نظر منتشر شده
۲۵۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 281770
گزارش خبرنگار "الف" از محل مذاکرات وین؛
تغییر موضع غربی ها از شب گذشته/ دبه کردن آمریکایی‌ها شروع شد
بخش خبری الف، 19 تیر 94
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۷
به نظر می رسد بار دیگر دبه کردن های غربی ها به خصوص مقامات آمریکایی آنهم در انتهای به نتیجه توافق، مذاکرات را به بن بست کشانده است.

یک مقام ارشد ایرانی نزدیک به هیئت مذاکره کننده در وین به خبرنگاران خارجی گفته که از شب گذشته (چهارشنبه شب) طرف غربی در مذاکرات تغییر موضع داده و مواردی را که نهایی و حل کرده بودیم، را بار دیگر بر روی میز مذاکره آورده است.

او ادامه داده که آنها بر سر مواضع خود سرسخت تر شده اند.

این مقام ارشد ایرانی همچنین اعلام کرده که ما نیاز به تضمین های قطعی به خصوص از جانب آمریکا داریم تا بدانیم پایبند به تعهدات خود هستند.

وی درباره جزئیات تغییر مواضع 1+5 گفت که آنها از موضوع رفع تحریم ها تا طول دوره توافق موضوعات هسته‌ای را اشاره کرده اند.

او به اصرار طرف غربی برای دسترسی به اماکن نظامی ایران هم اشاره کرد و گفت: کسب اطمینان مذاکره‌کنندگان نباید بهانه‌ای برای ورود به سایت‌های نظامی ایران باشد.

وی همچنین با اشاره به اختلافات درونی در 1+5، گفت در گفت‌وگوها ناگهان هر کشور عضو این گروه برای خود خطوط قرمزی تعیین کرده است. وی ادامه داد: دوستان ما، بیش از آنکه با مذاکره کننده، برای مذاکره در میان خود وقت صرف کرده‌اند.

وی تصریح کرد ایران مشتاقانه در انتظار این است که ببیند آیا آمریکا حاضر است از فکر تحریم ها دست بکشد یا خیر.

خبرنگار المیادین حاضر در وین نیز به نقل از یک مسوول ایرانی گزارش داده: برخی بر آنچه در ماه آوریل گذشته به آن رسیدیم و در بیانیه لوزان اعلام شد پایبند نیستند و از آن سرباز می زنند.

به گزارش الف، جان کری وزیر خارجه آمریکا عصر پنج شنبه با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد گفتگوها ابدی نیست و تیم وی آماده ترک وین در صورتی که تهران تصمیمات لازم را نگیرد، را دارد. او با این اظهارات به نوعی توپ مسابقه مذاکرات را به زمین ایران انداخت و تلویحا نشان داد که آمریکا عجله ای برای تمام کردن مذاکرات به دلیل فشار کنگره ندارد.

ظریف نیز در پیامی توئیتری پس از آن نوشته بود که این حرف را جدی بگیرید: شما نمی‌توانید اسب‌ها را در وسط مسیر عوض کنید.

با این تفاسیر به نظر می رسد اشاره ظریف به این تغییر مواضع از سوی غربی ها بوده و به آنها با این پیام گفته است که در وسط مذاکرات نمی توان تغییرات اساسی را ایجاد کرد.

ظريف: طرف مقابل، مواضع خود را تغيير داده است
ظریف در پایان مراسم احیای شب قدر در وین گفت: توافقی را خواهانیم که عزت و کرامت ما را حفظ کند. وی ادامه داد: ما میز مذاکره را ترک نمی کنیم اما طرف مقابل، مواضع خود را تغییر داده است. (بیشتر بخوانید)
 
کلمات کلیدی : مذاکرات هسته ای
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۱:۰۸:۴۱
اینا همین اولش دارن دبه درمیارن. وای به حال آخرش (3027546) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۳:۳۸:۴۸
این لاورف هم شریک معامله و هم دزد قافله هست.این وسط دلالی میکنه که از هر دو طرف امتیاز بگیره. (3027691) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۲:۵۷
این مواضع آمریکا
ما را به هم نزدیکتر می کند (3028144) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۵:۴۴
عزیز خوب هر کشوری به نفع منافع خودش کار میکنه (3028274) (alef-3)
 
بچه مشد
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۴۹:۴۹
ضرب المثل رو خراب کردی برادر.رفیق دزد وشریک قافله صحیح است (3028386) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۶:۴۰:۱۶
مهمترین نکته ی مذاکرات اینه که امریکا درخواست مذاکره داد . یعنی به مذاکره نیاز دارند .
اگه بعضی از مسپولین ما بی تجربگی نکرده بودند و خودشون را مشتاق و نیازمند نشون نمیدادند تا الان توافق شده بود.

وقتی در امریکا میگه وضع خرابتر از.... یا تحریمها را به اب خوردن گره میزنه خوب معلومه امریکا چی نتیجه میگیره. (3028477) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۰:۳۲:۴۵
مردم خواهان توقف تحریم ها حتی با توقف کامل غنی سازی هستند (3028905) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۴-۲۰ ۱۴:۳۷:۱۸
لطفا از طرف مردم نظر نده (3031099) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۰ ۱۶:۵۶:۲۵
تو که تو مردم نیستی نظر نده یک همه پرسی عمومی بگذارید تا یک رای نه با اکثریت قاطع به توقف غنی سازی را از مردم ببینی (3031685) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۵:۱۴:۳۱
من اولش فکر می کردم تو شش ماه توافق می شه. اما هر روز بیش تر به گفته های ایت الله خامنه ای ایمان می اورم. (3027754) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۰:۴۴:۲۴
توافق میشه تو لحظه اخر همه میان یه بیانیه میخونن اسمش میشه توافق وبیانیه ها هم البته همه باهم فرق داره ها !
اول میان میگن نزدیک شدیم
روزای اخر میگن نه توافق نمیشه وازهم دورشدیم
لحظه اخر اعلام میکنن نیم ساعت دیگه میخوایم بیانیه روبخونیم توافق کردیم
تقریبا سیر توافق ژنو ولوزان همینی بود که گفتم
مطمین باش این دفعه هم مثل قبله
ناراحت نباشین توافق میشه
فقط مشکلش اینه که بیانیه ما یه چیزه ماله امریکایی ها یه چیز اروپایی ها هم یه چیز دیگه (3028915) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۶:۵۸:۰۳
این توافق خیلی وقت پیش به بن بست رسید.

وقتی در فروردین کاروان شادی در خیابانها راه افتاد و معلوم شد تیم مذاکره کننده از داخل تحت فشار است.

وقتی رییس جمهور آب خوردن و نفس کشیدن را هم به تحریم ربط می دهد این یعنی ارسال سیکنال به طرف مقابل.

وقتی دو سال است می گوییم خزانه کشور خالی شده .

وقتی همه چیز را در گرو مذاکرات نهادیم.

وقتی رییس جمهور شعار اصلی تبلیغات انتخاباتیش شکست تحریم ها بود و تمام استراتژی خود را حول این محور چید.

وقتی بورس و بازار ما راکد شد تا ببینید از وین چه صدایی می رسد .

این همه فضای شکست مذاکرات را ترسیم کرد. (3027790) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۹:۲۵
نه پس همه چیز عالیه! ما چقدر خوشبختیم! شما مثل اینکه در این مملکت زندگی نمی کنی! (3028080) (alef-13)
 
سید مرتضی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۳:۱۳
حالا چون ما خوشبخت نیستیم و همه چیز هم عالی نیست، باید همه اینها رو روی پیشونیمون بنویسیم تا همه ازش با خبر بشن؟ (3028218) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۳:۳۳
کاش تحلیل خودتان که در این کشور هستید را هم می نوشتید تا خوانندگان قضاوت کنند ، تحلیل واقع بینانه است. (3028269) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۸:۲۲
دوست در کشور فساد است ربط دادیم به کاسبان تحریم
در کشور بیکاری است ربط دادیم به تحریم
مشکل تولید را بجای سو مدیریت (واردات بی رویه) ربط دادیم به تحریم
ازدواج و اب و محیط زیست و .... همه ربط دادیم به تحریم
فقط اینجا مدیران دولتی ما چکاره هستند خدا می داند.....
پس احتمالا شما در این مملکت زندگی نمی کنی.... (3028279) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۱۴:۰۴
اینایی که شماگفتی شکست مذاکرات نبود شکست ما درانتخابهامون بود.

ازچندتاتوافق قبلی هم اینو فهمیدم که اول میگن خوبه داریم توافق میکنیم نزدیک شدیم خیلی نزدیکیم هی میگن امروز فردا توافق امضا میشه وما یه چندروز تواین خماری هستیم
همون لحظه که ما منتظراعلام صداوسیمایم که بگه توافق شد ب یه دفعه میگن توافق نمیشه طرف مقابل زیاده خواهی کرده این یکی ازچندساعته تا یکی دوروز
طول میکشه
اخرش که همه منتظرن تیم برگرده وهمه ناامیدن ویه دفعه نمیدونم چی میشه تولحظه اخر خبرگزاریها و صداوسیمای خودمون میگه توافق شد وهمه دارن خودشونو برای خوندن بیانیه توافق اماده میکنن وبعدم میان یه چیزی میخونن وازیک ثانیه بعدش تازه ماجرا شروع میشه میبینیم امریکا یه چیزی خونده ما یه چیزی خوندیم واروپاییهاهم یه چیزه دیگه خوندن !
بعدم که میدونی چی میشه یه عده جشن میگیرن که به به چه توافقی
ویه عده هم داد میزنن که این چه توافقیه وما اینجاهی باهم دعوا میکنیم واونوریها .... (3028203) (alef-13)
 
انصاری
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۰:۲۴
همه بدن... فقط ما خوبیم!! (3028264) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۶:۰۹:۴۶
در سالهای 82-84 که روحانی مسئول مذاکره بود ، با غربیها توافقاتی می کنند ، روحانی از البرادعی می پرسه تعلیق که شما میگید یعنی چه؟ البرادعی میگه یعنی گاز به سانتریفیوژ تزریق نشه ! ایران هم قبول میکنه ... بعد که توافق امضا میشه ، تعریفی جامع از تعلیق ارائه میدن که شامل همه چیز(قطعه ، مونتاژ، سانترفیوژ، ... ) میشه!!!

روحانی در سال 84 اواخر مسئولیتش در نامه ای به البرادعی تعهدات ایران و امتیازاتی که ایران داده را برمی شمرد و در نهایت می گوید در مقابل اینهمه امتیازات اگر نگوییم هیچ ما به ازای بسیار اندکی دریافت کرده ایم!!! و مدام با قولهای انجام نشده و تعهدات برزمین مانده مواجه شدیم!!!

روحانی در کتابش مینویسد غربیها قول داده بودند(در جریان مذاکرات روحانی) تا زمانی که نطنز تعلیق است پرونده ما به شورای امنیت نرود اما بهمن 84 درحالی پرونده ما به شورای امنیت رفت که نطنز تعلیق بود!!!

در سال 89 در دولت احمدی نژاد با پیشنهاد امریکا و وساطت برزیل و ترکیه توافق داشت میشد ! ناگهان امریکا زد زیرش !!!

سال 92 روحانی گفت مشکل پرونده هسته ای دولت احمدی نژاد است و من بلدم مذاکره کنم !!!
آمد و تیم کاربلدش را فرستاد ژنو . ظریف در حال مذاکره بود که روحانی در ایران گفت خزانه خالی است!!!(کاری به دروغ بودن این حرف و تکذیب وزیر اقتصاد ندارم)

در ژنو توافق کردند قرار شد تحریم جدیدی اعمال نشود اما بارها تحریم جدید اعمال کردند !!!فکت شیت امریکایی منتشر شد! مسئولین ما گفتند خلاف است.
تهدیدهای امریکاییها نه تنها کمتر نشد بلکه بیشتر هم شد!
در لوزان بیانیه دادند ... باز هم امریکا فکت شیت مفصلی داد اما مسئولین ما گفتند برخلاف توافقات است ...

