نظر منتشر شده
۱۳۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 260386
تاکنون چند هزار مشمول غایب برای خرید سربازی ثبت‌نام کرده اند
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
تاکنون فقط ۸۰ هزار نفر از ۱.۵ میلیون مشمول غایب برای خرید سربازی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش جام جم، ۱۲ روز از آغاز ثبت‌نام برای خرید سربازی می‌گذرد، اما در حالی که انتظار می‌رفت تعداد قابل توجهی از جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مشمولانی که شرایط خرید سربازی را دارند برای این کار پیشقدم شوند، تا دیروز فقط اطلاعات۸۰ هزار نفر از افراد در دفاتر پلیس‌+۱۰ به ثبت رسیده است، این درحالی است که اگر روند ثبت‌نام به همین شکل ادامه پیدا کند در خوشبینانه‌ترین حالت تا پایان زمان ثبت‌نام این آمار به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید. در نتیجه شاید می‌توان نتیجه گرفت شرایط در نظر گرفته شده برای حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نامناسب است.

سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره استقبال مشمولان برای پرداخت جریمه در گفت‌وگو با جام‌جم اظهار می‌کند: تا دیروز حدود ۸۰‌هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، در این بین بیش از ۷۰ درصد افراد ثبت‌نام کرده زیر دیپلم، حدود ۲۰ درصد دیپلم و حدود ۸ درصد نیز فوق‌دیپلم و بالاتر هستند.

وی با بیان این‌که برآورد اولیه آنها از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده، خاطرنشان می‌کند: البته میزان استقبال مشمولان اکنون قابل ارزیابی نیست، چون ثبت‌نام از آنها تازه شروع شده و برخی مراکز پلیس + ۱۰ هنوز توجیه نشده و مردم از جزئیات این طرح خبر ندارند، افزون بر این هنوز قانون به شکل رسمی تصویب نشده است. کمالی ادامه می‌دهد: بنابراین می‌توان گفت اکنون روند ثبت‌نام مشمولان معمولی است یعنی نه کمتر و نه بیشتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته بوده است.

پیش‌بینی کمیسیون تلفیق مجلس از درآمد ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دولت از محل اخذ جریمه مشمولان غایب سربازی در سال ۹۴ خبر می‌داد، افزون براین دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد داده تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان به‌حساب خزانه‌داری کل کشور واریز و تا سقف یکهزار میلیارد تومان آن نیز صرف تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح شود، می‌توان گفت روند ثبت‌نام با پیش‌بینی این ارقام متناسب است، زیرا با توجه به این‌که حدود ۹۵ درصد این افراد تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم دارند و براساس جرایم مشخص شده باید بین ده تا ۲۰ میلیون تومان جریمه پرداخت کنند.

اگر در نظر بگیریم تعداد ثبت‌نام‌کنندگان به ۲۰۰ هزار نفر برسد و هر کدام از این افراد ۲۰ میلیون تومان پرداخت کنند درآمد دولت به ۴۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید، اما نکته اینجاست که هرچند دولت به خواسته خود نزدیک شده است، اما حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مشمولانی که هشت سال بیشتر از غیبت آنها می‌گذرد نتوانسته‌اند ازاین شرایط بهره ببرند.

در این بین برخی از نمایندگان مجلس دلیل استقبال کم مشمولان را بالا بودن جریمه‌های در نظر گرفته شده می‌دانند.باقر حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم عنوان می‌کند: استقبال برای خرید سربازی مناسب نبوده، زیرا خیلی از مشمولان توان مالی لازم را برای پرداخت جریمه‌های در نظر گرفته شده ندارند، به همین دلیل باید راهکاری در نظر گرفته شود.

وی درباره پیشنهاد قسطی کردن پرداخت جرایم، توضیح می‌دهد: تعیین نحوه پرداخت جرایم و شیوه اجرا دست دولت است، مجلس فقط کلیات را مشخص می‌کند، بنابراین دولت باید راهکار مناسبی در نظر بگیرد.

حسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس نیز با بیان این‌که ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در چند روز گذشته آمار بالایی نیست،بیان می‌کند: به نظرم چون بیشتر مردم ما در دقیقه ۹۰ کارهایشان را انجام می‌دهند، شاید در روزهای آینده افراد بیشتری برای ثبت‌نام اقدام کنند. این درحالی است که مدتی قبل چند نماینده پیشنهاد پرداخت قسطی جریمه را مطرح کردند، اما نظر آنها مورد توجه اکثر نمایندگان قرار نگرفت و رای نیاورد. باید یادآور شد نظر ستاد کل نیروهای مسلح نیز درباره قسطی شدن پرداخت جریمه‌ها منفی است.

جریمه بالا و ترس از دستگیری
بیشتر مشمولانی را که برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند، افرادی تشکیل می‌دهند که توان پرداخت جریمه‌های بالا را ندارند، این را می‌توان از نظرات منتشر شده کاربران در فضای مجازی فهمید، یکی از این افراد در سایت جام‌جم به این شکل نظرش را منتشر کرده« من که ثبت‌نام نکردم چون نمی‌دانم چطوری باید پول خرید سربازی را بدهم یک مددجو از کجا باید این همه پول بیاورد.»

این درحالی است که دلیل دیگر ثبت‌نام نکردن برخی مشمولان را نیز می‌توان ترس از تحت تعقیب قرار گرفتن دانست، یکی از این افراد به جام‌جم می‌گوید: به نظر مسئولان از تبلیغ برای پیش ثبت‌نام قصد دارند اطلاعات مشمولان غایب را جمع‌آوری و با آنها برخورد کنند. اما جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این افراد می‌گوید: تمامی اطلاعات این افراد را می‌توان با استفاده از کد ملی آنها به دست آورد، بنابراین آنها نباید چنین دلایلی را مطرح کنند.

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون تلفیق مجلس نیز با بیان این‌که ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر برای خرید سربازی از پانزدهم بهمن تا دیروزمناسب است، به جام‌جم می‌گوید: جریمه مشمولان غایب برای تعیین تکلیف شدن وضع نظام وظیفه آنهاست و نباید با خرید سربازی اشتباه گرفته شود. وی درباره راهکاری برای این‌که افرادی با توان مالی ضعیف نیز بتوانند از این شرایط استفاده کنند، ابراز می‌کند: ستاد کل نیروهای مسلح و دولت می‌توانند برای قسطی کردن پرداخت‌ها تصمیم بگیرند.

به گفته کوثری، تا زمانی که لایحه از سوی شورای نگهبان تائید نشده، امکان تغییر در آن وجود دارد.

زمان ثبت‌نام تمدید شد
هرچند مدتی قبل ابراهیم کریمی، جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان این‌که یک ماه به مشمولان برای ثبت نام وقت داده می‌شود، گفته بود که ثبت‌نام نکردن مشمولان گواهی است بر این‌که این افراد می‌خواهند به خدمت اعزام شوند اما جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح می‌گوید این فرصت تمدید خواهد شد، زیرا ثبت‌نام اصلی با آغاز سال جدید شروع شده و افراد می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی ادامه می‌دهد: اما افرادی که پیش ثبت‌نام کرده‌اند، زودتر کارشان انجام می‌شود این درحالی است که ما برای تعیین سال‌های غیبت پایان سال ۹۴ را ملاک قرار می‌دهیم، به این شکل اگر شخصی تا اواخر اسفند ۹۴ مدت زمان غیبت او هشت سال تمام شود، می‌تواند از این شرایط استفاده کند.

