نظر منتشر شده
۷۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 163195
پاداش 8 میلیارد ریالی اعضای هیات مدیره؛
تخلفات بانک پارسیان به روایت حسابرس بانک
بخش اقتصادی الف، 14 مرداد 91
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۳
حسابرس و بازرس قانونی بانک پارسیان در گزارشی موارد تخلفات بانک پارسیان از مقررات قانونی بانک مرکزی، بورس اوراق بهادار و... در سال گذشته را اعلام و حجم انبوه شرکتهای وابسته به این بانک را افشاء نمود.
 
به گزارش خبرنگار الف بر اساس این گزارش، مفاد دستورالعمل های "نحوه محاسبه ذخیره مطالبات موسسات اعتباری"، و "ذخائر در نظر گرفته شده از بابت بخشی از مانده تسهیلات اعطایی در حساب ها" در سال 1390 در بانک پارسیان در موارد مختلفی رعایت نشده و مانده ذخیره مطالبات مشکوک الوصول بانک در پایان سال 1390 به رقم هنگفت 11456450796724 هزار میلیارد ریال رسیده است که رقم بی سابقه ای در طول دوره فعالیت بانک می باشد.
 
همچنین طبق این گزارش بانک مرکزی مبلغ 1585 میلیارد ریال از حسابهای بانک را به دلیل اقدامات غیرقانونی در زمینه ارز برداشت نموده که پیگیری های صورت گرفته در خصوص استرداد آن نیز به نتیجه ای نرسیده است.
 
عدم رعایت مفاد ماده 232 قانون تجارت و عدم ارائه به موقع صورت های مالی به بازرسان بانک از دیگر مواردی است که در این گزارش به آن اشاره شده است.
 
همچنین در این گزارش تاکید شده که در موارد متعددی از جمله در خصوص "آیین نامه وصول مطالبات سررسید شده و معوق"، "مفاد دستورالعامل سرمایه گذاری موسسات اعتباری"، "آیین نامه تسهیلات کلان" وبخش نامه های شماره 173772، مب/1345، 274736، 70838 ، مفاد بسته سیاستی، نظارتی شبکه بانکی و... مفاد مصوبات شورای پول و اعتبار و بخشنامه های بانک مرکزی از سوی هیات مدیره بانک پارسیان رعایت نشده است.
 
طبق بند دیگری نیز علاوه بر عدم رعایت مقررات ابلاغی قانونی در موارد متعدد، الزامات سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص لزوم افشای صورتهای مالی بانک مطابق با استانداردهای بورسی و مفاد بندهای مختلف دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده بورسی نیز از سوی هیات مدیره بانک پارسیان رعایت نشده است.
 
همچنین بازرس قانونی در گزارش خود تاکید نموده که صورت های مالی چندین شرکت وابسته به بانک مانند بیمه پارسیان، شرکت لوتوس پارسیان جهت بررسی و تلفیق در اختیارش قرار نگرفته است.
 
این گزارش همچنین از وجود بیش از 22 شرکت وابسته به بانک پارسیان سخن می گوید که در موارد متعددی در ارقامی بیش از دستورالعمل های بانک مرکزی از این بانک تسهیلات دریافت نموده و بانک از این بابت در میان بانک های کشور از جمله رکوردداران تاسیس و فعالیت شرکتها می باشد.
 
وقوع این موارد در بانک پارسیان در سال 1390 در حالی است که پیش از این خبرگزاری مهر از دریافت پاداش هنگفت از سوی اعضای هیات مدیره این بانک خبر داده بود.
 
بر اساس این گزارش براساس درخواست این بانک خصوصی و تصویب سهامداران عمده آن، در ماه جاری پرداخت مبلغ 8 میلیارد ریال پاداش جبران زحمات به اعضای هیات مدیره بانک خصوصی مورد اشاره مورد تصویب قرار گرفته و قرار است این مبلغ هنگفت در روزهای آینده پرداخت شود.
 
بر اساس این مصوبه، برای جبران زحمات اعضای هیات مدیره علاوه بر پاداش 8 میلیارد ریالی، به ازای دو جلسه حضور در ماه نیز مبلغ 12 میلیون ریال به آنها پرداخت خواهد شد.
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۳:۳۳:۳۸
حالا یه بانکی پیدا شد که مردم ازش راضی هستن و خوب سود میده! آخه چرا نمیتونین راحتی مردم رو ببینین؟!!! به خدا مردم از بانکهای خصوصی بیشتر از بانکهای دولتی راضی هستن!!! (898653) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۵:۳۳:۰۱
در حال حاضر سود سپرده این بانک با بانکهای دولتی یکسان است. تازه سود سپرده هایش نسبت به بعضی از بانکهای خصوصی کمتر هم هست. بهتر است به شعب بانکهای مختلف یک سری بزنید. (898892) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۶:۴۰:۰۲
کجا خوب سود می ده!

اتفاقا دارای سود پایینی است و کلا اصلا به صرفه نیست کسی پولش را در این بانک بگذارد این آقایان از سود سپرده ها دارند جیب هایشان را پر می کنند (898993) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۸:۲۰:۵۱
بنده خدا از جیب خودت حتما دوبرابر بر میداره که سود خوبی بهت میده! (899125) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۸:۴۹:۵۸
نکنه تو هم از اعضای هئیت مدیره ای؟ (899169) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۲۳:۴۵:۱۴
من مشتری بانک پارسیان هستم
به نظر من خدماتش نسیت به بانک های دیگر بهتره
و تبلیغاتش هم نسبت به بقیه کمتر (899448) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۳:۳۴:۰۰
بر اساس اطلاعات درج شده بر روی تابلو نصب شده، این بانک دارد هم اکنون در کنار ساختمان مرکزیش یک برج تجاری چند ده طبقه بزرگ می سازد. یعنی پول سپرده گذاران را به جای اینکه در راه تولید و سازندگی کشور خرج کند، در راه بساز و بفروشی خرج می کند! (898655) (moderator22)
 
ببو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۹:۴۳:۴۴
نکنه انتظار داری بیاد قرض الحسنه پرداخت کنه باید برج بسازه هر موقع مردم خسته بودنند برند زیر سایه برج بشینن مفت مفت استراحت کنند البته گاهی می تونن طبقه هاش بشمرند کافیه ؟ (899234) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۲۱:۵۰:۴۸
این ساختمان در حال ساخت، در بلوار فرحزادی در شهرک غرب واقع شده است .

