نظر منتشر شده
۱۹۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 266155
موضع گیری آیت الله مکارم شیرازی علیه اعزام حجاج ایرانی به عمره
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: مایل بودم حادثه فرودگاه جده رسانه‌ای نشود، اما حال که رسانه‌ای شده است از مسئولان می‌پرسم آیا لازم است که آبرو و عزت ایران برای یک امر مستحب پایمال شود؟ مسئولان از حقوق و عزت ایران دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به اینکه هر ملتی که از حق طرفداری کند به سعادت دست پیدا خواهد کرد گفت: کسانی که از باطل پیروی می‌کنند از بین خواهند رفت و از چشم دیگران نیز خواهند افتاد. مردم باید بدانند که اگر طرفدار حق باشند به طور قطع در چشم مردم عزیز خواهند شد و اگر از باطل پیروی کنند از چشم مردم خواهند افتاد.

وی با اشاره به اینکه حادثه جده نباید رسانه‌ای می‌شد گفت: مایل نبودم این حادثه رسانه‌ای شود اما حال که رسانه‌ای شده است باید در مورد آن صحبت کنم و سئوالی که از مسئولان دارم این است آیا عمره که واجب نیست را باید برویم و زیر بار هر خفتی برویم؟

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از مسئولان سعودی نیز سئوال می‌کنم که اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد در کوچه‌های جده امنیت وجود خواهد داشت؟ فرودگاه جده یک فرودگاه بین‌المللی است که اگر در آنجا امنیت نباشد به طور قطع مردم ترس خواهند داشت.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه از مسئولان دولتی خود نیز می‌پرسم آیا نیاز است که به حج مستحب برویم گفت: آیا لازم است که هر توهینی را بشنویم تا به یک امر مستحب عمل کنیم؟

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب عزت و آبرو را برای مردم خریداری کرده‌اند و این عزت سبب شده است تا ۶ نفر از وزرای خارجه کشورهای مختلف با وزیر خارجه ایران ماه‌ها در مذاکره به سر ببرند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه همه رسانه‌های خارجی در روز یک خبر از ایران دارند افزود: امیدوارم که این مذاکرات به یک نتیجه برسد و از سوی دیگر این مذاکرات یک نوع آبرو و عزت برای کشور است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: حادثه جده حادثه‌ای نیست که بشود از آن به راحتی گذشت، در برنامه‌هایی که می‌دانیم مایه عزت نیست باید از آن عبور کرد و باید از حق دفاع کنیم تا عزت‌مند شویم.
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۱:۴۹:۲۲
درود بر علما و فقهای روشنفکر اسلام و شیعه (2802362) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۲۰:۴۲
عربستان از خدا شه که ایرانی ها نرن حج!
با توجه به سخنرانی اخیر امام جمعه مکه بعید هم نیست این کار رو از عمد انجام داده باشن که ایرانی ها دیگه نرن (2803481) (alef-3)
 
sepidar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۳۷:۲۹
خوب نرن . اگر نروند مثلا چه اتفاقی می افتد ؟

مهم شرافت و آبرو و عزت مسلمین است که از آبروی مکه بالاتر است (2803547) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۴۸:۲۹
نمیدونم دوستان در مورد مسئله برزیل کجا تشریف داشتند یعنی مردم برزیل عزت و احترام نداشتند یا فقط مسلمانان عزت و احترام دارند ها واقعا چرا آیا (2804344) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۵۵:۴۸
خوب نرن اتفاقی نمی افته. امر مستحب را میشود با خیلی امور دیگر مستحب جایگزین کرد. (2803636) (alef-11)
 
رحیم
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۲:۰۶
بقول دوست خوبمون خوب نرن مگر بارفتن مردم جز اینه که پول هنگفتی به جیب بی دینان سعودی واریز میشه اونها هم اونو خرج کشتن شیعیان می کنن جز اینه جواب بدین (2803810) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۵۱:۲۳
لااقل یک سال نروند عمره. درآمد حج و زیارت و بقیه رو بکشند روی قبض آب و برف و... (2804109) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۰۷:۱۹
ماهی رو هر ئقت از اب بگیری تازست. مرگ بر رژیم صهیونی (2804694) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۰۲:۳۸
درود بر ايت الله العظمى مكارم شيرازى (2803661) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۱۱:۲۵
حج عمره یک راه برای عمران مکه وکعبه بوده که قدما تشویق میکردن مسلمانان بروندتا آن منطقه وخانه کعبه سالم بماندوگرنه آنزمانهای قبل ازنفت مردمان مکه ومناطق اطرافش ازفقر توان عمران ونگه داری از شهر را نداشته اند.حالا با این همه عمران ونوسازی مکه شایدحتی دیگرمستحب هم نباشد. (2803705) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۱:۴۹:۴۳
افرین بر ایت الله (2802364) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۱:۵۰:۰۲
چه عجب یکی بر علیه سفر زیاد اینها به مکه تذکر داد (2802365) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۱:۵۷:۰۷
بابا خیلی به ایرانی ها اونجا ظلم می شه . دایی من الان اونجا هست زنگ زده می گه وسایلامونو دزدیدن رفتیم شکایت می گن کار علی بابا هست (2802384) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۱:۵۹:۴۲
درود بر مرجع تقلید با عزت! باید عمره را برای عزت مردم ایران تحریم و تعطیل کرد (2802395) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۳۹:۴۰
نیاز به تحریم و تعطیل نیست
اصل اینه که با عزت همراه باشه
سخنان استاد رو با دقت بخون. (2803556) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۰۲:۰۰
افرین برشرف تو ای مرجع عالی قدر (2802403) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۰۳:۲۶
بر مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه و.. این امر دیگر فرض هست.لازم هست اقدامات لازم در مورد لغو این سفر غیر ضروری که در واقع کمک به دولت متجاوز سعودی در سرکوبی شیعیان مظلوم در بلاد اسلامی هست ، انجام شود. (2802408) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۰۹:۱۰
فکر نمی کنیدرژیم سعودی با توجه به دلارهای نفتی از این تحریم نه تنها نگران نمی شود چه بسا راضی باشد و حالا با خیال راحت به تخریب ادامه می دهد اگر می خواهیم حقوق خود را مطالبه کنیم که نباید خودمان به دست خودمان از صحنه بیرون برویم این اقدام زشت و توهین آمیز راه حل سیاسی دارد (2802439) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۶:۴۶
استدلال غلط می فرمایید مگر رفتن ما به حج نشانه درصحنه بودن ماست جایی که جرئت نم کنی مرک برامریکا وانگلیس بگی چه سودی به حال کسی داره به نظر من تا آل سعود هستن رفتن به حج جز کمک به ستمگران سودی نداره (2803839) (alef-11)
 
قاسم
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۱۹:۰۸
خدا خریت بده
خواهشا جراید،مطبوعات و رسانه ها هم نسبت به این کار اطلاع رسانی کنند (2802478) (alef-13)
 
علی میرزا
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۱۳:۲۹
خدا "خیرت" بده لابد منظورتون بوده؟ (2803713) (alef-11)
 
سالم
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۱۹:۵۷
یکی از مشکلات بزرگ ایران در حال حاضر بیکاری و بیکاری پنهان هست , ایا نمیشود با جمع کردن هزینه یک سال حج مستحب عمره برای هزاران جوان بیکار تولید شغل کرد که هم موجب خشنودی خدا و هم عزت کشور عزیز مان و بدور ماندن از توهین های عمدی ماموران سعودی میشود . (2802483) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۲۰:۵۲
این اصلا استدلال درستی نیست. اولا چرا نباید رسانه ای میشد مگر مردم نامحرم هستند ثانیا اگر عمره تعطیل شد و در جریان حج واجب این کار را کردند آنوفت چه؟ باید کشور را با مدیریت صحیح انقدر قوی کنیم که دولت های دیگر نتوانند بی تفاوت از کنار اینگونه حوادث بدون تنبیه عاملان بگذرند. (2802492) (alef-13)
 
