نظر منتشر شده
۱۷۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 46995
درباره اشكهاي آقاي کرباسچي
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۴
آقاي غلامحسين كرباسچي، رييس ستاد انتخاباتي آقاي كروبي، شب گذشته در فيلم تبليغاتي آقاي كروبي با يادآوري وجود 12 ميليون فقير در جامعه امروز ايران، متاثر شد، بغضش شكست و به پهناي صورت اشك ريخت.






اشك ريختن يك سياستمدار ارشد در فيلم تبليغاتي – انتخاباتي مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني و زير نور پروژكتورهاي استوديو در فضاي انتخابات رياست جمهوري كشورمان، امري بي‌سابقه نيست. آقاي خاتمي در انتخابات سال 80 در فيلم تبليغاتي شان با خواندن شعر «استاده ام چو شمع مترسان زآتشم ...» ، در مقام رياست جمهوري فعلي و نامزد دور آتي انتخابات ، گريه كردند. آقاي قاليباف نيز در بهار 84 در مقام نامزد احتمالي رياست جمهوري در برنامه صندلي داغ با ذكر خاطره‌اي از شهادت برادرش به هق هق افتاد و به پهناي صورت اشك ريخت. برنامه‌اي كه CDآن بعدها از سوي ستاد انتخاباتي آقاي قاليباف تكثير و توزيع ميشد.



هر چند گريه سياستمداران ارشد و نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در كشورما بي‌سابقه نيست، اما آنچه گريه‌هاي آقاي غلامحسين كرباسچي را از دو گريه ديگر متمايز مي‌كند، «موضوع گريه»‌ ايشان است. آقاي خاتمي ظاهرا بخاطر محبت اطرافيان و اصرار آنها بر ماندن در صحنه ونامزدي مجدد در سال1380 به گريه افتادند. آقاي قاليباف به ياد شهادت مظلومانه برادرشان به گريه افتادند اما آقاي غلامحسين كرباسچي (شهردار اسبق تهران و دبير كل حزب كارگزاران سازندگي) بخاطر وضعيت زندگي و سختي معيشت فقرا به گريه افتاد.



شايد اگر كسي با سابقه عملكرد آقاي كرباسچي در دهه 70 و نيز مانيفست و خط فكري كارگزاران سازندگي آشنا نباشد، گريه كردن ايشان مقابل دوربين و زير نور پروژكتورها به ياد فشار معيشتي فقرا را چندان كار بدي تلقي نكند و چه بسا كاري پسنديده بشمارد. اما براي قضاوت درباره گريه آقاي كرباسچي آن هم به بهانه وضعيت فقرا، طرح سوالاتي از ايشان و اطرافيانشان ضروري است:



1 – در فيلم تبليغاتي آقاي كروبي آقاي كرباسچي با لحني بغض آلود و صورتي خيس از اشك گفتند: «فقر فقط براي حاكمان پسنديده است». اين جمله‌اي درست و مبتني بر سيره ائمه و روايات معصومين عليهم السلام است. اما آيا خود ايشان و اطرافيانشان به اين جمله اعتقاد دارند و به آن عمل مي‌كنند؟ آيا ايشان مدير و بازوي اجرايي رييس جمهوري نبودند كه بعد از جنگ علنا و رسما از «مانور تجمل» توسط مسوولان دفاع مي‌كرد؟ آيا آقاي كرباسچي همان شهرداري نبودند كه در زمان تصدي شهرداري در ويلايي بزرگ در شمالي‌ترين نقطه تهران (مجاور پارك جمشيديه) زندگي مي‌كرد؟ آيا اشرافيگري مسئولان از زمان صدارت كارگزاران سازندگي باب نشد؟



2 – آيا آقاي كرباسچي همان شهرداري نبودند كه در ابتداي تصدي اين سمت، نسبت به زندگي فقرا در تهران اعتراض داشتند و مي‌گفتند خانواده‌هاي با درآمد كمتر از حدي مشخص ، نبايد در تهران زندگي كنند؟



3 – آقاي كرباسچي دبير كل حزبي نيستند كه علنا و رسما مشرب ليبراليسم را پذيرفته است. آيا روزنامه كارگزاران كه به مديريت ايشان منتشر مي‌شد، سخنگو و مروج ايده‌ها و سياستهاي ليبرال سرمايه داري نبود. آيا آقاي كرباسچي خبر ندارند كه بنيادي‌ترين و متمايزترين موضوع در نظام ليبرال سرمايه‌داري، تمركز بر رشد اقتصادي و بي‌توجهي به عدالت است؟ آيا آقاي كرباسچي نمي‌دانند مرام حزبي ايشان از نظر اقتصادي مي‌گويد «دولت نبايد به فقرا كمك كند چرا كه با اين كار، مخالف عدالت گام برداشته چون بايد ماليات ثروتمندان كه كار مي كنند و ماليات مي دهند را به جيب عده‌اي ضعيف و تن‌پرور بريزد... دولت بايد اجازه دهد دست طبيعت بطور عادي نسل ضعفا را محو كند» آيا آقاي كرباسچي از اين آموزه‌هاي الگوي فكري حزبشان بي‌اطلاعند؟ آيا آقاي كرباسچي اخيرا طرفدار فقرا شده‌اند؟



اشك ريختن دبيركل كارگزاران سازندگي براي فقرا در يك فيلم تبليغاتي قاعدتا نمي تواند خواص و اقشار تحصيل كرده را تحت تاثير قرار دهد ولي اگر آقاي كرباسچي با هدف تحت تاثير قراردادن عوام الناس چنين كاري كرده اند، بايد گفت در مكتب ماكياول –هدف وسيله را توجيه مي كند- خوب امتحان پس دادند...

 
بچه مشد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۱۸:۳۳
بنده ديشب فيلم رو ديدم ومتاثر شدم.منتها فكر ميكنم انسان وقتي در پست ومقامي قرار ميگيرد بايد به فكر محرومان و..باشد.10 سال پيش كه آنهمه به دوستان و...كمك كرد ودر شهرداري يك امپراطوري(با همه خدماتش به كلان شهر تهران)تشكيل داده بود چرا اشك نمي ريخت.تاريخ حافظه خوبي دارد وفراموش نمي كند. (130229)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۰۳:۵۸
با اين نظر موافقم. كار به جايي رسيده كه كرباسچي با سوابق كذايي براي فقرا اشك مي ريزه! ببين عوام فريبي تا كجا. (130757)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۱:۱۲:۱۱
برای اینکه کرباسچی رو بشناسید.کافی در تهران قدم بزنید و از مردم صاحبان این حکومت(شاید)بپرسید کرباسچی خوب بود یا بد .بعد به خدماتش پی می برید. (130958)
 
Nanogerad
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۰:۰۷:۳۸
آقای کرباسچی در تهران کارکرده اما با چه قیمتی؟
هنر یک مدیر اینه که با کمترین هزینه بالاترین بهره وری رو داشته باشه. (131405)
 
hgdfd
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۱:۰۴:۰۸
به مرگ میگیرند که به تب راضی بشی- خدمات به قیمت حیف و میل بیت المال (131499)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۷:۵۲:۴۷
در و ديوار تهران خدمات صادقانه كرباسچي را داد مي زنه
ديگران چه كردند (131984)
 
بی نام
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۸:۳۲:۲۹
بهتر است بدانید که سازنده اصلی تهرانـ (امیر کبیر تهران) لقب برازنده ی ایشان است. احمدی در زمان صدارت شهرداری چه کرد؟ (175924)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۳:۴۳:۲۰
كرباسچي همراه با اشك تمساح خود كلي از راي هاي كروبي را ريخت!شايد به اين دليل گريه ميكرد كه در سريال قبل رسانه ملي در جايگاه متهم بود و امروز در جايگاه مدعي!نميدونست بخنده يا گربه كنه! وا اسفا........ (131032)
 
الف قاف
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۰:۳۳:۱۸
همچنین فراموش نمی کنیم: 1- تلاش هاشمی در میزگردش با جوانان را برای اشک ریختن برای آن دخترک 2- بغض محسن رضایی و موسوی در همین فیلم های انتخاباتی اخیر را (131061)
 
فرشيد ميرشكرايي
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۲:۴۶:۵۶
كرباسچي از توانمندترين مديران ايران است و اين را در شهرداريهاي گوناگون به اثبات رسانده . اگر از نظر مالي تطميع شده هم امر طبيعيي است يك شهردار لايق بايد در رفاه كامل باشد . از همه اينها گذشته فكر كنم كه اشتباه متوجه شديد ..... اشكهاي آقاي كرباسچي به دليل پرسنل شهرداري و برخوردهاي بد مسئولان انتظامي با اين افراد بود ولي به دليل سانسور صدا و سيما و چينش صحنه ها اينجور به نظر آمد كه براي فقرا اشك ريخته . او قبل از سوال اشك در چشمانش بود . دو دقيقه از حرفهاي كرباسچي حذف شده در آن فيلم . (131192)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۱۹:۴۵
ایشان به پهنای صورت اشک نریخت
صداقت برای همه لازم است حتی شما دوست عزیز (130232)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۴۰:۵۸
همين فيلمي رد كه الف لينك داده ملاحظه بفرما. نه اوني كه توي يوتيوبه اون اواخرشو نداره.
نكنه اين فيلم هم ساختگيه؟ (130491)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۲۲:۰۱:۵۱
کاش آقای احمدی نژاد هم می توانست جلوی ملیاردها ضرری که به مملکت و جوانان زد رو بگیره و مبلغیش رو خرج خودش و قیافش می کرد ملت خیلی خوشحال می شدن (132188)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۰:۱۴:۳۰
تن ادمی شریف است به جان ادمیت نه همین لباس زیبا است نشان ادمیت
اگر ادمی به چشم است ودهان وگوش و بینی چه میان نقش دیوار ومیان ادمیت (154385)
 
محمد جواد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۴۳:۰۸
اگر دقت مي کرديد عوامل پشت پرده قطره آب را در پهناي صورت ايشان جاري کرده بودند.
اينکه آقاي کرباسچي اشکش را (براي جلب توجه) با شصت خود و از عرض صورت پاک مي کند اشک ريختن به پهناي صورت نيست؟! (130574)
 
بيگي
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۰:۴۴:۵۴
همه اينها درست اما جوان تر ها از بزرگ تر ها بپرسند چگونه قبل از كرباسچي بلوار وسط خيابان ها را آسفالت ميكردند كه آبياري نخواهد! اگر با چشم باز بنگريد تهران بسيار زيبا شده است .اگر وقت نميكنيد از طريق google map گشتي در تهران بزنيد(من طرفدار كروبي نيستم) (130937)
 
من
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۰:۳۴:۱۱
ایشون فکر میکنه مردم بلا نسبت خووذشون ....چیزن (131062)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۲۰:۰۸
چند بار بگم این سه نفر /کرباسچی و ابطحی و کدیور برای خراب کردن کروبی به نفع موسوی دنبال این بابا راه افتادند (130234)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۳۸:۲۹
چندبار گفتی ؟ یعنی منظورت اینکه چندبار نوشتی ؟ آهان چندبار نوشتی و نظر داده ای که ما ندیده ایم ؟
شما راه افتادن فائزه هاشمي دنبال میرحسین موسوی و یابالعکس را چطور تعبیر می کنی ؟ همنشینی دائمی آقای مشایی با دکتر احمدی نژاد را چطور ؟ (130653)
 
