نظر منتشر شده
۲۲۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 201110
به بهانه جنگ لفظی دایی و مایلی کهن؛
اينها الگوی جوانان ما نيستند
بخش تعاملی الف- سيد جواد ميرخليلي، 15 مهر 92
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۵
بعد از گذشت يكي دو روز از جدال علي دايي و محمد مايلي كهن در رويارويي دو تيم پرسپوليس و صباي قم، مجادلات اين دو همچنان تيتر اول رسانه هاي ورزشي ماست؛ به گونه اي كه رسانه ملي نيز در يكي از برنامه هاي ورزشي خود با بيان اينكه شماها(علي دايي و محمد مايلي كهن)، الگوي جوانان اين مرز و بوم هستيد!، از آنها خواست تا به اين جر و بحثها خاتمه دهند.

در اين ميان، نكته اي كه حائز اهميت است اينكه چرا رسانه ملي و ساير رسانه ها به ويژه رسانه هاي ورزشي ميبايست اصولا اين گونه افراد را الگوي جوانان معرفي كنند؟ آيا اين دو نفر و امثال اين اقايان از شاخصه و ويژگي خاصي برخوردارند كه ديگر نخبگان به خصوص نخبگان جوان اين مملكت از آن برخوردار نيستند تا الگو باشند؟ به نظر ميرسد علت را بايد در برجسته سازي و بزرگ ساختن اين گونه افراد دنبال كرد. اگر رسانه ها و به خصوص رسانه ملي، اين قدر به مسابقات فوتبال كه البته كمترين افتخارات را در ساليان اخير از آن خود كرده اند بها نميداد الان نبايد شاهد اهميت جنگ و دعواي آنها و پخش مجادلات اين دو براي ميليونها ايراني باشيم. مگر نه اين است كه فوتبال ما هنوز بعد از سه دهه نتوانسته قهرمان جام ملتهاي اسيا شود و يا اينكه در ليگ باشگاههاي اسيا نيز اخرين قهرماني به تيم پاس بر ميگردد كه بيش از دو دهه از آن مقطع ميگذرد و تنها افتخار فوتبالي ما در اين ساليان، دو بار صعود به جام جهاني بوده است. پس چه چيز اين فوتبال اين قدر مهم است(البته در جذابيت آن ترديدي نيست به گونه اي كه ميتوان فوتبال را پرمخاطب ترين و پرطرفدارترين ورزش دنيا قلمداد كرد) اما اين قضيه در ايران به خصوص در سطح باشگاه ها چه چيز برجسته اي دارد؟ جز اينكه رقمها و قراردادهاي ميلياردي رد و بدل ميشود و بسياري از فوتباليست ها و مربيان ما در بهترين خانه ها و در بهترين نقاط شهرهاي خود ساكنند و البته متاسفانه با تحصيلات عادي كه به ندرت ميتوان در بين آنها ليسانس به بالا يافت، بهترين حقوق را با كمترين زحمت دريافت ميكنند و در جامعه نيز از شهرت برخودار هستند؛ چرا كه رسانه ها دائم اخبار و عكسهاي جور واجور آنها را در صفحه اول خود درج مي كنند و به شهرت آنها كمك مي كنند و رسانه ملي نيز كه براي دعوت از يك كارشناس مسائل سياسي، دست به عصا راه ميرود به راحتي تصاوير اينها را پخش ميكند؛ در حالي كه به خصوص در ساليان گذشته كه متاسفانه نظارتي بر زندگي عمومي اين فوتباليستها نبوده، برخي از انها در پارتي هاي شبانه و جمعهاي مختلط رفت و امد ميكردند و اينها مثلا قرار بود الگوي جامعه و جوانان ما باشند.

بنده نيز با اين نكته موافقم كه بسياري از ما با گلهاي اينها براي تيم ملي، شاد شديم و با گل زني هاي دايي و مربي گري مايلي كهن به وجد امده ايم اما اينها را همه بايد در قالب ملي تعريف كرد چرا كه شادي مردم به خاطر پيروزي تيم ملي و ايران بوده؛ كما اينكه اگر هر كس ديگري هم براي ايران اين افتخار را مي افريد ما شادمان مي شديم؛ به گونه اي كه در مقاطعي كه مربيان خارجي همچون برانكو و يا ديگر مربيان خارجي مثل ولاسكو ايران را سربلند كردند ما شادمان شديم.

بنابراين به ما حق بدهيد كه الگوي ما فلان اقايي نباشد كه هميشه يك دكمه بالاي پيراهنش باز است تا ديگران زنجير قطور گران قيمت زيباي دور گردن او را ببينند و يا فلان اقايي كه بداخلاقي و تهمت زني، شاخصه او شده است. جوانان ما به الگوهايي همچون پهلوان تختي نياز دارند تا درس اخلاق و پهلواني و ورزش ياد بگيرند و تواضع، خوب حرف زدن، نپريدن به همديگر، تهمت نزدن به هم، بداخلاقي نكردن، گذشت و عفو از هم حتي در بدترين حالات را داشته باشند؛ چنان كه ما كم نداريم چنين بازيكناني را مثل حميد استيلي، مهدي مهدوي كيا، كريم باقري و ... كه به چنين خصلتهايي شهره اند.

در خاتمه، اين يادداشت را با ياداوري حركت درس اموز مالك اشتر به پايان ميبرم كه وقتي جاهلي، اشغالي بر سر او پرتاب كرد وي با اينكه قدرت داشت تا وي را به سزاي عملش برساند، به مسجد رفت و براي وي نماز خواند و از خدا برايش طلب امرزش كرد. به اميد روزي كه همه ما الگوهاي حقيقي پيدا كنيم و الگوهاي كاغذي را به خرد ما ندهند كه به فكر جيب و شهرت خود هستند.
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۰۸:۵۳
کسی که میخواهد به هر قیمتی برنده بازی شود الگو نیست و کسی که حق را می جوید و میگوید الگوست. (1701564) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۴۴:۳۴
حتما هم اون الگو محمد مایلی کهنه نه؟
علی دایی الگو نیست ولی از محمد مایلی کهن بهتره. (1701661) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۵۶:۴۶
هیچ یک از ورزشکارهای امروزی الگو نیستند. (1701868) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۲:۰۱:۲۰
ورزسکاران فعلی افراد تن پروری هستند که تمام ذکر و فکرشون در پول درآوردن و رسیدگی به مو ظاهر و سوار ماشین مدل بالا شدن خلاصه شده. (1702238) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۹:۱۷:۳۳
دوست عزیز بهتر نیست لااقل میگفتید برخی از فوتبالیست ها مثلا؟؟؟؟ همین دیشب بچه های والیبال افتخار آفرینی کردند نا سلامتی. (1703278) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۲:۱۴:۵۰
بيشتردرموردفوتباليستهاصادقه (1703602) (alef-6)
 
کامران
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۲:۱۱:۴۳
بهترین نظر بود (1702259) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۲۲:۳۳:۳۷
فوتبال در ایران حرفه ای نیست همه اش از جیب بیت لمالخرج میکنند بعدشم میگویند فوتبال حرفه ای (1707814) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۴:۵۲:۳۵
هیچ یا همه کلمه مناسبی نیست بهتر است افراط و تفریط نداشته باشیم (1702626) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۸:۴۴:۳۰
افراط و تفریط نیست دوست عزیز!
انسان باید اسوه اخلاق و نیکویی را به عنوان الگوی خودش انتخاب کنه، در بین ورزشکارها آدم خوب هم زیاد هست ولی الگوی خوبی نیستند. (1703183) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۱۷:۴۹
هيچ كدوم از فوتباليست ها الگو نيستند (1701941) (alef-10)
 
سلیمپور
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۸:۴۷:۴۷
اگه منظورتون از "الگو" الگوی ورزشی است, علی دایی میتونه الگوی بسیارخوبی باشه. ایشون آدمی است که در طول عمرش برای همه چی سخت زحمت کشیده و جنگیده و الان هم هر چی داره از دسترنج اینهمه کار و تلاش مداومش بوده.

از حق نگذریم, ایشون هر کجای عالم هم که میرفت با این مرام خاص و تلاش مستمربا آن سابقه ورزشی (آقای گل دنیا) مدرک دانشگاه شریف و تسلط بزبان خارجی احتمالا خیلی موفق میشد که الحمدلله هم شده. ولی با اینحال باز مملکت خودش رو بهمه دنیا ترجیح داده و میخواد همینجا نتیجه بگیره. این باید الگوی جوونهای ما باشه. (1703192) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۹ ۰۶:۳۱:۳۹
الگوی اخلاق نیستند (1709881) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۳۹:۴۳
فکر کنم شما اصلا مقاله بالا را نخواندید و فقط آمدید نظر ثبت کنید

آخه چهارتا فوتبالیست که میانگین سوادشون دیپلم هم نیست چطور می توانند الگو شوند!؟
ولی دکتر حسابی که سهله حتی یکی از المپیادی های جوان ما بعنوان الگو نیستند
بهتره الگوتون را عوض کنید تا در زندگیتون پیشرفت کنید (1702190) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۳:۰۱:۲۹
مگر سواد ملاکی برای الگو بودن یا نبودن کسی است؟ (1704754) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۴:۳۹:۳۷
داداش جون ورزش حرفه ای تو این کشور یعنی دزدی قانونی (1702587) (alef-10)
 
دلی خون
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۵:۲۶:۱۱
مشک ان است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید اینان را در این چندسال خیلی بها داده ایم وبه شدت باورشان شده است. (1702724) (alef-10)
 
شهاب
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۲۳:۳۸:۰۲
در اینکه علی دایی الگو نیست کاملا موافقم
اما در اینکه از حاجی مایلی بهتره کاملا مخالفم
مایلی کهن مرررررد (1707904) (alef-6)
 
آراز
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۲۰:۲۶:۳۳
الگو فقط مجید جلالی (1709349) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۵۷:۴۱
کسانی که به داور رشوه می دهند و در روز روشن کتمان می کنند الگو نیستند.
آقای دایی که آنرا علنی کرده باید ازش تشکر هم کرد. (1701697) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۰۲:۴۱
علی دایی برای منافع خودش این کار را کرده نه مبارزه با فساد ، اگر پرسپولیس در اصفهان نمی باخت ، هرگز علی دایی حرفی در این مورد نمی زد ! (1701888) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۲۷:۰۸
احسنت (1702169) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۰۰:۲۴:۱۰
در کل علی داِئی هر جا که منفعتش ایجاب بکنه هم خوب صحبت میکنه و هم افشاگری اما خدا نکنه یه موضوعی بر خلاف میلش باشه...... (1703820) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۰۵:۱۴
علی دایی را نمیشناسم
اما برداشت من از حرف زدن آقای دایی این است که رو راست تر و مردانه تر است نسبت به اونها (1701897) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۰۱:۲۰
شما کیو میشناسی؟!؟ (1702090) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۴:۳۴:۲۰
اگه آقای دایی روراست بود، در هفته اول بازیها وقتی همین داور یک پنالتی الکی ( شما بگویید اشتباهی) به نفع پرسپولیس و به ضرر تراکتورسازی گرفت، همین حرفها را میزد. در آن بازی یک پنالتی مسلم تراکتورسازی را نگرفت. ولی تراکتوری ها انگ رشوه گیری به داور نزدند. (1702563) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۵:۳۵:۰۰
خب چون علی دایی ما شاءالله هیکلا" درشت هستند بیشتر به مردها می خورند تا نامردها (1702746) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۳۶:۳۲
اینکه علی دایی به کسی رشوه نداده است معلوم و قبول است ولی نمی تواند بگوید که حتما سرپرستان پیروزی هم به کسی رشوه نداده باشند بازی گسترش فولاد و پیروزی را که یک پنالتی مفت و مسلم به له پیروزی گرفته شد بیاد داریم (1702180) (alef-10)
 
k.k
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۵۸:۵۴
الف جان در هر زمینه ای الگو های خاصی وجود دارد
من ورزشی نیستم و علی دایی مهدی مهدوی کیا و .. 100% الگو می باشند در جامعه ورزشی
در زمینه دینی و سیاسی رهبر معظم انقلاب و آیت الله خامنه ای الگو بی چون و چرا هستند
در زمینه سیاسی که بی شمارند برای فکر های متفاوت .
پس لطف کنید این مطلب را اصلاح کنید بعضی اوقات در حاشیه اتفاقاتی می افتد که خوشایند نیست و به هیچ وجه زیبا هم نیست .ولی با تخریب افراد نباید انها را کوبید بلکه باید از بزرگتری به آنها مشاوره داد . من اصلا از بحث آقایا دائی و مایلکهن چیزی نمی دانم ولی قشنگتر بود {الف منتقد}جای خود را به {الف پیشنهاد دهنده} می داد و موجب آشتی و رفع کودورت این دو بزرگوار می گردید .
الف شما مسولیت بزرگی دارید به دلیل داشتن خوانندگان زیاد پس به جای دامن زدن به این جو سازی ها بهتر است خود کمک کننده به حل مشکلات به صورت بی طرف (که تا به حال من مطلبی ندیدم که جهت دهی در سایت شما باشد) می بود.الف شما هم الگو هستید پس .......
با تشکر حداقل برای خواندن این مطلب و شاید چاپ این مطلب (1701701) (alef-10)
 
نوید
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۲:۰۲:۳۱
حرفت کاملا درسته ولی اشکال این جاست که اینا جابجا میشه.وقتی دایی از نظر ورزشی الگو میشه جوانان از تیپ و رفتار و اعتقادات اون هم میخوان تبعیت کنند.البته این تو همه کشورهای دنیا هست.برای همین دو راه وجود داره که همزمان باید انجام بشه.اول جا انداختن این فرهنگ که هیچ دلیلی نداره دایی از نظر اخلاقی یا علمی یا ... الگو باشه و دوم تلاش برای الگو کردن دایی از نظر فرهنگی و علمی.
اینا هیچ کدوم 100% جوابگو نیست اما وقتی با هم روشون کار بشه میتونه تاثیر مثبت داشته باشه.
اینم که دایی را مثال زدم بخاطر اینه که ایشون جدا از افتخارات ورزشی شخصی تحصیلکرده است و من احترام خاصی براش قائلم و حس میکنم این طرح روی افرادی مثل ایشون بیشتر جواب میده و باید از اون شروع کرد. (1702239) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۰۹:۲۸
مهدوی کیا به درستی الگوی خیلی ازجوونها است هم به خاطر اخلاق بسیار پسندیده اش و همینطور به خاطر مسائل فنی اما علی دایی از نظر اخلاقی الگو نیست و بیشتر به خاطر پیشرفتش در فوتبال و مسائل فنی الگوی جوونها قرار گرفته (1703457) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۱۲:۳۷
نه علی دایی و نه محمد مایلی کهن مربیان موفقی نیستند چه در صحنه ورزشی و چه در صحنه اخلاقی . هر دو مغرورند. آیا تا به حال یک بار جمله "اشتباه کردم" را از این دو نفر شنیده اید؟

