نظر منتشر شده
۲۲۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 472110
صبحانه انتخاباتی الف؛
شوک بزرگ؛ اصولگراها با یک نامزد می آیند
بخش سیاسی الف، ۲۵ اردیبهشت ۹۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸
مطابق نظرسنجی های موجود، مجموع آرای نامزدهای اصولگرا نزدیک روحانی است. نکته مهم شیب رشد آرای اصولگرایی است که تندتر از رای روحانی است. بسیاری از مرددها در شهرستان ها و روستاها با گسیل جانفداهای تبلیغاتی ستادهای رئیسی و قالیباف، رای شان به نفع اصولگرایی تعیین تکلیف شده است. با این وضعیت تنها یک شوک بزرگ نیاز است تا اصولگراها در انتخابات دوازدهم پیروز رقابت شوند.

البته رای روحانی نیز بی جهش نیست. روز گذشته پیام خاتمی و روزشمار کناره گیری جهانگیری و هاشمی طبا کمک کرد تا رای روحانی پرقدرت تر شود. با این حال جامعه از کناره گیری جهانگیری و هاشمی طبا باخبر بود و از ابتدا هم این دو نامزد را پوششی تلقی می کرد. اما وحدت اصولگرایی بیشتر شبیه یک شوک انتخاباتی است.

تا چند روز پیش همه ارزیابی ها حضور توامان نامزدهای اصولگرا بود. اما از دو روز گذشته برخی تحلیل ها در محافل سیاسی اصولگرایی و ستادنامزدها به این سمت رفته است که برای تغییر آرای مرددها نیاز به یک شوک انتخاباتی داریم که با وحدت نامزدهای اصولگرا محقق می شود.

به این ترتیب بزودی یک نامزد اصولگرا به مردم معرفی می شود.

اما نکاتی که باید برای انتخاب "نامزد وحدت" مورد توجه قرار گیرد چندین مورد است؛

یک. نامزدی که انتخاب می شود باید هم از جهت کمیت رای و هم کیفیت رای پیشتاز باشد. کمیت رای در وضعیت نظرسنجی ها روشن می شود و کیفیت رای از جهت ترکیب رای در سبد آرای نامزدهاست. باید بررسی شود که هر نامزد اصولگرا که کناره گیری کند آرایش کدام سمت می رود.

دوم. انتخاب نامزد نهایی باید خروجی وحدت نامزدها باشد نه ائتلاف. وحدت یعنی یکی شدن و ائتلاف یعنی به نفع هم کنار رفتن. وحدت فراتر از ائتلاف است. کناره گیری های از جنس سال 92 بی فایده است.

سوم. زمان وحدت هم مهم است. نباید این کناره گیری آنقدر دیر اتخاذ شود که پیامش در وضعیت تولید انبوه و اشباع خبری به میان مردم نفوذ پیدا نکند.

چهارم. نامزدی باید کناره گیری کند که مردد ها را بسمت آرای رقیب نبرد. کسی که تا امروز مردد بوده است یعنی نمی خواهد سیاسی رای دهد. نباید دوقطبی ایجاد شود که افراد مردد مجبور به رای سیاسی شوند. در این صورت معلوم نیست رای سیاسی همیشه به نفع اصولگراها عمل کند.

پنجم. نامزدی باید کناره گیری کند که توجیه طرفدارانش برای تغییر رای به سمت نامزد دیگر در کوتاه مدت میسر باشد. آرای ایدئولوژیک و اعتقادی و سیاسی قابل پیش بینی اند و کم ریسک اند. حذف نامزد آرای اعتقادی، ممکن است سخت و تلخ باشد اما در نهایت این اطمینان وجود دارد که به سبد رقیب جابجا نمی شوند؛ چون اعتقادی اند.
کلمات کلیدی : صبحانه انتخابات الف
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۳۱:۱۱
چرا جو میدین ... ارای دکتر روحانی بالای 50 درصد هستش ، حالا می خوان یکی بیارن ، می خوان 10 تا بیارن (4354036) (alef-3)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۶:۰۹:۴۴
مطمئن نباشید.

انشاءا... امید داریم کسی برنده ی انتخابات شود که با سازندگی همه جانبه ی کشور طعم «سیاست عین دیانت» را به طور واقی به مردم بچشاند. (4356170) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۲۰:۵۴:۲۸
شوک بزرگ؟؟!!!!!!!! (4357817) (alef-3)
 
بنده خدا . اصل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۳۴:۵۲
با توجه به استقبال مردم از روحانی در تهران لرستان و اصفهان . کار در دوره اول انتخابات به نفع ایشان تمام است. اصولگراهایی که فکر میکنند انتخابات دو مرحله ای است کاملا در اشتباه هستند. البته این پیروزی روحانی متعلق به همه مردمی است که از وی حمایت کردند. بنده خودم اصولگرا از جنس مطهری هستم. (4354041) (alef-3)
 
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۵:۳۶:۳۸
اگر کار تمام بود لازم نبود برای نشان دادن جمعیت از فتوشاپ استفاده کنند (4355796) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۶:۴۳:۴۵
ورزشگاه آزادی چی ، فتوشاپ بود؟! (4356433) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۳۵:۱۹
ورود با ۱ نامزد ، اشتباه محض است . چرا که هر کدام از اقایان قالیباف و رییسی ، قسمتی از پایگاه رای متفاوتی دارند.ریسسی تقریبا در شهرستان ها نفر اول است ، قالیباف هم توان جذب بخشی از رای خاکستری تهران را دارد. با حضور هر دو نامزد ، روحانی در همان دور اول حذف خواهد شد. (4354044) (alef-3)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۵:۲۵:۲۵
به همین خیال باش (4355638) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۳۵:۲۲
اما اگر انتخابات را بردید و یا باختید حرمت مردم مخالف را نگه دارید و آنها را زالو صفت ، نخوانید (4354045) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۳۵:۴۷
بگذاریید مردم انتخاب متعدد داشته باشند .......ریس جمهور بایستی بیش از نیمی از ارا داشته باشد اگر کاندیدایی دارد همان دور اول رای می اورد........... (4354046) (alef-3)
 
ناشناس
Netherlands
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۳۵:۵۶
آزادی در اندیشه ، منطق در گفت‌وگو ، قانون در عمل
با شعار روحانی با بیش از 70 درصد آرا پیروز میدان است، حالا مقابل او چه یک اصولگرا باشد چه صد اصولگرا (4354049) (alef-3)
 