در وین هی مذاکره کردند هی مذاکره کردند ... حالا دوباره امریکا زده زیرش !!!
چند بار باید تجربه کنیم ؟! (3028433) (alef-3)
 
amir
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۹:۱۶:۳۴
همینه که هست ! واقعیات جامعه ی ما همینه که حتی آبمون هم به تحریم بستگی داره. اگه شما با این مخالفی بیا برو خودت یه فکری به حال سیستم آبی کشور کن به جای اینکه بشینی پای مانیتور و به امثال روحانی و احمدی نژاد دستور بدی که خفه شن و سرشون رو بکنن زیر برف ! شاید تو دوست داشته باشی برای مبارزه با آمریکا, فقر تحمل کنی .. اما امثال من دوست ندارن و تو حق نداری به من هم تحمیل کنی که فقر تحمل کنم به خاطر افکار خودت (3028808) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۸:۱۷:۰۳
با تجربه تاریخی که از امریکا باقی است حتی اگر توافق هم بکنند به همان قرارداد مطمئن باشید در موقع اجرا ی ان هزار بهانه درست خواهند کرد که ما را از نظر بین المللی محکوم کنند کمی به گذشته اینها اگر توجه میشد هیچ وقت نمی بایست با این ها مذاکره کرد چون اینان فقط به فکر تعویض حکومت هستند و شاید هم تجزیه ایران شما عملکرد انان را در عراق و سوریه و لیبی دارید می بینید باز هم نشسته اید و مذاکره میکنید برای از بین بردن کشور و خودتان (3027820) (alef-13)
 
فرشاد
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۰:۵۹
شما فکر بهتری داری.حتما میخوای بگی یه پنجاه سال تحمل کنید مثل کوبا زندگیتون رو داغون کنید ایشالا اونا عقب می نشینند.اقای عزیز زندگی من جوان با نبود کار داره داغون میشه . (3028334) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۳۹:۰۵
آمریکا دنبال حکومت بله قربان گو است، مثل عربستان. تا به هدف اش نرسد این وضع ادامه دارد. آمریکا خودش را مبصر کلاس دنیا میداند و میخواهد این کلاس را با روش خود آرام و مطیع کند. و عناصر مخل کلاسش را مثل قذافی و صدام دیوانه را از کلاس برای همیشه حذف میکند. از سایت الف میخواهم ضمن بررسی این تئوری،تا دیر نشده راه حل مناسبی پیدا کند. خدا قوت. (3028597) (alef-13)
 
amir
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۹:۱۲:۲۴
دوست عزیز می می خوایم این بار به آمریکا فرصت بدیم و امتحان کنیم. کاری هم با تجربه ی تاریخی نداریم, اون زمان بوش بود , الان اوباماست. می خوایم بهشون اعتماد کنیم , به شما چه ربطی داره ؟ (3028796) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۸:۱۹:۰۸
وام ازدواج کجا میدن سیاست را ول کنید (3027822) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۳:۰۶
بانکها فقط به عاقلها وام میدن (3028176) (alef-3)
 
سعيد ايراني
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۹:۰۱:۱۱
از كجا معلوم ما دبه در نياورده باشيم . در ضمن ما خيلي خيلي بيشتر از غربي ها به حل مسئله و رفع تحريم ها نياز داريم .چه ايرادي دارد يه مقدار بيشتر امتياز بديم و اين آخر كاري كار را از بن بست خارج كنيم . انگار يه عده از به نتيجه رسيدن مذاكرات ناراحتند . انگار دلارهايي كه انباشته بودند را دوست ندارن ارزان نشود و دوباره مي خواهند آن را چهار و پنج هزار تومان بفروشند يا زمين و آپارتمان هايي كه احتكار كرده بودند را مي خواهند دو برابر بفروشند. يه مقدار به فكر آدم هاي كم در آمد و به قول خودتان مستضعفين جامعه هم باشيد . فشار تحريم ها روي دوش آن هاست . روي دوش اون كارگر شركتي كه با ماهي هشتصد هزار تومن مي خواهد زندگي كند . كرايه خونه بدهد .يا از شركت به دليل ركود اخراج شده و تنها اميدش رفع تحريم ها و گشايش و ضعيت اقتصاديست . سيل فارغ التحصيل دانشگاه ها را با اين وضعيت تحريمي مي توانيد جوابگو باشيد ؟؟كاش همه ي اقشار جامعه ثروتمند بودند و تورم و بيكاري و در آمد پايين دغدغه ي كسي نبود . ولي بدانيد اين خط قرمز هاي پررنگي كه در مذاكرات كشيده ايم در واقع خط قرمزهايي براي پيشرفت خودمان است ..... (3027841) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۰۲:۴۲
اقایی که میگی ایرانی هستید دست از خود فروشیت بردار ما ایرانی هستیم نه ایرانی قلابی (3027987) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۴:۲۵
احتمالا وضع خیلی خوب است و کاسب تحریمی . (3028179) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۶:۵۵:۳۴
اینکه به حرف مسئولان اعتماد نداشته باشیم میشه خودفروشی؟ یعنی هرکی به نظام اعتماد نداره خودفروشه؟ در اخرین انتخابات 15 میلیون نفر شرکت نکردند چون به نظام اعتقادی ندارند ایا اینها خودفروشند؟ (3028514) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۸:۰۵
یه تار موی مردم یمن به هزار تا از این تو سری خور ها می ارزد.
بی تدبیری و ناکفایتی ما با این همه منابع با رفع تحریم ها حل نمی شه (3028050) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۸:۱۹
اگر کل مملکت را هم بدهیم، آنها راضی نمی شوند. (3028051) (alef-13)
 
کیان
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۹:۵۴
یه جوری حرف میزنید انگار از محتوای مذاکرات مطلع هستید. مطمئن باشید اگر امکان داشت دست خود آقای ظریف برای دادن امتیازهای لازم برای به نتیجه رسیدن مذاکرات باز بود. شاید طرف مقابل چیزی رو میخواد که امکان پذیر نیس... درضمن مشکلات اقتصادی ما بیشتر به ساختارهای معیوب اقتصادی وابسته است تا تحریم. این رو همه اقتصاددانهای دنیا میگن ولی ما ایرتنیها عادت دتریم راه اسونتر رو انتخاب کنیم (3028094) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۱۵:۲۴
حرف شما صحیح است، اما موانع رشد اقتصاد چیست؟
متولی اش چه کسانی هستند؟ وزارت اقتثصاد؟ وزارت رفاه؟ بانک مرکزی؟ بنیادهای مختلف؟ یا همه با هم؟
چه کسانی آستین را باید بالا بزنند؟
چه کسانی اصلا خود را مسئول وضعیت اقتصاد میدانند؟
چه کسانی در داخل از تحریم نفع می برند؟

تا بحال به این چیزها فکر کردید؟
تو سر دولت و گروه توافق کننده زدن ظاهرا از همه راهکارهای دیگر آسان تر است. (3028206) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۳:۵۰
خود امریکا رو هم اگه تحریم کنن از پا درمیاد ما که عددی نیستیم.البته در دنیای واقعی والا رجز بخون. (3028340) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۰ ۱۴:۵۰:۲۱
این اطلاعات را از کجا داری که ما باید مطمئن باشیم. (3031152) (alef-13)
 
بهنام
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۱۸:۰۵
امیدوارم که جنگ بشه. اینجوری به نفع ما مستضعفین و به ضرر ثروتمندان میشه. (3028210) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۲:۳۶
یعنی خدا وکیلی تو فکر میکنی تحریمهارو بردارن حقوق کارگر ی که ماهی ششصدتومنه بیشترمیشه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از خواب پاشو برادر
اونی که دلاردلار انباشته کرده اگه تحریم برداشته شه شاید از دلار جمع کردن ضررکنه ولی هزارتاراه براش با لغو تحریمها پیش میاد که ده برابر قبل میتونه سود کنه
شمانگران کاسب جماعت نباش اونا خودشون میدونن چی کنن چه تو تحریم چه غیره تحریم
این امثال اون کارگره ودانشجوی بدون بند پ که چه تو تحریم چه غیره تحریم همیشه اوضاشون یکیه
فکرکنم طرف امریکایی خواسته سعیدایرونی رو بهشون بدیم تا بازجویی کنن ما گفتیم نه ها (3028231) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۹:۲۱
مگه شما به تیم مذاکره کننده اعتماد نداری؟؟؟؟
جالب شد دارید شکست می خورید طبق معمول پشت هموطنان را خالی کنید کلا شما با وزش باد عمل می کنید.... (3028281) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۴۸:۵۰
آقای مثلا ایرانی من نه تنها هیچ کدام از اینایی که میگی رو ندارم یک هزارمش رو هم ندارم . اما به قیمت جونم هم حاضر نیستم ایران زیر بار توافق ذلت بار بره و امتیاز الکی بده . نه تنها من همه کسانی هم که میشناسم اینطور هستن. نه دلاری دارم نه زمینی نه خونه ای و نه ماشینی. اتفاقا اینا رو شماها دارید و میترسید که با عدم توافق راه رسیدن به بیشتر از اینا براتون سخت بشه (3028383) (alef-3)
 
کریم
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۶:۱۸:۳۴
سعید جان خیلی به خدت فشار آوردی تا یه نظریه متفاوت ارائه بدی !!!!!
گل پسر بر اساس حدس و گمان که کار پیش نمی ره ، باید واقعیات رو نگاه کرد
خدا رو شکر شیر مرد مومن و امانت داری
مثل آقای ظریف داریم که جز به عزتمون نمی اندیشه
فقط براشون دعا کنیم وبس.
ضمنا به شما هر جایی می خوره الا ایرانی بودن:) (3028444) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۶:۵۳:۱۷
آفرين به اين غيرت وشجاعت ،مطمئني إيراني هستي ؟يه آزمايش DNA بدّي بد نيستا!؟ (3028502) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۰ ۰۹:۵۱:۱۵
DNA از کی تا حالا ملیت رو معلوم می کنه؟ (3029970) (alef-13)
 
