نظر منتشر شده
۴۶۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 260999
به همراه جدول قیمت ها؛
خرید خدمت سربازی برای غایبان آزاد شد
بخش اجتماعی الف، 3 اسفند 93
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور را ادامه دادند.

وکلای ملت در بند "ط" تبصره ۱۶ ماده واحده، به دولت اجازه دادند تا تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف کند.

تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف ۱۵۰۱۲۸ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود.
میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه به‌شرح جدول ذیل می‌باشد:

مدرک تحصیلی

پایه ریالی جریمه مشمولین غایب

زیر دیپلم

100.000.000 ریال

دیپلم

150.000.000 ریال

فوق‌دیپلم

200.000.000 ریال

لیسانس

250.000.000 ریال

فوق‌لیسانس

300.000.000 ریال

دکترای غیرپزشکی

350.000.000 ریال

دکترای پزشکی

400.000.000 ریال

پزشکان متخصص و بالاتر

500.000.000 ریال


بهارستان‌نشینان همچنین مقرر کردند به‌ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال ده‌درصد (۱۰%) به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه، یک سال محسوب می‌شود.

نمایندگان مجلس مصوب کردند برای مشمولان متأهل پنج درصد (۵%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند پنج درصد (۵%) از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۲:۴۱
خدايا شكرت ممنون نمايندگان عزيز (2697523) (alef-3)
 
بیگی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۰۹:۲۵
کسی که در دانشگاه و مدارس دولتی از بودجه کشور برای تحصیل استفاده کرده یا کسی که در مراکز غیر دولتی از یک طرف و از طرف دیگر کسی که از کودکی با خانواده در خارج از کشورو بدون استفاده از امکانات داخلی بزرگ شده و تحصیل کرده به یک نسبت باید پرداخت کنند؟ (2697789) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۳۲:۱۸
هر کس باید به نسبت بهره مندیش از جامعه پرداخت کند (2700071) (alef-7)
 
بیگی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۱۴:۴۰
این معافیت در زمان صلح است؟ اگر جنگی در بگیرد بچه پولدار ها معافند و فقط بی پول ها باید بروند از منافع پولدار ها دفاع کنند؟ (2697815) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۱۲:۲۰
بله مربوط به زمان صلح است و زمان جنگ همه رو فرا می خونن (2700043) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۳۰:۴۰
شما که از طرح خبر نداری چرا سعی می کنی جوسازی کنی (2700066) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۵۴:۰۴
بیگی جان سفسته نکن (2700101) (alef-7)
 
بیگی
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۸:۳۹:۱۶
پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است. (2701731) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۱۰:۰۹:۲۰
خوب شما بايد بري خدمت چون سفسطه رو اشتب نوشتي (2702973) (alef-7)
 
سام
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۲:۲۰:۵۸
موقع جنگ و رای گیری همه مردم با هم برابر هستند ولی موقع قانون گذاری قشر سرمایه دار همیشه ارجعیت دارند.همیشه تو این مملکت همین بوده. (2700746) (alef-10)
 
فردین
۱۳۹۳-۱۲-۰۸ ۰۱:۳۱:۰۷
بیخیا ل با با (2708945) (alef-3)
 
سالار
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۳۵:۳۲
هنوز هم خدمت اجباری خلاف شرع است،باید چاره ای بشود (2697910) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۵۷:۲۸
چه شکری؟؟؟؟؟؟ هر کسی پول دارد آزاد است و صاحب همه چیز.... (2697991) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۴۴:۳۷
عمرا كسي ديگه بره خدمت. استخدام دولتي كه تعطيله. ميره تو بخش خصوصي و يا بازار كار مي كنه. حداكثر ٦-٧ سال ديگه باز مطابق قانون اونروز مي خره. موضوع ساده است (2698459) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۱۴:۱۴
اگه تونست 10 سال محرومیت تحمل کنه درسته . بله موضوع ساده است (2700044) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۳۳:۰۰
اگه ساده است پس شما چرا درست نفهمیدی! (2700072) (alef-7)
 
آریابان
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۴۲:۰۲
..... و البته هر موجود ایرانی هم که دختر باشه ، از این عوارض پسرباشی !!!!!معافه ؛ (2698698) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۱۴:۳۷
باحال بود (2700045) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۲۶:۵۹
خوشبحال آقایان که با رانت و پول نفت ملت پول دارند و آقازاده هایشان معافیت خواهند گرفت (2698854) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۱۶:۱۵
درک اینکه چند درصد از این 2 میلیون نفر پول دار و یا آقازاده هستند چقدر برای بعضی از این دوستان مشکل هستش؟ (2700047) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۳۵:۴۷
شما احتمالا رانت بازی ولی چون شاملت نشده جوسازی میکنی . یقین بدون 99.9 درصد این 2 میلیون نفر آدم های معمولی هستن که در زندیگیشون یک ریال هم از راه حرام وارد نشده دوست عزیز (2700074) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۳۶:۱۸
شما همه رو مثل خودت نبین ! (2700075) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۵۰:۳۹
خوابی پول نفت کجا بود خود دولت هم بی پوله (2700098) (alef-7)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۸:۳۶:۳۵
با پول نفت ثبت نام می کنن ؟؟؟؟111 این و از کجات در اوردی ؟
یعنی می خوای بگی یه اقا زاده !
8 سال -10 سال هز چی غایب می شه ....که بعد با پول نفت این و پرداخت کنه ؟
خودت فهمیدی چی گفتی اصلا ؟؟!!!!


اقا یه نفر به هزار و یک دلیل نرفته ......
حالا یا باید بره ...یا باید جریمه نرفتن و رو بده
شما اگه خلافی ماشینت 1 میلیون بیاد ......قید ماشین و می زنی یا می ری خلافی رو می دی .....
خلاف کردی باید جریمه اش رو هم بدی دیگه ....
چرا اینقدر پول دار بی پول می کنین ....
کدوم پولداری !!! 8 سال بچه اش و خارج نمی فرسته ؟؟؟
کدوم پولداریه که 8 سال بچه اش گواهینامه نگرفته !!!!!

شما به جای ادرس غلط دادن ...برو ببین کی پول نفت و خورده .... (2700239) (alef-7)
 
Hamid
۱۳۹۴-۰۸-۰۴ ۲۲:۳۰:۵۳
پپسر خوب اوني كه ماشينش جريمه شده درسته ولي جريمش و ميده بعد رانندگي ميكنه پس آقايون جريمه بدن بعد خدمت مقدص و انجام بدن اينطور حق به حق دار ميرسه (3281772) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۲۱:۳۷:۳۴
بچه های آقازاده ها در خارج با پول نفت ملت بودند حالا هم که براحتی می آیند و پول سربازی شان را از پول نفت ملت می خرند (2704427) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۳۸:۰۲
چرند نگو آقاجون.. تو اصلا رفتی ببینی کیا دارن ثبت نام میکنن؟؟ میفهمی محرومیت یعنی چی؟؟ اونهم 11 سال؟؟ هر وقت اینو فهمیدی اینم میفهمی که در این شرایط آدم حاضره از زندگیش بزنه برای آزادیش (2699033) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۴۶:۱۹
محرومیت یعنی اینکه بری در سرمای 20 درجه زیر صفر بالای دکل در مرز کشیک بدی و جلوی چشمت آقایون با پول سربازی رو خرید و فروش کنند البته پول چیز خوبی است که می توان با ان قانون را خرید (2700089) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۱:۱۷:۴۶
ادب از که آموختی؟ از سربازان غایبی چون تو (2700557) (alef-7)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۰۷:۱۹
واقعا برای خودم و مردمی که همچین نماینده هایی دارند متاسفم، برای اولین بار ذر طول تاریخ در دنیا شاهدیم که قانونی تصویب میشه در حمایت از قانون شکنان و قانون گریزان، کسانی که تحصیل کرده اند فقط به جرم اینکه قانون شکن نیستند از خرید خدمت محروم شده اند و آقازاده هایی که دیپلم هم ندارند با 10 میلیون خدمتشان را میخرند (2699127) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۱۸:۲۸
فقط برای خودت متاسف باش و جوسازی نکن. اگه تونستی 15 سال تحمل محرومیت ها رو بکنی و بعدش هم این چنین جریمه سنگینی بشی اونوقت میتونی شامل طرح بشی (2700048) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۳۷:۵۶
برای اولین بار در طول تاریخ یک عده آدم بد دل را می بینم که میگند دیگی که برای من نجوشه سر ... (2700076) (alef-7)
 
سامان
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۵:۵۲:۴۰
واقعا اجحاف در حق قشر تحصیل کرده است . ای کاش درس نمخوندیم و الان معاف بودیم . عدالت اجتماعی را به راحتی پایمال می کنند. باید فراری بود تا این مزایا رو داشته باشی؟!!! (2701267) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۴۶:۵۸
نماینده ها و دولتی ها واقعا دست مریزاد!!!!!!!!!!!!!

از 2 میلیون مشمول تا روز پانزدهم فقط 80 هزار نفر ثبت نام کرده اند در بهترین حالت چیزی بین 200 تا 300 هزار نفر ثبت نام می کنند که تازه مشخص نیست چه تعداد آنها هم توان پرداخت را دارند بقیه چون رقم برایشان بالا بوده ثبت نام نکرده اند و به این شکل با این قانون فقط پولدارها معاف می شوند و 1700000 تا 1800000 نفر دیگر چون پول ندارند بلا تکلایف مانند قبل می مانند. (2699228) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۵۵:۴۹
آمارت قدیمی است . همه منتظر بودن طرح اول تصویب بشه بعد ثبت نام کنن (2700103) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۲۰:۱۷:۱۸
آیا به نظر شما 200 تا 300 هزار نفر همه هستند؟؟ پس اون یک میلیون و هفتصد هزار نفر چی می شوند؟؟؟ ثبت نام همه رو هم دیدیم تا پایان مهلت فقط 210 هزار نفر!!!!! (2726237) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۲۷:۵۳
نه دوست منصف عزیز خیلی از این افراد از طبقه متوسط جامعه هستند. و در تهیه این پول مشکل دارند (2699570) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۳۵:۴۰
درست میگید ولی بازم خدا رو شکر (2699780) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۱۹:۱۶
درسته بیشترشون وضع مالی خوبی ندارن (2700049) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۵۳:۱۵
نمی دونم چرا در ایران هنوز این اصل بدیهی جا نیفتاده که کسی که پول دارد از کسی که پول ندارد انعطاف عمل بیشتری دارد. (2699661) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۳۷:۴۰
اگه پول ملاک بود 15 سال محرومیت نمی کشیدیم . نمیتونی این مدضوع رو درک کنی؟ (2699787) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۲۰:۱۹
جالب گفتی . اگه خریدنی بود که سالها پیش موضوع حل شده بود (2700050) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۴۲:۱۶
الف از تایید نظرات با تعداد زیاد علامت تعجب یا سوال خودداری کنید (2699806) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۰:۰۴:۱۶
اقا جان اینقدر بحث پول دار بی پول نکنین
اونایی هم که می خوان جریمه رو بدن قطعا با هزار مکافات این پول و جور خواهند کرد
تبعیض و بی عدالتی رو برین جاهای دیگه دنبالش بگردین
شما ها خدمت کردین ما هم جان کندیم تو این وضع یقرون دوزار پول جمع کردیم
که اونم باید بدیم واسه حمایت از اونایی که تو مرزها تو سختی دارن خدمت می کنن
اینهم یه نوع خدمت می کردنه (2699843) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۴۹:۴۲
در همه حال باید خداوند را شاکر بود (2700094) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۰۰:۱۸
همه جای دنیا امکانات و تسهیلات بیشتر مال آدمهاییه که بیشتر درس خوندن، اینجا برعکسه!!!! (2698010) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۰۹:۴۷
شما تحصیل کردی معافیت تحصیلی داشتی ولی غایبین محرومیت کشیدن. اون هم حداقل 8 سال و حداکثر 20 سال !
می دونی 20 سال از خدمات اجتماعی محروم بودن یعنی چی ؟
پس لطفاً نگید بی عدالتی. اون زمان که طرف 20 سال از همه چی محروم بود، چرا شما حرفی نمی زدی ؟
هر جرمی بالاخره جریمش مدت زمانی داره ... (2698052) (alef-13)
 
saeed
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۷:۰۷:۱۸
من در حال تحصیلم و اگه این قانون گره از کار کسی وا کنه خوشحالم میشم
ولی مسئله ما اینه که چرا فقط قوانینی که بهره مالی و فقط سود مادی واسه واسه نظام داره تصویب میشه؟
مگه نه اینکه کلی جوون تحصیل کرده( تحصیل کرده ی واقعی که معلوماتشون تو هرجای دنیا کلی ارزش داره نه اونا که ....) تو کشور هست که باید دو سال از وقتشو تلف کنه تو خدمت؟!
دوسالی که نه واسش سابقه کاره نه میتونه پول جمع کنه
تحقیراش که به کنار
اونوقت مجلس غیر محترمه دنباله این قضیه نیست چرا؟!
چون نون نداره
ولی وقتی خواستن دانشگاه غیر انتفاعی بزنن که کیفیت آموزشی کشورو زیر صفر برد بدو بدو زدن
چرا؟!
چون نون داشت
ایناس که درد داره (2701492) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۲:۴۴
حرف بی منطق نزن پسر جان.. توی این جمع در کنار مشمول غایب دیپلمه دکتر و متخصص هم داریم (2698062) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۷:۱۳
شما قانون دور زدید. زبونتونم درازه! حق دارید! (2698153) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۰:۴۰:۵۸
تو هم همچین آدم قانونمداری نیستی وگرنه اعتراض نمیکردی ضمن اینکه نحوه صحبت کردن هر کس بیانگر شخصیتش هست پس مواظب باش شخصیتتو زیر سئوال نبری دوست عزیز (2699345) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۶:۵۴:۵۱
اعتراض من به بی قانونی و تبعیض است. (2701458) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۳۰:۱۹
خیلی ها از روی ناچاری و مشکلات زندگی نتونستند خدمت بروند نه از روی عناد با قانون (2699579) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۳۶:۴۳
آره به خدا آرزوی بزرگ من این بود که بتونم به کشورم خدمت کنم ولی نان آور خانوادم بودم (2699785) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۸:۴۱:۲۲
قانون و دور زدیم یعنی چی ؟؟

اقا من زود ازدواج کردم ...22 سالم بوده ..
دیگه شرایط خورد به 8 سال طلایی ....نشد برم ...حالا با یه دونه بچه برم خدمت ؟!!
اونایی که می خوان بقیه هم مثل خودشون باشن و باید براشون تاسف خورد ... (2700249) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۰:۰۹
آقای منطقی!
مطابق کدوم عقلی اون کسی که درس خونده باید بیشتر از اونی که درس نخونده جریمه بشه؟!!!! (2698202) (alef-3)
 
پاسخ به شما
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۵۷:۱۹
تعدادی از دوستان میگن چرا جریمه ها برای دیپلم پایینه و تحصیلکرده ها بالاست و باید بر عکس باشه!!!! واقعا تعجب میکنم برای این عزیزان که مثلا تحصیلکرده هم هستند!!!