کمالی درباره این‌که این طرح شامل حال سرباز فراری‌ها نیز می‌شود، تصریح می‌کند: چیزی به اسم سرباز فراری در لایحه نیامده، اما قصد داریم افرادی که بیش از هشت سال فرار کرده‌اند و جرمی بجز فرار ندارند از این شرایط استفاده کنند.
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۰:۳۵:۵۹
ثبت نام کنیم که بعدا بیان سراغمون ؟؟ هنوز که طرحی تصویب نشده حالا هروقت شد میریم میخریم (2687205) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۲۲:۰۲
معلومه تا حالا گذرت به نظام وظیفه نیافتاده. با یه شماره ملی نامه اعمال و آدرس خودت و جد و آبادت رو می زارن کف دستت. (2687339) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۲۶:۴۲
سلام
دوستان اشتباه نکنید. مجلس و دولت هم تعداد خرید را حدود 200 هزار نفر پیش بینی کرده اند. چون درامد پیش بینی شده هم 300 میلیارد تومان است.
اگر به طور متوسط هر نفر حدود 15 میلیون تومان پرداخت کند و 200 هزار نفر هم بخرند، همان 300 میلیارد تومان خواهد شد.
پس نه طرحی شکست خورده و نه مشکلی برای درامدهای دولت پیش می آید !
از ایتدا هم مشخص بود که تعداد زیادی استقبال نخواهند کرد. (2687549) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۷:۵۰:۳۸

آقا گروووووووووووووووووووووووووووووووووونه
گروووووووووووووووووون
نداريم

مي دوني جرا زير ديپلم زياد ثبت نام كردند ؟
چون ارزون ترين جريمه را دارند


(2688328) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۱:۵۰:۳۳
200000 ضربدر 15000000 میشه 3000 میلیارد برادر
نه 300 میلیارد (2690796) (alef-3)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۳:۰۵:۴۱
چرا تو این طرح یه فکری به حال اونهایی که ازدواج کردند نشده؟ فکر کنم سختی گذراندن زندگی سخت تر از سربازی رفتن باشه. (2687676) (alef-10)
 
..
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۲:۴۳:۰۶
میخواستن زن نگیرن (2725028) (alef-10)
 
Sina zahmatkesh
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۳:۱۰:۲۳
کسی‌ که نرفته یعنی‌ مشکل داشته حالا اگه شامل قانون خرید نشه دلیل نداره بیخود برا خودش مشکل درست کنه عقل حکم می‌کنه تا زمان تصویب قانون نهایی صبر کرد (2687689) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۳:۴۰:۰۷
من هم از این بابت می ترسم بروم با دست خودم آمار بدهم و بعدش مجلس هم این طرح را تصویب نکنه و آنوقت اداره محترم نظام وظیفه با یک اس ام اس مرا فرا بخواند و عدم تمکین هم مصادف می شود با فرار اینجانب و در به دری زن و بچه من!!

قطعا اطلاعات دقیقی ندارند
چون مطمئن هستم اگه اداره نظام وظیفه آمار دقیق داشت
پس چطور ، این همه آدم سربازی نرفته گواهینامه رانندگی می گرفت؟؟
این همه ورزشکار کارت معافیت می گرفت ؟؟
تازه شنیدم یه عده پاسپورت هم گرفتن !!
از وام و تسهیلات بانکی هم دارن استفاده می کنن

الان هم بدون طی کردن ده ، دوازده سال محرومیت پول خوبی پس انداز کردن و
بی صبرانه منتظر فروش خدمت سربازی هستن . (2687766) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۵:۵۴:۳۵
اتفاقا احتمال اینکه برن سراغ اونهایی که ثبت نام نکردن بیشتره (2688096) (alef-3)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۷:۴۵:۰۳
یه فکری به حال اونایی که ازدواج کردن بکنید. (2688317) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۲۱:۱۹:۰۵
2.000.000 نفر
هر نفر 2.000.000 تومان
مساوی با 4000 میلیارد تومان

یعنی کارشناسی نکردین
اگر نه همه حاضرن حتی تا 5 میلیون هم بدن (2688701) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۰۱:۰۵:۳۸
حرفت منطقیه (2689027) (alef-10)
 
پ الف
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۰:۴۴:۳۴
با سلام
ضمن تأييد بالاربودن مبالغ تعيين شده براى خريد خدمت سربازى در طرح پيشنهادى هيچ إشاره اي به خريد خدمت ان عده از مشمولين كه بصورت قانونى داراى معافيت بوده بويژه معافيت تحصيلي بعمل نيامده است و لذا جا دارد نمايندگان محترم مجلس شوراى اسلامى و مسؤولين محترم نيروى انتظامى فكرى هم به حال اين عده از مشمولين كه معافيت تحصيلى داشته و اكنون بعد از فارغ التحصيلى در سنين بالأى بيش از سى سال داشته و اكثرا نيز متأهل ميباشند بكنند (2687233) (alef-10)
 
یک هم وطن
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۰:۴۶:۳۳
با سلام - درسته که پیش بینی درآمد درست است ولی در نظر داشته باشید با تمام حرف و حدیث هایی که گفتید - این طرح برای پوادارها نیست ولی می بینید که آخرش هم با قیمتی که شما تعیین کردید فقط نصیب پولدار ها شد.
واقعا این قیمت صحیح است!!!!
واقعا اینکه می گفتید فقط 1% اینها پولدارند ولی کاری کردید که فقط این 1% از این طرح استفاده کنند معقول است !!! (2687236) (alef-10)
 
امیرعلی
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۰:۵۸:۲۱
تاسف اوره قانون به کسانی که بی قانونی کرده اند فروخته می شود واستقبال هم نمیشود اما به کسانی که به قانون احترام گذاشته اند نه !!! اگر همین قانون برای تحصیلکرده ها (فوق لیسانس به بالا) وجود داشت باعث می شد هم افراد تحصیلکرده به اینده امیدوارتر شوند و اینکه دوباره تحصیل اهمیت پیدا می کرد و دانشجویان پسر با اشتیاق بیشتری به سمت گرفتن تحصیلات تکمیلی می رفتند و مشکل ازدواج خیلی از دانشجویان حل می شد و فروش قسطیم راه حلی بود که به کسی ظلم نشود اینگونه افرادی که در کنار درس کار هم کردند می تونستند خدمت را بخرند (2687264) (alef-10)
 
کامران
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۰۲:۳۶
به همه ی فراریهای عزیز شکست این طرح رو تبریک میگم (2687275) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۳۰:۱۳
هیچ طرحی شکست نخورده. دولت و مجلس هم حدود 200 هزار نفر مدنظرشون بوده (200 هزار x پانزده میلیون تومان بطور متوسط) می شود 300 میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده. (2687568) (alef-10)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۵۶:۴۹
تاسف برانگیز اینه که وقتی تحصیلکرده ها از لزوم شمول قانون برای همه حرف میزنن غایبین دارن مبارزه میکنن که قانون فقط برای غایبین و فراری ها باشه و این نشون میده تصویب همچین قوانینی باعث ایجاد حس برتری بین قانون گریزا میشه...
الان هر روز شاهد این هستیم که تحصیلکرده با مدرک دکتری و 32 سال داره از طرف یک پسر 26 سال که تا کلاس 2 درس خونده تحقیر میشه... (2687644) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۴:۰۰:۱۷
شكست چي؟ (2687823) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۴۰:۵۵
صف شلوغ خرید جریمه غیبت سربازی؛ مراجعه روزانه 11 هزار نفر برای خرید جریمه غیبت سربازی
خخخخخخخخخخخ برو حالشو ببر آقای شکست خورده (2690012) (alef-10)
 
