نظر منتشر شده
۱۱۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 216998
سرباز حرفه ای و فروش سربازی
بخش تعاملی الف - ادریس پویا
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۲
چنانچه هم اکنون ۳میلیون نفر سرباز غایب داشته باشیم به این مفهوم است که ۳ میلیون خانواده در ایران درگیر مشکل سربازی فرزندان خود هستند دولت اصلاحات در اقدامی اصولی اقدام به فروش سربازی به متقاضیان نمود و این اقدام بخش زیادی از جوانان را از بلاتکلیفی خارج نمود.

بخش قابل توجهی از قشر پر درآمد از روش های مختلف برای معافی و نرفتن فرزندان خود به سربازی استفاده می کنند و اغلب در این مسیر نیز توانسته اند به اهداف خود برسند. برخی جوانان احساس می کنند عمر آنها در مدت سربازی تلف می شود و این احساس به دلیل مشاهده وضعیت بسیاری از سربازها در آنها بوجود آمده آنها پای صحبت ها و تجربیات افرادی که سربازی رفته اند می نشینند و با درک وضعیت سربازان تمایلی به سربازی رفتن ندارند و چنانچه مجبور شوند به سربازی بروند در مدت سربازی نیز انگیزه لازم را ندارند.

در اکثر کشورهای جهان سربازی حرفه ای شده و اجباری در سربازی رفتن وجود ندارد سربازان در واقع کادر رسمی ارتش یا پلیس هستند که بهترین آموزش ها را کسب و بصورت حرفه ای در بخشی مشغول خدمت می شوند.

چنانچه سربازی ۳ میلیون مشمول به طور متوسط به قیمت ۱۵ میلیون تومان فروخته شود درامدی معادل ۴۵ هزار میلیارد تومان بدست می آید که با اختصاص حداقل ۵۰ درصد آن به ارتش و پلیس می توان تحول شگرفی در کیفیت و سطح آموزش ها و تجهیزات این حوزه ها ایجاد نمود. و ۵۰ درصد مابقی پول به صندوق توسعه اشتغال اختصاص یابد تا برای حمایت از بیکاران و ایجاد مشاغل جدید هزینه شود. آیا این اقدام عاقلانه تر و منطقی تر از سرگردانی و فشارهای روحی و عصبی به ۳میلیون جوان و خانواده های آنها نیست.

لطفا دوستان با ارائه نظرات تکمیلی و اصلاحی نقاط ضعف این پیشنهاد را اصلاح و بر نقاط قوت آن بیافزایند.
 
کلمات کلیدی : ادریس پویا
 
اسما عیل
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۲:۳۶:۳۹
این خیلی خوبه خدا کنه که اینطور بشه (1990029) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۸:۰۰:۴۷
پیشنهاد این مطلب بسیار خوب است اما در این سال ها، هزاران بار است که مطرح شده و البته به جایی نرسیده است. به نظرم الان مهم این است که ما موافقان شیوه فعلی خدمت سربازی را بشناسیم و آن ها را توجیه کنیم. به نظرم الان «بخشی از خدمت رفته ها»، «خانواده هایی که تصور می کنند پسرشان مرد می شود» و «نظامیان» طرفدار این طرح هستند و اکثر مردم و حتی مسئولان مخالف اند ...

الان می باید هر کس موافقان فعلی را توجیه کند که برداشتن اجبار و انتقال بخشی از ثروت به افراد حرفه ای نظامی که بهبود معیشت و زندگی آن ها را به دنبال دارد، به حال جامعه مفید است و همگان از آن سود می برند (باید روند آینده به گونه ای تعیین شود که همه سود ببرند و کسی احساس زیان نکند: این اصل بسیار بسیار مهم است) ... (1990972) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۱۳:۱۸:۰۹
فروش سربازی یعنی تبعیض
فروش سربازی یعنی تبدیل لباس مقدس خدمت به لباس فقر
فروش سربازی یعنی بیشتر شدن شکاف طبقه های جامعه (1992457) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۷ ۱۲:۵۶:۴۷
شعاربس است لطفا منطقی فکر کنید . (1996315) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۰:۰۵:۰۵
15 میلیون خوب اینکه شده مال ازما بهترون که اینطوری خانواده های ثروتمند میخرن بجاش ماها که از صبح میریم سرگکار و9 شب میایم خونه باید بریم سربای از کارمونم بیکارمیشیم که (1991206) (alef-6)
 
شهروند
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۲:۳۵:۵۵
خب یکی از راههای اجرای عدالت همینه افرادی مثل من و شما تحت هر شرایطی باید بریم سربازی و اونایی هم که پولدارن فقط اسمش سربازیه و گرنه ..... پس همون بهتر که اونا سربازی نرن و در عوضش قسمتی از ثروت شونو بدن به ما که میریم سربازی
یعنی به جای دو سال بیگاری یه حقوقی در حد کارمندی بگیریم

اگه اینجوری بشه اونایی که دوس ندارن نمیان سربازی و اونایی هم که دوس دارن دیگه میشن سرباز حرفه ای
مثلا من حاضرم در قبال 20 ملیون دو سال به جای کسی برم سربازی و بعدشم به جای فرد دیگه و.... (1991548) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۰۰:۲۲:۱۷
نه دوست عزيز اگر به شما ماهي يكي دو ميليون بدن بي كار ميشي (1991738) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۰۱:۳۰:۴۵
بهترين كار نظام امتيازي است يعني
هر كس بر اساس توان مالي ( اين كار چه براي آينده نظام يارانه ها چه هر كار ديگري بايد انجام شود كه سطح درآمد افراد مشخص باشد وجود چنين اطلاعاتي چون از نظر من بنا به دلايل زيادي ضروري است قابل انجام فرض مي شود) يك امتيازي داده شود مثلا كسي كه توان مالي دارد و فرزندش به هر دليلي در هجده سالگي ميخواهد برود بايد بالاترين مبلغ را بدهد براي فرض دهك اول ده و پنجاه مليون ( بر فرض ) همينطور براي دهك هاي بعدي كاهش تا در نهايت يك مبلغي حال اگر فردي در دانشگاه پذيرفته شد با توجه با رتبه و كيفيت دانشگاه يك امتيازي در نظر گرفته شود آناني كه با رتبه هاي بهتر و در دانشگاههاي بهتر پذيرفته مي شوند با توجه به دسته بندي اول يك تخفيفي ميگيرند همينطور اين سيكل تا دكتري ادامه ميابد و در هر مقطعي هم با توجه به موفقيت ها ميتوان اين تخفيفات را افزايش داد و...
مهم ترين مزيت اين روش عدالت كامل آن است بدين صورت كه بر فرض يك شخص همانطور كه ماليات را با توجه به درآمد مي پردازد همانطور معافيت از تعهدات اجتماعي را بايد با شرايط خويش بپردازد دوم افراد با توجه به صلاحيت خود رده بندي مي شوند بر فرض در اين روش بنده كسي كه از خانواده فقير با زحمت قابل تحسين در دانشگاهي خوب مشغول به تحصيل است ده ها موفقيت قابل تحسين دارد مي تواند با ميلغي ناچيز يا اصلا مجاني معاف شود و همه افراد هم با توجه به بهره مندي و صلاحيتشان قادرند شرايطي را بدست آورند در ثاني اگر حال كسي هم نتوانست يا نخواست از اين راه برود راه اينطور برايش باز است كه از پولي كه از بقيه دريافت شده بديشان داده شود تا هم رغبت كنند هم نيازهاي مالي نهاد ها تامين شود به نظر من اين طرح با يكسري از اصلاحات كاملا راه گشاست نه معافيت هاي مسخره چند برادري و .. (1991788) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۱۱:۵۱:۴۴
نه دوست عزیز در این صورت این سرمایه باید به مرور صرف حرفه ای کردن سربازی شود و از طرفی کسانی که به سربازی می روند حقوق خوبی دریافت می کنند. نه مثل الان که حتی هزینه خوراک که هیچ، رفت و امد رو هم دریافت نمی کنند. اینجوری هر دو قشر سود خواهند کرد (1992233) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۱۳:۴۸:۱۷
گفته شده به طور متوسط....کمی توجه کنید (1992580) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۳:۱۷:۵۲
درباره طرح فروش سربازی توجه نمایید
در دولت اصلاحات با تبصرهع هایی چون خانواده ایثارگر وشهید و...نیز کمیته امداد ومتاهل بودن شرایطی پیش ورده بودند که اکثرا فقط معاف شدند بدون اینکه سودی نصیب کسی شود در حالیکه قیمت خرید باید به نحوی باشد که حقوق یک سرباز حرفه ای را برای دوسال کار بدهد اگر این حقوق را با بیمه و...حساب کنیم حداقل 40 میلیون تومان می شود ونیز باید هیچ معافیت در نظر نگرفت تا مبلغ سبب تامین سرباز حرفه ای شود وگرنه ضریب امنیت کشور را کاهش می دهد (1991642) (alef-10)
 
