خب شما گیرایی تون مشکل داره که نمی فهمین.
حرف حاتمی کیا واضح بود (2387304) (alef-2)
1. من از طرفداران آقای حاتمی کیا هستم.
2. صحبتهای آقای حاتمی کیا در 7 با هم نسلان خودش کاملا درست و بجا بود.
3. آقای حاتمی کیا خون دل میخوره برای حفظ هویت دفاع مقدس.
اما
آقای حاتمی کیا تا به حال فیلمی درمورد کودکان روستا و کودکان کار و فقر و مشکلات متعددی که گریبانگیر جامعه-س و ربطی به جنگ نداره ساخته؟
آیا میتونیم بگیم حاتمی کیا آدم خوبی نیست که به درد مردم توجه نمیکنه و درد مردم فقیر رو درک نکرده؟
جامعه نیاز به تمام سلایق و روحیات و تفکرها داره.
1. ایستادگی حاتمی کیا و صلابتشو که از دفاع مقدس به یادگار داره ستایش میکنم.
2. جبهه گیری علیه حاتمی کیا توسط بخشی از سینماگران و سینمادوستان رو محکوم میکنم.
3. جبهه گیری های حاتمی کیا علیه امثال اصغر فرهادی و کیارستمی و ... رو هم محکوم میکنم.
3. انتقادهای دلسوزانه درسته نه جبهه گیری و حمله. (2387386) (alef-10)
آقای حاتمی کیا شما دیگه چیزی برای گفتن در سینمای ایران نداری و به همین جهت شروع کردی به توهین و تهمت زدن به کارگردانانی که مورد اقبال عمومی هستن.متاسفانه در چند ماه گذشته شخصیت شما شناخته شد و به شخصه دیگه هیچوقت وقتم رو پای فیلمهای شما هدر نمیدم! (2388221) (alef-3)
سید مجید حسینی ازنوجانی
۱۳۹۳-۰۷-۰۶ ۰۹:۴۱:۴۴
اگر یک معادله پیچیده انتگرال یا معادله لاپلاس را به یک کودک کلاس ابتدایی که بینشی عمیق از مفاهیم ریاضی ندارد بدهیم ، پس از مشاهده می گوید این ها برایم بی مفهوم است. این بی مفهومی نشانه ضعف معادلات نیست. نشانه ضعف آن کودک بی سواد است.
حال ایشان هم اگر اعلام می کنند جنگ بی مفهوم است چون قدرت درک آن را ندارند و سواد و قدرت تحلیل آن را ندارند.
(2395629) (alef-3)
300 هزار شهید... فرزندان ایران... قیامت جلوتو می گیرن عباس خان. (2387307) (alef-2)
300هزار شهید خون ندادن که عباس کیارستمی فیلم جنگی بسازه.
خون دادن که عباس کیارستمی در آرامش حرف خودشو بزنه.
این 300هزار شهید از همه قشری بودن تا همه اقشار بتونن به ایرانی بودنشون افتخار کنن.
بزرگواری شهدا رو با ذهن و دل کوچیک خودمون نسنجیم. لطفا.
این ظلم به شهداس... (2387390) (alef-10)
ایمان
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۷:۵۷:۵۴
آفرین (2388147) (alef-3)
300 هزار شهید خون دادن که عباس کیارستمی در کمال آرامش بگه بی خود مردن؟ بی مفهوم مردن؟
اینه ظلمِ به شهدا... (2388229) (alef-3)
لطفا جای شهدا صحبت نکنید! وصینامه همشون موجوده. خون دادن تا حرف امام زمین نمونه. حتما این جمله را هزاران بار شنیدید.