متاسفم برای فوتبالی که اینچنین مربیانی دارد. اینها نون معروفیتشان از طریق هوچیگری و بازتاب آن از طریق صدا و سیما و مطبوعات زرد را می خورند. البته جماعت بی کاری نیز خریدار اینگونه کالاهای سخیف هستند. (1701733) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۳:۵۶:۵۷
علی دایی بعد از قهرمان شدن با تیم سایپا تو لیگ برتر،از شیث رضایی بابت درگیری فیزیکی که بین اون و علی دایی توی بازی پرسپولیس-سایپا پیش اومد عذر خواهی کرد.
حتما هم همه میدونید که تو این چند سال اقای شیث رضایی چه کارایی کرده و چه شخصیتی داره ولی با این حال اقای دایی باز هم از شیث عذرخواهی کرد (1702459) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۵۱:۳۷
همین علی دایی شیث رو که یکی از بااستعدادترین بازیکنای ایرانی بود محو کرد!!! حاشیه داشت که داشت "کجای دنیا" بازیکن به خاطر حاشیه داشتن باید محو شه؟! (1703559) (alef-6)
 
امير حسين سلطان/تهران
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۲۱:۰۴
آقاي علي دايي با ركورداري گل هاي زده اش در تيم ملي فوتبال ايران شايسته تقدير و سپاس ايرانيان است. لطفا يكطرفه به قاضي نرويد!!! آقاي علي دايي و هر كس ديگر ميتوانند اشتباه كنند اما اينها نميتواند بهانه اي به دست بنده و شما بدهد كه بخواهيم در حق بزرگان ورزش اين مرز و بوم جفا روا داريم.اينجانب با اينكه از قديم الايام طرفدار تيم استقلال تهران بوده ام و هستم اما حقا هميشه احترام ويژه اي براي بزرگان فوتبال ايران اعم از آنكه استقلالي بوده اند يا نبوده اند قائل بوده ام كه از اينرو براي آقايان علي پروين و علي دايي احترام قائلم و ارزشهاي اين بزرگمردان تاريخ ورزش كشور را هيچگاه ناديده نميگيرم همچنانكه براي زنده ياد مرحوم ناصر حجازي نيز جايگاه ويژه اي قائلم و از ديگر دوستان هم مي خواهم به روح اين عزيز از دست رفته و همه ورزشكاران نام آور و افتخار آفرين اين مرز و بوم همچون زنده ياد جهان پهلوان غلامرضا تختي درود بفرستند و در كامنت هاي ارسالي بخصوص براي آناني كه حالا در ميان ما نيستند و نميتوانند از خودشان دفاع كنند بناحق حق ناشناسي و جفا روا نداريم انشاءالله تعالي. (1701948) (alef-10)
 
مریم
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۴:۵۷:۱۶
آفرین بر شما دوست خوب ما . بزرگان استقلال هم همیشه برای ما اسطوره و عزیز هستند. از طرف یک پرسپولیسی (1702641) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۳۱:۳۰
دايي در گرفتن حقش الگوست چون با چنگ و دندون از حقش دفاع ميكنه (1701987) (alef-10)
 
زینب
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۴۲:۱۱
الگو فقط تختی... روحش شاد (1702198) (alef-10)
 
مینا
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۴:۱۲:۱۸
اگر احمد رضا عابدزاده ، حسین عبدی ، کریم باقری ، مجتبی محرمی ، سلطان علی پروین شجاع بودند و
مثل علی کریمی ، مهدی مهدوی کیا ، حمید استیلی ، یحیی گل محمدی، رهبری فرد ، مایلی کهن ، خردبین ، پیوس ، کاویانپور ، کاظمیان جلوی این آدم پول پرست می ایستادند این آقا جرات توهین به حبیب کاشانی ،انصاری فر و یا حتی علی پروین و سردار رویانیان در آن گود زور خانه را نمی کرد . از تمام طرفداران می خواهم شما هم مثل من جلوی بد دهنی و توهینها بایستید
حالا می خواهد دایی باشد ،
افتخارات علی دایی بیش از عابدزاده ، باقری، کریمی ، مهدوی کیا و یا خداداد عزیزی و پروین و آشتیانی و پیوس برای پرسپولیس و ایران نیست ( حاج مایلی را هم فاکتور بگیرید ) (1702506) (alef-10)
 
شهریار
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۳:۱۶:۰۲
مینا خانم شما فقط لیستی از افراد رو دادید من که چیزی متوجه نشدم (1703738) (alef-6)
 
siamak
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۲:۳۳:۴۶
حاجی مایلی؟؟؟
بابا بس کنید این ریاکاری ها رو... گذشت دوران بگم بگم. (1704675) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۵:۲۴:۱۷
ما در ایران مشکل الگو داریم
اصلا الگوی درست و حسابی و بی نقص یافت میشود ؟ مثلا یک انسان وارسته ای که کمی هم ورزش بکند و انسان بسیار با اخلاق خلاق و با پشتوانه علوم روز باشد و دنیا هم مقام علمی او را قبول داشته باشد (1702717) (alef-10)
 
فری
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۵:۲۸:۰۴
این الگو نست اون الگو نیست
فلان هست بهمان نیست
دیگه از این حرفا گذشته
خیلی گذشته
حتی
حتی با جامعه کارتونی فوتبالیستها و امثال : سوباسا کاکرو باکاشیزوما
قابل مقایسه نیستیم
مشت نمونه خرواره
همه جامعه این شکلی هست
مثلا خراب شدن خیابانی در شهرک غرب . کسی به اون آقا جرات داره بگه بالای چشمتان ابرو تشریف دارند ؟
شلختگی اخلاقی فراگیر شده
فراگیر (1702729) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۵:۲۹:۵۷
به نظر من الگو آن چیزی است که روی کاغذ الگو می کشند بعد در می آورند و باش خیاطی می کنند بابا پاشید برید زندگیتونا بکنید این همه طرفداری از این و اون که نون و آب نمی شه یکی یکی توپ هم بدن به این بازیکنها تا اینقدر برا گرفتن یه توپ تو میدون ندوند (1702736) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۶:۰۶:۳۳
سلام قهرمان بودن مهم نیست پهلوان بودن مهم است ؛ اخلاق پهلوانی داشتند شرط قهرمانیست . (1702834) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۸:۲۵:۲۶
کی گفته کسی که پول میگیره تا ما را سرگرم کنه الگو است
بازیکن فوتبال بازیگر سینما بازیگر طنز و ... همه برای سرگرمی هستند اصلا کسی به اینها الگو نگفته که شما میآیید میگید نیستن اینها سرگرم کننده هستند نه کار مثبتی میکنند نه چیزی حتی اراده هم ندارند (1703136) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۰:۰۲:۰۰
اینها هیچ کس نیستند جز مشتی فرصت طلب که بیت المال را مصرف می کنند (1703344) (alef-6)
 
محمدرضادیداری
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۳۱:۴۷
وقتی که به یک نوع ورزش اینقدر بها بدهند ادمهای بی بها اینقدر بزرگ می شوندوقتی که یک استاد دانشگاه با انهمه سواد وتجربه وسوابق علمی با پراید به دانشگاه می رود ولی یک جوان فوتبالیست تازه از گرد راه رسیده کلکسیونی از ماشینهای بالای صد ملیون داشته باشد باید منتظر این جنکهای زرگری بود هر جا ثروت کلانی به ناحق جمع شود مسلما حقوقی ضایع شده یا بیماریهایی در اقتصاد وجود دارد که چنین ثروتهایی را یکجا جمع کرده وقتی از کسی پرسیده نمی شود اچطور در عرض مدت اندکی چند ده ملیار د را از کجااورده ای باید منتظر چنین مسایلی بوداوایل انقلاب وعاظ ما می گفتند شاه خاین یک توپ را اندخته جلو دوازده نفر وسی ملیون هم مشغول بازی اونا هستن وشاه هم داره نفتمان را می چاپه .حالا که نظام ما جمهوری اسلامی هست چرا باید الگوی ما یک فوتبالیست باشد که تمام زندگیش مسافرت وتفریح وماشین سواری ومد لباس بودن و.......امثال اینهاست .چرا باید معلمین واساتید ومحققین و دانشمندان ونخبگان ما انقدر در عسرت وحسرت زندگی کنند که برای جوانان ما الگو قرار نگیرند بخدا معلمینی را می شناسم که به خاطر حقوق کم وهزینه ی سرسام اور زندگی در مدرسه ای که تدریس می کنند سرویس بچه ها هستند ایا شان معلمی این است؟ایا این معلم می تواند الگوی مثبتی برای جوانان اینده ساز باشد از ماست که بر ماست وقتی رادیو تلویزیون ورسانه این ادمهای کم بها را اینقدر بزرگ می کنند در حقیقت علم ودانش وفضیلت در جامعه تحقیر می شود مسولان کی می خواهند خودشان را از به خواب زدن بیدار کنند نمیدانم (1703501) (alef-6)
 
همشهری
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۲:۲۷:۰۶
انسان کامل وجود ندارد اما انسان ها نسبت هم مزیتها و نقایصی دارند اینکه دایی هم بی نقص نیست شکی نیست اما غیرتش در بازی روراستی اش در ثروتش جسارتش در گرفتن حقش وفاداری اش به آنجه می گوید و تیزهوشی و مردمی بودنش و وارد نشدن در سیاست و سیاست بازی وارد نشدن در مسایل غیر اخلاقی و ....قابل تحسین است و در زمانه امروزی داشتن اینها برای الگو بودن برای من کافی است دایی مغرور است و از دیگران انتقاد می کند و به نظر من به جای مربی گری در سطح جوانان که میتواند آینده فوتبال ما را بیمه کند به مربی گری در تیمهایی روی آورد که نتوانست با ستاره هایش کنار بیاید و نتیجه لازم را نگرفت اما در کل برای من الگو است یک خاطره هم در آخر می گویم که یک بار او را در اردبیل دیدم و به محض اینکه سلام کردم جوابم را داد و تعارف کرد که مرا با مهمانانش که عازم بودند به آبگرم سرعین مهمان کند در این مورد نه تنها غروری ندیدم که بیسار مردمی و دوستانه برخورد کرد (1703631) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۳:۴۰:۲۴
آقای میرخلیلی شما بدانیدهیچکس کاملترین الگونیست این ماهستیم که بایدورزش را ازیکی .علم راازیکی دیگر.اخلاق راازیکی و..........رازیکی دیگربیاموزیم وچه بساخودمان الگوباشیم شماحق ندارید به خاطراختلاف دوتن ازبزرگمردان کشورچوب حراج به آبروی آنهابزنیدهرچی که باشدعلی دایی ومایلی کهن درقلب مردم جای دارنداگرپول وشهرت دارندازباعرضه بودن خودشان است ازمال من وتودزدی نکرده اندلیاقتش راداشتندکه به اینجارسیده اند.منصف باشیدلطفاٌ (1703773) (alef-6)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۰۸:۰۰:۴۱
سلام
با گفتن اینکه علی دایی الگوی جوانان و نوجوانان نیست جوانان از این افراد دست برنمی دارند. واقعیت این است که دایی و امثال وی پایگاه مردمی دارند و الگوی رفتاری و فوتبالی خیلی ها هستند. درستی یا نادرستی الگو بودن این هموطنان قابل بحث است و مطمئنا الگو قرار دادن علمایی همچون بهجت و طباطبایی و... خیلی مفیدتر است.
شایان ذکر است آقای دایی خدمات خیلی زیادی به کشور کرده است و مطمئنا اشتباهات فاحشی نیز داشته اند. الگو بودن وی به معنای عصمت و تایید رفتار ایشان نیست اما متاسفانه امثال وی الگو هستند. البته بنده شاکر خدا هستم که به جای ایشان افرادی همچون: شیث رضایی، کوچک زاده(نماینده مجلس) و خاوری(رئیس بانک) و... الگوی جوانان نیستند. (1704024) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۰۸:۱۶:۳۲
چرا عکس مایلی کهن را حذف کرده اید؟!!!!!!!!!!!!!!!! (1704043) (alef-6)
 
ببم جان
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۰۸:۱۷:۱۱
قطعا علي دايي در كلاس درس امثال مايلي كهن ها تربيت شده اند -
ديگر اينكه باشگاهها به هر قيمت پيروزي مي خواهند ومعجزه طلب مي كنند (1704044) (alef-6)
 
Hamed
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۱۲:۰۷
اتفاقا"
ادب از که آموختی ، از بی ادبان ! (1701571) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۵۶:۱۱
بد که نیست اینا به هم بپرند. سرمون گرم میشه یه کم.
حقیقت اینه که دعوای اینا، بر سر منافع جامعه ورزشی اگر بود، قابل اعتنا می شد.