صادق زمانی دستگردی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۵:۳۱
سلام دوست عزیز اینکه ایشون می فرمایند نباید رسانه ای میشد بحث محرم یا نامحرم بودن مردم نیست بحثهای دیگه مدنظره اما مطلب دومتون مورد احترامه گرچه نظر ایت الله رو می پسندم (2803591) (alef-11)
 
سيد هادي
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۲۱:۰۸
جناب اقاي مكارم شيرازي من از شما يك سوال دارم ...مراجع تقليد ما براي هر چيزي كه وجود دارد فتوا صادر ميكنند حتي براي يارانه ها هم قتوا داديد كه هر كس كه نياز ندارد بگيرد حرام است ايا براي چيز به اين مهمي كه سالانه چندين هزار مليارد تومان را براي عمره كه مستحب است به جيب اين وهابي هاي كثيف بريزيم ايا نياز نيست شما در اين مورد ورود كنيد (2802496) (alef-13)
 
معمولی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۱۷:۴۹
ورود هم پیدا کنند ، آنقدر منفعت طلب و کاسه های داغتر از اش هستند که دیگر فرصت به کسی نمی دهند وحرمت کسی را نگه نمی دارند، این کاسه های داغتر از آش قبلاً هم در مسائلی مثل حمله به نمایندگان و شعارهای تند علیه حسن خمینی و مذاکرات هسته ای علی رغم فرمایشات وتذکرات اقا جلوتر از ایشان حرکت کرده ومیکنند. (2803466) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۳۶:۴۷
چه ربطی دارد ؟ (2803786) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۲۳:۲۷
نمیدونم این کامنت منتشر میشه یا نه! اما نتونستم اینو نگم که حاج آقا! لازمه شما و سایر علما به میان مردم بیایید وچند رسم غلط رو از بین مردم حذف کنین. اسلام و مسلمونی با سرعت داره از محتوا خالی میشه. این حج رفتن ها؛ عزاداری های پر از بریز وبپاش! ؛ مسجد و حسینیه های بلند وبالا ساختنها و و ... نشون از ظاهر گرایی مفرط میده. باید قبول کنیم که به مردم آدرس غلط داده شده و باید گفت علما هم کم کاری کردن. کار نیک برای مردم محدود به چند کار روتین شده و سایر موارد برایشان مبهم است
دوستم که یک فعال فرهنگی است میگفت به دیدار آدم خیری رفته بودم که هرسال در مراسم های عزاداری چندصد نفر رو اطعام میکرد ؛ به ایشان پیشنهاد دادم که امسال مبلغی از بودجه را به امورات فرهنگی جوانان محله و برگزاری دوره های آموزشی و تفریحات سالم اختصاص دهد و خیلی توضیح دادم اثر اینکار بالاتر و دارای اجر معنوی به مراتب بیشتر است که متاسفانه این فرد به هیچ وجه مجاب نشد!!!
این فقط مشتی از خروار است.... (2802504) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۱۲:۵۳
توی سایتی دیروز یک دختره لیسانسه نوشته بود مدرک فنی حرفه ای گرفتم ضامن برای کرفتن 1.5 میلیون وام خرید چرخ خیاطی ندارم و راهکار میخواست وضع مالی و اقتصادیشان بسیار خراب بود
خون گریه کردم (2802737) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۲۱:۳۵
با سلام
بر خلاف این آقا و جناب مکارم گمان می کنم مشکل رفتن به حج نیست ،مشکل عدم پیگیری و عدم لیاقت مسؤولین مربوطه است .اگر چنین واقعه ای برای دو تن از اتباع آمریکا اتفاق افتاده بود این کشور با عربستان چه می کرد ؟ چنین واقعه ای اگر برای فرزندان ظریف و روحانی اتفاق افتاده بود مسؤولین چه می کردند؟پس تف بر مسؤولین بی غیرت و چاپلوس و بی هنر که ایران را به ابتذال کشیدید . (2802774) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۲۵:۰۴
آخه عقلم خوب چیزیه
سالانه 400 هزار ایرانی حج می رن.کلا نفری 1000 دلار !! یعنی 3 میلیون هم خرج کنند می شه 400 میلیون دلار.
عربستان 200 میلیارد دلار صادرات نفت داره فقط یعنی 2 هزارم درآمد عربستان
چقدر شما خود بزرگ بین هستید؟

فقط خودتون رو از حج محروم می کنید عربستان ککش هم نمی گزه (2803054) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۳۹:۴۳
بحث حج به تنهایی نیست ، خداوند به واسطه دین حرمت و عزت را تعالی بخشید اونوقت خودمون و عزتمون را خرج چی بکنیم ، چه حجی چه زیارت کربلایی که درمیان اکثریتی که این سفرها را دارند تغییر اخلاقی به احسنت نمی بینیم اصل دین اسلام اخلاق به گفته بزرگان ، اما همین بد اخلاقی ها و کج اخلاقی های آدم های به ظاهر مذهبی همه را دین گریز کرده بدگویی و غیبت ، کینه و نفاق پراکنی ووو...هر روزبیشتر شده که کمتر نشده خدا را گم کردیم به دور سنگ و سیمان می چرخیم . (2803557) (alef-11)
 
صادق زمانی دستگری
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۹:۳۴
فقط بحث مالی مطرح نیست دوست عزیز (2803611) (alef-11)
 
نام
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۵۲:۰۱
خدا حفظتون کنه واقعا یک همچین صحبتی رو لازم بود و باید یکی از علما می گفت (2803622) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۵۳:۱۰
البته عربستان روزانه 7.5 میلیون بشکه نفت صادر می کنه که با نفت 50 دلاری روزی 375 میلیون دلار می شود و سالانه بیش از 136 میلیارد دلار می شود.
800 هزار تفر عمره می روند که با هزینه حدود 1000 دلار می شود 800 میلیون دلار.
65 هزار عمره با هزینه 3000 دلار می شود 195 میلیون دلار:
کلا نزدیک یک میلیارد دلار! (2803628) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۰۶:۴۲
اولن خودشونو از کدوم حج محروم میکنن؟ حج عمره که برای عمران مکه است که الان ماشاالله مکه نیازبه عمران ندارد.اما این رفتن ها به رسمیت شناختن وعمران کردن حکومت ضدایرانی وضدبشری است!درآمدنفتی عربستان هم ازاین به رسمیت شناختن ها است!تازه با عربستان دشمنی هم نباشه بایدکمی به فکرعزت وشرف خودمون باشیم یا نه! (2803682) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۵۲:۳۴
محاسبت اشتباه بود رفیق پولی که نسیب آل کثیف سعود میشه خیلی بیشتره درضمن کمک به ظالم به قدر پر کاه هم حرام است چه رسد به دلارهای فراوان حجاج (2803864) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۵۳:۴۲
یه دلیل عقلانی برای عمره بیارید بخدا ارزشش را نداره (2804115) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۵:۳۲
به حساب شما همون 400 میلیون دلار رو عربستان خرج داعشی ها و وهابی های بیشرف و بی ناموس میکنه که شیعیانی مثل من و شما رو به اتهام کفر سر ببرند. (2804150) (alef-3)
 
بهلول
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۱۰:۱۹
حرف شما حرف حساب است. ورود علماي دين به موضوعاتي كه با خرافات آميخته شده واقعا از ضروريات جامعه است . (2803211) (alef-13)
 
