نظر منتشر شده
۲۰۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 265183
در حاشیه سخنان توهین آمیز اردوغان علیه ایران؛
مسبب ویرانی و بالکانیزه شدن خاورمیانه را به تهران راه ندهید
بخش خارجی الف، 11 فروردین 94
وقتی یک مقام خارجی بدیهی ترین اصول و آداب دیپلماتیک را رعایت نمی کند و تنها چند هفته قبل از سفر به تهران، از موضع طلبکارانه ایران را باعث وضعیت بحرانی خاورمیانه می داند و شان یکی از قوای مهم مملکتی و کشور را نگه نمی دارد، چه ضرورتی برای انجام این سفر وجود دارد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
سیاست های شکست خورده اردوغان در خاورمیانه که باعث بحران و ویرانی کشورهای مسلمان شده و گسترش گروه های تکفیری و تروریستی را به همراه داشته، ثمری برای آنکارا در راستای تشکیل عثمانی نوین و احیای امپراتوری نداشته است. اما این کشور به جای تجدید نظر، لفاضی های تهاجمی و خصمانه را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش الف، در شرایطی که اردوغان، رییس جمهور ترکیه، طی سخنانی شدیداللحن، بی سابقه ترین و سنگین ترین تهمت ها را نثار ایران کرد، سفر آتی خود به تهران را نیز لغو نشده دانست.

اردوغان عنوان کرده که ایران در تلاش است سلطه خود را بر منطقه خاورمیانه گسترش دهد. رئیس‌جمهور ترکیه گفته بود: «این امر واقعا قابل تحمل نیست و ایران باید این را بفهمد.» و مدعی شده بود که جمهوری اسلامی باید به تمامیت ارضی کشورهای یمن، سوریه و عراق احترام بگذارد.

در پاسخ به سخنان اولیه اردوغان، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه، از احضار کاردار این کشور خبر داد اما این واکنش باعث نشد که وی دست از سخنان توهین آمیز خود بردارد و در ادامه مواضع خصمانه خود، پا را فراتر گذاشته و اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سخنان خود را باپررویی و زبانی هتاکانه پاسخ داده و گفته: نمایندگان مجلس ایران اندازه ای نیستند که مانع سفر من به ایران شوند!

اردوغان افزوده:« این افراد تعیین نمی کنند که من به ایران سفر کنم یا نه. این که بروم یا نروم به ما مربوط می شود. ما هستیم که در این باره تصمیم می گیریم. برنامه سفر من به ایران به قوت خود باقیست ولی امور یمن را نیز دنبال می کنیم. تحولات یمن برای ما بسیار مهم است. تصمیمات ما متناسب با تحولاتی خواهد بود که در آنجا روی می دهد.»

گفتنی است اردوغان و حزب عدالت و توسعه که روزگاری در پی این بودند تا رویاهای خود را با پیوستن به اتحادیه اروپا محقق سازند با پس زدن ترکیه توسط کشورهای اروپایی تلاش نمود تا به قهرمان و الگوی دموکراسی در منطقه و کشورهای اسلامی تبدیل شود، بنابراین مبنای سیاست خارجی خود را بر پایه تنش صفر با همسایگان بنا نهادند اما به واسطه فرقه گرایی اخوانی در حال حاضر علاوه بر خرابی و ویرانی منطقه با مشکلات و معضلات فراوانی مواجه شده اند؛ چرا که پس از شکست در قمار سوریه، در حوزه سیاست داخلی نیز با چالش های فروانی روبه رو شده اند.

حال سوالی که باید پرسید این است وقتی یک مقام خارجی بدیهی ترین اصول و آداب دیپلماتیک را رعایت نمی کند و تنها چند هفته قبل از سفر به تهران، از موضع طلبکارانه ایران را باعث وضعیت بحرانی خاورمیانه می داند و شان یکی از قوای مهم مملکتی و کشور را نگه نمی دارد، چه ضرورتی برای انجام این سفر وجود دارد. از آن مهم تر آیا با چنین سخنانی، انتظار گفت و گو و تعامل توام با احترام برای رسیدن به نتیجه ای در راستای کاستن از آلام مسلمانان توقعی به جا خواهد بود.

در نهایت باید گفت این انتظار از ریاست مجلس شورای اسلامی، دولت یازدهم و وزارت خارجه است که برای حفظ اعتبار و جایگاه ایران اسلامی، برای فردی که سیاست هایش، طی چند سال اخیر باعث کشته و آواره شدن ده ها هزار مسلمان شده، فرش قرمز پهن نکنند تا گستاختر نشود.
 
فرید
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۳۴:۲۵
امیدوارم همون هایی که حمله کردن به جناب آقای مطهری و ... اینبار هم از خجالت آقای اردوغان در بیان ! امیدوارم مقامات دولت از ورود آقای اردوغان به کشور جلوگیری کنند (2775635) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۵۰:۵۸
بعد از تضعیف تمدن غرب ترکیه که در رویای غربی شدن و چسبیدن به اتحادیه اروپا بود یکدفعه به یاد نو عثمانی گری و تسلط بر خاورمیانه و تشکیل امپراطوری عثمانی افتاد. این ل..... هم داعش رو به جان عراق و سوریه انداخت. مداخلات ... این فرد در خاورمیانه و قفقاز و ایران غیر قابل چشم پوشی است. (2775995) (alef-11)
 
میثم
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۳۸:۳۴
یادتون باشه ترکیه(والبته برزیل هم) به رغم 12کشور (چین، ژاپن،بسنی،اوگاندا،مکزیک،نیجریه،گابون،اتریش، روسیه، فرانسه ،انگلیس، آمریکا )در شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه ی 1929 در سال 2010که شدیدترین تحریم های اقتصادی رو بر علیه ما وضع میکردمخالفت کرد.لبنان عزیز هم! رای ممتنع داد.این کم چیزی نیست.ترکیه برادر ماست ما نباید با ترکیه اصطکاک داشته باشیم ما بقدر کافی دشمن داریم. این به ضرر ماست که سفر اردوغان رو لغو کنیم.اگه سفر رو لغو کنیم خودمون رو منزوی تر کردیم در جهان اسلام. (2776105) (alef-11)
 
آراز
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۰:۵۴:۲۵
احسنت.آفرین (2776831) (alef-11)
 
جواب میثم
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۱:۰۸:۰۰
میثم خوش فکرم آیا می دانی در خاورمیانه دولت ترکیه بهترین روابط را با اسرائیل دارد؟ترکیه نقش اسب تروآ را بازی می کند.مواظب دشمن دوست باشید.داعش را چه کسی پشتیبانی می کند؟پانترکهای تجزیه طلب ایران را چه کسی پشتیبانی می کند؟تروریستهای سوریه را چه کسی پشتیبانی می کند؟حمله عربستان به یمن را چه کسی حمایت می کند؟بعضی دوستان از دشمنان هم دشمنترند.ترکیه عاشق چشم و ابروی ما ایرانیان نیست سفرش به ایران برای این است که راههائی برای واردات کالاهای ترک به ایران باز کند به قیمت ورشکستکی تولیدی های ایران. (2776856) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۰:۱۱:۳۲
هیچ کشوری عاشق چشم و ابروی ما ایرانیا نیستند بعدشم قرار نیست همه مثل ما فکر کنن و با هر کسی که ما رابطه نداریم، رابطه نداشته باشن
به قول قدیمیا انگشت های یک دست با هم برابر نیستند (2777107) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۲:۲۳:۲۷
بگذارید دلواپسان مثل 8سال وعربستان ترکیه را هم دشمن کنند (2776971) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۳:۱۰:۰۰
1929 میشه 80 سال پیش! از اون زمان تا حالا کلی چیزها فرق کرده! اون زمان کشوری به نام شوروی وجود داشت حالا نیست! اون زمان ایران زیر چکمه های رضاخان قلدر بود و ترکیه زیر چکمه آتاتورک که خیلی به هم نون قرض میدادند و...! الان سال 2015 هست نه 1929! روابط با کشورها مثل اعتقادات یا روابط ریاضی ثابت نیست با گذشت زمان تغییر میکنه! (2777023) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۲:۵۹:۳۲
مجید جان دلبندم منظور قطعنامه 1929 است. (2777202) (alef-11)
 
محمدجان
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۷:۰۳:۴۶
آقا خداوکیلی حداقل وقتی میخوای در مورد مطلبی نظر بذاری، با دقت بخونش‏!‏ قرارداد 1929شورای امنیت سازمان ملل؛اگه اینطوریه قراداد598 هم تو سال 598 تصویب شده؟خوبه بنده خدا خودش گفته سال 2010تصویب شده‏!‏ در این باره هم به نظر من احمدی نژاد یه سری ساخت و پاخت هایی باهاشون کرده بود‏!‏ اون عکس های سه تایی احمدی نژاد و اردوغان و رئیس جمهور برزیل رو که یادتون هست؟‏!‏ (2777276) (alef-11)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۹:۴۵:۳۳
دوست عزیز قطعنامه 1929 بوده نه سال 1929 !!!
بهتره اول مطلب را بدرستی بخوانیم وبعد در صدد پاسخگویی بر آییم
قطعنامه 1929 بوده که در سال 2010 تصویب شده و دوستان خوب ما یعنی چین و روسیه علیه ما رای دادن ولبنان هم ممتنع داده و البته دشمن ما ترکیه رای مخالف داده !!! (2777408) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۰:۱۵:۳۰
قطعنامه ی 1929 در سال 2010 (2777441) (alef-11)
 