واقعا اینکه یک بانک راسا و بدون واسطه با پولهای مردم بساز و بفروشی راه

انداخته نوبر است. آیا سپرده گذران و بخصوص کسانیکه حساب قرض الحسنه در

این بانک دارند از این کار راضی هستند؟ کجای این کار با بانکداری اسلامی

مطابقت دارد؟

مسئولان بانک پارسیان برای سپرده گذاران توضیح دهند. (899346) (moderator22)
 
مسعود
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۴:۰۶:۱۴
خوب خيلي از بانكهاي ما اينجوري هستند. از سالهاي دور هم همينجوري بوده اند. در اقتصادي كه غيرمولد است و بانك نمي تواند به صنعت و توليد تسهيلات بدهد چون ريسكش بالاست بانك براي سرپا ماندن مجبور است مثل يك بنگاه دلالي عمل كند فقط فرقش اين است كه سرمايه اين بنگاه با پول مردم و دولت تامين مي شود! (900270) (moderator22)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۸:۲۱:۳۶
درود به همهٰ

دوستان یکی از دلایل افزایش نرخ مسکن و کلا ملک در این مملکت این هست که بانکها به عنوان وثیقه،ملک رابا قیمتی بالاتر از ارزش روز آن میپذیرند حالا وقتی که بازپرداخت وام انجام نشود آن را باید به عنوان اصل و فرع پول به فروش برسانند پس در حال حاضر باید قیمت آن را بالاتر برد و این دور باطل ادامه دارد
تا وقتی که ورشکستگی بانکی مثل آمریکا اتفاق بیافته (900658) (moderator16)
 
مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۳:۴۵:۵۲
هر دم از این بام بری می رسد (898675) (moderator22)
 
lمهدی
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۴:۰۱:۳۴
بابا یکی نیست بگه چرا سهامشان را حمایت نمی کنند من پارسال هر سهم را 420تومان خریدم در صورتیکه الان هر سهمش 190تومان است و بیش از 50 درصد در ضرر هستم نمیدانم باید در بورس سرمایه گذاری کرد یا نه !!!!!!!!!!!!! این هم از پاداش مدیریت بابت نمی دانم کدام کارشان !!!!!!! (898708) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۱:۲۸:۰۳
شاید دوستان راجع به پاداش هیئت مدیره اطلاعات ندارن :
به موجب قانون شرکتها میتوانند تا فکر کنم نیم درصد از سودشان را بین اعضا هیئت مدیره تقسیم کنند و این کاملا قانونی
مبلغ هم زیاد نیست 800 میلیون تومن میشه فرضا نفری 200 میلیون
بهتر از اینکه که 3000 میلیارد اختلاس کنند همه به خاک سیاه بشینیم (900018) (moderator22)
 
يك سهامدار مالباخته
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۴:۰۹:۴۰
5 سال است كه سهام پتروشيمي گلستان و سيمان خرم آباد را در پذيره نويسي سهام خريدم. اما الان وضعيت هيچيك از اين دو كارخانه مشخص نيست كه چقدر پيشرفت فيزيكي دارد و كي به بهره برداري مي رسد.! اصلا نمي دانم چگونه به اصل پولم برسم اون هم بعد از 5 سال با اين همه خواب سرمايه! آخه اين چه وضعيه؟ با انگيزه سود و كمك به اقتصاد ملي كشورم سرمايه گذاري كردم اما الان در اين وضعيت هستم. پس اين همه شعارهاي رنگارنگ و جذاب براي حمايت از اقتصاد ملي و توليد ملي و ... چيه؟ لااقل شعارش رو ندهيد و اعتماد مردم را از بين نبريد. اگر پولم رو داده بودم يك تكه زمين در بيابان هم گرفته بودم كلي سود كرده بودم. خيليها هم به من گفتند نخر اما گوش نكردم و در هپروت اين شعارهاي رنگارنگ ولي توخالي بودم! (900277) (moderator22)
 
ابوالحسن-ع
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۴:۰۶:۰۶
ظاهرا این اختلاس وتخلفات ها ی مالی سر درازی دارد دولتی وخصوصی هم نمی شناسد .؟ (898718) (moderator22)
 
حميد
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۴:۱۰:۳۲
كافي بود اين تخلف در زمان دولت خاتمي انجام مي شد اونوقت كفن پوشان ظرف 24 ساعت . تمامي شعب بانك را در تهران تعطيل كرده بودند! (900278) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۴:۱۳:۴۰
بانکها تخلفات متععدی انجام میدهند که متاسفانه ضربات کاری به مردم وارد می اورد بعنوان مثال چاپ چک پول و افزایش نقدینگی و فروش دلار دولتی به نرخ ازاد و ... ایا باید یک نفر اختلاس کند و به ان شکل محکوم به اعدام شود؟ اما بانکها در کندن پوست ملت ازاد باشند (898733) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۴:۲۹:۵۶
اصلا معلوم نیست اینجا چه خبره؟؟؟؟؟
کی مملکتو اداره میکنه؟؟؟؟ اصلا کسی نظارت داره ... (898759) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۴:۳۱:۲۴
تعداد زيادي از شركت هاي مختلف در بورس با وضع حقوق هاو پاداش هاي بالا براي
رئيس و كاركنان خود در عمل موقع تقسيم سود بين سهام داران مبلغ ناچيزي را اعلام ميكنند و اين مسئله باعث سرخوردگي سهام داران و عدم تمايل ادامه فعاليت در بازار بورس شده. (898763) (moderator22)
 
مسعود
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۴:۱۲:۱۰
علاوه بر نظارتهاي مالي قوي بر اين شركتها. بايد معافيتهاي مالياتي شركتهاي بورسي و كارمزد معاملات پايين بيايد كه در مقايسه با بورسهاي ديگر كشورها بالاتر است تا انگيزه سرمايه گذاري در بورس كه بازاري ضدتورم است افزايش يابد و منابع مالي شركتهاي بورسي كه اكثرا مولد هستند تامين شود. (900281) (moderator22)
 
ابراهيم قنبري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۴:۳۵:۱۶
به نام خدا
مديراني كه همسطح روساي گوگل ، سيتي بانك ، اپل ، توتال و ... دستمزد ميگيرند اما خروجي كار آنها سقوط آزاد مجموعه تحت امرشان است.
نوش جان و گواراي وجودشان ما كه بخيل نيستيم كه اگر هم بوديم چه ميتوانستيم ؟ (898775) (moderator22)
 
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۶:۳۶:۲۵
حرف بي مبنا و بي منطق چرا؟

"به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از بلومبرگ ، سيتي گروپ در اين مدت (سال 2008) بيش از 390.2 ميليون دلار به 21 مدير پرداخت كرده است كه اين رقم معادل 18.6 ميليون دلار به هر مدير است . بانك آمريكا نيز در اين مدت بيش از 227.8 ميليون دلار به 13 مدير خود پرداخت كرده است كه اين رقم نيز معادل 17.5 ميليون دلار به ازاي هر مدير بوده است . "
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8808041362