اما امثال این دو نفر غصه درآمدهای خودشونو می خورند. البته هرکدوم در ژست متفاوت ظاهر می شن. دنبال اصالتهای دهه 60 میون اینا نگردین. گشتیم نیافتیم. (1701864) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۲۰:۰۷
علی دایی انسان شریفی است که در کارهای خیر ید طولایی دارد. اما هرگز از او به عنوان الگوی بذل و بخشش و انجام امور خیر به معنای واقعی نه گدا پروری در رسانه میلی یاد نمی شود. اما از دیگر افراد که در اوج بی اخلاقی رسانه ملی به عنوان آدم اخلاقی یاد می کند به خودش هم خیر نمی رساند.(خیر زبانی)/ باز پخش این درگیری را بیست بار ببینید تا بدانید شهریار جوانمرد کیست؟ تا بدانید چرا رسانه احمدی نژادی هنوز در پی بزرگ کردن این افراد که از بازماندگان نسل حاج محمودند و خراب کردن انسانهایی چون دایی که واقعا الگوی جوانان ما هستند می باشد. / چرا علی دایی الگو نیست ؟ همانگونه که همت و باکری در ایثار و خود گذشتگی الگوی تک تک جوانان این مرز و بوم هستند. علی دایی با سر شکسته و باند پیچیده شده را که برای سر بلندی نظام جمهوری اسلامی تا پای جان دوید را هیچ جوان و پیر منصفی فراموش نمی کند.
علی دایی الگویی بسیار با ارزش است که امروز بیش از هر روز دیگری به بزرگ کردنش نه مانند رسانه میلی و سایت الف خراب کردنش نیاز است. (1701588) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۰۱:۲۰
ببخشيد كدوم كار خير. درسته گاهي ميره به چن نفر كمك ميكنه و تو بوق و كرنا ميكنه اما اون طرفش هم بگو. چرا هر دفعه براي صد ميليون كه براي اينا پول خرده هست عليه پرسپوليس شكايت ميكنه. ايشون اومده تا اينجا به مال و منال بيشتر دست پيدا كنه. اگه راست ميگه چرا نيومد پول خلعتبري رو بده. چرا اون بنده خدايي كه قهرماني گفته بود تو مشهد فقيره و اگه اهل كمكي بيا به اينا كمك كنه كمك نكرد اين اقا (1701707) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۸:۲۴:۲۳
با سلام
آقای دایی مرد واقعا شریف و بزرگواری است. کارهای خیری که او انجام داده و رسانه ای نشده و کسی خبر نداره بسیار بسیار است و فقط هر از گاهی ناخواسته تعداد اندکی از آنها توسط برخی خبرنگاران رسانه ای می شود. وقتی شناختی ندارید و اطلاعات کاملی ندارید راحت درباره دیگران نظر ندهید. شاید خبر آزاد سازی تعدادی زندانی و پرداخت دیه برخی دیگر و ... رسانه ای شده باشد ولی بسیاری موارد مانند مدارس متعددی که در مناطق محروم و عشایر ساخته کمک به زلزله زندگان آذربایجان شرقی و بسیاری موارد دیگر هیچگاه رسانه ای نشد. ایشان در بسیاری موارد مانند پیشقدمی در کارهای خیر، اراده و پشتکار، صداقت، گرفتن حق خود، شجاعت، غیرت و بسیاری از صفات دیگر الگو هستند و فقط شاید نقطه ضعف ایشان کم بودن آستانه تحمل و صبر و سیاست کاری باشد. به هر حال بنده به عنوان یک ایرانی به ایشان افتخار می نمایم. (1703134) (alef-6)
 
اثنا
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۲۶:۱۶
متاسفم براي وجدان و سطح فكرت كه بزرگاني مثل همت ها و باكري ها رو با امثال دايي ها كه هيچ گونه گذشتي در اخلاق و گفتارشون نيست در يك مرتبه ميبيني و قياس ميكني (1701777) (alef-10)
 
حمیدرضا
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۴۸:۲۴
موضوع را سیاسی نکنید. هر دو یکی از یکی بدتر هستند. همین دایی الگوی بذل و بخشش می گوید اگر دایی خانه 1000 متری نداشته باشد چه کسی داشته باشد؟!!!!! یعنی خودش را اینقدر بزرگ می بیند این آدم مغرور. طرز حرف زدنش الگوست؟ ریخت و قیافه اش الگوست؟ طرز فکرش الگوست؟ حرکاتش در زمین فوتبال الگوست که وقتی تیمش به تیم سابقش گل میزند نیمساعت بالا و پایین میپرد؟ ول کن برادر من. الگو کجا بود؟ منهم اگر سالی 800 میلیون تا 1.5 میلیارد درآمد داشتم از این بذل و بخششها می کردم بخدا. (1701837) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۰۹:۴۹:۳۸
عزیز من به اندازه زحمت وتلاشش استفاده هم میبرد شما هاوقتی تو خواب خواب هفت پادشاه را دیدی دایی از جونش آسایشش خوابش زده هم درس خونده هم فوتبال بازی کرده هرکی هم زحمت بکشه استفادشو میبره افراد تنگ نظری مثل منو وتو که نداریم وحسرتشو میخوریم نمیخواهیم اونها هم داشته باشند ولی من میگم اونها حقشونو وباید داشته باشند نابرده رنج گنج میسر نشود ... (1704234) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۵۰:۲۰
وقتی می گیم الگو نیست نه اینکه هیچ خوبی ای ندارد. بله آن کار علی دایی با سرشکسته ارزشمند است ولی همان کار هم امروز از فوتبالیستهایی که باز هم نقش الگو را دارند بر نمی آید. بهتر نیست الگوی ما آدمهای کاملتری چون دانشمندان زحمتکش علمی، کارگران شریف و حلال خور و معلمان فداکار باشند؟ (1701845) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۲۰:۴۸
الگو ناصرخان حجازیست . علی دایی هیچگاه الگو نبوده و نیست و نباید گول ظاهر موجه او را خورد و اصلا ایشان در میان مردم پایگاه اجتماعی ندارد . کسانی را که هم میبینید در ورزشگاه نام او را صدا میکنن جزو گروه خود این شخص هستند و در واقع لیدرهایی هستند که از این فرد حقوق دریافت میکنن . (1701591) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۰۰:۲۵
نه علی دایی الگو است و نه ناصر حجازی.

وقتی من الگویی چون پوریای ولی، شهید چمران، نواب صفوی و ... دارم، دیگر نگاهی هم به این آدمهای پر مدعا نمی اندازم.

اینها بیشتر با رانت رسانه باد شدند.

والله پدربزرگ مرحوم من خیلی بهتر از اینها بود. شادی روحش صلوات. (1701704) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۱۰:۵۵
آخه استقلالي بيچاره
حجازي چه گلي به سر اين كشور زده كه خودتو داري ميكشي.
از جان گذشتگي علي دايي كمي از فداكاري هاي فرماندهان زمان جنگ ندارد (1701729) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۲۴:۴۳
به من میگی استقلالی ؟من اصلا حوصله نمیکنم بازیهای این دو تیم رو تا اخر نگاه کنم ! استقلال چیه ، پرسپولیس کیه ؟ از جان گذشتگی علی دایی ؟ اگه یه نگاه به هیکل علی دایی بندازی میفهمی که چقدر به خودش میرسه . ادم از جان گذشته که این هیبتی نیست . (1701967) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۳۹:۱۴
خواهشمندم بحثو رنگی نکنید من به عنوان یک استقلالی از دایی که یک انسانی است که هیچ وقت گذشته خودشو فراموش نکرده حمایت میکنم افراد دیگر میخواهند در شهرت ایشان شریک بشن همین (1701814) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۴:۵۸:۴۰
الگو علی پروین است (1702647) (alef-10)
 
ali
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۶:۴۵:۳۰
و البته امیر قلعه نوعی هم (1702914) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۲:۴۵:۲۵
بله الگو ناصر حجازی است چون در میان ما نیست و خصوصیت اخلاقی ما ایرانیها این است که بد گویی از مرده نمی کنیم. اما اگر یکی از مربیان زنده؛ در مقابل تیم سابق خودش به علت علاقه ذاتی اش، روی نیمکت نمی نشست این کار او را تحسین می کردیم؟ در نظر من کار علی دایی که برای گل زدن تیم اش در مقابل پرسپولیس خوشحالی کرد بسیار بهتر است چون وجدان کاری اش را نشان داد(این کاری است که حجازی هنگامی که مربی یک تیم شمالی که اسمش یادم نیست در مقابل استقلال انجام داد و روی نیمکت ننشست) (1703676) (alef-6)
 
كارمند
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۲۱:۴۲
فوتبال ايران الان شده مايه فساد، رانت خواري،چپاول بيت المالى عدم پاسخگويي و برباد دادن سرمايه هاي ملي. در حاليكه بعضيا نون شب ندارن آقايون چند ميليارد تومن ميگيرن واسه 1 سال بازي با هيچگونه مسووليتي. اگه باخت باخت جوابگو هم نيست . يادمون نره اين پولا حق مردم بدبخت بيچاره اين مملكته . بنده به شخصه نه راضي هستم نه مي بخشم نه حلال ميكنم (1701598) (alef-13)
 
تحصیلکرده بیکار
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۴۱:۵۴
لطفا از نماینده های مجلس یکی جواب "کارمند" عزیز رو بده. (1702196) (alef-10)
 
ابراهیم
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۲۱:۴۸
من با نظر شما موافقم متاسفانه در کشور ما و یا در همه جا تبلیغات از افراد چهره ایی میسازد که با شخص کیلومتر ها فاصله دارد
الگوی ما آن پسر 13 ساله است که با نارنجک خود را به زیر تانک دشمن میاندازد
و همین امروز هم امثال او در جامعه کم نیستن ولی مظلوم واقع شده اند (1701599) (alef-13)
 
کمال
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۰۱:۳۳
چرا همه مسائل رو احساسی نگاه می کنید . به نظر من هیچ الگوی کاملی در میان انسان های عادی وجود ندارد ؛ بلکه برخی افراد در برخی شاخصه ها از بقیه بهترند .
برای مثال آقای دایی برای موفقیت تیم ملی واقعا از جان مایه می گذاشت ولی شکی نیست که عیب هایی هم دارد . مثلا شخص خود من از طرز گفتار ایشون اصلا خوشم نمی یاد .
یا اون شهید عزیز 13 ساله ای که می فرمایید الگوی ایثار و فداکاری و شجاعت است ولی ممکن است عیب های زیادی هم داشته باشد .
هیچ کدام اینها معصوم که نیستند .
به نظر من باید از نقاط مثبت اونها یاد بگیریم ولی بدونیم هیچ کدوم الگوی کاملی نیستند. (1702092) (alef-10)
 
ابوالفضل
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۲۳:۵۳
دقیقا. من سالهاست که فکر می کنم فوتبال کشور ما الگوی مناسبی برای جوانان ما ارائه نمی کند.
من از موقعی که بازیکنان تیم ملی ایران به دلیل لجبازی با مایلی کهن در قطر به تیم قطر باختند دیگر هیچ بازی از تیم ملی تماشا نکرده ام و برد یا باخت آنها هم هیچ فرقی برایم نمی کند. به نظر من حاشیه های فوتبال ایران از اصل آن بیشتر شده است دلیل آن هم این است که آدمهای کوچک ناگهان مورد توجه زیاد قرار می گیرند و این برای آنها اختلالات شخصیتی جدی ایجاد می کند. (1701604) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۲۹:۲۰
شما چند نفری که علی دایی الگوت نیست.علی دایی الگوی همه ماست (1701620) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۰۳:۴۳
به هیچ وجه الگوی همه ما نیست. یک آدم بی اعصاب که بعد هر بازی بهانه ای برای باخت می آورد چرا باید الگوی ما باشد! تازه اگر دیده باشید وقتی می خواهد به چند نفر محتاج کمکی بکند چنان مراسمی به پا می کند که همگان از این بذل و بخشش نوع دوستانه مطلع شوند! (1701711) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۴۱:۵۸
متأسفانه پول زیاد و حمایت های بیجا این آقا را ببخشید کم ظرفیت کرده است در برنامه 90 آنقدر جنبه و ظرفیت نداشت که نظر کارشناسانه آقای فنایی که یک از باشخصیت ترین و صادق ترین داوران است را در مورد پرسپولیس که مخالف نظر علی دایی بود با پرخاش و بی احترامی و خیلی توهین آمیز پاسخ می داد و متأسفانه آقای فردوسی پور که یار غار ایشان است در مقابل این بی احترامی ها فقط لبخند می زد . و می بینیم که همیشه بی دعوت و سر زده با لحن طلبکارانه در وسط برنامه 90 تماس می گیرد و افاضه کلام می کند .
مثلأ اسطوره ؟ اسطوره آن پدر خانواده ای است که در هفته دو سه روز کار پیدا می کند و همیشه شرمنده اهل و عیالش است و آقایان با پول بیت المال این بندگان خدا بر اثر شکم سیری و پرخوری به جان یکدیگر می افتند . (1703532) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۱۴:۴۳
البته ایشون الگوی همه شماست نه همه ما! (1701739) (alef-10)
 
مرتضي
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۳۱:۱۰
من هم فكر ميكنم شما چند نفريد كه دايي الگوي شماست.چرا جوانان مدال آور المپيادي الگوي شما نيستند (1701792) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۳:۴۹:۴۵
الگوی نداشتن اعصاب !!!!!!!!!! (1702439) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۵:۱۷:۴۲
شما چند نفريد كه علي دايي الگوتونه (1702700) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۲۹:۲۹
جانا سخن از زبان ما می گویی . یک مثالی هست که میگه ادم رو سگ بگیره اما جو نگیره متاسفانه تمام وضعیت فوتبال ما اینه فقط بلد هستند پولهای حرفه ای بگیرند در کجای دنیا یک همچون مباحثی رو دیده اید . واقعا. جای تاسف دارد (1701621) (alef-13)
 
مازندراني
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۳۰:۴۱
يكي پولشو به رخ ميكشه ،يكي باغشو ويكي هم ميگه اول خدا دوم مامانم.اينها مديران فوتبال ماهستند .حالا هي بگيد چرا درفوتبال رشد نميكنيم . (1701625) (alef-13)
 
سما
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۳۱:۱۲
کاملا موافقم. عملکرد رسانه ملی اصلا مناسب نیست. (1701629) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۳۶:۳۳
آفرین. نوشتاری بسیار زیبا و متین. جوانان المپیادی کشور، رتبه های برتر کنکور، برندگان جشنواره های خوارزمی و غیره نیز فراموش نشود. ورزش های دیگری چون کشتی، والیبال، پرتاب دیسک، بسکتبال و ... نیز وجود دارند که در این روزها کسب افتخار داشته و مورد تقدیر ملت می باشند. (1701644) (alef-13)
 
مهندس نیکدل
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۳۶:۵۵
بسیار عالی نوشته اید و این دقیقا حقیقت ماجراست. یک برنامه جامع در این خصوص باید از صدا و سیما پخش شود تا جوانان بدانند امثال این افراد کف روی آب هستند و همیشه در غلطان در ته دریاست و خارو خاشاک و چیزهای سبک روی آب. (1701646) (alef-13)
 
بهزاد
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۴۰:۰۲
در اینکه آقای دایی آقای گل ایران و جهان است شکی دارید ولی در اینکه آقای مایلی کهن آقای مربی گری داخلی و خارجی باشد چی؟؟؟؟؟؟؟ شما بازری را دیدید؟ چه کسی هجوم برد؟ چه کسی در مصاحبه مطبوعاتی به صحرای کربلا زد و هر دلش خواست گفت؟ چرا بیخودی مربی گری آقای میلی کهن را برجسته می کنید پس آقای قلعه نوعی چه باید بگوید؟! (1701652) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۴۱:۰۵
علی دایی با اینکه سابقه بازی در لیک های اروپایی را دارد مثل اینکه هیچ چیز از آنها نیاموخته است. کمتر بازی را می توان از علی دایی دید اکه به داوری اعتراض نداشته باشد. اخیرا هم کارش به تهمت زدن به داور مشهدی کشیده شده است.