الهام
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۴:۵۷:۱۰
جناب میثم خان!!
منزوی تر؟؟؟؟؟؟؟
الان ما در منطقه منزوی هستیم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لابد برای همینه که دائم دارن تو رسانه هاشون مردم سایر کشورهای منطقه رو از نفوذ بیش از حد ایران با عنوان دروغین امپراطوری پارس می ترسونن. نه؟؟
یعنی شماها دیگه واقعا چه جور آدم هایی هستید، با این سطح تحلیل تون! (2777834) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۵۱:۰۳
به نظرتون بهتر نیست بجای این کارها وزارت خارجه رو تعطیل کنیم و رسما به همه کشورهای دنیا اعلان جنگ کنیم و خیال شما رو راحت کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2775996) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۰:۰۳:۵۵
آخه طوری که شما می گین ما باید به هر کشوری سر تعظیم فروی آوریم که جنگ نکنیم و هر چی دلش بخواد به کشور بگه!!!!نه به اون شوری شور نه به این بی نمکی!!!!!! (2776712) (alef-11)
 
نیکخواه
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۳:۲۸:۴۸
ما باید اول به قدرت منطقه ای و در داخل به وفاق ملی برسیم . در حال حاضر قدرتمان فقط در حرف است ولی در عمل طوری رفتار کرده ایم که هر کشور کوچک و بزرگی به خود اجازه میدهد هر طور خواست با ما رفتار کند . برای رسیدن به قدرت باید از انزوای کنونی خارج شویم و دیپلماسی منطقی و معقول در روابط بین الملل داشته باشیم . در داخل هم وقتی یک نماینده مجلس در مجلس و بیرون آن در مقام اظهار نظر با برخورد فیزیکی مواجه میشود وبرخورد قاطعی صورت نمیگیرد جایگاه نهاد قانونگذاری کشور پایین می آید. سایت محترم الف لطفا" چاپ کن (2777051) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۱:۲۹:۲۵
سر تعظیم چیه؟ حرف زده تو هم حرف بزن. جوابش رو بده. راه ندادن و قهر کردن شد راه حل آخه؟ (2777563) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۱:۲۷:۳۱
حتی با فحش بهمون (2776887) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۲:۱۱:۳۴
آقای اردوغان باز اشتباه کردید; اتفاقا شما در سطح آقای رسایی هستید...!؟ (2776956) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۵:۰۴:۰۳
تو هم در سطح اریل شارون هستی (2777841) (alef-11)
 
زکریا
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۳۹:۴۱
اردوغان انسان قوی وسیاستمداری است وطرف مقابلش رامی شناسد ضمناجناب دکترروحانی ریاست محترم جمهوردرسطح اردوغان هست..میخوای حرف حق راقبول کنی یانکنی.آنچه شرط بلاغست به تومیگویم... خواه ازسخنم پندبگیرخواه ملال
الف جان نظرات همه کاربرانت رامنتشرکن (2776113) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۶:۰۳:۳۲
چرا بايد به خاطر اظهارنظر يك نماينده مجلس روابط ما با يك كشور خراب بشه؟
اصلا مگر مجلس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نداره كه اقاي توكلي مياد به تنهايي در اين مورد اظهارنظر ميكنه؟
مگر اقاي توكلي مسئول دعوت از سران كشورها يا لغو دعوت انهاست؟
واقعا از اقدامات نسنجيده ي اين نماينده هاي مجلس به ستوه امدم.هيچ هنري به جز تخريب منافع ملي نداريد. (2776177) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۷:۱۵:۱۱
حمله اوباش به مطهری را محکوم می کنیم (2776294) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۰:۲۳:۰۸
ما هیچ وقت دنبال تنش نبودیم.فقط یه جمله یا اظهار نظر پیدا کنید که ایران نسبت به ترکیه حمله کرده باشه.این اقا از این عصبانیه که سیاستهاش در منطقه شکست خورده.برادر عزیز منافع ملی در کرنش و سکوت در برابر یاوه گوییهای هر کس و ناکسی نیست.هیچجای دنیا مسئول یه کشور قبل ازسفرش به کشور میزبان حمله نمیکنه اتفاقا منافع ملی ایجاب میکنه در برابر بهره برداریهای سیاسی که این اقا میخواد از سفرش بکنه ممانعت کنم.جلوگیری از تنش به هر قیمتی درست نیست اگه قرار بود بااین استدلالهای بی پایه منافع ملی رو حفظ کنیم باید همون سال 59 کشور رو دو دستی تحویل صدام حسین میدادیم چون برخورد با متجاوز خودش سخت ترین نوع تنشه.یادمون باشه گاهی تجاوز نظامیه گاهی سیاسیه گاه اقتصادیه گاه فرهنگیه. خوبه در تقابل هتاک و هتک شونده طرف هتک شونده رو بگیریم (2777114) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۵:۰۴:۵۸
اینم یکی از برنامه های خودش بود واسه اینکه دوره بعد هم رای بیاره (2777842) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۷:۱۷:۱۹
این روش را 30 ساله که داریم استفاده میکنیم، فایده اش چی بوده؟ (2776300) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۹:۰۴:۳۶
ارازل و اوباش همه جا هستند (2776507) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۰:۲۱:۵۸
میخوان با این کارها باعث بشین مردم ایران بی فرهنگ و بدور از تمدن نشون داده بشن؟ (2776760) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۳۷:۰۰
می خواهید با تمامی دنیا دعوا راه بیاندازید؟ تا چند سال پیش ترکیه و نخست وزیر بسیار خوب بودند حالا بد شدند؟ چرا تمامی اظهارات ما واکنشی و تهاجمی است؟ بد نیست اندکی هم منافع ملی را در نظر بگیریم و آرامش را در کشور به ارمغان آوریم (2775639) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۴۰:۴۴
عجب نظر شاهکاری ؟!
طبق نظر شما ، برای اینکه با هیچ کشوری دعوا نداشته باشیم باید خلیج فارس را بکنیم خلیج عربی ، جزایر سه گانه را هم بدیم به امارات ، تازه با این تفسیر جالب شما از منافع ملی زمان جنگ هم همان اوایل خوب بود خوزستان را میدادیم به صدام که جنگ بخوابه؟!!! نه ؟!
اختلاف ما با ترکیه تازگی ندارد . البته قبل از حوادث سوریه کم تر بود ولی هنوز هم این اسلامگرایان خیلی بهتر از لائیک ها هستند و حداقل در جامعه سوریه مسلمانان آزادی بیشتری پیدا کرده اند اما دلیل نمی شود که اگر مواضع غلطی داشتند مقابلشان موضع نگیریم.
آقای ظریف و روحانی ! خواهشا اردوغان را به ایران راه ندهید ! خصوصا اینکه بعد از آن حرف ها تاکید کرده که به ایران می آید ! (2775969) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۰۴:۲۳
1 روز میگید مرگ بر امریکا
فردا مرگ بر انگلیس
پس فردا مرگ بر ترکیه
مرگ بر فرانسه و عربستان و پاکستان ..
و.....
جمع کنیدئ بابا همه دنیا بدن فقط شما خوبید ! (2776026) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۵:۰۷:۱۳
نه فقط تو خوبی و حامیانتون (2777844) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۲۹:۳۵
30 سال پیش لانه جاسوسی گرفتن امریکا هنوز به سفیر ما به خاطر اون جریان ویزا نمی ده . حالا اقای اردوغان گفته ایران جای داعش می گیره این ها با لغو یک سفر مخالفت می کنند . (2776083) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۵:۰۸:۲۰
اون آمریکا نه وزلرات خارجه جمهوری اسلامی سیاست قهقهه جرات همچین کاری نداره (2777845) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۲۲:۱۴:۴۶
مقصودت "سفارت " هست...خاک ان کشور در کشور ثالث...من جای امریکا بودم ویزا میدادم و بعد بخاطر تجاوزش بخاک کشورم محاکمش میکردم ..امریکا شل اومد ویزا نداد (2778336) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۳۰:۱۰
کدوم ملتی با نشون دادن چهره خواری و ذلت در عرصه بین المللی براب خود قدرتی کسب کرده است . (2776085) (alef-11)
 
نظر شاهکار
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۷:۲۲:۳۰
دوست عزیز؛ به خاطر یک اظهار نظر که با کشوری دعوا راه نمی اندازند. صحبت من هم دقیقاً منافع ملی است. شما بحث جنگ کردید، اما این جنگ نیست. حداکثر یک اظهار نظر تند است. پاسخ اظهار نظر، باید اظهار نظر باشد نه تقابل. بد نیست اندکی از کشورهای دیگر نیز درس بگیریم. رابطه چین با آمریکا را ملاحظه نمایید که پر از جنگ لفظی است. اما درگیری، قهر، بستن روابط دیپلماتیک، همدیگر را راه ندادن و ... وجود ندارد بلکه به خصوص چین شدیداً از بازار آمریکا بهره می برد و اقتصاد خود را تقویت می کند.
همیشه واکنش سریع و ضربتی به اتفاقات جاری راه حل مناسبی نیست. اندکی تفکر لازم است که تبعات هر واکنشی را شناسایی کنیم و بعد دست به اقدام بزنیم!
با تشکر، همان صاحب نظر شاهکار. (2776307) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۰:۰۴:۴۲
آنچه که مشترک است منافع ملی است . روسری سر کردن خانمها در ترکیه به ما ربطی نداشت که برایش هلهله کردیم و از اردوغان تشکر کردیم . حالا منافع ملی ایجاب می کند که حتی الامکان جلوی تنش را بگیریم . (2776717) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۵:۱۰:۰۷
میریم میافتیم به خاکش با خواهش و التماس اگر نیومد با کتک میاریمش و از تشکر می کنیم اینجوری خوب (2777847) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۲۷:۳۱
اگه به شما ها بود الان به صدام باید می گفتیم اق دایی. (2776077) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۱:۲۹:۱۸
این ها فقط منافع ملی رو میبینند و دیگر هیچ .... بنابراین سیاست اینها یعنی هدف وسیله رو توجیه میکنه .... (2776890) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۳:۱۶:۰۹
جالبه اینایی که میگن میخواین با همه دنیا دعوا راه بندازین خودشون طرفدار رابطه با آمریکایی هستن که در 70 گذشته 50 لشکرکشی بزرگ و کوچیک به سرتاسر دنیا داشته! از عراق و افغانستان گرفته تا صربستان و سومالی! (2777031) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۵:۰۵:۵۵
میخوای یک هدیه بهش بدیم و ازش تشکر کنیم یا اینکه ازش عذر خواهی کنیم (2777843) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۳۹:۳۴
مسئولان اجازه ندن کسی که به ملت بزرگ ایران توهین کرده وارد کشور بشه (2775643) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۵۳:۴۵
نگویید "به ملت ایران توهین کرده" چون این کار را نکرده است. کدام قسمت حرفش "توهین" به "ملت ایران" است. منطقی صحبت کنید.