فاضل
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۲:۴۲:۱۲
به نظر بنده پیشنهاد خیلی خوبی است و خیلی به نفع کشور میباشد و به نفع جوانان مملکت (1990043) (alef-10)
 
م ج
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۲:۴۷:۱۲
شما راست مي فرماييد سربازي رفتن براي عده اي وقت تلف كردن است ولي آن عده چه كساني هستند به نظر من عده اي هستند كه درس خوانده باشند ودرس را فهميده باشند نه هر كسي كه توان مالي داشته باشد،من خودم در ايام سربازي افرادي را ديدم كه مي گفتند سربازي وقت تلف كردن براي ما است كه اگر همان روز آنها را از خدمت مرخص مي كردند يك راست مي رفتند سر ويلگردي و وقت تلف كردن///به نظر من شخصي كه درس خوانده ومدرك مهمي دارد بايد در همان زمان سربازي از او در همان رشته به نحو احسن استفاده برد نه اينكه اورا با يك عده از سربازها هم قطار كرد كه سطح سواد پايين دارند مثلا اگر به كامپيوتر خوب وارد است او را ب عنوان استاد كامپيوتر براي سربازان قرار داد يا...خود مسئولين بهتر مي دانند مابقي آن چيست (1990054) (alef-10)
 
حی
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۲:۴۸:۵۵
البته فروش سربازی یعنی پاک کردن صورت مساله .زیرادراین صورت فقط متمولین و سرمایه داران بتوانند فرزندانشان رامعاف کنند وبقیه بروند خدمت . راه حل دیگر این است که بیاییم نظامیانی که آموزش دیده هستند و هنوز فیزیک بدنی آنهابرای عملیات رزم نزدیک ودور مناسب است به جای بازنشستگی دعوت به همکاری وادامه خدمت کنیم . راه دیگر مثل همین بسیج است که میتوانند با دوره های گوناگون برای عملیات نظامی و غیر نظامی مثل پدافند غیرعامل از آنها بهره گرفت .البته تاوقتی سرانه بودجه دفاعی پایین است این طرحها فقط بع درد روی کاغذ می خورد .نتیجه این اقدام ،همین است که یک رروز ربایش نیروهای انتظامی راداریم یکبار شرارت مرزی وروزی مواجهه با پژاک .البته انصافاًهرجایی با سپاه کار شده است مشکل کمتر بوده است مثل شمال غرب . اکنون هم که قرار است به شرق بروند پس بهتر است از پتانسیل وقابلیتهای سپاه دراین موارد استفاده کرد . (1990059) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۲:۴۹:۴۰
یا باید سربازی برداشته بشه یا باید همه بروند. قانون رو که نمی شه خرید. سربازی رو از حالت قانون خارج کنید و الا قانون رو با پول نباید بشه معامله کرد. (1990061) (alef-10)
 
حمیدرضا
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۳:۱۳:۰۲
با عرض سلام طرح سرباز حرفه ای واقعا خیلی خوب است ولی با فروش خدمت سربازی مخالفم زیرا فقط فرزندان فقرا باید به خدمت بروند (1990140) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۱۲:۰۸:۱۰
پول پولدارها را بدهند به افراد بی پول مانند حقوق پرداخت شود و منصفانه خوب است (1992275) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۳:۱۴:۴۵
توصیه میکنم فیلم گروگان گیری 5 نفر سربازان مرزبان ایران را در مرز پاکستان ببینید.
ایا اگر ایشان، سرباز ان حرفه ای بودند ایا اینقدر بی انگیزه بودند؟ ایا اینگونه غافلگیر میشدند ؟ هرگز . (1990147) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۳:۱۷:۳۲
سربازی یک امر مقدس می باشد که هر ایرانی وطن پرست باید قسمتی از عمر خودش را برای کشورش صرف کند واین قابل خریدن نمی باشد (1990163) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۰:۰۲:۰۷
بابا خجالت بکشین از این حرفای نخ و نما و کلیشه ای چیش مقدسه مگه کشورش براش چکار کرده ؟ یا شما اینجا زندگی نمیکنی یا حقوق بگیری که این حرفا رو میزنی (1991202) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۱۲:۱۳:۲۰
خیلی کار ها مقدس است. مخصوصا" کار مفید که اکثر ما یاد نگرفتیم. (1992289) (alef-6)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۱۴:۵۸:۲۵
این حرفم از سر دردله. گرچه سربازی رو یک سالی میشه که تموم کردم ولی آثارش هیچ وقت پاک نمیشه.
سربازی مقدسه؟ چیش مقدسه؟ هدفش چیه که بخواد مقدس باشه؟ می‌فرمایید ایرانی وطن‌پرست؟ اگه وطن‌پرست نباشه میشه سربازی نره؟ والا ما که وطنمون رو نپرستیدیم (وطن پرست نیستم ولی وطن‌فروش هم نیستم، اشتباه نشه) ولی سربازی رفتیم. نه چیزی نصیب کشور شد نه نصیب ما! فقط مملکت چند میلیون خرج من کرد و منم 2 سال از بهترین سال‌های زندگیم رو حروم کردم.
ضمن اینکه کی گفته فقط تو سربازی میشه عمر خودمون رو صرف کشور کنیم؟ از راه دیگه‌ای نمیشه؟ منی که علمم در مورد چیز دیگه‌ایه بهتر نیست با تخصص خودم به کشور کمک کنم؟
اون جوون کشاورزی که داره زمین کشورش رو آباد می‌کنه. اون معماری که داره ساختمان‌های کشورش رو می‌سازه. اون حساب‌داری که داره اوضاع مالی شرکت‌های کشورش رو بهبود می‌بخشه. اون ریاضی‌دانی که داره پایه‌های علمی کشور رو تقویت می‌کنه خدمت نمی‌کنن؟ حتما باید برای مافوق نظامیشون چایی بریزن؟ یا نامه‌هاشون رو تایپ کنن؟ از نظر شما فقط تمیز کردن زیر پای پادگان خدمت به کشوره؟ (1994629) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۳:۳۴:۰۱
برادر من شما مثل اینکه خیلی مرفه بی دردی نه ؟
این جور که شما میگی باید هر چی بدبخت بیچاره و نداره بره سربازی و الباقی هم راحت برن پی کارشون !!
آخه این چیزی که تو میگی قبلا تست شده داد همه رو هم در آورده

