نظر منتشر شده
۱۶۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 225015
آیا دولت شجاعت حذف پردرآمدها را دارد؟
حامدرحیم پور، 13 اردیبهشت 93
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹
اواخرآذرماه سال۸۹ بود که مرحله اول هدفمندی یارانه ها با فرمان رییس جمهور وقت، اجرایی شد.

طبق قانون قرار بود طی مدت پنج سال قیمت حامل های انرژی در کشور به ۹۰ درصد فوب خلیج فارس برسد (امسال سال چهارم قانون هدفمند کردن یارانه ها است)اما عوامل مختلفی مانند کاهش ارزش پول ملی به یک سوم ارزش زمان اجرای مرحله اول و همچنین تورم افسار گسیخته ای که از نیمه سال ۹۰شروع به خودنمایی کرد، سبب شد که در شرایط فعلی ،دوباره شاهد اختلاف شدیدقیمت حامل های انرژی با قیمت های جهانی باشیم.

از سوی دیگر توزیع همگانی یارانه ها به تمامی اقشار(ثروتمندان و نیازمندان) به صورت یکسان و ایرانیانی که خارج از کشور زندگی می کردند(بیش از ۶۰۰هزارنفر از ایرانیان خارج از کشور در مرحله اول هدفمندی یارانه نقدی می گرفتند) وبه تبع آن کسری ۱۴هزارمیلیارد تومانی سالانه ای که بر دولت فشار می آورد فاصله قابل توجهی با فلسفه وجودی یارانه ها که کمک به اقشار ضعیف وحمایت از معیشت آن ها داشت، ایجاد کرد بنابراین می توان گفت هم اکنون دولت روحانی میراث دار حجم انبوهی ازمشکلاتی است که درنتیجه عملکرد نامناسب دولت گذشته در اجرای این قانون پدیدار گشته است اما از طرف دیگر ضرورت های غیرقابل کتمان پیش روی اقتصاد ایران اجرای کامل هدفمند کردن یارانه ها را گریز ناپذیر ساخته بود.

از مهم ترین سوالاتی که دولت یازدهم در اوایل روی کار آمدن خود وبرای اجرای کامل قانون هدفمندی با آن روبروشده بود، نحوه افزایش قیمت حامل های انرژی و همچنین چگونگی شناسایی افرادی از جامعه بود که نیازمند واقعی یارانه نقدی باشند. فقدان بانک های اطلاعاتی جامع و به روز نبودن آمارهای موجود از یک سو و تجربه ناموفق خوشه بندی خانوارها در دولت قبل، دولت فعلی را برآن داشت تا به روش انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه روبیاورد.ازاین رو دولت فرصتی ده روزه را برای ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه در نظر گرفت.

پس از اتمام فرآیند پر از حاشیه ثبت نام یارانه ها که با کوله باری از وعده ها،توصیه ها،تشویق ها و بعضا تهدیدهایی همراه شده بود، میزان افرادی که ازیارانه ها انصراف دادند،به هیچ عنوان مطابق میل دولت نبود.

از جمعیت۷۷میلیون نفری ایران فقط ۲میلیون و۴۰۰هزارنفر،یعنی حدود۴درصد از مردم به تعبیر آقای روحانی دست رد به سینه یارانه نقدی زدند.

با این وجود،می توان گفت منابعی که از محل انصراف از یارانه نقدی برای دولت ایجاد خواهد شد چیزی حدود ۱۲۰۰میلیارد تومان است.

پر واضح است با این مبلغ،دردی از دردهای کهنه اقتصاد کشور دوا نخواهد شد. از طرف دیگر، همانطور که دولت بارها وعده آن را داده بود،شیب افزایش قیمت حامل های انرژی را به نحو ملایمی (نسبت به افزایش ۵۵۰درصدی در مرحله اول)تغییرداد که با این وضعیت، بازهم به هدف نزدیک شدن قیمت سوخت به قیمت های جهانی که در اول نوشته بدان اشاره شد دست پیدا نمی کنیم.

باید یادآورشدگرچه سیاستی که دولت برای افزایش ملایم قیمت سوخت درنظر گرفته، نوعی انتظارات تورمی مستمر را به اقتصاد تحمیل می کند و باعث بلاتکلیفی وایجاد ابهام در فضای سرمایه گذاری و کسب وکار کشور خواهد شد امابا توجه به وضعیت اقتصادی کشور به نظر می رسد راهی جز اجرای این روش باقی نمی گذاشت.

به هرحال، اجرایی شدن اصلاح قیمت انرژی باشیبی کم واز طرفی میزان کم انصرافی ها دو گزاره ای است که به ما نشان می دهد ،برای دستیابی به اهداف قانون هدفمندی، دولت چاره ای جز شناسایی وبه تبع آن جداسازی افراد پردرآمد ونیازمندان ندارد،تا با قطع یارانه پردرآمدها، منابع مالی ایجادشده را صرف بخش های تولید، حمل و نقل عمومی، بهداشت و درمان و کمک به اقشار کم درآمد کند و البته این موضوع نیاز به تدبیر و شجاعت دولت دارد چرا که برای حذف پردرآمدها باید به اطلاعات بیشتری از عملکرد اقتصادی افراد دست پیدا کرد.

مردم عادی هیچ گاه نگران این نیستند که دولت عملکرد اقتصادی آن ها اعم از حساب های بانکی شان یا دیگر موارد را مورد بررسی قرار دهد اما مسلما عده ای از پردرآمدها که اتفاقا اندک هستند ولی توان به پا کردن هیاهوی زیاد را دارند، راضی نخواهند بود که فعالیت های اقتصادی شان از ابهام دربیاید. آیا دولت تدبیر، شجاعت این کار مهم را خواهد داشت؟
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۲۵:۲۱
ذولت کار اشتباهی کرد که مرحله دوم هدفمندی را کلید زد. اما حالا در یک دو راهی گیر کرده است. اگر یارانه 10 میلیون نفر را قطع کند، با توجه به اینکه این افراد از اقشار مرفه جامعه هستند که اکثریت آنها در انتخابات به روحانی رای داده اند، حمایت آنها را ادامه کار دولت و نیز انتخابات آتی ریاست جمهوری از دست خواهد داد. اگر هم که یارانه آنها را قطع نکند، با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو خواهد شد. (2120754) (alef-13)
 
علی شیرازی
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۲۱:۵۱
چه دلیلی داره که ما به 90% فوب خلیج فارس برسیم؟
کدوم فاکتور ما حتی در حد 20% کشورهای حاشیه خلیجه که باید قیمت انرژِی رو به 90% اونا برسونیم؟
خداییش:
رفاه اجتماعی در حد 20% کشورهای خلیج هست؟
امنیت سرمایه گذاری 3% فوب خلیج هست؟
امنیت شغلی و اجتماعی در حد 20% کشورهای خلیج هست؟
رشد اقتصادی به اندازه 2% کشورهای حاشیه خلیج هست؟
سطح درآمد یه کارگر یا یه مهندس در حد 30% حاشیه خلیج هست؟
صنایع زیر ساختی رو به اندازه 10% اونا افزایش دادید؟
خوب شما تو این سال ها کدوم فاکتور ما رو به اونا نزدیک کردید که حالا قیمت انرژی رو میخواهید به اونا برسونید که عقب نیفتید؟ (2120967) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۳۴:۳۸
بر اساس سیاست های کلان مصوب شده در مجمع تشخیص مصلحت، ایران باید تا سال 2400 از همه نظر در منطقه اول شود.

البته اینجور که دارد پیش می رود این رتبه از آخر کسب خواهد شد!

کما اینکه دربسیاری از شاخص ها رتبه های ما جهانی است مانند تورم ، فلاکت ، محیط زیست و..... (2121022) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۰۰:۱۵
1404 صحیح است (2121128) (alef-10)
 
علی شیرازی
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۰۲:۳۷
منظور دوستمون 1400 هست اما بنظرم تا 2400 هم ما تو منطقه اول نمیشیم،فقط در صورتی که اونا 1000 سال در جا بزنن ممکنه به اونا برسیم.. (2121135) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۵۳:۵۸
چرا اینقدر بدبینید؟ تا ۱۰۰۰ سال دیگه (طبق اون عددی که شما نوشتی) میرسیم به این رتبه انشاالله... (2121291) (alef-10)
 
دقيقي
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۱۷:۳۲
آنچه مصوب بود و ابلاغ شد سال 1404 است نه 2400. اگر منظورتان 2400 شمسي است که بيش از هزار سال وقت داريم و اگر منظورتان 2400 ميلادي است که حدود 400 سال وقت داريم و إن شاءالله مي رسيم. (2121520) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۳۳:۱۷
سال 1400 (2121559) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۷:۴۷:۳۹
خيلي باحالي 2400 ميدوني 2400 كي مرده كي زنده بازم كي زنده همه مرديم. (2121969) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۸:۱۸:۱۱
سال 2400 کی میشه؟؟؟ (2122038) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۱۰:۳۲:۵۹
میشه دقیقا سال .....................2400 (2123137) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۰۴:۲۳
دولت قبل ، مبتکر و مجری " سلاخی!!!!اقتصادی " ، با بوق و کرنا از "دهک" شروع کرد ولی نوبت را به " خوشه " داد و....... و آخرش هم ، هیچی !!! و بعدش هم ، به همه !!!! یارانه داد ؛
این دولت هم که ترفند ها ، برنامه ها ،جمله پردازی ها وسخنان "مسحور" کننده اش از میزان " سحر " و افسون لازم برخوردار نبود ، علیرغم افشای آمار 10 میلیون "ثروتمند" ، تهدید به جریمۀ 3 برابری و..... ، طرفی نبست و بلافاصله پس از سپری شدن مهلت الحاقی و ارفاقی 48 ساعته ، از زبان معاون محترم اول ، اعلام کرد که نه تنها به همۀ ثبت نام کنندگان (از جمله 10 میلیون ثروتمند ها ، خیل 40 درصدی!!!! دارای درآمد زیر 600 هزاری و....) یارانه خواهد داد ، بلکه مطلقا به حساب "دروغگویان" نخواهد رسید ؛ یعنی این پادشاهان ، این دزدان نگرفته !!!!!؛ (2121145) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۰۶:۵۷
آقای شیرازی خدا بدادمان برسد که اینها بخواهند به فوب خلیج فارس برسونن همه چیز را

این آمار سود سپرده در بانک اسلامی دبی هست

Profit rates announced by the bank:

Investment Deposits (AED)
1month: 0.60%

9months: 1.05%

1year: 1.10%

لینک http://www.dib.ae/johara-ladies/accounts/johara-investment-deposit-account/profit-rate

این سودهای مهر تا دیماه سال گذشته هست. هرفصل سودسپرده تغییر میکنه. طوریکه در فصل اول 2013 سود یکساله 1/5 درصد بوده. (2121156) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۵۹:۴۵
احسنت (2121313) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۴۸:۲۴
بعد از چند سال همه از خواب بیدار شدند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!11 (2121434) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۹:۲۷:۳۴
همه نه بعضیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2123056) (alef-10)
 
آشنا
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۵۳:۴۹
- آقای شیرازی عزیز در مورد استفاده از نام خلیج فارس همیشه جدی باشیم . موفق باشی (2121448) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۵۹:۴۵
با نظرت موافقم ولى خليج به تنهائى معنى نداره.......