فرض کنین شخصی پزشک متخصص هست و باید 50میلیون جریمه بده،این فرد با گرفتن کارت معافیت جواز مطب میگیره و در مدت کمتر از 2سال به پول جریمه میرسه،یا افراد دیگه که ارشد دارن میتونن شغل مناسبی برای خود داشته باشن و در شرکت های خصوصی و دولتی حقوق خوبی هم بگیرن،اما یک فرد دیپلم مگه میتونه چه شغلی پیدا کنه تا بتونه حتی به همون مبلغ 10 میلیون برسه؟!!! (2698288) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۲:۳۹:۲۵
اخه تابغه کسی که کارت پایان خدمت یا معافیت نداره که نمی تونه مدرکش رو از دانشگاه بگیره که ازش استفاده کنه! (2700789) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۲۹:۳۳
پس خدمت مقدس سربازی چی میشه؟؟؟ آهان، پس میشه با پول خدمت مقدس را هم خرید. پوله کجا میره؟؟؟ کجا خرج میشه؟؟؟؟؟ این فروش خدمت مقدس، تا کی ادامه خواهد داشت؟؟؟؟؟؟ (2699009) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۲۲:۱۰
دوست عزیز این فروش نیست . فروش زمانی هستش که بدون تحمل مجازات انجام بشه نه بعد از بیست سال محرومیت و عذاب (2700054) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۲۳:۵۶
خرج تقویت بنیه دفاعی میشه. به هر حال نفع آن خیلی بیشتر از ضرر آن هستش (2700057) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۲۹:۵۵
همه جای دنیا اونایی که درس می خونن حقوقشون افزایش پیدا می کند (2699011) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۳۳:۳۱
نوش جان ترکیه و امارات و تایلند، بزودی ۲ میلیون توریست را خواهند دید.
چقدر رأفت آخه؟؟ (2699019) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۲۲:۴۵
متاسفم برای نوع تفکرت (2700056) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۳۴:۲۰
مطابق همون عقلی که میگه درآمد یک مشمول غایب دیپلمه با یک مشمول غایب دارای مدرک دکتری تخصصی قابل مقایسه نیست.. خواهشا نگو مدرکش در گرو نظام وظیفه بوده و از این جور حرفا که خندم میگیره.. دیگه چیزی که اظهر من الشمس هست نیازی به تعقل نداره دکتر جان (2699021) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۴۰:۰۸
مطابق همون منطقی که اونی درس خونده وقتی سرکار میره بیشتر از اونی درس نخونده حقوق میگیره (2699038) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۵۳:۵۵
کسی که درس خونده درآمد بیشتری هم داره و توان پرداخت بیشتری داره. (2699665) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۳۸:۵۸
بیشتر بهره مند بودی و خواهی بود پس روش درستی است (2699795) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۴۳:۰۷
فکر نمی کنم توضیح به شما عملی باشد! (2699807) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۹:۱۷
بیچاره تحصیلکرده های کشور ، برای اولین بار در دنیا پاداش برای قانون شکنان در نظر گرفته شد (2698248) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۲۵:۳۵
شما کجا درس خوندی؟ اصلا کجا شما را پذیرش کرده اند که درک نمی کنی تحصیل کرده غایب هم داریم (2700058) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۱۰:۰۱
آقایان به اصطلاح تحصیلکرده شما هم اگه وجود و عرضه شو داری غیبت کن مثل ما تا بتونی بخری قربون ستاد کل و نماینده های مجلس برم که فهمیدن بخاطر تلاش و زحمتی که ماها کشیدیم باید اجازه خرید رو به ما بدن، شما هم برو سربازی مرد بشی سر برجک بهت سلام میکنیم آقای فوق لیسانس و آقای دکتر (2698340) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۵۴:۴۲
طوری حرف میزنید انگار همه جای دنیا رو دیدید...به لطف دانشگاه آزاد و پیام نور و غیرانتفاعی و هزار جور دانشگاه دیگه تو این مملکت همه بیشتر درس خوندن...شما سخت نگیر! (2698926) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۲۹:۱۸
امکانات و تسهیلان در همه جای دنیا با زحمت حاصل می شود و الکی در اختیار کسی قرار داده نمی شود (2699575) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۲:۲۸
آقا!کجای‌دنیا‌‌یک‌عده‌زمان‌جنگ‌32ماه‌خدمت‌می‌کنند‌وبک‌عده‌با‌۵۰۰هزارتومان‌معافیت‌میگرند (2699626) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۲۷:۳۶
شما با 500 هزار تومان معافیت بگیر (2699757) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۳۹:۴۱
شما توی سال 93 هستی؟ حالت خوبه؟ (2699800) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۳۸:۵۴
شما کجاها رفتی؟ (2700079) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۰۷:۳۶
میگفتین پولیــــــه ،، ما هم نمیرفتیم ،، اون موقع من ۱۰۰ میلیونم میدادم که نرم >> البته تقصیر خودمه ،، بگو چی پولی نیست ؟؟؟؟؟؟ (2698041) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۲۶:۴۲
مشخصه که فقط مغرضی! (2700060) (alef-7)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۲:۵۳
بسیار مصوبه خوبی بود، فقط مبالغ بالاست (2698063) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۳۱:۰۰
مهم تصویب آن بو.د با این جوسازی سنگینی که براه انداخته بودند (2699581) (alef-3)
 
جاسم
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۳:۱۶
تشکر از نمایندگان محترم (2698066) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۳:۵۳
دستشون درد نکنه، مردونگی کردن،مشکل 2 میلیون نفر حل شد (2698070) (alef-3)
 
سام
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۰:۰۹:۵۴
مشکل 2 میلیون نفر نه دوست عزیر فقط مشکل 200 تا 300 هزار نفر در بهترین حالت حل خواهد شد.در این طرح قشر ضعیف جامعه اصلا حضور ندارند.کسی که محتاج به نان شب هست توانایی پرداخت این ارقام را نداره.کسی هم که می تونه بیست سی میلیون به راحتی پرداخت کنه اصلا محروم نبوده. (2699284) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۲۷:۲۰
اشتباه می کنی خیلی بیشتر از این عدد ها استفاده می کنند (2700061) (alef-7)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۹:۰۰:۴۶
اقا ی عزیز ...این قشر ضعیفی که تو می گی اکثرا رفتن خدمت ....
اتفاقا بیشتر کسایی که نرفتن متاهل هستند که قطعا دلایل قانع کننده ای داشتن
که نرفتن .....

یه نماینده محترمی که مخالف بود دیروز می فرمود: یعنی چه که اینها نمی تونن برن ؟
یعنی یه پیاز هم نمی تونن خورد کنن !!!
یه ظرف هم نمی تونن بشورن !!

متاهلین قطعا هم می تونن ظرف بشورن هم همه نوع میوه ای رو خورد کنن .
اما اون خرج و مخارج اصلی و کی می تونه در بیاره ؟ مثل اینکه پیاز خورد کردن از خرج زندگی در اوردن سخت تر بوده و ما نمی دونستیم !

با این وضع کامنتی که من می بینم مثل اینکه اونایی که هم خدمت رفتن هم تحصیلات عالی دارن 1000 برابر مشکلاتشون بیشتر از کسایی بوده که نرفتن
عزیزان :
این 2 میلیون نفر که تا حالا نرفتن حتما یه فکری برای زندگیشون کردن
شما ها هم به جای اینکه بشینید منتظر بدبخت شدن یه عده باشید
حتما برید یه فکری برای بهتر شدن زندگیتون بکنید
برید سعی کنید تلاش کنید ....اما چاه برای دیگری حفر نفرمایید . (2700278) (alef-7)
 
ر.ا
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۴:۴۳
ضمن تشکر، یعنی فقط جریمه پرداخت میشود و تمام؟ محرومیت دیگه نیست؟ (2698075) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۳:۵۰
من و این همه خوشبختی محاله محاله
طرف قانون گریزی کرده اونوقت نمایندگان محترم مجلس بنا به پیشنهاد دولت محترم جهت رفاه حال این دسته از هموطنان قانون گریز قانون تصویب می کنن که از بقیه حقوق اجتماعیشون محروم نباشن.
کجای دنیا خدمت دفاع از کشور رو می فروشن کجا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جواب اون خانواده هائی که عزیزشون رو حین خدمت سربازی از دست دادن رو کی میده (2698125) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۳:۰۹
علم بهتر است يا ثروت (2698219) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۵۳:۲۷
داداش ارزونش کنین ما هم مشتری شیم (2700099) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۶:۰۷
ميشه يه قانون تصويب كنن كه هركي پولدار تره. ازاد تره (2698234) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۰۸:۳۰:۰۵
مدت هاست که این قانون نانوشته در کل دنیا تصویب و اجرا می شود خاصه در کشور ما (2702750) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۸:۴۱
غیبت یعنی در جایی نبودن.حالا یه غیبت موجه داریم یه غیبت غیر موجه.بهتر بود یه قانون بدون ابهام تصویب میکردن که فردا سردار کمالی همه رو به یک چوب نمیروند. (2698244) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۳۳:۳۵
این تصمیم عاقلانه بود هم نظام وظیفه سود می کند و هم افراد جامعه (2698417) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۳۹:۰۵
بيچاره كسايي كه يا درحال انجام خدمتن يا دفترچه پر كردن و منتظر اعزام. خيلي سخته بدوني چون پول نداري بايد بري خدمت. خيلي سخته اونايي كه خدمت كردن مي فهمن چي مي گم. (2698441) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۵۶:۲۶
مگه خدمت همه رو میفروشن آقا جان؟؟؟ خب کاری نداره که...شما هم 8 سال منتظر بشین بدون پاسپورت و گواهی نامه و هزار جور سنددیگه...بعدش خدمتتو بخر! (2698930) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۳۶:۱۵
یعنی استاد بازی کردن با احساسات مردم هستید.. آقاجون یه سر پاشو برو دفتر پلیس ببین کدوم قشر دارن میان ثبت نام میکنن بعد بگو خیلی سخته و... از این جور حرفا.. مثل اینکه شماها متوجه نیستین بحث زندگی طرف در بین هست یعنی شده فرش زیر پاشو بفروشه میاد ثبت نام میکنه بعد تو نشستی اینجا رو حسای فرضیاتت نظریه میدی که هر کی ثبت نام میکنه پولداره؟؟ (2699028) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۱:۲۷:۴۴
فرش زیر پاشو نفروشه ! مگه مجبوره که خدمت اجباری رو که دارن اجباری میفروشن با هزار بدبختی بخره ؟ شما به ایشون بگید که اصلا همچین کاری نکنه . (2700579) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۳۷:۴۷
شما هم مث ما که هیچ لینکی نداشتیم از صبح تا شب برو سر کار پول در بیار به جای نق زدن.ماها هم فقط بخاطر خارج رفتن که میخریم،وگرنه راه پول دراوردن بدون پایان خدمتو یاد گرفتیم (2699200) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۰:۲۱:۵۸
اوا مامانم اینا.. الان قشنگ معلومه نگران اونایی وگرنه خودت که مهم نیستی.. چه فیلمی بازی میکنن ملت (2699304) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۰:۳۳:۲۰
خب پول نداری امکانات دیگه هم نداری
ماشین و خونه نداری مسافرت خارج نداری
رفاه نداری
حالا همه باید گیر بدین به خدمت؟! (2699330) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۲۸:۱۳
شما احتمالا اصلا نمیدونی موضوع چیه! (2699760) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۲۸:۵۵
شما که احتمالا دانشجو نیستی؟ (2700064) (alef-7)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۵۴:۱۳
خیلی آی کیو هستن.یعنی کسی که 20سال غیبت داشته بو دارای محرومیت بیشتری بوده از خدمات اجتماعی ه ازای اون 12 سال باید 12میلیون به مبلغ پایه اضافه کنه یعنی 22میلون با تحصیلات زیر دیپلم ولی اونی که 8سال غیبت داشته و محرومیت کمتری کشیده باید ده میلیون بده!!این نماینده ها که اعتراض داشتن طره واس پولدار هاست په چرا طوری تصویبش کردن که باز به نفع پولدارا شده.کدوم بد بخت بیچاره ای این همه پول داره؟چرا شرایطش واسه بی پولا راحت نکردن؟ (2698509) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۰۱:۲۶
مبهمه وقتی گفته پزشک متخصص 50میلیون متخصص که غیبت نداره چون اگه بخاد 8سال غیبت کنه که باس میرفت راننده تاکسی بشه و تو هیچ بیمارستان و مطبی نمی تونست کار کنه.پس ایجور برداشت کردم کخ تحصیل کرده هایی هم که 8 سال از سن مشمولیتشون گذشته میتونن بخرن خدمت رو (2698555) (alef-13)
 
سعید ایرانی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۱۱:۰۹
برای زیر دیپلم و دیپلم باید نصف کنند تا اونا برن بخرن وگرنه نمی خرند و ایجوری راحت ترند با مدرکشون هم نمی خان کار کنند (2699136) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۰:۰۶:۰۸
ايكاش حداقل بخشى ازاين درامد رو به حقوق سربازها اضافه كنند ، چون حقوق درنظر گرفته شده واقعا تاسف اوره،اونم واسه فردى كه به اجبار ٢٤ساعته بخدمت گرفته شده!! (2699274) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۳۳:۵۷
خدایا صد هزار مرتبه شکر (2699776) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۲۹:۵۲
خدایا ممنونم (2700065) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۳۱:۳۰
به هر حال انتخاب بین بد و بدتر بود و عاقلانه ختم شد (2700069) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۵۳:۲۸
اوضاع مالی کشور خیلی خرابه . الان خیلی ها بیکار شده اند. خیلی ها ماه هاست حقوق نگرفته اند . دولت و مجلس فکر عاقلانه ای کرده اند اونها مصلحت بزرگتری رو لحاظ کرده اند (2700100) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۳:۱۰
بعد از 14 سال محروميت ازاد شديم خدايا شكرت (2697524) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۴۸:۰۲
آزاد شدی؟ آره تو این کشور هر کی قانون دور بزنه اون برندست! هر کی سرش تو کار خودش باشه و درس بخونه و به قانون احترام بذاره میشه امل ....
تازشم ما تحصیل کرده ها خیلی تو زمان تحصیل امتیاز گرفتیم حالا باید بریم اون امتیازها رو پس بدیم. این قانون به منم یاد داد که قانون رو دور بزنم، با تشکر! (2697949) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۱:۳۹
مى رفتى سربازى زودتر آزاد ميشدى،اين قانون فقط بدليل كسرى بودجه دولته كه باز بيشتر كشور رو به كام پولدارها ميكنه وتبعيض ازش موج ميزنه (2698108) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۵۲:۰۲
منتظر دستور شما بودم .......... اگه زود تر ميگفتي مي رفتم.... 14 سال دير گفتي..... خرج زن و2 تا بچه منم تو مي دادي .............. دانشجوي حسود.............. (2698260) (alef-13)
 
خواجه
۱۳۹۳-۱۲-۰۸ ۱۲:۲۰:۴۰
اول میرفتی خدمت بعد زن میگرفتیپ
کسی چاقو زیر گلوت گذاشته که قبل از خدمت بری زن بگیری (2709222) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۴۶:۰۵
این نظز شخصی شماست دوست عزیز..
اتفاقا همینکه این طرح جنبه عمومی پیدا نکرد و درواقع به سمت بحث معافیت عمومی سوق پیدا نکرد باعث شد تا اصلا بهانه ای برای کسی در بحث رعایت عدالت باقی نمونه.. چراکه اگر قرار بود که عمومی بشه همون مشکلات سال 79 دوباره تکرار میشد.. متاسفانه شما به ماهیت طرح توجه ندارید.. اصلا بحث خرید و فروش مطرح نیست.. بحث تعیین تکلیف 2 میلیون نفر مشمول غایبی هست که مدتها از حقوق شهروندی محروم بودند و در حال حاضر مشکلاتی دارند که شما بعنوان قشر دانشجو با معافیت تحصیلی اصلا قادر به درکش نیستید..
قطعا اگر عادت کنیم که به جز منافع خودمون مصائب دیگران رو هم ببینیم و یه بچه مسلمون واقعی باشیم، تمام این مشکلات از بین میره (2698470) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۷:۴۹:۲۱
شما هم کلا معلومه از وضعیت دانشجوها خبر نداری
والا ما هم محرومیم : بانک ها تا میشنون دانشجویی وام نمیدن
پاسپورت نداریم
تا پایان خدمت نداشته باشی نمی تونی استخدامی شرکت کنی
اصلا استخدامی شرکت کنی فکر میکنی استخدامت میکنن ؟؟؟
اصلا استخدام بشی تا چند سال اول میشی یه کارمند ساده با حقوقی که خرج خودتو به زور کفاف میده
آره عزیز دانشجو ضرر کرد .بی عدالتی دید
سرخورده شد .از حالا باید نیش و کنایه تحمل کنه و بشنوه
آره عزیز ما 40 سالگی شاید بتونیم ازدواج کنیم
آره عزیز ثروت بهتر از علمه ... (2700150) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۳۲:۳۳
پولدار؟ واقعا فکر میکنی هر که نتونسته خدمت بره پولداره؟ (2699588) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۱۱:۴۰
نه ،اكثر كسايى كه نرفتند خدمت مسئوليت ناپذيرند ولى لزوما پولدار نيستند اما پرداخت ١٥ تا ٥٠ ميليون پول زمانى كه حقوق خيليها هنوز زير ماهى يك ميليون تومنه كار قشر ضعيف نيست و اونها همينطور بلاتكليف باقى خواهند ماند (2699709) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۲۸:۵۱
کاشکه مشکلات بقیه رو درک میکردی (2699762) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۳:۵۸
سلام زندگي و بيش از 10 ميليون خانواده خوشحال شدند .خدايا شكرت (2697528) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۳۳:۰۱
باید اشک شوق ریخت (2699589) (alef-3)
 
سامان
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۰۰:۳۸:۵۱
الان نمیدونی که ما واقعا چقدر خوشحالیم که بعد از 12 سال محرومیت و بدبختی باید بیست،سی میلیون پول بدیم.من که این پول رو ندارم اگر هم داشتم نمی دادم. پس خانواده خودت رو با دیگران مقایسه نکن.برو کارت و بگیرو خوشحالی کن ولی از طرف همه خانواده ها حرف نزن. (2704666) (alef-13)
 