باید یک روز به این وضعیت خاتمه داده شود. تاکی می توان با شانتاژ کار را پیش برد. عاقبت خوبی این کار ندارد. آن روز که همین پرسپولیس در درود یک کل صد در صد از محمد پروین خورد و داور متوجه آن نشد وبنفع پرسپولیس کرفت را هم باید جنجال آفرینی می شد . اهالی درود با سنک و چوپ وفحاشی به جان می افتادند. . ولی آنها چنین نکردند.
اصلا چرا علی پروین که از مافیا فوتبال ما آکاهی دارد بعد از نتیجه نکرفتن جنجال (1701654) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۴۱:۱۱
علی دایی الگوی اخلاق نیست ولی افتخار فوتبال ایرانه.
ولی مایلی کهن احمدی نژاد فوتباله !!!!!!!! (1701655) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۰۸:۳۶
كسي كه بي ادب باشه هيچ كجا مايه ي افتخار نيست
ادب مرد به ز دولت اوست ..... (1702125) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۴۱:۴۶
خداييش دمت گرم اقا سيد! گل گفتي. كاش يه كسي عكس اين اقاي دايي با شلوار گشاد و با لبخندها و تواضعش در برابر مايلي كهن رو پخش ميكرد تا ببينن اقا كجا بوده الان كجا اومده. البته من نميگم حق با مايلي كهنه. بلكه ميگم ادم بايد احترام بزرگترشو حفظ كنه (1701656) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۴۲:۲۷
"دیکته نانوشته غلط نداره."
متاسفانه ما همه رو داریم الگو و قهرمان و پهلوان میکنیم بدون اینکه شخص را در شرایط مختلف محک زده باشیم.

تقصیر خودمونه، آدمای کوچیک رو بزرگ کردیم،آدمای بزرگ رو کوچیک. (1701658) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۴۵:۵۶
بنابراين به ما حق بدهيد كه الگوي ما فلان اقايي نباشد كه هميشه يك دكمه بالاي پيراهنش باز است تا ديگران زنجير قطور گران قيمت زيباي دور گردن او را ببينند

نکته بالا واقعا نکته درخوری‌است جایی که یک بچه 9 ساله در سیما بایست تا دکمه زیر گلو راببندد اما نوبت این آقا که می رسد دوربین از نمای نزدیک سینه همیشه باز او را نشان می‌دهد و این هم یکی از سیاست‌های دوگانه رسانه ملی در برخورد با تصویر افرادی است که پخش می‌کند (1701663) (alef-10)
 
یک دانشجو
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۴۶:۱۲
بله. این آقایون با سایر نخبگان تفاوت خیلی بزرگی دارند. من فقط اگر یک موردش رو بگم میبینید به چه صورت هست. این آقایون فوتبالیست به جای سربازی میرن در تیم های نظامی فوتبال بازی میکنن و کلی هم پول میگیرن.
حالا نخبگان دیگه که مثلن از دانشگاه شریف یا تهران مدرک دکتری یا فوق لیسانس دارند هم باید برن سربازی! بعد هم کسی نیست بگه آقایون! اینا رو میفرستید سربازی که چی؟ اینا همین الان اگر وارد بازار کار و اقتصاد ایران بشن حقوق های بالای 2 میلیون خواهند داشت! چه نیازی هست وقتی این افراد میتونن کارای خیلی مفید تری بکنند حتمن برن کارهای نظامی بکنند؟
این مشکل برای این دلبندان ورزشکار خب نیست! که خدا رو شکر میانگین سواد در فوتبال ما به سیکل هم به زور میرسه!
اینطوری کاملن مردم تشویق میشن که دنبال رشد علم و فناوری مملکت برن!
مرد مومن چرا الگوشون نباشن این افراد؟
الگوشون ماها باشیم که عمرمون رو گذاشتیم سر درس و تحقیق که خدمتی کرده باشیم به مردم و حالا شب و صبح کابوس سربازی میبینیم؟ یا این جامعه ی فوتبال که میانگین سواد سیکل دارد و ماشینی سوار میشن که تا عمر داریم ماها باید کار کنیم تا بتونیم دست بکشیم روش؟

این رو لطفن منعکس کنید تا ببینید چطور یه نفر میشه اسطوره و یه نفر نمیشه! (1701665) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۴۸:۵۳
هیچ کدام از ما خالی از عیب و نقص نیستیم و هرکسی به نوعی دارای عیب و نقص است منتهی مال بعضی ها زیادی تو چشمه مال بعضی ها نه به نظر من باید به زحمات افراد بها داد و او را بیشتر از هرچیزی تو تخصصش سنجید دائی بهترین بازیکن دنیاست با بیشترین گل شاید اخلاق تندی داشته باشه ولی تو کارش آدم موفقی و این نباید نادیده گرفته بشه تا حالا کی شده مثل کشورهای خارجی به یه بازیکن مثل دائی بهاداده بشه پله و محمد علی کلی سالهاست تو همه کشورها اسمشون هنوز گفته میشه وبراشون هزاران امتیاز و ... درنظر گرفته شده ولی دائی که تو همه کشورها اسمش سر زبونهاست تو کشور ما چندان اهمیتی نداره مثلا" اسم کدوم خیابابون یا باشگاه بنام علی دائی هست مثلا" تو کدوم برنامه تلویزیونی از زحمات و گلهای اون تقدیر شده و یا .... خودتون کلاهتونو قاضی کنید آیا اینه حمایت از یک استوره اون مردی است که خودشو ارزون نفروخت کشورهای عرب منتش را کشیدند برا مربیگری هم نرفت فنون مارابه اونها بفروشه هم موند که به کشورش خدمت کنه وقتی عیوبش را میشمارید اگر به درستی محاسنش را نیز بشمارید محاسنش خیلی بیش از عیوبش هست از طرفی فوتبال بازی خشنی هست و شاید تندی ایشان تاثیر همین باشد به هر حال به عنوان یک ایرانی از تمام زحماتشون تشکر میکنم و آرزوی موفقیت وسربلندی براشون دارم وامیدوارم مسئولین محترم کشوری هم به وجود امثال ایشان تو هررشته ورزشی ارزش بگذارند وپس از اینکه دیگه نتونستند تو میادین جهانی باشند بازم ازشون حمایت کنند و طوری نشه که فراموش بشندو حتی تو بدترین وضع بیماری باشند وکسی ندونه .... (1701673) (alef-10)
 
یه نفر
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۵۰:۳۴
یکی از خاطراتی که پدر من از زنده یاد جهان قهرمان تختی همیشه تعریف می کند ، جمع آوری پول توسط ایشان در بازار تهرای برای کمک به زلزله زدگان بوئین زهراست . ایشان تعریف می کنند که جهان قهرمان تختی با یک کشکول در بازار تهران حرکت می کرد و به هر مغازه ای می رسید صاحب مغازه کل دخل و صندوق خود را با کمال میل داخل کشکول می ریخت . او سمبل و الگوی جوانان آن دوره است . البته رژیم شاه هم از او دل خوشی نداشت . بنابراین قهرمان باید خودش در دل مردم نفوذ کند . تبلیغات حکومتی و قهرمان سازی های تصنعی به دل مردم نمی نشیند . این موضوع در مورد هنر مندان هم صدق می کند . (1701676) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۵۶:۵۷
درود بر شما که حرف دل ما رو گفتی.

متاسفانه هم رسانه ها و هم مردم اشتباهاً در حال ساختن قهرمان های پوشالی هستند که نه تنها هیچ دستاوردی ندارند بلکه با حیف و میل کردن سرمایه های کلان در حال خوش گذرانی هستند.

و در نقطه مقابل یک محقق و پژوهشگر برای انجام یک طرح تحقیقاتی باید مدتها دنبال بودجه بدود و در نهایت با بودجه ای ناچیز کار کند واین آقایان خیلی راحت میلیاردها تومان سرمایه کشور را می گیرند و در نهایت دلیل عدم موفقیت را عدم پرداخت به موقع حقوق می نامند. (1701694) (alef-10)
 
آرش
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۵۷:۰۲
با سلام
آقایان در مقاطعی باعث شادی مردم شدند که در همان مقطع نیز مردم هم مراتب سپاس و تشکر و استقبال و .... را داشتند . منتهی باید توجه داشت که الگو شدن و الگو ماندن فقط و فقط آقای گل جهان شدن نیست و یا مربیگری تیمی که در مقطعی به کره 6 گل میزند و فوتسال ایران را به مقام چهارمی دنیا می رساند نیست .البته لازم هست ولی کافی نیست .
یک الگو باید رفتاری در خور یک الگو داشته باشد . متاسفانه در ورزش ما و به خصوص فوتبال اگر کسی موفقیتی بدست میاره فکر میکنه که گرین کارت هر نوع رفتاری خواهد داشت . ادبیاتش عوض میشه ، نحوه لباس پوشیدنش عوض میشه ، آداب و معاشرتش عوض میشه و .... و بطور مثال هر وقت هم مورد اعتراض واقع میشه که چرا یعضی از هنجارهای اجتماعی رو رعایت نمی کنی با همین ادبیات جدیدش شلوغ کاری می کنه که چرا به حریم خصوصی من وارد میشین
بطور کلی و بنظر من الگ کسی ست که : "مکارم اخلاق را همیشه چه وقتی بازیگر هست و چه وقتی پیشکسوت و یا مربی می شود با خود داشته باشد " رعایت همبازی خود را بکند ، رعایت حریف را بکند ، رعایت تماشاگر را بکند ، رعایت مربی را بکند ، رعایت پیشکسوت را بکند ، رعایت مردمی که او را نمی شناسند را هم بکند .
الگو باید : رفتارش ، پولش ، طرز برخوردش ، طرز لباسپوشیدنش ، نحوه زندگیش ، نحوه صحبت کردنش را مراقبت نماید چون اینها برای یک الگو مسایل شخصی نیست (1701695) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۰۵:۰۱
چه اصراری دارید از هر کسی الگو برای جوانان درست کنید.
هدف باید این باشد که هر جوان خودش الگو باشد. (1701716) (alef-10)
 
محمد سوری
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۰۷:۴۷
جانا سخن از زبان ما می‌گویی. انصافاً نوشته‌ی تحلیلی و پرمایه‌ای است و حاکی از ژرف‌نگری نویسنده‌ی محترم. (1701723) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۱۱:۱۶
الگو آن جوان سیزده ساله ای است که با نارنجک به زیر تانک دشمن پرید نه کسی که در مملکتی که اینقدر آدم محتاج دارد بنز میلیاردی سوار میشود و ساعت چند صدمیلیونی دست می کند (1701731) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۰۰:۴۸:۰۲
اما همیشه تانکی نیست که لازم باشد کسی نارنجک به خود ببندد و زیر آن برود اکنون کسانی را نیاز داریم که آقای گل باشند، یا برنده جایزه های بین المللی یا خلاقیت در ایجاد شغل و سرمایه و از این قبیل. هر زمانی قهرمانان متناسب باخودش را می طلبد. (1703845) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۰:۰۱:۱۷
شعار نده همون موقع که اون جوان سیزده ساله خودشو انداخت زیر تانک پس تو کجا بودی یه جو غیرت داشته باشید و مرد عمل باشید نه حرف اینقدر هم حسادت مال ومنال دیگران را نخورید که حسود هرگز نیاسود خیلی ها فقط عقده حقارت دارن و واین عقده را با حسادت به دیگران میخوان حل کنند که اینهم نمیشه باید قلبشون صاف کنند وپیش خدای خودشون صادق باشند واین تنها خداست که میتونه به افراد نظرکنه .... (1704273) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۰:۲۴:۴۷
اخوی در دهه 60 گیر کردی گویا ! 30 سال گذشت .. این حرفا دوره اش تمام شده بابا جان (1704330) (alef-6)
 
سجی
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۱۲:۵۲
این افراد هرگز الگوهایی مناسبی برای هیچ کسی نیستند . (1701735) (alef-10)
 
واقع بین
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۱۶:۴۰
اینها الگو نیستند!

اما واقعیات امروز جامعه سیاست زده و فرهنگی ما هستند.

ملوکانی که از جوانان می خواهند الگو انتخاب کنند بدانند آنان قبل از هر چیز به ملوک خود نگاه می کنند.

قانون باید در جامعه مقدس شمرده شود،اگر به بهانه های مختلف از قداست افتاد، نظم جامعه به تدریج زایل و قانون جنگل حاکم می شود.

حرمت امام زاده را متولی آن نگه می دارد.
اگر مروجین فرهنگ ، خود دچار بی فرهنگی شده باشند، دیگر نباید از جوانان انتظارات فرهنگی داشت چرا که « الناس علی دین ملوکهم ».

اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی در آورند غلامان او درخت از بیخ (1701746) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۱۷:۲۸
طرفدارهای علی دایی لایک کنند.به افتخار مبارزه با فساد (1701752) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۲۰:۱۵
الگوی من آن استاد دانشگاهی است که تمام عمرش شاگرد اول بوده و با ماهی ۲ میلیون تومن حقوق دانشگاهی کماکان در راه علم باقی مانده است و تغییز ذایقه به سمت کاسبی نداده است. (1701759) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۱۱:۱۷
ماهی 2 میلیون تومن !!! چقدر کم !!!!؟؟ من 4 ماه 2 میلیون میگیرم بابام جان . (1702135) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۲:۰۴:۱۹
آن وقت شما هم ده دوازده سال درس دانشگاهی خواندی ؟ (1703581) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۰:۱۸:۱۸
لااقل دروغ نگو من خودم کارمند دانشگاهم هیات علمی های ما کمتراز شش هفت میلیون درماه نمیگیرند حتی حقوق بازنشستگی یکیش هم که تازه بازنشست شد هفت و خورده ای میلیون تومان است (1704312) (alef-6)
 
حیدر غلامی
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۲۱:۲۰
علی دائی الگوی تمام ما جوانان است ...اگر تمام فوتبالیست های ما فقط زره ا ز غیرت ،تعصب ،وحرفه ای بودن علی اقا راداشتن این فوتبال کشور مثل والیبال در جهان حرفی برای گفتن داشت اگر علی دائی الگو نیست پس چرا درجهان فوتبال ایران را به علی دائی می شناسند حالا کارهای خیر علی اقا بماند- (1701764) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۵:۳۷:۱۴
جو گیر (1702752) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۰۷:۱۰:۱۴
احسنت. ما با شما موافقم. کافیست به یک کشور خارجی سفر کنید. تا صحبت از ایران و و ورزش میشه میگن "علی دایی". درود بر مردانگی علی دایی، افتخار ایران (1703971) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۲۳:۱۹
اونايي كه ميگن دايي الگوى ماست..... نشنيدند كه ايشون گفتند بيش ترين پول ها را اگه من نداشته باشم كي داشته باشه...... مستي پول آقايان را كر و كور كرده ..... (1701771) (alef-10)
 
ben
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۲۸:۰۸
درود بردایی خداکند همه مثل دایی باشند.فقط ازحق وحقیقت دفاع میکند.اگه ازمنافع تیم وخودش دفاع نمیکرد خوب بود.وامثال مایلی کهن ازبس به همه تاختن وکسی چیزی نکفته وخوددایی بارها گذشت کرده امثال این آقا جسورشدند. (1701783) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۰۵:۰۹
اگه هكه مثل دايي بشوند ، بايد بريم بميريم (1702106) (alef-10)
 
شهروند
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۳۲:۲۸
با سلام این ناهنجاری از غرور ونخوت و تعصب بی مورد هوداری از انهاست در واقع استفاده از هیجانت جهت پیشبرد اهداف خودشان الگو من حسین فهمیده است والگو جوانان ان جانبازی که پا و دست یا چشم خود را داد می باشدکسانی که همه چیز خود (جوانی مال و جان عزیز )خود را فدا میکنند تا مردم از ازادی و استقلال و رفاه برخودار باشند (1701797) (alef-10)
 
یاسین
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۳۶:۴۱
تا وقتی که دست فوتبال تا آرنج تو کیسه بیت الماله همین آش و همین کاسه است. فردا برای قطع ید اقایون خیلی دیره همین امروز (1701808) (alef-10)
 
ناسا
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۴۰:۵۴
واقعا بجا و سنجيده سخن گفتيد متاسفانه رويه رسانه ملي آموزنده نيست و طبعا جنبه سرگرمي و جذب بيننده است و گويا نزد اين دست اندكاران سرگرمي اي خوشايند تر از حواشي وجود ندارد،متاسفم براي وجدان و سطح فكردوستي كه بزرگاني مثل همت ها و باكري ها رو با امثال دايي ها كه هيچ گونه گذشتي در اخلاق و گفتارشون نيست در يك مرتبه ميبينن و قياس ميكنن! (1701818) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۴۹:۳۵
سهل دان شیری که صفها بشکند .شیر آنرا دان که خود را بشکند (1701841) (alef-10)
 
بخشی
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۵۵:۱۲
چرا نباید علی دایی را الگو دانست؟؟؟ آقای دایی هم از نظر تحصیلات هم بازی ملی و هم افتخارات فوتبالی انسان موفقی است چرا این شخصیت را تخریب می کنید؟؟؟؟؟ (1701859) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۴۴:۵۵
الگو بايد از نظر اخلاقي الگو باشه ، تحصيلات و مهارت هاي ورزشي صرف اصلا نميتونه به عنوان الگو براي جوان ها مطرح باشه .... (1702028) (alef-10)
 
بخشی
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۲۳:۴۰
آقای دایی در مراحل مختلف نشون دادند با پشتکار به هرچیزی میتونن دست پیدا کنند در ضمن برای الگو بودن ملاکهایی نیاز هست که ایشوت اکثر این ملاکها رو دار هستند(تحصیلات.خانواده سالم.پشتکار.بخشندگی و ....) فقط چون مثل خیلی ها متملق و چاپلوس نیستند و ظاهر و باطنشون یکی ست مورد حمله و اتهام هستند..... (1702162) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۲:۲۳:۳۱
اگر منظورت از همه چیز گل زدن به مالدیو است درست میگوئی (1703621) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۱:۰۳:۲۳
ما چقدر بدبختي بايد باشيم كه بي ادب بشه الگومون (1704424) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۱:۰۳:۵۱
مخصوصا ادب ايشون خيلي ملاكه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1704427) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۱:۰۵:۰۰
ماشين هاي مدل بالاي ايشون هم ميتونه الگو باشه براي جوانها !!!!!!! (1704430) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۴۸:۲۶
الگو بايد از نظر اخلاقي الگو باشه ، تحصيلات و مهارت هاي ورزشي صرف اصلا نميتونه به عنوان الگو براي جوان ها مطرح باشه .... (1702046) (alef-10)
 
افشین
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۳:۵۹:۳۶
مضاف بر این الگوی توهین به همه،تهمت به همه،وقتی خودش میبره همه چی خوبه وقتی میبازه همه چیز بده،و همچنین وقتی اوضاع تیم خوبه مدیر عامل خوب وقتی بده مدیر عاملم بد.... (1702466) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۵۶:۳۹
درود بر علي دايي. علي دايي را با مايلي كهن مقايسه نكنيد! (1701867) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۲۰:۰۹
هر دو بي ادبند .... (1701947) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۵:۲۵:۵۸
فوتبالیست ها بی ادب و نمک نشناس هستند و به پول یا مفت عادت کرده اند (1702722) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۵۹:۵۴
الگوي جوانان دانشمندان مومن و انقلابي و شهدا و ايثارگران هستند نه يك عده فوتباليست از خدا بي خبر كه هم و غم آنها فقط دنياي مادي هست. (1701880) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۰۲:۱۴:۳۰
ای بابا دلت خوشه ها اگه الگو های جوانان ما دانشمندان بودند که اینهمه مدرک تقلبی در کشور ما رواج پیدا نمی کرد که با همین مدرک کسی وزیر بشه (1703897) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۰۵:۱۷
هیچکدام از این دو الگوی مناسبی برای جوانان نیستند یکی از آنها پول چشمش را کور کرده و ادب و منطق را ازدور کرده و او را در ورطه خودبینی فرو برده دیگری نیز به خاطر اعمال افراط آمیزش منزوی شده و سعی دارد با جنجال هر از چند گاهی خود را مطرح کند.............. (1701898) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۱۴:۳۷
چرا ما عادت کردهایم با یک برخورد بد کل خدمات وشایستگی گذشته افراد را زیر سئوال ببریم علی دایی ومایلی کهن هر کدام شایستگیها ی خود را دارند یک جا هم برخورد بدی داشته اند شما کدام الگوی بدونه نقص پیدا می کنید مگر اینکه بعضی افراد را از هر نظر بخوا هیم توجیه کنیم همین بر خورد بین مقامات سیاس پیش آمده کسی چیزی نگفت بعضا تعریف هم کردند (1701933) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۲۴:۳۰
فيلم "پژمان" خصوصيات يك فوتباليست ايراني رو خوب نشون داده : عاشق ماشين مدل بالا و پول و ثروت ، كم سواد ، و ..... فيلم خوبيه ....
خواهشا منتشر كنيد (1701965) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۰:۲۵:۳۵
یه نیگاه به خودتون بندازید خوب عیبهاتونو بررسی کنید بعد به دیگران خرده بگیریدمتاسفانه هیچکسی به ماست خودش نمیگه ترشه وترکها یه مثل دارن میگن
هرکس اوزون پیس بولسباقره چاتلار
اوزگوزوزده تیرگورموسوز اوزگنین گوزونن گیل چکیسیز
وقتی انتقاد میکنید اینها رو اول به خودتون هم بگید (1704332) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۹ ۰۶:۳۹:۲۸
شما جو نصیحت نگیردنت فعلا بحث سر فوتبالیست هاست (1709884) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۲۴:۴۹
فوتبال در اين مملكت = فساد و فريب جوانان (1701968) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۰:۱۹:۵۳
چرت و پرت نگو خب اینا ورزش هم نکنند می خواهید صبح تا شب بشینند چت کنند (1704321) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۹ ۰۶:۴۰:۴۱
والا چت کنن بهتر از این وضعه که هیچ آبرویی برای فوتبال ایران نذاشتند و فقط دارند سرمایه این مملکت رو میخورند (1709886) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۳۳:۳۰
از الف متشكريم كه بالاخره يكي پيدا شد كه به اين جنبه قضيه نگاه كنه. كاش برنامه هايي مثل نود هم به اين رسالت توجه ميكردند. كاش روزي بيايد كه تواضع در ورزش ما و روحيه پهلواني حرف اول را بزند. (1701993) (alef-10)
 
فریاد
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۳۹:۳۶
این آقایان دیگه شورش را در آورده اند؟ اصولا فوتبال ایران کجای فوتبال آسیا و جهان قرار دارد؟ اگه آقای دایی هم گل زده بیشتر به چند تا تیم درجه آخر دنیا بوده؟ این هم از مربی گری این دو نفر که چیزی واسه گفتن توی فوتبال ندارند. هر دو این آقایان باید از این فوتبال کنار گذاشته شوند (1702013) (alef-10)
 
سروشا سپهري
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۴۰:۱۱
بنده كاملاَ با نظرات اين نويسنده موافق هستم. (1702014) (alef-10)
 
دنیای وارونه
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۴۰:۵۱
کسانی در جبهه بخاطر ایران جنگیدند پولی نگرفتند و کشته شدند گاهی فراموش میشوند اقلب فراموش میشوند مگر برای رسیدن به هدفی خاص
حال کسانی که پول زیاد میگیرند تا به یک لاستیک بادی لگد بزنند قهرمان ملی هستند تازه طلبکار هم هستند
دنیای وارونه همینه (1702016) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۴۴:۰۴
این موضوع عدم وجود الگو در کل جامعه اپیدمی شده- شما بیایید ببینید در کل جامعه کی تونسته سرش را بالا بیاره و از راه حلال رزق کرده باشه و گرفتار نان خانواده نباشه؟؟ همه مشغول پارتی بازی و کسب نان غیر حلال هستند. در صنعت و بازرگانی و تجارت و نفت بدتر از فوتبال هست. (1702026) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۴۵:۰۷
این صدا وسیما چه زوری می زنی تا اینها رو به مردم قالب کنه
گزارش فوتبال کم بود
حاشیه فوتبال رو هم ساختند
کارشناسی داوری
شبکه ورزش یک عده ادم بیکار درباره قد ووزن و ... بازیکنان برنامه ساخته اند
سریال فوتبالی هم با حضور این فوتبالیستهای هنرمند!!!! هم تازگی ساخته اند
جمع کنید این بساطو اقای ضرغامی (1702029) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۴۷:۰۷
گل زدن معروفیتش رابردندوپول دروکردندچه سودی به مردم وجوانان رساندندکل این فوتبال زیرسئوال است.گربه برای رضای خداموش نمی گیرد.اینهاهم برای خیرمردم وجوانان وجامعه دل نمی سوزانندبرای بیشتربردن جدال می کنند.الگو؟؟اینا؟؟ (1702036) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۵۰:۳۶
هي هي هي ...گذشت اون زماني كه ورزشكاران و قهرمانان و پهلوانان الگوي اخلاق بودند .... (1702062) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۵۲:۰۸
کمی کنکاش در مورد سابقه خانوادگی و تربیتی این افراد بسیاری از خقایق را آشکار می سازد.شاید بشود از روی عکس ها ی قدیمی هم به بعضی از نتایج رسید. (1702065) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۳۱:۵۸
الگوي ما شهيد آقامهدي باكري است (1702175) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۵۷:۳۶
يك نفر بايد جواب مايلي را بدهد ، (1702081) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۰:۵۸:۴۱
اگر اآقا تختی را پهلوان میدانید حداقل مقبره آن خدا بیامرز را درست کنید (1702083) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۰۳:۲۸
با این وضعیت اقتصادی مردم و حاتم بخشی های دولت و فدراسیون برای فوتبالیستها و قراردادها و پاداشهای میلیاردی انتظار دارید الگوی جوانان و کودکان این مرز و بوم برای مثال معلم سخت کوشی باشد که در پرداخت اجاره ماهیانه مانده است یا کارگری باشد که برای امرار معاش بعد از شیفت کاری مسافر کشی یا دستفروشی میکند. یک نگاه به اطراف خود بکنید، جو جامعه دیگر "ادب مرد به ز دولت اوست" نیست. شعر توانا بود هرکه دانا بود" به "توانا بود هرکه دارا بود" تغییر یافته است. شهرت، مال و احترام چه کسی در جامعه بیشتر از اینان است؟ اینان نه تنها الگوی جوانان بلکه الگوی آمال بساری از میانسالان هم هستند. (1702101) (alef-10)
 
a
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۳۴:۵۹
حالا کی گفته اینا الگو هستند که شما تازه میگین الگو نیستند! (1702178) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۳۹:۵۲
توی جسارت و رک گوئی علی دائی واقعاً الگوی خوبیه. (1702191) (alef-10)
 