احمد عالمی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۳:۳۵:۴۶
اینکه بزرگان و یا خانواده انان در حمایت از فرد خاصی نشان از بد بودن نسل بعدشان نیست وخارج از مدیران خاص و افرادهای و.... در بین اینها هستند شاید از شکم سیری هم شده می خواهند آزاد بیشتر داشته باشند (131030)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۷:۱۸:۴۶
دلم برای آقای کروبی خیلی می سوزه (130700)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۲۰:۲۶
مسیولین باید از خدمات کرباسچی در زمان شهرداری ممنون باشند وآنچه او میگوید حقیقت جامعه است ودر صداقت و عمل او نبا یید شک کرد (130237)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۵۵:۰۴
بله مسئولین آن زمان که باید چاکر آقای کرباسچی باشند چون جیب آنها پر شد ولی اگر منظور شمامسئولین فعلی هستند باید گردن او را بشکنند که هنوز خاطره رانت خواری او را به یاد دارند (130423)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۴۹:۱۶
خدمات او را قبول داریم ولی گریه کردن او برای فقرا و جمله جالب\" فقر برای حاکمان پسندیده است\" از سوی ایشان که حتی فقر را لمس هم نکرده است واقعا مضحک است. من که کلی خندیدم ... (130503)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۱:۲۹:۲۶
آدم از این حرکات که مردم رو ... حساب می کنند گریه کنه، بسیار شایسته تره تا خندش بگیره (131115)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۱:۰۵:۳۰
مسوولین که معلوم است باید قدردان او باشند چون به گفته خودش به آنها میلیاردها تومان وام بلاعوض(!) از شهرداری داده بود! اما بنده به هیچ وجه قدردان بذل و بخششهای جناب کرباسچی در زمان مدیریتشان بر شهرداری تهران نیستم! (130953)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۲۴:۴۱
,ويلاي 100 متري دولتي مشكل شماست ؟ نكن ياد تون رفته چهره پايتخت جه كسي عوض كرد ؟ (130243)
 
امین
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۵۷:۲۸
خانه ی آقای کرباسچی ویلای \"100متری دولتی\" نیست. ویلای چند صد متریه غیر دولتیه که خود مهندس معمارش اقرار کرده بالای 8 میلیارد خرجش شده! (130311)
 
مصطفي
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۵۰:۲۷
يك كم متراژو كم گفتيد
ويلاي 1000 متري بوده، عزيزم 100 متر كه ويلا نميشه! (130416)
 
مصطفي
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۵۵:۰۷
واقعا تحليل عالي نوشتيد. اينها از يك طرف احمدي نژادو متهم به ريا كاري و عوامفريبي ميكنند از طرف ديگه خودشونو كه طرفدار ليبرال سرمايه داري هستند و با دست خالي اومدن و اكنون ملياردر هستند رو طرفدار فقرا جلوه مي دن!
عجب بازي هايي داره سياست! (130424)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۵۰:۵۴
آقا جان خدماتش چه ربطی به این نصیحتهای دلسوزانه و گریه هایش داره؟ (130504)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۲۸:۵۲
ناشناس عزيز مساله ويلاي 100 متري يا 1000 متري نيست. مساله ريا و دروغ است. آقاي كرباسچي در يك فيلم تبليغي مي گويد فقر و ساده زيستي تنها براي مسؤولين است، در حالي كه خودش در دادگاهي كه به خاطر اكثر ما هست، از زندگي مرفهانه مسؤولان و مديران و ... دفاع كرده

مساله را گم نكنيم (130553)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۱:۳۱:۱۵
احسنت، شیر مادرت حلالت. (131118)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۰۶:۱۷
بسياري از مصيبت هايي كه امروز شهروندان تهراني با آن در ارتباط با شهر افسارگسيخته تهران روبرو هستند محصول مديريت اين آدم است كه اگر صدتا شهردار هم بياد و بره درست نمي شه. حقش بود كه اعدامش كنن. (130763)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۱:۱۶:۳۶
آیا سن شما اجازه می دهد که تهران و اصفهان را قبل از دوران کرباسچی به خاطر بیاورید؟ (130962)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۰:۵۷:۱۰
من يك پير مرد 65 ساله هستم و خوب مي دونم كه چي مي گم. تو چي عزيز؟ تو 18 سالت شده كه گواهي نامه بگيري؟ (131485)
 
hgdfd
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۱:۱۱:۳۱
نکنه انتظار داشتید آقای کرباسچی فقط پولها را خرج خودش کند، تمام دنیا در کنار رانت خواریهای جانبی پیشرفت کرده، این همه پول از مرم بدبخت و فقیر بعنوان عوارض شهرداری و نوسازی و پایان کار گرفته و حالا دلسوز مردم شده است. (131511)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۵۶:۴۷
آفرين / من درآن زمان دانشجوي عمران دانشگاه خواجه نصير بودنم كليه اساتيد ميگفتند ايشان داره تهران رو نابود مي كنه واقعا اين برجها دراين كوچه ها بدون در نظر گرفتن ترافيك ،شلوغي و.... اگر نگوئيم خيانت بي تدبيري وبي تخصصي است برجي كه حداقل پنج سال طول ميكشه بسازنش چه بلايي سر ساكنين آن محل ميآورد؟ اگر خداي نكرد زلزله بياد واويلاست ! اين به خاطر اينه كه متخصص مدير نمي شه ! هر كسي زبون چربي داره! پارتي داره! پيشرفت ميكنه كسي كه بست سال از صحنه سياست دور بوده ونقاشي ميكشيده رو ميارن رئيس جمهور بشه در صورتي كه ظرفيتش كودكانه است1 (152476)
 
محمدمهدی عبدخدایی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۱۱:۵۲
سلام آقای ناشناس؛
مشکل، ویلای دولتی یا خصوصی ایشان نیست؛ مشکل این است که رفتار اشرافی مسئولان به جامعه تسری می یابد و علاوه بر حسرت به دل گذاشتن انبوه مردم کم درامد، حیف و میل و ولخرجی از بیت المال را در کل مجموعه تسری می دهد و تبدیل به عادت می کند.
مشکل این است هموطن گرامی (130771)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۱:۳۰:۵۸
فرض کنید ایشان در خانه (ویلا مال کنار دیاست) بزرگی در جمشیدیه زندگی می کنند. مگر کسی که فقیر نباشد نمی تواند برای فقرا گریه کند.
آیا اگر کسی چهار ستون بدنش سالم باشد نمی تواند برای مریض ها ناراحت شود. آیا پزشکانی که شب و روز کار کرده اند تا درمان بیماری ها را بیابند خودشان بیمار بوده اند. (130974)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۹:۵۸:۲۴
میتونه گریه کنه ولی نمیتونه مردم رو فریب بده
ایشون که فرمودن فقر برای حاکمان خوبه چرا در هنگام شهردار بودن و بعد از اون اشرافی زندگی میکنن (132116)
 
محمد سعيد
۱۳۸۸-۰۴-۲۰ ۰۸:۵۲:۰۵
امام خميني فرمودند:
«مسئولين كشور اسلامي بايد از كساني باشند كه درد فقر را چشيده باشند و از مرفهين نباشند.»
حالا خودتان قضاوت كنيد: سكونت در ويلاي آنچناني در بهترين نقاط تهران،فهمي از درد فقرا به ايشان مي دهد؟اين حرف امام يعني كسي كه درد محروميت را نچشيده باشد، پي به مشكلات مردم به نحو واقعي نمي‌برد تا آنرا حل كند. (178694)
 
alizadeh
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۲۴:۵۷
با سلام متن تا یه جاهایی به واقعیات اشاره کرده و مطالب مطرح شده تنها شامل حال ایشان نمی شود. البته این به معنی این نباشد که تنها مشکل کشور ما ساده زیست نبودن امثال ایشان است (130244)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۲۶:۰۲
شاید امید دارند فشار اون سالها باعث شده باشه مردم دچار الزلیمر بشن (130248)
 
پژمان
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۲۶:۵۳
این آقا خودش به تنهائی مسئول نیمی از گرانی مسکن و بد بختی مردم در تهران است که اثرات ان به همه ایران هم رسید
من کاملا با نویسنده مقاله موافقم

عوامفریبی تا کجا؟
نادان فرض کردن مردم تا کی؟ (130249)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۲۹:۳۷
ایشون اشک تمساح ریختن و وای به اون روزی که دوباره دستش برسه به قدرت (130254)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۳۲:۰۷
از صمیم قلب واسه کرباسچی متاسفم. آقای کرباسچی لطفا مردم را..... فرض نکن. این کارا دیگه قدیمی شده (130260)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۵:۵۸:۳۱
حرف دل مردم زد (131850)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۳۲:۱۰
ویلای صد متری یا هزار متری؟ صد متر که نشد ویلا؛ خونه مستاجری ما صد و بیست متره... (130262)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۳۷:۳۴
اينها همه كلك به قدرت رسيدنه.اما انصافا نفششو خوب بازي كرد .حتي بهتر ازنقش منيژه خانم در فيلم موسوي. (130270)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۴۳:۴۵
آقای کرباسچی بس کنید تو رو به خدا...
چی شده تو این یکی دو ماهه به فکر فقرا افتاده اید؟
تو کاخ کنار پارک جمشیدیه که بودید به فکر مردم نبودید؟ (130281)
 
عليرضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۴۴:۵۹
آقاي كرباسچي علارغم احترامي كه براي شما قائل هستم اين اشك ها اولا نشان مردانگي نيست ونشان دهنده ضعف شماست ثانيا صداقتي در اشك هاي شما ديده نشد بس است دست از سر اين ملت برداريد. (130285)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۴۶:۱۰
گريه بهتر از گردن كلفتي بعضي هاست (130286)
 
رحیم
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۴۸:۴۷
برای من خیلی جالب بود که کسی جرم او اختلاس و حیف و میل اموال دولتی بود اینچنین به گریه افتاد. همه می دونند که این آقایون نماینده بانده ثروت و قدرت هستند. تو رو به خدا مردم رو فیلم نکنید. شما که از احمدی نژاد انتقاد می کنید همه حرفتون اینه که ( راست و دروغش به عهده خودتون) ایشان ایران را گداخانه کرده اند . یقینا می دونید که خود شما ها مردم رو به این روز انداخته اید. از مردم شرم نمیکنید از خدا شرم کنید (130293)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۴۸:۵۵
ما كه تو خونه از گريه هاي ايشان خندمون گرفت به اين فيلم. (130294)
 
homa
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۵۰:۰۵
ايشان متاسفانه قبح رشوه گرفتن را در اينجا به اسم گرفتن همياري (و اغلب به عنوان تعدادي حواله پيكان بسته به كار ارباب رجوع) از بين بردند و باعث شدند در شهرداري ها گرفتن وجه ( به صورت جنسي يا نقدي) بدون دادن رسيد باب شود و متاسفانه به ساير ادارات هم رسوخ پيدا كند.و عادات بد ديگر كه بعد از مديريت ايشان باب شد. (130299)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۵۳:۴۵
بنظر بنده گريه ايشان مصلحتي وبراي گرفتن قدرت با مظلوم نمائي بودايشان در زماني كه شهردار تهران بودخيلي ازمردم فقير را بي خانمان كردومجبور شدنددر حواشي تهران مستاجر شوند (130304)
 
امیر.
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۵۴:۱۱
عجب. واقعیت ها رو نمیدونستم. پس این طور بوده. (130306)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۵۹:۰۸
1-بنده به اينكه گريه ايشان واقعي بود يا ساختگي كاري ندارم چه نگارنده نيز اين موضوع را تنها دستمايه تحليل خود قرار داده است اما سوال من اين است :

به واقع در دوره مديريت ايشان بر شهرداري جنوب شهر تهران متحول نشد ؟

پروژه هايي چون خيابان نواب ، كمربندي تهران ، ميدان بهمن ، پارك هاي متعدد و ... از اقداماتي بود كه مناطق جنوبي تهران را زنده كرد .