بردیا رادمهر
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۳۶:۱۴
سایت الف خواهشا نظرات اینجانب را در معرض رویت قراردهید تا نقد شوند.
آقای ابراهیم رییسی، برای شخصیت شما احترام قائلم ولی برای اندیشه ها و ادعاهای شما در کارزار انتخاباتی به هیچ وجه. آقای رییسی ببخشید شما حتی یک روز و حتی یک ساعت در امور اجرایی کشور کار نکرده اید و شما حتی یکبار نماینده مجلس نبوده اید و دیدگاه های شما فقط از نوع نظارتی و حقوقی بوده و این چنین با شعارهای تان بلند پروازی می کنید.
آقای رییسی براساس اخلاق شما باید به بیان برنامه های خود بپردازید، نه قضاوت درباره عملکرد چهار ساله دولت، یادتان باشد شما نامزد انتخاباتی هستید نه قاضی!
آقای رییسی کاش پله پله شروع می کردید و رسیدگی به امور تولیت آستان قدس رضوی را به سرانجام می رساندید و بعد از آن دو دوره در نمایندگی مجلس محترم شورای اسلامی شرکت می کردید و بعد از آن وزیر دادگستری دولت می شدید و بعد از آن به فکر ریاست جمهوری می افتادید.
آقای رییسی شما که خود و برنامه های تان را انقلابی میدانید که اگر رای بیاورید و در اقتصاد و بهبود زندگی مردم موفق نشوید برای همیشه مردم نسبت به انقلاب بدبین می شوند، خواهشا دور اندیشی کنید.
آقای رییسی صاقانه بگویم که کار طراحی، ساخت و تولید و راه اندازی صنایع و کارخانه های تولیدی بسیار سخت است، عمر تکنولوژی صنایع ما حداقل به 20 سال قبل بوده، و صنایع دارای تکنولوژی های قدیمی، فرسوده و انرژی بر می باشند که تولیدات آنها بسیار پرهزینه، انرژی بر و فاقد جذابیت برای مصرف کنندگان و به هیچ وجه رقابت پذیر در بازار مصرف نمی باشند.
آقای رییسی شما که انسان منصفی هستید، قبول کنید که در دولت یازدهم، کشور را در بدترین شرایط تحویل آقای روحانی شده است؛ به والله این دولت در نهایت مظلومیت کارهای بزرگ و قابل قبولی ارائه داده است، من نمی دانم که چرا آقای روحانی واقعیت های دولت خود را در شروع دوره دولت یازدهم نمی گوید.
آقای رییسی ناراحت نشوید اگر بگویم که نخبگان کشور به دنبال آزادی فکر و عدالت معنوی هستند و به دولت های شکل گرفته با افکار و گروه های اصولگرایی بسیار بدبین هستند.
آقای رییسی کشور در مسیر آرامش، پیشرفت و توسعه قرار گرفته، به خاطر رضای خدا و رضایت مردم ایران، باعث اغتشاش و انحراف در این مسیر نشوید.
به یاد داشته باشید تنها و تنها راه نجات کشور از نظر بیکاری و اقتصادی رعایت اصل شایسته سالاری و استفاده و میدان دادن به نیروهای کارآمد، آزادی خواه و نخبه کشور و آوردن آنها به میدان است و در غیر این صورت ممکن نیست کوچکترین تغییری در اقتصاد و اشتغال زایی کشور به وجود بیاید.
من به عنوان یک تحصیل کرده در سطوح عالی کشور، دل خوشی از بودن و کار کردن در فضای عصر حجری ندارم و از شما خواهش می کنم به خاطر شخصیت خودتان تا قبل از 27 اردیبهشت از کارزار انتخابات کناره گیری نمایید.
آقای قالیباف، برای چهار سال حکومت کردن نیازی به این همه رنگ عوض کرن، بی اخلاقی و بی ادبی، فریب و حلیه گری نمی باشد، امیدوارم روزی از کردار، رفتار و گفتار خود سخت پشیمان شوید، راستش از این که با شما در این قرن هم دوره شده ام، از خودم خجالت می کشم.
آقای قالیباف کاش به جای بیان فهرست اموال حقیقی، فهرست اموال حقوقی و شرکت های خود و خانواده را اعلام می کردید.
آقای قالیباف به خدا قسم من بیش از هزار وعده بسیار بهتر و واقعی تر از وعده های شما در ذهن دارم، ولی می دانم که اجرایی کردن آنها چقدر سخت است.
بردیا رادمهر (4354051) (alef-3)
 
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۶:۴۴:۱۹
واقعاًعالی گفتید (4356440) (alef-3)
 
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۹:۵۹:۵۷
روحانی قبل از ریاست جمهوری چه کار اجرایی به غیر از پلمپ صنایع هسته ای انجام داده بود. (4357595) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۳۶:۴۴
با این حساب قالبیباف (4354055) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۳۷:۲۹
معقول ترین راه حل برای پیروزی جریان اصول گرایی همین است بس. (4354059) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۳۷:۳۳
اصولگرایان بر خلاف جهانگیری ، با مردم صادق اند و برای وقت تلف کردن ملت نیامده اند که کنار روند. (4354060) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۶:۰۲:۵۵
قالیباف همین الان کنار رفت! (4356108) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۳۹:۱۷
بیشتر از اینکه شوک بزرگ باشه سردرگمی بزرگ اصولگراهاست. تمام تحلیلهای انتهایی متن نشون میده هنوز نمیدونن چیکار کنن (4354065) (alef-3)
 
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۳۹:۱۹
البته خیلی طبیعی است که شما برای نجات خود تلاش کنید ولی بر خلاف نظر جنابعالی این مرتبه روحانی با آرای بالای 55 درصد انتخاب می شود .
درست است که بخش افراطی اصول گرایان با شعارهای گمراه کننده و لباس مبدل به عرصه وارد شده اند ولی مشکل شما این است که بعضی از تغییرات را نمی بینید و در ضمن فاقد پایگاه اجتماعی در لایه های غیر ایدئولوژیک هستید در نتیجه چنگ زدن به شعارهای مارکسیستی مانند "نان - مسکن - آزادی" تنها بخشی از جامعه را برای رای دادن به شما تحریک می کند که این بخش تدریجا" کمتر از سال ها و دهه پیش شده اند . (4354066) (alef-3)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۴۰:۱۰
به نظرم منظورتان از این مطلب، کناره گیری رییسی به نفع قالیباف است؟ اگر درست می گویم که اشتباه بسیار بزرگی می کنید ...

آرای رییسی به سمت قالیباف می رود اما آرای خود قالیباف ریزش می کند ...

ضمنا به نظرم چه همه اصولگراها بمانند و چه اثتلاف کنند، اتفاقی نمی افتد و نتیجه انتخابات در همان دور اول مشخص می شود ...

من جای اصولگراها بودم، روی بعد انتخابات سرمایه گذاری می کردم و بهترین گزینه برای آینده را انتخاب می کردم ... (4354067) (alef-3)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۴۰:۱۴
ای کاش این اتفاق نیافته همیشه تو اینجور تیمی کار کردن ها ضعیف عمل میکنیم
و این هم از سمت مردم نیست از سمت خود کاندیداها و نزدیکان و جریانات سیاسی هست که ضعیف عمل می کنند
وحدت زمانی نتیجه بخش است که هر کدام از کاندیداهای رقیب دولت که قرار بر کنار رفتنش شدتمام قد از کسی که به خاطرش کنار رفته است، حمایت کند و چون برادری مشفق در کنارش باشد در تمامی صحنه ها و هرجا که میرود در روزهای باقیمانده اعلام کند که رای او و تمامی هوادارانش به کاندیداهای اصلح تعلق دارد
در غیر اینصورت همان به که هیچکدام کناره گیری نکنند (4354068) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۴۱:۲۸
امیدواریم هرچه سریعتر این مهم مححق شود (4354071) (alef-3)
 
امید
Sweden
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۴۱:۳۹
اصول گراها که معتقدند این کار غیر اخلاقی است و بازی با مردم و این حرفها حالا چطور شد..... یهویی به به شد. (4354073) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۴۵:۳۰
پس چرا براش شمارش معکوس نمی ذارید!!!!!!!!!!!!!!! (4354085) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۴۶:۱۵
نامزدهای اصولگرا هیچ گونه همگرائی با هم ندارند و به نفع هم کنار نخواهند رفت . (4354088) (alef-3)
 
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۴۶:۴۷
چرا خبر سازی می کنید. یکم حرفه ای باشید. واقعا اولش شوکه شدم. (4354091) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۴۷:۳۴
با اوصاف بالا احتمالا اگر کناره گیری باشه آقای رئیسی به نفع قالیباف کنار میره (4354093) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۴۸:۵۱
روحانی یا جهانگیری و یا حتی هاشمی طبه هر کدام به تنهایی بیشتر از سه کاندیدای شما رای دارند و خودتان میدانید . (4354095) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۵۲:۲۴
باشه سرعت رشدتون اینقدر زیاده که تا جمعه به صد در صد می رسه:)) (4354107) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۵۷:۲۳
قالیباف مرد 5 میلیون شغلی گزینه مناسب مرد عمل (4354136) (alef-3)
 