منصف
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۴۷:۲۱
من فکر میکنم یک دلیل عدم توافق در روز پنج شنبه درخواست ایران برای رفع تحریمهای تسلیحاتی شورای امنیت بوده است که روسیه و چین موافق و امریکا و کشورهای غربی مخالف بودند و گرنه رفع بقیه تحریمها ظاهرا مشکلش حل شده است البته تا چند روز دیگر برای این موضوع هم انشاا... راه حل پیدا می شود. (3028060) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۰:۰۵
ربطی نداره اون ها هم بالاخره تحریم است که باید برداشته بشه....پس برای چی مذاکره می کنیم؟ (3028283) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۷:۴۵
نه خیر دبه نکردن بر اساس توافق ژنو تحریم تسلیحاتی مطرح نبوده اما الان ایران اصرار داره که تحریم تسلیحاتی برداشته بشه و بسته جدید پیشنهاد داده که طرف مقابل قبول نکرده (3028112) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۸:۵۷
لطفا ازخودتون حرف درنیارین وقتی هنوزنمیدونین چی به چیه
قبل از اظهارنظرکردن هم فکرکنین
تحریم تسلیحاتی برداشتن یا برنداشتنش چه سودی برای ماداره عمرا که کشورهای غربی به ماچیزی بفروشن حتی اگه تحریم تسلیحاتی نباشیم وروسیه هم همیشه تا پای اخره معامله با ماالکی رفته تابتونه از غربی ها یه چیزی بگیره واخرشم زده زیرش تو معامله باما وچیز خاصی هم تابحال به مانداده (3028246) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۸:۱۰:۰۹
برای تو و ما سود نداره برای روسیه نون داده تا تسلیحات بنجل غالب کنه به ایران (3028686) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۰:۲۴
بله پس ایران دبه کرد.اقا به خدای بعضیا توهین نکنید (3028333) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۳۰:۳۳
شما جان کری نیستید احیانا. جان کری هم اینقدر ماله نمیکشه واسه خودشون. (3028583) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۳:۲۸
آقای ظریف بدون توافق به ایران نیا ، مافقط صلح وآرامش می خواهیم
دستاورد های دولت محمودی رادیدیم ،جنگ وتحریم فقط جیب کاسبان آن را پر می کند وسودی به حال ملت ندارد (3028145) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۱۸:۵۳
یادتون باشه پرونده ما در نتیجه توافقات هسته ای جناب روحانی به شورای امنیت رفت !!! برخلاف آنچه شما میگید همه ش تقصیر احمدی نژاده روحانی در کتابش میگه غربی ها به ما قول داده بودند(!!!) که تا زمانی که نطنز تعلیقه پرونده نره شورای امنیت ، اما بهمن 84 درحالی پرونده را به شورای امنیت فرستادند که نطنز هنوز تعلیق بود!!!
روحانی در نامه ای که اواخر مسئولیتش به البرادعی مینویسه میگه با این همه امتیازی که دادیم اگه نگیم هیچ مابه ازای بسیار اندکی گرفتیم ! و مدام با قول های انجام نشده و تعهدات بر زمین مانده مواجه شدیم!!! (یعنی ما دوسال همه چی را تعطیل کردیم آخرش هم هیچی به ما ندادند بعد که ما فعالیتهامون را از سر گرفتیم (به علت نقض عهد طرف مقابل)، پرونده را فرستادند شورای امنیت آن هم برخلاف قولشون)
حالا دوباره شما میخواید هرجوری شده توافق بشه !!! توی همین مدت بارها عهدشکنی غربی ها را دیده ایم ! اما چرا بیدار نمیشید شما ؟!
همین جناب صالحی ماجرای بازرسی از پارچین را تشریح کرد! در زمان روحانی به آنها اجازه دادند آمدند بازرسی کردند چیزی پیدا نکردند بعد چند وقت بعد گفتند دوباره باید بیایم ! روحانی میگه این دفعه دیگه دفعه آخره ! میان بازرسی میکنن و چیزی پیدا نمی کنن! باز گفتن باید بیایم ... (3028562) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۸:۲۱:۱۲
وقتی دشمن از ما نقطه ضعف پیدا کرده مگر دیوانه است از آن دست بردارد تنها چاره کار حفظ وحدت ،افزایش قدرت اقتصادی و پیروی از ولایت فقیه است
اوصیکم بتقوا الله و نظم امرکم (3028711) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۰:۲۲:۲۷
اولش همون اول انقلاب بود و اینا ول کن نیستن، دوستان بی خودی داخل و اقتصاد رو معطل مذاکره کردند، در عین اینکه مذاکره برای اثبات حقانیت چیز لازمیست (3028896) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۱:۱۲:۲۶
به نظر من آقای ظریف هم باید تهدید به ترک مذاکره کند و نشان دهد که کنار رفتن از مذاکرات برای ما آسان است. (3027554) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۱:۴۹:۱۸
وقتی رییس جمهور پیشتر اعلام کرده آب خوردن در ایران هم وابسته به تحریم هاست! چطور الان میتونه بگه خروج از مذاکرات برای ما آسان است؟ (3027586) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۴:۴۹:۵۴
اون مصرف داخلی داشت عزیز. (3027742) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۵۳:۲۴
همه چی شد مصرف داخلی که..... (3028650) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۹:۳۷:۲۴
مگر رئیس جمهور دروغ گفته ؟ نمیبینی همه شرکتهای بدرد بخورد با ایران معامله نمیکنن ؟ خشت اول چو نهد معمار کج ....... حال روحانی با کدام شاقول میخواهد این دیوار کج را صاف کند الله اعلم . (3027861) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۱:۵۴
عزیز ولی میشه اون دیوار را محکم کرد می توان پایه را ضخیم تر ساخت حتی دوباره ساخت ولی نه اینکه کلا رهایش کنی (3028288) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۶:۴۲:۰۷
اگه یک در هزار هم این حرف راست بود هیچ وقت نباید میگفت. (3028478) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۲:۰۰
یک در هزار ؟؟؟؟؟ مرد حسابی‌ تجهیزات تصفیه خونه‌های آب همه قدیمی‌ و پوسیده هستند ، شبکه آبرسانی کشور نیاز به حضور متخصصین خارجی‌ داره . محیط زیست ایران نیاز به احیا داره که از دست خودمون بر نمیاد چون اگر میومد وضع دریاچه ارومیه و زاینده رود و بختگان و پریشان و ...... این نبود . (3028604) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۸:۳۲:۴۷
این دوستانی که به آقای روحانی خرده میگیرند :
میدانید برای تصفیه آب ميبايست کلی مواد معدنی به آن اضافه شود تا بهداشتی و قابل خوردن باشد؟
میدانید حجم واردات فقط یک شرکت آب منطقه ایی در سطح کشور از این مواد بالغ بر 100 هزار تن در سال می گردد؟
میدانید همین کشور دوست ویار همین چین برای صادر کردن همین مواد کلی ادا و اصول در مياره؟
می دانید پس از قبول سفارش وحمل کالا با کیفیت نازلتر تحویل می شود و دستمان به جایی بند نیست تامپون رو آمده کنیم چرا که خط اعتباری مستقیمی وجود ندارد و دوستان چینی با علم به این موضوع کالای بی کیفیت که کارایی ندارد را تحویل می دهند؟
میدانید کیفیت پایین یعنی چه؟ یعنی اینکه بایستی دوباره بایستی مواد معدنی دیگری به مواد گفته شده اضافه نمود و دوباره همان سیکل بالا وکیلی دوباره پایین و سر ویار داشتن با سلامتی مردم مثلا اضافه کردن مواد دیگر به جای کلر بهداشتی؟
اینها بخش هایی هستند که در مواد با آن سر ویار درآیم حال اگر مشکلات تهیه و انتقال و سخت افزار مربوطه را به آن اضافه کنیم ببینید سر از کجا در خواهیم آورد!!!!!! (3028735) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۰ ۱۰:۱۷:۲۶
یعنی تسلیم بشیم
هرگز هرگز هیهات من ذله
همه با هم:
مرگ بر امریکا
مرگ بر اسراییل
مرگ بر ال سعود
مرگ بر منافق
مرگ بر غربی ها (3030038) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۳۴:۵۸
بنظر میاد تیم ایرانی باید یک فکری بکنه چون با توجه به اینکه کل رسانه های دنیا در اختیار ان هاست ممکن است همه تقصیر ها بیندازند گردن ایران (3027632) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۳:۰۶:۲۰
تا حالا دیدید طرف غربی علنا اذعان کند که نیازمند توافق است؟؟ در صورتی که نیاز دارد....ولی ما برعکس حتی اب و ازدواج را هم به تحریم ها ربط می دهیم، می گوئیم خزانه خالی است، این همه نشان از چیست؟؟ ان هم بالاترین مقام اجرایی کشور.این ها تدبیر است؟؟ (3027664) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۸:۵۰:۵۵
احساساتی نباشید انها ما را تحریم کردند و ملت تحت فشار هستند،ما همlمی توانیم انهارا تحریم کنیم؟! (3027833) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۰:۵۳:۵۲
لطفاً توضیح بیشتر بفرمایید که چرا طرف غربی نیازمند توافق است؟ (3027923) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۴:۵۷
غرب مخصوصا امریکا دیگر توانایی تهدید نظامی را ندارد، اتفاقات منطقه کاملا مشخصه....این امریکا با امریکای دهه80،90 میلادی فرق دارد وگرنه به سوریه حمله کرده بود...نمی بینید جنگها شده نیابتی
علاوه بر ان با روسیه و چین و.... رابطه خوبی ندارد
اقتصاد امریکا و اروپا افتضاح است، یک تحقیق بکنید کشور های اروپایی خواهان فرار از این اتحادیه هستن حتی کشوری مثل انگلیس....
برید ببینید کار خانه هایی نظیر ژنرال موتور و فورد و.... در امریکا چه وضعی دارند.... (3028292) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۵:۳۴
اینا یه چرت و پرتی میگن.کجا اونا به مذاکره احتیاج دارن؟؟؟؟؟؟؟ (3028344) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۲:۴۰
پس واسه چی دارن چندساله مذاکره میکنن؟! (3028608) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۰:۳۶:۰۱
اگه اونابه مذاکره احتیاج نداشتن که نمیومدن بامامذاکره کنن.
همونطورکه ما اگه به مذاکره احتیاج نداشتیم نمیرفتیم مذاکره کنیم
واقعیت اینه که هردوبه مذاکره احتیاج داریم.
فقط فرقمون اینه اونابه روی خودشون نمیارن ولی ما اب خوردنمونم ربط میدیم به مذاکره (3028907) (alef-13)
 
العبد
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۱:۵۴
آقا حسین!

وضعیت وخیم امنیتی در کشورهای عرب همسایه ما ، و در نتیجه آن، ایجاد گروهای افراطی به ظاهر اسلام گرا، آمریکای ها را، که در این کشورها منافع حیاتی و اقتصادی دارند، به شدت به وحشت انداخته است.

باید دانست که : عرب ها عموما و غالبا _بر خلاف ایرانیان _ بخاطر حمایت آمریکا از رژیم صهیون و نیز به دلایل دینی و قرآنی، نسبت به آمریکا و متحدینش حالت انزجار و تنفر دارند ( از این رو آمریکا با تسلط بر حکومت های عربی بر مردم شان مسلط می شود)

امریکا به ایران برای برقراری امنیت در منطقه نیاز اساسی دارد اما بین رابطه با ایران و اجرای نقشه جدید برای خاور میانه- که نیازمند نا امنی کنترل شده است- گیر کرده است .
ظاهرا ترجیح می دهد بینابین آن حرکت کند. (3028392) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۶:۴۳:۱۰
حسین اقا دلیلش اینه که اول اونا بودند که عمان را واسطه کردند و یشنهاد دادند. (3028481) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۰:۰۳
خود ظریف اینو میگه. دروغ میگه؟! (3028564) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۳:۰۷:۵۶
دولت بجای متقاعد کردن طرف غربی بیشتر دنبال متقاعد کردن مردم ایران است که بپذیرند برای برداشته شدن تحریم ها هر کاری لازم است انجام داد، انگار نه انگار که ضعف مدیریتی نقشی اساسی دارد (3027665) (alef-13)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۳:۴۴:۰۲
تهدید چه بسا از انجام یک عمل هم بدتر باشد و بنابراین عقل سلیم اجازه نمی دهد تیم هسته ای ایران دست به اقدامی غیرعاقلانه بزند و همچنان تا دقیقه 90 باید اصرار بر ادامه مذاکرات تا حصول نتیجه نهایی را داشته باشد و تنها و تنها در صورتی کنار رفتن از میز مذاکرات منطقی به نظر می رسد که برای همیشه انگار مذاکرات را زده و برای تبعات ناشی از نرسیدن به توافق نهایی به خودمان هیچ هراسی راه ندهیم. به عبارت ساده تر یا زنگی زنگ و یا رومی روم!!! اما انتخابات 24 خرداد 1392 و رای و نظر و خواست اکثریت هموطنان بر تعامل سازنده با جهان رقم زده شده است و لذا در راستای نیل به این خواسته اکثریت ملت ایران دولتمردان جمهوری اسلامی ایران نباید به این سادگی ها میدان را ترک نمایند. و من الله التوفیق. (3027697) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۵:۱۵
فقط هارت و پورت دارید به خدا (3028182) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۰۴:۲۳
آیا میدانید اگر میز مذاکره را ترک کنیم کشور در مسیری دشوار و خطرناک قرار میگیرد. شاید هم منفعت فردی شما در ترک میز مذاکره باشد . الله اعلم.! (3028534) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۰ ۱۰:۲۴:۵۸
مرگ بر امریکا ی جنایتکار (3030056) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۱:۲۲:۱۲
برخی از موافقین مذاکره مدعی بودند که توافق هسته ای باعث خواهد شد دنیا ما را اهل صلح بداند، اما قضیه عکس شد و نتیجه مذاکره این شد که ما را مقصر مذاکره جلوه بدهند.
لذا این مذاکره حتی این دستآورد را برای ما هم نداشته که عکس آن صادق بوده است.
آمریکا همیشه تاریخ ثابت کرده که اهل منطق و گفتگو نیست و فقط زبان زور می فهمد. (3027563) (alef-13)
 
حاجی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۱۲:۲۹
زود شروع کردی به زیر سوال بردن دولت، دلواپس جان
قرار ما بعد از این بود که صبر کنیم تا نتیجه مذاکرات مشخص بشه که در هر صورتی دولت رو بکوبیم
انرژیتو نگه دار به بقیه بچه ها هم بگو فعلا صبر کنن کار زیاد داریم. (3027606) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۸:۵۵:۳۷
شما انرژی تو تخلیه نکن برای حمله به مخالفین و منتقدین خوب وقتی را در نظر نگرفتی. راستی اگر توافق بشود شماها شروع می کنید جمله به مخالفین را که دیدید گفتیم بلد نیستید و اگر نشود باز هم شروع می کنید به مخالفین حمله کردن که دلواپسی شما باعث شد امریکایی ها دبه در بیاورند یعنی برایتان فرق نمی کنید به هرحال مزد می گیرید به نفع اشرافیت حاکم تبلیغ کنید باید حلال باشد (3027836) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۲۸:۲۵
بازی دوسرباخت واسه دلواپسا شده ها!!! (3028026) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۲:۰۸
عهههههههه چطور؟میشه توضیح بدی؟ (3028337) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۳:۱۵:۱۰
مذاکرات به نتیجه برسه میخوره تو برجکشون چون نتیجه اون چیزی نیست که اونا میخوان! مذاکرات شکست بخوره هم تقصیر رو میندازن گردنشون که شما نذاشتید توافق کنیم!! (3029085) (alef-13)
 
حاجی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۵:۵۹
نظر فوق رو بنده نوشتم تا حالا هم ریالی کسی بهم نداده که علیه شما بنویسم اما وظیفه خودم میدونم مردم رو اگاه کنم که چه در سر دارید و چگونه میخاین دولت رو بکوبید. همه میدانند که به توافق اگر برسیم شروع می کنید به داد بیداد که بله توافق ذلت امیز بود و... این که دیگه بصورت قطع و یقین بر ما روشنه که این موضع را 100 درصد میگیرید اگر هم توافق نشود باز دولت را به گونه دیگری زیر سوال میبرید این حرف من از حرفهای قطعی است و پیش بینی نیست چاره ای جز زیر سوال بردن توافق ندارید اگر توافق را بپذیرید که باید اون ده سال مذاکرات و قطعنامه هایی که گرفتید را توجیه کنید که کار سختیه بنابراین باید هر طور شده توافق را زیر سوال ببرید و قطعا و حتما و بلا شک این کار را هم از طریق تربیون های مختلف از جمه وطن امروز و کیهان و...انجام خواهید داد شک ندارم.
لذا شما باید همانطور که گفتم انرژیتو نگه داری نه ما
خیلی کار داری (3028106) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۲:۵۱
شما هم داری با این حرفها، مثل همه ی برخوردهایتان در این دوسال با مخالفان،
از همین الان، هر گونه صدای مخالفی را، دلواپسی و بی منطقی و کاسب تحریم و بی شناسنامه و ... می خوانی و پیش پیش، می گویی که هر انتقادی که پس از توافق یا توافق نشدن بشود، معلوم الحال است و نباید به آن اعتنا کرد..