ایشان به "سیاست های دولت ایران" اعتراض داشته و ادعاهایی درباره این سیاست ها مطرح کرده. اگر از دید من و شما این ادعاها، باطل است، ..... باید دلیل بیاوریم که این سیاست ها درست بوده است. (2776004) (alef-11)
 
علی رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۹:۴۲:۰۸
دولت ایران ملت ایران هستند اگرچه ممکن است من منتقد دولت باشم امابه بیگانگان اجازه توهین نمیدهم ولزومی ندارد برای شما که قصدتفرقه داریدو یک بیگانه را ترجیح می دهیددلیل بیاوریم! (2776649) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۰:۰۷:۵۷
نه بابا! پس شما وقتی که میگید مرگ بر آمریکا منظورتان مرگ بر مردم امریکا است؟ چرا هر جا که به منافع خودتان است همه چی را تعقییر میدهید. (2777433) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۲۲:۰۹:۵۰
چطور موقعی که فحش بامریکا میدهید میگید مقصود دولت امریکاست ولی اینجا دولت و ملت یکی شدند؟ شما کی هستی که به بیگانگان اجازه حرف زدن نمیدی..چه توهینی کرده..؟ (2778334) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۵:۱۲:۱۶
اونوقت این دولت ملت انتخاب نکردن این دولت جزیی از این ملت نیست این که دیگه کدخدا نیست واسه هر کاریش آسمون ریسمون به هم ببافید و توجیه کنید به ایران و ایرانی توهین کرده توهین این نیست که فحش ناموسی بده (2777850) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۷:۰۳:۰۶
چرا همه چیز رو سرو ته جلوه میدید...کی به ملت بزرگ ایران توهین کرده؟با کدوم سخنش؟حالا به دیپلماتیک یا غیر دیپلماتیک بودن حرفاش کاری نداریم ولی توهینی توی حرفاش به ملت ایران من نمیبینم.و البته اونهایی که توهین کردند و ما دیدیم حالا خیلی رابطه خوبی هم با ما دارن.من یادمه توی جام ملتهای غرب آسیا وقتی توی لبنان با عراق مسابقه داشتیم همون لبنانیهای عزیز انواع و اقسام ناسزاها رو نثار تیم ما کردند و 90 دقیقه بدون خستگی تیم عراق را تشویق کردند.یا چه قدر فلسطینی و لبنانی توجنگ با عراق اسیر شدند. (2776269) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۴۰:۴۵
موافق نیستم. قطع ارتباط راه حل مناسبی نیست. فکر می کنم شیوه پیامبر در مقابل کفار قریش هم قطع ارتباط نبود بله صلح حدیبیه نتیجه مذاکره بود در نهایت موجب فتح مکه. (2775645) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۴۶:۱۰
عزیزم چه ربطی داره؟!
اولا کسی نگفته کلا قطع ارتباط کنیم ! فقط باید جواب این توهین ها داده شود. معنی نداره طرف اینطوری حرف می زنه بعدش هم نه تنها معذرت خواهی نمی کنه بلکه میگه هفته بعد حتما میام ایران!!!
پیغمبر در تمام توافقاتش ، مادامی به توافق پایبند بود که طرف مقابل پایبند باشد . قرآن هم میگه "فماستقاموا لکم فاستقیموا لهم". (2775981) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۵۶:۴۶
یادت باشه اون ی ترک عثمانیه ته فکرش میخواد سلطان سلیمان باشه (2776011) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۵۹:۴۵
سلطان سلیمان کیه؟! نکنه سریال زیاد میبینی برادر (2776170) (alef-13)
 
آراز
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۰:۵۷:۲۵
نه پس میخواد کوروش باشه.جمع کن بابا (2776835) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۲:۴۷:۴۷
نه بابا آراز جان بوبکر داعشی است . (2776995) (alef-11)
 
امین
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۵۵:۳۳
منم میگم وزارت امور خارجه باید موضع گیری کنه,کما اینکه کرده و کاردار ترکیه رو احضار کرده...اما از یه جهتم قابل تامله حرفای اردوغان...مثلا گفته زمان احمدی نژاد اقای فیروزابادی یه حرفی میزده بعد احمدی نژاد میگفته اینا نظرات شخصیشونه و نظر دولت ایران نیس...نظامی ها باید کار خوشون رو بکنن سیاست مدارا هم کار خودشونو...از قدیم گفتن اشپز که دو تا شد غذا یا شور میشه یا بی نمک...حکایت کشور ما همینه (2776159) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۸:۵۳:۱۳
اقای ظریف چند روز پیش جواب کوبنده ولی دیپلماتیک دادند دنبال دعوا می گردید اون یه مسله دیگه است!!. (2776469) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۱:۴۱:۵۶
منظورت مسئله است دیگه (2776912) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۵:۰۳:۰۲
کوبنده و ظریف :)) (2777840) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۵:۱۳:۲۷
آخه مهندس پرفسور صلح حدیبیه چه ربطی به این داره چرا همه چی توجیه می کنید (2777851) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۴۴:۰۹
یکی ضرر های کشوری مثل ایران...ندانستن دوست و دشمن است این ... حداقل چندین تن از مردم ایران به واسطه حایتش از تکفیریها بشهادت رسانده را نمی توانیم به ایران راه ندهیم رابطه با این اقا برای هر مسلمانی حرام است ولی احتالا ایشون دیدارهای بسیار ...با مقامات بلند پایه ایران خواهند داشت و روی دریای خون مردم خاورمیانه .. ... پایکوبی خواهند کرد وقتی که سائل سیاسی پیش می اید مذهب و کربلا و زینب و ... همه فراموش می شوند ولی اکثریت مطلق پیش از 68درصدی مردم این اقا را.. بالفطره می دانند که هدفش نابود کردن تفکر شیعه است (2775652) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۷:۳۵:۵۹
حتما به یک روانپزشک مراجعه کن. بدبینی و کینه و خشونت سراسر روحت رو اشغال کرده (2776332) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۰:۱۱:۲۸
واقعا آدم دلش میسوزد. این بیچاره خیلی وضعش خرابه. من فکر کنم از دکتر گذشته باید ببرند تیمارستان. (2777435) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۰:۴۲:۱۲
اینهمه آقای قرائتی برای سواد زحمت کشید تو کجا بودی؟ (2776811) (alef-11)
 
jonica2009
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۴۶:۲۶
قطعا باید برا یکبار هم که شده باید جلوی توهین افراد مختلف به کشورمون ایران رو گرفت و از سفر ایشون به کشور خودداری کرد (2775655) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۰۶:۳۵
اونا هم همینو می خوان همه کشورهای منطقه به روش های مختلف می خواهند این توافق را بهم بزنن (2775894) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۴۷:۱۲
شما فکر میکنید اردوغان چگونه به حکومت رسید فقط با حمایت مادی عربستان و حالا چاره ای جز...ندارد. این همان اردوغانی است که حکومت مصر را غیر قانونی میدانست ولی حالا با یک حکومت غیرقانونی علیه مردم بی دفاع یمن متحد شده چرا؟ خوب واضح است پولی که عربستان در مدت گرانی نفت عربستان پس انداز کرده هر ...... وا میدارد (2775657) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۴۷:۱۳
به نظرم نباید الکی اظهار نظر کنیم ٰ برای جمله اولت مدرک ٔ سندی دارید یا همون جوری گفتی !چون تا آنجا که یادم بعد از پیروزی حزب اردوغان ٰ احزاب شکست خورده این چنین ایشان را متهم نکردند و به ایشان تبریک گفتند ! (2775985) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۴۸:۲۸
با این کار دشمنی و کدورت میان کشورهای همسایه بیشتر می شود
باید با منطق ایرانی با حاکمان عثمانی برخورد کرد
مهربان توسی (2775662) (alef-11)
 
سعيد روشن
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۴۸:۲۹
يادمه زماني كه از وقايع مصر صحبت ميشد تحليلگران داخلي ان را بهاراسلامي خواندند واز اخوان المسلمين حمايت تبليغاتي كردند حالا اردغان هم يكي از همان ياران ديروز اين تحليلگران داخلي است چرا به لايه اخواني بودن او با طعنه اشاره مي كنيد اشكال در ماست كه درسياسيت خارجي سريع دنبال يارگيري ميرويم (2775663) (alef-11)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۴۹:۳۷
ترکیه همسایه ماست و سوتفاهم ها باید با گفتگو حل شود نه با شعار، مجلس و احمدی نژاد که ترکیه را مرکز گفتگو های هسته ای کردند با ایجاد اجماع جهانی علیه ایران مسول تمام زیاده خواهی ها ی دیگر کشورها از ایران هستند و زمان شعارهای احساسی گذشته است (2775664) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۲:۰۱
قطع ارتباط با ترکیه باعث تحریک این کشور و سوق داده شدن دولتمردان آن به سوی تندروی می شود. اما اگر ارتباط وجود داشته باشد این احتمال وجود دارد که گفتگوهای پشت پرده بتواند در کاهش رفتارهای نادرست ترکیه موثر واقع شود.
به طور کلی قطع ارتباط هیچ مشکلی را حل نمی کند. (2775671) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۲:۱۱
جالب است که تندروهای ترکیه هم همین نظر شما را دارند! (2775674) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۵:۰۹
در عالم ديپلماسي قهر كردن با ديگران مخصوصا همسايگان ذي نفوذ فايده اي ندارد بلكه بايد با أقدامات هوشمندانه جواب اين لفاظي ها(نه لفاضي ها) رو داد (2775681) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۵:۲۰
مبادلات تجاری با ترکیه میبایست در حد رفع نیازهای اولیه باشد،یعنی کلا سالیانه یکی دو میلیارد،که انشاالله با انجام توافق هسته ای ورفع تحریمها به صفر برسد.ترکیه به لطف جنگ و تحریمهای ایران به این وضعیت رسیده.سال 1981 و 1982 چهار بار به ترکیه رفتم.کارمند بانک یه تیکه نون مثل نون شیرمال خودمون بعنوان نهار میخورد.و میگفت توانایی بیشتر از این را ندارد.فساد و فحشا بیداد میکرد.وسایل منزل مثل مبل و تلویزیون و تخت و اجاق و.....از جمع آوری وسایل مستعمل و دورریز آلمانی ها بود که ترکها با کامیون به ترکیه میآوردند.کل صنعتشون هم کپی برداری جزء به جزء کالاهای آلمانی بود.در صورت برداشته شدن تحریمها،کل این پروسه 30 ساله را ما میتونیم در 3 سال طی کنیم،بخاطر اینکه زیرساختها ، نیروی انسانی و منابع لازم وجود دارد.حالا چه اصراری هست که مسئولین دائما در فکر توسعه تجارت (تا مرز 30 میلیارددلار) با ترکیه هستند،نمیدانم... (2775682) (alef-11)
 