سربازی باید کلا از بین بره نه اینکه پولی بشه (1990240) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۴:۰۴:۰۲
دقیقا . انصافا پیشنهاد خوب و گره گشایی است وبه نفع همه است. (1990330) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۴:۳۵:۱۱
حرف از اين منطقي تر نيست...بعضيا مي گن با اين كار فقط فقرا مي رن سربازي..كه البته درست نيست... حالا كه پولدارها هستن بايد همه برنامه هامونو بهم بزنيم.. ميشه با اين روش به سربازها حقوق پرداخت كرد و يه سرمايه اي براشون بعد از سربازي مهيا كرد..ميشه بعد از ترخيص هر سرباز در پايان دوره سربازي تا بيست ميلون بهش پرداخت كرد تا سرمايه اي هر چند كم در اختيار داشته باشه... شما رو بخدا اينقدر از اينجور كارهاي جديد و بديع هراس نداشته باشين... (1990420) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۴:۴۰:۵۵
به هیچ وجه این طور نیست. قانونی که فقط شامل حال اغنیاء باشه و ایجاد فاصله بیشتر در امتیزات اجتماعی بین فقرا و اغنیاء بکنه درست نیست. (1990443) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۴:۴۹:۴۹
پول چی رو بدیم؟ این مملکت برای من چیکار کرد که حالا 15 میلیون هم طلبکاره ازم؟
هر کاری کرد پولش رو هم گرفت پس باهاش صاف کردم!
در سوئد به همه ی دانشجویان سوئدی در مقطع لیسانس حقوق ماهانه میدن، چون درس خواندن را عین کار کردن میدونن (1990469) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۰:۴۵:۴۷
اصلا اینطور نیست حتی به فوق لیسانس هم پول نمیدن چه برسه به لیسانس!!!!!تازه مهاجرین غیراروپایی باید شهریه هم بدن....حداقل تو ایران اگه یکم درس بخونی و دانشگاه دولتی قبول شی نقدا شهریه نمیدین (1991295) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۳:۴۶:۰۲
دوست عزیز وقتی ما به عنوان یک شهروند یاد گرفتیم مثل یک سویدی نظرمون رو با احترام و ادب و متانت بگیم اون وقت می تونیم ممکلتمون رو هم با سوید مقایسه کنیم و طلبکار بشیم...چرا خودمون را از نظر قانونمداری و روحیه همکاری و تحمل پذیری با اونا مقایسه نمی کنیم؟ آیا به نظر شما ما به اندازه کافی برای ممکتمون تلاش کردیم که بخوایم ازش طلبکار شیم؟!

ضمنا خدمت سربازی تو خیلی از کشورها هست نمونه اش تو آلمان... می تونه در قالب یک سرویس اجتماعی انجام بشه ولی در ماهیت وجود داره (1991703) (alef-6)
 
سرباز صفر
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۴:۵۴:۵۲
آقا پویا : 15 میلیون تومان خیلی زیاده.کم کن مشتری بشیم.حداکثر 20 درصد اضافه تر نسبت به دولت اصلاحات. ضمنا" بعرض تون برسونم بیشتر این 3 میلیون خانواده های متوسط رو به پائین جامعه هستند. اونی که دستش به جیبش میرسده معافی 16 میلیونی سال 90 و 91 را گرفته و الآن هم یا خارجه یا کنار دست آقاش توی حجره مشغول پاروی دلاره . (1990483) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۲:۱۵:۵۰
مگه سال 90 چه معافی رادادن 16 میلیون ? توضیح بدین بابا ما بی خبریم لااقل یه کاری کنیم اگه دیر نیست (1991497) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۴:۵۵:۰۵
پیشنهادی بسیار مثبت و راه گشاست. امید آنکه بعضی از مسئولین این موضوع دست از لجاجت برداشته و اجازه دهند که یکی از بزرگترین معضلات به روشی منطقی و خدا پسندانه حل و فصل شود. (1990485) (alef-10)
 
مهرنوش
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۵:۲۳:۲۳
بسیار نظر منطقی است تا هم به سربازان انگیزه داده میشه هم راه حلی برای بیکاران هست (1990549) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۵:۲۳:۴۵
سربازی اجباری مشکلات زیادی را برای مردم درست کرده است. به داد مردم برسید! (1990552) (alef-10)
 
م-الف
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۵:۲۸:۱۸
ممکن است همه اولا نتوانند 15 میلیون را برای خرید سربازی تهیه نمایند،پیشنهاد بهتر میتواند این باشد که اگر فردی (سربازی) دوره خدمت خود را انجام داده و اطمینان از یافتن شغل بعد از اتمام سربازینداشته باشد و مایل باشد با حقوق توافقی (حداقل معادل حد اقل حقوق کارمندی و حداکثر که به وسیله نظام وظیفه مشخص میشود) یک یا دو دوره دیگر خدمت نماید،مشمولان دیگر (البته با شرایط خاص مثلا دارای مدرک دکتری و ....)بتوانند با پرداخت هزینه کل دوره این داوطلبین ،در واقع خدمت سربازی خود را خریده و فرد آزموزش دیده دیگری به جای آنها خدمت نموده است.با این کار تا حدی مشکل اشتغال جوانان حل شده و مشکلی هم برای نظام وظیفه از بابت کمبود سرباز ایجاد نشده و هزینه آموزش نظامی نیز کاهش میابد و کارایی افراد تحصیل کرده نیز افزایش میابد. (1990559) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۵:۲۹:۲۶
دوره آموزشی 2 ماهه را برای همه مشمولین اجباری کنید و هر کس خواست بتواند با پرداخت مبلغی 22 ماهه باقیمانده را بخرد
و کسی که نخواست یا توان مالی‌اش را نداشت با حقوقی به اندازه افراد کادری این دوران را بگذراند (یعنی از بودجه خرید باقیمانده خدمت سربازی، حقوق واقعی و به اندازه افراد کادری به این سربازان بدهید)

نه مثل الان که با حقوق زیر صد هزار تومان، جوان آموزش ندیده و بی‌تجربه را میفرستند لب مرز که با تروریست‌ها و قاچاقچی‌ها بجنگه و کشته و اسیر بشه! (1990562) (alef-10)
 
داود
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۵:۳۵:۵۷
پیشنهاد خوبی است اگر اجرا شود.ضمناقبلا قانونی بود به این صورت که اگر دانشجویی به مدت 5سال خارج از کشور زندگی میکرد می توانست سربازیش را بخرد که این قانون نیزلغو گردید.اگر این قانون مجددا اجرا شود دانشجویان خارج از کشور می توانند به کشور بیایندوتبادل علمی صورت پذیرد واحتمالاماندگار هم خواهند شد. (1990580) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۵:۵۷:۱۴
دقیقا همان چیزی هستش که اکثرا اعتقاد دارند بلا خره یه عده ای هستن که واقعا نمی تونند برن سربازی اگر به اجبار هم برن همانطوری که از اسمش معلومه اجباری کار برای این مملکت نمیکنند چون اصلا راضی نیستن پس نمیشه مملکت را دستشون داد در نظر بگیرید در برخی جاها بعلت قصور همین سربازها چه ضرباتی به مردم خورده در یک درگیری هیچ سربازی دران دخالت نمیکنه تا ان درگیری خودش تمام بشه بعد اقایون قدم رنجه میکنند ومتهمین را دستگیر میکنند الان یه عده ایی میگن نه اینطور هم نیست سربازان از جانشان مایه میزارن برین از چندسرباز نظر سنجی کنید ببینید این حرف چقدر درسته در زمان جنگ به چه علتی امام دستور بسیج دادن چون ارتش توان نداشت در مقابل دشمن مقاومت کنه به علت اینکه سربازها به اجبار رفته بودن خدمت من خودم در دوران جنگ سر باز بودم 99درصد سربازها کاری میکردن تادر پادگانها باشند امکان نداشت کسی دل بخواه بره منطقه مگر ان یک درصد الان هم همین طوره 2سال وقت کسی را بگیرید که چی بعداز دوسال یه ادم بیکار بی مصرف تحویل جامعه میدیم حالا بیایم سربازی را بصورت خریدخدمت یا با دادن حقوق برای جوانان درست کنیم انهای که میتوانند مبلغی را که حوزه نظام وظیفه معین کرده را بپردازد بگیریم بدهیم انهای که نمیتونند این پول را پرداخت کنند از یک طرف انهای که رقبت ندارند را از دوساعلافی نجات دادیم از طرفی دیگرخیل بیکارانی که میخواهند سر کاربرند را مشغول کرده ایم ووقتی طرف پول بگیره وظیفه داره که بیشتر وبهتر به وظیفه اش عمل کننه در نتیجه جرم وجنایت هم کمتر میشه سرباز دیگه نمیگه واسه کی جانم را به خطر بندازم چون پول میگیره این حرف رانمیزنه اگه قصوری کرد تاوان انرا باید بپردازه شاید این بهترین کار باشد (1990646) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۶:۱۰:۲۲
کاملن موافقم.تازه اونایی که نمی تونن بخرن حقوق خوبی بهشون بدن.راه دومیم هست اوتم اینکه مدت سربازی به 1 سال کاهش پیدا کنه. (1990678) (alef-10)
 
