زیر پا گذاشتن معاهدۀ منع گسترش متهم کرد. وی تمام تلاشش را خواهد کرد تا شورای امنیت و شرکت کنندگان در کنفرانس را متقاعد کند تا از تحریم ایران پشتیبانی کنند. در انتهای مقاله آمده است که پنتاگون اعلام کرد تعداد کل بمب های اتمی موجودش ٥١١٣ عدد است. این تعداد ٨٤ درصد کاهش از بالاترین مقدار ثبت شده (سال 1967) یعنی ٣١٢٢٥ عدد را نشان می دهد. (309839)
 
دکترمخبر-لندن
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۸:۴۹:۰۶
لطفا این مطلب را به نظریه قبلی ام اضافه کنید.
کاترین فیلپ» درروزنامه تایمز نوشت :در مورد مراسم دیروز افتتاحیۀ کنفرانس هسته ای دارد. در یک مقاله آمده است آقای «احمدی نژاد» کشورش را قربانی جهان هسته ای و خود را ناجی جهان معرفی کرد. نویسنده عقیده دارد که اگر چه صحبتهای وی خسته کننده بود، ولی برخی از نکاتش با عقل جور در می آمد. از جمله وی کل معاهده را به این علت که جهان را به دو قسمت دارندگان و فاقدين تسلیحات هسته ای تقسیم کرده ناعادلانه خواند. وی گفت که داشتن بمب اتمی یک افتخار نیست بلکه مایۀ شرمندگی است. آنهایی که از بمب اتمی استفاده کرده اند منفور تاریخ هستند. چگونه می توان به دولتی که خود از بمب اتم استفاده کرده است به عنوان رهبر خلع سلاح جهان اعتماد کرد؟ در جواب وی خانم «کلینتون» دارایی هسته ای آمریکا را برملا کرد، که این شفاف سازی دلیلی بر اعتماد به آمریکا و زیر سؤال بردن برنامه های مبهم و تاریک ایران است. در مقالۀ دوم به موضوع آشکار شدن تعداد بمب های اتمی آمریکا بیشتر پرداخته شده و نویسنده آن را شروع بزرگی برای خلع سلاح جهان دانسته است. در ضمن به نامۀ دیروز آقای «اوباما» به شرکت کنندگان اشاره شده که در آن آمده: کشورهایی که به دنبال سلاح هسته ای نروند در داخل جوامع بین المللی ارج و قرب بیشتری پیدا کرده و بر امنیتشان افزوده خواهد شد. نویسندۀ مقاله طرف صحبت آقای «اوباما» را ایران عنوان کرده است. همچنین آمده است که خانم «کلینتون» ایران را به تلاش برای ساخت سلاح اتمی تحت نام استفادۀ صلح آمیز از انرژی هسته ای متهم کرد و به شرکت کنندگان گفت که ایران تنها کشور حاضر در کنفرانس است که قوانین معاهده را زیر پا گذاشته است. (309877)
 
محمود
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۷:۱۸:۳۰
ملتهاي مسلمان چشم به ملت و دولت ايران اسلامي دارند و پيشرفت و پيروزي او را پيشرفت و پيروزي امت اسلامي و از آن خود مي‌دانند.
وحدت در سايه رهبري موجب شادي و استحكام آنها خواهد شد.
خدايا قلبهاي مسلمانان را اعم از ايراني و عرب و .. به سوي امت و رهبر فرزانه‌ات متمايل گردان . آمين يا ربالعالمين (309843)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۷:۳۱:۰۸
خوب صحبت كردن به معني خوب عمل كردن نيست (309847)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۹:۵۸:۱۳
با سلام،
این دوست ناشناس خیلی سربسته نظر دادن و منظورشون رو نرسوندن که آقای احمدی نژاد خوب صحبت میکنه یا آقای بان کی مون یا خانم کلینتون؟
و مقصودشون از خوب عمل کردن چیه؟ (309901)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۴:۴۳:۰۲
اگر جاپ بشه منظورمو ميگم
منظورم اين بود كه در مقام حرف زدن و عدالتخواهي ماشالله يد طولاني دارند اين آقاي رييس جمهور. اما در عمل ما چيزي غير از اينها ميبينيم. به وضعيت مملكت و به زندگي خودتون توجه كنيد ان شالله متوجه ميشويد
صحبتهاي ايشون هميشه شامل بايد بشود نبايد بشود بايد خوب شود بايد ساخته شود است. اما وضعيت اقتصادي كشور و همينطور فرهنگي و....آن طور ديگري نشان ميده (310196)
 
hossein
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۷:۵۲:۲۲
واقعا که رئیس جمهور مردمی ایران مورد پسند مردم آزادیخواه جهان و حتی مردم عرب که بسیار متعصب هستند نیز قرار گرفته است. البته حرف حق طرفدار دارد. خدا یاریش کند و دشمنانش را .... (309859)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۷:۵۴:۱۴
یاد یه حرف خیلی جالب از رئیس جمهور افتادم که میگه دنیا چند کشور مستبد و قدرتمند غربی و آمریکایی نیستش! حرفهای مردم دنیا رو بشنوید..

واقعاً جای تحسین داره که اینطور از حق و حقوق ملت ایران دفاع کردن. صحبتهای رئیس جمهور عالی بود! امیدوارم همگی فارغ از رنگها به این صحبتها نگاه کنن.. (309861)
 
هموطن
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۸:۱۰:۰۴
بنده دقیقاً نمی دانم این کامنت ها گلچین شده اند یا عیناً نمونه آماری از نظرات شهروندان عرب است ؟ به هر حال هر چه که باشد نظرات تامل برانگیزی است . در جایی از قول یکی از مسولین در پاسخ تحلیل اینکه چرا برخی از سران عرب به ایران اسلامی گاه گداری بد خلقی و نمک نشناسی می کنند مثل همین جوانک اماراتی که طلب جزایر از ما می کند،این مطلب جالب رو عنوان کرد که این آقایون از حمله و دست اندازی ایران نگران نیستند بلکه نگران این هستند که مردم کشورشان با موج تاثیرپذیری و بیداری که از ایران می گیرند ، بساط این دست نشانده هایی که به قول یکی از همین کامنت های بالا ، کشورشان از طریق سفارت خانه های غربی ها اداره می شود ، برچیده نشود . این حرکت ها در راستای فرار به جلو وبرای درگیر کردن ایران با مشکلاتی است که اونو زمین گیر وناتوان بکنه ارزیابی می شه . این بیداری را در افکار اینها می توان احساس کرد .عزیزان قدر این نعمت سربلندی وغرور را بدانید . اگر مشکلی هست به پای انقلاب و آرمان های آن نریزید که ما خود باید فکر چاره برای رفع مشکل ها باشیم .فریب این آقایون واداه که فتنه سبز رو بپا کردن نباید خورد که اینها پس از رسیدن به آلاف وعلوف می خواهند نظم موجود ( در جهت حفظ منافعشون ) به هم نخوره ونیت خیری ندارند.کشورهای زورگو علی رغم منطق زورگوییشون با برخورد به سنگ سخت کنار میان واهل معامله هستند .باید با قدرت این حق رو مطالبه کرد. روزی که مجبورن تورو به عنوان یه قدرت بپذیرن و این یعنی افتخار نسل ها. پاینده باشی وطن من . (309864)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۳:۴۳:۲۰
در سایت های عربی این خیلی عادی است که شما در پس یک خبر مربوط به ایران حداقل هشتاد درصد تقدیر و هلهله و سرور ببینید. اوغور بخیر. (309982)
 
سيد مهدي
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۸:۲۹:۲۱


سلام بر همه ايرانيان در سراسر جهان

واقعا آقاي دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور انقلاب اسلامي ايران ؛ موجبات افتخار و عزت و سربلندي و آزادگي و انسانيت و انسان دوستي و صلح و ثبات و غيرت يكايك ايرانيان را در غالب سخنراني خود در سازمان ملل پيرامون NPT نشان داد.. (309868)
 
isavi
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۸:۳۹:۴۴
1- بنده خودم کم انتقاد به احمدي‌نژاد ندارم خصوصاً در مسائلي سياسي داخلي که بيشتر نوعي لجبازي و خودرأيي است اما در برخورد با زورگويان جهان - به جزء موضوع ملوانان انگليسي - از سخنانش لذت ميبرم و احساس عزت ميکنم.
2- اينها مواضع مشتي جوانک احساساتي حزب اللهي در زمان انتخابات نيست، شايد خيليهايشان به خليج فارس چيزي ديگري بگويند اما آنقدر احساس عزت کرده‌اند که اينگونه بنويسند چرا بعضي در ايران هنوز از بابت موضع محکم کشورمان احساس خجالت مي‌کنند؟!
3- يکي از نفرات بالا خود را \"عادل نعامی احوازی\" خوانده! ما در اهواز کسي با نام خانوادگي \"احوازي\" نداريم. برعکس کساني که \"اهواز\" را \"احواز\" مي‌نويسند جداي از بيسوداي و اطلاعات پايين تاريخي با نظام و تماميت ارضي کشور مشکل دارند. ولي انگار او هم .... (309874)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۲:۳۲:۲۷
ما در دوران سربازي كسي رو داشتيم كه فاميلش هرداني بود و مي گفت كه از (( دب حردان )) است. در ضمن فكرنكنم كه شما به كل آمار اسامي در اهواز دسترسي داشته باشيد. اين را نوشتم كه خداي نكرده ناخواسته به كسي توهين و تهمت نزده باشيم. احوازي هم مثل طهراني صرفاً يك فاميل است نه بيشتر. محتواي نظر اين آقاي اهوازي مؤيد فاميل بودن اين نام است و حمله به اسقلال ارضي كشور نيست. (310157)
 
کیانوش
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۸:۴۴:۱۰
آقای احمدی نژاد در بین مردم کشورهای اسلامی طرفداران زیادی دارد. اینجا در ترکیه نیز طرفداران آقای احمدی نژاد کم نیستند. این امر به خاطر سیاست ایشان در قبال اسرائیل است. شکی نیست که اسرائیل منفورترین کشور نزد ملل مسلمان است. حال باید این واقعیت را پرسید چرا ایشان نتوانسته در میان تحصیل کرده های ایران نیز برای خود چنین طرفدارانی پیدا کند؟ (309875)
 
یکی
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۹:۵۹:۱۶
کی گفته نتونسته بین تحصیلکرده ها طرفدار پیدا کنه؟!
حتماً این افرادی که ما تو دانشگاهها میبینیم توهمه دیگه؟!
لابد افرادی هم که تو حوزه های علمیه طرفدار دولت هستن تحصیلکرده به حساب نمیان دیگه؟؟ اصولاً از نظر شما هر کسی طرفدار دولته از کم سوادی مزمن رنج میبره و برعکس هر کی مخالفه تحصیلکرده به حساب میاد! این دقیقاً همون چیزی هست که رئیس جمهور باهاش مخالفه و اون هم خودبزرگ بینی و کوچک دیدن دیگرانه!
از نظر من تحصیلکرده واقعی کسی هست که تواضع رو یاد گرفته باشه نه اینکه مدام بگه من تحصیلکرده هستم و به فلانی رای دادم! (309902)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۰:۲۳:۴۷
چون فرهنگ مردم و نخبگان منطقه هنوز اسلامی مانده و شانزده سال روی لیبرالیستی شدنش فایت! نشده است. (309909)
 
نكته سنج
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۹:۰۰:۲۹
آواز دهل شنيدن از دور خوش است
وقتي در ايران زندگي كنند ميفهمند احمدي نژاد وكابينه اش يعني چه؟ (310051)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۵:۳۰:۱۲
سیاست موفق خارجی ایران، نزدیک و دور ندارد و همه آن را از نزدیک حس می کنند. این را باید از همین ملل عرب پرسید که دولت های آنان آن ها مثل شاهان عرب و بعضی دولت های مصطلحا اصلاح طلب، عزت و سعادت و مردانگی را از آنان سلب کرده اند.