سرباز روستايي اين وطن
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۴:۴۳
عدالت ، به قربانگاهِ پول رفت . (2697531) (alef-3)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۴۳:۴۸
چرا اینطوری فکر میکنید - چرا فکر می کنید هر کس غیبت داشته از سر خوشی بوده. حالا که ما به دلایلی نتونستیم بریم و خودمون هم شرمنده هستیم چی کار باید بکنیم؟ آیا باید ما را اعدام می کردند؟
خب ما هم هموطن خود شما هستیم شاید حتی یک دوست خیلی نزدیک شما. اشتباهی شده ولی باید جایی برای بازگشت باشه یا نه؟ (2697695) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۴۷:۱۸
تو رو خدا اینطوری فکی نکنید. ما هم دلیل غیبتمون از سر بدبختی زیاد بوده. حالا هم که سنی ازمون گذشته و زن و بچه داریم واقعا نمی تونیم بریم وگرنه این پول برای ما یک زندگیه واقعا ولی چاره ای نیست.
بالاخره هر اشتباهی یک مجازات مشخصی داره - اگر کسی چراغ قرمز رو رد کنه آیا درسته که تیر باران بشه؟ (2697712) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۷:۰۱
عدالت معنی اش تناسب مجازات با جرم است . بالاخره یک روز پایان مجازات پایان یابد (2697868) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۵۳:۴۳
بچه كدوم روستايي كه اينتر نت داريد؟ (2697973) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۰:۰۵
همین رو بگو ! (2698053) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۱:۳۷
گویا دوستان همچنان در ذهنیت عهد عتیق خودشون از روستاها باقی موندند؟!!!!
عزیم گفتن روستا، نگفتن بیابون که.... (2698210) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۲:۴۱
نابغه الان هرجا موبایل آنتن بده می تونی با ماهی ده هزار تومن به اینترنت هم دسترسی داشته باشی. بچه دهات بودن با تو اینترنت اومدن تناقضی نداره. (2698216) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۴۷:۵۰
درست میگی ولی بچه روستا با معرفته. برای همین میگیم طرف دروغ میگه (2700091) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۵۱:۳۶
معلومه تا حالا روسيا نرفتي در خيلي از رؤسنا هاي ايران كافي نت داريم (2698491) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۴۰:۴۴
تو که راست میگی.. من میگم آدم وقتی با یه چیزی مخالفه مثل مرد میاد میگه من دانشجو هستم یا سرباز یا... و اعتراض دارم نه اینکه از قشر ضعیف و روستایی و امثالهم به عنوان پوشش استفاده کنه که به هدف خودش برسه.. واقعا این کارتون کثیف هست (2699039) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۳۴:۴۸
آره اینترنت داریم ولی روستایی با دل سیاه نداریم (2699595) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۲۹:۱۶
احسنت (2699765) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۴۸:۴۷
روسیا ؟ روسیه؟ روستا؟ این مسیر تکامل بشری بوده (2700093) (alef-7)
 
saeed
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۲۵:۲۰
شما ببخشش
جووني كرد
آخه همه امكانات بايد برا شما شهريا باشه!
چه كاريه روستايي برق داشته باشه گاز داشته باشه نت داشته باشه اصلا؟!
روستاي فقط بايد آشغالاي سيزده به دره شمارو جمع كنن (2699002) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۵:۵۹
شعار نده دوست عزیز.. بی عدالتی یعنی اینکه یه آدم 30 ساله به خاطر اینکه شرایط رفتن به خدمت رو نداشته بیشتر از 10 سال از پیش پا افتاده ترین حقوق اجتماعی محروم باشه.. اگر هم منظورت بحث دارا و ندار هست که توهمه محضه چون خود من یه پدر کارمند دارم و دارم از زندگیم میزنم برای این قضیه.. 5 درصد این آدما هم اونجوری که تو فکر میکنی پولدار نیستن (2698080) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۴۷:۲۸
شعار قشنگی بود منتها بعید میدونم قشر متوسطی که الان داره توی دفاتر ثبت نام میکنه با شما که در پوشش این صحبتها ناراضیتی خودتونو اعلام میکنید هم عقیده باشه.. واقعا جای تاسف داره که فقط به خودتون فکر میکنید (2698478) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۰۰:۱۶
چه راحت شعار میدین. (2698548) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۳۴:۰۰
کاملا مشخصه فقط می خواهی جو درست کنی به خصوص با اسمی که برای خودت گذاشتی (2699591) (alef-3)
 
پیام
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۵:۱۴
خدایا شکرت
از همه نمایندگان محترم ممنونیم. (2697534) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۵:۲۶
در كشور ما ، فقط پــــــــــــــــــــول حرف ميزند . (2697535) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۴۱:۵۸
چقدرم که تو از پول بدت میاد.. در شعار دادن هممون استادیم ولی پای پول که در میون باشه همین ماهایی که از این شعارای قشنگ میدیم به بابا ننمون هم رحم نمیکنیم (2699042) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۳۹:۰۳
برو کار کن پول دربیار.نشستی تو خونه فقط غر میزنی (2699204) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۳۵:۴۱
نه همه انسنانها هم حرف میزنند. باور کن! (2699600) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۵۵:۲۴
همه جای دنیا همینه. اتفاقا مدون تر از ایران و بدون نگاه چپ دیگران در امریکا میتونید با پول راحتی و تسریع امور رو بخرید. (2699669) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۲۹:۵۱
دل سیاه شما بیشتر حرف میزند (2699767) (alef-3)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۰۱:۴۵:۱۶
عزیز دلم همه جای دنیا پول حرف می زند. (2702512) (alef-13)
 
متاسف
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۶:۱۴
پولدار كه باشي همه چيز را ميتواني بخري .
حتي قانون را . (2697538) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۳۷:۳۳
من با این قانون موافقم البته باید در کنار این موضوع طرحی هم برای اجبار به سربازی در موعد مقرر باشد تا امکان غیبت وجود نداشته باشد (2698435) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۱۴:۲۰
پولدار که باشی حتی خدا رو هم میتونی بخری.این که دیگه سربازیه. (2698599) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۴۲:۱۷
چه شعار قشنگی (2699043) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۳۶:۲۱
اگه میشد خرید طرف 15 سال محرومیت نمی کشید (2699602) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۶:۵۲
خاک تو سرم که درس خوندم. (2697540) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۲۵:۱۱
در نتيجه : ثروت بهتر است از علم . (2697618) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۰:۵۶
من میرم. (2697839) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۷:۵۶
اگه پول حرف اول رو میزنه پس چرا من بی پول هم خوشحالم . (2697871) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۳:۰۷:۴۷
شما یا بی پول نیستی
یا فکر می کنی خوشحالی
در این صورت شاید بتونی از معافیت پزشکی استفاده کنی (2700890) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۳۰:۴۰
خوش به حالت که الان بهت می گن اقای دکتر یا جناب مهندس. در ضمن بزرگترین اشتباه این بود که جنگ تحصیل کرده و تحصیل نکرده براه افتاد . آخه بنده خدا خیلی از مشمولین طرح تحصیل کرده هستند . (2697888) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۳۲:۱۳
واقعا باید به این نمایندگان احسنت گفت با این جو سنگینی که برخی ها راه انداخته بودند رای مثبت دادند. آقایانی مثل قاضی پور و محجوب و ... (2697893) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۰:۵۷
چرا؟ مگه معافیت تحصیلی بهت ندادن؟ کم از امکانات مملکت استفاده کردی؟ درس خوندی مدرک گرفتی تسهیلات دانشجویی و و و.. حالا که خرت از پل گذشته اومدی اینجا اه اه و پیف پیف میکنی؟ واقعا که (2698102) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۴۱:۳۳
دانشجو بودن چه امکاناتی داره؟ (2698449) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۳۶:۵۰
امکانات مملکت؟!!!!!!! ما که دانشگاه آزادم بودیم (2698881) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۳۸:۰۳
کشوری که درس خوندن نتیجش بدبختیه (2698885) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۴۳:۵۱
خود دانشجو بودن امکاناته عزیز جان منتها چون در دسترس شما هست به چشمتون نمیاد.. هنوز طعم محرومیت از ادامه تحصیل رو نچشیدی که بدونی دانشجو بودن چه امتیازاتی داره (2699049) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۴۶:۲۷
تو هم عرضه داشتی درس میخوندی جای فرار کردن... (2698902) (alef-13)
 
يوسف
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۵۴:۲۷
از كجا ميدوني امكانات داشته؟ چقدر زود اظهار نظر مي كني شايد دانشگاه آزاد رفته (2699249) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۳۷:۰۱
احسنت به اینکه درس خواندی البته درسی که درک انسان رو بالا ببرد (2699603) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۳۰:۴۳
فکر نمیکنم تحصیل کرده باشی با این ادبیاتت (2699769) (alef-3)
 
محبي
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۶:۵۵
براستي در كشور ايران ؛ علم بهتر است يا ثروت ؟!
به نظر بنده ثروت . (2697541) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۵۷:۱۸
در همه جای دنیا ثروت بهتر است...ربطی به ایران ندارد! (2698931) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۳۷:۴۲
اشتباه میکنی الان اگه علم داشته باشی میتونی پول هم در بیاری (2699604) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۵:۵۲
هم‌پول‌هم‌مدرک‌علم‌ (2699642) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۵۶:۱۳
علمی که ازش نتونید ثروت تولید کنید...
دیگه مشکل از جای دیگه هست داداش. (2699670) (alef-3)
 
ن / ع
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۷:۲۱
خوش به حال پولدارها . (2697544) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۲:۱۹
حرف بی ربط نزن عزیز جان.. برو اول دفتر پلیس ببین کدوم قشر میان برای ثبت نام بعد جو بده الکی.. 5 درصد هم پولدار نیستن (2698113) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۵۶:۳۴
آقا معلومه که خوش به حال پولدارها. قانون دنیا همینه. (2699672) (alef-3)
 
زرندي
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۸:۰۷
حالا اين پول ها به حساب كي ميره ؟؟؟ (2697545) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۳۸:۰۸
برای تقویت بنیه دفاعی کشور (2699608) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۸:۴۴
با پول ميتوان همه چيز را به تسخير خود درآورد . (2697548) (alef-3)
 
بهزاد
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۹:۴۱
سلام

خواهش می کنم یک نفر آگاه جواب بده ، من ترم آخر ارشد هستم یعنی الان من هم می تونم به عنوان یک نفر که لیسانس داره هنوز درخواست معافیت بدم؟ من متولد 1368 هستم (2697551) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۲۹:۲۹
کجای کاری برادر دیپلم ۶۸ معافه نه لیسانس. (2697633) (alef-3)
 
علی سنا
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۳۴:۴۲
من هم شرایط شما رو دارم. در خبرها اومده "تمامی غائبان" که منطقا باید شامل حال ما هم بشه که 8 سال نرفتیم و به نوعی غایب محسوب میشیم. (2697660) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۵۷:۰۸
شما اگه لیسانس دارید و بازم این قضیه ی ساده و روشن(تعریف غایب) که حداقل 1ماهه دارن راجع بش توضیح میدن و نفهمیدی ،از یه راه دیگه معاف میشی ،پیگیر معافیت پزشکی باش (2697739) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۵۹:۱۱
نه برادر من . شما غایب نیستی، معافیت تحصیلی استفاده کردی. غایب کسی هست که شش ماه از تاریخ فارغ التحصیلیش( پایان معافیت تحصیلی) گذشته باشه و خودش را معرفی نکرده باشد (2697748) (alef-13)
 
محمدحسین
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۱:۴۴
کسی «به نوعی» غایب محسوب نمی‌شه. غایب به کسی می‌گن که از درس فارغ شده و محل تحصیلش به عنوان مشمول معرفیش کرده به نظام وظیفه. شما دارین درس می‌خونین. از وقتی فارغ‌التحصیل بشین غیبت می‌خورین. (2697845) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۰۰:۵۳
شما غایب نیستی در حال استفاده از معافیت تحصیلی هستی ، اگر غایب باشی که اجازه ادامه تحصیل نداری (2698012) (alef-3)
 
علی سنا
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۲۲:۳۱
چرا خب ما غایبیم ولی غایب موجه (2698379) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۴۸:۵۸
شما از معافیت تحصیلی استفاده کردید و غایب که محسوب نشدید، لذا هشت سال بعد از تاریخ فارغ التحصیلی می توانید درخواست دهید. یعنی اگر سال 94 مدرک خود را بگیرید، سال 1402 می توانید اقدام به خرید کنید (2697719) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۱۴:۱۸
شما غایب نبودید.از معافیت تحصیلی استفاده کردید.فکر نمیکنم شامل شما بشه (2697812) (alef-13)
 
1360
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۹:۴۹
سربازي امري واجب بر همه جوانان هست حالا 2 سال نه ولي 1 سال بايد برن نه اينكه ابدارچي يا ماشين شور بشن بلكه بايد حرفه وفن و قابليت دفاع ياد بگيرن (2697552) (alef-3)
 
امیرعلی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۵:۵۲
خوبی؟ امر واجب؟؟ تا اونجا که میدونم خدا انسان را ازاد افریده و سربازی حق الناسی بزرگ است (2697865) (alef-13)
 
امیرعلی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۳۵:۳۹
من متولد1368 هستم فوق لیسانسم باید برم خدمت(البته دیگه نمیرم کارم که ازاده برا چی برم دوسال علاف شم) بعد متولد1368که دیپلم می خره !! کاش متحد بودیم دفترچه پست نمیکردیم تا بلکه نظام وظیفه به فکر می افتاد و خدمت رو استخدامی می کرد !!! (2697912) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۳:۵۹
رونالدو رو ول کنین یکی بیاد غضنفرو بگیره.. ملت همه دنبال اینن که سربازی حرفه ای بشه این بابا میگه همه باید برن.. خخخخخ (2698126) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۴:۰۴
شما گویا اصلا نمیدونی سربازی چیه!
تو کدوم دوره ای، توی سربازی حرفه و فن یاد می دادن که ما تا حالا نمیدونستیم؟!!!!
سربازی یعنی اتلاف عمر (2698227) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۰۰:۴۳
ببخشید این واجب در کجای قرآن یا احادیث اومده؟
آزادی جونارو ازشون میگیرن بعد میگین واجب؟ (2698766) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۰:۲۴:۴۶
مثل بابابزرگای 3 نسل قبل حرف میزنی که از این حرفای صد من یه غاز زیاد میزدن.. (2699312) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۳۹:۳۱
شعار قشنگی است بدون توجه به وضعیت سخت زندگی حال حاضر (2699613) (alef-3)
 
محسن
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۰:۳۱
لجبازی دارید میکنید؟؟ این هشت سال غیبت دیگه چیه؟؟! چه فرقی بین یه 27 ساله تحصیلکرده با یه 27 ساله کم سواد وجود داره؟! چرا به فکر همه ی غایبین نیستید؟ فقط پول گرفتن براتون مهمه؟! قیمتا رو بیارید پایین و شرط هشت سال غیبت رو بردارید. (2697556) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۴۳:۵۰
فرقش اینه که 27 ساله ای که 8 سال غیبت کرده، به احتمال 90% دیگه هیچوقت سربازی نمیره (حتی اگه این قانون تصویب نشه) ولی 27 ساله تحصیلکرده بدون غیبت به احتمال 90% میره سربازی(طبق آمار تا این لحظه)! پس خیلی فرق داره! (2697696) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۰۱:۰۰
فرقش اینه که ماها محرومیت های از قبیل گواهینامه،تحصیل،...نداشتیم ،من خودم با ارشد رفتم سربازی (2697757) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۵۳:۰۴
خیلی واضحه.. فرقش اینه که شما الان معافیت تحصیلی داری و طی این سالها از تسهیلات دانشچویی استفاده کردی ادامه تحصیل داری و مدرک گرفتی در حالیکه اون مشمول غایب حتی حق ادامه تحصیل هم نداشته..
درواقع این شما هستید که لجبازی میکنید و توقع زیادی دارید. من واقعا تعجب میکنم کسی که معافیت تحصیلی داره این وسط دنبال چیه؟ (2698501) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۴۷:۴۶
لجبازی در کار نیست دوست گرامی
خدمت تحصیل کرده های واقعی زمین تا آسمان با یک دیپلمه و زیر دیپلمه متفاوته
دکتر های عمومی یا تخصصی که جاشون روی چشم نظام است
فوق لیسانس ها که می توانند پروژه نظامی بگیرند و معاف شوند
لیسانس ها طبق گفته کوچک زاده می توانند بسته به نوع مدرکشون در مراکزی مشخص خدمت کنند و حتی اگر اینچنین نشه و امکان خدمت در مراکز خاص رو نداشته باشند نوع خدمتشون متفاوت خواهد بود
الان یک لیسانس می تواند سرباز معلم شود و در روستا تدریس کند آیا یک دیپلمه نیز می تواند ؟
انصاف داشته باشید (2698719) (alef-13)
 
میلاد
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۰۰:۱۴:۳۱
شما حالت خوبه؟ فوق لیسانس پروژه نظامی بگیره معاف شه؟؟ لیسانس سرباز معلم شه؟؟؟ اینایی که میگی تو چشم انداز 20 ساله هم نیست... (2702440) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۰:۳۴
اول اول حرفی که در مورد سربازی زدن گفتن
ما میخوایم مشکل این 1.5 میلیون نفر تکلیفشون معلوم بشه
( مثلا حل کردن مشکل 1.5 نفر)
اولا مگه ما فقط تو کشورمون همین 1.5 نفر غایبن؟؟؟

و بودجه هم گذاشتیم 3.000 میلیارد تومان

چند روز پیش گفتن تا کنون 80 هزار نفر ثبت نام کردن
تا آخرشم 200 هزار نفر میانو ثبت نام میکنن
خب خداروشکر مشکل بودجه مملکت هم حل میشه امسال هم رد میشه
300 هزار نفرم فکر کنین همین امسال میرن سربازی
کلا میشه 500 هزار نفر

بازم 1 میلیون نفر دیگه تازه بالای 8 یا 10 سال غایب میمونن
برای اونا چه فکری کردین؟؟؟
برای کسایی که زیر 8 سال غایب هستن چه فکری کردین؟
برای کسایی که تحصیل کردن چه فکری کردین؟

متاسفانه متاسفانه
مملکت ما اکثر اوقات همین جوری بوده
همیشه برای اینکه به اون نتیجمون بخوایم برسیم اول میگیم
ما میخوایم این کارو برای این ادما بکنیم (((مثلا ما به فکرتونیم))
اما متاسفانه در پس پرده بحث فقط در رابطه با اینه که بودجمون با چند نفر پر میشه بعدم که بودجه مملکت پر پول شد بیایم بگیم خوب تموم شد. دیگم این طرح رو باز نمیکنیم مخالف زیاد داره . اصلا عقلانی نبود ووووووو ..............
مشکل داری ما چی کار کنیم . برو سربازی

و دیگه فکر نکینیم که بابا پس اولین هدفمون حل کردن مشکل اینا بودددددددددددد چی شد؟؟؟ (2697557) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۱:۲۶
خيلي جالبه اين همه بودجه اختصاص ميديد به افزايش فرزند و

افزايش آمار ازدواج. ولي مشکل و مانع اصلي جلوي ازدواج

مردم يعني خدمت سربازي رو برطرف نميکنيد. طرف با 27 سال

سن به جرم اينکه رفته درس خونده نبايد مشکل معاف از خدمت

بشه. ولي يه 27 ساله ي کم سواد پولدار براحتي ميتونه خدمت

رو معاف بشه. مسئولين عزيز مبالغ جريمه رو کاهش بديد و

امکان معاف شدن رو براي تحصيلکرده ها هم فراهم کنيد. (2697561) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۱:۱۹:۲۲
اون وقت کی این همه برجک نگهبانی پادگان ها رو پر کنه؟!

