نظر منتشر شده
۴۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 276929
درآمد خالص متوسط یک تاکسی در تهران
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
بر این مبنا و با توجّه به کل مسافت طی شده‌ هر تاکسی در ماه، درآمد خالص آن به‌طور ماهانه حدود ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان به‌دست خواهد آمد. از طرفی به‌طور متوسط به ازای هر ۳۰ کیلومتر جابجایی اضافی در روز، حدود ۵۱۰ هزار تومان به درآمد خالص ماهیانه یک تاکسی افزوده می‌شود.

به گزارش بلدیه، برای عموم افراد که از خودروی خود برای مسافرت‌های خارج از شهر و سفرهای متعدد درون شهر استفاده می‌کنند، استفاده از خودروی شخصی از لحاظ هزینه‌ای ترجیح دارد.

با فرض طی مسافتی در حدود ۲۰۰ کیلومتر در روز برای یک تاکسی، و با درنظر گرفتن متوسط قیمت بنزین و تخمین‌هایی از هزینه‌های جانبی نظیر بیمه‌ی شخص ثالث، تعویض روغن موتور و لاستیک به‌طور دوره‌ای، هزینه‌های تعمیرات، عوارض خودرو و غیره، می‌توان به برآوردی از میزان متوسط مخارج یک تاکسی در سال دست پیدا کرد. بر این اساس و با فرض مصرف متوسط ۸ تا ۱۰ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر برای یک خودرو، متوسط هزینه‌ی جابجایی هر کیلومتر تاکسی عددی بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ تومان به دست می‌آید.

این محاسبه نشان می‌دهد هزینه‌ مصرف بنزین حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد کل هزینه‌ی جابجایی یک تاکسی برای هر کیلومتر را شامل می‌شود. همچنین، مشاهده می‌شود در بازه‌ی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر جابجایی روزانه، به‌طور میانگین به ازای هر ۱۰ کیلومتر طی مسافت ۰.۳ درصد به سهم بنزین در کل هزینه افزوده می‌شود.

به عبارت دیگر در صورتی که یک تاکسی روزانه ۵۰۰ کیلومتر در شهر تهران جابجا شود، حدود ۶۰ درصد مخارج او سهم بنزین مصرفی است. اما با توجه به متوسط سرعت خودرو در کلانشهر تهران و تعدد تاکسی‌ها در هر خط، جابجایی ۵۰۰ کیلومتری یک تاکسی در یک روز آرمانی به نظر می‌رسد و در نظر گرفتن جابجایی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتری در یک روز برای تاکسی واقع‌بینانه‌تر خواهد بود. همچنین باید یادآور شد هزینه‌های ذکر شد تنها هزینه‌های پرداختنی جاری هستند و هزینه‌ی استهلاک که صورت پرداختنی برای تاکسی ندارد و از سرمایه‌ی صاحب تاکسی در واقع به‌طور پنهان کسر می‌شود در این محاسبه نیامده است.

درآمد خالص متوسط یک تاکسی در تهران

در حال حاضر تاکسی‌های خطوط در تهران در هر سفر ۴ مسافر را جابجا می‌کنند. بر این اساس و با توجّه به کرایه‌ متوسط ۲۰۲ تومانی هر کیلومتر سفر با تاکسی‌های خطی، و نیز در نظر گرفتن هزینه متوسط یک تاکسی برای هر کیلومتر که طبق توضیحات بالا حدود ۱۱۵ تومان است، مشاهده می‌شود که به‌طور میانگین هر تاکسی برای هر کیلومتر طی مسافت درآمد خالصی حدود ۶۹۵ تومان خواهد داشت.

بر این مبنا و با توجّه به کل مسافت طی شده‌ هر تاکسی در ماه، درآمد خالص آن به‌طور ماهانه حدود ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان به‌دست خواهد آمد. از طرفی به‌طور متوسط به ازای هر ۳۰ کیلومتر جابجایی اضافی در روز، حدود ۵۱۰ هزار تومان به درآمد خالص ماهیانه یک تاکسی افزوده می‌شود.