آراز
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۱:۰۱:۵۷
دوست عزیز الان چطور ما که رفتیم ترکیه این چیزارو ندیدیم.نه این که تو ایران همه چیز خوبه همه هر روز چلوکباب میخورن (2776848) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۲:۴۹:۴۷
آراز جان قبلا گفتم , رجب آب دوغان شاگرد ابوبکر بغدادیه . (2776996) (alef-11)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۶:۰۲:۲۴
چطور این حرف رو میزنی ما می تونیم 3 ساله راه 30 ساله رو بریم (2777239) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۶:۳۰:۱۷
تا حالا فکر کردی چه شد که آنها با منابع بسیار کمتر از ایران توانستند ظرف این ۳۰ سال بقول تو به همینجا برسند ولی ما عقبگرد کردیم؟

مشود لطفا بگویید چرا فکر میکنید ما میتوانیم ظرف ۳ سال راه ۳۰ ساله آنها را طی کنیم؟ (2778731) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۵:۴۷
پس از شکست اسراییل از حزب الله در جنگ 33 روزه تصمیم کشورهای (2775684) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۵:۵۵
اون برادرانی که در قضیه حمله به آقای مطهری دستگیر و یا محکوم شده اند را ... تا ....مردمی به محض ورود اردوغان به تهران به ماشین ایشان گوجه فرنگی له شده پرتاب کنند و در این گیر و دار مذاکره یک دردسر دیگر برای کشور درست بشه.اینطوری خوبه آقای نگارنده؟ اصلا انسان همیشه باید واسه خودش تو منطقه دشمن درست کنه. (2775686) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۶:۴۷
چیزی که نمیدونی اظهارنظر نکن لطفا (2775688) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۹:۲۸
این ...ارزش حضور در ایران را ندارد همانگونه که قاتل صبرا وشتیلا ارزش سیاسی در جهان اسلام وایران ندارد این ... آمریکاو صهیونیستها نیز ارزشی برای جبهه مقاوت نباید داشته باشد بگذارید وارد فرودگاه ایران شود وبا ت.... تا بداند خون مسلمانان سوریه وعراق ومصر ویمن وترکیه برای ما ایرانیان ارزش دارد و از مسلمانان و مظلومان جهان طبق دیگاههای امام راحل ومقام معظم رهبری دفاع خواهیم کرد-هرگز نگذارید از هواپیما پیاده شود- (2775697) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۹:۳۹
از قدیم گفتن صد تا دوست کمه یک دشمن زیاد.

ما باید تا جای ممکن با همه کشورها رابطه خوبی داشته باشیم بویژه با کشورهای همسایه. داشتن رابطه بد با کشورهای همسایه برای امنیت ملی ما خوب نیست. بویژه آنکه استانهای مرزی با کشورهای همسایه رابطه نزدیک فرهنگی و نژادی دارند.

به نظر من باید استراتژی ایران در روابط خارجی تغییر کنه و دشمن تراشی رو کنار بگذاریم و تا جای ممکن دوست و متحد پیدا کنیم. تا چند سال پیش ما رابطه خوبی با ترکیه و کشورهای عربی داشتیم ولی حالا همه بر علیه ما متحد شدن.

آمریکا که بزرگترین قدرت اقتصادی و نظامی و فرهنگی و علمی رو در جهان داره سعی میکنه تا میتونه متحد و دوست پیدا کنه. با اینهمه متحد و دوست از اروپا و آسیا و کشورهای عربی و غیره سعی میکنه با کوبا که دشمن دیرینه بوده رابطه خوبی داشته باشه یا به تازگی با میانمار رابطه ش رو خوب کرده. اما ما فقط چسبیدیم به چین و روسیه که حتی دوست ما هم حساب نمیشن و فقط دشمن رسمی ما نیستن ولی حتی علنا به قطعنامه های شورای امنیت علیه ما رای دادن. (2775698) (alef-11)
 
یک اصفهانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۰۱:۰۱
به نظر شما اگر هر کس نظرش با نظر کشور ما متفاوت بود را به کشور راه ندهیم اونوقت بهتر نیست کلا دیوار دور کشور احداث کنیم و به راه هشت ساله دولت فخیمه استاد محمود برگردیم. (2775701) (alef-11)
 
مهرداد
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۲:۰۰:۴۷
اختلاف نظر با توهین کردن فرق می کنه. عجیبه که چیز به این واضحی رو برخی ها نمی فهمند! (2777169) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۰۲:۰۳
دور شدن از اردوغان چه نتيجه اي خواهد داشت ؟
آيا رابطه ما با تركيه را به همانجايي نخواهد رساند كه امروز با عربستان داريم ؟

اتفاقا" بايد تركيه را به هر نحو ممكن از اعراب دور كرد .
و اينكار با اخم كردن امكان پذير نيست .

هرچند لازم به ذكر است كه تجربه محمد مرسي در مصر و اردوغان در تركيه نشان داد بايد در سياست هاي خود دقت بيشتري داشته باشيم .
مسلما"‌ سياست لائيك ها كه تنها آرزويشان پيوستن به اتحاديه اروپا بود براي ما كم خطر تر از تركيه امروز بود .

اين موضوع نشان مي دهد مسائل كلان بين المللي بيسيار عميقتر از ظواهر است (2775703) (alef-11)
 
هم وطن
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۰۲:۰۵
سلام، عزیزان هم وطن، یه کمی سعه صدر داشته باشید. اگه اردوغان علیه ایران چیزی گفته حتما در سفر به ایران توضیح خواهد داد. با اینگونه مسایل باید با اعتدال و تدبیر برخورد کرد .هر گونه برخورد احساسی به ضرر ما خواهد بود. و این به روابط دیپلماتیک ما در سطح بین المللی آسیب خواهد رساند.متاسفانه دلواپسان مغرض و تندروهای وطنی به این کارها مبادرت می کنند که هدفشان خدشه دار کردن اعتبار نظام در سطح بین المللی و شکست مذاکرات اخیر هسته ای است. (2775704) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۰۴:۵۰
قدرت نمایندگان مردم در هر کشوری بالاترین قدرت است اگر آگاه باشند و دولت باید نهایت احترام را به خواسته انها بگذارد (2775715) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۰۵:۱۷
پس از شکست اسراییل از حزب الله در جنگ 33 روزه کشورهای غربی ترکیه را الترناتیو مناسبی برای اداره مسلمانان کشورهای عربی دیدند . با وعده تبدیل شدن به امپراتوری ، ترکیه وارد درگیریها شد.عدم موفقیت ترکیه در سوریه و عراق باعث عصبانیت ترکیه به نمایمدگی اقای اردوغان شده است. با توجه به روابط اقتصادی دو کشور ، ترکیه فکر میکند که ایران به ترکیه نیازمند است و لذا با بی پروایی زبان درازی میکند . بهترین کار این است که ایشان به تهران بیاید و از فرودگاه ایشان را دیپورت کنند. (2775716) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۰۵:۴۹
خوبه بیاد ودر پایینترین سطح پذیرایی بشه.بره مجلس وعذرخواهی کنه.اجازه دیدار با رهبری بهش ندهند.اجازه خروج به گردشگران ایرانی به ترکیه داده نشه یا ارز کمی دراختیارشان قرار بدن،سرمیز شام فیلم سربریدن داعش را براش پخش کنند تا اشتهاش وا شه،مردک دیوانه! (2775720) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۱۰:۵۹
اردوغان آدم باهوشی است. این قدر باهوش که این قدر دوام آورده است. (2775902) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۴۷:۴۹
نخيره غلام حلقه به گوش خوبيه
خوب بلده .... (2775987) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۳۲:۵۳
در فرهنگ ایرانی متاسفانه به ادم فریبکار و دو رو میگویند زرنگ و با هوش. (2775949) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۷:۱۶:۵۴
بهتره بیاد اجاز نشستن به هواپیماش ندن راشو بکشه بره (2776299) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۰۶:۳۴
شما هم كه با همه سرجنگ داريد!! (2775723) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۰۷:۰۳
هدف اردوغان از این حرفها ضربه زدن به گفتگوهای هسته ای ایران است و میخواهد ایران را به واکنش تند وادار کند.... (2775726) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۰۷:۵۵
عجب اقتداری داره این دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم....
روحانی مچکریم.....
ظریف مچکریم...... (2775729) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۵۲:۱۹
اقتدار رو احمدی نژاد داشت که وسط مذاکره وزیر خارجه رو برکنار میکرد چقدر ایشان باعث افزایش عزت و اعتبار ایران شدند ! (2775999) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۵۳:۳۲
همین اظهار نظر شبیه اردوغان را ما هم برای ترکیه داشته باشیم (2776002) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۸:۵۶:۲۶
دوست عزیز اقای ظریف چند روز پیش جواب ایشان رو دادند منتها شماها دنبال دشمن تراشی هتسید. (2776479) (alef-11)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۰۹:۴۵
اردوغان بعد از هماهنگی برای امدن به ایران اون حرفها رو زد الا اگر ایران از امدنش ممانعت کند با عث بروز تنش در شرایطی میشیم که نیاز به تلطیف فضا رو داریم ضمنا خودشم دلش میخواد ایرانیا بگن بهش که نیا که تند رو های ما دارن زحمتش رو میکشن.
فقط به این فکر کنید که بعد از اومدنش همه دنیا میگن اردوغان با رفتنش به ایران میگه شکر خوردم حرف زدم و دقیقا حرفهاش هم کم اهمیت میشه که از این طرف حرف میزنه و بعد میره با ایران دست دوستی میده و دیگه رو حرفاش حساب نمیکنن. (2775737) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۲۰:۴۱
سیاستمدارها باید با توجه به منافع ملی تصمیم بگیرند نه من و شما (2775762) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۲۱:۵۷
توکلی جان، بذارین بیاد. با گفتگو راحتتر و کم هزینه تر میشه اهداف رو پیش برد. بعدشم، اون رویای امپراتوری عثمانی داره، ما داریم در واقعیت امپراتوری میسازیم. خوب حق داره ناراحت باشه (2775766) (alef-11)
 