اين مبالغ با دلار دو هزار توماني مي شود سالي بيش از 30 ميليارد تومان. البته نمي خواهم از اين دستمزدها به مديران بانكي دفاع كنم اما بايد بدانيم اين مبالغ با ارقام جهاني قابل مقايسه نيست. (898984) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۲۰:۳۳:۱۵
آقای محترم هیچ کس مخالف پاداش نیست . اما پاداش در یک دوره مالی به عملکرد میدهند.این شرکتها که نام برده اید و هزاران شرکت بزرگ و کوچک دیگر در نطام سرمایه آزاد یعنی بخش خصوصی واقعی در دنیائی که آنر ا نمونه برای مثال زدن انتخاب کرده اید . اگر ارزش دارائی سهامدار را در طی دوره که سهل است اگر در زیرمجموعه های زمانی یک دوره مالی با کاهش ارزش مواجه کنند مورد توبیخ , عزل و جریمه و کسر حقوق مواجه می شوند .کمی در دنیای اقتصاد سرمایه تفحص کنید بسیار از این نمونه ها خواهید یافت . مدیرانی را خواهید یافت که بابت سقوط ارزش سهام شر کتهای تحت مدیریتشان خود نیز سقوط هولناک را تجربه کرده اند.
حالا بنگرید به وضع مدیران شرکتهای بازار پول و سرمایه کشور خودمان: این آقایان در دوره مالی مشخص یعنی دورمالی سال نود منتهی به اسفند نود ارزش دارائی صاحبان سهام را نه تنها نتوانسته اند با تدابیر و خلاقیتهای مدیریتی حفظ نماتیند بلکه ارزش این دارائی را با شیب تند نزولی مکتوجه سقوط نموده اند .
طبیعی است که در مجمع عمومی بایستی مورد مواخذه واقع میشدند ولکن چون همه ساختارها تصنعی و بون عمق و فقاقد ماهیت اصولی است مجامع فرمایشی تشکیل می دهند ، فقد عملکرد مطلوب را نادیده می انگارد و فتح نامه بی محتوا می دهند و برای خودشان پاداش هم منظور میکنن. یعنی بخش خصوصی با تعاریف خود ساخته . یعنی ایرانیزه کردن مفاهیم تجارت آزاد و بازار پول و سرمایه با کار برد داخلی به مقصد دوغ و دوشاب یکی است .

بعید می دانم این مدیران حتی تحصیلات خودشان را هم درست انجام داده باشند . چون ادبیات اقتصاد چنین فتاوی ناصوابی را در هیچ یک از مکاتبش صادر ننموده است.البته چون عناوین دکتری را یدک می کشند شاید از نوع مدارک هاوائی گرفته باشند. (899284) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۲۳:۴۶:۵۱
وقتی یه مدیر کارش رو خوب انجام میده چرا نیاید دستمزد خوب بگیره؟ (899451) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۰۱:۲۵:۵۰
ببخشيد ولي كاش بازده و سود مالي مشتريان اين بانك ها رو هم مي نوشتين. (899565) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۲:۲۴:۰۵
خب نتیجه یک کشور سرمایه داری همین است وقتی اختلاسهای انچنانی یکی پس از دیگری هویدا میشود وقتی پاداشتهای انچنانی و حقوقهای انچنانی در این مملکت فراوان دیده میشود و وقتی ردهای بالای اختلاس راحت ویزا میگیرند و فرار میکنند و وقتی اسامی انان با الف و ب نوشته میشوند چه انتظاری دارید (900108) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۴:۳۶:۱۵
یک سوال:

در این شرایط اقتصادی که در آن قرار داریم، بانکها با سپرده ها ی مردم چه فعالیت اقتصادی می کنند که علاوه بر کسب سود خودشان، 20 درصد سود نیز به مردم می دهند؟ این برای موسسات مالی و اعتباری به 27 درصد هم می رسد.

در حال حاضر کدام فعالیت اقتصادی سازنده و مفید به حال کشور دارای چنین سودآوری است؟ (898776) (moderator22)
 
واقع بین
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۶:۴۲:۲۰
بنده بابت هجده میلیون وام مسکن بعد از شش سال 74میلیون به بانک پارسیان دادم خوب اینا باید هم این پاداش را بگیرند.مدارکش هم موجود است (898998) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۸:۴۹:۰۶
بعد اونوقت خونه ای که خریدی الان چقدر گرون شده و می ارزه؟ (899168) (moderator22)
 
حميد
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۴:۱۴:۱۳
فقط بانك پارسيان نيست. بريد ببينيد موسسات مالي اعتباري وابسته به نهادهاي مقدس يا با اسامي مقدس با نام ائمه اطهار ع. چه سود بالايي بابت تسهيلاتشان از مردم مي گيرند. مردم هم كه مجبورند اگر نگيرند بايد به رباخواري و ربادهي در بازار روي بياورند. (900286) (moderator22)
 
فری
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۶ ۰۹:۴۴:۱۱
دادا اشتباه حساب کردی و اشتباه درج کردی
18 میلیون گرفتی
7.4 میلوین هم سود ازت گرفتند
درستش اینه
بابت 18 میلیون که نمیان ماهانه 1 میلیون دریافت کنند !!!
اونم شش سال . یعنی 72 ماه . هر ماه 1 میلیون دادی بانک پارسیان !!؟
7.4 میلیون سود ازت گرفتند (901456) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۴:۴۹:۳۵
با سلام و تشکر از توجه بازرس قانونی به اوضاع بانک پارسیان/
1)از اینکه بانک پارسیان از بانکهای بسیار بسیار خصوصی در اعطای تسهیلات سنگین و به تعدادی مشتری خاص و از جمله م.ر است شکی نیست و تماما معوقه و حتی مشکوک الوصول نیز است .و سهامدران محترم باید فکری نمایند!

2)در صورت عملکرد ارزشمند و صحیح مدیران بانک و در مقایسه با توجه به سرمایه و میزان سپرده گذاری و تسهیلات و سود عملیاتی واقعی و حفظ سرمایه در بلند مدت و ...پرداخت پاداش به هیات مدیره و مدیر عامل امور قابل قبول در شرکت سهامی و با توجه به قانون تجارت است.!!هزینه مدیریت و بهره برداری و امانتداری دوچرخه با هواپیما ی مسافری حتی با هواپیما ی کالابر"گارگو" متفاوت است!!!اما ایکاش این بانک از ربا خواران بدتر نباشد!!!!و سود اوری منطقی و برای توسعه اقتصادی کشور انجام گیرد!!! (898792) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۵:۰۱:۳۴
باش تا صبح دولتت بدمد
کاین هنوز از نتایج سحر است! (898829) (moderator22)
 
م. مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۵:۰۲:۲۳
این رحمات هیات مدیره بانک بارسیان، باداش هم داره(شرمنده. بسکه نوشتم ب...، حرف "ب"ی کیبوردم خراب شده). (898832) (moderator22)
 