خليج فارس ........... (2121465) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۰۴:۰۳
- قبل از اجرای برنامه هدفمندی به صورت پرداخت نقدی نظرم این بود که این کار یعنی گداپروری . اما حالا می بینم با این کار یک مطلب دیگر هم اتفاق افتاد و آن این بود : گدا سازی . آن ضرب المثل یادتان هست که اگر می خواهی به یکی کمک کنی ماهی به او نده ( میشود گدای همیشگی ) بلکه به او ماهیگیری یاد بده . بجای اینکه این پول صرف ایجاد شغل و ( البته فقط و فقط کمک به افراد واقعا نیازمندی که قادر به کار کردن هم نیستند بشود ) صرف گداسازی شد در سطح 77 میلیون نفر ( خودم هم هستم داغ نکن ) . (2121478) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۵:۳۸:۴۲
مگه مطلب را نخواندید؟
قانون گفته است.
قانون.
فکر کردید مملکت بی قانون است؟
طبق قانون قرار بود طی مدت پنج سال قیمت حامل های انرژی در کشور به ۹۰ درصد فوب خلیج فارس برسد. (2121699) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۵:۵۳:۰۴
منظورت از «خليجه و خليج» در جمله دوم به بعد همان «خليج فارس» هست ديگه! نكنه به خاطر 45 هزار تومان خليج فارس را هم حاضري به عربها بفروشي! (2121734) (alef-10)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۲۲:۳۸:۵۰
شما کل رو ول کردی جزء رو گرفتی؟الان مشکل این مقاله خلیجه فارس و عربیه؟
شیرازی اول کامنت صریح گفته خلیج فارس.شما از همونا هستی که دنبال پیرهن عثمانی (2122537) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۹:۳۵:۲۴
بسه بابا خلیج یک اصطلاح متداول بین جنوبیها هم هست نشستید پشت اینترنت شدید یک عده احساسی جماعت فیسبوک نشین (2123067) (alef-10)
 
رضا زندیگان
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۶:۰۷:۰۵
هموطن عزیزم آقای علی شیرازی سپاسگزارم از اینکه:
واقعیت موجود را که حرف دل اکثریت مردم است با کلامی رسا و شیوا بیان کردید...با اجازه ی شما و در تکمیل نوشته ی شما تنها یک نکته ی ساده و بارز دیگر را هم بنده اضافه کنم.
بعداز مد نظر قرار دادن نکات اقتصادی فوق واقعا"باید با چه منطق و استدلالی جوانان امروز را به ازدواج و متعاقب آن کل مردم را به زاد و ولد و افزایش میزان جمعیت کشور تشویق نمود؟
امیدوارم سایت وزین الف که هدف انعکاس نظرات واقعی مردم را دارد از انتشار نظر بنده خودداری نفرماید. (2121761) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۶:۰۹:۲۷
تنها دلیلش اینه که نصف گازوییل ایران به همین کشور ها قاچاق میشه . قاچاقچیان گازوییل را لیتری 250 در ایران میخرند و لیتری 3000 تومان آنور آب میفروشند . (2121764) (alef-13)
 
فرید
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۶:۳۵:۰۶
خیلی خوب بود آقای شیرازی . اگه دولت تدبیر به مسئولیت خود عمل کند باید متناسب باافزایش حامل های انرژی به مبلغ یارانه ها اضافه کنه .سپاس از زحمات همکاران سایت الف در انعکاس خوب نظرات خوانندگان (2121832) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۷:۴۴:۲۵
خليج فارس ايران (2121966) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۷:۴۶:۱۱
علتش این که ما بودجه حداقل 7 تا 8 کشور دیگر را داریم متحمل می شی. (2121968) (alef-13)
 
خلیج همیشه فارس
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۷:۵۷:۰۷
دوست گرامی جناب آقای علی شیرازی
درمورد صحبت هاتون با شما کاملا موافق هستم اما استدعا دارم که همچون جمله اول نظراتتون در بقیه متن هم از واژه کامل خلیج فارس استفاده نمایید.
با تشکر (2121987) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۲۰:۲۵:۴۳
احسنتخوب گفتی .کوگوش شنوا!!!!!!!!!!!!!! (2122276) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۲۰:۴۲:۴۷
با پاکستان و امثالهم باید ایران و قیمت بنزین را در ان مقایسه کرد چه ایران دیگر به سطح انها رسیده است نه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس که با جمعیت کم و وسعت کم در امدهای نفتی بالایی دارند. (2122314) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۹:۰۴:۳۱
اگر خیلی آدمهای درستی در مجلس هستند،

هدفگذاری را روی تورم انجام دهند

مثل:

تورم در ایران را به 90% کشورهای همسایه کاهش می دهیم.

والسلام (2123031) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۲۴:۴۰
یک سوال از نویسنده دارم
اگر فرزندشان هوس خوردن چلو کباب کند، آیا به او خواهند گفت: ببین کودکان سودانی نان خشک هم ندارند، پس تو باید به نان و پنیر اکتفا کنی؟

مسلما نه. پس چرا هنوز که هنوز است همه چیز را با اعمال مدیران پر از خطا با ویژه خواری و ... دولت قبل می سنجید؟ چرا شیب 75درصدی بنظرتان کم است چون دولت قبل خیلی بیشتر از اینرا اعمال کرد؟
چرا نرخ ها را با فوب خلیج فارس می سنجید در حالیکه آنها نه خط فقر دارند نه خط فلاکت؟
چرا برای راستی آزمایی معاون وزیر اقتصاد و نیز رئیس هدفمندی دست به تهدید سرکشی از حسابها زدند اما حالا اعلام می شود آنکار غیرقانونی است؟
این معنی جهاد اقتصادی است؟
جهاد اقتصادی یعنی به یکباره بر خلاف رویه غلط مدیران قبلی عمل کردن.
اما متاسفانه هنوز بسیاری از مدیران اقتصادی ما همان مدیران دولت قبل هستند که رفتار و عملکردشان را رد می کنیم.
متاسفانه گفتار با عملکرد همخوانی ندارد.
تا وقتی از مدیران ارشد دولت قبل در دولت جدید استفاده کنید، چوبش را هم میخوریم. (2120982) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۰۱:۱۰
دولت قبلی تمام ئرآمد حاصل از افزایش قیمت سوخت را به مردم داد نه بودجه دولت (2121131) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۵۹:۴۹
برای حل معضل یارانه باید مناظره های علمی در صدا وسیما درباره اینکه نفت دولتی است انفال است یا ثروت عمومی انجام گیرد تا مردم به شناخت درست از اینکه بالاخره نفت مال کیست برسند تا معضل یارانه وافزایش قیمت حل شود نمی توان قانون اساسی نوشت نفت متعلق به دولت نیست - اصل 45 نمی توان در رساله های شرعی حتی برای نفت خمس قایل شد یعنی مالکیت افراد را تایید کرد - نفت انفال نباشد - ولی باستناد یک قانون مجلس مردم را از یارانه - پول نفت - محر وم کرد این مجلس است که طبق قانون اساسی باید مطابق شریعت قانون بنویسد نه شریعت طبق مجلس شود ما جمهوری اسلامی می خواستیم نه اسلام جمهوری (2121125) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۹:۳۷:۵۵
من متوجه مطلب شما نشدم اخرش نفت انفال است مالکیت است تناقض در قانون اساسی با شرع داریم میشود در یادداشت خوانندگان مطلبتان را واضحتر بنویسید ممنون (2123070) (alef-10)
 
ارمیا
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۵۸:۰۴
تمام کسانی که پاساژ یا مغازه های بزرگ به نامشونه...
تمام کسانی که برج به نامشونه ...
تمام زرگرها...
تمام کارخونه دارها...
اعضای هیئت علمی (فقط خودشون و نه خانواده شون)
تمام کسانی که ماشین بالای ۲۰۰ میلیون دارن...
و...
اینا چند میلیون نفر میشن؟...
اینا ۴۵۰۰۰ تومن چه تاثیری توی زندگیشون داره؟... (2121306) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۹:۴۱:۱۳
حداقل اونها مثل شما کارمندهای پرتعداد دولت که به اذعان خود دولت هم تعدادتون زیاده هم راندمان کاریتون از جیب مردم حقوق نمیگیرند و دستشون تو جیب خودشونه، از اینترنت دولتی هم نمی ایند ساعات کاری سایتها را بخونند و نظر بدهند تازه بقیه کارهایتان که بابک زنجانی و شهرام جزایری می سازید هم بماند

ما خلاف هم بکنیم ایکی ثانیه تعزیرات میاد میگیره شما هم مختاری نخری از گرانفروش دموکراسی یعنی بازار ازاد

سایت الف در برابر این همه توهین قشر کارمند دولتی به ما بخش ازاد نظر ما را هم بگذار (2123072) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۰۸:۱۰
دولت باید افراد غیر نیازمند که حداقل 20 درصد مردم هستند را حذف کند.
اگر این کار را انجام ندهد هم قانون شکنی کرده است و هم کسانی که به دروغ خود را نیازمند معرفی کرده اند را به دروغگویی بیشتر تشویق کرده است. این عملاً مجازات راستگویی است. (2121331) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۰۸:۴۶
اکثریت رای دهندگان به روحانی، اقشار ضعیف جامعه بخصوص در استانهای محروم، شهرستانهای کوچک و روستاها بودند.
اقشار پردرآمد اکثرا در انتخابات شرکت نکردند.

لااقل قبل از اظهارنظر، درباره صحت مدعای خود تحقیق کنید. (2121495) (alef-13)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۳۷:۴۴
تنها راه برگشت دولت به قیمت دلار1000 تومان و کسر کردن حقوق های بالا و بهینه کردن سیستم مالیاتی بود. تنها با این روش میتوانست تمام یارانه ها را حذف کندو هیچ افزایشی هم به حقوق نمیداد. تنها میبایست حمایت از صادرات میکرد.اما به دلیل داشتن ثروت های نجومی در مسئولین و داشتن سهام ، این حضرات مانع میشوند. (2121574) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۴۸:۳۶
این جمله که افراد مرفه به روحانی رای دادند از اساس دروغ هست ممکنه کارآفرین ها به روحانی رای داده باشند ولی کاسبین تحریم که در این چند سال سودهای میلیاردی از دور زدن تحریم(دور زدن مردم) بدست آوردند چشم دیدن روحانی را ندارند. همچنین بعضی از نهادها و افراد که بدون مناقصه برنده پروژه ها می شدند. (2121600) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۶:۰۶:۴۰
هدفمندی یارانه قانون مصوب مجلس میباشد که دولت مجبور به اجرای آن میباشد . (2121759) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۶:۳۳:۵۷
خدا خیر نده اونی که این یارانه و طرح هدفمندی رو اختراع کرد . از همون روز گرونی چندبرابر شد . (2121828) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۸:۱۴:۰۱
به نظر من کل مردم ثبت نام کردند این دومیلیون وخورده ای هم همانهایی هستند که در ثبت نام اشتباها از لیست خانوارها جا افتادند اگر زمانی برای تصحیح اشتباهات داده بشه که فکر نمیکنم بشه!!!!!!!!!!!!
با سر بلندی همه مردم ثبت نام میکنند......!!!!! (2122022) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۸:۲۴:۲۸
اگر قرار بر اين بود كه بدون صرف اينهمه وقت و هزينه از ابتدا به همه مانند كوپنهاي قبلي يارانه ميدادند و والسلام، چهار درصد كمتر از اين حرفهاست چرا كه حداقل دو درصد از اين چهار درصد از ابتدا يارانه نميگرفتند پس حداكثر دو درصد به نداي دولت لبيك گفتند كه حالا اغلبشان هم پشيمانند، ترسيدن از پولدارها هم از اون حرفهاست! (2122051) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۸:۴۲:۰۶
یعنی دولت واسه پرداخت ماهی 15 دلار! به هر نفر این همه سر مردم منت میگذاره؟