شهاب
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۶:۱۳:۰۵
سلام
بنده کاملا موافقم
خودم درحال حاضر ترم 2 ارشد هستم و بخاطر فرار از سربازی دارم درس میخونم

این بهترین راه هست اگه بدونم همچین طرحی پیاده میشه مطمئن باشید خودم حاضرم شغل نظامی رو قبول کنم به شرطی که کار و حقوقم تضمین شده باشه و این امکان باشه تا با علاقه خودم بخش مربوطه رو انتخاب کنم با توجه به رشتم

اما وقتی از دوستان اطرافم میشنوم که کلا الاف هستند و دارند روز شماری میکنند که سربازیشون تموم بشه خوب حق بدید باید فراری باشم
به چه دلیل دوسال بعد تحصیل که بهترین فرصت برای پیدا کردن شغل هست باید از همه چی جدا بشیم و توی یک پادگان روز شماری کنیم؟؟؟

بحث مرد ساختن و سختی و ... رو هم نکنید , بابا الان سال 92 هستیم بخدا زشته این حرف رو که پسر باید بره سربازی تا مرد بشه , والا انقدر مشغله داریم الان که از خیلی پیشتر مرد شدیم
مردیی که قراره با الاف چرخیدن توی پادگان و مسخره کردن همدیگه بدست بیاد میخوام 100 سال نیاد

بحث اینکه پولدار میره میخره و بدبخت بیچاره باید بره سربازی رو هم نکنید با این پولی که هزینه میشه برای فروش بیان بهترین حقوق رو در اختیارشون بزان

یا اینکه میتونن 3ماه اموزشی رو برای همه بزارن و بقیه مدت سربازی رو بفروشن , برای مراقبت از مرز ها هم سرباز حرفه ای میخوایم نه امثال اون 5 سرباز به گروگان رفته که توی چادر با زیرشلواری خوابیدن !!!!!!! (1990690) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۸:۱۲:۱۹
من ترم 4 ارشدم بخاطر فرار از سربازی!
خیلی هم الان فکرم مشغوله که چطور یه جا دکترا قبول شم که سربازی نرم. (1991004) (alef-6)
 
شهرام مهتاب
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۶:۲۱:۳۴
خدا کند فروش خدمت سربازی ازسرگرفته شود فردی 37سال سن دارد با4تابچه به چه درد سربازی میخورد (1990717) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۸:۵۱:۱۱
الان داشتن یک بچه هم در حکم سربازی در منطقه عملیاتی با چند ماه اضافه خدمته ، چهارتا که دیگه باید صددرصد معافی بخوره !! (1991089) (alef-6)
 
بینا
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۶:۲۴:۳۲
از همه مهمتر اینکه این جوانان به فکر ازدواج افتاده و به ازدیاد جمعیت کمک نموده و همچنین به عرصه و کار در جامعه باز می گردند. (1990725) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۶:۳۱:۴۷
بسیار موافقم پیشنهاد خیلی خوبی است اگر گوش شنوا باشد (1990752) (alef-10)
 
خان
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۶:۴۵:۱۷
يه جوري ميگخ 15 ميليون...
15 ميليونم كجا بود (1990794) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۰:۵۴:۴۷
انوقت حقوق خوب میگری میری سربازی اینجوری هم کار داری هم خدمت انجام دادی (1991312) (alef-6)
 
ابوالفضل
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۶:۴۷:۲۱
ما اصلا دلیل بر اجبار رفتن به سربازی رو نفهمیدیم
همه ناراضین اصلا وقت ادم تلف میشه اقدامی کنید لطفا!! (1990799) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۶:۵۰:۱۶
۴۵ هزار میلیارد تومان بدست حقوق بدن به سرباز دیگه هیچ کس از سربازی فرار نمی کنه ! (1990807) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۶:۵۰:۲۰
اینکه فرمودید افراد با نفوذ و با درآمد بالاتر جامعه مشکل سربازی فرزندان خود را به هر نحوی حل کرده اند کاملا درست است و من این را به عینه در اطرافم زیاد دیده ام واقعیت این است که این افراد ابتدا تمام سعی شان این است که به هر نحو ممکن به سربازی نروند و معاف شوند و اگر با هزار عذر و بهانه و پارتی نتوانستند معاف شوند سپس به دنبال خدمت آسانتر و نزدیک تر به محل زندگی شان هستند که این را حتما می توانند حتی فرزند یکی از آشنایان ابتدا برای خدمت به زاهدان اعزام شد ولی یم هفته هم نکشید که پدرش انتقالی اش را به تهران گرفت.
اما راه حل پیشنهادی کاملا منطقی است و در پاسخ کسانی که می گویند حق افراد ضعیف تر و کم درآمد تر ضایع می شود باید گفت که همین مبلغی که خرج اشتغال زایی می شود (1990808) (alef-10)
 
ایرج
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۶:۵۷:۱۰
کاملا موافقم! (1990824) (alef-10)
 
ازاد
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۷:۰۱:۵۳
چنانچه نظر شما اعمال شود مانند دوره قبل که خریداری میشد سربازخانها را ا بی پولها مستضعفین و اذاره کنند بچه پولذ
ارها به ریش همه بخندند (1990838) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۷:۳۷:۰۴
من تا حالا ندیدم بچه پول دار به سربازی برود
از بچه ها کسی دیده؟
معمولا بچه پول دار ها می روند خارج بعد از چند سال اقامت هم معاف می شوند
اکثر سربازان غایب از قشر فقیر جامعه هستند برای همین محرومیت تحمل می کنند (1990912) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۷:۱۹:۱۵
با فروش سربازی لباس مقدس سربازی تبدیل به لباس فقر میشود. سربازی 24 ماهه برای هر جوانی لازمه سربازی باعث رشد استعداد های فرد میشود.
در ضمن اقدام دولت در جهت فروش سربازی کاملا غیر اخلاقی و نوعی تبعیضه (1990870) (alef-6)
 
نگران
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۷:۲۰:۵۲
با نگاهی گذرا به اطرافیان توانمند مالی و با نفوذ های جامعه متوجه میشویم که استفاده از سرمایه و رانتهای قدرت و رفاقت ، فرزندان آنها را از سربازی معاف کرده است.
لازم است تا دوستان ملت، آمار فرزندان زورمندان مالی و سیاسی و قدرتمندان جامعه را درآورند که چه تعداد بحاطر سربازی به خارج رفته و چه تعداد به روشهای مختلف معاف شده اند.
با توجه به آنچه ما میبینیم، مطمئن باشید که درصد کمی از آنها به سربازی میروند.
حال که این روش اجتناب ناپذیر است ، بنا به پیشنهاد مفاله فوق، دولت اصلاحاتی درست انجام بدهد. این پیشنهاد قابل فکر کردن است. ولی آیا این مبلغ برای خانواده های معمولی قابل پرداخت است.؟ چنانچه دولت تدارک وام خرید سربازی را در این مورد ببیند ، شاید بسیاری که نمیتوانند سربازی بروند با دریافت وام، هزینه سربازی خود را پرداخت کنند تا به روش فوق هزینه شود. (1990876) (alef-6)
 
یک سرباز غایب
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۷:۳۳:۱۸
من یک سرباز غایبم 36 سال سن دارم 17 سال محرومیت اجتماعی کشیدم. اشتباهی هم کردم یا جرمی مرتکب شده ام تقاص آن را هم پس داده ام. الان هم خودم تو بدبختی هستم همچین سرمایه ای هم ندارم. بنده خودم نمی توانم بخرم باز می گفتن یک و نیم میلیون شاید می تونستم فکر کنم بهش ، ولی 15 میلیون ندارم داشتم کلی از مشکلاتم حل می کردم. معافیت هم نمی خواستم.
خرج خانواده به سختی در می آورم تا برسد 15 میلیون بدهم به کارت معافیت آن هم در 36 سالگی (1990899) (alef-6)
 