صحبت های شما فرافکنی است ... به هر حال هر کشوری مشکلاتی دارد و اینگونه مغرضانه قضاوت کردن و ندیدن نیمه پر لیوان کمکی به کشور نمی کند. (310214)
 
علی
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۲۰:۱۵:۰۰
شما انتظار نداشته باش طرفداران بی بی سی و امثالهم قصد کمک به کشورمان را داشته باشند (310284)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۱:۳۹:۳۰
دوست عزیز بنده دانشجوی فوق لیسانس هستم در دانشگاه شیراز و از احمدی نژاد حمایت میکنم.

این حرف شما اشتباه است که همه تحصیلکرده ها را منتقد احمدی نژاد میدانید.

در دانشگاه خیلی ها به خاطر ترس از مسخره شدن از احمدی دفاع نمی کنند ولی دلشان و رایشان با احمدی است.

وقتی شما از احمدی انتقاد میکنی یک گروه فقط لبخند می زنند تعدادشان هم کم نیست.این لبخند نشانه ی درستی حرف شما نیست.


خیلی ها دوست ندارند در دانشگاه مزدور حکومت خطاب شوند از این جهت وقتی شما حرفی میزنید انها سکوت میکنند.

که البته این رفتارشان اگاهانه یا نا اگاهانه تقیه است.

تقیه (309936)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۲:۵۸:۴۵
من هم دانشجوی دانشگاه شریف هستم و هرچند خودم طرفدار احمدی نژاد نیستم ولی این مسئله را که طرفداران او از ابراز نظرشان اکراه دارند بارها به عینه دیده ام. مطمئن نیستم که در دانشگاه ما کم طرفدار داشته باشد. (309971)
 
داود
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۲۲:۳۶:۴۰
جالب آنكه آقايان جاي همه تصميم ميگيرند و هيچ ابايي از توهين به ديگران ندارندو باكمال بي قانوني دم از قانون و با كمال بي ادبي دم از ادب مي زنند.
البته جالبتر اينكه قدرتهاي زورگو هم راي و فكرشان را به جهان تعميم مي دهند و خواسته هاي نا مشروع خود را به جهان نسبت ميدهند.
با همه اين احوال آيا شما مواضع خاتمي ، عبدالله نوري (دم از دمكراتيك بودن اسراييل مي زد!!!) ، عرفات و ... را مي ژسنديد يا سخنان احمدي نژاد را ؟ (310314)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۰۹:۳۵:۱۱
موافق نظرتم رفیق (2798136) (alef-11)
 
محمد سام
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۳:۳۶:۲۹
منظور جنابعالی از تحصیل کرده ، همونائی هستن که سطل آشغال آتش میزدند؟ (309977)
 
Nashenaas
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۴:۰۴:۵۷
من از بین شاید بین ۵۰-۶۰ نفری که از شریف بهتر میشناسم، یا راجع به نظرشون می‌دونم ۳-۴ نفر میشناسم که نظر منفی‌ راجع به آقای احمدی نژاد ندارند، و ۲ نفر که از ایشون طرفداری می‌کنن. این افراد جاسوس ضدّ انقلاب نیستن، سطل آشغال هم آتش نزدند، پول دار هم نیستند. بینشون هم مذهبی‌ هست هم غیر مذهبی‌. بین افرادی که دانشجوی دکترا یا اساتیدی که میشناسم ( به جز شاید ۲-۳ نفر) همه دلشون از کارهای ایشون خونه. البته این فقط اطرافین من هستن و نمیخوام که ادعا کنم که راجع به همه صادقه. بنده فقط روی وبسایت‌های ارزشی نظرات طرفداران آقای احمدی نژاد رو دیده‌ا‌م، و حتی یک نفر از نزدیک نمیشناسم که از ایشون طرفداری کنن. (310026)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۵:۳۱:۲۵
شاید خیلی ها به احمدی نژاد انتقاد داشته باشند اما این به معنای دشمنی و ضدیت با او نیست. دشمنی ای که از آتشفشان های برون آمده از دل خیابان می آید البته بحث دیگری است. (310216)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۷:۲۱:۳۰
عاجزانه ازتون خواهشمند به قول رحیم پور ازغدی به مونگولان سیاسی و فرهنگی نگویید نخبگان سیاسی و فرهنگی و تحصیلکرده

اینا تحصیل کرده نیستد مونگولند (310248)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۸:۴۴:۱۰
این یک نبرد بین اسلام و کفر است و اگر ایران پایداری کند قطعا پیروز می شود. بدون شک! این وعده خداوند است : کم من فئـة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن الله و الله مع الصابرین. (309876)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۱:۴۷:۳۷
از کجا معلوم ما اسلام هستیم و آنها کفر. مرحوم سید جمال الدین اسد آبادی(رضی الله عنه) که نظر دیگری داشت!
او می گفت: در غرب اسلام ندیدم ولی مسلمان دیدم و در ایران مسلمان دیدم و لی اسلام ندیدیم! (309940)
 
محمد هادی
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۴:۴۶:۵۳
عزیز، سید جمال این رو کی گفت؟
عهر قاجار ایران و منطقه در چه وضعی بود؟ (310027)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۲-۱۷ ۰۹:۳۶:۳۶
بحث خوب شد .پس به مقتضیات زمان و مکان اعتقاد دارید. چیزی که من در تندروهای اصولگرا اصلا ندیدم.
خوب است دوستان کتاب دو جلدی مقتضیات زمان و مکان شهید مطهری را بخوانند! (310531)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۳:۵۶:۰۵
سید جمال که میگفت در کشورهای اسلامی مسلمان ندیدم منظورش این بود که مردمش و حاکمانش به قران که میفرماید:\" به ریسمان الهی چنگ بزنید با کفر بجنگید حول محور اسلام متحد باشید علیه استعمار یهود بهپا خیزید و ... \" عمل نمیکنند اما کفر متحد است. ایا وضع الان ما مثل وضع زمان سید جمال است؟برادر عزیز چرا نقاط قوت خودمان را فراموش کنیم؟ اگر سید جمال الان بود نمیگفت ما بر حقیم چون جلو امریکا ایستاده ایم؟ البته کسی منکر ضعفهایمان نباید بشود اما ایا اسلام نگفته است که دین خدا بر چند پایه استوار است: نماز زکات حج روزه و ولایت یا همان قبول حکومت امامان معصوم (که استمرارش در ولایت فقیه است )و ایا ائمه در ادامه این حدیث نفرموده اند از همه این پایه ها مهمتر همان ولایت است؟ ایا ما که حول محور ولایت حضرت حجت(ع) با امریکا در حال مقابله هستیم مسلمان نیستیم و امریکا مسلمانتر از ما است؟ (310173)
 
لاله
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۸:۴۷:۳۷
اگه يه ذره از جيگر احممدي نژاد تو شكم اين سران عرب بود، تاحالا صدبار اسرائيل را شكست داده بودند (309838)
 
فاطمی
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۸:۵۳:۴۳
انسان با دیدن این نظرات به خود می بالد.
جالب است که نزاع بین دو قطبی\" انسانهای غیرتمند و دلیر\" و انسانهای \"خود باخته و ضعیف\" در همه جای دنیای اسلام وجود دارد. اما مطمئنا آینده از آن دلیران است. (309881)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۹:۲۳:۱۵
خوشحالیم که احمدی نژاد نه تنها در داخل که در خارج از ایران نیز از همان محبوبیت یرخوردار است . (309894)
 
lman
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۱۹:۳۸:۲۲
من متاسفم براي برخي از اين هموطنا كه از ديشب در بي بي سي فارسي و صداي آمريكا و راديو فردا و بالاترين و راديو زمانه از صحبتهاي رئيس جمهور ايران انتقاد مي كنند و به نفع آمريكا حرف مي زنند...
واقعا آدم خجالت مي كشد كه به اين خارجي پرست ها
بگويد هموطن (309884)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۸:۲۹:۲۹
هموطن عزيز من كه ساكن ايالات متحده هستي؛
اولا نگران نباش، برادر من هم كه مثل شما اونجاست خيلي وقتها زنگ ميزنه و با نگراني از صحت و سقم بعضي از خبرها ميپرسه ....
بايد بگم كه اينها مثل كف روي موج دريا هستند و هياهو و شلوغ كردن جزء لاينفك وجودشونه، ولي خيلي از همون ها هم تو دلشون ميدونن كه احمدي‌نژاد يك وطن پرست و متعهد به تمام معناست اما اين پدرسوخته هاي از نون و نوا افتاده سياست بالاخره تو اين چند ساله كلي آدم و تريبون و پول جمع كردن براي همين روزها...
غير از رهبر باهوش ايران(كه شايد من اينقدر مذهبي بودنش رو هم قبول نداشته باشم) كه انصافا سربلندي ايران و استقلال ايران از اين چشم آبي‌ها بالاترين هدفشه، كمتر كسي از اين آب فرنگ خورده ها از اين خصلت عزتمدارانه برخود با اجنبي احمدي نژاد بطور شفاف حمايت ميكنه...
هنوز سياست مرعوبانه خاتمي در برابر غرب كه دقيقا در ايام دوره كارشناسي ام بود را فراموش نميكنم، هيچ وقت برخورد از موضع قدرت جك استرا و يوشكا فيشر، وزراي خارجه انگليس و آلمان رو با اين روحاني فرنگ رفته يادم نميره....
با تمام وجود خواهان سربلندي ايران و ايراني ام..
اميدوارم همه مردم و دانشجوهاي اين مملكت از اين جنگ رواني عليه پيشرفت مملكت سربلند بيرون بيان، كسي منكر مشكلات و ... نيست اما همه كشورهاي پيشرفته براي جايگاه هاي الانشون بسيار بسيار بيشتر از ما كار كردند و مشكلات داشتند..
دوستان من بدون تعصب با اين معيار (وطن پرستي) دوستاتون رو تشخيص بدين و بدونيد كه براي همون غربي ها هم اين آدم هاي سست عنصر ذره اي ارزش ندارند و فقط براي سود بردن كوتاه مدت با آنها همدم خواهند بود. نمونه اش صدام، شاه(كه آخرش هم با آنهمه خدمت كردن تو آمريكا راهش ندادند)، رئيس جمهورهاي فراري اين انقلاب هاي مخملي و ... كه براحتي ميتونيد امثال داخليشو حدس بزنيد... (310044)
 