علی آقا دولت امسال بدجور کسری داره
حساب و کتاب کردن یک مقدار از این راه در بیارن واسه سهم بودجه نیروهای مسلح
مطمئن باشید این قانون رو بعیده تمدید کنید . خریدن رفت طی سال های آتی (2699942) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۱:۴۴
تبریک عرض می کنم به تمام دوستانی که شامل این طرح می شود و تسلیت عرض می کنم خدمت اون دوسته از عزیزانی که می دانیم از چه قشری بودند و سعی داشتند با مسموم کردن فضا کاری کنند که این طرح رای نیاره. (2697563) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۳:۰۰
تمام نمایندگانی که به این طرح رای دادند از جنس شماها بودند. (2697853) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۳:۴۳
یعنی نماینده ای که از هاوایی مدرک گرفته چه میدونه درس یعنی چه! (2697857) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۴۸:۲۵
از هر قشری بودن از قشر تویه فراری نبودن (2698910) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۴:۲۹
یادم از داستان نیم متری آمد.
در کمتر کشوری سربازی اجباری است. ولی در اکثر آنها حقوق می دهند.
مال ما یک چیزی میگریند و ما راضی می شویم . (2697569) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۵:۳۳
حالا اگر کسی غیبت ندارد و بخواهد جریمه بدهد چه می شود؟ (2697572) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۰۰:۲۷
باید 8 سال غیبت کند (2697755) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۶:۰۰
چنین فردی بهتر است به کمیسیون پزشکی مراجعه کند زیرا احتمال معافیت وی بدلیل نداشتن قدرت تعقل زیاد است (2698140) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۰:۲۰
کاملا درسته حتما معافی (2699616) (alef-3)
 
سرباز سال 75 الي 77 كه حاضر نيست براي تعويض كارت قديمي پايان خدمت اش ؛ حتي 2 ريال از جيب اش هزينه كند . حتي اگر اين كارت موجود با
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۶:۰۶
از مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح خواستاريم :

لطفا" ؛ يك / صد ميلياردم از در آمد هاي ناشي از اجراي اين طرح را صرف هزينه تعويض كارت هاي پايان خدمت قديمي ِ در دست سربازان قديمي اين كشور نمائيد .
با اين همه درآمد حاصله از اجراي طرح فروش خدمت سربازي ، سلاح نيست كه باز هم سربازان ِ قديمي ، براي تعويض كارت پايان خدمت خود ، مجددا" از جيب خودشان هزينه نمايند .
اينجوري يك مقدار هم به عدالت نزديكتر ميشويم . (2697575) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۶:۳۵
آقا یک سئوال مثلا فردی دکترا داشته باشه باید 8سال غیبت کنه تا از این مزایا استفاده کنه !! یا 30 ساله دکتر باید 38 سال بشه! (2697580) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۳۱:۱۰
خیلی زیرکانه این قانون رو زیر سئوال بردی دکتر جان.. نه چون کسی که در حد یک فارغ التحصیل دکترا عقل و منطق داشته باشه قاعدتا شرایط سربازی خودشو با مشمول دیپلمه سرباز صفر مقایسه نمیکنه و بعد از سالها معافیت تحصیلی و بهره مندی از تسهیلات دانشجویی میره 2 سال هم خدمت میکنه مضاف بر اینکه قانون بودجه 1 ساله هست نه 8 سال که به این شکل فرافکنی میکنی دکتررر جان (2698166) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۵۶:۲۱
یعنی واقعا تو خودتو با مشمول دیپلمه مقایسه میکنی؟؟؟ انصافا نحوه خدمت کردن کسی که دکتری داره با اون سرباز صفر بدبخت یکیه؟؟؟ به جای تحریک کردن ملت حداقل یه حرفی بزن که در حد عقل و منطق یه دکتر باشه (2698521) (alef-13)
 
شهروند درجه 13
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۶:۵۵
مايه دارها ؛ در رفاه مطلق . (2697581) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۵۷:۵۳
چی میگی تو معلومه؟ ببین من جز کسایی هستم که ثبت نام کردم.. آدرس میدم بلند شو بیا ببین من مایه دارم یا نه؟ فقط اگر جواب منفی بود باید بیای همینجا عذرخواهی کنی.. چرا بدون سند و مدرک حرف میزنید؟ یه ذره هم به بقیه فکر کنید (2698533) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۴۱:۳۲
پس سعی کن مایه دار شی به جای حسادت. (2699209) (alef-3)
 
بهرام
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۶:۵۸
جهت اطلاع (2697582) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۸:۰۸
پس مردم حق دارند مهریه برای دختر را بالا بگیرند این هم این نوع مهریه است!!! (2697585) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۰:۵۴
کاش یک چیز با مفهومی می گفتی. (2699618) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۹:۴۲
اي كاش به خدمت مـــــقـــــــدس سربازي نمي رفتم . (2697591) (alef-3)
 
محمد رضا
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۴۰:۱۷
چرا افسوس می خوری- با این قیمتی که اینا گذاشتند کلی پول پس انداز کردی. (2697685) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۸:۲۵
دوست من سربلند باش (2697875) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۳۲:۴۲
رفتی به مملکتت خدمت کردی بعدم از امتیازاتش شخصا بهره مند شدی.. مگه ملت بهت طلبکارن مرد حسابی؟؟ (2698173) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۹:۴۵
متولدين ١٣٦٨ شاملشون ميشه (2697592) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۲۰:۲۲
اولش که تیتر خبر رو خوندم جا خوردم! گفتم یه چیزی تو این مملکت همگانی شد! اما بعدش دیدم نه! تبعیض بخش لاینفک جهان سومه! مبنای این هشت سال چیه؟ چرا فکر نمی کنید منی که از قبل برنامه ریزی کرده بودم و با تغییر قانون بعد از 80 سال شامل معافیت کفالت نشدم، مشکلی ندارم؟ من 30 ساله با یه مدرک دکترا با یه پدر 62 ساله چه کار کنم؟ توی این 2 سال کی خرج من رو میده؟ آخه چرا اینقدر ظلم؟ چه گلی به سر ما زدید که اینقدر هم طلبکارید؟ بچه های خودتون هم سربازی روزی می رن؟ (2697597) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۹:۴۲:۳۱
شما تعهد خدمت بده حقوقت رو هم میگیری خرج خانوادت رو هم میدی. بالای برجک که نمیخای نگهبانی بدی عزیز. درد چیز دیگه ایه اونم اینه که نمیخای بری خدمت. خب هیچ کس دلش نمیخاد بره. تازه شما 3 سال پیش که پدرت 59 سالش بود و در حین تحصیل میتونستی معافیت بگیری قانون هم عوض نشده بود. (2700360) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۲۱:۰۷
آیا پس از خرید گذرنامه صادر میشود یا خیر؟ (2697600) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۳۳:۳۲
بله می دهند. (2697652) (alef-3)
 
محمد رضا
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۳۹:۳۱
واقعا مهمترین نکات همینه چه محرومیت هایی باقی می مونه و اینکه شنیدم باید دو ماه آموزشی بریم. خب کی می تونه دو ماه مرخصی بگیره اینجوری همه مون بیکار می شیم که. (2697678) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۴۹:۳۷
دوست عزیز موضوع دوماه آموزشی تصویب نشد. هیچ کدام از پیشنهادات توی مجلس تصویب نشد. مجلس همان مصوبه کمیسیون تلفیق را تصویب کرد.
من کامل از رادیو شنیدم. (2697724) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۰۹:۳۳
نه آموزشی رو هم مطرح کردند رای نیاورد . اموزشی ندارد. (2697790) (alef-13)
 
سام
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۰۰:۴۶:۲۲
سال 79 هم آموزشی به تصویب مجلس نرسید ولی بعد ستاد تصویب کرد که آنهایی که خریده اند باید 21 روز به آموزشی بروند. (2704675) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۱۱:۰۳
باید به تدبیر ستاد کل و دولت و مجلس آفرین گفت که 2 میلیون نفر و خانواده آنها را از عذاب و نگرانی در آورد. ممنون (2697796) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۱۲:۰۴
آفرین به مجلس که تحت تاثیر جوسازی ها قرار نگرفت و حل مشکل و معضل را انتخاب کرد. (2697801) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۱۳:۵۳
متاسفانه برخی از این نماینده های مخالف حتی معنی طرح را نفهمیده بودند . لطف خداوند بزرگ بود که اکثریت مجلس به فکر حل مشکل بودند و رای مثبت دادند. (2697811) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۱۶:۱۶
خداوندا فقط لطف تو بود که محدودیت ها و مشکلات ما را برای نرفتن به سربازی تو تنها می دانستی و دل های این نمایندگان را به حل مشکل هدایت نمودی. خداوند رحیم و رحمان با تمام وجود می پرستمت و تسلیمت هستم (2697822) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۱۷:۳۷
اتفاقا با وجود جو سازی های گسترده رای به این طرح بالا بود و حدود 50 مخالف داشت . این نشان میدهد مجلس تحت اثر جو قرار نمی گیرد (2697825) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۱۸:۵۵
اتفاقا خیلی از این غایبان بی پول هستند ولی از این که بالاخره راهی برای تعیین تکلیف آنها پیدا شده خداوند را شاکرند. (2697831) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۰:۰۴
مهم این بود که تصویب شد پولش را هر طور شده جور می کنیم .خداوندی که به ما نظر کرده آن را هم حل خواهد کرد. (2697835) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۱:۳۵
من خودم شامل طرح نمیشم و لی به هر حال به مشمولین طرح از صمیم قلب برای حل مشکلشان تبریک می گویم و از آنها نیز می خواهم برای بقیه نیز دعا کنند (2697843) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۱:۵۲
خدایا هزاران بار شکر (2697846) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۴:۱۱
مدتی بود خواب و خوراک بر ما حرام شده بود . بیشتر از بی مهری این دوستانی که بدون فهمیدن مشکل به همه ما انگ پولداری و مایه داری میزدند . به هر حال اگر خدا خواهد دنیا هم نمی تواند چیزی را عوض کند . خدایا ممنون . نمایندگان فهیم مجلس ممنون (2697860) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۵:۳۳
خوشحالم و شکرگذار خدا . اما از من بیشتر همسرم بود که بعد از تصویب زارزار گریه می کرد. به خدا شرمنده آنها بودم (2697864) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۲۱:۰۷
آقا کی یه همچین حرفی زده؟
نه آموزشی داره و نه محرومیت دیگه.
به سایت پلیس سر بزنید و اونجا مطالب درست رو ببینید. (2698375) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۵۸:۳۰
نه آقا بحث آموزشی منتفی هست.. مطرح شد ولی رای نیاورد (2698537) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۱:۱۱
منتفی شد (2699621) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۲۲:۳۳
طرح خوبی نیست. فقط بعضی افراد زیر دیپلم و دیپلم که دقیقا ۸ سال با قوقش یکی دوسال بیشتر غیبت داشتن و همین طور پولدارهای غایب از این طرخ استقبال می کنند. غایب های با غیبت طولانی که اتفاقا از همه بیشتر محرومیت کشبدن و افراد تحصیل کرده سن و سال دار غایب و غیر غایب همشون از این طرح آسیب می بینن. (2697609) (alef-13)
 
سام
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۲۳:۱۸
خوش به حال پولدارها مشکل خدمتشان حل شد.قشر فقیر هم که اصلا حقی ندارند. (2697611) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۴۹:۳۲
نه من هم پول دار نیستم کاملا هر ماه محتاج حقوق هستم ولی با این مصوبه می توانم سروسامانی به زندگی و شغلم دهم (2697956) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۵۰:۵۶
پیشنهاد حذف یارانه دیگه آخرش بود واقعا نماینده های باحالی داریم طرف نمی فهمه خیلی از این غایبان شرایط مالی خوبی ندارند (2697962) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۵۱:۳۸
من متولد 1368 هستم با 7 سال غیبت تا اردیبهشت 94 . آیا شامل من هم می شود (2697964) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۷:۱۳:۰۳
دوست عزیز شما در 6ماه دوم اردیبهشت غیبت وارد 8 سال میشود یعنی 6ماه یک سال حساب شود به این منظور هست یعنی افرادی که بالا 7سال غیبت دارن (2700115) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۵۲:۱۵
خداوندا ممنونم و شکرگذار (2697966) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۳۶:۰۹
جو نده آقاجون.. اکثر شماهایی که این مسائل رو مطرح میکنید صرفا به عنوان یک پوشش از این قضیه برای زیر سئوال بردن طرحی که اصلا بحث خرید و فروش درش مطرح نیست استفاده می کنید و در واقع دغدغه تون چیز دیگری هس تا وگرنه احمقانست که آدم بپذیره تمام این 2 میلیون نفر پولدار هستن.. برو دفتر پلیس ببین از نزدیک بعد نظر الکی بده (2698182) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۰۰:۵۸:۴۳
آخه شمایی که بدون هیچ اعتراضی راحت می تونی بیست ، سی میلیون پرداخت کنی که اصلا محرومیت نکشیدی.یا اونقدر وضع مالیت خوبه که این ارقام برات پول خورده و یا فکر میکنی این پولها پرداختش آسونه.آره دوست عزیز من هم یه اشتباهی کردم رفتم ثبت نام کردم فکر کردم پولش کمتر میشه و در اولین فرصت هم انصراف می دهم چون نشستم با خودم فکرکردم دیدم مگه دیوانه ام این همه پول رو بدم به دولت اگر هم داشتم باهاش یه کاسبی درست میکردم که از بدبختی درآم.آخه همه ایران که که تهران نیست عزیز من.یه پلیس+10 رفتی 200 نفر دیدی جو گرفتت.خود کارشناسان گفته اند در بهترین حالت 300 هزار نفر ثبت نام میکنند.اگر می گی من دروغ میگم برو تو این سایت جام جم آنلاین سربازی ببین. (2704682) (alef-13)
 
برره ای
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۲۶:۰۵
خشکه حساب شده ای ول (2697619) (alef-3)
 
حقیقت جو
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۲۶:۴۸
با فروش سربازی به هر عنوان و هر قیمت مخاتفم! این باعث کاهش انگیزه خدمت در سربازانی میشود که مجبور میشوند به دلیل فقر مالی اعزام شوند. خدمت سربازی یا باید حرفه ای و انتخابی با دریافت حقوق باشد یا اجباری و فراگیر برای همه بدون هیچ تفاوت (2697624) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۳۶:۲۸
جهان سوم یعنی جایی که وقتی وظیفت رو انجام ندی بهت جایزه میدن
بعد اسمش رو میزان جریمه!!! (2697666) (alef-3)
 