اوریم
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۱۰:۰۲
بله الان هم با وجود میلیونها جوان که منتظر وام ازدواج هستن ولی بانکها وام نمیدن تازگی نمایندگان محترم بانکها رو مکلف کردن برای ساخت مساجد وام بدهند (2803698) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۲۳:۴۶
چون الان 90درصد از مسافرت های که به عربستان و مکه است تفریحی است و خیلی ها مقبول نیست اصلاً مسافرت به عربستان تعطیل بشود (2802507) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۳۰:۱۷
واقعا چه اصراری است که به حج عمره برویم و منافع کشور عربستان را تامین کنیم و اینگونه مورد تجاوز و تحقیر قرار بگیریم؟ درود به شرفت حضرت آیت الله (2802543) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۴۱:۰۷
من نیز موافقم که دلار به دلارهای نفتی تحریم نشده عربستان اضافه نکنیم!
ولی چرا همه اصرار دارند این یک نقشه دولتی بوده؟ مگر همین آبروریزی برای ما در برزیل پیش نیامد؟ مگر تقصیر دولت بود؟
اگر برخورد درستی در آن روز انجام داده بودیم، امروز تمامی رسانه ها را با ارائه الگویی از خود بسیج کرده و یک فشار بین المللی درست می کردیم، در حال حاضر مسئله این است که یک یا چند جانی مفسد مجازات شوند، مسئله یک دوای سیاسی نیست، زیر پا گذاشتن حقوق اولیه کودکان (یعنی امنیت جنسی ایشان) است. (2803331) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۳۲:۳۵
درود برايت الله مکارم شيرازي0 (2802561) (alef-3)
 
نیما
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۳۴:۳۲
احسنت. حرف دل ما رو زدین. امیدورام مسئولان محترم از کنار این موضوع به راحتی عبور نکنند. (2802568) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۰۰:۳۷
برادر من خود مردم هستند که متقاضی اند خوب مردم هم غیرت به خرج بدهند. (2802947) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۳۵:۳۷
حج را حرام اعلام کنید چرا باید به اعراب پول دهیم تا بمب کنن و تو سر خودمون بزنند (2802575) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۵۹:۵۵
عزیز دل برادر امر فتوی را به اهل و متخصصش واگذار کنید و از برخورد احساسی بپرهیزید و اینکه حضرت استاد مکارم شیرازی سخن بجایی را فرموده اند (2802693) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۰۱:۰۶
گل گفتی. والا پولمون بدیم یه مشت سوسمارخوار که حالا برای ما آدم شدن (2802696) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۴۶:۱۰
مهم نیست سوسمار می خورند یا گاو. مهم این است که افراطی هستند و برای غیر خودشان ارزش قائل نیستند. (2802888) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۳۷:۴۳
اینکه عمره نرویم حرف درستی است ولی خواهشن همه چیز را باهم فاطی نکنید وبه ملت عرب توهین نکنید که برای منافع ملی مضر است (2803089) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۵۲:۳۹
شما پولتو نده بقیه جهان که میان حج چی ؟؟؟؟؟؟؟؟ اونام نکنه باید از شما اجازه بگیرن (2803141) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۳۱:۱۱
سلام برادر
عربها هم وهابی متعصب دارند هم سنی عامی و هم شیعه مخلص.

لطفا اظهار نظر غیر منطقی نفرمایید. (2803290) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۵۵:۴۸
اصلااظهارنظر غیر منطقی نیست وکاملادرسته (2803392) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۰۱:۵۴
شعائر اسلام را که نمی شود عوض کرد اما می توان به مقدار واجب اکتفا کرد. (2802954) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۳۸:۴۴
عزیزم اونا به پول منو تو لازم ندارن که حج یک امر معنویه (2803092) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۴۱:۵۱
معنویات بزرگتر ومهمتر هم هست (2804329) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۴۰:۳۸
مایل بودم حادثه فرودگاه جده رسانه‌ای نشود
؟؟؟؟؟؟
!!!!!!!!!
یعنی چه!!!
مگر مردم نامحرمند آقای مکارم؟؟؟؟؟

چرا مردم از ظلمی که به آنان میگزرد بی خبر باشند؟؟؟؟؟ (2802611) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۳:۱۳
مردم نامحرم نیستن ، رسانه ای نشده به معنی بی خبری نیست.
عزت مملکت ایران با رسانه ای شدن زیر پا له میشه
لطفاً با دقت سخنان ایشون را مطالعه بفرمایید (2803578) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۵۲:۲۹
عزت ملت ایران قبلن با سکوت در برابر چنین اعمالی له شده بود حسین خان؟!
رسانه ای شدنش فقط باعث میشه مردم چشم وگوششونو باز کنن ، احتمالن همین چشم وگوش باز هم آیت الله رو از رسانه ای شدن بعضی اخبار منقلب می کنه!!!!!! (2803863) (alef-11)
 
مجيد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۴۰:۵۸
احسنت
احسنت (2802612) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۴۱:۰۳
با سلام به ملت آبرومند ايران يك سال رفتن به حج عمره را تعطيل كنيد و با عاملان اين جنايت برخورد جدي كنيد تا اين عربهاي پا پتي درس عبرت بگيرند (2802613) (alef-3)
 
مهرداد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۴۱:۳۷
چرا یدفه این موصوع اینقد مهم شد؟ !!!!! (2802618) (alef-3)
 
جویا
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۴۲:۱۴
عجب ! تجاوز به حیثیت ملت ایران مهم نیست البته اگر به یکی از وابستگان اصلاح طلبان تجاوز می شد امروز موضوع در شورای امنیت بود! (2802874) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۳۸:۳۷
پروفسور حالا از کجا فهمیدی طرف اصلاح طلب بود که نظر نوشته!!؟؟ (2803552) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۲:۰۳
دوست دلواپس من اگه اراده و غیرت داشتی الان باید از دیوار این سفارتخونه بالا میرفتی اونوقت منم حمایتت می کردم. (2803571) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۵۰:۴۸
چرا مهم شد!!!؟ یه کم فکر کن بعد حرف بزن. تجاوز شده (2802913) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۴۰:۲۳
شاید بای شما طبیعیه!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ (2803098) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۴۵:۱۳
پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی تجاوز کرده. میتوانی این را بفهمی؟؟؟ (2803114) (alef-13)
 
خودم.
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۱۰:۵۴
موضوع خیلی هم مهمه. تجاوز به یک هم وطن مهم نیست؟ من نمیدونم اگه این دوتا نوجوان از آقازاده ها بودن مسئولان چکار میکردن؟ (2803215) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۲۲:۵۷
اگه برای خودت این اتفاق می افتاد میفهمیدی چرا (2803264) (alef-3)
 
نسرین
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۴۹:۳۱
به نظر شما مهم نیست دریک فرودگاه بین المللی اونم بدست پلیس های شهوت ران سعودی به دو نو جوان معصوم ایرانی که هدف معنوی داشتند تجاوز بشه چرا سکوت کنیم (2803364) (alef-13)
 
دانشجو
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۵۷:۵۹
درود به شرفت...حرفت حقه (2802687) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۵۸:۵۲
احسنت مراجع بايد همگي جلوي اينكارو بگيرند (2802690) (alef-3)
 
داریوش
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۰۷:۱۲
زیارت امام رضا ع حج اصغر است. با عزت و با معنویت و بدون این گرفتاریها (2802713) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۰۸:۱۵
ضمن تشکر از آیت الله مکارم، بازار حج نه تنها عاری از هر گونه معرفت و معنویت است، بلکه وسیله و ابزاری برای فخر فروشی کسانی است که اغلب نه معنوی هستند و نه اهل معرفت. در این باره اطلاعات زیادی دارم که قابل انتشار نیست. به هر حال، حج عمره بیش از آنکه ارزش معنوی داشته باشد، برای عده ای درآمدهای کلان دارد. مهم این است. (2802719) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۱۱:۰۲
این نظر ایشون حرف دل خیلی از ایرانی هاست. انشاءالله علمای دیگه هم با ایشون هم صدا بشن و تا روی کار اومدن یک نظام خداترس و مردم سالار در عربستان، از فرستان زائر به این کشور جلوگیری کنن. (2802729) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۱۳:۰۱
تاکنون از موضع گیریهای ایشان راضی نبودم. در خصوص حج عمره بخدا درست میفرماید. حیف نیست ما پول به جیب کثیفترین موجودات روی زمین بریزیم. از امروز هر که به حج عمره برود به دیده دیگری به بنگریم. (2802738) (alef-13)
 