به معنای دیگر و با توجه به متوسط حدود ۱۰ کیلومتری هر خط تاکسیرانی در تهران، اگر هر تاکسی در روز تقریباً ۳ بار بیشتر بین ابتدا و انتهای خط مسافر جابجا کند، در ماه درآمد خالص وی حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

هزینه‌ متوسط یک مسافر تاکسی در شهر تهران

در صورتی که میانگین سفر درون شهری یک شهروند تهرانی در طول یک روز ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر برآورد شود، هزینه‌ای که وی به طور میانگین بابت سوار شدن تاکسی در روز پرداخت می‌کند چیزی حدود۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است. بر این مبنا و با درنظر گرفتن این تردد روزانه در شش روز هفته، در یک سال او هزینه‌ای بالغ بر یک میلیون و ۱۷۰ هزار تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان برای تاکسی سوار شدن پرداخت خواهد کرد.

مقایسه‌ بین هزینهی استفاده از خودروی شخصی و استفاده از تاکسی برای سفرهای درون‌شهری

با در نظر گرفتن استفاده معمول از یک خودروی شخصی که حدود ۲۰ هزار کیلومتر در سال است، می‌توان مشاهده کرد هزینه‌ی ای که یک خودرو برای سفرهای درون‌شهری متحمل می‌شود چیزی بین یک میلیون و ۸۰ هزار تا یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان خواهد بود.

با مقایسه‌ این بازه با بازه‌ هزینه‌ مربوط به استفاده از تاکسی،‌ می‌توان نتیجه گرفت برای شخصی که حدود ۲۰ هزار کیلومتر در سال با خودروی خود مسافت طی می‌کند، از لحاظ هزینه‌ای استفاده از تاکسی هیچ ارجحیتی ندارد. اما اگر این شخص از خودروی شخصی خود تنها به عنوان جایگزین تاکسی استفاده کند و حدود ۵۶۰۰ تا ۸۶۰۰ کیلومتر در سال جابجایی داشته باشد، به علت سرشکن نشدن هزینه‌های ثابتی نظیر بیمه شخص ثالث، متوسط هزینه‌ جابجایی هر کیلومتر خودروی وی بالا رفته و در سال هزینه‌ای بین ۱.۶ میلیون تا ۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان متحمل خواهد شد.

نتیجه‌ این بحث آن است که برای عموم افراد که از خودروی خود برای مسافرت‌های خارج از شهر و سفرهای متعدد درون شهر استفاده می‌کنند، استفاده از خودروی شخصی از لحاظ هزینه‌ای ترجیح دارد.

مطلوبیت استفاده از خودروی شخصی و هزینه‌ فرصت از دست رفته

با وجودی که استفاده از خودروی شخصی به جای تاکسی حدود ۲۵ درصد گران‌تر است، اما حقیقت آن است که استفاده از تاکسی در تهران مصائب و معضلاتی به همراه دارد که مطلوبیت استفاده از تاکسی را به شدت تنزل می‌دهد. از جمله‌ی این مشکلات می‌توان به زمان انتظار در صف‌های تاکسی، فاصله‌ی پیاده و سوار شدن از تاکسی با محل مطلوب و مقصد نهایی، راحت نبودن تاکسی به علت نشستن چند نفر در کنار یکدیگر، نامناسب بودن و مطلوب نبودن فضای تاکسی به لحاظ سر و صدای افراد دیگر، موسیقی، بوی نامطبوع و ... اشاره کرد. با وضع موجود تقریباً واضح است که میزان مطلوبیتی که خودروی شخصی برای فرد ایجاد می‌کند آن قدر هست که بخواهد ۲۵ درصد بیشتر از هزینه‌ی سوارشدن به تاکسی برای رسیدن به آن پرداخت کند.

اما موضوع بعدی که دارنده خودروی شخصی از آن صرف نظر می‌کند، عواید سرمایه‌ای است که صرف خرید خودرو شده است. با در نظر گرفتن نرخ بهره‌ی بدون ریسک بانکی معادل ۲۲ درصد سالانه، وجه صرف شده برای خرید یک خودروی متوسط با قیمت ۴۰ میلیون تومان در سال می‌توانسته سودی معادل ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نصیب شخص کند. به این ترتیب هزینه‌ی داشتن خودروی شخصی برای هر شخص بیش از ۱۰ میلیون تومان در سال است و در واقع استفاده کننده از خودروی شخصی می‌بایست مطلوبیتی حدود ۱۰ برابر بیشتر از استفاده‌ از تاکسی به‌دست بیاورد تا هزینه‌کرد ۱۰ برابری او توجیه داشته باشد.