ممدوح
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۵:۲۳:۵۳
ببینید نه اینکه بخوام ازشون طرفداری کنم ولی من چون خبر دارم میگم که اولن پاداش امسال هیأت مدیره کمتر از سالهای قبل بوده و دوم اینکه وقتی یه فوتبالیست بی سواد دو، سه میلیارد میگیره تازه نازهم میکنه، اونوقت کساییکه امضاهاشون میلیارد دلار میرزه نگیرن، اگه درست ندین خودشون مثل آقای خ بر میدارن این ماهیت بانک و پوله، تازه اینهایی رو به اسم تخلفنوشتن مسائل مالیه که باید بعنوان یه باخبر بگم اگه بانکها شفاف بودن و مساله سیاسی نبود دو سال پیش باید اعلام ورشکستگی میکردن با نرخ سود زوری و وام اجباری که همش از بالا دستور داده میشه مگه میشه بانکداری کرد... :-)) (898875) (moderator22)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۶:۰۵:۱۲
ببخشید دوست عزیز اونوقت من که یه پزشک این مملکتم برای یه ماه کار اونم با این همه استرس و شتب بیداری از این دولت کریمه چقدر باید بگیرم هشتصد هزار تومان؟ که یک سالش با عیدی میشه 10 ملیون امضاهای میلیاردی یعنی چی ما که با جون مردم سرو کار داریم (898935) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۸:۵۸:۰۸
یعنی شما میفرمائید جان مردم از امضای میلیاردی( امضائی که بواسطه ان عده ای میلیاردر میشوند) مهمتر است؟ در الگوهای نظام سرمایه داری تقلیدی و کپی شده توسط اقتصادخوانان خیر (899181) (moderator22)
 
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۹:۱۴:۵۳
جناب پزشك زحمت كش، خانم بنده چند روز پيش عمل سزارين كردن، و پزشك محترم مبلغ سه ميليون تومان به عنوان دستمزد از ما گرفتن، پس لطفا شما قشر زحمت كش جامعه در اين زمينه اظهار نظر نفرناييد لطفا (899203) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۶ ۱۴:۴۸:۵۹
با علیرضا موافقم , هر کی بناله پزشکا نباید بنالن واقعا پول در میارن , بابت یه ویزیت 20 هزارتومن میگیرن , تازه این قدر هم بدخلقی می کنن , آدم زودتر میخواد از مطب بیاد بیرون , نه درست حسابی معاینه می کنن نه درست حسابی جواب میدن تا معروف هم میشن تا سه ماه سه ماه وقتاشون پره , البته نمیخوام همه رو با یه چوب بزنم ولی اکثریت همین طور هستن (902108) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۶ ۱۴:۵۶:۰۷
این بانک پارسیان با این همه شعبه تو تهران اصلا معلوم نیست از کجا نیرو میگیره همه از فک و فامیل خودشون میارن دیگه (902131) (moderator16)
 
6
۱۳۹۱-۰۵-۱۶ ۰۹:۱۵:۲۷
سلام. من واقعاً برای طرز تفکر شما متاسفام من کسی هستم که در رابطه با بانک پارسیان خیلی تبعیضها رو به عینه دیدم . (901402) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۵:۳۴:۵۱
مادام العمر بودن ........... همین تبعات را هم دارد خدمتشون تبریک میگم (898897) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۶ ۱۱:۲۳:۵۸
مدیران بانکها هر دو سال توسط سهامداران و در مجمع عمومی انتخاب می شوند . برو یک کم مطالعه کن بعد نظر بده (901661) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۵:۳۶:۴۲
چشم بانک مرکزی روشن. به جای اینکه شو بازی کنند و پدر مردم و سهامداران بانک هایی که با آنها مشکل سیاسی دارند را دربیاورند بروند سراغ پیگیری این موضوعات در بانکهای بزرگ (898902) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۶:۴۱:۴۹
صد رحمت به موسسات مالی اعتباری که سود واقعی تر به مردم می دهند چون سود واقعی با تورم 100 درصدی 20 درصد نیست (898996) (moderator22)
 
سعید محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۵:۵۳:۰۲
کاملا مشخص بود چون سهام بانک پارسیان هیچ ترقی نکرده به دلیل حقوق زیاد مدیرانششان که سهامدارهای کوچک را مسخره خود کرده اند (898926) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۸:۵۹:۳۴
سهامداران کوچک چرا در کسب وکاری که شبهه ربا دارد سرمایه گذاری میکنند؟ شما که سهامدار هستید لطفا پاسخ منو بدین میخوام بدونم (899184) (moderator22)
 
