نظر منتشر شده
۱۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 496295
باک خالی خودروهای صفر هنگام تحویل
تاریخ انتشار : جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۳
این روزها در کنار کیفیت پایین برخی خودروهای صفر، بعضی مشتریان خودروی جدید خود را با باک بنزین تقریباً خالی تحویل می‌گیرند و این در حالی است که سالانه خودروسازان سهمیه بنزین مشخصی دریافت می‌کنند.

در شرایطی که خودروسازان بابت تک تک قطعات خودرو و امکانات نصب شده بر روی آن از مشتریان هزینه دریافت می‌کنند، حذف برخی موارد الزامی از خودروهای صفر کیلومتری تحویلی به مشتریان نارضایتی خریداران را به همراه داشته است.

در این مورد می‌توان به تحویل خودروهای با باک بنزین تقریباً خالی به برخی مشتریان اشاره کرد به طوری که اولین جایی که خریدار باید پس از تحویل خودرو به آنجا مراجعه کند، پمپ بنزین است. این در حالی است که هر سال سهمیه مشخصی از بنزین به شرکت‌های خودروساز اختصاص می‌یابد تا خودروی با باک خالی به مشتریان تحویل ندهند.

یکی از خریداران خودرو در این مورد به خبرنگار می‌گوید: وقتی ماشینم را از کارخانه تحویل گرفتم، یکی از دست اندرکاران تحویل خودرو به من گفت که سریع خودت را به یک پمپ بنزین برسان وگرنه در اتوبان می‌مانی!

در گذشته فیلم خالی کردن بنزین از باک خودروهای صفر نیز در فضای مجازی دست به دست می‌شد که در نهایت خودروسازان اعلام کردند که با نمایندگی‌های خاطی برخورد خواهند کرد اما ظاهراً بنزین خودروهای صفر زیر دندان خود خودروسازان هم مزه کرده و حالا حتی خودروهای تحویلی در خود کارخانه نیز باک خالی دارند.

در کنار این مسئله، می‌توان به حذف جعبه ابزار از روی خودروهای صفر نیز اشاره کرد. شرکت‌های خودروساز در تحویل برخی خودروها از قرار دادن جعبه ابزار در خودرو خودداری کرده و خودروی بدون ابزار به مشتریان تحویل می‌دهند. این در حالی است که سال‌های گذشته علاوه بر جعبه ابزار، جعبه کمک‌های اولیه نیز در خودرو قرار می‌گرفت.

به این ترتیب در شرایطی که مدیران خودروساز هر روز بهانه تازه‌ای برای گرفتن مجوز افزایش قیمت خودرو می‌تراشند، مشتریان شاهد کم شدن امکانات خودروهای تولیدی هستند و این امکانات که وجود بسیاری از آنها در خودرو الزامی است، هر دفعه آب می‌روند. بر اساس این روند نگران‌کننده خواهد بود اگر این حذف امکانات به حذف قطعات ‌مهم‌تری در خودرو تسری پیدا کند.
 
کلمات کلیدی : خودروسازی+بی کیفیت+خودرو+خودروی ایرانی
 
هستی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۶ ۱۸:۱۲:۳۳
بله دیگه
مملکت شده گلستان (4492644) (alef-11)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۶ ۱۸:۲۲:۰۵
اینجا ایرانه مثل امریکا و اروپا که ... نیست. سایپا و ایران خودرو با این کار می خوان به شما درس زندگی بدن تا قدر داشته هاتون رو بدونین. تا مرد بار بیاین.
می تونین ماشین رو از محل تحویل تا نزدیک ترین پمپ بنزین هل بدین تا هم دستاتون قوی بشه هم هوا آلوده نشه. جعبه ابزار هم به این خاطر حذف کردن که خودروهای ساخت داخل کیفیت ساختشون اونقدر بالاست که هیچ وقت خراب نمی شن واسه همین نیازی بهش نیست و خواستن وزن خودرو سبک بشه. امکانات خودروها هم آب نمی ره. شما فقط باید عینک بزنین تا امکانات خودروهای وطنی رو ببینین. (4492653) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۶ ۱۸:۳۲:۳۶
از همه چی میزنن (4492661) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۰۶ ۱۸:۳۳:۲۴
کمتر از ۵ لیتر بنزین در هر خودرو می ریزند.
اگر گازسوز باشد که کپسول کاملا خالی است.
به علاوه اینکه دیگه خیلی وقته قرآن هم حذف شده. (4492662) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۶ ۱۹:۳۳:۳۸
به هر حال افزایش پاداش صدها میلیونی هیئت مدیره ها و هزینه های بریزو بپاش و بی تدبیری آقایان از یک جایی باید تأمین بشه (4492707) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۶ ۲۰:۰۴:۵۳
نخرين اقا نخرين، ٦ ماه نخرين (4492732) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۶ ۲۰:۵۴:۳۲
این روزها در کنار کیفیت پایین برخی خودروهای صفر

یا جوری گفتین برخی خودروها که انگار برخی هم بسیار با کیفیتن!