احمد توكلي
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۴۹:۱۵
عزيزم يارو داره ساز جنگ كوك مى كنه تو از گفتگو و گل وبلبل حرف مى زني؟ (2775992) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۶:۰۲:۳۱
پس اتحاد با جهان اسلام چی شد آقای توکلی ! 10 سال دارم اینجا برات می نویسم اعراب و ترکیه دشمن اصلی ایران هستند ولی هی دم از اتحاد جهان اسلام می زدید ! این اخر و عافبتش الان هم تنها راه اتحاد با غرب با جلوی تجاوز ترکیه و پاکستان و عربستان به ایران گرفته بشه ! 36 سال اینها دارن از اختلاف ایران و امریکا سوء استفاده می کنند و قدرتمند شدند (2776175) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۶:۰۷:۴۷
مدیریت جهانی کم بود امپراطوری هم بهش اضافه کردید ، (2777244) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۲۱:۵۷
وقتی سیاست خارجی ماسر ستیز با بازیگران اصلی دنیا دارا اینجوجه عثمانی هم گستاخ میشود (2775767) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۰:۲۲:۲۳
جوجه عثمانی !! .... خیلی تریپ ورت داشته... کوچولو!! . ترکیه از ایران قویتر نباشه حتما ضعیفتر نیست. یادت باشه که داری برای,کی قد قد میکنه جوجه (2777463) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۶:۳۰:۵۶
مرگ بر فاشیسم عثمانی داعشی . (2777942) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۲۵:۱۲
اردوغان یه جوری صحبت میکنه که انگار دولت التماسش کرده بیاد۰ من نمیدونم بعد از این همه توهین میخاد بیاد برا چی و با کدام مسوول با غیر دیدار کنه؟ (2775775) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۷:۰۶:۴۰
بابا جان یه کمی فکر کنید.اون الان توپ رو انداخته زمین ما،ما باید با تفکر عمل کنیم.اگر اجازه ندیم بیاد مذاکرات هسته ای کاملا بی نتیجه میشه ولی اگر بیاد اون موقع دیگه حرفاش تو جامعه بین الملل برشی نداره...میگن این چه جور سیاستیه اول مخالف حرف میزنی بعد میری به ملاقاتشون.در هر حال بیاد به نفع ماست. (2776277) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۲۸:۲۲
واقعا متاسف شدم
نباید اجازه داد این فرد به ایران بیاد (2775782) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۴۶:۲۸
پس همدلی و همزبانی چی شد؟ (2776136) (alef-11)
 
مهرداد
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۱:۵۷:۱۶
همدلی و هم زبانی با ایرانی هاست نه با بیگانگان!
رهبری اسم سال رو برای مردم شریف ایران انتخاب فرمودند. (2777167) (alef-11)
 
رشتی
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۲۸:۲۳
با اینحال که دل خوشی از نمایندگان مجلس ندارم اما این غلط ها برای دهن اردوغان زیادیه
اردوغان و دولتش عامل اصلی به وجود آمدن داعش و افراطیون سوریه هستند.
ببین کار ما به کجا رسیده که نخست وزیر ترکیه هم الان برایمان زبان در آورده که این من هستم که در خصوص سفر تصمیم میگیرم نه ایران!!!
دولت جواب این یاوه گویی را بدهد
ایرانیای عزیز خواهش میکنم برای تفریح و خرج دلارهایتان پا به ترکیه با این دولت تروریست پرورش ننهید .... خواهش میکنم (2775783) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۳۷:۴۵
یکی از اصلی ترین مقصران کشتار شیعیان و حتی اهل سنت مخالف وهابیت در عراق و سوریه این آقای اردوغان می باشند که باید در دادگاه جنایات جنگی محاکمه شوند. (2775803) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۰۷:۴۲
کاملا صحیح است (2775896) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۰۱:۳۵
کاملا اشتباه است (2776018) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۴۰:۱۷
ترکیه هر جا که ایران باشد برای گرفتن ماهی های خود از اب گل الود قلاب می اندازد. (2775811) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۵۵:۰۲
و برای طرف های مقابل ایران خود شیرینی میکند ! (2776005) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۱۳:۰۱
و به دهن انها شیرینی می گذارد ! (2776042) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۹:۲۴:۳۰
و همچنين پسته و فندق و تخمه هم ميگذارد. (2776595) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۱:۱۲:۲۵
ببخشيد بادام زميني يادم رفت! (2776867) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۳:۳۱:۱۸
اجیل را با قاشق توی دهن نمی کنند توی جیب می ریزند. (2777055) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۲:۰۷:۳۴
راست ميگي ولي در مورد اردوغان اينكارو كردن!!! (2777178) (alef-3)
 
حميد
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۴۰:۲۵
جناب اقاي توكلي بهتر كه بياد و رك و پست كنده و رو در رو بهش به فهمند كه زيادي نبايد حرف بزنه فكر كنم اين طوري بهتره در ضمن موقع ورود به ايران پايين ترين سطح دپلماتيك رو براي ورودش در نظر بگيرند (2775812) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۴۲:۱۸
کشور ترکیه در شرایطی از تجزیه عثمانی بوجود امد که با همه همسایگان خود دچار مشکل بود. همه همسایگان ترکیه از جمله ارمنستان و یونان بخاطر سیاستهای عثمانی از ترکیه متنفر بودند. حاکمان ترکیه تلاش زیادی کردند تا با همسایگان تنش زدایی کنند، اما اردوغان با سیاستهای نابخردانه خود همه ان تلاشها را از بین برد. او می خواست با دخالت در سوریه و عراق زمینه الحاق مناطقی مثل حلب، موصل، کرکوک و... را به ترکیه فراهم کند و بدین شکل امپراتوری عثمانی را احیا کند. ولی نه تنها به اهداف خود نرسید.بلکه زمینه بی ثباتی ترکیه را فراهم کرد. و موقعیت ترکیه را به خطر انداخت. اردوغان نتوانست به ارزوهای خود برسد و حالا عصبانی است. اما پرخاشگری او سودی برایش ندارد (2775818) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۴۳:۳۴
اردوغان باید بفهمد که تروریست به سوریه نفرستد بفهمد که اسلام که او از ان حمایت میکند اسلام ادم کشی وقتل وغارت مظلومان است (2775824) (alef-11)
 
حقیقت جو
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۴۶:۲۹
اینکه مواضع اردوغان با ما مخالف است شکی نیست ولی دلیل نمیشود که روابط دیپلماتیک قطع شود. ایشان میتواند به تهران بیاید و جوابهای مقابل ما را در مورد دخالت ترکیه در سوریه را یشنود (2775832) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۵۴:۴۲
اردوغان محل تجهیز مالی ,تسلیحاتی , تبلیغاتی , پشتیبانی و خالق گروهک تروریستی داعش است .
متاسفانه دولت اردوغان همان راهی را می رود که دولت هیتلر آلمان نازی قبل از آغاز جنگ جهانی دوم رفت.
دولت هیتلر هم به سطحی از پیشرفت صنعتی رسیده بود و بفکر توسعه طلبی و تصفیه قومی مذهبی بود الان اردوغان راه سلف خود هیتلر را می رود.
الف لطفا منتشر کن . (2775854) (alef-11)
 
A Teacher 4 All Seasons
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۰۰:۰۸
این تحلیل را احساسی و شتاب زده یافتم. همین تحلیل خود می تواند بهانه خوبی هم به دست اردوغان بدهد که از سفر به ایران منصرف شود. بوی دلواپسی را می توان در این تصمیم عجولانه که از سفر رجب به ایران جلوگیری شود استشمام کرد. در دنیای دیپلماسی سر این جور اظهارنظرها دنیا را به هم نمی ریزند. این تصمیم بیشتر آدم را یاد حمله به سفارت انگلیس می اندازد. نگاهی دوباره به بعضی از مطالب غبرمنطقی این تحلیل بیاندازیم:

- وقتی یک مقام خارجی بدیهی ترین اصول و آداب دیپلماتیک را رعایت نمی کند و تنها چند هفته قبل از سفر به تهران، از موضع طلبکارانه ایران را باعث وضعیت بحرانی خاورمیانه می داند و شان یکی از قوای مهم مملکتی و کشور را نگه نمی دارد، چه ضرورتی برای انجام این سفر وجود دارد.