محمدیان
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۱۹:۰۹
به نظرمن هزینه های میلیاردی که ازسوی ملت ما برای اعمال مستحب پرداخت میشودفقط باعث قدرت وهابیت می شود.جنایتی که توسط وهابیت انجام شده بایدبانرفتن ملت مابه حج مستحب ،به وهابیون درس بدهد.اعراب حاشیه خلیج فارس باید بدانند ملت ماپشتیبان هم هستند،چه نیازی به حج مستحب هست،مگربارگاه امام هشتم ماه خانه خدانیست ،مگرحج فقرانیست،چه نیازی به چندین بارحج مستحب هست،حاجیان محترم، اگربرای رضای خدابه حج می رویدبه بارگاه امام هشتم برویدوهزینه حج راخرج همین مملکت کنید.
لعنت خدابروهابیون (2802763) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۱۹:۵۲
اگه مسئولین شهامت ندارن یا شایدم منافع خود مردم خودجوش تعطیلش کنن (2802764) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۲۳:۲۷
مر گ بر آل سعود (2802783) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۲۵:۳۷
درود بر ایت الله مکارم شیرازی (2802796) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۲۸:۱۹
آیا لازم است که آبرو و عزت ایران برای یک امر مستحب پایمال شود؟
برای مدیران کاروان ها و دلالان این امر بله .
برای اسلام و شرف یک ملت نه
برای تامین هزینه های شیعه کشی نه نه نه (2802809) (alef-13)
 
farzad
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۳۳:۵۷
دولت بايد سريعا سفير ايران را از عربستان احظار و سفير عربستان را نيز اخراج نمايد پس عزت ايراني ها چطور مطالبه خواهد شد ؟؟ دولت اقاي روحاني بايد قاطعيت نشان دهد ملاحظه كاري كافي است (2802834) (alef-13)
 
سعيد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۴۲:۱۶
فكر كنم مسئولين حج و زيارت به فكر منافع خودشان هستند زيرا اگر حج عمره تعطيل شود عده اي از نون خوردن ميافتند بععععععله.
وگر نه با اين اتفاق بايد عمره ، تا چند وقت تعطيل مي شد. (2802875) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۵۲:۲۰
حج عمره واجب نیست پس باید با این وضعیت پیش آمده نباید انجام بشود (2802917) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۰۲:۱۲
ایرانیها باید دراعتراض به عمل زشت وشنیع ماموران فرودگاه با ان دوجوان مظلوم وبی گناه در مسافرت به عربستان تجدید نظر کنند بارها شنیده ایم که بزرگان مذهبی ما عنوان میکردند که مشهد الرضا حج فقراست چرا ما ایرانیان بایدبا مسافرت به عربستان هرکدامم به اندازه 11 بشمکه نفت ارز از مملکت خارج کنیم وبه جیب وکیسه ال سعود برای معرفی وقدرت گرفتن اسلام وهابی انها واریز کنیم وانها هم این عمل واین رفتار را با جوانان ما داشته باشند به قول امام ره از رزیم ال سعود نباید گذشت وحسابشان را باید کف دستشان گذاشت (2802955) (alef-13)
 
اسدي
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۰۲:۱۲
خودمون از تحقير شدن خوشمون مياد و الا نميرفتيم هزينه كردن در ممالك عربي را حرام اعلام

كنيد (2802956) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۰۵:۵۸
متاسفانه مسلمانی ما شیعیان در ایران در زیارت و عزاداری خلاصه شده است . تصور کنید که رسول الله زنده و بود و شاهد این ماجرا بود (2802968) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۰۷:۱۰
اميدوارم كه ديگر مراجع محترم كه چشم اميد ملت هستند همچون جناب مكارم موضع خود اعلام فرمايند واين عمل مستحب كه نتيجه اي ندارد فقط پول به جيب انسان كشها ريختن است را منع ودولت هم از اعزام مردم به عربستان جلوگيري نمايد (2802973) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۱۴:۵۸
ممنون از واكنش آيت الله مكارم اما ساير مراجع و علماي اعلام نيز بايد هماهنگ و متحد در چنين مواقعي واكنش نشان دهند تا همه مقلدين مجاب گردند همچنين توصيه ها ي ديني بايد مداومت داشته باشد تا باورهاي سخت شده در مردم به مرور تغيير كرده و بطور كلي يك حركت منسجم از سوي روحانيت معظم در جهت حركت از پوسته به سمت مغز تعاليم اسلامي مورد نياز مبرم است. از خداوند متعال شجاعت گفتن و شنيدن اين تعاليم گهربار را خواستارم. (2802998) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۱۷:۳۰
اینهمه ققیر داریم
اخه پول جلال از کجا برای سقر مسثجب جمغ میشه (2803014) (alef-13)
 
تراب
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۲۲:۳۸
با سلام
انتظار می رود مسئولین سریع تصمیم بگبرند وجلوی اعزام عمره را بصورت قاطع بگیرندتا درس عبرتی شود برای نگه داران حرمت خانه خدا (2803036) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۲۴:۲۹
امیدوارم عمره لغو شود تا درامد سعودی ها همراه با کاهش قیمت نفت کمتر شده تا متضرر شوند (2803050) (alef-13)
 
دشمن وهابیت
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۳۰:۱۱
ای کسانی که لحضه شماری برای رفتن به حج عمره میکنید تورا بهخدا قسمتون میدم کمی عاقلانه فکر کنید دیگه حرامه یک ایرانی پولهاشا را بده برای کمک به جنگ تا عربستان هر کاری خواست با مردم یمن عراق سوریه بکنه (2803070) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۳۳:۳۱
اینکه بخواهیم با این اتفاق وقیح کلا حج عمره و ثواب آن یا عزاداری با امامان علیه السلام را زیر سوال ببریم کار درستی نیست . ولی فعلا من هم موافق هستم که عمره را قطع کنیم تا ادب شوند و اعتراض ما هم دیده شود. (2803077) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۳۵:۲۹
آفرین به نگاه نافذ و دیدباز این عالم بزرگوار
چه لزومی داره این همه خفت را بپذیریم . بهتره سازمان حج و اوقاف تعطیل بشه
از این حج رفتن ها چه چیزی نصیب ما می شود . خدایی چه چیزی
خرم از آنیم که حج می رویم
غافل از آنیم که کج می رویم
در ثانی خدا که همین جا هم هست چرا اینجا دنبالش نگردیم (2803081) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۳۶:۵۰
متاسفانه يك لكه ننگي در تاريخ نسبت به ما ايراني ها ثبت شد. از دولت مي خواهيم سفارت عربستان را تعطيل كنه. (2803086) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۳۶:۵۹
قرار نیست که برای هر چیزی حکم شرعی صادر بشه که فلان کار حرام است یا حرام نیست، وقتی یک امری مثل عمره مستحب است و میدونیم توی این سفر زیارتی باید کلی تحقیر و توهین از عربستان دید دیگه نیازی نیست که مرجع تقلید بیاد حکم بده، مردم ایران باید عقل داشته باشند و خودشون نرند

البته به نظر من اگه کسی میخواد مثلا 10 میلیون خرج کنه بره 10 روز عمره و بیاد بهتره این ده میلیون رو بده جهیزیه یه دختر تا یه دختر و پسر جوون برند سر خونه زندگیشون و ثواب زندگی این دو جوون و فرزندانشون تا آخر به شخصی که کمکشون کرده میرسه