نامی
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۰۹:۴۷
بايد همه بتونن از اين قانون استفاده کنن. مگه تحصيلکرده ها جرم کردن که رفتن دانشگاه؟؟! مگه کار خطايي کردن که غيبت موجه داشتن؟؟! اين قانون همه رو تشويق ميکنه که ديگه کسي دانشگاه نره و درس نخونه. يه فکري به حال رفع مشکل سربازي تحصيلکرده ها بکنيد. (2687298) (alef-3)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۵۶:۵۷
اگر کسی فقط برای فرار از سربازی میخواد دانشگاه بره همون بهتر که نره (2687465) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۲۸:۱۳
کاملا درسته کسی که برای فرار از حدمت بره دانشگاه، همون بهتر که بره سربازی ! (2687561) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۵:۱۲:۴۲
کسی هم که قانون دور زده و غایبه باید پدرش در بیارند نه اینکه بهش جایزه بدند. (2688009) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۴۴:۵۰
یعنی چی؟ کسی به ضرب درس خونده باشه تا دکترا سنش تقریبا می شه 30 سال این یه چیز کاملا طبیعیه هر کی درس بخونه سنش می ره بالا:
18+4+3+4/5= 29/5
حالا شما در نظر بگیر خیلی ها تو بعضی مقاطع به ویژه دکترا پشت کنکور بودن و یا به جای کارشناسی پبوسته در دو مرحله کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حوندن، قطعا سنشون رفته بالاتر. خواهشا با معلومات و دلیل حرف بزنین. (2687611) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۵۲:۵۴
اولا که کسی نگفت بخاطر فرار از خدمت رفتن دانشگاه بحث سر بی عدالتی موجود در این طرحه، ثانیا باز هم اگه کسی از طریق قانونی دانشگاه رفته باشه بهتر از اینه که فراری باشه! (2687633) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۳:۰۳:۲۰
حداقل میشه به تحصیلکرده های بالای 30 سال اجازه پرداخت جریمه رو داد (2687670) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۳:۰۷:۴۶
اصلا بزرگترین حسن این طرح آینه که دانشجوها نمیتونن ثبت نام کنن چون تابحال معافیت تحصیلی داشتن و اگر قرار باشه الان هم معاف بشن صد در صد بی عدالتی هست و جای سئوال داره شما تو این سالها از تسهیلات دانشجویی استفاده کردی و مدرک گرفتی و حالا باااااید بری خدمت (2687680) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۶:۰۹:۱۹
به نظر من باید یک قانونی گذاشته بشه که تا سربازی نرفته باشه کسی نتونه بره دانشگاه. این قانون معافیت بی خود که گذاشتند و بدون انجام سربازی هر کس میتونه مستقیم بره دانشگاه، ظاهرا تاثیر بدی داشته و فرد می کند حال که از آن معافیت استفاده کرده دیگه مورد ظلم قرار گرفته اگر به سربازی برود (2688116) (alef-10)
 
کارگر
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۹:۳۲:۰۵
سلام خسته نباشید ما پیش ثبت نام کردیم خواهش می کنم زودتر جریمه را بگیرد و کارت معافی را بدین (2708439) (alef-3)
 
...
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۲:۴۸:۳۵
میخواستن نرن دانشگاه . والا ... (2725043) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۱۰:۲۲
من 26 سالمه ميخوام ازدواج کنم. تا حالا که مشغول درس خوندن بودم الان هم دارم کار ميکنم که يه کم پول جمع کنم براي ازدواجم. حالا تو اين موقعيت بايد دو سال برم سربازي؟؟! اين همه سال درس خونديم که يه جا بتونيم استخدام بشيم. هيچ جا بهمون کار نميدن. مجبورم آزاد کار کنم. جوونهاي خيلي زيادي مشکل منو دارن. مگه شما هميشه نميگين جوونها زودتر ازدواج کنن؟؟ پس چرا زودتر مشکل سربازي رو حل نميکنين؟! خدمت سربازي همه ي پسرها رو از ازدواج منصرف ميکنه. چرا اين سد راه جوونها رو برنميداريد؟ يه فکري براي جوونهاي 26، 27 سال به بالا بکنيد. (2687299) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۵۷:۴۶
خب اونی که 18 سالشه هم اول سربازی رو رفته بعد رفته دنبال درس شما اول رفتی دنبال درس و اگر بر این منوال باشه کل جماعت مشمول میرن دنبال ازدواج و زندگی بعد میگن الان به نظرتون ما باید بریم خدمت؟ بعد اینجا به این نتیجه میرسیم که در واقع بچه های 12 ساله باید بروند خدمت
این حرفهایی که میزنید واقعا عجیبه
شما که سربازی داشتید اولا نباید ازدواج می کردید
خانواده طرف مقابل هم نباید اجازه میدادند دخترشان ازدواج کند این حرفها چیه میزنید و مظلوم نمایی می کنید که قانون رو دور بزنید؟ چرا باید یک عده سبازی بروند و یک عده نروند؟
از مسئولین خواهشمندیم این افراد را شناسایی کرده و از حقوق اجتماعی محروم کنند تا اینگونه قانون را دور نزنند خواهشا قاطعانه با اینها برخورد کنید و ضمنا چک کردن کارت خدمت را در همه ایستهای بازرسی در دستور کار قرار دهید تا عرصه بر این افراد فراری و قانون گریز تنگ بشود.
یک ماهه خدمتم تمام شده وقتی میبینم امثال شما دارید ول میچرخید دلم میسوزه هم به حال خودم هم به حال اونایی که در بد ترین شرایط دارن خدمت را میگذرانند.
از مسئولین میخواهیم برای فراری ها پادگان 05 کرمان و یکی دو پادگان سختگیر را در نظر بگیرند و کوتاه نیایند. (2687650) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۳:۰۵:۱۰
خب برو سربازی مثل بقیه.. هر که فیل خواهد... داداش منم میخواست زن بگیره رفت خدمت مگه تو کی هستی؟ ؟ ؟ (2687674) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۶:۰۲:۳۱
مگه قبل از رفتن به دانشگاه نمیدونستی بعد درس و دانشگاه 2سال باید بری سربازی. (2688105) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۱۲:۴۵
اينطوري با اين مبلغ وحشتناک کسي نميتونه جريمه بده. اگه به جاي اين مبلغ هنگفت جريمه رو بکنيد سه ميليون همه ميتونن بخرن و دولت اينطوري خيلي بيشتر سود ميکنه و بودجه ش تامين ميشه. بعد هم شرط سني یا شرط غیبت نذاريد تا همه بتونن بخرن. سد سربازي اگه از جلوي پاي جوان برداشته بشه زودتر ازدواج ميکنه، زودتر بچه دار ميشه. انگيزه ي خدمت به کشور بيشتر ميشه و در نهايت کشور به مراتب پيشرفت چشمگيري در هر زمينه اي ميکنه. وجود خدمت سربازي از هر نظر به اين مملکت ضربه ميزنه. (2687305) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۳:۴۶:۴۷
واقعا من موافقم آقاجان وقتی یک نفر تو نظام روحیه ای نداره اصلا دست خودش نیس نمیتونه آخه چرا باید بصورت اجباری کسی رو وارد نظام بکنین بخدا قسم این ظلم و باعث میشین جوان تو جامعه محروم بشه شما واقعا مملکتو نمیتونین اداره کنین شما بیش از 3 ملیون جوان از زندگی کردین واقعا به اقتصاد کشور دارین ضربه میزنین این 3 ملیون شاید 1ملیونش بهترین کار آفرینن که شما باعث شدین اینا نتونن کاری بکنن فقط به فکر برجک های خالی مزخرفتون هستین نمیگین آخه اقتصاد ضربه میخوره که هیچ ما به 3 ملیون جوان داریم خیانت میکنیم اگه حکومت اسلامی پس تو اسلام ما چیزی به نام زور نداریم پس این اجباری بردن به نظام چیه خیلی دلیل دارم ولی حیف که کسی نمیفهمه از مسوولان خواهش میکنم واقعا این قانونارو حذف بکنین وبه جاش یه فکر اساسی بکنید واقعا جوونا پیر شدن از بس سختی کشیدن (2736696) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۱۶:۱۱
غیبت موجه رو هم ملاک قرار بدید. مثلن تحصیلکرده هایی که غیبت موجه داشتن و تخلف نکردن هم باید بتونن از این طرح بهره ببرن. (2687320) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۱۶:۴۲
تکلیف جریمه ی تحصیلکرده ها رو هم روشن کنید تا استقبال زیاد شه. (2687321) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۲:۳۵:۰۷
میترسم سردیتون کنه.. تاحالا معافیت تحصیلی داشتی هر کاری دوست داشتی کردی حالام میخوای معاف شی؟ نه بابا (2689686) (alef-10)
 