میزان
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۲۳:۰۲:۱۶
جناب دانشجو آفرین بر شما.
توصیه می کنم این نگاهتان را در جاهای مختلف و بیشتر ترویج کنید. (310319)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۲-۱۸ ۱۲:۳۵:۲۹
ممنونم جناب ميزان از حسن نظر شما
اميدوارم همه ايرني هاي عزيز قدر استقلال مملكتشون رو بدونند و گرفتار فريبهاي عوامانه با ژست روشنفكري نشوند. (310725)
 
محمود
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۰:۰۰:۲۲
تا حالا نمي‌‌دانستيم كه روي برگ راي‌ها سطح تحصيلي راي‌دهنده را هم مشخص كرده‌اند .
دوست عزيز افراد تحصيل كرده در كشور ايران بسيارند .
عاشقان انقلاب اسلامي در همه قشرهاي جامعه حضور دارند.
ياد حرف بعضيها در زمان جنگ افتادم كه بروبچه‌هاي جنگ رو بي‌اطلاع از مباني رزم مي‌دانستند و اين باور را به ديگران هم منتقل مي‌كردند ولي طراحي عمليات‌هاي پيچيده دروغ آنها را نشان داد .
بعد از جنگ هم دوران سازندگي كشور بر همت بلند همين افراد قرار گرفت و حالا شاهد پرواز روياهاي ملت‌هاي اسلامي در دريا و فضا و آسمان بلند جمهوري اسلامي ايران هستيم.
برادرم امت مسلمان ايران بي‌سواد و .. نيست .
در دام دروغ‌هاي انتخاباتي بعضي گروه‌ها نيفتيد. (309903)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۰:۰۵:۱۵
انسان فهیم همه چیز رو به دیده انکار و تعصب نگاه نمیکنه
هر آدمی یه سری چیزای خوب داره و یه چیزای بد.
اگه با دیده انصاف به موضوع نگریسته شود می توان احساسات اونها رو درک کرد (309904)
 
علی
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۰:۰۵:۲۹
خدایا پیروزی مستضعفان بر مستکبران را محقق بفرما. دیشب که احمدی نژاد سخنرانی میکرد، صدای درهم شکستن استخوانهای پوسیده شان را عالم شنید. از درد به خود پیچیدند و فرار را بر قرار ترجیح دادند. والعاقبه للمتقین! (309905)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۰:۳۱:۰۱
چرا خود عربها از اينكارها نمي كنند. ما يك رفيقي داشتيم در دوران دبيرستان كه هميشه تشجيعش مي كرديم كه با مشت به ديوار محكم بكوبد ولي خودمان هيچوقت اينكار را نمي كرديم چون دردمان مي آمد آخه. يك بار وي چنان محكم به ديوار مشت كوبيد كه دو تا از انگشتانش شكست و ديگر نتوانست حتي به مدرسه بيايد تا آخر سال.
از اين مشت بر ديوار كوبيدن وي خنده اي نسيب ما شد و نتيجه خوبي هم عايد وي و خانواده اش.
اعراب صدام را مستودند به عنوان سردار جهان عرب و حال عراقيها را ببين و اماراتيها يكي در خضيض ذلت و اشغال بدبختي و ديگري بنار آمريكا را به طرفه عيني مي خرد و مي فروشد. (309912)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۵:۳۳:۳۱
مساله این است که این کوبیدن به دیوار نیست! شاید کوبیدن به مخ کسانی است که هرگز نمی خواهند از خواب بیدار شوند. و تامین عزت و شرف و کرامت برای ایرانیان و مسلمانان. (310218)
 
خلیج پارس
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۱:۲۹:۱۵
من گاهی به الجزیره نگاهی میکنم و البته کامنت ها را هم می خوانم برایم جالب بود که در حوادث بعد از انتخابات خود الجزیره با نقل از مصادر خبری غربی تقلب در انتخابات را غیر ممکن می دانست
اکثر خوانندگان عرب حامی ایران هستند و البته برخی هم بخاطر شیعه ابراز نفرت ها ونفرین های می کردند خبری را چند روز پیش الجزیره به نقل از روزنامه کویتی قبس منتشر کرد که در خبررسانی های ما نیامد (سانسور) خبر این بود: دستگیری چند جاسوس در کویت و ارتباط و حمایت مالی آنها از سوی سپاه پاسداران و... البته امروز این خبر از طرف مقامات کویتی تکذیب شد:
http://www.alalam-news.com/node/252373
با این مقدمه می خواستم کامنت های خوانندگان الجزیره را بدانید برآیند نظرات این بود: وقتی که نیروهای آمریکای در خاک کویت باشند و تهدیدی برای ایران بشمار آیند این حق ایران است که از خود دفاع کند
از \"الف \" برای ترجمه این نظرات تشکر می کنم لطفا همواره در نقل خبر لینک مربوطه را بگذارید. (309934)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۱:۴۶:۰۹
سالهاست بیننده الجزیره هستم تقریبا تمام مناظره هایش را میدیدم از برنامه های شریعت و زندگی تا اتجاه معاکس تا منبر الجزیره و برنامه های دیگر ااقایان باید بدانند بینندگان الجزیره اعراب ملی گرا هستند که در از تحقیر در برابر اسرائیل و پاسخ نگرفتن از رهبرانشان احساس نوعی سرشکستگی میکنند و هر کس به اسرائیل یا امریکا تعرض یا حمله کند محبوب انها خواهد بود البته صدام در نظر بینندگان الجزیره بسیار محبوبتر است از دیگران (309939)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۳:۴۶:۴۳
تا حالا که از خواب قومی قبیله ای بلند نشدید، ان شاء الله بزودی بلند خواهید شد. موضوع اسلام است دوست عزیز ، رنگ سبز اسلام در کامنت های احمدی نژادی الجزیره براش ما رخ ننموده است ؟ (309983)
 
سادات
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۱:۵۳:۴۸
سلام و درود بر انسانهای دلیر و شجاع که در مقابل ابر قدرتهای عالم مقاومت میکنند و هرگز تسلیم نمی شوند . (309943)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۲:۰۱:۱۶
پیشنهاد میکنم کمیته حقیقت یاب بین المللی برای تایید ادعای امریکا در مورد ادعا امریکا راجب تعداد بمبهای اتمیش تشکیل شود و باید تمام کارخانه های تسلیحاتی انها بازرسی شود (309946)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۲:۰۵:۳۸
دوست من این نظر نخبگان و انسانهای مستقل هست.
در ثانی اگه اختلافی هم داریم باید به مشترکات اهمیت بدهیم تا از همدیگه دور نشیم وگرنه تفرقه بلای جان ما می شود.
اگر روزی در کشورهای عرب که نقشه مرزی همه آنها را انگلیس کشیده حکومت های مستقل ایجاد شود مطمئنا شرایط تغییر می کند .در حال حاضر حاکمان همان شیخ نشینان و به فکر جیبشان هستند و به راحتی با آمریکا معامله می کنند، نه اهل جنگند نه مقاومت.
واعتصمو جمیعا و لا تفرقو.
البته قبلش باید حساب نوکرهای آمریکا رو کف دستشون گذاشت. (309950)
 
ما بسیاریم
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۲:۳۱:۰۵
دوست عزیز کاملا درست گفتید.من در زمان انتخابات در منطقه شمال شیراز کار می کردم.خیلی از ما به احمدی نژاد رای داده بودیم ولی اونقدر جو بر علیه ما بود که جرات نمی کردیم بگیم ما به کی رای دادیم چون متهم به چماق به دست یا دهاتی یا مزدور می شدیم.حتی به خانه اقوام که می رفتیم آدمهای متوسط و پایین تا مطمئن نمی شدند که ما به احمدی نژاد رای دادیم از رای خودشون حرفی نمی زدنددلیل همه اینها به گفته \"حجاریان\" ، \"کمبود منابع انسانی است\".بدین معنا که ما نمی تونیم از حق و فکر و ایده خودمون دفاع کنیموهم در داخل هم در خارج.\"حقوق بشر\" با تعریف اونها رو می پذیریم تا محکوم نشیم، اونوقت به اسم حق شهروندی و عدم دخالت اجازه امر به معروف و نهی از منکر ما گرفته میشه.به خاطر موضوعه که نوجوانا در مقابل ارشاد و نصیحت جواب میدهندکه \"زندگی خودمونه،به خودمون مربوطه\".
می پذریم که خشونت غیر انسانی است تا محکوم به بربریت نشویم بعد برای مقاومت در برابر انقلاب نرم مجبور به استفاده از آن میشویم و محکوم به سرکوب.در حالی که خشونت واقعی علیه ما در جریان بوده و هست.در جنگ عراق ،در تحریم ها ، در دوران استعمار.
تروریست را منفور می دانیم و آنگاه هیچ انقلابی دیگر نمی تواند رخ بدهد چون محکوم به تروریست بودن می شود.هیچ مظلومی نمی تواند از حق خود دفاع کند چون تروریست می شود.
واژه عملیات انتحاری را بد می دانیم در حالی که تا قبل از این استشهادی بود،پس دیگر عملیات استشهادی نیز نخواهیم داشت.ما بدلیل ضعف دانایی درباره خودمان و دیگران در دام کلمات انها گرفتار می شویم و به مرور دستهایمان بسته می شود.نیازی نیست اسلحه های ما رابگیرند،مهم این است که معنای وازه ها را تغییر بدهند.
من حتی از کشته شدن جوانان عرب در وطن خودشان ، در افغانستان و پاکستان ناراحت می شوم، از کشتن مجاهدان ناراحت می شوم.حالا شما می توانید انها را منتسب به امریکا کنید ولی انگیزه جوانان عرب و مجاهد ،مطمئنا این نیست.
اصل در نپذیرفتن کلمات است.متاسفانه مهندسی فرهنگی ما به دلیل عدم شایسته سالاری بسیار ضعیف است و خبرنگاران و تهیه کنندگان صدا و سیما جملات شبکه های خارجی را طوطی وار به خورد مردم می دهند. (309962)
 
schiller
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۴:۴۰:۱۵
کاملا موافقم با حرف شما .
مشکل در تفسیر و معنی کردن لغات هست .
به نظر من هدف رو نمیبینند و معنی میکنند .
خوب معلومه که استشهادی میشه تروریستی .