وحید
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۰:۵۰
از یکی بیست سی میلیون پول بگیرن یعنی بهش جایزه دادن؟ یا به یکی پول بدی یعنی تنبیهش کردی؟ (2697838) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۴۸:۰۵
15 سال محرومیت و جریمه سنگین جایزه خیلی خوبی است . مگه نه؟ (2697950) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۳۹:۲۵
جهان سوم یعنی جایی که در قبال انجام وظیفه توقع دریافت جایزه دارند.. مرد حسابی به مملکتت خدمت کردی بعدم کارت گرفتی خودت از امتیازاتش استفاده کردی حالا طلبکارم هستی؟ خجالت داره واقعا.. همین تنگ نظریها و حسادتهاست که مملکتو عقب انداخته (2698198) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۱۷:۰۵
فعلا که امتیازات رو به قانون شکنای محترم دادن. (2698365) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۰:۳۷:۱۸
کسی که از ترس اینکه مبادا دو روز دیگه که معافیت تحصیلیش تموم شد سرباز بشه میاد اینجا و کامنت میذاره بعید میدونم اصلا آدم قانونمداری باشه که این حقو به خودش بده تا دیگرانو محکوم به قانون شکنی کنه..
حقیقت اینه که این بحث معافیت تحصیلی برای امثال شما و این شکل از قانونمداری در واقع حکایت همون توفیق اجباری هست که نصیبتون شده وگرنه پاش بیفته صد پله از اون مشمول غایب قانون شکن تر هستین.. خودتونم خوب میدونید اینو منتها... (2699338) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۳:۲۰
فعلا که به شما اجازه قانون شکنی ندادند. شما هم تحمل محرومیت بکن نوش جانت (2699632) (alef-3)
 
آرش
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۵۷:۳۶
شما تا به حال هيچ قانون شكني نكردي؟ با خودت روراست باش (2699674) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۰:۳۳:۴۹
نه متاسفانه افتخار قانون شکنی به مدت ۸ سال بدون وقفه رو نداشتم وگرنه الان داشتم با شما افتخار پیچوندن قانون و جایزه گرفتن رو جشن می گرفتم. (2699876) (alef-11)
 
يوسف
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۵۷:۲۲
كارت دقيقا چه امتيازاتي داره؟ به باز شدن زنجير از دست و پا امتياز نميگن (2699257) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۰۰:۰۳
حالا طرف اگر مشمول این طرح میشد میگفت پول ندارم.. بعضیا کلا مریضن یعنی هر قانونی تصویب بشه یه عیبی روش میذارن (2698546) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۵۹:۴۳
جهان سوم یعنی جهان تنبل های همیشه طلبکار! (2698940) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۲:۰۰
در جهان اول و دوم هم بعد از مجازات زندانی را آزاد میکنند! (2699625) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۳۹:۵۴
کسری بودجه چه کارها که نمی کند :) (2697682) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۱:۴۸
چقدددددر تو با نمکی.. همین امثال شماها که اینجا خوشمزگی می کنید یارانتون یه هفته عقب بیفته دولتو کچل می کنید.. چرا نمیگی مشکل یه عده رو حل کردن؟ البته دلیلش کاملا مشخصه چون محرومیت نکشیدی که بفهمی چه دردیه (2698211) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۴۰:۱۲
من متولد 62 هستم. با سی سال سن رفتم خدمت و یه گروهبان 18 ساله دو سال بهم دستور داد. و تازه 2 هفته هست که ترخیص شدم. پولش رو هم داشتم بخرم البته.
الان میتونید حدس بزنید به چی دارم فکر میکنم؟؟؟؟
به کسایی که ممکنه ازین قانون استفاده کنند کاری ندارم. حسودیم نمیشه. نوش جونشون.
اما بعید می دونم احساس تنفری که الان نسبت به خیلی چیزا در من وجود داره رو بتونید درک کنید. (2697684) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۴۲:۰۲
شانس ما اون موقع نفت بشکه ای 120 دلار بود.
این شانس رو مدیون قیمت نفت هستید. (2697689) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۴۴:۰۹
قانون چپه تصویب شد (2697698) (alef-13)
 
من
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۴۶:۱۳
حضرات گرامی من اگه سربازی نرفتم به خاطر مشکل اقتصادیه. اگه این همه پول داشتم مجبور بودم بریزم تو جیب شما؟ میرفتم سربازی. (2697708) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۴۸:۲۸
عجب اشتباه بزرگی کردم دوسال عمرمو زیر پرچم حروووم کردم !! بهم گفتند چند سال صبر کن بعد می تونی بخریش من باور نکردم . فکر کردم مملکت قانون داره . حالا می فهمم که قانون هم میشه تو این کشور خرید !!! وای بر این مملکت و آیندش..... واااای (2697714) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۵۲:۲۲
سردار محترم.
همانطور كه عنايت داريد دوره هاي اموزش نظامي كارت سبز براي اعضاي بسيج در طول تابستان به مدت 2 آماه آموزش در پادگانهاي سپاه برگزار مي شد. كه در گواهي كارت صادره درج شده بود معاف از آموزش و دو ماه كسر از خدمت. اصولا حالا كه اين همه بحث از عدالت بوده بايستي كساني كه داراي كارت سبز دوره 2 ماهه آموزش بسيج هستند مشمول كسر بخشي از هزينه هاي فوق باشند.
لطفا در آيين نامه ها اين موضوع را نيز مد نظر قرار داهيد.
با تشكر (2697729) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۵۵:۵۵
دوستان آموزشی هم وجود ندارد .یکی از نمایندگان پیشنهاد آموزشی اجباری را دادند که به رای گذاشته شد و تصویب هم نشد پس خیال راحت آموزشی در کار نیست.اصلا با منطق هم جور نیست طرف بعد از این همه سال محرومیت و پرداخت مبلغ هنگفتی جریمه بخواهد زن و بچه و زندگی ول کنه بره آموزشی چه 1 ماه چه 2سال. (2697737) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۰۹:۴۴
به این میگن مجازات دوباره و بی عدالتی تمام.
قانون غایبان را جریمه کرده، محرومیت از استخدام و خدمات دولتی، گواهینامه، پاسپورت و ...
این مصوبه جدید مجازات دوباره هست و کاملا غیرعادلانه.
نکته طنزش اینجاست هرکس محرومیت بیشتر کشیده باید پول بیشتر هم بدهد.
11 سال پیش تمام غایبانی که چندین سال غیت داشتند، معاف شدند و الان با این مبلغ کلان باید بخرند تازه محروم از برخی خدمات به صورت مادام العمر می‌شوند!
آقای توکلی عزیز:
1- این مبالغ زیاده
2- من یک مدل پیشنهادی دارم که مبلغ خرید را به صورت کسر سن از 50 محاسبه میکنه و فاقد بیعدالتی و مجازات مجدد است، ضمن اینکه می‌تواند تعداد بیشتری را شامل شود و هم اینکه از الان برای آینده به صورت یک قانون در بیاید نه در لایحه بودجه سالانه که افراد بتوانند بدون تبعیض از الان انتخاب کنند به خدمت بروند یا با کشیدن محرومیت و پرداخت جریمه در آینده آن را بخرند.
3- مشمولان غایب خرید خدمت به نظر من باید معکوس تحصیلات و از 3-4 سال شروع شود.
4- در نهایت ضریبی هم برای تحصیلات در نظر گرفته شود.
فرمول: تعداد سال مانده تا 50 ضریب رشته تحصیلی یک میلیون تومان
به طور مثال:
فردی که دکترای غیر پزشکی دارد و 35 ساله هست و 3 سال غیبت دارد 15 (تعداد سال تا 50)ضربدر 1.5( ضریب دکتری) ضربدر یک میلیون می‌شود 22500000

ضرایب پیشنهادی:
دکتری پزشکی: 2
دکتری غیر پزشکی 1.5
فوق لیسانس 1
لیسانس 0.75
فوق دیپلم: 0.5
دیپلم به پایین: 0.25

تعداد سال‌های غیبت مجاز به خرید:
دکتری پزشکی: 3 سال
دکتری غیر پزشکی 3
فوق لیسانس 4
لیسانس 5
فوق دیپلم:6
دیپلم به پایین: 7

این طرح کاملا فکر شده و مزایای زیادی دارد از جمله ضد انگیزه غیبت، رفع بلاتکلیفی، توجه به نیروهای تحصیل کرده و ... که اینجا مجال طرحش نیست. لطفا به دست دکتر توکلی برسانید. قانون خرید خدمت به عنوان ضمیمه قانون سربازی در مجلس تصویب شود. (2697791) (alef-13)
 
سرباز متاهل
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۱۲:۳۹
تكليف من متاهلي كه چهار ماهه سرباز شدم و همه اين شرايط و داشتم و قبل از اعلام قانون جريمه اعزام شدم چيه؟ خودم مهم نيستم، اما زن و بچم بايد يكسال كلي محروميت بكشن، اقلن يه جوري اين قانون و تنظيم ميكرديد كه سرباز هاي داراي اين شرايط هم بتونن استفاده كنند. (2697804) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۱:۳۴
ما هم دانشجویذ سال آخر دکترا، متولد 65، نه مجوزی به ما می دهند چون سربازی نرفته ایم و نه سربازی را می توانیم بخریم. در خدمت دوستان پولدار به صورت تقریبا بیگاری کار می کنیم!!! (2697842) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۳۰:۰۷
بدو بدو آخرین فرصت...
این فقط تا زمان خرید سربازی برای اقازاده هاست بعد لغو میشه (2697885) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۳۳:۴۲
ندارم بدم بگو 1 میلیون... (2697902) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۳۵:۳۰
روحانی مچکریم (2697909) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۴۲:۳۳
متولدین 68 شاملشون میشه.خواهشن جواب بدید. (2697931) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۴۶:۰۶
برخی از شهرها بهتره نماینده خود را عوض کنند . مجلس جای شعار و جو ایجادکردن نیست بلکه باید فقط در راه حل مشکلات مردم قدم بر دارند (2697941) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۴۷:۱۲
نمایندگان جالبی داشتیم .یکی می پرسید بعد گرفتن جریمه اینها به سربازی می روند ؟ بنده خدا اصلا معنی طرح رو نفهمیده بود (2697945) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۵۳:۵۹
مجلس برای همراهی با دولت تصویب کرد . کفگیر به ته دیگ رسیده . اگه این کار را نمی کرد هزینه سربازگیری هم نداشتند (2697977) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۳:۵۴:۵۰
به نظر من بین بد و بدتر مجلس انتخاب عاقلانه ای داشت و با عقلانیت انتخاب کرد (2697982) (alef-3)
 
ثبثق
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۰۰:۱۵
یه نماینده پیدا نشد اسمی از تحصیلکرده ها ببره. عجب نمایندگانی!!! (2698008) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۲:۴۴
رسایی میخواد به فکر من باشه. اونا بیشتر به فکر بورسند. (2698117) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۶:۰۵
نماینده یعنی به خاطر پولدارا وزیر اقتصاد بکشه مجلس اما صحبتی از تحصیل کرده بی پول نکنه. (2698141) (alef-13)
 
سیفیاری
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۷:۰۵
در این کشور ٰٰٰ،تحصیلکرده کیلویی و حتی تنی چند؟؟! (2698150) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۰۲:۵۸
همینقدر که تحصیلکرده شدی هم از صدقه سری این مملکته پسر خوب.. خیلی جو گیر نشو.. پس کی بهت امکان ادامه تحصیل داده؟؟ (2698559) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۳:۴۵
اولا هم کوچک زاده مطرح کرد هم یکی دو نفر دیگه منتها وقتی دولت و کمیسیون و ستاد کل مخالف هستند چه انتظاری دارید؟ آقاجون اصلا شماها که معافیت تحصیلی دارین چی میگین این وسط؟؟؟ (2698225) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۳:۴۵
اسم بردند شما مثل اینکه گوش نکردی (2699633) (alef-3)
 
mehran
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۰۱:۳۵
مدت زیادی منتظر این روز بودم. خدایا شکرت این همه محرومیت دیگه داره تموم میشه. خیلی خوشحالم. از همه نماینده ها که رای موافق دادم ممنونم. (2698015) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۰۳:۰۷
با سلام
اگر فرضا 5 میلیون تومان جریمه یکسان برای همه تعیین میشد تقریبا اکثرافراد میتوانستند بخرند و اگر تعداد مشمولان غایب بالای 8 سال غیبت حدود 2.5 میلیون نفر باشه تقریبا حدود 2 میلیون نفر توانایی خرید با مبلغ جریمه 5 میلیون تومان را داشتند یعنی 2000000 5000000 تومان که میشه 10000000000000 تومان یا همان ده هزار میلیارد تومان. (2698022) (alef-13)
 
کامران
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۰۴:۲۲
ای با با هنوز که این 10 درصد باقی مونده تو رو خدا به دادمون برسید من متولد 62 هستم و زیر دیپلم و با در امد 500 تومن و چند نفر که باید خرجی بدم از کجا بیارم 15 میلیون تومن (2698026) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۱۱:۲۲
خب تو کارت میخوای چکار،تو که بیرون از ایران هم نمیتونی بری (2698589) (alef-13)
 
کامران
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۳:۲۳:۱۰
داداش واسه ازدواج میخوام پدر دختره گیر داده (2700004) (alef-10)
 
morteza
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۱:۱۴:۲۰
ای بابا خدمت که نرفتی پولم که نمیخوای بدی
پس چی دیگه؟؟؟/ (2699405) (alef-3)
 
کامران
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۰۷:۱۳
شما بیا خرج خانواده منو بده من به جای تو و کل آشناهات میرم خدمت (2699521) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۰۸:۱۳
حیف او وقتی که از من در سربازی تلف شد
حیف
حیف
حیف (2698044) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۲:۳۴
پس تحصیلکرده ها چی؟؟؟ (2698060) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۴:۳۶
مثل تحصیل کرده های فعلی که مشمول این طرح شده اند 10 سال صبر کنند (2699637) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۰:۳۶:۱۵
کدوم نخصیل کرده؟ اون 3 درصد رو می گی که اکثرشون خارج کشورن؟ (2699880) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۳:۴۶
آقا ما اشتیاه کردیم درس خوندیم. غلط کردیم غیبت نداریم. این همه سال تو دانشگاه درس بخون اونوقت اینجوری قدرتو میدونن! (2698068) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۰۴:۴۲
تحصیلکرده ای که به خاطر فرار از خدمت میره دانشگاه همون بهتر که بره سربازی.. والاااا.. ملت خیلی باحالن.. رفته از امکانات استفاده کرده درس خونده مدرکو گرفته حالا اومده اینجا تبلیغات میکنه بر ضد سیستم.. انصاف هم خوب چیزیه که شماها ندارید (2698567) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۰۲:۳۰
اونی که تو پیام نور درغوز آباد سفلی میخونی درس نیست که بعدشم الکی ول بشی تو خیابونا
اونی که با دیپلم 15 نفر مثل تو تحصیل کرده رو برده سر کار درس خونده
البته الف این نظر هارو نمیزاره (2698944) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۵:۰۱
دور از جونتون آقای مهندس (2699638) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۳:۵۱
الف نشستی بازدید کننده ها کم بشند بعد نظرات مخالف تایید کنی!! (2698069) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۵:۵۹
یعنی یه نماینده نبود در مورد تحصیل کرده ها صحبت کنه!! یعنی یکی نبود بگه بابا این تحصیل کرده های 27 سال ببرید خدمت اما نصف کنید خدمتشون( البته با پول ها خدایی نکرده مفت نگفتم) (2698081) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۶:۲۰
27 سالمه چون غیبت کم دارم و تو دانشگاه درس خوندم الان یه محروم اجتماعی محسوب میشم. دست مریزاد نماینده ها!! (2698082) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۷:۰۲
تبعیض آشکار.ای نمایندگانی که از تحصیلکرده رای گرفتید!!حداقل یه اسمی از ما می بردید (2698085) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۰۶:۱۰
اگر این تبعیضه محرومیت مشمولین غایب از ادامه تحصیل و دریافت گواهینامه و سایر محرومیتها هم تبعیضه.. چرا فقط مشکلات خوتونو میبینید؟ خودخواهی هم حدی داره.. ضمن اینکه توی همین 2 میلیون هم تحصیلکرده و متخصص کم نیست پس جو ندین (2698572) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۵:۴۹
تحصیل کرده ؟ الان دوست عزیز بیشتر افراد لیسانس رو دارند (2699640) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۷:۲۸
اهمیت ندادن به تحصیلکرده های بدون غیبت اوج تبعیضه. فقط پول حرف اول رو میزنه... این وضعیت اسفباره. (2698089) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۷:۴۵
خدایا به من کمک کن نماینده ی خوب باشم. الکی مثلا من به فکر رعایت عدالتم. (2698090) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۱:۵۳
خدمت ما 35میلیون ارزش داره تازه سوابق سربازیمنون رو باپول خریدیم لطف کنن به عنوان سخت وزیان اور 2سال رو برای خدمت کرده ها 4سال حساب کنن. (2698109) (alef-13)
 