هیچکس
۱۳۹۱-۰۵-۱۶ ۰۹:۳۲:۳۶
سلام
این تبعضیات که می فرمائین خیلی ناراحت کننده اس . من قبول دارم یکی از اقوام ما تو بانک پارسیان کار می کنه باید بیایین و بشنوین که این پسر چیا داره می گه . تو اون بانک هر کسی که چشم و ابروی خوشگل تری داشته باشه و پاچ خوار باشه بیشتر پیشرفت می کنه مخصوصاً خانمهای محترم...... یادم می اد یه روزی که رفته بودم یکی از شعبه های بانک پرسنلش داشتن با هم حرف می زدن در مورد اعتراض عده ای از همکاراشون تو ستاد که در رابطه با موضوعی انگار اعتراض کرده بودن که انگار این موضوع در رابطه با واریز مبلغی برای تمامی پرسنل پارسیان بود . همونطور که در حال صحبت کردن بودن شنیدم که گفتن اون کسانی که اعتراض کردن رو انگار توبیخ کردن که چرا اعتراض کردین همینی که هست . من خیلی ناراحت شدم و اومدم زنگ زدم به فامیلمون و اون هم تمام شنیده های منو رو تائید کرد. واقعاً اینه اون بانک خوبی که من این همه سال حسابهای خودم رو توش نگه داشته بودم واقعاً این اون بانکی که سال 80 تاسیس شد . این مبلغ میلیاردی که می گن اگر واقعاً شما زحمتی کشیده بودن چه برای ما مردم و چه برای پرسنلتون حقتون بود نوش جونتون اما حالا که بانک روز به روز داره نزول پیدا می کنه چرا باید این مبلغ از جانب شما دریافت بشه در ضمن یک سئوال ایا مدیران رده پائین هم انقدر دریافت کردن . پس اون پرسنلی که در سطح پائین تری هستن چقدر گرفتن اصلاً یک میلیون به اونها رسید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو کشوری خارجی کاری می کننن که کسی که مستحق تره بیشتر بگیره اما اینجا کاری می کنن که کسی که بی نیاز تر بیشتر بگیره هی چاق و چاق تر بشه و اون مستحقه هی فقیر و فقیر تر بشه . این واقعاً ظلمه ظلمه . خواهش می کنم از اقایون به این امور رسیدگی کنین . من خودم یه بازنشسته ام باور کنین در دوران ما این تبعیضات و این مبالغ وجود نداشت . حالا ما باید چیکار کنیم من دیگه به بانک پارسیان اطمینانی ندارم و ترجیح می دم که کلیه حسابهای خودم رو ببندم و برم تو یه بانک دیگه البته که انگار همه بانکها همینن . بانک مرکزی هم که انگار خواب خواب . یکی باید بره بیدارش بکنه. بهتر فراموش نکنیم دزدی فقط این نیست که از دیوار مردم بریم بالا دزدی به هر طریقی امکان پذیر هست. شاید همه ما به نوعی دزد باشیم. (901438) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۶:۰۵:۲۲
1-مهمترین وظیفه هیات مدیره حفظ ارزرش دارائی صاحبان سهام است .
2-مهمترین وظیفه بورس نظارت بر شرکتهائی است که در بورس فعالیت دارند.
3-مهمترین وظیفه ار گانهای نظارت و بازرسی , ملاحظه صحت عملکرد شرکتهای سهامی عام است . خصوصا شرکتهای سهامی عام که در بورس فعالیت دارند.
با مفرو ضات فوق:
1- چگونه هیات مدیره ای که در طول یک دوره مالی , عملکردش کاهش ارزش دارائی سهامدار ان بوده است در مجامع فرمایشی برایشان پاداش منظور و تصویب می کنند و هیچ یک از نهاد های نظارتی به این مهم توجه نمی نمایند.
بانکها شرکتهای سهامی عام هستند و مردم به اعتبار نظارتهائی که بر این شرکتها قانونا بایستی جاری باشد و به اطمینان از نظارتی که بورس به صورت مستقیم بایستی بر عملکرد آنها انجام دهد وارد معاملات در تالار بورس می شوند.
ارزش دارائی این بانکها که با شاخص ارزش سهام نمایانده می شود در29 اسفند سال نود در مقایسه با اول فروردین سال نود حداقل با کاهشی سی درصدی مواجه بوده است بعلاوه می شود تورم سال نود که بانک مرکزی با همه احتیاطهایش معادل 21 /4 در صد اعلام نموده است .
حالا قضاوت کنید که کدام صاحب سهمی در مجمع عمومی این بانکها از هیات مدیره بایت عملکردش در سال نود راضی بوده که پاداش هم تصویب کرده باشد.
این اداره امور بخش خصوصی بازار پول وسرمایه به شیوه حسین قلی خانی با مجامع عمومی نمایشی است که غربی ها بایستی برای فرار از بحرانهای اقتصادی از این بخش خصوصی بازار پول و سرمایه ایرانی از نحوه و شاهکارهای باصطلاح مدیریتی این اداره کنندگان بخش خصوصی بازار پول وسرمایه ایرانی درس بگیرند!
2- در حالیکه نهاد های قانونی نظارت بر بازار پول وسرمایه نسبت به اینگونه تصمیمات صرفا منفعت طلبانه و فاقد مسئولیت مدیران بانکها و مجامع فرمایشی آنان سکوت اختیار نموده اند ,ااین سئوال مطرح است که چرا؟ هیچ نشریه و رسانه اقتصادی نیز ارزیابی عملکرد سال نود این بانکها را زیر ذره بین نبرده و هوشمندانه با شاخصهای مالی نکاویده است.
هر چند مثل همیشه مردم کوچه و بازار از مقامات نظارتی و مراجع قانونی پیشگام تر بوده و خوشبختانه در بازار بورس به عملکرد مدیران این بانکها نمره داده اند .
کاهش ارزش دارائی این بانکها در مقایسه ابتدا و انتهای دوره مالی که با شاخص ارزش سهام نمایانده می شود انعکاس ارزیابی مردم و خریداران و. فروشندگان سهام از فقد کفایت مدیران و اعضای هیات مدیره این بانکهاست ,حالا مثل این پاداشها و به به گفتن ها مثل کبکی است که سر دربرف فرو برده است . و با توهم خویش را و عملکرد خویش را می ستاید .و این حرام خوری را با سند سازی در مجامع فرمایشی مباح جلوه می دهد. این مبحث را زنده نگاه داید تا به همت والای رسانه ای خویش , حداقل مدیران این نهادهای پول وسرمایه محابا کنند که اصالت شاخصهای اقتصادی و احترام به حقوق اقتصادی مردم را به اسم بخش خصوصی نادیده ننگارند. (898937) (moderator22)
 
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۶:۱۷:۲۰
خوب بایدپاداش بدهند!35درصدازمن سودوجریمه گرفت وقول دادجریمه رامیبخشه بعدازدزیرش.گفتم رییس بانک مرکزی دستورداده.گفت رییس
به خودش گفته (898956) (moderator22)
 
امير110
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۷:۳۲:۱۲
بانك پاسارگاد بيشتر از اين به هيات مديره اش پاداش داده. سهامش از 240 تومان پارسال به 145 تومن رسيده . هيات مديره فقط به پاداشش فكر مي كنه (899067) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۰:۲۸:۰۰
در سایت بانک پاسارگاد اطلاع رسانی شده است که مدیر عامل بانک موفق به دریافت جایزه شوالیه شده است.
در تیر ماه هم در رسانه ها اعلام شد که مدیر عامل موسسه اعتباری توسعه نشان شوالیه در یافت کرده است و
بگذریم از اینکه این نهاد بین المللی اینوا با بهره گیری از ساختار اریستوکراسی و مفاهیم بر گرفته از کلیسا در خدمت پادشاهان این روزها سرگرم اعطای نشان شوالیه به مقامات بخش باصطلااح خصوصی ایرانی شده است . حتما اطلاع دارید که در همین روزهای تابستانی به مدیرعامل صنعت غذای ایران هم نشان شوالیه اعطا کرده اند.
حالا نگاه کن که چگونه سرکار گذاشته اند مدیر ان بی هویت را که اغوای تمجید خارجی شده و بجای تدبیر در اداره امور بازار پول و سرمایه و حفاظت از منافع سرمایه گذاران خرده پای ایرانی در بازار بورس و بجای تدبیر در استجبحکام اقتصاد مقاومتی و بجای تدبیر در چگونگی گذر از تحریم و توطئه خارجی نبال گرفتن القلب از موسسات فرنگی وابسته به القاب و اعتباران قرون وسطائی هستند و با کمال بی حیائی آنرا در بوق و کرنا برای ملت شهید داده خرج اعتبار می کنند.
این مدیران بجای عمل به تقوا و کسب دانش و لیاقت و ارائه کارنامه کسب و کار شرافتمندانه و بجای حراست و تقویت دارائیهای مردم و بجای کسب اعتماد و کار امدی از ملت مسلمان مکتب فاطمه زهرا (ع)و و عمل و افتخار نوکری مولا علی (ع) مدتهاست که با پوشش و ادعای کار و. کسب در بخش خصوصی قافیه را به میدان غربیها در این دوران بحرانی باخته اند .
آنوقت تو شهروند بینوا توقع داری سهامت از 240 تومان که با اعتماد به انجام نظارت بورس واطلاع رسانی درست و اعتماد به نظارت عمومی و تخصصی و قانونی در بورس خریده ای به 145 تومان سقوط نکند . برادر خوش باش که مدیر عامل بانک پاسارگاد نشان شوالیه دریافت کرده است , سهام تو چه ارزشی دارد
تازه مگر در تهران زندگی نمی کنی و نمیدانی اینجا ایران است
پاداش گرفته اند لااقل افتخارات در جبهه شوالیه گری کسب کرده اند , توصیه می کنم که عکس مدیر عامل بانک پاسارگاد را با نشان شوالیه گزی که مفتخر به در یافتش شده است را قاب کن و در ویترین خانه ات بگذار تا کمی از درد سقوط ارزش سرمایه ات بکاهد. (899893) (moderator22)
 