مردم اینقدر منفعل نباشید دولتها از جیب خودتان همه پولتان را برداشته اند که فضای کسب و کار و معیشت متعادل برای همه ایجاد کنند نتوانسته اند درست مدیریت کنند حالا جواب آن همه پول را نمیدهند و نمیدهند سرتان را با پرداخت ماهی 15 دلار گرم کرده اند و جواب نمیدهد

الان هم دولت جدید به جای راه حل تازه برای پرداخت ماهی 15 دلار هفت جد مردم را جلوی چشمشان اورده با کلی منت گذاشتن (2122085) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۹:۲۸:۵۲
اصل 45 قانون اساسی
انفال وثروت عمومی شامل نفت وگاز
رساله مراجع
نفت خمس دارد
یعنی انفال نیست
علامه حلی
نعادن انفال نیست
لذا نفت در ایران از نوع ثروت عمومی است وطبق قانون اساسی باید درآمدش جدا از خزانه باشد - اصل 45
لذا مجلس باید خود را با قانون اساسی وخواست 97درصدی مردم در دریافت پول نفت - با نام جعلی یارانه - تطبیق ندهد نه پناه بر خدا قانون اساسی ومردم با مجلس ودولت (2122173) (alef-10)
 
زهرا
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۲۰:۴۱:۵۱
واقعا اگه قشر مرفهی هست که به روحانی رای داده و به خاطر 45 هزار تومن حمایتش رو از دولت برمیداره، بدا به حال ما با این مردممون!! (2122311) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۸:۲۳:۵۴
اتفاقا افرادی که از قبل تحریم و یارانه ها به پول های کلان رسیده اند در این دولت همه محکوم هستند و مورد پیگیری!! پس قاعدتا باید دنبال کسی می بودند که همگام با دولت سابق راه جیب اونها رو پیش بگیره و افزایش تحریم ها و رانتها که خوب گزینه مورد نظر مشخص بود!!!
اما اینکه دولت این کار رو نمیکنه به این دلیل هست که می دونه مجلسی هایی که تا دیروز می گفتند واویلا دولت می خواد به حساب مردم سرکشی کنه امروز دارن می گن واویلا دولت حساب مردم رو بررسی نمی کنه چرا؟ نمی گذارن که با آرامش دولت این کار رو انجام بده.
دوستانی که برای یارانه ثبت نام کردن بدونن که در تیکی که برای پذیرفتن زدن یکیش دادن مجوز به دولت برای بررسی حساب هاشون بوده!! (2123003) (alef-10)
 
ندیده نشنیده
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۹:۳۵:۲۱
توی ایران قانون برای ضعفا هست
این همه سازمان بازرسی و دادستان و ..... میگیند که بدهکاران کلان بانکی این چند صد نفر هستند چرا بانکها طلبهایشان را نمیگیرند
جالبه بعدش
میروند سراغ اون بدهکار 3000 میلیاردی- امیر منصور آریا - که تازه اون هم توی دادگاه گفت که من کل بدهی را با سودش دادم .
بعد برایش حکم اعدام صادر میشود
پس چرا بدنبال این بدهکاران نمیروند و حکم اعدام نمیدهند ؟؟!!!
فقط اگر کسی 4-5 میلیون تومن وام میخواهد با هزاران درب بسته مواجه شده و یک و فقط یک قسط ندهد تند و فی الفور از ضامنش کم میشود
راستی اون بدهکاران عظیم الجثه
ضامن ندارند که از ضامن مربوطه کم شود !!؟ (2123066) (alef-10)
 
وحید محبی
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۲۵:۵۴
سایت الف و مردم لطفا کمی افقهای بالاتر را ببینید، دست بردارید از این یادداشتها
والله مشکل اصلی پردرامدها نیستند چرا همه اش مردم را مقصر و قربانی می بینید
والله خود دولت با آن بودجه جاری سنگینش معضل اصلی است، چرا خود دولت هزینه ها و درامدش را شفاف سازی نمیکند از حقوق و مزایای مدیرانش تا ریخت و پاشها و سازمانهای عریض و طویلش که پولش را راحت از جیب مردم یعنی نفت و مالیات بر میدارد
بزرگترین مشکل دولت بزرگ و پرخرج و غیر شفاف است تا این مشکل هست هیچ اصلاح اقتصادی با موفقیت انجام نمیشود
تا وقتی دولت شفاف نشود نباید از مردم انتظار شفافیت داشته باشیم
نگاه کنید به بودجه جاری ثابت دولت و این که چرا در هیچ زمانی و هیچ وقتی دولتهای ما با مشکل بحران اقتصادی مواجه نشدند ( یعنی حقوق مزایا و خرجهایشان با تاخیر مواجه نشد) ولی مردم مواجه شدند
چون چاه نفت را دادیم دست دولت خوب معلومه این دولت هیچوقت درست نمیشه بلکه با پول نفت بیشتر به مردم زور میگه (2120756) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۰۲:۲۲
کجای کاری تازه آقای مصباحی مقدم میگه هوا هم مال دولت است وباید حق تنفس بدهیم (2121133) (alef-10)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۲۳:۵۹
با سلام اگر بنا باشد در حساب مردم سركشي كنند و اين نقض حريم خصوثي نيست پس مردم حق دارند در حساب وزرا و مسولين سركشي كنند اينهم در قانون هست پس بايد اين سركشي دو سويه باشد دولت از مردم و مردم از دولت و مديران (2121377) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۸:۲۹:۱۱
قربونت برم شما روزی که داشتی یارانه رو ثبت نام می کردی اجازه بررسی حسابهای بانکی رو به دولت دادی. وقتی نخونده کاری رو انجام می دی همینه دیگه
!!!
تازه این قضیه سرکشی رو هم مجلسیان همگام با آرمان های فقیرپرور شما تصویب کردن و ربطی به دولت نداره (2123014) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۳۴:۳۴
آقایان چه کسی درباره هزینه این همه مراسم سالگرد و مراسم متعدد بین المللی که در حوزه فرهنگی برگزار می شود به مردم گزارش می دهد؟ سالانه چند هزار میلیارد تومان از جیب مردم صرف اینکونه مراسم می شود که در شریط خوشبینی شاید فقط 20 درصد مردم موافق آن باشند. مردم به کی بگویند که دوست ندارند پلی که باید برای بهداشت و درمان و آموزش و رفاه هزینه گردد صرف این همه مراسم و سالگرد غیر ضروری و کم اثر بلکه بی اثر گردد. (2121408) (alef-10)
 
مخ د(یوخ)
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۵۱:۰۱
صحیح است صحیح است باید دولت مخارج خود را کم کند وقتی که سود یک معدن سنگ در شهر کوچکی مثل زرند میشود ماهیانه به مردم ان شهرستان ماهی 120000 تومان داد پس با این همه ذخایر عظیم چرا دولت دست گدایی به مردم دراز میکند اگر دولت توانایی ندارد کافیست فقط خودرو را به مردم واگذار کند ببینید جه رفاهی برای مردم پیش می اید انموقع بگویید به دولت کمک کنیدمگر دولت چه خدمتی به ملت میدهد ماشین چند برابر همسایگان خانه و ملک وغذا و ...چندین برابر //// (2121439) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۶:۱۶:۱۵
احمدی نژاد با سه برابر کردن تعداد کارمندان دولت عملا هزینه دولت را سه برابر کرده که عوارض آن کم کم در حال ظاهر شدن است . (2121787) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۹:۰۰:۴۲
2 كلمه حرف حساب! دولت بزرگ، پرخرج و ناكارآمد است مردم بايد هزينه اش را بدهند؟ (2122113) (alef-10)
 
1982
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۲۷:۴۱
چه اشکالی داره پردرامدها حذف بشن با اندازه کافی افزاد پولدار مالیات نمیدن کارمندان وکارگران بیشتر از بازرگانها و تجار میپردازن به دولت تازه این افراد زودتر در صف ثبت نام یارانه ایستاده بودن (2120759) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۵۲:۳۷
من کاری به این ندارم که کی باید حذف بشه یا حذف نشه ولی این بحثی که شما مطرح می کنید خیلی نادرست هست.
توجه دارین که کارمندان دولت جز هزینه برای دولت چیزی ندارن و یکی از معضلات اقتصاد کشور تعداد زیاد کارمندان هست که اتفاقا کمترین کار مفید را هم در کشور انجام می دهند. اگر واقعا دولت بخواهد در جهت اقتصاد مقاومتی گام بر دارد اولین کاری که باید بکند کوچک کردن دولت که به معنای تعدیل نیرو هست.
کارگران هم کمترین مالیات را در کشور می دهند و در فرآیند درآمد های مالیاتی کشور کمترین نقش را دارند (به دلیل درآمد پایین).
ثروتمندان هم با این که درصد مالیاتی بالاتری رو پرداخت می‌کنند ولی به خاطر اینکه تعدادشان اندک هست این ها هم نقش تاثیر گذاری در درآمد های مالیاتی دولت ندارند.
گروهی که دارند بالاترین مالیات رو به دولت پرداخت می کنند قشر متوسط هستند. در واقع در تمام کشور های دانیا بیشترین مالیات رو قشر متوسط پرداخت می کنند که در ایران این قشر اکثرا کسانی هستند که شغل آزاد دارند.
فرار مالیاتی وجود دارد که دولت باید با آن برخورد کند ولی با این وجود این افراد بالاترین خدمت را دارند به این دولت و کشور می‌کنند.
در تمام دنیا اولویت های قانون گزاری کشور برای قشر متوسط هست و بیشترین اهمیت به این قشر داده می‌شود.
کمک به نیازمندان هم در جهت کاهش بزهکاری های اجتماعی انجام می‌شود تا این قشر متوسط بتوانند با آرامش بیشتری برای کشور ایجاد درآمد کنند.
در ضمن همه مردم ایران فقیر نیستند. این مشکل از فرهنگی هست که در ایران جا افتاده که همگی خود را نیازمند می دانیم. حتی کسانی که از نظر مالی مشکلی ندارند. همیشه منتظر این هستیم که کسی پیدا شود تا ما را نجات دهد و تلاش در جهت موفقیت را تعطیل کرده ایم و چشم به پول هایی بسته ایم که هیچ تلاشی در جهت به دست آوردن آن ها نکرده ایم.
و البته همه ی ثروتمندان را هم دزد و پلید می دانیم در حالی که همگی می خواهیم جزو این گروه باشیم.
من نام این مسئله رو پارادوکس ایرانی می ذارم! (2121096) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۰۲:۵۵
راست میگند معافیت مالیات خیرین را حذف کنند (2121137) (alef-10)
 
