نظر منتشر شده
۱۷۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 363698
صاحبان دريافتي هاي نجومي "چند اوباما" دريافت مي كنند؟
وحید ابراهیمی، 30 خرداد 95
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹
انتشار اخبار دريافتي هاي غيرمتعارف برخي مديران دولتي در رسانه ها تعجب افكار عمومي را دربرداشته است.

اما آيا اين دريافتي ها فقط براي ايراني ها عجيب است يا در مقياس هاي جهاني نيز عجيب است؟

براي مقايسه، به سراغ پردرآمدترين شغل در بخش دولتي در آمريكا مي رويم. اوباما رييس جمهور ايالات متحده حدود ۴۰۰ هزار دلار در سال حقوق مي گيرد. اين دريافتي، بيشترين دستمزد در ميان روساي جمهور كشورهاي بزرگ هم به شمار مي رود. كشورهاي ديگر شامل آلمان، انگليس، ژاپن، فرانسه، روسيه، هند و چين را هم به فهرست مقايسه اضافه مي كنيم. منبع ارقام دستمزدهاي مذكور شبكه خبري سي ان ان است.

از طرف ديگر ارقام اعلام شده از سوي رسانه ها در مورد برخي دريافتي هاي عجيب در ايران به شرح زير است:
• مديرعامل بانك رفاه: ۵۲۰ ميلون در شش ماه
• رييس صندوق توسعه ملي: متوسط ماهانه ۵۷ ميلون تومان
• سقف دريافتي پزشكان متخصص در بيمارستان هاي دولتي: ۸۰ ميليون

اگر فرض كنيم ادعاهاي رسانه ها در مورد اين ارقام صحيح باشند، مقايسه ميزان اين دريافتي ها با دريافتي هاي روساي جمهور جهان كه معمولا بيشترين دستمزد در بخش حكومتي هستند، مي تواند حاوي برخي نكات و اطلاعات باشد.

براي مقايسه،‌ ابتدا تمام ارقام را به صورت ماهانه در آورده و سپس براساس شاخص برابري قدرت خريد بانك جهاني مقايسه مي كنيم. شاخص برابري قدرت خريد به طور ساده يعني اينكه با هر دلار در كشورهاي مختلف چه مقدار كالا مي شود خريد. به عبارت ديگر اين شاخص نرخي است كه برابر است با نسبت هزینه های دو سبد کالای یکسان در دو جامعه بر حسب ارزهای ملی.

نتايج را براي ساده ترشدن براساس شاخص "چند اوباما" نشان مي دهيم. چنداوباما يعني اينكه دريافتي هر رييس جمهور در كشورهاي ديگر يا دريافتي برخي مديران در ايران چه مقدار يا چند برابر دريافتي اوباما است.

نتايج به شرح زير است:


براساس اين نتايج، مديرعامل بانك رفاه كارگران ايران ۲.۴ برابر اوباما دريافتي دارد. پزشكان پردرآمد بخش دولتي ۲.۲ اوباما از محل درآمدهاي عمومي برداشت مي كنند و رييس صندوق توسعه ملي ايران هم ۱.۶ اوباما سر سفره مي برد. اين درحالي است كه مركل ۰.۶ اوباما، پوتين ۰.۶ اوباما، كمرون نيم اوباما، نخست وزير هند ۰.۳ اوباما و رييس جمهور چين ۰.۱ اوباما دريافتي دارند. به عبارت ديگر،‌ اگر روساي جمهور دنيا و سه مورد منتشر شده در مورد دريافتي هاي قابل توجه ايران را كنار هم بگذاريم و مقايسه كنيم، موارد ايراني در رتبه هاي اول تا سوم قرار مي گيرند و بعد از آن روساي جمهور دنيا قرار دارند.

براي دريافت جزييات محاسبات كليك كنيد.
 
کلمات کلیدی : فیش حقوقی+حقوق مدیران+حقوق+حقوق های نجومی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۱:۵۳:۱۱
2 برابر اوباما حقوق میگیره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3767405) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۳:۰۳
من پزشک عمومی شاغل در مرکز دولتی, (انتقال خون) دو میلیون و هشتصد میگیرم,چند اوبا ما میشه!؟ به جای پزشکان دولتی باید مینوشتی, مدیران وزارت بهداشت,! (3767447) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۳۳:۴۶
لطفا سریعا تا خبر بیات نشده جدول با مالیات عم اضافه بشه تا عمق فاجعه مشخص بشه (3769422) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۴:۵۶:۴۱
موافقم
احتمالا اوباما نصفی از حقوقش میره پای مالیات
بهتره که خالص دریافتی بدون کسر وام آورده بشه
اونقوت دریافتی سه عزیر ایرانی میرسه به ده اوباما (3770252) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۳۴:۱۶
اندازه اوباما داری میگیری (3769424) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۱۸:۲۰
اضافه کارش هم حساب کنی به اندازه بوش پدر میگیره (3769870) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۴۳:۰۲
بعد کارانه و اضافه و حق شیفت و ... رو هم حساب کن
من هم دکترای ریاضی از دانشگاه دولتی شیراز دارم توی آموزش و پرورش دریافتی زیر دو تومنه، هیچ یک از امتیازات شما رو هم ندارم (3769445) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۱۸:۲۱
کافی شما هم سوراخ را پیدا کنی
ایرانیان فقط به فکر خودشونن (3769557) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۱:۱۶
خب طبیعیه! وقتی از نظر صدا و سیما نود و نه درصد مردم آمریکا فقیرن! طبیعیه که در ایران حقوق مدیران بانک ها از رئیس جمهور آمریکا بیشتر باشه. کجاش عجیبه؟ (3769587) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۶:۰۶
آفرین گل گفتی ! (3769905) (alef-11)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۵۳:۱۲
2800 پایته برادر دکتر. با بقیش چند؟ پایه پزشک عمومی در بیمارستان دولتی و استخدام علوم پزشکی هم همینه.با کارانه و حق ویزیت و باقی مسایل بسته به مناطق از 9 تا 25 میلیون هم میره (3769629) (alef-11)
 
پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۲۷:۳۷
بی انصافی نکنید منم پزشک عمومی هستم دریافتی من 5/5 و کارانه هم ماهیانه 2 تا 4 تومن است باقی مردم باید حقوقشون افزایش پیدا کنه (3769713) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۴۵:۲۸
سلام
یعنی شما بین 7.5 تا 9.5 میلیون دریافتی دارید و اگر این از بودجه باشد شما متصور هستید حق شماست؟
پس بازنشستگان با این معیار شما بایستی بین 15 تا 20 دریافت کنند. (3769924) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۰۲:۲۲:۲۳
شما چطوری حساب کردید که یک کارمند بازنشسته باید دو برابر یک پزشک شاغل حقوق بگیره؟
بعضی از مردم ما فکر میکنن بودجه مملکت یک چیزی مثل کیکه که باید به تساوی بین همه مهمانان تقسیم بشه!
نه آقا جان! هر کس هر چقدر که کارش می‌ارزه همونقدر حقوق میگیره!
اگر به پزشک به اندازه یک معلم بازنشسته حقوق بدن بچه‌های باهوش مملکت یا از کشور خارج میشن (منظورم اینه که بیشتر از این خارج میشن اگر نه ما همین الان هم در فراری دادن مغزها اولین کشور جهان هستیم) یا اگر بمونن دیگه نمیرن پزشکی بخونن، میرن سراغ همون شغلهای شرافتمندانه‌ای که الان دارن پول پارو میکنن و فیش حقوقی هم ندارند که با حقوق بازنشسته‌ها و معلم‌ها و کارگرهای شهرداری مقایسه بشه. بساز بفروشی و دلالی و کلاهبرداری و اینطور چیزها!
بعد شما نصف شب که بچه‌ت تب کرد بهش بگو عزیزم عادلانه‌ترین کار اینه که امشب بمیری چون ما دیگه اینجا پزشک نداریم!
اون دوستمون هم که گفته بود درمانگاه خارجی در کشور باز کنیم یک سرچ بکنه ببینه پزشک خارجی چقدر پول میگیره. آخه میدونین؟ اینترنت فقط برای سرچ کردن حقوق اوباما نیست! (3771129) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۳:۲۹:۵۳
حقوق بقیه مردم چگونه اضافه شود آقای دکتر؟ پول چاپ کنند؟