بیگدلی
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۷:۳۵:۳۳
درحال حاضر عده زیادی از جوانان بیکار هستند ودنبال کار با حداقل حقوق وحاضرند با دریافت حقوق در نیروهای نظامی و انتظامی خدمت کنند ، از محل در آمد فروش خدمت سربازی به پولدارهایی که انگیزه خدمت ندارند میشود حقوق آنان را تامین کرد وبرای آنان شغل آبرومند ی ایجاد کرد ومشکل بی کاری عده زیادی را حل کرد . (1990908) (alef-6)
 
امیر
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۷:۳۶:۱۷
حدودا ۵۵هزار نفر دانشجوی ایرانی در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند. از این تعداد ۴۰٪ دکترا، ۴۰٪ فوق لیسانس و ۲۰٪ لیسانس تحصیل می کنند. از این تعداد ۶۵٪ پسر هستند. هزینه تحصیل هر جوان ایرانی تا مقطع دکترا یک میلیون دلار هست. بیاین فرض کنیم ۵۰٪ پسرها با وثیقه ۵۰۰۰ دلاری خارج شده باشند و نصف اینها تصمیم به بازگشت نگیرند. اینطوری دولت ۴.۵ میلیون دلار از طریق وثیقه صاحب میشه. اما در عین حال 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری ۱۸ تا ۳۰ ساله اش به باد میره. این جدا از پتانیسل ارزشی هست که این افراد در صورت برگشت برای مملکت دارند.

خوشبختانه جدیدا، تردد مشولان به کشور برای ۲ بار در سال آزاد شده. اما واقعا ضرورت داره که نگاهی بسیار کارشناسانه به مساله سربازی حرفه ای و استفاده از این نیروی عظیم در کشور ما بشه.
منابع: خبرگزاری مهر و روزنامه انتخاب (آنلاین) (1990909) (alef-6)
 
سینا
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۷:۴۳:۰۷
15 میلیون چه خبره ؟؟؟ 3 سال بیام خدمت 15 میلیون حقوق میدن مگه ؟

نمیخواین بفروشین با قیمت بالا منت نذارید سر ادم !!!

برده گبر نیاوردید که ! (1990927) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۷:۴۵:۴۱
پیشنهاد من اینه که این پول را بگیرید و به آن هایی که سربازی می روند بدهید!
دولت در 2 سال روی پول کار کند و همان 15 میلیون تومان را با کارت پایان خدمت بدهد. (1990931) (alef-6)
 
موافق
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۸:۲۵:۰۷
چرا از تجربیات دیگر کشورها استفاده نمیکنیم ؟ چرا باید همیشه درگیری وگرفتاری برای خودمون درست کنیم؟ (1991035) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۸:۳۰:۰۰
قانون نظام وظيفه يك قانون بشري است و قابل تغيير است. بنابراين بايد اول هدف از وضع اين قانون روشن شود و بعدا بررسي شود كه براي رسيدن به اهداف اين قانون، آيا راه بهتري هم هست يا نه.
مشكلي كه ما با سربازي داريم اين است كه هدف از سربازي مشخص نيست. مثلا اگر هدف دفاع از كشور است، با همان هزينه آموزش سربازاني كه فقط 2 سال خدمت مي كنند، مي توان نيروهاي حرفه اي را آموزش داد كه 30 سال خدمت مي كنند و 15 برابر صرفه جويي كرد.
اگر هدف صرفه جويي در پرداخت حقوق است، مي توان با بالا بردن بهره وري نيروهاي حرفه اي، با تعداد كمتري نيرو، كار نيروي كار بيشتري را انجام داد. همچنين با مكانيزه كردن هم مي توان هزينه ها را پايين آورد. مثلا مي توان در مرزها به جاي نيروي انساني، از دوربين براي نگهباني استفاده كرد. كه براي كنترل 5 نقطه، يك نفر هم كافي باشد.
بنابراين مي توان مشكل سربازي را حل كرد، اگر هدف از آن مشخص باشد. اما تا زماني كه لباس مقدس بر يك قانون بشري مي پوشانيم و اجازه حرف زدن و فكر كردن درباره آن را به خودمان نمي دهيم، وضع به شكل فعلي ادامه پيدا خواهد كرد. (1991043) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۰۷:۵۸:۱۱
دوست عزیز هدف از سربازی داشتن برده هایی است که کارهایی که کادری ها دوست نداردند انجام بدهند را انجام بدهند و این مشکل تنها راه حلش سربازی است . نگهبانی ها ، چای آوردن ، دستشویی شستن ، واکس زدن ، رانندگی ، خرید و ... خلاصه یک نوکر بی جیره و مواجب پس راه حل دیگه ای نداره غیر همین سربازی (1991919) (alef-10)
 
سرباز
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۸:۳۴:۰۹
بهتره به گوش افرادی که واسه مدت سربازی تصمیم میگیرن عرض کنم با حقوق 60 هزار تومان نمیشه زندگی کرد ما رو پیش خانوادمون خجالت زده کردن (1991057) (alef-6)
 
مهدی
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۸:۵۷:۰۳
بعضی از دوستان می فرمایند که اگر سربازی پولی بشه فقط فرزندان فقرا باید برن و متمولان می تونن راحت بخرن.
یا دوستی فرمودن که مگه قانون رو می شه خرید.

عرض بنده اینه که در بعضی مجازاتها، مثلا راننده خاطی تصادف کرده ای که از صحنه جرم فرار کرده، باید مدت معینی بره زندان. ولی می تونه همون رو بخره. بابت هر روز مبلغی که در قانون معین شده می پردازه.

اگه به این مورد نگاه کنید فقط متمولین می تونن بخرن. بقیه که ندارن باید برن زندان. پس چرا در این مورد کسی صداش در نمی آد؟ (1991098) (alef-6)
 
مهدی
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۸:۵۹:۳۵
سؤال اساسی بنده اینه:

اصلا سربازی خوب، برای همه وطن دوستان لازم، باعث مرد شدن پسرها می شه، به نیروهای مسلح که حافظ امنیت مملکت هستن کمک می کنه، و هزار دلیل دیگه.

سؤال:
چرا روحانیون معاف می شن؟
این قشر وطن پرست نیستن؟ لازم نیست مرد بشن؟ نمی تونن به نیروهای مسلح در برقراری امنیت در کشور کمک کنن؟
(1991102) (alef-6)
 
پیمان حبیبی
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۹:۲۰:۱۶
کاملا مخالفم !
این به معنی 2 سال پیش افتادن قشر ثروتمند از قشر ندار جامعه است
اگر سربازی بد است و تلف کننده عمر پس برای همه باید لغو شود.
نه به این دلیل که قشر ثروتمند با پول و پارتی از آن شانه خالی می کند بیاییم و این تبعیض را قانونی کنیم. (1991134) (alef-6)
 
آیدین
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۹:۳۶:۲۲
پیشنهاد خوبیه فقط یادتون هست قبل از افزایش جریمه های رانندگی مثل شما دقیق حساب کردند که هر سال 100 میلیلرد دلاری درآمد داره که صرف توسعه راهها و جاده ها بهبود کیفیت حمل و نقل عمومی توسعه پارکینگهاای طبقاتی و ... میشه و هم تخلفات کم میشه
خلاصه جریمه ها زیاد شد و درامد دولت هم زیاد اما از توسعه و رفاه ملت خبری نشد
برادر من یه جمله 3 کلمه ای معروف هست که میگه
اینجا ایران هست ! (1991156) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۹:۳۹:۳۳
بسیار روش پسندیدهای است چون سربازی بصورت یک شغل در میاید که حقوق ان از محل افرادی که میتوانند متناسب با توانای خود در امد داشته باشند تامین شود وهیچ بار مالی به دولت نیز تحمیل نمی شود (1991158) (alef-6)
 