علی رضا
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۱:۳۱:۳۵
چه الگویی چندتا باید اطرافش باشند با دستمال وقتی حرف می زنه آب دور دهن و صورتش جمع کنند
الگو وفقط رزمندگان دفاع مقدس هستند نه عده ای خلاف کار (1708402) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۴۶:۱۲
باور كنيد اين پولي كه به اينها داده ميشه ظلمه. من معتقدم علي دايي اصلا تعصبي رو تيم نداره. چرا ايشون وقتي سال قبل كه تو راه اهن بود مقابل پرسپوليس وقتي گل زدن چنون بالا پايين ميپريد و خودشو داشت ميكشت ولي الان شده متعصب. ولي بيچاره يحيي گل محمدي كه مظلوم بود بنده خدا هر كاري خواستن سرش اوردن و با اينكه امسال تيمش به پرسپليس و علي دايي گل زد اما امان از يك شادي كوچك. پس تعصب واقعي اينه نه اينكه علي دايي به خاطر پول بياد الان براي ما متعصب بشه. (1702209) (alef-10)
 
اسحاق
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۲:۰۴:۴۸
کم ظرفیتی و دفاع از خود به هر قیمت و رفتار کودکانه نشانه دفاع از حق نیست.چشم را بستن و دهان را باز کردن وخود را محور تعهد دانستن و بی ظرفیتی نشانه تعهد و درستی نیست آقایان. مردم آنقدر که شما فکر می کنید عوام نیستند الگوهای دن کیشوتی. (1702244) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۲:۰۹:۳۷
خیلی باید بدخت شده باشیم که دایی و مایلی کهن بشوند الگو و اسطوره برای ایرانی ها!!!!!20 دقیقه اجازه بدهید این 2 نفر صحبت کنند میبینید نه تنها الگو نیستند بلکه باید الفبای آداب صحبت کردن و ادب اجتماعی را نیز به آنها آموخت (1702258) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۲:۲۱:۳۸
الگو پرویز دهداری بود. الگو میسوزه ولی دود نمی کنه . (1702284) (alef-10)
 
محمدي از كاشان
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۲:۳۳:۵۰
باور كنيد مردم اينقدر دست اين فوتباليستهاي ميلياردر بداخلاق عصباني هستن كه اگه اين يادداشت تا شب اون بالاي صفحه باشه قطعا نظرات مردم به بالاي 500 نظر ميرسه و ركورد نظرات سايت الف رو ميشكنه. كاش برنامه 90 به جاي پرداختن به بحثهاي الكي وقت گير بياد به اين موضوعات بپردازه كه دغدغه مردمه (1702314) (alef-10)
 
سعيد
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۲:۳۸:۴۹
آدم بايد خيلي نفهم باشه كه يه بازيكن فوتبال يا يه بازيگر سينما رو الگوي خودش قرار بده (1702327) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۸:۲۰:۲۴
به اقشار گسترده مردم توهین نکنید
مفهوم از بازیکن فوتبال کسی است که بخاطر پول به توپ لگد میزند
بازیگر سینما کسی است که از خود اراده ندارد و به درخواست کارگردان و بخاطر پول بر اثر نقش نویسنده بازی میکند (1703130) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۲:۳۹:۰۵
اصلا مگه قراره فوتبالیست الگو باشه، زیادی اینارو تحویل گرفتین بابا (1702330) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۲:۴۶:۱۶
جفتشون لنگه هم هستن كي گفته اينا الگو هستند خجالت بكشين از اين مطالبي كه مينويسين (1702348) (alef-10)
 
کارشناس حوزه مطالعات اجتماعی
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۲:۴۶:۳۹
از آنجایی که ارزشها در جوامع رو به پیشرفت رنگ می بازند، الگو ها هم عوض می شوند. در یک دنیای پرزرق و برق ماشین و پول آدمهاست که باعث کشش نوجوانها و جوانها برای الگو پذیری میشه که خوب مسلما طیف زیادی از فوتبالیستها که از بعضی از اونها نام برده شد ، در موقعیت لگو شدن قرار میگیرن بدون اینکه واجدش باشند. (1702350) (alef-10)
 
خلیل مهاجر
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۳:۲۸:۱۸
من از دوران کودکی و نوجوانی از طرفداران فوتبال و مسابقات باشگاهی ایران بودم و یکی از تفریحات اصلی آخر هفته من و دوستانم تماشای مسابقات فوتبال در استادیوم های امجدیه و جدید التاسیس آزادی و کرکری خواندنهای بعد از آن بود. فوتبال ایران روزهای طلایی خود را میگذراند و در واقع ابر قدرت آسیا بود و هیچ تیمی در اسیا قدرت رویارویی و به چالش کشاندن تیم های ایران چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی را نداشت. تماشای بازیهای آسیایی برای ما هیجان مسلبقات باشگاهی کشور را نداشت و در صحنه بین المللی امید ما تماشای پیروزی تیمهای محبوبمان در مصافی دوستانه با تیمهای مطرح جهان بود که البته هرگز به وقوع نپیوست که نشاندهنده عقب ماندگی چشمگیر فوتبال آسیا در مجموع از فوتبال قاره سبز و آمریکای لاتین بود. اما در سطح باشگاهی کشور استانداردهای جداگانه ای حاکم بود. رایکوف و راجرز سالها مربیان تیمهای محبوب پایتخت بودند و آنچه که بر فوتبال آن روزهای ما حاکم بود، رقابت جدی، ارضای هواداران و تعصب تیمی بود که فوتبال ایران را با فاصله ای زیاد از رقبای آسیایی خود به پیش انداخت. علی پروین، غلامحسین مظلومی, علی جباری, حسن روشن، همایون بهزادی، حسین کلانی، پرویز قلیچ خانی، ناصر حجازی، عزیز اصلی و تنی دیگر ستارگان بی همتای مستطیل سبز در ایران بودند که در قامت فوتبال آماتوری و با تکیه بر سه اصل فوق میلیونها تماشاگر و مشتاق را شیفته خود و ورزش فوتبال کردند. به ندرت دیده میشد که مربیان و بازیکنان توجه هواداران را به نحوه داوری و کیفیت زمین و دستمزد سوق دهند، اگر چه هواداران متعصب تیمها هر از چندگاهی از روی عصبانیت علیه داوری عکس العملهایی از خود بروز میدادند.

در فوتبال حرفه ای امروز ما حاشیه های بی محتوا و جنجال و هیاهوی بیمقدار مربیان و مدیران بی کیفیت و لوس بازیها و بی انضباطی برخی از بازیکنان پر مدعا ورزش فوتبال و سرنوشت آن در کشور را به قهقرا میبرد. مدیران باشگاه ها گرفتار در دسته بازی و فرقه گرایی، مربیان دائم به دنبال ننه من غریبم بازی و دستاویز شدن به هر بهانه ای برای توجیه بی کفایتی و انتقاد از همتایان خود و بازیکنان تن پرور پر مدعا نیز فضا را برای تلاش کمتر و حضور بی تاثیر و جهیدن هر چند ماه یکبار از تیمی به تیم دیگر برای پول و حمله و دشنامگویی به تیم خود را مساعد میبینند. در فوتبال حرفه ای ایران رقابت و عملکرد، وفاداری تیمی و حفظ و گسترش بازار هواداران حرف آخر را میزند. نشریات و رسانه های ورزشی نیز شیفته حاشیه هاست، اما هیچگونه تجزیه و تحلیلی در شایستگی مربیان و بازیکنان فعلی در جایگاهشان در لیگ برتر به چشم نمیخورد. انتظارات اصحاب رسانه از دست اندرکاران فوتبال از حد قیل و قالهای مربیان و بازیکنان فراتر نرفته و در جهت محق جلوه دادن یک طرف دعوای زرگری فراتر نمیرود. اینکه چه خصوصیاتی علی داعی را از مربیگری تیم قعر جدولی راه آهن تهران به پرطرفدار ترین تیم کشور هدایت میکند و یا چه ارزشهایی مایلی کهن را از دورود روانه تیم مطرح صبای قم مینماید و یا کیفیت عملکرد و نقش آفرینی بازیکنان پر درآمد و انتقالی در ارتقاء و جهش تیم و پوشاندن ضعفهای فصول پیشین در استقلال و دیگر تیمها به چشم نمیخورد. ضعف بازیکنان در خط دفاعی و میانی و حمله و بازیهای زیر استاندارد و دور از انتظار و وظایف آنها و برنامه ریزی ضعیف مربیان و مدیران باشگاه ها هرگز در زیر ذره بین قرار نمیگیرد. اما تا دلتان بخواهد داستان بطری های آب مسموم و داوری و بالا و پائین پریدنهای مربیان و شایعه پراکنی در رسانه ها داغ است. تمرکز رسانه ها بیشتر بر روی داورهاست تا کیفیت عملکرد بازیکنان. گویی با داوری بدون نقص چند انسان، کیفیت بازیکنان و مربیگری نیز ارتقا مییابد. هیچ تاملی در مورد اینکه چگونه یک تیم گلی را به ثمر رساند و یا گلی را دریافت کرد دیده نمیشود. مصاف آتی تیم ها و نقاط کلیدی و نقش بازیکنان مشخص در کسب موفقیت تیم و نقاط ضعف و قوت دو تیم در رسانه ها به هیچ انگاشته میشود. ولی پوشش داوری بازی و حاشیه های پیرامون آن تا مدتها تیتر درشت و سر خط دیگر برنامه ها را به حود اختصاص میدهد.

من به علی داعی و مایلی کهن و قلعه نوعی و.... یا بازیکنان پرمدعای بی انضباط خرده نمیگیرم که چرا اینگونه رفتار میکنند. این فضای تاسف بار فوتبال ایران است که اجازه رشد و نمو چنین گرایشاتی را فراهم نموده است. علیرغم اینها من هر هفته به صفحه تلویزیون میچسبم و در حین تماشای یک بازی بی روح و بی رمق و افاضات و فخر فروشی بعد مربی پیروز که به سختی معدل دویدن تیمش به سه کیلومتر و تعداد پاسهای صحیح آن به چهار میرسد، امید به معجزه ای میبندم که شاید هفته دیگر تغییر کند. چه کنم، من هوادار سرسخت فوتبال و یکی از تیمهای باشگاهی ایران هستم. اصلا تقصیر ستاره های پیشین مستطیل سبز کشور است. (1702387) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۳:۳۴:۵۴
اصلا بگویید چه کس یا کسانی الگوی جوانان ما مخصوصا پسران ما هستند !!! از کنار 10 جمع دوستانه پسرانه که رد می شوی حداقل 9 جمع آنها در حال رد وبدل کردن کلمات زشت ورکیک هستند اصلا این کلمات مثل نقل ونبات بر زبان آنها می چرخد متاسفانه وضعیت تربیتی ما علا رغم شعارهای خود ستایانه بسیار وخیم است ! این در حالیست که به دین وفرهنگ دیگران به راحتی توهین کرده وخود را الگو ی جهانیان قلمداد می کنیم !!! (1702401) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۳:۴۳:۱۵
برادر جان به خاطر یک دستمال قیطریه را به اتش نکشید! ضمن نکوهش رفتارهای اخیر علی دایی به یاد داشته باشیم که این فرد همان کسی است که در زمان بازی گری چه هوراها برایش کشیدیم، که مثال تعصب و غیرت بود، که نماد فوتبال این مرز و بوم بود.وقتی دیگران را متهم به بی اخلاقی می کنیم مواظب باشیم که خودمان هم در گرداب عصبیت ها، تسویه حساب ها ، گرو کشی ها و قس علی هذا گرفتار نگردیم و طریق بی اخلاقی را نپیماییم. بی شک ساختار فوتبال این مملکت نیاز به بازسازی و بازنگری دارد و تا این بنای کج به راستی متمایل نگردد، راست گردانیدن تام و تمام همه ی آدم هایش بعید می نمایاند. (1702419) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۵:۳۶:۴۳
اون موقع خوب رفتار میکرد و قابل تقدیر ولی حالا به شدت بد رفتار میکنه و سزاوار نکوهش . (1705155) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۳:۴۹:۰۷
تا مدیران دولتی نالایق که با بستن قراردادهای میلیاردی از جیب مردم خرج می کنند بر سر کارند و در آخر هم با میلیاردها بدهی صندلی را ترک می کنند وضع همین است. (1702434) (alef-10)
 