تنها راه جلو گیری از باج گیری پزشکان از مردم اجازه تاسیس مراکز در مانی در ایران توسط خارجیها است. (3770037) (alef-11)
 
Lithuania
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۲۱:۳۴:۵۶
تنها راه افزایش ظرفیت دانشگاههاست که نمیدونم واقعا به دلیل درستی جلوی افزایش ظرفیت گرفته شده یا به خاطر سوء استفاده و نفوذ یک عده است. (3770872) (alef-11)
 
Austria
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۲۲:۱۱:۴۸
طبق گفته این پزشک، باید یک قانونی تصویب بشه همونطور که پزشکان از مردم دستمزد کلان میگیرن مردم هم بتونن از پزشکان پول کلان بگیرن. مثلا سیب کیلویی 50 هزارتومن برای پزشکان! (3770917) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۳:۴۱:۴۳
آخه شما تحصیل کرده این مملکت هستی. با شرایط فعلی کشور حقوق بقیه افزایش پیدا کنه تورم بوجود میاد اینها تو نسبت به هم هست که مفهوم پیدا میکنن (3770069) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۲۱:۵۱:۱۱
یعنی نزدیک 8 میلیون حقوق میگیرن امپول زن ها؟!!!!! (3770895) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۵۳:۲۲
من شمارو نمیدونم که واقعیت رو بیان میکنید یا نه؟

ولی یک پزشک عمومی در تامین اجتماعی با کارانه ماهیانه 20 تا 25 میلیون دریافتی داره

و من با فوق لیسانس مهندسی فقط ماهی 2.5 میلیون؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! (3769945) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۹:۳۸:۳۴
منظور عمومی نبوده (3770767) (alef-13)
 
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۲۰:۱۴:۲۳
توشته پزشکان متخصص!!! نه عمومی!! (3770799) (alef-11)
 
یک فوق لیسانس حقوق بی کار
۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۱۱:۵۵:۴۵
در کشور حدود یکصد وبیست هزار لیسانس حقوق بی کار وجود دارد و هزاران پزشک عمومی کم کار نیز وجود دارد ولی چون سازمان نظام پزشکی و کانون وکلا مانع افزایش تربیت پزشک متخصص و دندانپزشک و وکیل در کشور هستند لذا چون عرضه با تقاضا همخوانی ندارد این پزشکان و وکلا در کشور هستند که به قیمت بی کاری هم رشته ایهایشان در این مملکت صاحب ثروتهای نجومی مانند بعضی از پزشکان متخصص یا وکلای پرونده های مشهوری همانند بابک زنجانی می شوند تا زمانی که این دو صنف در کشور بتوانند صاحب چنین ثروتهایی شوند معلوم است که مدیری که سزپرستی هزاران نفر را بر عهده دارد خودش را با پزشکان و وکلا مقایسه خواهد کرد و متقاضی حداکثر دریافتی خواهد بود (3771568) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۸:۳۱
نفر اول تخصص عفوني كشور، ماهي 3 ميليون دريافتي دارد،انوقت مديران وزارت بهداشت ....! (3767471) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۱۲:۱۸
البته بايد مينوشتيد روساي بيمارستان هاي دولتي، كارانه جراح در بخش دولتي، از 6 ميليون فراتر،نمي رود ، رشته هاي غير جراحي، كارانه 2/800 است، به،همه تعميم ندهيد لطفاً، (3767484) (alef-11)
 
RE
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۲۵:۳۰
در صورت امکان حقوق دریافتی مدیران صنعت هواپیمایی را هم منتشر کنید. (3769401) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۳۰:۰۳
امیدوارم و باید این مساله حقوق تا اخر پیگیری شود... به هر دلیلی این افشاها انجام شود مبارک است...

امسال بنده بورس شدم (میدونید که چقدر سخت است...) حالا با هزار تعهد عدم کار و متاهلی نزدیک 700 تا 800 میدهند اونم در تهران... واقعا این جوانان مثلا نخبه مملکت با چه امیدی درس بخونند و این مدیران اغلب دانشگاه ازادی یا پیام پولی این دریافتها را دارند.. (3769412) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۳۸:۰۷
بعضیا که فکر کنم 800 اوباما میگیرن (3769432) (alef-11)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۲۴:۴۱
اگه منظورتو درست گرفته باشم فکر کنم 3 تا صفر کم گذاشتی. میشه 800000 برابر (3769883) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۴۰:۴۹
خوب اوباما بچه هاش تو خود آمریکا زندگی می کنن ولی خیلی از این مدیران بچه هاشون تو کشورهای غریب و بسیار دور از ایران مثل آمریکا، کانادا ، انگلیس و ..... دارن زندگی می کنن اونجا هم هزینه ها خیلی بالاست می فهمی بالاست (3769437) (alef-11)
 
سید میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۲۷:۴۰
تازه این ارقام پولی است که در فیش آقایون درج شده. دریافتی آقایون از راههای دیگه و بیزینسهای متفاوتی که دارند چندین برابر این اعداد و ارقامه... (3769579) (alef-11)
 
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۸:۵۱:۳۱
چند صد برابر (3770700) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۵:۳۳
خوب اگه حقوق رییس جمهور خودمون رو هم درمی آوردی می دیدی که حقوق ایشون هم از حقوقهای دیگر مدیران کمتر است . شما حقوق این آقایان را با مدیران همتراز در کشورهای دیگر مقایسه کن داداش من (3769594) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۱۶:۵۸
فکر میکنم کمتر کسی در رده های بالای دولت یا قوای دیگر مثل مجلس و قوای نظامی باشند که حقوق و درآمد چند 10 میلیونی و سرمایه های میلیاردی نداشته باشند. در گذشته هم چندین بار ثروت و فیشهای این و آن رسانه ای شد و همیشه هم ماستمالی شدند، کاش این فیش رو کردن ها منجر به شفاف سازی برای همه شان بشود که فکر نمیکنم هیچ وقت بشود (3769680) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۲۹:۰۶
فيش حقوقي نهادها رو هم منتشر كنيد. بعضي ها شون با اينكه 100 درصد كار اقتصادي ميكنند حقوق دهها ميليوني ميگيرن و ماليات هم نميدن! (3769888) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۶:۱۲
ميگن ادم خوش معامله شريك مال مردمه! لابد اينا خوش معامله هستن ديگه. (3769906) (alef-11)
 
جوادی نژاد
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۴:۰۴:۵۴
از سایت محترم الف خواهش می کنم در مورد درامد وکلای دادگستری نیز اطلاع رسانی کنند من دوست وکیلی دارم که در طول سه سال صاحب سه میلیارد ثروت باد اورده شده است انوقت به دلیل انحصار کانون وکلا در حدود یکصد و بیست هزار جوان بی کار لیسانس حقوق داریم تا کی در این مملکت اجازه می دهند پزشکان و مدیران و وکلای دادگستری و دلالان درامدهای نجومی داشته باشند (3770134) (alef-11)
 