دو راهکار گسترش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

با توجّه به اینکه به‌طور میانگین استفاده از خودروی شخصی نسبت به استفاده از تاکسی برای حمل و نقل شخصی تنها به‌مقداری جزئی گران‌تر است، و با در نظر گرفتن مطلوبیت‌های استفاده از خودروی شخصی، و همچنین با صرف نظر کردن از هزینه فرصت از دست رفته ناشی از عدم سرمایه‌گذاری مبلغ خرید خودرو که قاعدتاً صاحب یک خودرو آن را جزو هزینه‌های خود منظور نخواهد کرد، روشن است که اکثریت افراد ساکن در کلانشهری چون تهران تمایل به خرید و استفاده از خودروی شخصی داشته باشند؛ امری که روند کنونی افزایش تعداد خودروها در تهران گویای این مطلب است.

عدم خدمات‌دهی وسایل دیگر حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس و مترو در سطح وسیعی از شهر تهران و نیز ساعات محدودی که این وسایل دردسترس شهروندان هستند، باعث شده است که تاکسی‌ها گزینه‌ی اول حمل و نقل عمومی نزد بخش کثیری از افراد برای سفرهای درون‌شهری خود باشند.

از طرفی چنانکه گفته شد به صرفه نبودن و عدم مطلوبیت کافی تاکسی‌ها سبب شده است افرادی که دارای تمکن مالی کافی بوده‌اند، خرید و استفاده خودروی شخصی را بر استفاده از تاکسی ترجیح بدهند. از این رو برای تغییر ترجیحات شهروندان و سوق دهی آنها به استفاده از حمل و نقل عمومی دو راهبرد را می‌توان دنبال کرد که البته پیشبرد هر دو به ‌طور موازی نیز امکان پذیر است.

نخست، باید حمل و نقل عمومی در بخش انبوه، نظیر مترو و اتوبوس، در حدی گسترش یافته و ارزان در اختیار شهروندان قرار گیرد تا شهروندان در استفاده از این وسایل از مطلوبیت بالایی نسبت به استفاده از خودروی شخصی و تاکسی برخوردار شوند. این امر اولاً مستلزم گسترش خطوط مترو و اتوبوس به تمام سطح شهر است و از سویی دیگر، باید گسترش شهر و افزایش جمعیت آن کنترل و محدود شود. راهبرد دوم آن است که استفاده کردن از خودروی شخصی برای افراد همراه با هزینه‌های بیشتری شود تا از اولویت و مطلوبیت استفاده از آن به‌طور مضاعف کاسته شود.

أخذ عوارض متناسب با مسافت پیموده شده، ایجاد محدودیت دسترسی خودروها به نواحی پرتراکم شهر، ایجاد محدودیت و هزینه برای پارک خودروها در خیابان، اعمال و افزایش مالیات برای خودروهای شخصی و نظایر اینها راهکارهایی هستند که نمونه‌هایی از اجرای آنها را در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته جهان نیز می‌توان مثال زد.
کلمات کلیدی : تاکسی در تهران
 
محمدحسین
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۲:۴۷:۰۰
در بخشی که ذکر شده است سود از دست رفته ناشی از استفاده از خودرو 8800000 تومان است، باید عرض کنم شما تورم مربوط به بخش خودرو را به حساب نیاورده اید. برای مثال فردی که 4 سال پیش تندر 90 را 10 میلیون خریده الان بیش از 30 میلیون تومان ارزش دارد. اما اگر این پول را در بانک می گذاشت در بهتر ین حالت سرمایه او 20 میلیون تومان می شد. به عبارت دیگر، فرد 10 میلیون تومان سود هم بدست اورده است. (2972203) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۲:۵۰:۲۰
تاکسی جزء وسایط نقلیه عمومی نیست. مترو، اتوبوس، تراموا،... (2972224) (alef-3)
 