هاشم
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۴:۰۲:۳۶
فقط عرض کنم خدممتتون این اقا یکبار تو مربیگری موفق بود اونم با سوت اشتباه کمک داور که حق استقلال اهواز خورده شد وگرنه هیچ موفقیت دیگری ایشون نداره تو مربیگری افتضاح مربیگریش در اسیا با پرسپولیس و تیم ملی که معرف حضور است (1702473) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۴:۰۹:۳۵
با سلام به عزیزان .اینکه آقایان دایی و مایلی کهن در دورانی همراه با جمعی دیگر از ورزشکاران افتخاراتی را برای ما آفریده اند اظهر من الشمس است.والبته جای تقدیر دارد که به دفعات از ایشان به عمل آمده است.این آقایان و تعداد زیادی از ورزشکاران ایرانی برای ایران افتخاراتی آفریده اند.وئر قبال زحماتی که کشیده اند کم و بیش مورد لطف و احترام مردم ایران بوده اند و هستند.از طرفی درقبال این زحمات پولهای خیلی خوبی گرفته اند که صرف نظر از اینکه چگونه وبه چه میزان بوده نوش جانشان باد.اما اینکه بابت این کارها منتی بر سر مردم بگذارند و یا مدعی وطلبکار مردم باشند برای من قابل فهم نیست.این یک رابطه دو سویه بوده که البته آقایان ورزشکار مخصوصا فوتبالیستها نفع بیشتری برده اند.حال آیا ما به مردم ایران این اجازه را میدهیم که بگوید مثلا آقای دایی تو را ما دایی کردیم؟مسلما نه.زیرا دایی بابت این کارها زحمت کشیده و تنها به خاطر حمایت مردم نبوده.پس کسی از کسی طلبکار نیست.درمورد الگو بودن آقایان هم مناقشه جدی وجود دارد اول باید ببینیم چه کسی وبا چه مشخصاتی میتواند الگو معرفی شود.اگر مثلا جانبازی که بیش از هفتاد بار جراحی شده است.ودردهای کشنده ای را تحمل میکند وغیر از نزدیکانش واحیانا برخی مسئولان نام او را هم نمیدانند چه رسد به راه و رسمش الگو است (که حتما هست)پس این دوستان لطفا این واژه را به حال خود رها کنند.واگر اینان الگو هستندپس آنان چیستند؟کسی که برای نیل به هدف ولو درست خود از روشهای غلط استفاده میکند دقیقا عملی غیر اخلاقی را مرتکب شده است و لیاقت الگو شدن ندارد.در دین ما حفظ آبروی افراد ولو خلافکار بخصوص قبل از اثبات در محکمه عادل قانونی از حفظ جان آنان واجب تر است.توهینهایی که اینان بخصوص این ئو نفر تا به حال به یکدیگر وبه سایر افراد و ورزشکاران کرده اند صلاحیت هر گونه الگو بودن را از ایشان گرفته است.محترم هسند ولی الگو نیستند و نمیتوانند باشند.ما هم کلمات را ملوث نکنیم. (1702496) (alef-10)
 
amir
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۴:۱۲:۵۰
بنده زماني كه آقاي علي دايي در اروپا بازي مي كرد بسيار ايشان را دوست داشتم اما از جام جهاني آلمان به بعد ايشان از خود بي خود شده و دچا خود شيفتگي گرديده است . متأسفانه جامعه فوتبال ما بقدري فاسد است كه آقاي علي دايي در بازي سپاهان به داور بازي تهمت مي زند و نمي تواند اثبات كند ولي هيچكس آقاي علي دايي را به خاطر تهمتش مورد بازخواست قرار نمي دهد . والا ماشا اله از اين قبيل چيزها .... (1702509) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۴:۳۶:۳۲
اقا در ورزش امروز ايران ما چيزي بنام الگو نداريم اگر پشت پرده بعضي از اين كساني كه بعنوان بازيكن اخلاق يا مربي اخلاق يا كساني كه بوسيله پخش پول اسمشان توسط تماشگران فرياد ميشود بالا رود ديگر از اين القاب خبري نيست بايد قبول كرد كه در اين خصوص كار نشده (1702575) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۴:۳۷:۰۴
دایی چوب بی احترامی وبی ادبی به استاد خود را خواهد خورد مایلی کهن دایی را آدم کرد البته خود او هم اشتباهاتی دارد (1702580) (alef-10)
 
الف وب
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۵:۲۰:۱۲
چرا دائي زودتر افشا گري نكرد اگه راست ميگه هموم پارسال كه ازشون پول خواستند مدعي همه چي شدند همش دورغ و پول پرستي چپاول بيت المال (1702707) (alef-10)
 
منادي
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۵:۲۷:۵۷
هردونفر ادمهاي مغرور وكم جنبه اي هستند . پول باداورده وشهرت ، منطق و اخلاق انهارا تحت تاثير قرارداده است . اينها نمتوانند الگو باشند . پروفسور رضا و پروفسور سميعي ودانشمندان بزرگ ايراني كه دود چراغ خوردند وبراي مملكت افتخار افريدند بايد الگوي جوانان ما باشند . رسانه ها بويژه رسانه ملي نبايد احساسات جوانان مارا براي اينگونه مسائل بي ثمر تحريك نمايند . وظايف انان هدايت جوانان درمسير درست علمي وانديشه هاي والاي انساني ميباشد نه بوق وكرناكردن فحاشي ، هتاكي و بي ادبي افراد خود شيفته ومغرور بداخلاق !!! (1702728) (alef-10)
 
پرویز
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۵:۴۲:۳۸
من برای آقای مایلی کهن واقعا متاسفم هیچ وقت نتوانسته ببیند شاگردش رشد کرده واین آقا هیچ جایگاهی دربین مردم ندارد وبنظر من آقای دایی نباید جواب ایشان را بدهد وایشان فکر کنند عددی هستند .چون برای مطرح کردن خود دست به هرکاری میزند . مگر ماجرای آقای قلعه نویی نبود چه حرفهایی زد یادمان نرفته. آقای مایلی کهن ماجرای اکباتان را فراموش کرده که مردم چه بلایی سرش آوردند جرات بیرون آمدن نداشت واقعا خیلی کوچکی............................. (1702770) (alef-10)
 
mostafa
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۵:۵۱:۲۰
اقای دایی الکی بزرگ نشده جناب سید..ایشون بزرگ هستن و به عنوان یک شخص موفق الگو هستن.اگه با اون دکمه و زنجیر مشکل دارین بحثش جداست.بنظرم اقای دایی یکی از پاکترین مردان فوتبال کثیف ماست که حاضر نیست زیر بار ناحق بره..همین. (1702792) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۳:۱۳:۲۸
سلام میشه بگین دایی در چه چیزی اولگو است آیا غیر از این است که از وقتی دایی را بزرگ کردن وبه عنوان الگو معرفی شد نکبت وبی خاصیتی فوتبال ایران را فر گرفت (1706778) (alef-6)
 
فرزند ایران
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۶:۴۲:۴۷
فعلا که فیلم پژمان داره شخصیت فوتبالیستها و جهان بینی اونها رو نشون میده
فک کنم فعلا بسشون باشه
ضمنا الگوی من بو علی سینا و از این دست هستند چون خودم رو بزرگ میبینم (1702904) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۱:۲۸:۱۷
فیلم پژمان تازه خیلی مراعات کرده
اولا 80 درصد فوتبالیستها نماز ، روزه و...
دوم 80 درصد ممکن نیست طی هفته ببخشید بد نگیرید تجارت جنسی نداشته باشند واقعیت است چرا مخفی بشه
سوم پول یامفت اینها طی یکسال اندازه 10 دکتر فوق تخصص درآمد دارند به دارایی هم کلک می زنند نه تیم دارایی اداره دارایی
یک کارگر 20000000 ریال طی یک ماه از حقوقش مالیات می دهد تا خرج آسفالت خیابان در خانه ملیاردی فوتبالیست بشه با ماشین پورشه روش چرخ بزنه
باز هم گلی به جمال کریم باقری ، مهدوی کیا و دیگر فوتبالیستهای با مرام

اینها که دائم تیتر خبرند مربی نیستند بلکه پولدار هوچیگرند
اخلاق در ورزش را هم کثیف کرده اند (1708398) (alef-6)
 
Hamed
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۶:۴۶:۵۲
کسی زنجیر طلا میندازه گردنش و بقه اش رو باز میذاره الگو نیست. (1702918) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۷:۰۲:۴۴
فضایل فوق شاخص های الگو بودن درجامعه اسلامی است :اخلاص ، خدامحوری ، تقوا ، شجاعت ، ایثار ، گذشت و مردانگی ، صبر و بردباری ، اخلاق کریمانه ، دشمن ستیزی ، مردم داری ، جود و کرم ، عدالت ، صداقت ، صلابت ، تدبیر و … نتیجه اینکه به آقایان دایی و مایلی کهن پیشنهاد خواندن زندگی نامه سرداران شهید هشت سال دفاع مقدس می نمایم انشاءالله بهره کافی خواهند برد . یاحق مددی کن (1702965) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۷:۰۸:۵۴
واقعا موافقم
فوتبالي كه همش دارن رشوه توش ميدن و دلال بازي شده بايد بوسيد و گذاشت كنار
اگه همين پول رو تو ورزش هاي ديگه خرج كنن با اطمينان ميتونم بگم واسه قهرماني جهاني ميرن نه آسيا
فوتبالي كه بازيكن ميلياردي ميگيره و معمولي ترين كاراي فوتباليست مثل استپ و بلد نيست
يا مربي كه ميلياردي پول ميگيره كه به بازيكناش ياد بده از دفاع سانت كنه پشت محوطه كه اي كاش همين و هم بلد ميشدن بعد اين همه به چه درد مملكت مي خوره
به نظر من براي اينكه اهميت فوتبال رو كم كنيم اولين كاري بايد كنيد حذف برنامه نود از تلويزيون هست
اگر مسلمان هستيم بايد جلوي اصراف و پول حروم كردن هارو بگيريم (1702983) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۷:۰۸:۵۵
بقول فردوسی پور علی دایی شمشیردو لبه است از یک طرف میرود و زندانیان را ازاد میکند که کار بسیار با ارزشی است از یک طرف غرور دارد و ادم انتظار بیش از این از او دارد اما مایلی کهن هیچ ارزشی ندارد حرفهای او همه اش از بی حرمتی نسبت به دیگران است (1702984) (alef-10)
 
مهدي
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۵:۱۹:۲۶
عزيز دل من اقاي فردوسي پورخودش يک پا دلاله ولي علي دايي پول مرديشو مي خوره اگه راست ميگيد يک هزارم علي دايي کارخيرخواهانه بکنيد دايي نيازي به مشهورشدن با کارخيرخواهانه ندارد به اندازه کافي براي خودش کسي است کور شود چشم حسود (1708785) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۷:۲۳:۰۲
برادران و خواهران! با اینکه به دایی عشق میورزم و میدونم حق با اوست از هیچکدوم طرفداری نمیکنم. این فوتبال رو که سرآپاش مثل اقتصاد ما به گند کشیده شده باید جمع کرد. همین طرفدارای بی مخ فوتبال باعث میشن که میلیاردها تومن پول به جیب این آقایون سرازیر بشه! (1703025) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۷:۲۵:۳۴
دمت گرم بابت این جمله ات:بنابراين به ما حق بدهيد كه الگوي ما فلان اقايي نباشد كه هميشه يك دكمه بالاي پيراهنش باز است تا ديگران زنجير قطور گران قيمت زيباي دور گردن او را ببينند و يا فلان اقايي كه بداخلاقي و تهمت زني، شاخصه او شده است. (1703031) (alef-10)
 
تد
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۵:۲۰:۵۶
الگوي جنابعالي بهتره همون کسايي باشند که فقط حرف مفت ميزنن و راه مي افتن در خيابون براي مجلس راي جمع کنن که خوشبختانه فقط 6 نفر بهشون راي ميدن (1708788) (alef-6)
 
بهنام
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۶:۳۹:۰۸
مشکل اینجاست که رسانه های ما مردم را به سوی الگو شدن افراد سطحی سوق می دهند و هیچگاه مسائل فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی آنان را جدی نمی گیرند. (1708961) (alef-6)
 
سامان
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۹:۱۶:۵۸
بی تردید علی دایی برای فوتبال ایران خیلی زحمت کشیده وانصافا حق خودش را هم خوب گرفته وختا فکر میکنم اوحق بایمال شده خیلی از فوتبالیست ها تاریخ راهم به حساب خودش دریافت کرده . اما این فوتبال ما در کجای جهان وکجای منطقه قرار دارد ؟ نه قهرمان جهان شده ایدو نه قهرمان اسیا شده اید . یعنی بزرگ شده اید بدون اینکه افتخاری کسب کرده باشید .اما اینهم اشکالی ندارد وحالا که قرار است ملیاردها تومان بول مملکت به اسم فوتبال حیف ومیل شود .علی دایی از همه محق تر است .وامای دوم . اقای دایی در مصاحبه تلویزیونی می فرمایند من به این فوتبال احتیاجی ندارم .خوب اسم این دیگر غرور نیست بلکه تکبر واضح است .چرا اینهمه تکبر ؟ هزاران جوان با جمع کردن بول توجیبی شان بلیط مسابقه می خرند وشما را تشویق می کنند وشما مولتی ملیاردر میشوید وگرین کارت میگیرد وبولها را در امریکا واروبا سرمایه گذاری میکنید بعد میفرمایید من به این فوتبال احتیاج ندارم؟ .شما بدون این فوتبال هویتی دارید؟ اینهمه تکبر وفخر فروشی برای نوجوانان وجوانانی که بازحمت بلیط اتوبوس و.....تهیه می کنندوباعث رونق کار شما میشوند خیلی نا عادلانه است . شمارا همین جوانها بزرگ کردند . شما سالها بود که فوتبالتان تمام شده بود اما با حمایت دادکان برای اینکه شما بازدن ده تا ده تا گل به کشورهایی امثال بنین ومالی و... رکوردار بشوید شمارا در تیم ملی سابورت کرد تا بشوید علی دایی وبا گره زدن کار وبار با امثال بابک زنجانی ها بیش بتازید . غرور برای هر فرد خوبست اما تگبر بدترین آفت بزرگی است وشما دچار تکبر شده اید وبگمان که می خواهید همه فوتبال ایران را زیر نفوذ بگیرید تا هیچ بازیکن وداور ومربی ومدیری قدرت عرض اندام وصحبت کردن بر خلاف اراده شما را نداشته باشد .آیا می خواهید با تکیه به ثروت وقدرتی که کسب کرده اید برلوسکونی فوتبال ایران بشوید ؟ باشد بشوید بقول معروف :فراخ دلت هست ونیروی تن /چو میدان بدست است گویی بزن /اما تورا به جان هرکه زیاد دوستش داری بای خدا وایمه واستخاره وذکر ...را بمیان نیاور بگذار این اعتقادات برای ما محترم بماند .واما راجع به اقای مایلی کهن . بنظرم کار ایشان در مبارزه با مفاسد فوتبال وایستادگی در برابر علی دایی بر خاسته از روحیه دن کیشوتی ایشان دارد ضمن اینکه حودش باید بداند چون مردم دوستش ندارند راه بجایی نخواهد برد . (1703274) (alef-6)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۰:۲۹:۱۱
الگو به معنی : « نمونه ی کوچکی از یک شی یا مجموعه ی بزرگتر که ویژگی و خصوصیت آن شی یا مجموعه را داشته باشد . » اینهایی که به عنوان الگو مطرح هستند مهمترین ویژگی شان پول پرستی ، تهمت زنی ، دروغ گفتن ، دو رویی . و ... است . پس وای به حال جوانانی که اینها الگویشان هستند . (1703389) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۲۷:۲۳
برای اینکه بفهمیدالگوی جوانان ما چه کسانی هستند سری به خیابانها بزنید.الگوی جوانان ما ملقمه ای است از دایی مایلی شیص رضایی وخیلی های دیگه مثل اینها (1703492) (alef-6)
 