البته نواقصي هم در مديريت ايشان بود كه موضوع تحليل شما فارغ از آن است

2-در خصوص مرامنامه حزب كارگزاران سازندگي شما خيلي محكم اظهار نظر كرديده ايد كه \" آيا آقاي كرباسچي نمي‌دانند مرام حزبي ايشان از نظر اقتصادي مي‌گويد «دولت نبايد به فقرا كمك كند چرا كه با اين كار، مخالف عدالت گام برداشته چون بايد ماليات ثروتمندان كه كار مي كنند و ماليات مي دهند را به جيب عده‌اي ضعيف و تن‌پرور بريزد... دولت بايد اجازه دهد دست طبيعت بطور عادي نسل ضعفا را محو كند» \"
لذا جهت تنوير فكر بنده و خوانندگان مرجعي كه اين مضمون را از آن استخراج كرده ايد درج كنيد . (130315)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۳۳:۰۴
مساله گريه واقعي يا ساختگي و يا اينكه آيا ايشان تهران را ساخته يا نه مربوط نيست.

مساله اين است كه ايشان در اين فيلم تبليغاتي مي گويد مسؤولين بايد ساده زيست باشند در حالي كه اين حرف خلاف نظر ايشان است كه به وضوح در موارد متعدد و از جمله در دادگاه مشهورشان بيان كرده اند.

ضمنا مرام با مرامنامه فرق ميكند. رفتار و گفتار كارگزاران اين ايده را تاييد مي كند پس اين مرامشان است چه در مرامنامه آمده باشد و چه نه (130562)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۱:۲۴:۳۲
ساده زیست در مقایسه با چه کسی؟ میلیون ها نفر از جمعیت تهران در جمشیدیه و نیاوران و زعفرانیه و پاسداران زندگی می کنند به حکم اینکه یک مغازه و یا یک کارگاه تولیدی را اداره می کنند. چرا مردی که که شهری با پانزده ملیون جمعیت را اداره می کند باید از آنها کمتر باشد. اگر از این جمعیت هر کس روزی یک ریال به شهردار حقوق بدهد او می تواند مرفه زندگی کند و اگر هم دلش خواست زاهد باشد به حال کسی فرق نمی کند. (130969)
 
حسين گرجي
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۷:۱۳:۵۳
خوب اين دوستان هم معتقدند طرف بايد ساده زيست باشد اينكه چگونه مديريت كند كه مهم نيست! (130697)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۰۰:۲۸
به خاطر تهمتها و فشار به ایشان وهمکارانش در شهرداری گریه کرد نه چیز دیگه ای/ امام ایشان را در شرایط بسیار حساس حکم استانداری اصفهان داد والحق بهترین مدیر در 30 سال اخیر بوده (130320)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۳:۲۴:۲۶
احتمالا شما یکی از مدیرتن شهرداری در دوران کرباسچی بوده اید. (131023)
 
Hossein
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۰۰:۲۸
shoma ba niat khani kardan hata ba gerye ya az foghara defa kardan ham mokhalefid. osoolan ashk rikhtane ishan nabayad mojebe ray avari baraye aghaye Karrobi shavad. Mardom bayad bebinand che kasi barnameye behtari baraye edareye jaame e darad na inke che kasi gerye mikonad. vali intor eteham riakari zadan be kasi an ham bedoone etminan va faghat ba hads va niat khani be hich vajh akhlaghi nist (130321)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۰۳:۴۰
بياييد واقع گرا باشيم يادمان باشد تنها ملتي در جهان هستيم كه با حلوا حلوا كردن دهنمان شيرين ميشود و بخاطر همين است كه بعضي كانديداها شعار نفت سرسفره و 70هزار تومان سهام عدالت و غيره را ميدهند كه آگاهان ميدانند عوام فريبي بيش نيست - همه ميدانيم كرباسچي مدير لايقي است و در رده او شايد فقط يكي دو سه مدير شايسته مانند طالبي ( بانك پارسيان ) و زنگنه و تركان باشند . اگر كره و مالزي و تركيه پيشرفت كردند بخاطر آنست كه اين مديران راارج نهادند . آنوقت ما با مديرانمان كه سرمايه اين مملكت هستند و با به كار گماردن آنها ميتوانيم ظرف 5سال به قدرت برتر منطقه و آسيا برسيم چه كرده ايم . البته در كار كردن ممكن است حيف وميلي هم بشود كه قطعا از 300ميليارد دلار در آمد اين 4سال گذشته كمتر خواهد شد . (130323)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۳۳:۲۶
مثل اينكه باندوجريان شمابه دروغ ودروغگويي عادت داره مگه تو همين سايت نديدي كل درآمدحاصله ازفروش نفت وگازدراين4سال227ميلياردبوده است اما شماها بازهم روي اين دروغهايي كه به خوردتون داده اندتكيه ميكنيد (130817)
 
مسیح
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۰۹:۱۳
امیدوارم روزی سطح فرهنگ ملی آنقدر رشد کند که تنها روش برای قانع کردن مردم استفاده از منطق قوی و استدلال های محکم باشد . و امثال این سیاستمدار کهنه کار طمع در تحریک احساسات مردم نبرند . (130334)
 
همايون
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۱۰:۰۹
من كه به موسوي راي مي دهم اما شما داريد از دايره انصاف خارج مي شويد:
1- اينكه كرباسچي ميلياردر است درست است واشك او انتخاباتي است هم صحيح.
2- اين كه ليبرالها معتقدند:\"مرام حزبي ايشان از نظر اقتصادي مي‌گويد «دولت نبايد به فقرا كمك كند چرا كه با اين كار، مخالف عدالت گام برداشته چون بايد ماليات ثروتمندان كه كار مي كنند و ماليات مي دهند را به جيب عده‌اي ضعيف و تن‌پرور بريزد... دولت بايد اجازه دهد دست طبيعت بطور عادي نسل ضعفا را محو كند»....جمله منتقدين ليبرالهاست نه خودشان ...چرا مغلطه مي كني؟
3-اين جمله در مرامنامه كارگزاران نيامده ،چرا همه را با هم مي سوزاني؟
4-متاسفانه يادت رفت بگويي كه كارگزاران از موسوي چپ حمايت مي كند و كرباسچي تنها كروبي چي اين حزب است!
5-شما حق نداري حرف دهان مردم بندازي كه مرام اين حزب مثلا مثل فلان حزب ليبرال آمريكا يا فلان جاست. كي وكجا گفته كه ليبرالها معتقد به مردن فقرا هستند؟ با آن شكلي كه شما گفتي؟
6-مرام ليبراليسم بر آزادي فرصت پول در آوردن است نه تضعيف ثروتمندان يا فقرا!
7-بعد از اين همه سال تازه احمد توكلي ،كمونيست شده؟! (130335)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۱۱:۱۸
چرا گريه هاشمي در انتخابات دوره نهم را ننوشتيد؟ (130336)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۱۱:۵۹
بله ايشون لشك ريخت ولي نه اونجايي كه شما ميگيد. (130337)
 
masoud
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۱۴:۵۳
عین اشکهای هیلاری کلینتون تو انتخابات آمریکا بود اما کمی مصنوعی تر .ام از شوخی گذشته بهترین برنامه رو ایشون ارائه دادند.میر حسین که چیز خاصی نمیگه که همه افتادند پشت سرش . (130343)
 
امير
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۱۷:۰۹
مطلبتون خيلي به دور از انصاف بود
هيچكس نميتونه كتمان كنه كه كه او تهران رو به صورت يه خرابه تحويل گرفت و آباد تحويلش داد (130346)
 
مهدی خوشبین
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۱۹:۵۲
آقای کروبی در اواسط فیلم گفتند:\"من کسانی که بعد از انقلاب انقلابی شدند را خوب به خاطر دارم\"
یعنی اگه کسی در زمانهای قبل از انقلاب، در جریان فکری دیگری بودند و انقلابی نبودند حالا نمی توانند توبه کرده و در خدمت نظام اسلامی باشند؟ آیا اسلام ناب محمدی این است؟ (130351)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۲۴:۲۴
بغض و اشک کرباسچی بیشتر به خاطر جفایی بود که محافظه کاران و با سکوت اصلاح طلبان نسبت به او و جمع دیگری از مدیران ارشد نظام کردند. محاکه و حبس کرباسچی در اصل محاکمه مدیریت کارآمد کشور بود و تجربه نشان داد که با خانه نشین کردن مدیران کارآمد سیستم کوتوله پروری چه به روز مردم آورد. کرباسچی محاکمه شد نه بخاطر مسایل مالی شهرداری بلکه به خاطر برهم زدن قاعده بازی و تلاش موثر برای ریاست جمهوری خاتمی. ای کاش هاشمی همانند کروبی از این مدیر لایق خود حمایت میکرد تا تاریخ شاهد این روزهای تیره و تار نمی بود. (130362)
 
ع.ش
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۲۸:۳۶
آقاي كرباسچي مرد بزرگي است.
ايشان مگر كي به فقرا بدي كردن كه اينجوري در موردش مي گين؟
آره راست مي گين مثل بعصي ها به دروغ نگفتن كه طرفدار محرومان هستند (130366)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۱:۱۲:۴۲
بدی که نکردن در حق فقرا...فقط یه جند میلیاردی از بیت المال رو بین رفقاشون بعنوان وام بلاعوض(!) بذل و بخشش کردن با این توجیه که مدیر مملکت شانش اینه که خوب زندگی کنه... (130960)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۳۳:۵۱
برای آقای کروبی بخاطر این مشاورانش متاسفم حیف از آن سابقه طولانی مبارزه که ازش دم می زنند و البته واضح و مبرهن است که این آقایان و خانم معاون و مشاور صد در صد در خط امام و انقلاب و اسلام هستند و خدایی نکرده کوچکترین انحرافی هم در کارشان نیست نه نیست بر منکرش رحمت. (130375)
 
رضا از مشهد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۴۲:۱۴
قدیمی ها میگن پر طاووس رو قبول کنیم یا قسم حضرت عباس رو .