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۰۹:۵۷:۲۷
خواب دیدین خیره
روحانی با چهل میلیون رای رییس جمهور قاطع ایران خواهد بود (4354137) (alef-3)
 
یزدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۰۵:۱۷
اتفاقا این اتفاق موجب می شود مردد ها و تحریمی هم به پای صندق بیایند بخصوص در کلانشهر ها. (4354172) (alef-3)
 
زهرا
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۰۷:۱۳
به کوری چشم دشمن و منافقین ....انشالله رئیسی (4354182) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۲۰:۲۰:۴۰
خوشم میاد 25 میلیون از مردم کشور را منافق و دشمن می دونید! (4357692) (alef-3)
 
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۰۹:۲۹
کدوم شوک بزرگ ؟تا اونجا که از شهرهای بزرگ براورد میشه رایهای خاکستری بیشتر متمایل به اقای روحانی هست تا کاندیده اصولگرایان (4354195) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۰۹:۵۹
خوش به حالتون واسه خودتون نفسیر می کنید واسه خودتون پیروز میشید (4354198) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۱۱:۰۹
فقط روحانی والسلام. (4354202) (alef-3)
 
Sweden
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۱۱:۵۷
مردم گول اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب را نخوریند چون روحانی و وزراش امده بودند تا وضعیت جیب خودشون رو اصلاح کن به قلیباب مرد عمل رای دادن اقلا از چپاول بقیه بیت المال جلوگیری میشه اقلان فریب روحانی را نخورید (4354205) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۱۲:۲۴
اصول گراها با یک نامزد بیایند یعنی پیروزی روحانی در دور اول. (4354210) (alef-3)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۱۲:۴۵
مطمئنا نیمی از طرفداران قالیباف رئیسی رو قبول ندارند و اکثر طرفداران رئیسی هم قطعا به قالیباف رای نخواهند داد. با کناره گیری یکی از اینها حتما شاهد پیروزی طرف مقابل خواهیم بود. (4354214) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۱۴:۱۲
دوقطبی رئیسی و روحانی شکل گرفته، بودن و نبودن قالیباف تأثیری نداره (4354223) (alef-3)
 
محمد قاسمس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۱۴:۲۲
تا پیروزی فقط یک قدم مونده
هر چند این یک انتحار بزرگه
اگر مجموع نظر سنجی ها ارا رو بالاتر از 60 درصد نشون میدن این اقدام کارآمده (4354225) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۱۵:۵۹
مجموع آرائ اصولگرایان یک سوم روحانی نخواهد بود منتظر جمعه باشید (4354231) (alef-3)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۱۷:۴۰
یک نامزد برای اصولگراها اشتباه محض است. با وجود دو نامزد رای بیشتری در مجموع خواهیم داشت. در دور دوم شکست روحانی راحت تر است. (4354239) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۱۹:۱۷
اشتباه محضه (4354244) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۲۱:۲۴
دور از انتظار نیست! با هر تعداد که مایلند بیایند ما به روحانی رای میدهیم (4354250) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۲۵:۱۵
یعنی ملت رو مسخره کنند؟ این همه اومدند حرف زدند وقت مردم رو گرفتند الان به نفع یک نفر بکشن کنار ؟! (4354261) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۴۲:۰۴
اسم این مسخره کردن نیست وگرنه با همین استدلال سال 92 هم عارف مردم رو مسخره کرد... (4354584) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۵۱:۰۳
اونوقت همین آقای قالیباف به جهانگیری می گفت چرا اومدی؟؟؟ کیهان که حسابی علیه این جور رفتارها مطلب نوشت!!! (4354629) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۰۸:۲۱
روحاي بدون شك پيروزه (4354701) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۱۸:۵۰
تا حالا واژه سهم خواهی به گوشت خورده؟ (4354747) (alef-13)
 
خود
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۵۵:۰۰
اره مثل عارف سال٩٢ (4354908) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۴۲:۰۴
یادم نمیاد عارف میلیارد میلیارد تبلیغ تو خیابون کرده باشه! (4355329) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۲۱:۱۷
الان به نتیجه رسیده اند. جهانگیری ملت رو مسخره کرده بود که از اول معلوم بود اومده پوشش بده! (4355008) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۲۴:۴۹
۱- انصراف رییسی:
اگر فکر میکنید کسانی که به رییسی رای میدن، میرن سمت قالیباف، اشتباهه.
شخصا با توجه به مسائل مالی قالیباف و روحانی، اگر رییسی نباشه، رای سفید میدم

۲- انصراف قالیباف:
بیشتر از اون که به نفع رییسی باشه، به نفع روحانیه. چون اینا طبقه عمدتا متوسط هستن که به دنبال بهبود شرایط اقتصادی و حضور نیروی باتجربه هستن. (4355022) (alef-3)
 
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۳۹:۵۰
شوک بزرگ که چه عرض کنم ... ما از روز اول میدونستیم .. اصلا برای همین هم آقای جهانگیری ثبت نام کرده بود .. چون دست اصولگراها رو شده بود.
فقط منتظر این نکته هستم که آقای قالیباف چقدر روی حرفی که در مناظره اولش زد که من کناره گیری نمیکنم و تا آخرش هستم و ما اصولگراها چنین هستیم و چنان هستیم، میتونه پایبند بمونه.
من شرط میبندم که دو روز دیگه بیشتر دوام نمیاره. (4355075) (alef-3)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۴۵:۳۰
نمي دانم اين حضرات به اصطلاح روشن فكر چرا هميشه خودرا نمي بينند اولا كه هنوز هيچ منبع رسمي چنين چيزي را اعلام نكرده وخاطرهمتان جم تاپايان كار اقايان رئيسي وقاليباف وميرسليم هستند وشمارادردوردوم خواهيم ديد ثانين شما دلتان به حال خودتان بسوزه كه دونفر بار كمكي اورديد وازاول فيلم بازي كردند ووقت مردم راگرفتند (4355090) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۵:۴۲:۵۴
حالا دل کی باید به حال دل کی بسوزه؟ (4355877) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۰:۰۵
و این بار شما ملت ایران باید تکرار کنید ان هم تکرار دولت روحانی تا 1400 (4355102) (alef-13)
 
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۴۲:۰۴
هیچکدام از این قدرت طلب ها به نفع دیگری کنار نخواهند کشید.این تحلیل غلط است.هرکدام از رییسی و قالیباف برای خودشان ادعا دارند.مثل اصلاح طلبان نیستند که از منفعت خود به خاطر مصالح جریان فکریشان بگذرند. (4355328) (alef-3)
 
الف ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۴۴:۱۹
به نظرم اصولگرا ها حتي يكي شون را هم حذف كنند سنگين ترند (4355339) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۲۶:۳۰
واقعا تا این حد تحلیل سیلسی جامعه یرایتان مشکله
به قران قسم میخورم باتوجه به فضای جامعه صددرصد روحانی همان دور اول رای میاره (4354273) (alef-13)
 
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۰۳:۰۲
من حاضرم قسم بخورم که روحانی کمتر از 13 میلیون رای میاره

چون

چون

چون

میرحسین موسوی سال 88 با حضور 84 % مردم نهایتا 13 میلیون رای آورد (4354679) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۰۷:۵۳
فضای جامعه در چه سطحی؟؟
محله ی شما ؟؟ شهر شما؟؟ (4354696) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۶:۲۰:۲۷
مطمئنی؟ (4356269) (alef-3)
 