داداش جون، حاجی جون، ما خودمون خدای مغالطه ایم... (3028254) (alef-3)
 
حاجی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۳۴:۵۰
مغالطه کار عزیز
رفتار شما در این چند مدت اینواثبات کرده تیتر این هفته روزنامه افتاب یزد رو هم بخونی بد نیست که زده سناریوهای مخالفان لو رفت. مساله انتقاد نیست کسی با انتقاد مشکل نداره مساله اینه که دو تا سناریو دارید اگر مذاکرات به نتیجه رسید که میفرمایید توافق بدی بود نرسید هم باز یه جور دیگه حمله می کنید اگر غیر این باشه حتما ما داریم در کشور دیگه ای زندگی می کنیم من یه ادم عادی هستم که شما رو شناختم میدونم برنامه چیه لذا بازم میگم انرژیتون رو نگه دارید زوده فعلا تخریب کنید من اتفاقا طرف شما هستم میگم خودتون رو الان اذیت نکنید بذارید هفته اینده شروع کنید که بتونید خوب بکوبید و خسته هم نشید. البته میدونم شما خستگی ناپذیر هستید ولی خب یهو انرژیتون رو تخلیه کنید اثر بهتری داره. قرار ما هم این بوده که صبر کنیم اینا به هر نتیجه ای رسیدن شروع کنیم لذا خواهشا هماهنگ باشبد. آرزوی بهترین تخریب ها رو براتون دارم تاکید می کنم با حاجی هماهنگ باشبد.(ظرفیتها رو باید هفته بعد ازاد کنیم) (3028590) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۰ ۱۰:۲۸:۵۳
اسم خدا را نیار مغالطه (3030073) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۳:۰۱
خجالت بکشید. به جای اینکه در این شرایط با هم باشیم و پشت هم باشیم نباید روبروی هم قرار بگیریم و بهم متلک بگیم. هیچ کس توی ایران خواهان توافق ذلت بار نیست. فرقی نمیکنه از چه گروهی (3028396) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۸:۵۵:۵۵
ببین دوست عزیز هیشکی خواهان توافق ذلت بار نیست اما این جناح مخالف دولت هر توافقی حاصل بشه رو برای منافع خودش زیر سوال می بره بحث همینه (3028769) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۸:۲۲
نه داداش. از روز اول معلوم بود قراره توافق بد باشه. حالا این وسط آمریکاییا میخوان بدترش کنن. ظریف اینا عمرن بتونن آمریکاییا رو شکست بدن چون آمریکاییا اساتید اونان. یه چندر غاز میذارن کف دستشون دار و ندارشون رو میگیرن میگین حالا برید توی خیابون شادی کنید.
بازی آرژانتین رو که یادتونه. شادی های پس از باخت دیگه عادی شده. (3028631) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۰:۱۰
نوکرتم حاجی.
ما لوطی ها اونقدر بی انصاف نیستیم که در هر صورت دولت رو بکوبونیم.. والا به خدا..
اصلا تو منش ما نیست. بی معرفتیه، بی مرامیه... اگه کارشو درس انجام بده، نوکرشم هستیم.. (3028250) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۸:۵۲:۱۴
مشکل اینجا است که در مورد اینکه کارشو درسات انجام داده یا نه شما باید تصمیم بگیرید و 100 درصد هم دولت کارش رو از دید شما درست انجام نداده (3028759) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۳۶:۲۹
یه خورده عزت نفس و اعتماد به نفس داشته باشید. کی گفته دنیا ما رو مقصر میدونه . آدم ضعیف از بازی قدرت فراریه از ترس باخت. تجویز فرار از میدون بازی و نبرد یعنی ترسو بودن. (3027636) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۱:۱۵:۱۵
در زمینی که دشمن از قبل طراحی کرده نباید بازی کرد (3027938) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۸:۵۴:۵۱
والا شما یه زمین برامون ده سال طراحی کردین که اندازه 100 تا زمین دشمن بهمون لطمه زد شما نگران زمین نباش تعداد قعطنامه های اون باتلاقی که درست کردین رو بشمار (3028763) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۷:۱۹:۰۴
از کدام زور حرف میزنی کشوری که چب بستنی شم از خارج وارد میکنه و کشوری ضعیفی مثل عربستان به مردمش تجاوز میکنه ,چطور میتونه از مواضع زور حرف بزنه روسیه با اون قدرتش سر خم کرده,ما راه و بیراهه رفتیم الان اگه به توافق نرسیم فردا بازور به ما تحمیل میکنند مثل هشت سال جنگ که آخرش با صلح بدون غرامت پایان پیدا کرد. (3027797) (alef-13)
 
فرشاد
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۴۰:۳۹
خدا پدرت رو بیامرزه.روسیه که اربابتونه با یه تحریم از پارسال تا حالا ارزش پولش هشتاد درصد کم شده.اونهم با تحریمهای شل و ول نه مثل ما. (3028359) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۳:۵۴
والا یه ذره غرور ملی هم خوب چیزیه که انگار در بعضی ها دیگه چیزی ازش باقی نمونده ! (3028398) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۰ ۱۰:۳۵:۵۱
دیشب در مراسم ختم بودم
حاضرین کشاورز و کارگر بسیار ساده تقریبا بی سواد از قیمت میوه ها میگفتند گیلاس و زرد الو ...
و جالب اینجاست که درباره مذاکرات هم تحلیل میکردند
و یکیشون گفت غربی ها به ما نیاز دارند که همه بشدت مخافت کردند و گفتند ما به انها نیاز داریم ویکیشون مثالی زد و گفت ایران مثل خانواده ای است که از طرف یک محله تحریم شده ....... (3030102) (alef-13)
 
کاسب تحریم
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۸:۳۳:۱۴
منهم فکر میکنم مذاکره کافی است .
نمی خواهند تحریم ها را بردارند خب به درک امثال بنده که نمرده ایم با دور زدن تحریم ها علاوه بر کارآفرینی برای هموطنان ، یک نون و بوقلمونی هم واسه خانواده می بریم ! (3027828) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۹:۳۹:۰۰
خوب اگر واقعا زورت به امریکا میرسه این گوی و این میدان . (3027863) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۴۱:۴۲
این بابا از اوناست که پشت جبهه میشینه میگه بقیه برن جلو. (3028361) (alef-3)
 
هاشمی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۰:۴۷
به فرض هم که موافقتی در کار نباشد این دلیل نمیشود که مردم به جناحی را که بارها آزموده اند روی خوش نشان بدهند بیخود دلتان را آب نمک نزنید.
رای مردم همان است که هست . (3027924) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۳:۲۲
باشه ما که چیزی نگفتیم..!!!! (3028338) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۷:۴۳
میدونی مثال این مذاکرات مثال چی هست؟ مثال پروژه ای که یک دولت زحمتش رو میکشه و کلنگش رو میزنه ولی دولت بعدی میاد افتتاحش میکنه و به نام خودش ثبت میکنه ! اگر دقت داشته باشی درخواست آمریکایی ها برای مذاکره در دولت قبل انجام شده بود. همه دستاوردهای هسته ای هم که حالا با خیال راحت داریم به عنوان امتیاز اینور اونور خرجشون میکنیم در دولت قبلی و دولتهای قبل تر بدست اومده. این خیلی خوشخیالی و از طرفی بی انصافی هست که فکر کنیم همه کارها رو این دولت انجام داده . این دولت هم به سهم خودش خوب کار کرده در مذاکرات ولی نباید اونهایی که صنعت هسته ای ما رو به اینجا رسوندن تا اینجا رو نادیده بگیریم. شما طوری حرف میزنی که انگار نه انگار چقدر شهید هسته ای دادیم تا الان. این دولت در واقع داره در راهی میره که شهدای هسته ای بازش کردن . کمی انصاف هم چیز خوبیه (3028412) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۸:۵۸:۲۸
عجب دنیای عجیبی شده
مردم چه زود فراموشکار شدن
خدایا!!!
شما مگه موضعت توی انتخابات 92 یادت رفته؟؟؟
عبارت:" باید ظرفیتها رو ازاد کنیم " یادته؟ سرچ کن توی اینترنت ببین چه کسی اینو مرتب تکرار می کرد؟ همونی که ده سال مذاکره کرد 6 قطعنامه گرفنت ایشون معتقد بود نباید باج داد و باید ایستاد خود ایشون یک دهه ایستاد و تا تونست قطعنامه گرفت
شما مث اینکه سال 92 ایران نبودی!! (3028775) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۶:۵۸
حالا مثلا نه اینکه با چند تا موشک قراضه زورمون زیاده .یا تو رانتی حاضری بری بجنگی؟؟؟؟؟ (3028351) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۰:۳۹:۰۱
از گردانندگان محترم سایت الف تقاضا دارم در مورد سطح ادب و اخلاق کامنتهایی که منتشر میکنن یک مقدار بیشتر دقت کنند. (3028911) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۰ ۰۱:۳۷:۴۴
بی ادبی نکرده کامنت نرمالی هم بوده شما باید ظرفیتت رو بالا ببری (3029323) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۰ ۱۰:۲۵:۳۸
راه حل شما چیه (3030059) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۱:۲۲:۲۴
آمریکا و فرانسه و انگلیس بدنبال توافق هسته ای با ایران قصد دارند ایران را تا سرحد امکان ضعیف کنند و از قدرت ایران بکاهند و ایران را همچون ببری بدون چنگال و دندان کنند.
ولیکن خطوط قرمز ترسیم شده توسط رهبری فرزانه و تصویب خطوط قرمز توسط مجلس شورای اسلامی ایران باعث شده تا آمریکائیها و فرانسوی ها به در بسته بکوبند . (3027564) (alef-13)
 
فرید
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۱:۲۲:۳۵
لعنت بر آمریکا
لعنت به فرانسه
لعنت به انگلیس
لعنت بر بدخواهان جمهوری اسلامی
خدا لعنتتون کنه
میز رو ترک کنید ، حیاط خلوط آمریکا (اسرائیل) هم از صفحه کره زمین محو خواهد شد .. (3027565) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۴۳:۲۱
با چین و روسیه و آلمان مشکلی نیست!!؟ (3027646) (alef-13)
 
dadash
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۹:۰۸:۱۳
مگه آلمان نبود سلاح شيميايي داد به صدام ؟ (3027847) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۷:۴۰
کره جنوبی رو هم اضافه کنید سال 84 فکر کنم توی شورای امنیت علیهمون رای داد ژاپن رو هم اضافه کنید که متحد این غربی ها است استرالیا و کانادا و نیوزیلند و عربستان و قطر و خیلی کشورهای دیگه هم باید اضافه بشوند به لیست. سودان هم طرف عربستان رو گرفت باید بیاد توی لیست به نظر من بصورت قاره ای باشه بهتره مثلا لعنت بر بخشی از اروپا و لعنت بر امریکای شمالی لعنت بر بخشی از افریقا و اقیانوسیه و اسیا (3028149) (alef-3)
 