از صورت سرخ و سفید بنده خدا معلوم بود طفلک کرباسچی بنده ی خدا از بس که برای مردم و مملکت جوش زده و گریه کرده پوست و استخون شده بود . (130401)
 
الهه
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۴۴:۵۷
بياييد اين قدر بدبين نباشيم و حداقل گريه اي كه براي مردم صورت گرفت رو جدي بگيريم. اقاي كرباسچي كه خودش قرار نيست رئيس جمهور بشه كه واسه خوش اومدن كسي اين كارو بكنه. ايا هيچ راه ديگهاي براي رسيدن به قدرت به جز گريه نداشته؟
من گريه رو باور دارم.. وقتي براي مردم و فقرا باشه.. چون خدايي هست كه براي چنين كاري(اگر رياكاري باشه) قطعا بخششي نداره (130403)
 
حمید سعیدی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۵۰:۲۶
در اقتصاد لیبرال؟ که در جهان وجود دارد اوضاع مردم خیلی بهتر از ماست و سیستمهای تامین اجتماعی و دیگر برنامه های حمایتی خیلی بهتر از ایران انجام می شود!
واقعا متاسفم که بعضی ها هیچی از اقتصاد حالیشون نیست ولی ادعا میکنند! (130415)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۱:۴۷:۲۹
آقای سعیدی!
از یک کتابخونه وسط شهر رن فرانسه دارم برات می نویسم. خوب گوش کن. دقیقا پایین این ساختمونی که من طبقه ی پنجم اش دارم درس می خونم یک آدم بدبخت فقیری نشسته که دستش رو جلوی مردم دراز کرده و روی کاغذش نوشته : \"un piece pour manger\". می دونی یعنی چی؟ سلیس اش اینه که نمی تونم شیکمم رو سیر کنم یک قرون هم بدید برام خیلیه. این جا اقتصادش لیبرالیه. و یک عده پولدار مفت خور هستند که حاکم اند (که البته با وجود این بحران کم کم دارن می شن ورشکسته) و بقیه ی مردم که نوکری شون رو می کنن و به مدد سنار سه شی دولت زنده اند. اقتصاد لیبرالی یعنی در بهترین حالت، مردم طفیلی یک سری پولدار احمق مفت خور باشند. گوش می کنی، از وسط فرانسه دارم اینا رو برات می نویسم و البته به یاری خدا زودتر با اتمام درسام دارم برمی گردم به کشور عزیزم. (130986)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۰۴:۰۰
صد آفرین بر دولتی که امثال آقای کرباسچی انقدر از دستش عصبانی اند. در ضمن این جمله توهین آمیز ایشان که گفتند عزت ملت ایرن به این است که شکمشان سیر باشد هیج وقت از یاد من و ملت فهیم ایران نخواهد رفت. (130434)
 
ايماني
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۰۷:۲۵
براي كسي كه نيمه‌شب در منطقه قنات‌هاي عباس‌آباد، همان‌جايي كه الان در اتوبان مدرس سبزترين منطقه تهران است، بخاطر بارندگي زياد آب بالا آمده بود داشت با كارگران شهرداري در حالي كه پاچه شلوارش را تا زانو بالا زده بود در مقام شهردار به باز كردن راه آب كمك مي‌كرد اين كه براي محرومان جامعه گريه كند تعجب‌برانگيز نيست. ثانيا كسي مي‌تواند براي محرومان گريه كند كه تمام قد بدون مجامله و تعارف در برابر خواسته‌هاي نامشروع قدرت‌طلبان كه دادگاه كذايي راه انداخته بودند محكم ايستاد و حرفش را صادقانه و شجاعانه بدون هيچ ترسي بيان كرد. با اين كه مي‌دانست در نهايت به خاطر صراحتش قرباني خواهد شد. من چنين سياستمداري را تحسين مي‌كنم. (130437)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۰۸:۴۴
اشک ایشان دنباله بحث زندانی شدن شهرداران و شکنجه آنها بود (130439)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۳:۳۱:۲۹
وقتی در کشور چین کمونیستی، اختلاس کنندگان را اعدام می کنند، شما میخواستید در کشور اسلامی مدیران شهرداری که پول بیت المال را بالا کشیدند حلوا حلوا میکردند؟ (131025)
 
عماد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۰۸:۵۱
من یه دفعه نظرم رو دادم یا نرسید یا شما درج نکردید دوباره میگم
کرباسچی خیلی کار کرد اما پایه گزار معضلاتی هم شد که آثارش گریبانگیر مردم شد.
1- فروش بی حساب تراکم
2- ایجاد برج در خیابانهای باریک
3- احداث بزرگراه نواب بدون رعایت الزامات فنی وشهرسازی وترافیکی
4- وخیلی نارسائیهائیهای دیگر (130441)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۴:۴۹:۰۹
لطفا اضافه شود صدور مجوز ساخت برج بدون داشتن پاركينگ كافي. بنده در ساختماني 40 واحدي زندگي مي كنم كه فقط 10 پاركينگ دارد. (131757)
 
عبدالله ايراني
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۱۳:۴۷
روسها مثلي معروف دارن كه ميگن غولهاي نويسندگي روسيه از زير شنل گوگول بيرون آمده اند.اگر ايشان بولدوزري خيابان نواب رو گشاد نميكرد الان آقاي قاليباف ميبايست تونل توحيد رو از جاده پرديس-بومهن رد ميكرد.از اين دست فعاليت هاي تخريبي زياده بايد شنونده عاقل باشه ببينه كي پا رو شونه ي كي گذاشته داره بالا ميره (130449)
 
آنام
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۱۷:۲۴
بنده نه آقای کرباسچی را می شناسم و نه می توانم حدس بزنم گه گریه ایشان از روی صداقت بوده یا ریا، اما کمی درباره لیبرالیزم یم دانم و می فهمم این جمله نویسنده محترم که خودش بریده و دوخته، مزخرف است، آنجا که می گوید: «مرام حزبي ايشان از نظر اقتصادي مي‌گويد: دولت نبايد به فقرا كمك كند چرا كه با اين كار، مخالف عدالت گام برداشته چون بايد ماليات ثروتمندان كه كار مي كنند و ماليات مي دهند را به جيب عده‌اي ضعيف و تن‌پرور بريزد... دولت بايد اجازه دهد دست طبيعت بطور عادي نسل ضعفا را محو كند». اگر منظور از مرام حزبی لیبرالیزم است، که نویسنده محترم با این جمله ثابت کرده درباره لیبرالیزم بی سواد است. (مثل توده ای های سی سال پیش فکر می کند)، لیبرالیزم کی می گوید دست طبیعت باید ضعفا را محو کند؟ این دیگر چه حرف مفتی است که به لیبرالیزم نسبت می دهید؟ اگر مرام لیبرالیزم این است چه طور است که میزان رضایتمندی از زندگی، سطح رفاه عمومی شهروندان، کیفیت خدمات بهداشتی و هر چیز دیگری که شما آنرا به عنوان معیار حکمرانی خوب مطرح کنید، در کشوهای متمایل به لیبرالیزم رتبه بالاتری نسبت به سایر کشورها دارد؟ (130454)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۱۷:۴۵
باحرفتان درباره مرباس موافقم ولی درمورد خاتمی نه اقای خاتمی محبوب دل ملت ایران بودندوهستند وبه خاطر محبت مردم وجوانان ونخبگان (نه صرفا اطرافیان)بود .مخصوصاخاتمی که اخلاق مدار وعاشق مردمند. (130455)
 
عليرضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۲۵:۴۲
ميشه بگين اين تحليلتون از ليبراليسمو كي نوشته ،آخه تا حالا هم چين تحليلي از ليبراليسم نديده بودم جز توي روزنامه كيهان. ولي بايد بگم خدمات آقاي كرباسچي براي مردم اصفهان و تهران از ياد نخواهد رفت (130464)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۲۶:۲۹
اینکه اکثریت مسئولین برای کمک به جامعه و پیشرفت برای تصدی مسئولیت ها می آیند هیچ شکی نیست . اما باید ببینیم استراتژی و راهکارهای اتخاذ شده تا چه حد ما را به مقصود نزدیک کرده است . باید از آقای کرباسچی قدردانی شود. (130467)
 
هادی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۲۶:۳۵
آقا همه میدونن کارهایی که آقای کروبی برای شمال و جنوب تهران کرده هیچ کسی نکرده کاش همه مشکل ملت ما ویلای روسای کشور بود آقا یکم منصف باشید (130468)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۲۶:۴۲
بیخود نیست در آمریکا از هنرپیشه ها برای پست های سیاسی استفاده میکنند . (130469)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۳۹:۵۴
با سلام
بهترین فیلم تبلیغاتی بود . چه بخواهید بپذیرید و چه نه . هم شیخ و هم کرباسچی از بهترین مدیران سابق اند و انشاالله در آینده. (130489)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۰۲:۱۵
ماهاتیر محمد نخست وزیر اسبق مالزی هم اکنون در منزلی شیک زندگی می کنند. آنهایی که مالزی رو از نزدیک دیده اند می دانند که این مدیر بزرگ با دست خالی برای مالزی چه کرده است ولی مدیران ما با اینهمه منابع عظیم خدادادی مثل نفت، گاز، معادن غنی (طلا، اورانیوم، مس، آهن، سیلیس، و من معتقدم جدول مندلیف رو به وفور در ایران داریم)، موقعیت استراتژیک، نیروهای جوان و تحصیلکرده، اقیانوس و دریا در دو طرف ایران، قومیت های مختلف که می توانند فرصتهای بزرگی باشند، موقعیت ترانزیتی ایران، جامعه بزرگ اندیشمندان و سرمایه داران ایرانی در سراسر دنیا و...چه کرده اند. (130516)
 
داوود
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۰۷:۳۸
لیبرالیسم راهی برای بالا بردن درامد عمومی و فقر زدایی است.بنا به شواهد تاریخ از زمانی که اروپا راه لیبرالیسم را اغاز کرده درصد افراد فقیر به شدت کاهش پیدا کرده و سطح زندگی ها بسیار بالاتر رفته.بنابراین اشک ریختن برای فقرا با لیبرالیسم تضادی ندارد و ادعاهای شما راجع به کرباسچی کذب محض و دروغ پردازی برای تخریب کسانی است که با شما تناسب فکری ندارند. (130522)
 
مرتضی از هلند
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۱۰:۰۴
بیشتر از همه دلم برای کروبی میسوزه

باور کنید اگر مثل بعضی ها بازیگر استخدام میکرد بهتر بود و طبیعی تر به نظر میرسید

آقای کرباسچی!
فقط اگه هموون کت و شلوارتوون رو که به تن کرده بودید بفروشید می توانید شکم حداقل 100 نفر از این 12000000 نفر فقیر را در چند وعده غذایی سیر کنید حال بماند باقی دارائیهایتان و بماند ریخت و پاشهای دوران تصدی شهرداری تهران

متاسفم!من هم مثل دیگه

\" نتونستم گریه هاتو باور کنم\" (130526)
 
محمد حيدري
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۱۰:۵۱
مدينه گفتي و كردي كبابم !