مریم
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۲۲:۱۲:۴۳
فکر نمی کنم خبر خیلی جذابی باشه، ما که دیگه گوشمون به این تخلفات و کلاهبرداری ها عادت کرده و کسی نیست یک کار اساسی انجام بده ، به نظر من نوش جونشون! (899365) (moderator22)
 
جواد
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۲۳:۰۱:۱۲
پاداش اعضا هیات مدیره بانک پارسیان در مقایسه با سایر بانک ها رقم زیادی نیست بانکهای دیگر تقریبا همین مقدار به اعضای هیات مدیره پاداش داده اند.
ضمنا کاهش ارزش سهام بانک هیچ ارتباطی به پاداش اعضای هیات مدیره نداره به دلیل افزایش سرمایه بانک در طی سال گذشته وهمچنین وضعیت بد بازار بورس اوراق بهادار میباشد.
ارزش سهام سایر بانکها نیز به همین نسبت کاهش ارزش را نسبت به یک سال قبل نشان میدهد. (899410) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۳:۴۷:۵۵
اولا افزایش سرمایه بانکها یک موهبت در تامین نقدینگی برای بانکها محسوب است نه یک تهدید ضمنا تنها مورد افزایش سرمایه حائز ابهام بانکها مورد افزایش سرمایه سئوال بر انگیز باتک پاسارگاد از طریق صرف سهام به سهامداران موجود و فروش سهام به متقاضیان است که این اتفاق نیز مربوط به سال89است.که به موقع به آن پرداخته خواهد شد.و به عملکرد سال نود این بانک نیز ارتباطی ندارد
ثانیا وضعیت بازار بورس یعنی تعادل عرضه و تقاضا و تعین قیمت از طریق آن بر خلاف تصور جنابعالی در وضعیت بسیار خوبی است زیرا توانسته است با انعکاس قضاوت و ارزیابی و تمایل مشتریان حباب ناشی از پنهان کاری و ناکار آمدی مدیران بانکهای را ترکانیده و قیمتهای واقعی را در شرائط بازار بخوبی نمایش دهد.
ثالثا عنایت داشته باشید که سهامداران مالکین و صاحبان بانک می باشند . کدام صاحب شرکتی است که در یکدوره مالی سقوط ارزش مایملک او برایش شادی آور باشد و بواسطه این شا دمانی به مدیرانش صله و تشویق و قدر دانی نثار کند. این صاحبان بانک برای اداره امور بانک وفق قانون تجارت مدیران را تعین کرده اند . بنابراین متوجه باشید که بانک متعلق به این مدیران نیست و آنها در قبال سهامدار مسئولیت دارند.و در فقد قابلیت بایستی مورد سئوال و استیضاح و تذکر و جریمه و حتی عزل قرار گیرند
رابعا بهترین اندیکاتور ارزیابی مدیریت این مدیران پیوستگی تقویم ارزش دارائی صاحبان سهام در طی یک دوره مالی است . و بی تدبیری و فقد لیاقت و نا کارآمدی مدیران و یا معکوسا کار آمدی , لیاقت و حسن تدبیر مدیران بانکها در بازار پول وسرمایه از طریق همین تقویم ارزش دارائی طی دوره مالی آشکار و مورد قضاوت قرار می گیرد.البته دقیقا بشرط آنکه در بازار بورس حضور داشته باشند چرا که در غیر اینصورت حساب سازی و پنهانکاری محمل ورود داشته و همواره شفافیت مفقود خواهد بود.
پس بنابراین رابطه دقیقا مستقیم , موثر و اطمینان بخش برای تقویم عملکرد مدیران بانکها از طریق همین شاخص و پیوستگی آثار این شاخص منحصر مالی بایستی انجام گردد.
پیوستگی سقوط ارزش دارائی طی دوره مالی نود و متاسفانه حتی در چهار ماه نخستین دوره مالی نود و یک که در آن قرار داریم نمایانگر نامطلوب عملکرد, فقد ابتکار و مهارت مدیریتی, مدیران بانکهاست و خوشبختانه بازار بورس وجود دارد که روزانه وضعیت را انتشار دهد و روزانه عرضه و تقاضا وقینت دارائی را نمایش دهدتا جائی برای پنهان کاری بی تدبیری و فقد کفایت باقی نماند .
اگر نظارت قانونی را دستگاههای ذیصلاح جدی گرفته بودند و جدی باور داشته باشند قطعا هم میدان برای مدیران با کفایت باز خواهد شد و هم این شعبده بازی بنام بخش خصوصی توسط مدیران ناکارآمد که قبلا کارنامه مطلوبی نیز در بخش عمومی نداشته و که اینک بجای بازنشتگی با برخورداری از رانت روابط و سرقفلی مشاغل قبلی بر اداره امور بانکهای باصطلاح خصوصبی چنگ زده اند را اقتصاد کشور و بازار پول و سرمایه ناظر نخواهد بود. (900237) (moderator22)
 
ali
Denmark
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۰۳:۱۱:۲۲
گزارش فساد در بانک پارسیان:

الف‌ب ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان داد به ه‌خ. اون برا م ر نامه نوشت. م ر به ج و گفت بهش یه حالی‌ بده. نامشو امضا کرد و ۱۰۰ تا شرکت مجازی زده... حالا بگرد پیدا کن پرتغال فروش رو. تو رو خدا از این گزارش‌ها ننویسین. دیگه خسته شدیم از این همه فساد، از این همه اختلاس.