بهرامی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۲:۴۶
اون کسی که پول نداره باید بره خدمت و اون کسی که بچه پولدار نمیره جالبه
من خودم سال 89 خدمت رفتم ولی این مدلیشم زیاد جالب نیست (2698118) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۴۲:۳۶
گرامی چرا صحبت های بی ارتباط با موضوع می کنید ؟
یعنی عینا کل این 2 ملیون نفر تمکن مالی دارند ؟ این 8 سال غیبت کرده ها قشر کم درآمد وجود ندارد ؟ وضعیت مالی همگی عالی است و منتظر بودند این طرح تصویب بشه ؟
خیلی از این 2 ملیون نفر توان پرداخت ندارند و مجبور خواهند بود بخاطر اشتباه خودشون ( اشتباهی که شما مرتکب نشدید ) وام بگیرند یا اندوخته مالی خود رو که سال ها طول کشیده جمع آوری کنند خرج کنند یا بدتر از همه همچنان وضعیت مبهم خواهند داشت
همیشه انصاف داشته باشید (2698701) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۹:۱۷:۴۳
دوست عزیز من سال 78 به سربازی رفتم که در آن دوره هم فروش سربازی در مملکت بود که برخی از مشکلات را دبدم:
1- تقدس سربازی معنای نداشت چون خریدنی بود
2- کسانی که مجبور به سربازی بودند جزو دسته فقیر و مستضعف جامعه بودند و این را هم خودشان و مردم و مسئولین نظامی و غیره می دانستند و باعث هتک حیثیت آنها می شد
3-با توجه به فروش سربازی و کم بودن سرباز در پادگان ها وظیفه سرباز ها (فرزند فقرا) دوبرابر می شد و باید جور افرادی که سربازی را خریدند نیز می کشیدند
4- گروهی که سربازی را خریدند زودتر وارد بازار کار شدند و افراد سربازی رفته (فرزندان فقیر) جلو افتادند و بازار کار را اشغال کردند
5- فروش سربازی باعث ورود خیل عظیمی از افراد به بازار شغل بمدت دو سال زودتر شد و منجر به تشدید بیکاری در جامعه شد
6- منابع درآمدی از محل فروش سربازی مثل بقیه سنوات صرف هزینه جاری کشور شد (سمینار ، حقوق و مزایا کارکنان مملکت و ......)
7-یاد آور می شوم که سرمایه این انقلاب و نظام مردم مستضعف و زحمت کش جامعه می باشد باید قوانین طوری تنظیم و اجرا شود که باعث دلسردی این قشر نگردد. (2700312) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۴:۱۳
برنامه نظام قدیم:
درس بخون تا جایی که می تونی: دیپلم، لیسانس، فوق، دکترا.. بعد برو سربازی و .
نظام جدید:
دیپلم بگیر، 10 سال کارکن و پول درآر، سربازی رو بخر، بعد برو تو کار درس! (2698129) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۶:۳۲
لعنت بر این بی عدالتی (2698147) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۶:۳۵
به نظربنده کسی که خدمت زیرپرچم به هردلیلی (بجزپزشکی)انجام نمی دهدبایدازکلیه حقوق دولتی محروم گردد. (2698148) (alef-13)
 
غایب
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۷:۳۵
دوستان توجه کنن در این طرح تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده ملاک نیسه بلکه غیبت ملاک است
غیبت 8سال به بالا (2698155) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۰۳:۳۲
اگر فقط غیبت ملاک است پس چرا از اول بهانه ی ارائه ی این طرح این بود که این افراد به دلیل سن بالایشان برای نیروهای مسلح کارایی ندارند؟ اولش بهانه ی سن بالا را آوردند و بعدش کلا تبدیلش کردند فقط به شرط غیبت. اصلن شرط سنی بالای بیست و هفت سال الان فقط دکوری شده است. اگر شرط سنی را کلا از این مصوبه بردارند هیچ چیز عوض نخواهد شد. (2698564) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۳۷:۳۵
اخه یه فکری هم به حال ما بدبختایی که 7-8ساله درس میخونیم هم میکردین دیگه!! خوب باهم غیبت داریم ولی موجه ... (2698191) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۶:۳۴
با هم؟ (2699645) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۰:۴۱
واقعا این قانون با عدالت اسلامی تناسب داره؟
این کار توهین به افراد درستکاریه که وظیفشون رو به موقع انجام دادند.

این مصوبات یعنی تایید غیبت و کم کاری و دزدی و فساد افراد و سرکوفت انسانهای منضبط و تلاشگر (2698205) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۱:۱۶
اىن هشت سال از كجا اومده (2698208) (alef-13)
 
909
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۲:۲۴
سردار کمالی دو سه سال قبل گفت فروش سربازی در این مملکت امکان نخواهد داشت چون اوج تبعیضه. و این شد. حالا بند کرده به تحصیل کرده ها ،که خلاف این هم خواهد شد. (2698213) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۲:۳۳
این کار عین بی عدالتی است که عده ای که پول ندارند به موقع به سربازی بروند و عده ای که پول دارند سربازی نروند آخرش هم دولت پولکی ما آنها را معاف کند (2698214) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۳:۴۲
واقعا اگر کمک به بودجه است یک فرصت به همه مشمولان داده شود چه غایب و چه غیر غایب (2698223) (alef-13)
 
میلاد متولد1368
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۴:۲۲
اقای توکلی جان اگه میخونی من دانشجوی ارشد دانشگاه صنعتی شریف هستم
الان احساس پشیمانی میکنم که چرا درس خوانده ام...
خواهشا اگر به گوشتان میرسد برای کسانی که تحصیلات هم دارند نیز این معافیت را قرار دهید... (2698229) (alef-13)
 
بنرذدذدئد
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۳:۳۱:۵۸
داداش آقای توکلی باید اون موقع که حرف میزد نزد؛ حالا دیگه دیر شده.انشاله یه طرح دیگه... (2700970) (alef-7)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۸:۳۸
من ترک خدمت کردم الان مشکلم اینه!!!
1)آموزش و پرورش بدون کارت پایان خدمت مدرک تحصیلی نمیدهد.
2)پلیس+10 ترک خدمتیها ثبت نام نمیکند میگن شامل شما نمیشود!
15سال غیبت دارم،مسئولین محترم تکلیف چیست؟؟؟؟تا 15 اسفند زمان زیادی نمونده،من بدبخت چکارکنم؟؟ (2698243) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۴:۵۵:۰۵
بعضیا فکر میکنند همه کسانی که بیش از 8 سال غیبت دارند بیسواد هستند در صورتیکه درصد کمی از آنها حتی فوق لیسانس 15 سال پیش هسند که کنکور سختتر بوده و ظرفیت پذیرش دانشگاهها کمتر بوده (2698277) (alef-3)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۰۲:۰۰
خدا پدر و مادر نماینده ها رو رحمت کنه که مشکل بعضی ها رو حل کردن.یک دنیا ممنون.چشم حسودا کور (2698307) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۱۷:۰۲
آقا این چه وضعشه یهویی کلا برای همه پولیش می کردند تا هر کی خواست بخره من ترم آخر دانشگامه می خواستم برم دفترچه بگیرم دیگه نمی رم سربازی این عین بی عدالتیه گناه کردیم درس خوندیم بخدا دیگه نمی رم سربازی (2698364) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۰۷:۵۰
مگه برای کسی پولیش کردن که برای شما پولیش کنن؟؟؟ جریمه متوجه میشین یعنی چی؟ آقا یه عده غایب هستن که بنا به هر دلیل نتونستن در موعد مقرر برن خدمت حالا قراره با پرداخت جریمه تکلیفشون مشخص بشه.. همین.. نه بحث خرید و فروش هست نه... والا درکش اونقدرها هم مشکل نیست (2698581) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۲۵:۳۴
فقط خودت ضرر ميكني، بعد از ١٤ سال محروميت اينو دارم بهت ميگم ، (2699171) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۷:۵۰
راست میگه محرومیت ها و عذابها ارزش اون رو نداشت . آخرش هم با این جریمه سنگین نقره داغ شدیم (2699649) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۲:۱۸:۱۷
کی مجبورت کرده بخری؟درضمن فیلم بازی نکن،منم نرفتم نه محرومیتی کشیدم نه عذاب. (2699980) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۲۵:۱۸
نمایندگان محترم باید تبصره ای اضافه میکردند که فقط پولدارها از این امتیاز استفاده نکنند. مثلا اگر کمیته امداد یا بهزیستی معسر بودن فردی را تایید میکردند دیگر بطور رایگان معافیت صادر میشد. بهتر است مابقی غیبت شوندگان هم با پرداخت جریمه معاف شوند.البته به ترتیب از بالا به پایین.بهرحال قاون را باید برای همه گذاشت.الان این شائبه پیش میاید که فقط پولدارها از این امتیاز دارند استفاده می کنند و مجلس اهمیتی به بی پول ها نمی دهد..بهتر است اصلاح یا مصوبه ای اضافه گردد. (2698387) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۳۲:۵۴
من متولد ١/١/٦١ هستم ساعت ٢صبح بدنيا اومدم يعني دو ساعت زودتر به دنيا اومده بودم سال ٧٩ ميخريدم و خلاص ولي واسه ٢ ساعت مجبور شدم ١٨ ماه برم خدمت حالا هم خيلي خوشحالم كه مشكل كلي از همسن و سالهام داره حل ميشه خيلياشون و ميشناسم كه از يه افغاني سخت تر كار بيدا ميكنن. (2698415) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۳۸:۲۹
چرا كامنات من سرباز متاهل رو منتشر نميكني، شايد يكي از مسولين بخونه و تو اين زمينه هم فكري كنن (2698437) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۸:۲۸
خوب پیشنهادت چیه؟ (2699651) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۱:۲۹:۳۳
اين طرح رو براي مشمولين زن و بچه دار و همچنين سرباز هاي در حال خدمت متاهل هم اجرا كنند، من سربازم و همه اين اين شرايط و دارم، اما اين طرح به من نميخوره. و شديدن زندگيم به مشكل برخورد كرده. و از اين طرح فقط افسردگيش برام مونده. سال ها محروميت هاي مختلف كشيدم و حالا كه ٤ ماه سربازم راه قانوني باز شده، اما براي من و امثال من كه در حال خدمتيم هيچ تبصره اي نداره. (2699951) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۴۵:۵۲
نظرارو نصف شب میخوای بذاری؟؟؟ (2698468) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۵۸:۵۸
سلام
این طرح کی در شورای نگهبان تصویب میشه؟
با تشکر (2698539) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۵۲:۵۶
مهم تصویب مجلس هست که انجام شد شورای نگهبان فقط در مواردی که مغایرت با قانون اساسی وجود داشته باشه ثقانون رو ارجاع میده به مجلس که در این مورد با توجه به ماهیت طرح احتمالش یک در میلیون هست (2699077) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۰:۵۸:۴۰
هیچ وقت (2699915) (alef-13)
 
اصغر
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۰۹:۴۳
لعنت بر من كه دو سال از بهترين سالهاي عمرم رو براي خدمت سربازي هدر دادم و امروز ميبينم كه خيلي راحه كلمه خدمت اجباري تبديل ميشه به پول!!!! (2698586) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۱۲:۴۴
با سلام
خرید سربازی باید برای همه ازاد بشه
منی که فوق لیسانسم و کلی مقاله و تحقیق دارم به چه درد خدمت و این حرفا میخورم. خواهش میکنم اینقدر استرس برا جوانان درست نکنید و بزارید از زندگی لذت ببرن همشون. خواهش میکنم (2698592) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۲۰:۲۲
کسی که هشت سال از امکانات محروم بوده دیگه خودش یجور مجازاته سخت نگیرید دیگه (2698617) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۳۲:۱۰
10درصد اضافه جریمها که حذف نشده برای یک فرد با 17 سال غیبت مبلغ کل جریمه خیلی زیاد میشه خیلیها توان پرداختشو ندارند (2698663) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۳۷:۲۰
دوستان تحصیل کرده ای که فرمودند هیچ نماینده ای به فکرشان نبوده متاسفانه رادیو رو گوش ندادند دقت کنید :
حمید رسایی پیشنهاد داد: کسانی که به دلیل ادامه تحصیل نتوانستند به خدمت سربازی بروند و ۸ سال از مدت مشمولیت آن‌ها سپری شده است آن‌ها نیز بتوانند از این امتیاز استفاده کنند که این پیشنهاد هم رای نیاورد.

ستاد کل مخالف معافیت تحصیل کرده هاست و این موضوع ربطی به دولت و مجلس ندارد دلایل خودشون رو هم دارند (2698680) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۳۹:۰۹
بابا اینها که نا بحال پول ندادن و نرفتن خدمت حداقل این جوری پول میدن و نرفتن خدمت (2698688) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۴۷:۴۵
رسما اعلام میکنم:
1- غلط کردم فوق لیسانس مخابرات گرفتم که برای آِینده کشورم مفید باشم .
2- با افتخار با 28 سال سن به خدمت مقدس سربازی میرم. کاری به این ندارم که متخلفین از من عزیزترن و بعضی هاشون به ریش من می خندند اتفاقا برای خلیاشون خوشحالم که آدمای خوبین و با این "ق ا نوووون" از این وضعیت بی تکلیفی در میان.
3- به همه مسئولین کشور قول میدم در خدمت به خوبی وقتمو تلف کنم. تا دینم رو به کشورم ادا کرده باشم.قول میدم از انجام کارهای مفیدی چون پست دادن به در و دیوار ، شمارش افراد ورودی خروجی به سرویس بهداشتی، خوابیدن در حد اصحاب کهف(در مورد سپاه بیشتر صادقه) و در حالت فوق مفید آن ، پشت میز نشستن و پر کردن لیست مرخصی ها کوتاهی نکنم.
4-علاوه بر این سعیم بر این است که به بهترین نحو با نیروهای کادری برخورد کنم. بهرحال این نیروها به علت حقوق کم مشکلات خانوادگی خاص خودشون رو دارن که شایسته نیست این فشارهای روحی در نیروهای مسلح کشورم وجود داشته و بنیه ی دفاعی کشور رو ضعیف کنه باید به یه طریقی این فشارها تخلیه بشه.
به شخصه قول میدم به بهترین شکل شاهد خرد شدن شخصیتم توسط نیروهای کادری باشم تا کمبود بودجه نیروهای مسلح کشورم را به طریقی جبران کرده باشم.
5- از مسئولین کشور به خاطر اینکه نمیتونم زن بگیرم و جمعیت کشور رو بالا ببرم جدا معذرت میخوام و اعلام میکنم اگر مسئولی حاضره دخترشو به من بده بدون توجه به چهره و سن دختر ... بله.(کور و کچل هم اگه باشه در راستای سیاست های افزایش جمعیت در خدمنم. همین که جهازش تکمیله کافیه)
6- این همه رو با افتخار انجام میدم ولی
بعد از پایان خدمت بخاطر ارزشی که دولت های بیگانه و غربی به من میزارن به اونجا میرم تا جایی خدمت کنم که بهم احترام بگذارند.

شما هم دور هم خوشحال باشید که دو سال از عمر منو گرفتید و عدالت رو به حد اعتلای اون رسوندید. (2698718) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۶:۴۸:۳۴
این بودجه نویسی تبدیل به جیب بری شده که مستقیما دست درجیب مردم کردن است وبرای تامین منابع که نباید به مردمان بی درامد بند کرد (2698721) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۰۱:۰۹
مشتاقان خدمت به وطن به صف شن (2698769) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۱۵:۴۴
تبریگ میگم ، خوش به حال اونایی که معاف میشن ، کاش برای ماها هم یه فکری میکردن من 27 سالمه و ارشد دارم ،4 ماه سربازیمم رفتم وسط خدمت ارشد قبول شدم اومدم بیرون دوباره درس بخونم ، نمیدونم شاید قسمت ما اینه ، ولی اگه بند غیبت بر میداشتن میشد چقدر مثل من جوونا بودن که میشد برن سراغ ازدواج و زندگیشون ، حالا باید 20 ماه دیگه برم خدمت ، خدایا خودت کمکم کن (2698808) (alef-13)
 
اردشیر
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۲۸:۰۰
اقا بس فراریا چی؟اشامل فراریها هم میشه؟ (2698861) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۴۰:۳۰
لطفا پیگیری کنید این قانون برای من و امتال من که الان هفت سال غیبت هستیم سال بعد هم اجرا میشه یا نه لاقل دلمون الکی خوش باشه سال دیگه از این همه استرس خارج شیم (2698891) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۵۷:۳۱
از دوستان عزیز تحصیلکرده یک سوالی دارم به فرض همه شما شامل این طرح بودید آیا می توانستید بین 25 تا 30 میلیون پول بدید؟والا ما تو 12 میلیون موندیم . (2698932) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۷:۵۷:۳۴
ما تحصیلکرده های 27 سال به بالا که تعدادمونم خیلی کمه نادیده گرفته شدیم . به همین راحتی نمایندگان و مطبوعات ومسئولان بی سر و صدا و بدون اینکه حرفی از ما بزنن این طرح و تصویب کردن .
خدایا چرا ظلم شد در حق ما .
چشم امیدمون به رهبریه . کاش مثل قبل عفو ایشان شامل ما بشه . بخدا تعدادمون کمه. (2698934) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۱۵:۳۸
خطاب به غایبین: شانس آوردید کفگیر دولت ته دیگ خورده که این قانون تصویب شد. زودتر برید بخرید تا دوباره قیمت نفت بالا نرفته! البته هر چه خودتون رو بی سوادتر نشون بدین به نفع جیب تونه! (2698981) (alef-13)
 
بابک
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۱۷:۰۱
ممنون از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی (2698984) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۱۷:۵۹
با وجودی که سنم بالای سی و دو سال است و به خاطر استفاده از معافیت تحصیلی مشمول این مصوبه نمی شوم، ولی فکرش را که می کنم در هر صورت تصویب شدن این طرح در مجلس فقط برای غایبان، از تصویب نشدنش برای هیچ کس بهتر بود. حداقل این طوری مشکل عده ای از هموطنان حل می شود. ولی جا داشت و جا دارد که مسئولین نظام وظیفه در همین مقطع زمانی فکر و طرحی هم برای تحصیلکردگان با سن بالا در نظر بگیرند. باور کنید تحصیلات دانشگاهی توانایی بدنی مشمولان را بالا نمی برد. (2698987) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۱۹:۳۸
این یعنی غیبت بهتر از اینه که درس بخونی و غیبت نداشته باشی! (2698993) (alef-13)
 
کو عدالت؟؟
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۲۴:۱۳
بی عدالتی به خدا .... من خودم 18 ماه+27 روز با داشتن بیماری صرع و مصرف روزانه کاربامازپین خدمت کردم و با این که مثلا معاف از رزم بودم هرشب 3 ساعت شیف میدادم حالا بون تفنگ توی یکان انرزی هسته ای اصفهان . الان پشیمونم کاش غیبت میکردم ! (2698999) (alef-13)
 
امين
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۲۸:۱۴
درس خوندن ٤-٥ سال است
اكثر اين دانشجو ها كه الان مدعي هستند بالاي ٢٧ سال داند ولي هنوز دانشجو هستند از ١٨ سالگي تا ٢٧ يعني درس رو كش دادند كه سربازي نرند الكي منت نزارن كه ما درس مي خونديم حالا داره بهمون ظلم ميشه نه عزيز دل شما درس خون بودين ٢٢ سالگي درستون تموم بود (2699006) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۵:۴۱:۱۹
جناب باهوش!