پرسش هاي شما همه درست وبر حق است . همان زمان بنده و برخي ديگر نوشتيم سياست هاي اقتصادي دولت پس از جنگ در مواردي حتي دو آتشه تر از برنامه هاي نوليبراليست هاي مكتب شيگاگواست و علاوه بر ايجاد يك شكاف طبقاتي ژرف ، چنان بلبشويي در ساختار اقتصاد كشور ايجاد مي كند كه غير قابل تصور است و..... وخيلي حرف ها وحديث هاي ديگر. اما نتيجه اي كه ببار آمد كنار گذاشتن منتقدان آن سياست ها ( حتي از رسانه هاي خصوصي كوچك و پر وبال دادن به ثناگويان ) بود
اما پرسشي هم از بزرگواران الف دارم
شما نيز در همان دوره مسئول ومصدر مشاغل گوناگون بوده ايد. آيا آن زمان متوجه پيامدهاي نحوه ي مديريت كشور نشديد ؟ اگر نشديد كه هيچ ، اما اگر همان زمان متوجه ي ظهور يك طبقه ي اشرافي جديد شده بوديد ( كه بايد چنين باشد ) چرا سكوت پيشه كرديد؟ تو ضيحاتي كه در اين باره مي دهيد بي ترديد ارزشمند خواهد بود . لذا اميدوارم موضوع را به سكوت برگزار نفرماييد
ايزد يارتان باد (130528)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۱۷:۲۳
من پیشنهاد میدم خود سایت الف با استفاده از کارشناسهای مختلف بررسی کنه
1.در زمان کدام شهردار عدالت اجتماعی بین مناطق مختلف تهران پررنگتر شد
2.در زمان کدام دولت برای اقشار آسیب پذیر فرصتهای بیشتری به وجود آمد؟ (130538)
 
منتظری
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۱۹:۱۹
برادران اشتباه نکنید اشک ایشان اشک شوق به قدرت رسیدن مجدداصلاح طلبان است.اندکی صبر سحر نزدیک است. (130540)
 
طاهر
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۲۲:۵۶
متاسفانه سایت های مختلف اینترنتی را در این روزها می بینم همه به یکدیگر انتقاداتی دارند بی آنکه توجه به مسئله اصلی کشور و منافع ملت کنند. سوالی مطرح می کنم که آیا واقعا هر یک از این چهار کاندیداها اگر رای بیاورند آیا مملکت فنا خواهد شد؟ حتما هر عاقلی می گوید خیر و اگر بگوید بلی شعور و بلوغ ندارد. متاسفانه گروه ها و احزاب و هر جناحی در موقع انتخابات،انتقادات شدید و بی حد و حصر از رقیبان خود دارند که معلوم نیست صحت و مستندات موارد ادعایی تاچه حد صحیح و واقعیت دارد. قرار بود بجای تخریب از قابلیت های کاندیداهای خود حرف بزنیم. قرار بود بجای تخریب، از عملکردهای خود دفاع کنیم. عوام فریبی مصیبتی شده که متاسفانه حالا حالاها از مملکت ما جدا نخواهد شد. بیائید از اولویت های زندگی مردم حرف بزنیم. آیا اشک ریختن چند نفر که برای رسیدن به قدرت خودشان را به نمایش عموم می گذارند، دردناک است یا خانواده ای که به دلیل از دست دادن فرزند، شوهر و یا فقر مطلق؟ کدام دردناک است؟ آقای عزیز دست بردارید و به فکر آبادانی مملکت باشید. متاسفانه رقیبان و طرفداران همه در پی تخریب و برخوردهای احساسی هستند نه منطق. آقا بیائید از کشورهای دیگه یاد بگیرید که چگونه انتخابات برگزار می کنند نه شیشه می شکنند و نه زنجیر پاره می کنند و نه زیر پل ها و دانشگاه ها کف و سوت می زنند. بلکه اطلاع رسانی می کنند و برنامه های خود را ارائه می دهند و در مصاحبه ها از علم و انگیزه شان با مردم صحبت می کنند. متاسفم که هر یک از سایت های مختلف داخل کشور، ابزاری برای تحقیر و برخورد تبدیل شده اند. (130546)
 
majid
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۲۳:۰۱
تا حالا تنها کسی که با برنامه آمده رضایی بوده که البته باز باید دید. بقیه فقط میگن به من رای بدین که احمدی نژاد رئیس جمهور نشه. ضمنا نمیدانم کروبی قرار است رئیس جمهور بشه یا کرباسچی، چون ظاهرا همه خط و خطوط دست کرباسچی است. (130547)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۲۳:۲۷
karbaschi har che kard motmaennam ke dozdi nakard (130548)
 
محمد قاصدی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۳۷:۱۹
متاسفانه مشکل ما ایرانی ها این می باشد که فقط به این فکر میکینم اگر یک کسی مسئول و یا شخصیتی از این مملکت باشد نباید خانه و یا درآمد بالایی داشته باشد... یه ضرب المثل هست که میگن: گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه پیف پیف.
بابا برید ریشه مشکلات را حل کنید نه اینکه چرا آقای کرباسچی گریه کرده یا خونش کجاست. (130569)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۴۳:۲۷
تمام اقایان بعد از کرباسچی یاد گرفتند که برای اداره کشور باید از علم مدیریت استفاده کرد وگرنه یادمان نرفته شهردار موتلفه را که قصد داشت تمام چمنکاریهای تهران را آسفالت کند
ه خیابان انقلاب را در زمان جنگ بیاد داریم کشور ما نخبه کش است اگر فلان تاجر بازار با جابجا کردن 2 انبار کالا ثروت میلیاردی به جیب میزنه کسی کارش ناداره و تو این 30 سال این ثابت شده ولی اگر کسی بخواهتد بجای روشهای پوسیده کشور را مدیریت نو نماید بلایی که بسرش می آید همان است که بسر امیرکبیرها مصدقها خاتمیها و کرباسچیها آمد (130576)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۴۵:۵۷
من از بينوايي نيم روي زرد
غم بينوايان رخم زرد كرد (130580)
 
khosravi
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۴۶:۳۸
فیلم مفرحی بود
این هم از عجایب انتخابات ایران است (130582)
 
بچه مشد 2
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۵۵:۲۲
خوب شد معنی عزت رو هم فهمیدیم ؟
توی فیلم تبلیغاتی ایشون بزرگترین توهین ها به یک ایرانی شد و یک ایرانی رو در حد یک حیوون پایین آورد \"عزت مردم به اینه که شکمشون سیر باشه\" این حرف خیلی معنی داره و کارهایی مثله فحشا و دزدی و خیلی کارهای دیگه رو هم توجیح می کنه . (130598)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۰۰:۵۵
اندکی انصاف داشته باشید. اگر 10 دقیقه شما را به ناحق به کلانتری ببرند بیشتر اشک می ریزید. کلاهتان را قاضی کنید آیا بارور می کردد قاضی محسنی چنان رای عجیبی بدهد ایشان مدیر لایق و اثبات شده ای هستند که از ترس او را نابود کردند. اگر از گریه عربده هم می کشید کم بود. (130600)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۰۶:۱۲
این آقا همونیه که دزدی کرد و مال مردم رو خورد دادگاهشم از تلوزیون نشون دادن
حالا چطور روش شده گریه کنه معلوم نیست شاید اون موقم می خواسته پولارو بدزده بده فقرا (130610)
 
رضا علیمی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۰۶:۱۷
اگر شما هم موفق ترین مدیر کشور بودی و همه ازت حمایت می کردند و پایتخت از نفس افتاده را ظرف ۱۰ سال متحول می کردی و در شمار پایتخت های موفق جهان در می آوردی و پایه گزار اولین روزنامه رنگی و حرفه ای کشور)همشهری) بودی و بعد یکهویی می آمدند در یک برنامه تلویزیونی مفتضحت می کردند و به زندانت می انداختند و مدیرانت در شهرداری را در زندان شکنجه می کردند و بعد ۱۰ سال از کار بر کنارت می کردند ، گریه نمی افتادید؟ (130612)
 
احمد - ایرانی مسلمان
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۹:۰۰:۱۴
یعنی اگر کسی مدیریت خوب داشته باشه و کلی کار بکنه مجوز داره که تخلف کنه و حاتم بخشی کنه و بیت المال و به حراج بذاره و برا خودشو مدیران زیر دستش مال اندوزی کنه .. خوبه دولت نهمی اومد دیدیم که میشه از این خدمات کرد و فاسد هم نشد و پاکدست باقی ماند . (130851)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۰۸:۵۵
این آقا همونیه که دزدی کرد و مال مردم رو خورد دادگاهشم از تلوزیون نشون دادن
حالا چطور روش شده گریه کنه معلوم نیست شاید اون موقم می خواسته پولارو بدزده بده فقرا (130616)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۳۰:۵۳
فیلم کروبی جدای از گریه کرباسچی که به نظرم ربطی به مسئله فقر نداشت و صرفا به خاطر یاد آوری خاطره بازداشت شهرداران در زمان آقای خاتمی بود پر از عوام فریبی و دروغ بود یکی از نکات جالب این فیلم متلک ابطحی در خصوص هاله نور بود درحالی که ایشان و پدرش سالهاست که ادعای ارتباط با امام زمان و غیره را داشته و جزء مدعیان دروغین بودند. و دیگر اینکه آیا رئیس جمهور میتونه از سانسور فیلمها جلوگیری کنه؟ آیا میتونه با کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان که 70 بند آن را مراجع تقلید غیر شرعی میدانند را اجرا کنه؟ و چند مسئله دیگه که همش به منظور عوام فریبی ساخته شده بود خیلی برای ایشان متاسفم فکر میکردم که روش بهتری را پیش بگیرند (130641)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۳۶:۰۲
خدمات ایشان به شهروندان تهرانی ستودنی است نیامد کمک بلا عوض بدهد، وام ازدواج بدهد تا رای جمع کند امد کارهای زیر بنایی کرد واز جان مایه گذاشت وابروی خود را داد و محاکمه شد وزندان رفت تا تهرانی ها امروز راحت باشند البته رای من موسوی می باشد. (130648)
 
ali
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۳۸:۱۱
محال است كه مملكت ما تا چندين سال اينده مديري همچن كرباسچي به خود ببيند.
لذا سعي نكنيد كه با القائات دورغين مردم را فريب دهيد (130652)
 
پیمان
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۴۱:۱۸
شما چپی های اقتصادی باید یکبار برای همیشه یاد بگیرید که لیبرالیسم در خلاف جهت عدالت گستری نیست. در خلاف جهت فقر زدایی نیست!
کار آفرینی و جمع کردن سرمایه های بزرگ برای تولید و صنعت و خدمات به نفع فقرا هم هست.
راه حل اسکناس 1000 تومانیه معاون اول رییس جمهوری به فقرا نیست ! (130656)
 
snn
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۴۷:۴۱
عزت مردم در سيربودن شكم آنهاست!

شايد بتوان جمله بالا را كه از گفته هاي غلامحسين كرباسچي معاون اول مهدي كروبي در فيلم مستند تبليغاتي ايشان بود، به عنوان «مانيفيست سياسي»، فرهنگي، اجتماعي ايشان طرح كرد.

فيلم تبليغاتي اين كانديداي محترم انتخابات رياست جمهوري به راستي فاقد هر گونه ارزش بصري، ساختاري و يا هنرمندانه اي براي انعكاس در يك چنين نوشته اي بود، اما براي ادامه بحث در مورد اين فيلم مجبوريم ارزش گذاري ديگري بكنيم؛ تيم ايشان در يك جمله، توهين فشرده و دامنه داري به شعور مجموعه مخاطبان اين فيلم از هر قشر و طيفي بود.

با شروع فيلم، مخاطب شاهد مجموعه اي از خودستايي ها، درشت گويي ها، تحقير و توهين نسبت به مسئولان حال حاضر كشور، ژست هاي تبليغاتي مصنوعي و البته مرزشكني ها، زير پا گذاشتن اصول اخلاقي و بر زبان راندن جملاتي بسيار تكان دهنده، صرفاً براي جلب نظر مخاطب فرضي بود.