خودروهای تولیدی داخل اصلا نمیشه بهشون خودرو گفت (4492763) (alef-11)
 
حامد
United States
۱۳۹۶-۰۵-۰۶ ۲۱:۲۴:۳۵
آقا بسه دیگه برای چی می نویسید سالهاست که خودرو ساز ها هر بلایی میخاهند سر مشتری می آورند و حاشیه امن دارند حالا دوباره سیل کامنت و نظر سرازیر میشه اینجا ..بیشتر هم اعصاب مردم خرد میشه ...خواهشا دیگه به خودروسازها چیزی نگید اینها تا مردم ساده مشتریشان باشند همین وضع را دارند (4492780) (alef-11)
 
پیمان
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۶ ۲۲:۳۴:۴۴
خودرو دیگه چیزی نیست که در این مملکت بخواد با حمایت و ... پیشرفت کنه. باید این انحصار شکسته بشه و خودروسازان بین المللی بتونن آزادانه در ایران حضور داشته باشند.
البته تا زمانی که اونها هم ببینن خودرویی که در اروپا 40 میلیون قیمتش هست اینجا دارن 100 میلیون میفروشن. میان با امسال ایران خودرو قرارداد میبندن که وارد این بازار انحصاری بشن. چرا که نه.
بیچاره مشتری ایرانی (4492840) (alef-11)
 
کاپیتان
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۶ ۲۳:۲۵:۴۴
کجا رو دیدید. به جای باطری 55 آمپر باطری 50 آمپر نصب می کنند.... (4492870) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۷ ۰۰:۱۱:۴۶
ماشین خارجی کیا هم گرفتم همین مشکل بودنمایندگی گفت با 4لیتری بیا میشه تصور کرد چه خبری شده برای بنزین ماشین چند میلیونی (4492887) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۷ ۰۰:۴۷:۵۰
به علت طولانی بودن زمان تولید و فروش بودن بنزین در باک ضرورتی ندارد اما اگر جلوی درب تحویل خودرو یک نازل بگذارند مسئله حل است (4492906) (alef-11)
 
شهسواری
United States
۱۳۹۶-۰۵-۰۷ ۰۳:۰۹:۳۵
کمبود سوخت خودروی تحویلی به مشتری و عدم ارائه ابزارالات از مصادیق کم فروشی و حرام خواریست که مسئول اصلی ان وزارت صنایع است . (4492942) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۷ ۰۶:۴۶:۴۶
من یه خودرو ساندرو تحویل گرفتم با اینکه قیمت این خودرو چیزی حدود 50 میلیون است ولی باک بنزینش خالی بود (4492977) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۷ ۰۷:۲۲:۵۳
دلت خوش ها فکر کردی اینجا کجاس آلمان؟ یا ژاپن؟ (4492993) (alef-11)
 
Sweden
۱۳۹۶-۰۵-۰۷ ۰۸:۰۷:۳۱
سلام
سهمیه بندی پرهزینه نیست، چون ساختار و بسترش قبلا با صرف از بیت المال ایجاد شده. الان میشود. ولی منافعی شخصی در کار است که ارجح بر منافع ملی است و اینها ذی نفوذند در مراکز تصمیم گیری!
اما دللی اصلی افزایش مصرف بنزین:
1- افزایش خودروها و عدم اسقاط خودروی های فرسوده
2- کمبود فرهنگ درست استفاده کردن از خودرو، عدم استفاده از وسایل نقیلیه عمومی
3- نزدیک تر شدن قیمت CNG به بنیزین، در نیتجه مردم رغبت کمتری به استافده از CNG دارند، چرا تنها امتیاز مهم CNG همان قمیتش است.
4- با حذف کارت سوخت دوباره قاچاق بنیزین رونق گرفته گویا و با زمنافع برخی ایجاب میکند. از یک یک طرف واردت کنند سود ببرند و از طرف قاچاق کنند و به زیان ذخایر ارز و بیت المال است (4493041) (alef-11)
 
سهیل
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۷ ۰۸:۵۴:۵۲
البته بنده یک سانتافه صفر خریدم بعد از خروج از شماره گذاری بنزینش تموم شد و اینجانب با دبه بنزین به نزد ماشین بازگشتم. (4493099) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.