سهیل
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۹:۴۲:۳۶
عزیزم چه مشکلی. مگه چین و آلمان و روسیه دارن دبه میکنن. حالا شما اینقدر آمریکا رو دوست داری چی بهتون دادن؟ اقامتشو یا شمارو یه آمریکایی فرض کردن و بهت پول دادن و احترام گذاشتن (3027867) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۰:۲۷:۱۷
نه نیست. همچین میپرسی انگار تمام تحریم ها و... زیر سر اونهاست... (3027896) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۲:۳۹
درد شما مرگ بر آمریکاست. آمریکا دبه درمیاره فحشش رو میدی به روسیه؟ بله خب اینو نگی چی بگی، آمریکا کدخداست... آمریکا خود خداست!! (3028567) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۱ ۰۹:۲۵:۲۳
نه روسیه خوبه (3033413) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۴:۵۰:۳۲
این ادبیات مرگ بر ها کی تمام میشود کی ژاپن اسلامی میشویم؟!! (3027743) (alef-3)
 
جمشید
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۰:۳۰:۳۸
شما ها فقط بلدید فحش بدید, نفرین کنید واین وآن را تهدید به محو شدن ونابود شدن کنید.نتیجه اش هم این شده که هزار عاقل نمیتوانند سنگی را که تو چاه انداخته اید بیرون بیارند. (3027899) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۹:۴۳
تهدید اول رو خداوند در قرآنش میگه که بدانید شیطان دشمن آشکار شماست. حالا شما میخوای خودت رو بزنی به اون راه ... اعتراض داری اول برو به خدا بگو که چرا گفت شیطان دشمن ماست! (3028417) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۱:۱۴:۴۷
به جای لعنت کردن دنیا خودت درست کن . (3027937) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۱:۳۵
علاوه بر آن لعنت هایی که فرستادی،
لعنت به رشوه گیر
لعنت به اختلاس چی
لعنت به گران فروش
لعنت به کاسبان تحربم
لعنت به کم فروش
لعنت به ربا خوار
و لعنت به هم کسانی که در این شرایط حساس کشور خون مردم رو به شیشه کردند. (3028066) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۶:۵۶:۰۱
خصوصا بانک ...مرگ بر بانک ... (3028515) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۵۴:۰۹
همه اینا هم هست. ولی مرگ بر آمریکااااااااااااا. (3028652) (alef-3)
 
کیان
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۳:۲۷
مرگ بر ستمگر، این بهتره (3028099) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۴:۱۰
خط استوا قطب جنوب و شمال رو هم اضافه کن (3028146) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۱:۲۳:۲۴
نتیجه بازی در وقت اضافه صفر صفر به نفع 5+1 به ضرر ایران. (3027566) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۳۸:۱۳
انقد خود باخته و ضعیف نباشید. با ۷ قدرت اول دنیا وارد نبرد سیاسی شدیم و سخت در حال رو در رویی هستیم. پشت هم رو داشته باشیم. (3027638) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۶:۵۳:۳۰
5+1=6 جمعش ساده است ! هفت کجا بود. !؟ (3027787) (alef-3)
 
سامان
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۹:۰۱:۱۹
5+1 = 7 !!!!!!!!!!!!!! (3027842) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۸:۱۵
اینا خیلی رو دارن هفت رو هم توجیه می کنن مطمئن باش میان براش کشور میتراشن (3028150) (alef-3)
 
امین
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۲:۳۲
آمریکا + روسیه + چین + آلمان + فرانسه + انگلیس + اتحادیه اروپا
میشن 7 تا (3028217) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۱:۱۸
شما پس پیشنهاد بده که این 5+1 رو عوض کنن ظاهرا بیشتر می فهمی اونا هم حواسشون نبوده یکی رو حساب نکردن احتمالا چون داور ندارن یا داور کمک موقع تعویض حواسش نبوده یه نفر اضافه اومده توی زمین (3028603) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۶:۳۴:۴۹
5+1+ دلواپسان تحریم =7 (3028471) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۳:۲۵
اسرائیل رو فراموش مکن! (3028570) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۷:۳۲
شما وقتی تاکتیک و اسرار اقتصادی کشور را برای طرف رو میکنید طرف چی فکر می کند؟ (3028298) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۳:۴۶:۵۱
چه توافق بشود و چه نشود برنده اين بازى جمهورى اسلامى ايران است ، زيرا براى مرطم ايران و جهان كاملا روشن شده كه اين ٥+١ بدنبال حل مشكل نبوده بلكه بدنبال كسب منافع از اين جريان اتمى ايران از كل منطقه خاورميانه بوده است ، آنها ژست موافقت ميگيرند و عربستان و امثالهم دلارهاى ميليارطى باج ميدهند تا انها مذاكره را به مشكل بيندازند ، كاملا روشن است جريان باج گيرى مالى و حتى سياسى از كشورهاى خاورميانه . (3027702) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۱:۳۴:۲۵
امریکا نمی خواهد تحریمها را بردارد. دلیل ان هم کاملا واضح است. انها می دانند که تحریمها موثر است بنابراین می خواهند از این حربه بیشترین امتیاز را بگیرند. حرفهای اقای روحانی هم در سر سخت شدن غربیها بی تاثیر نیست.وقتی اقای روحانی می گوید که حتی اب خوردن ما هم به تحریم وابسته است، انها ترغیب می شوند که نظام تحریمها را برای امتیاز گیری بیشتر حفظ کنند. (3027572) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۷:۱۱:۲۰
چشمها را محکم می بندیم دهانها را تا انتها باز می کنیم و حرف می زنیم مثل احمدی نژاد می گفت تحریمها کاغذ پاره است خوب بود؟ لذت اون ادبیات به این زودی از زیر زبان مردم رفته؟ (3027794) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۷:۵۶
البته احمدی نژاد کلام امام خمینی را بازگو کرد:ملت ایران به پیروى از قرآن کریم و اسلام بزرگ، راه چاره را یافت و رژیم امریکایى پهلوى را پس از فریادها و اعتصابها با مشت و دندان در مقابل تانکها و مسلسلها از پاى درآورد، و صدام جنایتکار و حزب مشرک او را با ایمان و قیامِ لله از پاى درآورد، و صدام بلند پرواز را که لاف سردارى قادسیه مى‏زد به دریوزگى و ذلت کشاند، و تمام توطئه‏ها را با هدایت الهى در نطفه خفه کرد. و اکنون نیز از پاى نمى‏نشیند تا آنچه از روز اول به عنوان غرامت و براى تأدیب مجرم خواست جامه عمل پوشد، و تصمیمات شوراى امنیت و سازمانهاى بى‏ارزش را جز ورق پاره‏هایى در خدمت «وتو» کنندگان نمى‏داند...
صحیفه امام، ج‏16، ص: 381 (3028049) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۳:۴۸
یعنی اونا اینقدر خر هستند که نفهمند که تحریم ها بیچارمون کرده!!! حالا داخل کشور بعضی ها اینجور هستند ولی غربی ها که نه! اینکه تحریم ها بیچاره کننده هستند رو از روز اول هم هر بچه ای می دونست نیاز نیست که آقای روحانی بگه یا نگه!! (3027978) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۱۴:۳۱
احسنت بعضی ها فکر میکنند 5+1 پشت کوه زندگی میکنند (3028305) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۱:۳۷:۵۶
ما رو از مواضع سخت نترسانید.
ما مرد دوران سختیم.
در این صورت به اشاره گوشه چشم رهبر انقلاب ، فرزندان انقلاب میز مذاکره را ترک خواهند کرد. (3027576) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۵۳:۰۲
اخوی! اگه اینها حرف گوش کن بودند، از همون اولش که آقا گفت من به مذاکرات خوشبین نیستم، کمی به حرف آقا ترتیب اثر می دادند!
کجای کاری؟! (3027655) (alef-13)
 
جمشید
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۰:۳۴:۵۸
اخوی!مذاکرات زیر نظر رهبری انجام میشه قبل از این دولت هم مذاکره بوده اگر نظر رهبری ترک مذاکره بود کی میتونست حرف از مذاکره بزنه؟ چرا فرافکنی میکنی ؟دوکلمه هم از آنها بگو که سنگ انداختند تو چاه! (3027904) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۰:۴۷
دوست عزیز این مذاکرات قبل از روحانی شروع شد!! کجای کاری؟؟؟ (3028032) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۴۸:۳۱
شکل مذاکرات جور دیگری بوده نه اینکه با آمریکا دل بدهیم و قلوه بگیریم. (3028381) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۳:۲۳:۰۹
من جزییات رو نمی دونم که شکل مذاکرات چه جور بود ولی شروع کار هم نکته مهمی که بعضی ها نادیده می گیرن! همین که ما پای میز مذاکره اومدیم یه داستانی پشتش هست (3029101) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۴۸:۲۴
باز کری الکی خوندی مثل اینکه تو بیت حقوق توپ میگیری . (3028380) (alef-3)
 
یاور محمود
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۱:۴۶:۵۶
هر پیشرفتی حاصل میشه ناشی از تدابیر ایرانیهاست و تمام بن بست ها و مشکلات ناشی از زیاده خواهی غربیهاست!!!!!!!!!انگار که نه انگار سال مذاکره کننده ایرانی برای 5+1 از غزوه بدر و تاریخ صدر اسلام تعریف میکرده. پرونده هسته ای رو هم رئیس جمهور جدید که در سال 96 با سی میلیون رای انتخاب میشه خودش حل و فصل میکنه،البته اگر مثل اقای روحانی بهش اختیار تام بدن.
درود بر احمدی نژاد..... زنده باد بهار (3027584) (alef-13)
 
یاور حسن
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۰:۰۲:۵۶
کسانی که به جای مذاکره می رفتند تاریخ می گفتند مگه منتخب همین جناب احمدی نژاد نبودند ؟
در ضمن اگر احمدی نژاد دوباره انتخاب شود من می رم پناهنده می شوم در علتش هم می نویسم " هم در ایران دیوانه شدند " (3027879) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۵:۴۱
همه نه!بنویس شدم (3028345) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۴:۳۱
واااای چه مصبیتی. تو رو به خدا نرو. (3028572) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۹:۰۰:۱۱
من موافق اومدن احمدی نژادم چون خیلی بگم بگم ها براش داریم ببینیم چطور میخاد جواب بده (3028778) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۹:۳۷:۲۷
ظریف گفته من تا جایی که لازم باشه وین میمونم
بابا یکی بره اینو برگردونه تا ننداختنش بیرون!!!
واقعا ظریف متواضعه
اگه من جای اون بودم و این قدر تحقیر و دو رویی میدیدم دیوانه میشدم (3028841) (alef-3)
 
یاورایران
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۲:۳۹
چه حرفا!!!! احمدی نژاد سنگی رو تو چاه انداخته که صد تا عاقل نمی تونن بیرون بیارن. (3028068) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۱۱:۲۶
غربی ها باید بدانند که اگر در زمان جلیلی توافق صورت نگرفت، افکار عمومی تقصیر را گردن هیئت مذاکره کننده می انداخت. اما ظریف چنان با سیاست، توپ را در زمین آنها انداخته که اگر مذاکرات شکست بخورد، افکار عمومی ایران به هیچ وجه آن را گردن هیئت مذاکره کننده نخواهد انداخت. آن وقت تنها غربی ها هستند که ضرر کرده اند و از آن پس هیچ حرفی از آنها قابل باور نخواهد بود.
با این وصف، ما نیز در کشور آمادگی خود را برای هر غلطی که از غربی ها سر بزند، اعلام می کنیم و مطمئن باشند اگر بخواهند به خاک ما تعرض کنند، زمین و زمان را در چشمشان تیره و تار خواهیم ساخت. این حرف را کسی می زند که به شدت با هیئت مذاکره کننده دوران احمدی نژاد و دولتهای نهم و دهم مشکل داشت. (3027605) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۸:۵۷:۲۷
کدام افکار عمومی؟؟؟ همین الان ببین در داخل ایران با تدبیر دولتهمه دارند به منتقدین حواله می دهند آن وقت شما از افکار عمومی می گوییی؟؟؟؟ (3027837) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۴۰:۲۶
شما بهتر است چیزی نگویید. اگر غیرت ایرانی داشتی، می فهمیدی این دوستمان چه گفته است. (3028053) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۶:۳۹
شما که فهمیدی توضیح بده .همه چیزودادن رفت هیچی نیومد دستمون. (3028348) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۹:۳۲:۰۷
عرض کردم چیزی نگویید. (3028831) (alef-3)
 
شمس
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۱۴:۰۴
طرفدار دولت روحانی نیستم ولی از صمیم قلب برای فرزندان مملکت جناب ظریف و دوستان مذاکره کننده ارزوی موفقیت دارم و مطمئنم ابروی نظام حفظ میشود پیروزی تیم هسته ای برابر با پیروزی جمهوری اسلامی است پس همه دعا کنید . (3027607) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۲۲:۵۳
حالا هی بگید امریکا تحریم نکنه بتونیم اب بخوریم ،هوا بخوریم اکسیژن داشته باشیم. (3027614) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۲۶:۳۶
اگر این مطلب واقعا صحت داشته باشد، حدس من این هست که غربی ها از طریق جاسوسی اطلاعاتی از رایزنی اخیر مذاکره کنندگان ما در داخل کشور در مورد حداقل و حداکثر هایشان بدست آورده بنابراین در لحظه آخر تصمیم گرفته اند ایران را به حداقل راضی کنند! (3027617) (alef-13)
 
رضا46
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۲۹:۵۸
لعنت بر آمریکای نامرد،
خدایا خودت یکاریش بکن،،، (3027622) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۳۲:۱۴
دستشونو با انتشار متن مذاکرات رو کنيد (3027624) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۳۲:۵۳
تو را خدا اصلا کوتاه نیان آقای ظریف، شما محکم سر مواضع خود بایستید در نهایت آنها مجبورن عقب گرد کنند.