زهره
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۱۱:۰۲
نیازی به حذف پر درامدها نیست اگه با یه سیستم نظارتی کارآمد از ثروتمندها مالیات گرفته بشه طوری که نتونن از زیر مالیات در برن ، بعضی از ثروتمندها باید ماهانه ده یا صدها برابر یارانه شون رو مالیات بدن و به اقتصاد کشور کمکی میشه ده برابر حذف یارانه ی اونها (2121169) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۲۴:۵۹
ساده ای ها دولت دستش را کرده در جیب شما بعد حواس شما را پرت کرده به پولدارها
عزیزم اگر پولدار ناسالم هست ناشی از روابط ناسالم دولتی و عدم نظارت دولت یا عدم اجازه و حمایت از رسانه های ازاده برای نظارت است
اگر وضع مالی شما خراب است و نیاز به یارانه داری ناشی از عملکرد اقتصادی دولتهاست
کل دلار و نفت و بانکها و همه اطلاعات دست دولت است بعد شما حواست به چندتا پولداره؟ (2121210) (alef-10)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۲۶:۰۵
با سلام اين مقدار كم يارانه جيه است؟ كه اينهمه هروز داستان برايش مي سازند هي به مردم مي گوبند ان يكي ماشين دارد ان ديگري ويلا دارد اين يكي كارمند است حقوق بگير فلاني سوپر ماركت دارد بغلي چلوكباب خورد خود ديدم طلا خريد بابا من كه خسته شدم اين يارانه پول خريد يك بسته شير يك پفك ميشه شيب كم را بچسبيد جالا هي مقاله مصا حبه ندارد يك كلام جان كلام يارانه پول نفت است به همه جه دارا و جه ندار به افتخار ايراني بود ند بايد بدهند و هر سال با تورم ان سال بايد بالا ببرند و منتي هم نداشته باشند پول چاه نفت كه فواران ميكند است ان مرد گفت سهمه همه است بگيرند حالش را با خانواده محترم ببرند (2121218) (alef-10)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۵۰:۵۱
اين هم مدير دولتي استاندار و فرماندار با كلي مدير كل و معاونانشان و اين همه شهردار با كلي معاونانشان اين هم قاضي با حقوقهاي بالا اين همه روساي دادگستريها نهادهاي انقلابي و سازمانهاي دولتي اين همه تاجر و كاسب كل و اين همه طلافروش و فرش فروش و .... فقط 2400000 نفر انصراف دادند؟! به نظر من كه به خدا بايد اينها رو جريمه هم كرد. (2121438) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۸:۲۶:۳۸
آدم عاقل که یارانه خود و نزدیکانش رو کم نمی کنه!!! (2122055) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۲۸:۳۱
بحث پردرآمدها وکم درآمدها واینکه پردرآمدها باید از گرفتن یارانه نقدی حذف بشوند یانه به کنار(که حتماباید حذف بشوند).ولی خدایی این قضیه سقف گذاشتن یکباره برای سپرده های بانکی وحذف سوددادن به سپرده های بیشتر از یکسال خیلی طرح مسخره وخطرناکیست.هیچ دلیلی برای اینکار نیست.پس مردم پولهاشون وسرمایه هاشون رو چکار کنند؟برن سکه بخرن؟برن دلار بخرن؟برن چکار کنند؟تورو خدا نگید برای رونق تولید بود که اتفاقا بهترین کار برای رونق تولید جذب سپرده های خرد مردم توسط بانکها وجهت دهی آن به سمت تولید است.رسانه ها درایران خیلی بیحال وحس هستند.یک رسانه درکشور نرفت از بانک مرکزی دلیل این کار عجیب وغریبشو بپرسه.دلار که که به سلامتی 3300تومان فعلا جاخوش کرده. (2120760) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۳۶:۱۳
به احمد
بنابر اعلام رسمی وزیر اقتصاد کاهش سود سپرده برای این بوده که مردم پولهاشونو به بورس ببرند
درحالیکه باید اول بورس را سالمسازی کنند از اینهمه رانت و حباب و عدم شفافیت و باند مدیریتی احمدی نژادی 9 ساله و ...
یه ضرب المثل میگه اول چاه رو بکن بعدش منار را .
اینها قبل از ساختن زیرساخت لازم سود رو کم کردن که اینجوری پولها میره سمت دلالی ارز و مسکن و ... (2121031) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۳۷:۱۷
آفرین احمد جان. حرف بسیاری از مردم را زدی. خدا خیرت بده (2121415) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۳۱:۲۰
از سایت الف و نویسندگانش انتظار نمیرود که کماکان این گونه مطالب را بنویسند و همیشه توپ را در زمین مردم بیندازند
آیا دولتهای ما مگر خودشان کم هزینه، شفاف، مستقل از بودجه نفت و جیب مردم هستند که همه اش به مردم زور بگوییم
آیا مردم باید پول خودروی بی کیفیت و گران، بنزین بی کیفیت و گران، برق و اب با تلفات گران، خدمات گران دولت، حقوق و مزایای دولت بزرگ و سازمانهای عریض و طویل را بدهند؟

مشکل اصلی کشور دولت بزرگ، پر هزینه، پر تلفات و با عملکرد ضعیف و گران است و چون پول نفت قطع شده، مجبور شده هی دستش را بیشتر در جیب مردم کند هر چند پول نفت هم جیب مردم است

بنابراین از سایت الف و اقای توکلی انتظار میرود از این چرخه تکراری بازی مسئول دانستن مردم در حالی که همه ساز و کار دست دولتها بوده دست بردارند و نقدشان را متوجه دولتها کنند (2120766) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۴۰:۵۹
آقاجان ؛ حکومت برای مردم خیلی هزینه های اضافی می تراشه. دلیلی نداره اینهمه مراسم پر خرج بین المللی با جیب مردم برگزار بشه. آقا ما راضی نیستیم به کی بگیم؟ (2121420) (alef-10)
 
شهرام
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۳۴:۰۶
حتی به نظر میاد شجاعت اینم نداره سایت رو واسه ویرایش باز کنه .
چرا...؟؟
به این دلیل شاید افرادی دوباره هوای ثبت نام به سرشون بیفته... (2120775) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۳۴:۳۸
بستگی به همراهی عمومیت مجلس داره. اگر دولت حس کند نمایندگان از نارضایتی ایجاد شده برای استفاده های سیاسی بهره برداری خواهند کرد این کار را نمیکند تا نقطه ضعف به دست حریف ندهد (2120777) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۳۵:۰۹
یارانه همه باید قطع شود در غیر ان باید پول چاپ شود و تورم تشدید و ارزش ریال کمتر خواهد شد و مردم فقیر تر تا دیر نشده این کار باید انجام شود (2120780) (alef-13)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۳۷:۱۹
با سلام نويسنده محترم كه "آیا دولت شجاعت حذف پردرآمدها را دارد؟"با اين سوال با كمي شجاعت مطرح ميكرد" ايا دولت تدبير شجاعت دارد مانند شيب كم (40 در صدي )حق يارانه را براي هر ايراني كه به افتخار اينكه شنا سامه ايراني دارد و در سرزمين نفت و گاز و ماهي و معادن است بالا ببرد بله با شيب 40 درصد ناجيز به قول جناب نوبخت يارانه را براي هر ايراني بالا ببرد مگر ثروتمند وفقير و دارا و ندار ماليات نميدهد مگر 40 در صد شيب براي همه اعمال نشده پس حق ايراني بودن خود را با شيب 40 درصد كه بسيار ناجيز اسا به سلامتي اينكه همه شهروندان ايراني هستند تقديم مردم كنند تا انها هم به كيش بروند تا انها هم براي مداوا به المان بروند البته انمرد مدعي بود اينكار خواهد كرد در اين زمينه انها از انمرد پيش بگيرند و ما اين بار ميگويم اين مرد يارانه را 400 هزار تومان كرد (2120788) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۲۰:۰۹
خوبی شما؟ باز نگارشت ضعیف شده که!!! (2121363) (alef-10)
 
م ش
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۸:۴۱:۳۶
آقای به اصطلاع شهروند انقلابی اگه بگیم آن ادم که 8 سال خراب کرد برگرده شما راضی میشی بابا خراب کردن آسونه آباد کردن سخته ما مشکلمان این آدم آن آدم نیست ما باید همه و همه دست بدست هم بدیم و ایران اسلامی را آباد سازیم شنیدی می گن معمار که نهد خشت ادل را کچ تا ثریا رود دیوار کچ قطع کردن یارانه بعضیها بصلاح دولت نیست و دردی دوا نمیکنه اقتصاد بیما اساسی باید درمان بشه (2122084) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۳۹:۵۰
خدا نگذره از کسی که این نون را در دامن این ملت گذاشت یا بی سواد بودند یا عمدا این کارو کردند نمیدونم شایدم میخواستن دهن ملت رو با 45 تومن ببندن که از اون طرف میلیارد یورو به اقایانی مثل بابک و بی بک بدهند (2120799) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۴۰:۱۲
اینهایی که این راه را دارند ادامه می دهند چطور؟ اینها که خودشان دیگران را به بی سوادی متهم می کنند. (2121419) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۹:۴۷:۵۷
اینها حذف کنند که عوام فردا بگند خدا خیری به قبلی بده؟متاسفانه ایرانیها فقط نوک دماغشونو میبینن و هر مسئولی بعد یه مدت به این نتیجه میرسه که عوامفریبی کنه! (2123078) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۴۳:۰۸
حذف پردرامدها هم مشکلات را حل نمیکند سطح مشکلات بسیار بسیار بزرگتر از چیزی است که ما فکر می کنیم . (2120810) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۴۴:۰۷
انتقاد بنده از دولت این است که چرا اجازه می‌دهد ارز کشور برای تفاخر اشراف خارج بشود؟ وجدان خود را قاضی کنیم چه لزومی دارد عده‌ای ماشین‌های خارجی مدل بالا وارد بکنند و شاهد مانور تجمل در جامعه خود باشیم. (2120813) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۴۲:۴۶
اخه مرد حسابی میشه از طرفی دم از بازار ازد زد و چاره درد همه را در اون جست از طرفی گفت پولدار صاحب سرمایه حق نداره خودرو گران قیمت سوار بشه ؟؟؟؟!!!!!!!! خواهش میکنم کمی با خود فکر کنین در همین سایت یک جمله بر علیه اقتصاد ازاد بنویس ببین چگونه با دلایل مهمل مورد حمله واقع میشین همونا هم میان اعتراض میکنند مثلا بر علیه خودرو تک سرنشین (2121058) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۱۵:۴۰
مشکل کشور سطح پایین بازخواست مردم نظیر شما هست ببخشید اگر ناراحت شدید البته واقعیت تلخ است فکر میکنید مشکل کشور چند تا ماشین مدل بالاست،
سوال شما باید اینطور طرح شود ورود ماشین مدل بالا باید ازاد باشد فقط شفافیت باشد
وزیر کشور پراید سوار میشود ولی هزار میلیارد دارد مشکل یارانه ده میلیون نفر نیست سوراخ جای دیگر است این دولت هم مثل دولتهای قبلی توپ را انداخته در زمین مردم و مردم هم حواسشون نیست (2121186) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۴۷:۵۹
فرصت مطالعاتی رفتن اساتید با زن و بچه تا یکسال با هواپیما و خرج از جیب ملت. تا شاید بیشتر مقله ی آی اس آی بنویسند و تولید علم بشه. واقعا شرم آور است این ریخت و پاش های واهی با این مقالات بسیار بسیار مفیدآی اس آی.این همان تولید علمی است که می فرمایند دیگه؟ همکارم با زن بچه اش تا یکسال در سواحل استرالیا بگردند با جیب من و ملت بی خبر ایران. تولید علم . . (2121432) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۴۴:۴۹
آقای نوبخت وقتی در کنار گود بودند از افزایش یارانه‌ها تا صد هزار تومان سخن می‌گفتند و حال که به قدرت رسیده‌اند از کاهش و حذف آن سخن می‌گویند آیا هر دو سخن براساس تدبیر بوده است؟ (2120815) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۴۷:۰۲
پدر 75 ساله‌ام تنها درآمدش یارانه 45/500 تومان می‌باشد ولی برای وی سبد کالا در نظر گرفته نشد. وزیر صنعت معدن و تجارت که برای عمل جراحی گوش خارج را بر داخل ترجیح می‌دهد و متولی سبد کالا هم هست چه پاسخی برای امثال پدرم دارد؟ (2120824) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۴۳:۴۹
چشم فرزند برومندی مثل شما روشن که اجازه میده پدر با این درامد زندگی بگذرونه البته اگر درست فرموده باشین!!!!!!!!!!! (2121062) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۱۹:۰۸
من چون مطمئن نیستم از وضعیت اقتصادیم و مستاجرم و شغل درست حسابی ندارم بعد از کلی فکر به این نتیجه رسیدم که نه ازدواج کنم و نه بچه دار بشم که فردا حداقل بچم مثل شما سوال نکنه
حق با شماست البته و پدر شما قربانی دولت و مجلس است ولی دولت و مجلس دلش برای او نمیسوزد و همینطور برای زن و بچه احتمالی من
نسل ضعفا منقرض میشود با این روش (2121197) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۶:۳۴:۴۶
گوش هاتون رو باز کنید عمل گوش نبوده جراحی اعصاب صورت بوده . (2121831) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۴۷:۵۹
بعد از اتمام ثبت‌نام یارانه‌ها قرار شد درباره زوج‌های جوانی که از ثبت‌نام بازمانده‌اند با توجه به اینکه نیازمندترین افراد جامعه هستند اطلاع‌رسانی شود. ولی با گذشت 10 روز از اتمام ثبت‌نام هیچ خبری نشده است. از مسئولین امر انتظار می‌رود مشکل یارانه زوج‌‌های جوان را مرتفع کنند. (2120826) (alef-13)
 