- ین انتظار از ریاست مجلس شورای اسلامی، دولت یازدهم و وزارت خارجه است که برای حفظ اعتبار و جایگاه ایران اسلامی، برای فردی که سیاست هایش، طی چند سال اخیر باعث کشته و آواره شدن ده ها هزار مسلمان شده، فرش قرمز پهن نکنند تا گستاختر نشود. (2775873) (alef-11)
 
ضد تروریسم
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۰۰:۵۶
ما مخالف ورود آتا ترور به ایران هستیم (2775875) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۰۳:۴۰
چرا با اظهارات نسنجیده خود دشمنان خودمان را که با هم در تضاد هستند را متحد میکنیم؟
روابط پایدار ایران و ترکیه با اینگونه اظهارات نسنجیده نباید خدشه دار شود. (2775888) (alef-11)
 
شهیدزنده
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۰۵:۵۶
قطعأ کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران که تنها امید ستمدیدگان و مظلومان مسلمان چه شیعه یا سنی میباشد میبایست در برابر این .. مسلمان نمای آلت دست صهیونیست و تکفیر در منطقه حساس خاورمیانه واکنش مناسبی نشان دهد. والا دیگر ...امریکا و رژیم غاصب صهیونیسم در صورت اغماض دولتمردان ایران عرصه را برای اجرای سناریو بزرگتر باز دیده و زحمات بزرگتری را برایمان ایجاد خواهند نمود. ما روستاییان منطقه گرکان در استان مرکزی ضرب المثلی داریم که اینگونه است/ زمانی که گله گوسفندان گرگی شود روباه هم میگوید من شیرم. (2775891) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۸:۴۱:۱۴
زیاد هم زنده به نظر نمی آی شاید تو روستای شما در مدرسه علوم دیپلماتیک با تنبیه کله زنی به دیوار چیزایی رو یاد می دهند
یادی از شهید زنده دکتر محمود هم بشه بد نیست (2776435) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۹:۱۷:۲۶
افکارت هم روستائیه اقای شهید زنده...شعار بسه..منافع ملی مهمه.. (2776566) (alef-11)
 
الف ر
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۱۱:۰۵
اصلا به ما چه یمن چه میکنن یه مشت عرب افتادند به جون هم بیائید بچسبید به کشور خودمون کم بدبختی نداریم (2775903) (alef-11)
 
مهرداد
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۱:۵۳:۰۵
همون یمنیه داره ولو صرفا برای خودش هم که باشه با وهابی هایی که اگه دستشون برسه همه ایرانی ها رو سر می برند، می جنگه. دشمن دشمن تو، دوست توست. (2777158) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۱۳:۳۴
اردوغان به سعودیها مدیونه با 10 سال سرمایه گذاری آنها به این مقام رسیده از طرف دیگه اردوغان و ارباب سعودیش میدونند برقراری ارتباط بین ایران و آمریکا یعنی پایان روزهای خوش برای آنها به همین خاطر به پیروی از صهیونیستها قصد دارند ایران هراسی راه بیاندازند و برای اینکه حرفهایشان تیتر اول اخبار بشه یمنیهای بی دفاع را بمباران میکنند ولی باید به آنها گفت 35 سال آمریکا میدان را به شما داد ولی در لحظه ای که باید موفق میشدید در سوریه و عراق فاجعه ببار آوردید حالا نوبت خالی کردن میدان برای ایرانیهاست که توان خود را در مدیریت منطقه نشان داده اند هیچکس دنبال شریک بی عرضه نمیگرده (2775906) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۱۶:۰۳
نه نه سعی نکنید به توهین های اردوغان جواب بدید!
با دیپلماسی لبخند ما به همه ارزوهامون می رسیم!
چرا می خواهید همه چیز راخراب کنید (2775908) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۳۵:۲۹
خوب ایشون به ایران اتهام دخالت زده و درضمن قصد سفر به ایران رو داره. جوابشم اینه که به ایشان اجازه سفر داده بشه و در ایران جوابشان با گفتن اینکه ترکیه قصد احیای امپراطوری عثمانی, دخالت در امور داخلی سوریه و حمایت از داعش رو داره از خجالت ایشون در آمد. بعدش واکنش ایشون رو دید:-D (2775955) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۳۱:۰۵
فاجعه سوریه را تو اردوغان بوجود اوردید شما بر دریایی از خون شناورید ....اردوغان اکثریت مردم منطقه وی را جاه طلبی می دانند که خواهان گسترش مرزها تا عمق عراق و سوریه و مصر است و البته تعصبات تکفیری در وی بسیار ظهور و بروز دارد .... کشتار شما از ابوسفیان هم جلو زدید در جنایت ...... بدون ایران شما هیچی نیستید ... امنیت و رفاه شما را ایران تامین کردئه ایران از خودش زده و مورد تحریم و جنگ قرار گرفته ... الان رفاه و اسایش شما فقط به خاطر از جان گذشتگیی ایرانیان است و گرنه نگاه کنید 36 سال پیش چه بدبخت.... بودید .... (2775944) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۹:۱۸:۴۱
شعار نده جوان.. (2776568) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۸:۴۲:۴۷
ملت عجیبی هستم از ترکا و عربا بدمان می آید ولی برا تفریح و تعطیلات و خوش گذرانی و سرمایه گذاری رتبه اول در این کشورا هستیم.خیلی مردید این مواردرو تحریم کنید. (2777353) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۳۹:۵۹
يكي بايد جلوي حماقتها و تروريست پروري تركيه بايستد چه در عمل چه در گفتگو!
ان شاءالله آنش اين جنگ افروزيها دامن خودش را هم ميگيره. (2775967) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۴:۴۷:۳۱
ایا می دانید ایران تنها کشوری در دنیا است که..... باهاش دشمن هستند:
صدها میلیون بازای هر نفر خرج کنکور و مدرسه و داشنگاه و ... میشه تا سالانه میلیونها نفر درس بخوانند
خروجی این سیستم یک سری افرادی میشه که به کارهای ازاد می روند ولی افراد نخبه ان بدلیل نبود کار مناسب
اکثرا راهی امریکا و کانادا و اروپا می شوند و درصد زیادی از تولیدات علمی و صنعتی انها بر دوش ایرانیان

تحصیل کرده است
هرساله چند میلیون نفر زائر عازم حج خصوصا عمره میشوند و هزاران میلیارد نصیب کشور عربستان میشه

دبی در امارات پذیرای هزاران ایرانی برای سرمایه گذاری و مسافرت است در حالی که دشمنی این کشور بر ما ثابت

شده
ترکیه از حامیان اصلی داعش مقصد اردوی تیمهای فوتبال داخلی است که با پول بیت المال در انجا ...

همینطور هزاران مسافر و توریست ایرانی به صنعت گردشگری انها رونق می دهند

مردم ما به خرید پوشاک ترکیه افتخار می کنند و اخیرا دولت هم راه ورود پوشاک ترک که مهمترین صنعت ترکیه

است را تسهیل کرده

کشور عراق 8 سال چوانان این کشور رو به خاک و خون کشید ن....
....با پاکستان برای انتقال گاز بسته شده و در حالی که هزینه انرا پاکستان نداده شروع به

اجرای ان کرده ایم کشور تروریست پرور و ...پاکستان هم حالا متحد عربستان شده

روسیه در طول تاریخ قسمتهای زیادی از کشور ما رو جدا کرد در طول جنگ هم همه نوع هواپیما و موشک به

عراق داد حالا مثلا بهترین دوست ماست!!!!

کشور فرانسه بعد از اسرائیل بیشترین کارشکنی در مذاکرات هسته ای رو داره ولی اقایون مدیران ایران خودرو باز

هم باهاش قرارداد امضا کرده اند تا کارخانجاتش ورشکست نشه!
سودان و حماس و .... هم است که حوصله توضیح دیگه نیست ........

به نظر شما کشور ما اصلا می تونه با این کارها..... پیشرفت کنه (2775986) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۰۴:۰۹
ایران در منطقه از هر نظر تنها هست, ما باید با قدرتهای بزرگ دنیا اتلاف کنیم, حال این خوبه یا بده دنیا این شکلی هست وگرنه منافع مان را ازدست میدهیم و کشور به جای حرکت رو به جلو متوقف می ماند (2776025) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۱۷:۲۴
دوستی فرمودند سال 81 ترکیه رفتم و فلان و فلان.
1-اون ترکیه بعد چندسال تحریم به خاطر قبرس بود.
2-در همون حال از لحاظ توسعه اقتصادی و انسانی از ایران جلوتر بود.کتاب تاریخ ایران همایون کاتوزیان رو بخونید.
3-ایران همون موقع کم حلبی آباد داشت و الان داره؟؟!!!
4-کلا اونا زندگیشون بدون تجمله.گاز و نفت مفت ندارن بریزن تو پیکان ویراژ بدن.کلا با زغال خونه رو گرم میکنن.
5-اقتصادش به خاطر خودشون پیشرفت کرده.مگه فرانسه همسایه آلمانه، آلمانیها باعث پیشرفتش شدند؟؟؟
6-یه سرچ بکن ببین اولین زیردریایی و تانک و هواپیما رو کی ساختند.بعد بیا نظر بده.احتمالا با افغانستان اشتباه گرفتی؟؟؟؟
7-دولت ایران میتونه نذاره بیاد یا تعداد نمایندگان زیادی اعتراض کنند به اومدنش.شما هم برو تابلو بگیر اعتراض کن.ولی یه کشور دیگه رو به دشمنا اضافه نکنید. (2776050) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۶:۰۴:۳۷
ترکیه در زمان شاه ایران فقط ی کشور عقب افتاده بود عمو جون ! (2776180) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۰:۲۸:۴۸
تحریم های ایران برای ترکیه دبی پیشرفت داشت و برای مردم ایران پسرفت. (2776774) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۳:۱۹:۵۸
زیر دریایی و هواپیما رو ترکها ساختند ؟ (2777034) (alef-11)
 
مهرداد
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۱:۴۸:۴۴
منظور ایشون همون کشورهای غربیه:
تانک در جنگ جهانی اول به طور همزمان و جداگانه در فرانسه و بریتانیا اختراع شد.
هواپیما توسط برادران آمریکایی رایت ساخته شد.
زیردریایی در سال ۱۶۲۰ توسط ون دربل اختراع شد.
ولی چون بر طبق سریال حریم سلطان!، ترک ها همه ی اروپا رو گرفته بودند و بر طبق کشف آقای اردوغان (که کریستف کلمب روی تپه ای یک مسجد دیده و مسلمون ها هم که همه از یک کنار ترک اند!!!) آمریکا رو هم زودتر از همه کشف کرده بودند، تمام افتخارات غربی ها به اسم ترک ها تموم میشه!!!