شما هم بین خبرنگاران بیایید و پیام بدید که ما اصلا از شکست مذاکرات و حتی مقصر شناخنه شدن ایران هیچ هراسی نداریم، ما مطمئنیم که در صورت شکست مذاکرات تحریمها دیگر اثر ندارد.
با این کار حساب دست آمریکایی ها می آید که نمی توانند به بهانه مقصر شناخته شدن ما از ما امتیاز بگیرند. (3027626) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۳۵:۳۰
تهدید به ترک میز مذاکره در صورت زیاده خواهی غرب خیلی عقلانی نیست،به نظر من تیم باید صبورتر عمل کنه.اگر هم قراره از حربه فرا خوندن تیم استفاده بشه باید از جانب رئیس جمهور و یا رهبر باشه،به هر حال فکر کنم هر دو طرف میدونن که نیاز به توافق دارن و فقط میخوان امتیاز کمتری بدن و امتیاز بیشتری بگیرن (3027634) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۴۱:۵۷
این غربی ها آدم نیستند .
باید مذاکرات را ترک کرد . (3027642) (alef-13)
 
علی عابدی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۴۳:۰۵
با سلام بر عزیزان ونمایندگان جمهوری اسلامی ایران در وین
متأسفم که بعضی ها مشکل کار آن فرزندان این ملت را زیر سوال می برند
وکار شبانه روزی دشوار آنها را ضایع می کنند .
در این شب قدر برای آنان دعا کنید مطمئن باشید خدا با ماست واین آقایان گول نمی خورند . إن شاءالله (3027644) (alef-13)
 
علی تبریزی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۲:۵۲:۳۲
همه دعا کنیم مذاکره عاقبت به خیر شود و بنفع ملت ایران بشود. با این مذاکرات صلح طلبی ما به جهان اثبات شده و اگر با زبان دیپلماتیک هم بتوانیم انها را قانع کنیم, پیروزی یزرگیست. اما چرا بعضی طوری حرف میزنند که گویی از اینکه توافق نشود خوشحال میشوند؟ اسلام و قران و اهلبیت ع صلح طلبی را تبلیغ و ترویج میکنند و جنگ و دعوا گزینه اخر و از سر ناچاریست. البته ظریف و همکارانش مسلمانان با شرافتی هستند و توافق ذلیلانه را نخواهند پذیرفت. اما بعضی نظرات حاکی از خوشحالی از عدم توافق است به جهت اهداف خطی و جناحی و گروهی, که رفتار سالمی نیست و با مسلمانی تناسبی ندارد. (3027654) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۳:۰۴:۱۸
وقتی اب و هوا و ازدواج و ....همه چی را به تحریم ربط می دهیم (ان هم بالاترین مدیر اجرایی کشور)، هرکس جای غرب باشه روی مواضع خود پا فشاری می کند (3027663) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۶:۱۲
نفست از جای گرم در میاد . مگر غیر از این است؟؟ (3027931) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۸:۲۴
اره غیر این است ما که خدارو میپرستیم روزیمونو خدا میده بقیه رو نمیدونم (3028354) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۳:۲۵:۱۲
طرف مقابل خدا رو نمی پرسته خدا به امریکا روزی نمی ده فقط از چشم و ابروی ما ایرانی ها خوشش میاد؟؟ (3029110) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۱:۱۹:۰۸
اگر روحانی نمی گفت ، خود غربی ها نمی فهمیدن ؟ (3027939) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۶:۲۰
اولا اوضاع ما اونقدر وخیم نیست که بخواهیم آب بسته بندی شده از آمریکا وارد کنیم.در ثانی اینکه دشمن اطلاع از مشکل ما داشته باشه یک چیزه اما اینکه شما به خاطر مشکلات بخوای جلوی دشمن اظهار عجز بکنی تا شاید دلش برات بسوزه چیز دیگه ایه دوست عزیز.
ما در جنگ مشکلات خیلی زیادی داشتیم . حتما شنیدی که اوایل سیم خاردار هم وارد می کردیم. یعنی شما میگی باید اون موقع می رفتیم به صدام التماس می کردیم؟؟ (3028407) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۳:۲۶:۵۱
اب بسته بندی از امریکا رو نمی دونم ولی اوضاع اب به حدی وخیمه که اگه مسئولین می فهمیدن کل هسته ای رو ول می کردند می رفتن به مشکل اب می چسبیدن حلش می کردن!! البته ربطی به تحریم نداره ها! منظورم تمرکز بر موضوعه (3029114) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۶:۰۲
بفهمن. مهم اینه مذاکره کننده مون منطقش این نباشه. (3028574) (alef-3)
 
توکلی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۳:۰۸:۳۲
نتیجه هر چه باشد،چه توافق چه عدم توافق ما از زحمات تیم هسته ای تشکر میکنیم چرا که حداکثر تلاش خود را کردند. (3027667) (alef-13)
 
sam
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۳:۱۴:۱۴
با سلام
به پایان رسید دفتر اما حکایت همچنان باقیست! غربی ها چاره ای جز توافق ندارند و مجبورند که به ایران امتیاز بدهند.پس هیچ جای نوع نگرانی نیست. (3027672) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۰:۴۸:۰۷
به پایان آمد این دفتر
حکایت همچنان باقیست .
مجبوری !!؟ (3027919) (alef-13)
 
sam
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۱:۱۴
کارشناس ادبیاتی؟! (3028172) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۵:۱۲
آخه نه اينكه ما اونا رو تحريم كرديم , اونا چاره اي جز توافق ندارن . وقتي همين يك ميليون بشكه نفت صادراتي رو هم تحريم كردن , باز دوباره پاي بابك زنجاني و دار و دسته هاي دزد پيدا ميشه . بعد ببينم كي به توافق بيشتر نياز داره . (3028104) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۴۷:۲۷
از كجا معلوم , دبه از طرف ما نبوده باشه ؟ كي پنهان كاري كرد و توافقنامه لوزان رو منتشر نكرد ؟ كي حاضر نيست در جمع خبرنگاران بين المللي حاضر بشه و صريحا به سوالها پاسخ بده ؟ (3028163) (alef-3)
 
حسین اجاقی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۳:۱۷:۰۰
آمریکاییها ثابت کردند که اهل گفتگو و مذاکره نیستند و اروپاییها هم نوکری بیش نیستند وگوش بفرمان اربابشان آمریکا و اسراییل غاصبند چرا که باید بفهمند ایران هیچگاه دنبال بمب اتمی نبوده و نیستند و اینهمه تهدید واهی به ترک میز مذاکره یا حمله نظامی نکنند مگر درجنگ تحمیلی ۸ سال نوکرشانصدام با حمایت اروپاییان وآمریکا چیکار توانستند بکنند که حالا تهدید میکنند (3027675) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۳:۳۰
هیچی هشت سال منابع کشور مصرف شد یکعده کشته شدن هیچی گیرمون نیامد با خفت قطعنامه را پذیرفتیم. (3028397) (alef-3)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۸:۱۹:۱۴
خوب کیا باعث شدند قطعنامه رو قبول کنیم؟؟؟ (3028707) (alef-3)
 
سعبد
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۳:۳۲:۳۵
توافق میخواهیم ولی نه به قیمت تحقیر مردم ایران و نه حتی شخص شما و همکارانتان .آقای ظریف روشونو زیاد کردن روشونو کم کن برگرد با مشکلات یه جوری میسازیم . یه موی ظریفتو با گردن صد تا گردن کلف عوض نمیکنیم موفق و سربلند باشی (3027685) (alef-13)
 
بهروز
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۹:۳۴:۴۵
دوستان سلام
دقت کردید نماینده استعمار پیر انگلیس اصلا اظهار نظر نمیکنه؟! در حالی که این انگلیسی های سابقه دار در فتنه وحیله رفیق گرمابه و گلستان امریکایی ها وخائن به ایران وایرانی ها بودند وهستند؟! شک نکنید فعالترین توطئه گر در مذاکرات اینها هستند!! تا زمان باز شدنزبان انگلیسی ها منتظر نتیجه مذاکرات نباشید!!!!! (3027859) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۱:۴۸:۲۲
آقای ظریف ما مردم ایران پشتوانه شما هستیم (من نه کارمند دولتم و نه به روحانی رای دادم ) فقط پشتوانه شما در مذاکراتیم کوتاه نیا تا گرفتن حقمان (3027971) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۳:۳۶:۲۲
آمریکایی ها فکر می کنند که ما می خواهیم به هر قیمتی به توافق برسیم و میترسیم که اگر مذاکرات شکست بخورد مقصر بشویم لذا دارن سختگیر میکنند تا امتیازات بیشتری در این ساعات پایانی بگیرند.

ظریف یا روحانی باید به جمع خبرنگاران بیاید و محکم بگوید که ما حاضر به توافق به هر قیمتی نیستیم، نرسیدن به توافق بهتر از رسیدن به توافقی است که عزت ما را زیر سوال ببرد، ما از مقصر شناخته شدن هم نمی ترسیم چرا که سالهاست غرب دارد همین کار را می کند و تحریم ها هم دیگر اثر سابق را ندارد.

مطمئنا آمریکا به خصوص اوباما نیاز بیشتری به توافق دارد تا کارنامه خود را سنگین کند و این ها همش بازیست لذا از ظریف می خواهیم که محکم باشد و سر سوزنی عقب نشینی نکند. (3027689) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۴:۵۵
اونا چه احتیاجی به توافق دارن تحریمها پدر من طبقه ی متوسط قدیم رو دراورده. (3028404) (alef-3)
 
نرگس
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۳:۴۳:۰۰
خوب ترک کنی به کجا میرسی. ظاهرا وضعیت خوبی داری . انها ازخداشونه ایران میز را ترک کنه و بعد بگن ایران عهد شکنی کرده . باید با صبر و پافشاری بر حق و حقوق خود ادامه بدیم اگرهم میز مداکره ترک بشه اون امریکا باشه تا دنیا نامردی اونا رو ببینه . خواهشن احساسی شعار ندیم تا حالا شعار دادیم به کجا رسیدیم (3027696) (alef-13)
 
mmf
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۴:۱۵:۴۲
فکر می کنم آنها منتظر بودن رفتار داخل کشور در مورد مسائل مهمی چون فلسطین، عراق، سوریه و یمن چه خواهد بود. وقتی دیدند در حین مذاکرات ما از فلسطین نگذشتیم از یمنی ها حمایت می کنیم از سوریه و عراق دفاع می کنیم از حزب الله مانند فرزندانمان نام می بریم حساب آمد دستشون که مذاکره در اینگونه مسائل تغییری بوجود نیاورده است لذا به قول آقای ظریف اسبشان را عوض کردند. احتمال زیاد می دهم با برگزاری تظاهرات روز قدس آنها بیشتر هم بر ضد ما اقدام کنند حتی ترک مذاکره و مقصر جلوه دادن ایران و آماده کردن افکار عمومی جهان برای عملیات نظامی آنها بر ضد ما. ولی ما ایستاده ایم. شاید آب و نان ما در اثر تحریم دچار مشکل شده باشد ولی ذهن ما و اعتقادات ما کماکان پا بر جاست. موجیم آسودگی ما عدم ماست . (3027723) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۵:۳۹:۴۳
ما اگه با هم با مهربانی رفتار کنیم و دلهامون به هم نزدیک باشه رحمت الهی شامل حالمون میشه و نتیجه این مذاکرات هرچه که باشه به نفع ما خواهد شد ان شالله پس به حق این ما ه اینقدر به هم بد و بیراه نگید استدلال کنید نقد کنید اما توهین نکنید که انما المومنون اخوه. (3027758) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۵:۵۴:۰۵
اشکال ما این است که هیچ وقت اعتدال را رعایت نمی کنیم، زمان احمدی نژاد که تندروی کردیم و مذاکره را با کلاس فلسفه اشتباه گرفتیم و الان هم که داریم خیلی کوتاه می آییم.