کسی که 27 سالشه اگه تو 22 سالگی هم درسش تموم شده باشه، غیبتش به اندازه کافی نیست برای استفاده از این طرح.

خیلی از این اشخاص درس رو چند سال پیش تموم کردن ولی غیبتشون 8 سال نشده.

یه مقدار فکر کن اول بعد نظر بده. ضمن اینکه پس فردا تو این مملکت کار امثال شما گیر همین تحصیل کرده ها میفته نگران نباش. کارت معافیتتون هم که کاملا مشخصه. (2700025) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۴۲:۵۲
این همه پول می گیرن این همه منت هم میذارن سر این بدبختا!!! متاسفم واقعا! 5% برای تاهل 5% برای بچه بعد انتظار دارن شاهد رشد جمعیت باشن.... کسی که هم متاهله هم بچه داره هم بالای سی ساله به خاطر اینکه زیر 8 سال غیبت داشته باشه نتونه تکلیفشو روشن کنه و همچنان بلاتکلیف بمونه...آفرین به این همه عدالت و درایت مجلس... (2699045) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۸:۵۵:۰۵
هر آن کس که دارد همی برخورد هر آنکس ندارد همی بنگرد ! (2699086) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۹:۰۳
چه احساس لطیفی داری! (2699653) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۱۴:۳۷
باید جزو جوایز قرض الحسنه بانکها بشه !

اقبالی (2699148) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۱۸:۲۶
پولدارا خوش به حالشون .خدایا گناهمون چی بوده؟؟؟ (2699156) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۱۹:۵۷
سلام
میدونم که به احتمال زیاد این متن رو سانسور میکنید
شاید هم کسی حوصله خوندن نداره

اقایان مجلسی
مرحبا
احسنت به شما
دروود بر شرف و انسان دوستی شما
گله نمیکنم بلکه بابت اینکه مشکل یکسری از هم وطن ها حل شد خوشحال هستم
من فردا اولین شب سربازیم خواهد بود
با مدرک کارشناسی
فردا شب از خدا فقط و فقط یک چیز رو میخوام
از ته دل نفرین میکنم کسانی رو که باعث شدن که خودم رو کم ارزش و پست ببینم
به خاطر اینکه درس خوندم
این رو بدونید خیلی ها مثل من شما رو نفرین میکنن (2699161) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۳۷:۳۶
امیدوارم در این یک سالی که طرح اجرا میشود پیگیری کنید تا مشخص شود چه تعداد از غایبین با پرداخت جریمه معاف خواهند شد. بیش از 2 میلیون مشمول با غیبت بالای 8 سال که که شک ندارم بیش از 10 % آنها توان پرداخت چنین مبالغی را ندارنذ پس در نهایت مشکل غایبین سر جایش باقی خواهد ماند همچنین تعداد غایبین با غیبت کمتر از 8 سال را هم که به آن اضافه کنیم میتوان گفت در مجموع نزدیک 5 میلیون غایب و محروم در کشور وجود دارد که همچنان باید منتظر معجزه ای باشند تا بلکه فرجی شود.بهتر بود فروش اجباری را برای همه آزاد میگذاشتند تا عدالت حقیقی اجرا شود و هر دو طرف راضی باشند. (2699199) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۴۸:۲۸
حالا اين كارت معافيت به چه دردي ميخوره؟ كه بري باهاش يه پاسپورت بگيري كه هيچ جا راهت ندهند؟ يا تا آخر عمرت هي بري دبي تايلند مالزي تركيه، دبي تايلند ماليزي تركيه، دبي تايلند ماليزي تركيه ...... البته چين رو فراموش كردم بگم. (2699232) (alef-13)
 
hamed
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۴۸:۴۰
اقایون مثلا نماینده تکلیف دانشجوهارو مشخص میکنید یا نه ؟!!!!!! من 6سال درس خوندم الانم میبینم اونی که غیبت کرده داره با پول میخره من که 6 سال دانشگاه رفتم اومدم چرا نباید بخرم کی شماهارو نماینده کرده اخه؟؟؟؟! ؟!!!!!!!!!!!!!!!!! (2699233) (alef-3)
 
يعقوب
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۰:۱۸:۰۳
با سلام من متولد شهريور٦٧ ميباشم سال ٨٥ هم ترك تحصيل كردم ميتونم درخواست خريد بدم؟ (2699294) (alef-13)
 
مستضعف
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۰:۲۳:۳۵
بازم دنیا به کام پولدارا .... (2699307) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۰:۳۴:۱۶
غیب چیه چرا شرط سنی نذاشتن مثل ترکیه؟

میگن سن بالا به درد نظام وظیفه نمیخوره، ولی اگه کسی مثلا 30 ساله باشه ولی 8 سال غیبت نداشته باشه به درد نظام وظیفه میخوره؟؟؟

تبعیض و دروغگویی و دورویی تا چه حد؟ (2699332) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۱:۴۷:۱۰
یکی گفته مثل جریمه رانندگیه اگر اینه بعد از جریمه باید به رانندگی یا همون سربازی ادامه بده نه معاف بشه.خودمون گول نزنیم که جریمه است چون تا به حال کسی اینجوری از جریمه قند تو دلش آب نشده (2699465) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۱:۵۷:۰۳
کدومتون میدونید ۱۷سال محرومیت باسه تا بچه یعنی چی (2699488) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۵۰:۱۰
من میدونم ولی درکش برای خیلی ها سخته (2699655) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۱:۳۳:۲۰
من هم ٣ تا بچه دارم و الان سربازم، باز هم شانس اوردي كه ميتوني با پرداخت جريمه نري خدمت. من كه داغون شدم. براي سن بالا سربازي عذابه. (2699956) (alef-13)
 
عدالت خواه
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۱:۵۹:۰۳
متاسفم برای این بی عدالتی !!!!
متاسفم !!!!
برا ی عمری که برای درس خواندن حرام کردیم
آخه ما چه سودی از معافیت تحصیلی بردیم?!!!!!!!
انصاف داشته باشید !!!!
شمایی که نماینده مجلس شدی مطمئن باش همین تحصیلکرده ها دور بعد به تو رای نمیدهند چون از حقشان دفاع نکردی !!! (2699496) (alef-13)
 
عزت
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۰۰:۱۵
اخه جریمه چرا به مدرک تحصیلی ربط داره؟ اون هم به ضرر تحصیلکرده ها؟ و اینقدر هم شدید؟ اگه با بنز یا پراید از چراغ قرمز ردشی یا هرخلافی باهم برابرند نه اینکه چون بنز سوارشدی پول بیشتر...حالا قضیه مدرک هم همینه (2699498) (alef-13)
 
شهرام . ق
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۰۰:۵۸
// دشمن دانا بلندت می کند , بر زمینت می زند نادان دوست // به زودی زود نتیجه این تصمیم غلط را که منجر به بالا رفتن امار غایبین و فراریان از خدمت وظیفه خواهد شد را می بینید . (2699502) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۲۶:۴۱
مبالغ خیلی کمه ، من که به خدمت رفتم احساس حقارت می کنم ، دو سال عمرم 15 میلیون ماهی 800 اونم تو مرز و 1200 کیلومتری تهران (2699566) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۵۲:۴۶
با مزه! (2699660) (alef-3)
 
وحید
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۶:۱۵
میشه قسطیش کنن ؟؟؟؟ آخه خیلی گرونه نمیتونم 25 میلیون یه جا بدم (2699644) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۹:۲۲:۵۲
با کارمزد 21.9 % موافقی ؟ برو باجه ! (2700325) (alef-3)
 
.
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۰۴:۱۹
اینجا ایران هستش به هیچ چیزش نمیشه اعتبار کرد.نماینده های عزیز خواهشأ مبالغ رو کمی پایینتر بیارید که ما هم بتونیم بخریم .بخدا خیلی زیاده. (2699689) (alef-13)
 
رامین
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۳۸:۵۷
آقایونی که میفرمایید تحصیلکرده ها از تسهیلات استفاده کردن ومحرومیت نکشیده اند میشه توضیح بدید این تسهیلات چی هستند و کدومشون قابل استفاده برای دانشجویان بوده؟ (2699794) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۴۰:۵۵
شما هر وقت محرومیت کشیدی میتونی بفهمی (2700082) (alef-7)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۱۸:۱۹:۲۷
به خدا قسم من دانشجو بودم . اون موقه به چن دلیل نتونستم گواهینامه بگیرم. الانم نمیذارن گواهینامه بگیرم. من نمیدونم چرا مشکل همه رو حل نمیکنن؟ آخه این تبعیضها به چه دلیله؟ ما صدامون به گوش هیشکی نمیرسه. (2704086) (alef-13)
 
بهنام
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۳:۳۹:۱۰
توجه مهم

10درصد به ازا هر سال غیبت بیشتر -

این رقم 10 درصد که نزدیک به جریمه میشه

یعنی جریمه 15 میلیونی 2

وای

36 ساله دیپلم باید 27 میلیون بپردازه !! ؟

باید به این موضوع مهم اعتراض بشه (2699796) (alef-13)
 
ناامید
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۰:۰۱:۳۳
شما را به خدا فکری‌ برای متاهلین دانشگاه رفته کنید! با ۳۲ سال سن داره زندگیم به خاطر سربازی از هم میپاشه!!! (2699839) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۴۴:۵۷
زندگی خیلی از این غایبان به خاطر معضلات و محرومیت ها در آستانه از هم پاشیدن هستش. آیا شماها که این رو درک نمی کنید انتظار دارید بقیه هم مشکل شما رو درک کنند. اما یقین داشته باش ما غایبان مشکل شما رو درک می کنیم و با تمام وجود از هر روش و طرحی که مشکل شما رو حل کنه حمایت میکنیم (2700086) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۰۸:۱۷:۳۶
خود کرده را چاره نیست (2704856) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۹:۲۱:۵۱
همین الان برو دادگاه خانواده برای طلاق ، حساب کردم 3.5 % بودجه ی سال آینده دولت ازمحل هزینه های طلاق در سال 1394 برای دولت "در آمد " حاصل مشود . بدو حتی یک لحظه هم درنگ جایز نیست ! (2700322) (alef-3)
 
lord128
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۰:۰۴:۲۲
یه چیزی اینا که غیبت کردن کارت پایان خدمت که نداشتن برن سر کار دولتی یا بتونن جواز کسب بگیرن پَ چه فرقیه بین دارای دکترای تخصصی و دیپلمه و زیر دیپلم(یعنی اینا باتوجه به مدرکشون که سرکار نرفتن مگه اینکه پارتیو .....)
جز اینکه بچه های خرمایه‌ها(خر در اینجا به معنای بزرگ ، زیاد و ...)که درس زیادهم که نخوندن اما پوووووووووووووووووول کلون دارن کمتر جریمه بدن!!!!!
اگه میخان جریمه بگیرن از هر کسی با توجه به سرمایش بگیرن



البته همه میدونن که این قانون برای چه کساییه



ماکه مدرکم گرفتیم سربازی هم رفتیم الانم بیکاریم(البته کلاً که سرکارم میدونم!) (2699844) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۰:۴۳:۱۱
خدایش این انصافه چرا همه نمیرن خدمت چرا چرا (2699885) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۴۵:۳۵
مشخصه که شما دانشجو نیستی! (2700087) (alef-7)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۰:۴۷:۵۲
من 16 سال به دلایل خاص خدمت نکردم با 16 سال غیبت باید 25 میلیون پول بدم با این همه گرفتاری مسئولین چه فکری برای خودشون کردن واقعا اگه کسی نداره باید در سن 37 سالگی بره خدمت آخه تو چد کشور خدمت سربازی اجباریه حداقل اقساط ببندید (2699893) (alef-11)
 
ahmad
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۱:۲۷:۱۴
چه به حق و به جا گفتند آقای رسایی که
عدالت رو برای همه اجرا کنید. کسانی که در ۱۸ سالگی ادامه تحصیل دادند و
هشت سال از ۱۸ سالگیشون میگذره اونا هم بیان جریمه بپردازند.
چون چه فرقی بین یک جوان ۲۶ ساله لیسانسه با یک جوان ۲۶ ساله دیپلمه هست؟
اون دیپلمه میره جریمه میده میخره ولی اون لیسانسه بدبخت نمیتونه بخره. ولی متاسفانه نشد.
کاش قانون ۱۸ به علاوه ۸ و به بالا تصویب میشد که تحصیلکرده های انصرافی اخراجی لیسانس و ... که غیبتشون کمه میتونستن استفاده کنن. (2699947) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۱:۴۲:۵۵
کاملا مشخه چرا توی این برهه زمانی این قانون تصویب شده. بعلت پایین اومدن شدید قیمت نفت و کمبود دارایی دولت مجبوره یه جوری این کسری رو جبران کنه. من خودم 21 ماه خدمت رفتم و خداییش الافی محض بود (با مدرک فوق لیسانس دانشگاه تهران - مهندسی برق)

همون بهتر که ازاد شد (2699964) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۶:۴۶:۳۲
کاملا مشخه ؟! (2700090) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۱:۴۳:۰۸
من سربازی رفتم فقط سوالم این هست که اگر من 25میلیون ارزش داشتم برای حاکمیت، چرا الان باید برای اضافه کردن سابقه سربازی به بیمه، دو سه میلیون هم پول به تامین اجتماعی بدم (2699965) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۴:۳۲:۳۶
مجلس مهر تایید براین ادعای ضد انقلاب زد که در ایران همه چیز وهمه کس را می شود با پول خرید. (2700014) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۵:۳۳:۱۱
اون دسته از اشخاصی که میگن تحصیل کرده ها نباید بتونن از این معافیت ها استفاده کنند، فکر می کنید ما این حرفها و این مسائل یادمون نمیمونه؟

فکر می کنید پس فردا به این مملکتی که توش اینطوری باهامون برخورد میشه و مردمی مثل شما خدمت می کنیم؟

زهی خیال باطل. (2700024) (alef-7)
 
نیمه ناشناس
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۵:۵۱:۴۹
طرف اگه تو این 8 سال رفته باشه و درس خونده باشه چون تو معافیت بوده حالا نمی تونه خدمتش رو بخره. ولی اگه دنبال کار و پول در آوردن (یا حتی الافی) رفته باشه الان اجازه خریدن خدمت رو داره. پیامی که تصویب این طرح به جامعه و به خصوص تازه دیپلمه ها میده کاملاً روشنه !