ali
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۱۷:۱۴
کاش منم سربازی نمیرفتم الان میخریدم . دوسال عمرم سوخت زندگیم زیرو رو شد (2687324) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۵۹:۱۶
بیخودی سربازی رو بهانه نکن تو اگه قرار بود چیزی بشی با سربازی رفتن هم میشدی بی عرضگی خودتو گردن سربازی ننداز خواهشا و سعی نکن از آب گل آلود ماهی بگیری (2687656) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۱۷:۴۶
شرط هشت سال غیبت رو بردارید همه چی درست میشه. (2687325) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۱۸:۵۷
مبالغ آخه خیلی بالاست. بعد هم الان دانشگاه رفته های با غیبت کم اگه بتونن جریمه بشن و معاف شن. استقبال زیاد میشه. (2687328) (alef-3)
 
..
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۲:۵۹:۴۴
دانشجوها 1 بار تسهیلاتشونو گرفتن دیگه بسشونه دادا (2725069) (alef-10)
 
سام
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۱۹:۱۲
کاملا معلوم بود که با این مبالغ بالا استقبال خیلی کمی صورت می گیرد تازه خیلی از این هشتاد هزار نفر هم که ثبت نام کرده اند به امید کم شدن جریمه ثبت نام کرده اند و اگر مبالغ جریمه همین باشد انصراف خواهند داد.در ضمن نباید فراموش کرد که این قانون هنوز به تصویب مجلس و شورای نگهبان نرسیده. (2687331) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۲۰:۳۴
من تازه فهمیدم ثبت نام میکنن ولی تا تلویریون اعلام نکنه عمرا ثبت نام کنم (2687334) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۲۷:۲۶
تلویزیون هم اعلام کرده. ساعت خواب ! (2687553) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۲۲:۵۳
این رقم حقیقتن بالاست ، اگر قانون گذار صرفا برای تعیین تکلیف بخش آماری بالایی از جامعه اقدام به وضع قانون کرده و این قانون تنها 20 درصد از جامعه آماری را شامل بشه ، باید گفت محکوم به شکست هست .

تا زمان هست جریمه را کاهش دهید یا زمان بازپرداخت چند ساله در نظر بگیرید . (2687345) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۳۷:۲۶
به منظور تشویق به ازدواج جوانهای 26 سال به بالا مسئله خرید سربازی را همگانی کنید (2687387) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۹:۳۵:۱۸
خوشم میاد هر کی به فکر خودش هست، عزیزم چون شما 26 سالت هست قانون باید رو 26 تنظیم شه، حالا نمیشه 30 سال بذارن که شامل شما هم نشه، یا 25 بذارن که 4تای دیگم بتونن بخرن، چقدر ماها باحالیم بخدا! (2688513) (alef-10)
 
توبه کننده از تحصیل
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۳۷:۲۹
من در دانشگاه بوعلی درس میخوانم . دانشجوهای زیادی از عدم توجه به آنها در این طرح بسیار متعجب هستند. کاش زندگی کلید ctrl+z داشت ما هم درس نمیخوندیم.آقای دکتر توکلی در مجلس یادی از ما بکنید. (2687388) (alef-3)
 
یوسف
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۴:۲۸:۰۳
آقا درس خوندی واسه خودت خوندی چرا منت میذاری؟
منم فوق لیسانس ولی رفتم خدمت، نمی دونم چرا هر کی درس خونده تو این دوره و زمونه می خواد هر جا بره واسش فرش قرمز پهن کنن! (2687890) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۴:۵۸:۴۴
ایراد از تحصیل کرده ها نیست ایراد از اون هایی که فرش قرمز رو زیر پای متخلفین پهن کردن و صدای تحصیل کرده ها رو درآوردن. یه دانشجوی دکترای سی و چند ساله حق داره پرسه چرا اجازه خرید خدمت رو به ۲۷ ساله متخلف با مدرک دیپلم دادن ولی به اون ندادن. (2687975) (alef-3)
 
lkl
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۵:۰۹:۲۳
دوست عزیز شما در جملات من به کسی منت گذاشتن دیدی؟بعدشم من مخاطبم نظام وظیفس.شما چرا ناراحت میشی؟ (2687998) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۷:۲۶:۲۸
دوست عزیز منم فوق لیسانس دارم دانشجوی دکتری هستم خدمت رفتم از شانس تو مدرسه آموزش نظامی داشتیم، دانشگاه آموزش دفاعی، خدمت هم آموزشی صدامون در نیامد این جوانترها فردا با این رفتار شان چی می خواهند بشوند الله اعلم (2690375) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۴۴:۰۵
هر وقت تصویب شه خیلی ها میرن واسه ثبت نام ، همه میترسن ثبت نام کنن و بیان سراغشون (2687418) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۱:۴۶:۵۹
شرایط سنی رو برای کسانی که ازدواج کردن حداقل کمتر کنین (2687428) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۱۸:۰۰
مبلغ خیلی بالا هست
برای همین خیلی ها توان پرداخت ندارند
نهایت 10 درصد غایب ها با این مبلغ توان خرید دارند (2687521) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۱۸:۳۹
زماني استقبال چشم گير ميشه كه همزمان مبلغ جريمه رو دريافت كنن و هم زمان كارها انجام شه نبايد يك سال كه مردم دنبال ثبت نام باشند (2687523) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۱۹:۲۹
خیلی جالبه این همه بودجه اختصاص میدید به افزایش فرزند و افزایش آمار ازدواج. ولی مشکل و مانع اصلی جلوی ازدواج مردم یعنی خدمت سربازی رو برطرف نمیکنید. طرف با 27 سال سن به جرم اینکه رفته درس خونده نباید مشکل معاف از خدمت بشه. ولی یه 27 ساله ی کم سواد پولدار براحتی میتونه خدمت رو معاف بشه. مسئولین عزیز مبالغ جریمه رو کاهش بدید و امکان معاف شدن رو برای تحصیلکرده ها هم فراهم کنید. (2687527) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۲۷:۵۵
من 26 سالم هست ترم آخر ارشد هستم خداشاهده حاضرم پول هم بدم سربازیم رو بخرم تا بتونم ازدواج کنم و به فرموده رهبری عمل کنم چرا سد جلوی من ساختین؟ (2687559) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۴۰:۴۲
تحصیلکرده ها هم اگه بتونن از این طرح استفاده کنن کمی عدالت برقرار میشه، دوستان غایب فکر کنن اگه طرحی میگذاشتند که تمام کسانی که بالای 27 سال هستند امکان خرید خدمت را دارند غیر از کسانی که فراری و غایب بودند چه وضعیتی پیدا میکردند؟ امیدوارم قانون برای همه یکسان در نظر گرفته بشه... (2687597) (alef-10)
 