به راستي اين سئوال مطرح است كه چرا با گذشت سي سال از انقلاب اسلامي، يك كانديداي انتخاباتي كه خود را وارث تام و تمام ارزش هاي انقلاب مي داند و به نظر محيرالعقولي در فيلمش خود را برازنده بي نظير و بي رقيب تمام صفات متعالي يك نيروي ارزشي و انقلابي مي داند، از چنين روش هاي سخيف و بعضاً ناجوانمردانه براي جلب توجه ديگران و احتمالاً جلب راي بعضي از آنان استفاده مي كند.

در فيلم آقاي كروبي شاهد موضع گيري هاي نادرست و بعضاً دين ستيزانه و گاه غيراخلاقي درباره مجموعه اي از مباحث و مسائل مبتلابه جامعه هستيم.

تصويري كه مهدي كروبي و حاميان و مشاوران ايشان كه حضوري بعضاً پررنگ تر از خود ايشان در فيلم داشتند، در ذهن مخاطب آگاه و حتي معمولي اين برنامه به يادگار گذاشتند، تصويري مشبه و مغشوش، مبهم و در عين حال تاثر و تاسف برانگيز بود.

اجازه دهيد قدري صريح تر در مورد اين فيلم صحبت كنيم؛ شايد منصفانه باشد در مقابل فيلمي كه به صراحت و بدون هيچ گونه رو دربايستي شعور مخاطب را مورد هجمه توهين آميز قرار مي دهد، همين گونه برخورد كنيم. ما اساساً با يك فيلم وقيح روبه رويم و اين وقاحت اساس توليد و تدوين فيلم را تشكيل مي دهد؛ وقاحتي كه در جلوه هاي مختلف ظهور و بروز دارد.

توهين هاي مستقيم و غيرمستقيم به رئيس جمهور منتخب ملت، موضع گيري هاي عوام فريبانه و ناجوانمردانه درباره مباحث مذهبي و اخلاقي، بيان مستقيم و صريح براي تحقير ملت، حركات خلاف شان طلبگي كه به هر صورت كاراكتر اصلي اين فيلم نمادهاي آن را به همراه دارد و ظاهراً فراموش كرده است كه پيش و بيش از آنكه كانديداي رياست جمهوري باشد، يك روحاني است.

ايشان در پاسخ به اين سئوال نادرست و مغرضانه كه نظر شما در مورد «حجاب اجباري» چيست، مي گويد: «من با هر برخورد خشني مخالفم.» نكته آنجاست كه در اين پاسخ، «حجاب» كه تعبير درستش حجاب قانوني است و حجابي كه برآمده از عواطف و عقايد ميليون ها مسلمان ايراني است، به عنوان يك رفتار خشن و نامعقول به تصوير كشيده مي شود.

يا آنجا كه سئوالي در مورد «تعدد زوجات» به عنوان يك حكم فقهي برخورد مي شود، ايشان در پاسخي عجيب، غيرمنطقي و البته غيرعقلايي و صرفاً براي تهييج مصنوعي و مقطعي گروهي از بانوان، اين امر را دليل از هم پاشيدگي نظام خانواده ها مي دانند، به راستي چه توهيني از اين بزرگ تر به جامعه بزرگ و شريف دردمند ايراني! ممكن نيست.

چرا بايد يك مسئله علمي و فقهي مثل تعدد زوجات كه بايد در مراكز علمي و توسط متخصصان امر از فقيهان گرفته تا روانشناسان و جامعه شناسان دقيق و ظريف بررسي شود، بايستي به عرصه منازعات تهي و غيرمنطقي انتخاباتي كشيده شود.

فيلم آقاي كروبي معجوني از مجموعه اين سوء استفاده و برداشت ها و القائات ناصواب و بعضاً ناجوانمردانه است.

اي كاش يك متخصص روانشناسي تصوير و رسانه، اين مشورت را به آقاي كرباسچي مي داد كه درست نيست با اين چهره مغرور درباره مردم فقير سخن براند و نداند كه همه آه و افسوس وي براي فقرا، در تصوير و منش و نگاه متکبرانه او به هدر مي رود.

فيلم آقاي كروبي اثري بسيار سطحي و سرهم بندي شده است كه هرگز نتوانست براي مخاطب منصف و ناظرآگاه يك تصوير حداقلي از احياناً برنامه ها و انديشه هاي داشته يا نداشته ايشان به تصوير بكشد.

فيلم آقاي كروبي توهين آميز ترين اثرمستندي است كه در طول اين سال ها در قالب مستندات كانديداهاي رياست جمهوري ديده ايد.

اين فيلم با ريتم كند و درعين حال هيجان آفريني هاي كاذب و ناپخته و غيرحرفه اي تنها توانست براي مدت كوتاهي ذهن مخاطب را درگير عقبه احتمالي و برداشت هاي ذهني او كند؛ كه نتيجه نهايي اش نوعي افسردگي و ياس ناشي از روبه رو شدن با يك بي آبرويي ساختگي براي سازندگان و عقبه فكري و برنامه ريزي اين فيلم است.

آقاي كروبي! گذشته شما به ويژه مبارزات شما پيش از انقلاب كارنامه درخشاني است. ترديدي در جانفشاني هاي پيش از انقلاب شما وجود ندارد. اي كاش اجازه نمي داديد مشاوران دغل و اطرافياني كه از كارنامه مجاهدات شما براي خود كيسه دوخته اند با ساخت و پرداخت چنين آثاري تصوير شما را بيش از اين در ذهن مردم خراب كنند.

آقاي كروبي يادتان باشد نكته دانانند در عالم بسي.....

آقاي كروبي! تاريخ قضاوت دير هنگام اما محكم و غيرقابل برگشتي دارد. پيش از آنكه دير شود فكري كنيد...
http://www.snn.ir/NewsContent.aspx?NewsID=99351 (130667)
 
عارف
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۴۹:۰۱
من ميگم بي بي سي ميگه فقط احمدي نژاد نشه،هركدوم شدن بشن .حتي در اين دوره برخلاف دوره هاي قبل بي بي سي تشويق ميكنه بريد راي بدين!

حالا مصلحت من و شما چيه نسخه انگليسي يا ايراني؟ (130670)
 
عبدالله
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۹:۵۱:۰۱
نتيجه اخلاقي فرمايش شما اين است كه راي ندهيم . (131392)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۵۱:۰۸
به نظر من اشک ریختن یا نریختن یک سیاستمدار در تبلیغات انتخاباتی در جای خود با توجه به انگیزه وی مهم است اما مطلب بسیار مهمتر اینکه آنهایی که با سیاستهای غلط و پنبه در گوش کردن (ولو با نیت خیر) باعث افزایش چشمگیر این فقر و فاصله شدند و طلبکارانه هم سخن می گویند و شکنجه اعداد تنها هنر آنان است ، همانها که تورم 12 درصد را در این 4 سال به طور رسمی به 25 و غیر رسمی مثل قضیه ملک تا چندی پیش به 160 درصد رساندند باید همه جانبه نقد شده و از هر نوع کار اجرائی کنار بروند. (130673)
 
مهدی امیری مقدم
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۵۸:۴۹
آقای کرباسچی می خواد بشه معاون اول رئیس جمهوری ایران عزیز ما ؟
کسی آشنا نداره من پناهنده بشم به افغانستان ؟ (130680)
 
فلاح
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۷:۰۰:۴۵
هنوز دادگاه ایشان را و بده و بستانهایی که انجام داده بود و با این حال سینه اش را سپر کرده بود یاد نرفته است. (130683)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۷:۰۵:۳۰
با سلام
متاسفانه اين عدم صداقت در گفتار و رفتار ايشون به خيل كثيري از جماعت اصلاح طلب تسري دارد.
اميدوارم مردم فريب اين هجمه سنگين تبليغات و تخريبها را نخورند و آزادانه تصميم بگيرند. (130687)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۷:۰۶:۵۸
\"مرام ليبراليسم بر آزادي فرصت پول در آوردن است نه تضعيف ثروتمندان يا فقرا!\"

لیبرالیسم اسم قشنگ کاپیتالیسم هست که از لیبرال به معنی آزادی خواه میاد، وگرنه همونه. آخرش هم اینه که کسانی که ثروتمند می شوند (سرمایه داران) هر روز ثروتمندتر و قدرتمند تر می شوند. ربطی به اینکه سرمایه دار چطور آدمی هست نداره، ذاتا سرمایه سالاری یعنی افزایش سرمایه به خودی خود اصل و در واقع تنها اصل است. دنبال آزادی سرمایه است، آزادی سرمایه از اخلاق، قوانین، خواست مردم، ... یعنی سرمایه آزاد باشد هر غلطی می خواهد بکند. عاقبتش هم همین آمریکاست. ربطی چندانی هم به این شعارهای خوشگل مانند آزادی فرصت پول درآوردن ندارد.

این جهانی سازی و سازمان تجارت جهانی که آخرش است. اگر ایران عضو شد نمی تواند بگوید فلان کالا با فرهنگ من سازگار نیست، آزادی سرمایه در سطح بین المللی است که دیگر حتی کشور ها هم حق دخالت در امور داخلی خود را از دست می دهند. سرمایه دار می تواند هر غلطی در هر جا خواست بکند و هر وقت مردم ناراضی شدند می تواند سرمایه اش را بردارد و ببرد کشور دیگر که کمتر محدودیت برایش ایجاد می کنند. (130689)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۷:۲۷:۳۶
اشکهای هاشمی یادتون رفت (130705)
 
momenreza
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۷:۳۲:۱۶
انسان حتي اگر سنگ دل هم باشد در بعضي مواقع وبه خاطر يك سري عوامل كه ايجاد مي شود به گريه مي افتد:با اداي احترام به نظر همه دوستان واينكه با توجه به ضرب المثل\" همه كس همه چيز را دانند وهمه كس هنوز زاده نشده\".من هم مي توانم شايد يكي از اين دلايل را به ديد وتحليل خودم بررسي كنم وبگويم:1:شايد در آن دوران كوتاهي كرده ودوست داره دوباره برايش فرصت ايجاد شود تا خدمت كند2.:شايد بعضي از برنامه هايش به نفع فقرا نبوده وبه آنها صدمه زده وبا درك شرايط فقرا خودش عذاب مي كشد3:شايد از پيش طراحي شده باشد ودنبال فريب باشد.4:شايد به خاطر تجربه اش ،مسائل ومشكلات فقرا را ديده باشد ودرك كند .واما در پايان به همه دوستان سفارش دارم كه عاقلانه تصميم بگيرند هر چند راي دادن ايراني ها از روي احساسات است.همه ملت را در نظر بگيريد تنها به خودتان فكر نكنيد شايد ايده هاي شما تنها درست نباشد. (130713)
 
hoseini
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۷:۳۹:۱۹
ميزان وضع فعلي افراد بود! (130724)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۱۲:۰۰
من قبلا میخواستم به موسوی رای بدهم اما دیدم واقعا کروبی برنامه بهتری داره موسوی تا این جا که حرف تازه ای نداشته .فرق احمدی نژاد و موسوی چیه ؟عین هم حرف میزنند .فقط کروبی (130773)
 
مقدم
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۲۰:۰۳
کلی باعث انبساط خاطر ما شد گریه ایشون بخاطر فقرا... :)