منصور
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۹:۴۴:۴۰
اگر قانون درست تعریف شود سرباز حرفهای قوی بسیار بهتر از این است که هر جوان خام درگیر گرفتاریهای سربازی شود آموزشهای توام با نقص نمی تواند سرباز قوی تربیت کند ضمنا چه اشکال دارد کسانیکه وضع مناسب مالی دارن با صرف وقت در سایر موقعیتهای اجتماعی واستفاده بهینه از عمر هزینه سربازان حرفهای را میدهند نباید با تعصب پولدارن بودن یا پولدارن نبودن با این موضوع مهم بر خوردکرد (1991171) (alef-6)
 
محسن
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۹:۵۰:۴۵
قبل از انقلاب مازاد بر نیاز سرباز معاف میشدند ولی بعد از انقلاب این روش اجرا نشد
پیشنهاد میکنم برای اینکه جوان ها از بلاتکلیفی در بیان و عدالت هم اجرا بشه قانونی وضع بشه هر کس نمی خواهد سر بازی بره بجای خودش یک نفر سرباز استخدام کنه اینطوری هم مشکل بیکاری حل میشه هم عدالت اجرا میشه. (1991181) (alef-6)
 
امید
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۰:۲۱:۴۷
15 میلیون!!! آقا کوتاه بیا...مردم واسه سبد کالای 80 هزار تومنی داشتن هم دیگه رو میکشتن حالا 15 میلیون از کجا بیارن واسه سربازشون؟! اینطور فقط به نفع افراد ثروتمند کشوره...من یه رفیق دارم که مدیر عامل یه شرکت برج سازیه و خدمت نرفته این آقا 15 میلیون رو هوا میده اونوقت من بدبخت که پدرم کارمند آموزش و پرورشه باید برم 2 سال الاف بشم.واقعا عدالت اینه؟!
نداشته باشی همش باید تو سری خور باشی...خدایا به حق فاطمه زهرا از اینا نگذر.... (1991242) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۰۴:۴۲:۰۶
فکر میکنی الان بچه این آقای برج ساز می ره سربازی ؟! دو روز دیگه پذیرش میگیره با پول باباش یه دانشگاه خارجی، وثیقه میزاره و برای همیشه میره ! عزیز من، سربازی فقط برای فقراست. (1993993) (alef-15)
 
nader
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۰:۳۶:۱۹
بهترین طرح است ولی روی مبلغش کار شود وبه اندازه رگ خون گرفته شود حتی درمواردی از برخی ها پول اخذ نشود واز برخی دیگر که میلیارد برایش پول خرد است میلیاردی دریافت شود (1991277) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۰:۴۱:۳۴
من هم موافقم سربازی عمر انسان راهدر می دهدواقعا باید یک فکری کنند الان خیلی از خانوداه در گیر این مسله هستند (1991286) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۰:۴۴:۱۶
فکر میکنین چند درصد این 3 میلیون نفر وسعشون میرسه که 15 میلیون پول بدن؟
این سربازی هم مثل بختک افتاده روی سرنوشت جوونای بدبخت ایرانی. (1991293) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۱۹:۳۹:۱۸
وام سربازی بدهند (1995127) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۱:۵۹:۲۶
البته برای کسانی که توانایی مالی کافی ندارند هم قسطی بشه. (1991441) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۲:۰۰:۱۴
الان دارن اینکارو مکنن با بیست وپنج میلیون منتها به جیب دلالها میره (1991442) (alef-6)
 
کاتب
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۲:۰۳:۲۰
من خودم خدمت رفتم با سختی هم خدمت کردم ولی اگه آدم منطقی و خارج از حب و بغض نظر بده باید گفت که فروش خدمت هم کمک به وضعیت اقتصادی دولت کرده و در واقع به نوعی بخشی از مالیاتی است که خیلی از آقایان از زیر آن
فرار میکنند واز طرفی کمک به ازدواج و افزایش جمعیت و کاهش بیکاری و کاهش جرایم فرار های غیر قانونی از کشور و محاسن دیگر که بیشتر باید به اطلاع مردم عزیز نیز برسد خلاصه اینکه مزیت های آن از ضررش افزون تر است. (1991450) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۲:۱۳:۴۹
اگرمدت خدمت سربازی یکسال باشد قسمت عمده ای ازاین مشکل کم
می شود.مبلغ پیشنهادی برای خریدخدمت سربازی بسیارزیادبنظرمی رسد
این مبلغ نبایدبرای همه یکسان باشدچراکه این یک تبعیض آشکاراست وبه
فاصله های داراونداربیشتردامن می زند. ازتجربیات سایرکشورها بهره گیریم
وجوانان میهنمان رااینهمه درتنگناهاتنهانگذاریم
به این بیندیشیم که جوان مادغدغه ی سربازی راداشته باشد یابه بیکار
ماندنش بیندیشدودرمیان انبوه گرفتاریها چگونه به تشکیل خانواده بیندیشد
بایدبدانیم باقوانین سخت ویک بعدی انگیزه وامیدراازجوان کشورمان می گیریم
به طوری که دیگرعمرخودراسرمایه ای گرانبهانمی داندیعنی ازعمرخودفرار
می کندوبه نوعی به هربیراهه ای پناه می بردجزحقتقت زندگی.
امیدواریم راه حل مناسب اجراشود. (1991490) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۲:۱۴:۴۶
من با 36 سال سن 18 سال بد بختی و محرومیت کشیدم.زندگی 4 نفر دیگه به من وابسته است.هر روز تو سایت و روزنامه اعلام میکنن که غایبارو بازداشت میکنن.هر جرمی مرتکب شده بودم تا حالا تمام شده بود.هر کاری بکنن بهتر از وضعیت فعلیه.دیگه تحمل این وضعیتو ندارم. (1991492) (alef-6)
 
یک سرباز در مرز
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۲:۳۳:۴۱
سربازی یا باید برای همه باشد یا برای هیچکس (1991546) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۳:۱۹:۳۳
با سلام
كاملا موافقم ،ضمنا هر كس هم دا وطلب سربازي ميشود حقوق خوبي بدهند،مثلا يك تا يكو نيم ميليون،به هر حال خريد سربازي كلي راه گشا است،لطفا زمان را از دست ندهيد زودتر إجرائي كنيد،تا خيال خانواده ها راحت شود،ملت كه كلي. دغدغه فكري دارند حد اقل فكر سربازي را از خانواده ها برداريد (1991646) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۲۳:۳۰:۲۹
خوبه رومبلغش بایدکارشناسی بشه (1991668) (alef-10)
 
یه بدبخت
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۰۰:۰۱:۰۰
حذف اجباری باید انجام بشه تا وضع از این بدتر نشده,چرا بابتش باید مردم هزینه کنن? یکی به داد مملکت برسه جوانی که ۲ سال برسه خدمت تمام دانشی رو که آموخته فراموش می کنه!این به نفع مملکت??? (1991720) (alef-6)
 
سعيد
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۰۰:۰۸:۳۲
أمريكاييها يك مثال راجع ما ايراني ها دارند و مى گويند : قربون فكر اخر ايرونى ها.
اين مثال براى همه كارهاى ما مصداق داره
جوانان را از بلا تكليفى نجات دهيد و اينقدر عذابشان ندهيد (1991726) (alef-6)
 
حميد
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۰۰:۰۹:۱۷
سلام واقعا عاليه اينطوري همه از راه قانوني ميخرن نه زير ميزي دادن.كاش اين مطلبو مسوولين بخونند (1991728) (alef-6)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۰۱:۳۹:۰۲
اون متاهل بالای 30 سال که بچه و هزار گرفتاری و بدبختی داره اگر 15 میلیون پول بیکار داشت که تا الان لباس خدمت به تن کرده بود .مگه حقوق طرف چقدر هست ؟15 میلیون با 2 سال خدمت و نابودی زندگی یک متاهل چه تفاوتی دارد؟اگر قرار به فروش باشد باید مثل گذشته فیمت با توجه به میران تحصیلات تعین شود. (1991789) (alef-10)
 
آرش
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۰۶:۰۵:۳۹
اینا تازه یادشون افتاده خدمتو زیادتر کنن بیش از 24 ماه !!! چرا اخه؟! بابا من 28 سالمه پی کی زندگی کنم آخههههه ؟! خسته شدم انقد کسی به حرف ما جونا گوش نمکنه . فقط شعار الکی (1991835) (alef-10)
 
کاظمی
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۰۷:۰۳:۲۶
با اهداء سلام به همه عزیزان
الان مدتی است بخاظر فرزندم که دانشجو و درسش روبه اتمام است موضوع سربازی را پیگیری می کنم
همه از این وضعیت ناراضی هستند(چه کسانی که خدمت رفته اند و یا میخواهند بروند) پس باید فکری بحال سه میلیون خانواده که متوسط می شود یک هفتم کل جامعه اندیشه شود.