من هم سعی میکردم اول ببینم طرفم احمدی نژادی هست بعدش اگر جنبه داشت بهش میگفتم .

یک نکته مهم دیگر که به ذهنم رسید ، این هست که باریکلا به خوانندگان عریب که اون کامنت ها رو گذاشتند ، ولی خداییش قبل اینکه به نظرهای اینجا برسم ، حدس میزدم باید شاهد وادادگی های بعضی دوستان باشم ، نظراتی که نشاندهنده ی خودکم بینی هست .
ما تا وقتی نظرمون در مورد کشورمون و پیشرفتش خوب نشه ، بایستی شاهد این موضع گیری های سیاسی بعضی ها باشیم .
متاسفم . (310194)
 
جلیل
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۲:۳۵:۲۴
من معتقدم این نماینده گان مجلس همیشه مانع اجرای طرحهای بزرگ رئیس جمهور میشند آخرین خیانتی که انجام دادند مخالفتشون با استخدام 40000 نیرو در آموزش وپرورش بود که امروز به تصویب رسوندند ما این همه پول خرج کردیم کتاب خریدیم با وجود اینکه بیکاریم وپول هم نداریم امروز دیدیم که مجلس با استخدام مخالفت کرد
هرچند که این نظر رو منتشر نمی کنید اما بدونید که این خیانتی که امروز کردید در ذهن همه ما ماندگار خواهد شد وهمیشه از نماینده گان مجلس هشتم به عنوان افرادی خائن یاد خواهند کرد من که همیشه بهتون لعنت میفرستم (309967)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۴ ۲۳:۴۲:۴۷
اصلا این موضع هسته ای ربطی به جنبش سبز و شیعه و سنی و ایران و امارات نداره. بیایید بحث های حاشیه ای را کنار بگذاریم و به مسئله مهم یعنی بی عدالتی کشور های استکباری بپردازیم. بی شک ما هر چه به این حاشیه ها بریم به ضررمون هست. (309980)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۲-۱۷ ۰۹:۳۹:۳۰
فکر کنم بهتر باشه اول عیب خودمان را ببینیم یعنی وضعیت بی عدالتی در کشور خودمان. چیزی که در آموزه های دینی ما فراوان گفته شده است. (310533)
 
majidnasehi
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۰:۳۵:۵۸
دوستان این جملات را مردم کشورهایی نوشتند که تخریب چهره انقلاب اسلامی ایران ومردم ایران روال مرتب رسانه های این کشورها می باشد.به این مطلب اضافه کنید تعصب عرب بودن که هنوز در این کشورها از مولفه های تاثیر گذار است و به ندرت از شخصیت های غیر عرب تعریف می کنند (309997)
 
کیانوش
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۰:۳۶:۲۱
من از محضر دوستان فرهیخته ای که از متن کامنت من رنجیده اند معذرات می خواهم. منظور من این نیست که در بین افراد تحصیلکرده(دانشگاهی) طرفدار آقای احمدی نژاد نیست بلکه منظور این است که طرفداران ایشان در این قشر نسبت به اقشار دیگر جامعه کمتر است. این یک موضوع تحقیق شده نیست بلکه تنها نظر بنده است. (309998)
 
بابک
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۱:۰۳:۳۱
ای کاش آقای خاتمی هم در ژاپن سخنرانی ضد سلاح هسته ای شون را ایراد می کردند. و با صحبت های آقای احمدی نژاد در سازمان ملل که ایراد شد، انگشت اشاره را به سمت متهمان هسته ای دنیا خصوصاٌ امریکایی ها نشانه می رفتیم و مشت محکم را می زدیم تو صورتشون. (310001)
 
ali
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۱:۲۴:۱۰
ان کشورها مدموشون سطح اگاهی پایینی دارند! ولی طرف دار هستند رو قبول دارم. (310009)
 
من
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۱:۵۶:۱۸
کاملا موافقم که خیلی ها جرات ابراز وجود ندارن که بگن ما به احمدی رای دادیم

در صورتی که باید به این رای افتخار کنند

باور کنید وقتی من بسیار محکم از رایی که به احمدی دادم دفاع میکنم از هر دو طیف بسیار متعجب میشن.

نمیدونم یعنی خود سبزها هنوز نفهمیدند که به خاطر توهین و تحقیر انهاست که طرفداران حق سکوت را برگزیده اند

هر چند اشتباه است این سکوت .

از دوستی که باعث شد حرف دلمون رو بزنیم ممنونم.

همگی موفق باشید (310017)
 
isavi
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۸:۰۶:۵۲
پیامبر اکرم(ص):
قولوا الحق و لو علی انفسکم
حق را بگویید حتی اگر به زیان شما باشد
در همين \"الف\" مقاله جالبي داشتيد به نام \"آپارتايد سبز\"
http://alef.ir/1388/content/view/61819
\"کافی است یکی یا چند نفر از این جماعت در جمعی حضور داشته باشند. آنها این حق را برای خود قائلند که از میان یک جمع بزرگ، با پر رویی تمام نظراتشان را در بوق کرده و چنان جوی می سازند که کسی جرات نکند با انها مخالفت کند وگرنه روستایی، گرسنه، بی سواد، سیب زمینی خور و نفهم خواهد بود. حتی اگر طرف مخالفشان استاد دانشگاه هم باشد او را سهمیه ای و بسیجی خطاب می کنند و اگر جزء آنها هم نباشد در مرحله اخر طوری به او می گویند که از شما انتظار نداشتم اینطور فکر کنید که طرف احساس خجالت شدیدی کرده و دیگر چنین حرفی را نزند.\"
اين يک واقعيته اما از قديم گفتن \"مردو حرفش\" اشکال کار هم از همين ترسيدن‌هاست
بنده خيلي موافق احمدي‌نژاد نبودم ولي با توجه به شرايط و چون يه سر و گردان - نه از نظر قامت - از بقيشون بالاتر بود به اون رأي دادم شايد اگر جو اينطور نبود و نفر پنجمي هم بود انتخاب ديگه‌اي داشتم.
پس حق را بگوئيم حتي اگر مسخره شويم (310035)
 
امید
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۰:۳۰:۰۶
دوستان عزیز دقت کنید!
به ما چه ربطی دارد که عربها چه نظری دارند؟ از کی تا حالا نظر آنها برای ما مهم شده؟ از کی تا بحال آنها حافظ منافع ما شده اند؟
تاریخ و تجربه نشان داده است اعراب فقط به دنبال منافع خود هستند. یعنی ما آنقدر دچار عقده حقارت شده ایم که از به به و چه چه یک مشت عرب بخود میبالیم؟
باید ببینیم که نظر ایرانیان چیست یعنی هم میهنان خودمان ! (310100)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۵:۳۵:۵۸
نه، فقط به آمریکا مربوط است که میلیارد میلیارد پول می گذارد و فیلم و سریال می سازد تا دید مردم دنیا را به خود عوض کند، و عرب ها را نیز مستثنی نمی کند. نمی دانم بخشی از ما تا کی می خواهد اینطور قبیله ای و واپس گرایانه فکر کند.

بهرحال جلب افکار عمومی جهان وظیفه یک دولتی است که می خواهد مستقل باشد و اگر این کارها را نکند همین امثال شما هستید که با تعصب و کینه خود می خواهید ایران را به انزوا متهم کنید.

بالاخره این طرف یا آن طرف، آن انزوا که شما می خواهید خوب است یا این محبوبیت در میان سایر ملل ؟ (310219)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۲۰:۴۴:۵۷
بچه ها این امید راس میگه !!! هم ایرانیه هم هموطن بنابراین بیایم به حرفش گوش بدیم و به جای اینکه یقه شیطان بزرگ یعنی آمریکارو بگیریم بیافتیم به جون عربها تا دچار عقده حقارت نشیم و آمریکا هم به یه نوایی برسه
تو تا حالا کجا بودی امید جاااان (310290)
 
داود
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۲۲:۵۳:۵۷
دوست عزيز نظر هموطناتون رو هم دارين ميبينين ديگه (310316)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۲:۰۰:۱۷
من به احمدی نژاد رای ندادم د رمسائل داخلی وخیلی جاها به او انتقاد دارم ولی خداییش تو نیویورک گل کاشت وحرف حق را به درستترین صورت زد در اینجا دمش گرم. (310019)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۵:۳۹:۰۹
سلام جناب کانادائی ؟
جواب سلام من را نمی دهد و در عوض با اخم نگاهی می کند و آن طرف تر به نشانه نفرت آب دهن خود را روی زمین می اندازد.
حالا نوبت من است که آب دهن مبارک طرف ا هر چه زودتر از ری زمین پاک کنم تا مورد انتقاد قرار نگرفته ام.
اگر این کانادائی های مغرور و متنفر از ما مهاجران حتی یک ساعت هم کار مفیدی برای کانادا انجام داده باشند ما باید آن روز را به فال نیک بگیریم.
از خوردن و خوابیدن هر گز خسته نمی شوند. هزار راه برای فرار از مسئولیت اجتماعی و گرفتن کمک از دولت دارند.
به محض کوچگترین بیماری و سردرد یا دندان دردی خود را به غشی و سپس این وظیفه دولت است که با پرداخت هزینه های گران برای این ها پرستار و دکتر و نوکر و نمی دانم تاکسی در بست بگیرد.
باز در نقطه مقابل زندگی رنج آور ما مهاجران و شکسته شدن کمر ما زیر قوانین برده داری دولت نژاد پرست کانادا.
امروز هم چون هیچ امیدی نداشتم یک خبر من را خوشحال کرد و آن سخنرانی دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل بود. (310028)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۲-۱۸ ۰۹:۱۱:۲۸
دوست عزیز.اگر آنها اینگونه اند پس چرا کشورشان جزو کشورهای توسعه یافته است؟! (310685)
 