کدوم بهتره؟؟؟ 10 روز سفر با توهین و تحقیر یا سر و سامان دادن زندگی 2 جوان؟؟؟ (2803088) (alef-13)
 
کارگر
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۳۸:۳۹
با سلام. از رفتن به حج باید جلوگیری شود. راستی دختران ایرانی که در فرودگاهای امارات به آنها تجاوز میشه چرا ازش حرفی نمیزننو از رفتن به این کشور جلوگیری نمیشه .امکان نداره حج رو ممنوع کنن چون منافع مالی دارن (2803091) (alef-13)
 
مانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۳۸:۵۹
حضرت آیت ا... مکارم شیرازی به قران حاضرم جان خودم و دو فرزندم را فدای دین اسلام کنم. ولی باج به این عراب ندهیم.
جانم فدایت حاج اقا زندو پاینده باشی... (2803094) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۴۱:۰۷
ایران به عربستان اعلام جنگ کند (2803099) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۴۱:۲۹
مسئولین منتظر فتوا بودن بفرمایید این هم فتوا حالا اگر باز به اعزام کاروانهای مستحبی مبادرت کنید معلومه شما هم همدست السعود هستین وزیاد از این قضیه ناراحت نیستین دراین موقع مردم تکلیفشان معلومه وبا تمام قدرت جلو شما راخواهند گرفت بترسید ازروزی که خشم مردم سرریز بشه انوقته دیگه امثال شما هرگزرنگ ارامش را نخواهیددید مگرمیشه با ابروی یک مملکت بخاطر عیش نوش یک عده بازی کرد حضرات ایات عظام هیچکدامشان راضی نیستن که حتی کوچک ترین خدشه ای به ابروی این مردم وارد بشه انوقت یک عده بخاطر اینکه هرروزشان درمسافرت وخوشگذرانی باشد انقدر این موضوعات را بی اهمت جلوه دادن تا کاربه ناموس مردم کشیده شد قوه قضاییه باید دراین مورد ورود پیدا کند وانهای که قصور کرده اند را به اشد مجازات برسانند (2803100) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۴۲:۳۶
آفرین بر شما (2803104) (alef-13)
 
نورالدین
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۴۴:۵۴
سخن آقای مکارم برای دولت و ملت حجت است و باید برای مدتی حج عمره تعطیل شود تا اینکه دولت نجس عربستان به خود بیاید در ضمن بنده کاملاً خبر دارم که 9% از پول حجاج به یک شرکت صددرصد یهودی داده می شود که در امر جابجائی حجاج با دولت ابلهه عربستان قرارداد دارد ترا به خدا پول حلال مردم را برای تقویت دولت ملعون عربستان و دولت غاصب اسرائیل هزینه نکنید و دولت این همه برای این کار که خودش سودی ببرد همه ملت را برای رفتن به حج عمره بسیج نکند و طوری دولت برنامه ریزی می کند که برای خودش از درآمد حج عمره رقم و اعتبار تعیین می کند این برای دولت اسلامی ننگ است که برای کسب درآمد حاظر است با شهروندانش عمل لواط انجام داده شود . (2803112) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۵۳:۵۱
اگرپول حج راصرف زیارت امام رئوف کنندبه صواب نزدیکتراست لااقل پول به خودایرانیهامیرسه (2803146) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۵۹:۴۱
آفرین بر ایشان چه عجب یکنفر به حیثیت این مردم حساس است خدا را شکر (2803164) (alef-13)
 
s[hn
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۰۱:۳۳
درود بر شرف و غیرت شما (2803167) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۰۲:۳۹
با سلام با تشکر از حضرت آیت العظمی مکارم شیرازی که موضع خود را اعلام نمود. (2803172) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۰۴:۴۵
با سلام مکه رفتن اگر سودی برای ایران نداشت همین امروز قطع میکردن. برای عربستان فرق نمیکنه که اینها شرافت وغرور ملت حراج گذاشتن التماس عربستان میکنند .

کل یوم عاشورا کل عرض کربلا (2803184) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۰۵:۰۷
درود بر آیت اله مکارم که شجاعانه مواضع خود را اعلام داشتند . (2803185) (alef-13)
 
فاطمی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۰۶:۱۷
واقعا تشخیص ایشان بجا ودرسته هم بخاطر این مسئله وهم بخاطر مردم مظلوم یمن که تحت فشار سعودی قرار دارند عمره باید متوقف شود. (2803193) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۰۶:۳۵
درود بر آیت ا... فقط پول به جیب دفاتر حج مرود که دفاع میکنند خواهشمند است جلوی آن را بگیرید (2803195) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۰۷:۴۷
بسیار عالی بود گفتار آیت ا.. نگذارید غرور ملی پایمال (2803201) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۰۷:۵۴
حاج آقا واقعا حرف حق زدید .احسن (2803202) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۰۸:۰۷
خوب حرام کن حاج اقا (2803203) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۰۸:۲۴
ورارت امور خارجه ساکت مانده است . اقای ظریف ناموسمردم ایران از هسته ای مهمتر است . همه وقتتان با جان کری می گذرد . الان چنین بی حیثیتی مدتی است که از سر برون افتاده و همه گیر شده است دریغ از جنابعالی و همکارانتان در اقدام شرافتمندانه .

باز طرفداران مزد بگیر مرتبا در رسانه های مجازی حاضر شده و به این بی حرمتی و بی ابروئی هم بنویشند ظریف مچکریم (2803204) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۰۹:۲۴
احسنت باید مراجع جلوی آن را بگیرند (2803207) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۱۱:۰۶
امیدوارم به زودی جلوی این امر مستحب گرفته بشه
درود بر آیت الله مکارم (2803217) (alef-3)
 
بینام
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۱۳:۱۲
جیب دست اندرکاران از کجا پر میشود اگر مسافر نفرستیم بقول قدیمیا خانه از بیخ ویران است ایرانیان عزیز با فرستادن این مسافرها ساله میلیاردی به جیب میزنند (2803230) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۱۶:۴۳
چرا خانه خدا رو تعطیل کنیم؟ (2803244) (alef-3)
 
ل
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۲۲:۵۲
احسنت (2803263) (alef-3)
 
مردم
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۲۵:۵۵
درودبرچنین مراجعی-خودسرهاوفریبخورده هاومفسدین اینهمه به آمریکاتوهین وفحش ومرگ براین وآن دادند-اونهانشستندپامیزمذاکره-حالا این اعراب زبون نفهم که هزاران بلابرسرپیامبروامامانمان آوردنند-حتی حاضرنیستیم بگویم باچشمتان ابرو-حالا چرانمیرویدماکت وپرچم وعروسک عربستان رابسوزانیدحتمابایدعربهابیایندوبه بچه خودتان تجاوزکنند-بابا حداقل یک موشک بزنیدبه این هواپیماهایشان چرااینقدرترسوشده اید-گفتندمتعادل نه بی تفاوت باشید (2803277) (alef-13)
 
مسلم
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۲۶:۵۴
درود بر شما .حاج آقا مریدتم. (2803280) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۲۷:۰۷
ظاهر گرایی بلای جان همه شده . اصل را رها کرده اند و چسبیده اند به فرعیات .