بهترین تبلیغ بود برای موسوی... (130795)
 
masoud
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۳۴:۱۰
اگر به سایت خود کروبی رجوع کنید و نسخه کامل فیلم رو ببینیدف میفهمید که گریه کرباسچی ادامه تاثرش از آویزون کردن مدیران شهرداری و کتک زدن اونهاست، نه فقرا. اما در این فیلم صداسیما ناخواسته کار رو کلی علی وار جلوه داد که انگار داره برای فقرا گریه می کنه (130818)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۱:۲۴:۰۰
چه ربطی به صدا و سیما داره؟ این نیم ساعت عین فیلمی بوده که ستاد انتخاباتی کروبی تحویل داده! صدا و سیما که مونتاژش نکرده! (130967)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۱:۳۲:۱۴
ربطی به صدا و سیما نداره . ادیت فیلمسازش بچگانه بوده. (130976)
 
كامياب
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۴۴:۴۶
غسل در اشك زدم كاهل طريقت گويند
پاك شو و اول و پس ديده بر آن پاك انداز (130833)
 
وحید
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۴۵:۱۳
اشکهای آقای کردان را در مجلس هم ننوشته بودید... (130834)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۴۵:۱۶
این مطلب اوج بی‌اخلاقی بود. مگر شما در دل آقای کرباسچی هستید که بدانید که اشکش واقعی بود یا تصنعی که به او تهمت ماکیاولیست بودن می‌زنید؟ مدیر نمونه‌ای که ده سال شبانه روز برای تهران کار کرد و چهره تهران را به کل زیر و رو کرد و دست آخر هم متاسفانه پاداشش را گرفت اگر عشق کار برای مردم را نداشت ول می‌کرد و مثل خیلیهای دیگر وارد کار خصوصی می‌شد که دردسر نداشت و منافعش هم خیلی بیشتر بود. ظاهرا این چهار سال برای دوستان درسی نشده که یک بار دیگر فرای شعارهای همیشگیشان به این موضوع فکر کنند که خدمت برای مردم لزوما نیازی به نمایش ساده زیستی ندارد. می‌توان مدیران درجه یک آورد و حقوق خوب بهشان داد و در عوض کار خوبی که همه جامعه از آن نفع ببرد تحویل گرفت. (130282)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۴۵:۴۱
همه از خدمات کرباسچی آگاهند. دوران شهردار بودن او با آقای احمدی نژاد را باهم مقایسه کنید. در دوران کرباسچی تهران به شهری آبرومند و زیبا تبدیل شد. (130327)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۲۰:۱۳:۱۵
پول بده ، هر جا میخای هر چیز بساز
این مرام و مسلک کرباسچی بود
میتونی بگی این شهر آبرومند و زیبا چه معماری اصیلی داره ؟
میتونی بگی واسه خونه های یک طبقه ای که به برج تبدیل شدن ، چه امکاناتی در نظر گرفتن که ترافیک بوجود نیاد ؟ (132125)
 
همايون
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۴۶:۱۰
من كه به موسوي راي مي دهم اما شما داريد از دايره انصاف خارج مي شويد:
1- اينكه كرباسچي ميلياردر است درست است واشك او انتخاباتي است هم صحيح.
2- اين كه ليبرالها معتقدند:\"مرام حزبي ايشان از نظر اقتصادي مي‌گويد «دولت نبايد به فقرا كمك كند چرا كه با اين كار، مخالف عدالت گام برداشته چون بايد ماليات ثروتمندان كه كار مي كنند و ماليات مي دهند را به جيب عده‌اي ضعيف و تن‌پرور بريزد... دولت بايد اجازه دهد دست طبيعت بطور عادي نسل ضعفا را محو كند»....جمله منتقدين ليبرالهاست نه خودشان ...چرا مغلطه مي كني؟
3-اين جمله در مرامنامه كارگزاران نيامده ،چرا همه را با هم مي سوزاني؟
4-متاسفانه يادت رفت بگويي كه كارگزاران از موسوي چپ حمايت مي كند و كرباسچي تنها كروبي چي اين حزب است!
5-شما حق نداري حرف دهان مردم بندازي كه مرام اين حزب مثلا مثل فلان حزب ليبرال آمريكا يا فلان جاست. كي وكجا گفته كه ليبرالها معتقد به مردن فقرا هستند؟ با آن شكلي كه شما گفتي؟
6-مرام ليبراليسم بر آزادي فرصت پول در آوردن است نه تضعيف ثروتمندان! (130331)
 
کروبی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۵۳:۵۸
بابا اینقدر تابلو بازی در نیارین امروز صبح که با مردم صحبت می کردم واقعا جو شکسته شده بود فکر نمی کردم کروبی تبدیل به پدیده انتخابات 88بشه جمال کروبی رو عشق است من خودم به موسوی رای می دادم اما حالا نظرم عوض شده (130443)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۵۸:۳۱
بنظر میرسد برای ساماندهی اوضاع اقتصادی کشورنخستین برنامه هر رئیس جمهوری بعنوان عالی ترین مدیر اجرایی کشور اصلاح نگرش به جامعه مدیرت کشور باشد . زیرا جامعه مدیریت کشورتنها به افرادی چون کرباسچی . زنگنه . نعمت زاده . محصولی . کردان و.... محدود نمیشود . که شاخص خوب وبد و دارا و ثروتمند و کارافرین و... قرار بگیرد . فارغ از جنبه های سیاسی و حواشی مربوط به تعداد محدودی از مدیران .واقعیت این است که تعداد زیادی مدیر در بدنه اجرایی کشور وجوددارد که بار اصلی فعالیتها را بدوش میکشد و از نگرش های انحرافی و منفی موجود رنج میبرد . بدون انکه نقشی در این مسایل و حواشی ان داشته باشد . قبول کنیم که توان مدیریتی کشور با توجه به تجربیات سی سال پس از پیروزی انقلاب یک پتانسیل قوی برای اجرایی کردن اهداف ایجاد کرده است . واین امیدواری را فراهم کرده که میتوان برای انجام کارهای بزرگ از مردان بزرگ استفاده کرد .مانباید سرمایه های این جامعه را با اینگونه مسایل محدود نابود کنیم .و موجب دلسردی ویاس انهارا فراهم کنیم . خدمات مدیران در مقایسه با سایر تخصص ها مانند پزشکان . مهندسین . مربیان ورزشی و... به انقلاب . دفاع مقدس . سازندگی کشور.اگر بیشتر نبوده . کمتر نیز نبوده است . حرمت انهارا نیز مانند مابقی پاس بداریم. (130846)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۹:۱۲:۱۵
ببخشید گریه ایشان برای فقرا یا برای ارتباط با آمریکا.ایشان دل تنگ شدند ظاهرا. (130860)
 
یک خبرنگار
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۹:۱۷:۲۷
به آقای کرباسچی بفرمایید اول بدهی چندین میلیاردی خود را به افراد بپردازند تا فقر جدیدی ساخته نشود . بعد برای آنها گریه کند . نمونه کوچک آن : پرسنل روزنامه های کارگزاران و هم میهن (130696)
 
ایمان
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۹:۱۷:۳۹


نه عزیزانم ایشان به حال خودش و شما الفی ها گریه میکرده چون فهمیده هیچکدام برنده این انتخابات نیستید . (130811)
 
اشکان
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۹:۲۸:۴۵
- کرباسچی کارنامه درخشان مدیریت در اصفهان داشت و برای حل مشکلات شهر تهران شهردار تهران شد و همگان به تحول شهر تهران را در دوره ایشان اذعان دارند و فعل ما می توانیم را عملأ به مدیران نشان داد . با درود به مدیران ، مهندسین و کارکنان خادم کشور عزیزمان باید یادآور شوم که قبل از انقلاب متأسفانه برای ساخت پل عابر پیاده در خیابانهای تهران شرکت های خارجی بکار گرفته می شدند ولی هم اکنون با کسب روحیه خودباوری پروژه های طراحی و ساخت سازه های عظیم توسط هم میهنان عزیز انجام می شود .

- کرباسچی از سازمان دهندگان جنبش دوم خرداد بود و این موضوع خیلی ها را ناراحت کرد و بالاخره او را به محاکمه کشاندند ولی کسانی که تفریغ بودجه را برنمی تابند آیا در محاکم مورد سئوال قرار می گیرند . آیا آنها که 300 میلیارد تومان در شهرداری ابهام دارند مورد سئوال قرار می گیرند.

- موافق و مخالف اذعان دارند که کرباسچی توانایی اداره یک قاره را دارد . آیا حیف نیست بجای تخریب مدیران کارآمدمان آنها را برای اداره ریاست دوره ای اتحادیه بزرگ آسیا پربارتر و آماده تر کنیم . مدیریت فقط دکترا گرفتن نیست بلکه در کنار آن مدیران جوان ما می باسیتی از تجربه غنی مدیریتی امثال کرباسچی بهره بگیرند همانطور که از فرماندهی فرزند غیورشان آقای رضایی درس بگیرند که نمونه بارز \" من المومنون رجال صدقوا ما ... \" بوده است .

- در پایان باید یادآور شوم که انتخاب با مردم است و تخریب خادمان ملت چه در این دولت و چه در دولت های قبلی به صلاح کشور نیست . (130871)
 
عمران
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۰:۰۷:۰۵
به نظرم این خبر یا گزارش رویکردی جزم اندیشانه و مکانیکی به انسان ها دارد. اول آنکه بناید از یادبرد که انسان ها در طول زمان و حتی هر روز تغییر می کنند. انها در بافتارها و مسئولیت های متفاوت گونه گون عمل می کنند. اگر نامبرده از حزبش رضایت داشت که در حزب دیگری مشارکت و فعالیت نمی کرد. بافرض آنکه هنوز در کارگزارن هم بود آیا کسی که در یک تشکل هست همه راهکارهای کلان و خرد آن با رفتارها و شخصیتش باید قیاس کنیم. البته که نه خاصه در فرهنگ های پیچیده ای مثل فرهنگ چند لایه ما که دین و سیاست و اقتصاد و افراد آن را درهم پیچیده تر کرده است. انسان ها را باید انسانی دید و در بافتارشان هم تحلیل کرد نه بریده از بافتار شان. جانب انصاف را نگهداریم و انسان ها را انسانی ببینیم نه جزیی آجر سان از ساختمان جامعه! (130911)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۰:۱۴:۵۶
در این سالها بسیار اشک این چنینی ریخته شده است همانگونه که برای منافع شخصی و گروهی چه وا اسلاما که سر داده نشده چه کفن پوشانی که گسیل نشدن وخدا خود بهتر می داند کدام واقعی و کدام شیطانی بوده اند (131043)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۰:۴۵:۱۲
کرباسچی خیلی زرنگه و فهمیده که باید از کی حمایت کنه چون اگر کروبی رئیس جمهور بشه که احتمالش البته کمتر از یک درصده به همه ارزوهای رویایی و خیالی خود می رسه
گریه او هیچ معنایی جز عوام فریبی ریاکارانه نداشت و برای من بسیار سخت بود که چرا برای افراد فرصت طلبی مانند او امکان این چند دقیقه تبلیغ ریاکارانه فراهم می شه (131071)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۱:۰۶:۵۷
lمن با این که اصلاحاتی هستم ولی اگر به جای آقای کروبی بودم از کرباسچی استفاده نمی کردم (131085)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۱:۵۱:۵۰
جای شهرام جزایری فقط خالی بودم
اونم برای موقعیت از دست رفتش یه اشکی می ریخت
فیلم احساسی احساسی عین یه فیلم هندی کامل می شد (131147)
 