شهاب
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۴۸:۵۱
"طبق قانون قرار بود طی مدت پنج سال قیمت حامل های انرژی در کشور به ۹۰ درصد فوب خلیج فارس برسد"
مبنا برآورد قیمت در همان سال 1389 است اگر به هر دلیل ارزش پول ملی کاهش یافته و تورم افسارگسیخته مشکلاتی بوجود اورده است ،موضوعی است خارج از تعهدات مردم.
بنظر میرسد با این اوصاف و تفاسیر طرح هدفمندی یارانه ها پایان یافته است. (2120830) (alef-13)
 
علی شیرازی
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۴۸:۵۳
دولت فقط جسارت کم کردن مزایای اقشار مظلوم که فریادشان به هیچ کس و هیچ کجا نمیرسد را دارد مثل حقوق کارگران که متن صریح قانون گفته به اندازه تورم و با اینکه به گفته خود دولت تورم در 2 ماه منتهی به سال 92 حدود 34% بود اما حقوق کارگران 25% افزایش داشت.وگرنه کی تا حالا دیده یقه یه رانت خوار یا زمین خوار یا مفسد اقتصادیو بگیرن.فقط اولش یه کم سر و صدا میکنند که افکار عمومی رو فریب بدن... (2120831) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۰:۵۰
وقتی سایت الف هم در واقع با نیت خیر یکی از حامیان سناریوی اشتباه و غلط بازیگر اصلی یعنی دولتها میشود از مردم برای شناخت حقوق حقوق خود چه انتظاری داریم؟
آیا دولتی که پول مردم (نفت و مالیات و منابع ملی) را دربست در اختیار گرفته و از این پول اول حقوق و مزایای خودش و خرجهای کلان سازمانها و ارگانهای عظیم و کم بازده خود را تامین میکند و هر چه میماند را میخواهد صرف عمران کشور کند بیگناه است و مردمی که وضعیتشان ناشی از عملکرد دولتها بوده همه اش باید جواب بدهند؟
بس است دولت اول در خرج و هزینه خود شفاف سازی کند
از نحوه هرینه بنزین ماشینهای دولتی، اسپلیت اتاق مدیران دولتی در تهران، برق و گاز ساختمانها، حقوق و راندمان بالا و بدون قطعی مدیران و کارمندانش، همایشها، کارهای اضافی، عدم صرفه جویی، دخالت در کار بخش خصوصی، ایجاد و حمایت از انحصار در خودروسازی، تعداد زیاد کارمندانش گزارش به مردم بدهد بعد بیاید به مردم زور بگوید و جیب و زندگی آنها را بررسی کند برای 40 هزارتومان ناقابل (2120840) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۰:۵۲
آقای نوبخت اعلام کرد کسانی که از دریافت یارانه انصراف داده‌اند تسهیلاتی برایشان در نظر گرفته خواهد شد. این نوع سخنان نسنجیده است. چرا که اولا کسانی که ثبت‌نام نکرده‌اند افراد نیازمندی نبوده‌اند و در ثانی قرار بود پول منصرفین برای افراد نیازمند و بهداشت هزینه شود. چه دلیلی دارد که برای افراد غیرنیازمند تسهیلات در نظر گرفته شود؟ (2120841) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۱:۱۴
عدم انصراف مردم از گرفتن یارانه یک پیام مهم به دولت داشت و آن اینکه دولتمردان بایستی ابتدا سطح رفاه مردم را بالا ببرند و سپس از آنان بخواهند که از دریافت یارانه انصراف بدهند. وقتی دولت همزمان با دعوت از ملت برای انصراف از گرفتن یارانه قیمت‌ها را تا 75 درصد افزایش می‌دهد معلوم است که مردم جواب منفی به دعوت مسئولین می‌دهند. (2120842) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۲:۴۸
خوب است دولت که مهلت انصراف از یارانه‌ها را افزایش داد مهلت ثبت‌نام افراد مستحقی که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند را نیز افزایش می‌داد تا امکان رفع مشکل این قبیل اقشار را فراهم می‌کرد. (2120848) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۶:۰۶
خیر.... (2120859) (alef-13)
 
داود
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۷:۰۳
این دولت و حامیانش تا صد سال دیگه همه بی تدبیری هایشان را به گردن دولت قبل میاندازند . برای اینکه باب گفتگو و کوتاه آمدن در برابر آمریکایی هارا توجیه کنند تحریم هارا عامل اصلی معرفی میکردند و حالا که مدعی شده اند بخشی از تحریم ها خصوصا در حوزه صنعت خودرو سازی بر داشته شده است چرا از اول امسال اینهمه خودرو گران شده است . آقای روحانی که اینهمه منتقدانش را به درک حماسه 24 خرداد دعوت میکرد حالا باید خود به علت عدم اطمینان مردم به وعده هایش در مورد عدم انصراف از یارانه ها را فکر کند و پاسخ بدهد . (2120862) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۸:۴۹:۳۸
اقای داود در عین جنابعالی هم نمیتوانی با کوبیدن این دولت بی کفایتی مفرط در دولت سابق را ماستمالی کنین کتار امدن با امریکا مشکلی از ما حل نمیکند اما مبارزه با امریکا بر مشکلمان می افزاید (2122099) (alef-13)
 
خسرو سلجوقی
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۷:۰۵
این شجاعت نیست بلکه اجرای قانون است و اتفاقا اگر اقدام نکنند شجاعت قانون شکنی را باید نهادینه شده و جشن بگیریم (2120863) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۵:۱۲:۲۰
فکر کردی اگه از کسی حذف بشه به تو میدن که خودتو چاک چاک میکنی ؟
یارانه حق تمتم ایرانی هاست و ربطی به درآمد و تحصیلات و .... ندارد (2121649) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۰۹:۵۷
عمرا اگه بتونه حذف کنه.
اینو ندید میگم (2120908) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۱۰:۰۲
در بين ٢٩٠ نفر نماينده چند نفر جرات برخورد با رفتارهاى خلاف قانون احمدى نژاد را داشتند؟ (2120910) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۶:۳۵:۳۶
تازه باهاش همکاری هم میکردن در تاراج بیت المال !!! (2121835) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۱۰:۳۲
قیمت دلار رو به اوایل هدفمندی برسونید من انصراف میدم (2120915) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۲۱:۵۴
پس اين افزايش هاي انرژي كجا مي رود (2120969) (alef-10)
 
asqar
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۳۵:۰۵
آقای نوبخت یادت میاد موقعی که گفتی با حذف یارانه پردرامدها میخوایم یارانه افراد بیکار و نیازمند رو 4 برابر کنیم؟ اون مصاحبه توی همین الف درج شد!
بفرمایید لینک مصاحبه
yon.ir/wFnF
دولت راستگویان!!!!!!!!!!! (2121026) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۵۷:۱۶
من شخصا به دليل تائيد دولت و كمك به ان ثبت نام نكردم ولي اگر قرار باشه تمام كساني كه ثبت نام كرده اند و نيازمند نيستند يارانه بگيرند من در اينده خلاف نظر امروز عمل خواهم كرد .
يكي از دوستان بنده هزينه سفر به اروپا در عيد امسال حدود 65ميليون تومان هزينه كرده و ثبت نام هم كرده است بسياري از كاخ نشينان و آناني كه مغاذه خانه ويلا و ماشينهاي مدل بالا دارند ثبت نام كرده اند حتي در بين اينان افراد تحصيلكرده از پزشك و وكيل تا ...وجود دارد
حال بايد قضاوت كرد كه امثال اين قشر متمول نيازمند هستند يا خير ما منتظر قربال گري دولت تدبير و اميد هستيم در غير اينصورت با درامد محدودي كه دارم بايد يارانه خانواده را از جيب خود پرداخت كنم چرا كه مقصر من را ميدانند
چه خوب بود تلفن گويايي وجود داشته تا براساس كد ملي از طرف دوستان و آشنايان افشاگري ميشد.
در كشورهاي اروپائي كوچكترين تخلف افراد دركارت مليشان ثبت ميگردد تا در مراجعه به همه ادارات و ضعيت شهروندي انهااز نظر سوء پيشنه مشخص گردد
ما چرا نبايد يك همچنين حالتي نداشته باشيم و افراد جسارت كنند خلاف واقع يك برگه اي را ارسال كنند . (2121459) (alef-13)
 