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۹:۲۲:۲۲
کاملا درست است چرا جلو کار فارغ التحصیلان حقوق را با آزمون وکالت می گیرید درآمد وکلا چندین برابر پزشکان حتی رانت خوار است . (3770751) (alef-11)
 
کریم زاده
۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۱۱:۵۹:۴۴
من فامیل وکیل دادگستری دارم که در یک پرونده شش ماهه راحت صاحب هشتصد ملیون تومان شد انهم با مدرک لیسانس حقوق و به ریش من و امثال من فوق لیسانس فیزیک می خندد واقعا ایران بهشت وکلای دادگستری و پزشکان متخصص است پس مدیری که هزاران کارمند دارد و می تواند در پست مدیریتیش میلیاردها جابجا کند چه فرقی با یک وکیل دادگستری یا پزشک متخصص داشته باشد (3771573) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۶:۲۰:۴۳
واقعا شرم آوره (3770445) (alef-11)
 
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۸:۴۶:۴۱
جالب این جاست هزینه اقامت اوباما در کاخ سفید از حقوق ماهانه اش کم میشه ؛ (3770690) (alef-11)
 
Lithuania
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۲۱:۳۹:۱۵
البته دو تا نکته هست. یکی اینکه اوباما و خانواده اش در کاخ زندگی میکنن یعنی هم کاخ سفید و هم یکی دو اقامتگاه دیگه رسمی دارن و هزینه های معمول زندگیشون با تشریفات بالا توسط دولت پرداخت میشه. دوم اینکه رییس جمهور بعد از پایان ریاستش تا آخر عمر حقوق نسبتا بالایی میگیره با توجه به مدتی که رییس جمهور بوده. (3770880) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۰۲:۲۴:۲۶
هزینه های زندگی رییس جمهور و خانواده اش در کاخ سفید از حقوق ایشون کم میشه! چیزی که از جیب عمومی میره خرج محافظان و پرسنل و نگهداری خود کاخ سفید هست!

http://www.cnn.com/2014/06/10/politics/presidential-debt/ (3775375) (alef-13)
 
امیر
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۰۲:۲۵:۵۲
شما که اطلاعات نداری چرا نظر میدی؟ به غیر از مراسم رسمی رییس جمهور آمریکا هر ماه باید حساب پس بده و خرج زندگی و خورد و خوراک خودش و خانواده اش رو از حقوقش کم میکنن! (3775376) (alef-13)
 
حسين
Canada
۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۰۶:۱۰:۳۸
همه دنيا ميدونن حقوق رييسجمهور آمريكا چقدره.
ما ميدونيم حقوق رييسجمهورمون چقدره؟! (اعم از قبلي و فعلي و بعدي)
مشكل اصلي عدم وجود ظوابط منطقي و منصفانه در سيستمهاست وگرنه اگه حقوق كسي منطقي و منصفانه باشه وجدان عمومي جامعه هم با اون مشكلي نداره.
همين الان اگه ليست حقوق كاركنان سايت الف رو بذاريد رو سايت همونجا هم گيس و گيس كشي ميشه (3771215) (alef-11)
 
ahmad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۰۸:۰۹:۴۶
آقای نویسنده محاسباتتان غلطه. اگر آقای صدقی 6 ماهه 520 میلیون میگیره میشه سالی حدودا 300 هزار دلار و 2.4 برابر اوباما نیست. (3771258) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۱:۵۴:۰۲
2 برابر اوباما میگیره ؛ 1 / میلیاردم اوباما هم کار نمیکنه (3767407) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۲۱:۴۰
درمحاسبات مالیات لحاظ شده؟
چون مالیات اوباما 40درصده مالیات مدیران ایرانی درصدش خیلی ناچیزه (3769393) (alef-11)
 
Lithuania
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۲۱:۳۶:۵۷
40 درصد؟؟؟ فکر نکنم. توی آمریکا مالیات خیلی کمتر از این حرفاست. (3770875) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۱:۵۴:۴۲
در قبال این حقوقهای کلان, چند اوباما به کشور ضرر میزنند (3767408) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۱:۵۴:۵۳
اونجا قانون حکمفرماست (3767410) (alef-3)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۱۰:۵۰
شما میتونی با سرچ شغل مورد نظر و salary در گوگل نتیجه رو پیدا کنی.

جالبه در پزشکی بیشترین درآمد مربوط به متخصصین بیهوشی، رادیولوژی و فیزیوتراپی هست

و در مهندسی بیشترین درآمد مربوط به معدن و مواد میشه.

تو کشور ما دقیقا بر عکسه!

ما تو ایران چیزی به نام اقتصاد، سیاست و ... نداریم فقط یه جوک هست که برقراره و هیچ چیز سرجاش نیست چون اونقدر سیستم بیمار و عفونیه که اگر سیستم اصلاح بشه از هم فرو می پاشه (3769662) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۲۴:۱۶
یه نگاهی هم به مسئولین دانشگاه آزاد بندازین اگر جرات دارین! (3769701) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۱:۵۵:۰۹
چه قدر دردناک (3767412) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۳۱:۲۸
فاجعه حقوق و دستمزد در ایران (3769417) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۱:۵۵:۳۷
مسئولان اندکی کلاه را بالاتر قرار دهند . (3767414) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۱۷:۲۲
از این بالاتر (3769375) (alef-11)
 
علي
Australia
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۱:۵۷:۱۳
اين دريافتي ها حقوق نيست بلكه تقسيم پول نفت مردم بين حلقه دوستان و هم حزبي ها مي باشد و الا اگه حساب لياقت باشه شايد بعضي از اين اقايون در حد يه كارمند عاليرتبه هم بازدهي نداشته باشن چه بسا وضع اقتصادي و معيشتي مردم اين روزها از بركات لياقت و دانش اين أفراد هست (3767419) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۵:۳۷:۴۶
کارمند عالیرتبه؟!!!!!!
چی داری میگی اگه اینها به اندازه یک کارمند استاندارد جهانی هم کار بلد بودند که وضعیت مملکت اینطور نمی شد (3770348) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۱:۵۹:۲۲
سخنگوی وزارت بهداشت می‌گفت که همکاران ما هر چقدر زیر میزی و حقوق بگیرند حقشونه و از شر مادر حلال تره ! (3767427) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۴۶:۲۷
چرا دروغ می گی دوست عزیز. وزیر بهداشت هیچ گاه نگفته هر چی زیر میزی بگیرن حقشون هست. ببینم الف که یک دروغ رو منتشر می کنه این کامنت من رو هم منتشر می کنه یا نه (3769777) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۴:۳۸:۳۰
اون جراح معروف که اینو یه ماه پیش گفت که زیر میزی حق مسلم ما است حالا وزارت بهداشت نگفته ولی اون پزشک که گفته بعدشم مگه قرار نبود که با چند برابر شدن حقوق شما پزشکا زیر میزی برداشته بشه چی شد؟ اصلا مگه خدف از طرح تحول همین نبود؟ جواب داد؟ (3770199) (alef-11)
 
ک م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۰۰:۴۷
کی سخنگوی وزارت بهداشت همچین چیزی گفته؟!!