رضـا...
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۰۹:۴۸
خیلی ها در انتخابات سال ۸۸ نه تنها مثل شما قسم می خوردند که موسوی برنده می شود، بلکه از هفته قبل از انتخابات جشن پیروزی راه انداخته بودند.
خیلی تحلیل سیاسی نکن برادر من،اینجا ایرانه. در یک لحظه ممکنه نظرها تغییر کنه.
نه به تحلیل خیلی میشه اعتناء کرد و نه نظر سنجی. (4354706) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۳۱:۲۷
روحانی در این 4 سال چیکار کرد . یک مشت ادم کاسب را اورد وزیر نمود و برادرش را هم شده است همه کاره . شانش روحانی اینست که رقبایش ضعیف هستند وگرنه 2 میلیون رای هم ندارد (4354811) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۳۴:۵۰
آخه دوست عزیز
چرا چیزی که تحت کنترل شما نیست به قرآن قسم میخوری؟؟؟ (4354824) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۲۳:۲۵
فعلا که واقعیت اینه! با روحانی تا 1400 (4355266) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۰۱:۳۳
فضای جامعه؟؟؟؟ببینم مگه تهران همه جامعست؟؟؟
ی سر بیا شهر ما(فارس-لامرد)بیا و ببین وضعیت روحانی چقدر اسفناکه. (4354936) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۵:۱۳
برادر عزيز تو هم فقط دور و بر خودتو نبين يكم حواستو جمع كني ميبيني دور اول انتخاباتو باختين (4355126) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۴۸:۵۹
حالا بيا شهر ما ببين چقدر خوبه (4355353) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۲۸:۰۶
برای ما که مشابه وبدتر از این رو در ۸۸ تجربه کردیم تعجب نداره اگر فردای انتخابات شما رو در شوک بزرگ باخت روخانی ببینبم. (4355029) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۳۲:۳۳
الان هدف شما از این جمله چیه؟ که یا نامزد ما باید رای بیاره یا...؟ به همون قرآن قسم که ایران فقط تهران نیست، 30 استان و صدها شهرستان دیگه هم داره. (4355050) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۳۳:۱۳
حالا چرا قسم میخوری!؟ (4355052) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۳۶:۳۰
شما قسمت رو فراموش نکن. اگه نشد کفاره بده.
اگر انقدر واضح بود تحلیل جامعه که روحانی و قالیباف و بقیه انقدر دست و پا نمیزدن.
این حرف شما برمیگرده به این مطلب که شما جامعت بسیار بسیار کوچکه (مثلا در حد خانواده و فامیلات و همکارات).
اگر شما هم تو شهرهای مختلف چه بزرگ و چه کوچک دور بزنی برات مشخص میشه که قسم خوردن و تعیین 100 درصد نشان از عدم علم جنابعالی داره
تو بعضی جاها نامزدهای اصلاح طلب پررنگترن تو بعضی جاهای دیگر نامزدهای اصولگرا.
ولی اگه خود من بخوام نظرم رو در حد جامعه آماری خودم که تو شهرهای مختلف و تهران و ... دیدم بگم اینه که احتمال رای آوردن اصلاح طلبها پایینتر از اصولگراهاست.
اگر دو تا نامزد اصولگرا بمونن که حدس میزنم بمونن و کنار نرن، با احتمال بالایی حدس میزنم به دور دوم کشیده بشه و اگر به دور دوم کشیده بشه بازم هم روحانی به نظر بنده شانسی نخواهد داشت.
(به عنوان مثال شانس روحانی پایینتر از این حرفا بود ولی تو مناظره سوم که به نفعش تموم شد آراش بیشتر شد.)
من فارغ از جناح بندی خودم و مطابق اون چیزی که حس کردم تو کشور، نظر دادم.
پس باید هر دو گروه برای برنده شدن، تمام تلاششون رو بکنن و اگر هر گروهی برنده شد، گروه مقابل رو کوچک و حقیر نشمرد تا انشالله شاهد پیشرفت ایران باشیم. (4355062) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۰۸:۱۰
قسم خوردن اینقدر راحت شده واستون؟ (4355188) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۱۴:۰۵
بحث يه كانديدا نيست اين آخرين فرصت كل اصولگراييست به دلايل مختلف اگر امسال كاري نكنند به كلي حذف خواهند شد وبايد منتظر جرياني با نام سوم شود (4355223) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۳۷:۲۶
تحلیل سیاسی جامعه براشون سخت نیست.نمی خوان ته دل هواداراشون رو خالی کنن! (4355308) (alef-13)
 
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۶:۲۹:۱۲
دقیقا درسته.

استقبال از کاندیدها توی استان ها گویای این مساله است.

11+1 رو فراموش نکنید. (4356343) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۲۶:۵۹
به نظر من نباید هیچکدام انصراف بدهند (4354274) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۵۴:۱۰
درسته هر دو نفر باید بمانند تا به دور دوم کشیده شود در دور دوم کار روحانی تمام است اصولگراهها مواظب باشند فریب بازی اصلاح طلبها را نخورید (4354637) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۵۲:۴۴
سبد رئیسی و قالیباف متفاوت دلیل نداره یکی انصراف بده همه رای ها به سمت اون یکی بره (4354891) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۲:۳۶
خیلی با نظرت موافقم، هیچکدام انصراف ندهند. (4355113) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۰۸:۴۵
رای های قالیباف ایدوئولوژیک هست. (4355191) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۴۷:۳۱
سلام
بله. اگر هر کدوم انصراف بدن به هیچ عنوان سرنوشت رای ها مشخص نیست. حداقل اگر بمونن میشه به دور دوم بره احتمال زیاد. پس بهتره بمونن.
ریسک این کار بسیار بالاست.
موفق باشید. (4355095) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۳۳:۳۰
خوب راحت بگید رئیسی به نفع قالیباف بره کنار (4354307) (alef-13)
 
سیده
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۳۴:۲۹
نظر آیت الله مرحوم و مظلوم هاشمی رفسنجانی را فراموش نکنیم. رای ما فقط آقای دکتر روحانی نجات دهنده ایران سرفراز. (4354309) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۵۵:۳۶
مظلوم!!!! (4354651) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۰۵:۰۴
عجب اعتماد بنفسی دارن این بنفشا (4354684) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۳۱:۳۳
گفتید مظلوم دلم کباب شد (4355044) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۶:۲۷
ميدونم سال 92 چه داغي به دلتون گذاشت (4355132) (alef-13)
 
الف ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۴۵:۴۸
همانطوريكه بهشتي مظلوم بود (4355344) (alef-3)
 
محمد
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۳۵:۵۴
یعنی رییسی برخ کنار به نفع قالیباف. (4354313) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۳۶:۱۱
از اول هم معلوم بود! (4354314) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۴۰:۳۲
آی امان از این آرای ایدئولوژیک واعتقادی!!!
آرایی که حتی قبل از معرفی رسمی نامزدها مشخصه (4354326) (alef-13)
 
latif
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۴۰:۵۴
اول: اصولگراها عمرا ائتلاف کنند چون اختلافات بنیادی در آنها وجود دارد
دوم: شما فقط اسم قالیباف رو نیاوردی خوب واضح می گفتی : آقای قالیباف باید انصراف دهد (4354331) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۲۵:۰۴
اتفاقا دقیقا برعکس می خواست بگه باید رییسی کنار بره (4354780) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۱۴:۴۶
اتفاقا کل مطلب نوشته شده بود که بگه رئیسی به نفع قالیبات انصراف بده (4354983) (alef-3)
 
هادی جویباری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۱۹:۴۷
اتفاقا منظورش این بود که رئیسی باید بره کنار (4355000) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۴۳:۰۳
آمارسازی. روحانی دور اول میبره قافیه رو (4354341) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۴۴:۴۸
به نظر من در وضعیت موجود اتحاد نیازی نیست. همین که انتخابات به دور دوم کشیده شود همه پشت سر نامزد اصول گرا با زای بالاتر خواهند بود (4354346) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۲۹:۵۸
باید یک نفر بیاد همه متحد شویم (4354543) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۵۰:۵۲
اولا: دور دوم اتفاق نمی افته
ثانیا: شکست اصولگرایی در اون صورت سنگین تره (4354628) (alef-3)
 