امير
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۸:۴۵:۲۴
از اين آقايي كه ادعا مي كنه معاونانش بي گناه بودند بپرسيد آن معاونان الان كجا هستند ؟
بله آقاي كرباسچي آنها در كانادا ، آمريكا و اروپا مشغول عشق و حال هستند و به ريش ملت ايران مي خندند . خنده اي از همان جنس گريه شما . (131326)
 
raghib
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۸:۴۹:۳۱
بنده خدا رست ميگفت چون اون زمانيکه آقايون اين شخص وبراي تصدي شهرداري تهران معرفي کردن با ارائه تئوري مديريت باز دست وبالشو بازگذاشتن براي کار بعدش که گند يکسري کارها درآمد گفتند يکي فداي همه واين آقارو مثل شهرام فرستاند تفريح ببخشيد تبعيدو حبس (131332)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۹:۰۶:۳۶
در زمان تصدي اين آقاي كرباسچي بنده و اخوي در يكي از نقاط پائين شهر تهران جهت خلاصي از يك عمر مستاجري با اندك پس انداز كارمندي و كارگري قصد ساخت خانه 80 متري پدري را داشتيم كه شهردار منطقه 16 تهران كه بعدها دزد از آب درآمد و به زندان افتاد بعلت نداشتن پول و اخذ هزينه هاي من درآوردي و گزاف مجوز ساخت مارا بمدت 5 سال در يك ساختمان نيمه كاره با زن و فرزند آواره نمود. خدايش از او نگذرد. حالا براي فقرا اشك ميرزد. مردم بهوش باشيد. (131351)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۰:۰۲:۳۰
بنام خدا- در آن برنامه براحتی می شد معنای کامل تزویر وریا را در چهره آقای کرباسچی دید،در لحن این آقا همواره غرور همراه با خود بزرگ بینی موج می زند.
وای بر ما که اگر دوباره امانت مسئولیت به این شخص سپرده شود. (131400)
 
امير
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۰:۴۵:۵۸
آقای كرباسچی بايد از شيخ اصلاحات سوال ديگری هم ميكرد.
سوال:
آقایْ كروبی اگر شما رئيس جمهور شديد ، و شهرام جزايری نامی به شما پيشنهاد وجهی كرد ، آيا باز هم مانند دوران رياست مجلس قبول می كنيد؟ و يا رد احسان میكنيد؟ (131468)
 
کاشفی
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۰:۵۳:۴۴
من کاری به کارای اقای کرباسچی ندارم چون اصلا شناختی از کار ها و فعالیت های ایشان ندارم.
اما تعجب من از بعضی ادم هاست که چه مشکلی با کلمه لیبرالیسم دارن؟ من نمی دونم این لیبرال های از خدا بی خبر چه هیزم تری به این اقایون فروختن که وقتی اسم لیبرالیسم به میدان میاد انگار بهشون فحش دادی ؟
اخه برادر من لیبرالیسم یک مکتب اقتصادی که اتفاقا بین مکاتبی که الان توی جهان وجود داره بیشترین نزدیکی را به افکار و اندیشه های اقتصادی اسلامی داره!
مگه اسلام نمیگه هر کس مالک دارایی خودشه؟
مگه خداوند در قران نمی گه لیس الانسان الا ما سعی؟ و هرکس به اندازه تلاش خود بهره می برد؟
مگه پیامبر اعظم مالکیت خصوصی رو ترویج نمی کرد ؟ مگه بسیاری از صحابه پیامبر و نزدیکانش جزو ثروتمندان قوم و قبیله خود نبودن( خدیجه س، ابوبکر رض، عمر رض، و ..)
مگه پیامبر در جوانی به کار تجارت مشغول نبود ؟
لیبرالیسم یعنی بازار ازاد ، یعنی عدم دخالت بی جای دولت در اقتصاد ، یعنی هر کس بر اساس زحمت خود بهره ببرد آیا این ها خلاف اندیشه پیامبر ه؟
ایا اندیشه پیامبر اصلا هیچ شباهتی به اقتصاد کمونیستی داره؟
اخه پیامبر کجای سخنانش جمع اوری ثروت و به کار بردن اون رو برای رشد اقتصادی را نهی کردن؟ تازه پیامبر برای این که فاصله ها بین فقیر و غنی بیشتر نشه مکانیزم هایی مثل خمس و زکات و صدقه رو پیش بینی کردن که حتی مارو یک قدم از غربی ها جلو میندازه و سبب اعتدال می شه ، حالا ما بلد نیستیم از این ابزار استفاده کنیم اون بحثش جداست و جزو اشتباهات و جهل ما محسوب میشه!
برادر من اخه هر چیزی که غرب ازش استفاده می کنه که بد نیست که شما بدون کوچکترین اطلاعی همه چیزو به فحش تبدیل می کنی ؟ برادر من لطفا اگه مطالعه ای در اقتصاد اسلامی نداری الکی ابو گل الود نکن و ذهن بقیه رو هم نسبت به یه مسئله بیشر از این خراب نکن .
با تشکر از سایت خوب الف (131480)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۱:۲۹:۳۳
بگذاریم (بواسطه هق هق فراوان) حداقل کلامش منعقد بشود ! بعد اینجوری حکم صادر کنید! (131542)
 
شاکری
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۱:۳۱:۴۱
در تاریخ اسلام صحابه ای داریم که در زمان رسول خدا مجاهدتها کردند . اما حسادت و صفات ناپسند اخلاقی آنان را در مقابل صحابه ساده زیست و خاکی پیامبر ابو تراب قرار داد و تمام ایمان و اعتقادشان به باد رفت ابوبکر و عمر و طلحه و زبیر صحابه نامدار پیامبر و از سابقون در اسلام بودند که همین صفات اخلاقی مثل حسد آنان را در مقابل امام علی ع قرار داد . نمی خواهم تطبیق کامل کنم . اما مشخص است عصبانیت غیر معمول و ناراحتی غیر عادی امثال آقای کرباسچی که گاهی در هیئت تمسخر آقای احمدی نژاد و گاهی در قالب گریه و گاهی در قالب پرخاش به امثال آقای موسوی خود را نشان می دهد حاکی از یک آشوب و به هم ریختگی روانی می کند . خداوند عاقبت همه را ختم به خیر کند (131544)
 
شیرین
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۲:۱۷:۴۶
از همتون می پرسم صادقانه جواب بدید.اگه یه خیاط از شما دو برابر نرخ بازار برای دوخت لباس شما را گرفت و لباستان را با بهترین مدل و ظریف ترین دوخت و در اسرع وقت به شما تحویل داد آیا باز هم میگید اون خیاط دزد بود ؟!
انصاف نیست درباره آقای کرباسچی با بی رحمی قضاوت شود. آخه اگه کرباسچی واستون این بزرگراهها و پارکها را توی تهران نمی زد، این شهر ریخت و قیافه یک پایتخت مدرن به خود میگرفت؟/ کرباسچی دو برابر دستمزد به مهندس و کار گر و بنا داد و لی مهم مطلوبیت کار بود! شما در جمهوری اسلامی عادت کردین به مدیران انشاء اللهی ! که وقتی ازشون درباره پروژها و طرحهاشون می پرسید بهتون بگه فردا پس فردا دو ماه دیگه سال آینده ..... و آخر هم بندازن و برن!
کرباسچی مدیر لایق و کارآمدی بود و کاش همه مدیران ما هم اندازه او اختلاس می کردن ولی کار می کردن و از خودشون طرحی یادگار می ذاشتن! (131609)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۷:۰۹:۵۳
هر آدمی نقاط قوت و ضعفی داره .اگر وضعیت قبل از شهرداری کرباسچی رو یادتون بیاد شهرداری فقط و فقط کارش نظافت شهر بود. آنهم بزحمت و بزور سلام صبح بخیر و شکایت های مردمی
بنظرمن کرباسچی شاید مشکلاتی داشت اما کلاف سردرگم تهران رو مرتب کرد
همین چند بزرگ راهی که مشاهده می کنید. بدست اون احداث شد.
قبل از ورود اون کسی نمی دونست روزنامه رنگی چیه ! به نظر من اون به مردم بها داد . خلاقیت کرباسچی راجع به مدیریت شهر ازدست رفته ای مثل تهران کم نظیر بود و من از ایشون تشکر می کنم. پایه گذار فرهنگ جدید در شهرداری کرباسچی بود . کاش مسئولین دیگه هم اختلاس کنند وکارهایی هم نظیر کرباسچی انجام بدن. متاسفانه کم تدبیرها بیشتر انتقاد میکنند ! (131927)
 
عبوس الدوله
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۸:۰۶:۰۰
من اينها را خيلي خوب مي شناسم. اشكشان برايم بي ارزش است.من ميدانم اينها چه زد و بند ها وپنهان كاري هايي كردند . (132009)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۹:۴۵:۴۵
خجالت بکشید. اگر یکنفر تو تهران واقعا کار کرد، آقای کرباسچی بود. هنوز هم دارم نتیجه زحمت های ایشون رو تو تهران میبینیم. (132104)
 
E.A
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۲۱:۵۳:۲۹
کسی که اعتقاد دارد نتایج کارهایش بهترین عامل برای تصمیم گیری در موردش است، نیازی به اشک ریختن ندارد. ولی وقتی به هر حربه ای توسل می کنند نتیجه ای دیگر در زهن می پروراند (132184)
 
وبگرد
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۴۲:۴۸
ما خودمون می فهمیم ... (132719)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۱۳:۴۱:۲۱
شما مراجعه کنید فیلم دادگاه کرباسچی رو ببینید بعد قضاوت کنید . اول که ایشون طلبه هستند و گریه کردن رو خوب بلدند. دوم اینکه تو دادگاه خودشون اعتراف کردند به رانت خواری و دزدی هایی که شده بود. از قدیمی تر ها بپرسید خوب یادشونه (134475)
 
شكرانه
۱۳۸۸-۰۳-۱۶ ۰۲:۱۲:۳۸
سلام: دانشجويان فرهيخته ترين قشر جامعه اند.پس دانشجويان جوان 18 تا 22 كه به خاطر رفتارهاي راديكال آقاي كروبي و يا مشاوران معروفشان كه البته اكثرا در محدوده سني هستند كه سابقه اين افراد را خودشان درك نكرده اند.مي خواهند به آقاي كروبي راي دهند،كاملا دقت كنند. (134796)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۳۸:۵۳
این که مثل گشنه گداها زندگی کنه خوبه؟ چشم ندارین ببینین یه مدیر خوب زندگی کنه؟ حسادت و کینه هم حدی داره (152375)
 
مطهر محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۱:۴۱:۱۶
برادرم کرباس کن دیگه باید اینو باور داشته باشید که دوره شماها به سر اومده و شعور مردم اونقدر بالا رفته که گریه گرگ رو تشخیص بدهند وای به حال تو و کروبی اون قماشش تو روز قیامت مطهر 110 (154091)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۱ ۲۲:۱۸:۰۵
مردم خوب کروبی و موسوی را شناختند و به ایشان رای ندادند! (173410)
 
ايمان
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۳:۴۵:۱۷
آقاي كرباسچي بدون شك نماد مديريت مدرن هستند توي ايران
حيف كه ما مثل كبك سرمون توي برفه
حيف! (193812)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.