سيد
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۷:۱۴:۳۴
سلام بر دوستان
احمدي ن‍‍ژاد استاندار منطقه ي ما بود. از نزديک مي شناسم. زماني که به جاي تقويت سازمان تامين اجتماعي و يا حتي کميته امداد او گشت علي مي گذاشت تا از فقرا به شيوه خود حمايت کند! او جزئي نگر است و اين جزء ذات مديريت اوست . تحصيل کردگاني که تصور نکرده تصديق کرده اند غالبا از او حمايت مي کنند و در اين شکي نيست . دانشگاهي که من در آن تحصيل کرده ام و غالبا افرادش هم طرفدار احمدي ن‍ژادند يک ضرب المثل علمي! دارند . آنها مي گويند در اين دانشگاه شعار علمي مسئولينش اين است : (نتيجه از ماست ،تحقيق از شما !!)يعني منتظرند ببينند که رهبري براي سال جديد چه اسمي مي گذارند تا ده ها تحقيق در فضيلت آن انجام دهند. منتظرند احمدي نژاد حرف بزنند تا آن نتيجه را با تحقيق اثبات کنند. يک دانشجوي علوم سياسي حرفهاي جوامع عربي را بدون اينکه منافع ملي آنها ، تاريخ گذشته ي مردم آنها و ارتباطشان با دولتهاي به اصطلاح دست نشانده ، نتايجي که در سايه سخنان احمدي نژاد در خصوص فروش تسليحات در بين کشور ها رخ مي دهد و... صرفا به يک سري شعارهاي (احساس غرور ، احساس عزت ، احساس قدرت و... ) مي پردازد البته در سطح همين احساس هم مي ماند. آنها پيش از اين سيد جمال را ، اقبال را ، موسي صدر را ، چمران را و... که همگي هم عاقل تر از احمدي نژاد بودند و هم دلسوز تر و هم غير متعصب تر ، تشويق کردند و لي کشوري که ضعيف است ،‌با شعار دادن نتايج را عوض نخواهد کرد . شوروي درس خوبي بود ! ولسلام (310031)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۵:۳۷:۲۶
این البته خودش فی نفسه خیلی خیلی بهتر است از دولت مصطلحا اصلاحات که رسما مرعوب شد و از گرفتن حق بازماند. احمدی نژاد اکنون \"عملا\"، حقّ ما را با اقتدار می گیرد و شما از کینه توزی متوجه نیستید. (310220)
 
داود
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۲۳:۰۳:۴۹
دوست عزيز
كدام يك از دولتها حرف از اصلاح زدند و پاي حرفشان ايستادند
كدام يك حرف از اصلاح يارانه ها زدند (چيزي كه سالها در قانون بود و كسي جرات عمل به آن را نداشت).
و كدام يك طرحي جهت مسكن (ولو درست يا غلط)، كشاورزي ، اقتصاد ، و صدها مساله گريبان گير كشور انجام دادند.
آيا جز اينست كه ايران تجربه ساختن سد سازي را با جرات ژيدا كردن و احتمال خطا در چند سد بدست آوردند.
كاش تمام دولتمردان ما بجاي آنكه بالا بنشينند و حرف زيادي بزنند اندازه ذره اي از احمدي نژاد ياد ميگرفتند. (310321)
 
نخبه جهان عجم
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۸:۰۷:۴۴
چند سوال :
چرا نخبگان عرب که لابد بر جوامعشان اثر گذارند واز حکامشان ناراضی ،شرایط یک انقلاب به سبک ایران را در کشورهای عربی به وجود نمی اورند تا به ریس جمهوری مردمی وعرب افتخار کنند
چرا اکثرنخبگان ایرانی منتقد نظام ودولتند ومثل نخبگان عرب از حرفهای ریس جمهور ذوق نمیکنند (این یک ادعا نیست وخود دولت هم به ان اذعان داشته وافتخار میکند )
ایا جهان عرب به اندازه ایران دچار سانسور اخبار وعقاید هست اگر هست چرا الجزیره ای که در ایران فیلتر است(یکی از نشانه های سانسور در ایران ) کامنت موافقان نظام ایران را به راحتی درج میکند
ایا نخبگان عرب حاضرند حکومتی دینی که در ان خوردن شراب وزنا ورقص واواز قدغن باشد وسایتهای منتقد تعطیل را در کشورشان تحمل کنند
اینکه چند عرب از سر شکم سیری به تشویق وتمجید حرف های ضد سیستمی احمدی نژاد بپردازند ،دردی از مسایل داخلی ما را دوا نمیکند ،شما هم به سبک صدا وسیماوکیهان تا زمانی نخبگان عرب وغرب وشرق را قبول دارید از خودتان تعریف کنند واگر خدای نکرده روزی وقتی جایی جایزه ای به مخالفان شما دادند رسوایشان میکنید فراموش نکنیم که همین الجزیره ای که حالا مخاطبانش اینقدر عزیز شده اند چه با اب وتاب سخنان وزیر خارجه امارات در مورد عربی بودن جزایر خلیج همیشه فارس را پخش میکرد
ما را به خیرشان(اعراب ) امیدی نیست شر مرسانند (310036)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۵:۳۹:۳۲
الجزیره در ایران فیلتر نیست.

برای کسب چنین محبوبیتی در جهان عرب، آمریکا صدها میلیارد دلار خرج کرده است و موفق نشده است. وقتی گفته می شود احمدی نژاد خودش یک رسانه است یعنی این. چندین سال تلاش رسانه ای آمریکا برای انزوای ایران به دیوار می خورد و این محبوبیت ویژه میان ملت های عرب علی الخصوص نخبگان باعث تقویت منافع ملی ماست. متاسفانه بغض و کینه ورزی به شما امکان تفکر نمی دهد. (310223)
 
yasin
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۸:۱۸:۴۰
خیلی عالی بود.من که کیف کردم
ممنون الف
درود بر دکتر احمدی نژاد (310039)
 
محمد امیری
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۸:۳۸:۲۲
قای احمدی نژاد رای دادم وبه داشتن این رئیس جمهوردلیر وشجاع افتخار می کنم (310046)
 
MH_ROOSTAEI
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۹:۰۳:۳۲
احمدي نژاد يه ويژگي خاصي داره و اون گذشتن از آبرو است براي آنچه كه بهش اعتقاد داره . مرحوم شريعتي ميگه (قريب به مضمون ) \"(غالب) آدما همواره خودشون رو در يك نمايه مردم پسند به ديگران ارائه مي دهند \" يعني خود واقعيشون رو هميشه پنهان مي كنن تا كمتر مخالف داشته باشن . جايي ديگه مرحوم بهشتي ميگه \" lمن تلخي رفتار صادقانه رو به شيريني كردار و گفتار منافقانه ترجيح مي دم \"بله قبل از ايشون در دولت هاي ديگه اينطور نبود . اينقدر حرفهاي تخريبي عليه ايشون زده شد واونهم از طرف معتمدين مردم كه سالها مسوليت داشتند مردم در يك جو التهاب قرار گرفته بودند كه بسياري از ترس بد خلقي هاي عده ديگر نظراتشون رو پنهان مي كردند ولي در حوادث بعدي اونايي كه رگه هاي از حق گرايي در وجودشون بود همه آمدند و خطشون رو جدا كرده و امروز همون معتمدين سابق هستند كه به نظر من شرمسار شده اند .(دستكم در برابر وجدان خود ) (310055)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۹:۱۲:۳۹
در مورد پدري كه به علل مختلف (ولخرجي،خوش صحبتي و...)همه محله ازش تعريف ميكنند ولي زن و بچه اش گرسنه اند و در خانه اش آسايش وجود نداره نظرتان چيست؟ (310060)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۵:۴۱:۱۷
در مورد پدری که در خونه رو می فروشه تا لوازم داخل خونه رو تامین کنه نظر شما چیه ؟

یادمان نرفته چطور تقدیم کردید انرژی هسته ای را و حالا که احمدی نژاد دلیرانه با یک تیر ده نشان می زند و هم انرژی هسته ای را می گیرد و هم منافع بین المللی و محبوبیت میان ملل عرب بعنوان یک پشتوانه دفاعی، مجرم شده است ؟ (310224)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۹:۲۲:۰۸
اين كشورهاي كوچك بزدل پاچه خوار عربي ازروي ترس جانشان اين حرفها را ميزنند وگرنه در اعماق وجودشان به حقانيت سخنان آقاي رئيس جمهوري اسلامي ايران ايمان دارند. اي امريكامارا به خير تو اميد نيست شر بپا مكن (310068)
 
منطقی
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۹:۲۶:۰۲
متاسفانه به نظر نمی رسد کاملا آگاهانه و بی غرضانه و غیر احساسی به موضوع نگاه کرده باشید.
فرض کنید شما به یک محله ای کوچ کردید که تعدادی از افراد آن چاقو کش حرفه ای هستند و بسیار تردست هم هستند .شما چگونه باید در این محل زندگی کنید آیا شما هم باید چاقو کش شوید ؟ آیا می توانید به مهارت او برسید؟ یا اول باید از گسترش آن جلوگیری کرده و همزمان برای حذف آن برنامه داشت؟
چرا آمریکا نگران ساخت یک بمب هسته ای از جانب ایران است؟ آیا 5000 بمب نمی تواند با یک بمب مقابله کند؟آیا فکر نمی کنید به خاطر احتمال استفاده از آن باشد؟ آیا بعد از استفاده از بمب هسته ای صرفا در جریان غم انگیز جنگ جهانی این عمل تکرار شد؟فقط جنگ سرد بر توسعه آن (نه استفاده از آن)صرفا جهت توازن دو قدرت دمید.اگر فرصتی برای منع گسترش و برنامه ای برای کاهش آن بوجود آمد نباید بطور مثبت و همه جانبه و با سیاستمداری این برنامه را پیش برد؟تاکید می کنم با سیاست ممداری و هشیاری. (310071)
 
saeed
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۰۹:۳۸:۵۴
او چون كلام خدا وپيامبر اسلام وحرف دل رهبري را ميزند مايه مباهات وافتخار است .بنده بسياري از سياستهاي داخلي او راهم تاييد ميكنم.دخل بعضي از مفت خورها را در آورده كه جاي تقدير دارد. (310080)
 