در همان مشهد هم چه خلافهایی که نمی شود . ازدحام دزدی شلوغی . (2803282) (alef-13)
 
رزمنده بسیجی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۳۰:۴۵
عزیزان افراط و تفرطی در کلام نیز جایز نیست مرجع تقلید فقط این سئوال را مطرح نمودند که آیا حج مستحب نیاز است که انجام شود وبه عرب وغیره نیز توهین نکردند بعضی ها انگار از نژاد خسرو پرویز هستند که عربهارا پاپتی و سوسمارخوار و غیره می نامند عزیزان پیامبر و امامان مانیز عرب بوده اند شما فقط می توانید عاملان این عمل قبیح را لعن و نفرین نمائید و کلی صحبت ننمائید چرا مجاهدت شما باطل تلقی می شود تجاوزات مختلفی از ایادی شیطان در طول تاریخ تا کنون رخ داده است فرد خاطی باید حد اسلامی برآن جاری شود و محتوای گفتار ایت الله مکارم شیرازی زوایای مختلفی دارد ببینید وقتی در برهه کنونی و جنگ تبلیغاتی بین مذاهب مخصوصأ شیعه و سنی که رایج شده باید حتی ترمز حج مستحب را نیز کشید ولی به شوق کعبه قدم باید زد . در کجاای شما دیده اید علما (مراجع تقلید )با فساد اجتماعی موافقت نموده است آیا کدامین عالم فتوی به اسراف داده است آیا اگر من و شما در کارهایمان ودر زندگی اسراف ،افراط و تفریت می نماییم عمل ما مورد تأیید اسلام پیامبر و امام برحق و عالمان دین است ما به گفته آنها توجه نمی کنیم و امر خدا را پشت سر می گذاریم بله ما باید طبق دستور خدا و سفارش پیامبر و وصی پیامبر و برگذیدگان دینی عمل نماییم و باید با گوش به فرمان ولایت فقیه با اینگونه مسائل برخورد قاطع نماییم وسلام به امید فرج آقا ( صلوات) (2803288) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۲۲:۴۹
چرا اسم خودتو گذاشتی بسیجی
بسیجی ها کی مثل تو فکر می کنن
همین بسیجی ها بودن که به خاطر خرمشهر و ابادان 8سال خون دادند و اجازه ندادند عرب های مفت خور به ناموس ما کج دهنی کنن
حالا از طرف خودت فتوا میدی که باید فقط عامل جنایت محاکمه بشه
پس وجهه ی بین المللی ، عزت و اعتبار ایران وایرانی چی میشه
چه ربطی به امام و پیغمبر داره
آبروی یه ملت ، عزت یک ملت زیر سوال رفته (2803490) (alef-11)
 
نصراله احمدنژاد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۵۶:۰۳
بهتر است اول اندیشید و بعد از تفکر لب به سخن گشود کلام ان رزمنده بسیجی سنجیده است و با بصیرت نظر خود را نوشته . (2803875) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۳۱:۰۷
خوب بازم کم گذاشته. باید حرامش می کرد. مگر پیشوای شما امام علی نیست که به خاطر خلخال پای دختری یهودی چنان صحبتی کردند؟ (2803289) (alef-13)
 
ساقی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۳۳:۴۲
واقعا از شنیدن این خبر متاسف شدم... امیدوارم مراجع کشورمون مانند آیت ا.. مکارم شیرازی سکوت را بشکنند و برای اعتراض به این عمل غیر دینی و غیر اخلاقی و غیر انسانی کاری بکنند. (2803298) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۳۵:۱۷
حج عمره را ممنوع کنید (2803305) (alef-13)
 
مدافع حرم
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۳۵:۳۷
امیدوارم روزی برسه که اول این فرقه وهابیت از رو زمین نابود بشه ,چرا باید وقتی که این همه مستحق و نیازمند توی کشور خودمون داریم رو ول کنیم بعد هر سال میلیارد میلیارد دلار پول رو ببریم توی عربستانی سرمایه گذاری کنیم که به خون ما شیعیان و ایرانیان تشنه اند.به قول شاعر :
دل خوش از انیم که حج میرویم غافل از انیم که کج میرویم
کعبه به دیدار خدا میرویم او که همین جاست کجا میرویم
حج به خدا جز به دل پاک نیست شستن غم از دل غمناک نیست
دین که به تسبیح و سر و ریش نیست هر که علی گفت که درویش نیست
صبح به صبح در پی مکر وفریب شب به شب گریه و امن یجیب (2803307) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۳۶:۱۲
درود بر آیت الله شیرازی به خدا حرف حق را ادا کردی (2803312) (alef-13)
 
علي وارنا
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۳۶:۱۷
نه تدبير فقط مذاكره با غرب و تعطيل كردن دستاوردهاي همين جوانها كه ديروز نوجوان بودن را بلد است و بس!؟ دفاع از حقوق مردم در خارج از مرزها برايشان مهم نيست!!!!؟ چرا در گذشته دور هيچ عرب ملخ خواري حتي جرات فكر كردن به اهانت به ايران و ايراني را نداشت؟ چه برسد قصد تجاوز به ايراني، حالا تدبير به اسم رابطه با جهان ، ايراني رو دارد خار ميكند كه هر احمق عرب منطقه خليج هميشه فارس نسبت به ايران و ايراني هر حرف و عملي رو انجام دهد!!!؟ چندي پيش معاون رييس پليس دبي در مورد ايران بخودش اجازه داد كه حرف مفت بزند!!!؟؟؟ خب اقاي ظريف در لوزان مثل بلبل با خانم اورپايي حرف ميزني، نامحرم نيست بگو ببخند شما!!!؟؟؟؟ اما براي جواب دادن به حرفهاي مفت عربهاي ملخ خوار وقت نداري و پاسخ نميدهي، صفحه فيس بوك فقط براي غربيها كامنت و غيره براي ما ميذاريد!؟ دستاورد جوانان پيرو رهبري رو تعطيل كرديد ذوق هم ميكنيد!!!؟؟؟ رفتن به عربستان را بايد بايد بايد مراجع حرام اعلام كنند اگر بفكر ابروي ايران و ايراني هستند وگرنه!!!!!!!؟؟؟؟؟ (2803313) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۴۰:۱۶
حرف دل ما رو زدی انشاالله مسئولین بشنوند (2803327) (alef-13)
 
صبوری
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۴۴:۱۴
علما ومسولین میبایست رفتن حج راتحریم کنید.این خواست اغلب مردم ایران است.تمام این پولهامیشه سلاح جهت کشتن شیعیان توسط این عربستانیها (2803344) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۴۴:۲۹
واقعاکه باعمره رفتن ایرانوحقیرکردیم,پولمونوبریزیم توشکم یه مشت سعودی وگلولش بخوره توسینه ی خودمون (2803346) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۴۵:۵۷
بخدا قسم همین هایی که با این عمل مستحبی سالیانهچندین میلیارد دلار ارز کشور را به حکومت غیر اسلامی ال سعود میدهند خیانت به اسلام و مملکت میکنند اگر برای خدا هست همین پول را ببرند در مشهد و قم زیارت ائمه معصومین و صوابش هم بیشتره و به مملکت هم خدمت میکنند . خواهشاً علمای عزیز عالیقدر این مطالب را بگوش مردم در خطبه هاشون برسونند و تکلیف دینی خود را انجام دهند جهاد همین است جلوی رسیدن پول مسلمین به کفار سعودی (2803349) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۴۶:۰۰
حتما باید حرام یا ممنوع بشه تا نریم، یه ذره فکر کنیم!!! (2803350) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۴۶:۵۲
عربستان سعودی آرزو داره که ما عمره مفرده رو تعطیل کنیم و همه این بی احترامی ها در راستای این هدف است (2803354) (alef-13)
 
یک معلم
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۴۸:۵۶
این چه وضعی است یک مشت دخت وپسر کم سن وسال را از مدار س جمع می کنند می برند نتیجه اش این است.
تازه هرکه پول دارد وتوان مالی پرداخت هزینه را دارد می رود نه هرکه بلحاظ آموزشی و پرورشی بهتر است.
در دبیرستان ما آش آموزی با 9 تجدید وبی تفاوت به مسایل اخلاقی وزینی صرفا به خاطر اینکه باباش پول داره رفت حاج. (2803362) (alef-13)
 