آقا مدیونید اگه اینو نذارید. (2777155) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۱۸:۲۵
---- شنيدي اردوغان پس از صحبت هايش عليه ايران ،گفته برنامه سفرش به ايران ،پا بر جاست ؟! ميگم واقعا خيلي رو داره ! پر روتر از اين آدم ،هيچ جا پيدا نميشه !
---- بله شنيدم ! ولي قربونتم رودار و پر رو نيست !
--- چه طور پر رو نيست مخلصتم ؟ ! اين ديگه سنگ پاي قزوينه ! حتي بدتر !!
---- لابد منافع ملي كشورش اين جور ايجاب مي كنه قربونتم !! ، سياست در دنياي امروز يعني همين ،و همين دعا گوتم ! منافع ملي كشور بعضي مواقع ايجاب ميكنه ،با قاطعيت فراوان اعتراف و حتي اصراركني كه زغال سفيده و ماست سياه !! اگر هميشه، در دنياي سياست بگويي ما ست سفيده ،سياستمدارنيستي قربونتم !! (2776051) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۲۲:۱۲
ما باید در عمل ودرسیاست وارتباط با دنیا جواب این حرفهای اردوغان را بدهیم پذیرش کسی که این حرفها را می زند وبا اومذاکره کردن نشانه عزت وتوانمندی وکنترل کردن خود است واین راه درست وصحیح است اگر کسی حرف زد ما هم حرفهای اون را بزنیم نشانه ناتوانی ماست وکسانی موفق هستند که در پای میز مذاکره ودفاع از منافع قاطع ومدیر ومدبر باشد حرف بی حساب وهر حرفی حتی یک دیوانه هم می زند حتی گاهی حرفهای می زند که دنیا به اتش کشیده می شود ولی کسی که بتواند اتش را خاموش کند واز اتش نهایت استفاده را ببرد موفق است وماباید از این اتش نهایت استفاده را ببریم (2776062) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۲۳:۰۰
دولت احمدی نژاد با تمام کاستی هایی که داشت در مقابل این هتاکی ساکت نمیموند.یه تو دهنی میزد به این یارو که دیگه جرات توهین نکنه.اما این دولت داره به پاسپورت ایرانی اعتبار میده...! (2776068) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۷:۲۳:۱۳
بله تودهنی هایی زد که الان داریم جورش رو میکشیم (2776309) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۷:۳۲:۴۶
مثلا احمدی نژاد چجوری تو دهنی میزد به طرف؟ مثلا میرفت وسط سازمان ملل بوکس بازی میکرد؟ یا سخرانی شدید و بی منطق میکرد و بیشتر برای ایران دشمن درست میکرد؟ البته به این کارها میگن خودزنی نه تودهنی به طرف مقابل!!! (2776323) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۳۸:۰۵
اين طرف فكر كرده كي هست كه داره اين جور بلبل زبوني ميكنه؟ شايد ما در داخل با هم يكسري اختلافات داشته باشيم و نظرات مختلفي رو ارائه بديم ولي دؤ مقابل خارجي ها همه بايد يك صدا از ورود اين آقا به ايران جلوگيري كنيم تا بفهمه كه نه تنها مجلس بلكه مردم هم اجازه ورود به ايشون رو نميدن. (2776103) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۰:۳۳:۰۰
این طرف فکر کرده کی هست!!!!!!@@!؟؟؟ هیچکس ندونه فکر میکنه داری در رابطه با بقال محل صحبت میکنی تا نخست وزیر یکی از قدرتمندترین کشورهایی آسیا ..... برو بچه دهنت خیلی بو شیر میده... (2777482) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۵:۴۰:۳۰
در روانشناسی گفته می شود اگر بخواهیم بر کسی تاثير بگذاریم باید با او رابطه داشته باشیم.بی تردید در روابط بین الملل نیز چنین است( یک استاد دانشگاه (2776116) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۶:۰۶:۲۷
خوب دشمن کم داریم ترکیه و پاکستان و ... رو هم اضافه بفرمایید ! (2776183) (alef-13)
 
mmf
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۶:۰۸:۲۰
نظرات جالبی ارائه شده واقعا اگر جای آقای ظریف بودیم چه باید می کرد؟ من مطمئنم برای چنین شرایطی یک معیار بین المللی وجود دارد و باز مطمئنم آقای ظریف بهتر از هر کسی از این معیار آگاه است و حتما به کار خواهد بست. ضمن احترام به نظر همه دوستان و هر چند خودم هم از قلدر بازیهای اردو غان تنفر عمیق دارم و مخالف سفر او به کشورمان هستم ولی باز چون نه از معیارهای بین المللی و نه از خیلی از جزئیات پشت پرده سیاست جهانی آگاه هستیم با حفظ احساس تنفر از قلدر مابی بگذاریم مرد سیاست بین الملل ما خود تصمیم بگیرند و اطمینان داشته باشیم ایشان عزت ما و ملت ما و کشور ما را پاس خواهند داشت. (2776186) (alef-13)
 
متعجب
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۶:۲۰:۵۵
يا ما مشكل داريم يا كل جهان متعجبم...................... (2776210) (alef-3)
 
على
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۶:۲۶:۰۶
اردوغان حق ورود به ايران راندا رد (2776218) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۶:۴۰:۵۸
ما برای آقای اردوغان فرش قرمز پهن نمیکنیم
ما به احترام ملت ترکیه فرش قرمز پهن میکنیم (2776239) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۶:۴۷:۳۶
تا دو روز پیش که قبول نداشتید داعش رو ترکیه و عربستان درست کردن !! (2776247) (alef-3)
 
آزاد غلامی راد
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۷:۰۲:۲۰
فعلا اجازه بدید مذاکرات هسته ای به سرانجام برسه و تو این روزهای آخر به مشکل نخوره بعدش مسولین خوشون جوابشونو میدن.مطمینا اونا بیشتر از ما عصبانی هستند به خاطر این حرفای عجولانه و نابخردانه اردوغان. (2776268) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۷:۰۸:۲۹
فعلا که به جز روسیه و چین همه جهان علیه ایرانه (2776282) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۹:۰۰:۰۵
دوستی روسیه و چین هم بی دلیل نیست. (2776489) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۹:۲۲:۲۵
چین و روسیه هم تشنه پول ایران و منافع ملیشون هسن.. (2776589) (alef-11)
 
مهرداد
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۱:۲۹:۲۳
خوب اگه ایرانم با به قول شما همه جهان (که منظور همون آمریکاست) کنار می اومد (که زمان شاه آمده بود)، بله همه جهان دوست ش می شدند! مثل همین کشورهای ذلیل مرده عربی که نوکری آمریکا رو می کنند. (2777147) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۷:۱۴:۴۵
به نظرم حرفهایش را تحویل نگیرید، تا دماغش بیشتر بسوزه. یک استاد دانشگاه (2776293) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۹:۰۰:۵۶
شما چی تدریس می کنی استاد؟ (2776493) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۳:۲۰:۵۵
استاد دانشگاه 12 ساله ! (2777037) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۷:۲۲:۱۸
موضوع سرجنگ بادنیاداشتن نیست ملت ایران اجازه نخواهد داد هر ننه قمری به او جسارت کند وزارت خارجه باید سفر اردوغان را باپیش دستی لغو کند وسطح مراودات اقتصادی خودرا با این کشور کاهش دهدودرصورت توافق هسته ای آن را به حداقل ممکن برسانداگراووارث انوامپراطوری سیاه عثمانی است ماوارث امپراطوری بزرگ ایران با پشتوانه اسلام هستیم (2776306) (alef-11)
 
رسول
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۸:۵۶:۱۵
ملت ايران براي حفظ و وحدت مسلمانان و ارتقاي بصيرت انان بايد پيرو حضرت علي (ع)وفرمانده دلاورش مالك اشتر باشند.يا علي
فدايي سيد علي (2776477) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۹:۱۵:۰۷
مهمان حبیب خداست اردغان را راه بدن ولی خواهشنا مقامات بالا ایشان را نپذیرند (2776556) (alef-3)
 
مهرداد
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۱:۲۱:۵۳
اگه اردوغان حبیب خدا باشه، پس جرج بوشم محبوب خداست!!!
این "مقامات بالا" تو نفهمیدم! خیال کردی که اردوغان میاد با امیر عبداللهیان یا مرضیه افخم دیدار بکنه؟! (2777142) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۹:۴۰:۰۰
لغو سفر اردوغان در وضعیت کنونی موضع ضعف تلقی خواهد شد، یقینا الان اردوغان در پی تحریک ایران برای لغو سفرش است. (2776640) (alef-13)
 
سپهر
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۰:۴۵:۵۹
آفرین. هدف عصبانی نمودن ایرانه
مشابه اقدام عربستان در حمله به یمن. وگرنه چرا در این برهه ی حساس مذاکرات اتمی حمله به یمن آغاز شد؟؟!
اینها همه برای عصبانی نمودن ایرانه... هدف هم اینه که ایران مذاکرات رو ترک کنه (2776815) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۰:۰۸:۰۷
موافقم (2777104) (alef-3)
 
فرید
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۹:۴۲:۳۰
دنیای دیپلماسی حکم می کنه ایشان را بپذیریم امدن یا نیامدن وحتی سخنان ایشان نمی تونه در سیاست ما تغییری ایجاد کنه بلکه اینو به دنیا نشان می دهد ما تاثیرگذاریم واردوغان با همه تلاش ها وهزینه هایی که نمود نتوست کاری از پیش ببره وامریکاییها هم تاحدی فهمیدن نباید دنبال رو سیاست های ال سعود واردوغان باشندبلکه باید قدرت ایران را بپذیرند وباور کنند. (2776652) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۰:۰۸:۰۶
آنوقت هاکه رفیق جون جونی بودیدهی براش تبلیغ می کردیدکه اسلام گرااست امروزراهش ندیدبرای خودتان زشت است .هرچندمن باایشان ازاول هم موافق نبودم دیپلماسی بایدراه خودش برودتاگره های کوربازشوند. (2776731) (alef-11)
 