طرح فوق را نمی دانم چه کسی مطرح نموده ولکین بسیار پسندیده است .

بعد از روشن شدن وضعیت نظام وظیفه ، جوانان می توانند گزینه های مختلف شغلی ؛ تغییر رشته تحصیلی ؛ ازدواح و .... داشته باشند.
طرح بسیار مناسبی است. هم دولت بحق قانونی خودش می رسد و هم جوانان محدود نمیشوند به یک انتخاب آنهم رفتن به سربازی (هرکس دوست داشت میرود و هرکس دوست داشت می رود )
با تشکر و آروزی موفقیت (1991854) (alef-10)
 
مريخ
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۰۹:۱۱:۵۸
جواني كه متولد سال 1368 است و يك پدر معتاد دارد و خواهري كه متولد 1361 مي باشد و داراي بيماري ام اس است و مستأجير هم هستند و او با اين سن كم بايد هم كرايه خانه بدهد و هم از خواهر مريضش مواظبت كند و او را از چهار طبقه پايين بياورد تا به بيمارستان و يا فيزيوتراپي برساند. و اين بيمار هراز چندگاهي دچار حمله مي شود كه لازم است به او كورتون تزريق شود. چگونه مي تواند خانواده را رها و دو سال به سربازي برود. چه كسي از خانواده او حمايت مي كند؟ او چگونه مي تواند هزينه 15 ميليون توماني براي خريد سربازي خود را بپردازد؟ او بايد چه كند؟ نه مي تواند با تحصيلات ديپلم خود در يك شركت مشغول به كار شود و بايد با ماشين مسافركشي كند و نه مي تواند به فكر ازدواج باشد، او چه كند؟ (1991986) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۰۹:۲۹:۰۸
آقا جون شما کارمندو افسر استخدام می کنید حقوق میلیونی بهش می دید که دور شکمش هر ماه چند سانت افزایش پیدا کنه اونوقت جوون بیچاره رو با هرمقدار تحصیلات می فرستید لب مرز گوشت دم توپش می کنید بدون اندکی حقوق و مزایا مگه مغز خر خوردن برن سربازی زورکی و بی مزدومواجه !!؟ (1992005) (alef-6)
 
وسى
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۰۹:۵۸:۱۹
نظر خوبيه ک پولي باشه
پول رچ هم کار کنن باهاش و حقوق سربازان عادى را بالا ببرند ک بعضيا ک ميگن فقرا ميرن خدمت اگه حقوق بالا باشه فقير ب جاي بيکارى چرا خدمت نره?
الان هيچ پول دارى خدمت نميره هر جور شده معافيت پزشکى ميگيره اگه معافيت پولي هم نباشه

خب وقتى پول دار ها همه پول و رشوه ميدن برا معافى پزشکى چرا اين پول گير نظام وظيفه نياد که خرج سربازاي ديگه يا خودش بکنه و رشوه بگيرا هي ثروت اندوزي کنند با کار خلاف قانون (1992048) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۱۱:۰۹:۴۹
من حاضرم ۱۵۰ میلیون بدم اما سربازی نرم. با زن و بچه که نمیشه رفت سربازی!!! (1992156) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۱۱:۲۰:۴۵
اون اقايي كه پيشنهاد چهل ميليون مى ده حتما از همين قماش دزدانه همچين مى گن چهل ميليون پانزده ميليون همين پانزده ميليون حقوق يك بازنشسته در يد سال است يعنى فقط پولدارها. كه در شور ما هم اغلب مى دانيم چه كسانى هستند (1992186) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۱۱:۳۱:۰۰
فعلا كه مردم بايد جور بدبختيهاى به ارث رسيده به دولت را بكشند اىن هم راهيست منطقى اما بايد مبلغ ان كمتر باشد تا همه اقشار در صورت خواست از ان استفاده كند (1992205) (alef-6)
 
امیرعلی
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۱۲:۳۰:۴۶
به نظر من نباید یک بعدی نگاه کرد و بگیم یا این طرح یا اون طرح.
این طرح هم خوبه، طرح های دیگری هم کنار این طرح می تونن مفید باشد.
منظور اینه، جوان ها همه سرمایه دارند. یکی پول، یکی خلاقیت و فکر، یکی توانایی کارآفرینی و ...
پس بهتره مسئولین به تمام سرمایه های جوان ها توجه کنند و از اونها در جهت پیشرفت کشور استفاده کنند. اگر کسی پول داره بتونه سربازی رو بخره و به کسی که علاقه به سربازی رفتن داره حقوق مناسبی که بتونه واقعا با اون زندگی کنه پرداخت بشه. از طرفی مابقی پول صرف هزینه برای اجرای هر چه زودتر طرح سربازی حرفه ای بشه.
یا مثلا کسی که کارآفرین هست و به راحتی می تونه دست 10 نفر رو برای کار بگیره چرا باید بره سربازی؟ ایا اینجوری هدر دادن نه یک سرمایه بلکه 11 سرمایه نیست؟
و هر کس دیگه با هر سرمایه ای.
البته این رو هم بگم که استفاده از هیچ کدام از سرمایه ها نباید محدود به کاربرد در نیروهای مسلح و امثال آن شود،تا باز هم شاهد به هدر رفتن و محدود شدن این سرمایه نباشیم. مثلا فرد کارآفرین باید بتونه در شرکت خصوصی خودش این کار ها رو انجام بده و به رشد خودش و خانواده و کشورش کشور که خواسته همه جوان هاست کمک کنه. (1992331) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۱۲:۳۲:۲۳
پسرک دبیرستانی ناگهان وارد دنیای هزار رنگ پادگان می شود و تمامی رشته های نظام تعلیم و تربیت پنبه می شود.
بجای عبارتهای فروش سربازی بهتر است از "مالیات بر امنیت" استفاده شود.
برای دارندگان کارت هم بهتر است امتیازهای اجتماعی بر قرار کنیم. (1992335) (alef-6)
 
ﻋﻠﯽ
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۱۴:۲۷:۴۹
ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺧﻮﺑﯽ ﺍﺳﺖ.
ﻭﻟﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺳﺘﻄﺎﻋﺖ ﻣﺎﻟﯽ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻣﻮﻓﻖ ﺩﻧﯿﺎ ﺳﺮﺑﺎﺯﯼ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ ﺭﺍ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮ ﺷﻮﺩ . ﺩﺭ ﻫﺮ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻮﺍﺯﯼ ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩﻫﺎﯼ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﺧﺮﯾﺪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻗﯿﻤﺖ ﺑﻪ ﻧﻔﻊ ﻫﻤﻪ ﺍﺳﺖ ﺣﺘﯽ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺨﺮﻧﺪ ﻭ ﻫﯿﭻ ﺗﻨﺎﻗﻀﯽ ﻫﻢ ﭘﺪﯾﺪ ﻧﻤﯽ ﺍﻭﺭﺩ.
ﺍﻣﺎ ﺍﻣﯿﺪ ﺍﺳﺖ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺟﺎﻣﻌﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﮐﺸﻮﺭ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﭘﺮ ﺍﺭﺯﺵ ﮐﻪ ﻫﻢ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺑﻪ ﺑﻄﺎﻟﺖ ﺻﺮﻑ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪ ﮔﺮﺩﺩ . (1992697) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۲۱:۵۹:۵۴
این یعنی کالایی شدن و پولی شدن همه چیز. یعنی آرمان غایی نئولیبرالهای وطنی. یعنی تبعیض. (1993629) (alef-6)
 