انصاری
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۲:۴۱:۳۴
من شرایط معافیت کفالت رو دارم ولی چون غیبت دارم نتونستم معافیت کفالت بگیرم

من 37 سال سن دارم
و متهل و فرزند دارم
مستاجرم
با ماهی 400 هزارتومن حقوق

آقایون مسئول....من پول جریمه غیبتهامو ندارم.... ندارم
ندارم
ندارم
ندارم
ندارم
ندارم
به خدا به پیر به پیغمبر به ابروی فاطمه زهرا ندارم
ن.......د....ا....ر...م
ندارم ندرم ندارم
16 ساله محرومیت کشیدم
نه تونستم دیپلم بگیرم
نه درس بخونم
نه ادامه تحصیل بدم
نه گواهینامه بگیرم
نه استخدام بشم
شدم کارمند روزمزد با ماهی فقط 400 هزارتومن حقوق
ندارم آقا ندارم
بخشیدین و کارت ما رو دادین که دمتون گرم
ندادین به جهنم به درک به قبر پدر هرکی که جوونی ما رو سوزوند
ندارم
می فهمین؟؟؟ ندارم
ندارم آقا ندارم (2687603) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۷:۳۵:۱۷
نداری چیکار پدر طرف داری!؟
ای بابا (2688302) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۳:۰۱:۱۰
سلام
دوستان اشتباه نکنید. مجلس و دولت هم تعداد خرید را حدود 200 هزار نفر پیش بینی کرده اند. چون درامد پیش بینی شده هم 300 میلیارد تومان است.
اگر به طور متوسط هر نفر حدود 15 میلیون تومان پرداخت کند و 200 هزار نفر هم بخرند، همان 300 میلیارد تومان خواهد شد.
پس نه طرحی شکست خورده و نه مشکلی برای درامدهای دولت پیش می آید !
از ایتدا هم مشخص بود که تعداد زیادی استقبال نخواهند کرد. (2687663) (alef-10)
 
..
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۳:۰۴:۱۹
اره بابا پول نداره کسی (2725081) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۳:۲۰:۱۱
قانون تا وقتی عادلانست که:

1_ همگانی باشه که نیست چون پسر وزیر و نماینده و سردار به راحتی معاف میشه

2_ قابل پذیرش جامعه باشه که نیست چون هرکی بتونه دنبال راهی هست که سربازی نره و نمونش همین تعداد 2.400.000 نفری که بیشتر از 10 سال غیبت داشتند هست، بماند که کمتر از 10 سال غیبت هم بیشتر از این تعداده

3_ کار و درامد متناسب باشه که نیست چون به سرباز ماهیانه فقط 60 هزار تومان میدند که حقوق یه روز کارگری هست

و در آخر باید بگم سردار کمالی میگه هزینه یک سرباز در ماه 3.5 میلیون تومان هست یعنی دو سالش میشه 7 میلیون تومان، اونوقت چجوریه برای جریمه 50 میلیون میخوان بگیرند؟؟؟ (2687722) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۲:۳۹:۰۸
عادلانه از نظر کی؟ اگر تو یه شهروندی منم هستم.. من میگم معاف شدن یه دانشجوی دکترا که تا دیروز معافیت تحصیلی داشته عین بی عدالتی هست. ضمنا احمقانست که فکر کنیم کل این 80هزار نفر فرزند وکیل و وزیر هستند اول پاشو برو یه دفتر پلیس ببین کیا میان ثبت نام بعد بشین کامنت بنویس پسر خوب (2689701) (alef-10)
 
امیرعلی
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۳:۴۵:۵۱
تاسف اوره قانون به کسانی که بی قانونی کرده اند فروخته می شود واستقبال هم نمیشود اما به کسانی که به قانون احترام گذاشته اند نه !!! اگر همین قانون برای تحصیلکرده ها (فوق لیسانس به بالا) وجود داشت باعث می شد هم افراد تحصیلکرده به اینده امیدوارتر شوند و اینکه دوباره تحصیل اهمیت پیدا می کرد و دانشجویان پسر با اشتیاق بیشتری به سمت گرفتن تحصیلات تکمیلی می رفتند و مشکل ازدواج خیلی از دانشجویان حل می شد و فروش قسطیم راه حلی بود که به کسی ظلم نشود اینگونه افرادی که در کنار درس کار هم کردند می تونستند خدمت را بخرند ! متولد1368که درس را رها کرده کار کرده است الان تشکیل زندگی هم داده مشکل خدمتشم با این قانون حل می شود و بعد متولد1368که درس خوانده و در کنارش کارهم کرده و هزینه کرده الان به جای تشکیل خانواده باید کارش را هم از دست بدهد به خدمت برود کاش این قانون را برای تحصیلکرده هادر کنار سربازان فراری می گذاشتند و تحصیلکرده های که می خریدند از کار دولتی محروم می کردند اینگونه کارافرینان و تحصیلکرده های واقعی از این قانون استفاده می کردند (2687778) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۳:۵۳:۳۶
تا الان هم 80 هزار نفر برای دولت درآمد بالایی حساب میشه و طرح را 100% تصویب شده بدانید. اما بعضی از مشمولین هم منتظر هستند تا این طرح در مجلس با بند و تبصره ها تصویب شود تا با خیال راحت ثبت نام کنند .و مطلب دیگر این هست که اون 10% جریمه سالیانه پرداخت آن را واقعا غیر ممکن کرده قیمتهای پایه مناسب هستند .اگر طرح را با قیمت پایه تصویب کنند تا 15 اسفند این 80 هزار نفر به میلیون خواهد رسید . (2687803) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۴:۰۹:۵۹
مطمئن باشيد اگر مبلغ طورى بشه كه همه بتونن جور كنن مثلا پنج ميليون تومان، و همچنين محروميت اشتغال دولتى حذف بشه همه يك و نيم ميليون نفر ثبت نام مى كنن. (2687844) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۴:۲۱:۳۳
سلام.خیلیها بخاطر اینکه ترک خدمت کردن ثبت نامشون نمیکنن.این در حالیه که سردار کریمی اعلام کرده بود شامل سربازان فراری هم میشه. (2687875) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۲۲:۴۹:۲۴
من سرباز فراري بودم ٤روز پيش رفتم ثبت نام كردم خيليم راحت (2688845) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۱:۳۷:۵۴
من فراري بودم رفتم ثبت نام كردم مشكليم نداشتم (2690785) (alef-10)
 