زهرا
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۲۰:۴۶:۰۰
من هم کاملا شرایط این دوستمون رو دارم، انصراف دادم. اما بسیار کسانی را در این مدت دیده ام که واقعا نیاز مال نداشته اند، اما صرفا به خاطر فرهنگ غلطشون و با استدلالهای عامیانه که مثلا "اینهمه دزد بردن، چرا ما از حقمون بگذریم!!" انصراف نداده اند. اینها به راحتی قابل شناسایی هستند و اگه حذف نشوند واقعا بی انصافی است (2122321) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۶:۳۶:۲۷
کدامشان انصراف داده ؟!! بقول دوستمون ایران گداترین ثروتمندان جهان رو داره !!! (2121839) (alef-13)
 
یک معلم
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۵۸:۰۴
خبر خوش نمایندگان محترم این است که فانی به امید امام زمان (عج) هرزودتر استیضاح شود نماینده ای که هدفش برای خدمت به مردم شهید پرور و خدایی باشد معامله نمی کند دلیلی ندارد اگر وزیر باب میل نماینده کار کندفعلا استیضاح فانی را به حالت استندبای نگه دارد. اگر خداو مردم را در نظر میگیرد استیضاح فانی را ادامه دهد (2121113) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۵۸:۰۷
به نظر من حذف پردرآمدها توسط دولت اشتباه محض است دولت بهتر است آنها را شناسایی کرده و مالیات واقعی آنها را بگیرد قطعاً موجب تامین چندین برابر یارانه خواهد شد (2121115) (alef-10)
 
سجاد
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۵۸:۳۱
اون تعدادی هم که ثبت نام نکرده اند شاید مرده اند و اونایی هم که تازه متولد میشن از تعدادی که میمیرن کمه چون الان سکته قلبی ومغزی به 25 ساله ها هم رسیده (2121119) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۱۰:۰۱
مشکل اصلی در ایران شفاف نبودن اقتصاد می باشد و به همین دلیل درآمد اکثر مشاغل غیر دولتی مشخص نبوده و تشخیص پردرآمد بودن یا کم درآمد بودن افراد مشکل بوده و این مساله در گرفتن مالیات از مشاغل وجود دارد.
در توزیع سبد کالا نیز مشخص شد که اطلاعات شفافی از افراد موجود نیست و تعدادی از افرادی که واقعا باید سبد کالا می گرفتند به دلیل نبود پایگاه داده شفافی از درآمد افراد ، از گرفتن سبد کالا محروم شدند.
در مصوبه مجلس نیز هیچ معیار مشخصی برای تشخیص پردرآمدها بیان نشده است.
بنابر این حذف پردرآمدها بیش از شجاعت، به یک تعریف دقیق و مشخص از پردرآمد و یک پایگاه داده مناسب از درآمد افراد جامعه نیاز دارد (2121165) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۱۱:۵۷
تو مملکت ما همه چیز باید مطابق نرخ جهانی باشه مثل بنزین و طلاو خودرو و..... ولی فقط حقوق و در آمد به هیچ وجه نباید مطابق نرخ جهانی باشه !!!! اینم بخاطر داشتن ملت خوب و نجیبه که همیشه ازش مایه گذاشته میشه . (2121174) (alef-10)
 
قاسم
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۱۵:۵۱
شجاعت را فقط در دوستان خودم دیدم ک از جان گذشتند و بر میدانهای مین پای نهادند.دولت مردان ما اول باید شجاع باشند تا بتوانند عدالت را جاری کنند ک صد البته بعید است!؟چرا اینقدر دیگران را برخ ما میکشید؟طلبکارید؟بدهکاریم؟بس است!اگر نمیتوانید برای خود وقت نخرید.شجاعت این را هم داشته باشید ک بگویید اعرابی شتر سوار حالا بر چ سوار است چ میخورد چ میپوشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2121187) (alef-10)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۲۵:۰۳
مشکلات ناشی ازبحث یارانه از دولت قبلی است وربطی به دولت آقای روحانی ندارد ایشان هم خواستند خود مردم تصمیم بگیرند تا اینجا کجایش ایراد دارد ؟ خب خود مردم نتوانستند با خودشان کنار بیایند وخواهان دریافت چندرغاز میراث احمدی نژادی ها شدند بجزافراد واقعا نیازمند که خیلی بیشتر از این مبلغ حقشان است ( حدود سه دهک) پس میماند اجرای مرحله دوم هدفمندی که خواست دولت قبلی هم بود که زودتر اجراشود حالا کجاش ایرادداره ؟! لطفا یک سوزن به خودتان بزنید ویک جوالدوزبه دیگران .در این شرایط دولت حق دارد بصلاحدید خودش در مورد یارانه تصمیم بگیرد یعنی بدهد ندهد بگیرد نگیرد بگیرد وندهد بدهد ونگیرد والی آخر...... (2121211) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۲۵:۱۵
اینکه به حسابهای مردم دسترسی پیدا کنن شاید خود تبدیل به یک معضل اقتصادی بشود. و پولها از بانکها حداقل برای مدتی خارج شود. امار راههای دیگر هم وجود دارد.
به نظر شما کسی که ماشین بالای 100 میلون تومان سوار می شود نیاز به یارانه دارد
آیا کسی که منزل بالای یک میلیارد تومان دارد نیاز به یارانه دارد.
آیا مدیرانی که بالای 5 میلون تومان حقوق می گیرند یارانه دردی از آنها دوا می کند
آیا کسانی که متوسط سالی دو بار به مسافرت خارج کشور می روند نیاز به یارانه دارند
آیا کسانی که از بانک ها مبلغ بالای 200 میلیون وام گرفته اند.
کارفرمایانی که حداقل ده نفر در زیر مجموعه آنها کار می کند
کارخانه دارانی تبلیغات کارخانه های آنها گوش فلک را کر کرده.
ملاکانی که اجاره هر دربند مغازه یا سایر مستغلات آنها، معادل یارانه یک میلیون نفر است.
صنوفی که در مکانهای بسیار خوب و با اجاره بالا ، کسب می کنند.
حتی افرادی که اجاره نشین مناطق خوب شهر با مبالغ بالای ده میلیون تومان ماهیانه هستند.
هتلداران- عمده فروشان، مالکان ماشین الات متعدد - شرکت های پیمانکار بزرگ و.....
آیا شناسایی اینها خیلی سخت است؟ (2121212) (alef-10)
 
من
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۴۰:۱۵
اگه الان اعلام کنید هر کس انصراف بده سر تا پاشو طلا می گیرید یاقیمتها به 5 سال گذشته برمی گرده هیچ کس باور نمی کنه چون ثابت کردید مثلا تورم رو نگه داشته اید اما کاملا مشخص است تحت چه فشاری هستید شما هم یواش یواش تورم رو دارید بالا می برید در واقع با پنبه سر می برید (2121255) (alef-10)
 
ف ف
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۵۴:۳۹
هموطن عزیز سلام

بخدا فشار تورم باعث شده من کارمند دولت که 28سال سابقه دارم و مالیات بیشتر از گرده ما دریافت میشود هر روز صورتمان را با سیلی سرخ میکنیم و جلوی زن و بچه خودمان هم شرمنده هستیم .و بخاطر چندرقاض یارانه صدقه دولت که صدبرابر انرا از ما میگیرن چه جنجالی بپاست!!واقعا کدومیک از شرایط زندگی ما مثل کشورهای حاشیه خلیج پارس هست که مارا با انها مقایسه میکنید ما که در بیشتر شاخص ها از افغانستان هم عقب تر هستیم لطفا ملت شریف و بزرگوار و قانع ما را ....فرض نکنید.و به جای فرصت سوزی و جنجالهای نمادین فکری به حال این مردم بکنید که زیر فشار بدبختی و فلاکت کمرشان بریده است. (2121295) (alef-10)
 
بوشهر
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۲:۵۷:۲۹
شجاعت دولت در حد شجاعت قوه قضاییه هست. مگه جلوی ویژه خواری و رانت خواری را گرفتند ؟؟؟
قانون برای فقرا قدرت اجرایی داره و بس .
دولت هم جسارت این کار را ندارد. (2121304) (alef-10)
 
م ل اراکی سوئد
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۰۲:۲۹
با سلام.

در کجای دنیا رسمه که به ثروتمندان هم یارانه تعلق بگیره؟ یارانه باید به افرادی تعلق بگیره که واقعا نیازمندند. پرداخت یارانه در غرب یک سری شروطی داره. مثلا یارانه بگیر نباید منزل شخصی یا خودروی بالاتر از یک فیمت مشخص داشته باشه . یکی دیگر از شرایط این است که اگر یارانه بگیر بخاطر بیکار بودن یارانه میگیره باید تعهد بده که در اختیاربازار کار باشه و جدا برای یافتن کار تلاش کنه. به کسی که دارای همسر خانه داره یارانه تعلق نمی گیره مگر بر اساس شرایطی. البته این فقط چند شرطه و شروط دیگری نیز وجود داره. ما پرداخت یارانه را از غربیها کپی کردیم ولی متاسفانه کپی برابر اصل نیست. (2121319) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۰۵:۱۰
اقا چرا مته به خشخاش میزارین دریافت یارانه اجماع ملی است دولت کسری بود جه را از طرق دیگر ریاضت اقتصادی کسب نمایید همین کارشناس چند شغله است؟؟؟/ (2121322) (alef-10)
 
قربان
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۰۸:۱۲
جذف افراد پس از اعلام شیب بسیار تند افزایش حاملهای انرژی ! واقعا در این مملکت چه میگذرد ؟ (2121332) (alef-10)
 
مهمان
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۱۲:۲۷
از ابتدا این قانن مشکلات زیادی داشت و مشکلات اقتصادی به زعم کارشناسان قابل پیش ینی بود بهتر است هر جه زودتر جلوی اجرای این قانون با همکاری مجلس گرفته شود و گرنه همه ملت در این مرداب بیشتر فرو خاهند رفت (2121344) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۲۰:۱۲
من فقط می خواهم به مسئولان گرامی بگویم قطع یاارنه عواقب خطرناک و جبران ناپذیری خواهد داشت چون این سبد کالا نیست.الان تو آپارتمان که زندگی می کنم .طرف پول شارژ و آب و برق را چندین ماه پرداخت نکرده . (2121365) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۴۷:۱۵
آن عده ای که مخالف بررسی حساب بانکی هستند از افراد جامعه گرفته تا دولت،همه جزو کسانی هستند که از برملا شدن پولهای غیر شفاف خودشان می ترسند!
وگرنه طلا که پاک است ،چه منتش به خاک است. (2121430) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۳:۵۲:۵۲
آیا دولت شجاعت مبارزه با رانتخواری رادارد؟
.
آیا دولت شجاعت مجازات و اعدام رانتخواران را دارد؟
.
آیا دولت شجاعت اعلام اینکه دلار را دولت گران میکند دارد؟
.
آیا دولت شجاعت اعلام اینکه از افزایش قیمت دلار سود هنگفت میبرد دارد؟
.
آیا دولت شجاعت مبارزه با گران فروشی خودرو سازان را دارد؟
.
آیا آیا آیا............................
هزاران سوال میتوان از دولت نمود که قطعا جوابی برای آنها ندارد حالا بخاطر پرداخت ماهانه چهل وپنج هزار تومان به افراد چنان بساطی چیده اند که انگار تمام مشکلات مملکت حل شده و فقط قطع یارانه مردم میتواند کشور را از منجلاب اقتصادی بیرون بیاورد
زمانی که بنزین از 100 توامن به 400 تومان رسید گفتند با سودی که از این صرفه جویی میکنیم چنین و چنان خواهیم کرد
همه دیدیم که این پول تبدیل شده به واژه ای 3000 میلیادری و بابک زنجانی و رانت 650 میلیون یورویی و پر شدن جیب دولت واطرافیان سیری ناپذیر آنها (2121443) (alef-10)
 