محمودی
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۲۱:۴۹:۲۲
من تاکسی دارم.کجااین درآمد رادرمیاریم .برای خودش محاسبه کرده.باهزینه سوخت واستهلاک وسرمایه ای که گذاشتیم بخداروزی 80 تومن صافی خداوکیلی درنمی آد.موتورکاسبی ماراکسادکرده ،گرما،ترافیک. (2973658) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۳:۱۳:۴۸
حقوق خالص من به عنوان دانشیار دانشگاه صنعتی شریف تقریبا همین مقدار سه میلیون و چهارصد تومان است. (2972297) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۵:۲۷:۳۲
مشقت و ساعت کار یک راننده با وجود ترافیکهای سنگین هم در نظر بگیرید (2972685) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۵:۳۶:۴۷
سختی کار رو در نظر بگیری در ماه رمضان و فصل گرما و سرما میبینی که خوب داری میگیری! (2972707) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۵:۴۰:۲۴
استاد جان!
شمای نوعی به عنوان دانشیار دانشگاه شریف در سال صدها میلیون تومن پروژه می گیرید و با نیروی ارزان قیمت یا مجانی (دانشجو) انجامش می دهید.
اصل درامد استاد دانشگاهی-مخصوصا در رشته هیا فنی و دانشگاه های معتبر- از پروژه های چند صد میلیونی و میلیاردی است نه حقوق چندغاز ماهیانه (2972721) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۶:۲۰:۴۱
اگر شما به همان نسبت تحت فشار عصبی باشی بعد از 2 روز سرسام میگیرید استاد ضمنا وجهه اجتماعیش رو هم اضافه کن بعد قضاوت کن. (2972831) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۷:۴۳:۵۲
البته بد نیست مدتی هم شغل رانندگی با سواری رو هم تجربه کنید. مطمئنم بعد از این مدت از حقوق و شرایط کاری فعلی خود بسیار راضی خواهد بود. (2973002) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۴:۰۵:۴۳
بنده که متوجه نشدم نویسنده می خواست تبلیغ حمل و نقل عمومی کند یا تکفیر آن. اما چند نکته قابل توجه است:

برای یک خانواده ماشین فقط برای رفت و برگشت به کار روزانه نیست. وقتی می خواهید از یک مهمانی و ساعت 12 شب بازگردید، یا وقتی در سرمای زمستان کودک به همراه دارید، وقتی با آمدن چند قطره باران، تاکسی نایاب می شود و ... از نظر دور مانده.

مشکلات تاکسی ها هم به موارد مذکور ختم نمی شود: برخورد نامناسب برخی از رانندگان تاکسی که متاسفانه شهروندان هیچ مکانی برای دادخواهی ندارند، عدم روشن کردن کولر ماشین در دمای 40 درجه تابستان و ماشین های با کیفیت پایین و کثیف که وقتی با لباس رسمی در آن می نشینید، مدام باید مراقب باشید که کثیف نشوید و ...

و شاید مهمترین آنها زمان.

سیستم حمل و نقل عمومی ما دچار مشکلات زیادی است از گرانی و تراکم جمعیت گرفته تا عدم دسترسی مناسب، عدم زمانبندی مناسب و ...

برای پاراگراف آخر هم عرض کنم با گران گردن عوارض فقط صورت مسئله حل شده نه خود مسئله. سیستم حمل و نقل عمومی باید فکری به حال مشکلات اساسی اش کند (2972435) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۵:۰۳:۱۸
اگه اینقدر راحت و پردآمد بود کار تاکسی همه میومدن تاکسی میخریدن و کارمند نمیشدن. شما بیا کار توی اداره ات رو با منه تاکسی دار عوض کن. صدهزار تومن هم ماهانه از حقوق من بردار.حاضری؟ (2972615) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۵:۰۶:۳۶
پس از خوندن مطلب به فکرم زد برم تاکسی بگیرم و کارمو ول کنم

بعدش به سختی کار فکر کردم دیدم ای 1میلیون که میگیرم کافیه

راننده تاکسی اگه 6 میلیون هم بگیره بازم کمه (2972627) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۵:۱۴:۵۲
سلامتی و عمر یک راننده تاکسی که پشت ترافیک و در آلودگی کار می کند چقدر می ارزد؟ (2972647) (alef-11)
 
یک بانو
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۵:۲۱:۰۱
این مطلب فقط عدد ورقم هست ودرعمل واقعیت نداره همسر من راننده تاکسیه از 8 صبح تا 5 و6 عصرنهایت روزی 100 هزارتومن درامد داره که 20تا25 تومنش برای بنزین میره اخرهفته هم که زیادمسافر نیست وتقریباماهی 200 هزارتومن هم برای تعمیر ماشین هزینه میکنه.این جور که شمانوشتین تاکسی جماعتت جزو پردرامدا حساب میشن .ماچندراننده تاکسی دیگه هم تو فامیل داریم که اوناهم تقریبا زندگی متوسط روبه پایین دارند لطفا وقتی چیزی میگیداول تحقیق کنید (2972661) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۵:۳۷:۲۲
من هم استادیار دانشگاه کردستان هستم و حقوق خالصم حدود 3 میلیون تومان است. افسوس که دوران جوانی طی شد............... (2972710) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۷:۰۲:۵۲
من هم جراح فوق تخصص در دانشگاه ایران هستم. حقوق دریافتی من 3 میلیون و 250 هزار تومانه (2972908) (alef-11)
 