کلا یه معادله ۱۰۰ مجهولی اضافه می‌شه تو ذهن ما مردم بدبخت که هیچ چی‌ روشن نمی‌شه برامون. (899612) (moderator22)
 
... بزرگه
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۰۶:۳۰:۰۳
من چند سال پیش که حساب قرض الحسنه باز کردم و پرسیدم که کارمندش گفت ما وام نمیدیم با خودم گفتم پس این همه پول رو چیکار میکنن؟ خود پول که هیچی، سودش تو جیب کی میره؟ فقط حسابای قرض الحسنه رو حساب کنیم که هیچ جایزه و سودی بهش تعلق نمیگیره خدا تومن میشه... (899682) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۰۷:۰۱:۱۱
یک پیشنهاد سازنده برای دوستان زحمتکش سایت خوب و ارزش مند الف......
1- ستون جداگانه ای هم برای سهامداران بانک پارسیان قرار دهید جهت ارایه نظرات مالکین بانک
2- بازرس تکلیف قانونی خویش را انجام میدهد ولی سهاوداران در چارچوب قانون تجارت تصمیم گیری مینمایند
3- گزاردن چوب لای چرخ بخش خصوصی موفق عادت زشتی است
4- بهتر است به فریاد های بانک ملی و صادرات و غیره که فدای رانت گری دولتی شدند برسید (899690) (moderator22)
 
نادعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۰۸:۵۲:۴۳
بانک پارسیان دارای حجم بالای مطالبات لا وصول می باشد و بخش قابل توجهی از مطالبات این بانک مشکوک الوصول است و چنانچه دقیق حسابرسی شود همانند بسیاری از بانکهای دیگر ایرانی ورشکسته است که متاسفانه با حمایت کور و غلط بانک مرکزی به فعالیت خود ادامه می دهند و دائما بدون توجه به فرایند فعالیت سیستم بانکی با قیمت گذاری غلط حجم داراییهای ثابت بانکها از جمله بانک پارسیان وضع مالی بانکها را خوب ارزیابی می کنند در صورتی که داراییهای ثابت در شرایط رکود و بد اقتصادی به جهت عدم وجود تقاضا موثر قابلیت نقد شدن ندارند .شاهد این ادعا عدم توانای فروش اموال بانکهای دولتی می باشد که به روش اقساط بلند مدت بفروش می رسندو بعضا با چندین مرحله آگهی فروش با قیمت های نازل فروخته می شوند . چنانچه به این نکته مهم و ظریف توجه شود بانک مرکزی به جای اعطای تسهیلات با بانکها ،در راستای حمایت از سپرده های مردم باید درصد سپرده گذاری بانکها نزد بانک مرکزی را افزایش دهد در غیر اینصورت در آینده ای نه چندان دور بانکها نمی توانند پاسخگوی سپرده های مردم باشند چراکه به سرعت سپرده های مردم در حال هزینه شدن است (اداری و تشکیلاتی و مسابقه در افتتاح شعبه)واز طرفی سودهای صوری شناسایی شده به روش غلط تعهدی در سیستم بانکی هیچ گاه وصول نمی شوند . این دو اتفاق یعنی عدم تحقق سودهای صوری شناسایی شده و سرعت بالایی هزینه تراشی توسط مدیران در بطن و دورن سیستم بانکی از جمله بانک پارسیا ن واقعیت های دیگری غیر از اطلاعات ارائه شده در مجمع آن شرکت وجود دارد که نیازمند وارسی دقیق توسط کارشناسان خبره اقتصادی ومالی است . (899753) (moderator22)
 
mohammad
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۰۹:۱۸:۲۴
جالبه که زمانی احمدی نژاد در مورد همین بانک صحبت کرد،
همه بهش توپیدن که چرا باعث اضرار به بانک‌های خصوصی می‌شی و همه اینکارهای انجام شده قانونی هست!
محض یادآوری گفتم (899789) (moderator22)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۰:۰۸:۵۵
بهتر نيست بانك هاي دولتي را نيز بررسي كنيد، اخيراً يكي از بانك هاي دولتي هم مبلغ هنگفتي را فقط به مديران ارشد خود داده است و هيچ كس حتي در مورد اين بانك اظهار نظر هم نمي كند، شايد چون دولتي هست كسي جرأت نمي كند (899866) (moderator22)
 
ناصر
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۰:۲۱:۱۲
ای کاش سهام سرمایه گزاری ایران خودرو را هم بازرسان وحساب رسان امین بازرسی وحساب رسی می کرد این سرمایه گزاری در اول سال با اعلام سود بالا سهامداران را تحریک به خرید می کند ودر آخر یا 3 تومان ویادر نهایت 10 میدهد در صورتی که از شرکتهای اقماری خود از قبیل بانک پارسیان سود بیشتری دریافت میکند وبا این روش ارزش سهام آن هم به پایینترین قیمت رسیده چون دیگر اطمینان نمی کنندحال این پولها کجا میرود خدا می داند (899882) (moderator22)
 
عليرضا .م
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۰:۴۸:۱۲
من به دفتر مراجع عظام مراجعه كردم و فتوا گرفتم كه نه ميليون و پانصد هزار تومان جريمه دير كرد وام بيست ميليوني مرا ببخشند و گفتند كه جريمه دير كرد حرام است ولي متاسفانه نظام ظالم بانكي گوشش بدهكار نبود و تمام اين مبلغ را از من گرفت تا وثيقه ملكي آزاد شود . خدايا تو فقط بشنو روي اين زمين گوش شنوايي وجود ندارد ( مربوط به تعاوني اعتباري بدر توس مشهد = فردوسي جديد بود )
اصل وام بيست ميليون تومان بود ولي در عرض سي ماه 32 ميليون از من پول گرفتند . خدايا من از اينها نمي گذرم كه اينطور مردم را سر كيسه مي كنند (899936) (moderator22)
 
ناظر اسبق بانکها
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۳:۱۶:۳۷
فقط نسبت به یک گزارش از بانک پارسیان که در سایت بورس است،این قدر حساسیت دارید ؟؟؟ این گزارش که که موارد انچنانی ندارد؟؟؟
شما تنگ نظرید وپیله میکنید به پاداش هیئت مدیره زیر یک میلیارد تومان و حساب تسهیلات هزار میلیاردی که نمونه آن سال قبل بروز کرد را فراموش میکنید؟؟؟؟؟ یک ئاقعیت انستکه هیئت مدیره مسئولیت خطیر و سنگین دترد و باید پتداش بگیرد ، اگر به او پاداش ندهد یا خوب کار نمیکند و یا از طریق دیگر از شرکت برداشت میکند . پس ترا بخدا دست از سر هیئت مدیره ای که سالم باشد بردارید.
اصل مطلب مواردی است که حسابرس معتمد بانک مرکزی باید در گزارش ویژه به بانک مرکزی بنوسد . که این گزارش را عده از حسابرسان ارسال میکنند و عده ای ارسال نمیکنند (تافته جدا بافته هیئت مئیره و حسابرس؟؟؟)؟ این گزارش مهم را به سهامداران و بورس نمیدهد .وای به روزی که گزارش ویژه به بانک مرکزی بد ست سهامدار و بورس باشد؟؟؟؟؟ زیرا که قرار است تسهیلات میلیاردی و دیگر امتیازات به سهامداران و اعضای هیئت مدیره و همچنین پاداشها و غیره را بنویسند که فعلا سهامداران غیر و اقلیت آگاه نیستند.
مگراین مشکلات را فقط بانک پارسیان دارد؟؟ کسر ذخیره مطالبات مشکوک و پاداش هیئت مدیره و این موارد را همه بانکها دارند؟؟؟ مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک پارسیان و دیگر بانکه از شرکتها یزیر مجموع هم پاداش دارند چرا شما انرا نپرسیدید؟؟؟؟
بانک اقتصا د که در اختیار یک سهامدار است ، بانک سامان و تنزیل اعتبا رات اسنادی 3 هزار میلیلرد و بقیه بانکهای خصوصی و دولتی از این موارد زیاد دارند.
بانکه اگر چه سرمایه دارند و با پول سرمایه باید کار کنند اما در عمل سپرده های مردم ، که دها و حتی بیش از 20 برار سرمایه بانک است را دراختیار دارند. یهنی مردم اکثریت منابع اما در اقلیت هستند و لیکن بنک را هیئت مدیره منتخب سهامداران (اقلیت واقعی )اداره میکد؟؟؟؟؟ راستی بانک مرکزی بعنوان نماینده دولت حافظ منافع عموم مردم و سپرده گزاران ،بعنوان نماینده واقعی مرد در بانکها درست عمل میکند؟؟؟؟؟؟ (900206) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۳:۲۱:۵۱
ببخشید کسی هم تونست اون رقم نوشته شده رو بخونه؟من که کلا نفهمیدم چی شد؟یعنی اختلاس کردن؟یعنی باز پول مردم هوتوتو؟ (900214) (moderator22)
 