کاوه ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۰:۳۳:۰۴
روابط اقتصادی مهم با ترکیه و به خصوص مهمترین و تنها خریدار گاز ایران باعث میشوید دو کشور همدیگر را تحمل کنند و این سخنان هر از گاهی مسئولان ترکیه و گهگاهی مسیولین خودمان باعث نميشود که بخواهیم ورود رئیس جمهور ترکیه را لغو کنیم.یادمان نرود شاید روزی ترکیه مسیر خط لوله گاز صادراتی ما به اروپا باشد. (2776787) (alef-11)
 
سپهر
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۰:۴۳:۰۸
دوستان عزیز و احمد آقای توکلی
به نظرم داریم زیادی به اردوغان بها میدیم. اینطوری الکی بزرگ میشه...
تفاقا بد نیست بیاد و مسئولین با صراحت و قاطعیت باهاش صحبت کنن و مراتب اعتراض و ناخشنودی ملت ایران رو بهش گوشزد کنن. وگرنه قهر کردن فقط باعث منزوی شدن خودمون میشه. خلاصه این که نوع برخورد مقامات با ایشون خیلی مهمه (2776813) (alef-11)
 
مهرداد
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۱:۱۲:۱۲
لغو سفر که به معنی قهر کرد نیست! فرانسه سر قضیه اکراین از دادن ناوی که بر طبق قرارداد داشت برای روسیه می ساخت، خودداری کرد. آیا اون به معنی قهر کردن با روسیه بود؟ اون واکنش فرانسه به رفتار پوتین بود، این (لغو سفر) هم واکنش درست به رفتار زشت و احمقانه اردوغانه. (2777135) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۱:۰۱:۲۶
در نماز جمعه تهران اقای جنتی مرگ شاه سعودی را تبریک گفت ایا عربستان اقدام به قطع رابطه کرد ؟با توجه به اینکه ما باعربستان اختلافات خیلی بیشتری داریم تا ترکیه؟ (2776846) (alef-11)
 
کورش
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۱:۰۱:۴۸
این آقای اردوغان یک نو عثمانی است .آقای اربکان جمله خوبی در مورد آقای اردوغان گفته بود.بهر حال باید مواظب اعمال و افکار و گفتار این شخص متوهم بود.حتی مردم ترکیه هم دل خوشی از این آقای متحجر و حزبش ندارند. بالاخره مردم ترکیه در پای صنودقهای رای این آقا و حزیش را عوض کرده و به زباله دان تاریخ می ریزند. (2776847) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۱:۳۹:۵۲
اون موقعی که 22 میلیارد دلار پول از کشور توسط ب ز و شوهر خواننده ترک خارج می شد و هر کی هم می پرسید نفسش رو می گرفتند الان بیایید جواب بدید (2776907) (alef-11)
 
م
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۲:۳۱:۳۳
دوستنان گرامی ترکیه کشوری است که حکم دلال را داراست واز زمان جنگ یکی به میخ ویکی به نعل می زند ودر مشکلات خود مانده است چرا شما این قد ر حساس شده اید واهل سیاست مدونند چه طور جواب بدن (2776978) (alef-11)
 
مريم
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۳:۲۰:۴۷
با سلام قرن ٢١ است قرن فحاشي و بي حرمتي نيست بهتره همسايه ما به ايران بياد و با احترام بر خورد بشود اخلاق اسلامي بوي ياد داده شود و با سياست مثل خود انها رفتار نمود تركيه هم پيمان داعش و اسراييل است ولي از احترام جهاني بهرمند است ما چرا مانند انها عمل نكنيم (2777036) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۳:۳۷:۰۳
خوب حال فرض کنیم این سفر را لغو کردیم فایده ان چیست؟ غیر از این است که فاصله و تنش را بیشتر می کند که نه به نفع ما و نه به نفع ترکیه هست؟ بعضی وقت ها خوبه که به پس از اقدام هم بیاندیشیم و ضرر و فایده ان را بسنجیم تا اینکه احساسی واکنش نشان دهیم. (2777062) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۲۳:۵۹:۲۲
ترکیه تنها دوست به درد بخور ایران است بیخود این رابطه را بهم نزنید اردوغان مرد صریح ورک گویی می باشد برخورد او را با رئیس جمهور اسرائیل را فراموش نکرده اید که حرفی بود تمام شد ورفت ییش از این کشور عزیزمان را منزوی نکنید تا بعدا با کلی هزینه بخواهیم اشتی کنان راه بی اندازید (2777097) (alef-11)
 
آردن
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۰:۰۶:۳۴
با سلام آقای اردوغان سابقه کارهای عوام فریبی و موج سازی و موج سواری زیاد داشته اند . باید به شرایطی که منطقه خاورمیانه و برگشتن تعاملات منطقه به نفع ایران و شرایط حساس مذاکرات توجه مناسب داشته باشیم. زود فریب نخوریم و طبق برنامه و خواست و نقشه آنها رفتار نکنیم . الحمدالله سیاستمردان ما خود قدراند پس ما خود آنها را تحت فشار قرار ندهیم. (2777102) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۳:۳۰:۴۸
اردوغان از منظر سیاسی فردی فاسد و تشنه قدرت است.او بود که از امثال زنجانی و ضراب حمایت کرد و میلیاردها دلار سرمایه کشورمان را در بانکها و خزانه هایش مورد سو استفاده قرار داد.همین شخص برای ماموران و پلیس های وظیفه شناسی را که گند کاری ها و فساد مالی او و خانواده و اطرافیانش را که فاش کرده بودند از کار برکنار کرده و به محاکمه کشید.فعلا کسی جلودار این مینی دیکتاتور نیست. (2777208) (alef-11)
 
تسنیم
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۹:۱۹:۴۳
همچین بعضای در باره منافع ملی صحبت میکنن که انگار الان حیات ما به ترکیه وصله
الان نگران چی هستن این بعضیا؟ غیرتشون کجا رفته ؟ از چی میترسید؟
وقنی کسی به مجلس شما توهین کرده دوس دارید براش نامه فدایت شوم بفرستیم که مبادا جنسای ترک تو بازار کم یاب نشن؟
یه طیف خاصی به قدری ترسو و بزدلند که اگر خدایی نکرده روزی به ما حمله هم بشه میترسن برن دفاع کنن میگن سازمان ملل بیاد تمومش کنه!! (2777381) (alef-11)
 
حبیب .م ر
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۰:۲۲:۲۸
مساله مسافرت رایشان به تهرات لازم و ضروری است .

روابط با همسایگان باید برای همیشه ادامه داشته باشد . خوبی هیچوقت گم

نمیشود . باید احساسات را کنار گذاشت منطق و عقل حکم مد کند که با

شناخت جوانب امر در شرایط زمانی و مکانی وتاریخ روابط گذشته و آینده با

تصمیم گیری کرد . باید برای دوستی سرمایه گداری کرد . اولین مساله کشور ها

امنیت و آرامش مردم و مملکت است . بحث طولانی است و در این مختصر نمی

گنجد. گروهی می خواهند آب را آلوده کنند . عده ای شایعه میسازند .جمعی بفکر

منافع مادی هستند و بویی از انسانیت نبرده اند .متعصب ، بی خرد می باشند .

روابط و قوانین در جهان بنفع مرذم جهان تغییر یابد . باید برای صلح وآسایش و

آرامش کمک کرد . خداونند متعال همه مردم را دوست دارد وجهان متعلق به همه

جهانیان است . اگر بویی از انسانیت برده باشند معنی ندارد که عده کثیری در این

عالم خاکی محروم از نعمت های خدادای باشند . در آفریقا ، بنگلادش ، فلسطین

وسایر منطق چرا باید از نعمات محروم باشند . قوانین سازمان ملل باید اصلاح گردد بنفع همه مردم جهان هستی. جهان باید شورایی اداره شود . ارتش جهانی باید تشیل شود. کاغذ بازی ازبین برود . وگرنه بقول حافظ : جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه چون .... ویا بقول سعدی : مردم از دست غیر میناتند سعدی از دست خویشتن فریاد . یادمان باشد همه چیر را همگان دانند. تصیمات باید جمعی باشد . بنفع جامعه بشری و لاغیر . در غیر اینصورت وضع کنونی روز به روز بد تر میشود . اش همان اش و کاسه همان کاسه . یک سوزن بخودمان بزنیم یک جوالدوز بمردم . امروز جاسوسی و جاسوس بازی ....... (2777464) (alef-11)
 
احسان
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۰:۴۵:۱۶
چون اردوغان نظرش رو گفته باید با ترکیه قطع رابطه کنیم ؟! از کجا میدونید اشتباه گفته ؟ این رو که نیروهای ایرانی تو منطقه جولان میدن که اشتباه نیست . خب این چه دیدگاهی بین کشورهای دیگه به وجود میاره ؟ (2777496) (alef-11)
 
سیده نجمه
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۲:۱۳:۵۴
آقای اردوغان اظهار نظری کرده،هر چند بی اساس،ولی مگه اظهر نظر جرمه؟
مگر ائمه جمعه ما اظهار نظر نمیکنند؟
مگر همه را نمی کوبند؟
از آمریکا گرفته تا کشورهای عربی و منتقدان داخلی
خب این آقای اردوغان هم چنین اظهارنظری کرده
اگر اظهار نظر بد است چرا ما میکنیم؟ (2777636) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۲:۳۷:۴۸
حالا تو نماز جمعه میمونه فقط اسرائیل و روش ترکیه و عربستان را مرگ بر بگوییم نه ! (2777681) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۲:۴۳:۵۵
چه متن کوته فکرانه ای.
از اردوغان متنفرم اما این راهش نیست. (2777689) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.