مبین
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۲۲:۳۵:۲۹
اینکه دولت دلار را خود گران کرده شکی نیست اگر دولت بشکه نفت را 100 دلار بفروشد ودلار را 1000 تومان قرار دهد بشکه 100000 تومان میشود یعنی یارانه 2 نفر را میدهد .حال اگر دلار 3000 تومان شد . همان بشکه 100 دلاری میشود 300000 تومان یعنی یارانه 6 نفر را میدهد پس با اینکار دولت بجای اینکه یک بشکه را بین 2نفر تقسیم کند بین 6 نفر تقسیم میشود یعنی برای مردم ایران بجای 35 میلیون بشکه 12 میلیون و 600 هزار بشکه بعد میگن نفت ملی !!!!!!! (2122531) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۰۲:۰۴
بابا شما کجای کارید اینها یارانه پردرامدها رو حذف نمیکنن.چون برایشان دردسر داره
دور بعد کی به این اقایون رای بده؟
ضمنا اقای روحانی شرایط کشور رو رصد کرده بودند که وارد کارزار انتخابات شدند پس حق ندارند بیخود ندانم کاری خودشان ودولتشان را گردن قبلی ها بیندازند
هرچند تا الان هم کم این کارو نکردند
پس بهتره اگه واقعا توان ندارند بهتر است دولت کاررا به ادمهای کاردان بسپارد (2121471) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۰۴:۲۵
چرا بجای اینکه قیمت بین المللی کالاها و خدمات را فقط برای آنهایی که دولت یا حکومت می فروشد با دلار محسوب شود و بعد قیمت دلار مجددا" توسط حکومت تعیین شود(افزایش یابد)، قیمت دلار را پایین نمی آورید تا دستمزدها و کالاها هر دو قیمت بین المللی داشته باشند؟! (2121480) (alef-13)
 
سیدداودالفتی
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۰۵:۱۷
بانام خدا-استراژی و هدف اصلی دولت رفع تمامی تحریم ها و صادرات نفت و گاز و محصولات درامد زای دیگر می باشد.و درامد حاصله از این کار مسبب دست پر شدن دولت و اجرای سیاست های کم کردن فاصله طبقاتی بین فقرا و اغنیا با روش های در نظر گرفته اش می باشد.روش هائی مانند:از بین بردن تورم/ارزان سازی/حمایت کامل از بیمه های درمانی و بازنشستگی/حمایت کامل از تولید /اشتغال آفرینی/افزایش خقوق کم در آمدها/سیاست های دقیق مالیاتی/حمایت همه جانبه از محیط زیست/سیاست های بهسازی و زیبا و پاک سازی کشور جهت جلب توریسم و درآمد سازی کلان از آن/ و دیگر اهداف مقبول و مثبت-دیگر آن وقت یارانه معنی ندارد که بخواهد حذف یا ایجاد نماید.سخن اصلی اینکه آیا دولت موفق خواهد شد یا نه؟ به نظر خود من تجارب و سیاست های این سی و چند ساله داخلی و خارجی کشورمان نشانگر شکست رئیس جمهور محترم جناب آقای روحانی خواهد شد.البته من آدم خیلی بدبینی هستم.و الا از صمیم قلب از خدای بزرگ و مهربانمان خواستار حمایت از رئیس جمهور محبوب مان می باشیم./ (2121483) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۱۲:۳۸
فقط زورشون به کارگر و افراد فقیر میره سال 92 هم گذشت ولی خبری از نیروهای شرکتی نشد (2121504) (alef-13)
 
محمود ا.
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۲۵:۱۲
بابا خودتونو مسخره کردید به قول معروف طرف می ره دکتر میگه نوک موهام درد میکنه، دکتره میگه چی می خوری؟ میگه نون و یخ، دکتره میگه تو نه خورد و خوراکت به آدمیزاد می خوره نه دردت حالا حکایت آقایون هست که همه چیزو به نرخ فوب خلیج فارس حساب می کنند بعد نوبت به حقوق و مزایا که میشه فوب قاره آفریقا منهای بیست درصد حساب می کنند. به خدا خجالت آوره. (2121544) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۲۶:۵۷
در مورد افزایش قیمت بنزین نکته ای که بصورت خیلی ساده در مورد قیمت بنزین در کشورهای دیگر و کشور ما مورد توجه نیست نصبت قیمت یک لیتر بنزین در کشور ما به میانگین حقوق و مقایسه با همین شاخص در کشورهای اروپایی و آمریکایی حاشیه خلیج همیشه فارس هست
با توجه به اماری که من از برخی اطرافیان ساکن در اروپا و کاندا دارم میتوان گفت که میانگین حقوق ماهیانه افراد تقریبا معادل 2500 دلار در ماه است و قیمت بنزین لیتری 3 دلار از تقسیم قیمت بنزین به میانگبن حقوق به عدد 0.0012 میرسیم بعبارت دیگر بابت هر ده لیتر بنزین 1.2 درصد حقوق ماهیانه پرداخت میکنند
حال در کشور ما با میانگین حقوق یک میلیون تومان حقوق و قیمت 1000تومان در هر لیتر بنزین این رقم به ازای هر 10 لیتر معادل 1 درصد حقوق در ایران می شود که تفاوت زیادی بین ما و بقیه نیست
تازه از تفاوتهای رفاهی و بهداشتی بین ما آنها نیز بگذریم
حالا به نظر مسئولین آیا قیمت بنزین باید با خارج از ایران برابر شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2121548) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۳۶:۴۶
از آقاي روحاني تاكنون نه تدبيري ديديم و نه اعتماد كرديم .اما هنوز اميدمان كاملا قطع نشده .! در اين زمينه هم اشتباه محض خواهد بود اگر پس از اين همه اظهار نظر درباره اينكه به مردم اعتماد داريم و به همه ثبت نام كنندگان يارانه را پرداخت ميكنيم ، بخواهند بعضي را از ليست حذف كنند . (2121567) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۳۷:۲۹
نمیدانم وچگونه فکرمیکند بابا اگر شماحقوق مردم رابا دلار یا دینار یا درهم پرداخت میکردید آموقت حق داشتید بنزین ودیگر سوخت ها افزایش میدادیدولی چگونه مردم باید با ریال. حقوق بگیرند و با دلار بنزین بخرند. آیا این منطقی است که باید قیمت سوخت در ایران باید 90درصد بوم خلیج فارس باشد. هرگز
نمیشود. (2121570) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۴:۳۸:۱۶
با سلام لطفا از کلی گویی حذر کنیم پر درآمد از نظرعلم اقتصاد و عوام کوچه و بازار فرق دارد برای هر کدام باید تعریف خودش را کرد و بعد نظر داد آیا وقت شعاری گفتن و شعاری عمل کردن نگذشته است؟؟؟؟؟؟ (2121576) (alef-10)
 
آشنا
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۵:۰۰:۱۷
آقای روحانی از رای مردم هوا برش داشت که مردم به حرفش گوش می دهند اما مردم همیشه در صحنه بار دیگر برخلاف پیش بینی حماسه آفریدند ورئیس جمهور را با مخ به سمت دیوار هدایت کردند. (2121626) (alef-10)
 
مرادی
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۵:۰۸:۵۲
دولت دروغگویی بیش نیست اول گفت انصراف بدیداگر نیازمند نیستید در غیر اینصورت تا سه برابر یارانه جریمه خواهید شد حالا هم میگه به همه یارانه خواهد داد معلوم نیست فردا چی خواهد گفت پس فعلا دولت برای ما شده چوپان دروغگو . (2121637) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۵:۰۸:۵۹
نياز به حذف آنها نيست اگر ماليات را از آنها بگيرد كافيست (2121638) (alef-10)
 
hamid
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۵:۱۸:۲۸
من یکی از آن 2/4 میلون نفر هستم .در دور اول هدفمندی بدلیل اینکه سیاست اقتصادی دولت قبل را قبول نداشتم اصلا ثبت نام نکرده و یارانه نگرفتم . در این دوره که قصد گرفتن داشتم گفتند چون شما در دور قبل نگرفته اید در این دوره هم به شما تعلق نمی گیرد . (2121664) (alef-10)
 
مجيد سوزوكي
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۵:۲۹:۳۴
با سلام
نگارنده محترم مي خواستم بگويم دولتي كه خود را تدبير و اميد مي نامد حتما حساب كتابهاي لازم را داشته است و بهتر از من و شما بايد وضعيت اقتصادي را مورد كنكاش قرار داده باشد تا پا به عرصه سياست و تحويل سكانداري حكومت و مديريت كلان كشور را بگذارددولتي كه در برنامه هاي تبليغي رياست جمهوري افراد مختلف را به مناظرات مختلف ارسال مي داشت حتما در اتاق فكر خود از قبل براي اين نابساماني اقتصادي تدبير و راهكار داشته است و اگر خدايي ناكرده جواب اين سوالات منفي باشد و يك شب شاهد اين مشكلات بوده باشد كه واي به حال كشور و ملتي كه به اينها دل دادهاند
حال مي خواهم به مطلبي كه جناب نوبخت و شخص رئيس جمهور در خصوص اينكه افراديكه انصرا ف بدهند (يارانه )تسهيلات ويژهاي در نظر داريم . برادران بزرگوار چه تسهيلاتي مي خواهيد در نظر بگيريد كه جاي 45500 را بگيري لطفا تسيلات در نظر نگيريد و همين مبلغ را بدهيد !شما ملت را چه فرض كرده ايد چرا اينگونه خود را مورد آزمايش ملت قر ار مي دهيد . (2121680) (alef-10)
 