ایشون کارانه پزشکانی که در مناطق بد آب و هوا و مرزی که کسی طبابت نمیکنه صحبت کرده.
جالبه یه عده هم به نظرت مثبت دادن! (3769819) (alef-13)
 
Austria
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۴:۱۴:۴۰
شغل پزشکی با جان و سلامتی مردم سر وکار داره. یه کم باید منصفانه تر قضاوت کنیم. البته دریافتی آنها هم هرقدر بالا باشد باید بالاخره حد و مرزی برایش وجود داشته باشد. (3770153) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۹:۰۱:۱۳
خیلی شغل ها با جان مردم سر و کار دارد یک راننده اتوبوس هم اگر یک لحظه اشتباه کند 30 یا 40 نفر کشته می شوند باید یک معیار درست انتخاب کرد وگرنه جان انسان ها ارزش مادی ندارد پس حقوق پزشکان را بی نهایت کنید (3770719) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۱:۵۹:۴۹
زنده با شفاف سازی (3767429) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۰:۱۳
توجه میکنید, کل جهان میداند ریس جمهور امریکا چقدر درامد دارد, اما در اینجاا سخنگوی وزارت بهداشت در جواب , سوال خبرنگار که پرسید شما چقدر درامد دارید, جواب داد به شما ربطی ندارد, یا ریس بانک مرکزی میگویید نمیدانم چقدر حقوق میگیرم
این نشان میدهد, مسولان ما علی رقم ظاهرسازی و ریا کاری خود, با مردم رو راست نیستند (3767432) (alef-11)
 
کریم زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۰:۱۷
ما هیچی نداریم ، فقط ادعا
مسخره اس (3767433) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۱:۰۹
این نشان از اوضاع شیر تو شیر در ایران است (3767438) (alef-3)
 
زهره وند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۱:۳۰
در حالی که اگر به کار کردن باشه اینا باید یک / تریلیاردم حقوق اوباما رو بگیرن (3767442) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۲:۴۲
با این همه دریافتی مدیران داخلی, این هم اوضاع فلاکت بار کشور است (3767446) (alef-3)
 
ملاير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۳:۴۰
خوب ميدوني آخه حساسيت كار در اينجا خيلي بيشتره بنابراين خيلي طبيعيه كه بيشتر بگيرن. اصن از شير مادر حلال تره. (3767449) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۳:۵۵
كاشكي فقط دوتا يا ٥ تا اوباما بگيرن، اينا رقمهاي رسمي هست، زير ميزي ها ، حق حساب ها ، پورسانتهاي داخلي و خارجي ، خريدهاي ميلياردي از خارج و ... اينا رو حساب كنيد
سر مردم رو با يك و دو اوباما گرم نكنيد، با ١٠٠٠ و صد هزار اوباما سرو كله بزنيد، كن هم نيستند از اين اوباماهااااا😡😡 (3767451) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۴:۰۶
عاشق قانون گرایی اونا هستم (3767452) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۵:۲۹
پرداخت چنین ارقامی به افراد خاص با هیچ منطق و قانونی قابل توجیه نیست. افشای این حقوقهای نجومی موجب یاس و نا امیدی در میان مردم می شود. خسارات و زیانی که از این نظر به نظام جمهوری اسلامی وارد می شود بسیار سنگین می باشد و باید هر چه زودتر تصحیح شود.
پیشنهاد می شود که دولت لیست تمام افرادی که بالاتر از 10 میلیون تومان در ماه از بیت المال حقوق دریافت می کنند را منتشر کرده و علت پرداخت آن را توضیح دهد. (3767457) (alef-11)
 
مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۵:۵۳
رئیس جمهوری ایران چقد میگیره؟ (3767461) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۲۱:۰۰
ماهی 850 هزار تومن
ظاهرا مستاجر نیز هستند (3769391) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۰۲:۵۸
زیاد مهم نیست! چیزی که بدست میاره خیلی فراتر از چیزی هست که میگیره! (3769828) (alef-13)
 
درود بر سایت الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۶:۰۸
جالب است و مسخره !
مدیران پیزوری ما چندین برابر اوباما حقوق دارند . (3767464) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۶:۴۶
دستاوردها و نتیجه پرداخت میلیاردی به مدیران ایرانی:
کشته شدن 20 هزار نفر در جاده ها
تعطیلی هر روزه شرکتها و کارخانه ها
بیکاری 12 میلیون نفر
گسترش اعتیاد و طلاق
گسترش اختلاس و دزدی بیت المال (3767465) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۷:۱۰
خدا وکیلی اینا یک میلیاردم اوباما کار میکنن ؟! (3767466) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۸:۵۶:۳۵
ضرر نزنن کار نمیخواهیم از این ها (3770709) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۲:۱۴:۲۰
واقعا کلمات از عمق تبعیض قاصرند
ایشالا که پول بیت المال و به تعبیر شما حرام خورها بیت الحال از گلو خودتونو زنو بچتون پایین نره
برا دستگاههای نظارتی واقعا متاسفیم
انوقت من کاگر روزمزد با مدرک لیسانس دانشگاه دولتی باید همیشه سرم جلو زن و دوتا بچم پایین باشه.
بچه من سالی یه بار تا انور شهرکمون نره انوقت دردونه این عزیز باید حق اوقات فراغت بگیره
همنجوری که تو این دنیا سر امثال من باید جلو خونواده پایین باشه ایشالا که اون دنیا البته اگه شما بهش اعتقادی داری پایین بیفته تا مزه خفتو بچشی. (3767495) (alef-11)
 
سيد امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۳:۳۳:۲۶
الف، سلام؛

اولين إظهار نظريات كه در هنگام إرسالا شديدا مشتاقم منتشر شود و به همان شدت مايوس از اينكه انتشارش دهيد!

و اما بعد؛
در ابتدا اين را بگويم كه ناهنجارى در پرداختها و ضرورت رسيدگى به آنها را هرگز إنكار نميكنم و اين هرج و مرج را نقطه ضعفت در كارخانه دولت آقاى روحانى ميدانم كه بايد إصلاح شود.
ولى مقايسه حقوق سياستمداران با مديران اقتصادى و صنعتى را يك قياس مع الفارق ميدانم, (بگذريم كه در جدول شما نامى از نخست وزير سنگاپور با حقوق ١٧٠٠٠٠٠ دلار يعنى نز ديك به چهار برابر حقوق اوباما به چشم نميخورد.)
از سايت وزين شما بخصوص با كادر متخصص اقتصادى انتظار ميرود كه حقوق مديران اقتصادى و صنعتى را با مشابه آنها در ساير كشورها مقايسه كنيد كه اگر چنين ميكرديد خواننده به بيراهه كشيده نميشد.
در صدق عرايضم حقوق مديران چند بنگاه اقتصادى را درج ميكنم كه اگر چه ابعاد آنها بسيار بزرگتر از ابعاد بنگاههاى اقتصادى ماست ولى با در نظر گرفتن إمكانات و تجهيزات و كار كنان در اختيارشان وظيفه اى سخت تَر از وظائف مديران ما ندارند و يا مقياس وظايفشان هرگز معادل تفاوت حقوقشان با حقوق مديران ما نيست.
قطعا كاربران عزيز الف با ديدن ارقام زير قضاؤه صحيحترى خواهند داشت.

ميزان حقوق سالانه مديران بعضى بنگاه هاى اقتصادى به دلار:

000 000 119 Masimo Corporation
Chenier Energy 54 000 000
Walt Disney 45 000 000
Yahoo 36 000 000
General Electric 33 000 000
General Motors 29 000 000
Pepsi 26 000 000 Philips 66 23 000 000
Morga Stanley 22 000 000
Starbucks 20 000 000
Goodyear tire 19 000 000
Mr. Safari Hossini 220 000
Mr. Sedghi Bank Refah 320 000 (3767695) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۱۵:۳۱
عزیز جان اینها که شما نام بردی خصوصی هستن، چه ربطی به مقایسه با نظام دولتی داره؟ (3769862) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۳:۰۰:۱۴
خوب بانک رفاه هم خصوصیه ! (3769970) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۳:۴۴:۲۲
از این زاویه اگر نگاه کنیم بله بانک رفاه خصوصیه.