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۵۹:۴۰
آرای اصولگراها از همین آمار لایکهای این سایت مشخصه برادر. نگید فضای مجازی فرق میکنه چون مادربزرگهای عشایر هم دیگه به لطف دولت به نت دسترسی دارند (4354665) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۴۵:۴۹
عججججججججب آرای مردد به سمت سبد اصولگرایی رفتند؟؟؟!!!
آرای خاکستری همیشه به سمت طیف مخالف سوق پیدا میکنند الف جان!!! (4354350) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۰۹:۰۹
البته طیفی که قدرت دستش نیست
چشماتو ن رو باز کنید الان سال 92نیست (4354703) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۲۹:۲۰
درسته طیف مخالف دولت که مصوب بیکاری و رکود شده (4355038) (alef-13)
 
تئو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۴۷:۵۴
این تحلیل خودتان است یا پیشنهادتان به کاندیداهای اصولگرا ؟ (4354352) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۵۰:۰۹
انشاله بهترین گزینه ممکن در بین تمام نامزد ها رییس جمهور بشود (4354363) (alef-13)
 
رمضانی
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۵۶:۱۵
اصولگراها متوجه شده اند که هر کاری کنند نمی توانند در انتخابات آقای روحانی را شکست دهند دست به استراتژیک جدیدی زده اند و آن این است که با یک نامزد در انتخابات شرکت کنند شاید فرجی شود ولی این راهکار نیز فایده ای ندارد. (4354393) (alef-3)
 
محمد
United States
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۵۶:۳۴
اصولگراها با هر تعداد که بیایند برنده نخواهند بود اکثر مردم تفکر اصولگرایی را دوست ندارند و تعداد ارای دوره های گذشته مبین این موضوع است (4354396) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۵۸:۰۷
هر سه کاندیدا باید باشند و با تجمیع کل ارا انتخابات به مرحله دوم رفته و در انجا روحانی بازنده است (4354404) (alef-3)
 
Austria
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۰:۵۸:۱۷
اینطور که شما هم متوجه شدی خوشبختانه بازار دین فروشی کساد شده (4354405) (alef-3)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۰۰:۲۵
بیخود دلتونو خوش نکنید. آقای روحانی با آمار بالایی در دور اول رییس جمهور خواهد بود انشالله... (4354415) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۰۲:۲۵
هر چی زور بزنی رای نمیارین.
30 درصد ارا مال اصولگرایان
70 درصد اصلاح طلبان (4354419) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۰۴:۳۰
فکر کنید!!!ائتلاف اصولگراها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4354426) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۰۵:۲۱
فقط ریسی (4354435) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۰۵:۵۲
اصول گراها فقط در صورت وجود رئیسی و قالیباف در دور اول و بردن رقابت به دور دوم می توانند پیروز شوند. ارای دو نفر از یک جنس نیست و تنها در دور دوم با ارائه راهکارهای مناسب ارا به یک سبد می رود. (4354439) (alef-3)
 
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۰۷:۰۹
اگر قالیباف به نفع روحانی کنار برود برای روحانی بهتر است و در همان دور اول برنده خواهد شد. بسیاری از افرادی که قرار است به آقای قالیباف رای دهند هرگز حاضر به رای دادن به آقای رئیسی نیستند. با روحانی تا 1400. (4354446) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۱۰:۲۲
حالا مگر این اتفاق افتاده؟ شما اطلاع خاصی پیدا کردید؟
وحت اصولگرایان وقتی به درد میخورد که روی هم رفته 60 درصد آرا را داشت باشند چون سبد رای هر کدام لزوما به دیگری انتقال پیدا نمی کند... (4354457) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۲:۰۸
70 درصد (4355109) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۱۴:۴۸
بخش‌ها و طبقات مختلفی از مردم، حتی اگر در بدترین شرایط اقتصادی باشند، باز هم جانب فرهنگ و مسایل اجتماعی و آزادی‌های مدنی و ... را می‌گیرند. پس تا زمانی که اصولگرایان نگاهی سلبی به حوزه‌های فرهنگی و هنری داشته باشند و یا از کنار آن بی‌تفاوت عبور کنند و یا دایما در حال سرکوفت زدن و برچسب زدن و توهین و تمسخر دیگران باشند، اقبال عمومی به آنها کم خواهد بود.
مساله در اینجا شخص آقای رییسی یا قالیباف نیست، بلکه جریان حامی ایشان است. مخصوصا بزرگان و ریش‌سفیدان و عناصر موثر و تصمیم‌گیر اصولگرا که خیلی‌هایشان در دایره بسته ذهنیت خود گرفتارند و اصلا از جامعه و تحولات آن خبر ندارند. در عالم هپروتی بسر می‌برند که انگار راهی برای بیدار کردنشان وجود ندارد. جامعه هرچه می‌خواهد بگوید، بگوید؛ مهم فکر و اراده آن بزرگانست! خب وقتی اصولگرایان هنوز جرات عبور از آنها را ندارند؛ وقتی فاصله ذهنی و فکری آن بزرگان با نیروهای جوان و خوش‌ذوق اصولگرا، آنقدر زیاد است که اصلا حرف همدیگر را نمی‌فهمند، وقتی آن بزرگان حتی از تغییر و تحولات جریان خودشان هم بی‌خبرند، پس چگونه انتظار داریم که متوجه تحولات جامعه بشوند؟ (4354471) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۱۵:۱۷
اگه ما ساکن روستا هستیم ، روستاهای این اطراف همیشه طرفدار اصولگراها بودن این دفعه یکدست طرفدار آقای روحانی اند. مردم دیگه تو روستاها هم هوشیار شده اند (4354472) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۲۷:۵۷
سلام هموطن عزیز. شما احیاناً توی روستاهای شهر سرخه در استان سمنان نیستید؟! (4354534) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۱۲:۴۰
شما در ده سال قبل تشریف داری الآن روستاها علی برکاته الله متصل به اینترنت تری جی هست (4354974) (alef-3)
 
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۲۲:۱۶
ملت ایران آیا تورم رشد منفی اختلاس تحریم انزوا میخواهید

آخرش روحانی از دست شما سکته میکنه (4355013) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۴۴:۳۹
شما چه؟از اهالی طرقبه هستید؟ (4355088) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۵۵:۴۰
روستاهای جنوبی هم همینطور هستند. ضمنا تشویق ایسلندی هم مد نظر داشته باشید (4354653) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۳۱:۳۷
گلم بنده تو روستای مازندرانم و برعکس حرف شما صحنه اتفاق افتاده، همون سرخه ای حتما (4354812) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۵:۰۱:۲۴
درود برشما و همه روستاییان عزیز (4355407) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۱۶:۰۵
بیخود دلتون رو خوش نکنید اگر نگوییم تحقیقاً ولی تقریباً چنین ائتلاف یا وحدتی در اردوگاه اصولگرایان محال است .... (4354475) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۱۷:۳۹
رئيسي اصلح است و كناره گيري او اصلاً صلاح نيست. (4354486) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۲:۳۸
قالیباف اصلح است (4355114) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۱۸:۴۴
به اين مطلب به شدت مشكوكم. (4354495) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۱۹:۲۷
حال شما را روز 30 اردیبهشت خواهیم پرسید؟ (4354498) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۱۹:۴۷
اگه اصولگرا رییس جمهور بشه بدبخت میشیم دوباره تحریم و تورم و بی اعتباری جهانی و سرمایه گذاری خارجی که اصلا تعطیل .خدایا به ما رحم کن. (4354499) (alef-13)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۳۸:۴۲
الان اعتبار جهانی کولاک کرده... (4354574) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۴۱:۵۴
آره دولت شما رو هم دیدیم که همه دارایی هامون رو دادیم و به قول سیف تقریبا هیچ چیزی نگرفتیم!! (4354583) (alef-3)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۱۰:۲۴
مگه اینا رو الان داریم؟
جوون های فرانسوی و ایتالیایی چشمشون به رای شما اصلاح طلب هاست که مطمین بشن تا ۲۰۲۱ شغل دارند. (4354709) (alef-13)
 