دلت خوشه تیریپ دموکراسی برداشتی... حتما هم شهدا از کسی که تمام زحماتشون رو بی معنی جلوه بده استقبال می کنن... چون بالاخره حرف خودش رو زده!! ظلم به شهدا اینه که هر کسی هر حرفی رو مسالمت آمیز زد بگیم شهدا همین رو می خواستن... یکم غیرت داشته باش. شکی تو این نیست که خون شهدا امنیت جان و کلام رو به ارمغان می آره ولی اگر خودشون بودن و کسی در برابر زحمتشون همچین حرفی می زد، این چیزهایی که شما گفتید اتفاق نمی افتاد. یکم غیرت داشته باش. هر کسی هر چیزی گفت رو با چادر دموکراسی نپوشون که بخشی از هر چی می کشیم از این ماس مالی کردن امثال شماست. (2392293) (alef-13)
چرا فکر میکنیم هر که با ما نیست بر ماست؟
گمی شنیدن صدای مخالف هم بد نیست.
هر مخالفی هم دشمن نیست! (2388237) (alef-3)
علي شيرازي
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۰۹:۰۴:۳۲
درود بر كيارستمي ، واقعا قابل افتخار هستند به لحاظ معرفي ايران به سينماي بين الملل (2387308) (alef-2)
خوشم مى ياد همه حرفهاي حاج ابراهيم تو هفت درست از آب در آمد!
نمونه اش كامنت بالا (2388051) (alef-10)
مرتضی م
۱۳۹۳-۰۷-۰۳ ۲۲:۱۰:۱۸
هنوز یاد نگرفتم که برای مخالفت هر کسی رو تایی نکنم ..... (2391828) (alef-13)
بیشتر از معرفی "ایران، به معرفی "تخیلات" خودش از ایران
و مفاهیم نامربوط به ما
به جهانیان کوشیده متاسفانه... (2400522) (alef-3)
اگر فیلم سازی کاری هنری است واگر هنرمند دراثر هنری خود را وامی کاود ایرادی بر کیا رستمی نیست زیرا شاید او درجهانی دیگر میزید مانند هدایت که ده ها سال بعد از بوف کور هنئز عدهای معتقدند کسی هدایت را نفهمید خب دلیل آن روشن است هدایت درجای دیگری میزیست بعلاوه اویک قجر بود که لکاته ای (مشروطه)مرده ریگ اورا(خنزر پنزر پیرمرد)به سخره گرفته بود .اما حاتمی کیا فیلم های قشنگی ساخته است فیلمهائی که کسانی که اهل هنر هم نیستند از آنها تعریف میکنند (امریه ای )او خود میگوید به جبهه رفته است ودیدار با مرگ در یک قدمی هوای آدمی را عوض میکند واورا به افلاک میبرد جائی که کیا رستمی نمیتواند برود پای او بشدت لنگ است اما حاتمی کیا درآن دریای تند وتیره وسنگین که میدانی غرق بوده است دوچیز متفاوت را نباید با یکدیگر مقایسه کرد گرچه هیچکدام موجب فخر فروشی نیستند وآنکه داوری میکند دیگری است ! (2387315) (alef-2)
اقای حاتمی کیا از شما انتظار بیشتری داشتیم. اصلا چه فرهنگ غلطی است که توی کشور ما همه باید یک چیز را بگویند...واگر کسی حرف دلش رازد کلی به او انگهای جورواجور بچسبانند .این فرهنگ ورسم غلط جامعه را دردام دو رویه کاری وتملق انداخته وضعیت خطرناکی است که اگر ادامه پیدا کند تهدیدی بسیار بسیار خطرناکتر از دشمن خارجی است وجامعه را خدای ناکرده از هم می پاشاند. (2387342) (alef-2)
حاتمی کیا کجا گفت توی کشور همه باید یک چیز را بگویند؟
حداقل حرفهایش را یک بار گوش کنید. به خدا زشته. عیبه. (2389458) (alef-10)
تناقضات فكري حاج ابراهيم، كار دستش نده خیلیه... (2387344) (alef-2)