سارا
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۰۰:۱۸:۴۹
شوهر من ١٠ ساله كه غايبه ، اما ٦ ماه پيش ثبت نام كرده كه به خدمت بره بعد دوباره ول كرده و درحال حاضر فراريه ، ثبت نامم كرده ، الان تكليفش چيه؟؟؟؟؟؟؟ (2732618) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۴:۲۶:۱۳
شرط هشت سال غیبت رابردارید مبلغ جریمه هم کم کنید تا بتونیم پولشو پرداخت کنیم (2687884) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۴:۴۳:۱۹
ای کاش منهم فوتبالیست بودم . (2687932) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۴:۴۳:۵۷
اقا گل کوچیک قبول نیست!! (2687934) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۵:۰۸:۰۹
من که تمام تلاشمو میکنم کار میکنم فقط میتونم خرج خودم در بیارم چجوری جریمه نجومی شما رو بدم!!؟؟ (2687993) (alef-3)
 
کامران
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۵:۰۸:۳۷
آقای توکلی تورا به خدا برای تحصیل کرده های بدون غیبت هم فکری بکنید ...
30 سالمونه تازه باید بریم سربازی ! (2687996) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۲:۴۸:۱۸
خب برین سربازی مگه تا دیروز که محصل بودید و معافیت تحصیلی داشتید و انواع وام و تسهیلات دانشجویی درحالیکه غایبین عملا فقط حق نفس کشیدن داشتن کسی اعتراض میکرد؟ (2689726) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۵:۴۲:۳۹
تورو خدا ما تحصیلکرده ها رو هم در نظر بگیرید... (2688069) (alef-3)
 
هیربد
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۶:۲۷:۲۶
اقا من ۳۴ سال دارم ازدواج کردم و فرزند هم دارم با مدرک کارشناسی ولی قسمت خنده دار این طرح اینه که حتی شامل من هم نمیشه! چون از حداکثر سنوات تحصیلی استفاده کردم و یکبار هم به سرم زد که برم خدمت برای همین ثبت نام کردم ولی موقع اعزام نرفتم حالا میگن سرباز فراری حساب می شی بنابراین سالهای غیبت من به ۸ نمی رسه اخه من به چه درد نظام وظیفه می خورم اون موقع هم که می فروختن که من پول نداشتم بعدش هم که فقط کار کردم (2688142) (alef-10)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۶:۳۲:۳۶
منم 27 سالمه و ارشد خوندم ، منم میخوام ازدواج کنم ولی خدمت یه سد بزرگه ، بند غیبت حذف کنید لطفا
بند غیبت حذف کنید لطفا (2688154) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۶:۳۴:۲۰
اتفاقا من فکر می کنم افرادی که دارای غیبت زیاد هستندبایستی جریمه کمتری پرداخت کند برای مثال کسی الان 45 سالش است 5 سال دیگر هم صبر کن دیگر نیازی به کارت پایان خدمت ندارد. از طرف دیگر هم بسیاری از امتیازات را نیز تا کنون از دست داده است (2688159) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۷:۰۲:۲۶
من شرایط خرید دارم ولی بیست میلیون ندارم .یا حداقل نمیتونم یک جا بدم ازدواج کردم خونه ندارم.و خیلی از مشکلات دیگه زندگی پس نه ثبت نام میکنم ونه خدمت میرم .هر چه باد اباد...... (2688220) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۷:۱۶:۰۲
دولت ميتواند پيشنهاد قسطى شدن اينكار را بدهد مثلا طى اقساط ١٨ تا ٢٤ ماه چك بدهند . (2688262) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۷:۴۵:۳۱
واقعا" این همه مشتاق برای خدمت به کشور داریم و نمی دونستیم بیچاره مسئولین به چه جون هایی دل بستن (2688318) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۸:۰۲:۴۵
اینهمه کار کردم پس انداز کردم حالا بیارم بادست خودم به باد بدم ؟
نمی خواهم (2688341) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۸:۵۱:۴۳
چرا کسی به فکر مشمولین با غیبت کمتر از 8 سال نیست؟ غایبی که از ادامه تحصیل محروم است باید تا کی صبر کند تا معاف شود و بتواند برای ادامه تحصیل اقدام کند؟ (2688420) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۹:۲۷:۰۳
دوستان خوب آخه هنوز نه به داره نه به باره ! (2688487) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۹:۳۳:۱۱
به خدا مدینونید اگه فکر کنید که دلیل عدم استقبال قیمت بالاشه ها !!!!

با این کارشون با یک تیر دو تا نشون رو میزنن

هم کسری بودجه مورد نظرشون رو جمع کردن
هم آمار دقیق خدمت نرفته ها رو جمع میکنن

آقا کی بخیله , بفروشن واسه همه بفروشن !!
حالا تویی که الان لیسانس گرفتی فکر میکنی بین این 2.5 میلیون نفر لیسانسه و تحصیل کرده نیست ؟؟؟؟؟؟

یعنی تو یی که درس خوندی الان 40 میلیون نقدی داری میخوای بخری ؟؟؟
ای کاش ما هم میرفتیم درس میخوندیم !!!!

من الان 36 سالم شده , بچه نیستم گول این بازیهاتون رو بخورم , هر وقت مبلغ مشخص شد , (متعادل) , شورای نگهبان رای اورد اونوقت ثبت نام !! (2688506) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۱۹:۳۳:۳۵
من لیسانس دارم . توی این هشت سال کلی محرومیت کشیدم . زن دارم و بچه و یه حقوق ماهی هشتصد تومان . مستاجرم . به نظرتون من سی چهل میلیون از کجا بیارم . اگه اقساطی بشه چشمم کورمیرم وام میگیرم دوشیفت کارمیکنم میدم اما الان از کجا بیارم آخه (2688507) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۲۱:۵۰:۱۲
والا برای ما که دیپلم هستیم چیزی حدود 18 میلیون میشه .حالا این دوستان و برادران تحصیلکرده عزیزم به فرض شما هم شامل این طرح باشید دارید 25 تا 30 میلیون پول بدید؟یا باز میگید چرا یک بی سواد باید 10 میلیون بده و ما که تحصیلکرده هستیم 30 میلیون بدیم؟من هیچ مشکلی با این ندارم که شما هم شامل این طرح بشید ولی فکر نمی کنم این طرح تغییر خاصی بکنه و نهایت اگر اون 10% سالیانه را حذف کنند که احتمال آن هم خیلی کم هست .فقط هر چه زودتر تکلیف مردم را روشن کنید. (2688752) (alef-10)
 