محمدشیر
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۵:۴۵:۰۶
مشکل اقتصاد کشور ما دادن یارانه به همه ایرانیان نیست و اگر یارانه ای داده میشود در داخل همین آب و خاک هزینه میشود چرا یه عده ای مرتب بر طبل فقر پذیری می زنند و خیال میکنند اگر یارانه 10 میلیون نفر را قطع کنند اقتصاد کشور درست میشود این درمان نیز زود گذراست و چند صباحی دیگر هیمن یارانه اگر هم چند برابر شود باز مشکل کم درآمدها حل نمی شود که هیچ بلکه برمشکلاتشان نیز افزوده میشود. به عنوان مثال دولت برای مهار تورم به جمع آوری نقدینگی موجود در جامع از طریق بالا بردن سود بانکی اقدام با ثبت نام یارانه ها و صحبتهائی مبنی بر سرک کشیدن در حسابهای مردم و کاهش نرخ سود آنهائی که اندک پولی سپرده گذاری کرده بودند از ترس سرک کشیدن در حسابشان و محروم شدن از دریافت یارانه و دریافت ود کم پولشان را از بانک خارج کردند نتیجه اش افزایش قیمت خودرو و کالاها شد که اگر جوان بیکاری با 10 میلیون تومان پراید دسته 2 و 3 میخرید و با آن لقمه نانی در می آورد حالا دیگه نمی تواند راه چاره کم درآمدها گرفتن از پولدارها و دادن به آنها نیست چاره کار ایجاد منابع درآمدیست تا هر کس به فراخور توان کسب درآمد کند و از دست رنج خویش نوشجان خود و ایالش کند من به شخصه مخالف قطع یارانه هر فردم اما دولت ساکاری بیندیشد تا با همین یارانه ها بتوان در تمام استانها ایجاد شغل نماید میتوان بجای ساز جدائی ساز وصل را زد یعنی دولت بجای قطع یارانه از طریق پذیره نویسی و خرید سهام و جذب همین یارانه ها ایجاد منابع درآمدی کند وقتی در [انواده ای که چهارنفرند 3 نفرش شغل داشته باشند نیازی به کمک دیگران ندارن و از طرف اگر پسز باشند زن می گیرند و اگه دختر باشند شوهر میکنند معظلات اخلاقی از بین میرود رشد جمعیت متعادل میشود بزه کاری تقلیل پیدا می کند زندانها خالی میشوند به امید آنروز که کشور عزیز اسلامیمان به رشد و بالندگی برسد و عاریه هرگونه زشتی شود انشالله و تعالی (2121710) (alef-10)
 
منتظر
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۵:۴۵:۴۹
دولت اگر جرائت داشت یارانه شما مجلسی ها را با درآمد ماهانه 20 میلیون دریافتی (البته به صورت رسمی و فیش حقوقی ) قطع مند ! می تواند سایر پردرآمدهای دیگر را نیز همانطور .... (2121712) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۵:۴۶:۴۵
پردرامدها یا دروغگوها ؟ عده زیادی از هموطنان علیرغم درامد بالای خود درهنگام ثبت نام در سایت درامد خود را کمتراز واقع اعلام کرده اند . (2121714) (alef-10)
 
دلسوز
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۵:۴۸:۳۹
سلام
این احترام دولت به شهروندان بوده که آنها را به انصراف اختیاری دعوت کرده وگرنه دولت هم حق دارد وهم می تواند اطلاعات مالی اشخاص را از منابع مختلف وبانکهای اطلاعاتی استخراج کرده وراسا افراد متمکن را از گردونه خارج نماید البته باید این نکته را در نظر گرفت که 2 درصد جامعه ثروت و قدرت و امکانات کشور را در دست دارند وبی شک به جاهایی وصل هستند که قابلیت پیگیری وحسابرسی ندارد ولی 98 درصد مردم هیچ مشکلی با شناسایی و قطع یارانه افراد متمکن ندارند.گذشته از بحث افراد بعضا نهادهای درون حکومت هم هستند که اصلا شفافیتی ندارند و دولت ونظامی که از شهروندان خود حسابکشی می کند باید خودش هم در اول صف از خود شروع کند. (2121718) (alef-10)
 
بي نام
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۶:۴۸:۲۰
قطعا برخي افراد متول يارانه حذف شده را به طرق ديگر ( كه صد البته شيوه هاي فراواني در اين كشور وجود دارد)از ساير يارانه بگيران مسترد خواهند كرد (2121860) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۷:۴۳:۴۴
باید بجای حذف باصطلاح پردرآمدها کشورهایی که نون خور این مملکت هستند که کنیم اونوقت خرج ودخل باهم جو می شود. (2121965) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۷:۵۶:۵۸
اقلام زیر را میشود با فوب خلیج فارس مقایسه کرد
گرفتن ویزای سایر کشورها
خرید خانه و اتومبیل
درآمد کارمند و کارگران بومی
امنیت
بیمه و بازنشستگی
اینترنت
تورم جهت پس انداز پول ملی یا خرید ارز خارجی و طلا و غیره
لوازم مسافرت از قبیل هواپیما
استفاده از سایر رسانه ها و تطبیق آن با رسانه ملی
و ................. (2121986) (alef-13)
 
عبدالله
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۸:۲۰:۲۳
این معضل یارانه هرچه سریعتر باید برچیده چرا که سرمایه عظیم کشور بدون کمترین بازده از بین میرود .و تنها به صورت کمی نقدی وبیشتر به صورت کالایی به نیازمندان واقعی پرداخت شود.و بقیه یارانه ها از جمله یارانه بنزین،گاز،برق،گازوئیل و حتی آب باید برداشته شود و از محل آین یارانه که مبلغ بسیار زیادی می باشد صرف توانمند کردن مردم از طریق ایجاد اشتغال و بالابردن دستمزدها و همچنین پایین آوردن هزینه های زندگی مردم شامل :
1-بیمه درمانی رایگان برای همه.
2-آموزش رایگان بر اساس قانون اساسی از ابتدایی تا عالی و برچیدن بساط این شهریه ها و مدارس غیر انتفاعی.
3-پرداخت مناسب به تولیدات صنعتی و کشاورزی جهت جلو گیری از افزایش قیمتها.
4-توسعه حمل ونقل مناسب عمومی وارزان درسطح کشور.
این کارها باعث کاهش مصرف انرژی هم خواهد شد.

دولت محترم بایدشهامت داشته باشد و این واقعیت را به مردم بگوید و اجرا نماید.و هیچ راهی دیگری نیست .

مخالفین با استدلال نظر دهند. (2122041) (alef-13)
 
یاسین
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۸:۰۷:۵۱
کشور درامد های هنگفبی دارد که پرداخت یارانه هیچ است بعاز حدود 25سال راهم به نیاوران وفرمانیه افتاد سرمایه ها وسرمایه دارانی رادیدم که نزدیک بود غش کنم وخانه های چند هزار متری که حتما صاحبانشان یارانه هم میگیرند الحق که باید یارانه برای خیلیها حذف کرد خدامیداند چه خبراست ضمنا تعداد زیادی میشناسم که اصلا یارانه نمیگیرند چ (2122993) (alef-10)
 
بببببب
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۸:۲۵:۴۳
خير ندارد ولي ميتونه يارانه منو حذف كنه (2122054) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۸:۴۳:۴۶
تحقیقاً دولت نشان داده در مبارزه با مردم دارای شجاعت و قاطعیت کافی است. و حفظ یارانه ها نیز بدلیل بهانه گیری برای افزایش های بعدی است و الا دولت با این شجاعت بایستی از بیخ یارانه ها را قطع میکرد و اینکار را نکرد چون آتو از دستش برای گرانی های آنچنانی در آینده خارج میشد (2122089) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۹:۲۰:۰۷
اگر توان تعریف مرفه وپر درآمد باشد یک بچه هم می تواند (2122166) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۹:۳۶:۲۰
قشنگ با 45000 تومان سرگرم شده ایم (2122182) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۲۰:۲۸:۱۱
من تعجب می کنم. قیمت همه چیز سه برابر می شه و ساده ترین چیزها توی زندگی روز به روز دست نیافتنی تر کسی چیزی نمی گه اون وقت مردم سر 40000 تومن که با خریدن دو سه کیلو میوه تموم می شه ببحث می کنن. واقعا برای خودمون متاسفم. (2122285) (alef-10)
 
محسن نوروزی
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۲۳:۱۶:۵۶
مگر راهی دیگر هم هست....خود عدالت است.....باید از تجربه دیگر ان در توسعه کشور استفاده کرد....... (2122609) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۲۳:۴۰:۵۷
اگر مردم مطمئن بودند که پولی که از ان صرف نظر میکنند فردا در سوریه لبنان و عراق و جاهای دیگر خرج نمیشود قطعا انصراف میدادند. (2122702) (alef-10)
 
زهرا میرزائی
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۳:۵۷:۵۵
دادن یارانه طرح حکومت جناب دکتور احمدی نژاد ریاست جمهور محبوب بود
برای متعادل کردن در آمد افراد مختلف. تا کنون این طرح عظیم ملی بسیار
موفق عمل کرده و موجب ثبات اقتصادی و کار آفرینی و مهار تورم و رضایت
ملت شده است. این طرح بزرگترین خدمت به قشر ضعیف و متوسط و حتی
قشر مرفه جامعه در تمام تاریخ ایران بوده که توسط پاکترین دولت تاریخ به
اجرا در آمده است. تاریخ ایران و نمام ملت ایران و حتی اقتصاددانان جهان
(که البته عددی نیستند و باید بیایند از ما درس بگیرند) شیفته این طرح بوده
و ادامه اجرای آنرا قویا توصیه میکنند. ضمن سپاسگزاری ابدی از جناب دگتور احمدی نژاد این طرح را باید ادامه داد و در جزئیات اجرا هم بهترین کار مشورت
با جناب دکتور احمدی نژاد است و ایشان هم ابدا دریغ ندارد که توصیه های
اقتصادی بکند تا به حول و قوه الهی ملت از منابع خدادادی بهره مند شود. (2122914) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۷:۵۹:۱۱
لطفا این همه این 45هزارتومان رابزرگ نکنین فقط دریک باک بنزین ازمردم پس گرفت حالا گاز برق اب نان وصدها دیگر هیچ 5555 (2122990) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۸:۲۸:۰۵
چرا که ندارد ما کارمندان که از اقشار مرفه هستیم دم کارد اقایون قرار داریم وهمانطوری که سالیان ساله هر کاری خواستن باهامون کردن حالا هم همین کار را میکنند ان5درصد فقیر بیچاره که به بانکهابدهی چند صد هزارمیلیاردی هم که دارند را باید حمایت کنه وبه انها بیشتر تصحیلات بده ویارانه 45000تومنی انها نباید قطع بشه مشکلی در حذف یارانه ها وجود نداره دولت این وسط فقط ترسش از اینه که ان 5درصد خدای نکرده دچار مشکل نشوند چون معلوم نیست اینها چه کسانی هستن وسخته که شناسایی بشن در نتیجه همش امروز وفردا میکنند وجدانن که کار سختیه نمیشه همینطور بی گدار به اب زد باید به این دولت ودولتهای اینده چند قرن فرصت داد تا بشه فقیر وغنی از هم شناخته بشه (2123011) (alef-10)
 
كازي
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۸:۴۰:۰۰
با افزايش قيمت ها عملا مي بايست مبلغ يارانه ها نيز افزايش پيدا كند كه دولت از آب گل آلود ماهي گرفته ومردم سرگرم .... ضمنا با شيب ملايم (2123018) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۰۹:۰۴:۳۰
تجربه نشان داده دولت که سهل است سه قوه هم نمی توانند کاری با آنها بکنند و مردم از این موضوع بسیار رنج می برند (2123030) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۱۰:۰۱:۴۳
آقا من تمكن مالي چنداني ندارم ولي براي پيشبرد برنامه هاي دولت انصراف دادم حالا دوستاني كه خيلي پولدارترند دارند به ريش من ميخندند كه چرا ثبت نام نكردي ...يعني اگر پردرآمد ها حذف نشوند خيانت به امثال من است كه با حقوق اندك انصراف داديم و حقيقا نگرانم كه كارم خوب بوده يا اشتباه (2123091) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.