فاطمه
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۲۳:۳۷:۰۴
باسلام لطفا خواهش می کنیم که قانون 35سال به بالارامعاف وخانواده ها راازاین وضعیت بلاتکلیف نجات دهند (1993833) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۰۰:۲۹:۳۳
با سلام
شما را به خدا قانون تك فرزندي را چرا عوض كرديد،به جاي اينكه كمك كنيد جوانها زودتر ازدواج كنند و سامان بگيرند چرا كارهاً را هر روز سخرت ميكنيد،سربازي را بفروشند و قانون بگذارند كساني كه به سربازي بيايد ماهي ١/٥ ميليون تؤمان حقوق ميگيرند،بعد ببينيم كه دولت إعلامية ميدهد،كافي است نميايد،كمك كنيد جوانان را،خدا خوش مياد (1993917) (alef-10)
 
زهرا محبي
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۰۰:۳۵:۰۵
با سلام
من خودم يك پسر تحصيل كرده دارم شما را به خدا زودتر بفروشيد،كساني هم كه پول ندارند حقوق خوب بدهيد،ببينيم جوانان بيكار دسته دسته ميايد،چرا پول اين ملت را به خودشان روا نداريد (1993924) (alef-10)
 
سودابه
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۰۰:۵۱:۳۸
با سلام
شما دست اندركاران را به دينيتان قسم ميدهيم،هر چه زودتر اينكار را إجرائي كنند تا جوانها سامان بگيرند،يك سري از ترس سربازي خارج از كشور رفتند برگردند،براي سربازها هم حقوق زيادي بگذارند تا جوانان راغب شوند بيايد خدمت كنندشما مانند ٥٠ سال پيش ميخوانيد حقوق بدهيد،الان كه بي كاري بيداد ميكند و به خدا قسم اگر حقوق بالأيي بدهيد فوج فوج جوان هاي خوبمان كه الهي من برايشان بميرم كه ارزوي همه چيز به دل دارند ميايند،كمك كنيد تا جوانان سامان بگيرند، و تشكيل خانواده بدهند،فكر سربازي واقعا أعصاب همه خانواده ها را خراب كرده است،اين پدر و مادر و بچه هاي نجيب را كمك كنيد،خداوند هم شما را در مملكت داري ياري ميكند امين، (1993938) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۱۳:۴۹:۴۶
باسلام واحترام به سلایق ، به نظر من باید فروش سربازی مجاز ودر عوض از محل درآمد حاصل از آن به افرادی که به خدمت مقدس سربازی میروند متناسب با مدرک تحصیلی و شرایط جامعه حقوق متناسب پرداخت شود . (1994493) (alef-6)
 
نادعلی
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۱۴:۵۱:۵۹
چنانچه این پیشنهاد به درستی اجراءشود خیلی خوب است یعنی سربازی حرفه ای شود و افرادی که داوطلبانه به سربازی می روند از حقوق و مزایای مکفی برخوردار شوند و افرادی که نمی خواهند به سربازی بروند با پرداخت وجه ،هزینه گروه اول را تامین کنند.اما اگر قرار باشد به آنهای که از سر نداری به سربازی می روند حقوق و مزایای مکفی پرداخت نشود و از آن طرف سربازی قابل خرید و فروش باشد بی عدالتی اتفاق خواهد افتاد. روش قبلی که مدتی در کشور اجراءشد روش خوبی نبود که جمع شد . منظور تجربه گذشته است . (1994619) (alef-6)
 
مهدي
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۱۵:۰۹:۲۱
با سلام
به خدا قسم ما خانواده ها كلي گرفتاري داريم حالا هم فكر سربازي رفتن فرزندانمان أضافه شده است، براي اولين بار كاري انقلابي كنيد،يك سري را بفروشيد، وپول ان را به يك سري كه ميخواهد خدمت كنند بدهيد تا همه سر انجام بگيرند، ما ملت هم شما دولت مرد ان را دعا ميكنيم، بالاخره در اين روزهاي پاي أني سال ما را خوشحال كنيد،تا با روحيه مضاعف به استقبال سال جديد برويم، (1994659) (alef-6)
 
بابك
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۱۵:۱۴:۱۲
با سلام
من پسرم هنوز خيلي تا سرباز بشود ما نده ولي واقعا از اينكه در فأميل و هم كاران پدر و مادرها را نگران سربازي بچه ها ميبينم غصه ميخورم،چرا گره اي كه به اين اساني باز ميشود هر روز كورتر ميكنيم،واقعا پيشنهاد خواهرمان سودابه خانم پيشنهاد. خوبي است به اطلاع مسيولين برسانيد،أجرتان با خداوند مهربان، (1994668) (alef-6)
 
افرا
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۱۸:۳۴:۵۵
با سلام.در بیانات رهبر معظم راجع به مقاومت اقتصادی تاکید شده که در پیشبرد چارچوب مقاومت اقتصادی اگر قرار است قانونی حذف بشود و اگر قرار است قانون وضع بشود یعنی استفاده از منابع راکد 3 میلیون سرباز غایب که راکد در بستر خواب بجای گرداندن چرخهای اقتصادی بسر میبرند.آیا وقتش فرا نرسیده که با معافیت سنی این قشر موافقت به عمل آید هم با صدور و ترخیص و خاتمه خدمت آنان (حق الزحمه صدور کارت معافیت)منبع مالی به دریای اقتصادیمان تزریق میگردد وهم این قشر نا کار آمد با کسب مچوز قانونی کار به قشر کار آمد اقثصادی جامعه مبدل میگردد.مقاومت اقتصادی یعنی سهیم کردن بالقوه آهاد جامعه.من بعنوان قشر جز جامعه این پیشنهاد را به معظم له دارم حتما به خدمت ایشان برسانید. (1995011) (alef-6)
 
جواد
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۲۱:۳۲:۵۲
باتشکر ازاین پیشنهاد/بایدبدانیم وقبول کنیم که سربازی حرفه ای درکل دنیامرسوم است به نظرم فکرمیکنم باکارکارشناسی خلیی بهتربه نتیجه خواهیم رسید پیشنهادمیکنم حداقل درمورد عزیزان تحصیل کرده بالاتر از کارشناسی ارشد حداقل چاره ای بیاندیشید......... (1995294) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۲۱:۴۳:۲۲
موافقم متشکر ازاین پشنهاد .حداقل درمورد افراد تحصیل کرده کارشناسی ارشد وبالاتر اقدام شود چون بنظرم خیلی اقدامات مثبتی است موفق باشید (1995323) (alef-6)
 
علي مرادي
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۲۱:۴۵:۰۴
با سلام
والاه پيشنهاد خوبي است سربازي را بفروشيد واز پول نفت ملت به بچه ها حقوق مناسب بدهيد،چون جوانان حقوق كافي داشته باشند ازدواج هم ميكنند و مشگل فساد هم تا اندازه اي حل ميشود و گر وهي از دختر ان ازدواج ميكنند ، و بچه دار ميشوند شما با فروش خدمت سربازي به چند هدف مهم دست پيدا ميكنيد،اول انهايي كه سربازي را ميخرند دنبال كار و تشكيل خانواده ميروند،دوم انهايي كه سربازي ميروند حقوق خوب ميگيرند تشكيل خانواده ميدهند،سوم همه اينها صاحب اولاد ميشوند و فرمان رهبري در مورد ازدياد جمعييت أجرا ميشود،چهارم تا حدودي مشگل بيكاري بر طرف ميشودپنجم فساد اجتماعي هم بهتر ميشودً،ششم أعصاب پدر و مادرها راحت ميشود،و هفتم اينكه نشاط را در جامعه ميبينيد،شما را به خدا قسم به عرا يضم توجه كنيد و كارشناسي كنيد،پس زودتر تصميم بگيريد يا حق، (1995327) (alef-6)
 
صادق محمدي
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۲۱:۴۸:۳۳
با سلام
با تشكر فراوان از پيشنهاد كننده اين نظر خواهي
خدا أجداد نآن را هم بيامرزد،اينكار را زودتر انجام دهيد صد در صد موفق ميشويد و سه ميليوني كه از سربازي فراري هستند سامان ميگيرند،به اميد خدا، (1995340) (alef-6)