محمد جواد
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۲۲:۵۶:۲۸
من سالهاست معافیت پزشکی گرفتم اما خدمت اجباری از اولش هم یک طرح شکست خورده بود. پهلوی که این قانون را گذاشت در دوره انقلاب از همین سربازی اجباری کلی ضربه خورد تا سقوط کرد.
در قضیه هایی مثل گروگانگیری مرزبانان هم سربازی اجباری توان امنیتی ما را زیر سوال برد و به سخره کشید. (2688855) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۲۳:۰۴:۳۱
بابا خوب ماشالله روتون زیاده غیبت کردین خدمت نرفتین رفتین به کار و زندگی شخصی خودتون رسیدین به ریش سربازی رفته ها هم خندیدین حالا هم دو قورت و نیم تون هم باقیه به خدا نوبره والله..... (2688867) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۲۳:۲۱:۰۰
من هم ندارم و ثبت نام نمیکنم . (2688897) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۲۳:۲۷:۰۸
مبلغ بالاست که ثبت نام نمیکنند دیگه!!!!بالاااااااست! (2688906) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۲۳:۴۱:۴۹
جناب توكلي- سردار محترم-مسوولين عزيز، خواهشن براي سرباز هاي در حال خدمت كه دست كم اين شرايط رو دارن هم اين قانون را اعمال كنيد، و حتي متاهل ها، كه شديدن خدمت تاثير منفي روي زندگيشون داره. (2688931) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۸ ۲۳:۵۹:۰۲
بازم بچه های خودشون نوبتش شده برن سربازی یا غیبت دارن این کارو کردن وگرنه ای رقما از دولت دردی رو دوا نمیکنه ما هم فقط برای دلمون درس خوندیم ولی با اجبار باید بریم سربازی که بعدش بشیک 30 یاله که بعدش به جمع بیکاران بیوندیم ممنون از چاره های خوب و عالی که برای جوانان اندیشده اید پس کلید کجاست هممون گول خوردیم قفلو باز دارن میکنن ولی برای خودشون ما که نمیگذریم عمر ما رو هدر میدین دو سال بازم بچه پولدارا دارن حکومت میکنن (2688952) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۴۴:۱۳
آها اونوقت یعنی این 2 میلیون نفر همه بچه های خودشونن؟؟؟؟ حرف بی منطق نزنین خواهشا والا ما یه شهروند معمولی هستیم مثه خیلیای دیگه (2690026) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۳:۲۳:۰۷
والا ما بعد از 4 روز مراجعه به پلیس +10 با قطعی سیستم مواجه بودند و روز 5 با 4 ساعت تو نوبت بودن و کند بودن سیستم بالاخره موفق به ثبت نام شدم .این سیستم را درست کنند تا تعداد ثبت نام کنندگان بالا بره مردم کار و زنگی دارند . (2689821) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۱:۰۳:۰۸
من با ٣٥ سال سن با زن و بچه با مدرك ليسانس از كجا ٣٠ ميليون بيارم .اصلا رو اين مبلغ نه فكر شده نه كارشناسى .تخفيفى كه واسه زن و بچه در نظر گرفتن مسخريت (2691031) (alef-3)
 
امیر حسین
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۵:۴۰:۴۳
آقای توکلی نماینده محترم تهران خواهشا در روز بررسی این بند 10 درصدهای اضافه شده به مبلغ جریمه را حذف کنید تا افراد بیشتری توان پرداخت داشته باشند یا حداقل به متاهلها تخفیف بیشتری بدید آخه 5% تخفیف چیه بخدا زندگی برای یک فرد نزدیک چهل سالگی با این همه محرومیت خیلی سخته (2692047) (alef-10)
 
بد بخت
۱۳۹۳-۱۲-۰۲ ۰۶:۰۴:۳۷
سلام
منم نرفتم ثبت نام کنم شاید نظرشون عوص شد اون وقت میان میگیرنم .
خدا برا هیچ کس نخواد این حال و روز ما ..
راستی جریمش منطقیه بجای این دو سال خدمت میشه کار کرد پیش زن و بچه بود
عوضش درامد این مدت رو میدیم جریمه من که از خدامه .
اشالا این مشکل جونا حل بشه (2693969) (alef-3)
 
وحید
۱۳۹۳-۱۲-۰۲ ۱۱:۱۹:۲۴
سلام
دوستان من خودم سربازی رفتم اما برادر برزگترم 15 سال غیبت داره, الان زن و بچه هم داره, تا الان مشکلی از هیچ بابت نداشته, اما با الکترونیکی شدن کارت های سربازی دیگه خیلی راحت با کد ملی میتونند تمام اطلاعات شما رو در بیارند, پس این حرف ها که میگند میخواهند از این طریق بیان شما رو بگیرند درست نیست . من واقعا برادرانه و دلسوزانه ازتون میخوام این فرصت پیش اومده رو به این دلایل از دست ندین! دفعه قبلی که طزح خرید خدمت سربازی بود 16 سال پیش بود! ایشالاه مجلس مبلغ جریمه رو هم کاهش بده و هم قسطی بکنه تا همه بتونند از این طرح استفاده کنند. (2694432) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۰۲ ۱۴:۳۶:۱۷
من متولد ١٣٦٨/١اين قانون شامل من ميشه تو روخدا يكى جواب بده (2694948) (alef-3)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۲-۰۲ ۱۶:۴۷:۳۹
اگر واقعا هدفتون حل مشکل جوونهاست. مبلغشو کمتر کنید تا مشکل عده زیادی رو حل کنید نه اینکه 20 درصد رو به قسط و مشکل مالی بندازید و 80 درصد هم در حسرت معافیت بمونن.
مگر زمانیکه شما متولدین 44.54 رو رایگان بخشیدید، کسی اعتراضی کرد؟ الان هم اگر کار جوونها رو درست کنید و مشکلاتشون رو کمتر کنید فقط میگیر خدا خیرتون بده... (2695420) (alef-10)
 
بدبخت
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۱۷:۳۲:۱۱
ترو خدا واسه متاهلین شرایط سنی رو کمتر کنید با زن و دو بچه چطور بریم خدمت؟من ۷ سال غیبت دارم واسه همین یک سال قانون شامل حالم نمیشه ترو خدا فکری کنید خسته شدیم (2703998) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۱:۱۵:۳۰
خواهشن کاری کنین که جوونا بتونن مشکلشون و حل کنن حتما مشکل داشتن نرفتن یا ترک کردن (2707650) (alef-10)
 
تهماسب
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۵:۴۳:۳۹
سلام

موارد ریز زیادی در جلسه ها مطرح می شود و از زاویه های گوناگون باید به مشکل نگریست. اما با کمترین دانش حقوقی هم مشکلات این طرح خود را نشان می دهند. جریمه سنواتی وقتی معنی دارد که من مثلا از پیش از 8 سال غیبت می دانستم که اگر بیشتر شود هر سال ده درصد چنین و چنان خواهد شد.

همچنین افزایش 5 میلیون تومانی از مدرکی به مدرک دیگر خنده دار است و باعث می شود برای جرم ثابت تفاوت جریمه سر به 40 میلیون بزند.

تخفیف تاهل و به ویژه فرزندان هم ناچیز است و باید پله کانی شود. درست است که ممکن است عده ای برای تخفیف تاهل همین فردا بروند و زن بگیرند. اما برای اینکه یک بچه بشود دو تا، چندین سال هزینه و زمان نیاز است.

بماند که خود سربازی هم طرحی تاریخ مصرف گذشته است که با حرف های سرداران و سایر خدمت رفته ها و نرفته ها(!) مقدس نمی شود، که حالا بخواهند در این جامعه که خانم ها درصد زیادی از مشاغل محدود کشور را اشغال کرده اند، دو سال از عمر ما مردان را به خودمان بفروشند!

ارشد غایب ده ساله با دو تا بچه! (2708152) (alef-7)
 
صدای مشمولان تحصیلکرده
۱۳۹۳-۱۲-۰۸ ۰۴:۰۱:۰۱
سلام و عرض ادب خدمت شورای محترم نگهبان قانون اساسی.

ملتمسانه خواهشمندیم صدای ما بچه های ۲۷ سال به بالا
که رفتیم دانشگاه (تحصیلکرده – انصرافی – اخراجی) رو بشنوید
تا ما هم بتونیم از این قانون جریمه سربازی که در مجلس تصویب شد استفاده کنیم.

بسیار تبعیض آمیز و خلاف قانون اساسی است که یک فرد دیپلمه ۲۷ ساله
بتواند با پرداخت مبلغی جریمه سربازی خود را بخرد
ولی یک لیسانسه یا اخراجی یا انصرافی ۲۷ ساله نتواند این کار را انجام دهد.
خواهشا ما را که با بدبختی رفتیم دانشگاه و پول دادیم برای تحصیلمان نادیده نگیرید
و اجازه دهید ما هم بتوانیم جریمه بپردازیم.