من هم با یک روز جنگ بعد از فتح خرمشهرمشکل دارم. اینکه سیاستمداران به وظیفه خود عمل نکردد و یا استفاده ابزاری از جنگ کردند هم مانع از دیدن فداکاری رزمندگان نمی شود. هر کدام به جای خود ولی می شد از کشته شدن تعداد زیادی جلوگیری کرد. (2387350) (alef-2)
کاملا موافقم، یک مورد دیگر اینکه خوب هستند مردمانی که صلح را پاس می دارند و بله کیارستمی خانه دوست کجاست را ساخت! او هرگز نگفت چرا از این خاک دفاع شد، هیچ فردی که به این خاک تعلق دارد حتی لحظه ای این فکر را نکرده، همه ما می دانیم وام دار شهدا و جانبازان و آزادگان هستیم ولی با تمام اینها صلح زیباست، صلح یک مانع برای رسیدن به هدف نیست، صلح نشانه بزدلی و وطن فروشی نیست، صلح دوستی نیز نشانه بزدلی و بردگی شرق و غرب نیست، و خیلی انسانها هستند که اعتقاد دارند حتی اگر لازم شد مبارزه کنند باید برای بدست آوردن صلح باشد، در سراسر جهان و برای همه مردم جهان! (2387529) (alef-10)
شما کی هستید خودتونو سنتونو بگید ببینیم اون موقع جنگ کجای کار بودید این سوال هزار بار پاسخ داده شده ولی کسی که نمیخاد بشنوه رو نمیشه کاری کرد (2387943) (alef-3)
حاتمي كيا راه ميانبري براي گرفتن پروژه چند ميلياردي برگزيده است. سخنان او در برنامه هفت مشحون از خودخواهي هاي ناشي از بچه لوس نظام بودن است. چرا هر كس طرفدار نظام است بايد بتواند به هر كس دلش خواست توهين كند. همه بايد در برابر قانون مساوي باشند. اين حرف قانون اساسي است. (2387351) (alef-2)
من حاتمی کیا رو درک نمی کنم، چرا اصرار داره همه مثل اون باشن ومثل اون فیلم بسازن؟ دوم چرا 8سال ساکت بود و حالا یادش افتاده؟ کلا تو 8سال گذشته هیچ مشکلی برای سینما نبود که این اقا 8سال به 8سال زبان به انتقاد باز میکنه؟ (2387358) (alef-2)
نه چه مشکلی با فیلمهای گیشه ای می توان داشت !!!! (2387922) (alef-10)
کاش کامنت ها هویت کامنت گذاران را هم نشان میداد
افسوس که عالم مجازی است و ... (2391526) (alef-3)
شهروز
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۰۹:۴۰:۲۲
فارغ از حمله حاتمی کیا به فیلمسازان دیگر به خاطر اعتقاداتشان و دیدگاهها و دنیایی که به تصویر میکشند ما بافیلمسازی طرف هستیم که از نظر بعد فنی یکی از ضعیف ترین فیلم های جنگ تاریخ را ساخته است . فیلم چ با هزینه تولید سرسام آورش از بعد فنی یک فاجعه است . کسی که اینگونه ناجوانمردانه همکارانش را مینوازد نمودار اخلاقی و کارنامه فیلم سازیش با شیب تندی نزولی شده است . او در چ حتی توانایی گرفتن بازی از بازیگر توانایی مثل عرب نیا را ندارد . بگذریم از ضعف های بزرگ در فیلم نامه ، کارگردانی و منطق روایی فاجعه باری که فیلم دنبال میکند . (2387360) (alef-2)
اتفاقا همین را می خواستم بگویم. آن قدر جریان های خاص این فیلم را تبلیغ کرده اند که خود حاتمی کیا هم باورش آمده است که شاهکار ساخته است (2387494) (alef-10)
کاملا باهات موافقم (2387630) (alef-3)