من از این زاویه نگاه نکردم. من میگم: رییس بانک رفاه رو تامین اجتماعی مشخص میکنه، مدیرعامل تامین اجتماعی هم با حکم وزیر رفاه منصوب میشه.

حالا شما به این میگین خصوصی؟ اصل 44؟ به نظر من اصل 44 وسیله ای شد برای غارت سرمایه های ملی و به نظرم ... این سیستم دلش به حال بخش خصوصی سوخته؟؟ (3770075) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۵:۳۶:۵۶
دولت که حقوقشو نمیده ! (3770346) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۳:۵۲:۱۲
خصولتیه
خصوصی بود که ورشکست میشدن در اقتصاد ازاد (3770099) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۲۲:۰۱:۰۸
خصولتیه (3770906) (alef-11)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۲۱:۱۰:۰۱
مشکل همینه که اقتصاد ما دولتی و این شرکتها و موسسات بزرگ شترمرغ هستن یعنی نه درست و حسابی دولتی هستن نه خصوصی. (3772576) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۲:۱۸:۰۲
خصولتی بهتر بگی (3776135) (alef-11)
 
مقداد
United States
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۰:۵۰
ممنون
این ها علاوه بر خصوصی بودن، بازدهی و تولید سرمایه ای که در سال دارن رو هم باید دید. آیا اگه اونها هم مثل ایرانی ها نو آور بودن، همچین حقوق هایی میگرفتن؟
اجازه نمیدادن یک لحظه بمونن در اون پست.
مدیر به معنای واقعی مدیر ، لیاقتش بیشتر از این حرفاست. ولی کو مدیر ؟؟؟ (3769989) (alef-11)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۲۸:۳۵
عزيزم. دولتي را بايد با دولتي مقايسه كرد. شما در جواب مقاله الف ورداشتي ياهو و جنرال موتوروز رو گذاشتي كنار صندوق توسعه ملي دولت ايران؟ از قياسش خنده آمد خلق را (3769887) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۵۳:۱۰
داداش ياهو و امثالهم خصوصي هستند. شما اين را گذاشتي كنار جاي دولتي ايران؟ (3769942) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۲۱:۰۴:۲۸
مشکل اصلی ما همینه که اقتصاد کشور دولتیه. از یک طرف درست نیست که برای شرکتهای بسیار بزرگ حقوق مدیران پایین باشه چون نمیشه مدیران خوب رو جذب کرد از یک طرف دیگه شرکتهای دولتی نمیتونن خیلی هم کارآمد باشن. (3772564) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۸:۵۸:۴۷
متاسفم ؛دولتی و خصوصی رو از هم تشخیص نمیدی (3770714) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۹:۰۳:۲۶
آقای عزیز این ها شرکت های خصوصی هست نه دولتی که از بیت المال پرداخت شود خواهشا سفسطه را بگذارید کنار (3770723) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۱۶:۴۷
چند اوباما یا چند برابر اوباما ! (3769370) (alef-11)
 
هاشم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۱۹:۲۷
شما خطير بودن كار رو در نظر نگرفتي. مي دوني؟ (3769385) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۲۲:۵۵
شاخص تعدیل بانک جهانی رو هم دخالت می دادید تا معلوم بشه، 20 برابر اوباما حقوق میگیرن نه دو برابر (3769394) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۲۶:۲۵
قدرت اینگونه درآمد ها ممکن است به هر قانون و مجری و قانون گذاری بچربد !!!!!!!!!!!!!! پناه بر خدا !!!!!! فقط شمشیر عدل حضرت مهدی ( عج ) حریف است . (3769403) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۲۸:۴۸
اونی که گفته : همکاران ما هر چقدر زیر میزی و حقوق بگیرند حقشونه و از شر مادر حلال تره، میدونسته که اونها شیرخشک خوردن!!!! (3769410) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۳۷:۰۶
افرادی که تا چند وقت پیش در یک اداره آنها را راه هم نمیدادند، حالا شدند مدیر کل و میلیاردی و البته نامشروع درآمد دارند، دستگاه های نظارتی بیدار شوید از خواب غفلت قبل از اینکه دیر شود. (3769430) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۵۰:۰۰
به عنوان یک خبرنگار که سالهاست تلاش میکنم در کنار تامین هزینه های خانواده ام برای وضعیت مردم کشورم هم تلاش کنم. در این چند سال هیچ چیز به اندازه بی قانونیهای گسترده در حوزه های اداری کشورم باعث خشم خودم و مردمی که میبینم نشده است.
مردم کشور من برای انقلاب خون دادند. با سختیها کنار امدند. دوران دفاع مقدس را با افتخار از سر گذراندند. بدن شهدا را روی وستهایشان تشییع کردند. حالا با این ظلم آشکار چطوری کنار بیایند؟ چه کار کنند؟ رنج را تحمل کنند و صدایشان هم در نیاید؟
چه کسی میخواهد از خون شهدا در برابر ظلم مدیران خودمون پاسداری کند؟
حالا باید در کشور خودمان به چه کسانی اعتماد کنیم؟
امام خمینی قلب مردم را در بیست سال تسخیر کرد و بزرگترین انقلاب را با مردم رقم زد.
حالا قلب مردم را، میراث امام را، نابود نکنیم. (3769462) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۵۰:۵۳
برای حقوق اینها ما مالیات می دهیم (3769464) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۵۴:۴۳
دقیقا اینجا از ضعفا مالیات می گیرند و به مدیران حرام خوار می دهند ولی در آنجا به نسبت درآمد مالیات را می گیرند و درست خرج آموزش و درمان و سلامت و امنیت مردم می کنند. (3769794) (alef-11)
 
كارمند شركت نفت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۵۸:۱۰
پاداش دريافتي 60 ميليارد توماني عضو هيئت مديره شركت نفت تاسيسات دريايي به نقل از رجانيوز را نيز پوشش خبري دهيد.
لينك خير

http://www.rajanews.com/news/245065/%D8%B3%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AC%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF-60-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A2%D8%A8-%DA%A9%D8%B1%D9%81%D8%B3 (3769481) (alef-11)
 
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۵:۵۸:۲۶
عاقبت خصولتي ها چيزي غير از اين نيست. (3770388) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۰۹:۵۹:۱۶
الان فکر می کنن مهمتر از اوباما هستن (3769487) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۰۲:۵۸
موندم بخندم یا گریه کنم. واقعا چی فکر می کردیم ٕچی شد. (3769500) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۰۵:۲۲
دلاري چند حساب كردين؟ غلطه وا!!! (3769510) (alef-11)
 