یک هموطن
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۳:۵۷:۲۰
قانون ، مصلحت، حجت الاسلام ، مدیر متدین,سربازان گمنام و .... در این مملکت مثل نقل و نبات شنیده میشه............
اجرای قانون ، مصلحت مردم ایران , و .... که به ایران و ایرانی کمک کنه رو انگار باید خوابش رو دید.
شاید هم باید گذاشت و از این مملکت رفت....
اگه واقعا شما در اجرای قانون تعهد و تخصص و توان ندارید چرا مسئولیت قبول میکنید؟؟؟
داریم برای دنیا خط و نشان میکشیم و این حال و روزمونه ..... (900254) (moderator22)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۱۸:۴۸:۳۴
با سلام. لطفا سری به سابقه کاری مدیر عامل ایرانخودرو و از اعضای هیات مدبره بانک پارسیان بزنید. مخصوصا شرکت بازرسی مربوط به خواهر گرامیشان واقع در سمنان تا ببینید با استفاده از رانت داداش جان چه مبلغی از شرکت ساپکو وارد جیب خواهر و برادر می شود. می دانم که نظرمو نشان نمیدید.مستندات موجوده (900696) (moderator16)
 
غفار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۶ ۱۱:۲۵:۱۸
این موارد را که حسابرس یکبار گفته بود، بهتر است آقای توکلی بجای بازخوانی (ریمیکس) تمرکز خود را بر روی کار اصلی خود جمع کند با این اوضاع. (901664) (moderator16)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۶ ۱۱:۳۵:۰۳
سلام خواهشا در مورد پاداش مدیران شبکه بانکی مثل بانک صادرات نیز یه تحقیق وتفحص بفرمایید واقعا بعضی از این مدیران ستادی واستانی دارن از این بیت المال چپاول میکنند در حالیکه لیاقت مدیریت هم ندارند اگه مدیران سالم باشند که اختلاسهای سه هزار میلیاردی که رخ نمیده .ارادتمند شما کارمند بانک صادرات کرمانشاه (901700) (moderator16)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۵-۱۶ ۲۱:۰۰:۲۹
چه بخور بخوری شده.
همه هم فایمل بازی و آشنا بازی. اونوقت ما باید آخ هم نگیم.
نمی دونم این آقایون چطوری راه صدساله رو یک شبه میرن و این همه کاغذیازی و ارگان نظارتی نمی فهمن دارن چه کلاهی بر سرملت میزارن. واقعاً برام سواله؟ (902738) (moderator22)
 
محسن
۱۳۹۱-۰۵-۱۶ ۲۱:۰۷:۲۷
درباره استخدام در همیچنین بانک ها و موسساتی یک نکته جالب به ذهنم رسید.
دوستی داشتم که در مرکز استان آ.غ زمینی با ارزش در نبش چهارراه خ.ج داشتند. این زمین را به بانک xy دادند و جالب اینکه تمام اعضای خانواده در همان شعبه بانک استخدام شدند!!!!!!!!!!!
می دانید وقتی در توپ بازی یک عده قوی همیشه توپ را به همدیگر پاس بدهند دیگر هیچوق توپ به ضعیف ها نخواهد رسید و آنها خودشان دیگر قید بازی را می زنند. (902744) (moderator22)
 
دلسوز ايران و ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۷ ۱۲:۲۲:۴۳
مرد حسابي مبلغ پاداش هيئت مديره اين بانک به اندازه درآمد يک سرمربي فوتبال و يا يک بازيکن فوتبالي کشورمون نيست!!!1
تازه مديري که زير مجموعه اش بيش از 5000 نفر مشغول کارند و غذاي خود و خانواده اين افراد را تامين ميکند آيا مستحق پاداش به اندازه يک فوتباليست نيست؟
هر کسيکه کارش درست باشه لياقت دارد که دستمزد بالاتري هم بگيرد همين کارها را کرديد که خروج سرمايه و سرمايه گذاران از ايران در رده هاي اول دنيا قرار گرفته است! واقعا براتون متاسفم (903492) (moderator22)
 
یکی بود یکی نبود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۷ ۱۶:۱۶:۴۳
دریکی از شرکتهای تابع که از زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری پارسیان هست از سال 85 دارند یک پتروشیمی تو عسلویه میسازند . توی اون شرکت متاسفانه مدیران میانی با پیمانکاران در اجرای پروژه سهیم هستند ،فکر میکنم تا الان 5 میلیاردی کاسب شدند و.....نمیدونم توی این مملکت یکی نیست پیگیری کنه !!!!!!. وقتی توی این مملکت ضابطه های داریم که چطوری کار به شرکتهای پیمانکاری واگذار بشه میتونید بگید چه جوری یه شرکت کاغذی با سرمایه 100 هزارتومان میتونه با این شرکت قرارداد ببنده و همه هم از هم دیگه راضی باشند .ضمنا جوابیه مدیر عامل شرکت درباب تخلف در خصوص نحوه دور زند پیمانکار جالب بود و ادعا کرد ما یک شرکت خصوصی هستیم و هیات مدیره مصوب کرده به هیچ کس هم ربطی نداره و............. (903966) (moderator22)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۰۱:۰۹:۵۴
سلام
فلانی ما در بانک پارسیان قسمت ارزی کار می کنه 2 سال نشده بار خودشو یسته . خانه و ماشین و وامهای با بهره ناچیز و اخذ visa card های مختلف به نام دوست و رفیق و بستگان و گرفتن ارز دولتی و فروش در بازار آزاد و........ (2696743) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.