فیلم سازی در ایران کاملا دولتی است.سیاسی است.یک نفر که فیلمساز غیر دولتی باشد مورد حمایت قرار نمی گیرد.خیلی از فیلم ها فرمایشی هستند.در راستای اهداف سیاسی .تا فیلم سازی به سمت خصوصی شدن نرود همین اش و همین کاسه است.خیلی از فیلم ها و سریال ها هم با هدف پول شویی عده ای از خواص ساخته می شوند فیلم هایی که دخل و خرشان با هم اصلا جور نیست.اقای حاتمی کیا چقدر شارژ دولتی شدی برای ساختن چ؟خدا وکیلی. (2441167) (alef-13)
رسول صدرعاملی را چکار می کنید که گفت چ یک فیلم واقعی است
ایشان هم سینما نمیدانند؟
کامنت است دیگر،بگذار! ما چه میفهمیم شما زیادی سینما دان هستی یا زیادی سینما ندان ؟ (2391532) (alef-3)
و جالبتر اینکه علی معلم، دبیر هیئت انتخاب جشنواره فجر و پای ثابت محافل در همه دولتها، بشدت موج تفکر و مضمون فیلمسازی حاتمی کیا را مورد حمله قرار داد ولی این نویسنده محترم صدایش درنیامد. (2387362) (alef-2)
مقاله شما هم مثل صحبت های آقای حاتمی کیا از موضع بالا و اینکه فقط من میفهمم و دیگر هیچ کس نمیفهمد بود.و بیشتر از اینکه برای انتقاد از "فخر سینما"ی شما باشد برای کوبیدن کیارستمی و افکارش نوشته شده. اساسا چه کسی وظیفه "شفاف کردن برخی مرزهای هویتی و گفتمانی در سینمای ایران" را بر عهده آقای حاتمی کیا گذاشته که از جشنواره پارسال و با جایزه نگرفتن ایشان متبلور شده و مدام به دیگران و افکار دیگران حمله میکنند و شما هم با جانبداری متعصبانه از آن بعنوان "صراحت" یاد میکنید. (2387366) (alef-2)
حاتمی کیا هم شده علی دایی سینما . (2387635) (alef-10)
عدم شناخت شما، شما را به تحلیل اشتباه وادار میکند. حاتمی کیا عشق جایزه نیست. (2389466) (alef-10)
پس چرا آژانس شیشهای را به جشنواره فیلم برلین فرستاد؟
چرا وقتی فیلم چ برای اسکار بررسی میشد آن را از رقابت بیرون نکشید؟ (2389943) (alef-10)
جنگ ابعاد وسیعی دارد.امثال حاتمی کیا قبل از فیلمسازو کارگردان بودن رزمنده و بسیجی بوده اند.آنها واقعیاتی را در جبهه دیده اند که ما ندیده ایم. به خون غلطیدن جوانان بیگناه و پاک و شجاع ایران رانظاره کردن در روح و ذهن آنها نقش جاودانه ای گذاشته و آرمان و توصیه های شهیدان تنها میراث باقیمانده برای امثال حاتمی کیا است. من او را درک می کنم و به واقعیاتی که دیده و می داند احترام می گذارم. با او و امثال او باید با منطق صحبت کرد و از دل این دیالوگ انتقادی به اشتراکاتی رسید که روشن کننده راه برای جامعه ایران باشد اگر از دل انتقاد فقط جدایی در آید به درد نمی خورد فقط باید دنبال اشتراکات بگردیم و حول آن متحد باشیم و با هم حرکت کنیم.و وارد حاشیه و درگیری نشویم. (2387424) (alef-10)
کاش صداقت در کار بود (2441169) (alef-13)
اینها همه دعواهای پوچ و بیهوده است چرا که هر کارگردانی دنیای خودش رو داره و آزاده که راجع به اون فیلم بسازه.
من خودم هم سینمای حاتمی کیا رو دوست دارم و هم سینمای کیارستمی. (2387457) (alef-10)
منیره
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۱:۱۰:۳۱
تن فروشی و وطن فروشی! دوست دارم بدونم تو همه دنبا به راحتی این چیزها رو به مردم نسبت می دن؟! (2387499) (alef-10)
دقیقن میخواستم همینو بگم!!!