gasem khodae
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۰:۲۴:۳۳
این برادران عرب عاشق احمدی نزاد هستند . مدتی ایشان بروند و کشور انها را مدیریت کنند تا انها هم به قله های جهانی دست یابند (310090)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۰:۲۸:۴۵
الهم جعلني من جندك وان جندك هم القالبون وجعلني من حزبك و ان حزبك هم المفلحون وجعلني من اولياءك وان اولياءك لاخوفاعليهم ولاهم يحزنون و آقاي احمدي نژاد مصداق اين دعاي شريف مي باشد (310098)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۰:۵۳:۲۵
انقلابی صحبت کردن در خیلی جاها مفید است ولی اگر قرار است وضع دنیا هم مانند این چند سال داخل ایران همه چیز به هم بریزد خصوصا زمان انتخابات و مردم جهان هم مانند مردم ایران ندانند که به کدام سو دارند برده میشوند باید بگویم نظام کثیف فعلی حاکم بر روابط دنیا خیلی هم بد نیست . (310116)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۲۰:۰۲:۳۴
مردم ایران خوب میدانند به کی رای دادند و به کجا برده میشوند. انها به سمت اینده ای مستقل تر برده میشوند. کشوری که انرژی هسته ای دارد و قدرت دفاعی برتر منطقه است و هر روز از نفوذ بیشتری در میان محرومان برخوردار میشود. لابد اصلاحاتی ها که مملکت را دو دستی تقدیم اجنبی کردند ماراجای خوبی برده بودند! (310281)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۰:۵۹:۴۴
من هم این مطلب را امتحان کرده ام که طرفداران احمدی نژاد رای خود را نمی گویند بلکه سکوت می کنند و وقتی من در مقابل یکی دو نفر سبزک شروع به حمایت از دولت می کنم تازه به حرف می آیند. نمی دانم چرا این طور است. ولی من تا بتوانم در مقابل آن ها می ایستم. (310122)
 
يکي مثل تو
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۱:۰۹:۲۳
سلام
برام خيلي جالبه ،يه عده انگار فقط دوست دارن به وضع داخلي نق بزنن و اين همه موفقيت که معلومه هزينه هم داره رو زير سوال ببرن ...
غريبه پرستي تا کي؟؟
آب تو آسياب دشمن ريختن و طرفداري تفکرات دشمناي اين مملکت چي به بعضيا اضافه ميکنه !؟
اگه غيرت و تعصب نباشه که کار همه ما زاره!
دنبال معادلات سطحي نباشيم ... ببينيم چي حقه و به تکليفمون عمل کنيم و دشمن شناس باشيم و الا ميشيم يه ملت ذليل ...
ذلت يه ملت با تمام امکانات دنيايي اين دنيا قابل معامله نيست ... براي حفظ عزت مون بايد تا پاي جون هم قدم برداشت! و الا ما همون حيوان ناطقيم! (310126)
 
میر حسین
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۱:۱۴:۵۰
مرد بزرگ یعنی احمدی نژاد کسی به مانند ایشون مورد نقد قرار نگرفته و در کل موفق بوده (310132)
 
حسین از ژاپن
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۲:۰۳:۳۵
خداییش احمدی نژاد مرد است. در هیاهوی تبلیغاتی و جوی که رسانه های غربی در کنفرانس ایجاد کردند این احمدی نژاد شجاع است که از گفتن حق پرهیزی ندارد. خداییش اینجور جاها نشون میده که بزرگ شده مکتب امام حسینه و به دنیا نشون میده که هر چند تحریم ها، فشارهایی رو به ملت وارد میکنه ولی این ملت زیر بار ذلت و حرف زور نمیره. به عنوان یک دانشجوی دکتری، طرفدار کسی هستم که حرف حق رو میزنه. اینکه میگن احمدی نژاد در میان دانشگاهی ها طرفدار کم داره بنده مخالفم. خیلی هم طرفدار داره لیکن به قوله دوستمون که خیلی هاشون از اظهار نظر و اعلام رای خود پرهیز می کنند. به نظرم تعصب داشتن روی افراد سیاسی مانع نقد صحیح عملکردها میشه. نقدها میتونند مثبت یا منفی باشه. طرفدارهای احمدی نژاد هم باید به عملکردهاش نقد داشته باشند. نقدهای منصفانه نه متعصبانه. به امید سربلندی ایران عزیز. حسین از ژاپن (310148)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۲:۱۳:۱۵
البته در ادامه نظرقبلي بايد بگويم كه به ياد سخراني حضرت زينب كبرا (ع) در كاخ يزيد افتادم (310151)
 
قاسمي
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۲:۲۰:۲۰
اينكه كسي رابخاطر حمايت از حق مسخره كنند بي فرهنگي وبيسوادي مطلق است .دانشجو بودن وسواد داشتن به مدرك نيست .ظاهر بين نباشيد كه بيراهه ميرويد.
(صورت زيباي ظاهر هيچ نيست اي برادر سيرت زيبا بيار)
اگر تصور ميكنيد كه آقاي احمدي نژاد فقط بين طبقه متوسط طرفدار دارد اين نتيجه كوته نگري وظاهربيني افراد است .هيچ وقت طلا باگل آلود شدن گل نمي شود وكلوخ با زراندود شدن زر.عقل ومنطق مهم است نه ظاهر زيباي شيطاني. (310153)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۳:۳۱:۱۸
اعراب نسبت به اسراییل حقده حقارت دارند. در طول تاریخ نیز هرکسی حتی ادعای مبارزه علیه اسراییل داشته دور او جمع شدهاند واز او تمجید میکنند .نمونه این اظها رنظرها درمورد صدام موقعی که چند موشک به اسراییل پرتاب کرد در سایتها وروزنامه ها فراوان بود. اما ارزیابی رفتار دولتمردان هر کشوری توسط مردم ان کشور با معیار میزان تامین منافع ملی صورت میگیرد. از نظر من رفتارهای اقای احمدی نژاد ذر راستای منافع ملی مانیست. ونوعی ماجرا جویی است. شما دوستان اصولگراهم بدون توجه به عواقب این حر کتها از ایشان حمایت میکنید که قطعا باید در برابر ملت پاسخگو باشید. (310168)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۵:۴۴:۱۱
منافع ملی ما همان اسلام است. موافق و مخالف این کشور، همه سخن از پیروی از امام می گویند، و احمدی نژاد هیچ کاری نکرد جز آنکه بر مسیری که امام ساخت حرکت کرد.

و بهرحال کسب پشتوانه و محبوبیت در میان ملل همسایه و منطقه، یک موفقیت بارز و آشکار هست، شما هر مسیر و بهانه ای برای آن بچینید چیزی از موفقیت احمدی نژاد کم نخواهد شد. حمله به استکبار بین المللی و اسرائیل از میراث امام خمینی (ره) است و شرط لازم برای استقلال و توسعه ماست. و این منافع ملی و خارجی و جهانی ما را تامین می کند. (310226)
 
علي
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۴:۰۲:۰۵
آقاي دكتر احمدي نژاد بنا را بر تكليف كذاشته وبراساس دكترين اكيدسو كه شايسته هر ايراني وطن پرست مي باشد از حق كشور دفاع كرد (310175)
 
داریوش
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۱۳:۲۳:۰۵
دوست و هموطن عزیزم جناب علی آقا (31075 ) اگر لطف بفرمائید و ارتباط بین تکلیف احمدی نژاد و دکترین اکیدسو را برای من بی سواد توضیح بدهید منت دار شما خواهم بود . (310400)
 
سام
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۴:۱۷:۳۰
من هم دانشجوی مهندسی شیمی هستم واز رای دهندگان به دکتر وقبول دارم خیلی از طرفداران دکتر شجاعت دکتر رو برای ابراز نظرشون ندارن و من اینطور نیستم یعنی نمی خوام باشم. (310179)
 
علی
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۴:۳۱:۲۵
به نظر من احمدی نژاد معجونی از اصلاح طلبی و اصولگرایی است و درستش هم همین است و ما با چنین رئیس جمهوری میتوانیم در عرصه های داخلی وخارجی اهداف انقلاب را محقق کنیم (310187)
 
sara
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۵:۳۰:۰۰
من مهندس کامپیوترم و طرفدار احمدی نژاد ، البته اگر منو جزو باسوادها بدونین . (310213)
 
زنجانی
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۵:۴۳:۴۵
یاشاسین احمدی نژاد
بعضی دوستان مثل اینکه نمیدونن اینگونه صحبت در نیویورک چه جراتی میخواد
دست علی پشت و پناهت محمود جان (310225)
 
قمی
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۷:۴۰:۵۵
بنده چند وقت پیش یه جایی سخنرانی داشتم کلا 20 نفر پای سخنرانی من نشسته بودن که نصفشون سبز بودن چنان استرسی بنده رو گرفت که نگو
آخر سر هم خیلی کلی صحبت کردم و از ترس حرفهام رو نزدم

انصافا جرات احمدی نژاد داشتن و درمقابل این همه بی دین و ایمان اینطور صحبت کردن و تازه بعضی از حاضران اجلاس رو ترک کنند کار هر کسی نیست
احمدی نژاد مرد است
در ضمن اگر حمایت از احمدی نژاد بیسوادی است
با صدای بلند میگویم من بیسوادم! (310251)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۱۳:۳۶:۴۹
تروریست های فکری هستند دیگر ! (310403)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۲-۱۷ ۰۹:۵۱:۵۱
آقای قمی.دقیقا بگو کجا و در چه روزی سخنرانی کردی و چی گفتی؟ این که هر کس بیاید کامنت بذاره به دروغ بگه من سبزم من طرفدار احمدی نژادم و من کجا سخنرانی داشتم و من چند تا کتاب نوشتم و کلی گویی های قلمبه و بی سر وته! الف هم اگر به نفع احمدی نژاد بود درج کنه! (310545)
 
ابالفضل
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۷:۴۵:۴۲
تو رو خدا یه بارم که شده فراموش کنید که رییس جمهور کیه احمدی نژاد رو یادتون بره،ببینید که رییس جمهور ما فارغ از اینکه کیه،تو این اجلاس ابروی امت اسلام رو حفظ کرد و به دنیا نشون داد که ایرانیه شیعه با عزت زندگی میکنه نه با ذلت،نشون داد که فرهنگ ایران از فرهنگ عاشوراست و مکتب ما مکتب شعب ابی طالب؟هیچوقت چشامونو بروی حف نبندیم خدا پشت وپناه سربازان و خادمان اسلام (310253)
 
علی
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۷:۵۴:۰۷
با سلام به همه هموطنان
آقای دکتر احمدی نزاد قهرمانی است که برای شناخت او زمان لازم است. ای کاش قدر ایشان را بدانیم. هر چند ضعفهائی نیز داشته باشد همچنانکه هیچ انسانی بی نقص نیست. (310256)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۲-۱۷ ۰۹:۵۳:۳۵
فکر کنم تا این زمان بیاید و بگذرد و ما ایشان را بشناسیم کافر بالله و ائمه معصومین(ع) شده باشیم و اسلام قلابی ریاکار و مزور و فریبکار و قدرت طلب و خشن و سرکوبگر اندیشه ها را به جای اسلام ناب محمدی(ص) به خوردمان داده باشند! (310546)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۷:۵۴:۴۰
همه فقط حرف میزنند، همه فقط گوش میدهند،همه فقط می خوانند

همه فقط میبینند،............