من طرفدار روحانی و ظریف هستم اما بعضی کارهای روحانی جای سوال دارد، جناب روحانی! شما نمی خواهید به این همه فشار و تهدید پاسخ دهید؟ چرا طرف مقابل می تواند به نظر خودش برای فشار به ما به دروغ بگوید میز مذاکره را ترک میکنم ولی شما همچنان ساکتید؟

همه میدانیم که آمریکا بیشتر از ما به توافق نیاز دارد و همه اینها فقط فیلم و نقشه است، آمریکایی ها هرگز جرات ترک میز مذاکره را ندارند، می خواهند چکار کنند؟ جنگ کنند؟ هرگز! خودشان می دانند که نمی توانند؛ می خواهند تحریم کنند؟ خودشان بهتر میدانند که دیگر تحریم ها نمی تواند تاثیر گذار باشد، تمام اینها فقط برای گرفتن امتیاز بیشتر است.

جناب روحانی! بهتر نیست شما هم یک بار قاطعانه بگویید که حاضر به قبول توافق به هر قیمتی نیستیم؟ بگویید اگر حق و حقوق ما نادیده گرفته شود، اگر عزتمان زیر سوال برود میز مذاکره را ترک میکنیم و از جنگ رسانه ای، از مقصر شناخته شدنمان هم هراسی نداریم، از برگشت تحریم هم هراسی نداریم، مگر تا الان غرب مقصر بود و یا در بهشت زندگی می کردیم؟
در مذاکره هم باید لبخند زد و هم اخم کرد چطور آنها می توانند ولی به ما می رسد دیگر خبری نیست؟ از چه می ترسید؟ آیا همین کم کاری باعث نشده غرب به اشتباه فکر کند که ایران به دلیل تحریم می خواهد سریعتر و به هر قیمتی به نتیجه برسد؟ و لذا می توان با فشار و تهدید از ایران امتیاز گرفت؟ چرا با یک موضع محکم خواب آنها را آشفته نمی کنید؟ (3027762) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۶:۲۴:۳۳
این جماعت رادرمیدان مذاکره هم ازمودیم دیگه چی میگین آی دوستان کدخدا دیدید زورمیگویند دیدید قابل اعتمادنیستند دیدیدروبه مسلکند پس ا زخواب بیدار شوید (3027772) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۶:۲۶:۱۲
درودبرعزت وشرف ایرانی (3027773) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۶:۲۸:۲۶
خودمان ایرانمان راباهوش وذکاوت ایرانی میسازیم به کوری چشم گاوچرانها (3027774) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۶:۳۱:۲۳
بالاخره دستان چدنی شان اززیردستکش مخملین بیرون زد (3027776) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۶:۵۰:۲۰
غنی سازی 50 درصد ، تنها راه حل مشکل هسته ای. (3027785) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۲:۰۵:۰۶
90 درصد (3028972) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۷:۰۹:۵۱
چراعاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی.چرا ما از اول همه را باخودمان بد کردیم و کشور را از نظر اقتصادی اینقدر عقب انداختیم که حالا باید التماس کنیم ولی الان هرجوری شده باید به توافق برسیم چون بعدا باید به ذلت تن بدیم,ما بااین وضعیت نمیتوانیم از مواضع قدرت حرف بزنیم و باید از هشت سال جنگ درس بگیریم که آخر چی باعث پایان اون شد. (3027792) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۷:۳۷:۰۸
اشکال از همان ابتدا یعنی ژنو 1 و لوزان و وین بود وقتی تیم ایران از همان اول تمام امتیازات را داوطلبانه واگذار کرد دیگر ابتکار عمل را از دست داد. جایی برای مانور نداریم میدان را خودمان واگذار کردیم حریف هم که دشمن مکار و قهار است حال میدان دار معرکه شده و ابتکار عمل را در دست دارد. چونکه تمامی امتیازاتی که میخواسته در پایان بگیرد همان اول از بیخردی تیم آقای روحانی و ظریف کسب کرد. انهم دو دستی تقدیمش شد. ایران متأسفانه با یا بدونه توافق بازنده از این میدان بیرون خواهد امد. (3027803) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۸:۰۷:۵۷
مگه ميشه با داد و بيداد مذاكره كرد فكر كردن يه دا بزن همه بترسن همه چى تمومه (3027815) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۸:۱۱:۳۶
آمریکایی ها فکر می کنند که ما می خواهیم به هر قیمتی به توافق برسیم و میترسیم که اگر مذاکرات شکست بخورد مقصر بشویم لذا دارن سختگیری می کنند تا امتیازات بیشتری در این ساعات پایانی بگیرند.

ظریف یا روحانی باید به جمع خبرنگاران بیاید و محکم بگوید که ما حاضر به توافق به هر قیمتی نیستیم، نرسیدن به توافق بهتر از رسیدن به توافقی است که عزت ما را زیر سوال ببرد، ما از مقصر شناخته شدن هم نمی ترسیم چرا که سالهاست غرب دارد همین کار را می کند و تحریم ها هم دیگر اثر سابق را ندارد.

مطمئنا آمریکا به خصوص اوباما نیاز بیشتری به توافق دارند تا کارنامه خود را سنگین کند و این ها همش بازیست لذا از ظریف می خواهیم که محکم باشد و سر سوزنی عقب نشینی نکند. (3027819) (alef-13)
 
خشوعی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۹:۲۱:۰۱
خوشبین ها تحویل بگیرند
وقتی در ابتدا ی مذاکرات همه برگهای برنده را
می سوزانند و همه را تعطیل می کنند
وهیچ امتیازی نمی گیرند و دلسوزان را
به جهنم می فرستند و همه چیز را به تحریم
مرتبط می کنند و به کدخدا دل
می بندند نتیجه کار
همین است (3027854) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۲۵:۳۴
نتیجه کار ؟؟؟
یعنی چونه زدن برای رفع 6 قطعنامه ای که گرفته اید چه مشکلی داره؟
برید اون طرف بایستید یه عاقل بیاد نتیجه خرابکاریتون رو درست کنه
من جای شما بودم سکوت می کردم (3028129) (alef-13)
 
خشوعی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۹:۳۶:۴۱
زحمات تیم مذاکره کننده قابل تقدیر است
اما کسانی که همه چیز این کشور را به
تحریم ها گره زدند باید جوابگو باشند

این چه تدبیری است که در ابتدا همه برگهای
برنده سوزانده شد و حالا باید برای حفظ حقوقمان
مشکل پیدا کنیم (3027860) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۵:۰۷
با سلام.بهتره منظورتون از برگ برنده رو واضح بیان کنید،تا جایی که ما میدونیم مذاکرات و توافقات پیش از این برای راستی آزمایی و اثبات پایبندی به قوانین بین المللی بود،که ما هم به خوبی بهانه ها رو از طرف مقابل گرفتیم،رهبر هم که همش گفته ما دنبال ماجراجویی و سلاح هسته ای نیستیم که مهر تایید باشه به تلاش دولت در مقابل غرب.حالا شما اگر خبر از امتیاز خاصی داری که دولت با بی کفایتی داده بگو تا ماها هم بدونیم.با آرزوی سلامتی و اوقاتی خوش. (3028042) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۲:۰۶:۵۶
20 درصد (3028976) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۰:۰۶:۴۱
چه زمانی ودر کدام نقطه از جهان امریکا به عهد وپیمان خود وفادار بوده با کدام مجوز ویا طبق چه اصل و قانونی این همه جنایت و اعمال خلاف را در حق همه ملل انجام داده است . امریکا فقط به منافع خود فکر می کند لذا هر پیمان بلکه انسانیت را زیر پا له می کند . در هر جای دنیا هم طرفداران و جاسوسان امریکا همین خوصوصیات را دارند واگر لازم بدانند وقدرت داشته باشند هزاران هم وطن خودرا می کشند مانند شیلی و اندونزی وافغانستان و000 . لذا فقط با قدرت تمام در برابر امریکا باید ایستاد و طرفداران داخلی امریکا را حداقل سر کوب و از همه امور مدیریتی برکنار کرد و چهار چشمی مواظب بود که اگر خلافی کردند بشدت مجازات کرد. از هیاهوی رسانه ای ان ها هم نباید ترسید چون اگر هر کشور ازاد شده دوباره زیر سلطه امریکا در اید صد هزار نفر بوسیله نوکران امریکا کشته می شوند و بعد از ان هم نوکران کشته می شوند و وطن فروش های دیگری جای ان ها را می گیرند . باید از راه قانونی پول های بلوکه شده پس گرفته شود و با دوستان جهت دفاع از خود تشکیلات قوی درست کرد (3027883) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۰:۱۴:۴۶
وقتی شما مواضع و خط قرمزهای خود را مرتبا تغییر میدهید و رفع تحریم تسلیحاتی را پیش می کشید، دیگر چه توقعی از آنها دارید؟ (3027887) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۰:۱۵:۱۹
مواضع ایران هم بعد از بیانیه لوزان تغییراتی داشته است. (3027888) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۰:۳۳:۱۹
طرف مقابل خیلی راحت از ترک کردن مذاکره صحبت میکنه، چون نیاز چندانی به توافق نداره، درحالیکه ما بدلیل فشار تحریمها هیچوقت نمیتونیم بگیم میز مذاکره رو ترک میکنیم. واقعا که کاغذپاره ها چقدر بی اثر بودند! (3027902) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۰:۴۶:۵۵
اصلی ترین عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات اصرار طرف مقابل به بازرسی از سایتهای نظامی کشوره که به نظر من باید از طرف مسوولین عالی کشور حتما براش چاره ای اندیشیده بشه مثلا در طول 15 سال آینده که محدودیت شدیدی اعمال خواهد شد به فرض آژانس حق بازدید از مثلا حداکثر 3 مرکز نظامی رو داشته باشه اونهم مدیریت شده مثلا با یک بازه زمانی مثلا 45 روزه پس از درخواست رسمی بازرسی . در این صورت هم این بهانه از بین میره هم به اصطلاح خودشون مسیر چهارم دسترسی ایران به سلاح هسته ای مسدود میشه هم ما تا حدودی خط قرمزهامون رو رعایت کردیم چرا که به این بهانه نمیتونن سرشون توی هر آخوری بکنن و با بهانه های واهی تمام مراکز کشورو زیر و رو کنن از طرفی میشه یه امتیازات مهم دیگه ایم ازشون گرفت (3027918) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۲:۱۱:۱۱
بازرسی از هر مکان و در هر زمان مد نظر آنهاست. همان طور که در عراق انجام دادند و از کاخ ریاست جمهوری به صورت سرزده بازدید می کردند. کاخ ریاست جمهوری یعنی مهم ترین مکان و سرزده یعنی هر زمان... (3028985) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۶:۳۵
به نظر من تیم ایران باید سطح دیپلماتیک مذاکرات رو پایین بیاره مثلا آقای ظریف پاشه بیاد درست نیست وزیر خارجه یه کشور دو هفته بره برای یه کاری یه کشور دیگه بمونه . این نشون میده تمام مسایل امور خارجه ما خلاصه شده توی این جریان هسته ای . الان وقتشه یک مقدار بی اهمیتی نشون بدیم ببینیم طرف مقابل موضعش چی میشه (3027932) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۲:۱۱:۳۸
تازه الان؟ (3028987) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۰:۵۴
مثل اینکه این آقایان نظر دهنده یادشان رفته وضعیت مملکت به روزی افتاده. آقا وضعیت اقتصادی روحی و روانی و اجتماعی به قول خود دست اندرکاران از دوره جنگ هم بدتر شده ما مجبور به توافق هستیم به هر قیمتی هی زیر کولر توی خونتون دراز کشیدین نظر میدین ایران خودور و سایپا اگر این شکلی ادامه پیدا کنه تا یکسال آینده تعطیل میشه کشاورزی الان هم تعطیله سایر منابع اقتصادی هم همین وضعیت را داره محیط زیست به دلیل عدم سرمایه گذاری نابود شده نه راهی ایجاد میشه نه زیر ساختی درست میشه نه کارخونه ای کار میکنه هی حرف بزن مفته دیگه (3027941) (alef-13)
 