یک شهروند راننده تاکسی
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۸:۳۷:۴۰
خوب تو مگه چند ساعت در روز تو گرمای آفتاب با مردم سروکله میزنی که حق بجانب انتظار درامد بیشتر داری (2973179) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۹:۴۵:۲۲
این چه حرف بی منطقی که میزنی ، تعداد سالهایی که برا درس گذاشته ( که بهترین سال های عمرش بوده ) حساب کردی ؟ (2973360) (alef-11)
 
مجتبی جابر انصاری
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۲۰:۰۳:۳۹
ادب داشته باش مرد حسابی

آقای دکتر، من بعنوان یه راننده تاکسی لیسانسه خودم رو با شما مقایسه نمی کنم و بخاطر بی ادبی همکارم از شما عذر میخواهم. (2973430) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۸ ۰۱:۵۴:۰۱
یعنی من نه راننده تاکسیم و نه جراح. اما خداییش جراح با آن شغل پر استرس که مرگ و زندگی مردم دستش است و با آن همه سال درس خواندن و کشیک نیمه شب اورژانس و در ضمن سر و کله زدن با بیمار و همراهان بدحالش کارش ساده تر از راننده تاکسی است؟؟ جل الخالق! (2974078) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۹:۲۳:۱۴
این حقوق دولتی شما هست

حق العمل هر جراحی و ویزیت رو حساب نمیکنید ؟

انصاف رو برم (2973291) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۹:۵۲:۰۴
خداوکیلی تو جراحی فوق تخصصی؟؟؟خوب اگه درآمدت کمه برو مناطق محروم هم به کشور و هموطن هات خدمت کن هم ماهی حقوق 17 میلیونی بگیر (2973381) (alef-11)
 
عبدی
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۹:۵۵:۱۹
کم لطفی نفرمایید تو رو خدا (2973395) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۲۰:۳۱:۵۲
دروغ تو روز روشن؟؟؟؟؟؟ دریافتیت چقدره (2973513) (alef-11)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۲۰:۳۷:۳۳
ما هم باور کردیم. (2973528) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۷:۴۴:۵۹
یک بیمه گذار دیپلمه میشناسم که در عرض ۴ سال با بیمه کردن !! به میلیاردرهای معروف تبدیل شده و در حال حاضر مشغول به کارهای سرمایه گذاری و تحصیل ( بخوانید خرید مدرک) میباشد. اون راننده تاکسی که واقعا با بدبختی باید این پول رو دربیاره و اما استاد دانشگاه و ... دوره اش تموم شده، باید بری برادر دنبال دلالی و کارهایی از همون تیپی که امثال اون دیپلمه زرنگ و لایق دنبال کردن. (2973009) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۷:۴۵:۰۳
همه اين عوارض ها و مالياتها و نمره گذاريها ووو و پولها را بعلاوه گمرگ گزاف در مملكت ما ميستانند ، شما يك راه حل اساسى ارائه بده ... (2973010) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۸:۴۰:۲۲
ایستگاه رسالت به آزادی
کرایه هر مسافر در شب 4000 و در روز 3300 تومان فرض کنید که هر تاکسی بتواند در این مسیر 4بار جابجا شود . یعنی 8دفعه در روز هر سرویس به عبارتی 4 4000
16000 تومان
16000 8 = 128000
128000 30=37400000 تومان که فقط از فقط 8 سرویس بدست میاید
مسیرهای دربست و مسیرهای غیر خطی و گردشی هم هست که محاسبه نمیشود (2973188) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۲۰:۳۵:۰۶
عزیزم محاسبه آخری که کردید غلط است!!
30 روز هر روز 128000 تومان می شود 3740000 تومان
شما یک صفر ناقابل زیادی گذاشته اید. (2973525) (alef-11)
 
اراک استاددانشگاه
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۹:۳۷:۵۱
هدف شما از این مقاله چه بود؟؟؟!!
1. بررسی اوضاع حقوق و دستمزد و درامدها
2. ارتقا استفاده از وسیله شخصی
3. ارتقا استفاده از وسایط عمومی
4. ارائه راهکار رفع الودگی هوا
.... تکلیفتان روشن نیست فقط خواننده ها را مشغول میکنید... (2973339) (alef-11)
 