مدعیان ارزشی چقد ساده اخلاق رو فراموش میکنند! (2388191) (alef-3)
حاتمی کیا دیدن برخی از فیلم هایش برایم لذت بخش بود ولی مدتیست اسیر تفرعن و خودبزرگ بینی شده که حاصلش محو و نابودی و نق است!
نویسنده محترم آقای قبادی بخشی از تاریخ سینماست نسبت کلمه تن فروشی تهمت و افترا نیست؟ کاش قلم ارزشی فراتر داشت و هر کسی هوس نمی کرد هرچه دوست داره رو بنویسه! (2387523) (alef-10)
محمدرضا
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۱:۵۵:۳۴
من همیشه از دیدن فیلم های حاتمی کیا لذت بردم مخصوصا روبان قرمز ولی تعجب می کنم این همون حاتمی کیاست که روبان قرمز رو ساخته!!!!
دغدغه اصلی حاتمی تو این فیلم ، جلوگیری از تمامیت خواهی قشری بود که خودشون رو وارث و صاحب این سرزمین می دونستن و این که افکار نو باید مجال مطرح شدن رو داشته باشن و در نهایت این مردم هستن که انتخاب می کنند که با کدام طرز تفکر موافق هستند ولی متاسفانه الان می بینم که دقیقا عکس دیدگاهی که در روبان قرمز مطرح کرده رفتار می کنه و می خواد فقط طرز فکر قشر خاصی در سینما مطرح بشه و بقیه رو به هر اتهامی ساکت کنه !!!
ای کاش حاتمی کیا فقط تو فیلم هاش صحبت کنه و قضاوت رو به مردم بسپاره (2387545) (alef-10)
اون دوست عزیز در بالا درست گفته اینها همش برای میانبر زدن های مادی است. (2392126) (alef-13)
حاتمی کیا جزء اقلیت سینمای ایران است اقلیتی که هنوز حرف حق می زنند. اون خودش هم خوب میدونه توی این سینما دیگه حرف حق خریداری نداره. (2387585) (alef-10)
ایمان درسی
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۲:۲۷:۲۶
افرینش صحنه های زیبا قابل تقلید و یادگیری است اما گرفتن نبض انسانی هنر و به تصویر نشاندن نفسهای تاریخ نیازمند غیرت و انصاف هنری است.
دفاع به طور اعم لازمه حیات و حفظ نام و نشان /خانه و کاشانه / ناموس و تمامیت ملی از اصول حقوق انسانی است. (2387601) (alef-10)
حالا خوبه هیچکدوم یه فیلم جهانی مثل جیمزباند یا جان سخت و...یا حتی ژانر درام مثل کازابلانکا یا چیزی نساختن!
همه اش ادعا برای هیچ! (2387624) (alef-3)
هر بار فیلم چ را میبینم موضوع جدیدی در آن جستجو میکنم و بارها فیلم را نگاه میدارم و پلی بک میکنم
این فیلم در حد اسکار ماست ولی شاید درکش برای جهان نامفهوم باشد چون این فیلم برای ایرانی ساخته شده و باید ایرانی و مسلمان باشی و باید دید متوسط به بالایی هم از مدیریت و تاریخ جنگ بدانی تا آنرا درک کنی باید نمادها را بشناسی و باید فکر کنی چون این فیلم یک مسیر را به تو میگوید و یک مسیر را برای تو میسازد و فیلم شاعر است مثل آژانس شیشه ای مثل روبان قرمز مثل موج مرده مثل مسیر فیلم های حاتمی کیا (2389880) (alef-10)
خوزستانی
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۴:۰۲:۳۸
ناز پرورد تنعم نبرد راه به دوست
عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد
همون بهتر که کیارستمی ها دفاع مقدس ما رو نفهمند ......... فقط همه بدونن و سر خودشون شیره نمالن که ....... در نبرد بین ظالم و مظلوم بی طرفی یعنی کمک به ظالم (2387802) (alef-10)
الله یحکم بین العباد . صریح قرآن است . حکم صادر کردن کار خداست در آن دنیا.