دانشجوی اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۶:۴۰:۴۹
شاخص قدرت خرید PPP Conversion Rate اعداد کاملا درسته. درواقع کسی که 50 ملیون دریافتی ماهیانه داره با حساب مالیات آمریکا حدود دوبرابر اوباما داره می گیره. یا بهتر بگیم به اندازه دو برابر اوباما رفاه اقتصادی داره. (3770468) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۰۶:۲۰
بایداین همه هوش وذکاوت درحیف ومیل بیت المال روبه دیگرکشورهاصادرکرد!!! (3769513) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۰۸:۳۰
باریکلا به این قیاسی که انجام دادی. احسنت! (3769523) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۱۶:۲۹
مرگ بر آمریکا (3769549) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۱۶:۳۵
خدا پدر مادر تحلیل کننده این خبر و نویسندشو بیامرزه
دشمن چه مدیریت خوبی دارد. دشمن چیزهای زیادی دارد که ما باید از آنها چیز یاد بگیریم . دشمن ما حداقل با مردمش صادق است
ای کاش من جزیی از مردم این دشمن بودم (3769550) (alef-11)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۱۷:۳۱
چطوری حساب کردید؟ اگه دلار 3500 بگیرید حقوق اوباما می شه 1 میلیارد و 400 میلیون که واسه شش ماه می شه 700 میلیون که. (3769555) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۳۷:۴۶
توضیح داده ارزش برابری سبد حرید (3769746) (alef-13)
 
علی
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۲۳:۵۹
نکته اینجاست که اول و اخر حقوق اوباما و دیگران همین است که می بینید ولی در ایران هزار گریزگاه و مخفی کاری وجود دارد. یکی از کارمندان مناطق آزاد می گفت تصادفا در جریان پرداخت پاداش یکی از مدیران آنجا بوده که به صورت تراول نقد در یک جعبه پرداخت شده تا ردی از آن بر جا نمایند. (3769569) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۲۴:۵۵
ای کاش میزان مالیات پرداختی اوباما را هم مینوشتی تا بیشتر به عمق این ظلم اشکار واقف شویم........ (3769572) (alef-11)
 
ساده دل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۴:۱۲
قیاس شما وقتی درست هست که قید شود که:
1-بخش اعظمی از دریافتی اوباما به عنوان مالیات به خزانه واریز می گردد.و ایشان راهی برای دور زدن سیستم مالیاتی ندارد (حتی فکرش رو هم نکنید که رئیس جمهور می تواند با لابی گری کسی یا سیستمی را دور بزند).
2-هزینه های زندگی خانواده اوباما در کاخ سفید مستقیما از حقوق ایشان کسر می گردد، مثلا هزینه پخت و پز برای خانواده و تمیز کردن اتاق شخصی بچه ها یا اتو کردن لباس و نگهداری از سگ و غیره از حقوق ایشان برداشت می شود.
3-رئیس جمهور حق جابجایی اعضای خانواده را برای سفرهایی که لزومی به همراه بردن خانواده در انها نیست را ندارد(نگاهی به داستان سفر کلینتون و مادرزن ایشان به ژاپن گواهی بر این مدعاست).
4-تازه ایشان مثل این عزیزان از مزایای پیدا و پنهان مثل وام 4درصدی و حق بنزین و حق جلسه و حق...... ندارند.
5-ایشان فقط رئیس جمهور آمریکاست و اصطلاحا 10 شغله نیستند. (3769590) (alef-11)
 
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۰:۵۷:۱۲
آیا برای یک کشور از این کار بدتر هم می شود .؟ با این کارها فاصله بین مسئولین و مردم بیشتر می شود . یادش بخیر سال 61 من 2000 تومان حقوق می گرفتیم فرمانده ما هم 2000 تومان . (3769635) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۳:۴۲:۱۷
سال 61 من همسر معاون استاندار بودم خودم زنبیل دست می گرفتم سوار مینی بوس می شدم تو گرمای جنوب گاهی مینی بوس پر بود وسط راهرو رو پا می ایستادم تا برسم مقصد کف اتاقمون موکت بود که با پول خودمون خریده بودیم وتازه بین دوستان دیگه ما طاغوتی به حساب میومدیم چون اونا کف اتاق پذیرائیشون پتو پهن می کردند !اتومبیلمون یک ژیان داغون بود که درش روبادست می گرفتیم که یهو باز نشه تنها امکان دولتی که داشتیم یه خونه سازمانی دو اتاقه بود بعدها به دلیل ترورهای منافقین ما را به محوطه استانداری بردند وکمی امکانات زندگیمون هم بیشتر شد . الحمدالله الان هم خوشحالم یه ریال پول بیت المال تو زندگی فقیرانه امروزم نیست ! (3770070) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۰۶:۱۲:۲۲
پس چی شد که این طوری شد؟ (3771216) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۱۰:۲۶
توجه کنید که 400000 دلار حقوق اوباما در حکمش هست، قبل از کسر مالیات. در امریکا حداکثر مالیات بر حقوق چیزی حدود 25 درصده، این یعنی دریافتی خالص اوباما حدود 300000 در ساله. حالا حساب کنید آقای صفدرحسینی وزیر اسبق اقتصاد چند برابرش میگیره. (3769659) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۱۱:۳۸
حتی یک نفرم این حساب ها رو بررسی نکرده و فقط نظر دادن!
به فرض صحیح بودن همه چیز، 80 میلیون ماهیانه، می شه 960 میلیون سالیانه که به دلار حساب کنی میشه 274285 دلار. حالا چطوری شده 2.18 خدا می دونه!!!!
لااقل نظر که می دین، یکم فکر هم کنید. (3769664) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۳۷:۲۵
عزیزم شما سعی کن در خودت و این اطمینان بخودت تجدید نظر کنی توضیح داده شده ارزش برابری سبد خرید لحاظ شده
محاسبات درسته (3769744) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۰۳:۱۱
ارزش برابری سبد خرید! خیلی خوبه ولی شما یادتون باشه و تو خاطرتون بسپارید که این محاسبه رو همه انجام بدن. من جمله تو قیمت بنزین، حداقل حقوق کارگری و ... . اینها سیاسی کاریه برادر من (3769829) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۰۰:۰۲
آقای محترم اگر متن را درست خوانده باشی این ارقام بر اساس شاخص برابری قدرت خرید بانک جهانی محاسبه شده است (3769815) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۴ ۱۲:۱۶:۲۶
دوست عزیز تو آمریکا فردی به اسم بیل گیتس هست که درآمد سالانش بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار هست چون کاری که کرد و میکنه درآمد زایی داره... که اگه حساب کنی حدود ۲۵هزار برابر اوباما هست! صاحبان مشاغل دیگرشان هم کمتر از این و اما چندین چند برابر اوباما درآمد دارن این که نشد دلیل!
اون ۷۰ تا ۸۰ میلیون تنها کسری از درآمد زایی پزشک مربوطه برای بیمارستان هست (حدود ۱۵تا ۲۰ درصد درآمدزایی پزشک برای دولت) وگرنه حقوق دولتی این فرد با مدرک فوق تخصص ۴تا ۷ میلیونه... مگه اون فرد باید بیگاری بکشه؟ مگه تو بیمارستان دولتی زندانی هست که با اعمال شاقه (عمل های خطیر) حقوقش حقوق ثابت دولتی باشه؟ حق الزحمه ای که ایشون کار میکنه باید بره تو جیب بیمه باقی بمونه؟ پولی که حقشه رو بیمه بخوره؟ و بیمه از اون طرف هزاران شرکت و بخره و تجارت کنه؟ همین الانشم هم این حق الزحمه بعد کسورات ۱۰تا۳۰ درصد و پس از حداقل ۸ ماه تاخیر و خواب پول در حساب بیمه و دریافت سود بانکی ناحق برای بیمه به پزشکان پرداخت میشه... اونایی که این خبرهارو منتشر میکنن مثل یه مرد بیان این چیزهارو هم بیان کنن... چرا یکطرفه میرید به قاضی؟ (3780260) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۸:۵۲:۰۱
از بستگان این دوستان هستی و میترسی پول تو جیبی 50 میلیونیت رو بابات حذف کنه؟ نترس هیچ اتفاقی نمیفته یه مدت دیگه تکذیب میشه (3770701) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۲۳:۰۸
این از ما بهترانی که حقوق نجومی می گیرند همان هایی هستند که برای دریافت هر چه بیشتر حقوق مردم را متهم می کنند که مفت زندگانی می کنید و در اروپا و کشورهای دیگر نان فلان قیمت است و بنزین به فوب خلیج فارس بهمان قیمت و آب و برق و گاز را مفت و مجانی به شما می دهیم و از این حرفها (3769698) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۳۲:۲۸
این مسئله خیلی انحرافی شده است.پیشنهاد میکنم تحقیقی در مورد مثلاَ شهرکهای ویلایی کذایی مانند طاوسیه (رویان) , امیراباد (متل قو), لواسانات ووو بفرمائید و ببینید صاحبان آتها که قیمتهایی از 3میلیارد تومان تا چند صد میلیارد تومان دارند چه تیپ آفرادی هستند.آیا پزشک هستند یا دلال و قاچاقچی های عزیز کرده نظام. (3769730) (alef-13)
 