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۳۴:۴۸
سرمایه گذاری خارجی در این کشور یعنی ورود بی حساب و کتاب ماشین های شاسی بلند . با این هزینه واردات ماشین می شد کارخانه اوپل رو به قیمت دو میلیارد دلار به فروش رفت خرید. (4354823) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۰۹:۵۸
وای مردیم از این همه اعتبار جهانی و ارزونی و عدم تحریم در دولت کلید (4354968) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۲۳:۲۷
نه که الان همه چیز خوبه و آقای روحانی و اصلاح طلبان بی تدلیر کشور را مدینه فاضله کردند؟! (4355016) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۲۰:۴۶
کار عاقلانه این است که هر سه نامزد اصول گرا تا آخر بمانند و در این چند روز هیجان انتخابات را به نفع خود بالا ببرند. (4354502) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۲۲:۳۹
هر دو باید بمانند (4354511) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۲۲:۵۵
اصول گراها در بهترین شرایط ده میلیون رای بیشتر ندارند و آنچه در کف جامعه مشهود است عدم استقبال از رئیسی و قالیباف است . شما نگاه کنید برای رئیسی در هر استان تلاش میشود از همه شهرها آدم بیاورند و تقریبا" مصلای مراکز استان را هم نمی توانند پر کنند. (4354512) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۳۶:۰۳
برادر یا خواهر عزیز،

من خودم حامی آقای رئیسی هستم و نتوانستم به استقبال ایشان بروم.
شما اگر به تعداد نگاه میکنید ما به اخلاص نگاه می کنیم.
ایشان سبد رای خوبی دارند ان شاالله.

با احترام (4354827) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۵۳:۰۶
دروغگو واگذارش به حضرت عباس ع.
شما میدان خالی چهارباغ اصفهان را دیروز در استقبال از روحانی ندیدید ؟؟!!!! (4354894) (alef-13)
 
هادی جویباری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۲۸:۵۲
اصولگراها باید این دوره از یک نامزد اقتصاددان پشتیبانی میکردند. چون از روز اول تمام انتقادشان از دولت بر مبنای رکود اقتصادی بود. قالیباف بسیار عوام فریبانه در مورد مسائل اقتصادی حرف زد طوریکه کسی که الفبای اقتصاد را بداند میداند که این وعده ها عملیاتی نیستند.
رئیسی هم که اساسا از اقتصاد چیزی نمیدانست.
در این میان میرسلیم تا حدودی منطقی تر و عاقلانه تر در مورد مسائل اقتصادی اظهار نظر کرد که منتهی از پشتوانه اکثریت اصولگراها برخوردار نیست.
موتلفه با معرفی میرسلیم توانست در بین قشر تحصیل کرده و آگاه تا حدودی جایگاه پیدا کنه. جایگاهی که متاسفانه اکثریت اصولگراها با پشتیبانی از رئیسی از دستش دادند. اصولگراها باید بتوانند در قشر تحصیل کرده تا حدودی برای خود جایگاه دست و پا کند. به خاطر همین است که رای ثابت اصولگراها همیشه از رای ثابت اصلاح طلبان کمتر است. چون انگار اصلا دنبال جایگاه خودشان در بلند مدت نیستند و این یک آفت برای اصولگراها در بلند مدت خواهد بود. (4355036) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۵۲:۲۰
مسئله این است که متاسفانه اکثر مردم هم از اقتصاد چیزی نمیدانند و با وعده یارانه بیشتر و... تصمیم گیری میکنند (4355367) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۲۵:۰۰
روحاني دور اول پيروز است (4354519) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۲۷:۵۸
دیگه با اتمام حجت سید بزرگوار باید تکرار ریاست جمهوری آقای روحانی انجام پذیرد . (4354535) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۳:۴۷
خودش بیاد رای میاره؟ (4355120) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۲۹:۰۶
اصولگرایان برای پیروزی اهداف عالی اصولگرایی و انقلاب نیاز به یک کاندیدا دارند. (4354540) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۳۲:۲۱
به نظر سا يت الف جهانگیری با انصراف خود به این بازی نمایشی پایان خواهد داد یا به احترام مردمی که به او رای خواهند داد در صحنه می ماند؟ پس جواب شما براي كناره گيري قاليباف يا رييسي چه معني دارد (4354550) (alef-13)
 
Norway
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۲۳:۵۴
این که از اول بگی من پوششی هستم یه چیزه. این که از اول برای رقابت جدی بیای و اخر کار به نتیجه برسی که بری کنار به نفع دیگری یک چیز دیگر! (4354775) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۵۱:۴۱
ایثار قهرمانانه (4354888) (alef-13)
 
Spain
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۳۲:۲۴
دلتو خوش نکن.نه انتخابات میره دور دوم نه اتفاق دیگه ای میفته.روحانی همون دور اول کارو تموم.میکنه (4354551) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۷:۱۲:۴۰
علی برکت الله (4356611) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۳۶:۴۹
ما مشكلمان با رييسي وقاليباف نيست مشكل ما دور وبري هاي هر دو نامزد اصلگرا يان كه اساسا دلواپسان هستند البته بعيد مي دانم اين نظر را بنويسيد (4354564) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۱۱:۵۹
اتفاقا مشکل ما هم آقای روحانی نیست امثال نعمت زاده میلیاردر هستن تا آخوندی که مسکن مهر رو مزخرف میدونه (4354716) (alef-3)
 
مهوش
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۳۵:۴۵
البته دوست عزیز ما طیف اصول گرای اعتدال هم داریم ک آنها هم طرفدار جناب روحانی هستند . زنده باد روحانی (4354826) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۳۹:۰۰
بهترین گزینه برای ایران ، کناره گیری هر دوی این دوستان به نفع روحانی است (4354575) (alef-3)
 
سید علی حجازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۴۲:۲۹
تحلیل شما عالی و هوشمندانه است با انتخاب آقای قالیباف ما هم رای اعتقادی ها را داریم و هم شماری از رای هایی که مردد اند و درمقاطع بینابینی قرار دارند (4354587) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۴۴:۱۲
رای آقای دکتر قالیباف بسیار بیشتر از جناب دکتر رئیسی است ماندن هر دو بهتر است یا رئیسی به نفع قالیباف کنار رورد . به امید پیروزی یا حسین (4354593) (alef-3)
 
محسن
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۴۴:۴۲
چطوریه که واسه جهانگیری این حرکت زشته ولی واسه شما خوبه؟؟ البته این آرزوی شماست که قالیباف به نفع ریسی کنار بکشه و جهانگیری هم تا آخر بمونه (4354594) (alef-3)
 
قلب
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۴۴:۵۱
ای مردم این روحانی چه کاری برای ما و مملکت وجوانان ما انجام داده جز حقوق های نجومی و..... (4354596) (alef-3)
 
حسین
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۴۶:۳۷
اینبار روحانی ان شا الله شکست خورده است و سید بزرگوار حقش است رئیس جمهور شود.وما را از وضع نجات دهد (4354605) (alef-3)
 
Ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۴۶:۳۹
دیدن روی هم نصف روحانی رای ندارن گفتن ابرو ریزی میشه اگه هردوتا بمونن!! (4354606) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۴۷:۱۵
انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود. قطعا اگر اصولگرایان وحدت رویه و رسیدن به اجماع یک کاندید نداشته باشند شکست خواهند خورد (4354608) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۵۰:۲۴
همشون خوبن چرا ميخوان انصراف بدن (4354625) (alef-3)
 
علی
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۰۳:۲۸

سالهاست اصولگرایان نتوانسته اند به وحدت برسند. (4354680) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۰۷:۲۴
جالبی الف!
هاشمی طبا کناره گیری کنه میشه گرفتن وقت مردم ولی اصولگراها کناره گیری کنن اشکال نداره چون رایتون بالا میره.دیگه لطفا اسم دین و خداد رو وسط نیارید (4354694) (alef-13)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۰۷:۵۴
اصولگرایان پایگاه مردمی ندارند و طرفداراشون کاملا مشخصن از چه قشری هستن. فقط کافیه به نوع پوشش اونها و ظاهرشون دقت کنید ماکزیمم 10درصد کل جامعرو تشکیل میدن (4354697) (alef-13)
 
سپهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۰۹:۳۷
اصول گرا مگر خواب رياست جمهورى را ببينند (4354705) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۱۳:۰۳
واقیعت اینه که اصولگرایان از رای آوردن روحانی مطمئن شده اند،عدم حمایت آقای احمد نژاد هم از آنها نیز شکست آنها را حتمی کرده است ،و حالا برا حفظ سیاسی آقای رئیسی میخواهند او را از بازی خارج کنند تا بتوانند از او در مراتب بعدی استفاده نمایند.و آقای قالیباف که چیزی برای از دست دادن ندارد نیز کور سو امید آنها را پیش ببرد.خواهشمند است حتما چاپ نمایید و روی آن فکر کنید .ممنون (4354723) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۱۴:۳۱
من توصیه میکنم تحلیلگران سایت الف گشت وگذاری داشته باشند به روستاها وشهرستانها تا بیشتر با واقعیت اشنا شوند ،تحلیل شما متاثر از صحنه پردازی ها و پروپاگاندای رسانه های حامی اقایان رییسی و قالیباف و انتظاروخوشبینی شما از فعالیتهای امور مساجد و بسیج مناطق مورد نظر شما میباشد، درحالیکه با ورود شبکه های ارتباطی مثل تلگرام وماهواره ها به روستاها مرجعیت (درست یا غلط) باتحلیل های ارایه شده از شوی مراجع مختلف که متفاوت با تحلیل های رسمی وسنتی سالهای گذشته میباشد تغییر کرده ونوع نگاه ساکنین روستاها وشهرستانها متفاوت شده است ولذا فقط با بررسی های میدانی میتوان از شرایط وجهت گیری های مردمی مطلع شد که انهم حاکی از ان است که ارای روحانی علیرغم وعده وعیدهای داده شده از سوی رقبا بشدت در حال رشد بوده و بنظر میرسد روند وپروسه انتخابات شباهت بسیاری با انتخابات دوم خرداد پیدا کرده است. (4354731) (alef-13)
 
منم روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۱۸:۲۸
تو انتخابات مجلس که اصول گرا ها باختند حالا مگه کدوم کار رو انجام دادن که نظر مردم عوض شده مردم برا همیشه به این تفکر نه میگن (4354745) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۱۸:۳۲
خدا کنه هر کی رئیس جمهور میشه فقط روحانی نشه که بقیه ثروت و بیت المال در 4 سال بعد از بین خواهد رفت و به جیب 4 درصدی ها میرود. (4354746) (alef-13)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۱۹:۵۳
این دامی است برای جبهة انقلاب. باید هر دو بمانند تا انتخابات به دور دوم کشیده شود. اگر یکی بماند قطعا در دور اول روحانی رئیس جمهور است.
به نظر میاد دست تیم عملیات روانی-رسانه‌ای روحانی از سایت الف بیرون زده! (4354752) (alef-13)
 
Norway
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۲۲:۴۹
سبد رای قالیباف و رییسی یکی نیست. نباید کنار بروند. اگر یکیشون کنار بره روحانی دور اول برنده است! (4354768) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۳۱:۴۵
واقعا تحلیل جالب و نزدیک به واقعیتی است...اگر اصولگرایان با سه نامزد بیایند در همان دور اول مغلوب روحانی خواهند شد و اگر تک نامزد اصولگرایان وارد کارزار شود رقابت نزدیکی بین دو جناح رخ خواهد داد (4354813) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۳۳:۲۷
نه تفکر نظامی می خواهیم نه تفکر قوه قضاییه. والسلام (4354817) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۳۴:۲۳
کسانیکه به قالیباف بعنوان فردی عملگرا و مدیری توانا رای میدادند در صورت انصراف قالی باف رایشان را به رئیسی نخواهتد داد اما رای دهندگان به رئیسی در صورت انصرافش به قالیباف رای خواهند داد . اینجا منطق حکم میکند که رئیسی بنفع قالیباف انصراف دهد . (4354821) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۵۱:۱۷
باسلام بهتراست کاندیدهای اصول گرا باشند (4354884) (alef-13)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۵۱:۲۴
ای کاش بعد از 40 سال دو سه تا حزب شناسنامه دار تو کشور داشتیم ! (4354885) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۵۳:۳۵
گفنت بچه چی باشه خوبه ،گفت پسر سالم باشه فرقی نداره . این حکایت دوستان طرفدار اصلاحاته (4354897) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۵۵:۱۹
زیاد دلتون به این آمارها خوش نکنید من ساکن یکی از روستاهای چهارمحال وبختیاری هستم دفعه قبل اینجا صددرصد آرا مال محسن رضایی بود الان اگه نگم صددرصد حدود نود درصد با روحانی هستند بقیه روستاها و شهرهای اطراف هم همین هستند روحانی دور اول با قاطعیت میبره (4354912) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۲:۵۵:۱۹
یک کاندید یا ده کاندید اصولگرا چیزی رو عوض نمیکنه انشاالله ملت ایران مسیر صحیح اعتدال و عقلانیتی رو که سال 92 آغاز کرده به سر منزل مقصود خواهد رساند (4354913) (alef-13)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۰۰:۳۸
مشکل اینجاست که اصولگراها چیزی بنام تکرار ندارند. (4354933) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۰۹:۰۳
انشالله انقلابی ها پیروزن (4354963) (alef-3)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۰۹:۴۵
رای آقای قالیباف با رای آقای رییسی خوشبختانه همپوشانی کامل ندارد یعنی لزوما همه رای آقای قالیباف به سبد رای آقای رییسی نمیرود به نظر میرسه این اقدام اصول گرایان اگر انجام بشود بیشتر بمنظور کم کردن هزینه شکست از آقای روحانی هست تا استراتژی برای پیروزی (4354967) (alef-3)
 
بنده‌خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۱۴:۲۴
۱.اگرآقای‌رییسی‌بنفع‌آقای‌قالیباف‌کنار‌برود‌یعنی‌از‌منظر‌اصولگرایی‌از‌آقای‌قالیباف‌پایین‌...تر‌است‌واگر‌آقای‌قالیباف‌بنفع‌رییسی‌کنار‌برودوآقای‌رییسی‌درمقابل‌روحانی‌شکست‌بخورد‌آقای‌رییسی‌قید‌مسیولیت‌های‌بزرگی‌راکه‌برای‌اینده‌او‌پیش‌بینی‌میشود‌از‌دشت‌میدهد‌ومتاسفم‌بگویم‌درهردو،حالت‌اقای‌رییسی‌بازنده‌است (4354978) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۱۸:۲۵
براساس مورد چهارم. فقط میرسلیم هستش که باعث نمیشه مردد ها به روحانی رای ندن وگرنه قالیباف و رییسی. دافعه شون از لحاظ سیاسی بیشتر از جاذبه شون برای مرددها هستش. (4354994) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۱۸:۴۲
اگه قالیباف بره کنار حتما به روحانی رای میدم (4354996) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۱۹:۱۵
از همون اول مشخص بود قالیباف سپر رئیسی است (4354997) (alef-3)
 