دوست
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۴۹:۲۷
دل خوش از آ نیم که حج میرویم غافل از آ نیم کج میرویم.
کعبه به دیدار خدا میرویم. آن که همینجا ست کجا میرویم .
حج به خدا جز به دل پاک نیست . شستن غم از دل غمناک نیست (2803363) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۵۱:۲۰
متاسفم برا مسولان. (2803370) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۵۲:۱۷
احسنت حاج آقا (2803375) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۵۴:۱۳
غيرت هم خوب چيزيه (2803384) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۵۵:۱۳
نرفتن به حج و حتی اعدام دو پلیس عربستان کافی نیست پای آبرو و حرمت ایرانیان ،شیعیان آریایی در میان است ما جوابی محکم ضد عربستان رو خواستاریم با تظاهرات در سفارت عربستان ،و حتی .... من حاضرم در جبهه یمن مقابل کثیفترین بشر رو ی زمین با ایستم. (2803386) (alef-11)
 
محمد جواد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۵۶:۴۳
درود بر شما باد که حرف حق را زدی باد جلو حج رفتن رو بگیرن به نظر من به جای حج رفتن گره از کار یه جوان حل کنید از صد تا حج ثوابش بیشتره (2803399) (alef-11)
 
غلامعلی بشیری
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۰۰:۲۶
با سلام
شرم بر اعراب و حکام ذلیل سعودی,
حج را تحریم کنید, این دلارها را صرف اشتغالزایی جوانلن کنید, (2803412) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۱۱:۳۶
آهای نمایندگان مجلس که فقط میتوانید تیم هسته ای را زیر سوال ببرید چرا سفر به عربستان وحج عمره را حداقل دوسال ممنوع نمیکنید شما نماینده مردم هستید اکثریت مردم امروز خواهان عکس العمل مسولان هستند چرا سفیر عربستان را اخراج نمیکنید این مورد دیگر کشتار حجاج وتجاوز به ناموس چند سال پیش نیست مردم منتظرند تا این خفت وخواری پاسخ مناسب داده شود. (2803442) (alef-11)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۱۲:۳۸
باید بگم که مقصر عربها نیستن مقصر این مردم هستند که اصرار دارند که پولشان را توی جیب اون عربهای عیاش بریزند که خیلی هم از ما متنفرند حج تو مملکت خودمونه دور و اطراف هر کدام از ما چقدر ادم محتاج وجود دارد شما را بخدا کمی فکر کنید (2803446) (alef-11)
 
حجت
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۱۴:۴۵
درود بر همه

ملت ایران فقط به زیارت رفتن توجه میکنن
مگر همین کسایی که میرین زیارتشون نمیگن اگر همسایتون نون نداره بخوره شما باید بهش بدین این مملکت پر از جون کار نداره بعد این همه پولو میدین عربای بی سرو پا همونایی که پیامبر گفته من عربم ولی عرب از من نیست

چرا واقعا چرا ظلم به خودتون میکنید این مکه رفتنا بخدا قبول نیست
کسی میره مکه که عوض بشه ادم بشه طرف میره میشه حاجی کلاه بردار (2803451) (alef-11)
 
سعید م
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۱۶:۱۹
وقاحت اعراب واقعا زیاد شده حلا دیگه باید براش یک فکری کرد فرقی نمیکنه عربستان امارات قطر و .... (2803457) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۲۴:۰۴
حقشان بود شک نکنید (2803495) (alef-11)
 
امی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۲۵:۴۷
جانم بفدایت ای مرجع عالی قدر..اینم فتوا دیگه چی میخواید مسئولین محترم..تا کی باید ببریم پولاها رو به این وحابیون بدیم که بعدهمون پولها رو بدن به داعش که بعد برعلیه ملت عزیزمان تهدیدی بشه..تورو خدا ازحضرت آقا درخواست کنید...درود صد درود برحضرت آقا .مرگ برضدولایت فقیه. (2803505) (alef-11)
 
فرزاد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۲۶:۳۴
به نظر بنده این که ما بریم حج یا نریم تو درآمد عربستان فرقی نمیکنه، چرا نریم؟ نرفتن ماها مثل این میمونه که آدم ازدواج میکنه شاید منجر به طلاق هم بشه حالا بیایم واسه جلوگیری از طلاق ازدواج نکنیم؟! من هم به شدت با این عمل ضد انسانی مخالف هستم. جرم شده و باید مجرم به سزای عمل خودش برسه. مطلب دیگه اینه که از این مسایل اولین بار نیست که بوجود اومده، خیلی جاهای دیگه دنیا از این بدترهاش هم اتفاق میوفته و قراره بیوفته، پس عاقلانه تصمیم بگیریم و عمل کنیم، من نمیگم که این جریانو بیخیال بشیم باید تا تهش بریم ولی با این مسئله قاطی نکنیم که نرفتن ما اثری رو عربستان میزاره (2803506) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۳۳:۱۱
لعنت خدا بر آل سعود به امید نابودی این خاندان جعلی (2803526) (alef-3)
 
امید
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۳۷:۰۲
درود صد درود برحضرت ایت الله خامنه ای.جانم بفدایت....به امید ان روزی که اقایمان ای فتوا رو بدهند (2803546) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۳۹:۵۵
افرین بر غیرت این مرجع تقلید (2803560) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۳:۴۰
بعد شمابه مسافرت انتاليا گير بديد (2803580) (alef-11)
 
م
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۵:۳۰
احسنت حج عمره تاچندمدت بايدتعطيل بشه (2803590) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۷:۰۰
ﺩﻭﻟﺖ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺠﺮﻱ ﺣﺞ اﺳﺖ. ﻋﻠﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺻﺮاﺣﺘﺎ ﺣﺞ ﻋﻤﺮﻩ ﺭا ﻭﻟﻮ ﺑﺮاﻱ ﻣﺪﺗﻲ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﻓﺘﻮاﻱ ﺭﺳﻤﻲ و ﺻﺮﻳﺢ ﻧﻬﻲ ﻛﻨﻨﺪ. ﺁﻧﻬﻢ ﻫﻤﻪ ﻳﺎ اﻛﺜﺮ ﺁﻧﻬﺎ. اﻳﻨﻂﻮﺭﻱ ﻓﻘﻄ اﻧﺪاﺧﺘﻦ ﺗﻮﭖ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺩﻭﻟﺖ اﺳﺖ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻋﻠﻤﺎ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﺳﺎﻟﻪ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﺮاﻫﻤﻴﺖ ﺣﺞ ﺗﺎﻛﻴﺪ ﻛﺮﺩﻩ اﻧﺪ. ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﺑﻪ ﻧﻆﺮ ﻣﻦ اﻓﺮاﺩ ﺯﻳﺮ ﺑﻴﺴﺖ ﻭﭘﻨﺞ ﺳﺎﻝ اﻛﺜﺮا ﻫﻨﻮﺯ ﺑﻪ ﺩﺭﻙ ﻭاﻗﻌﻲ اﺯ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺣﺞ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ اﻧﺪ و ﺭﻓﺘﻦ اﻛﺜﺮﺷﺎﻥ ﺟﻨﺒﻪ ﺳﻔﺮ ﺧﺎﻧﻮاﺩﮔﻲ ﺩاﺭﺩ. ﻣﻦ ﺩاﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﻣﻴﺸﻨﺎﺳﻢ ﻛﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻧﻤﻴﺨﻮاﻧﻨﺪ اﻣﺎ ﺑﻪ ﺣﺞ ﺩاﻧﺸﺠﻮﻳﻲ ﻣﻴﺮﻭﻧﺪ. ﺑﻌﺪﺵ ﻫﻢ ﻓﺮﻗﻲ ﻧﻤﻴﻜﻨﻨﺪ. (2803595) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۸:۰۳
حكم اسلام بر استطاعت مالي است وقتي براي تظاهر بچه هارو ميفرستيد حج غير ازاين هم انتظار نميره ارزش حج وحاجي شدنم ازبين رفته جاي تاسف داره. (2803598) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۸:۱۹
درود وهزاران درود بر مرد بزرگ خدا .لطف بزرگی در حق ملت نمودی.این ملت شایستگی چنین اوامری را دارد .اجرت با خدا .ثروت بهتر است یا عزت؟ ای مسئولین مخالف تحریم حج (2803601) (alef-11)
 
zahra
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۸:۳۹
همه می دانیم عربستان مرکبه اسرائیل است و در عراق و سوریه و یمن خون مسلمانان را می ریزد و دل اسرائیل را شاد می کند .
آیا با این شرایط حج رفتن صحیح است؟ (2803603) (alef-11)
 