مهندس
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۲۰:۰۳:۰۶
یک مهندس با مدرک فوق لیسانس که 6-7 سال عمرش پای درس و کتاب گذاشته.. چشمش کم سو شده..تو بهترین دانشگاه هم درس خونده....حقوش خوب خوب..1.5 الی 1.7 هست..اونهم بار کار فکری سنگین...سواری کردن اونم با ماشین های کولر دار امروزی...نه فکرت کار میکنه نه فعالیت بدنی داری...اونوقتم دوبرابرر به مهندی درامد داری.همینه که عقب مونده ایم!!بی ارزشترین چیز تو ایران علم هست (2973428) (alef-11)
 
ابی
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۲۱:۰۳:۳۷
میزان درآمد افراد در هر شغل می تواند تفاوت های فاحش با همکارانش داشته باشد. حال چه راننده تاکسی باشی و یا شغل دیگر.
من 4 سال قبل یک میلیون حقوق میگرفتم و مدیرم جمع دریافتی اش 15 میلیون بود.
اکنون برای خودم کار میکنم در ماه 7 میلیون تومان حقوق به پرسنلم می دهم. باقی قضایا بماند... (2973559) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۲۲:۱۱:۳۱
متن دراز و گیج کننده بود!! بالاخره نفهمیدم درآمدشان چقدر است؟ اصلاً بلدیه کجاست که به نقل از آن گزارش دادید/ مگر هنوز بلدیه داریم! (2973693) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۲۳:۳۴:۵۶
8سرویس به ازادی یعنی مصرف 15 لیتر بنزین=15000 تومان ضرب در 30 روز=

450000تومان

اضافه میشود 300000 تومان هزینه روغن.لاستیک.لنت.......=750000

اضافه میشود الطاف هر روزه ماموران محترم راهمنایی و رانندگی ؟ تومان


اقای محترم که زیر کولر کار میکنی امار جیب مردم را نگیر.این کار خیلی زشته. (2973846) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۲۸ ۰۰:۲۱:۰۰
من فوق لیسانس عمران با 5 سال سابقه حقوقم 1200000 (2973925) (alef-11)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۳-۲۸ ۰۰:۳۰:۰۹
سلام
رانندگان تاکسی واقعا زحمت کشند البته 90 درصد انان در گرما و سرماو ترافیک هزینه های سرویس واقعا وحشتناکه خسته نباشن (2973942) (alef-11)
 
سام
۱۳۹۴-۰۳-۲۸ ۰۰:۵۶:۵۴
من به عنوان کارشناس ارشد مدیریت اجرا و کارشناسی عمران دنبال کارم یک قرون درامد نیست (2973996) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۸ ۱۲:۱۸:۵۰
به نظر من هیچ کس نباید خودش را وکارش را با دیگری مقایسه کند هر کاری سختی خودش رادارد وعلاقه واستعداد خودش را می طلبد ارزش علم وکارهای علمی را نباید با هیچ کاری مقایسه کنیم حتی اگر در امد بالایی نداشته باشد (2974848) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۰۹:۲۵:۵۰
نسبت به آورده ی یک راننده ی تاکسی درآمد خوبی است شما رانندهی تاکسی هم اگر راضی نیستی به سیل بیکاران جامعه بیندیش (2982300) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۲:۵۰:۱۳
حقوق در اروپا متوسط 2500یورو در امریکا 3500 دلار در اتحادیه افرقه 1200دلار در اسیا 1500دلار اما در ایران 300دلار درضمن شغلها بر اساس سختیشان حقوق میگیرندحقوق پرستار در انگلستان ا ز د کتر بیشتر است راننده در اروپا و امریکا از دکتر منزلت اجتماعی بیشتری دارد نتیجه هر کس استعدادی دارد و باید در ان مشغول کار باشد و حقوقها نباید این همه فاصله داشته باشند اگر این طور شد کشور پیشرفت می کند والا همیشه باید وارد کننده باشیم (3459782) (alef-11)
 
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۱۰:۰۷:۱۹
سلام شما چک و چونه چی میزنین من الان لیسانس حسابداریم ولی از اوضاع بد جامعه خیلی وقته بیکارم واز روی اجبار شخصی مسافر کشی میکنم من تنها چیزی که برام مهمه حقوق یک میلیونی با بیمه .مطمینم میتونم با مدیریتم یه زندگی ساده رو سر کنم (4125296) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.