آقایان مومنین ، خودتان را بجای خد ا ننشانید. نتیجه ندارد. (2387815) (alef-3)
جهانبخش
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۶:۰۳:۱۴
سلام به همه ي دوستان
راستش را بخواهيد من برنامه "هفت" را تماشا كردم و آنچه دوست ناشناس ساعت9/33/45 مرقوم داشته اند به حقيقت نزديكتر است.در جائي از برنامه مجري محترم در تائيد فيلمهاي آقاي حاتمي كيا چيزي به اين مضمون گفتند:"فيلمهاي شما بازتابي از فرهنگ ايران اسلامي است و در اين فيلمها ميتوان شهامت و رشادت بچه هاي ايران زمين را ديد."اما بر خلاف انتظار آقاي حاتمي كيا به يكباره اسب منيت را سوار شده و همه ي اين تعابير را كه يقينا در تاييد ايشان گفته شد مصادره به _ مطلوب كه نه _ بلكه مصادره به" خود" كردند.گفته اند:"به اندازه ي آدمهاي دنيا،دنيا وجود دارد." كجاي دنيا عيب است كه كسي مانند من فكر نكند؟هر كس در كنج دلش و در گوشه گوشه ي مغزش انديشه اي دارد جداي از من!آيا چون همه مثل من نمي انديشند بايستي طرد شوند؟آيا دين ما و مذهب ما شيعيان براستي چنين پيامي دارد؟هنر مردان خدا جذب است و نه دفع.مولوي با همه ي عظمتش يك سني حنفي است آيا بايد به اين جرم ،كتابش خوانده نشود؟بايد عاشق بود و عاشقانه رفتار كرد.مذهب عاشق ز مذهبها جداست.برادر من اقاي حاتمي كيا مواظب باش در دام غرور و منيت نيفتي. (2387984) (alef-10)
دیگه بد جور افتاده. تیتر بعضی روزنامه ها رو نمی بینید؟ (2392127) (alef-13)
حرفهای حاتمی کیا تو برنامه هفت خیلی واضح و روشن بود حالا اینکه بعضی ها نفهمیدند یا از آن برداشت اشتباهی دارند بکنار
حرف اصلی او نقد و انتقاد افرادی بود که در سینمای جنگ فعالیت داشتند و الان تو این عرصه فعالیت نمیکنند یا کارهای بسیار ضعیفی می کنند
از نظر حاتمی کیا فیلمسازها سه دسته بودند:اونهایی که برای تجارت و گیشه ها فیلم میسازند که اتفاقا از ا اونها تعریف کرد و بهشون حق داد دوم اونهایی که با دریافت پول از خارج و یا داخل فیلم برای جشنواره های خارجی ومیسازند که گرچه کنایه هایی نیز به آنها زود ولی تاکید کرد که روی حرف او با گروه سوم که همان فیلمسازان دفاع مقدس است بوده و عملکرد اونها را به نقد کشید
معلومه که حرفهای او خیلی تاثیر گذار بوده که یه عدهخ امدند اینجا و بر علیه او کامنت میزاند ووگر نه اگر این دوستان بیننده برنامه هفت بودند می دیدند که طیف وسیعی از منتقدان و کارگردانان و بازیگران با اعقاید گوناگون به برنامه هفت آمدند و ازادانه نظراتشون را ابراز کردند
حرف حاتمی کیا عق بود حرف حاتمی کیا ادای صحیح دین فیلمسازان جنگ به دفاع مقدس بود
حاتمی کیا فیلمی نساخته که توی اون همه ایرانی ها دروغگو باشند و بعد بخاطر این خوش خدمتی جایزه اسکار بهش بدند
حاتمی کیا میگه کسی نیاد و فیلمی بسازه که تو اون دفاع مقدس و رشادت جوانان وطن نه تنها تحسین نشه بلکه زیر سوال بره و حتی بهش اهانت بشه
همین اوپایی های متمدن امروزی ببینید در جنگ جهانی اول و دوم چطر بجون هم افتادند و همدیگر را لت و پار کردند و لی آیا یک فیلمساز آنها تا بحا امده و عملکرد و شرکت کشور خودش را در جنگ زیر سوال ببره و به آن انتقاد کنه
حرف حاتمی کیا توهین نکردن به جنگ و مردانی بود که که در آن جان دادند نه اینکه ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر درست بود (2388025) (alef-10)
حوریه جعفری
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۰۱:۱۳:۳۶
حق با شماست دوست من! ما اصلا در ایران نمی دانیم دروغ چیست؟!!!!! اصلا کسی هست که تا به حال یک دروغ گفته باشد!؟
معنی این حرف شما و آقای حاتمی کیا در مورد پول گرفتن از خارجی ها برای فیلم ساختن برای جشنواره را نمی فهمم!؟ یعنی مثلا فرهادی از خارجی ها پول گرفته، یک قصه ی فضایی ساخته، در ایران جایزه برده، یک مشت جاسوس خارجی فیلمش را برای معرفی به اسکار از ایران معرفی کرند،بعد همان خارجی ها باز به او اسکار دادند؟!!!!