سیدسعید
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۹:۲۰
نیروهای خودجوش باید اون دو نفررو شناسایی کنن و سپس اونهارو از حالت عمودی به حالت افقی در اورده تا راهی گورستان شوند سپس بیانیه بدهد که هر کس با ایرانیان بد رفتاری کند این سزای اوست! (2803609) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۰:۳۲
موافقم (2803801) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۵۶:۳۹
رهبر و مراجع تقلید باید نسبت به این موضوع واکنش شدید نشان داده، سفر به مکه را تا زمان سقوط آل سعود تحریم نموده و امکانات را جهت سقوط رژیم مذکور و اشتغال جوانان بکار برند. (2803638) (alef-11)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۵۹:۱۴
خدایی کشور خودمون به این پولا که به اون عرب های کثیف میدید بیشتر احتیاج داره این همه جوون بیکار داریم تو رو خدا دیگه سطح اگاهی تون رو بالا ببرید دیگه نرید (2803647) (alef-11)
 
داود
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۵۹:۵۷
باید حج واجب نیز تا امنیت کامل یا فتح مکه تعطیل شود الله اکبر (2803648) (alef-11)
 
حسین د
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۰۰:۰۴
جای تأسف است که آقایان اصرار دارند با این همه بی حرمتی که عربستان در حق ایران می کند، با این رژیم رابطه داشته و به حج بروند. عربستان از اسراییل هم بدتر است. (2803650) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۰۰:۳۴
سلام امیدوارم عمره وتمتع را در حکومت وهابیون حرام اعلام کنند تا پول ما برای گلوله باران کودکان مسلمان هزینه نشود. (2803654) (alef-11)
 
جمال
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۰۹:۳۹
تا آخر عمر یک ریال پولم را به جیب ملخ خورها نخواهم ریخت
ایرانی با عزت ایرانی با غیرت (2803696) (alef-11)
 
soleyman
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۲۶:۳۵
احسن که خون آریایی در رگ های تو هستش . زنده باشی (2804585) (alef-3)
 
رضا از ایران
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۱۲:۲۳
سلام و درود بر آیت الله مکارم شیرازی. بنده برای حج عمره ثبت نام کرده ام ولی مدتیست با خود میگویم آگر رفتن من ذره ای خدمت به این از خدا بیخبران خائن وهابی باشد آیا خدا از سفر من رضایت دارد . احادیث را که مطالعه کنی مبینی اعمال مستحب بسیاری وجود دارد که حتی با هزینه بسیار کمتر صواب و رضایت الهی به مراتب بیشتری را خواهد داشت.لذا اینجانب فعلا از رفتن به حج منصرف شده ام . آل سعود از اسرائیل نیز بدتر است. دستش به خون هزاران انسان بیگناه آلوده است (2803709) (alef-11)
 
امین
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۲۱:۵۲
لعنت خدا بر ال سعود خدا ریشه کن کند این مایه ننگ جهان اسلام را به دست امام زمان .الهم عجل لولیک (2803747) (alef-11)
 
قاصدک
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۲۴:۵۳
خدا حفظتان کند و عمر طولانی و با عزت برای امثال شما عنایت فرماید (2803754) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۳۸:۴۱
ایرانی باغیرت کار مستحب ارزش ننگ عربها به ما رو ندارد (2803790) (alef-11)
 
امین
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۰:۱۷
درود به عالم دانای شیعه.یه مشت ادم در سال چند مرتبه میرفتن اونجا برای حج مستحب پولشون میریختن تو حلقوم وهابی ها بعد هم امام جمعشون هر چی از دهنش دربیاد به ما بگه و تو فرودگاه به نوامیس و فرزندانمان تجاوز کنند.واقعا خجالت اوره. (2803799) (alef-11)
 
داریوش
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۳:۲۴
افرین برمرجع بزرگ یکبارحرف دل مردم رازد امیدوارم باعث شود حرفهای دیکر دل مردم هم بشنویم (2803819) (alef-11)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۴:۳۰
کاملا حق با آیت الله هستش (2803830) (alef-11)
 
سید علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۵۰:۴۴
اصلا صحبت این عمل بی شرمانه جایی میشه نمیتونم خودمو نگه دارم فدای زبان آیت ا... مردم ما میرن پولشونو خرج میکنن اینا از گرگ صفتی گرگ تر میشن میگن کشور گشایی اونموقع بد بود .ولی اگه چهارتا این سوسک خورها رو مستمری خودمون بکنیم اینا اینجور جسور نمیشن . واقعا تف به آل سعود تف ...... (2803859) (alef-11)
 
ناصر
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۵۱:۳۶
حج را تعطيل كنيد چون اين تجاوز به شيعه بوده است (2803861) (alef-11)
 
امید
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۱۴:۵۵
درود بر هموطنانم (2803975) (alef-3)
 
میثم
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۲۰:۲۸
خداخیرت دهد مسئولین دولتی آقای روحانی آقای ظریف غیرت ایرانی اسلامی تان کجا رفته ؟؟؟؟؟؟؟ (2803999) (alef-3)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۳:۰۲
به خدا قسم که خدا همه جا هست . پول هایتان به جای رفتن به عمره های مکرر صرف نابودی آل سعود کنید ثوابش بارها بیشتر چرخیدن به گرد خاک وسنگ است (2804141) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۰۵:۵۱
بهتر نیست برای حج محدودیت سنی قرار دهیم تا این مشکلات پیش نیاد. (2804286) (alef-3)
 
مهدی رنجوری
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۲۶:۱۶
صحبتی شفاف و قابل قبول از یک روحانی بزرگوار
لابی ها نمی گذارند که این امر مستحبی و غیر واجب تعطیل شود (2804310) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۵۶:۴۷
کمک به مستمندان ایرانی و کمک به ایجاد شغل ثوابش بیش از حج مستحب هست
من موافقم با این طرح (2804369) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۴۲:۵۳
نه عزیزان ما باید در عربستان حضور داشته باشیم تا هر وقت که نیاز شد کار خودمونو انجام بدیم . اگه رفتن به عربستان جلوش گرفته بشه ما ضرر می کنیم نه اونها . (2804454) (alef-3)
 
soleyman
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۲۱:۲۹
هر سال بریم حج که گردن این سعودی ها و وهابی ها کلفت بشه و پولمان را گلوله کنند و به طرف خودمون بگیرنند.از ماست که بر ماست... (2804571) (alef-3)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۵۴:۲۰
کثیفتر و خبیثتر از ملت عربستان در دنیا نیست
مگر نه اینکه چندین سال پیش در مراسم حج مردم ما را مورد حمله قرار دادند
و به ناموس ایرانی تجاوز کردند
این حیوانات باید از بین بروند
مسئولین باید در جهت نابودی این قوم کثیف گام بردارند (2804488) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۴۴:۴۵
عربستان عمدا این کار را کرده تا ایرانیا ن به حج نروند چون از ارتباط ایرانیان با شیعان عربستان میترسند (2804623) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۵۲:۳۸
اگه نرن عربستان ارز مملکت تو جیب عرب ملخ خور نکن هیچ اتفاقی نمی افته لعنت به این عربهای کثافت بی شرف (2804645) (alef-3)
 
اتابکی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۱۲:۴۶
درود بر مرجع شجاع (2804710) (alef-3)