نرگس
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۰۵:۰۳
ببخشید یک کم واقع نگر باشیم . این چه حرفیه که . میز را ترک کنیم یا میگین تحریم بشیم . ما با تحریمها نمیسازیم اقا جون ما با تحریمها نمیسازیم میدونین چه قدراز پول و سرمایه ما در کشورهای چین, هند ,کره و جاهای دیگر بلوکه شده که نمیتونیم بگیریم اگه هم ترک کردن باشه اون نامردها ترک کنند ما که مشکلی نداریم . بار خدایا خودت یاور ایران عزیز باش (3027991) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۳:۵۳
سختی تحریم بر مردم وارد میشود تا همانند این هندی در ترکیه کشورهای ضد ایرانی عربی و دیگر بد خواهان خوشحال باشند. (3028037) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۰:۲۹
اگر غرب اهل توافق بود توافق 12 سال طول نمی کشید
براشون جلیلی و ظریف فرقی نداره فقط دنبال اهدافشان هستند (3028064) (alef-13)
 
ایران دوست
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۹:۰۱
هموطنان عزیز در این دنیای دهکده ای انها همه نقا ط قوت وضعف مارا بصورت آماری میدانند .ما نباید رییس جمهور ومسولین را بخاطر طرح وگفتن واقیتهای جامعه خودمان سر زنش کنیم .سعی کنیم بدور از جناح بندی سیاسی پیشنهادات منطقی وعملی بدهیم تا گره ای از کار باز شود. پاینده باد ایران وایرانی (3028079) (alef-13)
 
کریم
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۶:۲۷:۲۵
دشمن هر آماری رو هم که داشته باشه نباید ما با گفته هامون اطمینان قلبی و صد درصد بهشون بدیم. مگه میشه با این دلیل واهی جنابعالی دل مردم خودمون رو خالی کنیم. هر چند دشمن آمار های دیگه ای رو داره که گزینه مذاکره رو به اجرا گذاشته و می دونه به قول آقای ظریف نباید ایرانی رو تهدید کنه
ضمنا مواظب باش ایران دوستی شما شبیه دوستی خاله خرسه نشه (3028459) (alef-3)
 
احسان
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۳:۲۷:۱۱
مطمئنم منتشر نمیکنید:

دولت روحانی به هر ترتیبی توافق را انجام میده
چون نیاز داره
بنابراین هر چی طرف مقابل بخواهد، چشم میگوید
این رفتار شییه فیلم هندی؟
میخواهند بگند به سختی تونستند و قهرمان سازی کنند (3028132) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۴۰:۳۴
اره احتمالا.چون برگ مثبتی ندارند مجبورند.مجبووووووووووووووور (3028358) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۸:۴۴
موافقم. تحلیل بسیار دقیقی بود. (3028580) (alef-3)
 
فرشید
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۸:۳۹
اگه غربی ها بخوان این بازی رو بیش از حد ادامه بدن بهترین گزینه برای ایران خروج از ان پی تی و لغو همه توافقات گذشته است.مرگ یکبار، شیون هم یکبار (3028261) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۰:۵۰
واقعیت اینه که جریان انرژی هسته ای حتی با علم به داشتن حق استفاده صلح آمیز اتمی برای هر مملکت مستقلی ارزش بها پرداختن در این سطح رو نداره که همه چیز یک کشور 90 میلیونی تحت تاثیر قرار بگیره . به نظر من این ماییم که داریم اشتباه میکنیم . البته قبول دارم که شرایط پیش رو خیلی پیچیده ست (3028286) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۴:۰۶
مشكل اين مملكت تحريم و استكبار جهاني نيست، مشكل اين است كه پايه و أساس اين مملكت شده دروغ (3028400) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۶:۰۵:۱۱
با یک مشت دزد سرگردنه نشستیم سر میز مذاکره
یکی از یکی عوضی تر (3028426) (alef-3)
 
یک پاسدار
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۰۲:۴۲
عزیزان توجه کنید که چه توافق بشود و چه نشود باید وحدت داخلی حفظ شود. دشمن دوباره به فتنه ای دیگر چشم دوخته است که ممکن است از دل همین اختلافات بیرون بیاید. بالاخره دشمن دشمن است. آقای ظریف و تیمش زحمت خود را کشیده است مردم خوب این را می فهمند و قدر دانی میکنند. نتیجه هرچه باشد باید به توانمندی داخلی توجه کنیم. با فساد مبارزه کنیم . به ظرفیت های اقتصادیمان بها بدهیم. هیچ ملتی پیشرفت نمی کند مگر اینکه به خودش اعتماد داشته باشد. ما پیشرفت می کنیم بدون اروپا و آمریکا. خواهش می کنم نه اینقدر تحریم را گنده کنید و نه اینقدر از دولت و تیم مذاکره کننده انتقاد. ما در دفاع مقدس روزی پیروزی عملیات والفجر هشت داشتیم و روزی شکست کربلای 4 را . اما اصل این بود که از وطنمان و دینمان با وحدت و هم دلی دفاع کردیم. امروز هم روز همدلی وهم زبانی است. این مذاکرات هم مثل یکی از عملیات های سخت زمان دفاع مقدس است. در آن روز یک کشور در مقابل 45 کشور و امروز یک تیم خوب و مخلص در مقابل 6 تیم مکار ، ظالم ، مستکبر و جهانخوار . ما به آینده امیدواریم نتیجه مذاکرات هرچه باشد ظریف و عراقچی فرزند ان توانمند و مخلص و پرکار ایران پیروزند. (3028528) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۹:۰۷:۱۶
دوست عزیز اگر توافق بشود که دلواپس ها شروع به حمله می کنند و اگر توافق نشود اون موقع من فکر میکنم باز دلواپسها شروع به حمله میکنند و مردم هم به احتمال زیاد برخوردهایی داشته باشن باهاشون چون من فکر نمیکنم در صورت عدم توافق مردم اعصاب تحمل دوستان رو داشته باشند. لذا در هر دو صورت حمله خواهیم داشت.(بازی فوتبال شده برد و باخت داره و نمیشه کاریش کرد اما در هر دو حالت باخت دلواپسها به نظر من قطعی است چون در صورت عدم توافق هم باید پاسخگو باشند)
نظر و براورد شخصی بنده بود (3028786) (alef-13)
 
سجاد
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۳:۱۰
این بیشرف ها تنها غربیها نیستند حتی روسیه و چین و هند و آفریقای جنوبی هم با امریکا شریک هستند.
چون اینها با تحریم ایران کالاهای بنجل خود را با قیمت بالا به ایران صادر میکنند و در صورت رفع تحریم متضرر خواهند شد.
فرانسه و آلمان هم مشروط به حضور شرکتهای خارجی بدون شرط در ایران حاضر به همکاری هستند.
به نظر میرسد اینها لقمه چربی در ایران بدست آورده اند و با بازی مذاکره میخواهند گامهای بیشتری برای جذب منافع ملی ایران بردارند نه اینکه با لغو تحریم بخواهند منافع ایران را تامین کنند.
تنها ره رهایی از دست این گرگها، صداقت دولت با مردم است و بعد اجرای اقتصاد مقاومتی از راس دولت تا پایین ترین سطوح کشور است.
نه اینکه با ظلم کردن و سختگیری بیجا برای مردم بخواهند اینگونه القا نمایند تبعات عدم سازش با جهانخواران تبعات منفی خواهد داشت. (3028568) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۸:۳۵:۰۶
نمیدانم امروز در راهپیمایی بودید واقعا مردم گل کاشتند با وجود این مردم وتوکل به خدا تیم مذاکره کنند ه محکم بایستدواز حقوق این مردم دفاع کند (3028736) (alef-3)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۹:۴۹:۳۶
مردمی که ظاهرا جز انرژی هسته ای حقوق دیگه ای ندارن؟ (3028857) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۱ ۰۹:۳۴:۲۲
من کارمندم و حقوق ماهیانه دارم (3033428) (alef-3)
 
amir
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۹:۰۲:۱۱
هرکسی می خواد اظهار نظر کنه لطفا این وسط دلواپس ها به شعور مردم توهین نکنن .. تحریم ها که کاغذ پاره بودن که ! حالا اومدین رو بند بند تحریم ها اظهار نظر می کنین ؟ خجالت نمی کشید به ملت فقر و بدبختی تحمیل می کنید بعد از همه پر رو تر مطالبه گر هم هستید الان ؟ فکر کردید این ملت عروسک خیمه شب بازی شماست که تا ابد به ساز ایدئولوژی شما برقصه؟ واقعا میزان وقاحت شما از کمدی هم گذشته !
دوستان نگران نباشید این ها همش بازی های سیاسیه و قبلا هم شاهد اینجور پوکر بازی ها بودیم و الان هم همه از جمله ایران و روسیه و آمریکا و اروپا دارن به قول خودشون پوکر بازی می کنن تا امتیاز بیشتری بگیرن. خیلی جای تاسف داره که در جهانی زندگی می کنیم که مناسبات بین الملل اینطور پیش می ره, اما حقیقت همینه و همه این بازی رو انجام می دن و راهی نیست و باید تحمل کرد. ان شا الله به زودی دکان کاسبان تحریم بسته خواهد شد ! (3028781) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۹:۵۶:۳۲
هیچگاه توافقی صورت نخواهدپذیرفت چون خواسته های دوطرف تفاوتهای عمده دارند وبخصوص طرف مقابل ایران توقعات بالایی دارد (3028868) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۰:۰۳:۳۸
ما فرزندان شعب ابی طالبیم و اصلا هم جنگ گریز نیستیم. عاشق گزینه های روی میزیم. دبه کنید و با جنگ امتحانمان کنید. (3028875) (alef-13)
 
يك مدرس دانشگاه
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۰:۰۷:۱۴
چند سالی است که اوضاع سیاسی ایران و منطقه را با دقت دنبال میکنم، هر روز که میگذرد به درستی پیش بینی های آقای خامنه ای بیشتر از قبل ایمان پیدا میکنم. (3028881) (alef-13)
 
گلزار
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۰:۳۷:۲۷
ظریف جان جواب لبخندات به دشمن رو گرفتی؟ (3028910) (alef-13)
 
پویان
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۰:۴۴:۰۰
همه چیو تعطیل کردی الانم با لبخندات درستش کن! (3028914) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۱:۱۹:۲۳
فرض کنیم که توافق هم انجام شد ، فساد سیستماتیکی که وجود دارد ، هرآنچه که از آزاد شدن منابع بلوکه شده ، حاصل می گردد ، خواهد بلعید بنابراین حتی در صورت توافق نیز ، امید گشایشی در وضعیت ملت ، نمی رود (3028940) (alef-13)
 
بهروز
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۳:۵۹:۳۴
با سلام
دوستان بالاخره وزیر خارجه انگلیس هم نظر داد و حرف زد و گفت مشکلات در 12 ساعت آینده حل میشه !!! معنیش اینه که نقش واسطه را قبول کرده !! ولی چقدر از ایران وامریکا باج گرفته خدا میدون!!! باید مثل کودتای 28 مرداد 50 سال بگذره تا مردمبفهمند!!!! نتیجه : ایران توافق مورد نظرغرب را امضا واجرا میکنه !! امریکایی ها هم ژست ناراحت وایرانی ها هم ژست پیروزی میگیرند!!!!! بدبخت ملت ایران..... (3029173) (alef-13)
 
حميدرضا عصارپور
۱۳۹۴-۰۴-۲۰ ۰۸:۱۳:۳۳
آقا يكي پيدا بشه به من بگه اين هزينه هاي هتل كوبورگ كي بايد پرداخت كنه ؟؟؟؟؟؟
مدير هتل الان ديگه فكر كنم بتون تو رده بندي پولداراهاي جهان رتبه بياره (3029686) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۱ ۱۳:۴۲:۳۵
مشکل ما ایرانی ها این است که فکر می کنیم تمام دنیا با پول ما می گردد و اگر ما نباشیم چرخ دنیا از حرکت می ایستد نه عزیزم ایران در اقتصاد جهانی هیچی نیست .زمان رییس جمهور قبلی می گفتند اگر نفت ایران را تحریم کنند نفت به 200 دلار می رسد . نفت ایران را تحریم کردند شد 50 دلار . (3034071) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.