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۳۲:۵۴
اقایان که ادعا می کنند اول از خودشان شروع کنند و فیش های حقوقی ویارانه ای که از دولت برای چاپ نشریات وروزنامه هایشان را می گیرند بنویسند لااقل ماه رمضان خدا را در نظر بگیرید واینقدر مجذوب این دنیا نشوید می دانم چاپش نمی کنید (3769731) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۳۴:۱۳
کمی انصاف داشته باشیم.این ارقام از قبل هم بوده و یا اینکه در این دولت شروع شده. (3769736) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۳:۴۶:۲۶
قطعا از قبل هم بوده . (3770081) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۳۷:۱۷
فکر نمی کنید درآمد بعضی از اعضای هیات دولت که بعضا عضو هیات مدیره چندین شرکت هستند از مدیران عامل بانک و رئیس صندوق توسعه ملی بیشتر باشد؟ (3769743) (alef-13)
 
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۳۷:۴۹
جالب عددسازی کرده...
یاد آمار و ارقام دوران رییس جمهور پاکدست افتادم...
نویسنده محترم با دلار جقد حسب کزدی
الان دلار 3600 ه ..اگر 3600 بگیری که اوباما 2 برابر بقیه میگیره.. (3769747) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۴۳:۱۱
حقوق وزیران(بیشترین حقوق) در دوران آقای میرحسین موسوی حد اکثر 7000 تومان بودو آن موقع من با مدرک دیپلم نزدیک به 4000تومان دریافت می‌کردم.
حالا بازنشسته سال 82 مدرک لیسانس با دو گروه تشویقی و حکم جدید سال 95- 1/700 شده است. تفاوت از زمین تا آسمان است. (3769762) (alef-13)
 
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۴۶:۵۵
لطفاً قبل از توهين به ديگران بر روي لينك انتهاي نوشته ها

(براي دريافت جزييات محاسبات كليك كنيد. )

كليك كنيد.
قبل از دادن نظ يك كم فكر كنيد.(خودت گفتي)خخ (3769779) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۰۰:۱۳
محاسبه رو تازه اضافه کردن، بعد اومدن شاخص قدرت خرید رو توش دخیل کردن!!! خب اگه اینطوری باشه که عالیه البته، تو همه محاسبات دخلیل کنن.
به خدا من مدیر نیستم یه کارمند خیلی جزئم ولی می گم اینها همش سیاسی کاریه. (3769817) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۱:۵۹:۴۸
البته اگر حقوق های غیر رسمی رو هم بیاین روش فکر کنم 10 برابر اوباما حقوق میگیرن (3769814) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۱۰:۳۵
وای بر من و دل امیدوار من (3769849) (alef-11)
 
فاطما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۱۲:۵۶
این حقوق آقای صفدری در مقابل چه کار مهمی است که انجام میده ؟و در ضمن این حقوق ها درمقابل درآمد های کذایی که اززمان احمدی نژاد مرسوم شده ناچیز است.آن ها یک جا میگرفتند و این آقا قسطی بنام حقوق دریافت میکند. (3769856) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۱۸:۳۰
اگر حقوق بقیه مدیران ایرانی مشخص شود اوباما از این لیست خارج شود
بعد ما تصور پیشرفت هم داریم. (3769873) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۷:۳۱:۳۰
فقط مدیران بانک ها نیستند من کسی رو میشناسم کارگر بانک مرکزی توقسمت چاپ اسکناس ،با مدرک سیکل ، در رفاه کامل به سر میبره ،املاک زیادی هم خریده ،ودر حال خریدن ولی ما دو کارمند هنوز توخرید وسایل ساده موندیم (3770573) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۷:۵۲:۱۲
اگر کارمندی اهل رشوه باشه باز میشه ادم خودشو قانع کنه که این دست افراد هم ،کم نیستند ولی اگر قرار باشه با علم کامل پول بیت المال بین یه عده ای یا مدیران یا زیردستان تقسیم بشه واقعا باید گریست (3770607) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۵:۰۳
همه مطالب و نظرات که می خونیم آخر می رسیم به حرف آقای توکلی قریب به این مضمون که یک روند فساد سیستماتیک وجود دارد راه مبارزه با آن هم فقط تبیین و اجرای یک نظام صادق و شفاف است. برای همه چیز باید قانون روشن بنا کنیم برای حقوق ، برای انتصاب به مدیریت. باید در یک سازمان اگر مدیری نسبت سنوات کارشناسی اش کمتر بود و مدیر شد شخصی که محق تر بوده بتواند طرح شکایت به دیوان عدالت اداری نماید و سریع هم رسیدگی شود. کسانی که سفارش مدیریت برای این و آن می کنند هم کلام معصوم را بیاد آورند که فرمود:متحیرم از کسی که برای دنیای دیگری آخرت خود را می دهد. (3769901) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۶:۰۱
اوباما از این مقثدار خیلی کمتر میگیره ضمن اینکه امریکا غول سرمایه داری هست و حقوق های اینجا که هزینه خیلی کمه رو نمیشه با امریکا مقایسه کرد اینم اضافه کنید که پزشکی در امریکا خوندن در 4 سال اول هر سال 60 هزار تا 80 هزار دلار خرج داره اینجا رایگانه تازه غذا و...هم با دولته (3769904) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۴۲:۳۱
این ملاک اوباما خیلی کار زیبایی بود افرین (3769922) (alef-11)
 
حسینیان
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۲:۴۹:۵۵
لطفا در مورد درامد بعضی از وکلای دادگستری نیز مانند وکیل پرونده بابک زنجانی اطلاع رسانی کنید من دوست وکیل دادگستری دارم با مدرک فوق لیسانس که در طول 5 سال صاحب ده میلیارد تومان ثروت شده است انوقت من هم که فوق لیسانس حقوق دارم چون در 51 سالگی این مدرک را گرفته ام کانون وکلا به من اجازه شرکت در ازمون وکالت را نمی دهد و این در صورتیکه اعضای کانون وکلا در مملکت دارند پول پارو می کنند انهم به خاطر منافع صنفی و ندادن پروانه وکالت به حدود 120000 یکصد و بیست هزار فارغ التحصیل بی کار رشته حقوق (3769937) (alef-11)
 
کریم
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۴:۰۰:۲۰
من هم ارشد حقوق دارم و با این نوشته کاملا موافقم حدود 3 سال است که بی کارم و مسافرکشی می کنم واقعا کانون وکلا مانع اشتغال ما در شغل ازاد وکالت به خاطر منافع صنفی است (3770129) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۳:۰۵:۰۶
لطفا ليست حقوق مديران بيمه و پزشكان و مديران عامل بانك ها امريكايى اعلام كنيد (3769979) (alef-11)
 