بله در همین آمریکا و اروپا هم بارها و بارها فیلم هایی ضد جنگ ساخته شده اند. (اکثرش در تلویزیون خودمان پخش شده!)
به نظر شما کسی که با جنگ مخالف است حق ندارد ابراز عقیده کند؟
من هم سربازان وطنم را جانفشانانه جنگیدند می ستایم و هم آقای حاتمی کیا را برای ساخت بهترین فیلم های مربوط به جنگ. اما هیچ توقع نداشتم که اینچنین بتازند به هر کس که شبیه خودشان نیست!! (2388476) (alef-10)
همواره از دیدن فیلمهای جناب حاتمی کیا لذت می برم فیلمهای ایشان خوش ساخت و به روز هستند . اما نمی دانم چرا مدتی است این بزرگوار در سخن گفتن از همکاران خود منطق و انصاف را رعایت نمی کند . (2388171) (alef-3)
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۹:۰۵:۴۹
هر دو از هنرمندان خوب کشورمان هستند. يکي در داخل فيلمهاي قابل تحسين ساخته ديگري توانسته است باعث تحسين سينماي ايران درجهان شود پس هردوقابل احترام هستند کسانيکه براي رضاي خدا درجنگ شرکت کردند ازکسانيکه درجنگ شرکت نکرده وکاري براي دفاع مقدس نکرده اند طلبکار نيستند. هرکسي در حوزه هنر براي خود تعريفي دارد وقابل احترام است به چند نمونه توجه فرماييد:
ادواردو گاليانو نويسنده برجسته اروگوئه:
هنر اگر براي نشاندادن چهره کريه ديکتاتورها و نظامهاي استبدادي نباشد چه مفههومي دارد.
احمد شاملو شاعرمعاصر ايران:
هنر بايد هيجان بيافريند.