هیچ کس کمی فقط کمی فکر و تفکر نمیکند. (310257)
 
ما بسیاریم
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۷:۵۵:۲۵
در ادامه کلماتی که ما آن را استفاده می کنیم ولی معنی اونا رو نمی دونیم 2کلمه دیگه هم وجود داره که من فراموش کردم بگم.
1- دانشجو
2-نخبگان
چرا دانشجو حتما باید سیاسی باشه وگرنه امل به حساب میاد؟آیا یه دانشجو اونقدر اطلاعات داره که بتونه سیاسی باشه؟آیا اصلا تو سنی هست که بتونه درست تصمیم بگیره؟و اینقدر تجربه بدست آورده که از بازیهای سسیاست سر در بیاره؟
لطفا به این مساله فکر کنید ما داریم در با استراتژی و طرح دیگران بازی می کنیم.پذیرفتیم دانشجویان در مسائل سیاسی و دیگر نماینده ملت هستند و هر چه آنها بکنند نمایی از کل جامعه نیست.در حالی که اصلا درست نیست.
نماینده جامعه کارگران کارمندان کشاورزان هستند. به بهانه دانشجویان همه سندیکاهای دیگر را نادیده و بی اهمیت گرفته اند.بنابراین حقوق مردم با خواسته دانشج هرگز به دست نخواهد آمد.

نخبگان چه کسانی هستند؟اگر قرار است آنهایی که در راس مقامات وزارتخانه ها و یا سازمانهای دولتی و حزبی هستند نخبه تلقی شوند،دیگر مفسدان و خیانتکاران که بین آنها هستند مصونیت پیدا می کنند.و چه بسا بسیاری از به اصطلاح نخبگان همان رانت خواران هستند.یا وزرای دولت های قبل که اکنون در خارج از ایران و مشغول فعالیت علیه کشور می باشند. (310258)
 
اردلان
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۸:۲۳:۵۳
من از سياست خارجي و شجاعانه احمدي نژاد راضي هستم. نبايد منتظر باشيم برامون تصميم بگيرم.
يه سخني هم با احمدي نژاد دارم آقاي رييس جمهور با همين شجاعت جلوي مفسدين اقتصادي را بگير حتي اگر به معاونت خودت منصوب شان كردي. جلوي باند بازي شان را بگير. از امثال دكتر نادران حمايت كن نه از اون آقايي كه نه فقط در مدرك دكتراش شك هست، بلكه در باندبازي اش هم ترديد وجود داره  (310266)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۱۹:۰۷:۰۴
اینجانب دانشجوی رشته کشاورزی هستم واز سخنان رئیس جمهور کشورم وموضع گیری او درقبال سیاست های آمریکا متشکرم. (310274)
 
قاسم
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۲۲:۳۵:۳۶
اجلاسي كه آقاي احمدي نژاد در آن شركت كرد به نظر من دور از شان يك رئيس جمهور بود چرا كه نمايندگان اكثر دنيا در حد معاون وزير امور خارجه بودند و فقط از كشور ميزبان وزير امور خارجه شركت كرده بود. اين نوع رفتار پوپوليستي آقاي احمدي نژاد كم كم رنگ خواهد باخت و سرنوشتي نا معلوم را براي كشور ما در بر خواهد داشت.

آقای احمدی نژاد برای بیان حق و دفاع از حقوق منو شما خودشو کوچیک کرد تا توجه مردم دنیارو به حرفهای بحقش جلب کنه آما خدا نتنها اونو کوچیک نکرد بلکه محبوب تر از قبل کرد .
ومن به داشتن چنین رارئیس جمهوری که منافع مملکتشو به هرچیز دیگه ای ترجیح میده افتخار میکنم. (310313)
 
reza
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۲۳:۰۱:۰۸
سلام دوستان عزيز،
سالن خالي بود يا نبود ؟
اينقدر سطحي فكر نكنيم ،اولين امتياز گفتن حرف حق ، راضي بودن خداوند از شخص مورد نظر به خاطر اداي تكليف مي باشد و اگر امتياز حرف حق پر بودن سالن باشد خداوند اين را به تصوير نمي كشيد كه براي حتي تا انجا بايد پيش بروي و سخن حق را بگويي حتي اگر تنها باشي چون ما به قران ايمان داريم (( قوموا لله قياما مثني و فرادي)). ديگر براي ما اهميت ندارد كه چند يهودي خبيث بيايند حرف ما را گوش كنند مهم اين است كه در تاريخ ثبت شود كه نماينده جمهوري اسلامي ازحق و حقيقت دفاع كرده. (310318)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۲۳:۰۳:۲۶
سلام حقش هست شما هم این خبر رو پوشش بدید
تشکر

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1076926 (310320)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۵ ۲۳:۱۶:۴۹
چرا امريكايي ها وقتي پاي منافع ناحق شان در ميان ميايدعلي رغم همه اختلافات با هم متحد ويك صدامي شوند ولي ما ايراني ها بر سر دفاع از منافع حق مان اختلاف داريم.در اين موقعيت حساس انتقاد از مواضع ريس جمهورعاقلانه نيست.الان موقع وحدت بر سر منافع ملي كشور است.البته فرق نميكنه كي ريس جمهور باشه.هر كي باشه بايد حمايت بشه (310323)
 
اصفهاني
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۰۰:۰۱:۵۱
شجاعت رييس جمهور احمدي نژاد در سخنراني اش غرورآفرين بود (310327)
 
محمد کاظمی
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۰۰:۲۵:۰۵
مهم اینه که کلا نظرات آقای احمدی نژاد برای اعراب که هزینه ای نداره داره؟

این چه حرفیه؟؟؟چه هزینه ای؟نکنه میترسی جنگ بشه نتونی فرار کنی یه جای امن؟؟؟؟ (310329)
 
س.ی
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۰۰:۳۶:۵۳
سلام
من دانشجوی مهندسی کامپیوتر علم و صنعت وجود چنین رئیس جمهوری را باعث سربلندی و عزت ایران عزیزمون میدونم...
آفرین بر مردانگیت... (310332)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۰۱:۵۷:۰۰
چرا سالن اینقدر خالی بود؟! تو رو خدا دیگه نگید "طرفداران حق همیشه کم بوده اند!"
شنوندگان این سخنرانی فقط حضار سالن نبودند بلکه تمام مردمی که به نحوی علاقه به اسلام و ایران دارند یا خواستار مبارزه با استکبار و صهیونیسم هستند با تمام حواس به این سخنرانی گوش می کردند حتی کسانی که فقط محض کنجکاوی می خواهند بدانند ایران چه می گوید هم این سخنرانی را گوش کردند.و همین برای ما کافی است
ما می خواهیم مردم بفهمند ما چه می گوییم وگرنه سران مستکبر یا ذلیل که گوشی برای شنیدن و دلی برای فهمیدن ندارند. (310338)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۰۹:۰۷:۲۷
ضمن تایید صحبتهای این دوستمون باید بگم که اونهایی هم که از جلسه رفتن بیرون بعدش نشستن یک بار کامل سخنرانی رو گوش کردن! (310353)
 
علی
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۱۰:۳۴:۴۹
اینها که چیزی نیست
برید در سایتهای خبری در آلمان و ببینید ملت چه طرفداری ای از احمدی نژاد میکننتد
فقط حیف که را از دولت بیرون نینداخت!!!!!

برای نمونه سایت خبری msn به زبان آلمانی

http://news.de.msn.com/politik/politik.aspx?cp-documentid=153261040 (310263)
 