محسن
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۱:۱۳
باید از همه مسئولین مطالبه کرد و خواست . باید شفاف سازی کرد و روی همه کسانی که دستشان به بیت المال می رسد نظارت کرد و دست از این حرفها که فلانی پاک دست است یا دیگری نه , برداشت . باید در این مجلس از نماینده ها خواست قوانین قدیمی که در بی خیالی و نااگاهی ما تصویب شده را تغییر دهند و به عنوان نمایندگان ما روی دستگاه های نظارتی نظارت واقعی داشته باشند ... (3769990) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۳:۲۴
نفت که 140 دلار شد جیب یک عده هم گشادتر شد و حقوق های بالایی طلب کردن و نفت که 20 دلار شده جیب دوستان همچنان گشاد است و پول بیشتری طلب می کنن (3769994) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۳:۴۳:۲۳
حقوق یک مهندس برق و کارگر چند میلی اوباما هست. (3770073) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۴:۰۲:۳۳
اقا اگر توان اعدام ندارید اقلا چند تاشون رو در وسط میدان شلاق بزنید (3770131) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۴:۴۱:۵۳
شلاق مال کارگرهاست. (3770205) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۵:۴۱:۰۵
گل گفتی (3770353) (alef-3)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۴:۰۵:۳۰
خواهر من یکی از دانشگاه های معتبر آمریکا دانشجوی سال اول دکتراست سالانه 79000 دلار حقوق می گیره به عبارتی یک پنجم اوباما- حالا بیاید حقوق مدیران رو با دانشجویان که چه عرض کنم با مهندسین شاغل در دستگاه های دولتی مقایسه کنید (3770136) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۶:۲۰:۲۰
دقیقا کدوم دانشگاه داره چنین حقوقی رو به دانشجوی دکترا میده؟؟ والا منم دانشجوی دکترام ۲۸۰۰۰ تا بیشتر نمیگیرم و باید شهریه هم بدم. عددی که شما گفتی حقوق ماهانه قبل از مالیات یه کسیه که مدرک دکترا داره (3770444) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۲۱:۳۲:۴۶
چقدر شهریه می ده؟ و کدوم دانشگاه؟ (3770868) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۴:۲۴:۵۳
خوب البته در نظر بگیرید که آن کشورها کشورهای فقیری هستند در حالیکه کشور ما، قوی ترین اقتصاد دنیا را دارد و اثری از فقر و بیکاری در آن دیده نمی شود. (3770177) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۵:۲۰:۱۳
مقایسه ایران با امریکا واقعا برای من حیرت انگیزه قیمتها و هزینه ها فرق میکنه و هزاران برند معروف اونچا داره هزینه ها و اعداد و ارقام اونجا هزاران برابر اینجا است و اونها در مقیاس جهانی کار میکنن درامدشون به مراتب بالاتره و کارگر اونجا 2000 دلار میگیره (حداقل) که حدود 7 میلیون اینجا میشه اصلا نمیشه قیاس کرد ولی قیاس هم که شده حقوق های ما دو تا 3 برابر رئیس جمهورشونه!!! یاللعجب!!! ادم متحیر میشه مدیرای اینجا بخان زیاد بگیرن نهایتش باید 9 میلیون بگیرن و اینکه 300 میلیون و 400 میلیون و 50 میلیون میگیرن برای من این سوال رو پیش میاره که خروجی این مدیرا چی بودذه ایا برندی ساختن یا کار خارق العاده ای میکنن؟ اگر نباشن چه اتفاقی میفته ایا اون سازمان از کار میفته؟ مسئولیت پذیر هم اخه نیستن بگیم مسئولیتشون زیاده من تا حالا ندیدم یک مدیر ایرانی بگه مسئولیت فلان کار رو بر عهده میگیرم و ...بحث زیاده کلا سوال من اینه که این حقوق ها در ازای چه کاری بوده؟ خروجی چه بوده؟؟؟ (3770318) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۵:۱۷:۰۴
الف جان یک دست مریزاد پیش مردم گرفتی اساسی یعنی

آقایان پزشکان که برای انحراف رسانه ها تلاش زیادی به رونمایی فیش های حقوقی مدیران میکردند خودشون هم تو این مقایسه هستند.

یعنی هم از دامی که برای انحراف رسانه ها پهن کرده بودند جهیدی هم آنچنان واقعیت برملا شد که سیه روی شود هر آن که در او غش باشد.

دم شما گرم و سر شما خوش. همین طور فراجناحی و عادلانه عمل کنید نزد مردم و خدا عزیز می مانید. (3770312) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۶:۰۲:۲۲
شما نباید درامد رئیس جمهور کشور فقیری مثل امریکا رو با ایران که بزرگترین!!!!!!!!!!! اقتصاد تاریخ بشریت رو داره با هم مقایسه کنید (3770402) (alef-11)
 
مهندس برق
Canada
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۷:۰۸:۴۰
فیش های بعضی مدیران شرکت های تابعه وزارت نیرو را اعلام نمایید انها هم کارانه و پاداش و اضابه کاری کلان می کیرند. چگونه پول مردم را بعضی مدیران با فیش های ساختگی بعارت می برند (3770528) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۷:۲۵:۲۵
طرف ميگيد ٥٦٠ تومن در ٦ ماه گرفته يعني در سال يك ميليارد و دويست ،ميشه ٣٤٠،٠٠٠ دلار بعد چجوري ميشه ٢ برابر ٤٠٠،٠٠٠ دلار يعني ٢ اوباما (3770562) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۸:۲۹:۲۰
1- اشکال کار از کجا سرچشمه می گیرد ..


2- راه حل چیست


3- چرا حقوق یک کارگر 800 هزارتومان است (3770653) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۱۸:۴۲:۰۷
ولی باحالتر از اینها پوتین است که با حقوق 0.6 اوباما کاخ یک میلیارد دلاری می سازد (3770682) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۲۲:۲۵:۴۴
چرا نباید فیش حقوق مسئولین علنی باشد!!!؟
مگر نه اینکه از بودجه ی عمومی کشور پرداخت می شود!؟ (3770930) (alef-11)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۰ ۲۲:۴۸:۰۸
اخبار استان فارس نشون میده با پول وزارت نفت زمین چمن با هزینه ۲/۵ میلیارد در خفر ساختند بعد روستای محمودآباد خفر آب خوردن ندارند، استان قم میگه دریاچه نمک مال قم هست و ۲۰ میلیارد دلار میشه ازش درآمد زایی کرد اما سر جاده ۲ میلیارد تومانی اختلاف هست و ... پس اینکه کی چقدر و چرا و از کجا این پول میگیره مهم نیست مهم اینه که میگیره به مردم هم ربطی نداره فقط مردم باید مواظب آمریکا باشند (3770947) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۰۳:۲۱:۱۹
مدیران: "درسته که رئیس جمهور امریکا نشدیم ولی دو برابر حقوقش رو گرفتیم این یعنی یه زندگی زیبا و بی دردسر" (3771162) (alef-11)
 
م.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۱۸:۰۴:۰۹
اواخر دوره وزارت خارجه امریکا،خانم مادلین البرایت،درآمد سالانه او(تنها درآمد به جز وزارت )مبلغ ده هزار دلار از طریق فروش تخم مرغ!!!!!مبلغی که در چشم مسئولان کشور ما توهین آمیز است!!!منبع خبر هم یک روزنامه داخلی بود (3772166) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.