علامه محمد تقي جعفري:
هرآنچه در جهت رضاي خداست هنر ناميده ميشود
اميدوارم جملات اين بزرگان صحصيح نوشته باشم (2388214) (alef-3)
حاتمی کیا که همه را نقد می کنه به نظرم از همه بیشتر قابل نقده به این دلیل که به هیچ موضوع اجتماعی دیگری غیر از جنگ نپرداخته است و جالب آن است که از همه طلبکاره؟ (2388661) (alef-3)
بسیجی دیروز
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۰۹:۲۱:۴۴
به نظر من بهترین فیلم های جنگی ، دوئل ، باشوغریبه کوچک و عروسی خوبان هستند. (2388712) (alef-3)
داود لک
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۲۱:۵۶:۴۴
هر دوی این بزرگواران از هنرمندان صاحب سبک و باعث مباهات ایران و ایرانی هستند. لذا قرار دادن این دو کارگردان بزرگ مقابل هم اساسا کار ناشایستی است.اگر حاتمی کیا آثاری چون از کرخه تا راین ، دیده بان ، مهاجر و آژانس را خلق کرده است ،، کیارستمی نیز سه گانه های زیبا ، انسانی و هنری خانه دوست کجاست ، زندگی و دیگر هیچ و زیر درختان زینون را خلق نموده است.هر یک در جایگاه خود مایه فخرایران می باشند.چنانچه دقت گردد ، هر دوی این کارگردانان از شرایط حال حاضر فرهنگی کشور ناراضی هستند .یکی با نساختن آثار سینمایی در ایران و دیگری هم با ساخت فیلم در شرایط سخت.در پایان بعنوان کسی که به سینمای این مرز و بوم علاقه داشته، آرزوی ایجاد شرایط مناسب برای هنرمندان بزرگ جهت خلق آثار فاخر و به یادمندنی را دارم. (2389903) (alef-10)
آفرين به حاتمي كيا.احسنت (2390191) (alef-10)
می گین بعضی نویسنده ها در نهایت میشن یکی از شخصیت های داستان هاشون و حاتمی کیا شده موتور سوارهای آژانس شیشه ای؟ (2390602) (alef-10)
پارسی پور
۱۳۹۳-۰۷-۰۴ ۰۰:۱۴:۴۶
برید خرمشهرو بسازید دم از شهدا نزنید شهدا شهر رو ازاد کردن شما ابادش نکردید فقط میخواید پشت شهدا قایم بشید وسو استفاده کنید در ضمن کیا رستمی بزرگترین فیلم ساز تاریخ ایران است ورسول ملا قلی پور فیلم برای شهدا میساخت این همه به دیگران تهمت نمیزد حاتمی کیا برای من دیگر قابل احترام نیست (2391996) (alef-13)
آقای حاتمی کیا دیگر هنر مند نیست ، کاسب است . چشمانش را بسته است (2392196) (alef-13)
حاتمی کیا ؛ حاتمی کیا ست و کیارستمی ؛ کیارستمی . اجازه بدیم هر کس خودش باشه و خودش بمونه . اون طوری هم اثر هنری بهتری خلق می کنه . هم حرفی که مال خودش هست رو بهتر می زنه . قرار نیست همه یه شکل و یه رنگ باشن . هر کس وظیفه و رسالتی در خلقت داره که باید همونو انجام بده . اما صداقت خیلی خوب و مهمه . اعتراف به نفهمیدن جنگ توسط کیارستمی خیلی ارزشمندتر از حمله هاییه که خیلی بوی صداقت و مسلمونی نمی ده و تو این چند روز دیدیم که چه شبهاتی بر اون ها وارده ... (2392541) (alef-13)
همین آقای حاتمی کیا یکی از بهترین فیلمهاشو مدیون فیلمنامه قوی اصغر فرهادیه (ارتفاع پست). تو آژانس شیشه ای هم همدلی مردم با حاج کاظم بود که از دود موتور حزب اللهی ها داشت خفه می شد . حالا خودش مثل همون موتوریا شده. یا کثل افسر وزارت اطلاعاتی اون فیلم (رضا کیانیان) (2394785) (alef-10)
هانا طهرانی
۱۳۹۳-۰۷-۰۶ ۰۰:۰۵:۴۱
سلام، نقد عادلانه و خوبی بود... حاتمی کیا را دوست داریم و دوست نداریم رفتاری هیجانی داشته باشد..... به امید موفقیت های بیشتر ایشان (2395304) (alef-10)
سید تقی رضوی
۱۳۹۳-۰۷-۰۶ ۰۰:۴۱:۵۶
از شما که خود را صاحبنظر می دانید وبه حاتمی کیا درس اخلاق می دهید توقع نیست به انسانهایی که صرفا مخالف ما هستند نسبت زشت تن فروشی بدهید. (2395331) (alef-10)
یادمان نرود که مسلمانیم و باید در قضاوتهایمان منضف باشیم و به طرف مقابلمان هم فرصت و زمینه دفاع از خودش را بدهیم .... ایا دادیم (2423788) (alef-10)