باتشکر (2708992) (alef-3)
 
kiyan
۱۳۹۳-۱۲-۰۹ ۰۸:۴۳:۰۷
سلام من ثبت نام کردم وقت ثبت نام کدملی رو که زد همه چیزم اومد از سابقه تحصیلم تا نداشتن فعالیت بسیج
پس نترسید ثبت نام کنید هشت سال بدبختی کشیدیم از همه چیز عقبیم نه درسی نه گواهینامه نه وام (2710426) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۹ ۱۳:۴۰:۳۸
بالاخره نظر شوري نگهبان كى مشخص ميشه؟؟؟؟ (2711066) (alef-3)
 
کارگر
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۲۲:۲۳:۲۴
خدایی قیمت بالاست شماوقران قیمت پایین بیارید (2720862) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۵:۲۲:۲۹
من متولدسال 1356 هستم و مجموعا17 سال فرار دارم و1375 به خدمت رفتم و چندین نوبت در این مدت فرار کردم.منتها آخرین فرارم تا انتهای سال 94 میشه 7 سال و 4 ماه تکلیف من نوعی با این مدت محموع سنوات فرار و38 سال سن چیه؟ آیا آخرین فرار مبناست یا کل سنوات فرار ؟مدرکم زیر دیپلمه و سن احتیاطم گذشته تکلیفم چیه؟؟؟ (2727541) (alef-10)
 
امير
۱۳۹۳-۱۲-۱۸ ۰۴:۲۸:۵۳
به نظر من خوبه من متولد ٦٨ ولى ثبت نام كردم خدا كنه شامل منم بشه بخرم خدايش نامرديه به خاطر ١ سال نتونم بخرم:(( (2730665) (alef-10)
 
reza
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۵:۲۴:۱۷
سربازی که اعزامی 18 سال پیشه و 3 بار در طول 18 سال فرار کرده و مجموعا 1 سال خدمت کرده و از آخرین فرارش 7 سال و 4 ماه تا انتهای سال 1394 میگذره نباید معاف بشه با 39 سال سن؟؟؟؟؟آخه چرات آخرین فرار رو مبنا دادن...چرا سن مدرک و سال اعزام رو مبنا نمیکنن این اجحاف در حقه فراریه با این همه سال محرومیت... (2734049) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۴:۱۲:۱۷
منم با نظر رضا موافقم چون امسال من ورضا زیاد هستن چون منم 10 سال غیبت دارم ولی از آخرین فرارم 7سالو6ماه میگزره ومتاهل وفرزند دارم.بخداخیلیهااین شرایط رو دارن خواهشا بحال این افراد رسیدگی کنید یا مدت رو کمتر کنین یا فرار اول رو مبنی قراربدید (2977098) (alef-11)
 
اباذر
۱۳۹۴-۰۱-۰۱ ۲۳:۳۳:۰۱
سلام ،من ده خدمت کردم ،اومدم دانشگاه حالا ازدواج کردم یه بچه هم داریم من میتونم بقیه خدمتم رو بخرم (2761982) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۳ ۲۳:۴۰:۰۳
سلام این ده درصد جریمه به خاطر هر سال غیبت را بردارید استقبال زیاد میشود اخه کم پولی که نیست (2764405) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۳ ۲۳:۴۴:۳۴
ایا وقتی مبلغ جریمه معلوم شد وزیاد بود امکان اعتراض وجود دارد یا نه حتما باید پرداخت کند امیر (2764417) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۶:۴۷:۵۶
چه درس الکی خوندیم من و داداشم هر دو مشمول این قانون میشیم داداشم دیپلم داره و با 15 میلیون کارش راه میافته ولی من چی کار کنم که دانشجویم و معافیت تحصیلی دارم...
داداشم به من میخنده و میگه این همه گفتی درس که من ازت جلو زدم خداییش راس میگه (2772322) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۵۷:۵۲
لطفا جواب ما که ثبت نام کردیم رو بدین که بهمون تعلق گرفته (2788789) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۵۲:۰۵
سلام آقایون محترم دولت
گناه من چیه که ده سال غیبت دارم ولی مراجعت بعدی هم دارم چرا آخرین فرار رو در نظر گرفتید این 200000 هزار نفرنوددرصدش واجد شرایط نیستن خدا رو خوش نمیاد.بخدا فکری کنین بحال من وامسال من چقدر محرومیت. (2977074) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۰ ۲۱:۱۵:۰۰
سلام من مشکل خانوادگی دارم الان 8ماه خدمت کردم میتونم خدمتم رو بخرم مدرکم سیکله (3032492) (alef-11)
 
فرشدنقیبی
۱۳۹۴-۰۶-۲۰ ۱۶:۱۹:۱۳
سلام به کارکنان محترم کشور عزیزم اعزامی ۸۸هستم مشکل عصاب دارم تا الان دهبارفرار کردم شامل حال منم میشود بخرم (3178864) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۱۹:۳۹:۴۰
این طرح خوبه ولی الان من بخاطر نداشتن 10 ملیون خریدن خدمتم معلق شده ای کاش اینا که زحمتا کشیدن لااقل اقساطیش میکردن ما هم راحت میشدیم. (3237582) (alef-11)
 
سجاد
۱۳۹۴-۰۸-۱۰ ۱۶:۳۷:۳۳
میگن ملاک آخرین فرار برداشته شده و برای فراری ها از زمان مشمولیت حساب میکنند. آیا حقیقت داره اگه حقیقت داره من متولد 68 و سال 86 دیپلم گرفتم و سال 87 برج 11 اعزام شدم خدمت و بعد از 70 روز فرار کردم آیا این طرح شامل من میشه ???? خداوکیل جواب بدین. (3292521) (alef-11)
 
سهیل
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۰۱:۵۰:۴۴
با سلام.لطفا خرید رو برای همه کسانی که بالای 25سال سن دارند و متاهل آزاد کنید.بیچاره متاهل کجا بره خدمت.جریمه ایی که میده بهای دوسال است که نمیره پول کمی نیست.اگرم بشه برطبق این مبالغ برای هر ماه یه مبلغ تعیین کنید که یه فردی هرچند ماه میتواند بخرد بقیه رو نتونست یا نخواست سربازی کند این واسه همه خیلی خیلی خوبه.با تشکر (3430674) (alef-13)
 
سرباز ایران
۱۳۹۴-۱۱-۲۰ ۱۵:۲۳:۱۴
سلام به همه ی عزیزان من سرباز وطن عزیزم ایران در ارتش جمهوری اسلامی ایران هستم

من 18 سالمه 4 ماه خدمت هستم داداش های گل من خدمت واسه شما هاست نه کس دیگری واسه وطنت واسه ناموست واسه پدر مادرت داری خدمت میکنی که در اسایش زندگی کنند مقام معظم رهبری هر چی بگه ما باید اطاعت کنیم و دستشون رو میــبــوسم که همچین رهبری دارم شما حالا 26 سالتون باشه فردا نری خدمت چجوری میخوای زندگی تشکیل بدی کار کنی به یاد شهیدان بزرگ حسین فهمیده که 14 سالش بود رفت زیر تانک خودش رو واسه میهن ناموس وطن دفاع کرد .. شما یه زره ناخون اون هم نیستید راست میگم خدایی 21 ماه زود میگذره من الان باید صبور باشم تا این خدمت که واسه وطنم میکنم با افتخار کامل تموم کنم . . اولین و اخرین دوران جوانی خدمت هست ؟ پس برید خدمت بعد تموم کنید مثل بقیه مردم زندگی تشکیل دهید. (3533639) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.