صادق
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۵۹:۴۳
عالي بود. كاش اينو براي برنامه نود بفرستيد (1703571) (alef-6)
 
salamati
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۲:۰۴:۲۶
به نظر بنده ما باید کسانی رو مقصر بدونیم که این اقایون را بدون هیچگونه تخصصی یا دوره اموزشی مربی کردند. کل فوتبال ما در اختیار حدود 20 مربی است که فقط تیمشون رو عوض میکنن.تا این مربی های با نفوذ در فوتبال ما هستن انتظار قهرمانی بیهودست. کاش فوتبال ما ولاسکو را داشت. (1703582) (alef-6)
 
محسن جورابلو
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۲:۲۹:۰۰
مایلی کهن چکاره این فوتبال هست که به خودش اجازه میده در مورد هر مسءله ای ورود کنه و نظر بده؟ (1703636) (alef-6)
 
شاخص
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۲:۴۹:۳۵
دوستان میخواهید الگو در ورزش انتخاب کنید؟ همین والیبالیستهای بی ادعا بهترین الگوی ورزشی هستند.
بسکتبالیستها
کشتی گیران که با کتلت بدون گوشت مدال گرفتن
فوتبالیستها روشون فقط زیاده و مصداق "ادب از که آموختی ، از بی ادبان" (1703688) (alef-6)
 
امیر حسام
۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۳:۳۰:۳۷
در بوجود امدن این شرایط مسئولان حکومتی ( خصوصا دولتی ها و مجلسی ها ) و مدیران رسانه های دیداری و نوشتاری و شنیداری 90 % و ورزشی ها 10% سهم دارند / چون قبل از ایجاد توانائی برای پذیرش شرایط جدید در این گروه از ورزشکاران و صرفا برای بدست اوردن منافع شخصی و گروهی سیل پول و شهرت را بسمتشان سرازیر نمودن و ان شد که سالهاست شاهد هستیم و بقول اقای دکتر دادکان با تعطیل شدن طولانی فوتبال حرفه ای مدت امکان بازسازی بوجود خواهد امد . (1703762) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۰۲:۱۰:۵۹
اتفاقا" اینها الگوهای خوب جوانان ما هستند
ادبیات تهمت زنی و پرونده سازی در مدارس و دانشگاهها رواج دارد و تدریس می شود. الگوهای جوانان ما پرونده سازان و تهمت زنندگانی هستند که در دانشگاهها مسئولیت های کلیدی را در دست دارند
چرا خودمان را گول میزنیم؟ (1703895) (alef-6)
 
طال بین
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۰۹:۰۶:۳۸
آقای دایی این دلیل نمی شود شما چند تا گل زدید هر کاری دلتان می خواهد انجام دهید و هر حرفی دلتان می خواهد به هر کسی بگویید.جوانان امروزه اصلا شما رو قبول ندارند.شما با آن زنجیر طلا که به گردن خود آویخته اید خیال می کنید با کلاس شده اید؟واقعا برایتان متاسفم (1704146) (alef-6)
 
بيژن
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۰۹:۳۷:۳۶
آنهائي كه علي دائي را الگو نميدانند حتمآ حسادت ميكنند. دائي فردي تحصيلكرده و
اسطوره فوتبال و زحمت كشيده تا بدين جا رسيده است. حالا فرد عصبي وبيمار گونه ا ي ميخواهد ايشان را خراب كند نميتواند چون دائي را همه ميشناسند و
ميبينيد تيم جواني را تربيت كرده وانشاالله قهرمان هم خواهند شد. كسي توان گفتن حقايق واتفاقات در فوتبال رامانند دائي ندارد وهرگز ايشان خلاف نميكند چون نيازي ندارد.درود به شرف ايشان (1704213) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۰۹:۵۹:۱۶
الگوي ما فلان اقايي نباشد كه هميشه يك دكمه بالاي پيراهنش باز است تا ديگران زنجير قطور گران قيمت زيباي دور گردن او را ببينند
جانا سخن از زبان ما میگویی (1704267) (alef-6)
 
طباطباءی
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۰:۰۵:۱۷
درود برشما که حرف دل مارا نوشتید .به اسامی که نوشتید علی کریمی و ناصر حجازی هم اضافه کنید جوانان عزیز ازاینها الگوگیری .نه دایی و....که تمام زندگیش ون شده پول همیشه از مردم طلبکارانه (1704285) (alef-6)
 
صبور
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۰:۳۰:۲۸
نظرات جالبی بود. خوشحالم که بالاخره یکی یه حرف حسابی زدتا شاید ما وانشاء اله مسئولین ما به خودمون بیاییم اما به نظر من بیشتر تقصیر خود ماست که این فوتبالیست های پول پرست بداخلاق (البته نه همشون)خودشون را بالا میبرند. وقتی جوانای ما از دو سه روز قبل از بازی توی سرما وگرما میرند پشت در ورزشگاه ها میخوابند تا بلیت های آنچنانی تهیه کنند وبعد کلی وقتشون را هدر بدند تا یه فوتبال بی ارزش و بی نتیجه را تماشا کنندو آخرش هم کلی بد وبیراه نثار هم کنند که چرا تیمشون باخت و... ودرمقابل رسانه های بدبخت ما کلی به فوتبال وعوامل اون بها بدند وکلی از بیت المال که حق مردم بیچاره است بره تو جیب یه عده که همه ی هم وغمشون پول وشهرته ودرعوض حقوق کارگر و پرستار ومعلم و یارانه های مردم را نتونند بدنداون وقته که آب سربالا میره وقورباغه ابوعطا میخونه.دراین صورته که علی دایی ودیگران میشندالگو . (1704345) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۰:۵۱:۱۱
به نظر من اگه به تیم ملی والیبال ایران نگاه کنید، مجموعه ای از آدم های با شخصیت و موفق رو می بینید که می توانند به راحتی از نظر ورزشی الگو باشند. تیم ملی والیبال ایران به لیگ جهانی رفت، عملگرد کاملا قابل قبولی داشت و اخیرا به سادگی و با قدرت و شایستگی قهرمان آسیا شد. نه اعصاب کسی رو خراب کردند، نه کسی به کسی توهین کرد، نه صحبت از رشوه و پول های کلان زیر میزی و رو میزی بود. مصاحبه آقای غفور بعد از قهرمانی در آسیا رو بخونید. صحبت از الگو باشه طرز صحبت کردن ایشون خیلی مناسب تر هستش برای الگو بودن تا این آقایون که در سطح ملی بزرگترین افتخارشون رسیدن به جام جهانی بوده تا از اوجا برن باشگاه های اروپایی و پول بگیرند و ذخیره بنشینند و بعد هم به ما پز بدهند که من تو فلان فینال اروپایی روی نیمکت ذخیره ها بودم. پول های میلیاردی از بیت المال می گیرند و خروجی هم اینه که می بینید. (1704388) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۱:۰۲:۵۴
همانگونه كه در اول انقلاب نياز به انقلاب فرهنگي حس شد و باعث تعطيلي دانشگاهها شد امروز نيز ما نياز به انقلاب ورزشي داريم و بايد فوتبال را تعطيل كرده و به ورزشهاي ديگر اهميت داده شود و بعد از انكه دست مدعيان اين سفره پر رونق كوتاه شد با اموزش جوانان اخلاق مدار فوتبالي سالم به مملكت عرضه كنيم و هيچ يك از پيش كسوتان را در ان وارد نكنيم (1704422) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۱:۱۲:۱۰
افراد بسيار زيادي در اين مملكت هستند كه تحصيلات بسيار بالاتر از ايشون دارند ، خانواده سالم دارند و برخلاف اكثر فوتباليستها اخلاق هم دارند چرا اونها رو به عنوان الگو انتخاب نميكنيم و چسبيديم به افرادي كه همه زندگيشون ماشين مدل بالاشونه ؟؟؟؟!!!!!
خواهش ميكنم منتشر كنيد (1704453) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۱:۱۳:۱۶
تا حالا فقط يه فوتباليست اخلاقي ديدم در ايران : كريم باقري (1704465) (alef-6)
 
سعید ساعتی
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۱:۲۶:۵۹
این الگو که میگید چیه؟ همونه که باهاش لباس درست میکنن؟
اگه دنبال آدم کامل میگردید اشتباهی اومدید (1704499) (alef-6)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۳:۵۹:۵۹
احساس مي كنم مايلي كهن آدم مثبت واخلاق گرايي هست ولي فوتبال ما در فوتبال ما اونقدر مسائل منفي و غيراخلاقي زياده كه رو اين بنده خدا هم تاثير بدي گذشته و او نمي تونه اين شرايط رو تحمل كنه و باعث شده اينطور واكنش نشون بده .

ولي علي دايي مجسمه بي اخلاق است. (1704921) (alef-6)
 
ehsan
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۴:۲۳:۱۵
واقعا برای علی دایی و محمد مایلی متاسفم من خودم پرسپولیسی هستم ولی علی دایی دیگه شور همه چیز درآورده براش متاسفم (1704984) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۹ ۱۰:۵۲:۲۷
فوتبالیستند دیگه از فوتبالیست هم بیشتر از این انتظار نمیره (1710025) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۷:۵۵:۲۵
این متن یه ایراد اساسی داره، چرا ما همیشه تو کشورمون دنبال این هستیم که انسان ها رو یا صد ببینیم و یا صفر؟
علی دایی به عنوان یک انسان پر تلاش، در زمینه اقتصادی و در زمینه فوتبال برای همه الگو بوده و هست و در این شکی نیست. حالا سوال من اینجاست، چرا ما فکر میکنیم کسی که در یه زمینه ای موفقه حتما باید در همه زمینه های دیگه هم موفق و الگو باشه؟ قرار نیست چون علی دایی فوتبالیست موفقی بوده حتما در زمینه هنر، فرهنگ، اخلاق و .... هم نمره 100 داشته باشه.
بزرگترین عیب ما اینه که اصرار داریم آدم ها رو معصوم نشون بدیم. همین نخبگانی که شما ازشون یاد میکنید هم، قطعا نقاط ضعفی تو زندگی دارن و مطمئن باشید اگرهم ی ابعاد زندگیشون زیر ذره بین بود، باز هم یه عده می اومدن و میگفتن فلان نخبه که این کارو کرده چرا باید الگو باشه!!!
ما تا زمانی که دیدمون رو نسبت به آدما عوض نکنیم، همین آش و همین کاسه ست. باید قبول کنیم ممکنه یه نفر نمره ریاضیش رو 20 بگیره ولی تو یه درس دیگه حتی توان گرفتن نمره 10 رو هم نداشته باشه. (1705376) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۸:۰۶:۳۷
اینها اصلا الگو نیستند (1705385) (alef-6)
 
سروش
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۸:۰۷:۴۱
کشوری که حافظ و سعدی و مولانا دارد نیاز به الگو بودن این آقایان برای ما جوانان نیست (1705387) (alef-6)
 
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۲۳:۱۴:۳۸
در جمهوریت اسلام اسلام شهدا اسلام امام تقوی و عدالت
ما گرفتار قهرمانان پوشالی و دروغین شدیم هم اخلاق صفر هم ملیاردها از بیت المال بودجه میگیرند هم جوانان سرکار هم استفاده عمومی از ورزش برای جوانان ممنوع چون همه امکانات در احتکار این مجسمه های... قرار دارد
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو (1705778) (alef-6)
 
هادی
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۰۸:۰۸:۳۸
فقط از آقای دائی بپرسید روی چه حسابی با دزد بیت المال بابک زنجانی در حال تخته نرد بازی کردن است در حالیکه خیل عظیم دوستداران او در دور ترین نقاط بخاطر دزدی همین آقا( زنجانی ) در شرایط نابسامان زندگی می کنند . (1706148) (alef-6)
 
parham
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۲:۲۸:۰۴
کسی که از شهرستان و روستایی برای توپ بازی و حالا اسمشو بگذاریم فوتبال بیاید و نهایتا چندتاگل هم بزند و ته ته اش توی تیم ملی هم برود واقعا این درامدهای میلیاردی به چه مناسبت نصیب آنها میشود ؟چه گلی بر سر ملت گذاشته اند؟ کدام رشته و شغلی چنین پول های بادآورده ایجاد می کند؟ که یکی از این فوتبالیست ها بیش از سه میلیاردتومان ماشین هایش باشد! کجای پول درآوردن هایشان و زندگی شان شبیه بقیه ملت است که الگوی ملت هم بشوند؟ مردم باید کمی تعقل و تفکر بخرج دهند (1708493) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۲۱:۲۵:۱۶
این ریش های جدید و موهای سیخ شده چرب شده مریخی و گردنبند طلا این ها الگو نیستند فرد مهم باید خودش را مهم جلوه دهد نه این حرکات قرتی بازی الگو نمی شود زشت است این طرز ارایش های زنانه معقول منطق باید پشتش باشد نه نمیگم بد است (1709428) (alef-13)
 
روح الله
۱۳۹۲-۰۷-۱۹ ۰۹:۴۲:۲۷
مشکل اقیان دائی و مایلی کهن نیستند.مشکل این است که در این مملکت جنگ روانی قسمتی از بسیاری از مشاغل شده است.اگر ساکت بنشینی با هوچی گری تو را بیرن میکنند.دائی هم که گفت بگذارید اسطوره نباشم اما از حق خود دفاع کنم.در ضمن وقتی اقای مایلی کهن به اقای دائی حمله میکند و اقای دائی جواب میدهد .نمیتوان هر دو را با یک چوب راند.به نظر من علی دائی اگر پاسخ نمیداد الگوی مناسبی برای من نبود.و از او ناامید میشدم (1709976) (alef-13)
 
اسی
۱۳۹۲-۰۷-۱۹ ۲۰:۴۹:۰۷
کاملا موافقم.جالب اینجا است که وقتی دعوا میشود مردم دو طرف را مقصر و قالتاق مینامند.حالا شاید یکی داره از خودش دفاع میکنه.مگر ما نمیگوییم صلح بدون عدالت غیر ممکن است. (1710957) (alef-13)