صادق
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۱۰:۵۵:۲۷
وقتی پای منافع ملی ، امنیت ملی ، استقلال ، کیان نظام ، ارزش ها و آرمان هابه میان می آید همه ایرانیان غیور باید حول این محور بایستند.
برای ما آمریکا و انگل-ستان و فرانسه و دیگران فرقی ندارند آنچه برای مهم است عزت و اقتدار ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و سربلندی ملت ایران است و لاغیر.
فارغ از دیدگاه ها و وابستگی های سیاسی ، باید تاریخ را بدون قید و شرط به عنوان یک مرجع نگریست:
ازیاد نبریم دیروزی را که همین کشورها در خیابان های تهران و آبادان و کرمانشاه رژه می رفتند.
ازیاد نبریم دیروزی را که آمرکیا و انگلیس و فرانسه و آلمان وکشورهای عربی ودیگران که باتقسیم وظایف یکی اطلاعات جمع آوری میکرد، یکی پول تامین میکرد، یکی سرزمینش را دراختیار میگذاشت ، یکی نیروی انسانی میداد ، دیگری مواداولیه تسلیحات شیمیائی ، آن یکی تسلیحات و ...همه متحد شده بودند تا:
- ایران را به ایرانستان تبدیل کنند
- ایرانی شیعه را منهدم کنند
- نسل تفکر غیروابسته را منهدم کنند
- آرمان ها و ارزش های اصیل را با مشتی واژگان بی هویت رنگ باخته جابجا نمایند
نتایجش را هم همه در قالب صدها هزار شهید والامقام و جانبازان سرافراز و خرابی ها هنوز شاهدیم.
ازیاد نبریم دیروزی را که صدها گروهک با استراتژی نفوذ همین دولتهای بدنبال دمکراسی ایجاد و تسلیح شدند و ده ها هزار بیگناه و شهروند را با عملیات تروریستی به شهادت رساندند و آب از آب تکان نخورد.
ازیاد نبریم دیروزی را که همه چیزمان وارداتی و غیرمنطبق با جغرافیای ما بود و امروزی که با پایمردی و غیوری و همت مضاعف جوانان ایران اسلامی بخش اعظمی در حوزه های علوم و فیزیک و تکنولوژی نظامی و... به مرزهای باور و خودکفایی و در بسیاری موارد درحوزه علوم پزشکی به جهشی بزرگ رسیده است.
ازیاد نبریم دیروزهایی را که هضم در نظم نوین و دهکده جهانی و اقتصاد جهانی مارا عاری از هویت کرده بود و امروزی را که تازه وارد شاهراه باورهای دینی - ملی خود شده ایم.
باور کنیم که هیچ نقطه ای و هیچ کشوری و هیچ سازمانی در خارج از جغرافیای فرهنگی و مذهبی ما ، برایمان قابل اتکاء نبوده و نیست و نخواهد بود.
باور کنیم که همه بدنبال تامین منافع و استراتژی خود هستند.
باور کنیم که نظام سلطه هرگز در هیچ کشوری و در هیچ کجای جهان بدنبال ایجاد قسط و عدل و برابری نبوده و نیست و نخواهد بود.
باورکنیم که تفرقه استراتژی و هدف استراتژیک دولتهایی است که همه تاریخ بیشرمانه به ما تعرض کرده اند و تحقیر کرده اند و قوانین شرم آوری مانند کاپیتولاسیون و هزاران قرارداد ننگین را برای حفظ و تامین منافع ملی خود تحمیل کردند.
سرزمین های جداشده از کشورعزیز و مقدسمان را یاد کنیم که به دلیل بی کفایتی و وابستگی دولتها و سیاستمداران خودفروخته اجنبی پسند از مام وطن جداشدند - بحرین ، امارات ، آذربایجان و دهها شهر و....
ازیاد نبریم که پایمردی غیرتمندان و شاگردان مکتب خمینی کبیر در اقتدا به سالار شهیدان در تنها جنگ بزرگ و طولانی خود برای نخستین بار در طول یکصد سال گذشته با بذل جان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک مقدس ایران به دست بیگانگان بیفتد.
ازیاد نبریم که پس از گذشت دودهه از دوران دفاع مقدس هنوز در دشتها و کوهها بدنبال پیکر مطهر عزیزانی هستیم که با برنامه ریزی همین دولتهای سلطه جو به شهادت رسیده اند.
ازتاریخ بیاموزیم و باور کنیم کسانی که ماندند ، ماندندو کسانی که ناپایدار بودند رفتند.
مرزبندی های موجود در همه عرصه ها باور کنیم و تلاش کنیم تا هر آنچه با منافع ملی و مذهبی و امنیت شهروندی و ملی ما ناسازگار است را بدور بریزیم.
تلاش کنیم تا به پاس ایثار صدها هزار شهید و جانباز در عرصه دفاع از آرمانها و ارزشهای خود ، ارزشها و آرمانهای پایدار را با تبلیغات ناپایدار - حتی در محیط ذهنی و مجازی - عوض نکنیم.
حفظ اقتدار ایران اسلامی و پایداری ارزشها و آرمانهای مقدس مستلزم رزم و پایداری است ، بیایید پایدار باشیم و فردا را با عظمت و اقتدار برای فرزندانمان رقم بزنیم. (310369)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۱۱:۱۳:۲۹
\"جامعه جهانی فقط چند کشور مستبد نیست\" ایران فقط تهران نیست\" تهران فقط شمال شهر نیست \" . کل حرف احمدی نژاد همین مطلب بالاست خارجی و داخلی و اگر خوب بنگریم درست می گوید. (310373)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۱۲:۰۸:۲۰
چرا در مقابل کشتار مسلمانان در چین و چچن به عنوان یک مسلمان سکوت کردید؟ (310384)
 
isavi
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۱۲:۱۳:۵۰
ما در دوران سربازي كسي رو داشتيم ........... فكرنكنم كه شما به كل آمار اسامي در اهواز دسترسي داشته باشيد.
دوست عزيز
اين مطلب بنده از روي اطلاع است نه به استناد تشابه با يک دوست در سربازي!
اگر شما هم همشهري ما بوديد و ديوار نوشته‌هاي اينها رو مي‌ديد تنها مطلب را تأييد مي‌کرديد.
عده‌اي با دنباله رويي از شعارهاي زمان جنگ صدام و سلفي‌هاي نوظهور برخلاف همه خوزستاني‌هاي عزيز از عرب و فارس گرفته تا دزفولي و شوشتري و بهبهاني و لر و بختياري با عناد اسامي شهرهاي خوزستان را طور ديگري تلفظ مي‌کنند و با شعار روي ديوار تکرار مي‌کنند
کمي تو اينترنت جستجو کني متوجه ميشوي (310386)
 
ما بسیاریم
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۱۲:۱۷:۵۳
دشمن خانگی مهمتره.
اول مفسدان باید از سر راه برداشته شوند تا عدالت در داخل برقرار بشود. (310388)
 
اویس
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۱۳:۰۳:۱۰
و نرید ان نمن علی الذین استضعفو فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین (310396)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۱۳:۵۲:۵۴
فقط 9 تا کشور پاشدند و رفتند. میخام صدسال نباشن. همین که پا میشن میرن بیرون یعنی کم اوردن. یعنی میترسن. یعنی حرفهای اثرگذاری داره گفته میشه که نمی تونن توجه نکنن. یعنی عزت و قدرت ایران، وگرنه اگه رئیس جمهور انگولا بر علیه امریکا حرف بزنه این کارو میکردن (310408)
 
nafiseh
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۱۸:۳۰:۵۱


ای دلاور سرزمین شرق رئیس جمهور عزیز به تو افتخار میکنیم.

دست حق یارت (310454)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۲-۱۷ ۱۰:۵۷:۴۸
عزیزم کامنت های بالا و پایینت رو بخون بعد ببین نظر ایرانیا چیه ...
مردم به اقتدار کشورشون و نوکر سناتورای آمریکایی نبودن مسئولینشون افتخار می کنن ... اینو از متن کامنت ها نمی تونی درک کنی ؟!!! (310553)
 
نفیسه
۱۳۸۹-۰۲-۱۷ ۲۳:۳۲:۲۶


دوست خوب درست میفرمائید اما این کشور مقتدر سالها بود که نتوانسته بود اقتدارش را ثابت کند الا با لطف خدا و رهبری اقا وشجاعت رئیس جمهور وقت

خدایا کینه هایمان را به دوستی مبدل گردان (310636)
 
یک دوست
۱۳۸۹-۰۲-۱۸ ۰۱:۴۲:۵۸
سلام
من تعجب می کنم از دوستانی که نظر دادن و مثلا خارج شدن نمایندگان بعضی از کشورهای اروپایی از سالن رو ، نشانه ضعف احمدی نژاد دونستن !!!
عزیزان ، اینو بدونید و توی مغزتون فرو ببرید که کسی که منطق بلد باشه و دلیل محکمی برای ادعاهای خودش داشته باشه ، هیچ وقت سالن رو ترک نمیکنه . این ترک کردن سالن،چیزی جز ضعف در منطق و کلام و مباحثه نیست . این فرار کردنها ، شکست اونها رو باعث میشه ( که شده )
نگید چون حرف احمدی نژاد رو قبول ندارن سالن رو ترک کردن ! چون خیلی حرف خنده داریه !
هیچ وقت فرار کردن از بحث ، معنیش این نیست که من از تو بدم میاد و یا اینکه تو حرفهات دروغه ، بلکه معنیش فقط و فقط کم آوردن در برابر منطقی هست که میگه انرژی هسته ای برای همه ، سلاح هسته ای برای هیچ کس .
و من الله التوفیق . (310658)
 
امير
۱۳۸۹-۰۲-۱۸ ۰۶:۱۵:۱۵
دوستان عزيز من
بنده هم از بيسوادايي هستم كه در امريكا زندگي ميكنم و سه تا تخصص فني دارم از دانشگاههاي امريكا و به آقاي احمدي نژاد راي دادم و بهش افتخار مي كنم. سوال؟ شما دوستان جقدر از امريكا انگليس و اسرائيل مي دانيد. اين چيز هاي كه ما ديديم . اينها هيج كاري با ايران نميتونن بكنن. اينقدر تو كارشون موندن نگو.و اين سبز هاي ايران اينقدر تو خيالات خودشون گير كردن كه تبديل به قرمه سبزي شدن. زنده باد ايران. (310669)
 
غریبه
۱۳۸۹-۰۲-۱۸ ۱۳:۴۶:۳۸
تصویری که از اعراب تو اذهان افرادی ضعیف و تن پروره همونایی که صدام با پروژه ی ایران هراسی خودش رو قهرمان اون ها نشون داد و همون هایی که به قذافی افتخار می کنن.
خلاصه این افراد بی تحرک اگر تو ادعاشون صادقن حسنی مبارک رو کنترل کنن که دست تو دست نتانیاهو نذاره نمی خوان به احمدی نزاد افتخار کنن اون ها فقط خواستار جنگ ایران و آمریکان که شاید با امتیاز گیری از طرفین اندکی بیشتر راحتی پیشه کنن (310734)
 
بنده خدا
۱۳۸۹-۰۲-۱۸ ۱۷:۱۸:۱۹
منم لیسانس فلسفه با رتبه ممتازم و با افتخار به دکتر احمدی نژاد رأی دادم اما جلوی سبزا سکوت می کنم و از نظرم دفاع نمی کنم؛اما این سکوت به خاطر ترس و ضعف نیست.
تنها علتش بی فایده بودن بحث با همچین موجوداتیه و مصداق «آنست جوابش که جوابش ندهی» (310763)
 
saeed
۱۳۸۹-۰۷-۰۸ ۱۶:۴۲:۲۵
كي ديده تا بحال رسانه هاي غربي از نبود دموكراسي در حكومت پادشاهي عربستان جار وجنجال كنند. همين چند روز پيش دولت عربستان براي خريد چند تا هواپيما و تانك رده خارج F-15 , F-14, شصت ميليارد دلار به آمريكا پيشتر پرداخت كرده و تازه قرارداد ساخت نيروگاه هسته اي با آمريكا داره مي بنده. وقتي پادشاه هاي عربي با افتخار بارئساي جمهور آمريكا مشروب مي خورند معلوم است كه در آن كشور ها هر اتفاقي بيفتد منطبق با حقوق بشر و دموكراسي است و اين رسانه ها از آنها حمايت هم مي كنند. (زنده باد كشوري كه نداي مبارزه با استكبار از ان بر جهان طنين انداز شده زنده باد ايران اسلامي). (360925)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.