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۳۱:۵۵
الف براي اصولگرايان مي نويسد شوك بزرگ ولي براي آقاي جهانگيري كه دقيقا مي خواهد همين كار را بكند مي گويد "بي صداقت" (4355046) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۳۷:۲۲
آقای رئیسی همانگونه که در مناظرات هم دیدیم انسان بزرگوار و مومنی هستند ولی خوب بودن و مومن بودن برای ریسس جمهور شدن کافی نیست روحانی البته برنده است (4355065) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۴:۳۶
قالیباف (4355122) (alef-13)
 
مهدی
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۱۹:۲۴
ای کاش منبع تحقیقات شما کمی گسترده‌تر از مناظرات می‌بود! (4355238) (alef-13)
 
حسين
Sweden
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۳۹:۴۱
من با روحاني الان ميدونم جي دارم با ديكران نميدونم جي خواهم داشت (4355074) (alef-3)
 
Hadi
Canada
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۴۴:۲۸
آقای قالیباف حتی به یک سوال کاندیداهای دیگر پاسخ مستقیم ندادند به نحوی که انتقاد میرسلیم را هم برانگیخت. جناب رییسی هم انتخاب خوبی نبودند رای ایشان از رای ضرغامی هم کمتر است و مبنای کاندیداتوری ایشان مبهم است. با بودن افراد رای آور و مردم دوست تر در جناح اصولگرا، آمدن این دو تن خود نشان از عدم درک شرایط جامعه توسط جناح اصولگرا و جمنا است. (4355086) (alef-3)
 
مصطفی
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۴۶:۴۲
این مطلب میگه ما که شکست و باید بپذیریم،حد اقل رئیسی را نسوزانیم
شما فرض کن در خراسان رایش خیلی پایین باشد. (4355093) (alef-3)
 
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۶:۱۸
خودتون می دونید که این تحلیل اصلاً درست نیست و برای رد گم کنی هست
برنامه اصول گرا برای دور دوم است، چون می دونن هیچ کاندیدایی از آنها بالای 50 درصد نیست.
همان طور که خودتون گفتید، مجموع آرای اصول گرا نزدیک روحانی است و حتی اگر برابر با روحانی نیز باشد، معنای ساده اش این است که با کنار رفتن یکی این درصد مجموع حاصل نمی شود ، یعنی حداقل درصدی از روحانی کمتر خواهد شد و این چیزی جز شکست نیست. (4355130) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۶:۵۷
فکر کنم روحانی دور اول برنده بشه.قالیباف ریزش رای شدیدی داره حتی تو سفرهاشم مشخصه.رییسی هم اختلافش با روحانی خیلی زیاده. (4355136) (alef-13)
 
Malaysia
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۸:۴۷
به نظر می رسه که باقی موندن آقایان رییسی و قالیباف اصلح باشه و تنها وحدت آقای میرسلیم با یکی از آقایان فوق الذکر و یا هردوی ایشان کمک کننده خواهد بود. (4355145) (alef-13)
 
چکیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۹:۳۵
اصولگرایان خوب می دانند دربهترین شرایط حداکثربین 7الی 10 درصدرای را دارا می باشند وازهمه مهمترنظر قاطبه مردم از اصولگرایان برگشته است وتاسالیان سال دیگر اقبال عمومی نخواهند داشت (4355150) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۰۱:۴۸
آقای توکلی ما شما فرد منصف می دانستیم ولی در این انتخابات جانب حق را نگرفتید و اعتماد ما بکلی از شما برگشته است/
شماها ریاکارانی هستید که امیدوارم انشاا... خداوند حق شما را رو کف دستتان قرار دهد. (4355159) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۰۳:۴۲
دم جهانگیری و اصلاح طلبان گرم که همون اول صداقت داشتند و گفتند نامزد پوششی هستم
اصولگراها چی؟؟ (4355167) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۰۸:۲۶
چطور وقتی جهانگیری بعنوان کاندیدا پوششی آمد همه توهین ها را نثارش کردید ولی برای این دو نفر راهکار پیشنهاد می کنید (4355190) (alef-3)
 
Austria
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۰۹:۵۲
حالا کدومشون پوششی ان، کدوم اصلی؟ اینهمه شوک شوک راه انداختین؟
قالیباف پوششیه یا رئیسی؟ (4355199) (alef-13)
 
محمود ذکاوتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۲۲:۱۹
در مشهد طرفداران آقای روحانی تقریبا حدود پانصد شصت هزارتاست... در مشهد پرچم رئیسی و قالیباف بالاست. (4355258) (alef-13)
 
آزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۶:۰۹:۳۱
بهتون توصیه میکنم نتایج دور قبلی رو ببینید. خیلی معدودند کسانی که دور قبل به ایشون رای دادن و امسال نظرشون عوض شده. ضمن این که آرای خاموش بسیاری از مشهدیها امسال به سبد روحانی اضافه میشه. (4356166) (alef-3)
 
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۳۶:۲۶
پس با این تحلیل قالیباف کاندیدای نهایی شماست؟چون رای های رییسی ایدئولوژیک و تکلیفی هستند و به هیچ عنوان به سبد روحانی سرازیر نخواهند شد اما بسیاری از آرایی که به قالیباف داده می شود و سیاسی نیست به سمت روحانی خواهند آمد.اما برایم این سوال پیش آمد که شما که هوادارانتان را برای رییسی آماده کرده بودید.حال چه پاسخی برای افراطی های خود دارید که به کمتر از رییسی راضی نمی شوند؟!
برای شکست قاطعانه آماده باشد.ما با تمام قوا به میدان خواهیم آمد و این آخرین کاندیداتوری قالیباف خواهد بود. (4355305) (alef-13)
 
ahmad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۴۷:۳۵
حاضرم قسم بخورم رییسی در این دوره رییس جمهور میشه حالا اگه دور اول نشه دور ذوم قطعی خواهد بود ادم باید خیلی قدرت تشخیصش کم باشه که فضای جامعه کنونی را نتونه تشخیص بده (4355349) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۴:۵۶:۲۵
شوک بزرگ چیه ! فهمیدین مردم میان رای بدن دارین دست و پا میزنین (4355385) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۵:۰۹:۰۹
هیچ شوکی نیست اصولگرایان با هر شکلی با اقبال عمومی مواجع نخواهند شد (4355436) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۵:۱۲:۰۰
باتوجه به اوضاع کشوربخصوص شهروروستاهای غیرپایتخت بایدباصدای بلند فریادزد:خداحافظ روحانی.خداحافظ شیخ دیپلمات.خداحافظ تعامل غربی وخداحافظخیلی چیزها (4355468) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۵:۵۰:۱۶
می خواستم به قالیباف رای بدهم ولی الان با این اقدام او به روحانی که مرد مبارزه است رای می دهم. (4355971) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۶:۱۵:۳۶
منطقی تر اینه که آقای روحانی رئیس جمهور باقی بماند . و بنظر می رسد اکثریت مردم هم همین نظر را دارند. لذا تلاش آقای رئیسی راه بجایی نخواهد برد . (4356221) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۶:۱۹:۲۰
ای ول گل به خودی اصول گرایان آرای قالیباف در سبد دکتر روحانی است. روحانی تا 1400 (4356260) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۷:۲۸:۳۲
پس حتما میر سلیم اصلاح طلب ! (4356733) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.