پ.ن: همه جای دنیا اولویت با تحصیل کرده هاست، غیر از ایران عزیز ما که اولویت همیشه با پول بوده ! حالا علم بهتر است یا ثروت ؟! (2700034) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۸:۰۷:۱۸
چه مردم ساده ای داریم . در بیشتر کشورهایی دنیا یا خدمت اجباری را برداشته اند یا بسیار کوتاه کرده اند و یا مردم آن کشورها در حال تلاش و رایزنی جهت حذف و کاهش خدمت اجباری هستند . انوقت در کشور ایران در سال 1394 خدمت اجباری سه ماه افزایش پیدا می کند و یک لیسانسه باید 25 میلیون پول به حکومت بدهد تا دست از سرش بردارد . خنده دار تر اینه که تشکر هم می کنه! بعد حکومت از جوانان می خواد ازدواج کنند و تعداد بیشتری بچه داشته باشند. شغل که مهیا نیست. درامد که کافی نیست گرانی و اقتصاد که ثابل تحمل نیست. قوز بالا قوز هم اینه که در این شرایط یک جوان بخواهد بجای گرفتن کمک از حکومت جهت شروع زندگی تازه بیاید و 25 میلیون هم بده. ای خدا ای پیغمبر ای ایمه اطهار کمک کنید. (2700190) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۸:۰۹:۴۶
چه مردم ساده ای داریم . در بیشتر کشورهایی دنیا یا خدمت اجباری را برداشته اند یا بسیار کوتاه کرده اند و یا مردم آن کشورها در حال تلاش و رایزنی جهت حذف و کاهش خدمت اجباری هستند . انوقت در کشور ایران در سال 1394 خدمت اجباری سه ماه افزایش پیدا می کند و یک لیسانسه باید 25 میلیون پول به حکومت بدهد تا دست از سرش بردارد . خنده دار تر اینه که تشکر هم می کنه! بعد حکومت از جوانان می خواد ازدواج کنند و تعداد بیشتری بچه داشته باشند. شغل که مهیا نیست. درامد که کافی نیست گرانی و اقتصاد که ثابل تحمل نیست. قوز بالا قوز هم اینه که در این شرایط یک جوان بخواهد بجای گرفتن کمک از حکومت جهت شروع زندگی تازه بیاید و 25 میلیون هم بده. ای خدا ای پیغمبر ای ایمه اطهار کمک کنید. (2700196) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۱۷:۳۹:۲۵
خدا حفظت کنه که درد دل خیلیها رو گفتی (2704010) (alef-13)
 
محمدی
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۱۲:۵۱:۲۸
واقعا حرف دل ما رو زدین.با تشکر (2705570) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۸:۱۳:۵۸
خدمت سربازی را به تحصیلکردگان علوم دانشگاهی می فروشند که با پول آن هزینه خرج تحصیل کنندگان علوم حوزوی را دربیاورند. خدایا چقدر صبوری به فریاد ملت ایران برس (2700202) (alef-7)
 
سلامی
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۸:۵۴:۱۴
آقای توکلی
شما روز تصویب این بودجه بودید؟ چرا در جهت حقوق جوانان صحبتب نکردید ؟
ایا صحیح است پس از 17 سال محرومیت افرادی مثل من هلهن هم 35 میلیون تومون بپردازیم
به نظر شما یک فرد 37 ساله از کجا اینقدر پول بیاره تا تازه شهروند درجه دو بشه
ایا بهتر نبود از طرح کمیسیون اقتصادی که حداقل 10 میلیون تومون کمتر بود دفاع کرده بودید؟
الحق و الانصاف (2700268) (alef-7)
 
عبدارلرحمن
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۰۹:۵۲:۳۹
یه اشتباهی در این طرح وجود داره..
-
جسارتاً
نباید سال غیبت اعلام می کردند، بلکه باید به سن اعلام می کردند. به عبارت دیگه نباید می گفتند هشت سال غیب دارها معاف می شوند، بلکه باید می گفتند مثلاً متولدین از سال 1357 بیان جریمه بدن..

الان اینطوری خیلی قاطی پاطی و نامتناسب و در هم بر هم شده...
-
حالا چرا ده سال یا هشت سال؟ چرا هفت سال نه؟ چرا شیش سال نه؟
-
خیلی خیلی بی حساب کتابه (2700383) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۰:۵۳:۱۳
شما میگید 27 سال به بالا به درد نظام وظیفه نمیخوره. بعد یه 27 ساله ی بدون غیبت تحصیلکرده نمیتونه مشکل سربازیشو با دادن جریمه حل کنه؟؟؟!!!
آخه من آدم اصلن گیج میشه با این قوانین من درآوردی... (2700501) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۲:۳۶:۰۶
یعنی واقعا فکر میکنی از وضعیت ما خبر نداره؟؟ مشخصه از عمد این کارا رو میکنند. من که با سی سال سن تحصیل کرده ام ،ولی 8 سال غیبت ندارم (بیش از 12 سال مشمولیت !) ولی شامل این طرح نمیشوم.
چشم امیدت غیر خدا به هیج کسی نباشه.

- ایران خداحافظ!! (2700777) (alef-7)
 
چکیده
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۲:۴۴:۴۴
از فرزندانم بخاطر نداشتن تمکن مالی وگرفتن معافیت سربازی عذرخواهی میکنم ،ازفرزندانم بخاطراعتقاداتم ........................................عذرخواهی میکنم ،زنده باد پ__________________________________________ول (2700806) (alef-7)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۰۱:۴۱:۴۰
البته اگر فرزندی داشته باشید. (2702508) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۰۹:۱۸:۳۳
انوقت شما چند سالته فرزندت بالاي 8 سال فقط غيبت داره؟؟؟؟ (2702865) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۲:۵۶:۱۰
پلیس +۱۰فراری هارو ثبت نام نمیکنه. چه مسخره بازی ایه مگه نگفتن فراری ها که از فرارشون ۸ سال گذشته میتونن ثبت نام کنن؟ (2700849) (alef-7)
 
یداله
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۱۹:۳۱:۵۱
من برای خرج خونه خدمت نرفتم پدرم معتاد بود و ما مستاجر الان دو تا بچه دارم پول هم دارم ولی گواینامه ندارم تا زن و بچه هام رو یه مسافرت ببرم فشار محرومیتها بیشتر از دراوردن پول بود هر چی پولار تر محرومیت بیشتر (2701845) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۲۱:۳۷:۱۱
آخه چرا هیشکی به داد ما نمیرسه؟؟؟!!! مگه این افراد نماینده ی مردم نیستن؟؟!! چرا یه تحصیلکرده ی با غیبت کمتر از هشت سال باید بلاتکلیف بمونه؟! چرا هیچوقت یه قانون درست تو این مملکت گذاشته نمیشه؟! خیلیا فکر میکنن تو زندان هستن و هر روز وضعشون بدتر میشه... آقا من مدرکمو میدم به شما. هیچی نمیخوام فقط بهم گواهینامه بدین میخوام با ماشین کار کنم. من اشتباه کردم درس خوندم. ما رو از این بلاتکلیفی نجاتمون بدید. (2702096) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۴ ۲۳:۲۵:۲۴
عدالت این است حقوق سربازان محاسبه شود و هر فرد خریدار خدمت با توجه به سطح تحصیلات حقوق دو سرباز را به مدت طول خدمت پرداخت کند. (2702367) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۰۱:۴۳:۰۳
چشم حتما به اطلاع ستاد کل می رسانم. (2702509) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۰۱:۱۸:۰۳
سلام و عرض ادب خدمت شورای محترم نگهبان قانون اساسی.

ملتمسانه خواهشمندیم صدای ما بچه های ۲۷ سال به بالا
که رفتیم دانشگاه (تحصیلکرده - انصرافی - اخراجی) رو بشنوید
تا ما هم بتونیم از این قانون جریمه سربازی که در مجلس تصویب شد استفاده کنیم.

بسیار تبعیض آمیز و خلاف قانون اساسی است که یک فرد دیپلمه ۲۷ ساله
بتواند با پرداخت مبلغی جریمه سربازی خود را بخرد
ولی یک لیسانسه یا اخراجی یا انصرافی ۲۷ ساله نتواند این کار را انجام دهد.
خواهشا ما را که با بدبختی رفتیم دانشگاه و پول دادیم برای تحصیلمان نادیده نگیرید
و اجازه دهید ما هم بتوانیم جریمه بپردازیم.

باتشکر (2702494) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۱۲:۱۴:۳۳
یک فرد 27 ساله دپلمه 9 سال از تمام حقوق اجتماعی محروم بوده حتی اجازه گرفتن یک گواهینامه ساده هم نداشته . شما هم 8 سال غیبت کنید و بعد از 8 سال با پرداخت جریمه معاف می شوید. شما مثل اینکه متوجه نیستید این طرح فروش عمومی خدمت نیست در مجلس هم اعلام شد هم دولت و هم ستاد کل با فروش سربازی به افرادی که کمتر از 8 سال غیبت دارند به شدت مخالف هستند. (2703265) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۰۷:۱۲:۵۹
نمایندگان مجلس اصلا این نکته براشون مهم نبود که یک جوان 30 ساله متاهل از کجا 30 میلیون بیاره تقدیم دولت کنه به قولی سواره کجا خبر دارد از حال پیاده. اگر مبلغ جریمه کمتر می بود نفرات بیشتری قدرت پرداخت می داشتند. (2702606) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۱۲:۱۵:۳۵
فقط امیدوارم چندوقت دیگه شاهد جولان دادن و وزیر و وکیل شدن آقازاده هایی که خارج از کشور با پول بیت ال... مدرک گرفتن نباشیم. حداقل کاری که باید می کردن این بودکه ازمناسب دولتی محروم شوند. (2703267) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۱۶:۵۳:۵۴
این دولت دولت بچه پولدار هاست. فقرا باید بروند سربازی و عمر و جان خود را بدهند که یک وقت آسیبی به ثروت پولدارها نرسد. (2703912) (alef-13)
 
سعيد
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۰۹:۰۶:۴۷
تو را بخدا قسمتان میدم که بگید من باید چکار کنم


من متولد ۱۳۵۵ هستم بخاطر مشکلاتی که داشتم به سربازی نرفتم و بعد از گرفتن دیپلم وارد دانشگاه پیام نور شدم و چهار سال درس خواندم ولی چند تا درس مانده و مدرک لیسانس را نگرفتم حالا من با داشتن ۳۸ سال سن که متاهل هستم و ۲ فرزند دارم و در یک شرکت خصوصی با مبلغ ۵۰۰ هزار تومان کار میکنم و اجاره خانه و خرج بچه هایم میدهم و هیچ پس اندازی ندارم اگه برم سربازی زن و ۲ تا دخترم چکار کنند و اگر ثبت نام کنم پول از کجا بیارم تو را به جان عزيزانتا مشكلات ما و امثال ما را به گوش مسئولين برسانيد (2704938) (alef-13)
 
بهناز
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۱۱:۰۹:۳۵
این طرح برای سرباز های که فرار کردند از پادگان هم هست یا فقط غایبان (2705281) (alef-13)
 
kidssssss
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۱۳:۱۵:۴۶
واقعا متاسفم برای خودم و امثال خودم که 18 ماه از بهترین روزای جوونیمونو هدر کردیم..اگه نمیرفتیم هم اتفاق خاصی نمی افتاد.با این قانونای من در اوردی و ابدوخیاری گند زدن به همه چی (2705635) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۰۹:۱۲:۳۳
ما نفهميديم هشت سال از كجا در اومد قانون را براى همه ازد كنيد مسخره بازيها چيه (2707406) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۱:۱۰:۳۹
اول آمدند گفتند ده سال. بعد دیدند با هشت سال تعداد بیشتری مشمول این لایحه می شوند و بیشتر پول در می آید. آنگاه که افرادی سر 8 و 7 و 6 چانه زدند، سرداران رفتند و توی قانون نظام وظیفه یک عدد 8 سال پیدا کردند که مربوط به دوره احتیاط است. (2707638) (alef-13)
 
تهماسب
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۶:۵۰:۱۱
با سلام و خسته نباشید دوستان غایب و حاضر و دانشجو و نسل های گذشته و آینده،

اگر دوستان دقت کنند موارد ریز زیادی در جلسه ها مطرح می شود و پیش از قضاوت از زاویه های گوناگون باید به مشکل نگریست. اما با کمترین دانش حقوقی هم مشکلات این طرح خود را نشان می دهند. جریمه سنواتی وقتی معنی دارد که من مثلا از پیش از 8 سال غیبت می دانستم که اگر حتی 6 ماه هم بیشتر از 8 سال شود، ده درصد چنین و چنان خواهد شد. وگرنه جریمه سنوات گه ناگهان از آسمان نازل شود و به عده ای بخورد و به عده ای نخورد و امکان تعقل و تصمیم گیری برای مخاطب نگذارد، مسخره است. این از آن قانون هایی است که با این شرایط اجرا (تنها برای سال 94) نباید جریمه سنواتی داشته باشد، یا بازه زمانی اعمال آن باید دست کم یک دهه گردد یا کلاً به قانون خدمت عمومی الحاق شود که افراد برای درازمدت کلاهشان را قاضی کنند: یا به سربازی بروند یا حساب جریمه هایش را داشته باشند. اگر شورای نگهبان نگهبان متوجه این اشکال اساسی نشود واقعا باید به چیزی شک کرد!

همچنین افزایش 5 میلیون تومانی از مدرکی به مدرک دیگر خنده دار است و باعث می شود برای جرم ثابت تفاوت جریمه سر به 40 میلیون و بیشنر بزند. هر که 8 سال یا بیشتر غیبت کرده در این سالها چوبش را خورده و محرومیت کشیده است و اصلا" مهم نیست اکنون در سال 93 چه سن و مدرک و درآمدی دارد. اکثریت جامعه هم قشر متوسط است و قانونگزار یا پیشنهاد دهنده یک لایحه اقتصادی باید قشر متوسط از نظر اقتصادی را ملاک قرار دهد، نه مثلا قشر متوسط دسته بندی جامعه بر پایه تحصیل کرده یا نکرده.

تخفیف تاهل و به ویژه برای فرزندان هم ناچیز درنظر گرفته شده است و با اصل تقویت خانواده در تضاد است. در حالی که برای متاهلان باید تخفیف پله کانی شود. درست است که ممکن است عده ای برای تخفیف تاهل، همین فردا بروند و زن بگیرند. اما برای اینکه یک بچه بشود دو تا، چندین سال هزینه و زمان نیاز است و طرف نمی تواند برای تخفیف، قضیه فرزندآوری را فی الفور در سال 94 سرهم بندی کند.

آنهایی هم که مثال چراغ قرمز می زنند از یک نظر اشتباه بزرگی می کنند. ردکردن چراغ قرمز و امثال آن جرمی است که نخست: انجام دادنی است، نه خودداری کردنی. دوم: چند پیش شرط دارد، مانند داشتن خودرو و گواهینامه و تعهد دادن به رعایت قانون. سوم: اقدام به نقض قانون. ولی قانون غلط سربازی می گوید شما به صرف آنکه مذکر هستید وظیفه دارید و اگر زن هستید از این نظر آزادید و هر کار خواستید بکنید. جالب آنکه در مقام مقایسه حتی قانون و شرع در ازدواج که مرد را به صرف جنسیتش مکلف به تامین خانواده می دانند وقتی صادق است که شما پیه ازدواج را به تنتان بمالید و بله را بگویید و تازه شرایط حرج و سختی را هم در نظر می گیرند. اما قانون خدمت خشک مغزتر از این حرفهاست و به بهانه مرد ساختن، مرد متاهل40 ساله را هم می خواهد مورد استعمال قرار دهد!....

بماند که خود سربازی اجباری هم مانند کنکور و مدرک و ... طرحی تاریخ مصرف گذشته و عادتی اجتماعی و قانونی نامقدس است که سازمان نظامی و دفاعی کشور به آن خو کرده و نمی خواهد در آن تغییری دهد. با حرف های جنگ سالاران و توصیه های سایر خدمت رفته ها (مانند پدران بنده و شما) و خدمت نرفته ها (برخی اقشار!) و تقسیرهای وارونه از جنگ تحمیلی و دین و قرآن، این قانون اشتباه سربازی، مقدس نمی شود. چه رسد به آنکه بخواهند در این جامعه ای که خانم ها درصد زیادی از مشاغل محدود کشور را اشغال کرده اند، دو سال از عمر ما مردان را به هر بهانه ای همانند غیبت یا حتی فروش سربازی و غیره به هر رقمی حتی ناچیز به خودمان بفروشند (از جنسیت ما و جرم نکرده مان جریمه بگیرند) یا ما را از کمینه حقوق زندگی اجتماعی محروم کنند!

دوستان هم برای تحصیل کرده و نکرده و سن و سال سر خودشان را درد نیاورند. من از مدرک بالا (جریمه پایه بیشتر) و سنوات بالا (جریمه ده درصدی) هر دوتایش را دارم. با جریمه ای 33 تا 39 میلیون تومانی متاسفانه در این شرایط اقتصادی حتی رغبت نمی کنم از جلوی یک دفتر +10 رد شوم و تنها راه منطقی را، مقاومت منفی با این قانون برده داری می دانم. همه شما را هم چه این لایحه شاملتان می شود، چه نمی شود، چه در آینده سرباز خواهید شد، چه در گذشته بوده اید، به مقاومت منفی بر علیه سربازی اجباری دعوت می کنم. خدمت زورکی و سواری گرفتن مفت از دوسال عمر جوانان مملکت اسلامی باید از اساس برچیده و جایگزین شود.

خداقوت و خسته نباشد
ارشد غایب ده یازده ساله با دو فروند بچه سالم، یک فروند سقطی و یک فروند فوتی و کفیل هزینه های خانواده پدری و یک اسکادران خواهر مجرد! (2708230) (alef-13)
 
خخخخخ
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۱۷:۳۵:۵۴
هدفمندی نخواستیم. شما قیمت هارو برگردونید بذارید حق منو همون سرمایه دارا بخورن. بهتر از اینه که زیر منت دولت باشم و تازه هر روز هم به بهانه همین یارانه چندین برابر همین مبلغ منو سرکیسه کنه. (2729948) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۳:۲۵:۴۷
ما که راضی هستیم کارامونم حل شد (2953545) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.